abonnement Unibet Coolblue
pi_134615403
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2013 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2014:

* Neraice (7 januari)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door Anne op 07-01-2014 19:01:25 ]
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_134623170
Geslaagd voor theorie :D Nog heel ruim uiteindelijk.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_134623395
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 20:59 schreef alors het volgende:
Geslaagd voor theorie :D Nog heel ruim uiteindelijk.
Top!
  maandag 23 december 2013 @ 21:20:17 #4
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_134624328
quote:
Dat herken ik wel. Helaas heb ik geen pasklare oplossing voor je.
Ik zou willen zeggen 'wees minder streng voor jezelf,' maar ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is .
Nu kun je nog leren, profiteer daarvan. Liever dat je nu fouten maakt en daarvan leert dan dat je ze straks maakt. En desnoods ga je iets langzamer op moeilijke punten zodat je het beter kunt overzien.

Heb je dit ook al eens aangegeven bij je instructeur? Het gevaar lijkt me dat het naderende examen (te) veel druk gaat geven. Ik moet het nu kunnen want ik moet al bijna afrijden.

Wanneer heb je je examen?
Ja die dingen moet ik ook teken mezelf zeggen inderdaad.. Maar zoals jij al zegt dat is makkelijker gezegd dan gedaan..

Ik heb het er al meerdere keren met mijn instructeur over gehad en hij probeert me ook gelijk op me gemak te stellen, maar heeft pas effect halverwege de les... En ja dat afrijden speelt ook mee inderdaad want het duurt nog maar een paar weken/lessen, het is namelijk 28 januari al... We hebben wel om deze reden expres faalangstexamen aangevraagd maar toch..
pi_134627160
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 20:59 schreef alors het volgende:
Geslaagd voor theorie :D Nog heel ruim uiteindelijk.
Gefeliciteerd!
"The problem with common sense is that most people are morons."
  Moderator maandag 23 december 2013 @ 22:32:21 #6
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134628749
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 21:20 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ja die dingen moet ik ook teken mezelf zeggen inderdaad.. Maar zoals jij al zegt dat is makkelijker gezegd dan gedaan..

Ik heb het er al meerdere keren met mijn instructeur over gehad en hij probeert me ook gelijk op me gemak te stellen, maar heeft pas effect halverwege de les... En ja dat afrijden speelt ook mee inderdaad want het duurt nog maar een paar weken/lessen, het is namelijk 28 januari al... We hebben wel om deze reden expres faalangstexamen aangevraagd maar toch..
Misschien stomme vraag, maar wat is het verschil tussen een faalangstexamen en een regulier examen?
  maandag 23 december 2013 @ 23:18:27 #7
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_134630884
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 22:32 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Misschien stomme vraag, maar wat is het verschil tussen een faalangstexamen en een regulier examen?
Meer tijd, maar vooral dat je op je gemak wordt gesteld door de examinator en je mag tussendoor een time out nemen.
pi_134631787
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 23:18 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Meer tijd, maar vooral dat je op je gemak wordt gesteld door de examinator en je mag tussendoor een time out nemen.
Ik had zelf heel veel last van twijfel of ik het wel goed deed. Tot ik mezelf had ingeprent "als ik het niet goed doe, grijpt de instructeur/examinator wel in". Daardoor durfde ik meer en reed ik beter. Was wel heel spannend toen ik voor het eerst ging rijden met rijbewijs trouwens :P.

En ik kon wat meer lachen om mijn eigen fouten. Ik heb de auto tot de laatste rijles aan toe af laten slaan. Toen ik eenmaal had geaccepteerd dat dat kon gebeuren, kon ik er om lachen en het daarom heel snel oplossen. Dan is het ook niet zo erg. Dat ik hem tijdens het examen niet heb laten afslaan was puur toeval volgens mij :').

En bij het examen was mijn mantra "als ik het niet haal doe ik het gewoon nog een keer".
Nu kon ik dat erg makkelijk zeggen, want ik had rijbewijsgarantie. Het zou me dus geen geld extra kosten. Maar ik kon door die gedachte wel beter ontspannen.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 23 december 2013 @ 23:57:18 #9
414785 sirdanilot
pi_134632646
Mja, ik ben ook vaak gespannen achter het stuur hoor. Misschien moet ik het ook wat meer loslaten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_134632685
Ik heb in mijn allerlaatste rijles bijna een aanrijding gehad, ik reed verder goed en ik ben heel blij dat ik dat nog heb mogen meemaken. Ik heb 't als heel goede les gezien en niet als "zieje, ik kan het niet.."

Het was zo dat ik een kruispunt naderde, ik keek, zag niks. Tot ik het kruispunt opging, INGREEP. Blijkbaar zat die VOLLEDIGE auto achter dat balkje tussen de voorruit en de ruit van de rechterdeur, daardoor heb ik hem niet gezien. We zijn nog een stukje achteruit gereden en gewacht op een volgende auto en ja hoor, ik kon goed zien hoe een volledige auto een fractie van een seconde (langer als je allebei rijdt) achter dat mini stukje auto kan verdwijnen. Heel blij dat ik dat heb meegemaakt, nu snap ik helemaal waarom je twee keer moet kijken.

Mijn tip is vooral, blijf van je fouten leren! Uiteindelijk lukt het zeker wel :)
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 00:06:36 #11
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134633123
Haha ja uiteindelijk natuurlijk wel ja (hopelijk niet pas na 6X zakken) :P

Die spanning voel ik ook nog steeds wel een beetje trouwens. Ook omdat mijn instructeur me steeds vaker opdrachten begint te geven zoals, volg die en die borden of rijd naar dit of dat punt.
Dat zelf letten op borden en op tijd voorsorteren en de juiste rijbaan pakken vind ik nog moeilijk.... Ik verklootte dat vandaag tot 2X toe :S
pi_134635090
Morgen afrijden...
pi_134640026
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:57 schreef terrorsjaak het volgende:
Morgen afrijden...
Succes!
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:47:19 #14
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_134640751
Bedankt allemaal voor jullie tips en verhalen. Het vervelende aan mezelf vind ik dat ik mezelf wel tot rust kan krijgen als ik eenmaal een kwartiertje (soms half uurtje) rijdt, of als mijn instructeur me laat stoppen en rustig laat worden dan lukt het vaak ook..
Tot ik dan weer een fout maak, dan wordt ik boos op mezelf waardoor de fouten zich opstapelen en de instructeur daardoor ook soms boos wordt.
Maar ik hoop dat ik dankzij jullie tips en verhalen de volgende keer zonder stress de auto in stap :)
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:56:56 #15
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_134640883
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 23:57 schreef sirdanilot het volgende:
Mja, ik ben ook vaak gespannen achter het stuur hoor. Misschien moet ik het ook wat meer loslaten.
Nee, hou dat stuur maar liever gewoon vast ;)
Ok stelletje hokboeren
pi_134652923
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:47 schreef Doorzettertje het volgende:
Maar ik hoop dat ik dankzij jullie tips en verhalen de volgende keer zonder stress de auto in stap :)
Ik zou niet van jezelf verwachten dat je nu zonder enige stress instapt, ik denk namelijk dat dat je tegenvalt en dan baal je straks weer van jezelf. Wat minder gespannen zijn, is al heel mooi meegenomen.

En het examen hoeft niet foutloos. Houd in gedachten dat je om die time out kunt vragen, misschien is dat idee al wel voldoende en heb je de time out niet eens nodig. Overigens kan een examinator bij een faalangstexamen zelf ook vragen of je een time out wilt wanneer hij ziet dat je in de stress schiet.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 24 december 2013 @ 15:50:09 #17
414785 sirdanilot
pi_134653754
Ik heb vaak het idee dat de instructeur niet ziet dat ik kijk. Bijvoorbeeld de binnenspiegel-check ziet hij niet, terwijl ik hem wel doe, als de spiegel voor mij comfortabel staat afgesteld. Daarom stel ik hem wathoger af, dan moet ik ook bewust kijken en beweeg ik mijn hoofd.

Nu kun je zeggen dat dit aan de instructeur ligt, maar ik vermoed toch dat dat niet zo is. Tijdens de tussentijdse toets zagen ze namelijk ook niet dat ik keek. Nu was mijn kijkgedrag daar misschien ook wel onvoldoende hoor, voor een examen, maar ze zeiden ook dat ik bijvoorbeeld niet keek toen ik ging inhalen, terwijl ik dat wél had gedaan.

Misschien moet ik meer mijn hoofd draaien of zo? Ik denk namelijk toch echt dat ik wel kijk, ik heb in ieder geval niks geraakt of een ingreep gehad tijdens mijn tussen tijdse toets ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 16:04:46 #18
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134654139
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 15:50 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb vaak het idee dat de instructeur niet ziet dat ik kijk. Bijvoorbeeld de binnenspiegel-check ziet hij niet, terwijl ik hem wel doe, als de spiegel voor mij comfortabel staat afgesteld. Daarom stel ik hem wathoger af, dan moet ik ook bewust kijken en beweeg ik mijn hoofd.

Nu kun je zeggen dat dit aan de instructeur ligt, maar ik vermoed toch dat dat niet zo is. Tijdens de tussentijdse toets zagen ze namelijk ook niet dat ik keek. Nu was mijn kijkgedrag daar misschien ook wel onvoldoende hoor, voor een examen, maar ze zeiden ook dat ik bijvoorbeeld niet keek toen ik ging inhalen, terwijl ik dat wél had gedaan.

Misschien moet ik meer mijn hoofd draaien of zo? Ik denk namelijk toch echt dat ik wel kijk, ik heb in ieder geval niks geraakt of een ingreep gehad tijdens mijn tussen tijdse toets ;)
Dat kijkgedrag krijg ik ook van mijn instructeur nog steeds regelmatig opmerkingen over, dat het meer moet.
Nu geloof ik ook zeker dat hij gelijk heeft en dat het nog beter kan. Echter heb ik soms ook een beetje zo'n zuur gevoel van, hmm ik keek wel, maar ik krijg nu te horen dat ik niet keek.
Ben ook erg bang dat ik uiteindelijk op mijn examen daar op zal zakken, dat ze gaan zeggen van, onvoldoende kijkgedrag...want de auto onder controle heb ik inmiddels wel voor 90%
Maar hoe fix je dat dan? Als een idioot met je hoofd gaan draaien naar alle spiegels continu lijkt me ook niet echt een gepaste oplossing.
pi_134654337
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dat kijkgedrag krijg ik ook van mijn instructeur nog steeds regelmatig opmerkingen over, dat het meer moet.
Nu geloof ik ook zeker dat hij gelijk heeft en dat het nog beter kan. Echter heb ik soms ook een beetje zo'n zuur gevoel van, hmm ik keek wel, maar ik krijg nu te horen dat ik niet keek.
Ben ook erg bang dat ik uiteindelijk op mijn examen daar op zal zakken, dat ze gaan zeggen van, onvoldoende kijkgedrag...want de auto onder controle heb ik inmiddels wel voor 90%
Maar hoe fix je dat dan? Als een idioot met je hoofd gaan draaien naar alle spiegels continu lijkt me ook niet echt een gepaste oplossing.
Ik denk dat bijna iedereen diezelfde frustraties gehad heeft. Instructeurs blijven hameren op kijkgedrag en jij weet dat je gekeken hebt. Jij moet ze de indruk geven dat je gekeken hebt. Wanneer jij daar opzichtig je hoofd voor draait dan hebben ze dat sneller door dan dat jij lichtjes je hoofd naar rechts buigt. Helaas werkt het zo, maar leer dat toch aan. Het kan het verschil tussen slagen en zakken zijn.
pi_134654473
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:11 schreef portie het volgende:

[..]

Ik denk dat bijna iedereen diezelfde frustraties gehad heeft. Instructeurs blijven hameren op kijkgedrag en jij weet dat je gekeken hebt. Jij moet ze de indruk geven dat je gekeken hebt. Wanneer jij daar opzichtig je hoofd voor draait dan hebben ze dat sneller door dan dat jij lichtjes je hoofd naar rechts buigt. Helaas werkt het zo, maar leer dat toch aan. Het kan het verschil tussen slagen en zakken zijn.
Laatst was er iemand gezakt die 'teveel' of 'te overdreven' keek, hier in dit topic.
Lastig een goede balans te vinden.
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 16:19:01 #21
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134654566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:16 schreef Messina het volgende:

[..]

Laatst was er iemand gezakt die 'teveel' of 'te overdreven' keek, hier in dit topic.
Lastig een goede balans te vinden.
Idd...pfff :')
pi_134654725
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:16 schreef Messina het volgende:

[..]

Laatst was er iemand gezakt die 'teveel' of 'te overdreven' keek, hier in dit topic.
Lastig een goede balans te vinden.
Klopt, je kan ook overdrijven. Maar wanneer de instructeur en de examinator het niet bij je zien dan mag je het wel iets overdrevener doen.
pi_134654945
Ik ben (waarschijnlijk) al wat ouder dan jullie, en ben al ruim tien jaar 'bijrijdster'. Ik heb mijn man zijn kijkgedrag dus wat overgenomen :@
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 16:33:30 #24
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134655138
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:28 schreef Messina het volgende:
Ik ben (waarschijnlijk) al wat ouder dan jullie, en ben al ruim tien jaar 'bijrijdster'. Ik heb mijn man zijn kijkgedrag dus wat overgenomen :@
Ok.... En is dat een goed of een slecht ding?
pi_134655187
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:33 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ok.... En is dat een goed of een slecht ding?
De basis is er :P
Dat geeft een (minimale) voorsprong ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 24 december 2013 @ 17:18:52 #26
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_134656591
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 15:24 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Ik zou niet van jezelf verwachten dat je nu zonder enige stress instapt, ik denk namelijk dat dat je tegenvalt en dan baal je straks weer van jezelf. Wat minder gespannen zijn, is al heel mooi meegenomen.

En het examen hoeft niet foutloos. Houd in gedachten dat je om die time out kunt vragen, misschien is dat idee al wel voldoende en heb je de time out niet eens nodig. Overigens kan een examinator bij een faalangstexamen zelf ook vragen of je een time out wilt wanneer hij ziet dat je in de stress schiet.
Daar heb je inderdaad gelijk in, ik moet vooral proberen geen verwachtingen of verlangen voor de les de hebben. Of eigenlijk is dat "moet" ook fout want dat woord moet ik juist niet gebruiken daarover...

En wat betreft het examen heb je ook helemaal gelijk. Thnx
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 24 december 2013 @ 19:27:55 #27
414785 sirdanilot
pi_134661308
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:11 schreef portie het volgende:

[..]

Ik denk dat bijna iedereen diezelfde frustraties gehad heeft. Instructeurs blijven hameren op kijkgedrag en jij weet dat je gekeken hebt. Jij moet ze de indruk geven dat je gekeken hebt. Wanneer jij daar opzichtig je hoofd voor draait dan hebben ze dat sneller door dan dat jij lichtjes je hoofd naar rechts buigt. Helaas werkt het zo, maar leer dat toch aan. Het kan het verschil tussen slagen en zakken zijn.
Mja, ik stel dan liever die spiegels zo af dat ik mn hoofd móet draaien. Vooral de achteruit spiegel dan, ik heb eigenlijk nog nooit gemorreld aan de buitenspiegels.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 27 december 2013 @ 10:45:21 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_134738730
Zo, dit topic toegevoegd in mijn AT. heb me voorgenomen in 2014 mijn rijbewijs te gaan halen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator vrijdag 27 december 2013 @ 12:49:08 #29
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134741988
Nou, net voor t eerst clusteropdrachten gedaan, ik ben nu over de helft van mijn rijlessen en in februari ga ik afrijden.

Clusteropdrachten zijn wel pittig, moet je goed onthouden wat het nou was.
Dus bijv, eerste straat links, dan die en die borden volgen, snelweg op, dan bij die en die borden er weer af en dan richting zus en zo rijden.
Klinkt moeilijker dan t is eigenlijk, zolang je een beetje een geheugen hebt moet het wel te doen zijn. Het ging bij mij in ieder geval meteen goed, daar was ik wel een beetje trots op :)
pi_134747280
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2013 10:45 schreef SEMTEX het volgende:
Zo, dit topic toegevoegd in mijn AT. heb me voorgenomen in 2014 mijn rijbewijs te gaan halen.
Ik ook!
Hallon!
  woensdag 1 januari 2014 @ 01:36:20 #31
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_134944439
De beste wensen allemaal, dat er maar veel van ons hun rijbewijs mogen gaan halen!!!
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 09:48:55 #32
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134975848
Inderdaad, de beste wensen en dat we allemaal maar mogen slagen ;)
  FOK!fotograaf donderdag 2 januari 2014 @ 09:52:45 #33
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134975908
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
Clusteropdrachten zijn wel pittig, moet je goed onthouden wat het nou was. Dus bijv, eerste straat links, dan die en die borden volgen, snelweg op, dan bij die en die borden er weer af en dan richting zus en zo rijden.Klinkt moeilijker dan t is eigenlijk, zolang je een beetje een geheugen hebt moet het wel te doen zijn. Het ging bij mij in ieder geval meteen goed, daar was ik wel een beetje trots op
Is dat nieuw?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 10:03:36 #34
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134976076
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Is dat nieuw?
http://www.rijbewijsinfo.(...)jexamen_De-examenrit

Staat niet bij sinds wanneer het is ingevoerd...dus dat weet ik niet.
Het is een pittig onderdeel omdat je, naast dat je natuurlijk heel goed, veilig en netjes moet rijden, ook nog eens aanwijzingen van de route uit je hoofd moet onthouden.
Wat bij mij hielp is dat ik de aanwijzingen gewoon hardop bleef herhalen een paar keer nadat mijn instructeur het had gezegd. Op die manier "praatte" ik mezelf echt door de route heen, en was het wel te doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fotograaf donderdag 2 januari 2014 @ 11:02:12 #35
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134977092
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
Staat niet bij sinds wanneer het is ingevoerd...dus dat weet ik niet.Het is een pittig onderdeel omdat je, naast dat je natuurlijk heel goed, veilig en netjes moet rijden, ook nog eens aanwijzingen van de route uit je hoofd moet onthouden.Wat bij mij hielp is dat ik de aanwijzingen gewoon hardop bleef herhalen een paar keer nadat mijn instructeur het had gezegd. Op die manier "praatte" ik mezelf echt door de route heen, en was het wel te doen.
Lol. Zit te kijken, die Tomtom opdracht was er niet toen ik af moest rijden (goh, zo'n ding was toen nog geen gemeengoed). Wel eens mee gereden tijdens rijles though. Ben nog steeds regelmatig eigenwijzer dan mijn huidige navigatie (vanuit Alkmaar naar Arnhem stuurt de navi me over de A9, A2 en A12, ik ga A9, N8/A8, A10, A1, A30 en A12, kan je beter op doorrijden).
Ik moest indertijd, dat herinner ik me nog wel, terugrijden naar het CBR. Een paar jaar terug met mijn BE ook: "Ga maar terug naar het CBR".
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_134977204
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Is dat nieuw?
volgens mij maakt verkeerd rijden niet uit. Beter veilig verkeerd dan onveilig goed.
Ik wist bij mijn examen ook de weg niet (was 2 straten van CBR verwijderd :') ), was toen geen probleem en kan me niet voorstellen dat dat nu wel een probleem is
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 11:12:43 #37
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134977330
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:07 schreef ejfaar het volgende:

[..]

volgens mij maakt verkeerd rijden niet uit. Beter veilig verkeerd dan onveilig goed.
Ik wist bij mijn examen ook de weg niet (was 2 straten van CBR verwijderd :') ), was toen geen probleem en kan me niet voorstellen dat dat nu wel een probleem is
True... daar maak ik me ook niet zo'n zorgen om. Gewoon het alom bekende "kijkgedrag" perfect uitvoeren, en netjes rijden en als je dan de verkeerde straat pakt zal je daar idd niet op zakken zolang je gewoon netjes en veilig hebt gereden (en niet bent gaan spookrijden haha!).

