abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_134524956


Vriend/vriendin in het buitenland
Dit topic is bedoeld voor mensen die een lange afstand relatie hebben met iemand in het buitenland. Dit kan tijdelijk zijn, wanneer je vriendin bijv. tijdelijk in het buitenland zit voor stage. Of wanneer je partner permanent in het buitenland woont.
Uiteraard mogen ook mensen die dit niet hebben hier in mee-posten. :)

Eerdere topics:
vriend/vriendin in het buitenland
vriend/vriendin in het buitenland #2
vriend/vriendin in het buitenland #3
vriend/vriendin in het buitenland #4
vriend/vriendin in het buitenland #5
vriend/vriendin in het buitenland #6
vriend/vriendin in het buitenland #7
vriend/vriendin in het buitenland #8
vriend/vriendin in het buitenland #9
vriend/vriendin in het buitenland #10
vriend/vriendin in het buitenland #11

Users met een partner in het buitenland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Users met een partner (tijdelijk) in het buitenland die inmiddels (weer) samenwonen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf ook een partner in het buitenland? Voeg jezelf toe aan het rijtje in de wiki d.m.v. deze link!

Partner (non-EU) naar Nederland halen voor gezinsvorming: (laatste update: 18/9/2010)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige links:
- Vliegtickets
Skyscanner
World Ticket Center
- Communicatie
Skype

Laatste post uit vorige reeks:

quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:29 schreef snakelady het volgende:
Net weer afscheid genomen, nu weer 2 maanden wachten voor we elkaar weer zien. :'(
De OP van dit topic is hier te vinden.


pi_134529317
Nu zo met de feestdagen is het allemaal nóg wat minder leuk. Maar ik zie hem pas begin februari weer...
  zondag 22 december 2013 @ 11:10:12 #3
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_134552571
Ik voel precies hetzelfde! Ik zou het liefst nu gewoon bij hem willen zijn. :{ Zeker aangezien het nu eindelijk iets serieuzer is geworden tussen ons!

Misschien nog wat inplannen voor februari, anders zie ik hem pas weer in april en juni!
pi_136477098
14 februari, valentijn... Nog ideeen voor iets leuks? Daar langsgaan is iig geen optie
pi_136478915
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:11 schreef mrsjaak2 het volgende:
14 februari, valentijn... Nog ideeen voor iets leuks? Daar langsgaan is iig geen optie
Je kan/had toch wel van te voren een pakketje met kadootjes en andere prullaria die kant op (kunnen) sturen?
pi_137518918
Het is bijna zover. 6 september is hij vertrokken, en over 2 weken landt hij weer op Schiphol..

We zijn al ruim 7,5 jaar samen, maar ik begin nu zenuwachtig te worden. Is hij veranderd? Ben ik veranderd? Is er straks nog een vonk? Is het normaal dat ik zenuwachtig ben voor het weerzien? Hadden jullie dat ook?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_138360507
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 11:10 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik voel precies hetzelfde! Ik zou het liefst nu gewoon bij hem willen zijn. :{ Zeker aangezien het nu eindelijk iets serieuzer is geworden tussen ons!

Misschien nog wat inplannen voor februari, anders zie ik hem pas weer in april en juni!
Hoe serieus is dat dan?
  maandag 31 maart 2014 @ 13:36:27 #8
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_138360679
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hoe serieus is dat dan?
We hadden in december uitgesproken dat we nu onderhand wel officieel saampjes zijn :) En je wilt elkaar toch graag zien. Al gaat dat niet 1, 2, 3 vanwege de afstand. Maar over twee weekjes zie ik hem weer! O+
pi_138360702
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:36 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

We hadden in december uitgesproken dat we nu onderhand wel officieel saampjes zijn :) En je wilt elkaar toch graag zien. Al gaat dat niet 1, 2, 3 vanwege de afstand. Maar over twee weekjes zie ik hem weer! O+
Gezien die tweede zin ook mijn vraag. :) Veel plezier alvast, maar dat zal wel goedkomen.
pi_146485999
Ik heb nu ook iemand ontmoet in het buitenland. Een maadje bij haar geweest op het eind van mijn reis en nu 2x per week skypen en veel op whatsapp. Ze wil in 2015 ergens in de eerste maanden een aantal weken nar hier komen maar ik kan daarna niet te lang eer zonder haar dus dan moeten er snel keuzes komen om of daarheen te gaan / zij hierheen of stoppen..
pi_146486671
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 00:13 schreef kurk_droog het volgende:
Ik heb nu ook iemand ontmoet in het buitenland. Een maadje bij haar geweest op het eind van mijn reis en nu 2x per week skypen en veel op whatsapp. Ze wil in 2015 ergens in de eerste maanden een aantal weken nar hier komen maar ik kan daarna niet te lang eer zonder haar dus dan moeten er snel keuzes komen om of daarheen te gaan / zij hierheen of stoppen..
Heey, goed gedaan man. Argentijnse?

Tof voor je.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146486781
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 00:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heey, goed gedaan man. Argentijnse?

Tof voor je.
Nee, Braziliaanse met Italiaanse roots ( dubbel paspoort ook ). Blij dat zij die Europese roots ook heeft qua cultuurverschillen en alles valt het reuze mee.

Wel ontmoet in Buenos Aires en lunch gehad daar. Daarna contact gehouden en besloten om haar in SP op te zoeken waarbij wij 3 weken samen zijn geweest. Familie ontmoet al en alles...de intentie is er, nu de uitvoering nog.

Door haar Engels en dubbel paspoort zou zij zo hier kunnen gaan werken maar mijn gevoel nu is dat ik liever daarheen vertrek. Grote probleem daarbij is werk vinden. Het moet iets Engels of Nederlands zijn en geen idee hoe ik daar aan ga komen...
pi_146487147
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 00:47 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Nee, Braziliaanse met Italiaanse roots ( dubbel paspoort ook ). Blij dat zij die Europese roots ook heeft qua cultuurverschillen en alles valt het reuze mee.

Wel ontmoet in Buenos Aires en lunch gehad daar. Daarna contact gehouden en besloten om haar in SP op te zoeken waarbij wij 3 weken samen zijn geweest. Familie ontmoet al en alles...de intentie is er, nu de uitvoering nog.

