abonnement Unibet Coolblue
pi_135049415
Lijkt het maar zo, of komen wij hier altijd tegelijk aan soldaat?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zaterdag 4 januari 2014 @ 00:10:54 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135050493
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:49 schreef Thisbe het volgende:
Lijkt het maar zo, of komen wij hier altijd tegelijk aan soldaat?
Ik zag (door jouw post) dit topic in de actieve topics omhoog springen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135056045
Wat is dat voor gekerm over een confessionele opvoeding. Het lijkt wel alsof ik in een roman van Jan Siebelink ben beland
pi_135056423
Axioma 1

De hoogste vorm van intelligentie is luiheid - zij die dit niet begrijpen, zijn domweg niet intelligent genoeg. Deze cirkelredenering is noodzakelijk omdat dit axioma niet spreekt tot de ratio, maar tot de wijsheid.

Axioma 2

De hoogste vorm van intelligentie wordt niet begrepen door iedereen die minder intelligent is. Deze mensen jagen 'ambities' na, wat in de weg staat van een rijk en betekenisvol leven. Zoals alle intelligente dieren lui zijn, bestaan er onder de minder intelligente diersoorten werkers, bijvoorbeeld werkbijen en werkmieren. Hun leven staat in het teken van het in stand houden van de groep. Mensen met ambities noemt men dan ook 'werkmensen'. De werkmensen verenigen zich onder het motto: de maatschappij, dat ben jij.

Axioma 3

In de sociologie wordt vrijheid gedefinieerd als zelfsturing. De zelfsturing van de werkmensen beperkt zich tot de ambities die gekozen kunnen worden.

Axioma 4

Mensen zonder ambitie zijn niet-existent dan wel dysfunctioneel in de samenleving.

Axioma 5

Non-existentie is ondragelijk en de kiem van veel depressies.

Bewijs 1

Ware zelfsturing dan wel vrijheid bestaat uit geen ambitie.

Bewijs 2

Ware zelfsturing dan wel vrijheid is niet mogelijk.

Bewijs 3

De meest intelligente mensen zijn zodoende gedoemd tot ongeluk: hetzij door niet-existent te zijn; hetzij door zich over te leveren aan de werkmensen, die niet beter weten.

Oplossing 1 (NB: de oplossingen zijn ontleend aan Camus)

Zelfmoord

Oplossing 2

Religie

Oplossing 3

Een hartstochtelijk leven waarin men de absurditeit van het bestaan aanvaardt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mainport op 04-01-2014 04:17:12 ]
pi_135058627
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ho, niet stiekem 'als RG niet naar OUD komt, komt OUD wel naar RG' doen, Claudia!
Zo te zien zit ze er al.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_135060590
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 04:12 schreef Mainport het volgende:
Axioma 1

De hoogste vorm van intelligentie is luiheid - zij die dit niet begrijpen, zijn domweg niet intelligent genoeg. Deze cirkelredenering is noodzakelijk omdat dit axioma niet spreekt tot de ratio, maar tot de wijsheid.

Axioma 2

De hoogste vorm van intelligentie wordt niet begrepen door iedereen die minder intelligent is. Deze mensen jagen 'ambities' na, wat in de weg staat van een rijk en betekenisvol leven. Zoals alle intelligente dieren lui zijn, bestaan er onder de minder intelligente diersoorten werkers, bijvoorbeeld werkbijen en werkmieren. Hun leven staat in het teken van het in stand houden van de groep. Mensen met ambities noemt men dan ook 'werkmensen'. De werkmensen verenigen zich onder het motto: de maatschappij, dat ben jij.

Axioma 3

In de sociologie wordt vrijheid gedefinieerd als zelfsturing. De zelfsturing van de werkmensen beperkt zich tot de ambities die gekozen kunnen worden.

Axioma 4

Mensen zonder ambitie zijn niet-existent dan wel dysfunctioneel in de samenleving.

Axioma 5

Non-existentie is ondragelijk en de kiem van veel depressies.

Bewijs 1

Ware zelfsturing dan wel vrijheid bestaat uit geen ambitie.

Bewijs 2

Ware zelfsturing dan wel vrijheid is niet mogelijk.

Bewijs 3

De meest intelligente mensen zijn zodoende gedoemd tot ongeluk: hetzij door niet-existent te zijn; hetzij door zich over te leveren aan de werkmensen, die niet beter weten.

Oplossing 1 (NB: de oplossingen zijn ontleend aan Camus)

Zelfmoord

Oplossing 2

Religie

Oplossing 3

Een hartstochtelijk leven waarin men de absurditeit van het bestaan aanvaardt.
Dank je voor dit stuk.
pi_135061888
Ik ga voor oplossing 3, MP. Maar kun je nog even de definitie van 'hartstochtelijk' leven geven?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:28:21 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135061920
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:27 schreef Franny_G het volgende:
Ik ga voor oplossing 3, MP. Maar kun je nog even de definitie van 'hartstochtelijk' leven geven?
Gewoon een labrador met zo'n boerenzakdoek en drie blonde kinderen met krullen in een bakfiets.

