abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_134558092
BDD, oftewel stoornis van de lichaamsbeleving. Ik vermijd sociale contacten, check mezelf wel 100 keer op een dag in de spiegel/winkelruit, gezicht afdraaien van anderen, altijd met pet op naar buiten, veel thuis zitten omdat ik bang ben dat mensen mij op straat gaan beoordelen , plastische chirugie is voor mij niet nieuw.. Neuscorrectie/kincorrectie. En nog steeds niet tevreden. Nu vind ik mijn neus nog steeds niet mooi, en wil ik een 2de correctie. Me ouders verklaren mij voor gek omdat ik maar met mijn uiterlijk bezig blijf, Het is nooit goed. Het is ook te idioot voor woorden. Maar het is heel moeilijk om hier mee te leven! Iemand die dit herkent??
pi_134558152
Ben je sanasoufi?

Maar ontopic, semi herkenbaar. Ben groter dan de gemiddelde man maar voel me nog steeds een skinny ecto :')
  zondag 22 december 2013 @ 14:17:26 #3
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134558646
Heb je deze diagnose gekregen van je psycholoog of heb je die aan jezelf gegeven?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_134559349
Dat denk ik zelf en mijn omgeving ook.. Want ik ben alleen maar met mijn uiterlijk bezig, ik loop ook bij psyq voor mijn problemen. Ze dachten eerst aan bordeline maar dat bleek dus later niet zo te zijn. Ze weten het niet precies.. Maar denken zelf ook wel aan bdd
  zondag 22 december 2013 @ 14:29:41 #5
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134559488
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 14:27 schreef Bloempje91 het volgende:
Dat denk ik zelf en mijn omgeving ook.. Want ik ben alleen maar met mijn uiterlijk bezig, ik loop ook bij psyq voor mijn problemen. Ze dachten eerst aan bordeline maar dat bleek dus later niet zo te zijn. Ze weten het niet precies.. Maar denken zelf ook wel aan bdd
Dan zou ik er dus dieper op in gaan met je psycholoog.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_134562574
quote:
1s.gif Op [url=http:-/forum.fok.nl/topic/2055942/1/25#134559812]zondag 22 december 2013 14:36schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/418553]Bloempje91[/url] het volgende:

[..]

Pardon?!
Niet op reageren, dan hou je zelf je topic fatsoenlijk en nuttig.

Ik heb het zelf niet, ken wel iemand die het wel heeft.

Kun je geen doelstellingen voor jezelf bedenken, of samen met die psych? Ik weet niet hoe zulke stoornissen in elkaar zitten maar dat je bijvoorbeeld eerst eens stopt met die muts of pet op doen als je naar buiten gaat.
Mensen kijken niet naar jou. Of ze kijken wel, maar oordelen verder niet. Ze onthouden jou alleen als je uitzonderlijk mooi bent en dan misschien ook wel niet.
Of ze onthouden jou omdat je er apart uit ziet.. denk aan mensen met enorme hanenkammen ofzo, mensen die graag gezien worden. Als jij er "normaal" uit ziet, kijken mensen misschien maar denken verder geen rare dingen.

Ik denk ook dat je niet lelijk bent. Laat die 2e neuscorrectie, doe dat niet. Je neus is niet zo lelijk als jij denkt. Hoe langer je er naar gaat kijken, hoe raarder hij wordt ja. Stop daar mee :)

Begin eens zonder pet op naar buiten te gaan ofzo.. een dag per week ofzo weet ik veel. Ik weet ook niet of dat de oplossing is, maar misschien kun je dan zo voor jezelf bewijzen dat er niks anders gebeurt dan dat als je dat ding wel op zou hebben. Snap je :)
pi_134562662
Je gaat vast geen foto plaatsen, maar toch zou ik je graag willen beoordelen haha :)
Ik kan net zo goed iemand zijn die jou ziet op straat.. alleen ben ik hier nu een nutteloos persoon op een forum.

Mag ook per dm. En je hebt groot gelijk als je helemaal geen foto van jezelf laat zien :)
  zondag 22 december 2013 @ 15:36:47 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134562667
Ik vind het nog steeds wel apart dat je 'zomaar' van alles en nog wat aan jezelf mag laten veranderen. Ik ben wel benieuwd naar hoe je eruitziet
pi_134562813
Luca Magnotta had dat ook....
  zondag 22 december 2013 @ 15:53:12 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134563400
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 15:36 schreef hugecooll het volgende:
Ik vind het nog steeds wel apart dat je 'zomaar' van alles en nog wat aan jezelf mag laten veranderen. Ik ben wel benieuwd naar hoe je eruitziet
BDD is dan ook een ernstige psychiatrische ziekte, waarbij plastische chirurgie volgens mij ook helemaal niet werkt omdat in je hoofd zit dat je lelijk bent. het bevreemd dan ook dat de ouders dit zomaar toestaan, tenzij er echt iets mis was, maar dat geloof ik niet zo.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 22 december 2013 @ 15:55:50 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134563517
dat het een ernstige ziekte is blijkt wel uit deze publicatie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2361388/
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_134564587
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 15:36 schreef vera166 het volgende:
Je gaat vast geen foto plaatsen, maar toch zou ik je graag willen beoordelen haha :)
Ik kan net zo goed iemand zijn die jou ziet op straat.. alleen ben ik hier nu een nutteloos persoon op een forum.

Mag ook per dm. En je hebt groot gelijk als je helemaal geen foto van jezelf laat zien :)
Ik wil best een foto plaatsen, maar ik weet niet hoe dat moet? Want dan moet ik een link plaatsen en foto staat gewoon in foto album op mijn telefoon.
  zondag 22 december 2013 @ 16:25:28 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134564616
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 16:24 schreef Bloempje91 het volgende:

[..]

Ik wil best een foto plaatsen, maar ik weet niet hoe dat moet? Want dan moet ik een link plaatsen en foto staat gewoon in foto album op mijn telefoon.
Uploaden naar tinypic.com
The love you take is equal to the love you make.
pi_134566198
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 16:24 schreef Bloempje91 het volgende:

[..]

Ik wil best een foto plaatsen, maar ik weet niet hoe dat moet? Want dan moet ik een link plaatsen en foto staat gewoon in foto album op mijn telefoon.
Ja www.tinypic.com daar kun je een foto uitzoeken van je album en dan die 2e URL van boven kopiëren naar dit topic :)
pi_134566927
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 15:34 schreef vera166 het volgende:

[..]

Niet op reageren, dan hou je zelf je topic fatsoenlijk en nuttig.

Ik heb het zelf niet, ken wel iemand die het wel heeft.

Kun je geen doelstellingen voor jezelf bedenken, of samen met die psych? Ik weet niet hoe zulke stoornissen in elkaar zitten maar dat je bijvoorbeeld eerst eens stopt met die muts of pet op doen als je naar buiten gaat.
Mensen kijken niet naar jou. Of ze kijken wel, maar oordelen verder niet. Ze onthouden jou alleen als je uitzonderlijk mooi bent en dan misschien ook wel niet.
Of ze onthouden jou omdat je er apart uit ziet.. denk aan mensen met enorme hanenkammen ofzo, mensen die graag gezien worden. Als jij er "normaal" uit ziet, kijken mensen misschien maar denken verder geen rare dingen.

Ik denk ook dat je niet lelijk bent. Laat die 2e neuscorrectie, doe dat niet. Je neus is niet zo lelijk als jij denkt. Hoe langer je er naar gaat kijken, hoe raarder hij wordt ja. Stop daar mee :)

Begin eens zonder pet op naar buiten te gaan ofzo.. een dag per week ofzo weet ik veel. Ik weet ook niet of dat de oplossing is, maar misschien kun je dan zo voor jezelf bewijzen dat er niks anders gebeurt dan dat als je dat ding wel op zou hebben. Snap je :)
Heel erg bedankt voor je reactie! Je hebt helemaal gelijk! Ik ga vanaf nu ook proberen zonder pet ook naar buiten te durven. Ik ben in behandeling bij psyq voor mijn problemen en ga binnenkort ook starten met schematherapie.. Ik hoop dat het gaat werken! Het is niet makkelijk om zo te leven als je heel de dag negatieve gedachtens hebt over je uiterlijk.
pi_134567384
Dit ben ik dan :)
  zondag 22 december 2013 @ 17:41:45 #18
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_134567972
quote:
Er is objectief gezien geen afwijking bij jou. Persoonlijk vond ik zelf dat je een heel mooi gezicht hebt.

Dus ik denk dat jij inderdaad meer over BDD moet lezen en goed met je psycholoog erover praten. Ik heb een vriend die ook BDD had, het heeft hem wel een paar jaar geduurd voordat hij eroverheen kwam. Het is een ernstige psychiatrische ziekte, waar je van je dichte omgeving wel steun en begrip nodig hebt om ervan TS herstellen.
pi_134568553
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 17:41 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Er is objectief gezien geen afwijking bij jou. Persoonlijk vond ik zelf dat je een heel mooi gezicht hebt.

Dus ik denk dat jij inderdaad meer over BDD moet lezen en goed met je psycholoog erover praten. Ik heb een vriend die ook BDD had, het heeft hem wel een paar jaar geduurd voordat hij eroverheen kwam. Het is een ernstige psychiatrische ziekte, waar je van je dichte omgeving wel steun en begrip nodig hebt om ervan TS herstellen.
Heel erg bedankt! Helaas zie ik het toch echt anders.. Ja het kan lang duren eer je weer beter gaat voelen.. Dus moet geduld hebben en veel therapie volgen.
pi_134570418
quote:
Ik vind net zoals KingKloon dat je een mooi gezicht hebt. Mooie kleur ogen, mooie haren voor zover ik die kan zien, geen raar uit verhouding gezicht zegmaar.. rechte tanden/witte tanden, mooie mond.

Wat zie jij precies anders dan ik? Je hoeft jezelf natuurlijk niet überlekker te vinden maar een beetje vrede met jezelf is hartstikke fijn.
Wat vind je écht lelijk aan jezelf? Of vind je simpelweg alles niet om aan te zien? Wat moet ik me erbij voorstellen :)
pi_134570482
Heb hier net nog een paper over geschreven voor mijn studie :)
Maar, een psychiater is misschien zinvoller. De klachten zijn te verminderen met medicatie, en daarnaast therapie.

Hier wilde ik nog aan toevoegen dat wanneer het BDD is, de oorzaak waarschijnlijk een verstoring is in je lichaamsbeeld verwerking in het brein. Net zoiets als Anorexia patiënten die zichzelf altijd te dik vinden hoe dun ze ook zijn (maar andere mensen wel normaal zien). Het helpt dan ook niet als anderen zeggen dat je wel heel mooi bent. Wanneer je dit echt hebt moet je het wel serieus nemen. Er worden hoge zelfmoordpercentages genoemd bij BDD.

Zoek eens op BDD en wereld draait door? Daar komt ook een patiënte aan het woord.
pi_134570722
Het zou erg stom zijn om nog meer ingrepen te gaan nemen. Ik vind zelfs in deze gevallen dat een dokter dat zou moeten verbieden, maar goed. Ik vind het wel herkenbaar, heb er ook een tijd last van gehad. Vooral dat op straat gaan vond ik zelf erg lastig, ik had altijd het gevoel dat mensen naar mij keken en mij aan het uit waren lachen. Toch is het op een gegeven moment verminderd, alhoewel ik in de spiegel kijken nog wel eens lastig vind. Het probleem is dat je er in een spiegel nooit hetzelfde ziet, dan kijk je in de spiegel en dan denk je: niks mis mee, dan kijk je in de spiegel en dan denk je: ik sluit mezelf ergens op. :P
Gekke is ook dat mensen kunnen zeggen wat ze willen, geloven doe je ze toch niet. En het negatieve denken overheerst altijd wel, dat maakt het ook lastig,
Ik vind deze aandoening altijd wel een beetje vergelijkbaar met anorexia. Mensen snappen vaak niet hoe mensen zo over zichzelf kunnen denken, en als je niet weet wat het is snap ik dat ook wel. Maar mensen met anorexia begrijp ik zelf dan juist wel weer.
pi_134570964
quote:
Je probleem is niet hoe je eruit ziet, probleem is dat je je veiliger voelt als je in je hoofd zit en je je met gedachten over uiterlijk bezig kan houden ipv volledig in het leven te staan. Het is een vlucht een negatieve fantasie in waarvoor je 'moet' geloven dat er iets met je uiterlijk mis is want dan heb je een reden om dat te doen. Zolang je je zo mag voelen hoef je niet met een echt leven bezig te zijn en vermijd je de dingen waar je echt mee zit, bdd is daar uiteindelijk slechts een afleiding van.

Door in je hoofd te zitten gebruik je je psychisch systeem om jezelf niet echt te hoeven ervaren, niet te hoeven voelen. Kan goed zijn dat je dat ooit (herhaaldelijk) nodig hebt gehad omdat bepaald gevoelens destijds te groot waren maar nu beperkt het je.

