abonnement Unibet Coolblue
pi_135065650
Vanessa heeft niet meegegeten, ze zat moederziel alleen op de grond voor de loods. Door de nodige streamlocks hebben we van het gesprek aan tafel maar weinig kunnen horen. Na het eten kwam Hakim naar buiten om zijn excuses aan te bieden aan Vanessa. Hakim geeft aan dat hij de boodschappen zelf heeft besteld omdat de batterij van de telefoon bijna leeg was, waardoor hij snel een aantal mensen achter elkaar heeft gebeld. Dat heeft hij in overleg met Paul en Aike gedaan. Hij deed dit in het belang van de groep, want anders zou Vanessa de schuld krijgen dat er geen boodschappen zijn omdat de batterij van de telefoon dan leeg is.

Hakim moest tijdens het gesprek met Vanessa ook huilen en bood zijn excuses aan voor zijn gedrag en vooral voor het feit dat hij op die manier heeft gescholden. Iemand in zijn familie is daar twee maanden geleden aan overleden. Ondertussen werd Hakim een aantal malen gebeld, maar kreeg hij aan de andere kant van de telefoon niks te horen. Volgens Hakim zijn het 'grapjassen' die hem steeds bellen. Het nummer is al een aantal keer volledig genoemd op de streams en is nu ook terug te vinden op Twitter en verschillende websites.
  † In Memoriam † zaterdag 4 januari 2014 @ 16:52:35 #52
137949 Disana
pi_135069717
Boer John Klaver, de eigenaar van de koeien, is op bezoek met een stukje kaas. Hij heeft een plan voor de overtollige melk. Die wil hij wel 3x in de week ophalen om kaas van te maken.

De inwoners hebben per ongeluk kaas gemaakt, een soort mozzarella. Er is ongeveer 7 liter melk voor een kilo kaas nodig, legt de boer uit. Ze moeten de melk gekoeld bewaren, voor 300 euro is daar wel iets voor te kopen.

Boer Klaver heeft wel een vat voor ze om de melk in te bewaren, voor het geval ze het willen verkopen. Hij noemt ook een prijs voor de kaas (onverstaanbaar).

Hakim legt uit dat ze ongeveer 40 liter per dag hebben en vraagt hoeveel kaas ze daarvan kunnen maken. Ik mag toch ook wat vragen, klaagt hij. De boer zegt dat de kaas zo'n 3 à 4 weken moet liggen. Je kunt kazen tot 12 kilo maken.

Ook voor pannenkoeken moet de melk gekoeld worden, legt Klaver aan Vanessa uit. Hij wil de koeien wel even zien en neemt afscheid van de binnenblijvers. Charlotte en Lindy begeleiden hem.

De zwarte koe geeft 16 liter per dag. 's Ochtends om 6 uur en aan het eind van de middag wordt er gemolken, en die melk wordt allemaal weggegooid. De koeien krijgen respectievelijk 6 en 4 kilo bix om te eten.

Volgens Lindy zit er een wond op de achterpoot van de zwarte koe. Boer Klaver kijkt even, hij vindt het meevallen. Hij vindt zijn koeien mooi.

Charlotte zegt dat ze heel blij met het aanbod van de boer zijn, want het is zonde om de melk weg te gooien. Het liefst zou ze alles voor de kazen reserveren omdat dat het meeste oplevert. Maar ja, men wil ook pannenkoeken verkopen.

Boer Klaver legt uit:
Er moet een koeling komen.
Het maken van 1 kilo kaas kost 1,50 euro.
Voor een kaas is 7 tot 9 liter melk nodig.
Het moet gezouten worden.
Hij doet er ongeveer een week over om kaas te maken, en dan moet het bij de inwoners nog een tijd liggen.
Over het uiterlijk van de kaas kan nog een afspraak gemaakt worden.
Zijn kazen kosten meer dan 6 euro want ze zijn duurzaam.
De kazen moeten elke dag gekeerd en ingesmeerd worden.
Van gekookte melk kun je geen kaas meer maken.

Aike probeert af te dingen op de koeling van 300 euro die hij kan leveren. Ze vraagt zich af of het rendabel is. Boer Klaver gaat niet omlaag. 'Goede kaas kun je altijd kwijt.' Aike stelt voor hem te bellen als ze electra hebben, want die is nodig voor de koeltank. Oké, zegt Klaver. Hij legt nog uit dat er geen gras in het stro hoort te zitten. Er wordt nog een hapje kaas geproefd, en dan vertrek hij weer.
pi_135073694
We gaan even gezellig doen, met een wijntje en een biertje het 1e weekend inluiden, Vanessa roept.....Jongens, zullen we straks lekker de tafel dekken dan met elkaar gezellig eten, ondertussen lurkt ze aan haar flesje bier, brood staat er op het menu. en gehaktballetjes.
Isabella hoor ik zeggen * ja met een drankje erbij*

De tafel wordt gedekt en hoor dat iemand zijn sokken op tafel heeft gelegd.
Hakim heeft nog 1 sigaret en die bewaard hij voor straks....dan is het afgelopen zegt Hakim,
Isabella roept Nee want die heeft zo een trek in een peuk kirt ze.

De tafel is ondertussen gedekt, en ik zie de wijn staan Hakim en Isabella hebben het erover of Hakim spijt heeft dat hij deelneemt aan Utopia, Nee zegt hij maar vraagt zich wel af hoe hij het in zijn hoofd haalde.....

