abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_134488289
PEARL JAM



Pearl Jam is een Amerikaanse rockband uit Seattle die in 1990 gevormd werd. In die tijd werd de muziek van de band als 'grunge' bestempeld, zoals ook andere bands uit Seattle als Nirvana, Alice in Chains en Soundgarden aan grunge werden gekoppeld. Later werd Pearl Jam steeds vaker geassocieerd met alternatieve en mainstream rock. Geschat wordt dat Pearl Jam wereldwijd meer dan 60 miljoen albums heeft verkocht. Hiermee behoort Pearl Jam tot de bestverkopende rockbands ter wereld allertijden. Pearl Jam is de best verkopende rock band van bands die na 1990 zijn opgericht. Andere goed verkopende bands in deze lijst zijn Nirvana, Coldplay, Linkin Park en Oasis.[1]

De bekendste musicus van Pearl Jam is zanger en gitarist Eddie Vedder. Hij was er vanaf het begin in 1990 bij, net als bassist Jeff Ament en de gitaristen Stone Gossard en Mike McCready. Drummer Matt Cameron (ex-Soundgarden) sloot zich in 1998 bij de band aan. Sinds 2002 is Pearl Jam uitgebreid met een toetsenist, bekend onder zijn bijnaam Kenneth 'Boom' Gaspar.

De band werd vooral bekend door de eerste drie albums. Ten (1991) (dat meer dan dertien miljoen keer in de Verenigde Staten werd verkocht) bevat nummers als "Alive", "Jeremy", "Even Flow" en "Black". Het tweede album Vs. (1993) was destijds het snelstverkopende album in de Verenigde Staten met een miljoen verkopen binnen de eerste week, zeven miljoen verkopen in totaal en vijf weken bovenaan de charts, met daarop nummers als "Daughter", "Go", "Animal" en "Dissident". De bekendste nummers van het derde album Vitalogy (1994) (op dat moment, op Vs. na, het snelst verkopende album in de Amerikaanse geschiedenis) zijn "Spin the Black Circle", "Corduroy", "Better Man" en "Immortality".

De albums ná Vitalogy hebben minder publiciteit gekregen en werden ook minder verkocht. De meest bekende nummers uit deze periode zijn "Off He Goes", "Given To Fly", "Love Boat Captain", "I Am Mine", "Save You", "Life Wasted", "World Wide Suicide", "The Fixer" en "Just Breathe". Met name de laatste albums van de band (Riot Act, Pearl Jam, Backspacer bevatten een samenstelling van harde en rustige (soms akoestische) nummers waarmee de band in de jaren'90 beroemd werd. Het album Pearl Jam behaalde als hoogste notering een tweede plaats in Nederland en Backspacer een derde plaats.

In Nederland en België heeft de band een grote reputatie en veel fans. Het album Ten staat al zeven jaar lang bovenaan aan de Hemelse Honderd lijst van 3FM. In juli 2011 wordt het album door de lezers van het blad OOR op plek drie gezet in de lijst van de beste 40 albums van 40 jaar OOR. Het nummer Black staat al jaren op #2 in de Top 90s Request van 3FM en het nummer was het allerlaatste op radiostation Kink FM. Voor de VPRO was Alive de Song van het jaar in 1992. Het optreden van Pearl Jam op Pinkpop in 1992 is door het publiek en de organisator uitgeroepen tot beste optreden uit de geschiedenis van het festival. In december 2009 vond de benefietactie Serious Request ('het Glazen Huis') van Radio 3FM in Groningen plaats. Op twee nummers na was Just Breathe het meest aangevraagde nummer en belande daarom in de lijst Top Serious Request.

bron: Wikipedia

Europese tour


Op 16 en 17 juni zijn de heren te zien en horen in de Ziggo Dome te Amsterdam (naast de Arena).


Naast dat alles wat Pearl Jam te maken heeft in dit topic besproken kan worden zullen we in dit deel van de reeks vooral aftellen naar 16 en 17 juni.

Vorig deel: MUZ / Pearl Jam #14: Ziggo Dome-ination on June 16
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 20 december 2013 @ 14:12:02 #2
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_134488610
Neil Young _O_ Daar ga ik 12 juli heen in Londen, en Pearl Jam staat 11 juli in Milton Keynes bowl.. hmm.... :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_134489210
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:12 schreef Dagoduck het volgende:
Neil Young _O_ Daar ga ik 12 juli heen in Londen, en Pearl Jam staat 11 juli in Milton Keynes bowl.. hmm.... :D
Nou, dan weet ik wel wie er waar een gastoptreden heeft/hebben :D

En verder: ING :') , iDeal :'), Ticketmaster :') (wáár het probleem ook ligt)
Ik gok dat het systeem van Ticketmaster de gereserveerde kaarten weer heeft vrijgegeven (want niet binnen de gereserveerde tijd betaald) en dat deze aan andere verkocht zijn. Bijzonder dat ze nu nog de kaartverkoop door laten gaan (ze hadden natuurlijk kunnen stopzetten en eerst dit probleem oplossen en zoveel mogelijk mensen tevreden houden)... Ik denk dat ik een mailtje krijg met een excuus en het geld terug :')
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_134489397
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:27 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nou, dan weet ik wel wie er waar een gastoptreden heeft/hebben :D

En verder: ING :') , iDeal :'), Ticketmaster :') (wáár het probleem ook ligt)
Ik gok dat het systeem van Ticketmaster de gereserveerde kaarten weer heeft vrijgegeven (want niet binnen de gereserveerde tijd betaald) en dat deze aan andere verkocht zijn. Bijzonder dat ze nu nog de kaartverkoop door laten gaan (ze hadden natuurlijk kunnen stopzetten en eerst dit probleem oplossen en zoveel mogelijk mensen tevreden houden)... Ik denk dat ik een mailtje krijg met een excuus en het geld terug :')
Nou, zonder excuus, hoor, want de 'dame' die ik aan de lijn had, was er noga laconiek onder. Ja, jammer, was gebeurd, kon niemand iets aan doen en ik zou mijn geld wel terug krijgen als er geen kaartjes zouden verschijnen de komende 24 uur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134489460
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, zonder excuus, hoor, want de 'dame' die ik aan de lijn had, was er noga laconiek onder. Ja, jammer, was gebeurd, kon niemand iets aan doen en ik zou mijn geld wel terug krijgen als er geen kaartjes zouden verschijnen de komende 24 uur.
Mwoa...het wicht had waarschijnlijk al wat telefoontjes te verwerken gehad, gok ik. ;)

Gaan we het op een [WGR]-manier bekijken, krijgen we te maken met wanprestatie :P. Er was duidelijk wilsovereenstemming én er is betaald. Alleen nu wordt er niet geleverd... :P
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_134489495
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 14:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mwoa...het wicht had waarschijnlijk al wat telefoontjes te verwerken gehad, gok ik. ;)

Gaan we het op een [WGR]-manier bekijken, krijgen we te maken met wanprestatie :P. Er was duidelijk wilsovereenstemming én er is betaald. Alleen nu wordt er niet geleverd... :P
Ach, beetje een normale houding en de beller het gevoel geven dat je het echt heel vervelend vindt voor beller, doet wonderen ;)

OK, wat kan ik van ze verwachten? Schadevergoeding? Meet en greet met Eddie omdat ze de boel verpest hebben? Een privé concert? *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134489719
Nou niet ineens enthousiast worden.....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_134490119
Ik wacht wel gewoon rustig af dan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134490890
Kaarten voor het concert in Berlijn in the pocket. Zin in.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 20 december 2013 @ 18:40:33 #10
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_134496527
Ook in dit topic moet ik natuurlijk gepost hebben. Dus nog maar een keer *O* *O* Twee avonden PJ, gaan er waarschijnlijk een hotelletje tegenaan gooien en dan op de dinsdag nog even langs het Rijks :)
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 20 december 2013 @ 20:26:28 #11
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_134500448
Nou als ik al die pagina`s zo terug lees is het maar goed dat ik kaartjes al had :X :X
had volgens mij de computer het raam uit getyfed :r :r

Als ik nu probeer voor de 17e nog een ticket te scoren lukt `t nog steeds voor geen meter, ook niet als ik op best beschikbaar klik...

Dus als iemand nog één zitplek overheeft (op redelijke plaatsen) hou ik me aanbevolen (merel111 heeft PM :P)

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:22 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Via Ten ofzo :?

:Y via Ten Club ^O^

quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 15:23 schreef Happel het volgende:
Kaarten voor het concert in Berlijn in the pocket. Zin in.
_O_ _O_
  vrijdag 20 december 2013 @ 20:28:20 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134500513
Vanmorgen aan het werk... nu alles al uitverkocht zeker?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 20 december 2013 @ 20:31:25 #13
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_134500633
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
Vanmorgen aan het werk... nu alles al uitverkocht zeker?
Dat is ook iets dat me irriteert aan die online verkoop: dat het nu allemaal altijd op vrijdag begint ipv op zaterdag. Veel fans hebben door werk/school geen kans om kaarten te kopen :r :r
pi_134501249
Gelukkig hebben we nog een andere bank en konden we daardoor de kaartjes afrekenen. Kut ING.
Veldkaarten voor het 2e concert.
pi_134507378
Alles uitverkocht ^O^
Ze smelten de kazen!
  zaterdag 21 december 2013 @ 09:49:49 #16
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_134518396
ik moest ook werken mn zusje heeft het geprobeerd maar niet gelukt, een vriendin van haar is het 2x gelukt dus nu ga ik toch *O* de 16e juj!
pi_134534867
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 20:44 schreef Oceanonix het volgende:
Gelukkig hebben we nog een andere bank en konden we daardoor de kaartjes afrekenen. Kut ING.
Veldkaarten voor het 2e concert.
Ik heb de 2e poging ook maar met de Rabo pas betaald, idd een geluk dat ik die nog had en dat ze nog een tweede concert geven. Schijt ING. Een collega van mij probeerde ook kaarten te regelen en bij hem liep ook constant alles vast en heeft dus niks. Het was gewoon 1 grote ramp Vrijdag.
pi_134577522
ik ga ook! kaartjes in de pocket! see you there fok!kers
<hr>
pi_134600793
Goede hoop dat het nog goed komt. Ik heb gebeld en volgens de vrouw van de klantenservice staan mijn kaartjes in mijn account. Ik kan ze echter niet zien, dus moest ik een mailtje sturen en dan gaan ze dat in orde maken. Eerst zien, dan geloven, maar vooralsnog blijf ik wel positief gestemd *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134601430
17 juni Pearl Jam @ Ziggo Dome, meemaken d'rbij zijn! _O_
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_134603935
hai Timo, dank voor je bericht! Ik ben hier pas paar dagen lid en kan blijkbaar na een week pas berichten versturen/beantwoorden. We gaan de 16e staan en de 17e zitten (schijnen goede plaatsen te zijn..rij 5,vak 102).. veldkaartje al van de hand gedaan.. dus sorry!
pi_134606923
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 12:10 schreef miss_sly het volgende:
Goede hoop dat het nog goed komt. Ik heb gebeld en volgens de vrouw van de klantenservice staan mijn kaartjes in mijn account. Ik kan ze echter niet zien, dus moest ik een mailtje sturen en dan gaan ze dat in orde maken. Eerst zien, dan geloven, maar vooralsnog blijf ik wel positief gestemd *O*
Hoopvol! Naar welk e-mailadres heb jij iets gestuurd? De twitteraccount van hun support zwijgt als het graf. Ik heb de zin om een uitgebreid mailtje te sturen.
pi_134607049
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 14:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Hoopvol! Naar welk e-mailadres heb jij iets gestuurd? De twitteraccount van hun support zwijgt als het graf. Ik heb de zin om een uitgebreid mailtje te sturen.
Via de site, klikken op klantenservice; ergens zie je daar staan "tickets kwijt". Als je daarop klikt, krijg je een andere klikbaar stukje tekst "contact" waarna er een invoerscherm komt om je gegevens en vraag te versturen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134607900
Dank je! Zal gaan ze gaan lastig vallen.
pi_134610250
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 15:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dank je! Zal gaan ze gaan lastig vallen.
Succes!
Ik heb nog niets gehoord, maar ze zeggen binnen vijf werkdagen te reageren. Dat geeft ze nu ongeveer twee weken de tijd :')

Nou ja, als de kaartjes alleen niet in mijn account staan, maar wel aan mij zijn toebedeeld, maakt het me niets uit!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_134612899
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Succes!
Ik heb nog niets gehoord, maar ze zeggen binnen vijf werkdagen te reageren. Dat geeft ze nu ongeveer twee weken de tijd :')

Nou ja, als de kaartjes alleen niet in mijn account staan, maar wel aan mij zijn toebedeeld, maakt het me niets uit!
Slecht nieuws: https://www.facebook.com/TicketmasterNL?ref=ts&fref=ts
pi_134613002
quote:
Hoezo?
Mijn betaling is wel gedaan en volgens de vrouw van de klantenservice staan mijn kaartjes in mijn account, kan ik ze alleen niet zien. Dat is dan toch een it-error, verder niets?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 23 december 2013 @ 17:25:34 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134613526
Het gaat goed los op die Facebook. Terecht trouwens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:23:50 #29
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_134642621
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:25 schreef Janneke141 het volgende:
Het gaat goed los op die Facebook. Terecht trouwens.
Goede suggesties daar voor ticketmaster; koop lekker kaarten terug bij al die malafide bureaus en geef die maar aan de gedupeerden die kaarten zijn misgelopen door storingen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_134644103
Iemand nog een of twee tickets teveel? (Kan t altijd proberen heh)
Ik betaal marktconform.
pi_134644123
Hoewel ik zelf niet gedupeerd ben voel ik de woede van die mensen :{ Het is zo onrechtvaardig hoe dit gaat.. Hoop van harte dat er gezamenlijk actie ondernomen wordt al heb ik niet de illusie dat het echt wat zal veranderen maar goed..
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:23:35 #32
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_134644315
Als ik zie waar de politiek zich zoal druk om kan maken kan de kaartverkoop via de tussenhandel sowieso ook wel een keer op de agenda.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_134659140
Ik heb mijn kaarten binnen. Sinds vrijdag in de onzekerheid gezeten omdat ik de klantenservice niet kon bereiken, dus heb ik moeten wachten of ze door de bus zouden vallen.