Ik zou je foto hier ook weg halen want dat is enkel meer voer voor het dwanggedrag, meer bezig zijn met gedachtes over uiterlijk, je kan beter hulp vragen om je aandacht weer op jezelf te krijgen, werken aan je onzekerheid en stapje voor stapje deze vlucht niet meer nodig hebben en echt in het leven te komen te staan. Onderdeel zal daar van zijn durven voelen wat je voelt zodat je niet meer de trance van het denken in schiet om aan voelen te ontsnappen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_134571068
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 18:53 schreef Tranquilize het volgende:ik had altijd het gevoel dat mensen naar mij keken en mij aan het uit waren lachen.
Niet om miereneukerig te doen want het is een moeilijk onderwerp maar wat je nu beschrijft is geen gevoel maar gedachten die je om een gevoel heen hebt. Een gevoel is iets wat je fysiek waarneemt, beelden bestaan alleen in je hoofd en die ervaar wanneer je met je aandacht in je hoofd zit.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_134571353
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 19:03 schreef Canillas het volgende:

[..]

Niet om miereneukerig te doen want het is een moeilijk onderwerp maar wat je nu beschrijft is geen gevoel maar gedachten die je om een gevoel heen hebt. Een gevoel is iets wat je fysiek waarneemt, beelden bestaan alleen in je hoofd en die ervaar wanneer je met je aandacht in je hoofd zit.
Ja maar ik zag bijvoorbeeld mensen lachen als ik langs hen liep. Misschien waren ze niet om mij aan het lachen, maar het scheen aan mij wel zo te zijn.
pi_134571398
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 18:44 schreef vera166 het volgende:

[..]

Ik vind net zoals KingKloon dat je een mooi gezicht hebt. Mooie kleur ogen, mooie haren voor zover ik die kan zien, geen raar uit verhouding gezicht zegmaar.. rechte tanden/witte tanden, mooie mond.

Wat zie jij precies anders dan ik? Je hoeft jezelf natuurlijk niet überlekker te vinden maar een beetje vrede met jezelf is hartstikke fijn.
Wat vind je écht lelijk aan jezelf? Of vind je simpelweg alles niet om aan te zien? Wat moet ik me erbij voorstellen :)
Dankjewel! Ik vind mijn neus te groot.. Zo zie ik het , terwel andere weer zeggen dat me neus "normaal" is. Ik zie dat dus echt niet. Ik vind voor de rest mezelf ook niet mooi om te zien, als ik in de spiegel kijk ga ik bedenken wat ik nog meer kan laten veranderen , heel vermoeiend!
pi_134571662
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 19:10 schreef Bloempje91 het volgende:

[..]

Dankjewel! Ik vind mijn neus te groot.. Zo zie ik het , terwel andere weer zeggen dat me neus "normaal" is. Ik zie dat dus echt niet. Ik vind voor de rest mezelf ook niet mooi om te zien, als ik in de spiegel kijk ga ik bedenken wat ik nog meer kan laten veranderen , heel vermoeiend!
Weet je.. een neus kan opvallen als ie belachelijk groot of raar of lelijk is. Wat bij jou dus allemaal niet aan de orde is. Je hebt een prima neus :P

Ik erger me ook wel eens aan mijn neus, maar dat ding zit er nou eenmaal haha en nouja wat ik al zei, hij moet echt opvallen voordat het mensen opvalt.

Je moet niet meer aan jezelf laten veranderen trouwens. Sommige mensen gaan er een beetje op vooruit met een correctie, maar zien vervolgens weer wat nieuws en begint het op een verslaving te lijken. Vervolgens zie je er zó onnatuurlijk raar en plastic uit dat dát mensen gaat opvallen.
En daar, kan ik je van verzekeren, daar lachen mensen om. Want die zullen geen begrip opbrengen daarvoor.
Net zoals bijvoorbeeld wenkbrauwen bijtekenen/donkerder maken of met foundation op je hoofd smeren wat sommige meisjes doen. Eerst vinden ze een laagje wel genoeg, maar na een tijdje zijn ze daaraan gewend geraakt en wordt het iets meer, de wenkbrauwen iets donkerder. En opeens hebben ze een oranje hoofd en pikzwarte wenkbrauwen.

Blijk lekker zoals je nu bent.

:)
pi_134571700
quote:
Knappe dame! :) (Alhoewel ik persoonlijk de make-up een beetje te veel vindt). Hoop dat je zelf ook in gaat zien dat je een knappe dame bent en aan de slag gaat met je problemen want het is zonde dat het je belemmerd in je doen en laten.
pi_134571758
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 19:09 schreef Tranquilize het volgende:
Ja maar ik zag bijvoorbeeld mensen lachen als ik langs hen liep. Misschien waren ze niet om mij aan het lachen, maar het scheen aan mij wel zo te zijn.
Ja en dat is de verstoring :) Het 'fijne' aan die gedachtegang is dat wanneer je die volgt ''ze lachen mij uit daarom voel ik me rot'' er vermijding mogelijk wordt, namelijk ''als ik hen vermijd hoef ik me niet rot te voelen'' en dan begint het terug trekken en wordt je wereldje kleiner.

Terwijl het je rot voelen komt door hoe je het op jezelf betrekt, negativiteit van een ander over jou is pas pijnlijk wanneer die aansluit bij je eigen negativiteit over jou. Als jij jezelf oprecht okay vind en mensen lachen je uit dan boeit je dat ook niet terwijl in de gedachtegang die jij beschrijft het wat uitmaakt als ze je uit zouden lachen.

Punt is, zoals met alle persoonlijke problemen, alleen jezelf je er van kan verlossen en dan begint met leren jezelf okay te vinden en te waarderen voor wie je bent. Dat is voor veel mensen nog enger dan iets als uitgelachen worden omdat je dan ook alle ervaringen waardoor je negatief over jezelf geworden bent tegen gaat komen maar wegrennen voor jezelf bestaat niet, vroeg of laat 'moet' je naar binnen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_134571800
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 19:16 schreef vera166 het volgende:

[..]

Weet je.. een neus kan opvallen als ie belachelijk groot of raar of lelijk is. Wat bij jou dus allemaal niet aan de orde is. Je hebt een prima neus :P

Ik erger me ook wel eens aan mijn neus, maar dat ding zit er nou eenmaal haha en nouja wat ik al zei, hij moet echt opvallen voordat het mensen opvalt.

Je moet niet meer aan jezelf laten veranderen trouwens. Sommige mensen gaan er een beetje op vooruit met een correctie, maar zien vervolgens weer wat nieuws en begint het op een verslaving te lijken. Vervolgens zie je er zó onnatuurlijk raar en plastic uit dat dát mensen gaat opvallen.
En daar, kan ik je van verzekeren, daar lachen mensen om. Want die zullen geen begrip opbrengen daarvoor.
Net zoals bijvoorbeeld wenkbrauwen bijtekenen/donkerder maken of met foundation op je hoofd smeren wat sommige meisjes doen. Eerst vinden ze een laagje wel genoeg, maar na een tijdje zijn ze daaraan gewend geraakt en wordt het iets meer, de wenkbrauwen iets donkerder. En opeens hebben ze een oranje hoofd en pikzwarte wenkbrauwen.

Blijk lekker zoals je nu bent.

:)
Anders ga je lijken op Michael Jackson. Die zou er ook wel een last van kunnen hebben gehad trouwens.
pi_134571822
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 19:19 schreef Tranquilize het volgende:

[..]

Anders ga je lijken op Michael Jackson. Die zou er ook wel een last van kunnen hebben gehad trouwens.
Ja die is ook gewoon een beetje krankzinnig geworden door eeuwig in de publiciteit te staan en altijd bekritiseert te worden lijkt me :) sneu eigenlijk.
pi_134572164
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 19:19 schreef Tranquilize het volgende:

[..]

Anders ga je lijken op Michael Jackson. Die zou er ook wel een last van kunnen hebben gehad trouwens.
Ja dat is waar.. Dat wil ik niet hebben!:o
pi_134572317
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 19:16 schreef RunForestRun het volgende:

[..]

Knappe dame! :) (Alhoewel ik persoonlijk de make-up een beetje te veel vindt). Hoop dat je zelf ook in gaat zien dat je een knappe dame bent en aan de slag gaat met je problemen want het is zonde dat het je belemmerd in je doen en laten.
Dankje! :) Ik probeer het ook in te zien.. Maar dat is nog te moeilijk voor mij. Ik ben hard aan het werk!
  zondag 22 december 2013 @ 19:50:33 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_134573152
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 17:25 schreef Bloempje91 het volgende:
Linkje maar vast weggehaald.
Als jij dat echt bent zie je er bovengemiddeld goed uit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 22 december 2013 @ 19:52:59 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134573288
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 19:50 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als jij dat echt bent zie je er bovengemiddeld goed uit.
Als ze BDD heeft kunnen we dat met zijn allen zeggen, maar zal het nog geen effect hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_134573458
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 19:50 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als jij dat echt bent zie je er bovengemiddeld goed uit.
Dat ben ik echt ja:) lief. Dankjewel
  zondag 22 december 2013 @ 19:56:07 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_134573488
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 19:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als ze BDD heeft kunnen we dat met zijn allen zeggen, maar zal het nog geen effect hebben.
Dat zal best. Toch vind ik haar een mooi meisje en had ik zin om dat tegen haar te zeggen. Of ze nu een vertekend zelfbeeld heeft of niet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_134573518
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 19:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als ze BDD heeft kunnen we dat met zijn allen zeggen, maar zal het nog geen effect hebben.
Dat klopt idd de klachten blijven helaas..
  zondag 22 december 2013 @ 20:39:46 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134576249
quote:
je neht gewoon een mooie meid en niks mis met je neus.
Ik heb wel een lelijke neus, maar die hoort bij mij, als anderen er problemmen mee hebben en mij gaan beoordelen op mijn neus hoef ik ze niet eens in mijn leven te hebben.
Ik heb er in mijn tienerjaren wel veel last van gehad maar nu dus niet meer.

Dus voor je nog meer aan jezelf laat versleutelen wat uiteindelijk goed verpesten kan zijn, praat er meer over en probeer aan je zelfbeeld te werken, plastische chirurgie gaat je hier namelijk niet vanaf helpen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_134576456
Waarom ga je niet in therapie? Daar bereik je meer mee dan met plastische chirurgie. Als je zelf erkent dat je BDD hebt, dan moet je begrijpen dat plastische chirurgie daarbij vaak averechts werkt.
pi_134582174
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2013 20:42 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom ga je niet in therapie? Daar bereik je meer mee dan met plastische chirurgie. Als je zelf erkent dat je BDD hebt, dan moet je begrijpen dat plastische chirurgie daarbij vaak averechts werkt.
Ik ben in therapie bij psyq.. Maar die plastische chirugie vind ik echt nodig zo zie ik het..maar het is elke keer wat anders bij mij dan me neus dan me kin... Ga zo maar door
pi_134582591
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 19:00 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je probleem is niet hoe je eruit ziet, probleem is dat je je veiliger voelt als je in je hoofd zit en je je met gedachten over uiterlijk bezig kan houden ipv volledig in het leven te staan. Het is een vlucht een negatieve fantasie in waarvoor je 'moet' geloven dat er iets met je uiterlijk mis is want dan heb je een reden om dat te doen. Zolang je je zo mag voelen hoef je niet met een echt leven bezig te zijn en vermijd je de dingen waar je echt mee zit, bdd is daar uiteindelijk slechts een afleiding van.

Door in je hoofd te zitten gebruik je je psychisch systeem om jezelf niet echt te hoeven ervaren, niet te hoeven voelen. Kan goed zijn dat je dat ooit (herhaaldelijk) nodig hebt gehad omdat bepaald gevoelens destijds te groot waren maar nu beperkt het je.

Ik zou je foto hier ook weg halen want dat is enkel meer voer voor het dwanggedrag, meer bezig zijn met gedachtes over uiterlijk, je kan beter hulp vragen om je aandacht weer op jezelf te krijgen, werken aan je onzekerheid en stapje voor stapje deze vlucht niet meer nodig hebben en echt in het leven te komen te staan. Onderdeel zal daar van zijn durven voelen wat je voelt zodat je niet meer de trance van het denken in schiet om aan voelen te ontsnappen.
Goede post wat mij betreft. In die zin zou je BDD in het rijtje als alcoholisme en andere dwangmatige verslavingen kunnen scharen. Allemaal 'truukjes' om niet te hoeven voelen wat je anders op dat moment zou voelen.

Ik zou het begrijpen als je denkt: "Maar hierdoor voel ik me juist ontzettend klote!" Klopt. Maar blijkbaar is een mens van vlees en bloed zijn - met alle emoties die daarbij horen - voor jou nóg erger.

Ik heb trouwens je foto bekeken en ik kan niks afwijkend zien. Gewoon een mooie meid.

Voor jou zou het, naar mijn mening, handig zijn om in therapie te gaan bij iemand die wat verder kijkt naar je symptomen (BDD) en de onderliggende problemen kan benoemen. Want die onderliggende problemen zorgen er wat mij betreft voor dat je dit op deze pijnlijke wijze uit. Ik hoop dat dit helpt.

Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Maar zoals je zelf al zegt verschuift je 'probleemgebied' elke keer. Dat zegt toch ook wel wat?
pi_134583191
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:14 schreef Disorder het volgende:
Goede post wat mij betreft. In die zin zou je BDD in het rijtje als alcoholisme en andere dwangmatige verslavingen kunnen scharen. Allemaal 'truukjes' om niet te hoeven voelen wat je anders op dat moment zou voelen.
Ja. Het is in iets in je hoofd vastzitten om niet te hoeven voelen/ervaren en vervolgens niet meer weten hoe je daar uit komt icm geloven in de gedachte dat het beter is om daarin vast te zitten dan dat waar je ermee voor weg loopt onder ogen te komen.

Hier rationeel naar kijken heeft weinig nut, je kan het beter functioneel bekijken, de achterliggende reden achterhalen en kijken wat je daarvoor in de plaats kun zetten.
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 22:08 schreef Bloempje91 het volgende:
Ik ben in therapie bij psyq.. Maar die plastische chirugie vind ik echt nodig zo zie ik het..maar het is elke keer wat anders bij mij dan me neus dan me kin... Ga zo maar door
Hoe je eruit ziet is 1 ding; jij bent er negatief over aan het zijn. Dat is niet iets wat je overkomt maar iets wat je actief doet.

Misschien kan je je afvragen wat het negatief over je uiterlijk en er zo mee bezig zijn je oplevert?

Edit: stel je word morgen wakker en negatief over je uiterlijk zijn zou niet meer bestaan, zou je dan nog weten wat je met jezelf aan moest?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_134583295
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 22:08 schreef Bloempje91 het volgende:

[..]

Ik ben in therapie bij psyq.. Maar die plastische chirugie vind ik echt nodig zo zie ik het..maar het is elke keer wat anders bij mij dan me neus dan me kin... Ga zo maar door
Precies. Daarom heeft plastische chirurgie geen zin. Je vindt toch wel een nieuw 'defect' om op de focussen waardoor je nooit tevreden bent.
pi_134583725
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 14:09 schreef Bloempje91 het volgende:
BDD, oftewel stoornis van de lichaamsbeleving. Ik vermijd sociale contacten, check mezelf wel 100 keer op een dag in de spiegel/winkelruit, gezicht afdraaien van anderen, altijd met pet op naar buiten, veel thuis zitten omdat ik bang ben dat mensen mij op straat gaan beoordelen , plastische chirugie is voor mij niet nieuw.. Neuscorrectie/kincorrectie. En nog steeds niet tevreden. Nu vind ik mijn neus nog steeds niet mooi, en wil ik een 2de correctie. Me ouders verklaren mij voor gek omdat ik maar met mijn uiterlijk bezig blijf, Het is nooit goed. Het is ook te idioot voor woorden. Maar het is heel moeilijk om hier mee te leven! Iemand die dit herkent??
ben je een turks meisje?
no
pi_134583856
quote:
Ziet er erg goed uit ^O^
.
  zondag 22 december 2013 @ 22:52:09 #47
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_134585023
Je moet er mee leren leven, hoe moeilijk dat ook is.. In ieder geval gaat sleutelen niet helpen, en je zult waarschijnlijk nooit blij zijn met je uiterlijk. Hoe meer je eraan gaat doen (neus correcties etc) hoe erger het wordt.
Het enige wat je er aan kan veranderen is je gevoel, dus inderdaad therapie.
Er zijn ook veel medicijnen die goed werken bij BDD, de klachten nemen dan enorm af. :)
Succes ;(
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
pi_134585467
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:31 schreef bammetjekwak het volgende:

[..]

ben je een turks meisje?
Nee , Nederlandse. Waarom?
pi_134586265
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:33 schreef Tropicalx het volgende:

[..]

Ziet er erg goed uit ^O^
Dankjewel!:)
pi_134586439
quote:
17s.gif Op zondag 22 december 2013 22:52 schreef rosepetals het volgende:
Je moet er mee leren leven, hoe moeilijk dat ook is.. In ieder geval gaat sleutelen niet helpen, en je zult waarschijnlijk nooit blij zijn met je uiterlijk. Hoe meer je eraan gaat doen (neus correcties etc) hoe erger het wordt.
Het enige wat je er aan kan veranderen is je gevoel, dus inderdaad therapie.
Er zijn ook veel medicijnen die goed werken bij BDD, de klachten nemen dan enorm af. :)
Succes ;(
Ja het is zeker moeilijk. Ik zit ook in therapie nu en gebruik medicijnen .. Anti-depressieva maar de medicijnen slik ik nu zo 3 maanden , maar het wil nog niet goed werken. Ik hoop dat het medicijn nog wel ze werk goed gaat doen! Dankjewel. :)
pi_134586667
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:14 schreef Disorder het volgende:

[..]

Goede post wat mij betreft. In die zin zou je BDD in het rijtje als alcoholisme en andere dwangmatige verslavingen kunnen scharen. Allemaal 'truukjes' om niet te hoeven voelen wat je anders op dat moment zou voelen.

Ik zou het begrijpen als je denkt: "Maar hierdoor voel ik me juist ontzettend klote!" Klopt. Maar blijkbaar is een mens van vlees en bloed zijn - met alle emoties die daarbij horen - voor jou nóg erger.

Ik heb trouwens je foto bekeken en ik kan niks afwijkend zien. Gewoon een mooie meid.

Voor jou zou het, naar mijn mening, handig zijn om in therapie te gaan bij iemand die wat verder kijkt naar je symptomen (BDD) en de onderliggende problemen kan benoemen. Want die onderliggende problemen zorgen er wat mij betreft voor dat je dit op deze pijnlijke wijze uit. Ik hoop dat dit helpt.

Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Maar zoals je zelf al zegt verschuift je 'probleemgebied' elke keer. Dat zegt toch ook wel wat?
Goede post idd! Mooi omschreven! (Y) dankjewel!
pi_134615299
Nog mensen die dit herkennen ?
pi_134655755
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 18:16 schreef Bloempje91 het volgende:
Nog mensen die dit herkennen ?
Er zijn wel dingen die ik herken, alleen heb ik geen diagnose. Wel heb ik in het verleden schematherapie gevolgd en kan er daardoor ook beter mee omgaan, alleen heb ik mijn uiterlijk nog steeds volledig geaccepteerd. Voor mij is het vooral verstand vs gevoel. Ik heb inmiddels geleerd dat er geen ramp gebeurd wanneer ik zonder make-up de deur uit, maar mijn gevoelt zegt dan dat ik door iedereen wordt nagestaard. Zo zijn er wel meer dingen.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 24 december 2013 @ 18:06:32 #54
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_134658341
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 18:16 schreef Bloempje91 het volgende:
Nog mensen die dit herkennen ?
Ik wil wat meer vertellen over die vriend van mij.
Maar war voor specifieke vragen zou je een antwoord op willen?

Ik kan alvast vertellen dat BDD meer een neurologisch of neuropsychiatrisch van aard is; dat wil zeggen dat je het beter kan aanpakken met medicijnen en daarnaast therapie, in plaats van alleen therapie.

Er is een verband tussen BDD en psychose, de wetenschappers weten nog steeds niet of de persoon met BDD een zo'n vertekend beeld van zichzelf heeft dat hij psychotisch is of dat hij het alleen zo ervaart. Er gaat vaak een traumatische jeugd aan vooraf, veel gepest of emotioneel mishandeld, dat soort dingen.

Zoals al eerder is gezegd, het is een ernstige psychiatrische ziekte wat wel valt te behandelen, maar de persoon met die ziekte zal tegen veel onbegrip lopen omdat het een onbekende en aparte ziekte is. Ik zou vooral ervoor zorgen dat de mensen die jij vertrouwd erover weten en dat ze weten hoe ze met hou om moeten gaan.

[ Bericht 43% gewijzigd door KingKloon op 24-12-2013 18:23:32 ]
pi_134660488
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:06 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Ik wil wat meer vertellen over die vriend van mij.
Maar war voor specifieke vragen zou je een antwoord op willen?
Heb je het over de persoon waarover ik denk dat je het hebt?

quote:
Ik kan alvast vertellen dat BDD meer een neurologisch of neuropsychiatrisch van aard is; dat wil zeggen dat je het beter kan aanpakken met medicijnen en daarnaast therapie, in plaats van alleen therapie.

Er is een verband tussen BDD en psychose, de wetenschappers weten nog steeds niet of de persoon met BDD een zo'n vertekend beeld van zichzelf heeft dat hij psychotisch is of dat hij het alleen zo ervaart. Er gaat vaak een traumatische jeugd aan vooraf, veel gepest of emotioneel mishandeld, dat soort dingen.

Zoals al eerder is gezegd, het is een ernstige psychiatrische ziekte wat wel valt te behandelen, maar de persoon met die ziekte zal tegen veel onbegrip lopen omdat het een onbekende en aparte ziekte is. Ik zou vooral ervoor zorgen dat de mensen die jij vertrouwd erover weten en dat ze weten hoe ze met hou om moeten gaan.
Het is een heftige stoornis inderdaad. Vertekend zelfbeeld in het rijtje van anorexia. Beide hebben een te hoog sterftecijfer.
pi_134660900
En hoe tegenstrijdig het ook lijkt, iemand met BDD bevestiging geven dat hij/zij er wel goed uitziet werkt juist averechts. Het houdt het patroon van negatieve gedragingen juist in stand. Het is een manier om even controle te voelen, net zoals obsessief spiegels checken, maar heeft geen langdurig effect.

Als je leest over hoe om te gaan met mensen met BDD staat er ook dat je ze het beste niet bevestiging kunt geven als ze daarom vragen omdat de focus daarmee op het uiterlijk blijft.
  dinsdag 24 december 2013 @ 19:39:58 #57
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_134661724
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heb je het over de persoon waarover ik denk dat je het hebt?

[..]

Het is een heftige stoornis inderdaad. Vertekend zelfbeeld in het rijtje van anorexia. Beide hebben een te hoog sterftecijfer.
Nee, niet die, hoewel die ook een goede voorbeeld is, dat klopt. Maar ik ken hem niet zo goed om zijn situatie te beschrijven. Bovendien heeft die ander vriend van mij goed overheen gegroeid terwijl die persoon waar wij het over hebben weet ik niet of het nu beter met hem gaat.
pi_134661762
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:39 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Nee, niet die, hoewel die ook een goede voorbeeld is, dat klopt. Maar ik ken hem niet zo goed om zijn situatie te beschrijven. Bovendien heeft die ander vriend van mij goed overheen gegroeid terwijl die persoon waar wij het over hebben weet ik niet of het nu beter met hem gaat.
Fijn dat het met die vriend beter gaat. Lijkt me moeilijk om overheen te komen.
  dinsdag 24 december 2013 @ 20:04:47 #59
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_134662675
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Fijn dat het met die vriend beter gaat. Lijkt me moeilijk om overheen te komen.
Hij heeft het wel moeilijk gehad. Ook opgenomen geweest. Nu heeft hij zijn studie opgepikt en dat gaat bijzonder goed. Daarnaast heeft hij een eigen bedrijf. Zijn sociale leven gaat steeds beter en hij slikt geen medicatie meer.
pi_134668804
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 16:54 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Er zijn wel dingen die ik herken, alleen heb ik geen diagnose. Wel heb ik in het verleden schematherapie gevolgd en kan er daardoor ook beter mee omgaan, alleen heb ik mijn uiterlijk nog steeds volledig geaccepteerd. Voor mij is het vooral verstand vs gevoel. Ik heb inmiddels geleerd dat er geen ramp gebeurd wanneer ik zonder make-up de deur uit, maar mijn gevoelt zegt dan dat ik door iedereen wordt nagestaard. Zo zijn er wel meer dingen.
Ik krijg ook schematherapie. Ik heb alleen nog niet mijn uiterlijk geaccepteerd . Zonder makeup durf ik echt niet naar buiten te gaan.. Gaat altijd wel een laag op.. Anders voel ik me lelijk.. Dat gevoel blijft toch.. Elke keer als ik in de spiegel kijk schrik ik.. En wil ik zo snel mogelijk afspraak maken bij de plastische chirug. Het blijft allemaal heel moeilijk!
pi_134668861
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:18 schreef -Strawberry- het volgende:
En hoe tegenstrijdig het ook lijkt, iemand met BDD bevestiging geven dat hij/zij er wel goed uitziet werkt juist averechts. Het houdt het patroon van negatieve gedragingen juist in stand. Het is een manier om even controle te voelen, net zoals obsessief spiegels checken, maar heeft geen langdurig effect.

