abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 december 2013 @ 22:30:05 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134000957
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 22:11 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

inderdaad erg sneu, maar nu vragen ze de media om terughoudend te reageren terwijl ze maar wat graag in de mediabelangstelling wouden staan om de komst aan te kondigen, vindt ik hun opmerking nu wel een beetje vreemd.

Als je het ene niet wil, doe het andere ook niet.
Dat is gewoon zoals altijd met geboorte en de dood; geluk wil je met de wereld delen, verdriet wil je in je eigen kringetje verwerken.

Ik vind het triest voor ze, het is nogal niet wat; zo ver in de zwangerschap je kindje verliezen, en dan is dit voor Sabia al de tweede keer dat het gebeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134008543
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:52 schreef Duderinnetje het volgende:

Het ligt namelijk niet voor de hand dat iemand hier openlijk gaat zitten lachen om een dooie embryo. En wat niet voor de hand ligt, is vaak ook niet zo. Probeer je eigen oordelen gewoon eens te relativeren voor je strooit met termen als 'ziek'.
:Y Niemand lacht om een dooie embryo, maar de soap begint zo absurd te worden dat een onderdrukte grinnik heel goed kan slaan op de 'verhaallijn', om het zo maar te zeggen. Het wachten is nu op het moment waarop Saab en Raf via een persbericht aankondigen dat hun voorgenomen huwelijk niet kan doorgaan omdat ze helaas hebben ontdekt dat ze broer en zus zijn.

Afgezien daarvan, en dit klinkt misschien hard, maar toch: waarom kondigt iemand als Sabia, die niet de gemakkelijkste zwangerschappen achter de rug heeft, zo snel aan dat ze zwanger is? En in één moeite door dat het een meisje wordt? Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving (waaronder ikzelf) die een vruchtwaterpunctie hebben laten doen, en de uitslag daarvan krijg je pas in de 19e week van de zwangerschap - en dus houd je tot die tijd je mond. Misschien niet tegen je ouders en je beste vrienden, maar de rest van de wereld kan best even wachten. Er is geen wet die je verplicht om de hele wereld bij je (riskante) zwangerschap te betrekken, en mocht de uitslag slecht zijn, dan hoef je het slechte nieuws niet met de bakker te bespreken.

Dat maakt het nieuws niet minder triest, maar ze schieten zichzelf met hun mediageilheid wel in hun eigen voet :{
  zaterdag 7 december 2013 @ 02:14:46 #153
6941 APK
Factual, I think.
pi_134008730
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 01:57 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

:Y Niemand lacht om een dooie embryo, maar de soap begint zo absurd te worden dat een onderdrukte grinnik heel goed kan slaan op de 'verhaallijn', om het zo maar te zeggen. Het wachten is nu op het moment waarop Saab en Raf via een persbericht aankondigen dat hun voorgenomen huwelijk niet kan doorgaan omdat ze helaas hebben ontdekt dat ze broer en zus zijn.

Afgezien daarvan, en dit klinkt misschien hard, maar toch: waarom kondigt iemand als Sabia, die niet de gemakkelijkste zwangerschappen achter de rug heeft, zo snel aan dat ze zwanger is? En in één moeite door dat het een meisje wordt? Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving (waaronder ikzelf) die een vruchtwaterpunctie hebben laten doen, en de uitslag daarvan krijg je pas in de 19e week van de zwangerschap - en dus houd je tot die tijd je mond. Misschien niet tegen je ouders en je beste vrienden, maar de rest van de wereld kan best even wachten. Er is geen wet die je verplicht om de hele wereld bij je (riskante) zwangerschap te betrekken, en mocht de uitslag slecht zijn, dan hoef je het slechte nieuws niet met de bakker te bespreken.

Dat maakt het nieuws niet minder triest, maar ze schieten zichzelf met hun mediageilheid wel in hun eigen voet :{
Mooi :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 7 december 2013 @ 06:36:41 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134010127
Wanneer heeft ze het eigenlijk "zo snel" aangekondigd, als ze nu al 19 weken zwanger was?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134010178
Raf maakte het op 22 oktober bekend. Dat is een week of 6 geleden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lovechild op 07-12-2013 07:44:23 ]
Don't you love her madly?
pi_134010218
Nou idd, zo snel vind ik het niet hoor, waarschijnlijk hebben ze eerst een goede echo of zoiets afgewacht...