Maar 16 & 17 juni is Stickertje erbij *O*
Ze smelten de kazen!
pi_134659267
Ticketmaster :')

Omgaan met problemen :')

Wanprestatie door niet nakoming van de overeenkomst :')

Niet gewoon via de klantenservice reageren (of sowieso niet reageren op een DM via Twitter) :')

Donderdag bel ik wel even...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_134733549
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoezo?
Mijn betaling is wel gedaan en volgens de vrouw van de klantenservice staan mijn kaartjes in mijn account, kan ik ze alleen niet zien. Dat is dan toch een it-error, verder niets?
Dan is er bij jou toch iets anders aan de hand. Althans dat hoop ik voor je
pi_134733702
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:16 schreef Ciscus het volgende:
Iemand nog een of twee tickets teveel? (Kan t altijd proberen heh)
Ik betaal marktconform.
https://www.ticketswap.nl/17543/pearl-jam
https://www.ticketswap.nl/17535/pearl-jam

Ik kan je als tip geven hier aan te melden. Als je aangeeft dat je een kaartje zoekt krijg je een mailtje zodra iemand kaartjes aanbiedt. En dan snel zijn :P
pi_134735870
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 december 2013 00:45 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

https://www.ticketswap.nl/17543/pearl-jam
https://www.ticketswap.nl/17535/pearl-jam

Ik kan je als tip geven hier aan te melden. Als je aangeeft dat je een kaartje zoekt krijg je een mailtje zodra iemand kaartjes aanbiedt. En dan snel zijn :P
Dank!
  vrijdag 27 december 2013 @ 22:48:14 #38
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_134767224
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:33 schreef merel1111 het volgende:
hai Timo, dank voor je bericht! Ik ben hier pas paar dagen lid en kan blijkbaar na een week pas berichten versturen/beantwoorden. We gaan de 16e staan en de 17e zitten (schijnen goede plaatsen te zijn..rij 5,vak 102).. veldkaartje al van de hand gedaan.. dus sorry!
zie je bericht nu pas, sorry. Jammer!


Nieuwe versie van Release!
pi_135017548
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 02:43 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Dank!
Ik heb ook gedaan bij een andere website. Helemaal niks gehoord.
Klotezooi.
  Moderator vrijdag 3 januari 2014 @ 11:37:01 #40
5428 crew  miss_sly
pi_135017593
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2013 00:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dan is er bij jou toch iets anders aan de hand. Althans dat hoop ik voor je
Nou, niet dus. De doos die ik vorige week aan de telefoon had, en die zei dat er wel kaartjes in mijn account stonden en het dus een it-fout was, had niet goed gekeken. Er stonden kaartjes voor een concert van Pearl Jam in, inderdaad, maar dat was van juni vorig jaar :')
Toen ik net belde wist de mevrouw die ik toen aan de lijn had me dat te vertellen.
10 minuten later kreeg ik een mailtje dat er helaas, blablabla...

K*T!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_135055309
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, niet dus. De doos die ik vorige week aan de telefoon had, en die zei dat er wel kaartjes in mijn account stonden en het dus een it-fout was, had niet goed gekeken. Er stonden kaartjes voor een concert van Pearl Jam in, inderdaad, maar dat was van juni vorig jaar :')
Toen ik net belde wist de mevrouw die ik toen aan de lijn had me dat te vertellen.
10 minuten later kreeg ik een mailtje dat er helaas, blablabla...

K*T!
Meende niet! Naarheid alom! Wat ga je doen? Toch geen kaarten via louche tussen-tussenhandelaars kopen?
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 08:21:48 #42
5428 crew  miss_sly
pi_135057174
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 02:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Meende niet! Naarheid alom! Wat ga je doen? Toch geen kaarten via louche tussen-tussenhandelaars kopen?
Nee, dat laatste niet, maar ik baal wel flink!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:30:04 #43
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_135084806
En terecht! wordt echt heel hoog tijd dat óf die sites hun shit in orde krijgen óf gewoon de fysieke verkoop weer terug komt (maar dat is ijdele hoop uiteraard)
pi_135084965
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:30 schreef Timo20 het volgende:
óf gewoon de fysieke verkoop weer terug komt (maar dat is ijdele hoop uiteraard)
Dat is ook een beetje aan de artiest zelf. Nu is volgens mij Mojo aandeelhouder in het hele ticketmaster gebeuren? dus dan zal het niet snel gebeuren.

Maar Jochem Meijer laat je tegenwoordig gewoon weer in de rij staan zodat die bureau's geen kans maken en wie het eerst komt.... `
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:43:34 #45
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_135085411
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:33 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje aan de artiest zelf. Nu is volgens mij Mojo aandeelhouder in het hele ticketmaster gebeuren? dus dan zal het niet snel gebeuren.

Maar Jochem Meijer laat je tegenwoordig gewoon weer in de rij staan zodat die bureau's geen kans maken en wie het eerst komt.... `
Het is ook niet zozeer die malafide bureau`s die me irriteren (mensen moeten gewoon weten dat je daar niet moet kopen) maar meer het feit dat als je dan online kopen wilt organiseren je het wel goed moet doen. En dat gebeurt niet. Iedere keer opnieuw zijn er bij grote artiesten problemen met de verkoop en loopt de site vast. Doe het goed of doe het niet.

En Jochem Meyer is,met alle respect, natuurlijk niet te vergelijken met Pearl Jam
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:44:14 #46
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_135085450
Fysieke verkoop heeft ook zijn nadelen, was ook altijd zoeken naar een postkantoor of gwk waar de rij kort zou zijn. Gelijke kansen zijn toch niet te garanderen. Maar een stabiele site die met een wachtrij die echt werkt zou toch wel het minste zijn. Eventim site is in mijn ervaring een stuk beter, maar de enorme toeloop op kaarten in NL is ook wel extreem. Mede door al die fucking tussenhandel die de kaarten voor je neus weg kaapt overigens, daar mag ook wel eens serieus tegen opgetreden worden.

Heb een aantal politieke partijen gemaild over dit onderwerp (erger me er al jaren kapot aan en het hele gedoe rondom de PJ verkoop was de druppel),

Deel van mijn mail:
quote:
Ik besef me dat het een "first world problem" is, maar omdat het me al jaren een doorn in het oog is wil het toch bij u onder de aandacht brengen. Het gaat om de verkoop van kaarten voor concerten en evenementen.

Voor veel van deze evenementen heeft Ticketmaster het monopolie op de kaartverkoop. Zeker bij grote evenementen is het, mede door niet goede functionerende wachtrijen op de verkoopsite, een hele opgave om via ticketmaster aan kaarten te komen. Helaas is de factor willekeur hier in grote mate bepalend.

Fans lopen kaarten mis en dan kom ik op mijn grote frustratie: de doorverkoop van kaarten op sites als topticketshop en budgetticket, waar je fors meer betaald om aan kaarten te komen. Kaarten die daarvoor dus door deze zelfde aanbieders voor je neus zijn weggekocht waardoor je ze misgelopen bent!!
En dit doorverkoop sites zien er ook nog eens officieel uit, waardoor er ook genoeg mensen zijn die niet doorhebben dat ze afgezet worden.

Ik heb dit nu jaren aangekeken en ik heb alles behalve het gevoel dat ticketmaster er actief aan werkt om deze tussenhandel te voorkomen. Komt bij dat ik het principieel zeer onjuist vind dat bedrijfjes zich zonder enige toegevoegde waarde te leveren enorm verrijken over de hoofden van de fans/bezoekers.

Ik weet niet of hier in wetgeving of beleid iets aan te doen is, maar ik zou het van harte toejuichen. Al was het maar door in ieder geval organisatie te verplichten duidelijk te vermelden dat ze aan tussenhandel doen en aanzienlijk hogere prijzen rekenen dan de officiële verkoopkanalen. En wellicht enige druk richting ticketmaster om eens serieus na te denken over een manier om tussenhandel door commerciele partijen te voorkomen.
kreeg van de SP een keurig bericht terug:

quote:
"Dank voor uw bericht aan de SP. Onze woordvoerder Jasper van Dijk is momenteel samen met het CDA bezig met een wetsvoorstel om uitwassen rondom de doorverkoop van kaartjes aan te kunnen pakken.

Het is te gek dat er woekerprijzen moeten worden betaald, bedragen die uiteindelijk ook helemaal niet bij de artiest zelf terecht komt maar bij platenmaatschappijen, organisatoren en (al dan niet illegale) doorverkoopbureaus. Dank voor uw mail, u wijst er terecht op dat het niet alleen de doorverkoop zelf is, maar dat er meer speelt zoals monopolieposities en niet goed functionerende sites. Het als geheel bekijken helpt ons zeker bij alle voorbereidingen."
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:47:01 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_135085588
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:43 schreef Timo20 het volgende:
Het is ook niet zozeer die malafide bureau`s die me irriteren
Mij wel, aangezien ze grote hoeveelheden kaarten wegkapen voor de neus van de fans, en daarmee mede verantwoordelijk zijn voor de te grote toeloop.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:45:46 #48
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_135339493
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mij wel, aangezien ze grote hoeveelheden kaarten wegkapen voor de neus van de fans, en daarmee mede verantwoordelijk zijn voor de te grote toeloop.
Goed punt, maar ik denk dat ze dat ook wel zouden als ze in de rij moeten staan. Betalen ze gewoon mannetjes om in de rij te gaan staan...


De presentjes van Pearl Jam`s Ten Club zijn vandaag gearriveerd. De jaarlijkse 7" holiday single is een coole: van Eddie Vedder`s en Jay-Z`s gezamelijke optreden van 99 Problems!

  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:46:24 #49
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_135339519
-edit-
pi_136165941
Leuk mailtje van ticketmaster gehad als gedupeerde van de rampzalige voorverkoop:

quote:
Extra Pearl Jam kaarten voor gedupeerden!

Beste Pearl Jam fan,

Tijdens de verkoop van Pearl Jam op 20 december was je de dupe van een onaangekondigd onderhoud bij iDeal/ING. Er komen voor beide shows extra tickets vrij en we bieden je de mogelijkheid deze tickets als eerste te kunnen bestellen.

Het gaat om zitplaatsen rang 2 (¤66,00*) en rang 3 (¤60.50*), vakken 101, 112, 201 en 214 met mogelijk beperkt zicht.
*prijzen inclusief servicekosten.

De verkoop van de extra tickets start vrijdag 31 januari om 10.00 uur. Tot 2 februari 23:59 uur kunnen alleen gedupeerden tickets bestellen. Klik op één van de knoppen onderaan dit bericht om tickets te bestellen.

Om tickets te kunnen bestellen heb je een wachtwoord nodig.
En dan volgt er een manier om met een code in te loggen.

Dit zijn niet al te beste plaatsen maar als ik niet al kaarten had dan had ik ze wel gekocht waarschijnlijk. Pijnlijk dat ze er ook dezelfde prijs voor willen vragen.
  Moderator vrijdag 31 januari 2014 @ 12:13:10 #51
5428 crew  miss_sly
pi_136166223
Ik heb ze gekocht. Ik heb er zelfs 11 euro meer voor moeten betalen dan voor de oorspronkelijke kaartjes die ik had, recht tegenover het podium. 121 euro toen, 132 euro nu.
Nou ja, ik zit wel heel dichtbij het podium, als het zicht meevalt, zie ik nog eens wat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:07:46 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136171813
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 12:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Leuk mailtje van ticketmaster gehad als gedupeerde van de rampzalige voorverkoop:

[..]

En dan volgt er een manier om met een code in te loggen.

Dit zijn niet al te beste plaatsen maar als ik niet al kaarten had dan had ik ze wel gekocht waarschijnlijk. Pijnlijk dat ze er ook dezelfde prijs voor willen vragen.
Niet al te beste plaatsen noemt ie dat.

Zie je die mooie lege blauwgroene stoeltjes achterin? Die naast het podium, van waar je de drummer dus niet eens kan zien? Die stoeltjes die normaal niet eens bezet worden, worden nu alsnog in de verkoop gegooid voor het normale tarief aan de gedupeerde mensen.
Het is een schandalige manier om geld mee te verdienen. Ik heb de mail ook gehad, maar ik bedank toch echt voor de eer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_136172014
^^ dus.

Ik zag 'm voorbij komen en dacht... :')
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_136312671
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:48 schreef Timo20 het volgende:

[..]

zie je bericht nu pas, sorry. Jammer!

