abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:29:51 #251
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137386267
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:26 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Vorig jaar bij Etihad was het op de heenvlucht niet gelukt om een nooduitgangstoel te krijgen, op de terugvlucht wel. Ik hoefde het niet eens te vragen, hele nette service dus. Maar ik had wel eens van horen zeggen dat je boven de 2 meter daar sowieso recht op hebt, maar dat zal wel een fabeltje zijn dan ;)
Dat is hoogstens beleefdheid van de maatschappij maar geen regel voor zover ik weet; ik zie wel vaker mensen van 2 meter in een 'gewone' stoel zitten.
pi_137386300
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:29 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat is hoogstens beleefdheid van de maatschappij maar geen regel voor zover ik weet; ik zie wel vaker mensen van 2 meter in een 'gewone' stoel zitten.
Ik ook. mijzelf. :Y
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_137386638
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:26 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Maar ik had wel eens van horen zeggen dat je boven de 2 meter daar sowieso recht op hebt, maar dat zal wel een fabeltje zijn dan ;)
Je hebt recht om van A naar B vervoerd te worden en niet meer. Daarnaast zijn er steeds meer maatschappijen waarbij je tegen betaling een betere stoel koopt (dus ook de nooduitgang), dus dan vis je helemaal achter het net.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137387056
Alleen moet je vanwege wat veiligheidsregels wel in een stoel zitten met een riem om bij start en landing. Dat zou dus een reden zijn om je ergens anders te laten zitten. In de algemene voorwaarden van de Europese maatschappijen staat in ieder geval nog niet dat je in een bepaalde afmeting stoel moet passen.
Opvallender is wel, dat als je door de krapte van de stoel gewond raakt door beklemming, dat de maatschappij niet aansprakelijk is; alleen in geval van een noodlanding of een crash is een maatschappij pas verantwoordelijk voor lichamelijk letsel, zo heb ik laatst uitgezocht. (Dat betekent dus ook dat als je koffie over je heen krijgt, dat niet het probleem is van de maatschappij 8)7 )
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:18:29 #255
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_137443327
Ik heb zojuist een ticket bij Garuda Indonesia geboekt maar eerst zo'n garuda frequent flyer aangemaakt.
Deze heeft op de 1 of ander reden maart ipv mei als geboortedatum.
Bij het boeken heb ik mn GFF inlog gegevens gebruikt en ook die geeft maart ipv mei aan.
Hoeveel gaat dit geintje me kosten? of is een geboortedatum wijziging kosteloos?
Later pater,
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:21:13 #256
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_137443398
ik bedoel dat bij het boeken van de ticket de GFF gegevens zijn overgenomen waardoor een foutieve geboortedatum genoteerd staat.
Ik kan op de garuda site en op google er niks over vinden.
Ik heb al een mail naar de klantenservice van garuda gestuurd, maar afwachtende van hun reactie vroeg me af of 1 van jullie misschien al een antwoord op m'n vraag heeft
Later pater,
pi_137443417
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:18 schreef Punkerdude het volgende:
Ik heb zojuist een ticket bij Garuda Indonesia geboekt maar eerst zo'n garuda frequent flyer aangemaakt.
Deze heeft op de 1 of ander reden maart ipv mei als geboortedatum.
Bij het boeken heb ik mn GFF inlog gegevens gebruikt en ook die geeft maart ipv mei aan.
Hoeveel gaat dit geintje me kosten? of is een geboortedatum wijziging kosteloos?
Je bent jarig op 3 mei zeker?
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:37:19 #258
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_137443788
18 maart staat er, maar dat moet dus 18 mei zijn.
Later pater,
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:37:27 #259
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_137443796
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:18 schreef Punkerdude het volgende:
Ik heb zojuist een ticket bij Garuda Indonesia geboekt maar eerst zo'n garuda frequent flyer aangemaakt.
Deze heeft op de 1 of ander reden maart ipv mei als geboortedatum.
Bij het boeken heb ik mn GFF inlog gegevens gebruikt en ook die geeft maart ipv mei aan.
Hoeveel gaat dit geintje me kosten? of is een geboortedatum wijziging kosteloos?
meteen contact opnemen met klantenservice.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:18:48 #260
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_137444909
garuda nl heeft t gefixt...kost niks extra....
Later pater,
pi_138032764
Vraagje. Ben van plan om een vriend op te zoeken op Aruba, die daar een jaar woont/werkt. Ik wil een tussenstop plannen in NYC/Atlanta van +- 20 uur zodat ik die steden ook nog even in kan. Die tickets zijn er, dat is geen probleem. Maar wat te doen met de bagage? Vanaf wanneer kun je bagage ongeveer weer inchecken? Ik kan me voorstellen dat je met zo'n lange tijd ertussen de bagage nog niet kunt inchecken. Is hier een minimum tijd van te voren aan ongeveer? Op JFK schijnt het bv. nogal moeilijk te zijn om je bagage ergens te stallen in een locker, ivm veiligheidsregels.
pi_138035568
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:36 schreef jens007 het volgende:
Vraagje. Ben van plan om een vriend op te zoeken op Aruba, die daar een jaar woont/werkt. Ik wil een tussenstop plannen in NYC/Atlanta van +- 20 uur zodat ik die steden ook nog even in kan. Die tickets zijn er, dat is geen probleem. Maar wat te doen met de bagage? Vanaf wanneer kun je bagage ongeveer weer inchecken? Ik kan me voorstellen dat je met zo'n lange tijd ertussen de bagage nog niet kunt inchecken. Is hier een minimum tijd van te voren aan ongeveer? Op JFK schijnt het bv. nogal moeilijk te zijn om je bagage ergens te stallen in een locker, ivm veiligheidsregels.
Het kan in ieder geval vanaf 4 uur van tevoren. Soms kan het eerder afhankelijk van de maatschappij.

