abonnement Unibet Coolblue
pi_136645867
Melker derde in de middagsessie.

quote:
PAUL RICARD – Het Tsjechische team ISR heeft een goede indruk achtergelaten tijdens de eerste testdag van de World Series by Renault op Paul Ricard. Zeven teams zijn aanwezig op het Franse circuit om zich goed voor te bereiden op het nieuwe seizoen. Onder hen veel bekende namen maar ook enkele debutanten. Nigel Melker reed zijn eerste meters voor ISR, het team dat hem uitnodigde voor deze tweedaagse test.

Jazeman Jaafar zette in de middag de snelste tijd op de klokken in de ISR-bolide. De Maleisier bleef debutant Matthieu Vaxiviere bijna drie tienden voor. Ook Nigel Melker zat er uitstekend bij: de talentvolle rijder uit Barendrecht kwam vier honderdsten te kort op de tijd van Vaxiviere en eindigde als derde, voor de ervaren Will Stevens. Rookie Pierre Gasly eindigde op de vijfde plaats, voor de snelste man uit de ochtend Carlos Sainz Junior.

1 - Jazeman Jaafar - ISR - 1'45"623
2 - Matthieu Vaxiviere - Lotus Charouz - 1'45"919
3 - Nigel Melker - ISR - 1'45"956
4 - Will Stevens - Strakka - 1'46"134
5 - Pierre Gasly - Arden - 1'46"322
6 - Carlos Sainz - Dams - 1'46"350
7 - Marlon Stockinger - Lotus Charouz - 1'46"355
8 - Pietro Fantin - Draco - 1'46"395
9 - Luca Ghiotto - Draco - 1'46"484
10 - Norman Nato - Dams - 1'46"649
11 - Zoel Amberg - Tech 1 - 1'46"998
12 - Matias Laine - Strakka - 1'47"476
13 - William Buller - Arden - 1'48"870
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_136686605
Melker tweede op tweede dag in testsessie FR 3.5
quote:
PAUL RICARD – Nigel Melker is sterk bezig tijdens de World Series by Renault-test op Paul Ricard. De talentvolle Barendrechter kwam op de eerste testdag in de ochtend nauwelijks in actie wegens een technisch probleem maar liet in de middag zijn snelheid zien. In zijn enige run op nieuwe banden knalde hij de ISR-bolide naar de derde tijd.

Op dag twee zette Melker de goede lijn voort door continu in de top van de tijdenlijst te verkeren. Uiteindelijk eindigde hij keurig als tweede, op een halve seconde van Jazeman Jaafar. Matthieu Vaxiviere, rijdend in de bolide waarin Melker in 2013 in actie kwam, finishte als derde. Carlos Sainz Junior en Marlon Stockinger maakten de top-5 vol.

1 - Jazeman Jaafar - ISR - 1'45"265
2 - Nigel Melker - ISR - 1'45"886
3 - Matthieu Vaxiviere - Tech 1 - 1'45"943
4 - Carlos Sainz - Dams - 1'46"016
5 - Marlon Stockinger - Lotus Charouz - 1'46"107
6 - Luca Ghiotto - Draco - 1'46"443
7 - Pietro Fantin - Draco - 1'46"477
8 - William Buller - Arden - 1'46"529
9 - Pierre Gasly - Arden - 1'46"554
10 - Zoel Amberg - Tech 1 - 1'46"793
11 - Matias Laine - Strakka - 1'47"284
12 - Will Stevens - Strakka - 1'47"473
13 - Norman Nato - Dams - 1'47"733
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_136686788
Beitske Visser gaat twee dagen Formule 3 testen voor De Villota Racing
quote:
Het zijn drukke tijden voor Beitske Visser. De talentvolle dame was eerder deze maand te gast tijdens de presentatie van het nieuwe landenkampioenschap Acceleration, waar zij met David Hasselhoff enkele donuts draaide. De afgelopen dagen bracht de blondine door in Lonato ter voorbereiding op de prestigieuze Wintercup Karting, waar zij tot de snelste rijders van het veld behoorde.

Op vrijdag en zaterdag is Visser actief op het Spaanse Jerez de la Frontera, waar zij een tweedaagse test gaat uitvoeren in de Formule 3 Open, zo bevestigde Visser tegenover RaceXpress.nl. De snelle jongedame is uitgenodigd voor De Villota Racing, het team dat gerund wordt door Emilio de Villota, vader van Maria. In december maakte Beitske al een sterke indruk tijdens de Formule 3-test met Van Amersfoort Racing, waar zij zelfs de doorgaans kalme en nuchtere teambaas Frits van Amersfoort enthousiast kreeg.

