abonnement Unibet Coolblue
pi_134573062
Doe 's lief ;(
  zondag 22 december 2013 @ 19:51:52 #202
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134573230
Je bent zeker de leukste thuis?

[ Bericht 89% gewijzigd door Puala op 22-12-2013 19:52:51 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 22 december 2013 @ 19:52:47 #203
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134573282
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 19:46 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Wat een dooddoener zeg.
Oogkleppen galore! *O*

Je wilt gewoon niet zien hoe je overkomt hè :') Feedback/commentaar verwerken is ook lastig :* Maar hé, je kunt je leven lang leren, dus misschien wordt het nog wel iets ^O^
pi_134573364
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 19:51 schreef kanovinnie het volgende:
Je bent zeker de leukste thuis?
(Susteren-mode) Wie koopt er dan ook een Pentax :|W (/Susteren-mode)
pi_134573448
Kut ik heb een Nikon .. had een canon moeten kopen.. oh nee toch niet.. blij met mijn Nikon *; O+ al hoop ik dat hij sr overleeft.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 22 december 2013 @ 20:26:38 #206
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134575290
Ik heb een poosje terug deze foto gemaakt in de dierentuin. Ik probeerde een lui, onbeweeglijk zwijn vast te leggen dat alleen deed waar het zelf zin in had, maar ik weet niet of dat over komt zo? :s)

  zondag 22 december 2013 @ 20:29:58 #207
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134575527
Jammer van de schaduw er omheen, en het feit dat dat beest blijkbaar te dom om te pissen is (gezien de straal zeik die er ongecontroleerd uit komt), maar wel goed belicht. (de witte haren zijn niet overbelicht, dat is iets waar menig fotograaf nog wel eens moeite mee heeft in zo'n situatie)

Alleen de crop kan wel wat interessanter. Ken je de gulden snede? Ik zou iets van de bovenkant afhalen omdat dat weinig toevoegt. En wat van de linkerkant.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 22 december 2013 @ 20:31:36 #208
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134575664
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
Jammer van de schaduw er omheen, en het feit dat dat beest blijkbaar te dom om te pissen is (gezien de straal zeik die er uit komt), maar wel goed belicht. (de witte haren zijn niet overbelicht, dat is iets waar menig fotograaf nog wel eens moeite mee heeft in zo'n situatie)

Alleen de crop kan wel wat interessanter. Ken je de gulden snede? Ik zou iets van de bovenkant afhalen omdat dat weinig toevoegt. En wat van de linkerkant.
Dat bijsnijden, hoe doe je dat? Is dat zo'n scheermesje ofzo? Ik gebruik Lightroom en heb wel eens zoiets gehoord :s)
  zondag 22 december 2013 @ 20:34:34 #209
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134575870
Op dezelfde dag probeerde ik deze geit ook vast te leggen. Het thema is hier ook weer gedrag: een overduidelijk bord voor de kop, en de omgeving die er eigenlijk niets van durft te zeggen, omdat het niet altijd aan lijkt te komen.

Hoe kan ik dat beter kaderen? Bijvoorbeeld als je naar het gulden snijden kijkt?

  zondag 22 december 2013 @ 20:34:42 #210
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134575882
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 20:31 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dat bijsnijden, hoe doe je dat? Is dat zo'n scheermesje ofzo? Ik gebruik Lightroom en heb wel eens zoiets gehoord :s)
Denk dat deze het wel uitlegd
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_134575921
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 20:31 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dat bijsnijden, hoe doe je dat? Is dat zo'n scheermesje ofzo? Ik gebruik Lightroom en heb wel eens zoiets gehoord :s)
Klik in de Develop module op de knop "R". Dan kun je de crop bepalen zoals jij wil.
  zondag 22 december 2013 @ 20:36:19 #212
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134576013
quote:
3s.gif Op zondag 22 december 2013 20:34 schreef IrishBastard het volgende:
Op dezelfde dag probeerde ik deze geit ook vast te leggen. Het thema is hier ook weer gedrag: een overduidelijk bord voor de kop, en de omgeving die er eigenlijk niets van durft te zeggen, omdat het niet altijd aan lijkt te komen.

Hoe kan ik dat beter kaderen? Bijvoorbeeld als je naar het gulden snijden kijkt?

[ afbeelding ]
Mwah, daar ligt je focus verkeerd, als je goed kijkt is de koe scherp en de geit helaas niet. Ik zou het opgeven en hopen dat je een andere keer weer dezelfde situatie krijgt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 22 december 2013 @ 20:37:16 #213
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134576087
quote:
3s.gif Op zondag 22 december 2013 20:34 schreef IrishBastard het volgende:
Op dezelfde dag probeerde ik deze geit ook vast te leggen. Het thema is hier ook weer gedrag: een overduidelijk bord voor de kop, en de omgeving die er eigenlijk niets van durft te zeggen, omdat het niet altijd aan lijkt te komen.

Hoe kan ik dat beter kaderen? Bijvoorbeeld als je naar het gulden snijden kijkt?

[ afbeelding ]
De bovenkant van de kop eraf. Het beetje hersens dat het beest heeft gebruikt het toch niet. Dan kan dat er op de foto best vanaf.

Oh foek! Ik zag de koe alleen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 22 december 2013 @ 20:40:17 #214
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134576286
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 20:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mwah, daar ligt je focus verkeerd, als je goed kijkt is de koe scherp en de geit helaas niet. Ik zou het opgeven en hopen dat je een andere keer weer dezelfde situatie krijgt.
Dat is waar. Ik had ook een andere, daar lag de focus meer op de geit, maar helaas zijn die foto's gestolen. Toen bedacht ik me dat het gebrek aan focus juist iets was dat mooi in het thema past. Als ik het goed begrijp komt dit dus niet echt over? ;(
pi_134576297
quote:
5s.gif Op zondag 22 december 2013 20:26 schreef IrishBastard het volgende:
Ik heb een poosje terug deze foto gemaakt in de dierentuin. Ik probeerde een lui, onbeweeglijk zwijn vast te leggen dat alleen deed waar het zelf zin in had, maar ik weet niet of dat over komt zo? :s)