Moet het per se een locker zijn? Er zijn ook bedrijfjes die je bagage in een aparte ruimte voor je bewaren. Lees dit bijvoorbeeld eens door: http://www.nyc.com/visito(...)ditorial_review.aspx
pi_138040712
Dank voor je antwoord. Op JFK is - lees ik nu - in terminal 4 een bagage store, dus dat is dan prima.
Op Atlanta niets van dit alles echter. Zover ik begrepen heb haal je je koffer van de band - controle - en dan kun je hem weer op de volgende band leggen voor overstappen. Wordt deze band dan ook gezien als een soort van incheck waar die 4 uur op van toepassing is. Of is dat alleen als je buiten de transit, bij de desks, je bagage afgeeft?
pi_138046430
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:38 schreef jens007 het volgende:
Dank voor je antwoord. Op JFK is - lees ik nu - in terminal 4 een bagage store, dus dat is dan prima.
Op Atlanta niets van dit alles echter. Zover ik begrepen heb haal je je koffer van de band - controle - en dan kun je hem weer op de volgende band leggen voor overstappen. Wordt deze band dan ook gezien als een soort van incheck waar die 4 uur op van toepassing is. Of is dat alleen als je buiten de transit, bij de desks, je bagage afgeeft?
Je beschrijft nu een standaard overstap procedure. Je kunt dan in principe altijd je bagage op de volgende band leggen of de overstap nu 2 uur of 8 uur zal duren. Maar 20 uur is een lange overstap. Ik weet uit ervaring dat je dan bij de allereerste check-in kunt aangeven dat je de bagage terug wilt tijdens de overstap. Je mag er dan mee door de douane en het zeg 18 uur later weer inchecken in het Departures gedeelte.

Maar ik geloof dat jij je bagage juist niet wilt ....

Het is voor de maatschappij lastig en duur om je koffers 20 uur op de luchthaven te bewaren. Ik kan me voorstellen dat ze het weigeren om zo vroeg je bagage al in te checken. Je kunt het uiteraard proberen, maar ik zou toch een plan maken voor het geval dit geweigerd wordt. Of er vooraf even over bellen.
  maandag 24 maart 2014 @ 12:44:01 #265
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_138110527
dit is vast een ongelofelijke noob vraag, maar ik ga hem toch stellen _O-

de tijden op mijn eticket, zijn dat nederlandse tijden of lokale tijden?

zo vertrek ik om 15:30 vanaf schiphol, vlieg dan 6,5 uur naar dubai (aankomst 00:00 u ), heb dan een tussenstop van 4.5 uur, vertrek daar om 4:15, vlieg nog 8.5 uur door naar jakarta. Bij mijn aankomsttijd in jakarta staat dus 15:40. Is dat dan lokale of nederlandse tijd?

want ik had wel leuk bedacht dat ik dan mooi overdag zou landen in jakarta omdat dat zo op mn ticket staat, maar dat kan wel eens 6 uur later zijn _O-

wie weet hoe dit zit :)?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_138110889
quote:
99s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:44 schreef littledrummergirl het volgende:
dit is vast een ongelofelijke noob vraag, maar ik ga hem toch stellen _O-

de tijden op mijn eticket, zijn dat nederlandse tijden of lokale tijden?

