abonnement Unibet Coolblue
pi_134121811
OP UNDER CONSTRUCTION.
FINAL DUE DATE: donderdag 12 december 2013 @ 17:32:47

Ik ga hier ff een bazenOP voor maken.

Dit is geen discussietopic!
Discussie hier: GC / [Chinese Webshops] Topic #281 Met Shiz, onze spamslet!
Dit topic is voor productreviews bestemd!

Ondertussen hier ff een plaatje van de 1ctdealzaklamp:


Kan een modje ff reeksen? > GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic - CHeCKO. MERCI MU! :*

OP UNDER CONSTRUCTION.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 00:47 schreef shiznuts het volgende:
Goed, het idee is om het hier anders te doen. :D

Het bespreken van alles voorafgaand aan een aankoop, de verzending en de service van een webshop daarna vindt plaats in de reeks hier: Topicreeks: Chinese Webshops
Heb je vragen over Paypal, een bepaalde webshop, over het verzenden/inklaren of garantie? Dan kun je daar terecht. :Y

Hier worden voortaan dan de daadwerkelijk binnengekregen producten besproken. Hoe bevalt iets, voor- en nadelen, wat is de daadwerkelijke kwaliteit en hoe verhoudt zich dat met de prijs? Hoe houdt het product zich vergeleken met andere producten en producten uit andere prijsklassen, wat zijn de aanbevelingen op verschillende vlakken? Het idee is dat daardoor we in het andere topic niet steeds in herhaling hoeven te vallen als het om oordopjes/horloges enz etcetera gaat, wat er op dat vlak allemaal aan te bevelen is. Dat proberen we dan per categorie in een goede post uiteen te zetten, up-to-date te houden en uit te breiden. Daarnaartoe linken we dan vanuit de OpeningsPost.

De TT '[gadgets] DealExtreme reviewtopic' verliest 'DealExtreme' en wordt iets als 'Chinese webshopproductentopic #1', daar natuurlijk reviews van artikelen uit alle Chinese webshops hier gepost mogen worden.

Ik zal een voorbeeld geven door een stukje te schrijven over oordopjes. Kej?
OP UNDER CONSTRUCTION.


WELKOM.PNG
_____________

Welkom in het reviewtopic dat onlosmakelijk verbonden is aan de Chinese Webshops topic-reeks.
Wil je inspiratie opdoen en lezen wat anderen zoal gekocht hebben of heb je zelf iets gekocht en wil je je ervaring delen? Dan ben je hier op de juiste plek.

REVIEWEN.PNG
_______________

Heb je een leuk product binnengekregen en ben je daar best enthousiast over? Deel je ervaringen met anderen!
Uiteraard kun je ook anderen voor miskopen behoeden door producten die negatief uitvielen even te behandelen.
Probeer bij je review zoveel mogelijk informatie te vermelden. Hoe luidt de volledige productomschrijving? Waar heb je het product gekocht en hoeveel was je kwijt?

Je review opleuken met foto's wordt altijd wel op prijs gesteld, maar schaal ze alsjeblieft voor het uploaden naar een breedte van 640 pixels (dit is de maximale breedte van een reactieveld op FOK!). Zo houden we het datagebruik laag en bevorderen we snelheid waarmee de pagina laadt. Zet een serie van foto's bij voorkeur even in een spoiler, dan worden ze pas geladen zodra de spoiler geopend wordt. Plaatjes hosten kan o.a. bij http://imgur.com en http://tinypic.com .

REAGEREN.PNG
_______________

Heb je vragen naar aanleiding van een bepaalde review, zou je dan zo vriendelijk willen zijn de review te quoten maar dan met je commentaar te posten in het centrale (non-review) topic? Dan blijft dit topic hendig sjiek overzichtelijk. Bedankt!

RESEARCH POINTERS.PNG
_________________________

Research pointers zijn hulpgidsen die helpen een mede user een keuze te maken door hen te informeren over het aanbod op een bepaald productvlak. Heb je zelf veel tijd en energie erin gestoken om uit te vinden wat de moeite waard is om in huis te halen? Deel je vindingen met je mede-users. Hieronder enkele voorbeelden.
Klik op een van de volgende onderwerpen om er meer over te lezen:
OordopjesZaklampenHorlogesRadiografisch bestuurbare gadgets
Headphones & headsetsBluetooth speakers

FOK!related topics.PNG
____________________

Wil je meer weten over bepaalde producten?
Sommige productcategorieën hebben hun eigen topic op FOK! waar je nog veel meer informatie vindt:
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Android tablet discussie topic
DIG / Android Sticks en Mediacenters #2 - HDMI stickies voor iedereen!

OP UNDER CONSTRUCTION.
FINAL DUE DATE: donderdag 12 december 2013 @ 17:32:47

[ Bericht 44% gewijzigd door shiz op 11-12-2013 06:33:22 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_134123094
Gereekst.
జ్ఞ‌ా
pi_134123153
Die foto :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_134125005
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:18 schreef dramatic het volgende:

[..]

Bedankt voor je review! Echter, na wat zoekwerk lijkt de mini toch echt kleiner te zijn dan de gewone versie? Zie onderaan deze afbeelding: http://d3.freep.cn/3tb_111014034349bmvv306092.jpg
Maar de versie die ik heb gekregen is de Q versie, die schijnt dus wel kleiner te zijn dan de mini weer :P..
terwijl die juist wel perfect in mijn hand past.. dus ik vraag me af hoe groot die mini dan zou zijn..
het is wel allemaal een beetje verwarrend zo met die versies xD
pi_134125051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:12 schreef Downstar het volgende:

[..]

Maar de versie die ik heb gekregen is de Q versie, die schijnt dus wel kleiner te zijn dan de mini weer :P..
terwijl die juist wel perfect in mijn hand past.. dus ik vraag me af hoe groot die mini dan zou zijn..
het is wel allemaal een beetje verwarrend zo met die versies xD
Tja en ik ben op zoek naar een grote, had ik daar toch bijna de mini gekocht :P (hoewel die prima groot genoeg zou kunnen zijn)
pi_134125078
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:14 schreef dramatic het volgende:

[..]

Tja en ik ben op zoek naar een grote, had ik daar toch bijna de mini gekocht :P (hoewel die prima groot genoeg zou kunnen zijn)
Ik heb juist de mini volgens mij.. die dus niet zo mini is..
ik ben nu zelf in de war welke versie ik nu weer heb xD

even review doorlezen haha

Update: ik heb juist die Mini-editie , die dus helemaal niet zo mini is :P
pi_135578922
Oh ja, die OP. _O- :@ :X
Daar moet ik ook nog eens iets aan doen. Oepsie.

Anyways... :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_135578936
WLToys L939


RC Cars We kennen WLToys natuurlijk al van de erg populaire V911 helicopter en de V929, V939 et cetera quadcopters. Ze maken echter ook r/c autootjes. Ik kan me het eigenlijk niet heugen wanneer iemand hier voor het laatste gepimped heeft met z'n r/c autootje uit China. Dat kan natuurlijk zijn omdat die 1:63 scale colablikjesauto's een beetje duffe troep is en merken als HSP en HuanQi wel zeer respectabel, maar toch ook vrij aan de prijs zijn. Ik denk dat WLToys nu met een prima concept is gekomen: toffer en veelzijdiger dan een colablikjesauto en goedkoper dan een high-end r/c autootje. Gewoon voor jezelf om binnenshuis of buiten een beetje te geinen, of voor je offspring natuurlijk. :D




IN DE BOX

WLTOYS L939 Car Ja, het autootje zelf natuurlijk! :P

WLTOYS L939 Transmitter (TX) De L939 komt met een pistolgrip transmitter, functies zijn: voorwaarts / achterwaarts, links en rechts. De kanalen zijn van variabele input, dus minder sturen = minder uitslag en je kunt ook langzaam of snel rijden. Verder is er een 5-speed mode die de snelheid/sensitiviteit bepaalt (te regelen met de twee zwarte drukknoppen aan de bovenkant. Er is ook een trimknopje links van het stuurwiel om te zorgen dat je autootje rechtuit gaat. Aan de achterkant zit een wit draaischijfje dat als cruisecontrol te gebruiken is en de ingestelde hoeveelheid gas geeft om voor- of achteruit te gaan zonder dat je de trigger van de pistolgrip hoeft in te drukken. Kortom: het is een vrij complete en geavanceerde controller. Zenden doet 'ie met 2.4GHz en 'bind' met je autootje. Min of meer zoals met een V911, V929 of V939 bijvoorbeeld dus. Ook kun je via de TX met een kabeltje onderin verstopt je L939 opladen.

WLTOYS L939 Accessoires In de box vind je verder nog een USB-laadkabel om zonder tussenkomst van de transmitter met batterijen je autootje op te laden, maar direct via je computer of een USB-lader. Dan nog een aantal pionnetjes in de kleuren oranje en blauw. Een rollcage; een plastic strip die je om de body van de auto aan elkaar kunt plakken en zo voorkomt dat de auto op z'n kop blijft liggen als 'ie over-de-kop-slaat. En dan natuurlijk nog een handleiding die zowel in het Chinees als Engels is.



BELEVING
Laden Ik ben gewend dat je bij het opladen via USB je voertuig uit hebt staan en dan het lampje gaat branden tijdens het opladen en uitgaat als 'ie vol is. Hier ging het lampje pas aan als ik de auto aanzette, wat uiteindelijk bleek was dat je de auto gewoon uit moet zetten en het lampje van de USB-plug gaat branden als 'ie vol zit, dus net ff andersom.
Eenmaal opgeladen gaat de accu zo'n 15-20 min mee.

Indoor Testdriving Allereerst ff binnen mee gereden. :D Erg leuk moet ik zeggen, vooral op wat gladdere oppervlakten zoals laminaat gaat 'ie als een tierelier. Ook op tapijt wil 'ie wel ok rijden, alleen merk je dat de torque van de L939 niet zo heel denderend is, zodra er teveel weerstand is wordt 'ie een beetje sloom. Wat overigens ook uitmaakt is tegelijkertijd sturen en gasgeven, dan verspreid 'ie z'n vermogen over beide functies. Wil je dus vol gas geven om los te komen uit een situatie kun je beter het stuur loslaten. Verder is 'ie lekker fel, en vooral op gladde oppervlakten komt 'ie goed tot z'n recht waarbij 'ie donuts draait of als je snel van vooruit naar achteruit wisselt zich snel omdraait.

Outdoor Testdriving Hij ziet er natuurlijk nogal offroad uit, dus ik dacht, dat test ik eerst eens. Maar het wat ruigere terrein daar voelt 'ie zich toch niet helemaal lekker thuis. Hier merk je weer dat 'ie wat torque mist, wordt wat slomer en blijft af en toe haken bij een takje of hoge graspol. 't Is dus eerder een asfaltmonster. >:) Daar komt 'ie echt goed tot z'n recht. Geef je zonder te sturen gas, accelereert 'ie vrij fel en pakt dan nog best een behoorlijke snelheid op. :D



VIDEO IMPRESSIE


CONCLUSIE & HEBBEN!

De WLToys L939 is best tof. Tikkie duurder dan zo'n colablikjesauto maar wel stukken toffer.
Een leuke office toy, voor in en om het huis voor jezelf of je kids.

Tmart heeft de L939 voor een echt leuke prijs te koop staan!
De eerste 10 personen die de coupon ' 1bf16d3b3e ' gebruiken krijgen 'em net ff wat goedkoper. ;)
http://www.tmart.com/Wlto(...)e-Black_p194039.html
Ze verkopen ook wat higher-end WLToys modellen zoals de L969, L202 en de L959.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_136713888
Merk: WLtoys
Type: V911

Prijs: ¤29,87
Site: Banggood
Link: http://www.banggood.com/N(...)nt=Emir&utm_design=0

Verzendtijd: 22 dagen (Enige vertraging wegens Chinees nieuwjaar)



Eerste indruk:
Het product is besteld bij Banggood en werd verzonden met Malysia Post. Het Chinese nieuwjaar zorgde ervoor dat ik iets langer moest wachten om mijn pakket dan anders. Maar ach, 22 dagen is nog goed te doen.

Om de Heli tijdens deze helse rit vanuit China te beschermen hebben ze hem goed ingepakt met tape en daaronder een dikke laag schuim om de verpakking en de inhoud te beschermen.

In de verpakking kom je het volgende tegen:
- De V911 heli.
- Een 2.4GHz afstand bediening.
- 2x 130mAh Lipo batterij.
- Oplaad station voor de batterijen.
- 2x extra Main Blade (voor als je de andere kapot maakt.)
- 1x extra Tail Blade
- Engels/Chinees handleiding.


Batterijen voor de controller werden niet meegeleverd. Deze moet je dus even apart aanschaffen.

De heli zelf is vrij klein, hierbij de afmetingen:
Lengte: 220mm
Hoogte: 82mm
Main blade lengte: 192mm
Tail rotor lengte: 36mm

Bouwkwaliteit:
De bouwkwaliteit van de heli is erg goed te noemen. De meeste onderdelen zijn gemaakt van plastic, wat de heli erg licht maakt en zeker wel tegen een stootje kan. De tail boom zit geschroefd, elektronica zit goed in elkaar en alle onderdelen zijn bijna vervangbaar. Reserve onderdelen zijn niet heel duur dus mocht er toch iets kapot gaan, dan kun je dat gewoon aanschaffen in plaats van een compleet nieuwe heli te moeten kopen.





















Batterijen:
Bij het pakket worden 2 Lipo batterijen geleverd waarvan elk een capaciteit heeft van 130mAh. Dit is niet heel erg veel, je kunt hier ongeveer 8 minuten mee vliegen, waarna ze 30 minuten moeten opladen. Dit kan door middel van het bijgeleverde oplaad station en USB kabel.

Wil je langer vliegen? Dan zul je een batterij moeten kopen met meer mAh.



En verder:
De Heli is zowel geschikt om binnen al buiten mee te vliegen, dit is op zich al een groot voordeel omdat veel goedkopere heli's beschikken over een infrarood ontvanger deze kunnen niet zo goed tegen zonlicht omdat die het signaal sterk beïnvloed. Deze heli heeft daar geen last van en gedraagt zich buiten ook erg goed! Natuurlijk is hij wel vrij licht van gewicht, dus niet gaan vliegen als het hard waait buiten ;)

De heli beschikt over 2 verschillende modes. Deze is in te stellen met het knopje links boven in de controller. Mode 1 is meer geschikt voor binnen te vliegen, dit omdat de 'gyro' (Dat ding boven de main blade) meer aanwezig is en en de heli bijstuurt zodat deze recht blijft en dus niet zo snel tegen de muren aan zal botsen.

Mode 2 is dus meer voor buiten te vliegen, de gyro in deze mode is wat minder aanwezig zodat je zelf meer controle krijgt over de heli, sneller kunt accelereren en scherper kunt sturen. Het is wel even oefenen om dit onder de knie te krijgen maar het vliegt wel een stuk leuker/fijner.





De controller:
De controller welke er bij wordt geleverd ziet er erg goed uit, en ligt ook erg mooi in je handen. Dat is wel zo handig tijdens het besturen van je heli.
Op de controller staat een klein maar duidelijke display weergegeven, hierin staat vermeld hoe het er voor staat met de batterijen welke erin zitten en staat je 'trim tips' aangegeven. Ook de verbinding tussen de heli en controller wordt weergeven en de signaal sterkte hiervan.

De controller is erg accuraad en reageert goed op je bewegingen. Als je een beginner bent moet je waarschijnlijk wel even wennen aan de snelheid waarmee die reageert maar dat heb je al snel onder de knie. De kunst is om kleine vloeiende bewegingen te maken met de controller.







Conclusie:
Al me al ben ik blij verrast met deze RC heli. Hij zit goed en degelijk in elkaar en vliegt erg fijn. Ook voor een beginner is dit een leuke heli om mee te beginnen. Hij kan goed tegen een stootje, en mochten er dan toch onderdelen kapot gaan, zijn deze vaak erg makkelijk zelf te vervangen en niet duur.
Ook positief is de optie om een andere modes te selecteren voor als je bijvoorbeeld meer vermogen en meer controle over de heli wilt hebben.

De batterijen welke erbij worden geleverd zijn echter vrij klein in de zin dat ze weinig capaciteit hebben. Mocht je wat langer willen vliegen zul je dus nog een setje batterijen aan moeten schaffen.

Pluspunten:
+ Leuk en makkelijk te besturen, echter zal dit zeker niet snel vervelen.
+ Stevige bouwkwaliteit zodat je niet snel iets kapot maakt.
+ Veel onderdelen beschikbaar.
+ Ook voor de beginner een leuk instap model.
+ Mooi uiterlijk, ook zeker niet onbelangrijk :P

Minpunten:
- Meegeleverde batterijen hebben weinig mAh.
- Buiten vliegen is mogelijk, maar met wat wind is dit echter wel een uitdaging opzich.
  donderdag 6 maart 2014 @ 19:33:57 #10
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_137457022
Ik mag eigenlijk niet spammen he maar ik heb een bootje gereviewd: http://fok.nl/641699
  donderdag 6 maart 2014 @ 21:08:27 #11
327191 RobertNL
For your gear.
pi_137461638
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:33 schreef Magneet het volgende:
Ik mag eigenlijk niet spammen he maar ik heb een bootje gereviewd: http://fok.nl/641699
Daar is dit topic toch voor ;)!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:10:31 #12
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_139710794


WLTOYS V272 | Zo, maar een paar woorden ff over de WLToys V272 dan nog. ;) De lui bij WLToys begonnen zo beetje de trend met de quadcoptertjes toen ze de V929 en V939 uitbrachten. Succes gegarandeerd en al snel volgden vele andere quadcopters, zelfs met ingebouwde camera's. En waar het veelal om supersizen en meer richting de sjieke Walkera's en DJI Phantoms ging, is het nu de beurt aan downsizen, hoe klein kun je een quadcopter krijgen. Het antwoord? Behoorlijk klein dus. :P Hopelijk komen ze binnenkort ook met formaat insect en 4K camera. :+




UITRUSTING | De V272 wordt geleverd met de V272, een Transmitter (TX), USB-lader en een reservesetje rotors (4 stuks). De V272 heeft blauwe led ogen die de voorkant aanduiden, aan de achterzijde zitten rode LEDjes. De TX, die op 6 AA-batterijen loopt, heeft ook hier verschillende modi, van 40% tot een 100% stuntmode.



SIZEWISE | De V272 wordt met recht 'nano' genoemd. Zoals je kunt zien is 'ie stukken kleiner dan de UdiRC U818A, WLToys V929 en zelfs de al vrij klein zijnde Hubsan X4 H107L V2.

VLIEGEN | De V272 is een pittig dingetje. Ook hier geldt net als de meeste andere rc vliegmasjiens: easy does it. Rustige microscopische inputs geven en het wil behoorlijk. Hij heeft een ingebouwde gyro die stabilisatie aanstuurt. Verder de boel netjes aftrimmen en hij blijft aardig op z'n plek hoveren. Up je de procenten gevoeligheid op de TX wat wordt het een acrobatisch ding. Bij flips en dergelijke is het doorgaans lastig, want je moet goed kunnen doseren en recoveren, als je bij de V272 echter de knop rechtsboven, op de schouder van de TX als het ware, indrukt, dan gaat 'ie in een 'stuntopdracht'-mode. Dan hoef je alleen de richting nog maar aan te geven, back- of frontflip? Barrel rolletje over rechts of links? Zodra je de input heeft gegeven vliegt de V272 de stunt en recovered ook weer. Dus als je bang bent dat je niet zo goed bent in 3D vliegen, het is echt peanuts.