Even iets heel anders. Ik ben nu al aan het kijken naar navigatiesystemen (ja, heel erg, ik heb mn rijbewijs nog niet en ik ben daar nu al mee bezig :P)
Heeft iemand een tip welk merk/type ik 't best kan nemen? Ik wil max tot 150 euro uitgeven.
  FOK!fotograaf donderdag 2 januari 2014 @ 11:18:43 #38
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134977444
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:12 schreef dick_laurent het volgende:
Even iets heel anders. Ik ben nu al aan het kijken naar navigatiesystemen (ja, heel erg, ik heb mn rijbewijs nog niet en ik ben daar nu al mee bezig )Heeft iemand een tip welk merk/type ik 't best kan nemen? Ik wil max tot 150 euro uitgeven.
Ik heb een Garmin Nüvi (1340 ofzo) met lifetime kaartupdate. Handig, want ik heb nu nog steeds actuele kaarten. Meermaals per jaar even een update draaien en alles klopt weer. Trajectcontroles er weer in, flitspalen, etc. Verder pakt ie verkeer ook mee, mobiele flitsers, etc.
Verder ook niet zo groot. Past nog makkelijk in je broekzak enzo. :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 2 januari 2014 @ 12:27:45 #39
414785 sirdanilot
pi_134979280
Nou, die clusteropdrachten zijn alleen moeilijk als je totaal onbekend bent in je omgeving. Zelfde als bij de navigatie; als je gewoon de route kent rij je toch wel zo terug naar het CBR en dient de navigatie vooral als ondersteuning.

Verder: Ik zou geen geld verspillen aan een navigatiesysteem. Koop gewoon zo'n carkit-houdertje voor je smartphone. Dan kun je je foon daarop klikken, en elke fatsoenlijke foon heeft wel een navigatie-app (je kunt wat betere apps ook kopen in de store, beter dan de gratis versies). Dan heb je navigatie, carkit e.d. in één, voor minder geld omdat je die smartphone toch al hebt.

Behalve natuurlijk als je geen smartphone hebt :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 12:41:16 #40
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134979614
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:27 schreef sirdanilot het volgende:
Nou, die clusteropdrachten zijn alleen moeilijk als je totaal onbekend bent in je omgeving. Zelfde als bij de navigatie; als je gewoon de route kent rij je toch wel zo terug naar het CBR en dient de navigatie vooral als ondersteuning.

Verder: Ik zou geen geld verspillen aan een navigatiesysteem. Koop gewoon zo'n carkit-houdertje voor je smartphone. Dan kun je je foon daarop klikken, en elke fatsoenlijke foon heeft wel een navigatie-app (je kunt wat betere apps ook kopen in de store, beter dan de gratis versies). Dan heb je navigatie, carkit e.d. in één, voor minder geld omdat je die smartphone toch al hebt.

Behalve natuurlijk als je geen smartphone hebt :')
Heb ik wel (iphone 5) maar ik heb geen internet-abbo op mijn telefoon.....

Ja, ik heb er al meerdere keren opmerkingen over gehad, maar NEE... ik vind het niet nodig en zonde van t geld.
Haast overal waar je tegenwoordig komt is er wel gratis wifi; werk, treinen, cafe's etc etc... en ik hoef echt niet elke 5 minuten mijn mail of whatsapp te checken, zoveel vrienden heb ik ook weer niet :P

Of zijn er navigatie apps die ook offline werken?
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:57:40 #41
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_134980041
Clusteropdrachten zijn irritant inderdaad. Navigatie rijden vind ik persoonlijk veel fijner. En inderdaad je hoeft niet eens op de bestemming aan te komen (wat natuurlijk wel leuk meegenomen is), maar het gaat er vooral om dat je niet door de navigatie in paniek raakt en gewoon rustig blijft kijken en rijden..
pi_134980119
Ik had ook een clusteropdracht en had het bijna verkloot. De opdracht was volg Nijmegen en daarna Oberhausen volgens mij. Nou, dom dat ik was, ging ik gewoon Nijmegen volgen, ik dacht ik moet pas Oberhausen volgen als er geen Nijmegen meer staat. Geen idee waarom ik toen zo dom dacht, gelukkig corrigeerde ik mezelf net op tijd.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_134980281
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:41 schreef dick_laurent het volgende:

Of zijn er navigatie apps die ook offline werken?
Copilot, Tomtom, Sygic, Navigon werken volgens mij allemaal offline.

Apple Maps, Google Maps, Waze enzo niet, die hebben echt een internetverbinding nodig.
pi_134980362
Waze werkt wel offline dacht ik alleen zonder verkeersinformatie uiteraard.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_134980386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:10 schreef delano.888 het volgende:
Waze werkt wel offline dacht ik alleen zonder verkeersinformatie uiteraard.
Nee hoor, heel eventjes misschien met toevallig gecached kaartmateriaal. Maar de route-berekening gebeurt niet op je telefoon, maar op de Waze servers.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 2 januari 2014 @ 13:20:18 #46
414785 sirdanilot
pi_134980641
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Heb ik wel (iphone 5) maar ik heb geen internet-abbo op mijn telefoon.....

Ja, ik heb er al meerdere keren opmerkingen over gehad, maar NEE... ik vind het niet nodig en zonde van t geld.
Haast overal waar je tegenwoordig komt is er wel gratis wifi; werk, treinen, cafe's etc etc... en ik hoef echt niet elke 5 minuten mijn mail of whatsapp te checken, zoveel vrienden heb ik ook weer niet :P

Of zijn er navigatie apps die ook offline werken?
Een internet abbo lijkt me een betere investering dan een navigatiesysteem.

Maar goed, off-line navigatie-apps? Ja hoor, leert google binnen enkele seconden. Maar ik zou nog effe doorgoogelen om te kijken of er geen betere is. Betaalde versies zijn vaak beter, en in vergelijking met een navigatiesysteem zijn die kosten verwaarloosbaar.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 14:07:41 #47
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134982252
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Een internet abbo lijkt me een betere investering dan een navigatiesysteem.

Maar goed, off-line navigatie-apps? Ja hoor, leert google binnen enkele seconden. Maar ik zou nog effe doorgoogelen om te kijken of er geen betere is. Betaalde versies zijn vaak beter, en in vergelijking met een navigatiesysteem zijn die kosten verwaarloosbaar.
Ik heb iPhone, dus deze app gaat voor mij niet op helaas ;)

Keek dus net en je hebt bijv wel een TomTom app, die mooi 49,95 kost! Vervolgens lees ik de reviews, en hoor ik dat de interface lelijk en onoverzichtelijk is, en dat ie regelmatig crasht! (de app dan, niet de auto hoop ik :P)

Dus mja... kweenie, vind het een lastige overweging. Zag net leuk navigatiesysteem van Garmin voor 119 euro, waarbij je levenslange kaartupdates krijgt. Lijkt me wel stabieler en betrouwbaarder dan een app.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 2 januari 2014 @ 14:22:09 #48
414785 sirdanilot
pi_134982838
Je kunt toch zelf wel googlen? CoPilot is voor apple en is gratis en werkt online, bijvoorbeeld. Ik zou inderdaad nooit 50 euro neertellen voor een app, maar als je er een van 10 euro vindt is dat zeker de moeite waard.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  FOK!fotograaf donderdag 2 januari 2014 @ 14:31:02 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134983186
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:20 schreef sirdanilot het volgende:
Een internet abbo lijkt me een betere investering dan een navigatiesysteem.
Maar als je een nieuw toestel krijgt, moet je zeker weer zo'n app aanschaffen? En als je buiten Nederland rijdt, hoe gaat het dan met je internet kosten?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 2 januari 2014 @ 14:37:52 #50
414785 sirdanilot
pi_134983429
Zoals gezegd bestaan er ook apps die offline werken. Het voordeel van on-line (binnen Nederland) is dat je ook live verkeersinformatie hebt; handig op je dagelijkse woon-werkroute zodat je weet welke snelweg het snelste is (behalve als je maar een route hebt natuurlijk). In het buitenland zul je sowieso geen live verkeersinfo ontvangen volgens mij.

Veel abbonementen leveren overigens de mogelijkheid dat je voor 2 euro een dag lang onbeperkt mag internetten. Stel je rijdt van NL naar Tsjechië (dat duurt ongeveer een dag), dan kun je zo'n ding kopen en heb je tijdens je reis mooi live verkeersinformatie en navigatie. Maar als je daar geen zin in hebt heb je nog steeds navigatie, alleen geen live verkeersinfo.

Overigens is die live verkeersinfo ook niet je-dat qua hoe up-to-date het is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 14:38:26 #51
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134983445
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar als je een nieuw toestel krijgt, moet je zeker weer zo'n app aanschaffen? En als je buiten Nederland rijdt, hoe gaat het dan met je internet kosten?
Exact mijn gedachte ja.

Ahja ik kijk nog wel wat ik doe, eerst maar even slagen :P
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:38:40 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134983455
Over een maand beginnen met rijlessen. Zal wat lastiger gaan maar alles beter dan duizenden euro's uitgeven in Nederland :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:41:22 #53
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134983558
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:38 schreef Dven het volgende:
Over een maand beginnen met rijlessen. Zal wat lastiger gaan maar alles beter dan duizenden euro's uitgeven in Nederland :+
:?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 14:42:32 #54
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134983593
Want jij haalt je rijbewijs voor 25 euro in Kazakstan? :P
pi_134983818
Bulgarije.

Maar hoezo lastiger? Taalbarrière?
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:52:52 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134983981
quote:
3s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:48 schreef Anne het volgende:
Bulgarije.

Maar hoezo lastiger? Taalbarrière?
Exact. Kan in het Engels gedaan worden, maar ik ken maar weinig Bulgaren die het Engels perfect onder de knie hebben :+ Maar zal in totaal zo'n 250/300 euro kosten dus het is het meer dan waard :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:55:15 #57
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_134984089
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:38 schreef Dven het volgende:
Over een maand beginnen met rijlessen. Zal wat lastiger gaan maar alles beter dan duizenden euro's uitgeven in Nederland :+
De eerste les is op een ezel in Bulgarije toch?
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:55:41 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134984101
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:55 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

De eerste les is op een ezel in Bulgarije toch?
Wat doet jouw moeder in Bulgarije? :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:58:09 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134984182
quote:
3s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:48 schreef Anne het volgende:
Bulgarije.

Maar hoezo lastiger? Taalbarrière?
Lessen met paard en wagen ws, en dan met name het fileparkeren.



En de borden zijn soms ook een beetje anders. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 15:05:55 #60
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134984460
Hahaha....dusssss....
Nou, dan les ik liever in Nederland voor wat meer geld met de zekerheid dat ik mijn instructeur kan verstaan en straks een solide veilige bestuurder ben.
Rijden de Bulgaren ook allemaal met een dashcam zoals de Russen wegens teveel gekheid/dronkenheid op de weg?
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:07:20 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134984524
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lessen met paard en wagen ws, en dan met name het fileparkeren.

[ afbeelding ]

En de borden zijn soms ook een beetje anders. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grappig man, alle dingen die je in zo ongeveer geheel Europa ziet ! :D :D :D _O- _O- _O-

Overigens zijn niet bepaald al je bordjes Bulgaars.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:07:44 #62
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_134984542
Voel je je aangevallen jongeman?
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:09:22 #63
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134984606
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Grappig man, alle dingen die je in zo ongeveer geheel Europa ziet ! :D :D :D _O- _O- _O-

Overigens zijn niet bepaald al je bordjes Bulgaars.
Nee, maar je hapt wel lekker :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:14:47 #64
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134984844
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:05 schreef dick_laurent het volgende:
Hahaha....dusssss....
Nou, dan les ik liever in Nederland voor wat meer geld met de zekerheid dat ik mijn instructeur kan verstaan en straks een solide veilige bestuurder ben.
Rijden de Bulgaren ook allemaal met een dashcam zoals de Russen wegens teveel gekheid/dronkenheid op de weg?
Autorijden heb ik een jaar of 8 geleden al geleerd. Buiten dat is het nu ook weer niet zo dat mensen onverstaanbaar zijn. Toch is communiceren in een andere taal dan eigen voor beide partijen natuurlijk iets minder gemakkelijk en maakt het in bezit zijn van een rijbewijs verkregen dankzij een Nederlandse instructeur je nog geen 'solide' en 'veilige' bestuurder.

Tevens is het dom om Bulgaren en Russen in één zin te noemen en de aanwezigheid van dashcams in Rusland te wijten aan 'gekheid' of alcohol in het verkeer.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 15:21:45 #65
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_134985143
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Autorijden heb ik een jaar of 8 geleden al geleerd. Buiten dat is het nu ook weer niet zo dat mensen onverstaanbaar zijn. Toch is communiceren in een andere taal dan eigen voor beide partijen natuurlijk iets minder gemakkelijk en maakt het in bezit zijn van een rijbewijs verkregen dankzij een Nederlandse instructeur je nog geen 'solide' en 'veilige' bestuurder.

Tevens is het dom om Bulgaren en Russen in één zin te noemen en de aanwezigheid van dashcams in Rusland te wijten aan 'gekheid' of alcohol in het verkeer.
Gast, ik ben in Rusland geweest. Ik heb Russische kennissen. Ik weet dat vele verkeersdoden daar in het verkeer komen door alcoholgebruik, wat nogal wat "gekheid" op de weg kan veroorzaken. Daarnaast dacht ik door het Cyrillisch schrift dat Bulgarije en Rusland misschien eenzelfde autocultuur hebben, en stelde ik gewoon een normale vraag. Als jij me dan meteen dom noemt dan ga ik verder niet met je praten, succes met je rijbewijs halen daaro.
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:22:46 #66
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134985184
quote:
10s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:07 schreef Keukendrol het volgende:
Voel je je aangevallen jongeman?
Ik maak een grap op een grap en ik voel me aangevallen? :o
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:25:40 #67
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_134985307
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:22 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik maak een grap op een grap en ik voel me aangevallen? :o
Welke grap?
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:26:00 #68
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134985323
quote:
10s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, maar je hapt wel lekker :P
Ik verwacht van een moderator toch ander gedrag, zeker bij een nieuw persoon in een van zijn topics. :) En gebruik dan in ieder geval Bulgaarse voorbeelden ;)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:29:01 #69
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134985447
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik verwacht van een moderator toch ander gedrag, zeker bij een nieuw persoon in een van zijn topics. :) En gebruik dan in ieder geval Bulgaarse voorbeelden ;)
Ja, want wij zijn geen users, dus wij mogen geen garpen maken, dat mogen alleen users.

Weet je wat?

quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:21 schreef dick_laurent het volgende:

... succes met je rijbewijs halen daaro.
^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:31:44 #70
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_134985551
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik verwacht van een moderator toch ander gedrag, zeker bij een nieuw persoon in een van zijn topics. :) En gebruik dan in ieder geval Bulgaarse voorbeelden ;)
Christus te paard. Stel je niet aan man. Een onschuldig grapje moet gewoon kunnen.

Mod of user: /care.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:34:32 #71
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_134985660
Ik heb vandaag of morgen rijles hier in Suriname :D. Ben er nog tot zondag, maar wil gewoon wat rijlesjes om de tijd een beetje te doden en er nog wat voertuigcontrole bij te prikken. In Nederland ga ik misschien van rijschool wisselen. Mijn huidige instructeur doet er erg lang over om facturen juist op te stellen, de huidige klopt van geen kant. Z'n lessen zijn erg goed, maar ik ben niet van plan om steeds maar in onzekerheid over de juistheid van de prijs op de factuur te moeten wachten..
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:35:03 #72
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134985684
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Gast, ik ben in Rusland geweest.
Tof

quote:
Ik heb Russische kennissen.
Fantastisch

quote:
Ik weet dat vele verkeersdoden daar in het verkeer komen door alcoholgebruik, wat nogal wat "gekheid" op de weg kan veroorzaken.
Correct. Daar staan dashcams echter los van.

quote:
Daarnaast dacht ik door het Cyrillisch schrift dat Bulgarije en Rusland misschien eenzelfde autocultuur hebben,
Dat is even vreemde aanname als de Nederlandse en Zuid-Afrikaanse 'autocultuur' gelijk te stellen wegens eenzelfde schrift.

quote:
en stelde ik gewoon een normale vraag.
Zie hierboven

quote:
Als jij me dan meteen dom noemt
Excuses daarvoor dan

quote:
dan ga ik verder niet met je praten,
Oke

quote:
succes met je rijbewijs halen daaro.
Dankjewel :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:45:42 #73
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134986055
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:34 schreef OudeBok het volgende:
Ik heb vandaag of morgen rijles hier in Suriname :D. Ben er nog tot zondag, maar wil gewoon wat rijlesjes om de tijd een beetje te doden en er nog wat voertuigcontrole bij te prikken. In Nederland ga ik misschien van rijschool wisselen. Mijn huidige instructeur doet er erg lang over om facturen juist op te stellen, de huidige klopt van geen kant. Z'n lessen zijn erg goed, maar ik ben niet van plan om steeds maar in onzekerheid over de juistheid van de prijs op de factuur te moeten wachten..
[grappigegrapjesmodus] Zeker op de rug van een neger? :D :D :D _O- _O- _O- [/grappigegrapjesmodus]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ehm, is z'n uiteindelijk prijs wel goed? Dan is het misschien het wachten wel waard :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:10:35 #74
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_134989410
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:45 schreef Dven het volgende:

[..]