Door haar Engels en dubbel paspoort zou zij zo hier kunnen gaan werken maar mijn gevoel nu is dat ik liever daarheen vertrek. Grote probleem daarbij is werk vinden. Het moet iets Engels of Nederlands zijn en geen idee hoe ik daar aan ga komen...
Ah klinkt goed man.

Ben je nog naar die tangotent geweest in BA?

Wat ik wel weet is dat Brazilie inkomen om te werken verrekte moeilijk is. Je zou het via een Nederlands bedrijf daar gevestigd kunnen proberen. Kennis van me (ook NLer) werkt in Sao Paulo, ik kan hem een berichtje sturen als je wil. Hij werkt voor Bosch.

User qwerty_x (of iets dergelijks) hier op FOK! woont trouwens in SP.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146487775
quote:
19s.gif Op maandag 10 november 2014 01:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah klinkt goed man.

Ben je nog naar die tangotent geweest in BA?

Wat ik wel weet is dat Brazilie inkomen om te werken verrekte moeilijk is. Je zou het via een Nederlands bedrijf daar gevestigd kunnen proberen. Kennis van me (ook NLer) werkt in Sao Paulo, ik kan hem een berichtje sturen als je wil. Hij werkt voor Bosch.

User qwerty_x (of iets dergelijks) hier op FOK! woont trouwens in SP.
Ja, dat probleem is te omzeilen door te trouwen haha.. Nee maar via een Europees bedrijf zou er meer mogelijk moeten zijn. Als jij dat wil doen, graag, alle informatie en beetjes helpen. Ik wil namelijk super graag bij haar zijn weer ipv op afstand.
pi_146487934
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 01:50 schreef kurk_droog het volgende:
Ik wil namelijk super graag bij haar zijn weer ipv op afstand.
Je wordt week, ouwe.

Zal kijken wat ik voor je kan doen. Wat is je professionele achtergrond?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146488507
quote:
10s.gif Op maandag 10 november 2014 02:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je wordt week, ouwe.

Zal kijken wat ik voor je kan doen. Wat is je professionele achtergrond?
Ik ben week geworden, true :P Op de een of andere manier heb ik altijd iets met buitenlandse vrouwen. HBO Bouwkunde maar ben een starter dus totaal geen ervaring, daarnaast in een winkel als klant adviseur voor 7 jaar al. Bedankt, elke info zou helpen :o

Ik heb die bar trouwens niet bezocht, heb mijn laptop nauwelijk aangeraakt en was zo druk met alles dat ik het helemaal vergeten ben...
pi_147227641
Ik heb ook jaren lang een lange afstand relatie gehad, en sinds langer dan een jaar heb ik een vriendin iets korter bij huis maar nog steeds Aziatische :)

Maar goed mijn ervaringen zijn eerlijk gezegd wisselende, want de lange afstand relaties die ik gehad hebben waren toch problematisch. Mijn ex-vriendin kwam namelijk uit China, en zij wou niet naar Nederland komen en ik heb de mogelijkheden niet om mij daar te vestigen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben drie jaar met haar samen geweest en ben toen twee keer per jaar naar China gevlogen en bleef daar meestal een maand. De tijd dat ik echter weer in Nederland was echt killing, want ik kon haar gewoon 7 maanden niet zien.

De reden dat deze relatie uiteindelijk stuk gegaan is moge dan ook duidelijk zijn, want naast de nodige ruzies zag het er ook niet uit dat het ooit in een normale relatie zou veranderen.

Mijn huidige vriendin komt overigens ook uit het buitenland, en dat probleem van het niet samen wonen speelt nu ook maar is niet zo'n groot probleem omdat ik maar 2 uurtjes met de trein hoef te reizen om haar te zien.
pi_158011778
Leuk om dit topic te lezen, vooral de positieve berichten.

Tijdens mijn vakantie op de Filipijnen ben ik op het vliegveld aan de praat geraakt met een leuke dame. We hebben contactgegevens uitgewisseld en de dag dat ik vertrok hebben we een date gehad.

Sindsdien whatsappen we iedere dag en zijn we allebei behoorlijk verliefd. Ik zal het nog geen relatie noemen, maar het zit er dicht tegen aan.

Ik heb wel getwijfeld of ik dit moest doen, maar omdat dit voor mij de eerste keer is dat ik zo verliefd ben en het ook nog wederzijds is ga ik de uitdaging aan. een pluspuntje is dat ze over een paar jaar in NL gaat werken.
  vrijdag 4 december 2015 @ 16:25:53 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158012283
Snakelady (Nederlands, Nederland / vriend (IJslander/Denemarken) mag aangepast worden naar.
Snakelady (Nederlands, Denemarken/ man (IJslander/Denemarken)

dontaku, veel succes!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 14 december 2015 @ 21:40:45 #20
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_158247069
Freeflyer (Nederlands, Cyprus) / vriendin (Nederlands, Nederland)

