abonnement Unibet Coolblue
pi_134236638
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 16:35 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik bedoel vooral de gangen en hellingen.
oh wacht ik had iets aders in mn hoofd, je bedoelt dat gebouw op de uithof..
pi_134260038
Wat zou ik trouwens graag een hoge en slanke woontoren op het Smakkelaarsveld zien, eventueel met hotel. Iets dat mooi staat in de skyline van de stad en alle lelijke laagbouw meuk erachter van Movares en die bank maskeert.

Misschien kunnen we Donald Trump bewegen om een Trump Tower Utrecht te laten bouwen.



Kan nog steeds de tram eronder door.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134260610
Die is toch ook vrij afzichtelijk.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 14 december 2013 @ 15:20:07 #204
8369 speknek
Another day another slay
pi_134260709
Jamaar jamaar de Dom! Zegt men dan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_134260751
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 15:16 schreef Vanyel het volgende:
Die is toch ook vrij afzichtelijk.
Ik vind 'em wel tof. Je kan er natuurlijk ook een jaren '30 New York skycraper neerzetten. Lijkt me ook gaaf.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134262964
hoe lang staat die poffertjeskraam daar al, op het neude?

leuk, net als vroeger. :)
pi_134302483
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:52 schreef Nielsch het volgende:
Marks & Spencer Food bij BP Lunetten is tof! Best groot en een hoop mensen die langskwamen enkel voor de M&S. Kregen ook nog heerelijke chocola te proeven. Straks een lekker kippasteitje eten bij de lunch en morgen scones maken met clotted cream. Vanavond lekkere chicken curry bereiden.

Alleen de British Duck Fat heb ik maar laten staan. Wat moet je met eendenvet?
Viel mij wel op dat veel van de producten bijna over datum zijn (lang houdbare producten)
pi_134302876
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:52 schreef Nielsch het volgende:
Wat zou ik trouwens graag een hoge en slanke woontoren op het Smakkelaarsveld zien, eventueel met hotel. Iets dat mooi staat in de skyline van de stad en alle lelijke laagbouw meuk erachter van Movares en die bank maskeert.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 15:20 schreef speknek het volgende:
Jamaar jamaar de Dom! Zegt men dan.
Die burgerlijke instelling ook in Nederlandse steden :') Grond word steeds duurder, zolang het buiten het historische centrum is lekker de hoogte in (300+ M)
url
pi_134317938
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:07 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]


[..]

Die burgerlijke instelling ook in Nederlandse steden :') Grond word steeds duurder, zolang het buiten het historische centrum is lekker de hoogte in (300+ M)
Hoge torens zijn wel gaaf. Vraag me alleen af of dat uberhaubt gebouwd kan worden op die drassige grond hier.
  maandag 16 december 2013 @ 07:57:56 #210
141482 Q.
JurassiQ
pi_134318183
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 07:04 schreef DW457 het volgende:

[..]

Hoge torens zijn wel gaaf. Vraag me alleen af of dat uberhaubt gebouwd kan worden op die drassige grond hier.
Tot een meter of 100 a 130 is het in Nederland economisch haalbaar, daarboven wordt het al snel heel veel duurder. Dat is ook de reden dat er in Rotterdam zoveel gebouwen van rond de 100 meter staan.
For great justice!
  maandag 16 december 2013 @ 08:27:45 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_134318448
Maar Utrecht ligt op een zandplaat toch? Volgens mij moet het hier een stuk beter kunnen dan in Rotjeknor.

Ik zag trouwens dat de TV met kleuren beschenen werd vanochtend. Weet iemand of dat permanent is? Door het zo wat futuristischer te maken is die pillendoos een stuk beter te hachelen.

Nieuwe gemeentekantoor, of hoe die ook heet, is mooi met de lampjes aan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_134318470
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:27 schreef speknek het volgende:
Nieuwe gemeentekantoor, of hoe die ook heet, is mooi met de lampjes aan.
Stadskantoor
  maandag 16 december 2013 @ 08:41:12 #213
141482 Q.
JurassiQ
pi_134318599
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:27 schreef speknek het volgende:
Maar Utrecht ligt op een zandplaat toch? Volgens mij moet het hier een stuk beter kunnen dan in Rotjeknor.

Ik zag trouwens dat de TV met kleuren beschenen werd vanochtend. Weet iemand of dat permanent is? Door het zo wat futuristischer te maken is die pillendoos een stuk beter te hachelen.