[ afbeelding ]
Wat een goede sfeerfoto! _O_
pi_134577400
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 20:40 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik had ook een andere, daar lag de focus meer op de geit, maar helaas zijn die foto's gestolen. Toen bedacht ik me dat het gebrek aan focus juist iets was dat mooi in het thema past. Als ik het goed begrijp komt dit dus niet echt over? ;(
Ik zou het verhaal eromheen gewoon aanpassen dat je een foto probeerde te maken lol. Leuke koe ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
  † In Memoriam † zondag 22 december 2013 @ 20:58:21 #217
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_134577519
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
Jammer van de schaduw er omheen, en het feit dat dat beest blijkbaar te dom om te pissen is (gezien de straal zeik die er ongecontroleerd uit komt), maar wel goed belicht. (de witte haren zijn niet overbelicht, dat is iets waar menig fotograaf nog wel eens moeite mee heeft in zo'n situatie)

Alleen de crop kan wel wat interessanter. Ken je de gulden snede? Ik zou iets van de bovenkant afhalen omdat dat weinig toevoegt. En wat van de linkerkant.
Ik ken die snede, ook de regel van derden genoemd, toch? Ik vind wel dat te vaak een foto alleen al niet mooi genoemd wordt omdat deze niet aan die regel zou voldoen terwijl het toch een goede foto is. In dit geval vind ik de foto ook prima, omdat het hoofdonderwerp toch de kop van het zwijn is. Van de bovenkant wat croppen is een goed idee maar de linkerkant zou ik wel zo laten.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Redactie Frontpage zondag 22 december 2013 @ 21:02:11 #218
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_134577811
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 19:19 schreef spoonD het volgende:
ik snap jullie maar ik probeer hier tips vandaan te halen
Tip 1
Maak veel fotos en vraag niet van de eerste twee of anderen er nog wat van kunnen maken, dat is jouw taak,
pi_134577960
quote:
10s.gif Op zondag 22 december 2013 20:58 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ik ken die snede, ook de regel van derden genoemd, toch?
Dat is niet helemaal hetzelfde.
quote:
Ik vind wel dat te vaak een foto alleen al niet mooi genoemd wordt omdat deze niet aan die regel zou voldoen terwijl het toch een goede foto is. In dit geval vind ik de foto ook prima, omdat het hoofdonderwerp toch de kop van het zwijn is. Van de bovenkant wat croppen is een goed idee maar de linkerkant zou ik wel zo laten.
Men noemt de foto niet "niet mooi", men doet een suggestie hoe de foto nog mooier kan. Niet dat een foto die niet aan die regels voldoet niet mooi kan zijn, maar als beginner is het beter de regels eerst te kennen en te volgen. Als je ze eenmaal kent, kan je ze ook af en toe breken, maar dan bewust.
  zondag 22 december 2013 @ 21:06:17 #220
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134578137
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:02 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Tip 1
Maak veel fotos en vraag niet van de eerste twee of anderen er nog wat van kunnen maken, dat is jouw taak,
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:28 schreef Flipmoehoe het volgende:
want door veel nieuwe dingen doen leer je het snelste. Vraag en blijf vragen. Het resultaat is het waard: een mooiere foto en hoe je weet hoe je 'm kan maken. Fouten maken is niet erg, dat doen we allemaal.
Juist.

Quote twee is overigens de OP van de reeks. Just saying.
pi_134578279
Ik heb hier mensen gezien waaronder ikzelf die hier kwamen en geen flauw benul hadden wat diafragma of the rule of thirds waren. En keihard vooruit zien gaan. Gewoon lekker blijven vragen hoor.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_134579327
hmmmm die foto's van mij brengen nogal wat te weeg.
Ik ben hier niet om de boel op te naaien ofzo... maar een leuke reactie was het nou bepaalt niet.

[Beginners] Hoe foto's mooier kunnen

Of ik snap het niet of degene die zo reageert snapt het niet.

Inmiddels heb ik tussen de discussie door wel een paar normale tips en reacties kunnen lezen.

Ik heb dus geen mooie lucht om het zo maar te doen noemen maar ik hoopte veel contrast te kunnen krijgen met de wolken en de lucht zegmaar met als op de voorgrond die takken.
Ik weet zelf ook wel dat het niet de ideale situatie is. Nogmaals ik ben een beginner en heb nu 1 week me camera dus ik wil wel bereiken wat ik in me hoofd heb zitten.

camera: Canon 400D
lens: Sigma DC 18-200
Iso: auto
Sluitertijd: 1/250
diafragme: werd gelood ik automatisch F5

Nog een keer zo'n reactie en je mag me account verwijderen, fijne avond verder
  Redactie Frontpage zondag 22 december 2013 @ 21:23:32 #223
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_134579329
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 21:06 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

[..]

Juist.

Quote twee is overigens de OP van de reeks. Just saying.
Hij raagt of iemand iets van zn 2 fotos kan maken. Nee. Je kan tips krijgen hoe je betere fotos kunt maken de volgende keer.
  zondag 22 december 2013 @ 21:26:05 #224
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134579531
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:23 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Jij vraagt of iemand iets van je 2 fotos kan maken. Nee. Je kan tips krijgen hoe je betere fotos kunt maken de volgende keer.
Ik geef duidelijk aan wat het doel was van mijn foto's, met de vraag om te kijken of het over komt. Als dat al niet mag in een beginnerstopic, dan vraag ik me af wat ik hier wel neer mag zetten.

Ik zie jou overigens ook nog geen productieve posts maken hier :s) Ik zie je wel, rijkelijk laat en behoorlijk onsuccesvol, je vriendin bijvallen. Past wel prima bij het beeld dat ik van je heb, maar ik denk niet dat ik dat beeld in een foto kan vatten :s)
pi_134579789
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:23 schreef spoonD het volgende:
hmmmm die foto's van mij brengen nogal wat te weeg.
Ik ben hier niet om de boel op te naaien ofzo... maar een leuke reactie was het nou bepaalt niet.

[Beginners] Hoe foto's mooier kunnen

Of ik snap het niet of degene die zo reageert snapt het niet.

Inmiddels heb ik tussen de discussie door wel een paar normale tips en reacties kunnen lezen.