En ik ken echt niemand die pas na 19 weken vertelde zwanger te zijn, ja 1 die het niet eerder wist zelf :D

Niet iedereen doet een vruchtwaterpunctie he, daar zitten ook risico's aan ;) en al heeft ze al eerder een dochtertje verloren hoeft dat niet perse te betekenen dat ze meer risico heeft dat t weer gebeurt.

Hoe dan ook vind ik t sneu ;(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_134010223
Het is eigenlijk de normale termijn om een zwangerschap aan te kondigen.
Don't you love her madly?
pi_134010229
Ze zei toch dat ze niet met Raf op 1 januari ging trouwen, omdat haar prioriteit bij de zwangerschap lag en de kans op complicaties.

Ik snap ook dat ze het wilde delen maar niet met de hele wereld, zo snel al en idd dingen als het geslacht.
Het leek haast of Raf en Syl minder in het nieuws waren dan Raf en Saab :')
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_134010278
Nou 11 weken vind ik niet snel na een goede echo. En onthulde de moeder van Rafael niet t geslacht? Als je zo'n loslippige familie hebt zou ik t ook al zelf vertellen :+

En je hebt ook met kinderen te maken die maar net hun mond moeten kunnen houden, en dat moet je ook maar willen :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 7 december 2013 @ 08:32:13 #160
185670 Poezewoes
Feyenoord mijn cluppie!!!
pi_134010400
SABIA’S BABY-ANGST BLÉÉF!

