abonnement Unibet Coolblue
pi_143156043
Nou, voor mij is post rock nog steeds meer de mid jaren 90 definitie, van wikipedia, met bands als Tortoise etc, met oa deze geweldige compilatie:
http://www.discogs.com/Va(...)rland/release/178563

quote:
1990s post-rock[edit]

Bands from the early 1990s, such as Slint or, earlier, Talk Talk, were later recognized as influential on post-rock.[3] Slint's Spiderland[3] and Talk Talk's 1988 Spirit of Eden[14] are credited as giving birth to post-rock.[4] Despite the fact that the two bands are highly different from one another, Talk Talk emerging from art rock and new wave and Slint emerging from post-hardcore and math rock, they both have had a driving influence on the way post-rock progressed throughout the 1990s.

Originally used to describe the music of English bands such as Stereolab,[15] Laika,[16] Disco Inferno,[17] Moonshake,[18] Seefeel,[3] Bark Psychosis, and Pram,[2] post-rock grew to be frequently used for a variety of jazz and krautrock influenced, largely instrumental, and electronica-tinged music made after 1994.[3][4]
.
Groups such as Cul de Sac, Tortoise, Labradford, Bowery Electric and Stars of the Lid are cited as founders of a distinctly American post-rock movement.[19] The second Tortoise LP Millions Now Living Will Never Die, made the band a post-rock icon.[3][20] Many bands (e.g., Do Make Say Think) began to record music inspired by the "Tortoise-sound".[21
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 09:45:28 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143156079
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 09:42 schreef bartrid het volgende:
Nou, voor mij is post rock nog steeds meer de mid jaren 90 definitie, van wikipedia, met bands als Tortoise etc, met oa deze geweldige compilatie:
http://www.discogs.com/Va(...)rland/release/178563

[..]

Tja in de 90s zat ik nog bij (nu-)metal :D (en primus en mr.bungle)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143160019
Oh die ook hoor :) Alleen niet al te veel nu-metal...
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_144017972
Het nieuwe album van This Will Destroy You is bijna uit.

pi_144102828
Nog niet op Spotify, en ben dan ook niet zo ongeduldig dat ik hem daarvoor speciaal ga downloaden.

Vond Young Mountain destijds een hele goede plaat. En Tunnel Blanket heb ik nog aardig wat naar geluisterd.
pi_144107870
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:57 schreef Pokkelmans het volgende:
Nog niet op Spotify, en ben dan ook niet zo ongeduldig dat ik hem daarvoor speciaal ga downloaden.

Vond Young Mountain destijds een hele goede plaat. En Tunnel Blanket heb ik nog aardig wat naar geluisterd.
De eerste 2 platen zijn ontzettend goed inderdaad. Met het nieuwe album zijn ze in ieder geval trouw aan zichzelf gebleven. Dat kun je van een band als GIAA niet zeggen, want wat die met hun nieuwste album hebben gedaan slaat nergens op.
pi_144242498
Vanavond naar TWDY in Gent. Is niet zover, en dan kan ik ze overslaan op Incubate :P
pi_145740257
Even een schopje. Ik zoek wat clichematige postrock bandjes die als Explosions in the Sky kloons gezien kunnen worden, zodat ik die muziek voor een videomontage kan gebruiken. Het liefst dus korte nummers, zoiets als Moonlit Sailor bijvoorbeeld.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_146662171
Morgen een Belgische band 'We stood like kings' die een soundtrack live speelt bij een oude 1927 film 'Berlin: Die Sinfonie der Großstadt':

Filmhuis Lumen in Delft

pi_146752210
quote:
17s.gif Op zondag 31 augustus 2014 12:38 schreef Xa1pt het volgende:
Het nieuwe album van This Will Destroy You is bijna uit.

Heb 'm nu aanstaan, en moet na Dustism toch even opmerken dat ik dat een zeer fijne track vind.
pi_147776510
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 19:47 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Heb 'm nu aanstaan, en moet na Dustism toch even opmerken dat ik dat een zeer fijne track vind.
Jep, War Prayer zo uit m'n hoofd is ook wel lekker. Heerlijke climax rond de 6:10. En Invitation is ook niet onaardig.

Overigens ook wel ok-ish: https://soundcloud.com/7parsec



[ Bericht 7% gewijzigd door Xa1pt op 20-12-2014 17:45:43 ]
pi_147782369
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jep, War Prayer zo uit m'n hoofd is ook wel lekker. Heerlijke climax rond de 6:10. En Invitation is ook niet onaardig.

Overigens ook wel ok-ish: https://soundcloud.com/7parsec


Die zag je op de facebook pagina langskomen? :P

Stond een opmerking bij over de beroerde mix... terecht wel vind ik. Klinkt wat doffig.
pi_147782513
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:43 schreef Faxie het volgende:

[..]

Die zag je op de facebook pagina langskomen? :P

Stond een opmerking bij over de beroerde mix... terecht wel vind ik. Klinkt wat doffig.
Inderdaad. :+ En dat doffe valt me niet per sé op, piano / synthesizer komt er gewoon goed doorheen hier. Zo nog even checken.
pi_147782660
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Inderdaad. :+ En dat doffe valt me niet per sé op, piano / synthesizer komt er gewoon goed doorheen hier. Zo nog even checken.
Zit 'm vooral in de drums. Weet niet, vind het vervelend klinken...
pi_147782839
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:50 schreef Faxie het volgende:

[..]

Zit 'm vooral in de drums. Weet niet, vind het vervelend klinken...
Snare klinkt wel wat dof inderdaad, valt soms net iets teveel weg voor 't mooie. Maar stoort me dan weer minder.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:38:48 #67
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_149755264
Godspeed You! Black Emperor in Paradiso 30 april.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_149755459
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:38 schreef Dagoduck het volgende:
Godspeed You! Black Emperor in Paradiso 30 april.
Aanwezig *O*
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_149757635
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 11:38 schreef Dagoduck het volgende:
Godspeed You! Black Emperor in Paradiso 30 april.
Ook op Rewire in Den Haag. Maar da's festivalpubliek en die kunnen in de regel niet altijd stil blijven dus ik ga lekker naar Paradiso :Y Paar jaar terug in Brussel geweest en dat was erg tof :Y
pi_149997983
Ze komen met een nieuw album trouwens :o

preview: http://cstrecords.com/cst111/
pi_149998876
Gemengde gevoelens over hun nieuw werk. De vorige had wat mij betreft al niet uit hoeven te komen. Deze vorm van post-rock is behoorlijk dood inmiddels en de mythe van GYBE was immens.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_149999278
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:40 schreef Seam het volgende:
Gemengde gevoelens over hun nieuw werk. De vorige had wat mij betreft al niet uit hoeven te komen. Deze vorm van post-rock is behoorlijk dood inmiddels en de mythe van GYBE was immens.
Mladic kan me toch wel heel erg bekoren hoor O+ Rest van het album mwah... niet onaardig.

Deze moet nog even inwerken... ik voel 'm nog niet.

Als ik zo eens kijk wat voor nummers er langs komen op de post-rock FB pagina tegenwoordig is deze vorm springlevend.... helaas alleen maar nietszeggende copycats tegenwoordig. Weinig origineels meer heb ik het idee. Dan heeft Gybe tenminste nog een eigen gezicht.
pi_150001330
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:48 schreef Faxie het volgende:

[..]

Mladic kan me toch wel heel erg bekoren hoor O+ Rest van het album mwah... niet onaardig.

Deze moet nog even inwerken... ik voel 'm nog niet.

Als ik zo eens kijk wat voor nummers er langs komen op de post-rock FB pagina tegenwoordig is deze vorm springlevend.... helaas alleen maar nietszeggende copycats tegenwoordig. Weinig origineels meer heb ik het idee. Dan heeft Gybe tenminste nog een eigen gezicht.
Maar Mladic is natuurlijk ook al afkomstig van 2005 ongeveer.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_150006478
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:21 schreef Seam het volgende:

[..]

Maar Mladic is natuurlijk ook al afkomstig van 2005 ongeveer.
Serieus? Wist ik niet...
pi_150009242
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:09 schreef Faxie het volgende:

[..]

Serieus? Wist ik niet...
Ja, kan me herinneren dat ze dat nummer bij een van hun laatste optredens speelden ergens in Parijs of Slowakije ofzo. Ik kende het al jaren voordat het op het laatste album verscheen. Toen ik destijds hopeloos op zoek was naar hun fameuze cassette vond ik dat nummer toevallig.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')