abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 12 december 2013 @ 10:59:57 #1
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134182911
Ik zoek oude videobanden in alle mogelijke formaten. VHS, Betamax, U-Matic, Video 2000, VCR of noem maar op.
Ik zoek alleen geen originele banden of kopieën van films, maar van televisie opgenomen programma's. Ik vind het fantastisch om die te verzamelen, digitaliseren en met andere verzamelaars weer programma's van vroeger te ruilen.

Mijn voorkeur gaat uit naar Nederlands amusement, maar vrijwel alle Nederlandse TV-programma's zijn welkom. Je hoeft het niet precies uit te zoeken, gewoon een doos banden is prima, dan kijk ik ze wel door. Alleen als je echt alleen maar films hebt dan kun je er misschien beter iemand anders blij mee maken, want films kan ik niets mee ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 12 december 2013 @ 11:07:25 #2
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_134183060
-zonde van je toetsenbord, deze reactie :') -

[ Bericht 84% gewijzigd door Cat-astrophe op 12-12-2013 12:29:54 ]
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  Moderator donderdag 19 december 2013 @ 14:14:53 #3
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134448969
Misschien ben je tijdens het zoeken naar de kerstversiering die doos met banden wel weer tegengekomen, mij maak je er blij mee ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_134518983
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 14:14 schreef djkoelkast het volgende:
Misschien ben je tijdens het zoeken naar de kerstversiering die doos met banden wel weer tegengekomen, mij maak je er blij mee ;)
Mijn vader heeft echt TIG dingen bewaard, waaronder EK voetbal 1988 enzo. Vooral sport, kunnen wel 50 videobanden zijn...

En wat ik dan herinner van toen ik kind was: er was een compilatie opgenomen van de NCRV met Disney-tekenfilms. Die laatste zou ik best wel digitaal willen hebben.

Er is alleen 1 probleempje: hoe kom ik aan die videobanden, aangezien mijn vader en ik nogal in onmin leven met elkaar...

Maar leuk initiatief!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_134518997
P.S. Waar moeten de banden heen? Welke plaats, dus?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator zaterdag 21 december 2013 @ 10:54:12 #6
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134519278
Sport heb ik niet veel mee, maar de tekenfilmband wil ik best voor je digitaliseren, als je er zonder knallende ruzie aan kunt komen ten minste :P
Banden moeten naar Noord-Holland Noord.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_134520680
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 10:54 schreef djkoelkast het volgende:
Sport heb ik niet veel mee, maar de tekenfilmband wil ik best voor je digitaliseren, als je er zonder knallende ruzie aan kunt komen ten minste :P
Jaah, dat laatste gaat tricky worden :D

:')
quote:
Banden moeten naar Noord-Holland Noord.
Oh, dat wordt opsturen, dus.

En je hoeft geen voetbaluitzendingen te hebben? Dan wordt 't zoeken naar die ene band, en mss heeftie die ook allang overgespoeld met een andere uitzending, hoor... Kan maar zo.

Ach: niet geschoten is altijd...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator zaterdag 21 december 2013 @ 12:22:08 #8
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134520700
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:21 schreef Sally het volgende:

[..]

Jaah, dat laatste gaat tricky worden :D

:')

[..]

Oh, dat wordt opsturen, dus.

En je hoeft geen voetbaluitzendingen te hebben? Dan wordt 't zoeken naar die ene band, en mss heeftie die ook allang overgespoeld met een andere uitzending, hoor... Kan maar zo.

Ach: niet geschoten is altijd...
Nee, voetbal heb ik echt helemaal niks mee. Als het oude dartsuitzendingen zijn dan is het nog wel leuk, maar andere sporten heb ik niet zo veel mee.
Ik zoek vooral entertainment van eigen bodem ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_134520762
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:22 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Nee, voetbal heb ik echt helemaal niks mee. Als het oude dartsuitzendingen zijn dan is het nog wel leuk, maar andere sporten heb ik niet zo veel mee.
Ik zoek vooral entertainment van eigen bodem ;)
Zal eens kijken wat ik in huis heb, maar zijn vooral buitenlandse series die in opnam (McLeod's Daughters, House MD, CSI, Bones enz. Voor als ik 't eens moest missen, zeg maar.