Als je leest over hoe om te gaan met mensen met BDD staat er ook dat je ze het beste niet bevestiging kunt geven als ze daarom vragen omdat de focus daarmee op het uiterlijk blijft.
Juist ja!
pi_134671543
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 21:53 schreef Bloempje91 het volgende:
En wil ik zo snel mogelijk afspraak maken bij de plastische chirug.
Misschien heb je er wat aan om onderscheid te maken tussen wat je echt wil en geloven in een gedachte waarin je aan een gevoel ontsnapt. Nu ga je je hoofd in om in een fantasie over plastische chirurgie aan dat gevoel te ontsnappen. Leren contact te maken met dat gevoel, wat het nou eigenlijk is, is een betere oplossing want zolang je je denken gebruikt om aan je gevoel te ontsnappen zal er altijd wel wat 'mis' zijn omdat er voor die vlucht het idee dat er iets aan je scheelt nodig is. Hoe klote zoiets ook is, je creëert het zelf. Dat inzien wil niet zeggen dat het dan opeens beter is maar je maakt het in ieder geval niet erger :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_134688674
Herkend iemand dit ook, altijd super onzeker in groepen niet durven praten..denken dat iedereen je lelijk vind , niet los kunnen komen. En altijd drank nodig hebben om het leuk te hebben. Heel de dag door denken aan hoe lelijk je wel niet bent. En niet gelukkig zijn....?
pi_134689141
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 16:41 schreef Bloempje91 het volgende:
Herkend iemand dit ook, altijd super onzeker in groepen niet durven praten..denken dat iedereen je lelijk vind , niet los kunnen komen. En altijd drank nodig hebben om het leuk te hebben. Heel de dag door denken aan hoe lelijk je wel niet bent. En niet gelukkig zijn....?
Dat hoort erbij ja. Onzekerheid, neurotische eigenschappen. Drank dempt angsten.
  woensdag 25 december 2013 @ 18:34:07 #65
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_134690921
Neus te groot?!
Nee joh mens.
Draag je die sjaal zo hoog vanwege de (mogelijke) bdd?
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
pi_134691784
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 17:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat hoort erbij ja. Onzekerheid, neurotische eigenschappen. Drank dempt angsten.
Ja net als vandaag drink ik wijn en voel me veel beter
pi_134691787
quote:
16s.gif Op woensdag 25 december 2013 18:34 schreef LompeWorst het volgende:
Neus te groot?!
Nee joh mens.
Draag je die sjaal zo hoog vanwege de (mogelijke) bdd?
Hahah
pi_134691819
Hebben er wel eens mensen gezegd dat je lelijk bent of was?
pi_134692126
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 19:27 schreef Tranquilize het volgende:
Hebben er wel eens mensen gezegd dat je lelijk bent of was?
Nou dat me neus te groot is wel
pi_134692326
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 19:41 schreef Bloempje91 het volgende:

[..]

Nou dat me neus te groot is wel
Dat bedoelde diegene niet serieus neem ik aan? Zowel heb je een goede band met diegene?
pi_134692459
TS, je zal er ws niet veel mee kunnen, maar ik vind je mooi :)
"Pools are perfect for holding water"
pi_134693205
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 19:47 schreef Tranquilize het volgende:

[..]

Dat bedoelde diegene niet serieus neem ik aan? Zowel heb je een goede band met diegene?
Nee haha
pi_134693212
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 19:51 schreef probeer het volgende:
TS, je zal er ws niet veel mee kunnen, maar ik vind je mooi :)
Dankjewel...:)
pi_134693446
Ben beetje dronken hahahha
pi_134694577
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 19:25 schreef Bloempje91 het volgende:

[..]

Ja net als vandaag drink ik wijn en voel me veel beter
Als je dat maar niet te vaak doet, het is geen oplossing. Maar wel fijn af en toe.
pi_134695327
quote:
7s.gif Op woensdag 25 december 2013 21:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je dat maar niet te vaak doet, het is geen oplossing. Maar wel fijn af en toe.
Ja dat is zo.. Af en toe wel lekker
pi_134696532
Foto's haat ik ook van mezelf ik vind mezelf zo lelijk op foto's !!
  woensdag 25 december 2013 @ 23:53:27 #78
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_134700471
Hebben mensen met anorexia niet vaak deze stoornis dan?
pi_134704424
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:13 schreef Bloempje91 het volgende:
Foto's haat ik ook van mezelf ik vind mezelf zo lelijk op foto's !!
Wie niet. Ik vind het ook verschrikkelijk om gefotografeerd te worden. Nu probeer ik daar wel vanaf te komen, maar leuk is anders.
ROBODEMONS..................|:(
pi_134705826
''Those who mind don't matter and those who matter don't mind.''

Voor wat het waard is, ik vind je een prachtige meid. Het is zonde dat je je zo laat kwellen door iets wat alleen in je eigen hoofd bestaat.

Succes.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_134707566
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 02:42 schreef Bredemug het volgende:
''Those who mind don't matter and those who matter don't mind.''

Voor wat het waard is, ik vind je een prachtige meid. Het is zonde dat je je zo laat kwellen door iets wat alleen in je eigen hoofd bestaat.

Succes.
Het is niet "alleen" in haar hoofd. Als er sprake is van BDD is er sprake van een chemische wisselwerking waar ze niks aan kan doen. Ze kan het niet wegdenken net als een diabetisch patiënt haar diabetes niet kan wegdenken.
pi_134707577
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 23:53 schreef kristalhelder het volgende:
Hebben mensen met anorexia niet vaak deze stoornis dan?
Ik snap het ook niet helemaal. Ik dacht altijd dat anorexia onderdeel is van deze stoornis.
pi_134711603
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 23:12 schreef Canillas het volgende:

[..]

Misschien heb je er wat aan om onderscheid te maken tussen wat je echt wil en geloven in een gedachte waarin je aan een gevoel ontsnapt. Nu ga je je hoofd in om in een fantasie over plastische chirurgie aan dat gevoel te ontsnappen. Leren contact te maken met dat gevoel, wat het nou eigenlijk is, is een betere oplossing want zolang je je denken gebruikt om aan je gevoel te ontsnappen zal er altijd wel wat 'mis' zijn omdat er voor die vlucht het idee dat er iets aan je scheelt nodig is. Hoe klote zoiets ook is, je creëert het zelf. Dat inzien wil niet zeggen dat het dan opeens beter is maar je maakt het in ieder geval niet erger :)
Het is niet dat je bewust die gedachte creëert. Als iemand zichzelf lelijk vindt, dan is het voor die persoon gewoon een feit. Zoiets kun je voor jezelf niet veranderen, net zo dat je jezelf ook niet kan aanpraten dat vierkanten eigenlijk cirkels zijn. Ook zegt de rest van de wereld dat het wel zo is.

Het is wel zo dat je denkt dat wanneer je mooier wordt, ook uiteindelijk gelukkiger wordt. Alleen zul je die ultime vorm van geluk nooit bereiken, want je wil het altijd beter en perfecter hebben. Dat is ook de reden waarom plastische chirurgie niet zal helpen, want je gaat je alleen maar op korte termijn iets beter voelen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_134712776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:50 schreef Morrigan het volgende:
Het is niet dat je bewust die gedachte creëert. Als iemand zichzelf lelijk vindt, dan is het voor die persoon gewoon een feit. Zoiets kun je voor jezelf niet veranderen, net zo dat je jezelf ook niet kan aanpraten dat vierkanten eigenlijk cirkels zijn. Ook zegt de rest van de wereld dat het wel zo is.
De verstoring creert die gedachte en het is pas een 'feit' wanneer je gelooft dat je die gedachte echt is en je die vervolgens 'waar' maakt.

Als je onderscheid leert maken tussen jezelf en de gedachten, en daarmee tussen jezelf en de verstoring, kan dat ruimte geven er niet volledig door opgeslokt te worden wanneer het opspeelt.
quote:
Het is wel zo dat je denkt dat wanneer je mooier wordt, ook uiteindelijk gelukkiger wordt. Alleen zul je die ultime vorm van geluk nooit bereiken, want je wil het altijd beter en perfecter hebben. Dat is ook de reden waarom plastische chirurgie niet zal helpen, want je gaat je alleen maar op korte termijn iets beter voelen.
Dan neem je als uitgangspunt dat hoe je eruit ziet gecombineerd met hoe je over je uiterlijk denkt bepalend is voor geluk, typische bdd gedachtegang, terwijl er, gelukkig, eindeloos veel andere dingen zijn om gelukkig mee te worden. Ook het ''want je wil het altijd beter en perfecter hebben'' gedeelte, alsof dat echt is, alsof er iemand is die dat wil en niet dat dat iets is wat voorgehouden wordt door de verstoring/bdd lijkt me gevaarlijk om in te geloven omdat je je dan met de bdd(gedachten) identificeert. Dan kom je er nooit uit.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_134714354
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 09:51 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Het is niet "alleen" in haar hoofd. Als er sprake is van BDD is er sprake van een chemische wisselwerking waar ze niks aan kan doen. Ze kan het niet wegdenken net als een diabetisch patiënt haar diabetes niet kan wegdenken.
Misschien. Een chemisch reactie zoals diabetisch zijn kan ook verholpen worden door een keto diet, genoeg mensen die een chemische onbalans in hun systeem/hoofd hebben kunnen opklaren door inzet te tonen en te werken aan de eigen gezondheid.

De enige vraag wat overblijft is hoe graag men dat wilt. Ik denk dat je verbaasd zou zijn hoeveel mensen eigenlijk verslaafd zijn aan hun eigen zelfmedelijden.

“It is very difficult also to sacrifice one's suffering. A man will renounce any pleasures you like but he will not give up his suffering.”
― G.I. Gurdjieff
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_134716281
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:33 schreef Canillas het volgende:

[..]

De verstoring creert die gedachte en het is pas een 'feit' wanneer je gelooft dat je die gedachte echt is en je die vervolgens 'waar' maakt.

Als je onderscheid leert maken tussen jezelf en de gedachten, en daarmee tussen jezelf en de verstoring, kan dat ruimte geven er niet volledig door opgeslokt te worden wanneer het opspeelt.

Ik geef je dan ook geen ongelijk. Bij schematherapie leer je dat namelijk ook.
ROBODEMONS..................|:(
pi_134718138
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 09:51 schreef KingKloon het volgende:
Het is niet "alleen" in haar hoofd. Als er sprake is van BDD is er sprake van een chemische wisselwerking waar ze niks aan kan doen. Ze kan het niet wegdenken net als een diabetisch patiënt haar diabetes niet kan wegdenken.
Je moet het ook niet weg willen denken maar het inzien voor wat is; geconditioneerde gedachten met bijbehorende gevoelens die je er kan laten zijn maar niets mee/door hoeft te doen, is wel zo belangrijk. Je kan er niks aan doen en dat hoeft ook niet. Het maakt niet zoveel uit wat je denken 'doet' want het zijn maar gedachten, het is niet de persoon die dat denkt of doet en gedachten hebben alleen momentum als je die er zelf aan geeft door erin te geloven.

Als je stelt dat het niet alleen in haar hoofd zit klopt dat, punt is dat dat niet uit hoeft te maken als je daar niet met je aandacht zit.

Doen alsof die chemische wisselwerking bepalend is vanuit het misverstand dat het de persoon zelf is die die dingen denkt gaat niemand uit een dergelijk situatie halen. Medicijnen dempen en verdoezelen en ervoor kiuezen ze nemen is ieders recht maar doen alsof het iets oplost lijkt me verkeerd, je moet ze namelijk blijven nemen om het probleem weg te stoppen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_134718172
quote:
7s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:10 schreef Morrigan het volgende:
Ik geef je dan ook geen ongelijk. Bij schematherapie leer je dat namelijk ook.
Oke :) Ben er altijd een beetje huiverig voor als mensen iets posten wat lijkt alsof ze geloven dat dat waar ze mee zitten is wie ze zijn, dat nare misverstand kan een hoop ellende veroorzaken.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_134718620
Ik zei nergens dat ze die medicijnen moet blijven nemen, het is mogelijk dat ze na een tijd kan stoppen als die chemische reactie in haar brein is veranderd.
pi_134721815
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 23:53 schreef kristalhelder het volgende:
Hebben mensen met anorexia niet vaak deze stoornis dan?
Mensen met anorexia ervaren zichzelf als dik terwijl ze dat niet zijn. In die zin hebben ze een verstoorde lichaamsbeleving, maar het beperkt zich tot gewicht. Bij BDD staat meer het gevoel lelijk te zijn centraal (meestal door een of meerdere 'defecten'). Daarom wordt anorexia geschaard onder de eetstoornissen en niet onder BDD, maar je zou het als een type BDD kunnen zien.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1622894/

quote:
Despite their similarities, BDD and anorexia nervosa have some important differences. They should be differentiated clinically, primarily because they seem to respond differently to treatment. Nonetheless, these disorders overlap in intriguing ways, and in some cases are hard to differentiate. When BDD and anorexia co-occur, it’s important to diagnose both of them because women with both disorders are, it appears, more severely ill than those with anorexia alone. We still know very little about the relationship between these disorders, or about whether DSM’s hierarchy is correct or not. Clearly, we have much to learn about the understudied and intriguing relationship between these disorders of disturbed body image.


[ Bericht 6% gewijzigd door -Strawberry- op 26-12-2013 18:22:41 ]
pi_134722100
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 23:53 schreef kristalhelder het volgende:
Hebben mensen met anorexia niet vaak deze stoornis dan?
Ja dat gaat wel goed samen (in mijn ogen, heb er geen "bewijs" voor).

---------------------------
Vervormd zelfbeeld, ook letterlijk wat ze zien in de spiegel. Ik vergelijk het altijd als je heel vaak een woord achter elkaar zegt dat ie dan ook raar gaat klinken. En als je naar elk lichaamsdeel van jezelf uitgebreid gaat kijken wordt het opeens ook raar om jezelf te zien. En elke keer als je opnieuw in de spiegel kijkt valt het je weer op.
Dit is heel simpel uitgelegd maar het klopt denk ik ergens wel. Al zijn zulke ziektes veel complexer.