Nieuwe versie van Release!
Moeten ze niet doen...De originele versie vind ik qua zang Ed's beste prestatie maar dit legt toch wel bloot dat het niet meer hetzelfde is...
  woensdag 2 april 2014 @ 15:42:39 #55
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_138437501
Ik wil ze zien in Ziggo Dome :'(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_138443009
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:42 schreef Dagoduck het volgende:
Ik wil ze zien in Ziggo Dome :'(
Als het probleem is dat je budget het niet toe laat, zuur! Dan wordt het lastig.

Maar anders zou ik op ticketswap.nl aangeven zowel de 16e als 17e dat je op zoekt bent naar een kaartje en daar mijn kansen op zetten. Daar dumpen de meeste mensen tegenwoordig hun tickets, systeem zit goed in elkaar waardoor de betrouwbaarheid hoog is.
pi_138446054
heb er veel zin in. Het wordt de eerste keer dat ik pearl jam live ga zien
pi_139984078
Extra kaarten voor Ziggo Dome!

mojoconcerts twitterde op donderdag 15-05-2014 om 14:47:28 Voor het voorheen uitverkochte concert van Pearl Jam op 16 en 17 juni in Ziggo Dome zijn kaarten vrijgekomen via http://t.co/sD4BLwONaq reageer retweet
Edit: ze zijn alweer op!

[ Bericht 1% gewijzigd door Felixa op 15-05-2014 15:02:27 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_140941428
Nog geen support aangekondigd toch? Alleen voor het optreden in de Milton Keynes Bowl is support bevestigd.

Op de Ziggo Dome website staat niet eens hoe laat de deuren open gaan. Enige wat er staat is:

Tijden (onder voorbehoud)
Aanvang: 20:00 uur
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 10:09:05 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140946369
quote:
11s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:42 schreef RacerDKB het volgende:
Nog geen support aangekondigd toch? Alleen voor het optreden in de Milton Keynes Bowl is support bevestigd.

Op de Ziggo Dome website staat niet eens hoe laat de deuren open gaan. Enige wat er staat is:

Tijden (onder voorbehoud)
Aanvang: 20:00 uur
Lastig idd om dingen te plannen is dat deuren open of begin van het concert.

Als ze given to fly gaan spelen weet ik zeker dat ik het niet droog houd, van de kaartjes die wij hebben was er namelijk 1 bedoeld voor mijn schoonzusje en die is er inmiddels niet meer. Given to fly had een prominente plek in haar uitvaart ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_140946459
Volgens http://pearljam.com/tour zijn er geen openers/support act voor de Ziggo Dome.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 11 juni 2014 @ 10:14:19 #62
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_140946519
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:12 schreef bassieVL het volgende:
Volgens http://pearljam.com/tour zijn er geen openers/support act voor de Ziggo Dome.
Niet anders verwacht, staat ook geen support act op het kaartje. Ben er alleen maar blij mee, geen geneuzel vooraf, gewoon lekker lang PJ *O*
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_140946650
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:14 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Niet anders verwacht, staat ook geen support act op het kaartje. Ben er alleen maar blij mee, geen geneuzel vooraf, gewoon lekker lang PJ *O*
Op Rock Werchter staan ze 3 uur ingepland.
Stop rockin' the boat.
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 10:22:41 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140946730
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:12 schreef bassieVL het volgende:
Volgens http://pearljam.com/tour zijn er geen openers/support act voor de Ziggo Dome.
Grappig eigenlijk dat het in bv. italië dus niet zo snel uitverkoopt :P zou men daar gewoon een weekje van tevoren kaartjes kopen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_140946916
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Grappig eigenlijk dat het in bv. italië dus niet zo snel uitverkoopt :P zou men daar gewoon een weekje van tevoren kaartjes kopen?
San Siro is als voetbal stadion al 80.000 mensen.
De andere als voetbal station 32.000

Veld er nog bij en dan kom je op ook flink hogere aantallen.

En er zijn alleen nog maar kaarten van 90 euro per stuk. Wat voor de gemiddelde italiaan ook een flinke bom euro's is.
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 10:35:48 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140947033
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:30 schreef Godtje het volgende:

[..]

San Siro is als voetbal stadion al 80.000 mensen.
De andere als voetbal station 32.000

Veld er nog bij en dan kom je op ook flink hogere aantallen.

En er zijn alleen nog maar kaarten van 90 euro per stuk. Wat voor de gemiddelde italiaan ook een flinke bom euro's is.
Ah op die manier veel meer kaarten dus.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 11 juni 2014 @ 11:19:09 #67
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140948125
Milton Keynes Bowl w/ Black Rebel Motorcycle Club and Off!

WTF, ik zit dan in Londen, waarom ga ik niet heen. Zo laat kom ik nooit meer terug naar Londen en ga de volgende dag al naar Neil Young & Crazy Horse :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:06:01 #68
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_140955300
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:30 schreef Godtje het volgende:

[..]

San Siro is als voetbal stadion al 80.000 mensen.
De andere als voetbal station 32.000

Veld er nog bij en dan kom je op ook flink hogere aantallen.

En er zijn alleen nog maar kaarten van 90 euro per stuk. Wat voor de gemiddelde italiaan ook een flinke bom euro's is.
Wat daarnaast ook gewoon waar is dat concerten in Nederland vaak belachelijk snel uitverkopen. Valt heel erg op, ook in vergelijking met Duitsland. Kan daar soms een week voor het concert nog kaarten kopen voor acts die hier binnen een half uur weg zijn.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 15:55:26 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140956790
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juni 2014 11:19 schreef Dagoduck het volgende:
w/ Black Rebel Motorcycle Club and Off!
:o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 15:55:56 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140956807
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:06 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Wat daarnaast ook gewoon waar is dat concerten in Nederland vaak belachelijk snel uitverkopen. Valt heel erg op, ook in vergelijking met Duitsland. Kan daar soms een week voor het concert nog kaarten kopen voor acts die hier binnen een half uur weg zijn.
Het gaat zo slecht nog niet in ons kikkerlandje
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:14:12 #71
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_140957450
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het gaat zo slecht nog niet in ons kikkerlandje
Komt denk ik ook doordat we zo klein en dichtbevolkt zijn. Een concert in Amsterdam trekt potentieel bezoekers uit het hele land = 16 miljoen inwoners. Ik vraag me af of het verzorgingsgebied in grote steden in het buitenland ook zo groot is.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_140957471
Heb PJ nog nooit live gezien (2 jaar terug was ik in Azië toen zowel PJ als 2 maanden later Eddie zelf hier was) dus ben benieuwd maandag. Zaal open om 20.00 is prima, mooi ergens om 1800 een kroeg opzoeken voor Duitsland-Portugal :7
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_140957947
Ohja ik wilde het Amerikaanse schoolsysteem nog even hartelijk bedanken voor hun planning _O_ _O_
PJ had zomaar op Pinkpop gestaan als er geen eindexamens waren deze week :+ *)
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:40:06 #74
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_140962172
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:14 schreef kalinhos het volgende:
Heb PJ nog nooit live gezien (2 jaar terug was ik in Azië toen zowel PJ als 2 maanden later Eddie zelf hier was) dus ben benieuwd maandag. Zaal open om 20.00 is prima, mooi ergens om 1800 een kroeg opzoeken voor Duitsland-Portugal :7
Aanvang 20 uur is het he, zaal is echt wel eerder open.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_140962201
Zaal gaat 18.30u open.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_140967926
Oh nja, dan 1e helftje maar kijken ;)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_140975696
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:41 schreef Felixa het volgende:
Zaal gaat 18.30u open.
Oké! Waar staat dat verder? Als in hoe weet jij dat :P

In 2012 was ik er, toen kwam ik niet in het voorste staangedeelte. Schenen bandjes uitgedeeld te worden aan PJ Club-leden en mensen die er op tijd waren. Is dat dit jaar weer zo? Want dan ga ik om 16:00 daar voor de deur staan zodat ik om 18:30 binnen kan zijn en een bandje halen.
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:57:34 #78
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140976225
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:47 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Oké! Waar staat dat verder? Als in hoe weet jij dat :P

In 2012 was ik er, toen kwam ik niet in het voorste staangedeelte. Schenen bandjes uitgedeeld te worden aan PJ Club-leden en mensen die er op tijd waren. Is dat dit jaar weer zo? Want dan ga ik om 16:00 daar voor de deur staan zodat ik om 18:30 binnen kan zijn en een bandje halen.
Wij waren aardig op tijd en toen was het voorvak nog open, we konden erin en toen hij vol was werden aan iedereen bandjes uitgedeeld. Ik stond dus bij allemaal die hard Amerikanen die de hele wereld meereisden :D

Je had toen een ingang voor fanclubleden en een ingang voor niet-fanclubleden, wij stonden in de laatste en sloten aan toen de rij ongeveer bij de weg was. Daarna werd het drukker en draaide de rij nog onder dat viaduct door.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140976436
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:57 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Wij waren aardig op tijd en toen was het voorvak nog open, we konden erin en toen hij vol was werden aan iedereen bandjes uitgedeeld. Ik stond dus bij allemaal die hard Amerikanen die de hele wereld meereisden :D

Je had toen een ingang voor fanclubleden en een ingang voor niet-fanclubleden, wij stonden in de laatste en sloten aan toen de rij ongeveer bij de weg was. Daarna werd het drukker en draaide de rij nog onder dat viaduct door.
Oke dus het is vrij beperkt. Daar staan is lastig te regelen. Oftewel als je om 18:30 binnen zou zijn dan loop je er nog wel binnen/krijg je een bandje? Want als je geen bandje hebt kan je niet weg om te pissen/bier halen.
pi_140978998
Dus je kan gewoon vooraan staan als je dus niet ticket hebt van de fan club en optijd bij de ingang staat?
pi_140980552
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:47 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Oké! Waar staat dat verder? Als in hoe weet jij dat :P

Staat op de site van Ziggo Dome:

quote:
Tijden (onder voorbehoud)
Zaal open: 18:30 uur
Aanvang: 20:00 uur
http://ziggodome.nl/event/438/Pearl-Jam
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 12 juni 2014 @ 10:29:22 #82
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140983092
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 01:50 schreef MidnightShow_ het volgende:
Dus je kan gewoon vooraan staan als je dus niet ticket hebt van de fan club en optijd bij de ingang staat?
Ja, tenzij het aantal fanclubleden zo groot is dat het voorvak vol is. Ze vullen dat voorvak gewoon op met niet-clubleden. Als je het te spannend vindt allemaal mag je je kaartje ook aan mij verkopen hoor O-)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140983822
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:29 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ja, tenzij het aantal fanclubleden zo groot is dat het voorvak vol is. Ze vullen dat voorvak gewoon op met niet-clubleden. Als je het te spannend vindt allemaal mag je je kaartje ook aan mij verkopen hoor O-)
Ah okay, nouja lijkt me niet denk ik zo. Nee, hoor haha, maar hoop wel dat het lukt om in het eerste vak te komen gewoon. denk het wel.
  Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 16:17:11 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_140993789
Iemand nog kaartjes in de aanbieding? Vriendlief is maandag jarig dus zou wel ultiem zijn om dan naar pearl jam te gaan O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 17:44:22 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140996423
Ik heb er echt zin in, ik baal wel dat we zitplaatsen hebben... ik zat nogal in de stress en had die site toen nog niet helemaal door. Belachelijk dat ze het type kaarten verstoppen onder een of andere rare sub-optie :') Ik blijf toch meer van de concerten waar er uberhaupt maar 1 type kaart is :P

Ben benieuwd hoe de ziggodome me nu bevalt bij radiohead vond ik het niets (vooral kwa sfeer) bij Black Sabbath vond ik het erg tof (op wat personeel na)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:46:29 #86
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_140996487
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb er echt zin in, ik baal wel dat we zitplaatsen hebben... ik zat nogal in de stress en had die site toen nog niet helemaal door. Belachelijk dat ze het type kaarten verstoppen onder een of andere rare sub-optie :') Ik blijf toch meer van de concerten waar er uberhaupt maar 1 type kaart is :P

Ben benieuwd hoe de ziggodome me nu bevalt bij radiohead vond ik het niets (vooral kwa sfeer) bij Black Sabbath vond ik het erg tof (op wat personeel na)
"JONG0NS!!!!" :')
  Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 17:47:45 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140996533
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:46 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

"JONG0NS!!!!" :')
:D tja dat kon ik nog begrijpen ik vond het uit de zaal vegen eigenlijk vervelender... kom op dat concert was nog maar amper afgelopen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 19:12:58 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_140998823
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D tja dat kon ik nog begrijpen ik vond het uit de zaal vegen eigenlijk vervelender... kom op dat concert was nog maar amper afgelopen.
dat was ook vervelend na Radiohead. Ik had even staan nakletsen en wilde daarna nog naar het toilet maar dat mocht niet :') dat is toch ronduit belachelijk? :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:39:49 #89
52513 whosvegas
The Trickster
pi_140999721
Volgens mij krijgen we geen voorprogramma, nders zou dat wel op het kaartje gestaan hebben.
En dan zou het eerder beginnen, denk ik :)

