abonnement Unibet Coolblue
pi_137062074
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:18 schreef Skeletor. het volgende:
Dank voor de antwoorden! Kleine update. Vrijdag ben ik voor de uitslag van de gastroduodenoscopie bij de MDL geweest. Geen coeliakie, dat is mooi. Wel dus de zweren. Die zijn Helicobacter-positief, dus de beruchte maagzweerbacterie heb ik. Daar krijg ik een antibioticum/maagzuurremmer-kuur voor.

De vraag is of de zweren wel door de bacterie veroorzaakt worden of dat ik gewoon drager ben. 30-40 % van de mensen is drager. Daarvan krijgt zo'n 20 % een maagzweer. Ook omdat er bloed in de ontlasting zat en nu was de calprotectinewaarde ook bekend: zeer sterk verhoogd. Ruim 30 keer de bovengrens ;( . Dus ik krijg nu ook een coloscopie. Dat gaat op 1 april plaatsvinden...één april, slang in je bil :D . Had ook eerder gekund, maar dan door een andere arts, want de mijne is in maart een paar weken op vakantie. Ik heb liever dat mijn behandelend arts een kijkje neemt, dus dan wacht ik graag nog een paar weken. Ik ben positief en ga er vooralsnog van uit dat het geen Crohn is!
Vraag om Picoprep, geen Moviprep *O*
Mokkel met stuntstok
pi_137072329
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:42 schreef c-u-t-e het volgende:
Wie van jullie rookt er? :) En hoeveel, als je rookt?

Ik zelf rook niet meer sinds de laatste opvlamming.
Ik rookte altijd, maar toen de diagnose Crohn werd gesteld was t advies toch stoppen. Dat was niet meteen makkelijk, maar toen ik een allergische reactie had op medicijnen en in t ziekenhuis belandde ben ik gestopt. Ik heb het ruim twee jaar volgehouden en toen af en toe met stappen weer een sigaretje. Niet echt verstandig natuurlijk want inmiddels rook ik in t weekend wel weer wat vaker. Maar het is gelukkig nog lang geen pakje per dag, want dat rookte ik voorheen. Nu dus in t weekend ongeveer een pakje. Komt ook doordat mijn vriend rookt en die zie ik alleen in t weekend. Doordeweeks heb ik bijna geen moeite niet te roken, maar als ik met hem ben is t toch lastig.. Gelukkig is de ziekte bij mij heel goed onder controle en heb ik eigenlijk geen last ervan, dat was in het begin wel anders. Maar ja, toch maar weer een poging om te stoppen!

Verder heb ik geen last van gebitsproblemen. Had ik vroeger eigenlijk standaard, maar de afgelopen twee jaar niks meer!
pi_137073829
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:31 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Vraag om Picoprep, geen Moviprep *O*
Mocht niet! En Phosphoral ook niet...zouden minder goed werken. MoviPrep zal wel net zo smaken als Movicolon, wat ik gebruik. Daar zuip ik ook geen glas van. Beetje water op de poeder zodat het net kan oplossen, dan neus dicht en achteroverslaan. Ben ik ook van plan met de Moviprep. Niks 2 liter. Zakjes oplossen in minimaal water, opzuipen en de resterende vocht aanvullen met gewoon water, frisdrank, thee of anderzins.

Picoprep ken ik niet, even lezen hoe en wat. Handig is dat ik zelf de medicijnen ook kan voorschrijven :D . Dus ik hoor graag wat aan te raden is vanuit de praktijk!

Coloscopie mocht niet zonder roesje, trouwens! De gastro vond ik zo goed te doen, dus ik dacht, die colo wordt ook wel een eitje. Ze geven verdorie Fentanyl (morfineanaloog) en midazolam (voor het rustig worden)! Dat wordt fijn spacen.
pi_137074490
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:39 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Mocht niet! En Phosphoral ook niet...zouden minder goed werken. MoviPrep zal wel net zo smaken als Movicolon, wat ik gebruik. Daar zuip ik ook geen glas van. Beetje water op de poeder zodat het net kan oplossen, dan neus dicht en achteroverslaan. Ben ik ook van plan met de Moviprep. Niks 2 liter. Zakjes oplossen in minimaal water, opzuipen en de resterende vocht aanvullen met gewoon water, frisdrank, thee of anderzins.

Picoprep ken ik niet, even lezen hoe en wat. Handig is dat ik zelf de medicijnen ook kan voorschrijven :D . Dus ik hoor graag wat aan te raden is vanuit de praktijk!

Coloscopie mocht niet zonder roesje, trouwens! De gastro vond ik zo goed te doen, dus ik dacht, die colo wordt ook wel een eitje. Ze geven verdorie Fentanyl (morfineanaloog) en midazolam (voor het rustig worden)! Dat wordt fijn spacen.
Colonoscopie zonder roesje? Held, nog nooit gehad zeker :+
Ik heb ooit eens de hele bende bij elkaar gegild.
MET roesje, en dat wist ik me achteraf nog te herinneren -O-
Mokkel met stuntstok
pi_137082899
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:52 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Colonoscopie zonder roesje? Held, nog nooit gehad zeker :+
Ik heb ooit eens de hele bende bij elkaar gegild.
MET roesje, en dat wist ik me achteraf nog te herinneren -O-
Klopt, ben nieuw in het MDL-wereldje :P . Als patiënt dan. Omdat die gastro zo soepel verliep, was ik optimistisch gestemd, haha! Tja, jij bent veteraan, dus ik zal braaf luisteren. Nog een dikke maand te gaan, ik maak me nog geen zorgen. Dat laxeren lijkt me niks, vezelarm eten ook niet. En vanaf wanneer voor het onderzoek mochten jullie niet meer eten? Ik ben 's ochtends om 9.00 uur aan de beurt. In het boekje met instructies staat vanaf 12.00 uur 's middags de dag ervoor niet meer eten :').

Weten jullie trouwens nog met wat voor waardes jullie rondliepen ten tijde van de diagnose? Dus bezinking, hemoglobine (bloedarmoede of niet), calprotectine in de ontlasting?
pi_137084729
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:36 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Klopt, ben nieuw in het MDL-wereldje :P . Als patiënt dan. Omdat die gastro zo soepel verliep, was ik optimistisch gestemd, haha! Tja, jij bent veteraan, dus ik zal braaf luisteren. Nog een dikke maand te gaan, ik maak me nog geen zorgen. Dat laxeren lijkt me niks, vezelarm eten ook niet. En vanaf wanneer voor het onderzoek mochten jullie niet meer eten? Ik ben 's ochtends om 9.00 uur aan de beurt. In het boekje met instructies staat vanaf 12.00 uur 's middags de dag ervoor niet meer eten :').

Weten jullie trouwens nog met wat voor waardes jullie rondliepen ten tijde van de diagnose? Dus bezinking, hemoglobine (bloedarmoede of niet), calprotectine in de ontlasting?
Ik zou echt vanaf die tijd niet meer eten, anders heeft laxeren weinig zin. Als je toch later nog eet is het logisch dat dat in je darmen gaat zitten en dan kan het onderzoek gestaakt worden. Kan je later nog een keer! Lijkt me niet de bedoeling haha..

Tsjah, spacen? Vond het waardeloos dat roesje, maar goed, het maakt je wel een beeeetje rustig i think.

quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:14 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Ik rookte altijd, maar toen de diagnose Crohn werd gesteld was t advies toch stoppen. Dat was niet meteen makkelijk, maar toen ik een allergische reactie had op medicijnen en in t ziekenhuis belandde ben ik gestopt. Ik heb het ruim twee jaar volgehouden en toen af en toe met stappen weer een sigaretje. Niet echt verstandig natuurlijk want inmiddels rook ik in t weekend wel weer wat vaker. Maar het is gelukkig nog lang geen pakje per dag, want dat rookte ik voorheen. Nu dus in t weekend ongeveer een pakje. Komt ook doordat mijn vriend rookt en die zie ik alleen in t weekend. Doordeweeks heb ik bijna geen moeite niet te roken, maar als ik met hem ben is t toch lastig.. Gelukkig is de ziekte bij mij heel goed onder controle en heb ik eigenlijk geen last ervan, dat was in het begin wel anders. Maar ja, toch maar weer een poging om te stoppen!

Verder heb ik geen last van gebitsproblemen. Had ik vroeger eigenlijk standaard, maar de afgelopen twee jaar niks meer!
Slik je de afgelopen twee jaar misschien ook minder medicijnen ofzo? Slikte je daarvoor misschien prednison ofzo? Want sinds ik die prednison slik en de Imuran (starten kort na elkaar) is het bagger!
pi_137087089
Is je gebit bagger sinds Prednison, begrijp ik dat goed?
Mokkel met stuntstok
pi_137090890
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 03:51 schreef Hollocene het volgende:

[..]

