Dus als je een automaat vol gas geeft schakelt hij niet door? Dat zou het al een heel stuk beter maken! Ik trek regelmatig op in de 2e versnelling tot erg hoge toeren om beter in te kunnen voegen, dat zou dus theoretisch gezien in een automaat ook kunnen mits je je voet plat houd?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mwah, ik ben het wel met je eens dat een handbak 'meer' autorijden is. Maar het idee dat je een automaat niet kunt beinvloeden klopt niet. Ten eerste heb je kickdown. Gas vol intrappen en de bak trekt in iedere versnelling in de buurt van de redline en op de motor afremmen kun je doen door de hendel naar standje 3, 2 of (indien aanwezig) 1 te zetten. Als je de kans krijgt zou je een rondje automaat moeten rijden, al is het alleen om het gevoel te krijgen.
Dus wat ik nu wel eens doe (in de 2 naar zijn 80) dat moet gewoon kunnen?quote:
Als je gas vol blijft intrappen gaat hij wel eens naar de 4000-5000 toeren. Daarna moet hij gewoon schakelen. Als je de druk laat zakken zal de auto een andere versnelling pakken. Als je echt snel wil optrekken kan je gas gewoon in blijven houden waardoor je van z'n 1 naar de 3 gaat oid. (met snel optrekken of iets heb je totaal geen problemen dus).quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dus als je een automaat vol gas geeft schakelt hij niet door? Dat zou het al een heel stuk beter maken! Ik trek regelmatig op in de 2e versnelling tot erg hoge toeren om beter in te kunnen voegen, dat zou dus theoretisch gezien in een automaat ook kunnen mits je je voet plat houd?
Hangt heel erg van de motor af volgens mij, ik zit dan volgens mij net op 5000.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:25 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Als je gas vol blijft intrappen gaat hij wel eens naar de 4000-5000 toeren. Daarna moet hij gewoon schakelen. Als je de druk laat zakken zal de auto een andere versnelling pakken. Als je echt snel wil optrekken kan je gas gewoon in blijven houden waardoor je van z'n 1 naar de 3 gaat oid. (met snel optrekken of iets heb je totaal geen problemen dus).
80 in z'n 2? Dat zal je motor fijn vinden.
Dat snap ik. Maar wat ik bedoel is, met een handbak kan je met opzet laat schakelen zodat je de turbo beter benut. Word een turbo dan uberhaubt niet benut bij een automaat?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:40 schreef Ridocar het volgende:
Dat turbogat blijf je houden. Maar jij hebt een turbobenzine, tussen het schakelen valt de turbo altijd stil, ook in een handgeschakelde bak wil een blowoff helpen.
Niet anders dan bij een handbak. Een klassieke automaat houdt echter geen rekening met een turbo. Maar ook bij minder gas doet een turbo gewoon mee, al is het enkel om onderdruk te voorkomen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar wat ik bedoel is, met een handbak kan je met opzet laat schakelen zodat je de turbo beter benut. Word een turbo dan uberhaubt niet benut bij een automaat?
Haha, enigszins gerelateerd:quote:Op zaterdag 4 januari 2014 01:18 schreef Ridocar het volgende:
Je zult niet de eerste zijn die de niet-bestaande koppeling in wilt trappen en de rem meepakt. In dat geval: Gordel niet aan = tandjes in het stuur.
Waarom doe je het danquote:Op zaterdag 4 januari 2014 03:16 schreef OudeBok het volgende:
Automaat rijdt best prima. Ik heb een C1 handgeschakeld en automaat gereden bij m'n lessen, en die automaat doet qua 'felheid' niks onder voor de handbak. Mijn vader heeft vandaag een rondje meegereden (nog in Suriname) en zegt nu zelfs, dat ik in principe ook gewoon een automaatexamen kan doen in Nederland, en dan gewoon rustig over een jaartje of 2-3 een examen op de schakel.
Jullie gaan het geld weggooien vinden, I know. Hoeven jullie niet meer te zeggen .
