abonnement Unibet Coolblue
pi_140924603
Heel veel plezier gewenst voor de mensen die vanavond gaan!
pi_140924957
_O_
pi_140925847
Have fun iedereen *O* ! Stiekem héél jaloers :@
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
pi_140940104
Hele diepe buiging _O_

Fantastisch optreden!
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:07:24 #105
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_140940424
_O_. Ze hadden er zin in.
pi_140941154
Tof :D

Dadelijk maar even die cd beluisteren, kijken of dat wat is,
pi_140941833
Wat tof! Maar wat een kutgeluid zeg :r :r maar dat heb ik altijd bij grote venues ofzo :? Ik ervoer het toch als een enorme teleurstelling. Het had zoveel beter kunnen zijn ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 11 juni 2014 @ 01:14:06 #108
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_140942014
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:01 schreef Norrage het volgende:
Wat tof! Maar wat een kutgeluid zeg :r :r maar dat heb ik altijd bij grote venues ofzo :? Ik ervoer het toch als een enorme teleurstelling. Het had zoveel beter kunnen zijn ;(
Ja geluid was niet al te best, maar stoorde mij er na de eerste twee nummers al niet meer aan. Waar stond je? Toevallig die jongen die mot had met security aan het eind? ;)
pi_140942722
Ik stond naast dat middenpodium. Sommige nummers was geluid goed, meeste vooral echt waardeloos. Met als dieptepunt mijn favo: Reflektor ;( en het begin was inderdaad kut, en verder kon ik er nog wel mee leven. Hulde sowieso voor AF dat ze ondanks slechte geluid gewoon toch een fantastische show neerlegden.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_140942759
Norrage, was jij het ook niet die toentertijd bij Radiohead in de Ziggo Dome z'n beklag deed over 't geluid? Je hebt 't soms ook niet getroffen, hè.
pi_140943044
quote:
3s.gif Op woensdag 11 juni 2014 02:08 schreef Maxerazzi het volgende:
Norrage, was jij het ook niet die toentertijd bij Radiohead in de Ziggo Dome z'n beklag deed over 't geluid? Je hebt 't soms ook niet getroffen, hè.
Inderdaad. En ik ga bijna denken dat het aan mezelf ligt. Ik ben áltijd ontevreden over geluid in die grote zalen. Muv HMH waar altijd fantastisch is. Maar dit was niet zo erg als Radiohead toen gelukkig.

Nu eindelijk thuis trouwens :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_140944520
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 02:49 schreef Norrage het volgende:

[..]

Inderdaad. En ik ga bijna denken dat het aan mezelf ligt. Ik ben áltijd ontevreden over geluid in die grote zalen. Muv HMH waar altijd fantastisch is. Maar dit was niet zo erg als Radiohead toen gelukkig.

Nu eindelijk thuis trouwens :D
Was er niet bij bij AF maar ik kan me hier wel in vinden.
pi_140945803
Ah, mooi om te lezen dat er meer zijn die het geluid niet helemaal top vonden. Vergeleken met het kleinere zaaltje in Brussel vorig jaar was het geluid volgens mij echt een stuk slechter. Ik stond ongeveer 4 mensen verwijderd net naast het midden van het podium. Desondanks was het wel een schitterende show. Het spatte werkelijk van het podium af met alle reflecties en kleuren. :9~

Hoogtepunt vond ik No Cars Go, misschien ook wel omdat dat nummer het minst last had van het slechte geluid. Here Comes The Night Time vond ik nu veel beter dan op de plaat. Als ik de setlist zo terugkijk, waren No Cars Go en alle nummer die erna gespeeld werden gewoon erg goed. :D
pi_140947371
Here Comes the Night Time was fantastisch _O_ DIe nummers met hoge en vooral scherpe/korte geluiden, dikke bas, piano, gitaarhooks, en zo, kwamen sowieso beter door de geluidsmuur heen. Het waren vooral de gitaar-rockers, en de subtitle instrumentale nummers als Reflektor, die gewoon volstrekt niet overkwamen. Normal Person, Rebellion, Tunnels, Reflektor en met absolute dieptepunt Flashbulb Eyes ( wat was dat???Ik hoorde het nummer gewoon niet) kon je (ik) nauwelijks herkennen. Klonk echt waardeloos.