Ik heb dus geen mooie lucht om het zo maar te doen noemen maar ik hoopte veel contrast te kunnen krijgen met de wolken en de lucht zegmaar met als op de voorgrond die takken.
Ik weet zelf ook wel dat het niet de ideale situatie is. Nogmaals ik ben een beginner en heb nu 1 week me camera dus ik wil wel bereiken wat ik in me hoofd heb zitten.

camera: Canon 400D
lens: Sigma DC 18-200
Iso: auto
Sluitertijd: 1/250
diafragme: werd gelood ik automatisch F5

Nog een keer zo'n reactie en je mag me account verwijderen, fijne avond verder
Met luchten is de truuk vaak een polarisatie filter. Maar ik denk dat je gewoon ook weinig contrast in de lucht had :)
pi_134579849
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:23 schreef spoonD het volgende:
hmmmm die foto's van mij brengen nogal wat te weeg.
Ik ben hier niet om de boel op te naaien ofzo... maar een leuke reactie was het nou bepaalt niet.

[Beginners] Hoe foto's mooier kunnen

Of ik snap het niet of degene die zo reageert snapt het niet.

Inmiddels heb ik tussen de discussie door wel een paar normale tips en reacties kunnen lezen.

Ik heb dus geen mooie lucht om het zo maar te doen noemen maar ik hoopte veel contrast te kunnen krijgen met de wolken en de lucht zegmaar met als op de voorgrond die takken.
Ik weet zelf ook wel dat het niet de ideale situatie is. Nogmaals ik ben een beginner en heb nu 1 week me camera dus ik wil wel bereiken wat ik in me hoofd heb zitten.

camera: Canon 400D
lens: Sigma DC 18-200
Iso: auto
Sluitertijd: 1/250
diafragme: werd gelood ik automatisch F5

Nog een keer zo'n reactie en je mag me account verwijderen, fijne avond verder
Lees je hier eens rustig in: http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/. Dan vallen na een tijdje de puzzelstukjes wel in elkaar :) . Tip: je ogen kunnen veel meer zien dan je camera. Daarom moet je een andere oplossing zoeken om de lucht en de voorgrond goed te belichten (bv. HDR). Maar begin eerst maar eens bij de basis.
  zondag 22 december 2013 @ 21:31:37 #227
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134579972
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:23 schreef spoonD het volgende:
hmmmm die foto's van mij brengen nogal wat te weeg.
Ik ben hier niet om de boel op te naaien ofzo... maar een leuke reactie was het nou bepaalt niet.

[Beginners] Hoe foto's mooier kunnen

Of ik snap het niet of degene die zo reageert snapt het niet.

Inmiddels heb ik tussen de discussie door wel een paar normale tips en reacties kunnen lezen.

Ik heb dus geen mooie lucht om het zo maar te doen noemen maar ik hoopte veel contrast te kunnen krijgen met de wolken en de lucht zegmaar met als op de voorgrond die takken.
Ik weet zelf ook wel dat het niet de ideale situatie is. Nogmaals ik ben een beginner en heb nu 1 week me camera dus ik wil wel bereiken wat ik in me hoofd heb zitten.

camera: Canon 400D
lens: Sigma DC 18-200
Iso: auto
Sluitertijd: 1/250
diafragme: werd gelood ik automatisch F5

Nog een keer zo'n reactie en je mag me account verwijderen, fijne avond verder
Ik denk dat de foto's in het geheel ook wat donker zijn. Maar ik moet toegeven dat ik zelf al helemaal nooit fatsoenlijk een lucht op de foto krijg.
Misschien dat een langere sluitertijd kan helpen?

Zou trouwens zonde zijn als je weg gaat door een paar botte reacties. Hopelijk is dat niet nodig. De meesten zijn hier (op fok) gewoon aardig, en helaas een paar niet. Gewoon negeren ;)

Succes met de foto's!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_134580024
Wat gaat er hier fout.




Welke stand ik ook probeerde, AV, TV Auto. ik kreeg niets fatsoenlijks.
#35.
  zondag 22 december 2013 @ 21:33:21 #229
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134580063
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2013 21:29 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Lees je hier eens rustig in: http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/. Dan vallen na een tijdje de puzzelstukjes wel in elkaar :) . Tip: je ogen kunnen veel meer zien dan je camera. Daarom moet je een andere oplossing zoeken om de lucht en de voorgrond goed te belichten (bv. HDR). Maar begin eerst maar eens bij de basis.
Dit is inderdaad een goede. Veel tips (van techniek tot compositie), en heel duidelijk uitgelegd. Gewoon eens een paar uurtjes rondstruinen en dan je camera pakken en kijken wat je er van kan maken ^O^

En dan natuurlijk je resultaat hier posten *O*
pi_134580094
quote:
Lees je hier eens rustig in: http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/. Dan vallen na een tijdje de puzzelstukjes wel in elkaar :) . Tip: je ogen kunnen veel meer zien dan je camera. Daarom moet je een andere oplossing zoeken om de lucht en de voorgrond goed te belichten (bv. HDR). Maar begin eerst maar eens bij de basis.
he bedankt. Dit ga ik zoek doorlezen

quote:
Ik denk dat de foto's in het geheel ook wat donker zijn. Maar ik moet toegeven dat ik zelf al helemaal nooit fatsoenlijk een lucht op de foto krijg.
Misschien dat een langere sluitertijd kan helpen?

Zou trouwens zonde zijn als je weg gaat door een paar botte reacties. Hopelijk is dat niet nodig. De meesten zijn hier (op fok) gewoon aardig, en helaas een paar niet. Gewoon negeren ;)

Succes met de foto's!
Kijk is aan er komen zowaar bruikbare tips binnen.
Ik zou de volgende keer is een langere sluitertijd kunnen aanhouden.
  zondag 22 december 2013 @ 21:34:01 #231
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134580100
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:32 schreef Clayton1 het volgende:
Wat gaat er hier fout.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Welke stand ik ook probeerde, AV, TV Auto. ik kreeg niets fatsoenlijks.
Er was (neem ik aan) érg weinig licht? Je sluitertijd is nogal hoog, waardoor je veel beweging krijgt op je foto's.

Of je had al wat veel glühwein op _O-
  zondag 22 december 2013 @ 21:35:56 #232
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134580192
Oeh ik vind dit eigk best een handig topic :Y
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_134580208
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:32 schreef Clayton1 het volgende:
Wat gaat er hier fout.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Welke stand ik ook probeerde, AV, TV Auto. ik kreeg niets fatsoenlijks.
Ik zit op mijn telefoon en kan niks openen maarwat is je psluitertijd?want ik denk dat het daar mis gaat.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_134580221
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:32 schreef Clayton1 het volgende:
Wat gaat er hier fout.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Welke stand ik ook probeerde, AV, TV Auto. ik kreeg niets fatsoenlijks.
Kun je de Exif posten van deze 2 foto's?
pi_134580232
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:35 schreef Murmeli het volgende:
Oeh ik vind dit eigk best een handig topic :Y
Is het ook ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_134580281
Zag een bijzonder vogeltje, kon hem niet heel goed nemen.
Is dit een ijsvogeltje?