:( kut aandoeningen
pi_134722183
En ik heb TS ook zo goed mogelijk proberen uit te leggen waarom ik haar wel mooi vind.. ik bedoelde het goed :D

Al lees ik dus nu dat het niet nuttig is geweest. Maar ben geen psychiater of psycholoog dus ik weet het ook allemaal niet.. ben gewoon iemand van dit forum.

Dus sorry als je er niks aan hebt gehad TS :) succes er mee. Lijkt me echt kut. Alleen al omdat make-up op doen elke dag kut werk is :') en dan komt je hele denkbeeld er nog bij :S
pi_134722668
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 18:38 schreef vera166 het volgende:
En ik heb TS ook zo goed mogelijk proberen uit te leggen waarom ik haar wel mooi vind.. ik bedoelde het goed :D

Al lees ik dus nu dat het niet nuttig is geweest. Maar ben geen psychiater of psycholoog dus ik weet het ook allemaal niet.. ben gewoon iemand van dit forum.

Dus sorry als je er niks aan hebt gehad TS :) succes er mee. Lijkt me echt kut. Alleen al omdat make-up op doen elke dag kut werk is :') en dan komt je hele denkbeeld er nog bij :S
Zo erg is het ook weer niet om dat te zeggen. ;) Tis meer voor mensen uit de omgeving, omdat het anders erg verleidelijk wordt om in dat patroon van bevestiging vragen te blijven hangen. Je blijft dan bezig. "Zie ik er echt goed uit?" "Ja echt." Half uur later weer hetzelfde.
pi_134722681
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 18:32 schreef vera166 het volgende:

[..]

Ja dat gaat wel goed samen (in mijn ogen, heb er geen "bewijs" voor).

---------------------------
Vervormd zelfbeeld, ook letterlijk wat ze zien in de spiegel. Ik vergelijk het altijd als je heel vaak een woord achter elkaar zegt dat ie dan ook raar gaat klinken. En als je naar elk lichaamsdeel van jezelf uitgebreid gaat kijken wordt het opeens ook raar om jezelf te zien. En elke keer als je opnieuw in de spiegel kijkt valt het je weer op.
Dit is heel simpel uitgelegd maar het klopt denk ik ergens wel. Al zijn zulke ziektes veel complexer.

:( kut aandoeningen
Dat is best een goede uitleg.
pi_134722788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 18:38 schreef vera166 het volgende:
En ik heb TS ook zo goed mogelijk proberen uit te leggen waarom ik haar wel mooi vind.. ik bedoelde het goed :D

Al lees ik dus nu dat het niet nuttig is geweest. Maar ben geen psychiater of psycholoog dus ik weet het ook allemaal niet.. ben gewoon iemand van dit forum.

Dus sorry als je er niks aan hebt gehad TS :) succes er mee. Lijkt me echt kut. Alleen al omdat make-up op doen elke dag kut werk is :') en dan komt je hele denkbeeld er nog bij :S
Ja bedankt daarvoor, ik geloof het alleen zelf niet.. Ik zie het zelf niet. Dat is heel moeilijk.. En idd elke dag weer al die makeup haha.. Mijn denkbeeld blijf dat altijd negatief ook al word mij verteld dat ik er gewoon goed uit zie..
pi_134722813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 19:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zo erg is het ook weer niet om dat te zeggen. ;) Tis meer voor mensen uit de omgeving, omdat het anders erg verleidelijk wordt om in dat patroon van bevestiging vragen te blijven hangen. Je blijft dan bezig. "Zie ik er echt goed uit?" "Ja echt." Half uur later weer hetzelfde.
Ja, ik vraag het het liefst heel de dag door.. Heel vermoeiend dat ik mezelf nooit is echt mooi kan vinden.
pi_134722830
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:13 schreef Bloempje91 het volgende:
Foto's haat ik ook van mezelf ik vind mezelf zo lelijk op foto's !!
Ja dat heb ik ook, maar dan ben je gewoon niet fotogeniek.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_134722857
Ook de zijkant van mijn gezicht vind ik echt niet mooi. Heb ook liever niet dat iemand mij van op zij ziet.
pi_134722866
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 19:11 schreef Chinless het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook, maar dan ben je gewoon niet fotogeniek.
Dat ben ik ook niet.
pi_134788020
Ik lijd al ruim 13 jaar aan BDD en het heeft mij gesloopt.

Al ruim 10 jaar leef ik vrijwel geïsoleerd. De afgelopen 10 jaar heb ik 0 vrienden en ik heb 0 relaties achter de rug, 0 dates. vrijwel geen familie op een vader na die bijna altijd weg is of in het buitenland zit en ik nader de 30.

Ook krijg ik al een paar jaar hulp maar dat heeft tot op heden niks opgeleverd. Ik schaam mij teveel om er irl wat over te zeggen + ik slik medicatie waardoor het makkelijk is om je erbij neer te leggen en zielloos door het leven te gaan. De hulpverleners denken dat het goed gaat met mij omdat ik altijd wel redelijk overkom hoe slecht ik mij ook voel.
Aantal suïcidale pogingen 3x, gedachtes nog veel vaker.

Hoe ziet mijn leven eruit?

Ik woon in een koop/huurhuis al 12 jaar op mezelf. Mijn hoogtepunt van de dag begint als ik wakker word als ik nog half slaapdronken ben en een minuutje lang even nergens aan hoef te denken.

Vervolgens sta ik op en loop ik de badkamer in met de lichten gedoofd, 1 x perongeluk mezelf zien de spiegel en ik raak in paniek. Ik kijk alleen naar mezelf van grote afstand altijd vanuit dezelfde plek. Vervolgens eet ik geforceerd brood weg.
Daarna kijk ik een keer of 10 in de spiegel en wordt daar ongelukkig van. Ook maak ik vaak foto's met mijn camera 1, 2 ,3 ,4 ,5 ... 10 .. 100.. 1000 . 10000 foto's tot mijn hele harde schijf vol zit van mijn smarthphone daarna wis ik alles. Nog nooit vond ik mezelf er ok uitzien op 1 van die foto's.

Vervolgens is het tijd voor boodschappen. Ik open de deur van mijn woning en moet flink mijn best doen om mezelf niet te zien in de ruit. Daarna loop ik naar mijn auto en de spiegels zijn zo gesteld dat ik mezelf er niet in kan zien. Maar toch bestaat de drang om af ten toe te kijken wel zo'n 20 keer tijdens de rit en ook dat maakt mij depressief. In de supermarkt kom ik alleen als er weinig mensen zijn, etalages moet ik weer zien te mijden en 'savonds ga ik er al helemaal niet op uit.
Vooral als je door de binnenstad loopt van Utrecht en je ziet overal mensen met relaties en sociale contacten lopen, goeduitziende mensen, redelijk uitziende mensen of niet goeduitziende mensen maar wel met uitstraling. en overal zie je leuke dames lopen en je weet dat je nooit bij eentje kans zult maken. Dan voel ik mij alleen maar kanslozer. Ook om het dragelijker te maken doe ik alsof ik een ernstige ongeneselijke ziekte heb zodat het goed te praten valt.
Daarna ga ik weer naar huis en moet ik weer mijn best doen om mezelf niet in etalages te zien. In huis moet ik weer een paar keer mezelf zien in de spiegel. vervolgens ga ik gamen zodat ik 100% afleiding heb maar tussendoor nog een paar keer in de spiegel kijken. Uiteraard zijn alle gordijnen permanent gesloten.
's Avonds blijf ik altijd thuis want bijvoorbeeld door Utrecht te lopen maakt mij enkel verdrietig en depressief en eenzaam etc.
De feestdagen zijn het ergst, het is heel vervelend om weer eens alleen de kerstdagen door te moeten brengen terwijl iedereen wel iemand kan krijgen maar ik bij de uitzondering hoor. Dit heb mede door medicatie kunnen accepteren.

mijn plannen voor 2014;
Stoppen met medicatie zodat ik weer gevoel terug krijg en tot actie kan overgaan.

Drastische maatregelen nemen. 9 januari ga ik langs een plastisch chirurg en binnenkort krijg ik ook een beugel om mijn tanden recht te zetten en later een kaak operatie omdat die helemaal is scheef gegroeid en medisch bevestigd is dat het inderdaad een aandoening is dat dus niet in mijn hoofd zit maar dit waarschijnlijk wel overdrijf.

Proberen sociale contacten te zoeken van mijn eigen leeftijd in een blinden instituut zodat ze mijn gezicht dus niet kunnen zien.

Of ik kan er voor kiezen om medicatie te blijven slikken en tevreden zijn met het feit dat ik nog steeds adem en nog zo'n 50 jaar zo kan doorgaan.

mijn bdd klachten richten zich enkel op het gezicht. ik zie mezelf als iemand met een lang te smal ongezond scheefgegroeid gezicht met een slechte huid. Het liefst zou ik een ander hoofd willen want hoe ik er nu uitzie blijven alle deuren gesloten. En dus is plastische chirurgie de enige oplossing.. en omdat alles zo lang duurt moeten er drastische dingen gebeuren anders blijft mijn leven voor altijd zo doorgaan en dat wil ik liever niet.

Mijn legitimatie bewijs is verlopen en ik weiger hem te laten verlengen omdat ik dan pasfoto's moet laten maken.

Dus voor iedereen met bdd die dit leest, zorg ervoor dat je het nooit zover laat komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door richard_prf op 28-12-2013 16:20:03 ]
pi_134795243
:* Ik wil alleen reageren op onderstaande:

quote:
De hulpverleners denken dat het goed gaat met mij omdat ik altijd wel redelijk overkom hoe slecht ik mij ook voel.
Waarom dan toch dat masker? Daar heb je alleen jezelf mee. Hoe een last zal er van je schouders vallen als je met een hulpverlener een vertrouwensband kunt opbouwen en alles kunt vertellen wat je dwarszit.
pi_134797113
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:09 schreef richard_prf het volgende:

mijn plannen voor 2014;
.
Allereerst: respect voor het delen van je verhaal. Het is in ieder geval een goede zaak dat je bij een hulpverlener zit. Hoe komt het dat je niet open bij hem/haar kunt zijn? Al heb je maar 1 iemand waarbij je je verhaal kwijt kan en wat steun aan hebt zou het al veel schelen.

Verder maakt uiterlijk echt niet veel uit voor sociale contacten. Het is wel zo dat wanneer je je uiterlijk mee hebt je makkelijker contact maakt met anderen maar je moet het daar niet op gooien.

Verder is het goed dat je plannen maakt voor het nieuwe jaar maar ga daar ook echt mee aan de slag. Ga bijv direct 2 januari een id-bewijs halen, ga naar de tandarts, meld je aan bij het 25+ op zoek naar contacten topic etc. Probeer echt veranderingen door te voeren om je uit je vaste patronen te halen en dat zo snel mogelijk. Succes. ^O^
pi_134809427
Dit alles onder begeleiding van professionals, mag ik hopen?
pi_134861240
Ik heb ook bdd, helaas... Al meer dan een jaar niet uitgeweest, durf geen relaties aan te gaan en denk ook echt dat ik alleen oud ga worden hierdoor... Als ik al oud word. Slik 40 mg citalopram per dag, merk er geloof ik nog niet erg veel van. Wel 'fijn' dat er hier mensen zijn die het ook hebben, kan er namelijk nooit met iemand over praten aangezien niemand het begrijpt, komt jullie zeker wel bekend voor...
  maandag 30 december 2013 @ 08:13:14 #105
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134863768
quote:
Hoi, ik vind je er juist wel aantrekkelijk uitzien op de foto :*

mijn zus heeft ook bij PSYQ gezeten, maar dan voor haar alcoholprobleem en het heeft goed geholpen, dus gaat goedkomen lieve meid.

quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 01:16 schreef girl_1990 het volgende:
Ik heb ook bdd, helaas... Al meer dan een jaar niet uitgeweest, durf geen relaties aan te gaan en denk ook echt dat ik alleen oud ga worden hierdoor... Als ik al oud word. Slik 40 mg citalopram per dag, merk er geloof ik nog niet erg veel van. Wel 'fijn' dat er hier mensen zijn die het ook hebben, kan er namelijk nooit met iemand over praten aangezien niemand het begrijpt, komt jullie zeker wel bekend voor...
Misschien is PSYQ dan ook wel een mooie oplossing voor jou :Y
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134882830
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 01:16 schreef girl_1990 het volgende:
Ik heb ook bdd, helaas... Al meer dan een jaar niet uitgeweest, durf geen relaties aan te gaan en denk ook echt dat ik alleen oud ga worden hierdoor... Als ik al oud word. Slik 40 mg citalopram per dag, merk er geloof ik nog niet erg veel van. Wel 'fijn' dat er hier mensen zijn die het ook hebben, kan er namelijk nooit met iemand over praten aangezien niemand het begrijpt, komt jullie zeker wel bekend voor...
Erg he die ziekte... Ik slik ook citalopram 30 mg nu 4 maanden ofzo merk er helemAal Niks van.. Alleen suf . Ik slik ook 30 mg abilify merk ik ook niks van. Dus ik denk dat ik er maar mee ga stoppen...
pi_134882918
[quote]0s.gif Op maandag 30 december 2013 08:13 schreef F1978 het volgende:

[..]

