abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:45:34 #176
401956 _Dido_
Remember me!
pi_134923553
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:23 schreef k_man het volgende:
Een grote villa in Haarlem, vraagprijs ruim een miljoen.

[..]

Sinds 1992 is er kennelijk niks meer aan gedaan.

Het is wel makkelijk te vinden, ook voor slechtzienden...
[ afbeelding ]

Maar als je eenmaal binnen bent... Check de staat van die trap.
[ afbeelding ]

Het bankje is in 1992 gekocht bij Leen Bakker.
[ afbeelding ]

Het parket is sinds 1992 ook niet meer geboend. En wanneer zijn die ramen voor het laatst gewassen, ook 1992? Of is er een fors probleem met condens (bijna alle ramen zijn zo)?
[ afbeelding ]

Nerd alert!
[ afbeelding ]
Desondanks een mooi huis :Y Valt wel wat van te maken als je het wat poetst en opknapt :) Het lijkt wel alsof die mensen hun hele budget aan dat huis hebben opgemaakt en verder geen geld meer hadden voor fatsoenlijke meubels. Als je de inrichting zo ziet, dan lijkt het niet alsof er mensen wonen die zo veel verdienen dat ze zo'n huis kunnen betalen.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:24:22 #177
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_134932053
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:23 schreef k_man het volgende:
Een grote villa in Haarlem, vraagprijs ruim een miljoen.

[..]

Sinds 1992 is er kennelijk niks meer aan gedaan.

Het is wel makkelijk te vinden, ook voor slechtzienden...
[ afbeelding ]

Maar als je eenmaal binnen bent... Check de staat van die trap.
[ afbeelding ]

Het bankje is in 1992 gekocht bij Leen Bakker.
[ afbeelding ]

Het parket is sinds 1992 ook niet meer geboend. En wanneer zijn die ramen voor het laatst gewassen, ook 1992? Of is er een fors probleem met condens (bijna alle ramen zijn zo)?
[ afbeelding ]

Nerd alert!
[ afbeelding ]
de vloer schuren en lakken, wat schoonmaken een verfje hier en daar en het huis is weer tip top in orde. Je moet er doorheen kijken.
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:25:09 #178
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_134932097
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:45 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Desondanks een mooi huis :Y Valt wel wat van te maken als je het wat poetst en opknapt :) Het lijkt wel alsof die mensen hun hele budget aan dat huis hebben opgemaakt en verder geen geld meer hadden voor fatsoenlijke meubels. Als je de inrichting zo ziet, dan lijkt het niet alsof er mensen wonen die zo veel verdienen dat ze zo'n huis kunnen betalen.
Zou me niets verbazen als het anti kraak bewoond wordt (gezien de inrichting en die oude fietsen voor de deur)
pi_134935567
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:23 schreef k_man het volgende:
Een grote villa in Haarlem, vraagprijs ruim een miljoen.

[..]

Sinds 1992 is er kennelijk niks meer aan gedaan.

Het is wel makkelijk te vinden, ook voor slechtzienden...
[ afbeelding ]

Maar als je eenmaal binnen bent... Check de staat van die trap.
[ afbeelding ]

Het bankje is in 1992 gekocht bij Leen Bakker.
[ afbeelding ]

Het parket is sinds 1992 ook niet meer geboend. En wanneer zijn die ramen voor het laatst gewassen, ook 1992? Of is er een fors probleem met condens (bijna alle ramen zijn zo)?
[ afbeelding ]

Nerd alert!
[ afbeelding ]
Die roosters in de grond zijn zeker voor de cv? Het lijken me vervelende struikelroosters met vuilverzamelgaten. De openslaande deur ervoor zal het er niet beter op maken. Geeft zo'n verwarming net zoveel warmte als gewone radiatoren?
pi_134935801
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:59 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Die roosters in de grond zijn zeker voor de cv? Het lijken me vervelende struikelroosters met vuilverzamelgaten. De openslaande deur ervoor zal het er niet beter op maken. Geeft zo'n verwarming net zoveel warmte als gewone radiatoren?
ander type, is een convector geen radiator.

Hebben er hier ook 1 je hebt geen stralingswarmte maar hij houdt het huis achter goed warm. Andere oplossing was er nietr ivbm tuindeuren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_134935856
Convector, dat doet me denken aan de oude gashaarden. Hoe werkt het convector-systeem?
  dinsdag 31 december 2013 @ 19:08:36 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134935888
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 19:07 schreef Teslynd het volgende:
Convector, dat doet me denken aan de oude gashaarden. Hoe werkt het convector-systeem?
vlgs mij gewoon net als gewone verwarming op warm water vanuit de cv ketel.
***
pi_134940587
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 08:44 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

- foto 12: opgezette hond?!
- foto 22/23: nog meer opgezette dieren.. een heel tafereel.

Wat een verzamelingen in dat huis, je zult het op moeten ruimen :-(


Die opgezette dieren moeten volgens mij sprookjes voorstellen. De raaf en de vos van Aesopus, en het zwanenmeer.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_134945539
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 19:07 schreef Teslynd het volgende:
Convector, dat doet me denken aan de oude gashaarden. Hoe werkt het convector-systeem?
Soms vraag ik me af of je niet zit te trollen, met dit soort opmerkingen. Een convector werkt - de naam zegt het al - middels het natuurkundige principe van convectie.

Een convectorput is een veelgebruikte oplossing om koudeval te vermijden bij gevelopeningen tot aan de vloer, hoewel je het tegenwoordig waarschijnlijk eerder op zou lossen met een verdichting in het raster van je vloerverwarming.
pi_134945558
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

de vloer schuren en lakken, wat schoonmaken een verfje hier en daar en het huis is weer tip top in orde. Je moet er doorheen kijken.
Je denkt, laat ik eens een open deur intrappen? Dat geldt natuurlijk voor 95% van de foto's in dit topic. :)
pi_134947229
Ah convectorput. Dat heb ik lang geleden proberen uit te vissen wat dat precies was, maar dat was voordat ik op internet kwam en ik zag alleen maar nietszeggende verhalen. Komt vast ook wel door het woorddeel put, waarin ik iets anders zag. En ook doordat het toen met België in verband gebracht was. Daar hebben ze immers veel dingen anders, minder regels bij het bouwen en meer huizen die niet op de gewone riolering aangesloten zijn. In Zwitserland zag ik trouwens een grote houtbrander als haard voor de cv. Elke omgevallen boom was mooi meegenomen. Dacht toen vanwege de oude afgelegen boerderij, maar inmiddels weet ik dat gewone appartementen er ook zoeen kunnen hebben.
Is de converctorput alleen voor balkondeuren of ook als algemeen verwarmingsmiddel? Ik zie nu namelijk op internet iets staan wat aanhaakt bij jouw kouval en daar wat in blijft hangen:

De voordelen van een convectorput:
- De koude straling die van een raam afkomt wordt geneutraliseerd door een convectorput.
- Er staan geen radiatoren in het zicht.
- Onnodig verwarmen wordt voorkomen: een convectorput reageert op o.a. invallende zonnestralen.
- Een convectorput zorgt voor een snellere en gelijkmatigere verwarming.

Ik sla een beetje op tilt bij de gedachte dat hij besluit om uit te gaan vanwege een zonnestraaltje op die ene plek in huis. Stel dat je huis maar een klein raam aan de zonkant heeft of een boom voor de helft van het raam en dan gaat de verwarming uit, terwijl de rest van de ruimte geen compenserende warmte vangt.

Waarom is hij sneller en gelijkmatiger dan radiatoren, die immers volgens hetzelfde
circulatieprincipe werken, namelijk opstijgende warme lucht waardoor koude lucht (want lage lucht) aangetrokken wordt?