Denk ik.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135061968
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo te zien zit ze er al.
Ik erger me aan het obsessieve gedrag waarmee veel vrouwen bezig zijn daar met kinderen en alles wat daarmee te maken heeft. En toch doe ik het zelf nu ook af en toe. Ik vind het nogal dubbel allemaal. Mijn grootste angst is dat ik ook zo word, maar een van mijn beste vrienden zei me dat het juist een overwinning zou zijn als ik mezelf zou toestaan een beetje zo te worden. Ik weet niet. Het is een spannende maar ook verwarrende tijd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_135062073
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gewoon een labrador met zo'n boerenzakdoek en drie blonde kinderen met krullen in een bakfiets.

Denk ik.
Gewoon je gevoel volgen, weet je wel. En bij jezelluf blijven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_135062580
In het moment leven. En af en toe lekker gek doen.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:58:01 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135062892
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:48 schreef k_man het volgende:
In het moment leven. En af en toe lekker gek doen.
Daar ben ik dit jaar nog een week voor op cursus geweest!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:00:54 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135062983
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar ben ik dit jaar nog een week voor op cursus geweest!
Wat knap!
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:01:59 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135063016
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat knap!
Het deed geen pijn hoor! En er was ook geen toets op het laatst. Zo knap was het dus niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:02:53 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135063052
Moet ik nou een grap gaan uitleggen?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:03:24 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135063070
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:02 schreef Lienekien het volgende:
Moet ik nou een grap gaan uitleggen?
Ja. Want ik snap hem niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:04:54 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135063112
Ik wacht nog even.
The love you take is equal to the love you make.
pi_135064852
Het is een beetje een zouteloze grap, ik denk dat hij daarom niet helemaal aankomt.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_135066030
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:30 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik erger me aan het obsessieve gedrag waarmee veel vrouwen bezig zijn daar met kinderen en alles wat daarmee te maken heeft. En toch doe ik het zelf nu ook af en toe. Ik vind het nogal dubbel allemaal. Mijn grootste angst is dat ik ook zo word, maar een van mijn beste vrienden zei me dat het juist een overwinning zou zijn als ik mezelf zou toestaan een beetje zo te worden. Ik weet niet. Het is een spannende maar ook verwarrende tijd.
Het is een vrij normaal proces om door te maken, zo in aanloop naar de bevalling en ook in de periode erna. Het je langzaam isoleren van de buitenwereld en richten op de geboorte heeft een functie. Ik heb me er vooral over verwonderd hoe mooi de natuur in elkaar kan steken en met name een vrouw zo voor kan bereiden op deze 'taak'. Ik had het net na de bevalling nog sterker, overweldigd door hormonale drift. Het gebrek aan slaap was nauwelijks een probleem, want ik kon de wereld aan. Al werd dat na een maand of drie wat moeilijker in verband met het combineren van baby, werk, kinderopvang, kolven. Hoewel ik graag wilde werken, heb ik het ook ervaren al een verstoring van een natuurlijk proces.

Ik ben het dus eens met een van die vrienden. Je kunt je krampachtig tegen het obsessieve verzetten om daarmee een beeld dat je van jezelf hebt overeind te houden. Je kunt ook dit proces omarmen en zien waar je uitkomt. Het is nu bijna 3 jaar geleden dat ik van Lena beviel en ik ben min of meer de oude. Dat wil zeggen, de kinderen staat niet meer zo centraal als ooit het geval was. Het is fijn dat er nu weer ruimte voor is voor andere dingen, maar die ruimte was er indertijd niet en had ik ook niet willen nemen.

De jongemannen hier zullen wel weer over elkaar heen buitelen om duidelijk te maken dat ze het prietpraat vinden, maar moeder worden is het geweldigste wat ik heb meegemaakt, groots. Vader worden is een mager alternatief. 8-)

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 04-01-2014 15:37:18 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_135067757
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dank je voor dit stuk.
Goed om te horen dat dit een zinvollere tekst is dan al die filosofen die je tijdens je studie hebt gehad.
pi_135068177
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:27 schreef Franny_G het volgende:
Ik ga voor oplossing 3, MP. Maar kun je nog even de definitie van 'hartstochtelijk' leven geven?
Een zo autonoom mogelijk leven.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:01:21 #147
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_135070146
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:28 schreef Claudia_x het volgende:

Vader worden is een mager alternatief. 8-)
Ik ben mijn hele leven al een mager alternatief.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:27:28 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135071401
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:52 schreef Thisbe het volgende:
Het is een beetje een zouteloze grap, ik denk dat hij daarom niet helemaal aankomt.
Het is duidelijk bij wie je sympathie vooral ligt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_135072582
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:08 schreef Mainport het volgende:
Goed om te horen dat dit een zinvollere tekst is dan al die filosofen die je tijdens je studie hebt gehad.
Het is bovenal een excuus om mij niet meer zo kut te voelen over dat ik 'r mee stop. Maar Kundera had natuurlijk al een soortgelijke boodschap: Ambitie is voor zij die te dom zijn om lui te zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2014 17:56:23 ]
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:15:34 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135084077
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 17:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is duidelijk bij wie je sympathie vooral ligt.
Nou, nou Lienekien. Wij vinden jou ook heel lief hoor! Het was toch maar een grapje van je, alhoewel dan zo flauw dat ik hem niet smaken kon.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')