mag verwijderd worden. ik ben verhuisd naar Switzerland en heb geen vriendin meer. ik neem afscheid van deze reeks :)
Neerkomen wel!
pi_158469888
Hey hey! Help!
Mijn vriendin denkt erover na om volgend jaar een semester (3-tal maanden) naar het buitenland te gaan om daar een semester te studeren. Ik heb hier best wel schrik voor, want wat gebeurt er met ons? Met de thuisblijvers? Met onze relatie? Aangezien jullie hier wel ervaring hebben: hoe overleven jullie dit? Heeft de relatie wel nog kans op slagen? Gaat ze niet te veel veranderen door die nieuwe invloeden? Wat als ze mij niet mist? Sorry, maar ik ben zo in paniek nu! Ik wil haar wel steunen, maar ik denk heel de tijd na over wat met onze relatie! Tuurlijk moet ze gaan, als dat is wat ze wilt, ik ga haar ook niet tegenhouden of thuis houden... iemand ervaringen?
Hey! Vraag maar als je iets wilt weten :) ik ben van Belgie, dus be nice ;)
  donderdag 24 december 2015 @ 15:17:25 #22
403253 Meke
after all this time? always.
pi_158496750
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:37 schreef DriesDW het volgende:
Hey hey! Help!
Mijn vriendin denkt erover na om volgend jaar een semester (3-tal maanden) naar het buitenland te gaan om daar een semester te studeren. Ik heb hier best wel schrik voor, want wat gebeurt er met ons? Met de thuisblijvers? Met onze relatie? Aangezien jullie hier wel ervaring hebben: hoe overleven jullie dit? Heeft de relatie wel nog kans op slagen? Gaat ze niet te veel veranderen door die nieuwe invloeden? Wat als ze mij niet mist? Sorry, maar ik ben zo in paniek nu! Ik wil haar wel steunen, maar ik denk heel de tijd na over wat met onze relatie! Tuurlijk moet ze gaan, als dat is wat ze wilt, ik ga haar ook niet tegenhouden of thuis houden... iemand ervaringen?
Ik denk dat het meer kwaad kan voor je relatie als ze vanwege jou niet zal gaan, dan blijft het toch altijd iets dat tussen jullie in hangt :@ Waar wil ze heen? :) Binnen de EU of daarbuiten? Ik zou haar deze kans gunnen, het is toch een onwijs leuke ervaring?! En heel eerlijk, mocht het misgaan dan vraag ik me af of het hier wel goed was blijven gaan. Het gaat maar om drie maanden, als ze binnen de EU blijft, zou je zelf kunnen overwegen om af en toe naar elkaar toe te vliegen. Gelukkig hebben we ook tegenwoordig skype en whatsapp, waardoor je makkelijk in contact blijft ;)

Heel eerlijk, ik zou deze twijfels niet eens met haar bespreken. Ik zou haar volledig steunen, het allemaal samen met haar uitzoeken, samen je erop verheugen. Je kan wel aangeven dat je haar zult missen en niet kan wachten tot ze weer terug is, maar óók dat je haar dit gunt. Ik denk dat ze jou op die manier het grootste deel zal laten worden van haar ervaring daar.

Hoe hebben jullie het nu geregeld? Woon je samen? Dan kan ik me voorstellen dat het wel even heftig is :) Maar anders - ze heeft nu toch ook de kans om te veranderen? Ze kiest nu toch ook voor jou? Ze zit dan wel verder weg straks, maar denk dat als ze bewust voor jou gekozen is, en blij met jou is, dat dat heus niet zomaar verandert! Gewoon zorgen dat je ook vanaf een afstandje nog steeds laat zien dat jij de allerleukste vriend bent die er bestaat, lieve, kleine momentjes van aandacht - en haar de ruimte gunnen! Claim haar niet teveel, wordt niet boos als ze eens een skypedate afzegt omdat er iets anders tussendoor komt - ik vrees dat daar de meeste lange afstandsrelaties aan kapot gaan - maar gun haar haar eigen leven daar, waar jij even wat minder ruimte vanuit maakt.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_158571999
Zijn er hier toevallig ook mensen die in een soortgelijke situatie zitten als ik? Mijn vriend en ik hebben 2 Kids en zijn beide Nederlands maar nu zit hij voor 3 jaar in Tsjechie voor een baan daar en komt in de weekenden naar huis. Vroeg me af hoe anderen hiermee omgaan en hoe jullie ervoor zorgen dat dit goed blijft gaan?
pi_159024196
Goed, na jaren een update, wel zo fair.

Na 6 jaar relatie waarvan 3 jaar heen-en-weer reizen en 3 jaar samenwonen met mijn Russische in NL is het over sinds een aantal maanden. Ik heb de voorzet gegeven, zij heeft hem ingekopt. Ze heeft hier in die drie jaar wel een leuke carrière opgebouwd, dus ze is op zichzelf in een studio gaan wonen en ik ben achtergebleven in ons gezamenlijke huis. We waren erg jong toen we elkaar hebben ontmoet (19 en 18) en omdat het heel serieus is zijn we beide erg snel volwassen geworden. Zij ging steeds meer terugverlangen naar haar jeugdige leven 'lekker gek doen' en ik had die drang niet, wou eerder een huis kopen, misschien kinderen op termijn, trouwen, etc. Daardoor zijn we uit elkaar gegroeid en bekoelde onze relatie. Ik zei steeds vaker dat we beter kunnen stoppen omdat ik klaar was met haar onvolwassen gedrag, ze leek wel jeugdiger i.p.v. volwassener te worden. zij heeft de daad bij het woord gevoegd en de relatie uiteindelijk verbroken.

Ik heb even wat oude posts van mezelf teruggelezen (2009-2012 vooral) en kan me nog goed herinneren hoe verliefd ik was. Op de dag dat het klapte dacht ik dat ik een erg moeilijke tijd tegemoet ging, maar het valt uiteindelijk erg mee. Ik mis haar niet zoveel, maar met uitzondering van afgelopen jaar hebben we wel heel veel hoogtepunten meegemaakt, alles gedaan waar we uren over geskypt hadden toen we nog 2500 km bij elkaar vandaan woonde, dat is soms wel pijnlijk. Ik mis een beetje het meisje wat niet meer bestaat.

Illusie armer, veel ervaring rijker, dit zal voor altijd een bijzondere periode in mijn leven blijven en hoop dat ik er straks met een glimlach op terug kan kijken. Voor nu kijk ik vooruit en heb ik een enorme behoefte om mijn eigen 'ding' te doen.

Eigenlijk geen idee of hier nog mensen posten/meelezen uit die periode. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Alec690 op 11-01-2016 21:43:57 ]
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 januari 2016 @ 20:47:59 #25
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_159024286
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:45 schreef Alec690 het volgende:

Eigenlijk geen idee of hier nog mensen posten/meelezen uit die periode. :D
Door jouw post zie ik dat ik ook nog in de OP sta :o

Dat is sinds oktober 2012 al niet meer correct :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_159028830
Ik heb hier lang meegelezen (en vele topics teruggelezen) en ik kan me jouw verhaal nog goed herinneren, Alec. Het gedoe met regelen van visa en hoe verliefd je was. Jammer dat het geen stand heeft gehouden.