De energie van de band daarentegen, en het middenstuk met We Exist, No Cars Go en The Suburbs, was echt fántastisch _O_ En die It's Never Over act was ook fenomenaal. Regine ineens midden in de zaal :D en Wake Up en Here Comes the Nighttime zijn samen wel zo fantastisch zeg. En die confetti O+

Maar goed. De laatste keer dat ik naar een grote zaal als dit ging was met Radiohead in de Ziggo Dome. Toen zei ik (en alle keren daarvoor dat ik ook naar grote zalen ging) dat ik nooit meer naar grote zalen wilde gaan. En dat zeg ik nu opnieuw en ik ga me er gvd nu wel aan houden. Ten eerste is het stressen (we waren bijna te laat voor het concert doordat de trams niet naar sportpaleis reden, een uur lang!!!), ten tweede is het gewoon te groot, ten derde staat het geluid (in mijn beleving!) altijd kut en ten vierde (en dat vind ik nog wel het irritantst misschien): ik wil het podium zien. Ik heb er nu nauwelijks wat van gezien. Podium laag (net als Ziggo Dome) en ik moest het maar hebben van de (overigens goede) visuals. Dus nu zeg ik weer....ik moet gewoon niet meer naar dit soort zalen gaan, zonde van het geld en ik bespaar me veel frustraties.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_140948143
Haha, jij moet er inderdaad van wegblijven in het vervolg :P

Ik vond zowel Radiohead als AF fantastisch.
pi_140948901
Radiohead was destijds echt de grootste deceptie voor mij ooit. Gisteren viel nog wel mee, omdat het zo'n enorm energie concert was dat het minder uitmaakte dat het geluid kut was. Bij Radiohead is dat gewoon enorm belangrijk, bij Arcade Fire met al die krachtuitspattingen niet, gelukkig. Ik heb dus wel zeker genoten hoor gisteravond. Maar ik miste wel echt wat. Zeker omdat mijn maatje zei dat het op PP (daar was ie ook) veeeeel beter geluid was.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_140950050
En mijn concert-verslagje.

Even vooropstellen. Nadat ik Arcade Fire al eerder in het buitenland zag (Greek Theater, Berkeley, 2010) ben ik pas echt fan geworden. Legendarisch optreden van de beste live-band van de planeet. Maar sinds The Suburbs is de band zo gegroeid, dat ze niet meer in relatief kleine podia staan. Ik had me er dus bij neergelegd dat ik waarschijnlijk nooit meer naar Arcade Fire zou gaan. Maar toen kwam Reflektor uit. Ik vind het nu bijna een jaar na release van die plaat, oprecht een van de beste albums aller tijden. Dus tsja, wat doe je dan? Dan ga je zelfs gewoon naar Antwerpen (want naar Pinkpop gaan is nog verder weg) in het Sportpaleis (18000 man). Risico voor deze fan, die al tig keer heeft gezweerd nóóit meer naar een muziekzaal van deze grootte te gaan? Ja...

Het goede nieuws: Wow, wat een waanzinnige knallers zijn de nieuwe Reflektor nummers zeg, zeker live. Joan of Arc (3e nummer in de set) was echt fantastisch, met die geniale gitaar-rif, die heerlijke bas, die tempo-wisselingen en die punky attitude. We Exist was het absolute concert-hoogtepunt mijns inziens, met een weergaloos opzwepende bas en die disco-beat, een heerlijk hilarisch dansbaar filmpje en een perfecte transitie naar No Cars Go (ook geweldig). It's Never Over was een schitterend gespeeld stuk, waarin Regine zelfs plaatsnaam midden in de zaal om vanaf pak hem beet 50 meter samen met Win Orpheus te vertolken (wat een sterk nummer toch). En oh mijn god, wat was Here Comes the Night Time in de toegift ook overweldigend fantastisch. Eerst misschien nog door mij gezien als het minste nummer van het album, maar nu al de absolute live-klassieker van de laatste plaat. Gevolgd door een fantastische confetti-storm én uiteraard standaard concert-afsluiter Wake Up. Maar nu gaan we langzaamaan naar het slechte nieuws. Titelsong Reflektor zelf was een fiasco. Flashbulb Eyes was niet eens te herkennen. En dat brengt ons tot:

Het slechte nieuws: Het geluid. Man wat was dat slecht. In het begin lag het het misschien nog een beetje aan de afstelling. Opener Normal Person kraakte, ruiste, en miste elke vorm van nuance (maar was wel een lekker harde opener). Daarna meteen Rebellion (Lies), dat voor het eerst niet uit de verf kwam zo vroeg in de set. Het leek wel alsof alle zware en dikke-gitaar nummers vanavond volledig waren verzand in een asubtiele geluidsmuur. Joan of Arc daarna ging zoals gezegd nog wel (door de lekkere beat en de fijne rifs) maar Rococo kwam ook niet over, afgezien van die super-opbouw, en deed toch ineens vermoeden dat het met het geluid niet meer goed zou komen. Gelukkig was daar toen het magistrale The Suburbs (hogere en scherpe geluide (als piano) leken wel goed afgesteld, en deze nummers waren daarom sterker), maar Ready to Start en Tunnels die toen volgden verzanden ook in een onluisterbare ruis van gitaren, drums en een onzichtbaar podium. En het dieptepunt was nog wel mijn absolute favoriete nummer, Reflektor. Ik herkende het begin niet eens, zo slecht hoorbaar was het, en dit nummer moet het toch echt hebben van die heerlijke veelzijdige en volle instrumentatie en al die kleine details.

Ach. Ik ben een beetje teleurgesteld door dit concert. Het had gewoon zóveel beter kunnen zijn. En misschien klinkt dit stuk een beetje té negatief. Want welke band kan nou een optreden dat geluidstechnisch zo slecht in elkaar zat, toch tot zo'n ongelooflijk fantastisch optreden kneden? De energie van de band op het podium is gewoon zo overtuigend, Regine was in een ontzettend goede doen en had er echt zin in, en de band straalt zoveel energie uit dat ik toch gewoon met een tevreden gevoel naar huis ben gegaan (ook al kostte me dat 4 uur). Een legendarische live-band, met een perfecte mix aan geweldige nummers. Maar het had zoveel beter kunnen zijn, in een zaal die wel het geluid op orde had gehad.
http://pat-sounds.blogspo(...)ire-sportpaleis.html

Setlist:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 11 juni 2014 @ 12:53:51 #118
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_140951137
:o Ik vond Reflektor juist een van de hoogtepunten. Flashbulb Eyes verwachtte ik even niet, daarom moest ik aan het begin ook even nadenken, maar kan niet zeggen dat hij onherkenbaar was :P. Het geluid was echt het irritantst aan het begin, bij Normal Person.
pi_140952848
Verslag van De Standaard, 0ok niet mals over geluid:

quote:
Arcade Fire tastte diep in zichzelf en speelde met bloed, zweet en tranen. Maar de slechte klank van het Sportpaleis deed de groep bijna de das om.

“I’m so confused / Am I a normal person?”, zong Win Butler voor een volgepakt Sportpaleis. De Canadese zanger had nog maar net The Reflektors, de hilarische poppenversie van Arcade Fire, van het podium gestuurd: roadies met enorme, groteske maskers van de bandleden op de schouders, die een krakkemikkige versie van ‘Rebellion’ ten berde brachten. Nog daarvoor shaketen Latijns-Amerikaanse dansers over de tribunes terwijl de dj Haïtiaanse en Jamaicaanse grooves de kuip in pleurde. Het was een knipoogje naar de wortels van Arcade Fire én naar zijn laatste plaat Reflektor, in wezen een schizofrene, wereldse feestplaat vol valkuilen. Bovendien werd de groep aangekondigd op het kleine podium aan de mengtafel door een man in een excentriek spiegeltjespak. Dus nee, Win, je bent geen normaal persoon, in case you were wondering.