[grappigegrapjesmodus] Zeker op de rug van een neger? :D :D :D _O- _O- _O- [/grappigegrapjesmodus]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ehm, is z'n uiteindelijk prijs wel goed? Dan is het misschien het wachten wel waard :P
37 euro per uur. Andere rijschool waar ik geïnformeerd heb, vraagt 45. Ik heb niet heel veel lessen meer nodig, voordat ik weer op examen ga. Misschien zal het uiteindelijk zo'n 40-60 euro schelen. Da's niet heel veel.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 02:29:09 #75
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135012793
Zo, rijles in Suriname er ook weer op zitten.
Indruk: WAT. JONGE, IK KAN HIER IN EEN KEER AFRIJDEN EN M'N PAPIERTJE HALEN. Het verkeer is zo hectisch, maar als je een beetje meedoet, is het enorm simpel hiero. Veeel makkelijker dan in Nederland, terwijl het verkeer veel meer op een fucked up wijze rijdt. En goedkoop. Uurtje kost me 12,50 euro.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  FOK!fotograaf vrijdag 3 januari 2014 @ 08:27:49 #76
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135014094
En dat rijbewijs is 1:1 inwisselbaar voor het Nederlandse? Of is het net als met de USA: Je moet opnieuw afrijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 3 januari 2014 @ 13:42:45 #77
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135021721
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
En dat rijbewijs is 1:1 inwisselbaar voor het Nederlandse? Of is het net als met de USA: Je moet opnieuw afrijden.
In de USA les je volgens mij ook haast altijd in een automaat, aangezien 95% van de bevolking daar een automaat rijdt

(waarom we dat hier niet doen is me trouwens een raadsel, maar goed dat terzijde :P)
  FOK!fotograaf vrijdag 3 januari 2014 @ 13:54:28 #78
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135022302
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:42 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

In de USA les je volgens mij ook haast altijd in een automaat, aangezien 95% van de bevolking daar een automaat rijdt
Eigen voertuig

quote:
(waarom we dat hier niet doen is me trouwens een raadsel, maar goed dat terzijde :P)
Wel eens gezien wat er gebeurt als iemand die geen schakel kan rijden, in een schakel stapt?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 3 januari 2014 @ 14:02:57 #79
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135022702
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Eigen voertuig

[..]

Wel eens gezien wat er gebeurt als iemand die geen schakel kan rijden, in een schakel stapt?
Oh dat wist ik niet, bedoel je dat je afrijdt in je eigen voertuig?

En nee, je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik bedoel meer waarom wij in Nederland nog massaal schakelbakken rijden. Met onze overvloed aan files en stoplichten is een automaat rijden stukken gemakkelijker en prettiger dan schakelbakken...
Lessen en afrijden moet je wel in een schakelauto doen ja, je moet het wel leren en kunnen uiteraard.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:31:03 #80
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135023813
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
En dat rijbewijs is 1:1 inwisselbaar voor het Nederlandse? Of is het net als met de USA: Je moet opnieuw afrijden.
Surinaams? Is sinds 1995 niet meer inwisselbaar. Ik ga hier dan ook niet op voor m'n rijbewijs. Ik wil gewoon blijven rijden, zodat ik niet inkak terug in Nederland.

Schakelen kan ik gelukkig al.

Het probleem is dat ik in principe alles kan, maar het alleen nog niet moet laten afweten door een stortvloed aan stress op een examen. Ik ben zo boos op mezelf, omdat ik de eerste keer gezakt ben op een totaal onnodige wijze..
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  Moderator vrijdag 3 januari 2014 @ 14:34:06 #81
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135023949
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:31 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Surinaams? Is sinds 1995 niet meer inwisselbaar. Ik ga hier dan ook niet op voor m'n rijbewijs. Ik wil gewoon blijven rijden, zodat ik niet inkak terug in Nederland.

Schakelen kan ik gelukkig al.

Het probleem is dat ik in principe alles kan, maar het alleen nog niet moet laten afweten door een stortvloed aan stress op een examen. Ik ben zo boos op mezelf, omdat ik de eerste keer gezakt ben op een totaal onnodige wijze..
Hoe ben je gezakt als ik uit nieuwsgierigheid vragen mag?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:39:10 #82
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135024228
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:34 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hoe ben je gezakt als ik uit nieuwsgierigheid vragen mag?
Domme fouten, omdat m'n hoofd er totaal niet bij was. Zo'n beetje alles verkeerd timen, wat ik verkeerd kon timen, terwijl het tijdens de lessen altijd vlekkeloos gaat en m'n instructeur een beetje erg weinig hoeft te zeggen :'). Wist tot toen nooit, dat stress je denk- en reactievermogen zó kan aantasten.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:45:31 #83
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_135035054
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:02 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik bedoel meer waarom wij in Nederland nog massaal schakelbakken rijden.
Dat vraag ik me ook al een tijdje af.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_135036343
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:45 schreef Revanches het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook al een tijdje af.
Vroeg ik me vroeger ook altijd af. Het is blijkbaar een soort gewoonte, of dat je het idee hebt dat je geel sportief kunt rijden door te schakelen ofzo? Mijn instructeur denkt dat over een jaar of wat alles automaat is, iig wat er dan op de markt komt.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_135036616
Ik wil geen automaat brrrrr saai!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:27:00 #86
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_135036710
Ik vind het juist wel wat hebben dat schakelen :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_135036849
Een schakelbak rijdt zuiniger (tenminste, daar kan je zuiniger mee rijden, het hangt van de gebruiker af), daarnaast is het goedkoper in onderhoud. Enja, een automaat wordt inderdaad als saai gezien, je hebt zelf weinig controle over de auto, waardoor het optrekken wat slomer gaat.

Ik heb een automaat, zowel onderhoud als bezineverbruik kost honderden euro's. :{ Binnenkort kijken naar een nieuw autootje, geen automaat meer hier.
★★★
pi_135037367
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:17 schreef alors het volgende:

[..]

Vroeg ik me vroeger ook altijd af. Het is blijkbaar een soort gewoonte, of dat je het idee hebt dat je geel sportief kunt rijden door te schakelen ofzo? Mijn instructeur denkt dat over een jaar of wat alles automaat is, iig wat er dan op de markt komt.
De enige reden dat er nog handbakken verkocht worden is ego. Iets anders kan ik niet bedenken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 3 januari 2014 @ 20:42:17 #89
414785 sirdanilot
pi_135039883
Ik wil ook niks te maken hebben met een automaat. Met een schakelauto heb je veel meer zelf de controle. Het schakelen beïnvloedt namelijk niet enkel hoeveel kilometer per uur je rijdt, het beïnvloedt ook hóe je rijdt. Zo moet je bij vorst eerder opschakelen. En wat als je remmen een keer uitvallen? Dan kun je tenminste nog remmen door in z'n 1 te schakelen en nadat je voldoende bent afgeremd aan de handrem te trekken. Probeer dat eens in een automaat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135040712
Het lijkt me echt vreselijk irritant om met een automaat een rotonde op te gaan bijvoorbeeld. In mijn auto doe ik dat altijd in de 2, maar een automaat zou waarschijnlijk gaan schakelen naar de 3.
Bij korte invoegstroken schakel ik altijd pas erg laat om sneller op de snelwegsnelheid te zitten, dat kan ik een automaat ook niet.
Nee hier blijft het lekker schakelen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135041907
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:42 schreef sirdanilot het volgende:
Ik wil ook niks te maken hebben met een automaat. Met een schakelauto heb je veel meer zelf de controle. Het schakelen beïnvloedt namelijk niet enkel hoeveel kilometer per uur je rijdt, het beïnvloedt ook hóe je rijdt. Zo moet je bij vorst eerder opschakelen. En wat als je remmen een keer uitvallen? Dan kun je tenminste nog remmen door in z'n 1 te schakelen en nadat je voldoende bent afgeremd aan de handrem te trekken. Probeer dat eens in een automaat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:59 schreef delano.888 het volgende:
Het lijkt me echt vreselijk irritant om met een automaat een rotonde op te gaan bijvoorbeeld. In mijn auto doe ik dat altijd in de 2, maar een automaat zou waarschijnlijk gaan schakelen naar de 3.
Bij korte invoegstroken schakel ik altijd pas erg laat om sneller op de snelwegsnelheid te zitten, dat kan ik een automaat ook niet.
Nee hier blijft het lekker schakelen.
Nog nooit in een automaat gezeten zeker?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator vrijdag 3 januari 2014 @ 22:00:28 #92
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135043676
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]


[..]

Nog nooit in een automaat gezeten zeker?
Ikke in ieder geval niet :P dus heb geen idee hoe het rijdt.... maar ik heb op zich geen problemen met schakelen hoor, mijn 1e auto zal ook waarschijnlijk wel een schakelbak worden.
Toch lijkt een automaat me uiteindelijk wel gewoon relaxter, makkelijker.
  Moderator vrijdag 3 januari 2014 @ 22:16:50 #93
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_135044658
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

De enige reden dat er nog handbakken verkocht worden is ego. Iets anders kan ik niet bedenken.
puur omdat handbakken goedkoper zijn en Nederlanders zijn het eenmaal gewend omdat ze leren rijden in een handbak. Dus waarom niet die duizend euro besparen in een auto waar je al in kan rijden. En uiteraard verbruik.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_135044891
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:30 schreef ajacied4lf het volgende:
Een schakelbak rijdt zuiniger (tenminste, daar kan je zuiniger mee rijden, het hangt van de gebruiker af), daarnaast is het goedkoper in onderhoud. Enja, een automaat wordt inderdaad als saai gezien, je hebt zelf weinig controle over de auto, waardoor het optrekken wat slomer gaat.

Ik heb een automaat, zowel onderhoud als bezineverbruik kost honderden euro's. :{ Binnenkort kijken naar een nieuw autootje, geen automaat meer hier.
Lijkt me toch wel dat dat in de toekomst allemaal veel slimmer (computergestuurd) en dus juist zuiniger wordt. Maarja daar heb jij nu niets aan.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_135047214
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:20 schreef alors het volgende:

[..]

Lijkt me toch wel dat dat in de toekomst allemaal veel slimmer (computergestuurd) en dus juist zuiniger wordt. Maarja daar heb jij nu niets aan.
Automaten in de duurdere prijsklassen zullen ook wel zuiniger en beter in elkaar zitten dan dat wat ik nu heb.
Een automaat is wel een stuk veiliger (minder handelingen etc), dus verwacht ook wel dat er alles gedaan
wordt om het aantrekkelijker te maken.
★★★
pi_135047276
Voor mij zou een automaat juist minder veilig zijn. Ik denk dat ik dan eerder afgeleid ben en dus een slechter reactie vermogen zou hebben.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135047753
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:07 schreef delano.888 het volgende:
Voor mij zou een automaat juist minder veilig zijn. Ik denk dat ik dan eerder afgeleid ben en dus een slechter reactie vermogen zou hebben.
Waarom zou je eerder afgeleid zijn? Ga je in plaats van het schakelen bezig met je mobieltje oid?
★★★
pi_135049404
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:07 schreef delano.888 het volgende:
Voor mij zou een automaat juist minder veilig zijn. Ik denk dat ik dan eerder afgeleid ben en dus een slechter reactie vermogen zou hebben.
Nogmaals mijn vraag: Nog nooit in een automaat gereden?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_135049542
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:49 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Nogmaals mijn vraag: Nog nooit in een automaat gereden?
Nee, dit zijn vermoedens. Blijkbaar verkeerd dus.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135050095
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:52 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee, dit zijn vermoedens. Blijkbaar verkeerd dus.
Mwah, ik ben het wel met je eens dat een handbak 'meer' autorijden is. Maar het idee dat je een automaat niet kunt beinvloeden klopt niet. Ten eerste heb je kickdown. Gas vol intrappen en de bak trekt in iedere versnelling in de buurt van de redline en op de motor afremmen kun je doen door de hendel naar standje 3, 2 of (indien aanwezig) 1 te zetten. Als je de kans krijgt zou je een rondje automaat moeten rijden, al is het alleen om het gevoel te krijgen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_135050165
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Mwah, ik ben het wel met je eens dat een handbak 'meer' autorijden is. Maar het idee dat je een automaat niet kunt beinvloeden klopt niet. Ten eerste heb je kickdown. Gas vol intrappen en de bak trekt in iedere versnelling in de buurt van de redline en op de motor afremmen kun je doen door de hendel naar standje 3, 2 of (indien aanwezig) 1 te zetten. Als je de kans krijgt zou je een rondje automaat moeten rijden, al is het alleen om het gevoel te krijgen.
Dus als je een automaat vol gas geeft schakelt hij niet door? Dat zou het al een heel stuk beter maken! Ik trek regelmatig op in de 2e versnelling tot erg hoge toeren om beter in te kunnen voegen, dat zou dus theoretisch gezien in een automaat ook kunnen mits je je voet plat houd?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135050209
Schakelt wel door maar wat later.
pi_135050685
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:04 schreef vannelle het volgende:
Schakelt wel door maar wat later.
Dus wat ik nu wel eens doe (in de 2 naar zijn 80) dat moet gewoon kunnen?

Ik doe dat mede omdat de turbo vrij laat inkickt bij mij dus als ik te snel schakel dan kom ik gewoon niet lekker met het verkeer mee.
Hoe werkt dat dan bij auto's waarvan de turbo pas laat inslaat, icm een automaat, word de turbo dan niet/nauwelijks gebruikt?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135051251
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:03 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dus als je een automaat vol gas geeft schakelt hij niet door? Dat zou het al een heel stuk beter maken! Ik trek regelmatig op in de 2e versnelling tot erg hoge toeren om beter in te kunnen voegen, dat zou dus theoretisch gezien in een automaat ook kunnen mits je je voet plat houd?
Als je gas vol blijft intrappen gaat hij wel eens naar de 4000-5000 toeren. Daarna moet hij gewoon schakelen. Als je de druk laat zakken zal de auto een andere versnelling pakken. Als je echt snel wil optrekken kan je gas gewoon in blijven houden waardoor je van z'n 1 naar de 3 gaat oid. (met snel optrekken of iets heb je totaal geen problemen dus).

80 in z'n 2? Dat zal je motor fijn vinden. :')
★★★
pi_135051373
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:25 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Als je gas vol blijft intrappen gaat hij wel eens naar de 4000-5000 toeren. Daarna moet hij gewoon schakelen. Als je de druk laat zakken zal de auto een andere versnelling pakken. Als je echt snel wil optrekken kan je gas gewoon in blijven houden waardoor je van z'n 1 naar de 3 gaat oid. (met snel optrekken of iets heb je totaal geen problemen dus).

80 in z'n 2? Dat zal je motor fijn vinden. :')
Hangt heel erg van de motor af volgens mij, ik zit dan volgens mij net op 5000.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135051892
Dat turbogat blijf je houden. Maar jij hebt een turbobenzine, tussen het schakelen valt de turbo altijd stil, ook in een handgeschakelde bak wil een blowoff helpen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_135052061
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:40 schreef Ridocar het volgende:
Dat turbogat blijf je houden. Maar jij hebt een turbobenzine, tussen het schakelen valt de turbo altijd stil, ook in een handgeschakelde bak wil een blowoff helpen.
Dat snap ik. Maar wat ik bedoel is, met een handbak kan je met opzet laat schakelen zodat je de turbo beter benut. Word een turbo dan uberhaubt niet benut bij een automaat?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135053236
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:43 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar wat ik bedoel is, met een handbak kan je met opzet laat schakelen zodat je de turbo beter benut. Word een turbo dan uberhaubt niet benut bij een automaat?
Niet anders dan bij een handbak. Een klassieke automaat houdt echter geen rekening met een turbo. Maar ook bij minder gas doet een turbo gewoon mee, al is het enkel om onderdruk te voorkomen.

Gezien je posts ben je nogal een sportieve rijder. Toch zou je een keertje in een automaat moeten rijden. Niet dat ik je over wil halen, maar om niet met een mond vol tanden te staan als je een keertje in zo'n hok moet rijden. En om te leren je linkervoet thuis te laten. Je zult niet de eerste zijn die de niet-bestaande koppeling in wilt trappen en de rem meepakt. In dat geval: Gordel niet aan = tandjes in het stuur.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ridocar op 04-01-2014 08:35:24 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 03:16:50 #109
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135055842
Automaat rijdt best prima. Ik heb een C1 handgeschakeld en automaat gereden bij m'n lessen, en die automaat doet qua 'felheid' niks onder voor de handbak. Mijn vader heeft vandaag een rondje meegereden (nog in Suriname) en zegt nu zelfs, dat ik in principe ook gewoon een automaatexamen kan doen in Nederland, en dan gewoon rustig over een jaartje of 2-3 een examen op de schakel.
Jullie gaan het geld weggooien vinden, I know. Hoeven jullie niet meer te zeggen :).
Ik zit er serieus over na te denken het te doen.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_135057999
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 01:18 schreef Ridocar het volgende:
Je zult niet de eerste zijn die de niet-bestaande koppeling in wilt trappen en de rem meepakt. In dat geval: Gordel niet aan = tandjes in het stuur.
Haha, enigszins gerelateerd:

Heel soms tijdens het afremmen zet ik de versnelling in de vrij, en rem ik volledig tot stilstand bij een stoplicht oid. Omdat de versnelling dus vrij staat HOEF ik dan niet de koppeling in te trappen op het laatste moment. Maar het stomme is, dat voelt echt ontzettend vreemd om helemaal te stoppen zonder de koppeling in te trappen, dus dan ga ik het onbewust toch doen! Echt gek hoe vast dat gebakken zit.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 10:31:55 #111
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_135058123
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 03:16 schreef OudeBok het volgende:
Automaat rijdt best prima. Ik heb een C1 handgeschakeld en automaat gereden bij m'n lessen, en die automaat doet qua 'felheid' niks onder voor de handbak. Mijn vader heeft vandaag een rondje meegereden (nog in Suriname) en zegt nu zelfs, dat ik in principe ook gewoon een automaatexamen kan doen in Nederland, en dan gewoon rustig over een jaartje of 2-3 een examen op de schakel.
Jullie gaan het geld weggooien vinden, I know. Hoeven jullie niet meer te zeggen :).
Ik zit er serieus over na te denken het te doen.
Waarom doe je het dan :')
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_135058894
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 03:16 schreef OudeBok het volgende:
Automaat rijdt best prima. Ik heb een C1 handgeschakeld en automaat gereden bij m'n lessen, en die automaat doet qua 'felheid' niks onder voor de handbak. Mijn vader heeft vandaag een rondje meegereden (nog in Suriname) en zegt nu zelfs, dat ik in principe ook gewoon een automaatexamen kan doen in Nederland, en dan gewoon rustig over een jaartje of 2-3 een examen op de schakel.
Jullie gaan het geld weggooien vinden, I know. Hoeven jullie niet meer te zeggen :).
Ik zit er serieus over na te denken het te doen.
Of je geld weggooit, moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Wel vraag ik me af waarom je het zo zou doen als je blijkbaar uiteindelijk toch ook je rijbewijs voor een handgeschakelde auto wilt halen? Wat is de meerwaarde dan?
"The problem with common sense is that most people are morons."
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 11:33:38 #113
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135059074
Ja, want als je afrijdt in een automaat krijg je toch een rijbewijs waar dat op staat aangegeven?
Met andere woorden, dan mag je niet in een schakel rijden, toch?
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 11:59:21 #114
414785 sirdanilot
pi_135059615
En wat doe je als je remmen uitvallen en je hebt een automaat? Dan ben je dus morsdood. In een handbak schakel je dan terug naar 1 en zodra je voldoende bent afgeremd trek je aan de handrem.

