abonnement Unibet Coolblue
pi_135750899
Met cocktails heb ik wel wat, met een groepje vrienden doen wij nog wel eens oude recepten na brouwen, al zijn de meeste cocktails die we dan maken rum-based.

Deze klinkt inderdaad wel lekker, ga ik eens maken. Ik zou alleen niet met likeur van De Kuyper als alternatief aanbieden, Bols is dan een beter substituut bij de likeuren.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_135750907
Nee eigenlijk niet. Heb ooit wel eens een whisksy sour gemaakt maar verder hou ik het toch liever bij het pure spul. Niet dat ik tegen experimenteren ben maar je moet voor de meeste cocktails allemaal zooi zoals
quote:
• 25ml Rode Vermouth (bijv. Carpano Antica Formula)
• 25ml Cherry Heering (of De Kuyper Cherry Brandy)
in huis hebben en daar doe ik verder helemaal niks mee dus dat vind ik dan weer zonde. Misschien als ik eens in een cocktailbar ben...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_135751370
Deze is ook wel lekker:

Cameron’s Kick
1 ounce Scotch (blended, please — Famous Grouse works well)
1 ounce Irish whiskey
1/2 ounce fresh lemon juice
1/2 ounce orgeat
Shake with ice and strain into chilled cocktail glass. Garnish with orange twist.

We hadden alleen geen Famous Grouse, weet niet meer welke wel zo uit het hoofd.

Maar deze variant vond ik lekkerder:

Kikku no Cameron
•2½ oz Yamazaki 12 Yr Whisky
•½ oz Tullamore Dew Irish Whiskey
•¾ oz Pistachio Orgeat syrup
•¾ oz vers citroensap

Mengen, schudden met ijs, strainen in een koud cocktailglas.
Garnering een twist sinaasappelschil.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_135752032
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:36 schreef Karstman het volgende:
Nee eigenlijk niet. Heb ooit wel eens een whisksy sour gemaakt maar verder hou ik het toch liever bij het pure spul. Niet dat ik tegen experimenteren ben maar je moet voor de meeste cocktails allemaal zooi zoals

[..]

in huis hebben en daar doe ik verder helemaal niks mee dus dat vind ik dan weer zonde. Misschien als ik eens in een cocktailbar ben...
Same here. Ik heb alleen Angostura in huis voor een Old Fashioned, en die maak ik heel af en toe. Verder drink ik mijn whisky puur of met water.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:39:28 #255
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_135754756
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:36 schreef pipster het volgende:
Deze klinkt inderdaad wel lekker, ga ik eens maken. Ik zou alleen niet met likeur van De Kuyper als alternatief aanbieden, Bols is dan een beter substituut bij de likeuren.
Ik heb het voorrecht om een fles de Kuyper's Cherry Brandy XO te hebben. Die is naar mijn bescheiden mening nog beter dan Bols. Maar ik ben bevooroordeeld, ik woon in het stadje waar Nolet en De Kuyper gevestigd zijn ;)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_135754871
Ah van de XO van de Kuyper weet ik het niet, maar over het algemeen vind ik de likeuren van Bols een stuk minder chemisch.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 18:41:03 #257
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_135769084
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:38 schreef robdriessen het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: zijn hier eigenlijk ook liefhebbers die wel eens whisky-cocktails maken? Old-Fashioned, Whisky Sour, Sazerac, Manhattan, etc.

Old Fashioned. _O_

Een Manhattan moet ik ook eens maken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 18:44:36 #258
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_135769246
En wie de whiskeylikeuren kan verteren: Southern Comfort Special Reserve. 14.gif
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:42:30 #259
128548 pavv
The computer says NO
pi_135778298
Cocktails, Ja lekker!
Maar meestal maak ik die niet met whisky. Varianten die ik graag mag nuttigen (echter wel sporadisch hoor, slechts een paar keer per jaar, en dan het liefst met maten) zijn o.a. Tequila Sunrise, Long Island Ice Tea, Caipirinha, Mojito en heel soms een Cosmopolitan, een knappe Gin Tonic ga ik ook niet uit de weg. Dit zijn voornamelijk cocktails op basis van rum, tequila en wodka en meestal een zuur/bitterzuur ingrediënt.

Whisky neat of with a tiny dash of water
  † In Memoriam † woensdag 22 januari 2014 @ 14:43:37 #260
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_135801963
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:36 schreef Karstman het volgende:
Nee eigenlijk niet. Heb ooit wel eens een whisksy sour gemaakt maar verder hou ik het toch liever bij het pure spul. Niet dat ik tegen experimenteren ben maar je moet voor de meeste cocktails allemaal zooi zoals

[..]

