abonnement Unibet Coolblue
pi_134778366
Er moet sowieso een h inzitten op een onlogische plek, en een onnodige verdubbeling van een medeklinker en een y.

Dus Rhassyiella
pi_134778821
Ik val hier het topic binnen en nu weet ik dat ik nog een kind moet proberen te maken.
F en Rhassyiella *;
pi_134778889
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2013 11:01 schreef amaranta het volgende:
Er moet sowieso een h inzitten op een onlogische plek, en een onnodige verdubbeling van een medeklinker en een y.

Dus Rhassyiella
En eigenlijk ook nog een klankverandering op het einde, anders is het niet exotisch genoeg: Rhassyiellia :Y
pi_134779272
En als je écht niet kan kiezen, kan je de namen ook nog combineren: Prishella of Rascilla :)
  zaterdag 28 december 2013 @ 12:09:35 #180
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_134779867
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 11:43 schreef Musique het volgende:
En als je écht niet kan kiezen, kan je de namen ook nog combineren: Prishella of Rascilla :)
_O-

Dat klinkt echt als een tropische ziekte.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_134781359
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 11:27 schreef Dot. het volgende:

[..]

En eigenlijk ook nog een klankverandering op het einde, anders is het niet exotisch genoeg: Rhassyiellia :Y
Hoe kon ik die vergeten |:(
Misschien ook een trema voor de duidelijkheid?

Rhassyiëllia
  zaterdag 28 december 2013 @ 13:17:51 #182
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134781760
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:10 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Misschien kunnen we meedenken over een verbastering van de namen?
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:55 schreef Limone het volgende:
Van Cornelia kan je natuurlijk Nellie maken! :D O+ ti's voor mij een serieuze optie geweest, maar mijn man wilde echt niet

of...

Nelia
Nele
Nella
Lia
Lief! Nouja, mijn opa heette Cornelis Petrus Bartholomeus Quirinus Gerardus :')
Mijn andere opa heette Gerardus Maria. :D Mijn oma heet Corrie of waarschijnlijk Cornelia dus. Mijn oma die er niet meer is heette ook iets van Cornelia Maria volgens mij. Oma van mijn man (de andere) die heet Josefina (of met ph?) en noemt zich Jo.
Mijn overgrootmoeder (de moeder van mijn oma) heette Lena, dat vond ik ook nog wel een mooie tweede naam :) Van Helena denk ik? Ik weet niet wat haar volledige naam is.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_134782249
Cornelia it is dan ;)

Neel(tje) of Nelleke kan natuurlijk ook. Ik hou wel van oud Hollands maar bij Bartholomeus en Gerardus haak ik zelfs af. :D

Of nuja.. Gerardine komt bij mij in de familie ook voor, maar dan met zo een lelijke harde G ipv de zachtere Zju.
pi_134786970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:17 schreef Enfermera het volgende:

[..]


[..]

Lief! Nouja, mijn opa heette Cornelis Petrus Bartholomeus Quirinus Gerardus :')
Mijn andere opa heette Gerardus Maria. :D Mijn oma heet Corrie of waarschijnlijk Cornelia dus. Mijn oma die er niet meer is heette ook iets van Cornelia Maria volgens mij. Oma van mijn man (de andere) die heet Josefina (of met ph?) en noemt zich Jo.
Mijn overgrootmoeder (de moeder van mijn oma) heette Lena, dat vond ik ook nog wel een mooie tweede naam :) Van Helena denk ik? Ik weet niet wat haar volledige naam is.
Quirijn/Quirine vanuit Quirinus
Marie/Maartje/Marieke van Maria, of gewoon Maria :)
Geert/Greetje van Gerardus
Josine van Josefina, al vind ik Josefina zelf al heel mooi O+
Lena is idd erg leuk :Y
  zaterdag 28 december 2013 @ 16:06:00 #185
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134787890
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:17 schreef Enfermera het volgende:

[..]

[..]

Lief! Nouja, mijn opa heette Cornelis Petrus Bartholomeus Quirinus Gerardus :')
Mijn andere opa heette Gerardus Maria. :D Mijn oma heet Corrie of waarschijnlijk Cornelia dus. Mijn oma die er niet meer is heette ook iets van Cornelia Maria volgens mij. Oma van mijn man (de andere) die heet Josefina (of met ph?) en noemt zich Jo.
Mijn overgrootmoeder (de moeder van mijn oma) heette Lena, dat vond ik ook nog wel een mooie tweede naam :) Van Helena denk ik? Ik weet niet wat haar volledige naam is.
SVB lijst er even bij gepakt, het zijn idd best ouderwetse namen :+

Neeltje, Nele, Nelin, Coco, Koosje, Fiene, Lene, Marie, Mare, Joosje

Lastig! Althans, ik zou dat op 1 of 2 na niet per se als jouw smaak inschatten gezien de naam van je dochter.
pi_134789206
Ik zou voor Mara of Marie gaan. :Y
pi_134791442
Mara is ook leuk voor jou Mango!
Gewoon, omdat het kan! :+
  zaterdag 28 december 2013 @ 17:46:34 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134792906
Mara betekent "bitter", zo zou ik mijn kind niet snel noemen. Mare (boodschap) vind ik dan nog leuker.
KuikenGuppy
pi_134794456
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 17:14 schreef Mineola het volgende:
Mara is ook leuk voor jou Mango!
Gewoon, omdat het kan! :+
Whehe. :+
pi_134794967
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:17 schreef Enfermera het volgende:

[..]