Nieuwe gemeentekantoor, of hoe die ook heet, is mooi met de lampjes aan.
De belichting is tijdelijk ivm de oplevering vorige week.
For great justice!
pi_134318969
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 07:57 schreef Q. het volgende:

[..]

Tot een meter of 100 a 130 is het in Nederland economisch haalbaar, daarboven wordt het al snel heel veel duurder. Dat is ook de reden dat er in Rotterdam zoveel gebouwen van rond de 100 meter staan.
Okee, maar bouw dan een mooie slanke toren op het Smakkelaarsveld van 130 meter met daarin woningen. Laat dat gewoon door een marktpartij doen.

Dan kan dat Artplex dat de gemeente zo graag wil naar de City bioscoop:

quote:
Plan Artplex Stelling en Wolff krijgt steun van SP

Het plan van Jos Stelling (Louis Hartlooper) en Philip Wolff (Wolff bioscopen) om een Artplex te straten in de leegkomende City-bioscoop aan de Voorstraat krijgt steun van de SP. Als er toch gesleuteld wordt aan de plannen voor het Smakkelaarsveld, geef dan het idee van Stelling en Wolff een serieuze kans, aldus de partij.

Met deze stellingname mengt ook de SP zich in de opnieuw opgelaaide discussie over de Bieb++. Gister liet D66 weten samen met ChristenUnie, CDA en PvdA een alternatief plan te hebben ontwikkeld, waarbij de ruimte voor de bibliotheek en het Artplex in het complex een stuk kleiner wordt, waardoor er er extra ruimte overblijft in het gebouw. Over de invulling van deze vrij ruimte is nog niets bekend.

Jos Stelling stuurde op 12 december een brief aan de gemeenteraad waarin hij zijn overigens al oudere idee nieuw leven inblaast. In het complex aan de Voorstraat zouden vier filmzalen, horeca en een terras kunnen komen. City komt leeg als er bij de Jaarbeurs een nieuw bioscopencomplex start. De SP vindt dat dit plan serieus moet worden overwogen. Schipper: Het is een heel aantrekkelijk maar ook logisch idee om het monumentale pand van de City-bioscoop dit tweede leven te geven en zo te behoeden voor leegstand. Scheelt waarschijnlijk een hele zak geld in vergelijking met die roze droom op het Smakkelaarsveld. Maak er dan maar een strijdpunt van bij de verkiezingen van maart. Kunnen we meteen horen wat de Utrechters ervan vinden, aldus de fractievoorzitter.


[ Bericht 27% gewijzigd door Nielsch op 16-12-2013 09:18:53 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134318983
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 08:27 schreef speknek het volgende:
Maar Utrecht ligt op een zandplaat toch? Volgens mij moet het hier een stuk beter kunnen dan in Rotjeknor.

Ik zag trouwens dat de TV met kleuren beschenen werd vanochtend. Weet iemand of dat permanent is? Door het zo wat futuristischer te maken is die pillendoos een stuk beter te hachelen.
Nee, de huidige belichting is een cadeau van de aannemer. Volgens mij tot en met januari.

Mooie taak voor Trajectum Lumen om dit over te nemen wat mij betreft.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134319507
dat licht moet blijven, is het s'avonds tenminste nog wat, dat gebouw.

en een artplex in de city, prima idee. zou eeuwig zonde zijn als dat gebouw geen bios meer zou zijn.
pi_134319740
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:53 schreef pokkerdepok het volgende:
dat licht moet blijven, is het s'avonds tenminste nog wat, dat gebouw.

en een artplex in de city, prima idee. zou eeuwig zonde zijn als dat gebouw geen bios meer zou zijn.
Ik dacht eigenlijk dat City gewoon open zou blijven als normale bioscoop in het oude centrum van Utrecht en dat Camera en Jaarbeurs gesloten zouden worden.

Straks moet je voor de blockbusters dus verplicht naar het Jaarbeursplein.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134319753
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 09:53 schreef pokkerdepok het volgende:
dat licht moet blijven, is het s'avonds tenminste nog wat, dat gebouw.

en een artplex in de city, prima idee. zou eeuwig zonde zijn als dat gebouw geen bios meer zou zijn.
Zou helemaal tof zijn als die bar op de eerste verdieping weer in gebruik wordt genomen. Het liefst met zo'n gave antieke kassa erop.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134319886
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat City gewoon open zou blijven als normale bioscoop in het oude centrum van Utrecht en dat Camera en Jaarbeurs gesloten zouden worden.