zo vertrek ik om 15:30 vanaf schiphol, vlieg dan 6,5 uur naar dubai (aankomst 00:00 u ), heb dan een tussenstop van 4.5 uur, vertrek daar om 4:15, vlieg nog 8.5 uur door naar jakarta. Bij mijn aankomsttijd in jakarta staat dus 15:40. Is dat dan lokale of nederlandse tijd?

want ik had wel leuk bedacht dat ik dan mooi overdag zou landen in jakarta omdat dat zo op mn ticket staat, maar dat kan wel eens 6 uur later zijn _O-

wie weet hoe dit zit :)?
Tijden zijn lokaal :)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 24 maart 2014 @ 13:06:05 #267
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_138111153
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:57 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Tijden zijn lokaal :)
ah dat scheelt een hoop ^O^ thnx
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_138144919
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:38 schreef jens007 het volgende:
Zover ik begrepen heb haal je je koffer van de band - controle - en dan kun je hem weer op de volgende band leggen voor overstappen. Wordt deze band dan ook gezien als een soort van incheck waar die 4 uur op van toepassing is. Of is dat alleen als je buiten de transit, bij de desks, je bagage afgeeft?
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:16 schreef jaco het volgende:

[..]

Je beschrijft nu een standaard overstap procedure. Je kunt dan in principe altijd je bagage op de volgende band leggen of de overstap nu 2 uur of 8 uur zal duren.

Het is voor de maatschappij lastig en duur om je koffers 20 uur op de luchthaven te bewaren. Ik kan me voorstellen dat ze het weigeren om zo vroeg je bagage al in te checken. Je kunt het uiteraard proberen, maar ik zou toch een plan maken voor het geval dit geweigerd wordt.
Uh wat? Standaard overstap procedure? Ophalen, controle en een volgende band? Is dit iets typisch Amerikaans?

Als je op één ticket vliegt en de overstap is <24 uur dan wordt je bagage meestal toch gewoon bewaard en achter de schermen doorgestuurd naar je eindbestemming? Tenzij je expliciet vraagt dit niet te doen of wanneer je eindbestemming een domestic vliegveld is zonder eigen douane?
pi_138145137
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 02:20 schreef clowntje het volgende:
Uh wat? Standaard overstap procedure? Ophalen, controle en een volgende band? Is dit iets typisch Amerikaans?
De Amerikaanse douane wil elke reiziger met zijn/haar bagage op de eerste luchthaven van aankomst kontroleren. De bagage kan dan desgewenst uitgepakt en doorzocht worden in het bijzijn van de reiziger. Ik meen dat dit niet typisch Amerikaans is maar ook in Canada en Zuid-Afrika zo wordt gedaan.

Dit betekent dat je ook als overstapper je bagage moet opzoeken op de bagage carroussel. Dit doe je na de immigration en voor customs. Na de kontrole door de douane lopen de meeste reizigers het Arrivals gebied in om de luchthaven te verlaten, maar voor de overstappers is er een aparte deur of een gang waarachter je de bagage weer kan inleveren. Hier vind je een afgifte desk en iemand van de maatschappij die kontroleert of je op tijd bent voor de geplande vlucht. Soms krijg je hier pas de boarding pass voor de volgende vlucht.

quote:
Als je op één ticket vliegt en de overstap is <24 uur dan wordt je bagage meestal toch gewoon bewaard en achter de schermen doorgestuurd naar je eindbestemming? Tenzij je expliciet vraagt dit niet te doen of wanneer je eindbestemming een domestic vliegveld is zonder eigen douane?
Als je dat zeker weet dan is dat het definitieve antwoord aan de vraagsteller.

Ik vraag me echter af of ze je koffers aannemen voor maar liefst 21 uur. Ook bevindt de afgifte desk die ik beschreef zich in het Departures gedeelte. Ik denk niet dat je de bagage kan afgeven en dan weer terug kunt lopen naar Douane/Arrivals om alsnog de luchthaven te verlaten. Ik heb dat zelf tenminste nog nooit gezien. Ik gebruik hier echter common sense; misschien heeft iemand de ervaring dat dit geen probleem vormt.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 07:33:35 #270
62913 Blik
The one and Only!
pi_138145538
In Miami kon ik gewoon tassen inleveren bij de overstap en daarna evt de stad ingaan. In principe hetzelfde als je op Schiphol bent, je kunt inchecken en dan naar buiten lopen.

Daarna moet je namelijk weer door de beveiliging en douane heen om bij de gates te komen

Hoe dat zit met 21 uur weet ik niet, maar je zult ook wel kluisjes hebben
pi_138158937
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 04:03 schreef jaco het volgende:

[..]