En dan ook nog en LongPlay-kwaliteit :D

Al had ik laatst The Voice of Holland wel op SP opgenomen, maar de koppen moeten dringend schoongemaakt worden... Dus de kwaliteit liet echt te wensen over. Daarover gesproken: heb jij nog zo'n ouderwetse 'schoonmaakband' liggen, of weet je waar die nog te krijgen zijn?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_134520792
Ik heb altijd gehoopt dat iemand pokemon op vhs had en dat zou digitaliseren ;(
Helaas is die kans erg klein.
  Moderator zaterdag 21 december 2013 @ 12:38:27 #11
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134520988
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:25 schreef Sally het volgende:

[..]

Zal eens kijken wat ik in huis heb, maar zijn vooral buitenlandse series die in opnam (McLeod's Daughters, House MD, CSI, Bones enz. Voor als ik 't eens moest missen, zeg maar.

En dan ook nog en LongPlay-kwaliteit :D

Al had ik laatst The Voice of Holland wel op SP opgenomen, maar de koppen moeten dringend schoongemaakt worden... Dus de kwaliteit liet echt te wensen over. Daarover gesproken: heb jij nog zo'n ouderwetse 'schoonmaakband' liggen, of weet je waar die nog te krijgen zijn?
Schoonmaakbanden zou ik niet gebruiken, die maken meer stuk dan heel. Gewoon zelf de koppen even reinigen. Kost je een stukje papier, een beetje schoonmaakalcohol en de kap moet even open, maar relatief simpel (tutorials staan op youtube) zolang je voorzichtig bent.
Ik zoek alleen wel wat ouder dan The Voice :P

Denk aan entertainment uit de jaren '80, '90, begin '00
TROS Moordspel, Now or Never, DeHunt

Denk aan NL series die niet op dvd zijn verschenen, denk aan alle andere mogelijk leuke Nederlandse programma's. Hele oude afleveringen van de Rijdende Rechter, Kassa, Radar, Konsumentenbus, Vakantieman, 't is hier Fantasties etc.

Maar zo precies hoef ik het niet te weten, doos vol tv opnames ook prima, zitten ook weer leuke stukjes tussen van omroepsters van vroeger, oude reclameblokken etc.
Alleen als je weet dat er alleen films/sport/buitenlandse series op staan dan heb ik er niet veel aan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb altijd gehoopt dat iemand pokemon op vhs had en dat zou digitaliseren ;(
Helaas is die kans erg klein.
Pokemon heb ik niks mee, misschien collegamod Lt. Surge :+
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_134521048
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:38 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Schoonmaakbanden zou ik niet gebruiken, die maken meer stuk dan heel. Gewoon zelf de koppen even reinigen. Kost je een stukje papier, een beetje schoonmaakalcohol en de kap moet even open, maar relatief simpel (tutorials staan op youtube) zolang je voorzichtig bent.
Ja, m'n vriend is al bezig geweest met wattenstaafjes. Zwart dat ze waren! Hebben alleen nog niet uitgeprobeerd of het nu beter is: de videorecorder moest van het ene vak naar het andere vak verhuizen en nu werken de aansluitingen niet meer zoals zou moeten. Dus dat wordt nog een keer in/onder/op de tv-kast duiken!

Dank voor de tip over de schoonmaakbanden :) Ik zal ze niet kopen/lenen dan maar!
quote:
Ik zoek alleen wel wat ouder dan The Voice :P

Denk aan entertainment uit de jaren '80, '90, begin '00
TROS Moordspel, Now or Never, DeHunt
Eh, nee, nee, nee.
Helaas: ik heb niets van dien aard voor zover ik me kan herinneren.
quote:
Denk aan NL series die niet op dvd zijn verschenen, denk aan alle andere mogelijk leuke Nederlandse programma's. Hele oude afleveringen van de Rijdende Rechter, Kassa, Radar, Konsumentenbus, Vakantieman, 't is hier Fantasties etc.
Kassa en Radar zou nog kunnen, maar ik denk dat die ook al overgespoeld zijn... Heb maar 3 of 4 goede banden nog.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator zaterdag 21 december 2013 @ 12:43:58 #13
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134521081
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:42 schreef Sally het volgende:

[..]