Bij Soundgarden was ook geen voorprogramma
Are you nuts??
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:53:15 #90
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_141000269
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:39 schreef whosvegas het volgende:
Volgens mij krijgen we geen voorprogramma, nders zou dat wel op het kaartje gestaan hebben.
En dan zou het eerder beginnen, denk ik :)
Daar waren we al uit toch, geen voorprogramma inderdaad.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:59:58 #91
52513 whosvegas
The Trickster
pi_141000581
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:53 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Daar waren we al uit toch, geen voorprogramma inderdaad.
Topic verder niet echt gevolgd :)
Are you nuts??
pi_141002189
Dinsdag met 4 man sterk op het veld, zin in. :)
  donderdag 12 juni 2014 @ 20:43:52 #93
52513 whosvegas
The Trickster
pi_141002710
Maandag met 3 man sterk op het veld, dinsdag alleen op het veld
Eerste keer dat ik ze twee dagen achter elkaar ga zien, wow!!
Are you nuts??
pi_141010921
Maandag met z'n 4en op de tribune (jeey iets zien is óók leuk!) en dinsdag met voor de helft een nieuw 4tal in de zaal *O*
pi_141025417
Voor wie nog geen kaarten heeft:

mojoconcerts twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 11:33:17 Voor Pearl Jam as. maandag in @ZiggoDome komt om 16.30u een zeer klein aantal extra kaarten beschikbaar via http://t.co/SKxeHQyLt2 reageer retweet
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 12:22:09 #96
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_141026334
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:53 schreef Felixa het volgende:
Voor wie nog geen kaarten heeft:

mojoconcerts twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 11:33:17 Voor Pearl Jam as. maandag in @ZiggoDome komt om 16.30u een zeer klein aantal extra kaarten beschikbaar via http://t.co/SKxeHQyLt2 reageer retweet
Zitplekken zeker?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_141026850
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:17 schreef MaJo het volgende:
Iemand nog kaartjes in de aanbieding? Vriendlief is maandag jarig dus zou wel ultiem zijn om dan naar pearl jam te gaan O+
https://www.ticketswap.nl/17543/pearl-jam
https://www.ticketswap.nl/17535/pearl-jam

Denk dat dit (of facebook) je beste kans is.
  maandag 16 juni 2014 @ 11:30:42 #98
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_141145528
Vandaag *O* *O* *O*
als "voorbereiding" de lp`s weer opgezet. Ga met m`n moeder samen (haar eerste keer PJ) in het voorste vak (want kaarten via Ten Club). Zin in *O* *O* *O*
  maandag 16 juni 2014 @ 12:08:29 #99
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_141146696
Ik ga nog maar een keer nagenieten van 26/06/2012 dan.. :'(


_O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 16 juni 2014 @ 12:14:38 #100
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_141146886
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:08 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ga nog maar een keer nagenieten van 26/06/2012 dan.. :'(


_O_
_O_ _O_ _O_
heb afgelopen arpil op de platenbeurs in Utrecht een dvd gekocht met het hele concert op. Leuk om weer terug te zien :Y
  maandag 16 juni 2014 @ 13:02:46 #101
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_141148494
Meneer Sjeekie_Beekie is ook met de voorbereidingen begonnen.
Hij heeft vanavond avonddienst, dan kan hij mooi onderweg muziek luisteren.

Nog maar 1 nachtje slapen... Zin in!

We wilden morgenmiddag eerst naar het Filmmuseum... Is het gesloten wegens een privé-evenement... Nog even kijken wat het dan gaat worden.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:07:42 #102
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_141148663
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:02 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Meneer Sjeekie_Beekie is ook met de voorbereidingen begonnen.
Hij heeft vanavond avonddienst, dan kan hij mooi onderweg muziek luisteren.

Nog maar 1 nachtje slapen... Zin in!

We wilden morgenmiddag eerst naar het Filmmuseum... Is het gesloten wegens een privé-evenement... Nog even kijken wat het dan gaat worden.
In de rij staan natuurlijk.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 16 juni 2014 @ 13:10:51 #103
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_141148768
Zitplaatsen tweede ring... Helaas geen lange wachtrijen voor ons dit jaar.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_141181136
Zo, erg last minute, maar ik heb toch nog maar een kaartje geregeld voor morgen. Anders zou ik daar toch eeuwig spijt van hebben gehad!

Superveel zin in! *O*
  maandag 16 juni 2014 @ 23:13:17 #105
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_141181216
32 nummers gespeeld vanavond 8)7
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_141183722
het was super super! tweede rij en een metertje of 5 van Eddie af.

ik heb voor morgen nog een kaartje voor de zaal over. Als er iemand interesse in heeft, ik verkoop m voor 60 euro. logeer in een hotel vlakbij ziggo dome dus daar ophalen kan eventueel ook.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 00:05:21 #108
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_141184448
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:55 schreef merel1111 het volgende:
het was super super! tweede rij en een metertje of 5 van Eddie af.

ik heb voor morgen nog een kaartje voor de zaal over. Als er iemand interesse in heeft, ik verkoop m voor 60 euro. logeer in een hotel vlakbij ziggo dome dus daar ophalen kan eventueel ook.
Hard Copy?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_141185201
Heb t via ticketmaster gekocht en de pdf file uitgeprint...
pi_141186024
Ik weet niet wat ik verder moet zeggen op het moment maar: wauw.
pi_141186237
ja he! ik was met 2 vrienden die pearl jam wel oke vinden maar alleen de grote hits kennen. ik merkte dat het hen tegenviel. (en heb nog zo gezegd, luister zoveel mogelijk nummers van ze , echt je gaat er geen spijt van krijgen)

morgen weer... hoop dat ze in ieder geval nothing as it seems spelen..
pi_141186585
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:48 schreef merel1111 het volgende:
ja he! ik was met 2 vrienden die pearl jam wel oke vinden maar alleen de grote hits kennen. ik merkte dat het hen tegenviel. (en heb nog zo gezegd, luister zoveel mogelijk nummers van ze , echt je gaat er geen spijt van krijgen)

morgen weer... hoop dat ze in ieder geval nothing as it seems spelen..
Hmm jammer dat van die vrienden! Ik vind het juist wel gaaf om me te verassen door nieuwe muziek en nummers. Ik ben vanavond ook weer verrast door nummers die ik tijden niet had geluisterd, of totaal maar een handjevol keren en die ik nu ineens weer heel gaaf heb gevonden en ga luisteren.

Helaas was één concertavond een groot genoege investering voor mij om niet twee avonden op rij te gaan :P Maar mensen die het geluk hebben om beide avond aanwezig te mogen zijn: veel plezier and I envy you.
pi_141186662
ik heb nog een kaartje voor de zaal beschikbaar. heb er 66 voor betaald.voor 50 wil ik m ook wel verkopen hoor. maar ik snap dat het een hele investering is, reizen overnachting enzo..
pi_141186704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:48 schreef merel1111 het volgende:
morgen weer... hoop dat ze in ieder geval nothing as it seems spelen..
Ik wil je niet te veel ophypen, maar in hun 2012 tour hebben ze van de 17 optredens maar één keer Nothing As It Seems gespeeld.

Dat was de tweede avond Amsterdam.
pi_141186708
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:59 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Hmm jammer dat van die vrienden! Ik vind het juist wel gaaf om me te verassen door nieuwe muziek en nummers. Ik ben vanavond ook weer verrast door nummers die ik tijden niet had geluisterd, of totaal maar een handjevol keren en die ik nu ineens weer heel gaaf heb gevonden en ga luisteren.

Helaas was één concertavond een groot genoege investering voor mij om niet twee avonden op rij te gaan :P Maar mensen die het geluk hebben om beide avond aanwezig te mogen zijn: veel plezier and I envy you.
ja, ik had animal bijvoorbeeld al tijden niet geluisterd, klonk echt te gek!
pi_141186766
Zoooo dat was vet!! Bijzondere setlist voor mijn gevoel. Ben benieuwd wat ze morgen doen.. :D
pi_141186840


[ Bericht 45% gewijzigd door pfefferkatze op 17-06-2014 01:38:21 ]
  dinsdag 17 juni 2014 @ 01:25:55 #118
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_141187174
Tot hoe laat speelden ze?
pi_141187378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 01:25 schreef Fietsertje70 het volgende:
Tot hoe laat speelden ze?
ze waren begonnen rond 20.15 en hebben gespeeld tot precies 23.00 uur. :)

Het was echt geweldig! wou dat ik vanavond weer kon, maar helaas dat gaat hem echt niet worden. dan maar wachten tot ik ze weer op Rock Werchter zie. O+
pi_141189055
Ik heb er zin in. Wat een fijne setlist.Zie dat er nog wat pareltjes ontbreken. Hopelijk staan die er vanavond op. Nu met de koptelefoon op, PJ op shuffle de dag doorkomen. *O*
pi_141189222
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 01:03 schreef merel1111 het volgende:
ik heb nog een kaartje voor de zaal beschikbaar. heb er 66 voor betaald.voor 50 wil ik m ook wel verkopen hoor. maar ik snap dat het een hele investering is, reizen overnachting enzo..
Heb je hem nog in de aanbieding?
pi_141190066
ja heb hem nog!
pi_141190171
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:13 schreef merel1111 het volgende:
ja heb hem nog!
Ik wil hem heel graag overnemen van je
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 09:20:15 #124
5428 crew  miss_sly
pi_141190178
Het was geweldig!
Wij zaten dus in zo'n vak dat normaal leeg blijft, naast het podium, maar het was nog steeds tof. Het zicht was aardig en het geluid nog steeds prima. Akoestisch is de Ziggo Dome echt wel goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 09:35:01 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141190463
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Lastig idd om dingen te plannen is dat deuren open of begin van het concert.

Als ze given to fly gaan spelen weet ik zeker dat ik het niet droog houd, van de kaartjes die wij hebben was er namelijk 1 bedoeld voor mijn schoonzusje en die is er inmiddels niet meer. Given to fly had een prominente plek in haar uitvaart ;(
4 huilende mensen op een rijtje tijdens dit nummer ;( maar wel erg tof dat het gespeeld werd!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 09:37:08 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141190503
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 01:11 schreef RacerDKB het volgende:
[ afbeelding ]
:o wolf hebben ze die gespeeld (of staat daar geen wolf)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 09:40:48 #127
5428 crew  miss_sly
pi_141190578
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o wolf hebben ze die gespeeld (of staat daar geen wolf)
Laatste bedoel je? Dat is Indiff.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 09:41:32 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141190598
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Laatste bedoel je? Dat is Indiff.
:D ik kan niet lezen ik dacht al :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 09:42:40 #129
5428 crew  miss_sly
pi_141190630
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D ik kan niet lezen ik dacht al :P
Ik kon het ook alleen maar lezen, omdat ik het wist ;)

Ze speelden Thin Air O+ Daarvan hadden we een regel op het geboortekaartje van onze dochter staan O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_141191219
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 01:05 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ik wil je niet te veel ophypen, maar in hun 2012 tour hebben ze van de 17 optredens maar één keer Nothing As It Seems gespeeld.

Dat was de tweede avond Amsterdam.
fingers crossed!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:11:38 #131
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_141191332
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:07 schreef merel1111 het volgende:

[..]

fingers crossed!
En de setlist van die tweede avond was samengesteld door een die hard fan.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_141192680
Die hard fan met smaak...Giventofly; ik heb je een berichtje gestuurd
pi_141192967
Ondanks dat ik in een van de closet vakken zat, echt enorm genoten.

Top concert :)
pi_141193093
Je kon trouwens wel merken dat het met Eddie zijn knie niet helemaal lekker ging. Hopelijk krijgt hij daar niet teveel last van.
pi_141193347
Ik vond het ook vet. Ben geen die-hard fan zoals iedereen hier (ik schat dat ik de helft vd nummers nauwelijks kende) maar heb wel genoten. Die stem alleen al vind ik magisch
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_141195505
Moet bekennen dat ik ook niet veel nummers kende, maar vond het geweldig :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:42:19 #137
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_141196139
Het was echt magisch zeg!! Zou graag vanavond weer willen.... Wie heeft er een kaartje over? (sta plek)
pi_141196378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:09 schreef merel1111 het volgende:
Je kon trouwens wel merken dat het met Eddie zijn knie niet helemaal lekker ging. Hopelijk krijgt hij daar niet teveel last van.
Inderdaad, ik stond aan de zijkant vooraan en zag hem ook echt dat trapje af gaan heel moeilijk.. hoop dat het niet erger wordt!
pi_141196792
quote:
klopt best wel. :) maakt niet uit toch? Live gewoon zeer goed. Is grunge sowieso niet dood? ;)
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 13:25:34 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141197486
quote:
Het gebaren zag ik ook maar ik vond het geluid over de hele linie eigenlijk erg goed.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_141198579
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:42 schreef Elusive het volgende:
Het was echt magisch zeg!! Zou graag vanavond weer willen.... Wie heeft er een kaartje over? (sta plek)
ik heb er nog 1, wel al aan GiventoFly beloofd maar heb nog niks van hem gehoord sinds vanmorgen. stuur hem even een reminder en als hij hem niet wil mag je hem van mij overnemen.(staplek)
pi_141200923
Heb 3FM op de achtergrond aanstaan en daar dacht ik te horen dat Ed na het concert van gisteren buiten op straat nog wat heeft staan spelen? Kan dat ik het verkeerd gehoord heb. Zo niet, jammer dat ik dat gemist heb.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:11:04 #145
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_141201106
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:56 schreef merel1111 het volgende:

[..]

ik heb er nog 1, wel al aan GiventoFly beloofd maar heb nog niks van hem gehoord sinds vanmorgen. stuur hem even een reminder en als hij hem niet wil mag je hem van mij overnemen.(staplek)
heeeeel erg graag!
pi_141201122
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:05 schreef WesCAddle het volgende:
Heb 3FM op de achtergrond aanstaan en daar dacht ik te horen dat Ed na het concert van gisteren buiten op straat nog wat heeft staan spelen? Kan dat ik het verkeerd gehoord heb. Zo niet, jammer dat ik dat gemist heb.
Zag wel een "zwerver" tegenover Ajax shop zingen voor wat uitzinnige dronken fans, bedoelde ze dat niet gewoon? Zoiets gaat snel een eigen leven leiden.
pi_141201369
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 15:28:58 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141201820
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:11 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Zag wel een "zwerver" tegenover Ajax shop zingen voor wat uitzinnige dronken fans, bedoelde ze dat niet gewoon? Zoiets gaat snel een eigen leven leiden.
Ja men was hard aan het meezingen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:44:07 #149
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_141202348
Jaaaaaa dankzij merel111111111111111 ben ik er vanavond ook weer bij!
'T was gisteren veulste goed dus wil vandaag ook niet missen :p
  dinsdag 17 juni 2014 @ 15:45:18 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141202385
Gratis bier voor de FOK!ker/ster die mij spot vanavond B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_141202400
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:11 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Zag wel een "zwerver" tegenover Ajax shop zingen voor wat uitzinnige dronken fans, bedoelde ze dat niet gewoon? Zoiets gaat snel een eigen leven leiden.
Wellicht, was wel benieuwd. Het is een actie die ik Ed eigenlijk wel zie doen. Het had me gisteren ook niet eens verbaasd als, omdat er geen voorprogramma was, Ed dit zelf zou doen. Hij heeft het vaker gedaan in het verleden.