Ik zit er serieus over na te denken het te doen.
Of je geld weggooit, moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Wel vraag ik me af waarom je het zo zou doen als je blijkbaar uiteindelijk toch ook je rijbewijs voor een handgeschakelde auto wilt halen? Wat is de meerwaarde dan?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 03:16 schreef OudeBok het volgende:
Automaat rijdt best prima. Ik heb een C1 handgeschakeld en automaat gereden bij m'n lessen, en die automaat doet qua 'felheid' niks onder voor de handbak. Mijn vader heeft vandaag een rondje meegereden (nog in Suriname) en zegt nu zelfs, dat ik in principe ook gewoon een automaatexamen kan doen in Nederland, en dan gewoon rustig over een jaartje of 2-3 een examen op de schakel.
Jullie gaan het geld weggooien vinden, I know. Hoeven jullie niet meer te zeggen .
Ik zit er serieus over na te denken het te doen.
Nevermind, dit is onzin. Je moet verplicht examen doen om schakel te mogen rijden.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, want als je afrijdt in een automaat krijg je toch een rijbewijs waar dat op staat aangegeven?
Met andere woorden, dan mag je niet in een schakel rijden, toch?
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:00 schreef portie het volgende:
[..]
Volgens mij mag je dan een aantal jaar geen schakel rijden. Die krijg je er later dus automatisch bij, hoef je geen examen voor te doen.
Dacht het dus ff niet he. Aantekening automaat is permanent. Wil je die weghebben is toch echt een handbak examen nodig.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:00 schreef portie het volgende:
[..]
Volgens mij mag je dan een aantal jaar geen schakel rijden. Die krijg je er later dus automatisch bij, hoef je geen examen voor te doen.
Incapabele bestuurder gesignaleerd!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:59 schreef sirdanilot het volgende:
En wat doe je als je remmen uitvallen en je hebt een automaat? Dan ben je dus morsdood. In een handbak schakel je dan terug naar 1 en zodra je voldoende bent afgeremd trek je aan de handrem.
Nee, ik heb graag gewoon meer controle over mijn auto. Bovendien ben je dan ook meer met het autorijden bezig en minder met je smartphone, een dame die langsloopt op de stoep of je vechtende kinderen achterin.
Ga dan asjeblieft met de trein, want stel je eens voor dat je remmen niet niet meer doen. Iedereen weet wat 'ie moet doen (remmen op de motor met de bergversnellingen, handrem) maar jij rijdt jezelf gewoon kapot. En al die afleiding die je opeens hebt als je niets te doen hebt in de auto. Iedereen let gewoon op het verkeer, maar jij moet dan op een of andere onverklaarbare reden met je smartphone kutten, of loeren naar vrouwen omdat je je verveelt ofzo.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:05 schreef sirdanilot het volgende:
^ Ik heb nog nooit in een automaat gereden en ben dat voorlopig niet van plan.
Misschien als ik in de randstad woon en werk en elke dag in de file moet gaan staan, dat ik dan uit ellende een automaat koop. Maar dan ga ik nog liever met de trein
Jij bent wel heel bang dat je remmen uitvallen he?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:59 schreef sirdanilot het volgende:
En wat doe je als je remmen uitvallen en je hebt een automaat? Dan ben je dus morsdood. In een handbak schakel je dan terug naar 1 en zodra je voldoende bent afgeremd trek je aan de handrem.
Nee, ik heb graag gewoon meer controle over mijn auto. Bovendien ben je dan ook meer met het autorijden bezig en minder met je smartphone, een dame die langsloopt op de stoep of je vechtende kinderen achterin.
Daarom kan je een automaat ook op manueel zetten en terugschakelen zoals boven je ook al werd gezegd.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:04 schreef sirdanilot het volgende:
Ja ga jij maar lekker aan je handrem trekken terwijl je 80 rijdt. Dan raak je in een spin en ben je alsnog morsdood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |