abonnement Unibet Coolblue
pi_134189132
...

[ Bericht 50% gewijzigd door Uncle op 12-12-2013 17:42:09 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134189290
Kortetermijngeheugen dan. :P 5 nov 2013 is nou niet echt oudekoeienslootmateriaal.
Of het enigszins OT is om dat erbij te halen, is natuurlijk een tweede.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_134189317
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:39 schreef shiznuts het volgende:
Kortetermijngeheugen dan. :P 5 nov 2013 is nou niet echt oudeslootmateriaal.
Of het enigszins OT is om dat erbij te halen, is natuurlijk een tweede.
Nou ik weet dat in ieder geval niet meer, laat staan van een andere user.

Verder is het totaal off-topic natuurlijk en is de humor ver te zoeken.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134189360
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Frontpage donderdag 12 december 2013 @ 14:49:26 #30
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_134189605
quote:
99s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:35 schreef Susteren het volgende:

[..]

Kap toch eens met steeds oude berichten van me te quoten, ik lijk wel een soort van obsessie van je. Bijna eng dat je dingen herinnert die ik zelf nieteens meer weet :r
Het is meer eng dat jij niet weet wat voor onzin je vertelt.

Weet je nog wel dat je onlangs tijdens een filmklus gehandicapten hebt uitgelachen? :D
pi_134190169
Whatever you say can and will be used against you on the forum of FOK!. :P

Maare... we kunnen het natuurlijk ook over videografie laten gaan.
Straks maar ff de deur uit en een nieuwe 64GB Pro Extreme halen. :X
Die ik had kan ik irgendwie nergens terugvinden. :@

Als iemand nog een microSD-kaartje voor z'n GoPro nodig heeft btw, vandaag -10% korting met 'SANTA10' op http://mymemory.co.uk . http://www.mymemory.co.uk(...)UHS-1-%2B-SD-Adapter bijvoorbeeld.

- Oh ja, kreeg trouwens vandaag de Innovv C1 binnen. Verwacht er niet al teveel van, maar toch leuk om eens mee te spelen. :Y Voor undercover schtuff. Of misschien onder een quadcopter hangen ofzo.


[ Bericht 17% gewijzigd door shiz op 12-12-2013 15:21:31 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_134191216
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:49 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Weet je nog wel dat je onlangs tijdens een filmklus gehandicapten hebt uitgelachen? :D
En weer verdraai je de boel, dat is helemaal niet gebeurt.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134191261
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:05 schreef shiznuts het volgende:
64GB Pro Extreme
:9~
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134193487
Zullen we het een beetje gezellig houden dames?? :)

En ik kan me wel een beetje vinden in Sunchaser zijn opmerkingen trouwens. Harde kritiek op andermans werk (mits gefundeerd) is niets mis mee maar staat een beetje vreemd als je zelf nooit werk toont. En dat is uiteraard geen absolute voorwaarde om uberhaubt een mening te hebben, maar wel iets om rekening mee te houden af en toe ;)
pi_134194935
Hmmm ik wil een 35mm hebben voor op mijn toekomstige Canon 5dIII. Ik twijfel tussen de Samyang en de Sigma ART.

Hij gaat gebruikt worden voor zowel video, als fotografie. Iemand toevallig een mening? MF is voor video natuurlijk sowieso nodig, maar voor fotografie niet perse. De ART is ook wel erg mooi, maar stukje duurder natuurlijk. Weet iemand hoe de MF op dat objectief is?

Daarnaast heb ik ook een soort 'kitlens' nodig en hierbij zit ik de denken aan de Tamron 24-70VC. Hij schijnt behoorlijk goed te zijn en vergelijkbaar met Canon's variant. Maar dan met IS en goedkoper. Iemand hier toevallig ervaring mee?

Hmm, of deze: http://www.cameraland.nl/(...)l-ii-usm-sn-1165579/

[ Bericht 13% gewijzigd door Peter_Aragorn op 12-12-2013 17:43:45 ]
  Redactie Frontpage donderdag 12 december 2013 @ 17:50:53 #36
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_134195382
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hmmm ik wil een 35mm hebben voor op mijn toekomstige Canon 5dIII. Ik twijfel tussen de Samyang en de Sigma ART.

Hij gaat gebruikt worden voor zowel video, als fotografie. Iemand toevallig een mening?
Als SY bezitter vind ik de 35mm voor video een geweldige lens. Ik gebruik hem het liefst bij reportages en huwelijken enzo.

Voor fotografie vind ik m vooralsnog minder want de F waarde moet je via de lens doen en geen AF, dus snel kun je er niet mee werken.

De SY heeft ook geen IS maar op een rig of tripod moet IS sowieso niet aanstaan
pi_134196154
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:46 schreef Uncle het volgende:
Harde kritiek
Ik heb toch vrijwel nooit harde kritiek, geef alleen tips: daar gaat het toch om? Lijkt me sterk dat ik verantwoording nodig heb voor die tips. :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134196175
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hmmm ik wil een 35mm hebben voor op mijn toekomstige Canon 5dIII. Ik twijfel tussen de Samyang en de Sigma ART.

Hij gaat gebruikt worden voor zowel video, als fotografie. Iemand toevallig een mening? MF is voor video natuurlijk sowieso nodig, maar voor fotografie niet perse. De ART is ook wel erg mooi, maar stukje duurder natuurlijk. Weet iemand hoe de MF op dat objectief is?

Daarnaast heb ik ook een soort 'kitlens' nodig en hierbij zit ik de denken aan de Tamron 24-70VC. Hij schijnt behoorlijk goed te zijn en vergelijkbaar met Canon's variant. Maar dan met IS en goedkoper. Iemand hier toevallig ervaring mee?