Als je dat zeker weet dan is dat het definitieve antwoord aan de vraagsteller.
Iemand anders met specifieke ervaring in de VS zou wel prettig zijn. Die heb ik niet.

In Shengen, en Istanbul, en het Midden Oosten en overal waar ik ooit ben overgestapt ging de bagage achter de schermen meteen door naar de vervolgvlucht. Ook bij overstappen van 23 uur. Dat is voor mij de "standaard procedure".

Als je vervolgvlucht binnen de VS is dan moet je vanzelfsprekend je bagage ophalen, door customs gaan, en weer afgeven. Dat is logisch; die tweede vlucht is dan domestic en daar komt geen douane meer bij kijken. De enige vraag die overblijft is of dit ook nodig is als de vervolgvlucht internationaal is zoals het geval is bij de vraagsteller. Ik zou dat heel raar vinden.

Of de overstap 3 uur is of 23 uur, maakt echt niet uit. Als je koffer een label heeft met je vervolgvluchtnummer/uiteindelijke eindbestemming kun je die gewoon in het bagagesysteem achterlaten.

Als je koffer een label heeft met je tussenstop als eindbestemming, dan moet je die opnieuw inchecken. En dat kan waarschijnlijk pas als de balie opengaat een uur of 3-4 voor de vlucht. Maar dat heb ik nog nooit meegemaakt als je vliegt op één ticket.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:22:32 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_138159120
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:17 schreef clowntje het volgende:

[..]

Iemand anders met specifieke ervaring in de VS zou wel prettig zijn. Die heb ik niet.

In Shengen, en Istanbul, en het Midden Oosten en overal waar ik ooit ben overgestapt ging de bagage achter de schermen meteen door naar de vervolgvlucht. Ook bij overstappen van 23 uur. Dat is voor mij de "standaard procedure".

Als je vervolgvlucht binnen de VS is dan moet je vanzelfsprekend je bagage ophalen, door customs gaan, en weer afgeven. Dat is logisch; die tweede vlucht is dan domestic en daar komt geen douane meer bij kijken. De enige vraag die overblijft is of dit ook nodig is als de vervolgvlucht internationaal is zoals het geval is bij de vraagsteller. Ik zou dat heel raar vinden.

Of de overstap 3 uur is of 23 uur, maakt echt niet uit. Als je koffer een label heeft met je vervolgvluchtnummer/uiteindelijke eindbestemming kun je die gewoon in het bagagesysteem achterlaten.

Als je koffer een label heeft met je tussenstop als eindbestemming, dan moet je die opnieuw inchecken. En dat kan waarschijnlijk pas als de balie opengaat een uur of 3-4 voor de vlucht. Maar dat heb ik nog nooit meegemaakt als je vliegt op één ticket.
Ik heb overstap op Miami gehad met eindbestemming Guatemala. Moest door de douane heen, koffer pakken, door security, koffer inleveren bij transferbalie. Vervolgens kon ik gewoon naar buiten lopen als ik wilde. Daarna moest ik weer door security en ook douane om naar de internationale terminal te gaan. Maar de douane op uitgaande vluchten is heel anders dan op inkomende vluchten. Ze checken alleen even je uitreisdatum, stempel erop en gaan.,
pi_138159412
Dank! Dus toch... Raar. Het verklaart wel waarom ook overstappers ESTA moeten invullen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:35:07 #274
62913 Blik
The one and Only!
pi_138159613
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:30 schreef clowntje het volgende:
Dank! Dus toch... Raar. Het verklaart wel waarom ook overstappers ESTA moeten invullen.
Iedereen gaat door de douane heen, dus iedereen moet ESTA invullen.
pi_138162451
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:17 schreef clowntje het volgende:
Of de overstap 3 uur is of 23 uur, maakt echt niet uit. Als je koffer een label heeft met je vervolgvluchtnummer/uiteindelijke eindbestemming kun je die gewoon in het bagagesysteem achterlaten.
Dit is misschien in Atlanta ook zo en zou de oplossing voor de vraagsteller zijn. Maar heb je ook een bron die vermeldt dat die 24 uur die je noemde overal en altijd geldt ?

Als ik even zoek op 'long layover luggage' via Google of op de populaire reissite Flyertalk, dan krijg je duizenden vragen hierover met uiteenlopende antwoorden. De vraag blijkt dus niet zo helder te beantwoorden.

Ook over Atlanta worden er tegenstrijdige antwoorden gegeven. Uit deze discussie blijkt overigens dat er in Atlanta ook een 'bag check' ruimte is. Dat was het punt van mijn reaktie: een plan B maken voor als het doorlabelen niet toegelaten wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')