Het meisje naar wie Rafael zo uitkeek

RAFAEL VAN DER VAART (30) kon zijn geluk niet op toen zijn vriendin Sabia in verwachting was, en nog van een meisje ook! Sinds gisteren ligt het echter aan diggelen. Want helaas voor Sabia en hem herhaalt zich de trieste geschiedenis, en verloor zij opnieuw een baby. In een week die
Het had de week van de grote opluchting, van een nieuw begin, moeten worden. Maar het werd er een van groot verdriet voor Rafael van der Vaart en zijn Sabia. Zij verloor, na een zwangerschap van negentien weken, de baby die zij Rafael zo graag had willen schenken. Het meisje waar naar hij zo had uitgekeken…
Deze week scheidde Rafael officieel van Sylvie Meis. Na alle commotie van het afgelopen jaar konden beiden nu eindelijk, in alle rust, beginnen aan hun nieuwe leven. Al zou die ’rust’, met een kleine op komst, in Rafaels geval van betrekkelijk korte duur zijn. Maar wat verheugde hij zich erop! Zijn liefste wens ging in vervulling toen Sabia, zijn nieuwe liefde, al zo snel in verwachting was en dat zijn twééde grote wens – een dochter – tegelijk zou uitkomen.
Sabia en hij wilden hun geluk eind juli wel van de daken schreeuwen, maar hielden zich rustig tot de kritieke driemaandengrens in zicht was. Gezien haar medische verleden wilden de twee, voor zover dat al kan, zekerheid voordat ze hun grote, kleine geluk met de buitenwereld deelden. Dat deden ze op 22 oktober. „Ja, ik ben zwanger”, bekende Sabia die dag, en uitbundig poseerden ze voor Privés fotograaf Leo Vogelzang, die voor het blije stel een beer had meegenomen. Ze konden hun geluk niet op.
Toch bleef ook de angst, overgehouden aan het babydrama dat zij midden 2008 beleefde, en dat Sabia en toenmalig echtgenoot Khalid Boulahrouz hun leven zal bijblijven. Want tijdens het EK van dat jaar kwam ook dochtertje Anissa veel te vroeg ter wereld en overleed vlak na de geboorte. Uit medeleven en als steun voor hun teamgenoot speelde het Nederlands elftal de wedstrijd tegen Rusland met een rouwband.
Later kregen de Boulahrouzjes alsnog een gezonde dochter en een gezonde zoon. In de loop van vorig jaar strandde hun huwelijk echter. Hij was in Lissabon gaan spelen, Sabia was achtergebleven in Hamburg, waar zij als dochter van Turkse ouders was geboren en getogen. Toen Raf en Sylvie terugkeerden in de Noord-Duitse stad, kwam zij vrijwel dagelijks over de vloer in het prachtige penthouse dat later het toneel was van een wild verlopen nieuwjaarsparty.
Vanaf het voorjaar bleken Rafael en Sabia plotseling een stel te zijn. Voor Rafs 7-jarige zoontje Damian was dat waarschijnlijk even wennen; de beste vriendin van zijn moeder, was dat plotseling van zijn vader! Maar met stiefbroertje Daamin (bijna 3) en stiefzusje Amaya (ruim 3) was dat even later wel zo vertrouwd voor het joch, dat voortaan de helft van de tijd met zijn moeder in het penthouse zou doorbrengen, en de andere helft bij zijn vader en Sabia in hun huurappartement in een grote villa aan de Alster. Damian kwam de scheiding van zijn ouders, die toch de meest besproken sinds lange tijd werd, naar omstandigheden goed door. En hij sprong zelfs echt een gat in de lucht toen zijn vader en Sabia een klein geheimpje met hem deelden: hij zou nóg een broertje of zusje krijgen!
Een paar weken later was het geluk compleet, toen duidelijk was geworden dat het een méisje was dat eind april geboren zou worden. Voor Rafael was het een bijzondere gewaarwording. Ex-echtgenote Sylvie prijst hem de hemel in als het gaat om de manier waarop hij voor Damian het vaderschap altijd inhoud heeft gegeven. „Hij is een geboren papa” vertelde ze aan Privé . „Als je ziet hoe zorgzaam hij is met kinderen, dan moet je wel van steen zijn om hem zijn nieuwe babygeluk te misgunnen.”
Een tweede voor Rafael en haarzelf zat er door Sylvies ziekte lange tijd niet in. En dat was iets waar zij zich schuldig over voelde, ook al probeerde Rafael dat steeds uit haar hoofd te praten. Ze zei: „Ik wist dat Rafael intens verlangde naar een tweede kindje, zodat Damian niet alleen zou blijven. Als ik geen borstkanker had gekregen, was die tweede er waarschijnlijk ook wel gekomen. Als ons dat gegeven was geweest. Maar door de zware chemo was het krijgen van kinderen ineens niet meer zo vanzelfsprekend. Rafael heeft me dat nooit verweten. Sterker nog: hij had alleen maar met mij te doen. Maar hoe hij ook zijn best deed om mij gerust te stellen en duidelijk te maken dat we al heel erg gelukkig waren met Damian, bleef ik het zien als een grote nederlaag.”

Kinderkamer

Het was deze zomer dan ook al snel duidelijk dat Rafael en Sabia niet lang zouden wachten met het krijgen van kinderen, nadat zij zo overduidelijk voor elkaar hadden gekozen. Hun nieuwe appartement leek uitgezocht te zijn op nog een extra kinderkamer. En begin augustus werden ze samen gezien, toen Rafael teder over de buik van Sabia streelde; een gebaar dat overal op de wereld hetzelfde betekent…
Omdat dat tedere gebaar bovendien door een fotograaf was vastgelegd, was het snel duidelijk. Sabia, geconfronteerd met die foto’s, gaf onmiddellijk enthousiast toe dat zij in verwachting was. Rafael ontkende echter, waarna Sabia er plotseling het zwijgen toe deed en alleen nog een keer met een meloen onder haar shirt werd gefotografeerd. Dus bleef het een raadsel…
Maar als Sabia nu, zoals gezegd, in haar twintigste zwangerschapsweek zat en dus ongeveer op de helft zat, was zij ten tijde van die foto wel degelijk in verwachting! Alleen was dat toen amper twee weken, en zal zij om die reden door haar dierbaren zijn teruggefloten en verzocht zijn het nog even drie maanden voor zich te houden. Het kon immers nog misgaan!
Maar in oktober poseerden de twee dan toch vol overtuiging met de teddybeer, en tijdens diezelfde fotosessie maakte Sabia van haar hart opnieuw geen moordkuil: „Het drama van 2008 zal ik mijn leven niet vergeten. Het was verschrikkelijk. Gelukkig heb ik daarna nog twee gezonde kinderen gekregen, maar de aanblik van toen, het verdriet, dat vergeet ik nooit meer, dat blijft me mijn leven bij. En het maakt me nu ook angstig. Omdat ik weet dat geluk, de geboorte van een kind, zo snel kan omslaan in groot verdriet. Het maakt me dus ook angstig. Angstig omdat ik weet wat er fout kan gaan…” Helaas voor Sabia moet zij, dit keer met Rafael aan haar zijde, toch weer opnieuw door die vreselijke hel.