Ruud is er ondertussen bij gaan zitten en weet alles over brood, donkerbruin brood is het beste wat er is op volkorenbasis.

Vanavond dus niet CENTRAAL!, Hakim wil niks horen over een planning of wat ook.

Iedereen zowat aan tafel Paul schenkt wijn in en er wordt geproost.....
Andrea staat nog driftig de boel aan te vegen,
IsaMuts zit een beetje dom te doen met heb jij, heb jij, heb jij, JIJ hebt me op mijn ziel getrapt tegen Hakim, als geintje.

Er wordt geproost , op de bedden roept Paul en ondertussen worden de boterhammen naar binnen gewerkt.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135076381
Paul en Billy staan te zoenen onder de geïmproviseerde douche. Kennelijk is hij zijn meissie na een paar dagen alweer vergeten.

pi_135077347
Eerder stonden Paul en Billie samen onder de dousche, zonder zender, Wij denken natuurlijk om *afspraken* te maken i.v.m. het spel :O , maar er werd gewoon gezellig gebekt, zie foto Cap van Chanel/Mylene hier boven.

Hakim vraagt aan Paul of die ook afspraken met zijn vrouw heeft gemaakt , Paul murpelt wat niet te verstaan
Hakim heeft geen afspraken thuis met vrouwlief gemaakt, maar haalt het ook niet in zijn hoofd .

Hakim zal nooit openstaan voor liefde in Utopia, dan had hij wel thuis gebleven zegt hij.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135080260
Volop irritatie aan tafel vanavond. Hakim wilde graag een gezellige avond, maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Andrea en Paul hebben een discussie over de reden van deelnemen aan Utopia. Volgens Paul is er een groep ondernemers en een groep idealisten. Andrea voelde zich aangevallen door Paul omdat hij een beetje denigrerend deed over haar moestuintje en ging van tafel. Isabella ging zich er vervolgens ook mee bemoeien en geeft aan dat ze niet had verwacht dat er aan het begin 10.000 euro in de kluis zou zitten. Ze had iets van 2500 euro verwacht en wilde dit pas aanspreken als het echt nodig zou zijn.

Isabella geeft verder aan dat ze ook wel een overall had willen hebben, Lindy en Charlotte hebben die namelijk al. Isabella heeft vandaag met haar poten in de stront gestaan. Ondertussen probeert Billy de gemoederen aan tafel wat te sussen, maar dat wil niet echt lukken. Paul maakt het ondertussen goed met Andrea en geeft aan dat het geen aanval was richting haar. Ook Harold laat nog even zijn irritaties de vrije loop. Harold is zich heel erg aan het inhouden, maar dat zou hij in het dagelijks leven nooit doen. Dan had hij allang met iemand op de grond gelegen. Vanessa zegt dat ze helemaal zichzelf is in Utopia en thuis ook heel fel kan reageren.

Emil is het vervolgens niet eens met de indeling van de bedden. Er is zonder met hem te overleggen beslist waar hij moet slapen. Ook zijn er spullen van Emil op de grond gegooid. Hij was daar vanmiddag heel boos over en wilde het nu toch maar even kwijt. Van Hakim krijgt Giorgio de schuld van de indeling, omdat hij gezegd zou hebben dat de snurkers bij elkaar in een hoekje moeten liggen. Harold was het op een gegeven moment ook zat en liep naar buiten, met de mededeling dat ze het gesprek wel opnieuw voeren zonder alcohol in het spel.
pi_135082401
@Post van Gert

Hakim trekt er "morgen een rooitje voor uit en bestelt gewoon een zooi sloffen, of ze nou willen of niet."
Paul: "Hahahahahahaha"
Hakim: "Hahahahaha"

Hakim noemt Paul en hemzelf de tegenpolen van Andrea en Rienk.
Paul spreekt zijn ergernis er nogmaals over uit dat hij er niet tegen kan als mensen niets aan het doen zijn.

Paul: "Wij begrijpen dat we televisie moeten maken. En we worden er goed voor betaald. En of het genoeg is, zal blijken. En anders rotten we op."
Hakim: "Hahahahaha"
Paul: "Hahahaha"

Er wordt nu geen zin meer uitgesproken zonder halverwege in de lach te schieten. Ze hebben echt een enorme bonding met elkaar, en ontzettend veel lol. "Hahahahahahaha"

Een stukje Isabella:

"Ik ben gewoon een open boek eigenlijk. En er zijn echt wel zaken waar ik het niet over heb, en waar ik het met mijn ouders over gehad heb, maar ik hoop echt dat hij nu kijkt. Ik ben gewoon gebroken. [..] Friends with benefits, ik hoopte dat het wat meer zou zijn. [..] En toen ben ik naar een ander gevlogen, veel te snel, toevallig een naamgenoot. En toen kreeg ik dit. En toen dacht ik: als dat Utopia nou niet opengaat!! Laat mij maar met stenen sjouwen, laat mij maar.. PFFF!!!! Ik woú dat jullie mijn vrienden waren, ik wou dat ik in jullie ziel kon kijken, ik wou dat jullie mij kenden, maar dat is niet zo."
[..] Fok! Ik moet heel nodig zeiken. Nee, maar ik wil niet, ik wil met jou praten! I'm here! I'm back!"
En dan gaat ze toch maar plassen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Toverheks op 04-01-2014 21:43:26 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135086260
Vanavond veel streamlocks, Hakim zit met Peter te praten, dat hij veel telefonisch is lastig gevallen en hup geluid eraf. ( Het nummer is vaak op stream gezegd en natuurlijk zijn er streamers die dan even bellen)

Hakim loopt steeds op te scheppen van wat hij wel allemaal niet heeft, huis, auto kindje kramen en hoeveel geld en meer bla bla bla.
Hij heeft zich zelf onderschat toen hij de Utopiapoort binnen wandelde, hij mist thuis verschrikkelijk en had dat niet achter zich zelf gezocht.