Verder voerde Visser eind 2013 diverse tests uit met het Formule Renault 2.0-team AV Formula. Ook zij waren zeer te spreken over de professionaliteit en snelheid van de blondine. Een definitieve beslissing voor het seizoen 2014 is nog niet genomen maar er lijken meerdere opties beschikbaar te zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_136853375
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 07:18 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

is R.E. ondertussen bevestigd? Eergisteren was er alleende bbevestiging dat ie GP2 gaat rijden, maar niet waar.....
Nu wel bevestigd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_136903299
Meindert van Buuren test voor Pons in de WSR Formule Renault 3.5

quote:
VALENCIA – Meindert van Buuren test morgen met Pons in de Formule Renault 3.5. De snelle Nederlander is door het Spaanse team uitgenodigd naar aanleiding van zijn sterke debuutseizoen in de Auto GP en zijn eerdere test in de World Series by Renault. Van Buuren rijdt een onofficiële testdag op het Spaanse circuit van Valencia, een baan waar hij met de Formule Renault 2.0l al testrondjes heeft gereden.

“Pons heeft me op basis van mijn resultaten in de Auto GP en de World Series-test met Draco uitgenodigd voor deze test. Deze kans wilde ik uiteraard niet aan me voorbij laten gaan!”, aldus de enthousiaste Van Buuren tegenover RaceXpress.nl. “Pons benaderde me enkele weken geleden en sindsdien hebben we intensief contact gehad. Ik ben een keer in de fabriek geweest en het voelde van beide kanten goed. Het is natuurlijk supergaaf om uitgenodigd te worden voor deze eendaagse test in Valencia.”

Naast Van Buuren komt ook de ervaren Rus Daniil Move in actie voor Pons: “Hij is een goede en ervaren rijder in deze klasse dus daar kan ik me goed aan meten en veel van leren. Ook hij is niet zeker van een zitje voor 2014 dus we zijn beiden gebrand op een mooie dag. Voor mij is het natuurlijk supermooi om te zien dat ik op basis van de resultaten uit de Auto GP wordt uitgenodigd. Of dit een serieuze optie voor komend jaar is, dat weet ik nog niet. Als deze test goed verloopt, kunnen we mogelijk wel tot een deal komen. Het is even afwachten, wie weet levert dit wat op. Ik heb er in elk geval veel zin in!”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137095400
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137095895
Beitske Visser maakt indruk tijdens WSR Formule Renault 3.5 test.

quote:
MONZA – Van de kleine en wendbare kart naar de brute 3.5liter World Series by Renault-bolide. Een pittige overstap, maar Beitske Visser kende er weinig problemen mee. De snelle dame reed begin deze week nog op de kart ter voorbereiding op de Lonato Wintercup en reisde tussendoor af naar Monza voor haar debuut in de topklasse. De talentvolle blondine was uitgenodigd door AV Formula om kennis te maken met de krachtige Renault. En zoals zo vaak maakte Visser veel indruk.

“In de eerste ronde van de eerste sessie viel meteen de auto stil: een olielekkage”, blikte Visser tegenover RaceXpress.nl terug. “Gelukkig kon ik later in de ochtend weer de baan op toen het team de auto had gerepareerd. Het was wel even wennen, vooral in de regen moest je voorzichtig zijn. Het was bijna de hele dag nat maar ik ging steeds sneller. Zo'n World Series-auto is supergaaf!”

Het regende niet in Monza maar doordat het koud was, droogde de baan nauwelijks op: “De voorlaatste sessie reden we op slicks en in de laatste sessie was de baan bijna helemaal droog. In mijn snelste ronde kwam ik 1,3 seconden tekort op Sirotkin. Hij was vorig jaar de snelste rookie dus dat was netjes. Het gat naar mijn teamgenoot Zoel Amberg was maar een halve seconde, en naar Oliver Rowland maar een tiende. Het team had niet verwacht dat ik de eerste keer in deze auto zo hard zou gaan. Ook fysiek kon ik het prima aan dus het was een topdag. Ik ben superblij dat AV Formula me deze kans geboden heeft!”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137118554
quote:
En ze mag de komende drie dagen nog eens testen in de FR 3.5 voor AV Formula tijdens de collectieve test op Motorland Aragon.

Ook Meindert van Buuren zal deze test in actie komen voor Pons Racing.

En Nigel Melker zal eveneens drie dagen testen. Een dag voor Zeta Corse en twee dagen voor Tech 1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137440232
Vier Nederlanders zullen de komende dagen testen in de Formule Renault 2.0

quote:
PAUL RICARD – Het Europees Formule Renault 2.0-kampioenschap zal de komende twee dagen een collectieve test houden voor de huidige teams op Paul Ricard. Grote afwezige bij de test voor het komende raceseizoen van één van de kraamkamers naar de Formule 1 is Pierre Gasly, de regerend Europees Formule Renault 2.0 kampioen, die de overstap maakt naar de World Series by Renault. Wel zien we andere bekende namen als Aurelien Panis, zoon van voormalig F1-coureur Oliver Panis.