[..]

Lief! Nouja, mijn opa heette Cornelis Petrus Bartholomeus Quirinus Gerardus :')
Mijn andere opa heette Gerardus Maria. :D Mijn oma heet Corrie of waarschijnlijk Cornelia dus. Mijn oma die er niet meer is heette ook iets van Cornelia Maria volgens mij. Oma van mijn man (de andere) die heet Josefina (of met ph?) en noemt zich Jo.
Mijn overgrootmoeder (de moeder van mijn oma) heette Lena, dat vond ik ook nog wel een mooie tweede naam :) Van Helena denk ik? Ik weet niet wat haar volledige naam is.
En Carmen? Is wel erg gehusseld, maar alle letters zitten er in :P

Wij hebben wat namenboekjes gekocht en gaan er ook eens voor zitten de komende maanden :P Ik heb al jaren Sophie en Marius als favoriete namen, maar nu het erop aankomt (baby in buik) ben ik er lang niet zo zeker van. Nu zit ik meer te denken aan Olivia, Eleanor, Mats en Elliot.
  zaterdag 28 december 2013 @ 19:34:29 #191
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_134797283
Net het lijstje met jongensnamen van mijn man bekeken. En paar overeenkomsten maar vooral heeeeeel veel verschillen... Dit kan nog eens lastiger gaan worden dan ik dacht :X eerst maar de echo afwachten maandag.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_134797608
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:38 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

En Carmen? Is wel erg gehusseld, maar alle letters zitten er in :P

Wij hebben wat namenboekjes gekocht en gaan er ook eens voor zitten de komende maanden :P Ik heb al jaren Sophie en Marius als favoriete namen, maar nu het erop aankomt (baby in buik) ben ik er lang niet zo zeker van. Nu zit ik meer te denken aan Olivia, Eleanor, Mats en Elliot.
Eleanor O+
Home is where the O+ is...
pi_134797925
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:25 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ja dat zal ook wel hihi. Maar bedoel meer dat Johannes echt zo'n zware vaak ook een "gelovige" naam is. Mees klinkt liever/schattiger.

En idd, de naam van jouw vader zou ik liever ook niet hebben gebruikt.
Welke is het wel geworden? *nieuwsgierig is*
Ivan is de Slavische vorm van Johannes. Zo hebben wij indirect toch vernoemd, zowel naar mijn vader als de opa van mijn vriend.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 29 december 2013 @ 13:03:31 #194
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134822727
Thanks allemaal voor de opties en het meedenken! :*

Spees; ja idd, oude namen he. Hihi.
Klopt.. daarom vind ik het zo lastig. Zelfs bij verbasteringen ervan denk ik vaak nog; meh.. :{
En dan vind ik Lena idd nog het leukste.

Ja, Mara heb ik ook nog over zitten denken. Maar dat is ook de naam van de dochter van een vriendin van een vriendin :+ Ja, wel wat verder weg, maar ik weet niet of ik die associatie los kan laten. En het is dan ook weer een Ma-klank net als mn dochter nu.

Mare kan idd ook nog..
Oh, manlief vindt dat meh :+ whehe.

Roomsnoes; Carmen.. nee dat vind ik ook weer niks.

Ik ben nogal kieskeurig, laten we dat voorop stellen :+ Maar ik stel het echt heel erg op prijs dat jullie meedenken! :* O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 29 december 2013 @ 13:09:32 #195
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_134822953
Mijn moeder heet ook Cornelia, maar die wordt dan weer Conny genoemd :D
doei
pi_134823105
Ik vind Maria ook heel mooi. Zou zo zelfs een eerste naam kunnen zijn voor mij. Lena ook, leuke naam en indirect ook nog vernoeming naar mijn vader (Leendert). Maar zou wel heel raar zijn om op Fok 2x de combi Ivan & Lena te hebben :D :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134823330
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:12 schreef Phaidra het volgende:
Maar zou wel heel raar zijn om op Fok 2x de combi Ivan & Lena te hebben :D :+
Dat zou mij nou echt geen fluit uitmaken en een naamkeuze echt niet beinvloeden,het is "maar" Fok.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_134823623
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 13:18 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dat zou mij nou echt geen fluit uitmaken en een naamkeuze echt niet beinvloeden,het is "maar" Fok.
Dat is ook wel zo. Maar toch voelt het gek. Op zich heb ik aan leuke meisjesnamen geen gebrek (en geen idee wat vriendlief leuk zou vinden, vorige keer zijn we pas bij 32 weken gaan brainstormen en toen wisten we al dat het een jongetje zou worden). Een andere jongensnaam, dát zou pas een uitdaging worden :')
Venus in pocketformaat
© loveli
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 december 2013 @ 13:29:07 #199
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_134823729
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 13:12 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind Maria ook heel mooi. Zou zo zelfs een eerste naam kunnen zijn voor mij. Lena ook, leuke naam en indirect ook nog vernoeming naar mijn vader (Leendert). Maar zou wel heel raar zijn om op Fok 2x de combi Ivan & Lena te hebben :D :+
Marleen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_134823888
Grappig, zou ik zelf nooit bedacht hebben! Maar één van mijn beste vriendinnen heet zo en zou daarom afvallen.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')