Hoi, ik vind je er juist wel aantrekkelijk uitzien op de foto :*

mijn zus heeft ook bij PSYQ gezeten, maar dan voor haar alcoholprobleem en het heeft goed geholpen, dus gaat goedkomen lieve meid.

Lief, dankjewel! Ik zie het helaas zelf niet... En ik denk dat plastische chirugie de eengiste oplossing is...

Fijn dat het nu goed gaat met je zus.
pi_134899179
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 01:16 schreef girl_1990 het volgende:
Ik heb ook bdd, helaas... Al meer dan een jaar niet uitgeweest, durf geen relaties aan te gaan en denk ook echt dat ik alleen oud ga worden hierdoor... Als ik al oud word. Slik 40 mg citalopram per dag, merk er geloof ik nog niet erg veel van. Wel 'fijn' dat er hier mensen zijn die het ook hebben, kan er namelijk nooit met iemand over praten aangezien niemand het begrijpt, komt jullie zeker wel bekend voor...
Als er niks veranderd zal dat ook zo gebeuren.


Ik ben ook al redelijk oud nu. Als je BDD hebt en er veranderd niets dan is wat ik heb bereikt (koopwoning,opleiding,kantoorbaan,auto) het hoogst haalbare. En dat is behoorlijk wat want de meeste met deze stoornis leggen het af als ze NIET geholpen worden. En ik liep er sowieso al 10 jaar mee rond voordat ik hulp zocht.
Dit alles wel ten koste van ruim 10 jaar geen sociale contacten en gewoon helemaal alleen zijn.
Alleen zijn tijdens kerst, verjaardag etc. niet uitgaan, nooit op vakantie gaan.
Je leert alleen wel heel zelfstandig te zijn. En wat ook wel helpt is om je zelf niet de schuld te geven. Maar ik weet hoe moeilijk het is om met deze mentale ziekte te leven.

De enige manier om met mensen om te gaan in mijn situatie is om ze ervoor te betalen zoals bij het ggz.

Het enige at ik altijd wel heb gehad is een sterke wil en overlevingsdrang. Maar als ik eerlijk ben mag het van mij ook zomaar afgelopen zijn.
Dat bericht van die vrouw die al 10 jaar dood bleek te zijn in haar huis zou in mijn geval ook zomaar realiteit kunnen worden.

Citalopram slikte ik ook, dat hielp wel erg in het begin dat ik weer een beetje buiten kwam. Maar de bijwerkingen waren extreem en na ongeveer een half jaartje na het innemen hadden de medicijnen geen effect meer.
Hierna ging ik over op cetraline die helpen wel redelijk maar het voelt wel alsof je geen ziel meer hebt en leeg bent van binnen. Je kan niet echt pijn meer voelen maar je kan ook nergens meer vrolijk van worden De hoogte - en dieptepunten zijn sterk afgezwakt zeg maar. Ik ben er constanter door geworden.

[ Bericht 7% gewijzigd door richard_prf op 30-12-2013 23:03:33 ]
pi_134899409
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:30 schreef RunForestRun het volgende:

[..]

Allereerst: respect voor het delen van je verhaal. Het is in ieder geval een goede zaak dat je bij een hulpverlener zit. Hoe komt het dat je niet open bij hem/haar kunt zijn? Al heb je maar 1 iemand waarbij je je verhaal kwijt kan en wat steun aan hebt zou het al veel schelen.

Verder maakt uiterlijk echt niet veel uit voor sociale contacten. Het is wel zo dat wanneer je je uiterlijk mee hebt je makkelijker contact maakt met anderen maar je moet het daar niet op gooien.

Verder is het goed dat je plannen maakt voor het nieuwe jaar maar ga daar ook echt mee aan de slag. Ga bijv direct 2 januari een id-bewijs halen, ga naar de tandarts, meld je aan bij het 25+ op zoek naar contacten topic etc. Probeer echt veranderingen door te voeren om je uit je vaste patronen te halen en dat zo snel mogelijk. Succes. ^O^
Thanks,

Waarschijnlijk ben ik niet duidelijk en direct genoeg tegen hem. Plus het feit dat ik mij zelf zo minderwaardig vind dat ik mezelf wegcijfer en de boel zelf bagatelliseer. Mijn hulpverleners zijn sowieso altijd man... want bij een vrouw durf ik zoiets tegen te beginnen dan moet ze echt alle informatie uit mij trekken daar had ik ook specifiek om gevraagd wat mijn voorkeur was, maar ik gaf er geen uitleg bij waarom.

Het probleem is ook dat ik geen echte actie onderneem om contacten te maken, ook omdat ik denk dat anderen mij onaantrekkelijk vinden maar vooral omdat ik een hekel aan mezelf heb waardoor ik nooit goed in mijn vel zit. Toch wel een voorwaarde om contacten aan te gaan.

Ik hoop inderdaad dat de ortho iets kan betekenen voor mij. Bij de laatste consult bij een andere Ortho zou het 5 jaar duren om de boel helemaal recht te krijgen. Ik vind dat het sneller moet kunnen daarom dat ik nu voor een second opionion ga en ook nog een third.

[ Bericht 67% gewijzigd door richard_prf op 30-12-2013 22:57:39 ]
pi_134899420
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:41 schreef Szlie het volgende:
Dit alles onder begeleiding van professionals, mag ik hopen?
IK heb mij voorgenomen om wat directer te zijn tegen de professionals. Maybe ben ik niet duidelijk genoeg over de ernst van de situatie.
pi_134904228
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:27 schreef richard_prf het volgende:

[..]

IK heb mij voorgenomen om wat directer te zijn tegen de professionals. Maybe ben ik niet duidelijk genoeg over de ernst van de situatie.
Hoe heb je de hulpverlening tot nu toe ervaren? Wat bedoel je met directer, wat bevalt er niet in de huidige situatie?
pi_134906693
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 23:33 schreef Szlie het volgende:

[..]

Hoe heb je de hulpverlening tot nu toe ervaren? Wat bedoel je met directer, wat bevalt er niet in de huidige situatie?
Ronduit slecht, maar dat ligt misschien ook aan mezelf. Ik durf nooit te zeggen hoe ik mij echt voel irl en wat mij echt dwars zit uit schaamte maar ook omdat mijn problematiek belachelijk klinkt vanuit de derde persoons view en dat het niet erg genoeg is. En dat er mensen zijn met veel ernstige problematiek. Dat ik daar zit voor een probleem dat het niet waard is. Ik word kwaad op mezelf dat als ik denk dat als ik in Afrika zou wonen en dagelijks honger lijd ik nooit deze "luxe" problemen zou hebben.

Ik zie mijn psych 1 keer per 2 maanden omdat hij denkt dat het wel goed gaat of zo.
Ik krijg medicatie voorgeschreven en that's it. tijdens de spaarzame gesprekken gaat het vooral daarover.Of ik last heb van bijwerkingen en of ik nog genoeg heb voor de komende maanden.

Ik heb weleens gezegd dat ik mij de lelijkste man van NL vind maar ik kreeg niet het idee dat dat serieus genomen werd maar misschien breng ik het niet goed over. Tevens met die medicatie in mijn lichaam is het heel lastig om mij te uiten. De emoties worden geneutraliseerd door de medicijnen en het is lastig inschatten hoe ik mij echt voel.

Ook heb ik het idee dat ze niet echt ervaren zijn in deze stoornis alsof het nog redelijk onbekend is voor hen. Verschillende medicaties uitproberen is eigenlijk het enige wat ik daar doe.

Ik zit er ook redelijk normaal bij, ik let op mijn houding, ik kleed me goed. Verzorg me goed en ik probeer er redelijk zelfverzekerd bij te zitten.Waarschijnlijk valt er niet zoveel op aan de buitenkant. Wel betrap ik mij erop dat ik super vaak aan mijn huid zit van mijn gezicht op mijn defecten te verbergen. Het liefst trek ik permanent een zak over mijn hoofd.

[ Bericht 4% gewijzigd door richard_prf op 31-12-2013 01:16:58 ]
pi_134908420
Grootste frustraties zijn:

Gevoel te hebben dat je niet goed genoeg bent,
Je leven geen inhoud heeft.
Anderen progressie zien boeken terwijl je zelf stil staat.
Zijlijn toeschouwer zijn zonder enkele kans van deelnemen.
Geen kans hebben op liefde.
Geen zelfontwikkeling.
Andere mensen gelukkig zien terwijl je door de stad loopt waardoor een gevoel van eenzaamheid onstaat. En je met de neus op feiten gedrukt wordt.

Geen kans op sociale contacten tenzij je ervoor betaalt.
Geen kans op liefde tenzij je zoekt in een blinden instituut.

De overtuiging hebben dat deze problemen worden opgelost als het uiterlijk er redelijk of goed uitziet.

Als deze dingen uitblijven terwijl je ouder wordt dan ga je er helemaal in geloven en ben je overtuigt dat je gedachtes de waarheid zijn. Behandeling wordt dan heel erg lastig dus voor alle jongere mensen is het verstandig om er zo snel mogelijk mee aan de slag te gaan dan kan je een hoop ellende besparen.

Het enige wat ik kan doen is mij berusten in de situatie, mijzelf wegcijferen, altruïstisch zijn.
Dat is precies datgene wat ik al jaren doe.

Ik zou bijvoorbeeld niet gelukkig worden als ik de jackpot win van 30 miljoen. Ik zie er liever redelijk goed uit dat weegt zwaarder. Het geld zal ik linea recta investeren in plastische chirurgie.
Pas als ik tevreden met hoe ik er zelf uitzie kan ik gaan beginnen met leven. dat is helaas mijn instelling dat onjuist klinkt maar ik wel in overtuigd ben.

Andere dingen die ik vermijd zijn soaps, romantische films, wegschakelen als er enigszins aantrekkelijke vrouwen op de tv verschijnen, facebook e.a. social media.
Dit vermijd ik omdat er anders een grote gevoel van faal ontstaan en verdrietig en gefrustreerd raak dat ik dit soort dingen moet missen in mijn leven.
Alles wat ik op tv zie moet horror,drama of thriller zijn met bij voorkeur een slechte afloop. Scenes met liefde spoel ik zo snel mogelijk door.

[ Bericht 8% gewijzigd door richard_prf op 31-12-2013 01:57:47 ]
pi_134910153
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:16 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ronduit slecht, maar dat ligt misschien ook aan mezelf. Ik durf nooit te zeggen hoe ik mij echt voel irl en wat mij echt dwars zit uit schaamte maar ook omdat mijn problematiek belachelijk klinkt vanuit de derde persoons view en dat het niet erg genoeg is. En dat er mensen zijn met veel ernstige problematiek. Dat ik daar zit voor een probleem dat het niet waard is. Ik word kwaad op mezelf dat als ik denk dat als ik in Afrika zou wonen en dagelijks honger lijd ik nooit deze "luxe" problemen zou hebben.

Ik zie mijn psych 1 keer per 2 maanden omdat hij denkt dat het wel goed gaat of zo.
Ik krijg medicatie voorgeschreven en that's it. tijdens de spaarzame gesprekken gaat het vooral daarover.Of ik last heb van bijwerkingen en of ik nog genoeg heb voor de komende maanden.

Ik heb weleens gezegd dat ik mij de lelijkste man van NL vind maar ik kreeg niet het idee dat dat serieus genomen werd maar misschien breng ik het niet goed over. Tevens met die medicatie in mijn lichaam is het heel lastig om mij te uiten. De emoties worden geneutraliseerd door de medicijnen en het is lastig inschatten hoe ik mij echt voel.

Ook heb ik het idee dat ze niet echt ervaren zijn in deze stoornis alsof het nog redelijk onbekend is voor hen. Verschillende medicaties uitproberen is eigenlijk het enige wat ik daar doe.