Nee, ik heb graag gewoon meer controle over mijn auto. Bovendien ben je dan ook meer met het autorijden bezig en minder met je smartphone, een dame die langsloopt op de stoep of je vechtende kinderen achterin.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135059636
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, want als je afrijdt in een automaat krijg je toch een rijbewijs waar dat op staat aangegeven?
Met andere woorden, dan mag je niet in een schakel rijden, toch?
Nevermind, dit is onzin. Je moet verplicht examen doen om schakel te mogen rijden.
pi_135059668
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:00 schreef portie het volgende:

[..]

Volgens mij mag je dan een aantal jaar geen schakel rijden. Die krijg je er later dus automatisch bij, hoef je geen examen voor te doen.
:')
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_135059671
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:00 schreef portie het volgende:

[..]

Volgens mij mag je dan een aantal jaar geen schakel rijden. Die krijg je er later dus automatisch bij, hoef je geen examen voor te doen.
Dacht het dus ff niet he. Aantekening automaat is permanent. Wil je die weghebben is toch echt een handbak examen nodig.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135059727
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:59 schreef sirdanilot het volgende:
En wat doe je als je remmen uitvallen en je hebt een automaat? Dan ben je dus morsdood. In een handbak schakel je dan terug naar 1 en zodra je voldoende bent afgeremd trek je aan de handrem.

Nee, ik heb graag gewoon meer controle over mijn auto. Bovendien ben je dan ook meer met het autorijden bezig en minder met je smartphone, een dame die langsloopt op de stoep of je vechtende kinderen achterin.
Incapabele bestuurder gesignaleerd!
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 12:05:17 #119
414785 sirdanilot
pi_135059758
^ Ik heb nog nooit in een automaat gereden en ben dat voorlopig niet van plan.

Misschien als ik in de randstad woon en werk en elke dag in de file moet gaan staan, dat ik dan uit ellende een automaat koop. Maar dan ga ik nog liever met de trein :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135059907
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:05 schreef sirdanilot het volgende:
^ Ik heb nog nooit in een automaat gereden en ben dat voorlopig niet van plan.

Misschien als ik in de randstad woon en werk en elke dag in de file moet gaan staan, dat ik dan uit ellende een automaat koop. Maar dan ga ik nog liever met de trein :')
Ga dan asjeblieft met de trein, want stel je eens voor dat je remmen niet niet meer doen. Iedereen weet wat 'ie moet doen (remmen op de motor met de bergversnellingen, handrem) maar jij rijdt jezelf gewoon kapot. En al die afleiding die je opeens hebt als je niets te doen hebt in de auto. Iedereen let gewoon op het verkeer, maar jij moet dan op een of andere onverklaarbare reden met je smartphone kutten, of loeren naar vrouwen omdat je je verveelt ofzo.

Jij komt er wel.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_135060208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:59 schreef sirdanilot het volgende:
En wat doe je als je remmen uitvallen en je hebt een automaat? Dan ben je dus morsdood. In een handbak schakel je dan terug naar 1 en zodra je voldoende bent afgeremd trek je aan de handrem.

Nee, ik heb graag gewoon meer controle over mijn auto. Bovendien ben je dan ook meer met het autorijden bezig en minder met je smartphone, een dame die langsloopt op de stoep of je vechtende kinderen achterin.
Jij bent wel heel bang dat je remmen uitvallen he? :')

Je hebt een handrem, ook op een automaat. Wil je niet meteen je handrem aantrekken, dan kan je ook in een automaat terugschakelen naar de 3-2-1. Dus dat wat je hierboven zegt gaat niet op.
★★★
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 13:04:41 #122
414785 sirdanilot
pi_135061228
Ja ga jij maar lekker aan je handrem trekken terwijl je 80 rijdt. Dan raak je in een spin en ben je alsnog morsdood.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:10:17 #123
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_135061358
Mijn ouders hebben een automaat, dus bij gebrek aan beter (zou het fijner vinden om het schakelen niet 'af te leren') rij ik daar wel eens in rond. Rijdt lekker ontspannen. Geen last van irrationele angsten en concentratiegebrek.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:12:26 #124
302853 themole
graaft totaal door.
pi_135061405
De automaat van mijn ouders rijdt prima en met plankgas schakelt hij terug als je even wat extra snelheid nodig hebt. Persoonlijk vind ik automaat heel erg relaxed rijden, helemaal in file.

Overigens hebben mijn ouders ook een schakelbak en ook daarin rij ik vaak, je moet bij het wisselen altijd heel even nadenken en daarna gaat alles weer goed qua schakelen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:04 schreef sirdanilot het volgende:
Ja ga jij maar lekker aan je handrem trekken terwijl je 80 rijdt. Dan raak je in een spin en ben je alsnog morsdood.
Daarom kan je een automaat ook op manueel zetten en terugschakelen zoals boven je ook al werd gezegd.
Niet altijd serieus
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 13:13:40 #125
414785 sirdanilot
pi_135061444
Ik wist niet dat je hem ook op manueel kunt zetten. Volgens mij zou ik hem altijd op manueel laten, behalve als ik even geen zin heb, bijvoorbeeld in een file of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135066451
Ik wil niet modachtig overkomen oid maar kan deze discussie niet beter in het autorijtopic worden gevoerd?
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 16:24:14 #127
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135068458
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:38 schreef vannelle het volgende:
Ik wil niet modachtig overkomen oid maar kan deze discussie niet beter in het autorijtopic worden gevoerd?
Ok, nou aangezien ik soort van degene was die de hele schakel/automaat discussie begon zal ik dan ook maar van onderwerp veranderen :P

Net weer anderhalf uur heerlijk gereden. Ging goed, aantal verkeerssituaties die ik volgens mijn instructeur goed inschatte dus ik was blij met dat compliment.
Enige waar ik kritiek op kreeg was mijn besluitvaardigheid bij rotondes.
Er waren een paar momenten waar ik iets te lang bleef wachten terwijl ik al volgens mijn instructeur gewoon had kunnen gaan.

Ik blijf dat idd soms moeilijk vinden, dan komen auto's voor mijn gevoel best hard aangereden op zo'n rotonde en heb ik eerder zoiets van, laat ik maar even wachten.... maar soms moet ik dan dus iets meer durven zei hij.

Examen is inmiddels geprikt, 6 februari ga ik afrijden.... Ik heb er zin in! :)
pi_135068795
Dit jaar ook maar eens beginnen (zijnde 20 jaar). Ik hoop genoeg te hebben gespaard. :P
Theorie heb ik al met veel plezier doorgelezen, alleen de gevarenherkenning wil nog niet echt lukken, zo blijkt uit de oefen-cd's. Is al weer een paar maanden terug, dus voor de details (voertuigbreedte, uitsteeklengte, gebaren e.d.) zal ik het opnieuw moeten doorlezen.

Nu nog een rijschool vinden...
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 18:32:11 #129
414785 sirdanilot
pi_135074168
Rotondes vind ik ook lastig inschatten, maar dan vooral die vreselijke turborotondes. Een gewone rotonde lukt inmiddels wel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 19:02:33 #130
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_135075476
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:32 schreef sirdanilot het volgende:
Rotondes vind ik ook lastig inschatten, maar dan vooral die vreselijke turborotondes. Een gewone rotonde lukt inmiddels wel.
Hier in Assen hebben we geeneens turborotondes :P
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_135075871
In Assen heb je überhaupt weinig lastige punten :P
"The problem with common sense is that most people are morons."
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 19:20:35 #132
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135076283
Haha ja dat is wel iets wat ik me nu opeens afvraag (niet lullig of kleinerend bedoeld naar de mensen die in kleinere steden/dorpen wonen :P) ...maar, is lessen en afrijden daar niet stukken gemakkelijker?
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 19:30:31 #133
414785 sirdanilot
pi_135076727
^ Ja. Eigenlijk wel. Ik wilde het eerst ook doen waar ik vandaan kwam (Terneuzen) maar dat ging helaas niet om diverse praktische redenen.

Het is daar echt bizar makkelijk:

- Zeer weinig verkeer, vooral buiten de spits rijdt er geen kip
- Weinig lastige kruispunten, mede ook doordat het zo rustig is.
- Er ligt bij Terneuzen geen snelweg, dus je hoeft bij je examen ook niet op de snelweg te rijden; het kost een half uur om daar te komen dus dat gaat niet tijdens een examen.
- Men rijdt er ook rustiger dan in de randstad.

Wel zijn ze bij het examen daar natuurlijk extra streng, vooral qua kijktechniek en zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135076746
Het is denk ik wel makkelijker, maar het nadeel vind ik dat je daardoor ook veel minder gewend bent. Ik vond het zelf wel fijn dat ik diverse lessen in Groningen gereden heb, daar is al wat drukker en kom je (in verhouding) iets moeilijkere punten tegen.

Dus ja, voor het afrijden zal het een voordeel zijn, maar voor je rijervaring niet zo zeer.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 19:42:03 #135
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135077210
Ahja inderdaad...

Nou goed, ik rijd dus in Utrecht en daar heb je wel redelijk wat drukte enzo om je heen. Maar ik ben 't er wel mee eens dat het voor je ervaring beter is om in een grotere stad te moeten rijden ja
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 20:48:05 #136
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_135080306
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:11 schreef Lolaatje het volgende:
In Assen heb je überhaupt weinig lastige punten :P
klopt _O_
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 20:49:55 #137
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_135080373
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:42 schreef dick_laurent het volgende:
Ahja inderdaad...

Nou goed, ik rijd dus in Utrecht en daar heb je wel redelijk wat drukte enzo om je heen. Maar ik ben 't er wel mee eens dat het voor je ervaring beter is om in een grotere stad te moeten rijden ja
Mijn rijschool zegt dat noorderlingen meer lessen hebben dan mensen die bijvoorbeeld in de randstad wonen :P
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:59:46 #138
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135086235
Haha ik les in de omgeving van Leiden, soms wel iets te druk maar wel heel leerzaam en gelukkig een snelweg in de buurt. Lijkt me niets als je dat jezelf moet aanleren zonder instructeur omdat het met lessen te ver was...
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 23:10:35 #139
414785 sirdanilot
pi_135086781
Mwah zo moeilijk vind ik de snelweg niet hoor. De A44 is wel een wat moeilijkere snelweg door die korte invoegstrookjes, dat wel. Ik vind het vooral erg leuk omdat je lekker mag karren (120).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:19:28 #140
123170 alors
zlata1234
pi_135087199
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:49 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Mijn rijschool zegt dat noorderlingen meer lessen hebben dan mensen die bijvoorbeeld in de randstad wonen :P
Ik kan alleen maar een bron vinden die zegt dat Randstedelingen vaker moeten afrijden omdat ze het examen te vroeg aanvragen http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-moet-vaker-afrijden
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 23:44:53 #141
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135088597
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:19 schreef alors het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar een bron vinden die zegt dat Randstedelingen vaker moeten afrijden omdat ze het examen te vroeg aanvragen http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-moet-vaker-afrijden
Hmm interessant artikel....
Nou daar ben ik mooi klaar mee dan, met mijn 38,5% kans om de 1e keer te slagen :/

Maar ja, ik denk er niet zo over van "dat ga ik wel ff doen", ik neem het behoorlijk serieus. Anderzijds vind ik t ook weer onzin om maar 50 lessen te gaan nemen omdat ik dan pas er klaar voor zou zijn.
pi_135089088
Ik blijf maar falen met die Vekabest oefenexamens, vooral op het eerste deel waarin je moet zeggen van Remmen, gas loslaten of niets. Iemand tips hoe je dit kan verbeteren? Vaak snap ik ook niet hoe snel de auto voor je rijdt, is hier een vuistregel voor?
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 00:08:17 #143
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_135089449
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:59 schreef wihehin het volgende:
Ik blijf maar falen met die Vekabest oefenexamens, vooral op het eerste deel waarin je moet zeggen van Remmen, gas loslaten of niets. Iemand tips hoe je dit kan verbeteren? Vaak snap ik ook niet hoe snel de auto voor je rijdt, is hier een vuistregel voor?
Auto voor je is afhankelijk van de situatie. Maar het meeste is logisch nadenken in gevaarherkenning. Het kan soms verwarrend zijn maar misschien een kwestie van oefenen. Ken zelf niemand die zakt op gevaarherkenning.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_135090042
Dinsdag examen. Begin nu wel zenuwachtig te worden. :P
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 00:30:29 #145
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135090376
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:22 schreef Neraice het volgende:
Dinsdag examen. Begin nu wel zenuwachtig te worden. :P
Succes alvast en gewoon proberen relaxed te blijven :)
  zondag 5 januari 2014 @ 00:38:49 #146
123170 alors
zlata1234
pi_135090636
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:59 schreef wihehin het volgende:
Ik blijf maar falen met die Vekabest oefenexamens, vooral op het eerste deel waarin je moet zeggen van Remmen, gas loslaten of niets. Iemand tips hoe je dit kan verbeteren? Vaak snap ik ook niet hoe snel de auto voor je rijdt, is hier een vuistregel voor?
Troost je met de gedachte dat je 12 fout mag hebben op dat gedeelte.

Verder is het direct gevaar (dieren, kinderen, mensen die jou niet hebben gezien, wegen van rechts met voorrang waar een auto aankomt, dicht op fietsers met meer dan 30km/u, hele onoverzichtelijke situaties, etc) -> Remmen

Bochten waar je redelijk hard op komt afrijden, mogelijk gevaar, of gevaar op grote afstand, gevaar op de snelweg (mist, invoegers voor je, snelheidsvermindering, etc (snelweg is eigenlijk nooit remmen)) -> Gas los

En de rest is niets doen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_135090638
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:30 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Succes alvast en gewoon proberen relaxed te blijven :)
Inderdaad en laat dat ook blijken. Tijdens mijn examen was ik aan het meezingen met de radio en die vrouw was helemaal onder de indruk dat ik "zo relaxed" aan het rijden/examen doen was :P Natuurlijk is dat niet de reden dat ik geslaagd was, maar het hielp mss wel een beetje mee! Zelfzekerheid enzo.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:46:06 #148
375166 wihehin
V70 & C63
pi_135090851
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:38 schreef alors het volgende:

[..]

Troost je met de gedachte dat je 12 fout mag hebben op dat gedeelte.

Verder is het direct gevaar (dieren, kinderen, mensen die jou niet hebben gezien, wegen van rechts met voorrang waar een auto aankomt, dicht op fietsers met meer dan 30km/u, hele onoverzichtelijke situaties, etc) -> Remmen

Bochten waar je redelijk hard op komt afrijden, mogelijk gevaar, of gevaar op grote afstand, gevaar op de snelweg (mist, invoegers voor je, snelheidsvermindering, etc (snelweg is eigenlijk nooit remmen)) -> Gas los

En de rest is niets doen.
Thanks! Bij sommige vragen denk ik wel van WTF (als een vrachtwagen een andere vrachtwagen wilt inhalen moet jij gas loslaten terwijl ik in het echt extra gas zou geven bijvoorbeeld), maar het examen is de 18de van februari pas dus kan nog een tijdje oefenen gelukkig!
pi_135091308
Die Vekabest examens zijn ook wat moeilijker dan het echte examen. Ik faalde ook best vaak op die Vekabest toetsen, voor mij waren ze veel te inconsequent. Veel dezelfde situaties met net een andere snelheid en totaal andere antwoorden. Vooral gewoon het commentaar van die oefentoetsen lezen en dan krijg je er best wel wat handigheid in. In het echte examen hebben ze wat vaker heel logische dingen zoals ballonnen/fietsjes met vlaggetjes achter auto's of kinderen die de weg op kunnen komen. mensen met een paraplu die niet jou kant opkijken, of lege wegen.
  zondag 5 januari 2014 @ 10:43:21 #150
123170 alors
zlata1234
pi_135095644
Het blijft gewoon een raar iets wat je eigenlijk niet foutloos kunt maken omdat het zo inconsequent is. En het is idd moeilijk in te schatten hoe hard tegenliggers en voorgangers gaan op zo'n stilstaand beeld. Maar ik vond het echte examen ook gemakkelijker dan de oefenexamens die ik deed.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_135095772
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:43 schreef alors het volgende:
Het blijft gewoon een raar iets wat je eigenlijk niet foutloos kunt maken omdat het zo inconsequent is. En het is idd moeilijk in te schatten hoe hard tegenliggers en voorgangers gaan op zo'n stilstaand beeld. Maar ik vond het echte examen ook gemakkelijker dan de oefenexamens die ik deed.
Dat had ik ook toen ik een vekabestexamen had geoefend. Als je de verklaring leest heb je wel zoiets van:'ja, logisch' maar soms zijn de verklaringen echt vergezocht.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 11:37:45 #152
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135096490
Het echte examen vond ik idd ook stuk makkelijker dan bepaalde oefenexamens ja....viel me erg mee.