Zou Arcade Fire al wat meer in het reine zijn met zijn nieuwe incarnatie?, vroegen we ons voor de show af. Eind vorig jaar zagen we de indierockgoden een weerbarstig, ongemakkelijk concert spelen in de Hallen Van Schaarbeek. Toen worstelde de groep met de nieuwe songs en de hertimmerde sound, als zat de band in een pasgekocht, veel te strak pak gewurmd. In Antwerpen lagen de nieuwe liedjes strategisch over de setlist verdeeld, mooi gebufferd door de cultklassiekers uit de vorige drie platen.

‘Normal person’ klonk als een tipsy outtake uit Springsteens Born to run, ‘Joan of Arc’ sprankelde vol levenslust, ‘We exist’ liet zijn gespierde baslijn sierlijk rollen: het was sterk spul uit Reflektor dat fier overeind bleef tussen de bekendere songs. Win en de Zijnen haalden het onderste uit de kan, speelden de ziel uit hun lijf en verbaasden zich oprecht over de opkomst. “We feel so blessed having so many people coming to see us”. In zijn connectie met zijn publiek toonde Arcade Fire zich altijd al superieur. Wij herinneren ons zijn spetterende volksfeest in het Koninklijk Circus in Brussel, of de rockeucharistie die de Canadezen ooit in Vorst Nationaal gaven.

Ook in Antwerpen werd je onverichterzake opgezogen in het universum van Arcade Fire. Ja, het zijn hippie-punks met een haast spirituele aantrekkingskracht, op het sekte-achtige af. Maar Arcade Fire wendt zijn kosmische charmes aan om te verbroederen en te verzoenen. Tijdens ‘The suburbs’ zwalpte de euforie door de zaal. Mensen zongen luid mee in trance, staken de vuisten in de lucht tijdens het verbeten ‘Ready to start’ en zongen het refrein mee alsof ze op een heilige queeste gingen vertrekken: “Now I’m ready to start!”

Ondanks zijn excentriciteit is Arcade Fire een groep van het volk. Een Kerk met gitaren die samenhorigheid predikt in bange dagen. Na een intens ‘No cars go’ verwachtten we dat het Sportpaleis eindelijk zijn motoren zou starten en zou opstijgen om naar onze thuisplaneet te vliegen. U herkent ons aan het euforische “whoe-hoe-hoe”-gezang, links van Jupiter.

Ja, wat was dat trouwens met al dat ge-“ooo-hooo-hooo” en ge-“woo-hooo”? Wij dachten dat Coldplay de koning van dat soort gimmicks was. Maar Arcade Fire is evenmin vies van de op stadionmaat gesneden woordenloze meebrulpartijen. Voeg daarbij veel heftige kleuren, van staalblauw, gifgroen, bloedrood en het oranje van een vlammenzee. Verschuifbare spiegels en een flashy beeldscherm ontbraken evenmin. Oh ja, en een confetti –én slingerkanon. Kleine bands worden snel groot.

Erg jammer van de bedroevende akoestiek in het Sportpaleis. Arcade Fires geluidsmuur vol saxofoons, honkytonkpiano, elektronica en bonkende percussie wankelde vervaarlijk tijdens dit concert. In sommige delen van de zaal verzopen de instrumentpartijen in elkaar. Bovendien bediende de groep zich (bewust?) van een schel, vlak rockgeluid waarin de dynamiek ver te zoeken was. Het haalde meer dan één puike song onderuit.

Toch bleef de voodoo van Arcade Fire plakken. Oudjes als ‘Neighbourhood#1’ ronkten met evenveel branie als versere songs zoals ‘Afterlife’. De door Régine Chassagne gezongen gothic-disco van ‘Sprawl II’ deelde een hypnotiserende groove met ‘Reflektor’ waarin house-piano en acidblieps het mooie weer maakten. De gemaskerde versie van Arcade Fire kwam nog even Plastic Bertrands ‘Ca plane pour moi’ playbacken (een maf cadeautje voor de Belgen), ‘Here comes the nighttime’ flirtte prachtig met reggaeton en soca en ‘Wake up’ dikte de extase bij de grootste fans nog meer aan.

Volgende keer liefst niet meer in een galmgat, graag.