Mijn lange-afstandrelatie heeft een jaar geduurd, daarna ben ik naar m'n vriend verhuisd en daar woon ik nu al bijna 2 jaar, met succes. Ik heb nooit in de op gestaan maar ben inderdaad ook wel benieuwd naar andere verhalen!
pi_159657179
Beste allemaal!
Ik zit een beetje met een naar gevoel de laatste tijd.
Mijn vriendin (al bijna 3 jaar een goede relatie) heeft me onlangs verteld dat ze van plan is een half jaar in het buitenland te gaan studeren.
Ik ben toen best wel geschrokken, ik denk namelijk dat dit nogal een aanslag kan zijn op onze relatie.
Maar goed, daar is al genoeg over te lezen..

Waar ik vooral mee zit is het feit dat ze mij nooit heeft betrokken bij deze beslissing.
Ik hoorde toen zelfs voor het eerst iets over het hele plan.
Ook om mijn mening of andere input heeft ze nooit gevraagd.
Ik merk dat ik hier gewoon best wel pissig over ben, en het ook des te lastiger vind om haar nu te steunen in deze beslissing.

Is het onredelijk van mij om te verwachten dat mijn vriendin zoiets overlegt?
Of is het juist raar van haar kant dat ze mij hier nooit ook maar iets over verteld heeft?

Ben benieuwd wat jullie denken
pi_159774314
Vorige week mijn vriendin (werkend op de Filipijnen met een Venezolaans paspoort) weer op Schiphol afgezet en nu ben ik depressief.

We hebben een hartstikke leuke week gehad en de dag voor dat ze vertrok had ze een sollicitatie gesprek in Amsterdam. Dit leek allemaal heel goed te gaan, ze was uitgenodigd voor een vervolg gesprek met de CEO's, maar helaas is dit niet doorgegaan ;(.

Gister vertelde ze me dat als ze in juni nog geen baan hier heeft, ze hier wil gaan wonen voor een paar maanden om vanuit hier te gaan zoeken. Ze heeft van haar werk een dikke bonus gekregen, dus ze kan het zich veroorloven.

Aan de ene kant heb ik goede hoop dat ze werk kan vinden hier, ze is immers al heel ver gekomen met het vorige gesprek en ze heeft een goed CV volgens mij. Maar het maakt me ook bang. Wat als ze hier geen werk kan vinden? Heeft dit wel een toekomst? dat soort dingen spoken door m'n hoofd ;(
pi_160275531
Twee weken zie ik mijn vriendin weer (Spaanse schone) :D
Het geld heeft altijd gelijk. ~Eugène Krabs
pi_161395954
Mensen hier die na een lange, lange afstands relatie (6 jaar) waarbij de relatie uiteindelijk is uitgegaan? Hoe hebben jullie dat opgepakt?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_161743405
Over 2 weken weer O+
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168076466
Hey iedereen,

Zit met een vraagje. Ik heb nu al ongeveer vijf jaar een relatie met een Sloveen. Heb hem leren kennen via een gamesforum, en zo is het een tijdje verdergegaan op een ander online platform, totdat we besloten om elkaar effectief te ontmoeten "in real life". Omdat ik op dat moment nog studeerde (hij was al bijna afgestudeerd, Bachelor chemie), hebben we elkaar gedurende mijn studies (vier jaar) zo tijdens de schoolvakanties bezocht. De ene keer kwam hij hier in België, de andere keer vloog ik naar ginder.

Dit jaar ben ik echter afgestudeerd en wil ik concrete stappen ondernemen om met hem te gaan samenwonen. Probleem is echter dat we beiden werkloos zijn (ik heb een Master Vertalen, maar het is verrekte moeilijk om hier iets mee te vinden - weet trouwens niet hoe ik effectief naar werk moet zoeken, het is de eerste keer dat ik dit doe en ik zie door de bomen het bos niet meer wat ik allemaal in orde moet brengen als werkzoekende). Voor mijn vriend is het eveneens best moeilijk om werk te vinden. Ginder in Slovenië hebben ze immers niet zo'n uitgewerkt opvangnet van interimkantoren en zo zoals hier in België, je moet echt rekenen op familie en connecties door vrienden en kennissen.

Daarnaast is er nog het feit dat ik al jaren worstel met een depressie die steeds meer aan mij is gaan vreten. Op het moment zit ik echt zwaar in de put en niemand lijkt het te merken. Heb er zelfs al eens verschillende keren aan gedacht dat het allemaal toch geen zin meer heeft en het bijltje erbij neer te gooien. Maar ik ben te laf om effectief de daad bij het woord te voegen en er een einde aan te maken. Mijn ouders duwen me allerlei kanten op, pushen mij om werk te vinden terwijl ik hierbij toch echt wel hulp nodig heb, en ik voel me daardoor alsof ik geen ademruimte meer heb. Elke dag sta ik met tegenzin op en loop voor de rest van de dag rond met een enorm schuldgevoel, en voel me daarnaast ook mentaal uitgeput en leeg vanbinnen. Na jaren vechten om het ondanks alles toch vol te houden (heb in mijn tweede jaar spijt gekregen van mijn studiekeuze, maar niet voldoende credits meer, dus moest wel een diploma behalen), heb ik geen energie meer over. Ik zie alles pikzwart, heb geen vreugde meer in mijn leven, en heb dringend nood aan hulp en zekerheden.

Ons oorspronkelijk idee was om even te gaan samenwonen in een appartement van mijn ouders en daarvan maandelijks de huur te betalen. Mijn ouders hebben dit idee achteraf echter neergeschoten en ons ontmoedigd om dit werkelijk uit te proberen. Nu zijn zowel ik als mijn vriend op zoek naar werk in eigen land, maar we missen beide de motivatie, en voor mij is het het ergste dat ik nu compleet onzeker ben hoelang we nog apart van elkaar gaan blijven wonen. Immers, stel dat we beide een baan vinden, dan zullen we zeker nog 6 maanden tot een jaar apart moeten wonen om toch al iets te kunnen verdienen. En die gedachte kan ik na al deze jaren mentaal gewoon niet meer aan.

Ik verwacht niet meteen dat er iemand met een kant-en-klare oplossing komt, maar ik wou gewoon even mijn loodzware ei kwijt. Ik probeer nu gewoon elke dag te overleven en mijn restjes moed bij elkaar te schrapen. Het gevecht tegen mijn depressie slorpt echter veel van mijn energie op...