Tip: gebruik de oefenexamens van de anwb, ik had die via een torrent gedownload :9 maar die hadden wel veel vragen die uiteindelijk erg veel overeenkwamen met het echte examen.
  maandag 6 januari 2014 @ 10:13:17 #153
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135136632
Hebben jullie nog tips tegen stress richting het examen? Eind deze maand heb ik (faalangst)examen maar ik krijg nu al geen hap meer door m'n keel terwijl ik wel relaxtabletjes slik... Vooral op de dagen dat ik rijles heb dan krijg ik helemaal geen hap binnen, maar de andere dagen is het ook een heel gevecht.. Hebben jullie tips?
pi_135136704
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:13 schreef Doorzettertje het volgende:
Hebben jullie nog tips tegen stress richting het examen? Eind deze maand heb ik (faalangst)examen maar ik krijg nu al geen hap meer door m'n keel terwijl ik wel relaxtabletjes slik... Vooral op de dagen dat ik rijles heb dan krijg ik helemaal geen hap binnen, maar de andere dagen is het ook een heel gevecht.. Hebben jullie tips?
Ik heb gehoord Valeriaan en bananen eten, geen ervaring mee zelf alleen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 6 januari 2014 @ 10:17:50 #155
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135136716
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:17 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik heb gehoord Valeriaan en bananen eten, geen ervaring mee zelf alleen.
Ja leuk dat bananen eten, maar die hou ik niet eens binnen...
pi_135136989
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:17 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ja leuk dat bananen eten, maar die hou ik niet eens binnen...
Ik zou met iemand gaan praten, sorry maar dit is wel gigantisch extreem.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135137124
Laat ik hier eens posten. Zijn er hier meer die dit in het buitenland doen? Ik vraag me af wat de verschillen zijn, zoveel weet ik niet eens van hoe het in Nederland werkt. Eigenlijk had ik dit allemaal jaren geleden in Nederland al moeten doen, maar het leek me nooit nuttig/nodig. Nou doe ik het in Londen, waar ik vooral heel veel voorbeelden krijg van hoe het niet moet met hoeveel muppets hier aan het verkeer deelnemen. :') Elke les wel een paar situaties veroorzaakt door lui waarvan je je dan afvraagt of ze überhaupt de weg op mogen...

• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
Vorig zomer.

• Hoeveel lessen je hebt gehad.
20

• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
Hmm, 2 keer denk ik, maar beide keren zijn al even geleden.

• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
Hopelijk dit kwartaal nog!

Theorie heb ik in twee keer gehaald. Theorie zelf had ik de eerste keer al goed, maar sinds een paar jaar geleden komt daar ook nog een rare "hazard perception" test bij. Een soort van computerspel waarin je snel moet reageren op verkeerssituaties, en eigenlijk gewoon als een wilde op je muis moet klikken. De eerste keer deed ik dat niet en probeerde ik echt de exacte situatie die zij bedoelden te spotten ipv op alles wat beweegt. :')

Volgens mij kost het hier ook minder, met ca. £21 per les.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 6 januari 2014 @ 10:38:31 #158
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135137126
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:30 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik zou met iemand gaan praten, sorry maar dit is wel gigantisch extreem.
Ik heb het er al over gehad met mijn ouders en met de instructeur.. Dat helpt op dat moment wel maar daarna niet meer.. Dus heeft weinig zin denk ik..
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 10:41:24 #159
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135137205
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:30 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik zou met iemand gaan praten, sorry maar dit is wel gigantisch extreem.
Misschien ja, ik heb zelf ook over een maandje examen en ik voel nog geen zenuwen (is nog te ver weg denk ik).

Zenuwen voelen voor je examen is natuurlijk normaal, heeft iedereen in meer of mindere mate. Maar geen hap meer door je keel krijgen en zo gigantisch dichtklappen als jij nu doet is ook niet goed lijkt me.
Wat ik meer interessant vind is de achterliggende oorzaak van je extreme nervositeit?
Het is uiteraard belangrijk voor je dat je je rijbewijs gaat halen, dat hoef je ons niet te vertellen... maar hoe belangrijk?
Hangt je baan er bijvoorbeeld van af? Hangen er andere factoren van af die het voor jou echt van levensbelang maken dat je je rijbewijs haalt? Wat maakt dat je zo zenuwachtig bent?

Ik ben geen psycholoog, dus mijn advies is eigenlijk alleen gebaseerd op mijn eigen gevoel... en dat is gewoon, zie het als een ritje maken met iemand die kijkt of jij wel veilig en verantwoordelijk kan rijden. Als je dat gewoon doet (en foutloos hoeft het niet) dan zal je gewoon slagen! En slaag je niet, dan ga je goed kijken waarom je niet geslaagd bent, de komende lessen daar heel goed op letten, en dan slaag je heus de keer daarna wel.

Maak het gewoon niet zo groot, het is maar een rijbewijs. Je zal niet sterven als je zakt, bij wijze van spreken ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 10:47:01 #160
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135137322
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Misschien ja, ik heb zelf ook over een maandje examen en ik voel nog geen zenuwen (is nog te ver weg denk ik).

Zenuwen voelen voor je examen is natuurlijk normaal, heeft iedereen in meer of mindere mate. Maar geen hap meer door je keel krijgen en zo gigantisch dichtklappen als jij nu doet is ook niet goed lijkt me.
Wat ik meer interessant vind is de achterliggende oorzaak van je extreme nervositeit?
Het is uiteraard belangrijk voor je dat je je rijbewijs gaat halen, dat hoef je ons niet te vertellen... maar hoe belangrijk?
Hangt je baan er bijvoorbeeld van af? Hangen er andere factoren van af die het voor jou echt van levensbelang maken dat je je rijbewijs haalt? Wat maakt dat je zo zenuwachtig bent?

Ik ben geen psycholoog, dus mijn advies is eigenlijk alleen gebaseerd op mijn eigen gevoel... en dat is gewoon, zie het als een ritje maken met iemand die kijkt of jij wel veilig en verantwoordelijk kan rijden. Als je dat gewoon doet (en foutloos hoeft het niet) dan zal je gewoon slagen! En slaag je niet, dan ga je goed kijken waarom je niet geslaagd bent, de komende lessen daar heel goed op letten, en dan slaag je heus de keer daarna wel.

Maak het gewoon niet zo groot, het is maar een rijbewijs. Je zal niet sterven als je zakt, bij wijze van spreken ;)
Daar heb je helemaal gelijk in.. Tja de oorzaak, ik ben een perfectionist en dat rijden gaat gewoon niet altijd zoals ik het wil en dat maakt me dan weer heel onzeker. Als ik zo gestressd in de auto stap maak ik nog meer fouten, terwijl als ik ontspannen rij gaat het goed vandaar dat ik ook examen mag doen.. Dat is juist het frusterende..
Daarnaast is het halen van een rijbewijs inderdaad van belang voor het werk wat ik later wil gaan doen, al hangt er niet direct een baan vanaf. En ik vind dat ik het moet doen als overwinning naar mezelf, omdat autorijden voor mij niet zo vanzelfsprekend is omdat ik slechtziend ben..
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 11:00:26 #161
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135137648
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:47 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in.. Tja de oorzaak, ik ben een perfectionist en dat rijden gaat gewoon niet altijd zoals ik het wil en dat maakt me dan weer heel onzeker. Als ik zo gestressd in de auto stap maak ik nog meer fouten, terwijl als ik ontspannen rij gaat het goed vandaar dat ik ook examen mag doen.. Dat is juist het frusterende..
Daarnaast is het halen van een rijbewijs inderdaad van belang voor het werk wat ik later wil gaan doen, al hangt er niet direct een baan vanaf. En ik vind dat ik het moet doen als overwinning naar mezelf, omdat autorijden voor mij niet zo vanzelfsprekend is omdat ik slechtziend ben..
Rijden zal nooit exact zo gaan zoals jij het wilt. Die houding moet je echt per direct gaan loslaten, hoe moeilijk het ook voor je is.
Idioten op de weg zal je helaas altijd blijven houden en het is aan jou om daar rustig mee om te gaan en juist niet opgefokt van te raken, want dat zal alleen maar je rijgedrag negatief beinvloeden.

Het slechtziend gedeelte, ok... tja dat is lastig. Maar probeer gewoon zo te bedenken voor jezelf: slagen ga je gewoon, of het nou de 1e 2e 3e of 6e keer is, je zal gewoon een keer slagen. Het slagen zal je overwinning zijn, en niet of het nou perse de 1e keer lukt of niet.

Zo, ik heb mijn Dr. Phil momentje weer even gehad voor vandaag :P
  maandag 6 januari 2014 @ 11:04:08 #162
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135137737
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Rijden zal nooit exact zo gaan zoals jij het wilt. Die houding moet je echt per direct gaan loslaten, hoe moeilijk het ook voor je is.
Idioten op de weg zal je helaas altijd blijven houden en het is aan jou om daar rustig mee om te gaan en juist niet opgefokt van te raken, want dat zal alleen maar je rijgedrag negatief beinvloeden.

Het slechtziend gedeelte, ok... tja dat is lastig. Maar probeer gewoon zo te bedenken voor jezelf: slagen ga je gewoon, of het nou de 1e 2e 3e of 6e keer is, je zal gewoon een keer slagen. Het slagen zal je overwinning zijn, en niet of het nou perse de 1e keer lukt of niet.

Zo, ik heb mijn Dr. Phil momentje weer even gehad voor vandaag :P
Haha dankjewel voor je Dr. Phil momentje ;)

Maar je hebt inderdaad helemaal gelijk en de dingen die jij zegt probeer ik me inderdaad ook voor te houden. Want alleen met die insteek lukt het inderdaad.. Thx voor je tips!
pi_135138322
Ik heb nu al meer dan een jaar mijn rijbewijs, en geloof me, het gaat nog steeds lang niet altijd zoals ik wil! Een paar weken geleden nog was ik zo afgeleid bij het stoplicht dat ik echt super slecht optrok, volgens mij heb ik toen 10% van mijn koppeling verkloot in 10 seconden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die het meest klaagt 2022 maandag 6 januari 2014 @ 12:52:11 #164
414785 sirdanilot
pi_135141058
Zo net rijles gehad en het ging LEKKER ! :D In tijden niet zo goed gereden. Zelfs in het centrum. Normaal raak ik helemaal in de stress bij van die randdebielen zoals fietsers die schuin over de weg spookrijden, brommers die overal aan komen rijden etcetera. Maar deze keer dacht ik gewoon 'fuck jou kutbrommer' en toen ging het goed :')

Mijn voornaamste fout was bij die verschrikkelijke kruispunten waar je linksafslaat (hier om precies te zijn). Ik kreeg als tip dat je van tevoren al moet kijken, dus ik keek en reed in één keer van mijn zijstraatje naar het midden om daar te wachten, tot zover goed dus. Maar daar sloeg de paniek toe, en op een gegeven moment kón ik wel (een vrachtwagen kwam langzaam aanrijden) maar ik durfde niet en wachtte ellenlang tot er helemaal niks aankwam...

Het is natuurlijk beter dan dat je te vroeg gaat en dat je een botsing hebt, maar ook voor dit aarzelgedrag zal ik zakken op mijn examen, dus ik moet hier toch nog aan werken. Dit kruispunt ligt ook dicht bij het CBR.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 12:59:28 #165
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135141285
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:52 schreef sirdanilot het volgende:
Zo net rijles gehad en het ging LEKKER ! :D In tijden niet zo goed gereden. Zelfs in het centrum. Normaal raak ik helemaal in de stress bij van die randdebielen zoals fietsers die schuin over de weg spookrijden, brommers die overal aan komen rijden etcetera. Maar deze keer dacht ik gewoon 'fuck jou kutbrommer' en toen ging het goed lag hij onder de auto :')

:P

Het is natuurlijk beter dan dat je te vroeg gaat en dat je een botsing hebt, maar ook voor dit aarzelgedrag zal ik zakken op mijn examen, dus ik moet hier toch nog aan werken. Dit kruispunt ligt ook dicht bij het CBR.
Lekker man! Voelt goed toch?
Ja ik had dat dus eigenlijk ook als enige voornaamste kritiekpunt na mijn laatste les... dat ik besluitvaardiger moest zijn bij rotondes/kruisingen. ik wacht ook dan vaak te lang. Maar goed, ik heb nog een aantal lessen voor ik op ga voor mn examen :)
  maandag 6 januari 2014 @ 14:59:10 #166
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135145845
Net rijlesje gehad. Stukje gereden en bijzondere verrichtingen gedaan. Rijinstructeur vond dat ik leuk heb gereden moet alleen zorgen dat ik goed blijf spiegelen en dat ik niet twijfel. Maar zo'n lesje neemt gelukkig wel weer een beetje examenstress weg..
  User die het meest klaagt 2022 maandag 6 januari 2014 @ 15:05:08 #167
414785 sirdanilot
pi_135146063
Ja heerlijk hè als het eens goed gaat. Ik ben vaak helemaal óp na een rijles, echt als een vaatdoek, maar nu voel ik me helemaal prima gewoon omdat het goed ging.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 6 januari 2014 @ 15:14:50 #168
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135146443
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:05 schreef sirdanilot het volgende:
Ja heerlijk hè als het eens goed gaat. Ik ben vaak helemaal óp na een rijles, echt als een vaatdoek, maar nu voel ik me helemaal prima gewoon omdat het goed ging.
Haha herkenbaar ;)
pi_135147111
Ik meld mij ook maar weer even.
Ik heb 7! maanden niet gelest en heb donderdag weer een rijles staan.. dus ben ik enorm zenuwachtig, ben hartstikke bang dat ik slechter presteer dan bij m`n 1e paar lessen...

Natuurlijk zal dat zeker niet zo zijn, maar het knaagt wel aan me, ik zie steeds voor me dat ik hem laat afslaan, of dat ik een bocht weer te ruim pak..

Blegh.
  maandag 6 januari 2014 @ 15:43:24 #170
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135147792
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:31 schreef Braddie het volgende:
Ik meld mij ook maar weer even.
Ik heb 7! maanden niet gelest en heb donderdag weer een rijles staan.. dus ben ik enorm zenuwachtig, ben hartstikke bang dat ik slechter presteer dan bij m`n 1e paar lessen...

Natuurlijk zal dat zeker niet zo zijn, maar het knaagt wel aan me, ik zie steeds voor me dat ik hem laat afslaan, of dat ik een bocht weer te ruim pak..

Blegh.
7 maanden gestopt? Waarom? Jij komt niet bepaald over alsof je het serieus wil halen.. Heb je je theorie al binnen? Dat zou ik namelijk eerst maar halen voordat je begint met lessen..
pi_135147950
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:43 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

7 maanden gestopt? Waarom? Jij komt niet bepaald over alsof je het serieus wil halen.. Heb je je theorie al binnen? Dat zou ik namelijk eerst maar halen voordat je begint met lessen..
7 maanden gestopt omdat ik mijn theorie niet heb nog.
Ik wil hem juist super graag, maar door faalangst i.v.m theorie examen zak ik keer op keer hoe hard ik ook leer..

Het is een bewuste keuze geweest dat ik gestopt ben met lessen, omdat ik anders wel steeds beter ging rijden maar ook steeds meer ging betalen en geen stap verder kwam omdat ik m`n theorie nog niet heb. Snap je?

Daarom wil ik eerst m`n theorie, en ik doe de 11e>13e weer een cursus. Dus dan kan 1 lesje daarvoor wel.

Ik ben keihard aan het studeren, elke avond voor het slapen ga ik 30 minuten de regels die ik nog niet snap (voorrang) door nemen:)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2014 15:47:02 ]
pi_135148104
Gewoon goed die oefentoetsen maken man
pi_135148210
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:31 schreef Braddie het volgende:
Ik meld mij ook maar weer even.
Ik heb 7! maanden niet gelest en heb donderdag weer een rijles staan.. dus ben ik enorm zenuwachtig, ben hartstikke bang dat ik slechter presteer dan bij m`n 1e paar lessen...

Natuurlijk zal dat zeker niet zo zijn, maar het knaagt wel aan me, ik zie steeds voor me dat ik hem laat afslaan, of dat ik een bocht weer te ruim pak..

Blegh.
Reken er maar niet op hoor... na 7 maanden niet lessen kun je er wel vanuit gaan dat je eerste les slechter gaat dan de laatste les daarvoor.
Waarom zou je 'bang' moeten zijn voor de motor af laten slaan of andere dingen niet goed doen? Daar zijn rijlessen juist voor! Er zit niet voor niets een instructeur naast je!
  maandag 6 januari 2014 @ 15:53:26 #174
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135148270
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:46 schreef Braddie het volgende:

[..]

7 maanden gestopt omdat ik mijn theorie niet heb nog.
Ik wil hem juist super graag, maar door faalangst i.v.m theorie examen zak ik keer op keer hoe hard ik ook leer..

Het is een bewuste keuze geweest dat ik gestopt ben met lessen, omdat ik anders wel steeds beter ging rijden maar ook steeds meer ging betalen en geen stap verder kwam omdat ik m`n theorie nog niet heb. Snap je?

Daarom wil ik eerst m`n theorie, en ik doe de 11e>13e weer een cursus. Dus dan kan 1 lesje daarvoor wel.

Ik ben keihard aan het studeren, elke avond voor het slapen ga ik 30 minuten de regels die ik nog niet snap (voorrang) door nemen:)
Waarom wacht je niet tot je echt je theorie hebt voordat je weer verder gaat... Je bent nu toch gestopt en misschien geef je jezelf alleen maar meer stress dat je het echt moet halen omdat je anders je geld in je praktijklessen aan het vergooien bent zonder nut..
pi_135148516
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Reken er maar niet op hoor... na 7 maanden niet lessen kun je er wel vanuit gaan dat je eerste les slechter gaat dan de laatste les daarvoor.
Waarom zou je 'bang' moeten zijn voor de motor af laten slaan of andere dingen niet goed doen? Daar zijn rijlessen juist voor! Er zit niet voor niets een instructeur naast je!
Ja ok... dat snap ik nog wel.
Maar ik bedoelde meer van, dat ik omdat ik zo lang niet heb gelest, dat ik zelfs slechter ga rijden dan mijn eerste paar lessen.

Het remmen heb ik dénk ik nog wel onder de knie, het kijken heb ik ook bij het lopen ( :') ) Heel erg op gelet. En het sturen zal ik ook nog wel kunnen, maar het schakelen enzo... ben bang dat ik het daar weer moeilijk mee krijg.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 16:01:30 #176
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135148652
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:58 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja ok... dat snap ik nog wel.
Maar ik bedoelde meer van, dat ik omdat ik zo lang niet heb gelest, dat ik zelfs slechter ga rijden dan mijn eerste paar lessen.

Het remmen heb ik dénk ik nog wel onder de knie, het kijken heb ik ook bij het lopen ( :') ) Heel erg op gelet. En het sturen zal ik ook nog wel kunnen, maar het schakelen enzo... ben bang dat ik het daar weer moeilijk mee krijg.
Kijkgedrag tijdens het lopen is wel iets anders als in een auto hoor :')
pi_135148748
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Kijkgedrag tijdens het lopen is wel iets anders als in een auto hoor :')
Dat snap ik ook wel man :')
Maar ik bedoel maar, ik probeer tijdens het lopen/fietsen alsnog gewoon constant zijstraatjes te checken, en goed te scannen, wat er gebeurd voor me etc etc ...