CONCLUSIE | De V272 test de grenzen van het downscaling van vliegbaar rc spul. Hierdoor krijg je een miniscuul dinkie dat je gemakkelijk meeneemt (dat is, als je geen bezwaar hebt om ook de TX mee te nemen :P ). Tricks vliegen kan 'ie voor je doen en hij is best fel. Groot voordeel is ook de lage instijgprijs en je kunt 'em haast niet kapot krijgen.
Eventuele downsides: de V272 is door z'n kleine omvang wat gevoeliger voor atmosferische verstoringen en in het algemeen wat instabieler dan een V929 bijvoorbeeld. En daar kun je weer een 808 spycam onder hangen als je dat eventueel zou willen (hoewel de footage daarmee dan niet echt smooth is). Minder geschikt voor binnenshuis en toch weer iets van 10 USD duurder is natuurlijk wel in het achterhoofd te houden dan.

De V272 vind je via http://chinaprices.us?q=v272&from=25 het goedkoopst bij Tmart: http://www.tmart.com/Worl(...)ler-RTF_p238995.html .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 9 mei 2014 @ 19:13:41 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_139749168
leuk dingske hoor|!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 25 mei 2014 @ 18:27:05 #14
209721 Downstar
Moeimaker
pi_140352190
Zoals beloofd zou ik nog een review plaatsen van de SJ4000 action camera.


De camera heb ik gekocht bij tmart.com, die hem als goedkoopste op dat moment aanbood
(85$ = +- 60 euro).

Een link naar het product is hier te vinden:
http://www.tmart.com/SJ40(...)-Silver_p245155.html

De SJ4000 is een action camera welke vrij gelijkend is aan de GoPro (hero 3), zowel qua functies als qua uiterlijk. Echter is de prijs dus aanschaf dus een stuk lager! Nou is het natuurlijk niet eerlijk om een GoPro te vergelijken met een Sj4000 aangezien een gopro toch een hogere bitrate haalt, echt 60 frames per seconde in 1080p heeft etc.

toch zal voor de meeste van ons de SJ4000 meer dan voldoende zijn als action camera, zo ook voor mij :).

Specificaties van Sj4000 zijn als volgt:



Hieruit zijn de meeste uitspringende spec natuurlijk de mogelijkheid om in 1920x1080 te recorden, de accuduur(70 a 80 minuten op 1080p) en de wide angle lens van maar liefst 170 graden.
Ook de 720HD 60 frames per seconden functie lijkt een mooie feature van deze camera,
echter moet ik stellen dat de camera niet echt in 60 fps opneemt, maar dat deze 30 fps schiet en tussen elke frame een frame kopieert. (Frame duplication).. voor de rest ziet het er allemaal wel oke uit qua specs.

Een voordeel van de SJ4000 ten opzichte van andere op dit moment populaire (chinese) action cams (mobius, innovv C1 of C2) is dat deze met een zeer complete pack aan accessoires wordt geleverd.
Zo zijn er fietsmounts beschikbaar, mounts met stickers om bijvoorbeeld vast te zetten op je helm tijdens het motorrijden en wordt hij ook nog eens geleverd met een waterproofcase.
Iets wat bij een echter action camera in mijn ogen niet mag ontbreken, al zal je er niks mee doen..
Het is altijd handig om te hebben :P





Bij de SJ4000 heeft deze waterproof een belangrijke positie ingenomen doordat het vaak een benodigd basis element is wanneer men mounts wil gebruiken. Hieronder zie je een voorbeeld van een combinatie van verschillende mounts om de SJ4000 op je helm vast te zetten:



Voorlopig heb ik de camera een paar dagen in huis, maar ik ben echt zeer te spreken over de kwaliteit van het apparaatJE (hij is namelijk echt klein!). Zowel de bouwkwaliteit als het belangrijkste punt, de beeldkwaliteit, vallen mij niet tegen en zijn voor deze prijs zelfs erg goed te noemen.

De SJ4000 voelt stevig aan een heeft een rubberized rand om de gehele camera, welke zorgt voor een betere grip wanneer je de camera los in de hand vasthoud. De camera is klein, maar dit vormt in mijn ogen geen probleem om hem nog normaal vast te kunnen houden.

De beeldkwaliteit op 1080 (Full HD) is echt goed te noemen, het beeld neigt wel een beetje blauwig te zijn, wat weer resulteert in een wat koelere wereld. Maar dit valt eigenlijk alleen op wanneer je het vergelijkt met een andere camera. Qua scherpte van het beeld heb ik niks dan lof!
Zeker wanneer je het vanaf een afstandje ziet op een 42 inch scherm voelt het super scherp aan!

Naast goed beelden is er ook de mogelijkheid om foto’s met de camera te maken,
dit doet hij standaard op 12 Megapixel, maar men kan ook kiezen voor 8 of 5 MP.
Ook de foto’s zijn in mijn ogen goed te noemen voor deze camera.

De camera doet het naast overdag, ook redelijk tot goed in donker en schemering.
Al zullen er wel camera’s zijn die een betere nachtfunctie hebben denk ik.

Enkele fotos van en gemaakt met de SJ4000 staan hieronder in de spoiler omdat het er zo veel zijn :) :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De review is niet heel erg uitgebreid, wil je meer informatie kijk dan naar mijn Videoreview hieronder.
(tip kijk hem even in youtube zelf, anders krijg je eventuele opmerkingenbalkjes in youtube niet te zien!)


Er is momenteel ook weer een coupon beschikbaar voor de SJ4000 (alleen de zilver versie!) waarmee de prijs naar de oude actieprijs terug gaat waarin ik een aantal andere fokkers hem de voorgaande keer hebben gekocht. Dus van 99$ naar 85$!

http://www.tmart.com/SJ40(...)-Silver_p245155.html?

coupon: b480653a99
verloopt: waarschijnlijk over 2 dagen!?

Coupon kun je middels de 'proceed to checkout' invullen! (daarvoor moet je wel ingelogd zijn op de website).
pi_140352533
Is voor dit ding ook zo'n uitschuifbare stok te bestellen? en kan je makkelijk zien wanneer hij op het nemen is?
pi_140377209
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:38 schreef Anushaar het volgende:
Is voor dit ding ook zo'n uitschuifbare stok te bestellen? en kan je makkelijk zien wanneer hij op het nemen is?
een monopod heet dat :), is gewoon te bestellen ja
1 met normale mount past gewoon ;)

Er zitten leds boven op en aan de zijkanten die aangeven dat hij aan het filmen is ;)
pi_141877229


Zoals beloofd de review van de Jiayu G4s.
De inmiddels zeer geliefde en populaire telefoon op zowel FOK als Tweakers.net.

De telefoon is met name zo populair geworden door de prijs/kwaliteit-verhouding.
Middels deze review hoop ik jullie een inzicht te kunnen geven in de kwaliteiten en postieve/negatieve punten van de Jiayu G4s.

De review is opgebouwd uit een tekst review (die je nu dus aan het lezen bent :P) en een video review waarin ik meer in details treedt.

Veel plezier met kijken lezen :P!



Waar is die Jiayu G4s nou te koop dan?

Nouuuuu, daar komt hier het antwoord :P :

http://www.pandawill.com/search/result/?c=&q=49632+49591

Ik heb mijne weg bij www.pandawill.com aangezien hij daar nog als één van de weinige webshops in voorraad is/was. Ik heb 195$(+-143 euro) voor het toestel betaald. Ik heb de G4s laten verzenden met DHL en het was binnen 4 dagen in huis! Het zat netjes verpakt in een doosje, met daarin piepschuim+folie en daarin weer het Jiayu G4s doosje met telefoon en accesoires ^O^

Ik heb contact gezocht met Pandawill om te kijken of ik nog een kortingscoupon kon regelen voor de Jiayu G4s. Zoals ik wel vaker doe als ik reviews post. En ook dit keer is een webshop niet te beroerd geweest om de lezers van deze review wat extra korting te geven.

quote:
Coupon: G4SPW
Korting: 15USD
Verloopt: 11 juli 2014
Tot 11 juli geven ze dus iedereen 15$ korting, waardoor de totaal prijs op
+-180$ komt te liggen. Dat is +-132 euro maar voor deze geweldige telefoon :9~





Hierboven vind je de specificaties.
Eruit springende specificaties zijn met name:

• Octocore (8 kernen) CPU op 1,7 GHZ
• 2 GB RAM
• 4,7" Inch IPG OGS HD(720x1280) Gorrilla Glass 2
• 3000 MAH



Hieronder volgen wat foto's waarin het design van de Jiayu G4s wordt getoond.



































Hieronder staan fotos welke rechtstreeks zonder enige bewerking uit de Jiayu G4s zijn gekomen.
Deze fotos zijn geschoten in 13mp, echter zijn ze geresized om niet te grote foto's in dit forum te posten. De instellingen zijn bij allen op standaard blijven staan.

















De Jiayu G4s kost ongeveer 130-140 euro gemiddeld.
voor die prijs krijg je een octocore(!) op 1,7 ghz, 2 GB ram en een HD IPS scherm.
Voor die 130 heb je eigenlijk in Nederland niet ect wat, en moet je je budget opschroeven naar +-150 euro. Daarvoor koop je in Nederland net een Samsung Galaxy Ace 3 ofzo..
Met een 4.0' scherm op 480x800, 1,2 Ghz dual core en 1 GB RAM.
En laat ik het nog maar niet eens over de geringe capaciteit hebben van de batterij....

Oftewel je krijgt enorm veel waar voor je geld. Nu zeggen specs natuurlijk niet alles.
De telefoon kan alsnog zulke goede specs hebben, maar als de bouwkwaliteit en afwerking het laten afweten heb je er alsnog vrij weinig aan.

Gelukkig is dat bij de Jiayu G4s niet het geval, de afwerking is prima en de telefoon voelt echt niet goedkoop aan! Hij is wat aan de zware kant(komt met name door enorme batterij) maar dat is juist wat ik wel fijn vindt. De backcover heeft een rubberized coating welke meer grip leverd.

De batterij (van 3000 mah) zorgt ervoor dat je met gemiddeld tot hevig gebruik toch nog zeker 2 dagen kan doen op 1 acculading! In vergelijking met de Neo (1850mah) is dat echt een wereld van verschil. Zoals op de foto's te zien is, is het ook een wereld van verschil qua schermen.
De TFT van de NEO n002 valt in het niets! Natuurlijk is het niet helemaal eerlijk om een TFT schermpje te vergelijken met een IPS HD scherm, maar de Jiayu G4s doet in een snelle vergelijking ook niks onder voor het scherm in de Galaxy s3/s4!

Daarnaast vindt ik de camera leuke plaatjes schieten, ook in het donker is het een voordeel dat er een lichtsterke sensor in zit. (als je naar het plaatje hier boven kijkt, dan zie je dus 2 maal een zelfde foto. Eenmaal met de Neo, andermaal met de Jiayu G4s. Waar het bij de Neo al gauw te donker is, is het juist bij de Jiayu G4s nog prima te zien!

Een nadeel wat ik heb gevonden is de wat beperkte frontcamera, deze lijkt de focus meer te leggen in de diepte dan op het gene wat vrij dicht bij de lens aanwezig is.. Het kan toevallig in mijn model liggen, maar bij een frontcam verwacht je toch wel dat juist je gezicht scherm is en niet de muur achter je :P..
Echte nadelen daarnaast heb ik nog (gelukkig!) niet gevonden, voorlopig ben ik nog zeer tevreden met de telefoon!



Het beste is om de video even in youtube zelf te kijken!
Mochten jullie de video en deze review boeiend/leuk/interessant of wat dan ook :P
hebben gevonden. Een like op de video wordt op prijs gesteld ^O^



[ Bericht 11% gewijzigd door Downstar op 04-07-2014 02:20:19 ]
  zondag 6 juli 2014 @ 17:43:45 #18
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_141973651

Na veel goede ervaringen met Brainwavz een koptelefoon merk uit HongKong had ik een maandje terug maar weer is besloten iets nieuws van hun te halen. Mijn oog viel op de S1, een Mid/High range model van ze met goede specs. Met de FedEx shipping binnen drie dagen binnen :D. En nu wil ik graag met jullie mijn ervaring met de S1 delen.

Zoals ik al zei heb ik best al wel wat ervaring met Brainwavz, het bedrijf dat sinds 2008 bestaat heeft inmiddels een best groot assortiment gericht op "Bringing real earphones to real users at a realistic price". Over de jaren heen heb ik ervaren dat ze steeds betere koptelefoons gaan maken, ondanks dat de eerste koptelefoons die ze maakte al goed waren.. ze worden dus steeds beter. Heb onder andere ervaring met de Brainwavz Alpha, Beta, M1, M5 en de HM5 (headphones).

De S1 kwam met FedEx, eerste dag was ik niet thuis maar de tweede dag konden ze hem op de universiteit afgeven dus had ik hem al binnen 3 dagen totaal in huis :P Beetje gehavende FedEx doos maar daarin zat nog een witte doos en daarin de uiteindelijke verpakking.




De eerste indruk bij het uit de verpakking halen is zoals ik gewend ben qua packaging en design zeer uitstekend te noemen. De verpakking doet niet onder voor een westers merk. Er zitten verschillende 'fancy' stickers over de openingen zodat je kan zien dat de verpakking niet open is geweest, leuke toevoeging :9
Qua inhoud van de verpakking als in accessoire enzo is het ook zeker niet karig te noemen. Er worden speciale Comply Foam tips meegeleverd alsmede een aantal standaard tips.. je kan kiezen wat je fijn vind. Een zéér stevig opbergdoosje, volgens mij kan je bijna met een auto overheen rijden en dan zou je nog niets kapot zien gaan. Super chique afgewerkt, maar naar mijn zin wel iets aan de grote kant. Alle tips enzo hoef ik toch niet mee, als je die er uit haalt kan je er ongeveer twee a drie setjes koptelefoons in doen. Lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling. :7




Qua afwerking, aansluitingen etc. zit het snor bij Brainwavz. Waar goedkope merken nog van die plugjes gebruiken die binnen de kortste keren kabelbreuken opleveren zorgt Brainwavz er bij deze S1 zeker voor dat dat dat bij normaal gebruik echt verleden tijd is ^O^ De brede kabel zorgt er voor dat hij niet zo snel in de knoop raakt wat natuurlijk fijn is. Het ziet en voelt allemaal goed doordacht uit en is van hoge kwaliteit materiaal gemaakt.

Maar waar het natuurlijk uiteindelijk allemaal om gaat is het geluid. En over dat geluid valt nog een beetje te twisten. Já ze hebben een koptelefoon op de markt gebracht met echt goed geluid in een breed bereik, maar er zijn wel wat flaws.
De eerste indruk die ik had, eerste paar dagen was echt WOW. Super lekker geluid over bijna het hele spectrum, goede bas die er lekker inkickt :Y .
Maar nu ik gewend aan het raken ben aan de oortjes merk ik toch bij specifieke nummers dat de overall performance echt nog steeds top is maar sommige mid-tonen niet gehaald worden en de bas pas laat inkickt. Voor mijn gevoel zit er dus een gat tussen de mid-tonen en de bas die deze S1 niet helemaal lekker weer kan geven.




Overall conclusie over de S1 kan ik zeggen dat deze zijn geld waard is. Is hij dubbeldik zijn geld waard? Nee, dat niet. Maar voor de 60-80 dollar range is het wel echt een prima koptelefoon. Qua bouwkwaliteit kunnen ze er niet veel aan verbeteren. En in praktijk merk je niet veel van de kleine minpuntjes die ik opgemerkt heb tijdens het luisteren. Bij specifieke nummers merk je als je er écht op let dat het geluid niet optimaal is, maar toch is het mijn nieuwe dagelijks gebruik nr.1 koptelefoon O+ in combinatie met de meegeleverde Comply Foam tips geeft het echt een top luister ervaring _O_ .

De Brainwavz S1 is te koop bij MP4Nation voor $74,12.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  donderdag 10 juli 2014 @ 22:44:41 #19
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_142154871

Nou onderhand iedereen heeft wel een SJ4000 action cam in dit topic. Maar voor degenen die dit niet hebben en voor degenen die hem wel hebben en gewoon lekker deze review toch lezen... deze review:

Hij zag er zo leuk uit, dus ik moest hem hebben. Een tijdje geleden alweer had ik hem via Zarmark geïmporteerd in NL. Gelukkig geen belastingen of andere extra toeslagen betaald. Waarom bij Zarmark denk je dan.. nou omdat die gasten gewoon snelle service bieden, inc DHL 4 dagen en hij was in huis. En even testen of hij het doet voordat hij verzonden wordt, en prima after-service geven als iets kapot mocht zijn/gaan (ervaring mee :) ).

Waarom deze camera? Nou hij is cheap maar heeft toch de beeldkwaliteit en andere features die van een 'high-end' actioncamera verwacht. Dus 1920x1080 resolutie, een accuduur van 80 minuten op 1080p en een wide-angle lens van 170 graden.

Koop je de SJ4000 bij een goede dealer dan krijg je alle 'standaard' accessoires erbij. Dat is in dit geval een heel pakket, van een stoffen doekje om de lens schoon te maken tot een range aan koppelstukjes/mounts te zien op de foto hieronder:


Overige specificaties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan de SJ4000 bestellen in verschillende kleurtjes bestellen, ik heb gekozen voor de all-black edition, lekker incognito. Maar zoals je in het plaatje ziet is er ook keuze uit verschillende felle kleuren waaronder roze (speciaal voor Bobbert).

Bediening van de cam gaat eenvoudig door de aan knop aan de voorkant ingedrukt te houden tot er "Welcome" op het scherm staat. Dan kan je met dezelfde knop door het menu cyclen. Van Video modus, Foto modus, Foto/video bekijkmodus naar de instellingen. Op het scherm staat de nodige informatie weergegeven, zoals de nog beschikbare opname tijd, accuduur, resolutie van opname en current time en date. Deze datum moet je wel zelf instellen in de settings en dit moet elke keer als je de accu vervangt.
Gelukkig hoef je de accu niet te vervangen want deze kan je gewoon opladen door het hele toestel aan de PC/oplader te hangen.
Al het opgenomen video en foto materiaal wordt weggeschreven op de Micro-SD kaart die je aan de zijkant in het toestel stopt. Sluit je de cam op je pc aan en druk je één maal op de 'ok/record' knop bovenop verschijnt de SD-kaart als extern medium op je pc. Dus dan kan je gemakkelijk alle video en foto's naar je pc verplaatsen.

Tijdens het filmen geven twee indicator leds aan dat hij bezig is. Toch een handige feature wanneer het donker is en of de SJ4000 in zijn case zit en lastig te zien is of het nou wel of niet lukt.
Zit de cam in zijn onderwater behuizing kan je hem nog precies zo bedienen als wanneer deze er niet in zit, er zitten namelijk knopjes in deze externe behuizing die weer op de knopjes van de SJ4000 drukken.

Het filmen zelf gaat in de video-record modus door op de "OK" knop te drukken en als je daar weer op drukt stopt het filmen weer.
Het spreekt allemaal vanzelf bij dit speeltje.