Alvast bedankt om mijn verhaal even te lezen,

xX_Regenwolkje_Xx
  donderdag 12 januari 2017 @ 15:23:17 #33
416931 yats
(non) Average Joe
pi_168077777
Ik meld me hier ook maar eens. Sinds maart vorig jaar heb ik een relatie met een Amerikaanse die vanwege visum regels in Nederland in Frankrijk woont. We zijn bezig om toch te kijken of ze hierheen kan komen en gelukkig weet ik als jurist de regels vrij goed in deze maar het blijft toch afwachten of het allemaal lukt.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_168095550
Regenwolkje, je schetst het allemaal wel heel negatief. Heb je hulp voor je negatieve gedachten?
Je situatie klinkt mij niet zo onmogelijk in de oren. Vooral met een chemie achtergrond zijn er flink wat banen te vinden. Als julie nu eens een lijst maken van landen waar jullie wel zouden willen wonen en waar jullie beiden eventueel werk zouden kunnen vinden. Jullie hebben de hele EU tot jullie beschikking he? Als jullie nu eens beiden heel hard zoeken naar banen in al die landen, en dan zodra een van jullie beiden een baan vindt waar jullie beiden van kunnen leven, dan verhuizen jullie beiden daarheen en gaat de ander gerichter daar een baan zoeken.
Jullie mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos, maar als je alleen maar moeilijkheden ziet ga je het heel moeilijk krijgen denk ik.
pi_168095556
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 15:23 schreef yats het volgende:
Ik meld me hier ook maar eens. Sinds maart vorig jaar heb ik een relatie met een Amerikaanse die vanwege visum regels in Nederland in Frankrijk woont. We zijn bezig om toch te kijken of ze hierheen kan komen en gelukkig weet ik als jurist de regels vrij goed in deze maar het blijft toch afwachten of het allemaal lukt.
Welkom! Onder wat voor titel verblijft je vriendin in Frankrijk? En woonde ze al in Frankrijk toen je haar leerde kennen? Scheelt in ieder geval al in reistijd, Frankrijk, vs de VS ;-)
pi_168101054
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 03:15 schreef dodoria het volgende:
Regenwolkje, je schetst het allemaal wel heel negatief. Heb je hulp voor je negatieve gedachten?
Je situatie klinkt mij niet zo onmogelijk in de oren. Vooral met een chemie achtergrond zijn er flink wat banen te vinden. Als julie nu eens een lijst maken van landen waar jullie wel zouden willen wonen en waar jullie beiden eventueel werk zouden kunnen vinden. Jullie hebben de hele EU tot jullie beschikking he? Als jullie nu eens beiden heel hard zoeken naar banen in al die landen, en dan zodra een van jullie beiden een baan vindt waar jullie beiden van kunnen leven, dan verhuizen jullie beiden daarheen en gaat de ander gerichter daar een baan zoeken.
Jullie mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos, maar als je alleen maar moeilijkheden ziet ga je het heel moeilijk krijgen denk ik.
Ja, ik weet dat ik heel negatief overkwam. Maar zo voelde ik mij ook op het moment dat ik mijn bericht aan het neerschrijven was, excuses daarvoor. Heb een aantal moeilijke jaren achter de rug, en zo'n lange-afstandsrelatie begint na zo'n lange tijd wel wat op je gemoed in te werken. Mijn ouders zijn niet zo'n gemakkelijke mensen, dus dat helpt ook al niet. Ik zit eigenlijk vol angsten en demonen die ik zou moeten proberen te overwinnen, maar gemakkelijk is dat niet. Veel mensen zeggen tegen mij "dat ik wel iets vind" en dat ik "de moed hoog moet houden", maar ik heb me al bij een hele rits interimkantoren ingeschreven en al talloze sollicitaties gedaan. Steeds een negatief resultaat, en de meeste kantoren contacteren me niet eens. Heb daarom besloten om een extra cursus boekhouden en administratie te volgen. Zo ben ik in tussentijd toch ergens mee bezig, en wie weet verhoogt het mijn kansen. Ben ook aan het overwegen om eens naar een psycholoog te gaan om eens rustig te kunnen praten over mijn problemen en gevoelens. Mijn ouders zijn namelijk zo van die mensen die enkel maar geloven in de kracht van werken. Als je werkt, dan komt alles wel goed, naar 't schijnt. Ja, maar niet als je hoofd vol shit zit, haha. Je moet ook gemotiveerd blijven, en dat is bij mij toch ook wel een groot probleem.

In ieder geval hartelijk bedankt voor je antwoord. Ik mag me eigenlijk wel gelukkig prijzen dat ik niet door zo'n papiermolen moet als velen hier die een lief buiten de EU hebben. Het lief van mijn beste vriendin zit zelfs in Ecuador, kan je je inbeelden wat zo'n vliegtuigticket kost. Terwijl het bij mij - vooral in het laagseizoen - dikwijls nog goed meevalt.

Ik hoop van harte dat alle koppeltjes hier spoedig samen gelukkig kunnen zijn! Want als je écht van iemand houdt, en die ander houdt ook van jou, da's toch het zaligste gevoel in de wereld...

xX_Regenwolkje_Xx
  vrijdag 13 januari 2017 @ 14:52:35 #37
416931 yats
(non) Average Joe
pi_168103941
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 03:17 schreef dodoria het volgende:

[..]

Welkom! Onder wat voor titel verblijft je vriendin in Frankrijk? En woonde ze al in Frankrijk toen je haar leerde kennen? Scheelt in ieder geval al in reistijd, Frankrijk, vs de VS ;-)
Ze krijgt nu voor de tweede keer een visum voor een jaar. Het is een soort apart visum voor Amerikanen die in Frankrijk wonen. Toen ik haar leerde kennen reisde ze door de EU om te kijken of ze hier wilde wonen of niet. Na onze derde date moest ze ook voor zes maanden weer terug naar de VS voordat dat eerste visum in ging. En vrij kort daarna ben ik haar op gaan zoeken en werd het dus iets serieuzer.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_168630241
Mijn vriendin is gisteren vertrokken maar Malawi voor een half jaar.