Het is absoluut anders, maar zo gaat het tenminste niet mijn systeem uit :D
  User die het meest klaagt 2022 maandag 6 januari 2014 @ 16:03:34 #178
414785 sirdanilot
pi_135148754
Op de fiets komt het meer overeen. Je hebt natuurlijk geen spiegels maar ik doe ook linkerschouder als ik bv iemand inhaal. Ook het van tevoren al kijken bij het aan komen rijden van een kruispunt kun je ofenen. Je kunt wel degelijk je kijktechniek oefenen op de fiets, tot op zekere hoogte.

Zijstraatjes zou ik wat meer moeten doen op de fiets, maar om eerlijk te zijn stop ik op de fiets toch nooit, ook al komt er iemand van rechts; ik ga er dan meestal omheen :') Uit aardigheid stop ik nu wel eens op de fiets voor een zebrapad, ook al doet verder niemand dat ooit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135148862
KUCH*

KLB / Mensen die lang over hun rijbewijs doen.

quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:07 schreef Braddie het volgende:
Klacht: Mensen die 1 jaar over hun rijbewijs doen.
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:09 schreef Rectum het volgende:
dit topic gaat backfiren over een halfjaar


[ Bericht 42% gewijzigd door DX11 op 06-01-2014 16:11:13 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 6 januari 2014 @ 16:07:30 #180
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135148948
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:46 schreef Braddie het volgende:

[..]

7 maanden gestopt omdat ik mijn theorie niet heb nog.
Ik wil hem juist super graag, maar door faalangst i.v.m theorie examen zak ik keer op keer hoe hard ik ook leer..

Het is een bewuste keuze geweest dat ik gestopt ben met lessen, omdat ik anders wel steeds beter ging rijden maar ook steeds meer ging betalen en geen stap verder kwam omdat ik m`n theorie nog niet heb. Snap je?

Daarom wil ik eerst m`n theorie, en ik doe de 11e>13e weer een cursus. Dus dan kan 1 lesje daarvoor wel.

Ik ben keihard aan het studeren, elke avond voor het slapen ga ik 30 minuten de regels die ik nog niet snap (voorrang) door nemen:)
Probeer anders te regelen dat je 'n mondeling theorie-examen kunt doen, vraag eens bij 't cbr.
Hallon!
pi_135149001
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:07 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Probeer anders te regelen dat je 'n mondeling theorie-examen kunt doen, vraag eens bij 't cbr.
Dat kan niet meer.. Heb het examen 2 maanden terug individueel gedaan achter een computer.
Toen heb ik 2 vragen gecorrigeerd.... Als ik dat niet had gedaan was ik geslaagd :')
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 16:09:17 #182
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135149270
Hoe ontwetend :')
Ik had toen echt het idee dat ik m`n theorie in 2-3x wel zou halen :')

Als ik mijn theorie de eerste keer al had gehaald dan zou ik zo rond september al rond hebben gereden denk ik (Als ik ook de 1e keer zou slagen voor mijn praktijk natuurlijk _O- )

MAarja, dat is altijd als, achteraf...

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2014 16:14:40 ]
pi_135149345
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:14 schreef Braddie het volgende:
Hoe ontwetend :')
Ik had toen echt het idee dat ik m`n theorie in 2-3x wel zou halen :')

Als ik mijn theorie de eerste keer al had gehaald dan zou ik zo rond september al rond hebben gereden denk ik (Als ik ook de 1e keer zou slagen voor mijn praktijk natuurlijk _O- )

MAarja, dat is altijd als, achteraf...
Je vat het sportief op, ik zou het snoei irritant vinden dat dat topic telkens boven word gehaald. Maarja sorry je verdient het })
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135149585
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je vat het sportief op, ik zou het snoei irritant vinden dat dat topic telkens boven word gehaald. Maarja sorry je verdient het })
Het is ook hartstikke vervelend.
Maar je doet er niks aan, en het zijn slechte mensen achter het een computer scherm die mij niet kennen en mij dus proberen belachelijk te maken hier mee :7
pi_135149719
Laat iedereen toch lekker praten. Je geeft in ieder geval niet op, Braddie. ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
pi_135149915
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:23 schreef Messina het volgende:
Laat iedereen toch lekker praten. Je geeft in ieder geval niet op, Braddie. ^O^
Zeker niet.
Het heeft zoveel voordelen een rijbewijs :) Boeiend of ik 10x over m`n theorie of praktijk doe.
Als ik hem uiteindelijk in m`n zak heb kan me dat niet schelen _O-
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 16:27:36 #188
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135149928
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:27 schreef Braddie het volgende:

[..]

Zeker niet.
Het heeft zoveel voordelen een rijbewijs :) Boeiend of ik 10x over m`n theorie of praktijk doe.
Als ik hem uiteindelijk in m`n zak heb kan me dat niet schelen _O-
Juist! :)
  FOK!fotograaf maandag 6 januari 2014 @ 16:29:18 #189
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135150000
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:27 schreef Braddie het volgende:
Boeiend of ik 10x over m`n theorie of praktijk doe.
Nouja, eigenlijk wel, want de 6e keer, zo'n praktijk staatsexamen, krijg je hem zo'n beetje cadeau en hoor je eigenlijk niet op de weg thuis.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_135150029
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nouja, eigenlijk wel, want de 6e keer, zo'n praktijk staatsexamen, krijg je hem zo'n beetje cadeau en hoor je eigenlijk niet op de weg thuis.
Ja, dat is m`n praktijk :')
Maar ik moet nog aan m`n eerste praktijk examen
Ik dénk dat ik mijn praktijk wel gewoon in 1x haal :)
  FOK!fotograaf maandag 6 januari 2014 @ 16:30:50 #191
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135150069
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:29 schreef Braddie het volgende:
Ik dénk dat ik mijn praktijk wel gewoon in 1x haal
Een zin in die strekking hebben we eerder gehoord... :') Maar ik hoop het voor je, want een praktijkexamen is aardig duur.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_135150100
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:30 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Een zin in die strekking hebben we eerder gehoord... :') Maar ik hoop het voor je, want een praktijkexamen is aardig duur.
Ja, maar leren kan ik niet, dus theorie is klote voor me.
Maar autorijden zelf kan ik (Althans. kon ik bij m`n 15e les) wel.
  FOK!fotograaf maandag 6 januari 2014 @ 16:34:35 #193
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135150277
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:31 schreef Braddie het volgende:
Maar autorijden zelf kan ik (Althans. kon ik bij m`n 15e les) wel.
Nope. Dat kan je niet, ook niet nadat je je examen gehaald hebt. Dat kan je pas als je een flink aantal kilometers hebt mogen wegschrijven, zelfstandig achter het stuur. Als je je examen gehaald hebt, word je capabel genoeg geacht om jezelf op een enigzins veilige manier door het verkeer te begeven.
Of bedoelde je dat je de wagen kan bedienen? :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_135150338
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nope. Dat kan je niet, ook niet nadat je je examen gehaald hebt. Dat kan je pas als je een flink aantal kilometers hebt mogen wegschrijven, zelfstandig achter het stuur. Als je je examen gehaald hebt, word je capabel genoeg geacht om jezelf op een enigzins veilige manier door het verkeer te begeven.
Of bedoelde je dat je de wagen kan bedienen? :P
Ja, ik bedoelde dat ik de wagen kan bedienen, en dat ik kan rijden zonder schades :D
  User die het meest klaagt 2022 maandag 6 januari 2014 @ 16:37:42 #195
414785 sirdanilot
pi_135150403
Ach ik heb ook veel problemen met het behalen van mijn rijbewijs hoor, maar dan komt dat niet zozeer door mij (ok, ik ben niet de beste chauffeur maar ik ga het uiteindelijk echt wel goed genoeg kunnen) maar vooral doordat ik vastzit in een vervelende CBR-keuringsprocedure, die me ook erg veel geld heeft gekost (ongeveer evenveel als één examen).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 6 januari 2014 @ 16:42:06 #196
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135150617
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:37 schreef sirdanilot het volgende:
Ach ik heb ook veel problemen met het behalen van mijn rijbewijs hoor, maar dan komt dat niet zozeer door mij (ok, ik ben niet de beste chauffeur maar ik ga het uiteindelijk echt wel goed genoeg kunnen) maar vooral doordat ik vastzit in een vervelende CBR-keuringsprocedure, die me ook erg veel geld heeft gekost (ongeveer evenveel als één examen).
Waarom moet jij door de CBR keuring? Dat heeft mij idd ook een aantal maanden gekost.. Heel irritant..
pi_135162548
Morgenochtend is het zover. Stik nu al van de zenuwen. ;(
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_135163404
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:47 schreef Neraice het volgende:
Morgenochtend is het zover. Stik nu al van de zenuwen. ;(
Succes! Hoe laat moet je afrijden?
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_135164005
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:04 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Succes! Hoe laat moet je afrijden?
9:50. Wel een fijne tijd opzich.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_135164449
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:47 schreef Neraice het volgende:
Morgenochtend is het zover. Stik nu al van de zenuwen. ;(
Je kunt het gewoon! Anders mocht je niet gaan afrijden.
Ik had ook 9.50 en het was heel fijn rustig op de weg.
pi_135164641
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:25 schreef Tokapi het volgende:

[..]

Je kunt het gewoon! Anders mocht je niet gaan afrijden.
Ik had ook 9.50 en het was heel fijn rustig op de weg.
Ja ik weet dat ik het ook gewoon kan, toets ging ook prima. Ben alleen bang voor een domme fout vanwege de zenuwen ofzo :P.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_135164749
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nouja, eigenlijk wel, want de 6e keer, zo'n praktijk staatsexamen, krijg je hem zo'n beetje cadeau en hoor je eigenlijk niet op de weg thuis.
Dat is toch al na vier mislukte reguliere examens? Verder zijn de eisen waaraan je in een BNOR-examen (zoals het tegenwoordig heet) moet voldoen hetzelfde als bij je eerste gewone rijexamen. Van cadeau krijgen is dus zeker niet direct sprake. Je krijgt wat meer tijd, je kunt even stoppen om tot rust te komen, maar verkeersregels veranderen uiteraard niet, je moet je voertuig nog steeds kunnen beheersen en je moet nog steeds goed kijken.

Verder vraag ik me af of er harde cijfers bestaan over een verhoogd risico op ongevallen voor automobilisten die via een BNOR-examen hun rijbewijs hebben gehaald.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_135164889
Haha je klinkt net zoals mij, ik denk dat ik precies dezelfde post ergens heb geplaatst de dag voor ik ging afrijden :P

Maar tenzij je fout echt MEGA is, kan je er eigelijk niet meteen op zakken. Als je een straat over het hoofd ziet, maar verder al de rest wel ziet, komt het nog steeds goed. Vooral zorgen dat je er niet steeds aan denkt en daardoor andere fouten maakt.

Ik had oooooit, ver voor ik examen ging doen ooit gelezen dan iemand was gezakt op het niet voorbijgaan van een vrachtauto, dat deed ze niet omdat ze de volgende afslag moest hebben 300m verderop, bleek dat ze niet genoeg meereed met het verkeer.

En dan op mijn examen, PRECIES DIE SITUATIE!! Ik dacht; NEE HE! Moet ik nu toch voorbijgaan??? Dat kan niet?! En ik heb het niet gedaan en gezegd waarom niet, dat ik het niet veilig genoeg vond, zodat die persoon mijn gedachtengang snapte.
pi_135165164
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:29 schreef Neraice het volgende:

[..]

Ja ik weet dat ik het ook gewoon kan, toets ging ook prima. Ben alleen bang voor een domme fout vanwege de zenuwen ofzo :P.
Ook dan hoef je nog niet per se te zakken. Ik maakte direct in het begin een domme fout, maar (in tegenstelling tot mijn verwachting) liet ik daarna zien dat ik dat los kon laten en heb vervolgens goed gereden waardoor ik wel geslaagd ben.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  User die het meest klaagt 2022 maandag 6 januari 2014 @ 22:41:10 #205
414785 sirdanilot
pi_135168969
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:31 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat is toch al na vier mislukte reguliere examens? Verder zijn de eisen waaraan je in een BNOR-examen (zoals het tegenwoordig heet) moet voldoen hetzelfde als bij je eerste gewone rijexamen. Van cadeau krijgen is dus zeker niet direct sprake. Je krijgt wat meer tijd, je kunt even stoppen om tot rust te komen, maar verkeersregels veranderen uiteraard niet, je moet je voertuig nog steeds kunnen beheersen en je moet nog steeds goed kijken.

Verder vraag ik me af of er harde cijfers bestaan over een verhoogd risico op ongevallen voor automobilisten die via een BNOR-examen hun rijbewijs hebben gehaald.
BNOR is na vier examens ja.
Ik denk niet dat de ongevallencijfers hoger liggen. Na 4 examens ben je namelijk ook een hele hoop lessen verder; je hebt dan dusdanig veel rijervaring opgebouwd dat het denk ik wel meevalt met die ongelukken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  FOK!fotograaf maandag 6 januari 2014 @ 23:06:09 #206
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135170224
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

BNOR is na vier examens ja.
Ik denk niet dat de ongevallencijfers hoger liggen. Na 4 examens ben je namelijk ook een hele hoop lessen verder; je hebt dan dusdanig veel rijervaring opgebouwd dat het denk ik wel meevalt met die ongelukken.
Je hebt toch nog steeds van die figuren waarvan je je afvraagt hoe ze ooit hun rijbewijs hebben kunnen halen? En als je zoveel ervaring had opgedaan, had je toch al een eerder examen moeten halen?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 23:51:21 #207
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_135172608
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je hebt toch nog steeds van die figuren waarvan je je afvraagt hoe ze ooit hun rijbewijs hebben kunnen halen? En als je zoveel ervaring had opgedaan, had je toch al een eerder examen moeten halen?
:')
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_135173025
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:51 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

:')
Hij heeft wel een punt. De volslagen idiote weggebruikers halen daar uiteindelijk t roze pasje. Naast de personen die moeite hebben met examens en de langzame leerlingen.
pi_135173138
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je hebt toch nog steeds van die figuren waarvan je je afvraagt hoe ze ooit hun rijbewijs hebben kunnen halen?
Vaak zijn dat dan juist toch echt mensen die toch echt na één of twee rijexamens naar het gemeentehuis konden.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_135173174
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:01 schreef portie het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt. De volslagen idiote weggebruikers halen daar uiteindelijk t roze pasje. Naast de personen die moeite hebben met examens en de langzame leerlingen.
Of ze houden tot en met het examen de schijn op en gaan daarna vervolgens rijden zoals ze dat zelf goed vinden.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_135173276
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:04 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Of ze houden tot en met het examen de schijn op en gaan daarna vervolgens rijden zoals ze dat zelf goed vinden.
Die heb je ook. Het is ook maar een kleine groep mensen die het zo gevaarlijk maakt voor de rest.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 januari 2014 @ 00:18:38 #212
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135173673
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 00:04 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Of ze houden tot en met het examen de schijn op en gaan daarna vervolgens rijden zoals ze dat zelf goed vinden.
Je hebt de bewuste aso's, die zijn gevaarlijk, maar weten waar ze mee bezig zijn. Die doen dingen bewust en hebben wel door wat er zich rondom hun voertuig afspeelt. Jammer alleen dat zelfreflectie ontbreekt. Ook heb je de onbewuste aso's, die zijn nog veel gevaarlijker, daar die niet door hebben wat ze nou eigenlijk doen. Ook zijn die zich compleet onbewust van alles dat er zich rondom het voertuig afspeelt. Een mooi voorbeeld van de tweede is iemand die invoegt op een 80 weg waardoor mensen moeten remmen en vervolgens niet gaat versnellen, maar 40 blijft tuffen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:43:42 #213
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135179015
Als ik de verhalen zo om me heen hoor krijg je bij BNOR wel degelijk je examen cadeau.. Ik ken een jongen die is bij BNOR geslaagd met 3! ingerepen tijdens zijn examen.. Levens gevaarlijk zulke mensen.. En dan gewoon hetzelfde rijbewijs krijgen als ieder ander, dat zou toch niet moeten kunnen!?!
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 09:34:22 #214
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135179660
3 ingrepen en alsnog geslaagd?? Ok dat is wel bizar ja. Op zich bij een ingreep kan je nog wel slagen, mits het niet een cruciale levensgevaarlijke fout was.... ken wel mensen die met 1 ingreep alsnog geslaagd zijn.

Anyway, ik mag vanavond weer. Wordt weer voor het eerst in het donker rijden sinds weken. Zal wel ff wennen zijn. Ik vind in het donker lessen toch wel pittiger namelijk.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:46:29 #215
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135179842
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:34 schreef dick_laurent het volgende:
3 ingrepen en alsnog geslaagd?? Ok dat is wel bizar ja. Op zich bij een ingreep kan je nog wel slagen, mits het niet een cruciale levensgevaarlijke fout was.... ken wel mensen die met 1 ingreep alsnog geslaagd zijn.

Anyway, ik mag vanavond weer. Wordt weer voor het eerst in het donker rijden sinds weken. Zal wel ff wennen zijn. Ik vind in het donker lessen toch wel pittiger namelijk.
Ja dat is toch bizar, echt een gevaar op de weg als je die ziet rijden.. Een keer naast hem gezeten, maar je moet hem steeds overal op wijzen terwijl ik zelf m'n rijbewijs nog niet heb.. Vond het echt levensgevaarlijk!

Maar succes dan vanavond! Ene tip voor als je last hebt van rijden in het donker; een nachtbril kopen ;) Zijn echt super dingen. Ik was eerst in het donker zo gevaarlijk dat dat eigenlijk bij het RDW gemeld zou moeten worden, maar met die bril gaat het prima.
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 10:10:06 #216
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135180396
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:46 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ja dat is toch bizar, echt een gevaar op de weg als je die ziet rijden.. Een keer naast hem gezeten, maar je moet hem steeds overal op wijzen terwijl ik zelf m'n rijbewijs nog niet heb.. Vond het echt levensgevaarlijk!

Maar succes dan vanavond! Ene tip voor als je last hebt van rijden in het donker; een nachtbril kopen ;) Zijn echt super dingen. Ik was eerst in het donker zo gevaarlijk dat dat eigenlijk bij het RDW gemeld zou moeten worden, maar met die bril gaat het prima.
Thanks! Ja ik zie op zich niet zo slecht dat ik denk dat ik een nachtbril nodig heb.... tis meer de fietsers zonder licht (waar je er helaas veul van hebt hier in Utrecht) die mij erg zenuwachtig maken }:|
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:13:08 #217
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135180470
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Thanks! Ja ik zie op zich niet zo slecht dat ik denk dat ik een nachtbril nodig heb.... tis meer de fietsers zonder licht (waar je er helaas veul van hebt hier in Utrecht) die mij erg zenuwachtig maken }:|
Ja super irritant.. Zeker omdat je bijna altijd ook nog eens donkere kleren aan hebben.. Dan heb ik echt zo iets van tja jij wilt gewoon aangereden worden zeker.. -.-
pi_135180926
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:34 schreef dick_laurent het volgende:
ken wel mensen die met 1 ingreep alsnog geslaagd zijn.
:)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 10:40:50 #219
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135181143
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:31 schreef Ridocar het volgende:

[..]