En we beleven voor de zoveelste keer deze avond een Streamlock.
Het is erg storend als je een gesprek volgt dat de REGIE gewoon midden in een zin de stream op een ander zet, weg gesprek erg knullig allemaal, maar dat is mijn mening. ( hebben ze nu niks bij geleerd van hoe werkt een perfecte stream en hoe plezieren we de streamers?)

Giorgio heeft Paul al een beetje door en zegt tegen Emile en Ruud dat ze Paul in gaten moeten houden.

Voor de rest is de avond rustig verlopen, beetje roddelen hier en daar en over elkaar.

In het slaaphok zie ik Billy naast Paul staan en geeft hem een smakkerd op zijn wang, duidelijk dat ze elkaar wel beter gaan leren kennen de komende tijd ( zie de douschescene van vanavond in het filmpjestopic) Billy zegt dat Paul altijd bij haar terecht kan en dat komt mooi uit, Paul gaat niet voor de seks hij is meer van het knuffelen.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135096551
Harold heeft het kasboek gepakt, het is geld van ons allemaal. Er is gisteren 192 euro aan boodschappen uitgegeven, Zoveel zegt Isabella vol ongeloof,Harold zegt er is nog geen koper gekocht voor de toiletten en dat kost heel veel geld, er is 1600 euro voor de slaapkamer gebruikt, Harold wist het wel die had stapelbedden gekocht bij een blauw.wit bedrijf .

Harold wil gewoon weten wat er allemaal in het kasboek staat, hij zegt,* staat alles er wel in?*
Aike en Paul zaten gisteren over de uitgaven te praten, Aike gaf een opmerking over het geld, Ai en nog meer

Isabella voelt er gebeuren dingen die niet kloppen, iedereen heeft gisteren soep gehad zei en iemand anders hebben geen soep gehad ze stonden buiten, maar er is dus niet de moeite genomen om soep naar hun te brengen.
Het is een klein puntje, en zulke dingen gebeuren vaker en niet alleen bij mij zegt Isabella.
Harold vind dat er ook best respect moet zijn dat als iemand wilt bidden dat daar aan gehoor wordt gegeven.

Harold wilt gewoon dat er een kasboek gemaakt moet worden, de volgende keer willen ze een lap top hebben en dat snapt hij wel, maar de in en uitgave moeten met overleg.

Hij vraagt aan Isabella of ze kan rekenen, hij is daar niet zo goed in, We gaan ff uitrekenen of het wel allemaal eerlijk gaat en roept Peter wil jij er zo even bij komen, sjek sjek dubbelsjek, Natuurlijk zegt Peter.
Harold heeft al een paar keer gehoord dat er 100 euro weg is.
Het is vochtig daar, Harold vind het papier naar de schimmel ruiken.

Isabella is nu druk alles op te tellen en hoor haar mompelen de bedragen.
Er is 2732,43 uitgegeven Harold vraagt hoeveel er dan nog over is.

Er is nog 7268 euro over waar 5000 euro nog naar de Bank gaat.
Harold vraagt aan Rienk of hij het geld wilt tellen, maar Isabella zegt Rienk wil niks met geld te maken hebben en Rienk zegt ook zelf nee en loopt weg.
Harold en Isabella zitten nu het geld te tellen, Isabella schrijft het steeds op en Harold maakt stapeltjes van 500 euro en zingt een stapeltje voor jou en een stapeltje voor mij :P

Isabella .........slecht eigenlijk dit, ze bedoelt het natellen en controleren, Harold vind dat toen ze erin kwamen het al hadden moeten tellen.

Peter zit nu ook mee te tellen zie ik op stream.
Aike staat er nu bij, Harold zegt we vertrouwen jou niet dus we gaan het even natellen,
Het klopt..........................7408,65 In grove lijnen klopt het zegt Harold, Peter er tussen door, Het moet helemaal kloppen ^O^

de 80 euro heeft Peter en Harold ook genoteerd in het kasboek van de rondleidingen, maar de kruiwagen etc is ook betaald ervan. Harold wil niet dat er iemand met 300 euro er vandoor gaat, Dan moet je het wel heel diep in je krinspier verstoppen zegt Hakim...........Harold vertrouwd niemand zegt hij zelf.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135102480
Ze doen het vanmiddag rustig aan, maar toch zijn ze de meeste bewoners wel met iets bezig. Het vaste groepje rond Paul, bestaand uit Emil, Ruud en Hakim, is bezig met het maken van een stenen kachel. Ze hopen hiermee de loods te kunnen verwarmen, al is het maar de vraag of dat gaat lukken met zo'n grote oppervlakte. Andrea is ondertussen ook aan het werk met Isabella. Andrea wil een kas maken voor haar moestuintje maar daar moet ze wel pvc-buizen voor hebben. Ze had echter geen zin om daar op te wachten en probeert nu alvast met hout een beginnetje te maken.