"FULL WATERPROOF" staat tegenwoordig wel op meer dingen... maar of die écht waterdicht zijn? Er is maar een manier om dat te weten te komen. De baddertest:


Voor de rest ben heb ik niet echt veel referentie materiaal van andere action cams dus als je echt wilt vergelijken moet je even onderaan deze review kijken. Daar staan linkjes naar andere reviews en ook vergelijkingen met populaire andere action cams.

Persoonlijk vind ik met de video kwaliteit tijdens schikkende bewegingen, of stationair gewoon prima. Leuk voor in je action video's en zeker van genoeg kwaliteit om je vrienden en familie onder de indruk te laten zijn!


Voor de "actioncams" zijn er echt tientallen verschillende extra's te krijgen in china. Sommige handig, en sommige minder handig. Hieronder een paar tips van dingen die wel (redelijk) handig zijn:

- Monopod
- Travel bag
- Bike mount
- Floater
- Lens cap`(En een kleine "how to" van Monkeybrain KLIK )



Zelf heb ik geen andere action cam dan de SJ4000, maar er zijn genoeg video's online te vinden met vergelijkingen tussen de SJ4000 en andere populaire cam's:
quote:

Dit is echt z'n typisch Chinese gadget met een lekkere wow factor en eentje waar je zeker waar voor je geld krijgt. Natuurlijk zijn er minpunten maar de pluspunten en het toch wel beperkte kostenplaatje zorgt er zeker voor dat ik tegen iedereen zeg die er nog geen heeft "KOPEN!"!

Voor de beste video instellingen moet je ook een beetje kloten met de verschillende mogelijkheden.. zelf heb ik nu op aanraden van Igi0n deze instellingen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:52 schreef igi0n het volgende:

Persoonlijk vind ik deze instellingen het lekkerst werken;
Resolutie het hoogst (doohh)
HDR aan
Exposure +1/3

De rest heb ik gewoon laten staan op waar ze op staan. Eventueel kan je bij white balance nog instellen om wat voor weer het gaat (dag/avond/veel wolken etc) ^O^
Ik verwijs ook graag naar de review van Downstar voor meer videos en specs:
GC / [Gadgets] Chinese webshops reviewtopic #2 (grijze SJ4000)
Of zijn video review op Youtube.

Als je er zelf een gekocht hebt kan je voor het beste resultaat je firmware updaten naar de laatste versie. Check wel even of je de goede firmware versie hebt anders krijg je een 'white screen' LCD in plaats van mooi beeld ;)
De firmware kan je onder andere hier vinden.

Wil je deze cam ook kopen, dit kan onder andere via Zarmark :)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  zondag 13 juli 2014 @ 20:57:14 #20
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_142256173

Anderhalve maand geleden toch ook maar is de stap gewaagd van singel(dual) rotor helicopters naar de quadcopter. Wel een kleintje.. klein beginnen en later op weg naar het grote werk!
Na wat zoekwerk viel mijn oog uiteindelijk op de X6 (mini) quadcopter met ingebouwde camera functie. Met coupon toen voor z'n 30/35 euro inclusief shipping naar nederland kunnen halen. Twee weken later werd hij al bezorgd :7
Wel een beetje gedeukte doos, maar gelukkig had Aurabuy er goed bubblewrap om heen gedaan en was het überhaupt wel een goed ingepakt speeltje.
In de verpakking vind je de quadcopter zelf, een beschermingsring die je optioneel om de rotors heen kan bevestigen, een oplaadkabel (USB) en accu. Hiernaast zit er nog een extra set rotors bij en een tooltje om deze te vervangen. En dat deze erbij zitten is geen overbodige luxe. Na een maandje gebruiken en de nodige crashes beginnen ze toch wel beschadigd te raken dus ik denk dat ik ze de volgende keer vliegen maar is vervang.

De X6 is een quadcopter in de categorie “Mini-quadcopters”.
Hij is dus echt best wel mini, 12cm bij 12cm. Als je de rotorguard er omheen doet 14 bij 14.. maar nog steeds ongeveer net zo groot als je hand. De bijgeleverde remote is bijvoorbeeld al een stuk groter dan de quadcopter.


Ik heb verschillende helikopters gehad, van mini tot redelijk formaat.
En het blijft een uitdaging om er mee te vliegen, ondanks de gyrostabilisators, contra roterende rotor bladen.
De quadcopter in de lucht houden is en was verbazingwekkend makkelijk, gecontroleerd vliegen daarentegen. Dat is weer een heel ander verhaal en dat begin ik nu langzamerhand een beetje onder controle te krijgen, in de normale modus wel te verstaan en na eerst even goed de handleiding te hebben doorgenomen.. De normale modus houd in dat elektronisch gecontroleerde gyro-stabilisator aan staat.. hij blijft dus 'uit zichzelf' stabiel in de lucht. (Expert modus is echt .. impossible >.< _
Voordat je begint met vliegen moet je de quadcopter eerst even goed stabiel in de lucht zien te krijgen bij geen imput, in de handleiding (plaatje onder) staat duidelijk uitgelegd hoe het toestel getrimd moet worden zodat hij uiteindelijk op een en dezelfde plek in de lucht kan blijven hangen.
Elke batterij geeft je z'n 10 minuten vliegplezier en dan is het weer 45 minuten aan de oplader :)


De X6 heeft een 'speciale' feature, waar ik expres de quadcopter voor gekocht heb. Video.
En ja natuurlijk wist ik dat de beeldkwaliteit crappy zou zijn, maar ik wou gewoon ervaren hoe dat nou is z'n camera in een quadcopter. Klein beginnen en mogelijk later opwerken tot een octacopter met een SJ4000 ;)

De opname kan je starten door een klein knopje aan de zijkant van de quadcopter te drukken. Videobeeld wordt opgenomen op de micro-sd kaart in de achterkant van de quadcopter.
Ik heb voor jullie twee stukjes video bijgevoegd omdat het eigenlijk allemaal niet zo veel voor stelt.
Links een klein stukje van een 'normale' vlucht en rechts een stukje van een speciale feature van de X6 omdat hij automatische gyro-stabilisatie heeft.. een werp en vlieg actie. ;) Dus gewoon random de quadcopter in de lucht gooien en gas open. [ HIGH VOLUME WARNING ]

Zoals je kan zien is het beeld ‘redelijk’ maar heeft wel een beetje shake van de trillingen van de rotors. Maar dit valt me eigenlijk reuze mee. Resolutie is wel laag.. maar het is leuk als ‘speeltje’.

Voor de vliegervaring is het zeker een aanrader, de stabilisatie functie is echt een must voor beginners.. dan is het al moeilijk genoeg. De videofunctie tjah.. nutteloos speeltje ;)
Zou ik deze nu nog een keer kopen? Nee, dan zou ik een maatje groter gaan .. iets duurder.
Maar als eerste quadcopter was het een goede ervaring. De rotorguard is inmiddels afgebroken.. maar alle andere onderdelen van de quadcopter houden het verbazingwekkend goed uit. Zoals ik al zei kunnen de rotors inmiddels eigenlijk wel vervangen worden maar die kreeg ik er ook extra bij.
Ik heb 'm gekocht bij Aurabuy, nu kost hij $45,81 z'n 35 euro als je hem ook wilt kopen ;)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_142367734
Haha dan kom je er achter dat een van je buren ook Chinashopper is. Ik herken de flat :P
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  vrijdag 18 juli 2014 @ 18:38:56 #22
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_142452254

Na al een tijdje de Brainwavz S1 als paradepaartje gehad te hebben bleek ik na de review me toch te gaan storen aan de minpuntjes die ik ontdekt had in sound-signature. De beste mensen van MP4Nation hebben me overtuigd om de Brainwavz S5 te halen deze zou minder dat gat hebben wat ik bij de S1 toch storend begon te vinden.
Dus wederom bij MP4Nation via FedEx een setje oortjes laten komen en hier mijn review daarvan.
Voordeel van het via FedEx laten versturen is wel de service die je daarvoor terug krijgt. Drie á vier dagen shipping en een super chille after-service heb ik gemerkt. Bij de levering van zowel de S5 als de S1 was ik niet thuis de eerste keer. Dan wordt je gebeld wanneer en of waar je het pakketje dan graag zou willen ontvangen. Bij de S1 op de universiteit laten bezorgen en de S5 kon ik ‘sochtends voor 11 uur verwachten want dan zou ik niet meer thuis zijn. Prima!




De S5 kan je in hetzelfde rijtje scharen als de S5 qua afwerkingskwaliteit. Hoog dus, je kan zien dat over alles is nagedacht. Mooie platte kabels die minder snel in de knoop gaan is bijvoorbeeld z’n kwaliteitsfeature. De antracieten kabels passen mooi bij de zwarte plugjes en koptelefoons zelf. Minpuntje van de koptelefoons vind ik net als bij de S1 bij stereogebruik .. wat nou de rechtse en linkse is. Als je goed zoekt kan je het klein op de kabelaansluiting bij de koptelefoons vinden, maar dit vind ik persoonlijk eigenlijk te onduidelijk. Het is elke keer weer even zoeken. Daarnaast vind ik een minpuntje aan de S1 dat hij een 'rechte' 3.5mm headphone jack heeft. De headphone jacks die onder een hoek zitten lijken me toch wat minder snel stuk te gaan maar dat moet lang gebruik nog maar uitwijzen.
Bij de koptelefoon wordt een heel assortiment aan accessoires geleverd zoals je op de afbeelding kan zien (die van de doos komt) zitten er een assortiment aan oor plugjes bij maar ook een extra 1/4" plug die in je home-stereo set kan. Best een compleet setje dus :)



Qua sound signature vind ik bij de S5 gelukkig niet terug wat me bij de S1 is gaan sturen na een tijdje. De S5 heeft een overall lekker gebalanceerd geluid zonder dat ik echt merkbaar minder of geluid heb in bepaalde gebieden van het voor mij hoorbare geluidsbereik. Dus ook de bas is duidelijk aanwezig maar niet met overmaakt zoals je bij sommige goedkopere oortjes die wel veel bas willen hebben vaak merkt.
Als ik de S1 met de S5 vergelijk is de nieuwere S5 dus echt overall gebalanceerd qua geluid waar de S1 een paar kleine tekortkomingen heeft. Wat niet weg neemt dat ze allebei echt lekker luisteren voor normaal gebruik. De S5 is zeker mijn nieuwe top 1 koptelefoon en de S2 schuif door naar plaatsje twee, het wordt mijn running koptelefoon omdat het plugje van de S5 mij er toch wat breekbaarder uit ziet...



Bij de S5 zit hetzelfde hoesje als de S1. Best wel een 'uitzonderlijk' hoesje qua dat hij echt überstevig is. Ik vermoed dat juist doordat hij zo stevig moet zijn ook een beetje lomp is geworden. Maar als je je oortjes dag in dag uit in je tas of iets dergelijks meedraagt is een beetje bescherming nooit weg. Het hoesje bied plaats voor de koptelefoon zelf en daarnaast nog wat accessoires. Als je de koptelefoon zelf in het hoofdvak doet dus gewoon los in het hoesje heb je nog twee vakjes voor de accessoires. Nu heb ik daar extra oordopjes in zitten (meegeleverde Comply-Foam en extra setje van de M size die ik lekker vind) en aan de andere kant de meegeleverde 1/4" adapter plug en een garantiepapiertje dat er standaard bijgeleverd wordt. Zoals ik al zei is het hoesje een beetje aan de grote kant, hij meet ongeveer 8 x 6 x 3.5 cm (BxHxD).



De Brainwavz S5 zijn wederom een setje koptelefoons die in het rijtje toppers thuishoort bij mij. Qua bouwkwaliteit, geluid en overall presentatie is het echt een mooi staaltje werk. Qua geluids signature een mooi uitgebalanceerd geheel, niet te veel bas niet te veel hoge tonen, gewoon lekker.
Als je nog nieuwe koptelefoons zoekt of gewoon een setje top koptelefoons erbij wilt hebben dan kan je dit setje zeker kopen. Ik kan je garanderen dat je niet teleurgesteld wordt!


Brainwavz zit tegenwoordig ook op facebook als je op de hoogte wilt blijven van nieuwe koptelefoons die ze uit gaan brengen. Ik heb ze maar geliked want ja.. moet toegeven ik like ze wel heel erg!

Wil je de S5 ook hebben? Ik heb hem bij MP4Nation gekocht link.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_142524120
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 18:27 schreef Downstar het volgende:
Zoals beloofd zou ik nog een review plaatsen van de SJ4000 action camera.
[ afbeelding ]

De camera heb ik gekocht bij tmart.com, die hem als goedkoopste op dat moment aanbood
(85$ = +- 60 euro).

Een link naar het product is hier te vinden:
http://www.tmart.com/SJ40(...)-Silver_p245155.html

De SJ4000 is een action camera welke vrij gelijkend is aan de GoPro (hero 3), zowel qua functies als qua uiterlijk. Echter is de prijs dus aanschaf dus een stuk lager! Nou is het natuurlijk niet eerlijk om een GoPro te vergelijken met een Sj4000 aangezien een gopro toch een hogere bitrate haalt, echt 60 frames per seconde in 1080p heeft etc.

toch zal voor de meeste van ons de SJ4000 meer dan voldoende zijn als action camera, zo ook voor mij :).

Specificaties van Sj4000 zijn als volgt:

[ afbeelding ]

Hieruit zijn de meeste uitspringende spec natuurlijk de mogelijkheid om in 1920x1080 te recorden, de accuduur(70 a 80 minuten op 1080p) en de wide angle lens van maar liefst 170 graden.
Ook de 720HD 60 frames per seconden functie lijkt een mooie feature van deze camera,
echter moet ik stellen dat de camera niet echt in 60 fps opneemt, maar dat deze 30 fps schiet en tussen elke frame een frame kopieert. (Frame duplication).. voor de rest ziet het er allemaal wel oke uit qua specs.

Een voordeel van de SJ4000 ten opzichte van andere op dit moment populaire (chinese) action cams (mobius, innovv C1 of C2) is dat deze met een zeer complete pack aan accessoires wordt geleverd.
Zo zijn er fietsmounts beschikbaar, mounts met stickers om bijvoorbeeld vast te zetten op je helm tijdens het motorrijden en wordt hij ook nog eens geleverd met een waterproofcase.
Iets wat bij een echter action camera in mijn ogen niet mag ontbreken, al zal je er niks mee doen..
Het is altijd handig om te hebben :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij de SJ4000 heeft deze waterproof een belangrijke positie ingenomen doordat het vaak een benodigd basis element is wanneer men mounts wil gebruiken. Hieronder zie je een voorbeeld van een combinatie van verschillende mounts om de SJ4000 op je helm vast te zetten:

[ afbeelding ]

Voorlopig heb ik de camera een paar dagen in huis, maar ik ben echt zeer te spreken over de kwaliteit van het apparaatJE (hij is namelijk echt klein!). Zowel de bouwkwaliteit als het belangrijkste punt, de beeldkwaliteit, vallen mij niet tegen en zijn voor deze prijs zelfs erg goed te noemen.

De SJ4000 voelt stevig aan een heeft een rubberized rand om de gehele camera, welke zorgt voor een betere grip wanneer je de camera los in de hand vasthoud. De camera is klein, maar dit vormt in mijn ogen geen probleem om hem nog normaal vast te kunnen houden.

De beeldkwaliteit op 1080 (Full HD) is echt goed te noemen, het beeld neigt wel een beetje blauwig te zijn, wat weer resulteert in een wat koelere wereld. Maar dit valt eigenlijk alleen op wanneer je het vergelijkt met een andere camera. Qua scherpte van het beeld heb ik niks dan lof!
Zeker wanneer je het vanaf een afstandje ziet op een 42 inch scherm voelt het super scherp aan!

Naast goed beelden is er ook de mogelijkheid om foto’s met de camera te maken,
dit doet hij standaard op 12 Megapixel, maar men kan ook kiezen voor 8 of 5 MP.
Ook de foto’s zijn in mijn ogen goed te noemen voor deze camera.

De camera doet het naast overdag, ook redelijk tot goed in donker en schemering.
Al zullen er wel camera’s zijn die een betere nachtfunctie hebben denk ik.

Enkele fotos van en gemaakt met de SJ4000 staan hieronder in de spoiler omdat het er zo veel zijn :) :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De review is niet heel erg uitgebreid, wil je meer informatie kijk dan naar mijn Videoreview hieronder.
(tip kijk hem even in youtube zelf, anders krijg je eventuele opmerkingenbalkjes in youtube niet te zien!)


Er is momenteel ook weer een coupon beschikbaar voor de SJ4000 (alleen de zilver versie!) waarmee de prijs naar de oude actieprijs terug gaat waarin ik een aantal andere fokkers hem de voorgaande keer hebben gekocht. Dus van 99$ naar 85$!

http://www.tmart.com/SJ40(...)-Silver_p245155.html?

coupon: b480653a99
verloopt: waarschijnlijk over 2 dagen!?

Coupon kun je middels de 'proceed to checkout' invullen! (daarvoor moet je wel ingelogd zijn op de website).
Vond een stel video`s die jouw toipc mooi aanvullen :-)
We trappen af met een Nederlandse Test video
http://www.dailymotion.co(...)est-on-scooter_sport

Onderwater:
http://www.dailymotion.co(...)-testing-sj4000_tech
pi_142595130


Site : http://www.eachbuyer.com/(...)-silver-p316868.html

Prijs: $32.49 (¤ 24)

Inhoud:
• De egg quadcopter.
• Afstandsbediening
• Accu (350mAh 3,7V)
• Oplader via USB
• Handleiding (engels)
• 4 reserve propellers
• Schroevendraaier

Verder zul je nog een PC nodig hebben voor de accu op te laden en 6 AA batterijen die nodig zijn voor de afstandsbediening.

Als eerste ben ik begonnen met het opladen van de vlieg accu. Dit duurt ongeveer een uurtje als hij helemaal leeg is. Omdat ik geen zin had om een PC aan te zetten heb ik voor het opladen mijn mobiele USB power bank gebruikt. Dit werkt perfect zodat je eventueel ook ergens anders de accu op kunt laden. Opladen via een USB poort of USB lader werkt natuurlijk ook gewoon.

Als de accu dan is opgeladen kan het vliegen beginnen



Dit is de 1e keer dat ik met een quadcopter vlieg en ik moet zeggen hij vliegt best wel fijn. Op de afstandsbediening zitten een aantal wieltjes knopjes waarmee je de quadcopter zo af kunt regelen dat hij netjes op zijn plek blijft zweven. Als je dat goed gedaan hebt kun je er dus heel precies mee vliegen.
De Crash bestendigheid van de egg quadcopter vind ik zelf erg goed. Door een foutje van mij viel hij vanaf boven in de kamer naar beneden, hierbij lande hij op het onderstel en veerde weer terug naar boven om daarna op zijn kop terecht te komen. Maar toch schoot hierbij alleen maar 1 propeller los en was het alleen maar een kwestie van de propeller er weer op klikken en weer verder gaan met vliegen.
De accuduur vind ik bij deze kleine quadcopters altijd een wat minder punt. Hij kan op een accu ongeveer 10 minuten vliegen. En moet daarna dus 60 min laden. Wat ik wel goed vind van deze quadcopter is dat als de accu leeg is tijdens het vliegen dan zal de elektronica langzaam de propellers minder hard laten draaien. Waardoor de quadcopter dus rustig naar beneden komt. Ik zou dus aanraden om zeker wat extra accu’s erbij te bestellen. De lader die erbij zit heeft 2 uitgangen dus kan 2 accu’s tegelijk laden.