Lang geleden dat ik hier nog ben geweest maar dat ik dan ook omdat het helemaal goed gaat! _O_

Ik heb gekozen voor de remicade. In het begin had ik spijt, maar uiteindelijk is het zoals hier al eerder is gezegd wel slim omdat je Humira nog achter de hand kan houden voor wanneer de remicade zijn werk niet meer zou doen.
Ik neem ook tegelijk imuran. Dit al 6 maanden. Weerstand is enorm achteruitgegaan: ik heb quasi elke dag wel een sinusontsteking of keelontsteking, wondjes genezen slecht e.d.

Maar alles beter dan die pijnlijke darmbloedingen... !

Dat je mesalazine zou moeten blijven nemen terwijl lijkt me héél raar! Dit is een zeer licht medicijn en heeft volgens mij geen meerwaarde meer als je biologicals zou nemen. Maar dat is wat ik dénk in ieder geval, zou het toch eens navragen.
Na een scopie bleek de ontsteking een stuk minder erg dan gedacht, dus moet gewoon m'n imuran in blijven nemen alswel mesalazine. In plaats van remicade of humira heeft de interniste besloten om voor een paar weken elke dag een medicinale klysma te zetten.
Moet zeggen dat het zijn werk goed doet, voor het eerst in bijna 8 maanden langer dan een week bloed- en diarree vrij *O*

quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 10:36 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Weten jullie trouwens nog met wat voor waardes jullie rondliepen ten tijde van de diagnose? Dus bezinking, hemoglobine (bloedarmoede of niet), calprotectine in de ontlasting?
Bij de diagnose van mij CU vorig jaar februari had ik op het laagste punt een HB van 4,5 en CRP van 235, werd toen ook direct opgenomen en heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen.
Calcprotectine is me toen niet gezegd hoe hoog het was.
Heb begin dit jaar wel een ontlastingstest gehad toen de symptomen weer licht terugkwamen, en toen was de calprotectine in mijn ontlasting 1600.
pi_137091178
Hoe minder vaak, hoe beter! Ik vroeg me meer af waarom je niet tot later zou kunnen eten, want sommige ziekenhuizen geven een tijdstip van 12.00 uur aan (de mijne), andere 16.00 uur en weer andere nog later.
pi_137091231
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:41 schreef debaas1992 het volgende:

[..]

Na een scopie bleek de ontsteking een stuk minder erg dan gedacht, dus moet gewoon m'n imuran in blijven nemen alswel mesalazine. In plaats van remicade of humira heeft de interniste besloten om voor een paar weken elke dag een medicinale klysma te zetten.
Moet zeggen dat het zijn werk goed doet, voor het eerst in bijna 8 maanden langer dan een week bloed- en diarree vrij *O*

[..]

Bij de diagnose van mij CU vorig jaar februari had ik op het laagste punt een HB van 4,5 en CRP van 235, werd toen ook direct opgenomen en heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen.
Calcprotectine is me toen niet gezegd hoe hoog het was.
Heb begin dit jaar wel een ontlastingstest gehad toen de symptomen weer licht terugkwamen, en toen was de calprotectine in mijn ontlasting 1600.
Zo, dat zijn niet mis te verstane getallen. Logisch dat je daarmee bent opgenomen. Ik weet niet hoe ernstig je klachten waren ten tijde van de diagnose?
pi_137091280
Mijn calprotectine was toen over de 2800, ik werd (gelukkig) niet opgenomen
Mokkel met stuntstok
pi_137092164
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 14:51 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Zo, dat zijn niet mis te verstane getallen. Logisch dat je daarmee bent opgenomen. Ik weet niet hoe ernstig je klachten waren ten tijde van de diagnose?
De klachten waren toen wel behoorlijk erg. liep al een week of 2 met koorts, en de laatste week was het constant rond de 39.5
Gek genoeg vielen de symptomen van de CU toen relatief gezien mee, was weliswaar pancolitis (non-stop ontsteking in de hele dikke darm) Maar vergeleken met mijn tweede opvlamming in augustus was het peanuts. Ik had in augustus zowel een ernstige clostridium infectie alswel een opvlamming van de CU. Toen heb ik zes dagen opgenomen gelegen in isolatie ivm de clostridium bacterie. Toen was de ontsteking vele malen erger volgens de interniste, en stonden ze op het punt om m'n dikke darm te verwijderen. Gek genoeg was toen m'n CRP lager en m'n HB hoger dan in Februari.
Alhoewel m'n CRP toen ook veel te hoog was, iets van 195 maar m'n HB was toen 6,8. Stuk beter dus dan de 4.5 in februari.
pi_137100033
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 11:44 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]

Slik je de afgelopen twee jaar misschien ook minder medicijnen ofzo? Slikte je daarvoor misschien prednison ofzo? Want sinds ik die prednison slik en de Imuran (starten kort na elkaar) is het bagger!
Mijn gebitsproblemen vroeger kwamen sowieso niet door de Crohn. Heb ook pas sinds twee a drie jaar echt de diagnose en medicijnen. Ik heb ook maar heel kort prednison gehad en nog nooit Imuran.
pi_137111174
Goedendag, wat een verhalen en symptomen! Hier slechts een calprotectine van 1500, wat vage buikklachten (kunnen ook door de maag/dunne darmzweren komen, wat verhoogde bezinking (CRP niet gemeten) en anemie net op het randje. Zal wel geen Crohn zijn. Vraag me af waar ik mezelf die coloscopie voor aandoe ;) .

Betreffende de gebitsproblemen: dat is een goede! Ik ga eens de literatuur induiken. Mocht ik wat gevonden hebben, laat ik het weten!

Hebben jullie trouwens voor de diagnose gesteld werd ook last gehad dat bepaalde voedingsmiddelen jullie tegen gingen staan? Ikzelf was gek op pasta, maar sinds een paar maanden heb ik na het eten ervan meer pijn. De laatste weken voel ik me de dag erna echt ziek. Aan coeliakie ligt het dus niet. Herkenbaar of zit het tussen de oren?
pi_137136211
C-u-t-e, wat ik heb kunnen vinden, is dat de immunosuppressiva zorgen voor een veranderde samenstelling van bacteriën in de mond. Die kunnen dan lekker gaan groeien en tieren en zo voor gaatjes zorgen.

Heb je sinds de medicijnen ook last vaneen droge mond? Want dat werkt het ontstaan vam gaatjes ook in de hand. En hoe zit het met aften?
pi_137265446
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 12:46 schreef Mord_Sith het volgende:
Is je gebit bagger sinds Prednison, begrijp ik dat goed?
Ja, dat begrijp je goed. Zeg ik dan iets doms ofzo?
En ik weet niet of er een verband ligt hoor, kan ook gewoon zijn doordat ik een hele poos heel slecht heb gegeten en gedronken, dat mn gebit daardoor een klap heeft gehad. Omdat bij weinig eten en drinken je mond erg droog en dat is ook slecht voor je tanden.
pi_137265563
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:57 schreef Skeletor. het volgende:
C-u-t-e, wat ik heb kunnen vinden, is dat de immunosuppressiva zorgen voor een veranderde samenstelling van bacteriën in de mond. Die kunnen dan lekker gaan groeien en tieren en zo voor gaatjes zorgen.

Heb je sinds de medicijnen ook last vaneen droge mond? Want dat werkt het ontstaan vam gaatjes ook in de hand. En hoe zit het met aften?
Ja, zoiets had ik ook gelezen, maar wat ik lees geloof ik niet altijd direct.
Daarom vroeg ik of mensen hier het misschien ook hadden?

En mijn mond is wel sneller droog, maar ik gooi liters water naar binnen dus dan heb ik er niet snel last van. Maar als ik een uurtje niet drinken dan is mn tong net een spons haha!

Mijn tandarts vraagt namelijk wel altijd welke medicijnen ik slik en dan schud ze haar hoofd en begint met de behandeling. Hmmm.. Nooit leuk als de tandarts zo haar hoofd schud haha xD
pi_137265687
Btw, mijn internist en MDL-Verpleegkundigen zijn allemaal dikke naaibakken :p

Ik heb geinformeerd naar andere middelen dan Moviprep. Omdat ik daar moeite mee heb toch.
En ze zeiden heel leuk, nee er is niks anders wat je kan nemen sorry. WHUT?! Dikke liegbeesten!

Dus ik zeg dat je ten eerste bij een CT-scan al ander spul krijgt wat veel beter in te nemen is en waardoor je (geloof me) heeeel goed laxeert. En dat er ook nog Picoprep is.
Maar ze zeiden dat ze daar nog nooit van hadden gehoord en daar niet mee werken.

GRMBL.. Hoe ga ik het dan ooit voor elkaar krijgen bij de volgende coloscopie?? Hahah..
Denk maar niet dat ik een slang in mn maag laat duwen voor een infuus xD
pi_137265794
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 10:39 schreef c-u-t-e het volgende:
Ja, dat begrijp je goed. Zeg ik dan iets doms ofzo?
Niet zo wantrouwig!
Ik heb precies hetzelfde, de kiezen breken spontaan af in m'n bek en wilde ff checken of jij merkte dat het sinds de Prednison zo is.
Mokkel met stuntstok
pi_137265819
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 10:49 schreef c-u-t-e het volgende:
Btw, mijn internist en MDL-Verpleegkundigen zijn allemaal dikke naaibakken :p

Ik heb geinformeerd naar andere middelen dan Moviprep. Omdat ik daar moeite mee heb toch.
En ze zeiden heel leuk, nee er is niks anders wat je kan nemen sorry. WHUT?! Dikke liegbeesten!

Dus ik zeg dat je ten eerste bij een CT-scan al ander spul krijgt wat veel beter in te nemen is en waardoor je (geloof me) heeeel goed laxeert. En dat er ook nog Picoprep is.
Maar ze zeiden dat ze daar nog nooit van hadden gehoord en daar niet mee werken.

GRMBL.. Hoe ga ik het dan ooit voor elkaar krijgen bij de volgende coloscopie?? Hahah..
Denk maar niet dat ik een slang in mn maag laat duwen voor een infuus xD
Gewoon zeggen dat het je niet lukt en alles weer uitkotst. Je hebt gehoord van picoprep, en aangezien dat zo weinig is lukt je dat zeker weten inclusief het vele water dat je moet drinken.
Toen gingen ze bij mij schoorvoetend overstag.
Mokkel met stuntstok
pi_137266075
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 10:53 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Niet zo wantrouwig!
Ik heb precies hetzelfde, de kiezen breken spontaan af in m'n bek en wilde ff checken of jij merkte dat het sinds de Prednison zo is.
Het was niet zo bedoeld als het overkwam denk ik :) Haha. ''Zeg ik dan iets doms ofzo'' is iets wat hier wel vaker word gezegd, gewoon als grapje, niet serieus van ''Wil jij nu zeggen dat ik iets doms zeg????? he he ? nou?''.. :p Sorry ghehe..

Ik heb nooit een enorm sterk gebit gehad, ja tot mijn 14e ofzo. Maar sinds ik die Prednison slik is het wel zo dramatisch achteruit gegaan dat er geen einde aan komt. Meerdere wortels zijn ontstoken, de gaatjes schieten aan alle kanten mn mond uit als onkruid :p Mijn tanden breken af. Het is verschrikkelijk! En ik heb zo enorm veel pijn iedere keer, dat ik werkelijk mn kop wel tegen de muur wil slaan haha.. Alleen helpt dat niet, helaas.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 10:54 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Gewoon zeggen dat het je niet lukt en alles weer uitkotst. Je hebt gehoord van picoprep, en aangezien dat zo weinig is lukt je dat zeker weten inclusief het vele water dat je moet drinken.
Toen gingen ze bij mij schoorvoetend overstag.
Ik ga er ook zeker nog een keer over beginnen, al is het het laatste wat ik doe :p
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:44:17 #272
132605 kawotski
Il Dottore
pi_137384858
Bij-effecten van prednison, verschrikkelijk. Wat een troep is dat. Als je er op een of andere manier vanaf kan komen, helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Op een gegeven moment werd het middel erger dan de kwaal. Een aantal maanden ging het wat minder en toen stelde de internist weer tijdelijk prednison voor, gelukkig kon ik het aanbod afslaan en ben blij dat mijn medicijnen alles weer in rustig vaarwater hebben kunnen brengen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_137385385
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 10:49 schreef c-u-t-e het volgende:
Btw, mijn internist en MDL-Verpleegkundigen zijn allemaal dikke naaibakken :p

Ik heb geinformeerd naar andere middelen dan Moviprep. Omdat ik daar moeite mee heb toch.
En ze zeiden heel leuk, nee er is niks anders wat je kan nemen sorry. WHUT?! Dikke liegbeesten!

Dus ik zeg dat je ten eerste bij een CT-scan al ander spul krijgt wat veel beter in te nemen is en waardoor je (geloof me) heeeel goed laxeert. En dat er ook nog Picoprep is.
Maar ze zeiden dat ze daar nog nooit van hadden gehoord en daar niet mee werken.