Paul had ondertussen nog een sigaret geregeld bij Lindy, die als enige nog peuken heeft. Hij probeert daarmee Hakim te pesten, omdat die sinds gisteravond zonder sigaretten zit. Ze roken daarna samen de sigaret op buiten. Rond 14.45 uur is het alweer tijd voor de warme maaltijd, die is gemaakt door Vanessa. Ditmaal bestaat de maaltijd uit een worstje, boontjes en aardappelen. Rienk wilde graag een minuut stilte hebben voor aanvang van het eten om te kunnen bidden, maar Vanessa zegt dat hij dat zelf maar moet doen en dat zij daar niet aan meedoet. Isabella vertelt ondertussen buiten tegen Andrea dat ze eigenlijk niet 's middags warm hoeft te eten, omdat ze dat thuis ook nooit doet. Toch besluit ze maar om aan te schuiven
pi_135111624
De stenen kachel hadden ze vanmiddag even werkend in de loods staan, al ging er wel aardig wat hout doorheen om het vuur ook echt brandend te houden. Het lijkt toch niet echt de oplossing om voor warmte te zorgen. Andrea was ondertussen nog steeds met haar moestuintje bezig en die begint ook steeds meer vorm te krijgen. Er stonden ongeveer 14 mensen bij de poort om naar binnen te gaan voor de rondleiding, maar die ging uiteindelijk niet door. De bewoners hebben bepaald dat de rondleiding alleen nog op iedere zaterdag gegeven gaat worden. Harold was verbaasd: 'Oke, dan heb ik vandaag vrij'

Daarna gingen Aike, Lindy en Charlotte douchen. Ze maakten eerst hun haar nat in het bad, waarna ze naar de zelfgemaakte douche gingen om daar het haar te wassen. De mannen mochten niet in de buurt komen toen de dames aan het douchen waren. Billy bleef er wel de hele tijd bij en zorgde dat ze water bleven krijgen. Een groepje in de loods heeft het alvast gehad over het kringgesprek later deze avond. Hakim vindt het belangrijk dat er een vertrouwenspersoon is, iemand voor de communicatie en een ondernemer. Verder zijn ze van plan om zaterdag de grote opening van het pannenkoekenrestaurant te houden. Harold vindt verder dat Peter tijdens het kringgesprek de tijd moet krijgen om zich eens goed voor te stellen, omdat hij tijdens het eerste gesprek werd afgekapt en er nog steeds mensen zijn die maar weinig weten over Peter.
pi_135113202
Aan Tafel.........hoor ik roepen , en iedereen neemt plaats, de borden en het brood staan al klaar, Harold loopt weer eens flink te Oh Kutten en voert al een tijdje het hoogste woord, WIJ hebben dit en WIJ hebben dat opgebouwd, Natuurlijk Harold .....

Vanessa geeft de zak brood door, en iedereen graait in de broodzak voor een bammetje ( waarom niet het brood op een schaal leggen, iedereen met zijn handen in die broodzak want zie niemand die van te voren even zijn handen wast)

De 2 meiden bij de stal, Charlotte en Lindy worden gewoon vergeten, niemand die even gaat roepen dat ze aan tafel moeten komen...

Paul heeft het over de rondleidingen, als je zaterdag 40 man heb plus een pannenkoek reken maar even uit.
Bezoekers die vanmiddag een rondleiding wilde en zich netjes melden werden gewoon naar huis gestuurd. ( o.a. Hunter)

Er wordt een beetje over koetjes en de kalfjes gekletst.......het wachten is op CENTRAAL!!! want daarin gaat Hakim even een donderspeech geven las ik in de COS. omdat voor tv uitzending etc.etc.
Ze weten nog niet dat de 1e tv uitzending al kant en klaar op de plank ligt.
John de Mol schoof vanmiddag aan bij Eva Jinek (ned 2)Aan de stamtafel neemt mediatycoon John de Mol plaats. Maandag 6 januari start zijn nieuwste tv-programma Utopia en bij Jinek geeft hij alle details. Straks wel terug te kijken op uitzendinggemist, en vertelde daar o.a. dat Paul met kleren aan onder de douche stond gisteren met Billy, John wist niet de naam van de betreffende dame.
Ook dat de borg 25.000 tot 2.500 bedraagt, na draagkracht van de bewoners...

met dank aan HiDiHo

[ Bericht 8% gewijzigd door Toverheks op 05-01-2014 20:28:43 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  † In Memoriam † zondag 5 januari 2014 @ 20:46:17 #63
137949 Disana
pi_135118666
Vergadering zondagavond

Billy heet eenieder welkom.

Peter stelt zichzelf voor, zoals nog niet eerder was gebeurd. Hij heeft altijd het beste van het leven willen maken, en toch is het altijd weer vallen en opstaan. Acht jaar in de uitvaart; kroeg en vriendinnetje kwijtgeraakt in een korte periode. De keuze was Spanje of Utopia. Hij vindt iedereen in Utopia aardig. Zijn doel is een nieuwe samenleving opbouwen, en hij heeft de hoop dat er deurtjes voor hem opengaan.m Hij wil in Utopia een gezellige kroeg openen.

Harold is de volgende. Er gaat een wereld voor hem open in Utopia. Zijn Utopia is veel eten en veel drinken, als het maar gezellig is.

Hakim is aan de beurt. Hij begon op zijn twaalfde te werken, zijn ouders scheidden toen hij zes was. Op zijn achttiende had hij zijn eerste zaak. Geld verdienen bevalt hem goed; het ondernemen zit hem in het bloed. Zijn doel is voor de winnaar, wie het ook mag zijn, veel geld verdienen. Misschien is hij te snel gegaan, denkt hij. Hij vindt het kaasidee niet goed. De hele wereld gaat meekijken. 'We doen het voor ons', het is in ieders belang dat het een succes wordt. Hij blijft lang aan het woord en herhaalt zichzelf.