:)
Wat voor ingreep had je als ik vragen mag?
pi_135183048
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:47 schreef Neraice het volgende:
Morgenochtend is het zover. Stik nu al van de zenuwen. ;(
En?? :D
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 14:10:38 #221
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135187878
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:51 schreef Tokapi het volgende:

[..]

En?? :D
De stilte verklaren, het kan beide kanten op :P

Ofwel: Gehaald, en nu superblij iedereen het vertellen en fok is op dit moment niet belangrijk.
Ofwel: Gezakt en nu sacherijnig thuis zitten en geen zin in contact.

....wat zal het zijn wat zal het zijn :P
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:16:00 #222
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135188098
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

De stilte verklaren, het kan beide kanten op :P

Ofwel: Gehaald, en nu superblij iedereen het vertellen en fok is op dit moment niet belangrijk.
Ofwel: Gezakt en nu sacherijnig thuis zitten en geen zin in contact.

....wat zal het zijn wat zal het zijn :P
Haha beide is mogelijk idd! We wachten vol spanning :P
pi_135188527
Hoi! Ook ik ga beginnen met lessen en om precies te zijn heb ik morgen avond mijn eerste les. Theorie-examen ben ik al druk mee aan de gang en op 21 januari mijn examen.

Ben benieuwd of ik een regelrechte ramp ben in het verkeer :9
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:38:23 #224
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135189080
Weer iemand die zonder zijn theorie begint met lessen... Waar is iedereen mee bezig.. Eigenlijk zouden ze bij de rijscholen moeten verplichten om eerst je theorie te halen voordat je begint met lessen.. A; weet dan in ieder geval de regels voordat je zo in de auto stapt en B; je kunt tenminste zo door met je examen als je er klaar voor bent, je theorie is tegenwoordig toch 18 maanden geldig!
  FOK!fotograaf dinsdag 7 januari 2014 @ 14:45:21 #225
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135189380
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:38 schreef Doorzettertje het volgende:
Weer iemand die zonder zijn theorie begint met lessen... Waar is iedereen mee bezig.. Eigenlijk zouden ze bij de rijscholen moeten verplichten om eerst je theorie te halen voordat je begint met lessen.. A; weet dan in ieder geval de regels voordat je zo in de auto stapt en B; je kunt tenminste zo door met je examen als je er klaar voor bent, je theorie is tegenwoordig toch 18 maanden geldig!
Tegenargument C. Je gevaarherkenning leer je makkelijker als je al gereden hebt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 14:47:39 #226
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135189472
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:38 schreef Doorzettertje het volgende:
Weer iemand die zonder zijn theorie begint met lessen... Waar is iedereen mee bezig.. Eigenlijk zouden ze bij de rijscholen moeten verplichten om eerst je theorie te halen voordat je begint met lessen.. A; weet dan in ieder geval de regels voordat je zo in de auto stapt en B; je kunt tenminste zo door met je examen als je er klaar voor bent, je theorie is tegenwoordig toch 18 maanden geldig!
Ik ben ook gewoon begonnen met lessen zonder dat ik mijn theorie had hoor :9
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 januari 2014 @ 14:53:00 #227
414785 sirdanilot
pi_135189691
Ik haalde mijn theorie ook gewoon tijdens de rijlessen. Je moet wel al bezig zijn met je theorie als je begint, vind ik, maar het halen van je examen is makkelijker als je gevarenherkenning op de weg al hebt geoefend, bovendien leer je verkeerssituaties in de praktijk ook beter inschatten. De theorie komt steeds terug terwijl je rijdt. Mijn instructeur zat wel steeds te zeuren dat ik het moest halen, zelfs nadat ik het al gehaald nog een paar keer omdat hij het vergeten was :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:59:26 #228
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135189951
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Tegenargument C. Je gevaarherkenning leer je makkelijker als je al gereden hebt.
Gevaarherkenning misschien wel maar daarin tegen leer je de praktijk beter als je de theorie kent.. En bij gevaarherkenning mag je super veel fouten maken op je theorie
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:01:24 #229
123170 alors
zlata1234
pi_135190050
Ik vind het ook overdreven dat je zonder theorie niet kunt beginnen. Als je ooit opgelet hebt bij verkeerslessen op school en de belangrijkste verkeersregels en borden kent kun je met instructeur naast je prima gaan rijden. Ik neem voor het gemak aan dat iedereen wel bekend in met haaientanden, rechts heeft voorrang op een gelijkwaardige kruising, voorrangsborden en snelheden.

En dat je dan meteen je door kunt naar je examen..? Alsof dat in twee weken is gepiept, dat duurt bij de meeste mensen toch een aantal maanden minimaal. In dit tijd kun je ruim je theorie halen.
know'm sayin?
×
word? word.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 januari 2014 @ 15:05:57 #230
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135190245
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:59 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Gevaarherkenning misschien wel maar daarin tegen leer je de praktijk beter als je de theorie kent.. En bij gevaarherkenning mag je super veel fouten maken op je theorie
En alles dat er toe doet tijdens het rijden, dat weet je zo'n beetje al. Wat er nog meer aan theorie getoetst wordt, is niet van belang voor de eerste ritjes. Bijvoorbeeld hoe lang je voertuig maximaal mag zijn, hoeveel je mag trekken, hoeveel lading achter de achterste as mag uitsteken, etc.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:06:08 #231
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135190253
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:01 schreef alors het volgende:
Ik vind het ook overdreven dat je zonder theorie niet kunt beginnen. Als je ooit opgelet hebt bij verkeerslessen op school en de belangrijkste verkeersregels en borden kent kun je met instructeur naast je prima gaan rijden. Ik neem voor het gemak aan dat iedereen wel bekend in met haaientanden, rechts heeft voorrang op een gelijkwaardige kruising, voorrangsborden en snelheden.

En dat je dan meteen je door kunt naar je examen..? Alsof dat in twee weken is gepiept, dat duurt bij de meeste mensen toch een aantal maanden minimaal. In dit tijd kun je ruim je theorie halen.
Dat zou je zeggen van wel maar je hoort vaak genoeg dat mensen hun praktijk moeten rekken omdat ze hun theorie niet hebben... Kijk maar naar oa Braddie en zo heeft mijn rijinstructeur ook een paar mensen.. Gewoon geen risico nemen en vooraf die theorie halen!
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 15:09:27 #232
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135190382
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:06 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Dat zou je zeggen van wel maar je hoort vaak genoeg dat mensen hun praktijk moeten rekken omdat ze hun theorie niet hebben... Kijk maar naar oa Braddie en zo heeft mijn rijinstructeur ook een paar mensen.. Gewoon geen risico nemen en vooraf die theorie halen!
Dus jij had je theorie al gehaald voordat je ook maar een enkele rijles had gehad?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:16:12 #233
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135190659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dus jij had je theorie al gehaald voordat je ook maar een enkele rijles had gehad?
Ja ruim! Ik heb mijn theorie 22-10-2012 gehaald en had mijn eerste rijles op 20-04-2013. Nou komt dat omdat ik er een verhuizing tussen had maar had anders ook mijn theorie gehaald voordat ik ging lessen. Want ik heb mijn theorie bij een rijschool gehaald in mijn oude woonplaats waar ik anders 16-11-2012 mijn eerste rijles had gehad.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:16:56 #234
123170 alors
zlata1234
pi_135190694
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:06 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Dat zou je zeggen van wel maar je hoort vaak genoeg dat mensen hun praktijk moeten rekken omdat ze hun theorie niet hebben... Kijk maar naar oa Braddie en zo heeft mijn rijinstructeur ook een paar mensen.. Gewoon geen risico nemen en vooraf die theorie halen!
Ja nou dat is dan hun eigen domme schuld, kan ik niet mee zitten. Ik heb ook het idee dat het vaak als excuus wordt gebruikt. 'Ja ik mag al lang afrijden, maarja theorie he' ja tuurlijk :')
know'm sayin?
×
word? word.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:18:43 #235
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135190775
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:16 schreef alors het volgende:

[..]

Ja nou dat is dan hun eigen domme schuld, kan ik niet mee zitten. Ik heb ook het idee dat het vaak als excuus wordt gebruikt. 'Ja ik mag al lang afrijden, maarja theorie he' ja tuurlijk :')
Haha ja dat is ook zo idd.. irritant haantjes gedrag :P
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 15:18:48 #236
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135190779
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:16 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ja ruim! Ik heb mijn theorie 22-10-2012 gehaald en had mijn eerste rijles op 20-04-2013. Nou komt dat omdat ik er een verhuizing tussen had maar had anders ook mijn theorie gehaald voordat ik ging lessen. Want ik heb mijn theorie bij een rijschool gehaald in mijn oude woonplaats waar ik anders 16-11-2012 mijn eerste rijles had gehad.
Ok... ja iedereen doet het op zijn eigen manier.

Ik ben gewoon wel begonnen met lessen en na denk ik 2/3 lessen ben ik keihard een week lang theorie gaan stampen, elke avond oefenexamen na oefenexamen maken, en na die week naar het cbr gefietst, die shizzle gemaakt en meteen geslaagd :P
pi_135190801
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Wat voor ingreep had je als ik vragen mag?
Een man in een invalidenmobiel die over wilde steken moest wachten, maar reed zo halfjes de straat op.Ondertussen was ik aan het twijfelen en dus aan het trappelen op de pedalen. Examinator stopte de auto en mompelde iets van "hm, ho maar even, laat 'm dan maar oversteken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:22:33 #238
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135190935
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ok... ja iedereen doet het op zijn eigen manier.

Ik ben gewoon wel begonnen met lessen en na denk ik 2/3 lessen ben ik keihard een week lang theorie gaan stampen, elke avond oefenexamen na oefenexamen maken, en na die week naar het cbr gefietst, die shizzle gemaakt en meteen geslaagd :P
Naja dat is ook prima toch maar sommige mensen gaan aan hun praktijk beginnen zonder serieus met hun theorie bezig te zijn..
pi_135192418
--

[ Bericht 99% gewijzigd door igi0n op 07-01-2014 15:52:47 (laat maar) ]
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:07:54 #240
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135193299
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een man in een invalidenmobiel die over wilde steken moest wachten, maar reed zo halfjes de straat op.Ondertussen was ik aan het twijfelen en dus aan het trappelen op de pedalen. Examinator stopte de auto en mompelde iets van "hm, ho maar even, laat 'm dan maar oversteken.
Ow dat valt dan wel mee toch.. Jij twijfelde ook al om te stoppen dus opzich geen echte fout toch?!
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 januari 2014 @ 16:31:45 #241
414785 sirdanilot
pi_135194540
Invaliden laat ik liever gewoon oversteken, net als mensen met kinderen en zo. Als je dat doet is dat volgens mij alleen maar een pluspunt (al mag je het verkeer natuurlijk niet te veel hinderen).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135199023
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:51 schreef Tokapi het volgende:

[..]

En?? :D
Geslaagd! :D

Ging hartstikke goed, enige opmerking was dat ik af en toe wat te hard reed. Al die zenuwen voor niks. :P
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_135199198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:35 schreef Neraice het volgende:

[..]

Geslaagd! :D

Ging hartstikke goed, enige opmerking was dat ik af en toe wat te hard reed. Al die zenuwen voor niks. :P
Gefeliciteerd!
pi_135199274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:39 schreef igi0n het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Bedankt. Morgen naar het gemeentehuis om 'm aan te vragen en dan hopelijk volgende week de weg op. :)
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  dinsdag 7 januari 2014 @ 18:55:55 #245
123170 alors
zlata1234
pi_135199735
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:35 schreef Neraice het volgende:

[..]

Geslaagd! :D

Ging hartstikke goed, enige opmerking was dat ik af en toe wat te hard reed. Al die zenuwen voor niks. :P
Gefeliciteerd!
know'm sayin?
×
word? word.
pi_135199778
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:35 schreef Neraice het volgende:

[..]

Geslaagd! :D

Ging hartstikke goed, enige opmerking was dat ik af en toe wat te hard reed. Al die zenuwen voor niks. :P
Gefeliciteerd! :)
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_135199841
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:35 schreef Neraice het volgende:

[..]

Geslaagd! :D

Ging hartstikke goed, enige opmerking was dat ik af en toe wat te hard reed. Al die zenuwen voor niks. :P
Gefeliciteerd!
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 19:13:50 #248
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135200592
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:42 schreef Neraice het volgende:

[..]

Bedankt. Morgen naar het gemeentehuis om 'm aan te vragen en dan hopelijk volgende week de weg op. :)
Gaaf! Congrats! Nu hopen dat wij je voorbeeld snel volgen ;)
pi_135205150
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:35 schreef Neraice het volgende:

[..]

Geslaagd! :D

Ging hartstikke goed, enige opmerking was dat ik af en toe wat te hard reed. Al die zenuwen voor niks. :P
YAY!! Gefeliciteerd :D
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:48:30 #250
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_135205862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:38 schreef Doorzettertje het volgende:
Weer iemand die zonder zijn theorie begint met lessen... Waar is iedereen mee bezig.. Eigenlijk zouden ze bij de rijscholen moeten verplichten om eerst je theorie te halen voordat je begint met lessen.. A; weet dan in ieder geval de regels voordat je zo in de auto stapt en B; je kunt tenminste zo door met je examen als je er klaar voor bent, je theorie is tegenwoordig toch 18 maanden geldig!
Met alle respect (want ja ik moet nog steeds als ik eenmaal geld bijelkaar heb verzameld rijles gaan nemen) maar je theorie haal je toch zo? :@ Ik ga sowieso eerst kijken hoe goed/slecht de praktijk me afgaat. Ik wil niet FusionFreak II worden. :')
Hallon!
pi_135206728
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:38 schreef Doorzettertje het volgende:
Weer iemand die zonder zijn theorie begint met lessen... Waar is iedereen mee bezig.. Eigenlijk zouden ze bij de rijscholen moeten verplichten om eerst je theorie te halen voordat je begint met lessen.. A; weet dan in ieder geval de regels voordat je zo in de auto stapt en B; je kunt tenminste zo door met je examen als je er klaar voor bent, je theorie is tegenwoordig toch 18 maanden geldig!
Alle basisregels weet je als het goed is wel, en zo lang duurt het niet om die theorie te leren hoor.
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 21:37:39 #252
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135208727
Zo.... weer even met beide benen op de grond na de rijles van zojuist.

In het donker rijden is toch echt een stukje pittiger vind ik. Je ziet dingen later aankomen waardoor fouten er sneller insluipen.
Wat ik nog steeds heb (en deze les gebeurde het opvallend vaker als vorige lessen vreemd genoeg) is dat ik bij een kruispunt, rotonde of uitvoegstrook té laat begin met remmen waardoor ik té laat terugschakel en nog soort van in mijn schakel/koppelen handeling zit terwijl ik al lang bezig zou moeten zijn met kijken.... ennnn dan is het kijkgedrag dus weer te laat. Typisch gevalletje oorzaak en gevolg dus.

Vorige les zat ik best wel met een goed gevoel zo van, ik doe het best aardig :) en nu zit k toch weer meer van, oef.... ik ben er echt nog niet hoor. Achja, ups en downs he
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:08:36 #253
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135210692
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:37 schreef dick_laurent het volgende:
Zo.... weer even met beide benen op de grond na de rijles van zojuist.

In het donker rijden is toch echt een stukje pittiger vind ik. Je ziet dingen later aankomen waardoor fouten er sneller insluipen.
Wat ik nog steeds heb (en deze les gebeurde het opvallend vaker als vorige lessen vreemd genoeg) is dat ik bij een kruispunt, rotonde of uitvoegstrook té laat begin met remmen waardoor ik té laat terugschakel en nog soort van in mijn schakel/koppelen handeling zit terwijl ik al lang bezig zou moeten zijn met kijken.... ennnn dan is het kijkgedrag dus weer te laat. Typisch gevalletje oorzaak en gevolg dus.

Vorige les zat ik best wel met een goed gevoel zo van, ik doe het best aardig :) en nu zit k toch weer meer van, oef.... ik ben er echt nog niet hoor. Achja, ups en downs he
Schrijft je instructeur je voor wanneer je precies terug moet schakelen?

Misschien is het een idee om éérst (100 - 150 meter van te voren) terug te schakelen als je een kruising of rotonde nadert, zodat je uitrolt en al afremt op de motor, en als dat niet genoeg is (kwestie van inschatten) nog even iets bijremt. Dan zit je dus standaard al lang en breed in de juiste versnelling ;)
Tevens kun je ter onderbouwing aanvoeren dat afremmen op de motor zuinig is, remmen en het milieu spaart, en in dat geval dus efficiënter en vlotter is. Tevens hoef je je dan minder te focussen op die handelingen, en kun je je beter richten op het verkeer en de situatie om je heen.

Ik les al een jaartje of tig niet meer, maar dat is hoe ik een rotonde benader. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 22:16:50 #254
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135211199
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Schrijft je instructeur je voor wanneer je precies terug moet schakelen?

Misschien is het een idee om éérst (100 - 150 meter van te voren) terug te schakelen als je een kruising of rotonde nadert, zodat je uitrolt en al afremt op de motor, en als dat niet genoeg is (kwestie van inschatten) nog even iets bijremt. Dan zit je dus standaard al lang en breed in de juiste versnelling ;)
Tevens kun je ter onderbouwing aanvoeren dat afremmen op de motor zuinig is, remmen en het milieu spaart, en in dat geval dus efficiënter en vlotter is. Tevens hoef je je dan minder te focussen op die handelingen, en kun je je beter richten op het verkeer en de situatie om je heen.

Ik les al een jaartje of tig niet meer, maar dat is hoe ik een rotonde benader. ;)
Afremmen op de motor doe ik eigenlijk nooit nee, misschien moet ik dat eens gaan proberen idd! :) goeie tip.

Het eerder remmen moet ik mezelf ook gewoon meer aanleren. Ik rijd vaak nog te hard op kruispunten/rotondes/bochten af waardoor ik gewoon te laat klaar ben. En ja zoals vanavond merk ik ook gewoon dat in 't donker rijden een wat andere rijstijl vraagt als wat ik nu overdag steeds deed.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:24:35 #255
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135211666
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Afremmen op de motor doe ik eigenlijk nooit nee, misschien moet ik dat eens gaan proberen idd! :) goeie tip.