Straks moet je voor de blockbusters dus verplicht naar het Jaarbeursplein.
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zou helemaal tof zijn als die bar op de eerste verdieping weer in gebruik wordt genomen. Het liefst met zo'n gave antieke kassa erop.
gaat rembrandt ook dicht dan? ja kennelijk gaat die ook dicht... is ook wel weer armoede, als je alle kleine bioscopen kwijt bent, voor 1 mega bios.

ja city is toch wel een pareltje.
pi_134319986
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

[..]

gaat rembrandt ook dicht dan? ja kennelijk gaat die ook dicht... is ook wel weer armoede, als je alle kleine bioscopen kwijt bent, voor 1 mega bios.

ja city is toch wel een pareltje.
Owja, Rembrandt helemaal vergeten.

Ik hoop dat Rembrandt open blijft. Weet niet wat de plannen van Pathé zijn als Wolff z'n megabioscoop af heeft. Hopelijk blijven ze maar ik kan me ook voorstellen dat ze de boel sluiten omdat ze moeilijk kunnen concurreren met een megacomplex; daarvoor is de ruimte wellicht toch te klein. Al zou je die bizar grote zaal 1 wel kunnen verbouwen tot 2 zalen; dan heb je echter nog maar 4 zalen.

Aan de andere kant; Rembrandt zit wel echt in het oude centrum aan de beroemdste straat van Utrecht. Dat is wel weer een voordeel dan. Weet niet of ze het daarmee gaan redden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134320180
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Owja, Rembrandt helemaal vergeten.

Ik hoop dat Rembrandt open blijft. Weet niet wat de plannen van Pathé zijn als Wolff z'n megabioscoop af heeft. Hopelijk blijven ze maar ik kan me ook voorstellen dat ze de boel sluiten omdat ze moeilijk kunnen concurreren met een megacomplex; daarvoor is de ruimte wellicht toch te klein. Al zou je die bizar grote zaal 1 wel kunnen verbouwen tot 2 zalen; dan heb je echter nog maar 4 zalen.

Aan de andere kant; Rembrandt zit wel echt in het oude centrum aan de beroemdste straat van Utrecht. Dat is wel weer een voordeel dan. Weet niet of ze het daarmee gaan redden.
ja de locatie is top. de grote is ook een prettige zaal vind ik.
utrecht is vast wel groot genoeg voor beiden, alleen zullen ze het in het begin wel erg moeilijk gaan krijgen. iedereen gaat toch eerst die megabios uitproberen dan..

wel weer typisch utrechts trouwens, dat ze alles van tevoren gaan lopen plannen tot sint juttemus.
gewoon bouwen dat ding, en dan zien we wel hoe het verder gaat, toch..
pi_134320212
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:21 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja de locatie is top. de grote is ook een prettige zaal vind ik.
utrecht is vast wel groot genoeg voor beiden, alleen zullen ze het in het begin wel erg moeilijk gaan krijgen. iedereen gaat toch eerst die megabios uitproberen dan..

wel weer typisch utrechts trouwens, dat ze alles van tevoren gaan lopen plannen tot sint juttemus.
gewoon bouwen dat ding, en dan zien we wel hoe het verder gaat, toch..
Ja, de grote zaal is wel prettig ja.

Rembrandt zag er vroeger trouwens zo uit:



Ben benieuwd wanneer de huidige gevel is gebouwd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_134320269
Ah, rond 1933 dus. Deze foto komt uit die tijd:

http://www.hetutrechtsarc(...)nten/1930-1940/77135

Vind deze gevel wel heel mooi. Jammer dat die nu ook verstopt is.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 16 december 2013 @ 11:16:29 #224
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134321620
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 10:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat City gewoon open zou blijven als normale bioscoop in het oude centrum van Utrecht en dat Camera en Jaarbeurs gesloten zouden worden.

Straks moet je voor de blockbusters dus verplicht naar het Jaarbeursplein.
Camera/Studio blijft dan ook open, toch?
  maandag 16 december 2013 @ 11:19:56 #225
8369 speknek
Another day another slay
pi_134321686
Mja Rembrandt. Mooie bios en locatie, maar altijd geklungel bij de films, en de prijs word je ook steeds minder vrolijk van. Sta ambivalent tegenover een sluiting.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')