Ja, m'n vriend is al bezig geweest met wattenstaafjes. Zwart dat ze waren! Hebben alleen nog niet uitgeprobeerd of het nu beter is: de videorecorder moest van het ene vak naar het andere vak verhuizen en nu werken de aansluitingen niet meer zoals zou moeten. Dus dat wordt nog een keer in/onder/op de tv-kast duiken!

Dank voor de tip over de schoonmaakbanden :) Ik zal ze niet kopen/lenen dan maar!

[..]

Eh, nee, nee, nee.
Helaas: ik heb niets van dien aard voor zover ik me kan herinneren.

[..]

Kassa en Radar zou nog kunnen, maar ik denk dat die ook al overgespoeld zijn... Heb maar 3 of 4 goede banden nog.
Wattenstaafjes sloop je je koppen mee, nooit, nooit, nooit! gebruiken op je videokoppen. Nooit.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_134521152
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:43 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Wattenstaafjes sloop je je koppen mee, nooit, nooit, nooit! gebruiken op je videokoppen. Nooit.
Ow, te laat. Vader'lief' deed het ook altijd zo... En nou?

Ik keek wel raar op van jouw "stukje papier", bedoel je daar keukenrol of Tork rol mee ofzo?

Nah ja: ik kan nu ff niet bekijken of het goed gegaan is dus, de kabels van/naar tv lopen niet goed.
Maar het kan wrs niet slechter dan het was: sneeuw, ruis, zelfs met handmatige tracking lukte het niet om het beeld + geluid beter te maken dan autotracking, enz.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator zaterdag 21 december 2013 @ 12:52:25 #15
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134521273
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:46 schreef Sally het volgende:

[..]

Ow, te laat. Vader'lief' deed het ook altijd zo... En nou?

Ik keek wel raar op van jouw "stukje papier", bedoel je daar keukenrol of Tork rol mee ofzo?

Nah ja: ik kan nu ff niet bekijken of het goed gegaan is dus, de kabels van/naar tv lopen niet goed.
Maar het kan wrs niet slechter dan het was: sneeuw, ruis, zelfs met handmatige tracking lukte het niet om het beeld + geluid beter te maken dan autotracking, enz.
Stukje papier: A4 printerpapier, strookje van afknippen. Geen keukenrol of ander slap spul.
Je moet dat vochtig maken met alcohol en met 1 vinger zacht tegen de kop houden terwijl je met de andere hand de kop draait. Je moet de kop steeds over het papiertje voelen met de vinger die het papiertje op zijn plek houdt.
Dat een keer of 2-3 herhalen tot het niet meer afgeeft.

Audiokop en wiskop mag je wel met een wattenstaafje met alcohol schoonmaken.

Of jullie hebben niet de koppen schoongemaakt maar iets anders (de drum bijvoorbeeld, dat heeft alleen geen zin :P ) of mazzel gehad. Zelfs een klein vezeltje van die wattenstaaf kan je kop vernaggelen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_134521304
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 12:52 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Stukje papier: A4 printerpapier, strookje van afknippen. Geen keukenrol of ander slap spul.
Je moet dat vochtig maken met alcohol en met 1 vinger zacht tegen de kop houden terwijl je met de andere hand de kop draait. Je moet de kop steeds over het papiertje voelen met de vinger die het papiertje op zijn plek houdt.
Dat een keer of 2-3 herhalen tot het niet meer afgeeft.

Audiokop en wiskop mag je wel met een wattenstaafje met alcohol schoonmaken.

Of jullie hebben niet de koppen schoongemaakt maar iets anders (de drum bijvoorbeeld, dat heeft alleen geen zin :P ) of mazzel gehad. Zelfs een klein vezeltje van die wattenstaaf kan je kop vernaggelen.
Ah zo.