Misschien iemand die de foto wat kan pimpen.


#35.
  zondag 22 december 2013 @ 21:37:41 #237
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_134580298
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:33 schreef spoonD het volgende:

Kijk is aan er komen zowaar bruikbare tips binnen.
Ik zou de volgende keer is een langere sluitertijd kunnen aanhouden.
Want de eerste reactie op je foto's (de mijne dus) was niet bruikbaar/behulpzaam bedoelt?
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  zondag 22 december 2013 @ 21:38:26 #238
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134580337
quote:
15s.gif Op zondag 22 december 2013 21:37 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Want de eerste reactie op je foto's (de mijne dus) was niet bruikbaar/behulpzaam bedoelt?
Ik denk dat hij een beetje overschaduwd werd.
pi_134580352
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:23 schreef spoonD het volgende:
hmmmm die foto's van mij brengen nogal wat te weeg.
Ik ben hier niet om de boel op te naaien ofzo... maar een leuke reactie was het nou bepaalt niet.

[Beginners] Hoe foto's mooier kunnen

Of ik snap het niet of degene die zo reageert snapt het niet.

Inmiddels heb ik tussen de discussie door wel een paar normale tips en reacties kunnen lezen.

Ik heb dus geen mooie lucht om het zo maar te doen noemen maar ik hoopte veel contrast te kunnen krijgen met de wolken en de lucht zegmaar met als op de voorgrond die takken.
Ik weet zelf ook wel dat het niet de ideale situatie is. Nogmaals ik ben een beginner en heb nu 1 week me camera dus ik wil wel bereiken wat ik in me hoofd heb zitten.

camera: Canon 400D
lens: Sigma DC 18-200
Iso: auto
Sluitertijd: 1/250
diafragme: werd gelood ik automatisch F5

Nog een keer zo'n reactie en je mag me account verwijderen, fijne avond verder
Je sluitertijd misschien iets ophogen? Luchten zijn ook wel lastig hoor moet ik zeggen.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 22 december 2013 @ 21:38:54 #240
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_134580357
quote:
8s.gif Op zondag 22 december 2013 21:38 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Ik denk dat hij een beetje overschaduwd werd.
Vanwaar deze PI? En vanwaar die drang om steeds voor hem te antwoorden?
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_134580402
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 21:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Je sluitertijd misschien iets ophogen? Luchten zijn ook wel lastig hoor moet ik zeggen.
Als je je sluitertijd ophoogt bij luchten worden de randen niet mooi gevormd. Dus zelf zou ik dat niet zo snel doen :)
pi_134580427
quote:
5s.gif Op zondag 22 december 2013 21:36 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Kun je de Exif posten van deze 2 foto's?
Manufacturer: Canon
Camera: Canon EOS 300D DIGITAL
Firmware: Firmware Version 1.1.1
Date: 22.12.2013 18:03:29
Aperture: f 4,0
ISO: 400
Shutter speed: 1/6,0 s
EV ±0,00 EV
Program: Easy Shooting
Metering mode: Multisegment
Flash: Not fired, Compulsory flash light
White balance: Auto
Zoom: 109 mm KB (25,0 mm Real)
Resolution: 2048 x 1360 Pixel (Medium)
Picture density: 180 x 180 dpi
Compression: 2,0:1
Macro mode: Normal/Off
File size: 747578 Bytes
Flash:: Not fired, Compulsory flash light
Orientation: 0° / Z:Top S:left
Date last Modification: 22.12.2013 18:03:29
YCbCr Positioning: Pixel array middle
EXIF Version: V 2.21
Date Digitized: 22.12.2013 18:03:29
FlashPix Version: V 1.00
CCD Resolution: 2296 x 2286 dpi
CCD Sensor Type: 1 chip colour CCD
Comment:
Max aperture value: f4 (real f4,00)
File source: DSC
Custom rendered: Normal process
Exposure mode I: Auto exposure
White balance I: Auto white balance
Scene capture type: Standard
Macro Mode II: Normal/Off
Selftimer in sec: None
Compression rate: Normal
Flash Mode: Auto & red eye reduction
Continious Drive Mode: On
Focus Mode: AI Servo
Image Size: Medium
Easy Shooting Mode: Sport
Contrast II: High
Saturation II: High
Sharpness II: High
ISO Setting II: 100
Metering Mode II: Normal
AF Point selected: -- (16385)
Exposure Mode II: Easy Shooting
Long Focal Length: 55,0 mm
Short Focal Length: 18,0 mm
Focus Mode II: Single
White Balance II: Auto
Sequence Number:
Flash Bias: ±0,00 EV
Subject Distance II: Infinity
Image Type: IMG:EOS 300D DIGITAL JPEG
Firmware Version: Firmware Version 1.1.1
Camera Serial: 815F27540 / 2170514324
Owner Name:
Image Number: 296-9554
Digital Zoom: -- (255)
Focus type: Auto (2)