Gezien op 10 juni in het Sportpaleis, Antwerpen (***)

Sasha Van der Speeten
http://m.standaard.be/cnt/dmf20140611_01136342
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_140953712
En Humo:

quote:
[Veelzeggende woorden uit een recent Arcade Fire-interview: ‘We komen uit Montreal, Canada. Als de wereld een dorp is, dan is Montreal de plaatselijke telefooncel.’ De groep rond Win Butler en vrouwlief Régine Chassagne zweert nog steeds bij de underdogpositie, ook al zijn ze reeds sinds hun tweede plaat een Grote Groep. In het jaar 2014 zijn ze Mega. Als ze voor de lol in kleine zalen spelen, wordt dat ‘kinderachtig’ en ‘arty farty’ genoemd. Spelen ze in grote zalen van beton, dan zijn ze ‘geldbeluste mainstreamlijpo’s die uitverkoop houden’. De schaduwzijde van een luxeprobleem.
arcade fire
© Geert Van de Velde
1234
Arcade Fire is anno 2014 ook: maximalisme. Gisteren stonden ze voor een afgeladen vol Sportpaleis, en als er ergens een half gat te vullen was, werd dat volgepropt met zoveel confetti, theatraal neervallende backdrops, spiegelmannen en uit onverslijtbaar titaan opgetrokken monsterversies van songs die op plaat nog subtiel klonken, dat er algauw een heuveltje ontstond. Maar ik denk nooit aan ‘overdaad’ als ik Arcade Fire hoor, veeleer aan ‘tijdloos’ en ‘aan het schrikbewind van de ‘minder is meer’-politie ontsnapt’. Van een franje hier en daar is nog nooit iemand gestorven.
Ze begonnen overigens met dezelfde skit als waarmee het laatste halfjaar élk Arcade Fire-concert van start gaat. Nog één keer, voor wie net is binnengekomen: een paar acteurs met een grote bobblehead op de kop – we meenden de geladyshavede kuiten van Jan Decleir te herkennen in de papier-machéversie van violiste Sarah Neufeld – worden na een halve minuut van het podium gejaagd met een wat lullig uitgesproken ‘Sorry about that’. Waarna één en ander écht begint.
En ‘écht’ wilde gisterenavond zeggen: een geöliede machine (met aldoor gemiddeld twaalf personeelsleden op het podium) die de hits aan elkaar reeg, en af en toe gedeeltelijk de oversteek maakte naar een minipodium dat als een eilandje in het publiek dreef. En daarbij nieuwe songs van ‘Reflektor’ gretig afwisselde met – een aangekondigd verschil met het concert in de Hallen van Schaarbeek, afgelopen november – royale grepen uit vroegere platen.
Er werd gespeelde nonchalance tentoongespreid – precisiewerk uit de losse pols – maar je zag ook dat alle stukken in elkaar pasten als een puzzel die al driehonderd keer gelegd was. Win Butler danste al alsof hij zonder adem zat toen de disco nog goed en wel op gang moesten komen. Op elk gegeven moment waren er drie drummers/percussionisten aan de slag (sorry), en ze waren aldoor elkaars beste verstaander.
Het Sportpaleis hoorde onder meer: ‘Normal person’ (minder krachtig dan in de Hallen: als een monsterriff in een monsterzaal gespeeld wordt, doet dat mogelijk wat van de ironie en de impact wegsijpelen), een fonkelend ‘Rebellion (Lies)’, ‘Rococo’ (gestript en in een wat sinistere Halloween-versie gestoken), ‘The Suburbs’ (waarlijk een hit voor alle seizoenen), ‘Ready to Start’, ‘No Cars Go’ (op testosteron) en ‘Neighborhood #1 (Tunnels)’. En ja, ook wij waren geen klein beetje onder de indruk van ‘Neighborhood #3 (Power Out)’ - tegelijk een hyperkinetisch geval en een parel van een popsong – dat gisteren als door een ervaren straatwerkster zuigend en smakkend naar een hoogtepunt werd geleid.
De reactie van de zaal was navenant: één gitaarsnaar tot trillen brengen, ter aankondiging van ‘Ready to Start’, volstond om een heel Sportpaleis te laten klaarkomen. Wat ook opviel – onder meer in ‘Haiti’, maar ook in ‘Reflektor’ en ‘It’s Never Over’: we zagen in de eerste plaats een prima Régine Chassagne-show. De door haar gezongen songs wisten zich langer uitgesponnen dan gebruikelijk, haar beeltenis fleurde de backdrop onafgebroken op, en tijdens ‘It’s Never Over (Hey Orpheus)’ stond ze – met een Magere Hein in de rug – zelfs letterlijk op een soort piëdestal. Prachtige song, trouwens, en een prima soundtrack voor het uur van de spoken. Het nummer liep uit in een minutenlange, weelderige maar donkere druis, een tegelijk warm en kil geluidsmoeras. Meteen daarna ontrolden zich nog twee andere wereldnummers: ‘Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)’ en een zwoel en funky ‘Reflektor’.
Na die reguliere set volgden nog: een flard ‘Ca plane pour moi’ (opgedragen aan u, de Belg, en perfect in sync met de rest van de disco-act die Arcade Fire is), en onder meer ‘Flashbulb Eyes’ (oké), ‘Here Comes the Night Time’ (kolkend, kokend) en ‘Wake Up’. Arcade Fire was in het Sportpaleis grootser en publieksvriendelijker dan in de Hallen. Iets minder beklijvend en íéts minder goed, maar toch nog meer dan goed genoeg.
http://www.humo.be/concer(...)ade-fire-sportpaleis
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:14:38 #121
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_140955569
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:14 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Ja geluid was niet al te best, maar stoorde mij er na de eerste twee nummers al niet meer aan.
Eens. Het kon beter, maar zo'n ramp vond ik het niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_140967043
Het geluid was bij Normal Person en Reflektor idd niet echt lekker, verder vond ik het wel goed te doen. Raar van die trams idd, was er nou een storing? Wij hebben er ook een half uur op staan wachten (bijna alsnog met de auto naar het Sportpaleis gegaan, maar dat was nogal ellende na afloop geloof ik). Op die P+R stonden allemaal Nederlandse auto's :D