Hmm, of deze: http://www.cameraland.nl/(...)l-ii-usm-sn-1165579/
Zelfde dilemma, wil ook graag een 35mm prime :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  Redactie Frontpage donderdag 12 december 2013 @ 18:27:57 #39
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_134196556
quote:
99s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:15 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik heb toch vrijwel nooit harde kritiek, geef alleen tips: daar gaat het toch om? Lijkt me sterk dat ik verantwoording nodig heb voor die tips. :P
Man, je kraakt alles en iedereen af en strooit met :') smileys
pi_134198357
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:27 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Man, je kraakt alles en iedereen af
Wat een onzin.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134198456
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hij gaat gebruikt worden voor zowel video, als fotografie. Iemand toevallig een mening? MF is voor video natuurlijk sowieso nodig, maar voor fotografie niet perse. De ART is ook wel erg mooi, maar stukje duurder natuurlijk. Weet iemand hoe de MF op dat objectief is?
MF is smooth as butter :9~

Net even getest met mijn Nikon versie. Maar mijn mening moet je wellicht met een korreltje zout nemen want ik heb niet zo heel veel ervaring met MF. Alleen mijn wijlen 50mm 1.2 (MF only) gebruikte ik geen AF. Verder wel voor al mijn fotografie.

Maar er zit genoeg weerstand op de focus ring om smooth en nauwkeurig te kunnen focussen. Wellicht voor film een beetje kort focus pad, van minimale scherpstelafstand naar oneindig in iets meer dan een kwart rondje.
pi_134198736
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:23 schreef Uncle het volgende:

[..]

MF is smooth as butter :9~

Net even getest met mijn Nikon versie. Maar mijn mening moet je wellicht met een korreltje zout nemen want ik heb niet zo heel veel ervaring met MF. Alleen mijn wijlen 50mm 1.2 (MF only) gebruikte ik geen AF. Verder wel voor al mijn fotografie.

Maar er zit genoeg weerstand op de focus ring om smooth en nauwkeurig te kunnen focussen. Wellicht voor film een beetje kort focus pad, van minimale scherpstelafstand naar oneindig in iets meer dan een kwart rondje.
De Samyang had volgens mij 180 graden oid, denk in ieder geval meer dan de Sigma, dat is dus wel een voordeel qua mf :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_134213631
Hmm kijk aan! Een mooi objectief dus, die SY35mm. Toch lonkt de Art ook wel een beetje.
  Redactie Frontpage vrijdag 13 december 2013 @ 00:53:02 #44
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_134213776
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:41 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hmm kijk aan! Een mooi objectief dus, die SY35mm. Toch lonkt de Art ook wel een beetje.
Wil je footage zien?
pi_134213823
Ik heb vorige maand een korte film gemaakt en de Samyang 35mm 1.4 is de meest gebruikte lens in de film, al dan niet i.c.m. een speed booster. Wellicht leuk voor de geïnteresseerden.

Feedback op de 'videografie' is natuurlijk ook zeer welkom :)

pi_134213902
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:53 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Wil je footage zien?
Dat mag altijd! Zeker!

Weet iemand trouwens of er optische verschil zit tussen de gewone SY35 en de VDSLR SY35?
  vrijdag 13 december 2013 @ 01:13:54 #47
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_134214020
Volgens mij is 'ie alleen declicked en zit er een tandwielassist op.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_134214367
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 01:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Dat mag altijd! Zeker!

Weet iemand trouwens of er optische verschil zit tussen de gewone SY35 en de VDSLR SY35?
Optisch precies dezelfde lens. Ik ben zelf puur filmmaker en heb bewust de 'gewone' versie gekocht. Ik heb een speedbooster met declicked aperture voor als het nodig is (nog nooit nodig gehad). Voor de rest zijn de kleine verschillen het geld mij niet waard en ik heb het idee dat de 'normale' lenzen gewilder zijn in de toekomst als je hem wilt verkopen, omdat fotografen die ook kunnen kopen.

Optisch zijn ze precies hetzelfde en de focus ring is op de gewone versie superchill. Smooth en groot. Follow focus kan er met een simpel klikringetje gewoon op.
Net een filmpje gepost die geschoten is met de Samyang primes (gewone versies dus). 2 posts hierboven :)
pi_134214946
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:

Daarnaast heb ik ook een soort 'kitlens' nodig en hierbij zit ik de denken aan de Tamron 24-70VC. Hij schijnt behoorlijk goed te zijn en vergelijkbaar met Canon's variant. Maar dan met IS en goedkoper. Iemand hier toevallig ervaring mee?

Als je die vraag stelt, dan lees jij het topic niet :o

Maar genoeg vergelijkingen op internet


David Dugdale en DSLRvideshooter werken er beide mee. Mij zul je geen lens zien kopen die ruim boven de 1500 euro waar geeneens IS/VR op zit.
Dit is een ideale lens en heb 'm in juli gehuurd voor de bruiloft en ik was daar uitermate blij mee :Y
Vandaar dat ik 'm ook een paar dagen geleden heb gekocht en in dit topic heb vermeld *kuch*
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Redactie Frontpage vrijdag 13 december 2013 @ 07:50:34 #50
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_134215134
Dclicked zou ik zelf niet aanraden. Omdat. Je de F niet in de camera kunt aanpassen is het veel handiger de F op de lens blind t leren hanteren. Dus hekemaal naar links draaien en dan stappen tellen te beginnen bij 1,4
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')