Manufacturer: Canon
Camera: Canon EOS 300D DIGITAL
Firmware: Firmware Version 1.1.1
Date: 22.12.2013 18:07:50
Aperture: f 5,6
ISO: 400
Shutter speed: 1/2,5 s
EV ±0,00 EV
Program: Easy Shooting
Metering mode: Multisegment
Flash: Not fired, Compulsory flash light
White balance: Auto
Zoom: 241 mm KB (55,0 mm Real)
Resolution: 2048 x 1360 Pixel (Medium)
Picture density: 180 x 180 dpi
Compression: 2,0:1
Macro mode: Normal/Off
File size: 704888 Bytes
Flash:: Not fired, Compulsory flash light
Orientation: 0° / Z:Top S:left
Date last Modification: 22.12.2013 18:07:50
YCbCr Positioning: Pixel array middle
EXIF Version: V 2.21
Date Digitized: 22.12.2013 18:07:50
FlashPix Version: V 1.00
CCD Resolution: 2296 x 2286 dpi
CCD Sensor Type: 1 chip colour CCD
Comment:
Max aperture value: f5.6 (real f4,97)
File source: DSC
Custom rendered: Normal process
Exposure mode I: Auto exposure
White balance I: Auto white balance
Scene capture type: Standard
Macro Mode II: Normal/Off
Selftimer in sec: None
Compression rate: Normal
Flash Mode: Auto & red eye reduction
Continious Drive Mode: On
Focus Mode: AI Servo
Image Size: Medium
Easy Shooting Mode: Sport
Contrast II: High
Saturation II: High
Sharpness II: High
ISO Setting II: 100
Metering Mode II: Normal
AF Point selected: -- (16385)
Exposure Mode II: Easy Shooting
Long Focal Length: 55,0 mm
Short Focal Length: 18,0 mm
Focus Mode II: Single
White Balance II: Auto
Sequence Number:
Flash Bias: ±0,00 EV
Subject Distance II: Infinity
Image Type: IMG:EOS 300D DIGITAL JPEG
Firmware Version: Firmware Version 1.1.1
Camera Serial: 815F27540 / 2170514324
Owner Name:
Image Number: 296-9564
Digital Zoom: -- (255)
Focus type: Auto (2)
#35.
pi_134580440
quote:
15s.gif Op zondag 22 december 2013 21:37 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Want de eerste reactie op je foto's (de mijne dus) was niet bruikbaar/behulpzaam bedoelt?
Die was prima ^O^ werd overspoeld door bagger dus aan de aandacht ontsnapt denk ik :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 22 december 2013 @ 21:41:01 #244
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_134580503
Blijf het trouwens ook fascinerend vinden, zo'n kneuzige, kinderachtige discussie en zulke onredelijke bagger reacties van mods _O-
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_134580510
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:32 schreef Clayton1 het volgende:
Wat gaat er hier fout.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Welke stand ik ook probeerde, AV, TV Auto. ik kreeg niets fatsoenlijks.
Het is daar waarschijnlijk heel donker. Dus het enige wat je dan kan doen is je iso zo hoog mogelijk, je sluitertijd zo kort als je kan hebben. Maar eigenlijk heb je daar een lichtsterke lens voor nodig of een flitser. Want dit is met het setje wat je nu hebt eigenlijk niet te doen :)
pi_134580513
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:39 schreef Puala het volgende:

[..]

Als je je sluitertijd ophoogt bij luchten worden de randen niet mooi gevormd. Dus zelf zou ik dat niet zo snel doen :)
Ja dat is ook weer waar.. hm lastig joh. Ben niet thuis anders had ik eens kunnen kijken tussen wat foto's van lucht enzo wat ik er van gebakken heb lol..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_134580545
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:37 schreef Clayton1 het volgende:
Zag een bijzonder vogeltje, kon hem niet heel goed nemen.
Is dit een ijsvogeltje?

Misschien iemand die de foto wat kan pimpen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen verstand van vogels, maar je vogel is niet het scherpste van de foto. Dus helaas valt er weinig aan te pimpen. Je kan met je camera zelf bepalen waar op scherp gesteld word. Kwestie van het rode puntje waarop scherp gesteld word op de vogel zetten en dan afdrukken :) En dan kan je er veel meer mee :Y
pi_134580572
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 21:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Die was prima ^O^ werd overspoeld door bagger dus aan de aandacht ontsnapt denk ik :)
inderdaad dat was ook een nuttige post maar inderdaad ook vergeten door de rest
pi_134580607
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:41 schreef Puala het volgende:

[..]

Het is daar waarschijnlijk heel donker. Dus het enige wat je dan kan doen is je iso zo hoog mogelijk, je sluitertijd zo kort als je kan hebben. Maar eigenlijk heb je daar een lichtsterke lens voor nodig of een flitser. Want dit is met het setje wat je nu hebt eigenlijk niet te doen :)
Mja zat aan hetzelfde te denken. Mja ISO is 400 dus die had nog wel wat hoger gekunnen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_134580623
think... ik krijg de melding dat in inbox vol is btw
pi_134580644
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 21:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja dat is ook weer waar.. hm lastig joh. Ben niet thuis anders had ik eens kunnen kijken tussen wat foto's van lucht enzo wat ik er van gebakken heb lol..
Een mooie lucht als bijv deze:



Die krijg je met de zon die tegen de wolken aan schijnt (= lekker contrast), korte sluitertijd en een polarisatie filter :)
  zondag 22 december 2013 @ 21:44:03 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134580655
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:41 schreef Puala het volgende:

[..]

Het is daar waarschijnlijk heel donker. Dus het enige wat je dan kan doen is je iso zo hoog mogelijk, je sluitertijd zo kort als je kan hebben. Maar eigenlijk heb je daar een lichtsterke lens voor nodig of een flitser. Want dit is met het setje wat je nu hebt eigenlijk niet te doen :)
Of je camera stil zetten ergens op en op de zelfontspanner zetten. Kan je rustig een sluitertijd van 1 seconde hebben.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_134580674
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 21:44 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Of je camera stil zetten ergens op en op de zelfontspanner zetten. Kan je rustig een sluitertijd van 1 seconde hebben.
Niet als je objecten bewegen, want dan vervagen die toch :)
pi_134580677
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:43 schreef spoonD het volgende:
think... ik krijg de melding dat in inbox vol is btw
Zal is even kijken lol
I solemnly swear i'm up to no good
pi_134580689
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:39 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Manufacturer: Canon
Camera: Canon EOS 300D DIGITAL
Firmware: Firmware Version 1.1.1
Date: 22.12.2013 18:03:29
Aperture: f 4,0
ISO: 400
Shutter speed: 1/6,0 s
EV ±0,00 EV
Program: Easy Shooting
Metering mode: Multisegment
Flash: Not fired, Compulsory flash light
White balance: Auto
Zoom: 109 mm KB (25,0 mm Real)
Resolution: 2048 x 1360 Pixel (Medium)
Picture density: 180 x 180 dpi
Compression: 2,0:1
Macro mode: Normal/Off
File size: 747578 Bytes
Flash:: Not fired, Compulsory flash light
Orientation: 0° / Z:Top S:left
Date last Modification: 22.12.2013 18:03:29
YCbCr Positioning: Pixel array middle
EXIF Version: V 2.21
Date Digitized: 22.12.2013 18:03:29
FlashPix Version: V 1.00
CCD Resolution: 2296 x 2286 dpi
CCD Sensor Type: 1 chip colour CCD
Comment:
Max aperture value: f4 (real f4,00)
File source: DSC
Custom rendered: Normal process
Exposure mode I: Auto exposure
White balance I: Auto white balance
Scene capture type: Standard
Macro Mode II: Normal/Off
Selftimer in sec: None
Compression rate: Normal
Flash Mode: Auto & red eye reduction
Continious Drive Mode: On
Focus Mode: AI Servo
Image Size: Medium
Easy Shooting Mode: Sport
Contrast II: High
Saturation II: High
Sharpness II: High
ISO Setting II: 100
Metering Mode II: Normal
AF Point selected: -- (16385)
Exposure Mode II: Easy Shooting
Long Focal Length: 55,0 mm
Short Focal Length: 18,0 mm
Focus Mode II: Single
White Balance II: Auto
Sequence Number:
Flash Bias: ±0,00 EV
Subject Distance II: Infinity
Image Type: IMG:EOS 300D DIGITAL JPEG
Firmware Version: Firmware Version 1.1.1
Camera Serial: 815F27540 / 2170514324
Owner Name:
Image Number: 296-9554
Digital Zoom: -- (255)
Focus type: Auto (2)