Emil: het is belangrijk elkaars kwaliteiten te herkennen en ego's opzij te zetten.
Charlotte: ik wil dat de vaste lasten gedekt zijn en dat we straks alle projecten naast elkaar leggen; ik wil wel aan het kaasidee werken.
Ruud: ik wil andere mensen ook wel helpen met hun idee.
Charlotte wilde een restaurant beginnen, maar vindt een bar en een pannenkoekenrestaurant ook wel leuk.
Hakim: het is niet mijn pannenkoekenrestaurant, het is van iedereen.
Paul: we kunnen het uitbouwen tot een saloon.

Aike wil morgenavond weer overleggen hoe ze de ideeën naast elkaar kunnen leggen. 'We hebben supergoede ideeën.' Verder vindt ze internet belangrijk, en ze denkt aan een lening bij de bank.
Hakim wil volgende week zaterdag het liefst een grand opening.
Giorgio vraagt zich af wanneer deze vergadering wordt uitgezonden; de rest vindt dat dat hun zaak niet is.

Aike wil de leiding in het uitwerken van de plannen. Hakim wil ook dat mandaat van iedereen. Er moet structuur in komen, vindt iedereen. Iemand oppert een ideeënbus.
Ruud: ik zit hier echt chill en niemand tettert door elkaar heen. Harold bevestigt dat iedereen tot rust komt.
Billy wil problemen bundelen 'op alle manieren'. Zij is er voor de anderen als ze het even niet meer zien zitten. Het is projectmatig, zegt ze. Als ze het niet leuk vindt dat Lot bij de koeien zit, dan moet ze dat kunnen zeggen.
Vanessa wil een corveelijst opzetten waarop iedereen maar een keer in de veertien dagen aan de beurt is. Men vindt het een goed idee.

Aike vond het gisteren chaotisch gaan met de kaasboer. Ze vraagt Lindy het idee voor te leggen, hetgeen Lindy doet (zie eerder verslag over bezoek boer Klaver). Charlotte vult aan dat er genoeg melk voor de pannenkoeken overblijft. Er worden vragen gesteld. Hakim wil wachten tot zijn eigen plan goedgekeurd is i.v.m. de kosten, hij wijst erop dat de beesten ook veel gaan kosten en dat alles goed doorgerekend moet worden. Paul ondersteunt hem. Harold voegt nog toe dat hij een melkkan wil, en Emil wil morgen rijstepap eten; Andrea wil zelf boter maken.

Hakim vraagt of iedereen het ermee eens is dat Andrea lekker haar tuin kan doen. Iedereen vindt het prima. Andrea wil een leuke kas 'voor het ecologisch biologische gezicht'. Rienk wijst erop dat er veel wind op het weiland staat. Hakim vindt dat ze het daar samen maar over moeten hebben.

Hakim merkt op dat er nog veel hout is. 'Laten we dat eerst opstoken.' Hij zegt dat ze een brief per maand mogen sturen en ontvangen, hij wil een brievenbus maken. Men vindt het best.

Harold heeft nog een klein puntje. Er zouden twee stuks fruit per dag zijn. Hij heeft veel meer nodig en wil een beetje 'middelen' met het fruit. Hakim heeft ook niet veel fruit gehad. Emil: jullie pleuren ook veel weg hoor'.

Peter wil het stoppen met roken afsluiten. De mensen moeten maar 'achter' roken, zeker nu de uitzendingen beginnen. Isabella noemt nog maar eens dat ze een campagne kunnen beginnen voor het stoppen met roken. Daar hebben we het al zes keer over gehad, zegt een van de mannen. Lindy wil graag stoppen maar kan het niet in een keer. Men praat veel door elkaar.

De vergadering wordt beëindigd.

[ Bericht 19% gewijzigd door Disana op 05-01-2014 21:18:51 ]
pi_135121070
We gaan centraal, allemaal zitten ze op de kisten bij de open haard, Emil ging even alle mokken omspoelen en Paul vertelde een mop waar niemand echt om moest lachen.

Harold is ook uit zijn bed en zit ook op een kist en Billy zie ik al met haar notitie schriftje klaar zitten.
Harold is aan de dunne klaagt hij...............en we gaan beginnen.

Charlotte staat weer bij het gasstel, ze moet nog warme melk voor zich zelf maken.
Billy roept, Dames en heren ik heet U welkom maar Paul tettert er door heen CENTRAAL!

Peter aan het woord, hij heeft veel in zijn leven verloren, hij heeft altijd wat van zijn leven willen maken vaak gevallen maar staat altijd wel weer op. 8 jaar in de uitvaartzorg gewerkt, toen de horeca, ex vriendin kwijt auto alles kwijt in korte periode.
Moet nu op nieuw beginnen, wilde naar Spanje maar zag de oproep van Utopia......
Hij vind iedereen aardige mensen heeft met iedereen een klik maar wil iets met ze opbouwen, helaas zal dat niet met alle 15 lukken want er zullen ook mensen afvallen.........
Peter zijn doel in Utopia is een nieuwe samenleving opbouwen, zijn doel was weer in de uitvaart maar dat zal niet meer lukken, hij hoopt dat er na Utopia weer een deurtje voor hem open gaat, de toneelschool zal ook wel niet lukken, hij hoopt na Utopia vrienden overhoud ( hun bedoelt hij dus)
Peter zijn Utopia is een kroeg, barretje en dat de mensen een pannenkoek kunnen eten

Harold heeft een vrouw en 2 kids vertelt Harold, er gaat een wereld voor Harold open, een man op blote voeten normaal zal hij zeggen flikkker op man spoort niet. Maar heeft het naar zijn zin.
Harold zijn Utopia is veel eten en drinken en gezelligheid.