Er komen ook vier Nederlanders in actie. Steijn Schothorst, Nyck de Vries, Beitske Visser en Jeroen Slaghekke rijden allen twee dagen. Steijn Schothorst zal twee dagen uitkomen voor het Nederlandse Manor MP Motorsport, Nyck de Vries komt uit voor Koiranen GP, Beitske Visser test voor AV Formula en Jeroen Slaghekke voor ART Junior Team.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137440528
Toch heb ik bij Beitske nog steeds het idee dat het nu nog een jong meisje is en nog 2 a 3 jaar de tijd nodig heeft om zich te ontpoppen tot een echte racevrouw. Dan zou ik het niet gek vinden als ze een keer een F1 wagen mag gaan testen. Het RedBull programma kwam voor haar denk ik ook te snel. Of het ook van een echt F1 avontuur komt, ik weet het niet, maar ze is erg dichtbij ^O^
pi_137491298
quote:
Ook Jules Szymkowiak rijdt dit jaar in het Europees Formule 3-kampioenschap. De naam van de 18-jarige coureur prijkte vrijdag op de voorlopige deelnemerslijst die door de FIA is vrijgegeven.

Szymkowiak wordt de teamgenoot van Max Verstappen en Gustavo Menezes bij Van Amerfsoort Racing. Met de bevestiging van Szymkowiak verschijnen er dit jaar zeker drie Nederlanders aan de start van de races in de Europese Formule 3. Eerder werd al bekend dat Dennis van de Laar dit jaar voor het Italiaanse Prema Powerteam, dat vorig jaar met Raffaele Marciello kampioen werd, gaat rijden.

Szymkowiak nam vorig jaar deel aan de Formula BMW Talent Cup.
Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 19:30:21 #87
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137493289
De naam laat me hier ook geen belletje rinkelen, dus dan maar even een gekeken naar een wiki pagina en toen zag ik dit:
quote:
Formule BMW

Aan het eind van 2012 maakte Szymkowiak zijn debuut in het formuleracing, waarbij hij ging rijden in de Formule BMW Talent Cup Shootout. Hier werd hij gedeeld kampioen samen met Robin Hansson. In 2013 ging hij rijden in het hoofdkampioenschap van de Formule BMW Talent Cup. In de Grand Final van dit kampioenschap eindigde hij als zesde in het kampioenschap.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jules_Szymkowiak

wait wut :? Gedeeld kampioen?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_137586187
Hij heeft in ieder geval een goede coach, Adrian Sutil.
quote:
Formula 1 veteran Adrian Sutil is to act as coach and consultant to new Formula 3 European Championship driver Jules Szymkowiak.

The 18-year-old Dutchman, who has made the leap from the Formula BMW Talent Cup training series, will make his public race debut in the series with Van Amersfoort Racing.

Szymkowiak said: "I am often training together with Adrian and recently I travelled with him to the F1 test at Jerez.

"This year is Adrian's first with Sauber in F1 while I am in my first season with Van Amersfoort Racing in F3 - we have both said that a position in the top eight in the final championship standings is our goal.

"Certainly that is ambitious, but you need something you can focus on."

Szymkowiak took eight wins in the BMW series, but missed out on a podium position in the deciding finale at Oschersleben, where he met new team boss Frits van Amersfoort.

"I am well aware that this is a big step, but when you don't set ambitious goals for yourself you are getting nowhere," he added.

Van Amersfoort, in whose Dallara-Volkswagen Szymkowiak completed eight days of testing before Christmas at Silverstone, Barcelona and Valencia, said: "He is eager to learn and develops well.

"Working with him during the first test days was a very pleasant experience and we are looking forward to a good season."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137653385
Nyck de Vries rijdt dit seizoen weer de Formule Renault 2.0 Eurocup en de Formule Renault 2.0 Alps.
quote:
Nyck de Vries rijdt ook in 2014 met Koiranen in de Formule Renault 2.0 Eurocup. De talentvolle Fries kwam afgelopen jaar voor datzelfde team in actie in de prestigieuze klasse en eindigde het jaar met twee overwinningen en vijf podiumplaatsen. In de eerste fase van het seizoen kwam het team snelheid te kort om zich te meten met de top, maar in het tweede gedeelte toonde De Vries zijn talent met diverse uitstekende resultaten, wat hem de vijfde plaats in de eindrangschikking opleverde. Naast zijn activiteiten in de Eurocup, komt het jonge talent ook in actie in de Formule Renault 2.0 Alps.