Manufacturer: Canon
Camera: Canon EOS 300D DIGITAL
Firmware: Firmware Version 1.1.1
Date: 22.12.2013 18:07:50
Aperture: f 5,6
ISO: 400
Shutter speed: 1/2,5 s
EV ±0,00 EV
Program: Easy Shooting
Metering mode: Multisegment
Flash: Not fired, Compulsory flash light
White balance: Auto
Zoom: 241 mm KB (55,0 mm Real)
Resolution: 2048 x 1360 Pixel (Medium)
Picture density: 180 x 180 dpi
Compression: 2,0:1
Macro mode: Normal/Off
File size: 704888 Bytes
Flash:: Not fired, Compulsory flash light
Orientation: 0° / Z:Top S:left
Date last Modification: 22.12.2013 18:07:50
YCbCr Positioning: Pixel array middle
EXIF Version: V 2.21
Date Digitized: 22.12.2013 18:07:50
FlashPix Version: V 1.00
CCD Resolution: 2296 x 2286 dpi
CCD Sensor Type: 1 chip colour CCD
Comment:
Max aperture value: f5.6 (real f4,97)
File source: DSC
Custom rendered: Normal process
Exposure mode I: Auto exposure
White balance I: Auto white balance
Scene capture type: Standard
Macro Mode II: Normal/Off
Selftimer in sec: None
Compression rate: Normal
Flash Mode: Auto & red eye reduction
Continious Drive Mode: On
Focus Mode: AI Servo
Image Size: Medium
Easy Shooting Mode: Sport
Contrast II: High
Saturation II: High
Sharpness II: High
ISO Setting II: 100
Metering Mode II: Normal
AF Point selected: -- (16385)
Exposure Mode II: Easy Shooting
Long Focal Length: 55,0 mm
Short Focal Length: 18,0 mm
Focus Mode II: Single
White Balance II: Auto
Sequence Number:
Flash Bias: ±0,00 EV
Subject Distance II: Infinity
Image Type: IMG:EOS 300D DIGITAL JPEG
Firmware Version: Firmware Version 1.1.1
Camera Serial: 815F27540 / 2170514324
Owner Name:
Image Number: 296-9564
Digital Zoom: -- (255)
Focus type: Auto (2)
Je sluitertijd is te langzaam. Ik zou minimaal 1/60 aanhouden als minimum om beweging te voorkomen. Een mogelijke oplossing is om je ISO hoger te zetten (bv. 3200), maar het nadeel is dan dat je flink wat ruis in je foto krijgt. Fotograferen is een balans zoeken tussen diafragma, sluitertijd en ISO.
  zondag 22 december 2013 @ 21:44:55 #256
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_134580704
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:42 schreef spoonD het volgende:

[..]

inderdaad dat was ook een nuttige post maar inderdaad ook vergeten door de rest
^O^ Laatste wat ik je wil meegeven; keep trying! Ik ben ook nog maar kort bezig (paar maandjes) en ik snapte geen donder van wat diafragma en sluitertijd etc was en deed.
Maar ik ben heel snel van de automatische stand afgegaan en op M bezig gegaan. Proberen proberen, als ik dit doe, dan doet mijn camera dat. Oke, dus als ik het nu iets verander? Oh he, dan gebeurt er dit!
Op die manier kwam ik heel snel erachter hoe m'n camera werkt en wat wel en niet gewenst is op dat moment. Zelfde met compositie/standpunt. Niet 1 ding proberen. Schiet een hele hoop foto's en kijk daarna wat het beste werkte voor dat beeld. En houd onnodige dingen in de gaten. Zoals op die foto's die je plaatste zie je onderaan nog een stuk huis, wat voor afleiding zorgt en absoluut niet mooi is in de foto.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_134580722
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:37 schreef Clayton1 het volgende:
Zag een bijzonder vogeltje, kon hem niet heel goed nemen.
Is dit een ijsvogeltje?

Misschien iemand die de foto wat kan pimpen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto is niet scherp. Je kan er geen beauty shot van maken. Het lijkt niet in focus of zwaar gecropt. Misschien kan je een gritty hoog contrast zwart-wit proberen, maar daar is de silhouette van vogel niet sterk genoeg voor.
Noodles
pi_134580735
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:43 schreef Puala het volgende:

[..]

Een mooie lucht als bijv deze:

[ afbeelding ]

Die krijg je met de zon die tegen de wolken aan schijnt (= lekker contrast), korte sluitertijd en een polarisatie filter :)
Ja maar die is overdag ik heb het idee dat die van spoon in de schemer is gemaakt.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 22 december 2013 @ 21:45:32 #259
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_134580742
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:44 schreef Puala het volgende:

[..]

Niet als je objecten bewegen, want dan vervagen die toch :)
Owjah.... Blont....
Ik ga maar slapen, komt niks verstandigs meer uit
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_134580768
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:41 schreef Puala het volgende:

[..]