Hakim is begonnen met werken toen hij 12 was zijn moeder was bijstands moeder, zijn eerste baan bracht 600 gulden op en heeft toen zijn moeder mee naar de Griek genomen (Griek =Restaurant)
Op zijn 24 ste kocht ie een cadilac en hij loopt te pochen dat hij veel geld heeft verdient en hoeveel zaken hij heeft
Zijn ding is ondernemen, zijn doel is voor de winnaar de laatste 3 maanden aan de oliebollen helpen en de kas spekken
Utopia is niet ik maar Wij zegt Hakim, Hakim staat te springen om te ondernemen hoe maken we alles rendabel en weer Ik ben ondernemer...vanaf morgen komen we op tv de hele wereld kijkt mee dit is nog nooit vertoont .Iedereen moet er achter staan we doen dit voor ons niet alleen voor jou of voor mij niet aanmodderen anders wordt het een flop.
Hakim wil onderdeel zijn van een succes........vertrouwen hebben in elkaar, het is voor iedereen en niet voor zich.

Hakim hoopt ook dat iedereen het met hem eens is ondernemen zit in zijn bloed zijn idee is nog heel ver weg, rendabel moet alles worden vind Hakim we hebben wel 1 ding we zijn 5 dagen hier en zijn bijna 3000 in de min,....... hoor Paul zeggen, nee dat is niet waar, Wacht ff zegt Hakim we moeten geld binnen halen vind Hakim, we zitten straks op een bedrag per week en moeten dan toch geld binnen halen.

Hakim vind dat ze vertrouwen in elkaar moeten hebben hoor ik hem weer zeggen.
Aike vind dat alle vaste lasten gedekt moeten zijn Aike gaat over het kasboek maar vind dat iedereen moet werken aan zijn project en elkaar wel moeten helpen.

Charlotte had een idee om een restaurantje te beginnen, maar poffertjesrestaurant vind ze ook leuk Hakim komt er weer tussendoor, Hakim zegt is niet mijn restaurant maar wel jou idee zegt Charlotte
Hakim vind dat er niet in IK moet gedacht worden maar in ONS.

Aike wil morgen gaan zitten voor de ideeen en wat het gaat kosten, hoe gaan we ons geld gebruiken zegt ze.
Emil kan alles/over media en Aike heeft het over een platform op internet waar je van particuliere mensen geld kan lenen ( niet via de Bank dus)
En daar naast wil ze kijken hoe er geld binnen kan komen,......... zaterdag een soort van opening, Peter zegt plus pannenkoeken.......

Gio heeft het over tv opnames wanneer het wordt uitgezonden, daar hebben wij niks mee te maken antwoord Hakim.

Aike wil weten wie wat gaat doen, dan kunnen Aike en Hakim kijken voor het financiele plaatje, Hakim antwoord dan hebben wij een mandaat.
Ze moeten zelf hun plannen opschrijven en dat inleveren bij Aike of Hakim.
Charlotte wil een soort brievenbus maken dat je daar je idee in stopt.

Aike wil nog een ander dingentje voorstellen dat als er iemand zich rot voelt of op wat voor manier je ff kan uithuilen bij Billy.
Billy vind dit een soort project als je bij haar gaat uithuilen, iemand vind dat geen goed idee en zegt je gaat dan toch naar een persoon waar je dicht bij staat.

Vanessa nu aan het woord, wil dat iedereen ook 1 keer meehelpt met afdrogen, dan ben je 1 keer in de 14 dagen aan de beurt te helpen er komt een corvee lijstje.

Lindy aan het woord over de kaasboer, 280 liter per week aan melk heeft Lindy uit gerekend..........'die melk moet gekoeld worden anders kan je hem na 1 dag weer weg gooien,.
Ze heeft het nu over een melktank, de boer wil hem 3 keer in de week wel ophalen maar dat kost ook geld........
Lindy heeft alles al op papier. het ligt hoe ze de koeien voeren dan heb je meer melk vertelt ze.
De boer had vertelt dat hoe langer kaas ligt hoe duurder hij wordt ....de koeling kost 300 euro vertelt Charlotte, kan niet goedkoper maar kan in termijnen betaald worden voegt ze er aan toe.
Utopiakaas vind Hakim wel een goed idee.
Dan gaan ze nog verder over de melkbus en de koeling.......

Dan nog over eigen gebruik dat ze daar wel rekening mee houden zegt Emil......

Dan hebben ze het over boter maken en ecologich , Harold oppert over de kaas, de boer de kaas en hun boter............ruilhandel dus.

Dan dat Andrea haar kas krijgt en die krijgt ze, ecologich biologich kan ze daar dan in kwijt .
En hakim heeft nog 1 snel klein dingetje......... 1 keer een brief per maand schrijven en 1 keer per maand ontvangen, Hakim wil een brievenbus dat het thuisfront hun brieven kan schrijven op het terrein.........We hebben dus een brievenbus nodig zegt harold.