We wonen al bijna 2 jaar samen dus de stilte die het achterlaat is oorverdovend.
Ik hoop over 5 maanden ook die kant op te vliegen om dan samen een tijdje te reizen.
Nee.
  maandag 3 april 2017 @ 14:48:48 #39
245810 Thijskoman
Waar het niet gaan kan
pi_169971443
Hallo ik meld mij ook hier, mijn vriendin is 2 weken geleden voor een half jaar richting Zuid-Amerika vertrokken. Ik ga haar over 3 maanden opzoeken dus we hakken het wel in tweeën. De eerste paar dagen was het ff wennen maar nu kan ik er eigenlijk vrij goed mee omgaan. Tot nu toe gaat het goed, we missen elkaar en eigenlijk is het 'gevoel' nog nooit zo sterk geweest als hiervoor. Ik wist niet dat ik haar zó leuk vond eigenlijk. Hoewel ik er ook wel behoedzaam voor ben als we straks anderhalve maand verder zal zijn, dan zal het gemis wel afnemen waarschijnlijk.

Hoewel het goed gaat heb ik er vandaag toch wel ff moeite mee. Ze is dit weekend weg voor een trip en dan heb je weinig contact. Prima, daar kan ik mezelf op instellen. Maar vandaag zou ze in de ochtend al terug zijn en nu zit ik eigenlijk soort van te 'wachten' tot ze me een bericht stuurt. Dat is best wel kut :/ Ik wil helemaal niet wachten haha, dit zal nog wel vaker gebeuren en daar kan ik mij wel op instellen denk ik, het is gewoon ff wennen maar ik vraag me af of mensen tips hebben? Hier zitten ervaringsdeskundigen.

Sowieso, hoe slaan jullie je door deze periode :)

quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2017 23:21 schreef Dimitri_ het volgende:
Mijn vriendin is gisteren vertrokken maar Malawi voor een half jaar.

We wonen al bijna 2 jaar samen dus de stilte die het achterlaat is oorverdovend.
Ik hoop over 5 maanden ook die kant op te vliegen om dan samen een tijdje te reizen.
Oh dan ben ik wel benieuwd :) Hoe gaat het nu met je? En jullie relatie
  dinsdag 4 april 2017 @ 07:01:19 #40
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_169988578
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:30 schreef xX_Regenwolkje_Xx het volgende:
Hey iedereen,

Zit met een vraagje. Ik heb nu al ongeveer vijf jaar een relatie met een Sloveen. Heb hem leren kennen via een gamesforum, en zo is het een tijdje verdergegaan op een ander online platform, totdat we besloten om elkaar effectief te ontmoeten "in real life". Omdat ik op dat moment nog studeerde (hij was al bijna afgestudeerd, Bachelor chemie), hebben we elkaar gedurende mijn studies (vier jaar) zo tijdens de schoolvakanties bezocht. De ene keer kwam hij hier in België, de andere keer vloog ik naar ginder.

Dit jaar ben ik echter afgestudeerd en wil ik concrete stappen ondernemen om met hem te gaan samenwonen. Probleem is echter dat we beiden werkloos zijn (ik heb een Master Vertalen, maar het is verrekte moeilijk om hier iets mee te vinden - weet trouwens niet hoe ik effectief naar werk moet zoeken, het is de eerste keer dat ik dit doe en ik zie door de bomen het bos niet meer wat ik allemaal in orde moet brengen als werkzoekende). Voor mijn vriend is het eveneens best moeilijk om werk te vinden. Ginder in Slovenië hebben ze immers niet zo'n uitgewerkt opvangnet van interimkantoren en zo zoals hier in België, je moet echt rekenen op familie en connecties door vrienden en kennissen.

Daarnaast is er nog het feit dat ik al jaren worstel met een depressie die steeds meer aan mij is gaan vreten. Op het moment zit ik echt zwaar in de put en niemand lijkt het te merken. Heb er zelfs al eens verschillende keren aan gedacht dat het allemaal toch geen zin meer heeft en het bijltje erbij neer te gooien. Maar ik ben te laf om effectief de daad bij het woord te voegen en er een einde aan te maken. Mijn ouders duwen me allerlei kanten op, pushen mij om werk te vinden terwijl ik hierbij toch echt wel hulp nodig heb, en ik voel me daardoor alsof ik geen ademruimte meer heb. Elke dag sta ik met tegenzin op en loop voor de rest van de dag rond met een enorm schuldgevoel, en voel me daarnaast ook mentaal uitgeput en leeg vanbinnen. Na jaren vechten om het ondanks alles toch vol te houden (heb in mijn tweede jaar spijt gekregen van mijn studiekeuze, maar niet voldoende credits meer, dus moest wel een diploma behalen), heb ik geen energie meer over. Ik zie alles pikzwart, heb geen vreugde meer in mijn leven, en heb dringend nood aan hulp en zekerheden.

Ons oorspronkelijk idee was om even te gaan samenwonen in een appartement van mijn ouders en daarvan maandelijks de huur te betalen. Mijn ouders hebben dit idee achteraf echter neergeschoten en ons ontmoedigd om dit werkelijk uit te proberen. Nu zijn zowel ik als mijn vriend op zoek naar werk in eigen land, maar we missen beide de motivatie, en voor mij is het het ergste dat ik nu compleet onzeker ben hoelang we nog apart van elkaar gaan blijven wonen. Immers, stel dat we beide een baan vinden, dan zullen we zeker nog 6 maanden tot een jaar apart moeten wonen om toch al iets te kunnen verdienen. En die gedachte kan ik na al deze jaren mentaal gewoon niet meer aan.

Ik verwacht niet meteen dat er iemand met een kant-en-klare oplossing komt, maar ik wou gewoon even mijn loodzware ei kwijt. Ik probeer nu gewoon elke dag te overleven en mijn restjes moed bij elkaar te schrapen. Het gevecht tegen mijn depressie slorpt echter veel van mijn energie op...