Het is daar waarschijnlijk heel donker. Dus het enige wat je dan kan doen is je iso zo hoog mogelijk, je sluitertijd zo kort als je kan hebben. Maar eigenlijk heb je daar een lichtsterke lens voor nodig of een flitser. Want dit is met het setje wat je nu hebt eigenlijk niet te doen :)
55-200 zou die beter zijn geweest?
#35.
pi_134580786
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:45 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

55-200 zou die beter zijn geweest?
Dat hangt er vanaf welk F getal die lens heeft :)
pi_134580826
nou het was geen schemer maar een beetje een grijze grauwe lucht waar ik dus dacht een mooi contrast te kunnen krijgen... gaat niet om de foto maar om het contrast want ik dacht dat ik die goed on krijgen maar helaas
pi_134580838
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 21:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja maar die is overdag ik heb het idee dat die van spoon in de schemer is gemaakt.
Ook in de schemer heb je de zon. Als je dan de kant pakt waar de zon tegen aan schijnt krijg je al veel mooiere foto's :)
pi_134580939
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:47 schreef Puala het volgende:

[..]

Ook in de schemer heb je de zon. Als je dan de kant pakt waar de zon tegen aan schijnt krijg je al veel mooiere foto's :)
Ik blijf de schemering een lastig moment vinden voor foto's :@
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 22 december 2013 @ 21:49:19 #265
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134580970
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:41 schreef VeerEli het volgende:
Blijf het trouwens ook fascinerend vinden, zo'n kneuzige, kinderachtige discussie en zulke onredelijke bagger reacties van mods _O-
Mooi is dat hè O+

En ik reageer niet voor Spoon, ik speel gewoon mijn eigen spelletje hoor :*
pi_134580992
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 21:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik blijf de schemering een lastig moment vinden voor foto's :@
Het blauwe uurtje *; !
  zondag 22 december 2013 @ 21:49:51 #267
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_134581005
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:49 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Mooi is dat hè O+

En ik reageer niet voor Spoon, ik speel gewoon mijn eigen spelletje hoor :*
Dacht dat je boos was vanwege de boze PI :P
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_134581053
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:45 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

55-200 zou die beter zijn geweest?
Weet niet hoe het met de jouwe is maar mijn 70-300 heeft nog meer moeite met donkerte dan bijv. De 18-55.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_134581079
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf welk F getal die lens heeft :)
5,6
#35.
pi_134581148
quote:
17s.gif Op zondag 22 december 2013 21:49 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Het blauwe uurtje *; !
Ja ben toch wel benieuwd hoe dat beter te doen is. Volgende week texel dus daar eens oefenen *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 22 december 2013 @ 21:52:10 #271
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134581153
quote:
10s.gif Op zondag 22 december 2013 21:49 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Dacht dat je boos was vanwege de boze PI :P
Nee, deze was best serieus, hij is gewoon overbaggerd :Y Ik zie het niet als een boze PI, maar die discussie kunnen we beter niet hier voeren :D
pi_134581170
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:51 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

5,6
Dat wordt hem niet. Wellicht een optie om een keer een lichtsterk objectief (bv. 50mm 1.8) aan te schaffen?
pi_134581237
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 21:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja ben toch wel benieuwd hoe dat beter te doen is. Volgende week texel dus daar eens oefenen *O*
Camera op de lucht mikken, belichting vastzetten, en genieten maar!
pi_134581266
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:46 schreef spoonD het volgende:
nou het was geen schemer maar een beetje een grijze grauwe lucht waar ik dus dacht een mooi contrast te kunnen krijgen... gaat niet om de foto maar om het contrast want ik dacht dat ik die goed on krijgen maar helaas
Als je eens met fotoshop ofzo contrast wilt proberen te maken misschien krijg je dan wat je wilt. Ik ben zelf ook even de draad kwijt lol..

Oh ja heb al heel veel berichten verwijderd maar hij blijft op 100% staan???
I solemnly swear i'm up to no good
pi_134581280
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:51 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

5,6
Nee dan is die niet beter. Wat je zou kunnen proberen is om een zo laag mogelijke F te pakken, zo hoog mogelijke ISO en dan kijken wat je krijgt als je je sluitertijd op 1/60 zet. Als je dan nog geen goede foto kan maken gaat het helaas niet lukken ;(
pi_134581303
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 21:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Als je eens met fotoshop ofzo contrast wilt proberen te maken misschien krijg je dan wat je wilt. Ik ben zelf ook even de draad kwijt lol..

Oh ja heb al heel veel berichten verwijderd maar hij blijft op 100% staan???
Prullenbak moet ook leeg ;)
pi_134581327
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:44 schreef VeerEli het volgende:

[..]

^O^ Laatste wat ik je wil meegeven; keep trying! Ik ben ook nog maar kort bezig (paar maandjes) en ik snapte geen donder van wat diafragma en sluitertijd etc was en deed.
Maar ik ben heel snel van de automatische stand afgegaan en op M bezig gegaan. Proberen proberen, als ik dit doe, dan doet mijn camera dat. Oke, dus als ik het nu iets verander? Oh he, dan gebeurt er dit!
Op die manier kwam ik heel snel erachter hoe m'n camera werkt en wat wel en niet gewenst is op dat moment. Zelfde met compositie/standpunt. Niet 1 ding proberen. Schiet een hele hoop foto's en kijk daarna wat het beste werkte voor dat beeld. En houd onnodige dingen in de gaten. Zoals op die foto's die je plaatste zie je onderaan nog een stuk huis, wat voor afleiding zorgt en absoluut niet mooi is in de foto.
:) thnx ik fotografeer veel op Av
pi_134581413
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:54 schreef Puala het volgende:

[..]

Prullenbak moet ook leeg ;)
Ah ja mijn inbox is nog nooit vol geweest zo populair ben ik niet joh haha

Oh er is geen knop prullenbak voor mobiel.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_134581463
Bedankt allen. Het is me duidelijk.
#35.
pi_134581599
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:56 schreef Clayton1 het volgende:
Bedankt allen. Het is me duidelijk.
Graag gedaan ^O^ ! Ik ben ook maar een beginner die nog erg veel moet leren :) .
  zondag 22 december 2013 @ 22:00:01 #281
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134581664
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:44 schreef VeerEli het volgende:

[..]