Concert zelf was super. Ik vond Pendulum in deze setting een heerlijke opener, hij komt veel beter over dan op plaat. Bij een paar nummers (o.a. Nothingman) vergeet Ed even z'n tekst, maar geef hem eens ongelijk: elke avond een wisselende setlist maken uit een catalogus van 200 nummers. Ik vind het zelfs charmant overkomen. Sowieso was Ed in een goede bui. En dat van z'n wijn? Ach, hij zeult al jaren met flessen wijn op het podium... het "This is a three bottle night" is bijna een principe.

Enig dipje in de avond vond ik Sirens. Ik vind het een mooi nummer, maar ergens klopte er iets niet met de arrangementen. Ik had het gevoel dat Stone's gitaar niet helemaal lekker stond afgesteld en dat de achtergrond zang in een wat ongemakkelijke toonhoogte werd gezongen.

Verder was dit weer een heerlijke avond voor de 'verzamelaar'. Twee jaar geleden kon ik Chloe Dancer/Crown of Thorns al van de lijst afstrepen, gisteren Who You Are, Thin Air en Sleeping by Myself. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de 'Ukulele Songs' versie beter vind dan de 'Lightning Bolt' versie zoals gisteren werd gespeeld. :)
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 16:09:05 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141203210
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:45 schreef WesCAddle het volgende:
Crown of Thorns
_O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_141213848
Jammer dat ze niet meer die enorme vlaggen verkochten trouwens. Merchandise dus. Zag alleen posters en shirtjes.

Had gehoopt mijn 2012 26/27 juni vlag te vervangen na gisteravond, maar helaas. Of heb ik er overheen gekeken?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 23:34:44 #154
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_141228651
Supersonic reducer _O_
pi_141231181
Boh tof weer.. stem kwijt van het meezingen :D
pi_141231978
wat was dat een ontzettend gaaf concert!
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_141232348
17 juni > 16 juni

_O_
Ze smelten de kazen!
pi_141232723
Geweldig genoten, alleen 'n paar persoonlijke favorieten gemist. Dat blijf je natuurlijk altijd houden, playlist van maandag had me beter gelegen waarschijnlijk.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_141232964
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 01:33 schreef Eric_Cantona het volgende:
Geweldig genoten, alleen 'n paar persoonlijke favorieten gemist. Dat blijf je natuurlijk altijd houden, playlist van maandag had me beter gelegen waarschijnlijk.
Hm ik was er gisteren en zie een flink aantal persoonlijke favorieten in de setlist van vandaag die ze gisteren niet speelden.
  FOK!fotograaf woensdag 18 juni 2014 @ 01:54:33 #160
245494 Peter_Aragorn
pi_141233012
Fack wat was dat goed!
  woensdag 18 juni 2014 @ 02:21:22 #161
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_141233197
Waanzinnig concert. Vond deze serlist beter dan die van gisteren. Geweldig genoten
<hr>
pi_141235028
ik vond de cover van Pink floyd (Mother) ook erg goed.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  woensdag 18 juni 2014 @ 09:38:57 #163
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_141235434
Wat een avond weer zeg. Gisteren toch de beste van de twee denk ik.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 18 juni 2014 @ 09:52:57 #164
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_141235762
Volgende week ga ik ze zien in Berlijn. Ben benieuwd.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:13:42 #165
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_141236245
Heeft iemand een setlist van gisteren? Ik zat gisterenavond op de hoogste rij vd 1e ring en op de vip-plaatsen zat ook oud-burgemeester Wolfsen. Wat zaten daar een stelletje dooie lui op dat VIP-deck, veel geld maar weinig plezier zal ik maar zeggen!
pi_141236415
Wat was dit gaaf zeg!
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:31:36 #167
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_141236764
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:13 schreef Fietsertje70 het volgende:
Heeft iemand een setlist van gisteren?
http://www.setlist.fm/set(...)rlands-73c06a75.html
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:49:39 #168
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 10:50:28 #169
5428 crew  miss_sly
pi_141237424
Daar had ik nog wel een keer bij willen zijn, zitten er nog wel een paar tussen die ik graag (nog) eens live had gehoord O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:01:22 #170
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_141237739
Maandagavond geweest ^O^

Hoogtepunten wat mij betreft o.a. Porch met het gezwaai van die lampenbollen door de bandleden, Supersonic _O_ en Alive, machtig om de wijzende, meezingende mensenmassa te zien van bovenaf!
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_141237890
Die setlist van gisteren is wellicht nog beter dan die van maandag denk ik
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_141238037
Ik weet het niet, ik ben gewoon alleen maar heel blij dat ik beide dagen ben geweest _O_ 2x een absoluut top concert met ieder zijn eigen hoogtepuntjes en sfeerdingetjes :Y
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:12:25 #173
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141238145
Het was een heel erg goed concert, heel erg muzikaal en divers, maar toch had ik af en toe iets van "komop jongens, ff wat harder werk".

Maar verder een prima avond gehad :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:08:56 #174
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_141240072
Toen ze begonnen met Hard to Imagine kon mijn avond eigenlijk al niet meer stuk O+

Lekkere totaalscore trouwens, 61 nummer in twee avonden, 55 unieke *O*
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_141243605
Vond het tweede concert nog toffer. goede setlist! en ja helaas; geen nothing as it seems. Nog 1 kans om die te horen..
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:04:44 #176
52513 whosvegas
The Trickster
pi_141243753
Ook beide avonden geweest
Wat was dat gaaf en goed zeg!

Gisteren vond ik de setlist ook beter
Are you nuts??
pi_141245601


Wat is er doorgestreept? Linkerrij tussen Rain en Sirens lijkt op Leatherman? En tussen Blood en Ledbetter staat nog Baba O'Riley maar die andere?
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 14:58:14 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141245758
quote:
_O_ zo das tof toch had ik given to fly voor geen goud willen missen *D goede dag gekozen dus
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:29:42 #179
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_141246817
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ zo das tof toch had ik given to fly voor geen goud willen missen *D goede dag gekozen dus
Grappig, ik heb eigenlijk niet zoveel met Given to fly Maar ik was er gelukkig beide keren :P Vond beide setlists erg goed, had alleen heel graag Sad gewild, maar je kunt niet alles hebben natuurlijk :D
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 15:34:23 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141246987
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:29 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Grappig, ik heb eigenlijk niet zoveel met Given to fly Maar ik was er gelukkig beide keren :P Vond beide setlists erg goed, had alleen heel graag Sad gewild, maar je kunt niet alles hebben natuurlijk :D
De reden dat ik veel met given to fly heb staat 2 keer elders in dit topic... :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:36:01 #181
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_141247044
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De reden dat ik veel met given to fly heb staat 2 keer elders in dit topic... :P
Gelezen nu. Dan had je absoluut de goede avond zeg, heftig moment lijkt me!
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  FOK!fotograaf woensdag 18 juni 2014 @ 15:40:58 #182
245494 Peter_Aragorn
pi_141247259
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:29 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Grappig, ik heb eigenlijk niet zoveel met Given to fly Maar ik was er gelukkig beide keren :P Vond beide setlists erg goed, had alleen heel graag Sad gewild, maar je kunt niet alles hebben natuurlijk :D
Stond jij met zo'n papiertje met 'SAD' in het publiek gisteren ;)? Bijna vooraan :+?

Dan stond ik een meter of drie achter je ;)
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:41:54 #183
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_141247302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Stond jij met zo'n papiertje met 'SAD' in het publiek gisteren ;)? Bijna vooraan :+?

Dan stond ik een meter of drie achter je ;)
Nee, dat was ik niet, maar heb die gast wel zien staan inderdaad. Wij stonden behoorlijk vooraan, maar wel veel meer rechts van het podium.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 15:42:45 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141247334
Blijft toch een grappig fenomeen die mensen met titels van nummers in de handen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_141248903
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Blijft toch een grappig fenomeen die mensen met titels van nummers in de handen :D
Het mooiste vind ik altijd als mensen foto's gaan maken van hun favoriete nummers. Bij Alive of Black worden er meer foto's gemaakt. Opmerkelijk.
  FOK!fotograaf woensdag 18 juni 2014 @ 16:28:39 #186
245494 Peter_Aragorn
pi_141249089
Ik vind foto's maken met je telefoon bij zo'n concert sowieso apart. Heb er zelf twee gemaakt, in het begin even. Daarna gewoon heerlijk genieten. Niet de hele tijd met je telefoon kloten.
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:39:24 #187
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_141249459
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik vind foto's maken met je telefoon bij zo'n concert sowieso apart. Heb er zelf twee gemaakt, in het begin even. Daarna gewoon heerlijk genieten. Niet de hele tijd met je telefoon kloten.
Maak er altijd een paar voor de herinnering op momenten dat ik toch even niet zo in de muziek zit. meer dan 5 zijn het er niet. Maandag zaten we achter de broer van Neil Young die echt het hele concert alleen maar bezig geweest is met het nemen van foto's met zijn compact cameraatje. En dan ook nog een nummer voor het einde weer weg, waarschijnlijk in een poging lekker snel weg te komen |:(
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  FOK!fotograaf woensdag 18 juni 2014 @ 16:45:12 #188
245494 Peter_Aragorn
pi_141249653
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:39 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Maak er altijd een paar voor de herinnering op momenten dat ik toch even niet zo in de muziek zit. meer dan 5 zijn het er niet. Maandag zaten we achter de broer van Neil Young die echt het hele concert alleen maar bezig geweest is met het nemen van foto's met zijn compact cameraatje. En dan ook nog een nummer voor het einde weer weg, waarschijnlijk in een poging lekker snel weg te komen |:(
Had ik gisteren ook. Kerel heeft 2 uur staan te fotograferen met z'n DSLR. Had zelfs oordopjes in. En dan niet van die dingen die je oren tegen de herrie beschermen, maar echt van die dingen zodat je niks hoort. Onbegrijpelijk. Maarja. Ieder z'n ding.
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 16:46:15 #189
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141249688
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Had ik gisteren ook. Kerel heeft 2 uur staan te fotograferen met z'n DSLR. Had zelfs oordopjes in. En dan niet van die dingen die je oren tegen de herrie beschermen, maar echt van die dingen zodat je niks hoort. Onbegrijpelijk. Maarja. Ieder z'n ding.
Dat kan ook gewoon een fotograaf zijn hè... je mag vaak niet eens een dslr mee naar binnen anders.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:48:02 #190
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_141249740
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat kan ook gewoon een fotograaf zijn hè... je mag vaak niet eens een dslr mee naar binnen anders.
Midden in de zaal tussen het publiek? Lijkt me niet.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 16:50:51 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141249828
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:48 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Midden in de zaal tussen het publiek? Lijkt me niet.
Gebeurt wel hoor :Y vaak krijgen ze geen accreditatie om vooraan te staan en dan moeten ze ook gewoon in het publiek bezig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 juni 2014 @ 17:06:49 #192
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_141250332
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gebeurt wel hoor :Y vaak krijgen ze geen accreditatie om vooraan te staan en dan moeten ze ook gewoon in het publiek bezig.
Zonder accreditatie krijg je überhaupt geen prof. camera mee lijkt me?
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  FOK!fotograaf woensdag 18 juni 2014 @ 17:07:30 #193
245494 Peter_Aragorn
pi_141250361
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gebeurt wel hoor :Y vaak krijgen ze geen accreditatie om vooraan te staan en dan moeten ze ook gewoon in het publiek bezig.
Nee dat gebeurt bijna nooit moet ik zeggen. Heb het zelf meerdere keren gedaan en moet altijd vooraan staan en na drie platen of 15 minuten wegwezen.