Nu ja: we weten dus nog niet of het mislukt dan wel mazzel is geweest :P

Thnx voor de tips!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator zondag 22 december 2013 @ 20:02:28 #17
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_134573863
Mochten er nog andere mensen zijn met banden hou ik me aanbevolen :D
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 10:30:20 #18
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135265356
Ik zoek nog steeds
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_135372669
Ik heb nog 30-40 vhs banden liggen die ik nog steeds moet uitzoeken. Op een paar staan wat opnames die ik juist gedigitaliseerd zou willen hebben. De vraag is alleen nog welke.

Ik heb geen idee of er series op staan, ik nam met name films op, maar wellicht is er nog iets wat meegekomen is van wat na die films kwam?

Jammer dat deze oproep niet eerder kwam, heb een half jaar terug tegen de honderd banden weggegooid.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 21:29:24 #20
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135372815
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:26 schreef drakin het volgende:
Ik heb nog 30-40 vhs banden liggen die ik nog steeds moet uitzoeken. Op een paar staan wat opnames die ik juist gedigitaliseerd zou willen hebben. De vraag is alleen nog welke.

Ik heb geen idee of er series op staan, ik nam met name films op, maar wellicht is er nog iets wat meegekomen is van wat na die films kwam?

Jammer dat deze oproep niet eerder kwam, heb een half jaar terug tegen de honderd banden weggegooid.
Ik ben al meer dan een jaar bezig met deze oproepen, alleen tot nu toe via FOK! nog geen band kunnen scoren :P
Films zijn al op dvd verschenen in vrijwel alle gevallen, dus die zoek ik echt niet. Als er amusement voor/na de films staat is dat wel interessant, maar meestal is het dan maar kort ;(
Ik kan ook voor je digitaliseren overigens.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_135372940
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:29 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik ben al meer dan een jaar bezig met deze oproepen, alleen tot nu toe via FOK! nog geen band kunnen scoren :P
Films zijn al op dvd verschenen in vrijwel alle gevallen, dus die zoek ik echt niet. Als er amusement voor/na de films staat is dat wel interessant, maar meestal is het dan maar kort ;(
Ik kan ook voor je digitaliseren overigens.
Dat zouden we dan een keer moeten uitzoeken, en niet alle films zijn op dvd verschenen. er zijn zelfs een aantal helemaal niet te vinden meer, ook niet via downloaden of nieuwsgroepen.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 21:33:45 #22
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135373033
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:32 schreef drakin het volgende:

[..]

Dat zouden we dan een keer moeten uitzoeken, en niet alle films zijn op dvd verschenen. er zijn zelfs een aantal helemaal niet te vinden meer, ook niet via downloaden of nieuwsgroepen.
Films hebben mijn interesse niet, tenzij het NL films zijn, dan kan er wel eens een pareltje tussen zitten. Alles met ondertiteling skip ik in 99% van de gevallen. Niet mijn type programma ;)
Maar dan kan ik het nog steeds wel voor je digitaliseren hoor.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_135373179
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:33 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Films hebben mijn interesse niet, tenzij het NL films zijn, dan kan er wel eens een pareltje tussen zitten. Alles met ondertiteling skip ik in 99% van de gevallen. Niet mijn type programma ;)
Maar dan kan ik het nog steeds wel voor je digitaliseren hoor.
Als er dichterbij iemand kan digitaliseren doe ik dat, maar ik ga eerst voor je kijken of er uberhaupt dan wel wat voor je tussenzit. Ben zelf niet zo'n NL programma kijker, alhoewel er nog een paar afleveringen van Oberon op kunnen staan (geflopt spelprogramma)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Moderator zaterdag 11 januari 2014 @ 23:23:56 #24
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_135377923
Nam je in 2005 nog video's op ja?
Klinkt wel grappig, dus hou ik me aanbevolen ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 20 januari 2014 @ 03:45:07 #25
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_135707497
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:26 schreef drakin het volgende:
Jammer dat deze oproep niet eerder kwam, heb een half jaar terug tegen de honderd banden weggegooid.
Ja, want er was nooit eerder iemand die ook zocht naar videobanden.

FHF / Oude videobanden met TV-beelden? Niet weggooien svp!

Eerste bericht stamt uit eind 2012, tel uit je winst. ;(
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')