Alvast bedankt om mijn verhaal even te lezen,

xX_Regenwolkje_Xx
Dat is inderdaad het recept bij een depressie (ik citeer een zin uit JOUW bijdrage): ...........
...... Ik probeer nu gewoon elke dag te overleven en mijn restjes moed bij elkaar te schrapen

Juist, gewoon dag bij dag leven, doorgaan. Wees zacht en aardig voor jezelf. Bouw enkele vaste gewoontes op zoals ?? ontbijt, half uurtje wandelen ook bij minder fijn weer (met hond des huizes of oud omaatje via vrijwilligerscentrale en daaarna samen bij haar thuis koffie drinken c_/ ).
Vul zelf in wat nog meer want ik ken je niet, hopelijk jij jezelf wel, weet jij wat jou goed doet en wat niet ... Denk ook aan je tv- lievelingsprogramma, kennissen of familie. Wees vooral niet hard of streng voor jezelf.
En wees niet bang mensen te zeggen ... ik voel mij wat depri ......... want zulke periodes heeft nagenoeg iedereen in zijn leven dus er zal veel begrip en herkenning zijn.
En weet dat nagenoeg alle depressies overgaan. Het heeft wel tijd nodig !! Zelfs zonder hulp of tussenkomst van arts oid gaat een depressie nagenoeg altijd over. Maar het is natuurlijk wel een heel stuk prettiger met wat professionele hulp. Dus daar (prof. hulp) zou ik wel voor gaan.

^O^ ^O^ ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door LeesFoknl op 04-04-2017 07:06:31 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_171874709
Onlangs terug gekomen uit Taiwan, daar een geweldige meid leren kennen. Eerst was er vrijwel geen klik, toen ontstond er wel een klik en van de een op de andere dag ben ik echt vol verliefd geworden. Bij haar duurde dat wat langer maar ze gaf toe dat het gevoel bij haar er al vanaf het begin een beetje was. Heb zoveel mogelijk dagen met haar doorgebracht om zoveel mogelijk herinneringen te creëren voor de onvermijdelijke dag dat ik moest vertrekken.

Uiteindelijk hebben we samen besloten om het te gaan proberen, dat het dus officieel tussen ons beiden is. Ben sinds maandag terug in Nederland en ik moet zeggen dat het tot nu toe vrij prima gaat. Natuurlijk zou ik haar het liefst elke dag willen aanraken, maar dat gaat dus niet. Proberen elke dag te videocallen om zo zo'n groot mogelijke dosis elkaar te krijgen. Ben het langzaam mijn omgeving aan het meedelen, ik wacht nog met mijn familie het vertellen totdat we dit een tijdje goed aan het volhouden zijn.

Vind het een beetje spannend maar toch vooral heel leuk dat ik compleet onverwachts op vakantie zo'n geweldige meid ontmoet. Het was niet de bedoeling, maar ik voel me er echt heel erg goed mee. Al was het mooier geweest als ze natuurlijk hier woonde mja. Ga de komende tijd deze reeks even goed doornemen.
pi_172629706
Alweer over, kon geen commitment maken voor langere tijd dus besloten het af te kappen.
pi_172640473
Ach kerftminister, wat jammer dat het toch niet gelukt is. Het is ook echt wel lastig hoor, een relatie in leven te houden over zo'n afstand. Gaat het een beetje met je?
pi_172718041
Hoi allemaal..
Iemand op dit forum toevallig bekend met het hebben van een relatie met een Cubaan(se)?
Een aantal maanden geleden ben ik op reis gegaan naar Cuba met een vriendin. Het ging niet zo goed met me in Nederland, had ontslag genomen bij mijn baan en wilde mijn hoofd leeg maken door te reizen. Mijn vriend van 6 jaar steunde mij hier volledig in. De reis verliep niet zoals gepland: ik werd verliefd op een Cubaan en maakte een misstap. Eerder teruggekomen naar Nederland, want ik had het mijn vriend via de telefoon verteld. Na 1 maand in NL te zijn geweest en mijn gedachtes niet op een rijtje te krijgen, ben ik terug naar Cuba gegaan voor 3 weken. De hele tijd ben ik daar met die Cubaanse jongen geweest. Eenmaal terug in NL is het moeilijk (veel moeilijker) dan ik dacht. Cuba is niet alleen een ander land, ook de Cubanen hebben een totaal andere kijk op de wereld en die van mij daarmee ook op de kijk van behoeftes in een relatie. Het is moeilijk elkaar te begrijpen, en geen idee of jullie de communicatie kennen van Cuba, maar dat is door financiële én technische redenen vrijwel nihil. Op het moment zit ik tegen een depressie aan, mede door die moeilijke relatie op afstand heb ik het idee. Ik woonde samen in Nederland, mis mijn ex (of althans die fijne relatie die ik eerst had), en heb iets voor mezelf moeten zoeken. Nu op zoek naar een baan maar het ziet er allemaal niet zonnig uit op het moment. Ik vergelijk deze situatie waarschijnlijk ook te veel met die ogenschijnlijk perfecte 6 jaar die ik hier in NL had.

Ik ben gewoon erg benieuwd of iemand hier ervaring heeft (gehad) met een relatie met iemand uit Cuba en hoe dat zich heeft uitgewerkt..

[ Bericht 6% gewijzigd door Estate_1 op 27-07-2017 18:18:49 (Ontbreken van uitleg) ]
pi_172883359
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Mensen hier die na een lange, lange afstands relatie (6 jaar) waarbij de relatie uiteindelijk is uitgegaan? Hoe hebben jullie dat opgepakt?
Ja hoor, al heeft het LAT-deel een half jaar geduurd, daarna samenwonen. Uiteindelijk is dat misgelopen, aangezien het een como perro y gato verhaal werd.

Toen ze wegens famiale omstandigheden een tijdje in haar vaderland was, was dat voor mijn zo'n opluchting dat ik baalde dat ze weer terugkwam. Toen er maar een punt achter gezet.
  maandag 7 augustus 2017 @ 22:53:33 #46
245810 Thijskoman
Waar het niet gaan kan
pi_172984366
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:48 schreef Thijskoman het volgende:
Hallo ik meld mij ook hier, mijn vriendin is 2 weken geleden voor een half jaar richting Zuid-Amerika vertrokken. Ik ga haar over 3 maanden opzoeken dus we hakken het wel in tweeën. De eerste paar dagen was het ff wennen maar nu kan ik er eigenlijk vrij goed mee omgaan. Tot nu toe gaat het goed, we missen elkaar en eigenlijk is het 'gevoel' nog nooit zo sterk geweest als hiervoor. Ik wist niet dat ik haar zó leuk vond eigenlijk. Hoewel ik er ook wel behoedzaam voor ben als we straks anderhalve maand verder zal zijn, dan zal het gemis wel afnemen waarschijnlijk.