Het eerder remmen moet ik mezelf ook gewoon meer aanleren. Ik rijd vaak nog te hard op kruispunten/rotondes/bochten af waardoor ik gewoon te laat klaar ben. En ja zoals vanavond merk ik ook gewoon dat in 't donker rijden een wat andere rijstijl vraagt als wat ik nu overdag steeds deed.
Dat laatste is ook zo, met als kantteking dat als je je kijktechniek een beetje onder de knie hebt, je op kleine dingetjes zoals lichtschijnsels kunt gaan letten. In het donker zie je minder op zich, maar voertuigen voeren verlichting, en die kunnen aankomend verkeer soms al verraden vóórdat je ze in een daglichtsituatie zou kúnnen zien normaliter. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 januari 2014 @ 23:53:51 #256
414785 sirdanilot
pi_135217153
Wat dat afremmen op de motor betreft: mijn instructeur zei dat het niet goed is om terug te schakelen terwijl je nog te snel rijdt (té vroeg dus). De auto maakt dan een geluid van 'WOEEwoewoe'. Klopt dat?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_135218639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:53 schreef sirdanilot het volgende:
Wat dat afremmen op de motor betreft: mijn instructeur zei dat het niet goed is om terug te schakelen terwijl je nog te snel rijdt (té vroeg dus). De auto maakt dan een geluid van 'WOEEwoewoe'. Klopt dat?
Klopt, aangezien het toerental dan ook omhoog schiet, dat is dat geluid. :)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_135221316
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:53 schreef sirdanilot het volgende:
Wat dat afremmen op de motor betreft: mijn instructeur zei dat het niet goed is om terug te schakelen terwijl je nog te snel rijdt (té vroeg dus). De auto maakt dan een geluid van 'WOEEwoewoe'. Klopt dat?
Ik zie het vaak gebeuren, mensen (die hun rijbewijs al lang hebben) die alvast terugschakelen als ze bij een rotonde aankomen, maar nog niet de koppeling op laten komen, lekker vroeg klaar met alles. Je hoort dan de versnellingsbak. Je kunt met 80 proberen terug te schakelen in z'n 2, maar ook al laat je de koppeling niet los, de versnellingsbak moet nog steeds dat snelheidsverschil opvangen. De synchro's slijten dus harder.

Afremmen op de motor is erg handig, je spaart je remmen ermee, maar je kunt ook overdrijven.

Je kunt echter wel vroeg terugschakelen, maar dan betreed je een gebied van rev-matching, doubleclutching en tussengas. Niet handig om je daarmee te vermoeien als je nog aan het lessen bent. Beter pas je je toerental en versnelling aan op de snelheid. Ook al rem je niet op de motor af, met gewoon terugschakelen heb je zeeën van tijd om klaar te zijn voor je een bocht/rotonde inzet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ridocar op 08-01-2014 08:09:47 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 8 januari 2014 @ 07:42:22 #259
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135221585
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:53 schreef sirdanilot het volgende:
Wat dat afremmen op de motor betreft: mijn instructeur zei dat het niet goed is om terug te schakelen terwijl je nog te snel rijdt (té vroeg dus). De auto maakt dan een geluid van 'WOEEwoewoe'. Klopt dat?
alles waar té voor staat is niet goed ;) maar je kunt rustig terugschakelen wat je opschakelt, dus met 50 terug naar 2 kan best, je moet natuurlijk wel rustig die koppeling op laten kan komen he, niet klabam! Zow, daar heb je hem.. Beetje met gevoel, en het gaat prima :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_135221659
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 07:42 schreef Sounddragon het volgende:
niet klabam!
he verdorie
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 8 januari 2014 @ 08:45:18 #261
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135222065
Goede tips allemaal! Vind het aangrijpings punt van de koppeling altijd zo irritant. In de auto waar ik in les zit dit punt vrij hoog waardoor je er makkelijk over heen schiet.. -.-
Maar ik heb met optrekken vaak de neiging om eerst rustig de koppeling op te laten komen en daarna pas gas te geven ipv gelijktijdig..
  FOK!fotograaf woensdag 8 januari 2014 @ 08:48:46 #262
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135222116
Bradie, schiet eens op:

quote:
Vrouw van 80 haalt rijbewijs na zeventig lessen

BEST - De politie plukte haar eind 2012 van de weg omdat ze slingerde en opvallend langzaam reed. Na ruim zeventig autorijlessen slaagde de tachtigjarige Juanita Doornbos uit Best dinsdag opnieuw voor haar rijexamen...
quote:
Na vier maanden en zeventig lessen bij de Waalrese rijschool Heezen mag ze over een paar dagen het zo begeerde document weer ophalen.
4 Maanden vriend!
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 8 januari 2014 @ 08:49:24 #263
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135222126
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 07:52 schreef delano.888 het volgende:

[..]

he verdorie
kan wel hoor, maar bakken en aandrijfassen vervangen enzo zijn kostbare aangelegenheden. Dat leer je vanzelf af :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:20:23 #264
123170 alors
zlata1234
pi_135222657
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:53 schreef sirdanilot het volgende:
Wat dat afremmen op de motor betreft: mijn instructeur zei dat het niet goed is om terug te schakelen terwijl je nog te snel rijdt (té vroeg dus). De auto maakt dan een geluid van 'WOEEwoewoe'. Klopt dat?
Dat zegt de mijne ook, ik moet eerst altijd flink afremmen en dan pas terugschakelen.

Wat ik nog vaak vergeet is om vervolgens de koppeling te laten opkomen :')
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:24:37 #265
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135222769
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:20 schreef alors het volgende:

[..]

Dat zegt de mijne ook, ik moet eerst altijd flink afremmen en dan pas terugschakelen.

Wat ik nog vaak vergeet is om vervolgens de koppeling te laten opkomen :')
Lijkt me ook wel handig om te doen... Ik wou een keer terugschakelen naar 1 terwijl ik nog 40 reed.. Dan krijg je hem gewoon niet in z'n 1 waardoor je te lang in z'n vrij staat en de auto afslaat. Althans dat gebeurde bij mij
pi_135223089
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:24 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel handig om te doen... Ik wou een keer terugschakelen naar 1 terwijl ik nog 40 reed.. Dan krijg je hem gewoon niet in z'n 1 waardoor je te lang in z'n vrij staat en de auto afslaat. Althans dat gebeurde bij mij
Afslaan in z'n vrij? Dan is er iets mis met de auto, lijkt me. Auto's slaan niet zomaar dood.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf woensdag 8 januari 2014 @ 09:38:24 #267
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135223153
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Afslaan in z'n vrij? Dan is er iets mis met de auto, lijkt me. Auto's slaan niet zomaar dood.
En als ie wel af slaat zet je hem in zijn 2 en laat je de koppeling komen. Draait het weer.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:40:36 #268
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135223223
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En als ie wel af slaat zet je hem in zijn 2 en laat je de koppeling komen. Draait het weer.
Dat deed ik idd ook ;) Maar een auto hoort toch niet te kunnen rijden in z'n vrij lijkt me...
pi_135223226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:24 schreef Doorzettertje het volgende:
Lijkt me ook wel handig om te doen... Ik wou een keer terugschakelen naar 1 terwijl ik nog 40 reed.. Dan krijg je hem gewoon niet in z'n 1 waardoor je te lang in z'n vrij staat en de auto afslaat.
Mij is het een keer gelukt. Wou naar zijn drie schakelen, maar hij bleef links halen waardoor die de een in ging. Laat ik het maar bij houden dat het veel beter is als die in zijn vrij blijft hangen. :')
pi_135223241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:40 schreef Doorzettertje het volgende:
Dat deed ik idd ook ;) Maar een auto hoort toch niet te kunnen rijden in z'n vrij lijkt me...
Motor doet dan ook alleen draaien als het goed is. :D
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:44:14 #271
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135223314
Haha ja klopt!
  FOK!fotograaf woensdag 8 januari 2014 @ 09:44:57 #272
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135223331
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:40 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Dat deed ik idd ook ;) Maar een auto hoort toch niet te kunnen rijden in z'n vrij lijkt me...
Hoe denk je dat je het moet doen met gesleept worden?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:45:47 #273
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135223353
Laatst ook zo'n handige actie; eerst achteruit gereden en daarna in z'n vrij gezet ipv door in z'n 1.. Dus toen ik weg wou rijden hield mijn instructeur de rem ingedrukt met de opmerking "het is geen automaat hoor" Oeps.. :$
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:47:06 #274
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135223393
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hoe denk je dat je het moet doen met gesleept worden?
Ja ook in z'n vrij, maar dan rijdt de auto toch ook niet.. dan hoeven z'n wielen alleen maar mee te rollen..
pi_135223516
wut.. ik rij soms wel 100m ofzo in zn vrij rollend als het rustig is. slaat echt niet af hoor haha
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator woensdag 8 januari 2014 @ 09:52:38 #276
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135223547
In z'n vrij rollen kan idd gewoon toch....

Pff maar ik was gister ook echt zooooo fucking slecht aan het rijden :')

Wilde op een gegeven moment terugschakelen naar de 2, terwijl ik al in de 2 zat... dus ik met die pook klooien, zette ik hem bijna in zn 4 :@

Hebben jullie dat ook, dat als je eenmaal fuck-ups begint te maken dat het zich opstapelt en dat je dan op een gegeven moment echt zulke domme dingen gaat doen, omdat je onzeker wordt door je eigen stommiteiten?
  FOK!fotograaf woensdag 8 januari 2014 @ 09:52:57 #277
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135223554
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:47 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ja ook in z'n vrij, maar dan rijdt de auto toch ook niet.. dan hoeven z'n wielen alleen maar mee te rollen..
Als je wielen rollen, dan rijdt de wagen toch?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:54:37 #278
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135223606
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:52 schreef dick_laurent het volgende:
In z'n vrij rollen kan idd gewoon toch....

Pff maar ik was gister ook echt zooooo fucking slecht aan het rijden :')

Wilde op een gegeven moment terugschakelen naar de 2, terwijl ik al in de 2 zat... dus ik met die pook klooien, zette ik hem bijna in zn 4 :@

Hebben jullie dat ook, dat als je eenmaal fuck-ups begint te maken dat het zich opstapelt en dat je dan op een gegeven moment echt zulke domme dingen gaat doen, omdat je onzeker wordt door je eigen stommiteiten?
Heel herkenbaar idd.. Dan gaat het een heel stuk goed, maak je een fout en dan blijven de fouten komen.. Heel irritant.. Dus tegenwoordig neem ik ff 2 tellen time out als dat gebeurd en begin ik opnieuw ;)
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:55:21 #279
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135223628
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als je wielen rollen, dan rijdt de wagen toch?
Ja dat is waar.. Maar als je gesleept wordt draait de motor toch niet mee.. dus rijdt je toch niet echt?!
  FOK!fotograaf woensdag 8 januari 2014 @ 09:57:29 #280
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135223676
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:55 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ja dat is waar.. Maar als je gesleept wordt draait de motor toch niet mee.. dus rijdt je toch niet echt?!
Je moet meesturen en remmen doe je zelfs voor 2.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_135223691
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:55 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ja dat is waar.. Maar als je gesleept wordt draait de motor toch niet mee.. dus rijdt je toch niet echt?!
Je kan gewoon gesleept worden met de motor aan in de vrij zodat je ook rem bekrachtiging hebt enz.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135223707
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:55 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ja dat is waar.. Maar als je gesleept wordt draait de motor toch niet mee.. dus rijdt je toch niet echt?!
Formeel gezien wordt de auto extern aangedreven. Zelfs als je gesleept wordt moet je een rijbewijs hebben.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:59:15 #283
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135223722
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je moet meesturen en remmen doe je zelfs voor 2.
Ow nu snap ik wat je bedoeld.. Ik zat aan een sleepwagen te denken waarbij je auto achterwaards wordt gesleepd en alleen je voorbanden het wegdek raken, maar jij bedoeld alleen slepen met een sleepkabel of niet?
pi_135223779
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:59 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ow nu snap ik wat je bedoeld.. Ik zat aan een sleepwagen te denken waarbij je auto achterwaards wordt gesleepd en alleen je voorbanden het wegdek raken, maar jij bedoeld alleen slepen met een sleepkabel of niet?
Sleepkabel wordt vaker gebruikt dan een lepelwagen. Lepelwagens zijn er niet zoveel, in tegenstelling tot auto's met een sleepoog aan de achterkant (altijd). Slepen is vrijwel altijd met een kabel en een bestuurder in het gesleepte voertuig.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:03:01 #285
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135223816
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Sleepkabel wordt vaker gebruikt dan een lepelwagen. Lepelwagens zijn er niet zoveel, in tegenstelling tot auto's met een sleepoog aan de achterkant (altijd). Slepen is vrijwel altijd met een kabel en een bestuurder in het gesleepte voertuig.
Top, nu snap ik jullie uitleg idd want dan rij je wel "mee" met de sleepende auto ;)
  FOK!fotograaf woensdag 8 januari 2014 @ 10:03:01 #286
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135223817
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:58 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je kan gewoon gesleept worden met de motor aan in de vrij zodat je ook rem bekrachtiging hebt enz.
Waarom zou je dan gesleept moeten worden?

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:59 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ow nu snap ik wat je bedoeld.. Ik zat aan een sleepwagen te denken waarbij je auto achterwaards wordt gesleepd en alleen je voorbanden het wegdek raken, maar jij bedoeld alleen slepen met een sleepkabel of niet?
Jups.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:01 schreef Ridocar het volgende:
Sleepkabel wordt vaker gebruikt dan een lepelwagen. Lepelwagens zijn er niet zoveel, in tegenstelling tot auto's met een sleepoog aan de achterkant (altijd).
Nouja, die bergingswagens met oprijdplateau hebben vaak ook een set lepels.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_135224163
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

Nouja, die bergingswagens met oprijdplateau hebben vaak ook een set lepels.
Ik heb het over een veelvoorkomende vriend of kennis die vaak wel even een auto afsleept, en dan is het vrijwel altijd met een kabel.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_135224273
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:03 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Waarom zou je dan gesleept moeten worden?

Versnellingsbak kapot. :+
  Moderator woensdag 8 januari 2014 @ 10:21:08 #289
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135224280
Waarom heeft iedereen het over het slepen van een auto... hoe belangrijk is het om daar veel over te weten? :P :')
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:24:53 #290
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135224358
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:21 schreef dick_laurent het volgende:
Waarom heeft iedereen het over het slepen van een auto... hoe belangrijk is het om daar veel over te weten? :P :')
Haha eigenlijk niet, want als je gesleept moet worden is er toch een ander bij die er verstand van heeft :P
pi_135224460
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:21 schreef dick_laurent het volgende:
Waarom heeft iedereen het over het slepen van een auto... hoe belangrijk is het om daar veel over te weten? :P :')
Omdat iemand hier begon over een auto die afsloeg als hij te lang in de vrij staat wat heeeel vreemd is..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:32:29 #292
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135224536
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:29 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Omdat iemand hier begon over een auto die afsloeg als hij te lang in de vrij staat wat heeeel vreemd is..
Kon ook mijn instructeur zijn hoor die afremde zodat ik wel naar z'n 1 kon.. Maar hij zei iig dat je niet kunt rijden met de auto in z'n vrij dus dat je wel altijd zo snel mogelijk moet schakelen dus niet blijven duwen als hij niet in z'n 1 wil maar dan maar in 2 zetten
pi_135224594
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:32 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Kon ook mijn instructeur zijn hoor die afremde zodat ik wel naar z'n 1 kon.. Maar hij zei iig dat je niet kunt rijden met de auto in z'n vrij dus dat je wel altijd zo snel mogelijk moet schakelen dus niet blijven duwen als hij niet in z'n 1 wil maar dan maar in 2 zetten
Ja rijden als in versnellen gaat niet in de vrij nee. Maar rollen bijvoorbeeld naar een stoplicht kan zo een paar honderd meter in de vrij geen probleem.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  FOK!fotograaf woensdag 8 januari 2014 @ 10:37:15 #294
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135224641
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb het over een veelvoorkomende vriend of kennis die vaak wel even een auto afsleept, en dan is het vrijwel altijd met een kabel.
Ah ja. Bekend ook overigens. Afgelopen 3,5 jaar 3x afgesleept en 1x zelf aan het slepen geweest, 2x privé en 1x op het werk. Die laatste was wel de mooiste, een Landrover Defender afslepen met een Transit Connect. Zachtjes op de rem gaan staan terwijl m'n collega plankgas gaf was nog flink vertragen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:38:21 #295
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135224668
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:35 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja rijden als in versnellen gaat niet in de vrij nee. Maar rollen bijvoorbeeld naar een stoplicht kan zo een paar honderd meter in de vrij geen probleem.
Ik was niet aan het versnellen maar aan het afremmen omdat ik een uitrit in wou.. Vandaar dat ik terug naar z'n 1 moest
pi_135224832
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:38 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ik was niet aan het versnellen maar aan het afremmen omdat ik een uitrit in wou.. Vandaar dat ik terug naar z'n 1 moest
Afremmen kan perfect in de vrij alleen dan duurt t wel langer omdat de motor niet mee remt. Maar dan nog zou hij niet uit moeten vallen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:47:33 #297
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135224894
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Afremmen kan perfect in de vrij alleen dan duurt t wel langer omdat de motor niet mee remt. Maar dan nog zou hij niet uit moeten vallen.
Ow vandaar dat mijn instructeur de rem erbij pakte... was dus niet de auto maar m'n bijrijder :P
  FOK!fotograaf woensdag 8 januari 2014 @ 11:01:47 #298
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135225270
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:47 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ow vandaar dat mijn instructeur de rem erbij pakte... was dus niet de auto maar m'n bijrijder :P
Maar je zegt net dat de motor af sloeg? :S
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:05:05 #299
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135225389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:01 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar je zegt net dat de motor af sloeg? :S
Ja omdat hij afremde terwijl ik schakelde zonder hem in een versnelling te zetten en toen snel op liet komen
  FOK!fotograaf woensdag 8 januari 2014 @ 11:06:05 #300
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135225418
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:05 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ja omdat hij afremde terwijl ik schakelde zonder hem in een versnelling te zetten en toen snel op liet komen
Heuh? Je laat in zijn vrij, terwijl je rolt, de koppeling opkomen en hij slaat af?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:08:20 #301
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135225492
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Heuh? Je laat in zijn vrij, terwijl je rolt, de koppeling opkomen en hij slaat af?
Yep... zoiets iig weet het niet meer precies al ca 1,5 maand terug..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')