Ik zit er ook redelijk normaal bij, ik let op mijn houding, ik kleed me goed. Verzorg me goed en ik probeer er redelijk zelfverzekerd bij te zitten.Waarschijnlijk valt er niet zoveel op aan de buitenkant. Wel betrap ik mij erop dat ik super vaak aan mijn huid zit van mijn gezicht op mijn defecten te verbergen. Het liefst trek ik permanent een zak over mijn hoofd.
Wat je hier post, zou je ook met je psych moeten bespreken. Print desnoods deze teksten uit en geef het aan hem. Hoef niet aan het begin van het gesprek, maar kan ook het einde. Dan weet hij in ieder geval wat er door je heen gaat.
ROBODEMONS..................|:(
pi_134915646
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat je hier post, zou je ook met je psych moeten bespreken. Print desnoods deze teksten uit en geef het aan hem. Hoef niet aan het begin van het gesprek, maar kan ook het einde. Dan weet hij in ieder geval wat er door je heen gaat.
Mee eens. Als je je bedenkt dat dit mensen (horen) te zijn die met tal van problemen in aanraking komen en ook weten dat BDD een psychische ziekte is, dan zou dat de schaamte ook wat weg kunnen nemen. Heb je het vertrouwen niet in je psych dat hij genoeg verstand heeft van BDD, dan wordt het tijd om een doorverwijzing te vragen naar iemand die je wel kan helpen. Er zijn vast psychologen die zich op dat gebied hebben gespecialiseerd.
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:02:45 #116
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134916378
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mee eens. Als je je bedenkt dat dit mensen (horen) te zijn die met tal van problemen in aanraking komen en ook weten dat BDD een psychische ziekte is, dan zou dat de schaamte ook wat weg kunnen nemen. Heb je het vertrouwen niet in je psych dat hij genoeg verstand heeft van BDD, dan wordt het tijd om een doorverwijzing te vragen naar iemand die je wel kan helpen. Er zijn vast psychologen die zich op dat gebied hebben gespecialiseerd.
Klopt... want bij bv PSYQ zijn ze wel goed in alcoholverslaving, aangezien dat voor mijn zus zeer goed geholpen heeft (en zeker niet alleen bij haar).
Maar voor ernstigere vormen van autisme bv moet je toch weer naar een ander, aangezien dat niet hun specialisatie is.
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134927414
Ik weet dat er in Leiden en Amsterdam specifieke behandelingen voor bdd zijn, zit er zelf ook aan te denken maar het is voor mij niet bepaald in de buurt. Misschien dat jullie er ook iets aan kunnen hebben? Momenteel volg ik deeltijdbehandeling, maar heb er niets aan. Zie ook niet wat de therapeutische waarde moet zijn van de dingen die ik daar doe, maar het is beter dan niets doen, denk ik dan maar... Toch maar eens kijken op de site van PSYQ.
  woensdag 1 januari 2014 @ 12:12:09 #118
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134947965
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:20 schreef girl_1990 het volgende:
Ik weet dat er in Leiden en Amsterdam specifieke behandelingen voor bdd zijn, zit er zelf ook aan te denken maar het is voor mij niet bepaald in de buurt. Misschien dat jullie er ook iets aan kunnen hebben? Momenteel volg ik deeltijdbehandeling, maar heb er niets aan. Zie ook niet wat de therapeutische waarde moet zijn van de dingen die ik daar doe, maar het is beter dan niets doen, denk ik dan maar... Toch maar eens kijken op de site van PSYQ.
Tja, ze zijn op meerdere gebieden wel goed in elk geval.
Ik geloof zeker niet dat je van hun behandeling spijt gaat krijgen.
Het is alleen even de vraag of je een beetje in de buurt van ze zit natuurlijk, maar dat is gelukkig snel op de site te zien.
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134952784
Inderdaad. Fulminante BBD behoeft zeer deskundige therapie. Het zou erg goed zijn om een gespecialiseerde psychiater te zoeken voor de behandeling.
pi_135049208
Ik twijfel of ik nou wel een neuscorrecie moet laten doen of niet... Iedereen zegt dat het niet nodig is en mezelf alleen maar verminkt.. Maar ik mijn ogen is mijn neus te groot .. Het zal wel de bdd zijn pff moeilijke ziekte.
pi_135054255
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:44 schreef Bloempje91 het volgende:
Ik twijfel of ik nou wel een neuscorrecie moet laten doen of niet... Iedereen zegt dat het niet nodig is en mezelf alleen maar verminkt.. Maar ik mijn ogen is mijn neus te groot .. Het zal wel de bdd zijn pff moeilijke ziekte.
Ik zou het niet doen. Mijns inziens is je neus gewoon normaal dat past bij je gezicht.Jezelf verminken is misschien een groot woord maar als je doorgaat met ingrepen aan iets waar medisch of esthetisch gezien eigenlijk niks mis mee is dan kan het onnatuurlijk gaan ogen en dat is ook niet wat je wilt lijkt mij. Daarom ook dat je bij de juiste therapie waarschijnlijk veel meer baat mee zult hebben.
(als die bestaat)
Maar ik wil liever niet hypocriet overkomen want het liefst zou ik ook bij mezelf van alles willen veranderen. Al is mijn situatie wel iets anders dan de jouwe daar er daadwerkelijk een medisch mankement aan mijn kaak is vastgesteld. Als deze ingreep eenmaal is gedaan dan ben ik niet van plan om verder te gaan met nieuwe ingrepen. Je moet proberen een grens te trekken.

[ Bericht 6% gewijzigd door richard_prf op 04-01-2014 02:42:35 ]
pi_135054655
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 16:07 schreef Szlie het volgende:
Inderdaad. Fulminante BBD behoeft zeer deskundige therapie. Het zou erg goed zijn om een gespecialiseerde psychiater te zoeken voor de behandeling.
Ik heb nog nooit gelezen of gehoord over succesvolle therapieën over deze stoornis althans niks inhoudelijks. En ik weet niet eens of er wil iets bestaat dat mij echt kan gaan helpen. Ik heb zo'n beetje alles gemist dat er te missen valt in het leven in mijn jeugd 18-27. Het leven is loodzwaar zonder sociale contacten, er blijft veel te veel tijd over om na te denken en dan vooral de negatieve gedachtes die sterk de overhand hebben.
De grootste frustraties deze kerst en jaarwisseling waren hoe anderen plezier maken en uitgaan en dat soort dingen terwijl je zelf wegrot in je huis. Het gevoel van buitensluiting en je minderwaardig voelen is groot dat zich dan ook weer vertaald in lichamelijke problemen zoals hoofdpijn, vermoeid zijn, niet goed meer kunnen nadenken, je ogen die leeg lijken vanwege machteloosheid.
Ik denk dat als je aan bdd lijd en geen sociale contacten hebt en dus ook nooit van het leven kan genieten dat je hier grote mentale problemen aan overhoudt op latere leeftijd als dit doorzet. Het gevoel van alles gemist te hebben in het leven zorgt voor een frustrerend gevoel maar nog steeds ben ik er van overtuigd dat alle deuren gesloten bleven vanwege een dramatisch uiterlijk.
Hoewel ik mij nog steeds onaantrekkelijk vind merk ik wel dat uiterlijk een mindere rol van betekenis gaat vormen in deze fase van het leven. De grootste pijn is alles gemist te hebben wat er te missen valt en je vrijwel elke dag jarenlang super klote te voelen.
Toch heb ik er voor gezorgd dat de andere zaken zoals opleiding , huis, rijbewijs etc wel te regelen maar zonder enig plezier.
Maar maybe ben ik wel gewoon een loner en gewoon zo afwijkend ben van de norm dat ik er voor gemaakt ben om alleen te zijn. Dit zou mij in elk geval een beter gevoel geven.

[ Bericht 2% gewijzigd door richard_prf op 04-01-2014 02:19:21 ]
pi_135087960
Richard, werk je ook nog?

BDD is heel moeilijk te behandelen, dat is mij bekend. Het streven zou voorlopig moeten zijn om de harde kantjes ervan af te halen, want zo'n isolement waar jij over schrijft, maakt dat je in die vicieuze cirkel blijft zitten.
pi_135146417
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:32 schreef Szlie het volgende:
Richard, werk je ook nog?

BDD is heel moeilijk te behandelen, dat is mij bekend. Het streven zou voorlopig moeten zijn om de harde kantjes ervan af te halen, want zo'n isolement waar jij over schrijft, maakt dat je in die vicieuze cirkel blijft zitten.
Parttime op het moment vanwege omstandigheden, heb een jaar of 5 op kantoor gewerkt.
De jaren op kantoor waren faal door de vrouwen werd ik genegeerd en dat kwam omdat ik er ontzettend jong uitzag. Ik was 25 maar zag eruit als 16,17 gewoon omdat ik er slungelig uitzag met ook nog een onzekere houding en zo. Ik was niet interessant genoeg. Dat is mij ook letterlijk verteld dat ze dachten dat ik stage kwam lopen in het begin vanwege mijn hele jonge puberale uiterlijk.
Dit kwam omdat ik mijzelf niet meer goed verzorgde, bijna niet eten, depressief voelen etc mijn gewicht was veel te laag en ik was lijkbleek dat is nu niet meer gelukkig.Ik moest zelfs een kilo of 2 afvallen.

Vandaag weer te horen gekregen dat ik de enige ben met BDD in de 35 jarige loopbaan van de psych.
Hij gaat nu bekijken wat de mogelijkheden zijn om een gespecificeerde behandeling aan te bieden. Ook was hij blij dat ik nu meer dingen vertelde en directer durfde te zijn.
Maar hij kan eigenlijk niks voor mij betekenen behalve mij doorverwijzen.
pi_135146943
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:14 schreef richard_prf het volgende:
Vandaag weer te horen gekregen dat ik de enige ben met BDD in de 35 jarige loopbaan van de psych.
Hij gaat nu bekijken wat de mogelijkheden zijn om een gespecificeerde behandeling aan te bieden. Ook was hij blij dat ik nu meer dingen vertelde en directer durfde te zijn.
Maar hij kan eigenlijk niks voor mij betekenen behalve mij doorverwijzen.

Zoals verwacht dus. :) Fijn dat je gespecificeerde behandeling gaat krijgen.
pi_135169922
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:14 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Parttime op het moment vanwege omstandigheden, heb een jaar of 5 op kantoor gewerkt.
De jaren op kantoor waren faal door de vrouwen werd ik genegeerd en dat kwam omdat ik er ontzettend jong uitzag. Ik was 25 maar zag eruit als 16,17 gewoon omdat ik er slungelig uitzag met ook nog een onzekere houding en zo. Ik was niet interessant genoeg. Dat is mij ook letterlijk verteld dat ze dachten dat ik stage kwam lopen in het begin vanwege mijn hele jonge puberale uiterlijk.
Dit kwam omdat ik mijzelf niet meer goed verzorgde, bijna niet eten, depressief voelen etc mijn gewicht was veel te laag en ik was lijkbleek dat is nu niet meer gelukkig.Ik moest zelfs een kilo of 2 afvallen.

Vandaag weer te horen gekregen dat ik de enige ben met BDD in de 35 jarige loopbaan van de psych.
Hij gaat nu bekijken wat de mogelijkheden zijn om een gespecificeerde behandeling aan te bieden. Ook was hij blij dat ik nu meer dingen vertelde en directer durfde te zijn.
Maar hij kan eigenlijk niks voor mij betekenen behalve mij doorverwijzen.

Mooi! Dit is positief om te horen. Hopen dat je snel ergens terecht kunt.

Hoe trek je het op je werk? Zelfde werkgever? Zelfde soort werk?

Vroeg me af hoe het staat met vrienden en familie. Het sociale vangnet, dus. Misschien heb je er al over geschreven, maar het is me even ontgaan.
pi_135178000
Ik kan de gedachtes die bij BDD horen wel enigzins plaatsen. Ik heb zelf last van OCD en snap daarom wel een beetje de gedachtes die je hoe hard je het ook probeert niet uit je hoofd kan krijgen. Dat je er depri van wordt. Echter is OCD(in mijn geval) veel minder erg dan de BDD die Richard_prf beschrijft.
Nog even daarover een vraagje: Zijn er medicijnen die OCD bestrijden?? Nu ben ik niet een zware OCD patient dus medicijnen waar je een zombie van wordt hoef ik niet. Maar gewoon lichte medicijnen die je een handje helpen?

Ontopic: In ieder geval heel veel succes en misschien moet je dit met een psychiater en niet met een psycholoog bespreken. Die zijn vaak wel wat meer kundig met dit soort stoornissen.
pi_135216996
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:00 schreef Szlie het volgende:

[..]

Mooi! Dit is positief om te horen. Hopen dat je snel ergens terecht kunt.

Hoe trek je het op je werk? Zelfde werkgever? Zelfde soort werk?