Harold begint over het eten, er was geroepen 2 stukjes fruit per dag, hij had zijn banaan bewaard omdat hij buikpijn had maar vind 2 stukjes fruit te weinig, hij heeft meer nodig dan een ander zegt hij.

Peter heeft het nu over stoppen met roken en wil dat dit afgesloten wordt........ gewoon klaar zegt hij,
Isabella heeft het nu over de campagne die ze zouden starten voor het stoppen met roken, iedereen heeft zijn eigen tempo om te bepalen wanneer hij/zij zou stoppen tettert Charlotte, ja zegt Paul jij rookt lekker mee.........

Hakim vind dat het oke is dat Lindy op haar manier afbouwt........ Lindy heeft nog peuken.
Lindy wil graag stoppen maar kan dat niet zo 1-2-3........
Vanessa roept het valt wel op hoor, tegen Charlotte dat jij nu Lindy haar vriendin bent..........bedoeld als geintje, hoelang moet het hier nog over gaan roept Charlotte.........
En het groepsgesprek is ten einde.............
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135137003
Mevrouw van de kringloop kwam wat spullen brengen, onder andere de accu van de telefoon en wat kleine dingen voor de tuin van Andrea. Ze kunnen de accu voor de telefoon later misschien ook nog gebruiken om de tractor aan de gang te krijgen. Hakim vindt dat de kringloop er maar lang over heeft gedaan om aan die accu te komen. De bewoners hebben gezegd dat ze die accu zo snel mogelijk willen hebben en Hakim is van mening dat 3 dagen dan wel erg lang is. Verder geeft Hakim nog aan een kuub hout voor 60 euro te duur te vinden.

Vanessa heeft ondertussen de boodschappen besteld, die zullen vanmiddag om 1 uur bezorgd gaan worden. Verder heeft iemand het brood van Harold opgegeten, die had hij gister apart gelegd omdat hij diabetes heeft. Billy geeft tijdens het ontbijt aan dat ze vindt dat dit niet kan en dat diegene die het heeft gedaan dat zelf ook echt wel weet. Daarnaast hoopt ze dat ze duurzamer gaan leven.
pi_135140263
Ze hebben een brievenbus gemaakt, de bewoners mogen namelijk eenmaal per maand een brief sturen naar iemand en een keer per maand een brief ontvangen. Hakim was niet tevreden met de gemaakte brievenbus en liet dit ook blijken, maar waarom hij niet tevreden was werd niet duidelijk door een streamlock. Emil heeft het vervolgens met Giorgio en Ruud over de boodschappen. Hij vindt dat Giorgio en Ruud ook de uitgaven van de boodschappen in de gaten moeten houden, want de uitgaven zijn volgens Emil erg hoog. Giorgio is van mening dat Vanessa iedereen tevreden probeert te houden door middel van een extraatje bij de boodschappen.

Paul deed een grote bestelling bij Hornbach, met onder andere een speciekuip van 60 en 80 liter, een bezemsteel, werkblad, tegels, afvoerpijp, tegellijm, stopcontacten en nog wat andere dingen. Ook heeft Paul een werkbroek met kniebeschermers voor zichzelf besteld. Hij heeft last van zijn knieën de afgelopen dagen. Voor de andere klussers heeft hij geen werkbroeken besteld. Lindy en Charlotte vinden Isabella maar een beetje zielig en ze vinden dat ze haar moeten helpen, omdat ze dat zelf ook graag hadden gehad als ze in haar situatie zaten. Ze lijkt niet echt bij de groep te horen. Charlotte vraagt daarom of Isabella vanaf morgen mee wil helpen met het melken van de koeien.
pi_135147062
Lindy heeft peter zijn haar bij geknipt, peter heeft ook de was gedaan buiten dus verdient een potje Gel, die hij ook gehad heeft.
Rienk over de rooie, hij is het er niet mee eens dat wat hij besteld niet gebeurt, hij wil een beitel en schuurpapier en nog wat spullen,loopt dat al dagen te roepen, Hakim bemoeit zich er weer eens mee en gaat het voor hem regelen, Rienk **heeft niemand uitgescheld** roept hij want hij wordt er door Hakim op aan gesproken.
Rienk mag opschrijven wat hij allemaal nodig heeft.
Hakim zegt, Jij krijgt dat Rienk, maar ik wil wel geld verdienen.
Rienk wil een driekantvijl, dan kan hij van een ander de zaag wel gebruiken en zo komt Rienk zijn bestellijstje wel vol.
Rienk zegt er ligt hier voor 1500 euro aan hout .

Morgen komt er ook pas stroom lees ik in de COS.
.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  † In Memoriam † maandag 6 januari 2014 @ 16:00:44 #68
137949 Disana
pi_135148613
Billy neemt Paul apart en confronteert hem met de diefstal van Harolds brood. Mensen willen duidelijkheid over wat Paul bestelt. Volgens Paul zou er een hondenpension komen. Harold vat het allemaal anders op, zegt Billy. Paul blijft haar onderbreken. Ze gaan even zitten.

Paul verwacht niet dat mensen evenveel doen als hij. Paul accepteert een bepaald toontje niet, want 'fuck, ik ben aan het werk'. Billy wil dat hij meer rekening met mensen houdt. 'Als ik slecht in m'n vel zit, dan heb ik schijt aan dat soort opmerkingen (van Harold)', reageert Paul. 'Er lopen er een aantal, die moet je aansturen.' Hij is trots op de mensen die helpen bouwen. Hij hoopt 'de jongens' te leren zagen.