Denk dat hij mazzel had met het naar binnen smokkelen van zijn camera. Normaal wordt je er idd uitgepakt. Hij was ook gewoon mee met een groepje vrienden...
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 17:40:38 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141251382
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 17:07 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Nee dat gebeurt bijna nooit moet ik zeggen. Heb het zelf meerdere keren gedaan en moet altijd vooraan staan en na drie platen of 15 minuten wegwezen.

Denk dat hij mazzel had met het naar binnen smokkelen van zijn camera. Normaal wordt je er idd uitgepakt. Hij was ook gewoon mee met een groepje vrienden...
oh okay dat wist ik niet :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_141281411
Zouden die beelden die je op de schermen naast het podium kon zien trouwens geregistreerd zijn? Volgens mij kun je daar een moddervette dvd van maken :)! Vond vooral dat zwart/wit echt heel tof!

Daarnaast: in 2012 is door fans een dvd gemaakt. Goede beelden over de FLAC-uitgaves van de concerten. Ik heb deze destijds wel gedownload, maar ben ze helaas kwijt. Weet iemand waar deze te vinden zijn nog? Leuk om nog eens te kijken.
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:02:02 #196
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_141283346
Verdomme de setlist van dinsdag is in mijn ogen veeeeel beter dan maandag, terwijl ik dus alleen de maandag heen was. Maarja, ik heb wel weer een reden om nog eens heen te gaan. Wat een prachtig concert zeg. Die stem van Vedder O+ Dat was mijn eerste keer Pearl Jam, maar zeker niet de laatste.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Had ik gisteren ook. Kerel heeft 2 uur staan te fotograferen met z'n DSLR. Had zelfs oordopjes in. En dan niet van die dingen die je oren tegen de herrie beschermen, maar echt van die dingen zodat je niks hoort. Onbegrijpelijk. Maarja. Ieder z'n ding.
Bij mij was dat dus ook. Klein mannetje liep echt het hele concert foto's te schieten. Een vrouw(rond de 40 jaar) werd er helemaal gek van en ging hem bijna te lijf :') Dat was dan ook weer gênant om te zien.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_141284512
Wat een feest was dat! Ik ben blij dat ik nog op het laatste moment een kaartje heb gekocht voor dinsdag. Het was mijn derde keer Pearl Jam (ik heb ze ook in 2010 en 2012 gezien, dus ik verwacht ze over 2 jaar weer te zien ;) ). En ik vond de setlist erg tof, maar als ik zo naar de maandag kijk, en dan vooral de tweede helft, dan vond ik die ook zeer goed.
Ik vond het dinsdag erg tof dat ze Betterman speelden, want die had ik nog nooit live gehoord, en het is toch wel één van mijn favorieten. En Yellow Ledbetter had ik ook nog nooit live gehoord! En alles was gewoon tof eigenlijk! En ik had een heel goed uitzicht vanaf mijn zitplaats (die na een tijdje gewoon een staplaats werd).
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:50:59 #198
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_141284833
Kan nog steeds niet kiezen welke avond ik beter vond.

Maandag vond ik de hele set ongelofelijk constant, geen enkel inzakmoment. En maandag kregen we een waanzinnige versie van reviewmirror :9~
Dinsdag vond ik even wat inzakken zo rondom Marker in the sand, maar daarna kwam er een bak energie los die de maandag oversteeg. En we kregen Hard to Imagine en de climax van Rocking in a free world.

Disndag wint het voor mij toch op punten omdat ik toen staanplaarsen had en behoorlijk voorin stond.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_141285052
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:50 schreef TAV74 het volgende:
En maandag kregen we een waanzinnige versie van reviewmirror :9~
Hier ben ik wel een beetje jaloers op O+
  donderdag 19 juni 2014 @ 18:41:34 #200
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_141294921
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:57 schreef Rearviewmirror het volgende:

[..]

Hier ben ik wel een beetje jaloers op O+

*O*
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:53:45 #201
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_141348782
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 13:50 schreef TAV74 het volgende:

Maandag vond ik de hele set ongelofelijk constant, geen enkel inzakmoment. En maandag kregen we een waanzinnige versie van reviewmirror :9~

Was idd geweldig moment, toen ze die speelden. Vond het ook een fantastische set met veel energie.
Dinsdag helaas niet geweest, wel over 2 weken weer op Werchter *O* *O* *O* *O*
Kan niet wachten op de bootleg :P
pi_141365499
Is er nog een mp3/flac vindbaar van maandag?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:13:05 #203
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_141369644
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 11:30 schreef TUFKAL het volgende:
Is er nog een mp3/flac vindbaar van maandag?
Even geduld hebben, wel opgenomen dus die komt er nog wel aan
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 1 juli 2014 @ 04:36:35 #204
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_141754481
De maandag staat online op de site: *LINK*.
Nu de dinsdag nog.

Hopelijk krijg ik deze week een telefoontje van mijn lijstenmaker dat mijn maatwerklijst klaar is...
... dan kan de maandagposter deze week IN de lijst en AAN de muur.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_141754645
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 04:36 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
De maandag staat online op de site: *LINK*.
Nu de dinsdag nog.
Hm ja hij staat online tussen de bootlegs maar nog niet te koop/beschikbaar. Niet als digitale versie noch CD.
Ook niet op livedownloads.com dus snap niet helemaal waarom hij al op pearljam.com in de lijsten staat als ie nog niet te koop is :P

En geinig dat er ''Holland'' staat. Bij 2012 staat gewoon ''The Netherlands''.

Zodra ie te koop is bestel ik de CD in ieder geval *O*

  zaterdag 12 juli 2014 @ 02:10:26 #206
104871 remlof
Europees federalist
pi_142196315
Ik luister 10 weer eens sinds tijden loeihard over de koptelefoon en wtf wat een geweldig album blijft het toch ook _O_

Ten, an album by Pearl Jam on Spotify
pi_142202123
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 02:10 schreef remlof het volgende:
Ik luister 10 weer eens sinds tijden loeihard over de koptelefoon en wtf wat een geweldig album blijft het toch ook _O_

Ten, an album by Pearl Jam on Spotify
Het bizarre van Ten is, dat als ze hadden besloten om er een dubbelaar van te maken, deze niet eens aan kwaliteit in zou leveren. Er lagen toendertijd zoveel goede nummers op de plank die uiteindelijk pas als B-side en voor soundtracks gebruikt is (of gewoon doorgeschoven is naar Vs. of Vitalogy).

SoLaT, Breath, Alone, Wash, Y-led, Girl, Footsteps, Hold on, Brother, Dirty Frank... en dan zijn er vast nog wel een aantal die ik vergeet.
pi_142205477
Betterman en Leash
pi_142211933
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 14:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Betterman en Leash
Leash is (evenals Daughter, toen nog 'Brother' geheten) gedurende de 'Ten-tour' geschreven nadat de plaat al uit was, al hebben ze 'm al wel tijdens de Ten-tour al veelvuldig gespeeld. Volgens mij zijn er tijdens de Ten sessies overigens wel vroege demo's voor Animal gemaakt.

Betterman was inderdaad al een aantal jaren daarvoor geschreven door Ed. Er circuleren op het internet versies van Betterman gespeeld door Ed's vorige band Bad Radio. :)
pi_142424781
Ik heb een vraagje.
Ik kijk zeer graag terug naar het Unplugged concert van Pearl Jam.
Toentertijd had je een andere drummer. Weet iemand waarom hij gestopt is?
Dat vraag ik me al zo lang af.
pi_142425105
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 00:07 schreef Antaris het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik kijk zeer graag terug naar het Unplugged concert van Pearl Jam.
Toentertijd had je een andere drummer. Weet iemand waarom hij gestopt is?
Dat vraag ik me al zo lang af.
Wikipedia zegt er dit over:
quote:
Toen dit laatste album eind 1994 werd uitgegeven, was Abbruzzese niet meer de drummer van Pearl Jam. Vanwege 'verschil van mening' besloot de band niet met hem verder te gaan.
quote:
Although Abbruzzese performed on the band's third studio album, Vitalogy, he was fired in August 1994 due to personality conflicts with the band members, four months before the album was released. Ament stated, "Dave was a different egg for sure. There were a lot of things, personality wise, where I didn't see eye to eye with him. He was more comfortable being a rock star than the rest of us. Partying, girls, cars. I don't know if anyone was in the same space." Guitarist Stone Gossard said, "It was the nature of how the politics worked in our band: It was up to me to say, 'Hey, we tried, it's not working; time to move on.' On a superficial level, it was a political struggle: For whatever reason his ability to communicate with Ed and Jeff was very stifled. I certainly don't think it was all Dave Abbruzzese's fault that it was stifled." Abbruzzese stated, "I didn't really agree with what was going on. I didn't agree with the Ticketmaster stuff at all. But I don't blame anyone or harbor any hard feelings. I'd be lying if I said I wasn't furious and hurt for a long time. But now I just wish there was more music from the band I was a part of."
  vrijdag 18 juli 2014 @ 00:17:29 #212
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_142425180
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 00:07 schreef Antaris het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik kijk zeer graag terug naar het Unplugged concert van Pearl Jam.
Toentertijd had je een andere drummer. Weet iemand waarom hij gestopt is?
Dat vraag ik me al zo lang af.
Kijk je toch even op Wikipedia?

quote:
Although Abbruzzese performed on the band's third studio album, Vitalogy, he was fired in August 1994 due to personality conflicts with the band members, four months before the album was released.[9] Ament stated, "Dave was a different egg for sure. There were a lot of things, personality wise, where I didn't see eye to eye with him. He was more comfortable being a rock star than the rest of us. Partying, girls, cars. I don't know if anyone was in the same space."[9] Guitarist Stone Gossard said, "It was the nature of how the politics worked in our band: It was up to me to say, 'Hey, we tried, it's not working; time to move on.' On a superficial level, it was a political struggle: For whatever reason his ability to communicate with Ed and Jeff was very stifled. I certainly don't think it was all Dave Abbruzzese's fault that it was stifled."[9] Abbruzzese stated, "I didn't really agree with what was going on. I didn't agree with the Ticketmaster stuff at all. But I don't blame anyone or harbor any hard feelings. I'd be lying if I said I wasn't furious and hurt for a long time. But now I just wish there was more music from the band I was a part of."
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_142426569
Ik had het kunnen weten.
T was wel een geweldige drummer.
Bedankt voor de moeite
  vrijdag 18 juli 2014 @ 21:24:16 #214
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_142458060
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 06:46 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Hm ja hij staat online tussen de bootlegs maar nog niet te koop/beschikbaar. Niet als digitale versie noch CD.
Ook niet op livedownloads.com dus snap niet helemaal waarom hij al op pearljam.com in de lijsten staat als ie nog niet te koop is :P

En geinig dat er ''Holland'' staat. Bij 2012 staat gewoon ''The Netherlands''.

Zodra ie te koop is bestel ik de CD in ieder geval *O*


In de laatste nieuwsbrief stond dat de bootlegs van de Euro 2014 tour in de herfst beschikbaar komen op cd :s)
pi_142647894
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 21:24 schreef Timo20 het volgende:

[..]

In de laatste nieuwsbrief stond dat de bootlegs van de Euro 2014 tour in de herfst beschikbaar komen op cd :s)
Straks op SiriusXM (Amerikaanse satelietradio) de première van bootleg Amsterdam 1, en vrijdag 2. Dus kan niet lang duren voordat de digitale versies uitkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door pfefferkatze op 23-07-2014 18:48:22 ]
pi_142648581
Hier kan je een trialaccount maken en hier luisteren.

Volgens mij begint het 19:00. 20:00.

[ Bericht 6% gewijzigd door pfefferkatze op 23-07-2014 19:18:19 ]
  FOK!fotograaf woensdag 23 juli 2014 @ 19:07:17 #217
245494 Peter_Aragorn
pi_142649406
Zodra die er zijn he, die bootlegs... Kopen we beide dagen met meerdere personen en delen we de FLAC's met elkaar :)? Ik was sowieso van plan om de dinsdag te kopen.
pi_142953108
Beide Amsterdam bootlegs zijn in de store :)

Straks CD bestellen, digitale versie komt ook wel goed.
  Moderator vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:40:23 #219
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142956940
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:07 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Zodra die er zijn he, die bootlegs... Kopen we beide dagen met meerdere personen en delen we de FLAC's met elkaar :)? Ik was sowieso van plan om de dinsdag te kopen.
Deel praktijken hier niet bespreken graag...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143008329
De versie van Black van Amsterdam 2 is echt een bijzondere uitvoering...gitaarsolo vooral

Nu extra jaloers op de mensen die bij de tweede avond waren :@
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:36:50 #221
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_143036136
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:00 schreef RacerDKB het volgende:
Beide Amsterdam bootlegs zijn in de store :)

Straks CD bestellen, digitale versie komt ook wel goed.
Thanks voor de heads up, heb de cd van de maandag besteld :s)
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:39:51 #222
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143036286
quote:
11s.gif Op zondag 3 augustus 2014 04:06 schreef RacerDKB het volgende:
De versie van Black van Amsterdam 2 is echt een bijzondere uitvoering...gitaarsolo vooral

Nu extra jaloers op de mensen die bij de tweede avond waren :@
Ik ben sowieso jaloers bij de mensen die bij één van beide avonden waren.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_143036941
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:39 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik ben sowieso jaloers bij de mensen die bij één van beide avonden waren.
dan mag je jaloers op me zijn :P waar krijg je die bootlegs van adam 2?
<hr>
pi_144394958
Ik volg al tijden de serie ''Sons of Anarchy'' maar liep een seizoen achter, dus die ben ik nu aan het kijken. Maar tot mijn verbazing begon in aflevering 6 van seizoen 6 in een scene ineens Mind Your Manners te spelen, grappig. Normaliter gebruiken ze niet zo veel muziek van hele grote bands.