Vroeg me af hoe het staat met vrienden en familie. Het sociale vangnet, dus. Misschien heb je er al over geschreven, maar het is me even ontgaan.
Nee, thuiswerk, en soms op de weg, geheel zelfstandig.
Nee ik heb geen vrienden, ik woon 11 jaar op mezelf en heb sindsdien geen sociale contacten. Geen contact met familie (alleen vader maar die is bijna altijd in het buitenland).
pi_135278197
Heb echt wel respect voor je Richard, dat je nog werkt en volhoudt.
Ik heb gelukkig nog vriendinnen en ook binnen de deeltijd veel contacten,
dit werkt vaak wel als goede afleiding. Ik vind mezelf alleen te lelijk voor
liefde e.d. en gelukkig nog niet voor vriendschappen en familie. Daarin
is uiterlijk ook niet zo belangrijk voor mij, denk ik...
pi_135284710
De foto in de eerste pagina van je topic is niet meer te zien. Is dit bewust of niet? Ben nou zelf ook wel benieuwd :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 02:06 schreef richard_prf het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gelezen of gehoord over succesvolle therapieën over deze stoornis althans niks inhoudelijks. En ik weet niet eens of er wil iets bestaat dat mij echt kan gaan helpen. Ik heb zo'n beetje alles gemist dat er te missen valt in het leven in mijn jeugd 18-27. Het leven is loodzwaar zonder sociale contacten, er blijft veel te veel tijd over om na te denken en dan vooral de negatieve gedachtes die sterk de overhand hebben.
De grootste frustraties deze kerst en jaarwisseling waren hoe anderen plezier maken en uitgaan en dat soort dingen terwijl je zelf wegrot in je huis. Het gevoel van buitensluiting en je minderwaardig voelen is groot dat zich dan ook weer vertaald in lichamelijke problemen zoals hoofdpijn, vermoeid zijn, niet goed meer kunnen nadenken, je ogen die leeg lijken vanwege machteloosheid.
Ik denk dat als je aan bdd lijd en geen sociale contacten hebt en dus ook nooit van het leven kan genieten dat je hier grote mentale problemen aan overhoudt op latere leeftijd als dit doorzet. Het gevoel van alles gemist te hebben in het leven zorgt voor een frustrerend gevoel maar nog steeds ben ik er van overtuigd dat alle deuren gesloten bleven vanwege een dramatisch uiterlijk.
Hoewel ik mij nog steeds onaantrekkelijk vind merk ik wel dat uiterlijk een mindere rol van betekenis gaat vormen in deze fase van het leven. De grootste pijn is alles gemist te hebben wat er te missen valt en je vrijwel elke dag jarenlang super klote te voelen.
Toch heb ik er voor gezorgd dat de andere zaken zoals opleiding , huis, rijbewijs etc wel te regelen maar zonder enig plezier.
Maar maybe ben ik wel gewoon een loner en gewoon zo afwijkend ben van de norm dat ik er voor gemaakt ben om alleen te zijn. Dit zou mij in elk geval een beter gevoel geven.
Shit. Wat zou ik graag een biertje met je willen doen een keer zeg :s)
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_135285146
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:14 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Shit. Wat zou ik graag een biertje met je willen doen een keer zeg :s)
Lief O+
pi_135289653
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:14 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
De foto in de eerste pagina van je topic is niet meer te zien. Is dit bewust of niet? Ben nou zelf ook wel benieuwd :)

[..]

Shit. Wat zou ik graag een biertje met je willen doen een keer zeg :s)
http://nl.tinypic.com/r/opwfwm/5
pi_135290083
quote:
Helemaal niets mis mee hoor! Ziet er goed uit. En je neus te groot? Je hebt juist een relatief kleine neus vind ik. Sowieso prima in verhouding tot je gezicht.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_135319575
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:52 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Helemaal niets mis mee hoor! Ziet er goed uit. En je neus te groot? Je hebt juist een relatief kleine neus vind ik. Sowieso prima in verhouding tot je gezicht.
Dankjewel!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 16:43:22 #136
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_135321434
Ik herken veel dingen uit de OP van mezelf ;(
  vrijdag 10 januari 2014 @ 17:02:45 #137
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_135322242
quote:
Ik weet dat het niet veel zal helpen, maar je neus is echt niet te groot...

En dit zeg ik niet uit medelijden of iets dergelijks, ik meen elk woord.
pi_135323944
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:02 schreef aequus het volgende:

[..]

Het helpt idd niet door het te zeggen.. Want ik zie het zelf anders. En vind een neuscorrectie echt nodig. Maar iedereen zegt dat het niet nodig is wat ik dus niet begrijp..

Ik weet dat het niet veel zal helpen, maar je neus is echt niet te groot...

En dit zeg ik niet uit medelijden of iets dergelijks, ik meen elk woord.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:18:10 #139
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_135325250
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:44 schreef Bloempje91 het volgende:

[..]

De enige kritiek die ik heb is dat je je commentaar in mijn quote hebt verwerkt :D

Maar ik snap wat je bedoelt, de enige reden dat ik dit topic tegenkwam is omdat ik het bewust opzocht in de sherlock tool [staat bovenaan in de balk, gele kleur. kan je dingen mee opzoeken]

Ik ben bang dat ik zelf ook een vorm van BDD heb, er zijn van beide kanten veel argumenten om het wél en niet te hebben...
pi_135355540
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:18 schreef aequus het volgende:

[..]

De enige kritiek die ik heb is dat je je commentaar in mijn quote hebt verwerkt :D

Maar ik snap wat je bedoelt, de enige reden dat ik dit topic tegenkwam is omdat ik het bewust opzocht in de sherlock tool [staat bovenaan in de balk, gele kleur. kan je dingen mee opzoeken]

Ik ben bang dat ik zelf ook een vorm van BDD heb, er zijn van beide kanten veel argumenten om het wél en niet te hebben...
Haha. Het is een hele moeilijke ziekte, BDD . Ik heb er dagelijks last van en denk heel de dag door aan mijn uiterlijk, wat er allemaal verbeterd kan worden. Ben nooit eens echt gelukkig met hoe ik er uit zie , het is echt een obsessie. Nou denk ik weer, ik wil mijn neus anders hebben .. ( want mijn neus is te groot) zo zie ik het.. Het is elke keer wat anders, dan mijn kin ( heb een kincorrectie gehad) en dan mijn lippen weer die wil ik voller oja en ook mijn jukbeenderen .. En nu weer mijn neus... Ik voel me gewoon niet gelukkig zo. Maar niemand begrijpt me, en de plastische chirug weigert... Omdat het niet nodig is zegt die en het er
Niet mooier van word. Wat ik dus wel denk, dan hoop ik mezelf is te accepteren ..
pi_135356237
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:45 schreef Bloempje91 het volgende:

[..]

Haha. Het is een hele moeilijke ziekte, BDD . Ik heb er dagelijks last van en denk heel de dag door aan mijn uiterlijk, wat er allemaal verbeterd kan worden. Ben nooit eens echt gelukkig met hoe ik er uit zie , het is echt een obsessie. Nou denk ik weer, ik wil mijn neus anders hebben .. ( want mijn neus is te groot) zo zie ik het.. Het is elke keer wat anders, dan mijn kin ( heb een kincorrectie gehad) en dan mijn lippen weer die wil ik voller oja en ook mijn jukbeenderen .. En nu weer mijn neus... Ik voel me gewoon niet gelukkig zo. Maar niemand begrijpt me, en de plastische chirug weigert... Omdat het niet nodig is zegt die en het er
Niet mooier van word. Wat ik dus wel denk, dan hoop ik mezelf is te accepteren ..
Verstandig. Plastisch chirurgen moeten eigenlijk altijd mensen met BDD weigeren.

Zelfacceptatie is inderdaad the way to go. Je leven verandert niet als je (ingebeelde) defect ineens verdwijnt. Je zelfbeeld ook niet, want niemand is perfect en je vindt altijd wel iets om niet tevreden over te zijn. In je hoofd wordt het dan door de BDD groter gemaakt dan het is en dan blijf je bezig.
pi_135610434
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verstandig. Plastisch chirurgen moeten eigenlijk altijd mensen met BDD weigeren.

Zelfacceptatie is inderdaad the way to go. Je leven verandert niet als je (ingebeelde) defect ineens verdwijnt. Je zelfbeeld ook niet, want niemand is perfect en je vindt altijd wel iets om niet tevreden over te zijn. In je hoofd wordt het dan door de BDD groter gemaakt dan het is en dan blijf je bezig.
Ja ik snap het ook wel.. Maar het blijft moeilijk voor mij.. Wil nog wel zoveel veranderen aan mezelf het lijkt wel een verslaving.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 17:59:16 #143
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_135612690
Ik was jaren terug negatief geobsedeerd door mijn uiterlijk. Of het BDD was vind ik moeilijk te zeggen. Misschien zag ik er gewoon echt niet goed uit. De symptomen zijn in ieder geval hetzelfde. Mijn probleem was zo erg dat ik straatvrees ontwikkelde. Of ik op een bepaalde dag of moment naar buiten kon, wist ik niet. Alles hing af van of ik mezelf te lelijk voelde om naar buiten te gaan en helaas was dat vaak zo. Ik heb jarenlang hierdoor niet kunnen werken of sociale contacten kunnen ontwikkelen. Iets waar ik nog steeds last van heb. Ik heb immers een gat in mijn cv en studievertraging en tot dusverre nog steeds geen sociale contacten.

Dus ja, ik kan me goed voorstellen hoe Richard zich voelt die zo ongeveer een decennia lang geen sociale contacten heeft. Ik ga dat punt over een paar jaar ook naderen. Sinds ik in behandeling ben bij gzz is er met de jaren een verandering opgetreden. Doordat ik me geestelijk beter ging voelen, ging ik me ook beter voelen over mijn uiterlijk. Wellicht begon ik er gewoon wat ' gezonder' uit te zien. In ieder geval werd en wordt er niet meer zo negatief op me gereageerd als voorheen.

Alleen het rare is.. ik was niet in behandeling voor BDD, maar voor mijn angstklachten. Mijn psycholoog weet niks van af van min onzekerheid over mijn uiterlijk, terwijl mijn angstklachten hierdoor zijn veroorzaakt. Ik schaamde me teveel om mijn uiterlijkproblemen aan te kaarten. Ik heb toch echt dik 10 jr gelopen met dit probleem. Als je niet teveel van je leven wilt missen, raad ik iedereen aan er nu wat aan te gaan doen.

Op een positieve manier naar jezelf gaan kijken en beter in je vel gaan zitten, is mogelijk, zoals bij mij is gebeurd. Maar de eerste stappen zijn denk ik toch echt beter eten, zon en geestelijk aan jezelf werken en een doel in je leven. Alleen als je echt misvormd bent helpen zulke dingen niet en ga je je alleen beter voelen door plastische chirurgie. Waar overigens in mijn mening helemaal niets mis mee is, zolang je het maar niet gaat overdrijven. Als je uiterlijk je unhappy maakt en je kwaliteit van leven aanzienlijk beter wordt, waarom niet? Ik denk alleen dat iedereen die hier reageert voor zoiets niet in aanmerking moet komen. Van de fotos die ik heb gezien vind ik tot nu toe niemand er zeer negatief uitspringen qua uiterlijk. :)
pi_135612978
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:02 schreef cluelezz het volgende:
Misschien zag ik er gewoon echt niet goed uit.
Ook dan kan je BDD hebben.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 19:09:24 #146
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_135649014
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ook dan kan je BDD hebben.
Dan kan je juist BDD hebben, je bent er namelijk van overtuigd.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 19:12:25 #147
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_135649135
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:02 schreef cluelezz het volgende:
Waar overigens in mijn mening helemaal niets mis mee is, zolang je het maar niet gaat overdrijven. Als je uiterlijk je unhappy maakt en je kwaliteit van leven aanzienlijk beter wordt, waarom niet? Ik denk alleen dat iedereen die hier reageert voor zoiets niet in aanmerking moet komen. Van de fotos die ik heb gezien vind ik tot nu toe niemand er zeer negatief uitspringen qua uiterlijk.
Omdat accepteren wie je bent ook iets is, en je moeilijker objectief naar jezelf kan kijken dan anderen.
In een maatschappij waar looks al veel tijd innemen, is het veel beter om zelf chirurgie te doen in je karakter en een beter mens te worden.
pi_136754116
Nog steeds problemen met mijn uiterlijk . Depressief. Eene keer vind ik mezelf er wel goed uit zien andere keer totaal niet. En foto's haat ik van mezelf.. Heel vermoeiend :(
  zaterdag 15 februari 2014 @ 22:54:11 #149
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_136755241
Of je nou knap of lelijk bent, het is toch jouw gezicht en als je plastische chirurgie toepast is dat niet meer jouw gezicht op termijn.

Iedereen heeft wel wat en dat maakt ons uniek.
pi_136777552
Dat is waar! Blijft moeilijk om met die onzekerheid te leven. Elke keer denk ik weer aan plastische chirugie.. Maar denk niet dat dat me gaat helpen.. Ik hoor wel eens , mooie meid ben je. Maar dan denk ik weer dat zeg je vast alleen om me een goed gevoel te geven , is vast niet waar! Ik kan het echt zelf miet geloven. En dat ik een leuke partner heb... Snap ik ook niet , ik snap echt niet wat die in mij ziet? En twijfel altijd of die wel echt van me houdt, of die me niet gebruikt enzo... Terwel we samen een kind hebben. Het is zo moeilijk pff. Dat komt waarschijnlijk door me onzekerheid.. :(
pi_136779514
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 16:42 schreef Bloempje91 het volgende:
Dat is waar! Blijft moeilijk om met die onzekerheid te leven. Elke keer denk ik weer aan plastische chirugie.. Maar denk niet dat dat me gaat helpen.. Ik hoor wel eens , mooie meid ben je. Maar dan denk ik weer dat zeg je vast alleen om me een goed gevoel te geven , is vast niet waar! Ik kan het echt zelf miet geloven. En dat ik een leuke partner heb... Snap ik ook niet , ik snap echt niet wat die in mij ziet? En twijfel altijd of die wel echt van me houdt, of die me niet gebruikt enzo... Terwel we samen een kind hebben. Het is zo moeilijk pff. Dat komt waarschijnlijk door me onzekerheid.. :(
Waar komt die onzekerheid bij jou vandaan denk je? En dan bedoel ik niet wat je specifiek mis vindt aan je uiterlijk, maar waar die zorgen begonnen zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')