“Dit is waarschijnlijk een van mijn laatste kansen om een dubbel programma te rijden, dus ik wil deze kans optimaal benutten”, aldus De Vries. “Het is uiteraard mijn doel om voor beide titels te strijden, maar ik denk dat we onze concurrenten niet moeten onderschatten.”

Teambaas Afa Heikkinen voegde toe: “We zijn zeer blij dat McLaren en Nyck ons het vertrouwen hebben gegeven voor nog een seizoen samenwerking. We hebben de hoogste trede van het podium als doel en we weten zeker dat het team sterk genoeg is om dat te bereiken.”
Nu maar hopen dat hij het goede eind van het vorige seizoen weet door te zetten in een goed heel seizoen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137879441
Beitske Visser snelste tijdens Eurocup Formule 2.0 test
quote:
17 maart 2014 – Beitske Visser heeft de snelste tijd neergezet tijdens de eerste testdag van de Formule Renault 2.0-test in Barcelona. De Nederlandse, die voor AVF test, bracht in de middag een 1.43.396 op de klokken, waarmee zij twee tienden rapper was dan de Brit Matt Parry, die deel uitmaakt van het talentenprogramma van Caterham.

Visser, die eind vorige maand nog voor het Spaanse AVF in actie kwam tijdens een Formule Renault 3.5-test op Motorland Aragon, deelde in de ochtendsessie ook al de lakens uit. Toen was er een tijd van 1.44.076, waarmee ze drie tienden sneller was dan de nummer twee. "Deze resultaten zijn goed voor het zelfvertrouwen”, vertelde Visser, die nog geen besluit heeft genomen over wat zij dit jaar gaat doen, na afloop.

Jeroen Slaghekke, rijdend voor het ART Junior Team, kwam over beide sessies genomen tot de 21e tijd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:45:58 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137879673
Zo te zien net als Max een goede overstap vanuit de karts aan het maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_137880090
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:45 schreef Fir3fly het volgende:
Zo te zien net als Max een goede overstap vanuit de karts aan het maken.
Die heeft ze twee jaar geleden al gemaakt. Ze reed de afgelopen seizoenen (met wisselend succes) in de ADAC Formule Masters.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137880193
Renger van der Zande werd afgelopen weekend 3de in de PC klasse (21ste algemeen) in de 12 uur van Sebring.

De broertjes Bleekemolen vielen al een na een half uur uit door een gebroken aandrijfas, die de brandstofleiding raakte. Onderstaande video is het resultaat.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:27:57 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137881372
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die heeft ze twee jaar geleden al gemaakt. Ze reed de afgelopen seizoenen (met wisselend succes) in de ADAC Formule Masters.
Oh. Ik loop achter blijkbaar :+.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_137930729
Gisteren was Beitske Visser zowel in de ochtend als middag 4de tijdens de tweede dag van de test in de Eurocup Formule Renault 2.0
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_138111722
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_138112187
Afgelopen weekend reden Tom Coronel en Jeroen Bleekemolen een gastoptreden in een toerwagenserie.

Jeroen Bleekemolen kwam aan de start van de Brazliaanse Copa Caixa Stock Car en haalde daar een mooie 2de plaats.

Tom Coronel reed in het Taiwanese Super 2000 kampioenschap en pakte daarin de pole, snelste ronde en overwinning.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:34:06 #98
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_138195656
Beitske Visser komend jaar in de WSbR bij AVF *O*
Niet het meest imposante team op de grid maar er is iig weer een reden om geen race te missen ^O^
Bron: F1today en GPUpdate.
Nu Melker nog bevestigen en het is weer feest op Spa het WSR weekend met de gebroeders Schothorst en Nyck De Vries.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_138195894
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Beitske Visser komend jaar in de WSbR bij AVF *O*
Niet het meest imposante team op de grid maar er is iig weer een reden om geen race te missen ^O^
Bron: F1today en GPUpdate.
Nu Melker nog bevestigen en het is weer feest op Spa het WSR weekend met de gebroeders Schothorst en Nyck De Vries.
Die overstap zag ik niet aankomen. Ik had haar in F3 of FR2.0 verwacht.
pi_138196032
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Beitske Visser komend jaar in de WSbR bij AVF *O*
Niet het meest imposante team op de grid maar er is iig weer een reden om geen race te missen ^O^
Bron: F1today en GPUpdate.
Nu Melker nog bevestigen en het is weer feest op Spa het WSR weekend met de gebroeders Schothorst en Nyck De Vries.
Waarschijnlijk maar een Schothorst (Steijn) want Pieter komt uit in de Porsche Carrera Cup. Hierin kwam Bas vorig jaar ook uit.

Maar verrassend, want ik had haar eerder in de FR 2.0 verwacht.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')