Echt bizar hoe leeg de zaal nog was zo'n 20 min voor Owen Pallett ( O+ ), had verwacht ergens achteraan te komen. Ook relaxed itt. Nederlandse grote zalen: geen tassencontrole, gewoon betalen met geld, geen gedrang in het publiek..

Wel heel jammer dat ze niet Keep the Car Running en We Used to Wait speelden ;( Maar Haïti en Sprawl II, It's Never Over, Regine O+ O+ Confetti *O* (vond het op de terugweg nog onder m'n kleren)
  Moderator woensdag 11 juni 2014 @ 21:38:37 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_140969303
Nou het heeft even geduurd maar daar ben ik dan ook :D even een kort verslagje want ik ben supergaar na een té korte nacht en vandaag gewoon weer werken :')

Ten eerste: wat was het geluid inderdaad hemeltergend kut :X reflektor sneeuwde compleet onder maar ook mijn absolute favoriet tunnels :'( gelukkig ken ik de muziek zo goed dat ik het in kan vullen maar het was af en toe echt niet best.

De band daarentegen was fan-tas-tisch. Wat een energie, wat een betovering O+ Tijdens No Cars Go was ik helemaal klaar om me over te geven aan de religie die Arcade Fire heet, let's go!

Win en Regine waren in goede doen. Ik hield mijn hart even vast toen Win het publiek inrende na het eerste nummer en iedereen maande op te staan, want wat was het publiek inderdaad tam. Gelukkig gaf iedereen gehoor aan deze oproep en heb ik alsnog staand en in trance vanuit het vak van de show kunnen genieten.

De toegift was de absolute kers op de taart. Here Comes The Night Time die letterlijk tot explosie komt met een confetti kanon om vervolgens eeuwige afsluiter Wake Up in te zetten _O_ (mijn vader: "hoe wist je dat?!" :D )

Ja wat was dit weer een fantastisch concert. Als het geluid ook had meegewerkt en het publiek een pietsie enthousiaster was geweest had het fenomenaal kunnen zijn. Nu was het 'gewoon héél erg goed'.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_140976237
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:38 schreef MaJo het volgende:
Nou het heeft even geduurd maar daar ben ik dan ook :D even een kort verslagje want ik ben supergaar na een té korte nacht en vandaag gewoon weer werken :')

Ten eerste: wat was het geluid inderdaad hemeltergend kut :X reflektor sneeuwde compleet onder maar ook mijn absolute favoriet tunnels :'( gelukkig ken ik de muziek zo goed dat ik het in kan vullen maar het was af en toe echt niet best.