Hebben mensen hier nog een favoriet gebruik van Pearl Jam in andere media? Tofst vond ik denk ik Ledbetter tijdens de eindcredits van de film 50/50, paste erg goed.
pi_144413469
quote:
11s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:10 schreef RacerDKB het volgende:

Hebben mensen hier nog een favoriet gebruik van Pearl Jam in andere media? Tofst vond ik denk ik Ledbetter tijdens de eindcredits van de film 50/50, paste erg goed.
De finale van seizoen 6 van Cold Case gebruikte 16 Pearl Jam nummers, verspreid over 2 afleveringen.
Nothing has changed. Everything has changed.
  donderdag 11 september 2014 @ 16:47:20 #226
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_144425091
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:54 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

dan mag je jaloers op me zijn :P waar krijg je die bootlegs van adam 2?
Inmiddels te bestellen op de PJ site :Y
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:03:25 #227
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145154901
Ga ik toch nog Pearl Jam zien dit jaar nadat ik naast de Ziggo Dome tickets greep! Eind van de maand ga ik ze akoestisch zien bij Bridge School Benefit in Mountain View, California! :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 29 oktober 2014 @ 10:44:46 #228
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_146065560
Pearl Jam op Bridge School Benefit afgelopen weekend was zoooooo gaaf :D

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_146065886
Wederom de bevestiging dat Chris z'n stem er niet op vooruit is gegaan....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:38:32 #230
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_146067368
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Wederom de bevestiging dat Chris z'n stem er niet op vooruit is gegaan....
Klopt, maakte het moment live niet minder gaaf :P Stottert Eddie wel vaker tijdens concerten? Was de eerste dag best erg :P

Just Breathe met Lukas Nelson (zoon van Willie Nelson)


Deze cover hadden ze al 8 jaar niet meer gedaan:


Vrienden bij elkaar:

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_146067461
Hij stottert onwijs, inderdaad. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_146072723
quote:
6s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:44 schreef Dagoduck het volgende:
Pearl Jam op Bridge School Benefit afgelopen weekend was zoooooo gaaf :D

Ik ben jaloers! ontzettend gaaf zeg. vooral dit, ja Chris zingt misschien niet helemaal perfect maar dat maakt me niet uit. Eddie en Chris samen zo vind ik super. :D O+
  woensdag 29 oktober 2014 @ 22:44:22 #233
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_146095892
quote:
6s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:44 schreef Dagoduck het volgende:
Pearl Jam op Bridge School Benefit afgelopen weekend was zoooooo gaaf :D

:D _O_ _O_ hoe lang duurde het optreden?
  woensdag 29 oktober 2014 @ 23:53:07 #234
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_146099166
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:44 schreef Timo20 het volgende:

[..]

:D _O_ _O_ hoe lang duurde het optreden?
Minuut of 40 per dag.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_146103189
Heb de bootleg van 17 juni inmiddels op CD binnen. Klinkt goed!
  zaterdag 1 november 2014 @ 01:52:55 #236
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_146176711
quote:
6s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 23:53 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Minuut of 40 per dag.
cool :D

Vandaag (of inmiddels gisteren, toevallig op Halloween) het jaarlijkse limited edition Ten Club Halloween t-shirt binnen gekregen :s)
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:15:32 #237
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_146530854
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:15:24 #238
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_147875951
Eddie is 50 geworden vandaag! 50! :D

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_147914029
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:15 schreef Dagoduck het volgende:
Eddie is 50 geworden vandaag! 50! :D

[ afbeelding ]
Nog steeds helemaal geweldig en hij ziet er nog uit als een god.
  woensdag 31 december 2014 @ 09:50:44 #240
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_148175634
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:12 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

Nog steeds helemaal geweldig en hij ziet er nog uit als een god.
mee eens O+
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:59:58 #241
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_149668980
Komen ze dit jaar ook nog in Europa?
pi_149669814
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:59 schreef SpauldingPF het volgende:
Komen ze dit jaar ook nog in Europa?
Lijkt me niet. Hun Lightning Bolt Tour is eind 2014 afgelopen en er staan nu nog geen concerten op de planning.

Maar het lijkt me niet dat als ze in 2015 nog gaan optreden dit in Nederland zal zijn. Ik hoop eigenlijk gewoon op nieuw materiaal in 2015 en weer in Nederland in juni 2016 :p
  zaterdag 14 februari 2015 @ 18:35:50 #243
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_149669939
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:30 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Hun Lightning Bolt Tour is eind 2014 afgelopen en er staan nu nog geen concerten op de planning.

Maar het lijkt me niet dat als ze in 2015 nog gaan optreden dit in Nederland zal zijn. Ik hoop eigenlijk gewoon op nieuw materiaal in 2015 en weer in Nederland in juni 2016 :p
Jammer, had het wel leuk gevonden om ze dit jaar te zien! Vorig jaar gemist namelijk...
pi_154025102
Spanning en sensatie! 8-)

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_159234203
Volgens deze ticket-doorverkoop-website staan ze 8 en 9 juni in Ziggo Dome. (Dit concert/evenement is nog niet bevestigd. U kunt wel al reserveren)

Komt niet overeen met de officiële tour-aankondiging die zojuist online is gezet, daar staan alleen concerten voor Noord-Amerika.

http://pearljam.com/news/0/1/22862/2016_pearl_jam_tour_announcement

Maar er staat wel:
quote:
*All dates subject to change

**Exact Pearl Jam performance date at Bonnaroo to be announced by the festival over the coming months.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 19:11:26 #246
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_159235638
ze zullen vast niet voor 3 dagen naar NL komen... helaas..ik had het hotel al gereserveerd O-)
  woensdag 20 januari 2016 @ 14:00:03 #247
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159253707
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 18:27 schreef RacerDKB het volgende:
Volgens deze ticket-doorverkoop-website staan ze 8 en 9 juni in Ziggo Dome. (Dit concert/evenement is nog niet bevestigd. U kunt wel al reserveren)

Komt niet overeen met de officiële tour-aankondiging die zojuist online is gezet, daar staan alleen concerten voor Noord-Amerika.

http://pearljam.com/news/0/1/22862/2016_pearl_jam_tour_announcement

Maar er staat wel:

[..]

Dit bericht ging half december al rond, maar er is nog niets bevestigd. Hopen en afwachten dus maar!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 20 januari 2016 @ 15:50:28 #248
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_159256895
Staan op Bonnaroo, dat van 9tot12 juni is

  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 15:56:52 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159257108
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:50 schreef AgeEll het volgende:
Staan op Bonnaroo, dat van 9tot12 juni is

[ afbeelding ]
What the ween :o :o :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159257113
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:50 schreef AgeEll het volgende:
Staan op Bonnaroo, dat van 9tot12 juni is

[ afbeelding ]
Daar kunnen ze ook pas de laatste dag staan? Erg hoopvol, ik weet het.
pi_159258042
Ah, dan komen ze vast ook weer naar Werchter dit jaar! *O*
  woensdag 24 februari 2016 @ 23:46:57 #252
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_160192523
Vedder is de achternaam van Eddie z'n moeder, en ik had er nooit over nagedacht, maar dat is gewoon een Nederlandse naam _O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 24 februari 2016 @ 23:54:23 #253
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_160192737
quote:
6s.gif Op woensdag 24 februari 2016 23:46 schreef Dagoduck het volgende:
Vedder is de achternaam van Eddie z'n moeder, en ik had er nooit over nagedacht, maar dat is gewoon een Nederlandse naam _O_
Verrek, zo heet mijn buurman!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 1 mei 2016 @ 01:17:19 #254
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_161839034
Pearl Jam Perform 'Ten' in Its Entirety at Philadelphia Concert

01. Once
02. Even Flow
03. Alive
04. Why Go
05. Black
06. Jeremy
07. Oceans
08. Porch
09. Garden
10. Deep
11. Release

12. Breakerfall
13. Corduroy
14. Who You Are
15. Let The Records Play
16. Spin The Black Circle
17. Do The Evolution

Encore Break One
18. Bee Girl
19. Just Breathe
20. All Or None
21. Comfortably Numb
22. Mind Your Manners
23. Given To Fly
24. Daughter/WMA
25. Rearviewmirror

Encore Break Two
27. Better Man
28. Leash
29. Throw Your Hatred Down
30. Sonic Reducer
31. Baba O’Riley
32. Yellow Ledbetter/Star Spangled Banner
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 7 mei 2016 @ 00:53:00 #255
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_161978892
_O_ _O_ wat was ik daar graag bij geweest!
pi_161979158
quote:
6s.gif Op zondag 1 mei 2016 01:17 schreef Dagoduck het volgende:
Pearl Jam Perform 'Ten' in Its Entirety at Philadelphia Concert

01. Once
02. Even Flow
03. Alive
04. Why Go
05. Black
06. Jeremy
07. Oceans
08. Porch
09. Garden
10. Deep
11. Release

12. Breakerfall
13. Corduroy
14. Who You Are
15. Let The Records Play
16. Spin The Black Circle
17. Do The Evolution

Encore Break One
18. Bee Girl
19. Just Breathe
20. All Or None
21. Comfortably Numb
22. Mind Your Manners
23. Given To Fly
24. Daughter/WMA
25. Rearviewmirror

Encore Break Two
27. Better Man
28. Leash
29. Throw Your Hatred Down
30. Sonic Reducer
31. Baba O’Riley
32. Yellow Ledbetter/Star Spangled Banner
Dat is nog eens een setlist. _O_
  FOK!fotograaf zaterdag 7 mei 2016 @ 07:39:29 #257
245494 Peter_Aragorn
pi_161981190
Oh vet zeg! Vast binnenkort wel een bootleg van te vinden :)
  zaterdag 7 mei 2016 @ 22:43:37 #258
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_161997261
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 8 mei 2016 @ 18:32:21 #259
52513 whosvegas
The Trickster
pi_162016075
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 01:04 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat is nog eens een setlist. _O_
Een harhaling in het Ziggodome zou gaaf zijn :)
Maar niet de indruk dat ze naar Europa gaan komen
Are you nuts??
pi_162021259
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 07:39 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Oh vet zeg! Vast binnenkort wel een bootleg van te vinden :)
Zie dat de bootlegs vrij snel uitkomen deze tour... ongeveer drie weken na concertdatum.

Laatst uitgebrachte bootleg is van 13 april, concert van Ten was 29 april. Over twee weken maar eens kijken of ie beschikbaar is dan.
  FOK!fotograaf zondag 8 mei 2016 @ 22:20:38 #261
245494 Peter_Aragorn
pi_162024722
quote:
6s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:04 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Zie dat de bootlegs vrij snel uitkomen deze tour... ongeveer drie weken na concertdatum.

Laatst uitgebrachte bootleg is van 13 april, concert van Ten was 29 april. Over twee weken maar eens kijken of ie beschikbaar is dan.
Oh kijk eens aan! Dat is inderdaad snel! Duurde bij Amsterdam wel wat langer dacht ik...
pi_162741755
Die bootleg van hier boven is ondertussen verkrijgbaar in de store.

Stem van Vedder is al kippenvelwaardig op Once _O_ Belooft goeds voor wat nu komen gaat.

[ Bericht 38% gewijzigd door pfefferkatze op 04-06-2016 16:28:39 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 4 juni 2016 @ 16:40:50 #263
245494 Peter_Aragorn
pi_162742366
Edit :)

[ Bericht 93% gewijzigd door Peter_Aragorn op 04-06-2016 23:15:24 ]
  dinsdag 7 juni 2016 @ 11:48:51 #264
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_162811353
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 16:16 schreef RacerDKB het volgende:
Die bootleg van hier boven is ondertussen verkrijgbaar in de store.

Stem van Vedder is al kippenvelwaardig op Once _O_ Belooft goeds voor wat nu komen gaat.
Oeh nice, straks eens kijken. Bedankt voor de tip. Normaal koop ik alleen de bootlegs van concerten waar ik bij ben geweest maar voor deze maak ik graag een uitzondering.