Conclusie:
Het is een heel erg leuke quadcopter, vooral voor beginners. Hij is degelijk en gaat niet snel kapot. Het beste is wel dat je er 1 of 2 accu’s extra bij haalt omdat je anders weer een uur moet wachten totdat je accu opgeladen is. En hij ziet er gewoon heel grappig uit als hij in de lucht hangt:



Mochten er nog vragen zijn over de quadcopter dan laat maar wat weten.
pi_142629277
Artikel: JJRC 1000B Mini 2.4GHz 6-Axis Gyro RC Remote Control Quadcopter Aircraft 360°Rotation
Link: http://www.eachbuyer.com/(...)otation-p313568.html
Prijs: 26,99 Dollar
Verzendkosten: Geen
Winkel: Eachbuyer.com

Verzending:
Mijn pakketje is verzonden met Swiss Post. Heb eigenlijk nooit eerder gebruik gemaakt van Swiss Post. Deze was in 13 dagen bij mij thuis.

Verpakking:
De quadrocopter was verpakt in de bekende vuilniszak :P Hierdoor was de doos minder goed beschermd van de quadrocopter. De doos heeft wat schade maar de inhoud was onbeschadigd.




Inhoud:
De doos bevat de quadrocopter, De controller, 4 reserver propellers, usb kabel om te laden. De quadrocopter is een stuk kleiner dan de controller. De controller is zelfs met 4 batterijen nog steeds licht.
[img]v47QCHcm.jpg[/img]

Ervaring:
De quadrocopter kan op een volledige batterij lading ongeveer 7 minuten vliegen. Via de computer laden duurt ongeveer 60 minuten. De handleiding legt stap voor stap de handelingen die je moet verrichten uit en heeft prima instructies om te snappen hoe alles werkt. Het is niet perfect maar zeker niet slecht.

Om te vliegen moet de stekker van de quadrocopter verbonden. Het kan lastig zijn deze weer te ontkoppelen als je het te strak vast maakt. Vliegen met de quadrocopter is wennen. Deze gaat namelijk niet direct omhoog maar vaak al naar de zijkant waardoor het balanceren lastig kan zijn. Tegen de tijd dat je hieraan begint te wennen raakt de batterij op en kan je weer laden.

De quadrocopter is vrij stevig. Bij crashes blijft de boel goed bij elkaar zo nu en dan vliegt er een propeller af als je crashed. Soms kunnen deze vrij ver vliegen waardoor je ze kan kwijtraken. Gelukkig zijn er 2 rode en 2 zwarte reserves meegeleverd.

De JJRC heeft 2 modussen en 3 snelheids instellingen. Bij de derde snelheid tevens de hoogste kan je flips maken. Daarnaast heeft de quadrocopter ook ledjes die aan uit gezet kunnen worden.

Het pairen tussen de controller en de quadrocopter is eenvoudig en is te zien aan de hand van de ledjes van de quadrocopter. Als deze snel knippert dan is deze aan het pairen en als het 1 x per seconde knippert dan is het gepaired. Trottle omhoog en als je dan een piep hoort is alles gelukt en kan je vliegen.

Foto's:


Eind Oordeel:
Voor deze prijs is het een mooie kleine en stevige quadrocopter. Het grote nadeel is de vliegtijd. Deze is maar 7 minuten en daardoor is het lastig om goed aan de besturing te wennen. Ondanks de reserve propellers kan je deze snel kwijtraken met name als je buiten vliegt. Heb er al bijna een in de tuin kwijtgeraakt.

P.S: Eachbuyer heeft momenteel een sale: http://www.eachbuyer.com/flashsale
pi_142709320
Goede Reviews! (TVP)
pi_142872467

Wederom een review van mij, de tweede chinese smartphone deze maand.
Hier kun je een eerder gemaakte review vinden van de Jiayu G4s

De review is opgebouwd uit een tekst review (die je nu dus aan het lezen bent :P) en een video review waarin ik meer in details treedt.

Deze telefoon heb ik aangeschaft als eerste smartphone voor mijn vader,
de vereisten waren alsvolgt:

< 5.0
HD of FHD.
2500 mah of meer

Ik gebruik zelf nog met veel plezier de Jiayu G4s, maar er is momenteel wat moeilijk aan te komen, en ik was benieuwd naar andere chinese merken. Om te zien of zei net zoals de Jiayu een kwalitatief goede telefoon op de markt konden brengen. Zodoende ben ik gestuit op de Newman K1s
bij pandawill voor een ongelovelijke prijs van 150$.

In deze review staat bovenstaande telefoon dus centraal
Veel plezier met kijken/lezen :P!


http://www.pandawill.com/(...)ra-black-p87977.html
Ik heb hem weg bij www.pandawill.com aangezien de Newman K1s daar de goedkoopste optie was, en momenteel kost hij zelfs nog maar 143$(+-¤105) ^O^.
Een in mijn ogen geweldige prijs voor een telefoon met onderstaande specificaties, maar specificaties zeggen helaas niet altijd alles, hoe voldoen deze specificaties in de praktijk?
Dat gaan we dus zien in onderstaande review :) !




Hierboven vind je de specificaties.
Eruit springende specificaties zijn met name:
• Octocore (8 kernen) CPU op 1,7 GHZ
• 2 GB RAM
• 5.0" Inch IPS OGS HD(720x1280)
• 2500 MAH



Hieronder volgen wat foto's waarin het design van de Newman K1s wordt getoond.














Hieronder staan fotos welke rechtstreeks zonder enige bewerking uit de Newman K1s zijn gekomen.
Deze fotos zijn geschoten in 13mp, echter zijn ze geresized om niet te grote foto's in dit forum te posten. De instellingen zijn bij allen op standaard blijven staan. Hiermee zijn de fotos naar mijn mening te weinig scherp. Het is aan te raden om de scherpte instelling op hoog te zetten, om zodoende een kwaliteit enigszins vergelijkbaar te krijgen met de Jiayu G4s. De kleuren van de foto’s over het algemeen komen wat blauwachtig over. De foto’s uit de Jiayu G4s zijn in naar mijn mening van betere kwaliteit.






Hieronder volgen foto’s welke gebruikt kan worden ter vergelijking met de camera van de Jiayu G4s.
Eerst volgt een foto met de standaard instellingen van newman K1s, daarna een foto vanuit de K1s met instelling scherpte hoog, en daarna een foto met standaard instellingen vanuit de Jiayu G4s.






De Newman K1s kost je ongeveer 105 euro, daarvoor krijg je een Octocore, 2 GB Ram, een 5 inch HD scherm en een batterij van 2500 mah. In Nederland krijg je dat echt niet voor elkaar!

Vergeleken met de Jiayu G4s, zijn er wat puntjes die net iets minder zijn.
Bijvoorbeeld het scherm, de camera en minder accu capaciteit. De voorkeur lijkt dus sneller naar de Jiayu G4s te gaan.

Toch moet je objectief zijn en concluderen dat de Newman K1s dan ook wel 30-40 euro goedkoper is dan de Jiayu G4s. Door dat prijsverschil mogen bovenstaande ‘minpunten’ dus worden geschrapt.

De telefoon is dus zeker een leuk alternatief voor de mensen die graag een Jiayu G4s wouden, maar die bijvoorbeeld maar een budget van +-100 euro hadden. Ook voor mensen welke het zat zijn te wachten voor de Jiayu G4s restock kunnen eens gaan kijken naar deze telefoon.


Het beste is om de video even in youtube zelf te kijken!
Mochten jullie de video en deze review boeiend/leuk/interessant of wat dan ook :P
hebben gevonden. Een like op de video en abonneren op mijn kanaal wordt zeer op prijs gesteld ^O^

  maandag 11 augustus 2014 @ 12:07:19 #28
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_143296760


Het is alweer een tijdje geleden maar toen was de lokale china shopping rage chinese gaming gear, muizen toetsenborden en koptelefoons.. toen op aanraden van de alwetende Shiz een Fühlen muis gehaald.
Een maandje geleden hield mijn toetsenbord er mee op dus besloot ik daar ook maar een chinees alternatief voor te halen. Een Fühlen want de muis die ik heb bevalt me echt uitstekend! Dus op de Fühlen Tmall wat uitgezocht en via een agent naar Nederland gehaald.



Mijn oog is uiteindelijk gevallen op deze combinatie: 富勒MK950 无线键



De muis in deze set van toetsenbord en muis is visueel gelijk aan de Fühlen X100 muis die ik al heb, onder de kap bleek deze bij aankomst alleen wel te verschillen. Dit had ik kunnen weten maar toch niet goed gelezen/gezien voor het bestellen.

Eerst even wat specs van het toetsenbord en de muis voor de gebruikservaring:
• Toetsenbord grootte : 466,79 * 185,44 * 30,37 mm.
• Muis grootte : 104.68 * 60.11 * 38.54 mm
• POM lagering voor de keyboard toetsen
• Spillproof toetsenbord (water loopt er doorheen)
• Gecombineerde wireless ontvangen (2,4Ghz, 10m range)
• Muis met instelbare DPI (1000/1500/2000DPI)



Volgens mij heb ik nog geen review van de X100 gedaan dus daar vertel ik nu ook meteen maar wat over. Deze muis heb ik na veel zoekwerk gevonden in China omdat ik op zoek was naar een muis die wireless was maar ook bedraad te gebruiken was (en dan tevens oplaad). In Europa is dit soort muizen al op een hand te tellen maar in China was het zoeken naar een speld in een hooiberg 8)7 . De X100 muis only bevalt me afgelopen maanden echt meer dan uitstekend naar de Logitech G700 die dit bedraad/wireless ook heeft.

De vorm van de twee muizen X100 en MK950 is hetzelfde, een medium formaat muis die goed in de hand ligt. Fijne duimsteun aan de zijkant heeft met daar twee extra navigator knoppen (oa handig bij browsen). De X100 heeft ook instelbare lichtjes die je via de bijgeleverde software kan instellen of gewoon random dingen kan laten doen zoals bij mij. De software hoeft dus niet geinstalleerd te worden om de muis(en) te laten werken. Plug en play ^O^

In beide muizen zit een vakje voor opslag van de wireless module, die van de MK950 is zoals je gewend bent van logitech en dergelijke klein, USB stekker en klein blokje. Voor de X100 is het een iets groter dingetje die wat verder uitsteekt.. hij werkt op een andere band met snellere verbinding bla bla :? , hoefde van mij niet echt maarja die draad/draadloos functie is wel :9~ . In de X100 zit dus een oplaadbare accu en de MK950 muis gaat een standaard AA? batterij. Hoe lang hij mee gaat, geen idee maar ben al twee weken nonstop aan het computeren.. en voorlopig gaat hij lekker door!

Op het onderstaande plaatje kan je de muis zien in vergelijking met een Logitech MX518, Fühlen X100, Logitech G700 en de Fühlen MK950.





Het toetsenbord heeft geen mechanische toetsen waar sommige gamers bij zweren maar voor mij was dit geen vereiste. Er zijn wel speciale "POM" lagers zodat er minder slijtage is en de toetsaanslag soepeler zou zijn. In praktijk merk ik dat het inderdaad lekker soepel loopt, geen toetsen die blijven hangen en de travel van de toetsen is ook lekker. Verder gaan er twee standaard AA batterijen in het toetsenbord. Er zitten twee pootjes onder die achteraan het toetsenbord op kunnen tillen voor een iets ergonomische houding. Het uiterlijk van het toetsenbord is echt goed uitgewerkt met een leuk lijnenspel en wat inkepingen/vormen. Ziet er lekker gelikt uit :9 .





De wireless combo van muis en toetsenbord is ondanks dat ik dat de muis iets anders was als gedacht (beter lezen :@ ) een verademing voor mijn bureau. _O_
Mechanisch/technisch gezien werkt alles ook top en voelt goed lekker aan. Geen merkbare lag of andere dingen om je aan te irriteren ontdekt.
Kortom echt een aanrader voor eenieder die een nieuw toetsenbord en muis combinatie zoekt. Wil je alleen een muis? Ga dan voor de iets duurdere Fühlen X100, dat bedraad opladen en gewoon door kunnen gamen ondanks dat je draadloze muis op is.. ideaal :7 .

Ook kopen?
Fühlen X100 Muis op Tmall en op cheapagency, even bericht bij je order dat je de korting wil verwerken :)
Gekocht via Cheapagency.com voor $16.9 (product) Service Fee $16.9*6%=$1 en shipping Fee $27.35.

Fühlen MK950 Muis en Toetsenbord op Tmall en op cheapagency (ook bericht sturen over korting)
Gekocht via Cheapagency.com voor $16.9 (product) Service Fee $16.9*6%=$1 en shipping Fee $15.04.
Zie net dat ik ze met extra Tmall korting had gekocht toen.. :P blijkbaar had Fühlen een aktie
Cheapagency gebruik af en toe.. ben Mistertao best wel zat qua dat ze geen paypal hebben enzo :X . Ze rekenen dus maar 6% fee en geen extra kosten voor paypal en dergelijke.. en shipping is ook prima via EMS (en in mijn geval ging het dan via TNT post.. binnen 1,5 week in huis). Kreeg trouwens ook netjes foto's voordat de items definitief naar mij verzonden werden.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:34:32 #29
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_143658067

Het opensource project Google cardboad is een knipoog van Google naar alle opkomende Virtual Reality brillen. Met deze budget variant bestaande zoals de naam al zegt voornamelijk uit 'cardboard' karton. Omdat het een opensource iets is hebben inmiddels veel chinese bedrijven het gekopieerd en is het dus beschikbaar van Chinese webshops. En ik kon het niet laten om deze nutteloze gadget dan toch ook maar te kopen :P en hierbij mijn review.

De kit komt als een opgevouwen stuk karton. Alle gaten en contouren zijn uitgesneden maar nog niet er uit gehaald. Dus je bent eerst even bezig met alle kleine rest-stukjes uit je cardboard te verwijderen. Dan kan je de cardboard in elkaar gaan knutselen en omdat er niet echt een handleiding bij zit moet je hiervoor even googlen naar een youtube filmpje/handleiding. Opzich kan je het zelf ook wel uitvogelen aangezien alles maar op een manier echt in elkaar past.


Als je de kit in elkaar hebt zitten kan je het klepje open doen en je telefoon er in plaatsen en dan met de klittenband sluiting weer dicht doen. Ik heb het met mijn Jiayu G3 gedaan. Officiëel ondersteund de cardboard maar een paar telefoons maar oficieus kan je met elke telefoon die een scherm groter dan 4.5" en kleiner dan 5.5" inch heeft de Virtual Reality experience ondergaan.


De app(s) die je gebruikt icm met cardboad zijn veelal gratis te downloaden van de google play store (zie link onderaan de review). De apps geven voor je linker en rechter oog een verschillend beeld, en door de twee lensjes die je in de kit zet lijkt het zo voor je ogen een 'in dept' ervaring te geven die helemaal om je heen zit. je kan door de bewegingssensors in je telefoon vrij van links naar rechts en boven onder bewegen waar het beeld aangepast wordt. Je lijkt dus "in" de wereld te zitten.

De gemaakte ervaring is voor de budget prijs die je betaald al best wel goed. In ieder geval goed om je een eerste kijk te geven in het "virtual reality' gebeuren. Wel merkte ik dat ik en anderen die de Cardboard gebruikt hebben een beetje dizzy worden van het gebruik.. al went het wel een beetje bij meer gebruik.
Omdat ik niet een telefoon met NFC en de andere 'vereiste' fancy features heb die google aanraad kan ik niet alle functies direct gebruiken. Maar als je de cardboard op hebt kan je via de grote neusopening met je vinger snel even het scherm bedienen zonder problemen.

Dus heb je een redelijk grote telefoon en wil je wel eens virtual reality proberen? Dan is de Cardboard kit uit china een prima optie voor jou ^O^

Mijn cardboard kit heb ik weg van Aurabuy. Ik zie dat hij nu nog een dollar goedkoper is dan wat ik er voor betaald heb :P Voor nog geen ¤5 euro heb je 'm dus al in huis, koopje voor de echte china-gadget addict! :7

Als je 'm binnen hebt kan je hem dus gebruiken met de officiële Google Cardboard Demo app:

Download de Google cardboard app van GooglePlay
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_143769721
Van eachbuyer heb ik een bluetooth speaker gekregen om te reviewen.
Het gaat hier om de volgende speaker: http://www.eachbuyer.com/(...)one-red-p182241.html
Een vrij compacte, merkloze speaker.

Review onder spoiler i.v.m. lengte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door johanndoe op 24-08-2014 14:11:14 ]
pi_144045199
Voor de vakantie wou ik een radiografische helicopter hebben omdat mijn zoon een andere had waarvan de trim niet meer werkte. Op Dealexterme vond ik deze WLToys S215 voor net iets meer dan $40.


De WLToys S215 helikopter is een radiografische mini helikopter die je kunt bedienen met je iPhone of Android telefoon. Dit is mogelijke door de bijgeleverde IR module die in de koptelefoonaansluiting van de telefoon geplaatst moet worden.



De WLToys S215 komt in een stevige doos vol met extra’s. Naast de helikopter me cameramodule zit het volgende in de doos:
1x USB oplaadkabel voor zowel de helikopter als IR module
1x micro SD kaart 512 MB
1x micro SD kaart USB lezer
2x hoofdrotorbladen (1x A, 1x B)
2x staartrotorbladen
1x handleiding in het Engels en in het Chinees



De WLToys S215 helikopter is klein maar ziet er degelijk uit en zit stevig in elkaar. Het is een hele kerstboom met alle LEDs maar gelukkig zijn ze uit te zetten. De WLToys S215 helikopter is eigenlijk bedoeld om in een omgeving te gebruiken zonder luchtstromen wat neerkomt deze helikopter eigenlijk voor binnengebruik bedoeld is. De bediening reageert goed vanaf de smartphone en tablet maar voor een beginner is dit toestel misschien wel wat lastig. Kijk wel uit met de Demo mode in een kleinere ruimte vanwege het gevaar dat de helikopter overal tegenaan kan botsen.

De WLToys S215 helikopter is een kleine maar degelijk gebouwde helikopter. De bediening vanaf de smartphone werkt verassend goed en simpel. Minder is de handleiding, het Engels is niet van een beste kwaliteit maar je komt er wel uit. Het vliegen met deze helikopter is mogelijk lastig voor beginners en zou een quadcopter een betere optie zijn.

Mocht je meer willen weten een uitgebreide review van deze RC helicopter staat hier.
pi_144050105
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 22:53 schreef Chocoball het volgende:
Voor de vakantie wou ik een radiografische helicopter hebben omdat mijn zoon een andere had waarvan de trim niet meer werkte. Op Dealexterme vond ik deze WLToys S215 voor net iets meer dan $40.
[ afbeelding ]

De WLToys S215 helikopter is een radiografische mini helikopter die je kunt bedienen met je iPhone of Android telefoon. Dit is mogelijke door de bijgeleverde IR module die in de koptelefoonaansluiting van de telefoon geplaatst moet worden.

Waarom geen 4 kanaals? Een 3.5 (eigenlijk gewoon 3 kanaals) ben je heel snel op uitgekeken. Is totaal geen uitdaging om mee te vliegen.

Je had beter voor een Hubsan x4 (met camera) kunnen gaan of een Cheerson CX-10. Quadcopter vind ik ook makkelijker/stabieler vliegen.
pi_144077019
Onda V820 tablet

Specs

• Scherm: IPS 8 inch 1280 x 800 (16:10)
• CPU: Allwinner A31s ARM Cortex-A7 Quad-Core Processor, 1.2 GHz
• GPU: PowerVR SGX 544MP2
• Android: 4.2
• Geheugen: ROM: 1GB, RAM: 16GB
• Batterij: 4200 mAh
• Diverse: Wifi, 2Mpix back, 0.3Mpix front camera
• Afmetingen: 206 x 122 x 8 mm

Gekocht
Bij TinyDeal, voor $125.99, met 6% coupon (6offshare maar is expired ;( ) kwam dit op $118.5 (ong. 90EUR).
Besteld op 20/8, met free shipping geleverd op 28/8 met PostNL (niet thuis; bij bPost gaan afhalen op 29/8); zeer snelle levering dus :D

Foto's
o.a. vergelijking met Cube U9GT3 (8-inch RK3188 tablet)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Screenshots
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ervaringen
• Kwam met nogal wat Chinese apps, een groot deel ervan kunnen de-installeren, de andere disabled.
• Komt met een Onda-launcher, maar heb liever een andere; zonder problemen kunnen vervangen.
• Batterij is naar mijn gevoel ook goed
• Gebruikservaring is goed; het scherm kan me ook bekoren.
• Enig nadeel is de positie van het micro-SDHC slot, dit zit onder een 'klepje'...

Prijs-kwaliteit ben ik zeer tevreden, voor dit geld koop je in Belgie een single- of dual-core tablet met veel minder scherm en minder RAM/ROM...
pi_144081136
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 00:46 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Waarom geen 4 kanaals? Een 3.5 (eigenlijk gewoon 3 kanaals) ben je heel snel op uitgekeken. Is totaal geen uitdaging om mee te vliegen.

Je had beter voor een Hubsan x4 (met camera) kunnen gaan of een Cheerson CX-10. Quadcopter vind ik ook makkelijker/stabieler vliegen.
Over de Hubsan had ik pas gelezen nadat ik deze al had. Het is een leuk dingetje, stevig en de software werkt goed. Mocht ik er op uitgekeken ben wordt het misschien een Hubsan.
pi_144082699
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:10 schreef Chocoball het volgende:

[..]

Over de Hubsan had ik pas gelezen nadat ik deze al had. Het is een leuk dingetje, stevig en de software werkt goed. Mocht ik er op uitgekeken ben wordt het misschien een Hubsan.
Ik heb de Cheerson en twijfel of ik voor de Hubsan met 2.0 cam moet gaan of de Hubsan FPV (first person view). Vraag me af hoe goed die FVP werkt bij zo'n kleine quadcopter.
  zaterdag 6 september 2014 @ 21:42:30 #36
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_144254602

Een review van mijn laatste aankoop op het koptelefoongebied.. de Brainwavz R3 Dual Dynamic driver koptelefoon. Mijn eerste dual-driver koptelefoons, en het valt niet tegen! Ik had niet z’n haast met deze dus heb hem gewoon via de normale post laten bezorgen ipv voor FedEx oid te kiezen. Hij wordt weer geleverd in een stevige doos met daarin de ‘fancy’ verpakking.




De R3’s overall uitstraling is niets meer en niets minder dan kwaliteit. Alle details zijn goed uitgewerkt en het lijkt alsof overall over nagedacht is. De oortjes zelf bestaan uit een aluminium behuizing die erg groot uitziet, maar in praktijk valt dit wel mee.
De kabel zit met je telefoon verbonden door en semi-flexible plug die onder een hoek van 45° graden. De gebruikte kabel is van het slag, dik, dikker dikst. Ietwat overdreven voor mij maar ik kan me voorstellen dat je deze bijna niet kapot krijgt, wat wel wenselijk is met wat meer high-end koptelefoons. Alle overige verbindingen, onder andere de splitsing en earphone connector zijn van hetzelfde flexibele materiaal gemaakt en geven de R3 een kwalitatief hoge uitstraling zonder dat het overdone is (zoals bij enkele andere Brainwavz). Op de foto hieronder kan je zien wat het verschil van een singel-driver S1 (links) en de dual-driver R3 (rechts) is.



De koptelefoon is bedoeld als een over-ear koptelefoon, dus dat de kabel vanuit de oortelefoon langs de voorkant van je oor en dan boven je oor langs naar achteren loopt. Dit is iets wat ik bij sommige koptelefoons echt kan waarderen in gebruiksgemak (het blijven zitten tijdens gebruik). Bij de R3 viel het comfort ‘over-ear’ een beetje tegen. Of het nou is doordat de R3 relatief groot is of de kabel te stevig is.. het zit gewoon niet heel lekker over-ear. Toen ben ik weer terug gewisseld naar het ouderwetse dragen, met de kabel gewoon naar beden. Dit in combinatie met de bijgeleverde Comply oordopjes zorgt voor een super draaggemak en ze blijven ook echt prima zitten ondanks de grote vorm en het gewicht.
Qua accessoires is de Brainwavz net als de eerder gereviewde S1 en S5 meer dan compleet. Bijgeleverde earbuds zorgt dat hij bij iedereen perfect past. Daarnaast zit er weer een garantiepapiertje bij (24 maanden, 2 jaar dus), een 3,5mm naar 6.5mm (versterker/stereo jack) verloopstukje en het mooi stevige hoesje waar ik eerder dit over schreef:
quote:
Best wel een 'uitzonderlijk' hoesje qua dat hij echt überstevig is. Ik vermoed dat juist doordat hij zo stevig moet zijn ook een beetje lomp is geworden. Maar als je je oortjes dag in dag uit in je tas of iets dergelijks meedraagt is een beetje bescherming nooit weg. Het hoesje bied plaats voor de koptelefoon zelf en daarnaast nog wat accessoires. Als je de koptelefoon zelf in het hoofdvak doet dus gewoon los in het hoesje heb je nog twee vakjes voor de accessoires. Nu heb ik daar extra oordopjes in zitten (meegeleverde Comply-Foam en extra setje van de M size die ik lekker vind) en aan de andere kant de meegeleverde 1/4" adapter plug en een garantiepapiertje dat er standaard bijgeleverd wordt. Zoals ik al zei is het hoesje een beetje aan de grote kant, hij meet ongeveer 8 x 6 x 3.5 cm (BxHxD).


De Brainwavz R3 geven net als bijna alle andere Brainwavz koptelefoons een uitstekende bang voor buck audiokwaliteit.
Het hebben van twee drivers betekend niet meteen twee keer zo veel volume en/of twee keer zo goed geluid. Het hebben van twee drivers is zelfs best een tricky iets op het gebied van koptelefoons. De aansturing van de twee losse speakers per oortje moet precies goed afgestemd zijn en het geluid van de speakers moet gelijktijdig en goed ‘gemend’ bij je oor aankomen. Bij de R3 is dit doormiddel van de zogenaamde “Blending chamber” gedaan, de ruimte tussen de twee speakers die aansluit op het geluidskanaal. Een van de twee speakers is voor de bas en mid-tonen en de andere speaker is voor de hogere tonen.
Dit levert een geluidskarakterestiek af met gedetailleerde hoge en midden tonen met een duidelijke maar niet overweldigende bas. Overall een breed en gedetailleerde geluidsoutput.



Mits je de geode earplugs combineert met de R3 sluit deze omgevingsgeluid bijna volledig af. Top als dit je doel is maar kijk uit met het gebruik van koptelefoons in bijvoorbeeld het verkeer! Het kiezen van de juiste earplugs moet je op gevoel doen, bij de R3 wordt een heel assortiment aan verschillende soorten en maten earplugs bijgeleverd dus er moet altijd wel iets voor jou tussen zitten.




Overall is de Brainwavz R3 alles wat je van een dual-driver earphone mag verwachten. Naast de hoge bouwkwaliteit en breed pakket aan accessoires een brenger van uitstekende geluidskwaliteit. Een geluidskwaliteit die met name veel details laat zien en overall goed is, niet specifiek op bepaalde geluidsgebieden uitblinkt of slecht scoort. Ondanks dat hij erg groot lijkt is het draagcomfort goed te noemen en heb je daar echt geen last van.

Al heb ik heel af en toe het gevoel dat mijn telefoon en MP3 speler wat aanstuur-power tekort komen. Vandaar dat ik een mobile Amp besteld heb van het in hifi wereldje bekende merk Fiio. Vroeger (enkele jaren geleden) de heilige graal van beter geluid, maar tegenwoordig hoor je er maar weinig over. Ben benieuwd of die amp nou echt zo veel impact heeft op het geluid, dus zodra deze binnen is en getest is komt daar een mooie review van met mijn bevindingen.

Wil je de Brainwavz R3 ook kopen? Deze is te koop bij MP4Nation voor $129.50.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  zondag 7 september 2014 @ 18:41:41 #37
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_144279389

Hallo Mensen, vandaag een dubbele review van twee foto-gerelateerde items.
- Foto light studio
- Video dolly

Deze items heb ik besteld om hier voor mijn studie betere foto/video beelden mee te kunnen maken maar natuurlijk ook om jullie china shopping verslaafden betere reviews te kunnen leveren! De video dolly stond al tijden op mijn verlanglijstje, en de lightstudio is een kleine investering maar met over het algemeen goede resultaten.
De twee items tegelijk bij de welbekende shop Banggood.com gekocht, maar ze zijn apart geshipped. Vast van twee verschillende warehouses ofzo. Ze kwamen niet op hetzelfde moment aan, maar een dagje later. En ze hebben er 12 en de andere dus 13 dagen over gedaan.



De foto light studio is een vierkante tent van 50 bij 50 cm die als z’n 2 seconds decathlon tent ontplooit. Opzetten is dus heel gemakkelijk en snel gedaan. Doel van de tent is om het licht gelijkmatig op je object te laten vallen en reflecties te voorkomen. Als je de tent ontplooit zit er aan de voorkant een groot gat waardoor je het binnendoek kan ophangen welke een mooie kromming maakt als backdrop voor je object. De binnendoeken die bijgeleverd worden zijn blauw, zwart, wit en rood dus je kunt er een kiezen welke jou object het beste uit laten komen .Op verschillende plekken zit klittenband om deze vast te maken, ook op de voorkant zit nog klittenband om een afsluitend doek te spannen met een opening voor je camera.
Het resultaat van de light tent is meteen zichtbaar op je object, geen vervelende spiegelingen of ongelijk verlichte plekken meer. Als je klaar bent komt de uitdaging van het opvouwen. Maar gelukkig zijn er op altijd filmpjes met uitleg hoe dat moet. Dus dat is uiteindelijk ook zo gedaan.
Mijn eindoordeel over deze lightstudio is dat het een koopje is en het gewenst effect zeker bereikt wordt.
Foto light studio bij Banggood.com voor ¤13,09.



Een echte must-have gadget voor iedereen die af en toe een leuke video wilt maken of reviews doet van producten (met video). En anders.. ook een leuke gadget eigenlijk :P
De video dolly is in weze een rolschaats meet daarop mouts voor je camera ¼” threat. De wielen kan je draaien en dan vast zetten om een bocht te maken of recht vastzettend zodat hij in een recht lijn gaat. De bedoeling is dat je dan een vloeiende video kan maken. Ik heb hem gebruikt in combinatie met mijn Monopod en de SJ4000 en mijn normale camera.
Kwalitatief is het allemaal redelijk, niet super mooi uitgewerkte details en een klein beetje losse verbindingen out of the box. Maar als je alles even goed aanschroeft doet hij z’n werk goed, dus voor het kleine bedrag wat je ervoor betaald mag je eigenlijk niet klagen.

Ik heb wat proefvideo’s gemaakt om functionaliteit te testen en te laten zien, de video is gemaakt met mijn SJ4000 en normale canon camera.



Mijn eindoordeel is dat het een leuke gadget is die precies het effect bereikt wat ik wilde bereiken voor een top prijsje! De roller op zich is heel stabiel je hebt alleen een extra opzetstukje nodig om te zorgen dat je camera iets hoger zit dan de dolly, jammer dat dit er niet bij zit. Voor de rest valt er niets op aan te merken.
Foto/Video dolly bij banggood.com voor ¤12,87.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_144338301


Weer een reviewtje, dit keer geen smartphone, maar wel een ander android-based device.
De Minix NEO X8-H Media speler.
De review is opgebouwd uit een (korte) tekst review (die je nu dus aan het lezen bent :P) en een video review waarin ik meer in details treedt. Deze tekstuele review heb ik eigenlijk vrij vlot in elkaar geflanst, het kan dus hier en daar zijn dat er spelfouten/incorrecte zinnen in staan. Excuus daarvoor!

De NEO X8-H heb ik aangeschaft ter vervanging van mijn AC ryan Mini HD mediaspeler.
Deze functioneert nog goed voor het afspelen van full HD films, maar de reden voor een nieuwe mediabox is met name de extra functionaliteit die Android met zich mee brengt.

Ik heb eerder een Mk802 Android stick gereviewd en een tijdje gebruikt.
De functionaliteiten die Android me toen boden was een leuke extra, echter kon hij mijn AC Ryan niet vervangen doordat met name een ethernetpoort en optical audio ontbrak.

Een nieuwe mediaspeler gebaseerd op Android, moest dus in ieder geval bovenstaande requirements hebben. Zodoende kwam ik er al gauw achter dat ik niet moest gaan voor een Android stick, aangezien deze zo compact mogelijk worden gemaakt. Hierdoor is er geen plek voor poorten als ethernet en optical audio. Het moest dus een boxje worden welke toch nog redelijk compact zou zijn. Na wat research en tips (thanks Shiznuts :) !) ben ik zodoende gestuit op de Minix series.

MiniX is een fabrikant uit Hongkong welke verschillende mediaboxjes aanbied.
De boxjes staan bekend om hun compleetheid(qua aansluitmogelijkheden) en nette design.
Ze starten bij de Mini NEO X5, dit is een mediaboxje welke je voor +- 55 euro al kan kopen.
Hiervoor krijg je een dualcore, 1 GB RAM mediaboxje welke draait op Android 4.0.

Als ik wat wil, dan wil ik ook vaak graag het laatste/nieuwste model hebben uit een serie,
omdat ik graag de nieuwste techniek(en)/features in huis haal. Noem me dus gerust een early adopter :D !

Het laatste model in de Minix NEO serie is in dit geval een X8-h.
Deze heb ik aangeschaft en hier volgt dus nu de review over!

Veel plezier met kijken/lezen :P!


Ik heb hem gekocht bij tmart.com.
Tmart heeft de gehele collectie van MiniX neo in hun assortiment en zijn momenteel 1 van de goedkoopste aanbieders.

http://www.tmart.com/MINI(...)tandard_p266995.html

Hij is hier voor 150$(115 euro) te koop.
Hierbij krijg je momenteel tevens een Neo M1 airmouse gratis bijgeleverd.




Bron: http://www.hardwareguruxbmc.nl/
Hierboven vind je de specificaties.
Eruit springende specificaties zijn met name:
• Octocore (8 kernen) GPU
• 2 GB RAM
• Quadcore processor (2.0 Ghz)
• Dualband Wi-Fi en android 4.4

Voor een mediaspeler is de GPU een belangrijk onderdeel, in deze X8-H zit dat wel snor.
Doormiddel van een octocore uitvoering van de mali-450 is het zelfs mogelijk om de zelfs de opvolger van FullHD af te spelen (4K of beter bekend als UltraHD).

De andere specificaties maken het gebruik aangenamer, een 2 GHZ Quadcore processor is voor een mediaspeler eigenlijk een overkill. Een Dualcore processor zal ook zeker voldoen voor het afspelen van films. Echter als het er inzit, waarom zal je er dan geen gebruik van maken :D!?

Daarom is het leuk om de minix niet alleen als mediaspeler met bijvoorbeeld XBMC te gebruiken,
maar er ook andere dingen mee te doen, Wat je allemaal kan doen naast video’s bekijken zie je hieronder in de uitgebreide video.















De metro achtige launcher wel gemaakt is door Minix.

De laucher werkt in feite door verschillende koppelingen te maken
Onder bijvoorbeeld de koppeling muziek vind je onder andere Google play.


App drawer in minix launcher


Apart minimalistisch instellingen menu van minix.


Antutu benchmark score.

Apps kunnen net zo worden gesloten als met een normale android launcher
of kunnen doormiddel van de ‘alle apps sluiten’ knop zoals deze in de eerste screenshot te zien is. .


Een aantal testen laten lopen op zowel wifi als ethernet.
Ik scoorde vrij laag in het begin, echter bleek later dat dit te maken had met een server waar in op teste. De 4 laatste testen zijn getest door op zowel Wi-Fi als ethernet met 2 verschillende servers te laten testen. Hieruit is te zien dat de score voor ethernet gemiddeld zo rond de 90 mbit lag
Op Wi-Fi schommelde het nog wat maar was het gemiddeld wel rond de 23 mbit.



Live tv-kijken met de ziggo app

Het WIFI bereik is meer dan prima, deze screen is vrijwel naast mijn router gemaakt.
Echter heb ik het boxje ook een tijdje boven getest en daar had ik nogsteeds een prima signaalbereik.



Natuurlijk is er ook een volledig werkende playstore aanwezig, waardoor je tig extra functionaliteiten aan de mini x8-h kunt geven.


webbrowsen is mogelijk, alleen wordt het er door de DPI van de X8-h niet echt leuker op naar mijn mening, Echter kun je de DPI aanpassen wanneer je het boxje root.
Dan kun je doormiddel van een kleine aanpassing in de build.prop er voor zorgen dat webpagina meer beeldvullend wordt.



Het is echt een leuke mediaspeler, en je krijgt zeker waar voor je geld.
Het kan de nieuwste resolutie aan en is met zijn andere specificaties zeker toekomst gericht.

Met de X8-H heeft men tevens een ingebouwde chip die DTS en Dolby digital afhandelt.
Wanneer men het doorstuurt naar een receiver, dan kan men het zelfs af met een X8
(vrijwel gelijk aan de X8-h, op de chip en 8GB rom na). De prijs voor de X8
is zelfs nog lager (129$). Dan krijg je in feite nog meer waar voor je geld.

Een ander bijkomend voordeel van de minix x8-h is dat er een goede community beschikbaar is,
er komen dus continue fixes en nieuwe firmware uit. Momenteel zijn er wat bugs met bijvoorbeeld de Netflix app. Minix is momenteel bezig met een final firmware waarin dit is gefixt.

Door deze goede community is het zelfs zo dat de XBMC app geoptimaliseerd is voor het gebruik met de Minix Neo X8-H! iets wat bij veel andere boxjes niet het geval is en daardoor vaak niet lekker werkt. In de periode dat ik de X8-h nu heb gebruikt heeft XMBC geen crashes gehad en draait het lekker soepel.

Nadelen aan de X8-h heb ik op het ontbreken van een gigabit ethernetpoort eigenlijk niet.
Nu is Gigabit misschien nog niet echt een vereiste, toch is het jammer dat op zon mooi apartje een standaard als gigabit ontbreekt.
De firmware is verder nog wat buggy hier en daar, maar daar wordt dus aan gewerkt.

De bijgeleverde airmouse heb ik zelf niet in gebruik, dit komt doordat hij gek genoeg nog wel eens wil haperen. Ik heb daarnaast zelf een Measy RC11 in huis welke de airmouse functie integreert in een keyboard afstandsbediening.