^O^ Laatste wat ik je wil meegeven; keep trying! Ik ben ook nog maar kort bezig (paar maandjes) en ik snapte geen donder van wat diafragma en sluitertijd etc was en deed.
Maar ik ben heel snel van de automatische stand afgegaan en op M bezig gegaan. Proberen proberen, als ik dit doe, dan doet mijn camera dat. Oke, dus als ik het nu iets verander? Oh he, dan gebeurt er dit!
Op die manier kwam ik heel snel erachter hoe m'n camera werkt en wat wel en niet gewenst is op dat moment. Zelfde met compositie/standpunt. Niet 1 ding proberen. Schiet een hele hoop foto's en kijk daarna wat het beste werkte voor dat beeld. En houd onnodige dingen in de gaten. Zoals op die foto's die je plaatste zie je onderaan nog een stuk huis, wat voor afleiding zorgt en absoluut niet mooi is in de foto.
Kleine aanvulling, maak wel foto's met een idee, niet zomaar honderd foto's schieten op burst in de hoop dat je er 1 goede tussen heb.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 22 december 2013 @ 22:01:37 #282
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134581756
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:37 schreef Clayton1 het volgende:
Zag een bijzonder vogeltje, kon hem niet heel goed nemen.
Is dit een ijsvogeltje?

Misschien iemand die de foto wat kan pimpen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb 'm een beetje geprobeerd te pimpen Clayton, vindt je het zo beter?

pi_134581926
:) haha niks mis mee, thx
#35.
pi_134581944
quote:
99s.gif Op zondag 22 december 2013 22:01 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Ik heb 'm een beetje geprobeerd te pimpen Clayton, vindt je het zo beter?

[ afbeelding ]
Wat zit er nou in? Klein schermpje..
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 22 december 2013 @ 22:04:53 #285
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134581977
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:04 schreef Clayton1 het volgende:
:) haha niks mis mee, thx
Blij dat ik kon helpen ^O^
  zondag 22 december 2013 @ 22:05:26 #286
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_134582010
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kleine aanvulling, maak wel foto's met een idee, niet zomaar honderd foto's schieten op burst in de hoop dat je er 1 goede tussen heb.
Dat is niet de slimste insteek nee, maar ik wil nou ook weer niet zeggen dat het niet zo kan zijn dat als je een hoop foto'a schiet, er geen topper tussen kan zitten.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  zondag 22 december 2013 @ 22:05:28 #287
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134582012
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 22:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wat zit er nou in? Klein schermpje..
Cupido die zijn liefdespijl afvuurt op deze prachtige vogel O+
  zondag 22 december 2013 @ 22:06:34 #288
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_134582089
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:05 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Dat is niet de slimste insteek nee, maar ik wil nou ook weer niet zeggen dat het niet zo kan zijn dat als je een hoop foto'a schiet, er geen topper tussen kan zitten.
Klopt, maar dan schiet je nog steeds met een idee toch? Zelfs als je maar van alles foto's maakt is dat wel een bepaalde overweging. Ik denk dat vinnie dat bedoelt, dat je in ieder geval een beetje bewust kijkt naar wat je probeert vast te leggen. Dat is uiteindelijk de kracht van de foto: juist datgene dat je wilde vastleggen ook echt vastleggen :Y
pi_134582117
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:05 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Cupido die zijn liefdespijl afvuurt op deze prachtige vogel O+
Wat romantisch *; O+
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 22 december 2013 @ 22:07:17 #290
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134582121
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:37 schreef Clayton1 het volgende:
Zag een bijzonder vogeltje, kon hem niet heel goed nemen.
Is dit een ijsvogeltje?

Misschien iemand die de foto wat kan pimpen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op die eerste heb je een hele lange snavel :o

Je camera heeft zo te zien een verkeerde sluitertijd gebruikt waardoor de hemel wel goed belicht is en de vogel niet goed belicht is. En door de takken is je AF een beetje in de war denk ik.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_134582241
Moest snel reageren, kwam ineens aanvliegen, was ook weer zo weg.
#35.
  zondag 22 december 2013 @ 22:10:31 #292
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134582314
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:09 schreef Clayton1 het volgende:
Moest snel reageren, kwam ineens aanvliegen, was ook weer zo weg.
Snel kunnen reageren is belangrijk ;) Maar oefening baart kunst en je moet ergens beginnen!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_134582316
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 21:54 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee dan is die niet beter. Wat je zou kunnen proberen is om een zo laag mogelijke F te pakken, zo hoog mogelijke ISO en dan kijken wat je krijgt als je je sluitertijd op 1/60 zet. Als je dan nog geen goede foto kan maken gaat het helaas niet lukken ;(
ZOu een externe flitser ook nog positief bijgedragen hebben?
#35.
pi_134582362
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:10 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

ZOu een externe flitser ook nog positief bijgedragen hebben?
Jazeker, want dan heb je meer licht in je foto dus kan je met je ISO/sluitertijd/diafragma omlaag :)
pi_134582454
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 22:11 schreef Puala het volgende:

[..]

Jazeker, want dan heb je meer licht in je foto dus kan je met je ISO/sluitertijd/diafragma omlaag :)
Had ik die dan toch maar meegenomen, ik dacht ah dat gaat wel , neem verder niets mee.
#35.
pi_134582538
Ik wil ook een externe flitser....
I solemnly swear i'm up to no good
pi_134592559
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 21:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja zat aan hetzelfde te denken. Mja ISO is 400 dus die had nog wel wat hoger gekunnen.
Moderne dslrs kunnen makkelijk iso1600 of zelfs 3200 aan, niet bang zijn voor een beetje ruis. Sluitertijd zou ik niet langzamer dan 1/125 doen, want de mensen bewegen. Schiet daarom in S of M, zodat je zelf de controle houdt over de sluitertijd en niet de camera laat kiezen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_134596305
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 01:33 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Moderne dslrs kunnen makkelijk iso1600 of zelfs 3200 aan, niet bang zijn voor een beetje ruis. Sluitertijd zou ik niet langzamer dan 1/125 doen, want de mensen bewegen. Schiet daarom in S of M, zodat je zelf de controle houdt over de sluitertijd en niet de camera laat kiezen.

Maar verder wel bedankt voor de tips natuurlijk.
Ja het was ook niet mijn foto. Ik schiet namelijk meestal sowieso op 1/200 haha en als 't moet ook hogere ISO.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_134601342
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 21:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik blijf de schemering een lastig moment vinden voor foto's :@
Lastig zeker, maar wat mij betreft ook een van de meest aantrekkelijke momenten omdat het lastig is

En als het dan lukt :)
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_134601369
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 21:54 schreef spoonD het volgende:

[..]

:) thnx ik fotografeer veel op Av
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')