Hoewel het goed gaat heb ik er vandaag toch wel ff moeite mee. Ze is dit weekend weg voor een trip en dan heb je weinig contact. Prima, daar kan ik mezelf op instellen. Maar vandaag zou ze in de ochtend al terug zijn en nu zit ik eigenlijk soort van te 'wachten' tot ze me een bericht stuurt. Dat is best wel kut :/ Ik wil helemaal niet wachten haha, dit zal nog wel vaker gebeuren en daar kan ik mij wel op instellen denk ik, het is gewoon ff wennen maar ik vraag me af of mensen tips hebben? Hier zitten ervaringsdeskundigen.

Sowieso, hoe slaan jullie je door deze periode :)

[..]

Oh dan ben ik wel benieuwd :) Hoe gaat het nu met je? En jullie relatie
We zijn nu 4,5 maanden verder en ik ben net teruggekomen van 3 weken samen reizen. Ik vond het best spannend of het na elkaar zo lang niet te hebben gezien nog wel hetzelfde zou zijn. Ook al had ik geen aanleiding om aan te nemen dat er iets mis zou zijn. Maar ik heb samen met mijn vriendin echt een supertijd gehad! Nog 10 weken en dan komt ze terug naar Nederland. Wat me opviel was dat het nu tussentijdse afscheid veel zwaarder was dan het uitzwaaien in maart. Maar ik ben echt superblij met hoe het is gelopen. Dit is echt de ultieme relatietest. En niet alleen dat want de thuisblijver moet het ook aankunnen, het is soms best wel een achtbaan. Als je niet voor 100% achter je partner staat of er zitten al scheurtjes, dan gaat dit echt niet werken.

En 1 belangrijke les die ik voor nu heb geleerd: Als je een goeie relatie hebt dan kun je best deze uitdaging aangaan, en als je echt een goeie relatie hebt dan ben je aan het einde van de rit nog steeds met elkaar. Ben wel benieuwd of er nog andere mensen zijn met vergelijkbare situaties? Zowel wel/niet succesvol
pi_172987887
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:53 schreef Thijskoman het volgende:

[..]

We zijn nu 4,5 maanden verder en ik ben net teruggekomen van 3 weken samen reizen. Ik vond het best spannend of het na elkaar zo lang niet te hebben gezien nog wel hetzelfde zou zijn. Ook al had ik geen aanleiding om aan te nemen dat er iets mis zou zijn. Maar ik heb samen met mijn vriendin echt een supertijd gehad! Nog 10 weken en dan komt ze terug naar Nederland. Wat me opviel was dat het nu tussentijdse afscheid veel zwaarder was dan het uitzwaaien in maart. Maar ik ben echt superblij met hoe het is gelopen. Dit is echt de ultieme relatietest. En niet alleen dat want de thuisblijver moet het ook aankunnen, het is soms best wel een achtbaan. Als je niet voor 100% achter je partner staat of er zitten al scheurtjes, dan gaat dit echt niet werken.

En 1 belangrijke les die ik voor nu heb geleerd: Als je een goeie relatie hebt dan kun je best deze uitdaging aangaan, en als je echt een goeie relatie hebt dan ben je aan het einde van de rit nog steeds met elkaar. Ben wel benieuwd of er nog andere mensen zijn met vergelijkbare situaties? Zowel wel/niet succesvol
klinkt goed Thijskoman!
10 weken is te overzien!
Ik heb een tijd een langeafstandsrelatie gehad (30+ uur reisafstand) en we zagen elkaar ongeveer elke 6 maanden. Ik kan prima alleen zijn en dat was voor mij geen probleem. We skypten ongeveer iedere dag. Maar voor de relatie was het wel echt moeilijk, vooral ook omdat we daarvoor al 2 jaar hadden samengewoond. Mijn vriend had het daar moeilijker mee dan ik. Nu uiteindelijk geen langeafstandsrelatie meer, niet omdat de relatie uitging, maar omdat we gewoon weer samen in het zelfde huis in hetzelfde land wonen. Die tijd uit elkaar wonen was voor ons echt lastig, maar het maakt wel echt duidelijk of je beiden bereid bent ervoor te gaan of niet. Wat dat betreft is het een goede test.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:33:14 #48
416931 yats
(non) Average Joe
pi_172990897
Over een maand vertrekt mijn vriendin weer naar de VS om de bruiloft van haar zusje voor te bereiden. Ze zal dan 2,5 maand in de VS zijn, waarbij ik de laatste 3 weken daar ook ben. Ik ben erg benieuwd hoe dit zal gaan want nadat ze in maart bij me ingetrokken is zijn we eigenlijk nooit meer langer dan 2 dagen niet bij elkaar geweest.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_173244533
Ik heb in 2015 een leuke meid uit Brazilië leren kennen toen ik daar een paar maanden studeerde!

Het contact is gebleven, al was het altijd vriendschappelijk. Nu is dat in de loop van de jaren gegroeid, en ben ik afgelopen maand daar weer 4 weken geweest om haar te bezoeken! Inmiddels hebben wij een relatie.

Ze wil in NL gaan promoveren, daar ben ik erg blij mee. Maar eerst komt ze in januari nog een paar weken naar mij toe :)
pi_173712790
Ik mag me denk ik ook melden in dit topic.

Leuke Canadese meid ontmoet afgelopen Maart in Amsterdam. wel slechts voor een korte tijd toen. Daarna met haar aan de praat gebleven en afgelopen Mei tickets geboekt om eind Augustus / begin September daarheen op vakantie te gaan.

Zo gezegd zo gedaan, fantastische tijd gehad en nu.. Nu mis ik er toch wel erg veel vandaag ;( ( kan ook komen dat het weer mijn eerste werkdag is en je dan alles toch een beetje in perspectief neemt :6 ).

Er zijn wel plannen om elkaar weer te gaan zien, ipv zij hierheen of ik daarheen een bestemming die voor ons beide nieuw is.

Ik ga het topic ook eens doorlezen of er nog goede tips zijn om alles leuk en spannend te houden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')