Het beste is om de video even in youtube zelf te kijken!
Mochten jullie de video en deze review boeiend/leuk/interessant of wat dan ook
hebben gevonden, een like op de video en abonneren op mijn kanaal wordt zeer op prijs gesteld ^O^ !


[ Bericht 0% gewijzigd door Downstar op 09-09-2014 13:44:36 ]
pi_144421965
Schrijf, tekst, woord, spel, gramatica en andere fouten graag melden via een privébericht.
Versie 1.0; 11-09-2014


- Inhoudsopgave

1. Inleiding

2. Specificaties

3. Bestellen & ontvangen
- 3.1 Unboxing
- 3.2 Design en bouwkwaliteit

4. Scherm

5.Prestaties
- 5.1 Benchmarks
- 5.2 Connectiviteit
-- 5.2.1 GPS
-- 5.2.2 WIFI
-- 5.2.3 Bellen
-- 5.2.4 3G
-- 5.2.5 ROM & SD snelheid

6. Camera
- 6.1 Camera achter
- 6.2 Camera voor

7. Software

8. Batterij & Powerbank
- 8.1 Batterij
- 8.2 Powerbank

9. Conclusie

- 1. Inleiding

Als je 3 jaar geleden had gevraagd wat ik van de Chinese budget-toestellen vond en of ik er een zou kopen, dan had ik je raar aangekeken. De toestellen draaiden toen nog veelal op Java en het enkele toestel dat wel op Android draaide was zo traag dat het biFvan nnen een dag het raam uit zou gaan. Toentertijd zeker mijn tijd en geld niet waardig.

Maar de afgelopen jaren is er veel veranderd; de Chinese smartphonemarkt ontwikkelde zich in een zeer snel tempo. Zo kwamen er steeds betere processors van het merk MediaTek en gingen de bouwkwaliteit, looks (geen namaak) en batterijduur stevig omhoog! De huidige Chinese toestellen van 80-200 euro vormen op papier een waardig alternatief voor de midrange-toestellen van bekende merken.
Begin juli 2012 las ik een review over de Jiayu G2 op FOK!, door deze review heb ik mijn eerste Chinese toestel besteld. Toen deze binnen kwam was er toch een soort WOW-factor; voor 150 euro zo'n toestel met dit scherm (IPS) en deze snelheid?! De toestellen die in Nederland voor deze prijs verkrijgbaar zijn draai(d)en veelal op de Qualcomm MSM7227. In vergelijking met deze en vergelijkbare processoren voelde de MTK6575 zo veel sneller aan!

Een hele tijd en verschillende andere toestellen zoals de Neo N002, Jiayu G2(s), Jiayu G3(T), Jiayu G4(T), Inew V4, DOOGEE DG350, etc. Is het tijd geworden om weer eens een nieuw Chinees toestel beter aan de tand te voelen.

ThL ofwel: "Technology Happy Life" is een Chinese telefoonfabikant die sinds 2002 toestellen produceert. De laatste jaren was het voor mij een alles behalve interessante fabrikant. Klonen, logo's, namen alles wat los en vast zat werd door ThL gekopieerd.
Gelukkig lijkt er bij ThL een goede verandering te zijn doorgevoerd. Minder klonen, meer eigen ''design'' en nieuwe functies! Tijd om eens een ThL te testen dus.

Mijn oog is op de ThL 5000 Ultraphone gevallen. Dit is één van de nieuwe modellen van ThL. Gezien de grote batterij en powerbankfunctie vond ik dit een interessant toestel om eens te testen.

- 2. Specificaties

SOC (System on a Chip):
Fabrikant: MediaTek

CPU:
Ontwikkelaar: ARM
Structuur: Cortex A7
Rekenkernen: 8
Kloksnelheid: 2.0GHz

GPU:
Ontwikkelaar: ARM
Structuur: Mali 450 MP
Rekenkernen: 4
Kloksnelheid: 700MHz

Modem/connectiviteit:
2G Netwerk: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Netwerk: WCDMA 850/2100
Maximale snelheid: 11.5 Mbps up / 42.2 Mbps down
Sim: Dual-sim / Dual standby (Max 1 gelijktijdig in gebruik)
WIFI: B/G/N
Bluetooth: 4.0
GPS: Ja
FM: Ja
NFC: Ja

Geheugen
RAM: 2GB
Flash: 16GB
Beschikbaar: 12,18GB
Micro SD: Ja, tot 64GB
Scherm
Formaat:5 inch / 12,7 cm
Resolutie: 1080x1920 pixels (~441 PPI)
Techniek: LCD - IPS
Glas: Corning Gorilla glass 3
Multitouch: 10 punten
Camera
Back: F2.2 Sony IMX135 sensor (13MP)
Flash: Ja, achter
Front: 5MP 88° wide-angle
Sensors
Gyroscoop: Ja
3D kompas: Ja
Zwaartekrachtsensor: Ja
Nabijheidssensor: Ja
Lichtsensor: Ja
Afmetingen & gewicht
Formaat: 14,5 x 7,24 x 0.89 CM (LxBxH)
Gewicht: 140 gram
Batterij
Capaciteit: 5.000mAh
Voltage: 3.7V
Watt uur: 18.5Wh
IC: Hall IC

Software
Android: 4.4.2

Overige:
Batterij: Powerbankfunctie
Audio: NXP-dac

Luidspreker: Ja
3.5mm jack: Ja
USB: Micro USB v2.0, USB OTG (On-the-go)


- 3. Bestellen & ontvangen

Op 1-8 kreeg ik bevestiging van DX dat ik het toestel besteld was. Op 07-08 is het toestel vervolgens verzonden. Zes dagen later stond de postbode aan de deur met het toestel (NL direct mail met tracking). Zeer snel en ik had het geluk dat de ik geen douane steekproef had.

Toen ik het toestel bestelde waren er Voor de early adopters een paar extra gifts te krijgen:
''A FREE 16GB TF Card, A Free Screen protector,A FREE OTG adapter, A FREE PU leather case & A FREE plastic back case will be shipped out with phones before 8th August 2014.

3.1 Unboxing

Het doosje van de ThL 5000 is generiek en simpel. De merknaam en specificatie(sticker) zijn er op te vinden. Het goede, gevoel dat je krijgt als je een Iphone of One Plus One uitpakt is niet aanwezig.
Het is een doos; en niet meer dan dat.

In de envelop en verpakking treffen we de volgende dingen aan:

Foto: Inhoud doos.

Inhoud:
De telefoon zelf
De Lader + kabel
Oordopjes

Daarnaast waren de bonusitems aanwezig:
SD kaart 16GB
Silicone backcover en flipcover.
OTG adapter (blauw Android poppetje)
Screenprotector

Ik verwacht dat een aantal van deze ''bonus'' items ook na 1/8 standaard meegeleverd worden (OTG adapter en screenprotector).

3.2 Design en bouwkwaliteit

De telefoon zelf ziet er vrij generiek uit en doet mij ergens denken aan een grote Galaxy S2. Het taps aflopende stukje aan de onderkant is het meest spectaculaire van het ontwerp. In dit stukje zit ook de microfoon. Deze is door deze keuze richting je mond gericht waardoor je beter verstaanbaar zou moeten zijn.


Foto: Aflopend randje. Een echte vingerafdrukverzamelaar die screenprotector.

Op het scherm zit standaard een screenprotector, deze zit er op de randjes na strak op. Verder vinden we aan de voorkant: het 5'' scherm, een notificatie LED, camera, de touchknoppen, speaker en sensoren.

Het verdere ontwerp is zoals gezegd niets bijzonders. De telefoon heeft de standaard Micro USB en 3.5mm aansluiting (boven), volume (rechts) en powerknop (links). Het ''metalen'' randje is van plastic, evenals de rand om de camera heen.


Foto's:Bovenkant; rechter en linkerkant van het toestel. (klikbaar)


Foto's: Voor en achterkant. (klikbaar)


Foto: Groot, groter, grootst. (v.l.n.r. Xperia Z, ThL 5000, One Plus One)

Het toestel is zoals te zien voor zijn 5'' wel vrij groot. Zelfs naast de Xperia Z die voor een 5'' toestel zeker niet klein was.

Bouwkwaliteit:
Het toestel voelt en oogt plastic maar is verder wel solide. Zo komt er bij wat gedraai en druk op/aan het toestel geen vervorming in het LCD.
Aan de onderkant zit een beetje ruimte waardoor dit bij wat drukken kraakt. Daarnaast zitten de power en volume knopjes net iets te los in de behuizing, door deze ruimte hoor je de knopjes zachtjes ratelen als je het toestel beweegt.

Verder is er tot nu toe nog weinig op aan te merken. Gemiddeld en saai is wellicht de beste omschrijving.



- 4. Scherm

Het scherm in de ThL 5000 is een 5'' 1080P IPS scherm. Dit zorgt voor een goede PPI van 441 pixels per inch. Het scherm is gelamineerd aan het scherm; deze zogenaamde one glass solution (OGS) oplossing zorgt voor minder schitteringen.

De kijkhoeken zijn in orde. Geen verkleuringen en ook onder een hoek nog goed af te lezen.

Foto: Kijkhoeken

Scherm is wat aan de gele kant:

Foto: Vergelijking scherm - kleur
Links: Xperia Z, midden One Plus One, rechts: ThL 5000

Zwart (maximale helderheid):

Foto: Vergelijking scherm - zwart
Links: Xperia Z, midden One Plus One, rechts: ThL 5000

Het scherm heeft zoals te zien op de foto iets bleeding. Overigens valt dit op een in gebruik niet op. Het contrast lijkt ook oké. Helaas heb ik geen speciale apparatuur om kleurtemperaturen/kleuren/contrast te meten.
De helderheid van het toestel zit ook wel goed. Op de maximale helderheid is het toestel nog af te lezen in de zon.

- 5. Prestaties

Natuurlijk heb ik de telefoon aan diverse testen onderworpen waaronder Benchmarks. Ik wil er wel op wijzen dat benchmarks alleen een indicatie zijn en zeker niet altijd de praktijk weergeven.

In de praktijk werkt de telefoon prima. Het installeren van apps gaat zeer snel. Gamen werkt zover ik heb getest ook wel aardig op dit toestel. Voor meer informatie over de (software) prestaties verwijs ik je graag door naar het onderdeel [jump=Software,7. Software]software .

[anchor=Benchmarks]5.1 Benchmarks




5.2 Connectiviteit

De connectiviteit van een toestel is natuurlijk zeer belangrijk. Hoe werkt de GPS, GSM, WIFI, etc. Allemaal redenen waarom je een toestel juist wel of niet zou kopen. In dit hoofdstuk geef ik mijn ervaringen op dit vlak weer.

5.2.1 GPS

GPS is natuurlijk altijd een heet hangijzer bij MTK toestelen. De een zegt het is software, de andere zegt dat het de hardware is. In de praktijk zal het wel een combo van de twee zijn die er bij enkele toestellen voor zorgt dat de GPS niet werkt. Na een ''' schijnt het bij enkele mensen dan weer (matig) wel te werken.

Op de ThL 5000 heb ik de GPS alleen out of the box getest; geen fixes, geen nieuwe / andere antennes.
Out of the box had het toestel na 40 seconden (bij het raam) zijn eerste fix.

Screenshot: GPS - eerste fix
Door even naar buiten te lopen verbeterde deze fix:


Het ziet er op het eerste gezicht dus goed uit. Maar helaas is de GPS op de ThL 5000 is in de praktijk maar gedeeltelijk bruikbaar; navigeren (in de auto) zal er over het algemeen prima mee gaan.
GPS voor geocaching, sporttrackring of andere activiteiten die meer precisie van de GPS vragen zou ik niet met de ThL gaan doen.

Screenshot: GPS

Zoals hier boven te zien is de GPS in de praktijk gewoon niet precies / vast genoeg waardoor je rare resultaten in je statistieken zal krijgen. Overigens komt dit maar af en toe voor, heb ook een aantal rondjes gefietst waar de lijnen wel redelijk recht waren.

5.2.2 WIFI

Voor het maken van deze review had ik de review van Gizchina over de ThL 4400 gelezen, hierin kwam naar boven dat WIFI één van de mindere dingen was aan het toestel.

Voor de 5000 versie van het toestel is dit zeker niet het geval. Ik durf zelfs te zeggen dat het één van de betere, zo niet de beste telefoon is op het gebied van WIFI die ik ooit heb gehad.
Waar ik met andere toestellen nog contact heb maar websites openen praktisch onmogelijk is haalt de ThL de website nog gewoon op. Daarnaast had ik met de ThL op een afstand van ruim 100 meter (vrij zicht tot huis) nog een verbinding met mijn router (geen data meer).


Screenshot/foto: WIFI ontvangst

De snelheden lijken ook prima, ook met een kleine afstand tot de router zakken ze niet dramatisch in zoals met andere toestellen soms het geval is.

5.2.3 Bellen

Bellen gaat redelijk met het toestel. Ik heb geen klachten gehad over de verstaanbaarheid en ook de andere kant van de lijn is redelijk goed te verstaan.
De speaker en microfoon zijn niet van het hoogste niveau maar voldoen dus wel.

5.2.4 3G
Ook qua 3G werkt het toestel goed. Schakelt over naar 3G/H+ waar dat kan (sneller dan mijn One+) en de snelheden zijn ook in orde. Helaas is mijn abonnement gecapt op 14.4Mbps waardoor ik de maximale snelheid van het modem niet heb kunnen testen.

5.2.5 ROM & SD snelheid

De schrijf en leessnelheden van het toestel van/naar de Micro SD zitten beiden rond de 15MB/s
Het interne geheugen heeft een schrijfsnelheid van 25MB/s en een leessnelheid van 45MB/s
Beide testen 3 maal uitgevoerd en het gemiddelde is genomen.

- 6. Camera

ThL heeft het in de marketing / reclames over een goede camera. Achter wegens de F2.0 Sony sensor en voor omdat er naar eigen zeggen een groothoeklens in zit. In dit hoofdstuk zal blijken wat hier van waar is.
Tevens wil ik even opmerken dat mijn fotografeer skills 0.0 zijn ;)



Reclame-uitingen ThL

De camera app heeft een aantal handige (en minder handige) fucnties zoals:

- voice shutter (Cheese / capture zeggen): Functie werkt wel aardig in een rustige omgeving.
- V shutter:

Werkt als je het door hebt ook wel redelijk, maar in de praktijk zou ik het niet gebruiken.
- Lachdetectie, maakt een foto bij een (glim)lach werkt ook prima.
- MAV: Foto onder meerdere hoeken (soort panorama van je object)

Daarnaast zitten er diverse filters op die vaak standaard op toestellen aanwezig zijn.

6.1 Camera achter

6.1.1 Geen F2.0 Sensor
Zover ik kan zien is de camera module waar mee geadverteerd word niet te krijgen met een F2.0 lens. De standaard optie is F2.2 en ik denk ook dat het toestel deze standaard sensor bevat en niet een speciale F2.0 versie.

6.1.2 Resultaten
Hier wat foto's gemaakt met de ThL 5000. Foto's zijn klikbaar:

Omdat: katten en internet


Foto HDR-buiten: Staart bewogen


Foto: HDR-binnen (schemer)

De camera lijkt al met al wel redelijk. Hier en daar vertekent het beeld wel door het comprimeren. Maar voor een toestel van deze prijs lijkt het mij een prima camera/sensor.

Video
720P video:

1080P video:

6.2 Camera voor

De voorcamera lijkt ook prima. Het duurt weliswaar even om zich aan te passen aan nieuwe lichtbronnen maar toch is de camera in het schemer nog redelijk te gebruiken.
Of de kijkhoek van 88 graden klopt durf ik te betwijfelen met wat meten kwam ik horizontaal eerder op 70-75 graden uit.



- 7. Software
Het toestel komt fabriek af met een skin van ThL. Deze skin heeft diverse toevoegingen zoals:
- Speciale camera app (zie camera voor functies)
- Aangepaste app icons
- Float app (Altijd aanwezige snelkoppeling naar video, muziek, calculator en recorder)

- Voice unlock:

Het toestel kwam met diverse voorgeïnstalleerde apps:

De Chinese apps (Mobilegenie, baidu browser, DU speed booster) waren prima te verwijderen.
Flash heb ik in de normale browser niet werkend gehad, de versie is voor veel dingen alweer te ver verouderd. Helaas is de volgorde in de appdrawer niet in te stellen. Zoals je kan zien is deze op dit moment niet alfabetisch door een aantal systeemapps.

Al met al loopt de software allemaal wel redelijk. Hier en daar heb ik helaas wel een hapering opgemerkt. Wellicht kan dit met een firmware update nog opgelost worden.
Daarnaast kwam ik ook een (Mediatek) kwaaltje tegen; tussen het drukken van de aan/uit knop en het aangaan van het scherm zat en seconde tijd.

In dagelijks gebruik heb ik niet veel last gehad van de skin of toevoegingen van ThL. Ik heb er ook niet/minimaal gebruik van gemaakt. Als ik het toestel in gebruik houd dan komt er vrijwel zeker een alternatieve launcher en appdrawer op.

Al met al ben ik wel tevreden met de software van het toestel. Maar hier en daar mag er nog wel wat bijgeschaafd worden aan de performance.

- 8. Batterij & Powerbank

De batterij is natuurlijk het paradepaardje van het toestel. 5.000mAh is enorm, waar de meeste high end toestellen tussen de 2.000 en 3.000mAh zitten. Daarnaast heeft het toestel een powerbank optie die zo af en toe best nuttig kan zijn.

Bij mij riep die grootte batterij direct een aantal vragen op:
Hoe lang gaat het toestel mee?. En hoe lang duurt het laden wel niet met zo'n enorme batterij? Is het echt 5.000mAh? Werkt die powerbankfunctie? waren enkele van deze vragen.
Een aantal van deze vragen kan ik al beantwoorden een aantal vragen zullen nog even blijven wachten totdat ik de juiste apparatuur in huis heb ;).

8.1 Batterij

Reclame-uiting ThL

De laatste weken heb ik het toestel dagelijks gebruikt. In deze tijd waren uitkomsten zoals deze geen uitzondering:


Zoals je kan zien geen enorm hoge onscreentime maar geen enorm slechte waarde als je bedenkt dat er in deze tijd: Benchmarks en wat games zijn gespeeld (uurtje), wat geïnternet en whatsappt is (2 uur) en wat gespeeld met de overige opties zoals muzien, video, youtube, instellingen (45 min). Al met al verwacht ik dat je met licht gebruik op een dag of 3/4 moet kunnen uitkomen.

Het standbyverbruik van het toestel zit wel goed; zoals te zien in de volgende screenshot die 10 uur later genomen is. Er zaten gedurende deze tijd 2 simkaarten in en de WIFI is allways on.


Screenshot verbruik +10 uur

Ongeveer 5 uren na het nemen van bovenstaande screenshot sloot het toestel zich af. Schermtijd op dat moment rond de 4 uur en 20 minuten.

2 dagen bij normaal gebruik en 3/4 dagen bij licht tot zeer licht gebruik moeten dus met gemak haalbaar zijn met het toestel.

Laden
Met zo'n grootte batterij heb je natuurlijk ook te maken met lange laadtijden. ThL zegt hiervoor een speciale IC te hebben gebruikt die het sneller laden van het toestel mogelijk maakt.