In augustus komen trouwens via de PJ.com store ook Yield en No Code opnieuw op vinyl uit _O_ _O_ dat zijn, samen met Binaural, nog de enige vinyl studio albums die ik niet heb en ik weiger die gigantische prijzen op platenbeurzen/discogs neer te leggen dus dit is een mooie gelegenheid :s)

No Code
Yield
  dinsdag 20 december 2016 @ 22:22:42 #265
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_167487099
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 12 januari 2017 @ 16:05:42 #266
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_168078922

@ President Obamas farewell speech
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 12 januari 2017 @ 16:38:54 #267
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168079800
Dat komt 'ie over vier jaar vast niet nog een keer doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 12 januari 2017 @ 16:43:20 #268
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168079935
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:38 schreef Janneke141 het volgende:
Dat komt 'ie over vier jaar vast niet nog een keer doen.
Denk niet dat Trump dat wil... Die haalt vast een wel een country zangert of doet gewoon helemaal niets.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 6 maart 2017 @ 15:30:21 #269
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_169330785
quote:
EDDIE VEDDER
met special guest Glen Hansard

MAANDAG 29 EN DINSDAG 30 MEI 2017

AFAS LIVE, AMSTERDAM

Met zijn karakteristieke, rauwe stem weet Eddie Vedder - die je natuurlijk ook kent als frontman van Pearl Jam - ook solo enorme indruk te maken. In 2007 werd zijn werk voor de film Into The Wild wereldberoemd, een soundtrack die menigeen bij nog altijd bij de strot grijpt. Het nummer Guaranteed won dan ook terecht een Golden Globe Award. In 2011 verscheen het album Ukulele Songs, waarvoor hij een Grammy voor Best Folk Album won.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  maandag 6 maart 2017 @ 15:30:43 #270
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_169330792
*O* _O_. Kaartjes vanaf ¤ 100,- -O-
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_169330921
Ik hoop dat dat "kaarten vanaf ¤99,-" een placeholder is... -O-
pi_169331075
Zie op Facebook ook mensen klagen/vragen naar de prijs.

Voor dat geld ga ik er niet heen en vraag ik me af of het nodig is om twee avonden op te treden, raakt het wel uitverkocht? Niet echt in lijn met de uitspraken en songteksten van Pearl Jam zo'n smerig hoge ticketprijs.
  maandag 6 maart 2017 @ 15:51:12 #273
134538 chansadres
Black & White
pi_169331216
Lotto Arena vanaf 60 euro...
De betere plaatsen 130.

Nee.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  maandag 6 maart 2017 @ 15:53:54 #274
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_169331298
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:30 schreef satecl het volgende:
*O* _O_. Kaartjes vanaf ¤ 100,- -O-
Echt hè...

Ik helemaal enthousiast, tot ik de prijs zag. De tyfus...
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  Moderator maandag 6 maart 2017 @ 16:31:03 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169332116
quote:
6s.gif Op woensdag 24 februari 2016 23:46 schreef Dagoduck het volgende:
Vedder is de achternaam van Eddie z'n moeder, en ik had er nooit over nagedacht, maar dat is gewoon een Nederlandse naam _O_
Mijn overgroot oma was een Vedder... :D

ohnee wacht dat was vedders -O-

http://vedders.nl/vedomm/index.html
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 6 maart 2017 @ 17:01:13 #276
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_169332687
quote:
14s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:53 schreef Happel het volgende:

[..]

Echt hè...

Ik helemaal enthousiast, tot ik de prijs zag. De tyfus...
Tjah ik heb hem alleen gezien met Pearl Jam, dus nog nooit solo. Daarom zal ik evengoed wel een kaartje halen. Maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  maandag 6 maart 2017 @ 17:53:16 #277
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_169333712
Man, man... wat een prijzen weer. Vedder en Hansard; allebei top natuurlijk!

Tja, een paar jaar geleden in Carré was het natuurlijk ook duur, maar goed dat was dan wél Carré. Nu sta je voor dezelfde prijs (iets meer zelfs) in de Heineken bierhal.

Ik weet het nog niet... :{
  FOK!fotograaf maandag 6 maart 2017 @ 18:55:19 #278
245494 Peter_Aragorn
pi_169334691
Ik baal er behoorlijk van dat het zo duur is. De vorige keer twijfelde ik ook al en heb het toen niet gedaan. Wordt dit keer weer het geval ben ik bang, zeker nu het nog in een grote zaal is ook...
pi_169335465
"In 1994, the band became less focused on promotional activities and began to cultivate a direct relationship with its audience. Singer Eddie Vedder discovered his fans were paying what he felt were exorbitant service charge fees to Ticketmaster when purchasing tickets to the band's gigs."

en nu in 2017 betalen we "exorbitant ticket fees" om meneer Vedder zelf te zien. Valt me echt tegen dit. Moet het exclusief blijven?

Vraag me echt of twee geplande concertavonden niet te ambitieus is tegen deze prijzen. De capaciteit van HMH is 6000, en dat dan twee avonden vol.
pi_169337365
Nog alleen zitplaatsen ook... :{

quote:
Rang 1: zitplaatsen
135.00 EUR*
(incl. 10.00 EUR servicekosten)

Rang 2: zitplaatsen
108.90 EUR*
(incl. 9.90 EUR servicekosten)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_169340688
quote:
9s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:30 schreef racerdkb het volgende:
"In 1994, the band became less focused on promotional activities and began to cultivate a direct relationship with its audience. Singer Eddie Vedder discovered his fans were paying what he felt were exorbitant service charge fees to Ticketmaster when purchasing tickets to the band's gigs."

en nu in 2017 betalen we "exorbitant ticket fees" om meneer Vedder zelf te zien. Valt me echt tegen dit. Moet het exclusief blijven?

Vraag me echt of twee geplande concertavonden niet te ambitieus is tegen deze prijzen. De capaciteit van HMH is 6000, en dat dan twee avonden vol.
Daar moest ik ook aan denken, die prijzen zijn gewoon absurd duur geworden.
pi_169340998
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:07 schreef Antaris het volgende:

[..]

Daar moest ik ook aan denken, die prijzen zijn gewoon absurd duur geworden.
Mja :{ ik snap dat een bekende band in een grote concerthal 60-70 euro vraagt om rond te komen. en dat die megapopulaire meuk als Beyoncé of Justin Bieber 90 euro vragen omdat ze er toch mee wegkomen.

Maar Eddie Vedder voor 109 of 135 euro? Dat zijn prijzen voor eerste rang premiumshit.

Ik hou echt van Eddie Vedder en zijn muziek maar voor 109 euro ga ik liever naar vijf kleine optredens in de Paradiso of de Melkweg. Dit soort tarieven zijn, althans dat dacht ik, niet waar Eddie voor staat met zijn normen en waarden.
pi_169346291
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:17 schreef racerdkb het volgende:

[..]

Mja :{ ik snap dat een bekende band in een grote concerthal 60-70 euro vraagt om rond te komen. en dat die megapopulaire meuk als Beyoncé of Justin Bieber 90 euro vragen omdat ze er toch mee wegkomen.

Maar Eddie Vedder voor 109 of 135 euro? Dat zijn prijzen voor eerste rang premiumshit.

Ik hou echt van Eddie Vedder en zijn muziek maar voor 109 euro ga ik liever naar vijf kleine optredens in de Paradiso of de Melkweg. Dit soort tarieven zijn, althans dat dacht ik, niet waar Eddie voor staat met zijn normen en waarden.
Een paar jaar geleden naar een concert van green Day geweest, kaartjes kosten ook rond de 60 euro, dat is leuk, volgens mij nog goedkoper ook. Komt het niet door ticketmaster waardoor de kaarten zo duur zijn?
Pearl Jam hoeft het niet meer voor het geld te doen denk ik zomaar.
pi_169347068
Hij staat ook in de Lotto Arena in Antwerpen. Voor een gaaf concert heb ik best ¤ 130 over. Maar zo'n soloconcert van Eddie met alleen zitplaatsen (lijkt me dan meer akoestischachtig, of in ieder geval niet echt rocken) dat trekt me sowieso niet.
pi_169347158
Doeiiii met je ¤100,- 8)7
  dinsdag 7 maart 2017 @ 22:35:01 #286
52513 whosvegas
The Trickster
pi_169362536
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:00 schreef Mip1988 het volgende:
Doeiiii met je ¤100,- 8)7
idd
Are you nuts??
  vrijdag 10 maart 2017 @ 09:41:35 #287
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_169407104
Ik ga evengoed maar kaarten halen. Eddie is toch iemand die ik sowieso een keer in m'n leven akoestisch wil zien optreden. Zal de kaartverkoop net als John Mayer en Ed Sheeran binnen 10 minuten uitverkocht zijn?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator vrijdag 10 maart 2017 @ 09:46:28 #288
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169407186
Ik heb één keer eerder een concert gezien met kaarten van 100 euro waar ik wel heen wilde maar het geld niet had... dat was tom waits (in 2004 ofzo), heb er nog spijt van dat ik geen kaarten heb gekocht. dat concert was het laatste wat hij in nederland gedaan heeft als hij weer komt wil ik dat best betalen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!fotograaf vrijdag 10 maart 2017 @ 09:50:23 #289
245494 Peter_Aragorn
pi_169407247
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:41 schreef satecl het volgende:
Ik ga evengoed maar kaarten halen. Eddie is toch iemand die ik sowieso een keer in m'n leven akoestisch wil zien optreden. Zal de kaartverkoop net als John Mayer en Ed Sheeran binnen 10 minuten uitverkocht zijn?
Hmmja, bij mij begint het toch ook wel te borrelen. Ondanks de belachelijk hoge prijs...
  vrijdag 10 maart 2017 @ 10:02:18 #290
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_169407427
Tickets binnen, rij 4 *O*
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  FOK!fotograaf vrijdag 10 maart 2017 @ 10:08:24 #291
245494 Peter_Aragorn
pi_169407531
Tis al uitverkocht zie ik zelfs...
pi_169408124
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:08 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Tis al uitverkocht zie ik zelfs...
mja... komen ze er nog mee weg ook met die ticketprijzen.
  FOK!fotograaf vrijdag 10 maart 2017 @ 11:25:51 #293
245494 Peter_Aragorn
pi_169408898
Ben zelf toch gezwicht. Probeerde het rond elf uur nog eens en heb 1 ticket kunnen bemachtigen. Het is veel geld, maargoed. Je leeft maar een keer. Heb tussen 10 en 11 toch zitten balen, dus ben nu wel blij.

Rij 8, stoel 62 op de maandag :)
pi_169414389
niet echt een respectabele "krant" maar wel een leuk artikeltje

http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2017/03/leuk-zon-concertje-maar-waarom-zo-duur
pi_169426000
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb één keer eerder een concert gezien met kaarten van 100 euro waar ik wel heen wilde maar het geld niet had... dat was tom waits (in 2004 ofzo), heb er nog spijt van dat ik geen kaarten heb gekocht. dat concert was het laatste wat hij in nederland gedaan heeft als hij weer komt wil ik dat best betalen.
Ik ben ook ooit bij een concert van Neil Young geweest (nou ja, ik ben bij meerdere concerten van Neil Young geweest :) ), ook akoestisch, ook een seated concert in de HMH. De prijzen waren vergelijkbaar met die van Eddie Vedder nu. Ik heb toen wel een paar keer moeten slikken vanwege de prijs, maar achteraf had ik dat voor geen goud willen missen. Het concert staat nog steeds in m'n persoonlijke top 3. Het had iets knus, al die mensen die zaten en Neil die op zn gitaar zat te pingelen en ondertussen met de mensen op de eerste rijen zat te kletsen. Het was heel bijzonder om een rockartiest zo intiem met zn publiek te zien.
Ik verwacht dat dit ook iets in die richting wordt, en ik zou het voor geen goud willen missen.
Bijna ¤300 lichter, dat wel, maar ik ben dolblij met mn kaartjes :Y
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  zondag 12 maart 2017 @ 00:24:38 #296
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_169449379
Ugh kom ik er vandaag achter dat deze held naar Nederland komt. :'(

Alles uitverkocht. Nog even gekeken of ik op de andere data in Berlijn of Italië voor een schappelijke prijs daar kon raken maar helaas.

Nouja, ticketswap maar in de gaten houden. Echt jammer dat ik daar nu net naast heb gegrepen. Mocht iemand n kaartje overhebben....
  woensdag 5 april 2017 @ 17:55:18 #297
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170023148
David Letterman vervangt zieke Neil Young bij de inductie van Pearl Jam in de Rock 'N' Roll Hall of Fame.

;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_171031072
Zouden de solo optredens van Eddie Vedder in Amsterdam nog doorgaan na de dood van Chris Cornell?

btw, nooit meer Hunger Strike. :(
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:01:19 #299
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_171031648
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:39 schreef WesCAddle het volgende:
Zouden de solo optredens van Eddie Vedder in Amsterdam nog doorgaan na de dood van Chris Cornell?

btw, nooit meer Hunger Strike. :(
Gelukkig heb ik Eddie en Chris dat nummer nog live zien en horen spelen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!fotograaf donderdag 18 mei 2017 @ 22:09:46 #300
245494 Peter_Aragorn
pi_171040230
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:39 schreef WesCAddle het volgende:
Zouden de solo optredens van Eddie Vedder in Amsterdam nog doorgaan na de dood van Chris Cornell?

btw, nooit meer Hunger Strike. :(
Ik neem aan van wel, toch?
pi_171089914
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 22:09 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Ik neem aan van wel, toch?
Op het Pearl Jam forum meldt iemand dat Chris' begrafenis de 26e is... in dat geval denk ik dat je er wel vanuit kan gaan dat de kans zeer, zeer groot is dat 27 Mei niet doorgaat. Wellicht gaan de andere Amsterdamse data wel door, maar ik denk dat de kans groter is dat ze gecancelled worden dan dat ze doorgaan.

ps. ik ben niet heel bekend op dit forum en dit is de laatste post in dit topic. Als het mij niet lukt om een nieuwe topic te openen bied ik bij deze alvast m'n excuses aan. ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')