Sommige mensen zijn gevoeliger, zegt Billy. 'Isabella, ik vind dat zo'n domme kut!', roept Paul. Ze omhelzen elkaar en zijn klaar met het gesprek.
pi_135157528
Harold heeft tegen Hakim verteld dat hij vanmiddag onenigheid gehad heeft met Paul en dat het er best hard aan toeging. Hij wil dit nog wel gaan uitpraten met Paul. Er was daarna een discussie over alcohol, ze wilden bier en wijn bestellen voor vanavond. Harold en Rienk lieten weten dat ze het daar niet mee eens zijn. Billy vertelt later dat het een grapje was en dat ze dat nooit door had laten gaan. Hakim heeft geen zin om vanavond een kringgesprek te beleggen, omdat ze morgen vanaf 12.00 uur stroom hebben en ze ook de spullen binnenkrijgen voor de kas en voor het hondenpension.

Isabella denkt dat het juist wel slim is om dan even centraal te gaan, maar volgens Hakim weet iedereen al wat er morgen te gebeuren staat en kan morgen ook iedereen aan het werk met iets. Hakim en Paul hadden het daarna over het maken van het programma, wat de regie gaat gebruiken voor de uitzending en hoeveel uur materiaal ze per dag hebben. Hier was de productie niet blij mee, want door een vrouw werd meteen omgeroepen dat ze niet over het maken van het programma mogen hebben.
pi_135163244
Ow ik opende al een heel nieuw topic.
Andere tijden.
pi_135163329
Stream 1.
Er huilt een vrouw. Heeft te maken met haar pleegdochter die euthanasie gaat plegen, of inmiddels al gepleegd heeft. Ik weet nog niet wie wie is, dus kan nog geen namen van Utopianen noemen. Ze wordt getroost door een mede "bewoner" die haar vertelt dat het er mag zijn, dit gevoel en dat ze een topper is en van haar houdt.

21.00 uur
Er staat een groot aantal vrouwen buiten te roken.

Ik zie dat Toverheks op dezelfde stream zit, ik ga op zoek naar vers materiaal
pi_135163390
De eerste tv uitzending is achter de rug.......Harold zegt het is half 9 WE ZIJN BEROEMD, ook hoor ik iemand zeggen, we zijn nu BNers.

Harold heeft het weer eens over Eten.
Op de andere stream zie ik Isabella en Lindy tegenover Billy en Andrea zitten in de slaapkamer, Andrea huilt, en zie Billy met een arm om Andrea heen geplakt en haar steeds natte smakkers op haar wang geven.
Andrea huilt met diepe snikken, haar stiefdochter , moeder van 2 kinderen staat op het punt euthanasie te plegen. Ze heeft leverkanker.
Charlotte kwam erbij zitten en geeft aan Andrea de raad om ff op de bel te drukken, en een belletje te plegen.

Inmiddels staan alle vrouwen buiten en zie een peuk rond gaan, We steunen allemaal Andrea roept Charlotte, vanavond allemaal een gebedje, voor het gevoel zegt Charlotte, weet niet of het werkt maar dat zien we dan wel.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135163451
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:02 schreef Sanshine het volgende:
Stream 1.
Er huilt een vrouw. Heeft te maken met een zieke kennis of vriend(in) die euthanasie gaat plegen, of inmiddels al gepleegd heeft. Ik weet nog niet wie wie is, dus nog geen namen. Ze wordt getroost door een mede "bewoner" die haar vertelt dat het er mag zijn, dit gevoel en dat ze een topper is en van haar houdt.

21.00 uur
Er staat een groot aantal vrouwen buiten te roken.
Het gaat om haar pleegdochter die is ernstig ziek.
Je weet pas wat je mist als het er niet is.
pi_135163707
Stream 4: twee mannen over seks en one night stands.
Wordt vervolgd...

Rienk blijft aan de tafel zitten als twee andere mannen opstaan om naar "de" emmer te lopen.
"Zo kun je ook snel kleren wassen."
"Nou kun je douchen"
"Wat is het?"

"We shal preservere"
"We all stand together."
Jammer alleen dat naast Rienk de anderen de tekst niet kennen en hij nu in zijn eentje een kikker zit na te doen.
pi_135164556
(stream 3)
De Marokkaan (zijn eigen woorden) probeert de zwerver uit te leggen waarom je geld moet verdienen om te overleven. Zwerver Rienk heeft ontzettend rode koontjes. Dat valt mij op, zelfs op een bijna zwart/witte stream door de slechte verlichting.

Hakim (ik heb het opgezocht) vertelt over een tuintje aanleggen en zaaien en oogsten. Rienk krijgt steeds meer begrip voor Hakim en zijn ideeën. Hij dacht eerst dat hij er voor het geld in zat.

Stream schakelt vanzelf over naar de koe waar twee mannen (namen volgen) bespreken dat er eten gestolen is...
"Het giet lekker uit de hemel" (regent heel hard)
Het is sneu voor de koe, daarom wordt Linnie erbij gehaald want "hij" heeft geen verstand van die beesten. De stal wordt aangeveegd. De koeien staan inderdaad in de regendruppels. Wat er zo zielig is weet ik niet, het is wel frappant dat het gesprek over gestolen voedsel ineens stokte....
De dikke met de kop koffie heeft een schrale neus.

[ Bericht 18% gewijzigd door Sanshine op 06-01-2014 21:36:05 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')