In de praktijk kwam ik de volgende snelheden tegen:
- Sony Xperia S lader (1.5A max) = Laden met 1.24A
- One + One lader (2.1A max) =laden met 1.24A
- Orginele lader (1.5A max ) = laden met 1.12A

Het laadverloop in percentages (toestel uit):
Tijd: 0.00 Percentage: 1%
Tijd: 0.30 Percentage: 11%
Tijd: 0.45 Percentage: 16%
Tijd: 1.00 Percentage: 22%
Tijd: 1.15 Percentage: 28%

Als je de huidige snelheid van het laden zou doortrekken zou je uitkomen op een laadtijd van rond de 5 uren. Dit is niet extreem snel of langzaam, het gebruik van de IC lijkt dus meer marketing dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt.

8.2 Powerbank
De powerbankfunctie van het toestel was één van de redenen om het toestel te kopen. Helaas blijkt de functie tot nu toe in de praktijk wat tegen te vallen. De maximale laadstroom die ik heb kunnen meten was .69A maar in 95% van de gevallen bleef hij hangen op .47A.
Daarnaast is het lastig om contact te maken met de laadkabel, ik heb het idee dat het probleem zit in de OTG adapter die er bij zit. Helaas werken alternatieve OTG adapters niet omdat ze dan als DATA verbonden worden (met nog een lagere/even lage laadstroom tot gevolg).
Ik heb een vraag gesteld aan DX / ThL als ik hier meer over weet zal ik dit stuk verder aanvullen. Tevens zal ik wanneer ik de juiste meetapparatuur binnen heb kijken hoeveel stroom ik uit de powerbank kan trekken.

- 9. Conclusie
De telefoon voelt redelijk aan, niet super goedkoop maar ook niet high-end.
Helaas ratelen de volume/power knopjes lichtjes in de behuizing en kraakt de behuzing bij druk op de onderkant een beetje. Het scherm is prima, de kijkhoeken zijn goed en ook de kleuren lijken wel aardig.
De batterij is natuurlijk het paradepaadje van het toestel. Deze lijkt in de praktijk wel te doen wat het belooft. Daarnaast beschikt het toestel over een redelijke camera voor een Chinees toestel.
Op het vlak van software / soepelheid kan ThL nog wel een paar verbeteringen toevoegen.

De prijs is hoog in vergelijking met andere Chinese toestellen naar mijn mening. Toch kan dit door sommige mensen wellicht gerechtvaardigd worden door de grote batterij, goede WIFI en redelijke camera.

De ThL 5000 bij plaatsen van deze review onder andere te bij DX.com voor een bedrag van rond de $265-270.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 11-09-2014 16:09:03 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:36:21 #40
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_144919612

De afgelopen maanden blijf ik steeds weer berichten zien over fitness/sport trackers in de vorm van horloges. En het leek me wel is tijd om zoiets uit china te halen. Om vervolgens te kijken of ze de kwaliteit/functionaliteit van de westerse producten al in zoverre geïmiteerd en perfectioneerd hebben dat het ook echt functioneel is. Natuurlijk wou ik er ook niet te veel geld aan uitgeven want.. in china moet he toch goedkoop kunnen?! Geen zestig+ euro wat ze in europa kosten maar eerder 25/30..

Na wat zoekwerk naar functionaliteit en een app die ook in het engels beschikbaar is kwam ik uit op het merk UKOEO. Dit merk heeft een redelijke naam op het bied van ‘gadget’ electronica in china (werd mij verteld door een chinees?). Dus kwaliteit van het materiaal (TPU, niet giftig) en afwerking zou in ieder geval wel oké moeten zijn dacht ik bij het bestellen.
Functionaliteiten die omschreven staan bij het product waren:
• Fitness tracker (stappenteller),
• klok, wekker
• telefoon notificaties
• wifi hotstpot (USB)
• alarm (blutooth buiten bereik)
• telefoonboek
• waterproof(IP55 Waterproof).
Overige eigenschappen zijn de 120 uur standby-tijd, usb 4.0 compatible en een gewicht van 29 gram.



Op tmall relatief goedkoop in vergelijking tot direct-buy shops zoals aliexpress. Dus dan maar via Tmall en cheapagency gedaan. Hij kwam goed verpakt aan in een bubblewrap zak en daarin een doosje met daarin de productverpakking. Een chique ogende ‘Apple’ like verpakking.


In de doos zat het horloge zelf, een handleiding (zowel chinees als engels) en nog twee briefjes met het product certificaat en een garantie papiertje (volledig in het chinees). Er zit geen oplader of kabeltje bij want dat is niet nodig aangezien je het horloge direct in je eigen USB charger kan stoppen.
Kwaliteit en functionaliteit:
Toen het horloge aankwam was hij volledig ontladen dus zat ik wat te kloten maar er gebeurde niet veel.. na vijf minuutjes aan de oplader kwam hij tot leven. Een duidelijk leesbaar Oled schermpje van 0,9 inch gaf mooi de tijd weer.
Er zitten onder het Oled schermpje twee knopjes naast elkaar waarmee je het horloge bestuurd. Met een beetje trail en error kwam ik er achter dat als je de onderste/linkse langer ingedrukt houd je scrolt door het menu en bevestigd met de rechtse. Druk je de linkse dan weer in ga je een stap terug. Uiteindelijk best intuïtief en functioneel.



(afbeelding van de roze versie, ik heb zelf de blauwe)
Bluetooth connectie maken ging gemakkelijk, na de verbinding op gezet te hebben en de code bevestigd te hebben kwam meer functionaliteit tevoorschijn. Je kan onder andere je telefoonboek bekijken (maar er voor de rest niets mee doen, dus kinda useless). Als je gebeld wordt zie je wel wie er beld en kan je opnemen of ophangen, dat is dan wel weer handig zonder dat je in je broekzak hoeft te kijken wie het is. Whatsappberichtjes gaven op het toestel jammergenoeg geen meldingen, dit had ik wel verwacht :(.
Als je even geen functies gebruikt gaat het beeldschermpje uit om batterij te besparen en kan je door geen druk op de knop weer de tijd/andere functies weergeven. Dit gaat niet altijd makkelijk tijdens het hardlopen bijvoorbeeld.. maar het bespaart wel veel batterij wat een batterijduur bij mij opleverde van 3 dagen zonder opladen. Op zich niet teleurstellend.
Maar waar ik het horloge eigenlijk voor gekocht had was het fitness tracken. Kijken hoe ver ik nou eigenlijk gelopen had. Nadat je in het toestel zelf de stapgrootte ingesteld heb kan je aan de slag. Je zet de stappenteller aan en rennen maar! Toen ik klaar was met de app de afstand uitgelezen op mijn telefoon (die ik tijdens het rennen niet bij me hoef te hebben). De gegeven afstand heb ik nagemeten op google maps en hij zat er op de 6.5 km die ik hardgelopen had net iets meer dan 100 meter naast. Goed genoeg voor mij!
De andere functies die in het horloge zitten heb ik eigenlijk nauwelijks tot niet gebruikt (zoals de wifi-hotspot functionaliteit). Hier kan ik dus ook geen oordeel over vellen maar ik geloof best dat het allemaal wel werkt. Alleen is het een beetje overbodig :P



De UKOEO UK18 doet voor mij tijdens het hardlopen waar hij voor bedoelt is, afstand bijhouden. Overige functionaliteit deed mij niet zo veel. Dus gebruik hem nu alleen nog maar tijdens het hardlopen. Maar hier blijf ik hem wel gebruiken want het is toch een stuk comfortabeler dan mijn hele telefoon ergens bij dragen.
Is het een waardige vervanger/tegenstander van de FitBit of andere westerse fitness trackers? Tjah, ik vermoed van niet. De software is net iets beter uitgewerkt bij dit soort producten zodat je ook de whatsapp notificaties ziet en iets betere android app bruikbaar is.
Was het een mis-koop? Nee het is een prima product dat ik zeker zal blijven gebruiken, alleen niet zo breed als ik eerder gedacht had.

Wil je de UKOEO UK18 ook kopen?
Hij heeft mij $33,85(product price)+$6(Shipping)+$2,03(service fee) gekost.
Product op Tmall Linkje via Cheapagency Linkje
En hun officiele site: http://www.meishengan.com/enproductshow_46.html
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  zondag 28 september 2014 @ 19:47:27 #41
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_144993180

Nu ik een heel assortiment aan koptelefoons heb van het iets hogere segment, Brainwavz, Xears etc wil ik ook wel iets hebben om te vergelijken met de wat goedkopere koptelefoons van bijvoorbeeld Awei.


Dus bij MP4Nation de Brainwavz Delta besteld. Hij kwam met FedEx in een envelop aan. Daarin zat weer een envelop en daarin het Brainwavz doosje. “Verpakkingception” zullen we het maar noemen :p

Qua verpakking is de doos waarin de Delta komt zoals je bij Brainwavz mag verwachten van hoge kwaliteit en met professionele uitstraling. Maar wel overall duidelijk een lager segment koptelefoon. Hij komt niet in een over-sized doos zoals de S5 of S1 maar in een meer bescheiden doosje. Dit geld ook voor de accessoires die bijgeleverd worden. Geen doosje bijvoorbeeld, maar toch wel een assortiment aan oortjes zodat je kan kiezen welke het beste bij jou past (onder andere ook Comply Foam tips).


Brainwavz maakt reclame met All-metal-housing, wat de Delta ook heeft. De behuizing is een volledig aluminium behuizing om de speaker met een opvallend rood(geverfd) aluminium kapje aan het einde. Hier zit het dus wel oké mee, ondanks dat het hele setje ‘nogal’ licht aanvoelt, maar dit kan ook zijn omdat ik thuis vaak mijn (zware) Brainwavz R3 gebruik.
Ga je naar de kwaliteit van de overige onderdelen kijken en de afwerking zie je dat het een redelijke low-end koptelefoon is. Al is de kabeldikte wel zo dik dat er niet te snel kabelbreuken zullen optreden.





Qua geluidskwaliteit doet de Delta niet onder voor veel koptelefoons in een hoger segment. In Nederland zou ik hem vergelijken met 30/40 euro “A” merk koptelefoons.
Soundsignature van de Delta is een gebalanceerde ietwat zwakke bas maar met daartegenover duidelijke en heldere instrument en spraak.


De Brainwavz Delta zijn voor de prijs waar ze voor worden verkocht qua geluidskwaliteit het geld waard. Op geluidskwaliteit is niet heel veel bezuinigd maar de bouwkwaliteit van met name de kabel en aansluiting bij de oortjes is toch wel stevig de hand op de knip gehouden. Ga je naar het overall plaatje kijken dan is dat toch iets minder het verhaal. Ik ben bang dat Brainwavz dit keer te veel ingeleverd hebben aan bouwkwaliteit om het geluid nog een beetje op niveau te houden voor deze prijs.
Wil je de Brainwavz Delta ook kopen?
Bij MP4Nation hebben ze hem voor $22,50 dat is z’n ¤17,50.
Voor meer informatie kan je nog kijken op de officiële site van Brainwavz.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_145044490
Ik lurk al een hele tijd mee op dit forum gedeelte en de laatste tijd ben ik me eens gaan verdiepen in Chinese Smartphones. Ik heb een Cubot S308 gekocht op Tinydeal, hieronder een kleine review van het toestel.

Llink van de Cubot S308: http://www.tinydeal.com/c(...)-phone-p-131475.html

De Cubot S308 heeft me ¤116,- gekost. Voor dat geld krijg je een mooie Midrange Smartphone met onder andere een MTK6582 1.3Ghz Quad Core processor, in combinatie met 2GB Ram geheugen en 16GB Rom geheugen. Ik heb de Cubot S308 een week uit getest en zo mijn bevindingen op papier kunnen zetten. In deze Review vind je verdere specificaties van de telefoon, een uitgebreide test, foto's van het toestel en mijn bevindingen. Heb je vragen of opmerkingen over de Review/Telefoon dan kun je deze gerust stellen.



Cubot S308
De Cubot S308 draait op Android 4.2.2 dit is echter wel meteen de laatste versie welke de Cubot S308 zou ontvangen. Voor nu is het nog prima te doen, maar in de toekomst dit wel nadelige gevolgen hebben wat betreft de software. Doordat de de skin niet of nauwelijks aangetast is en het meeste is gelaten zoals het 'hoort te zijn' draait het toestel erg soepel en blijft het ook vlot reageren als je verschillende dingen open heb staan. Ook zie je geen vage Chinese Apps (wat je nog wel eens ziet bij Chinese telefoon.)
De telefoon is uiteraard gewoon in te stellen op de Nederlandse taal en werkt met je huidige Sim-kaart.

De Cubot S308 wordt geleverd in een bruin kartonnen doosje waar hij goed verpakt zit tijdens de verzending.

In de doos komen we het volgende tegen:
- De Cubot S308
- Screenprotector
- Hoesje (Matige kwaliteit)
- Oordopjes
- Oplader (Met EU Adapter)
- Engelse gebruikershandleiding

Uiterlijk & Gevoel
Eenmaal de telefoon in handen ben ik erg enthousiast over het design van het toestel, hij is mooi afgewerkt en geeft meteen een luxe uitstraling. De Cubot S308 bestaat voornamelijk uit plastic, maar voelt wel erg solide aan. Geen krakend toestel waarvan je alleen al de kriebels krijgt als je hem iets te stevig vast pakt. Rondom het toestel is hij afgewerkt met een metalen rand, een mooi detail wat hem ook een erg mooie uitstraling geeft vind ik persoonlijk.
Aan de bovenkant van het toestel vind je de 3.5mm hoofdtelefoon ingang en daarnaast de microUSB-poort. Op de zijkant zit de Aan/uit knop met daarboven de volume regelaar.

Met een gewicht van 156 gram (inclusief batterij) ligt het toestel fijn in je hand, de achterkant van het toestel heeft een 'lederen look' met aan de boven en onderkant plastic stiksels, het is jammer dat dit niet echt leder is maar plastic, dat zou de telefoon toch net wat extra uitstraling geven dan de plastic batterij cover waar die nu over beschikt. Het 5'' scherm is precies groot genoeg om de telefoon nog met 1 hand te kunnen besturen.









Het Scherm:
De Cubot S308 beschikt over een 5'' 720P HD scherm. De helderheid en kleur weergave van dit scherm is ruim voldoende en is zelfs in de buitenlucht nog goed leesbaar. Ook de kijkhoek is dik in orde. Klein nadeel is wel dat het scherm iets boven de originele behuizing uitsteekt en dus niet één geheel meer is me het toestel. Dit hebben ze proberen op te lossen door er een plastic rand omheen te zetten wat de strakke vorm van het toestel verpest en hierdoor ook altijd wel wat viezigheid tussen het scherm en opstaande rand komt te zitten.

Onderaan het scherm bevinden zich 3 'Soft Key's' bestaande uit; Menu, Home en een Back knop. Deze lichten op als je het toestel activeert. Ze zijn echter zo gevoelig dat je ze vaak niet eens helemaal aan hoeft te raken om ze te gebruiken. Dit had van mij wel iets minder mogen zijn.

Software:
Zoals eerder vermeld draait het toestel op Android 4.2.2, wellicht niet de laatste versie van Andoid maak in deze tijd kan hij nog prima meekomen. Ook beschikt hij gewoon over de Play-Store Applicatie wat altijd mooi meegenomen is. Doordat de skin op het toestel niet of nauwelijks is aangepast en er geen vervelende Chinese Apps zijn voorgeïnstalleerd loopt alles erg soepel en snel.
Wat ik persoonlijk wel een gemis vind, is dat er geen notificatie led aanwezig is op het toestel.

Ook dit toestel beschikt over een Dual-Sim optie. Een leuke bijkomstigheid en ook erg handig als je gebruik maakt van 2 Sim-kaarten (bijvoorbeeld Werk en Privé) Zo hoef je niet met 2 telefoons op zak te gaan. Je kunt makkelijk switchen tussen beide Sim-kaarten en zondig uitschakelen. In praktijk wekt het uitstekend, ook als je slechts 1 Sim kaart wilt gebruiken is dat geen probleem.









Accu:
Hoewel op de webshop staat aangegeven dat de Cubot S308 beschikt over een batterij met een capaciteit 1800 mAh, hij wordt echter geleverd met een 2000 mAh batterij. Leuk, maar nog steeds niks spectaculairs. Als je de telefoon intensief gebruikt doe je er gemiddeld 1 dag mee. Je moet hem dus elke nacht aan de oplader hangen wil je hem de volgende dag weer kunnen gebruiken. De batterij is bij verzending al in de telefoon geplaatst, ter bescherming hebben ze een lipje op de batterij geplakt die je er eerst af moet halen om de telefoon te kunnen gebruiken.

Camera:
Aan de achterzijde van het toestel zit een 13MP camera verwerkt welke mooi is weg gewerkt. Ik moet zeggen dat je hier verrassend mooie en scherpe foto's mee maakt. Dit is dan wel met name in de buitenlucht met mooi, zonnig weer. Bij wat donkere omgevingen zit er veel ruis in de foto's en is hij beduidend minder van kwaliteit. De flitser is ook niet erg sterk waardoor de lichtopbrengst matig is. Aan de voorzijde vinden we een 5MP camera welke niet zo spectaculair is en gewoon leuke foto's maakt.

GPS & Ontvangst:
Het ontvangst van de Cubot S308 (GSM & 3G) is prima, niks op aan te merken. In vergelijking met mijn huidige telefoon (Note II) zie ik geen verschillen. Ook het WIFI ontvangst is prima in orde.

En dan de GPS, iets waar veel Chinese smartphones steken laten liggen omdat het niet of nauwelijks werkt. Echter heb ik er met dit toestel geen problemen mee! Het ontvangst is goed en hij vind snel contact. Ook navigeren is geen probleem, je blijft netjes op de weg rijden en wijkt niet af.







Overige specificaties:
De Cubot S308 is uitgerust met een MTK6582 1.3Ghz Quad Core processor, in combinatie met 2GB Ram geheugen en 16GB Rom geheugen. Ook is er de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden met een SD kaart tot 32GB. Voor een compleet overzicht van de specificaties, zie spoiler;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit alles resulteert in een Benchmark score van 18896! Voor een mid-end toestel is dit een prima score!







Conclusie:
Hoewel er naar mijn mening een aantal verbeter punten zijn is het bedrag van ¤116,- een prima prijskaartje voor dit toestel. Vooral het design spreekt me aan, maar ook software matig zit het allemaal goed in elkaar. Het 5'' scherm vind ik persoonlijk een erg fijn formaat, klein genoeg om fatsoenlijk in je broekzak te passen en groot genoeg om er normaal op te kunnen typen. Ook besturen met 1 hand is geen enkel probleem.

Pluspunten:
+ Scherp en helder scherm, ook in verschillende kijkhoeken.
+ Mooi design.
+ Bouwkwaliteit dik in orde.
+ Dual Sim optie.
+ Prijs/kwaliteit.

Minpunten:
- Batterij capaciteit.
- Scherm had beter weg gewerkt mogen zijn.
- Niet de laatste versie van Android.
- 'Soft Key's' erg gevoelig.
- Geen notificatie led aanwezig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dennis_H op 01-10-2014 11:07:49 ]
pi_145044611
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:32 schreef shiznuts het volgende:
OP UNDER CONSTRUCTION.
FINAL DUE DATE: donderdag 12 december 2013 @ 17:32:47

Ik ga hier ff een bazenOP voor maken.
:P
జ్ఞ‌ా
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:50:25 #44
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_145357356
Ik heb de Minix X8-H gekregen van Gearbest om te reviewen: http://fok.nl/671728
pi_145527589
Nog even een Review van mijn kant. Dit keer de Axgio Neon N1. Te bestellen bij Tinydeal voor ~¤86,- Een leuke telefoon voor een schapelijke prijs, maar eigenlijk niet veel bijzonders. Mocht je opzoek zijn naar een toestel waarmee je soms je e-mail bekijkt, internetten, WhatsApp en dat soort dingen is dit misschien wel ies voor jou. Als je echter wat meer van een telefoon verwacht, zal ik even verder kijken naar een wat hogere prijs klasse.