De band daarentegen was fan-tas-tisch. Wat een energie, wat een betovering O+ Tijdens No Cars Go was ik helemaal klaar om me over te geven aan de religie die Arcade Fire heet, let's go!

Win en Regine waren in goede doen. Ik hield mijn hart even vast toen Win het publiek inrende na het eerste nummer en iedereen maande op te staan, want wat was het publiek inderdaad tam. Gelukkig gaf iedereen gehoor aan deze oproep en heb ik alsnog staand en in trance vanuit het vak van de show kunnen genieten.

De toegift was de absolute kers op de taart. Here Comes The Night Time die letterlijk tot explosie komt met een confetti kanon om vervolgens eeuwige afsluiter Wake Up in te zetten _O_ (mijn vader: "hoe wist je dat?!" :D )

Ja wat was dit weer een fantastisch concert. Als het geluid ook had meegewerkt en het publiek een pietsie enthousiaster was geweest had het fenomenaal kunnen zijn. Nu was het 'gewoon héél erg goed'.
We delen onze mening denk ik. En ik geloof dat ik je heb zien lopen, wilde je nog begroeten maar dacht "nee, het is te toevallig dat jij dat bent!!". Was voor de ingang (wij hebben echt een anderhalf uur moeten wachten tot de rest er was, omdat de trams niet reden (ik was met 1 maatje al eerder naar Antwerpen gegaan)). Maar nu je zegt dat je met je vader was denk ik dat jij het inderdaad was. Had je een rode jurk aan, en was je met 4 (of iig 2) "oudjes" op stap?

:)

[ Bericht 1% gewijzigd door Norrage op 12-06-2014 00:03:49 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_140976401
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:51 schreef ZwarteMagika het volgende:
Het geluid was bij Normal Person en Reflektor idd niet echt lekker, verder vond ik het wel goed te doen. Raar van die trams idd, was er nou een storing? Wij hebben er ook een half uur op staan wachten (bijna alsnog met de auto naar het Sportpaleis gegaan, maar dat was nogal ellende na afloop geloof ik). Op die P+R stonden allemaal Nederlandse auto's :D

Echt bizar hoe leeg de zaal nog was zo'n 20 min voor Owen Pallett ( O+ ), had verwacht ergens achteraan te komen. Ook relaxed itt. Nederlandse grote zalen: geen tassencontrole, gewoon betalen met geld, geen gedrang in het publiek..

Wel heel jammer dat ze niet Keep the Car Running en We Used to Wait speelden ;( Maar Haïti en Sprawl II, It's Never Over, Regine O+ O+ Confetti *O* (vond het op de terugweg nog onder m'n kleren)
Volgens mij waren er echt honderden mensen die op die tram gingen wachten. Er waren werkzaamheden geloof ik? Dat verklaart denk ik de hoeveelheid mensen die te laat waren. Wij waren er ook pas om 20.55, en konden nog best wel een beetje vooraan staan. Echt superirritant. Wilde Owen Pallett wel zien en gewoon lekker ver vooraan staan..maar tevergeefs...Ben je vanaf 14.00 in Antwerpen, maar de rest van onze groep kon er echt pas laat zijn en hebben dus anderhalf uur staan wachten voor de tram. Heel kansloos. En ze hadden onze kaartjes (stom dat we ze niet zelf geprint hadden, maar ach, dan hadden we zonder hun binnen gestaan en das ook niet leuk) dus we konden nog niet naar binnen...

Verder chille setting ja. Je bent heel snel in de zaal, geen gezeik met kutmuntjes, veel poortjes, en alles overzichtelijk. Jammer alleen van het geluid, maar ja, dat heb je in zo;n zaal. We hadden het kunnen wetne.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')