Hm, dus dat is een convectorput. Heb er ooit een in bedrijf gezien en me naderhand af en toe afgevraagd wat dat toch geweest was. Qua uiterlijk leek het het meest op de voetveeggleuf, zoals op school voor de voordeur, maar het kon evengoed een vreemd soort kunstwerk zijn. Maar dat komt misschien ook weer door foute associaties. Het was namelijk een echt warme zomerdag en we gingen op de thee. Naar de zitkamer met marmeren vloer en veel te grote koudleren bank, iets kouds moeten drinken en op een rare plaats in de grond was een rooster waar de winter uit kwam. 't Was net of het niet echt was waar ik zat, wat er gebeurde. Gelukkig bleek de thee in de eetkeuken geschonken te worden en op de thee gaan bleek tea'en met blote armen in de koude wind. Met z'n allen om de bomvolle tafel, die voor minder personen gemaakt was, zodat het gelukkig wat minder koud werd. Dat zal dus een convectorput geweest zijn en die sloeg waarschijnlijk aan bij elk straaltje zon op de tuin. Hij werkte helemaal niet tegen de koudeval :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 01-01-2014 11:45:26 ]
pi_134947271
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:24 schreef Teslynd het volgende:
[knip]
je bent niet goed joh 8)7 :')
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:31:24 #188
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_134947321
Ik ben erg pro-convectorput.! Ik vind het een geweldige vinding!
pi_134947372
sorry foute knop

[ Bericht 99% gewijzigd door Teslynd op 01-01-2014 11:43:52 ]
pi_134947467
Wat zat er in die thee Teslynd....

On topic, groot huis, uitgeleefd.... Zonde. Maar een miljoen?...... Hebbikniehe..
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:44:37 #191
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134947502
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik ben erg pro-convectorput.! Ik vind het een geweldige vinding!
Ik vind het stofnesten. :{w
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_134947505
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik ben erg pro-convectorput.! Ik vind het een geweldige vinding!
Wat is het verschil tussen de werking van een convector en een radiator?
pi_134947557
On topic vind ik dat rooster daar behoorlijk vervelend. Erin blijven hangen met naaldhakken en zo. Het ziet eruit als tralies.
pi_134947595
Radiatoren - de naam zegt het al - zijn gebaseerd op stralingswarmte.

Tegenwoordig echter, in de meeste gevallen, plaatsen we radiatoren met convectoren erin. Dat zijn die lamellen tussen de platen.

Dus, het verschil in essentie zou je moeten vergelijken tussen een type 20 radiator, welke warmte primair straalt en een beetje via convectie werkt. Dan werkt een put alleen maar door koude lucht welke in de put valt op te warmen (buis met grote aluminium lamellen welke snel warmte afgeven) en eruit te laten stromen.

Dus lucht verwarmen, convectie, en stralen.
Laat die handjes wapperen!
pi_134947634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:50 schreef Gieliovd het volgende:
Radiatoren - de naam zegt het al - zijn gebaseerd op stralingswarmte.

Tegenwoordig echter, in de meeste gevallen, plaatsen we radiatoren met convectoren erin. Dat zijn die lamellen tussen de platen.

Dus, het verschil in essentie zou je moeten vergelijken tussen een type 20 radiator, welke warmte primair straalt en een beetje via convectie werkt. Dan werkt een put alleen maar door koude lucht welke in de put valt op te warmen (buis met grote aluminium lamellen welke snel warmte afgeven) en eruit te laten stromen.

Dus lucht verwarmen, convectie, en stralen.
Wat doet de ouderwetse haard (kolen of gas)?
pi_134950461
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 11:52 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wat doet de ouderwetse haard (kolen of gas)?
Hou je nou eens op? 8)7

Als je meer wilt weten over verschillende types verwarming, dan open je maar lekker een topic of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2014 14:27:06 ]
pi_134961430
Vond ditzelf wel een opmerkelijk plafond:


Rest van het huis hier:
http://www.funda.nl/koop/(...)aulus-loot-73/fotos/
  woensdag 1 januari 2014 @ 20:56:42 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134961583
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 22:06 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die opgezette dieren moeten volgens mij sprookjes voorstellen. De raaf en de vos van Aesopus, en het zwanenmeer.
Tof, zou hij een knekelkegelbaan hebben?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_134962071
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:53 schreef roulottes het volgende:
Vond ditzelf wel een opmerkelijk plafond:
[ afbeelding ]

Rest van het huis hier:
http://www.funda.nl/koop/(...)aulus-loot-73/fotos/
konden ze geen grotere deurmat kopen?
pi_134963276
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:53 schreef roulottes het volgende:
Vond ditzelf wel een opmerkelijk plafond:
[ afbeelding ]

Rest van het huis hier:
http://www.funda.nl/koop/(...)aulus-loot-73/fotos/
De vleugel in de slaapkamer vond je niet opmerkelijk?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')