Merk: Axgio Neon N1
OS: Android 4.2.2

Prijs: ¤86
Link: http://www.tinydeal.com/a(...)-phone-p-136100.html

Inleiding.
De laatste tijd raak ik steeds meer geïnteresseerd in de markt van Chinese Smartphones. En dan met name de Mid-range klasse in de prijs categorie van ~¤80 tot ¤150,-. De afgelopen keer heb ik de Cubot S308 getest en dit keer is de Axgio Neon N1 aan de beurt. Met een prijs klasse van ¤86,- is dit één van de goedkopere Smartphones met een 5"' scherm en Android OS uit China. Ook deze telefoon heb ik een week op zak gehad om hem uitgebreid te kunnen testen. In de review vind je een uitgebreide test van de telefoon, mijn bevindingen, foto's van het toestel en een complete lijst met specificaties.



Axgio Neon N1
De Axgio Neon N1 beschikt over een MTK6582 1.3GHz quadcore processor in combinatie met 1GB Ram geheugen en 8GB Rom geheugen. Dit is uit te bereiden met een SD kaart. Wanneer je de Neon N1 aanzet merk je dat de interface van de OS net even wat anders is dan andere Android smartphones. De Neon N1 draait op een versie van Android, maar de User interface is aangepast en heet Neonado, deze interface heeft veel weg van de Huawei. Ik moet zeggen dat dit wel even wennen is, zo beschikt de UI niet over een App drawer en is het uiterlijk van de instellingen net iets anders. Mocht je echter niet aan het idee kunnen wennen dat er geen App drawer is, kun je altijd nog een andere Launcher installeren zoals bijvoorbeeld Nova launcher. Ook beschikt Neonado over een iet wat aparte, maar zeer handige 'Task killer' en 'Traffic control widgets'. Een groot nadeel aan de sofware is dat hij niet beschikt over alle talen, waaronder Nederlands. De beschikbare talen zijn; Chinees, Engels Frans, Spaans, Russisch, Italiaans en Duits. De telefoon wekt uiteraard wel met Nederlands bereik.
Verder zijn er een aantal Apps voor geinstaleerd zoals; Whatsapp, Skype, Snapchat, Adobe Reader, Twitter, en Facebook. Deze Apps zijn echter wel gewoon gemakkelijk te verwijderen als je deze er niet op wilt hebben.

De telefoon wordt verzonden in een kartonnen doos, niks bijzonders eigenlijk.

In de doos komen we het volgende tegen:
- Axgio Neon N1
- Flip Cover
- Oplader + EU converter
- Oordopjes
- Engelse gebruikershandleiding
- Screenprotector

Uiterlijk & Gevoel
De Neon N1 is een erg mooi toestel al zeg ik het zelf. Het slanke design en de 3 capacitieve knoppen welke oplichten als je het toestel activeert onderaan het scherm geeft het toestel een erg mooie uitstraling. Ook de metalen zijkant geeft het toestel een mooie uitstraling. Als we het toestel omdraaien en de achterkant van het toestel zien, ben ik echter wat minder te spreken. De camera is echt een doorn in het oog, deze steekt erg ver uit en is niet mooi weg gewerkt.
Afgezien van de camera is de Neon N1 wel goed afgewerkt, zit solide in elkaar en voelt stevig aan. De volume regelaar, welke aan de zijkant van het toestel is geplaatst is mooi weg gewerkt, eveneens als de aan/uit knop welke we aan de andere kant tegenkomen.

Het toestel weegt ongeveer 156 gram en heeft een afmeting van; 143x71x7 mm. Het 5'' scherm is gemakkelijk te besturen met 1 hand en houd prettig vast. Wel merk ik dat de achterkant vrij glad is waardoor hij nog wel een weg schuift.









Het Scherm:
Het 5 inch-full HD-scherm waarmee deze Neon N1 geleverd wordt is vrij helder van kleur en ook de kijkhoeken zijn erg goed te noemen, ik moet zeggen, voor zo'n prijs had ik niet verwacht dat het scherm zo helder en scherp zou zijn. Wel valt het me op dat de kleur paars meer naar blauw neigt maar dat kan ook aan mij liggen. In principe hoef je het toestel niet op de maximale helderheid te zetten maar persoonlijk vind ik dat vaker wel wat fijner werken. Ook in de buitenlucht is het scherm prima leesbaar.

Software:
Zoals eerder vermeld draait de Neon N1 op Neonado, de eigen software van de fabrikant die gebaseerd is op Android 4.2.2. Persoonlijk ben ik hier niet zo over te spreken, vooral omdat ik de App drawer erg mis en er niet van houd als alle Apps op de start pagina staan. Buiten dat werkt het allemaal wel erg soepel en de software zit goed in elkaar. De manier van navigeren doot het systeem is ook net even anders, zo is de instellingen menu verdeelt is 2 aparte secties, eveneens het notificatie gedeelte.

Neonado heeft een eigen Applicatie (welke standaard is geïnstalleerd op de telefoon) waarmee je eigen Themas kunt maken en die van andere kunt bekijken en installeren. Mocht je echter toch echt een App drawer willen hebben raad ik je aan om bijvoorbeeld Nova Launcher downloaden.









Accu:
De accu ... Tja wat moet ik daar over zeggen? Ergens moet op bespaard worden natuurlijk. De 1800 mAh accu is niet heel spectaculair. Rond uit bagger eigenlijk. De Neon N1 houd het bij intensief gebruik amper een dag uit. Vooral als je ook nog eens graag spelletjes speelt, kun je er op rekenen dat aan het einde van de middag je batterij leeg is. Ik raad je aan, mocht je overwegen deze telefoon te kopen, een extra batterij erbij te halen. Deze is ook verkrijg baar bij Tinydeal voor slechts ¤7,95 dat is dus gelukkig weer een meevaller. Je kunt de batterij hier vinden.

Camera:
De Neon N1 beschikt over een 8MP camera, welke zich aan de achterzijde van het toestel bevind. Zoals ik al eerder in de review vermeld had, is deze niet erg mooi weg gewerkt en steekt hij ver uit. Ook de kwaliteit van de foto's zijn matig. Er zit aardig wat ruis in de foto's die ik maak en ook het scherp stellen heeft hij wat moeite mee. Aan de voorzijde van het toestel bevind zich een 2MP camera. Ook deze is van matige kwaliteit.

GPS & Ontvangst:
Over het ontvangt van het toestel heb ik niks op aan te merken. De ontvangt is goed, zowel van 3G als Wifi. Ook de GPS werkt naar behoren en vind snel bereik.







Overige specificaties:
Ook dit toestel beschikt over een Dual Sim-optie. Het schakelen tussen 2 sim kaarten werkt naar behoren en is gemakkelijk in gebruik. Verder beschikt het toestel over een MTK6582 1.3GHz quadcore processor in combinatie met 1GB Ram geheugen en 8GB Rom geheugen. Gezien de prijs van slechts ¤86,- zijn dit aardig goede prestaties! Ook uit de Benchmark komt een score van maar liefst 18716! Dit is de een 'out of the box' score, maar nog steeds verbazingwekkend als je ziet wat je voor het toestel betaald.





Een lijst van de volledige specificaties vind je onder de Spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conclusie:
Al met al ben ik aangemaand verrast door de Neon N1! Natuurlijk zijn er een aantal min punten welke een stuk beter uitgewerkt hadden konden worden. Maar gezien de prijs van (slechts) ¤86,- is dit een prima toestel! De bouwkwaliteit van het toestel is goed, eveneens de software en de prestaties.

Pluspunten:
+ Prijs/Kwaliteit
+ Bouwkwaliteit
+ Design
+ Scherm resolutie


Minpunten:
- Zwakke accu
- Matige kwaliteit van de camera
- Geen Nederlandse taa
l





pi_145638287
Is het missschien een idee om alle afbeelding in een lagere resolutie te laden ofzo? Het hele topic staat vol met high-res afbeeldingen en dat duurt wel even voordat alles volledig geladen is.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:01:23 #47
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_145639182
Ja, dit dus:
quote:
Je review opleuken met foto's wordt altijd wel op prijs gesteld, maar schaal ze alsjeblieft voor het uploaden naar een breedte van 640 pixels (dit is de maximale breedte van een reactieveld op FOK!). Zo houden we het datagebruik laag en bevorderen we snelheid waarmee de pagina laadt. Zet een serie van foto's bij voorkeur even in een spoiler, dan worden ze pas geladen zodra de spoiler geopend wordt. Plaatjes hosten kan o.a. bij http://imgur.com en http://tinypic.com .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:56:36 #48
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_145649915


We hebben het hier goed mogelijk over de royaalst uitgeruste MediaTek-phone in tijden; de Kingzone K1 Turbo. Het is een MediaTek smartphone, dus we zien hier de MTK6592 octocore processor (1.7GHz) samen met Mali-450MP in actie komen en biedt MediaTek-getrouw uiteraard dualSIM-functionaliteit (WCDMA(3G)/GSM; 1x normale SIMkaartgrootte, 1x microSIM). Deze versie beschikt verder over 2GB aan werkgeheugen (RAM), wat de huidige advanced standaard is geworden. De interne opslag omvangt 16GB aan ruimte; welke uit te breiden is d.m.v. het microSD-slot. De accucapaciteit van 2500mAh is genoeg om de dag mee door te komen.

Dit hierboven is allemaal wel vrij standaard, maar de Kingzone K1 Turbo onderscheidt zich echter van de bekende meuk door een well-packed featureset aan te bieden... lees daarover meer in de spoiler:
SPOILER: In depth features talk (+pics)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


• Phone • Battery (2500mAh) • Protective cover • Screen protector • Earphones • Data cable • OTG cable • Power adapter (EU Plug / 100~240V) • Documentation (incl. English user manual)

SPOILER: Portrait orientation foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Landscape orientation foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Foto's gemaakt met voorinstellingen van de camera; zonder nabewerking (behalve resize naar 1024px breedte)

SPOILER: ANTUTU
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Quadrant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geekbench
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vellamo
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 3DMark
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al levert de Kingzone K1 Turbo een prima performance. De interface navigeert vloeiend, browsen gaat lekker en ook games zijn eigenlijk geen probleem. Onder stress kan de K1 Turbo wel wat warm worden.

Octocore, DualSIM, 2GB RAM, 16GB ROM, microSD-slot, 2500mAh accu, 5.5" 1080P LTPS Corning Gorilla Glass (3rd gen) multitouchscreen, Air Gestures, Sony Exmor 14MP f/2 rearfacing camera, 8MP frontfacing camera, Bluetooth 4.0, NFC, OTG, OTA, Qi wireless charging... er is haast niks wat deze smartphone niet biedt! De Kingzone K1 Turbo is een briljant totaalplaatje, ziet er mooi uit, voelt hoogwaardig aan en werkt zoals je dat graag zou zien!

Een absolute aanrader... dat is, als je geen bezwaar hebt tegen zo'n beetje het enige puntje met deze smartphone, z'n 5.5" afmeting is niet mis en niet voor iedereen! Ondanks het feit dat de smartphone dun is en de schermranden ook klein gehouden zijn, is het een forse smartphone door de schermafmeting alleen al. Voor sommigen is dit misschien te veel van het goede en zouden hier niet graag meer mee in een broekzak gaan rondlopen... maar voor de mensen waarbij een maatje meer niet zo'n probleem is heeft deze telefoon echt heel wat te bieden.

Ik ga deze smartphone onder de FOK! userbase weggegeven, dus misschien mag jij deze K1 Turbo binnenkort jouw smartphone noemen! :D Dat heb je dan te danken aan >> DealExtreme (DX) << die zo vrijgevig was dit toestel ter beschikking te stellen. Enige wat je hiervoor hoeft te doen is op DealExtreme ( dx.com ) tellen hoeveel individuele blauwe streepjes er in het 'DX'-logo zitten en dit aantal en een korte motivatie waarom jij zou moeten winnen sturen naar dxkingzonegiveaway@hotmail.com . Doe dat in het volgende format:
quote:
DX Kingzone K1 Turbo entry

FOK!username:
Antwoord prijsvraag:
Motivatie:
Inzendingen worden na zondag 26 oktober niet meer aangenomen. De winnaar wordt kort daarop bekendgemaakt en zal ik benaderen om te zorgen dat de K1 Turbo zijn/haar kant op komt. Succes!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_146091097
Ik heb laatst een Mini Bluetooth Wireless Speaker gekocht via eachbuyer.com (voor maar $10). (link: http://www.eachbuyer.com/mini-bluetooth-wireless-speaker-stereo-tf-card-handsfree-mp3-mobile-phone-red-p182241.html)
En wilde graag mijn ervaring met jullie delen.



Hij heeft de volgende functies:
- Bluetooth (muziek en bellen)
- AUX
- Micro SD
- FM radio

Je krijgt er ook een Engelse duidelijke handleiding bij, en een USB/AUX kabel.

Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van de speaker laag had ingeschat toen ik hem kocht, maar ik was verrast toen hij binnen kwam. Hij voelt heel degelijk en eigenlijk best zwaar voor z'n compacte formaat. Ik moest hem wel helaas eerst opladen toen hij binnen kwam, want ik wilde eerst de bluetooth functie testen maar die leek dus op het 1e gezicht niet te werken. Maar na het opladen werkte dat gelukkig wel. Je krijgt dan een engelse stem te horen die je verteld dat je naar bluetooth mode gaat. Het connecten met je telefoon werkt heel makkelijk en snel. De geluidskwaliteit is goed genoeg om te kunnen bellen.

Als je de schakelaar op de MP3 stand zet kun je kiezen uit het micro SD kaart slot, de radio, of AUX. De radio gaat eerst alle kanalen afscannen waardoor je er daarna makkelijk doorheen kun bladeren.
De SD kaart en AUX heb ik nog niet uitgeprobeerd maar ik verwacht dat dat ook gewoon probleemloos moet werken.

De geluidskwaliteit voor muziek valt wel een beetje tegen. Maar dat is eigenlijk ook logisch voor zo'n kleine speaker.

De accu gaat ook niet heel erg lang mee (ligt natuurlijk ook aan het geluidsniveau) maar na 2 uur radio luisteren (op redelijk volume) was hij al leeg.

De conclusie is dat het een leuk en vooral compact draadloos speakertje is, mocht je echt iets met volume zoeken dan zou ik wel verder kijken maar als je gewoon functionaliteit zoekt en een compact design wat ook degelijk gebouwd is dan is dit zeker een goede keuze.
pi_146186214
(of Kingsing T2)

In augustus heb ik deze octacore smartphone gekocht bij Banggood voor de prijs van ongeveer ¤100. Het betrof mijn allereerste aankoop van een smartphone. Ik was eerder nog nooit in de verleiding gekomen tot de aanschaf van een smartphone omdat ik deze producten in Europa gewoon te duur vond. Tot ik dit ‘prachtexemplaar’ vond op Banggood. Ik deed verder research naar andere smartphones maar ik kwam telkens toch terug bij Kingsing T1. Het frustrerende aan deze telefoon was dat ik geen enkele (degelijke) review vond over deze smartphone. Ik was dus uiteindelijk volledig in het ongewisse of ik alles zou kunnen gebruiken. Enkel waren er op youtube unboxing videos van webshops die deze telefoon verkopen. Niet echt betrouwbaar maar ik heb het erop gewaagd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De grootte van deze telefoon is perfect (14cm * 7,1cm * 0,8cm), ligt goed in de hand en de powerknop en de volumeknoppen liggen op een perfecte hoogte om deze met 1 hand te bedienen. Wat mij deze telefoon heeft doen verkiezen is het mooi afgerond design. Ook de achterkant welke ‘gestikt’ lijkt had een aantrekkingskracht op mij.

Ondertussen heb ik er 3 maanden mee kunnen werken en ik kom toch tot de vaststelling dat de snelheid nog steeds niet verminderd is. Het systeem werkt nog steeds erg vloeiend en ik heb er nog maar zeer zelden een probleem mee gehad.

Wat ik alvast ondertussen veel heb uitgetest:
- GPS werkt zonder Wi-Fi of 3G. Zowel in België als elders in Europa. Het duurt wel een tijdje voor hij een signaal oppakt maar voor de rest werkt hij zeer goed.

- Geen problemen met WI-FI. Altijd een zeer goede verbinding.

- 3G werkt perfect. Hiervoor bezit de telefoon WCDMA 850/2100

- Dual-sim ofwel single-sim als je een SD kaart gebruikt. (zie volgende voor foto)

- 2800mAh batterij. Geeft een screentime van meer als 4-5 uur. Bij normaal gebruik haal je zeker een volledige dag. Achterkant telefoon

- Geen Chinese (rommel)apps op de telefoon. Heb zelf geen verstand van rooten dus dit maakte het mij wel enorm gemakkelijk. Ook heb ik volledig toegang tot alle bestanden op mijn telefoon terwijl dit bij de Jiayu G2F moeilijkheden geeft (ongeroot).

- Android play store en alle andere standaard google apps zijn direct bruikbaar

- FM Radio

- Licht sensor

- Selfiecamera (2.0MP)

- Gewone camera (5.0MP). Kwaliteit is soms zeker niet slecht maar er is verbetering mogelijk. Met panoramafunctie! (klikken op foto voor volledige versie)


- Geheugen van 16GB (en 1GB RAM)

- Een zeer goed werkend touchscreen (alsook de touch buttons onderaan). De telefoon reageert onmiddellijk en zeer vlot op de bewegingen.

- Resolutie is Quarter High Definition, 960*540 pixels. Voor een 5 inch telefoon eerder aan de lage kant. Filmpjes zijn slechts te bekijken op 360p.

Kans is groot dat er nog enkele punten zijn die ik vergeet te vermelden. Het is gewoon een uitermate goede telefoon voor zijn prijs. Ik heb ook nog een AnTuTu Benchmark test gedaan waarvan de resultaten hieronder staan.


Verder geef ik jullie nog wat extra screenshots
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moest ik kunnen, ik koop hem direct nog eens, moesten er geen andere telefoons met dezelfde of betere specs voor ongeveer dezelfde prijs op de markt komen. Jammer genoeg staat deze bij Banggood al een tijd op sold out. Of dit nog terug zou komen betwijfel ik. Het nadeel van deze telefoon is dat er geen accessoires zijn. Er zijn geen cases, screenprotectors of batterijen voor deze telefoon. Of toch in ieder geval geen cases. De screenprotector en batterij is namelijk dezelfde als de Kingsing T2. Deze smartphone is bijna exact dezelfde versie als de T1. Deze staat nog wel te koop en heeft een betere camera (8.0MP) maar wel slechts een geheugen van 4GB. Een overstap naar de T2 versie lijkt me dus ook eerder logisch.
Tenslotte vermeld ik jullie nog een link van de producten. Alvast bedankt voor het lezen van mijn (allereerste) review.
Kingsing T1 Banggood – Sold out
Kingsing T2 Banggood

[ Bericht 0% gewijzigd door Jonmen op 01-11-2014 15:15:15 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')