in huis hebben en daar doe ik verder helemaal niks mee dus dat vind ik dan weer zonde. Misschien als ik eens in een cocktailbar ben...
Voor mij geldt precies hetzelfde. Cocktailtje op zijn tijd OK, maar al die shit in huis halen is niks.
PS: Daarom zou ik ook nooit meedoen aan Sonja Bakker met haar kwart ananas en halve peertje. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:39:12 #261
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_135807254
Eén fles rode vermouth (dat is geen 'zooi' of 'shit' :')) komt toch wel op? Flesje prosecco en je kunt je eigen Spritzes maken. ^O^
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_135808172
Ja 1 fles ok, niet dat ik verder rode vermouth drink, het is potdorie de jaren 70 niet meer (zelfde geldt voor de Spritzers maar dan jaren 80). Maar dan zie ik ook Cherry brandy (da's 2 flessen). In dat andere recept zit ook Orgeat, whatever that may be (dat is 3). Dan wil je vast ook nog wel eens een andere coctail en moet je Agnotisch Bitter hebben (inmiddels zit ik op 4 flessen spul (netter woord dan zooi of shit)) en vast ook nog wel een likeur of wat... Dat past allemaal niet in de kast...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:02:49 #263
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_135808295
Spritz is here to stay, niks jaren 80.
Die Angostura bitter is maar een klein flesje, gewoon in de keukenkast zetten naast de ketjap en de worcestershiresaus, doe je jáááren mee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_135810407
Ach ja is weer eens wat anders dan Trooper Bier...

http://www.mogwaiwhisky.com/

Zal het net zo goed te pruimen zijn als de muziek?!?!?

Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_135811320
Gaaf label en zo te zien een redelijk actief sherryvat. Kan best leuk zijn, zeker omdat je deze distillery weinig ziet...
DrankVinder - Whisky en Rum Prijsvergelijker
Nerd, Fotograaf, Bassist, Whiskyfan
pi_135822456
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:59 schreef Karstman het volgende:
Ja 1 fles ok, niet dat ik verder rode vermouth drink, het is potdorie de jaren 70 niet meer (zelfde geldt voor de Spritzers maar dan jaren 80). Maar dan zie ik ook Cherry brandy (da's 2 flessen). In dat andere recept zit ook Orgeat, whatever that may be (dat is 3). Dan wil je vast ook nog wel eens een andere coctail en moet je Agnotisch Bitter hebben (inmiddels zit ik op 4 flessen spul (netter woord dan zooi of shit)) en vast ook nog wel een likeur of wat... Dat past allemaal niet in de kast...
Spritzers zijn weer helemaal hip joh! Op het Best Kept Secret festival vorig jaar was er zelfs een speciale spritz drank tent!
pi_135822545
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:30 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Spritzers zijn weer helemaal hip joh! Op het Best Kept Secret festival vorig jaar was er zelfs een speciale spritser drank tent!
Ik ben niet verbaasd, er zijn ook mannen die Jillz drinken...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_135822863
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:31 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik ben niet verbaasd, er zijn ook mannen die Jillz drinken...
Dezelfde types die Passoa-jus drinken :')
Zoete meuk

Nu voor de afwisseling een Bushmills aan het drinken :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:48:19 #269
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_135823890
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:31 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik ben niet verbaasd, er zijn ook mannen die Jillz drinken...
Dat was 1 keer en de serveerster had me er in geluisd. Moet je dit nu telkens blijven oprakelen? :(
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_135824088
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:31 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik ben niet verbaasd, er zijn ook mannen die Jillz drinken...
Ik drink dat spul allemaal ook niet hoor, laat dat duidelijk zijn!
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:21:06 #271
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_135826608
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:30 schreef Orbeatle het volgende:

Spritzers zijn weer helemaal hip joh! Op het Best Kept Secret festival vorig jaar was er zelfs een speciale spritz drank tent!
Ik had het over spritz, niet spritzer. Het Italiaanse aperitief: prosecco, Aperol (of rode vermouth), sodawater en sinaasappelschil. Je moet wel een tot op het bot verkleumde mopperschot zijn om daar op een goede zomeravond nee tegen te zeggen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_135827052
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik had het over spritz, niet spritzer. Het Italiaanse aperitief: prosecco, Aperol (of rode vermouth), sodawater en sinaasappelschil. Je moet wel een tot op het bot verkleumde mopperschot zijn om daar op een goede zomeravond nee tegen te zeggen.
*meld*
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † donderdag 23 januari 2014 @ 00:14:09 #273
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_135833971
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:59 schreef Karstman het volgende:
Dat past allemaal niet in de kast...
Grotere kast. Dat doet Piet ook om de twee jaar.
Carpe Libertatem
pi_135836907
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik had het over spritz, niet spritzer. Het Italiaanse aperitief: prosecco, Aperol (of rode vermouth), sodawater en sinaasappelschil. Je moet wel een tot op het bot verkleumde mopperschot zijn om daar op een goede zomeravond nee tegen te zeggen.
Dat was mij reeds duidelijk eigenlijk, dat het daar om ging...
What's in a name!
pi_135846729
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 00:14 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Grotere kast. Dat doet Piet ook om de twee jaar.
Een van die vliegtuigtrolleys wordt een bar, ik zie mogelijkheden :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')