GRMBL.. Hoe ga ik het dan ooit voor elkaar krijgen bij de volgende coloscopie?? Hahah..
Denk maar niet dat ik een slang in mn maag laat duwen voor een infuus xD
Dit zou heel goed kunnen. Een ziekenhuis heeft een contract met een bepaalde farmaceutisch bedrijf. Als die picoprep of dat andere middel van je niet wordt gemaakt door dat bedrijf, dan heb je pech. Wordt dan niet vanuit dat ziekenhuis voorgeschreven en ze gaan er ook niet achteraan. Andere apotheek is te proberen.

Ik had op mijn vorige werk (gehandicaptenzorg) een bewoner die zwaar hartpatiënt was. Die kreeg vanuit het dichtstbijzijnde ziekenhuis een bepaald pilletje voorgeschreven toen hij bijna bezweek aan zijn hartklachten. Een pilletje waarop hij het goed deed. Maar de medicatie op de instelling werd door de apotheek vanuit een ander ziekenhuis geleverd en zij hadden dat pilletje niet in hun assortiment zitten en verstrekten dat dus ook niet aan die bewoner van ons (dat weigerden ze gewoon). Dus elke week als de rollen medicatie werden gebracht werd er vanuit het ziekenhuis, kwam er van een andere apotheek een doosje met pillen voor die bewoner en mochten wij dat gaan toevoegen aan zijn medicijnrol.
pi_137415368
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:44 schreef kawotski het volgende:
Bij-effecten van prednison, verschrikkelijk. Wat een troep is dat. Als je er op een of andere manier vanaf kan komen, helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Op een gegeven moment werd het middel erger dan de kwaal. Een aantal maanden ging het wat minder en toen stelde de internist weer tijdelijk prednison voor, gelukkig kon ik het aanbod afslaan en ben blij dat mijn medicijnen alles weer in rustig vaarwater hebben kunnen brengen.
Ja, ik slik nu Prednison en Imuran en ik word gek van de bijwerkingen. Ik heb haaruitval, en de haartjes die terug groeien krullen :p Ziet er niet uit haha! Ik ben over mijn hele lichaam zwaar, zwart behaard. Lijk wel een kerel! Heb wel 6 keer per dag spontaan spuitende bloedneuzen. Mn tanden vallen en rotten uit mn mond weg. Hoofdpijn en duizeligheid.

En het kutte is dat de Imuran het nog steeds niet lijkt te doen. Sinds twee dagen weer enorme buikpijn aanvallen en bloed/slijm etc. En ik ben sinds drie dagen naar 5 mg prednison gegaan. Dan zou je zeggen dat de Imuran het werk nu over moet gaan nemen van de Prednison, maar nee hoor.
Nu willen ze waarschijnlijk de dosis Imuran gaan verhogen :s Maar ik zit al op een redelijke dosis. En heb best last van die troep, en dan willen ze het ook nog eens verhogen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:01 schreef kvd het volgende:

[..]

Dit zou heel goed kunnen. Een ziekenhuis heeft een contract met een bepaalde farmaceutisch bedrijf. Als die picoprep of dat andere middel van je niet wordt gemaakt door dat bedrijf, dan heb je pech. Wordt dan niet vanuit dat ziekenhuis voorgeschreven en ze gaan er ook niet achteraan. Andere apotheek is te proberen.

Ik had op mijn vorige werk (gehandicaptenzorg) een bewoner die zwaar hartpatiënt was. Die kreeg vanuit het dichtstbijzijnde ziekenhuis een bepaald pilletje voorgeschreven toen hij bijna bezweek aan zijn hartklachten. Een pilletje waarop hij het goed deed. Maar de medicatie op de instelling werd door de apotheek vanuit een ander ziekenhuis geleverd en zij hadden dat pilletje niet in hun assortiment zitten en verstrekten dat dus ook niet aan die bewoner van ons (dat weigerden ze gewoon). Dus elke week als de rollen medicatie werden gebracht werd er vanuit het ziekenhuis, kwam er van een andere apotheek een doosje met pillen voor die bewoner en mochten wij dat gaan toevoegen aan zijn medicijnrol.
Ja, het is belachelijk dat het zo moet. Nou dan regel ik het wel via mijn apotheek ofzo.
Zie wel even hoe ik het voor elkaar ga krijgen..
pi_137454200
Hier iemand ervaring met methotrexaat? Mijn vriend moet hieraan ivm een oogspier die steeds ontsteekt. Ik dacht dat ik hier had gelezen dat het afweersysteem er nogal door plat wordt gelegd en gebruikers veel/langdurig ziek zijn. Heb ik dit goed in mijn hoofd zitten, of valt het allemaal wel mee?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')