Telegraaf

_________________
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet!
pi_134010564
Ik ken ook niemand die tot 19 weken wacht het te vertellen zwanger te zijn. Dan ziet iedereen het toch al?
En het risico dat er dan nog iets misgaat is ook nog maar klein.
  † In Memoriam † zaterdag 7 december 2013 @ 09:49:39 #162
43556 miss_dynastie
pi_134010951
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 01:57 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Afgezien daarvan, en dit klinkt misschien hard, maar toch: waarom kondigt iemand als Sabia, die niet de gemakkelijkste zwangerschappen achter de rug heeft, zo snel aan dat ze zwanger is? En in één moeite door dat het een meisje wordt? Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving (waaronder ikzelf) die een vruchtwaterpunctie hebben laten doen, en de uitslag daarvan krijg je pas in de 19e week van de zwangerschap - en dus houd je tot die tijd je mond. Misschien niet tegen je ouders en je beste vrienden, maar de rest van de wereld kan best even wachten. Er is geen wet die je verplicht om de hele wereld bij je (riskante) zwangerschap te betrekken, en mocht de uitslag slecht zijn, dan hoef je het slechte nieuws niet met de bakker te bespreken.

Dat maakt het nieuws niet minder triest, maar ze schieten zichzelf met hun mediageilheid wel in hun eigen voet :{
Je bent je ervan bewust dat niet iedereen een vruchtwaterpunctie doet? Dat een vruchtwaterpunctie de kans op een mislopen van de zwangerschap vergroot? Dat je tegenwoordig al vrij snel het geslacht kunt weten en daar niet tot week 20 mee hoeft te wachten? Buiten dat, weet je hoe achterlijk mensen reageren als je een halve zwangerschap je mond houdt? Want dat is ook weer niet goed. Bovendien, wat is het bezwaar dat de hele wereld er nu van weet?
pi_134011159
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:24 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat wil je er dan in lezen. Ik lees erin dat iemand moet grinniken om weer een dramatische ontwikkeling in dit melodrama.

Mijn hemel, denk je écht, écht dat iemand moet lachen * Ha Ha! * om een dood kind? Het zou niet in me opkomen mensen daarvan te verdenken.

Je kunt een feit verdrietig vinden voor de betrokkenen, terwijl je de situatie op meta-niveau om te grinniken vindt. Dat kan. Want het betreft hier niet je zus of beste vriendin, maar een ver showkoppel. Dan is er ruimte om er van een afstandje naar te kijken. Dat maakt iemand niet 'ziek.'
100 % mee eens! ^O^ En dat blijft toch het "gevaarlijke" op een forum als dit. Vaak worden dingen heel anders opgepakt dan dat ze bedoeld worden.
pi_134011160
quote:
zaterdag 7 december 2013, 9:19
Sylvie leeft mee met Sabia en Rafael

Sylvie Meis kon vanwege haar ziekte Rafael lange tijd geen tweede kind schenken.. © PPE Sylvie Meis heeft gereageerd op het verdrietige nieuws dat haar ex-man Rafael van der Vaart en zijn vriendin Sabia Engizek hun kindje zijn verloren.
"Ik kan gewoon niet bevatten dat dit hun is overkomen", vertelt Sylvie in De Telegraaf van zaterdag.
"Ik wist van niets.", vervolgt ze. "Ik wist als geen ander hoe gewenst dit kindje wel niet was."
De blondine zegt verder dat ze ontzettend mee leeft met haar ex-man en ex-bff. "Vanuit mijn hart wens ik Rafael en Sabia alle kracht toe om dit grote verlies te dragen."
  zaterdag 7 december 2013 @ 10:11:12 #165
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_134011165
Een kindje van 20 weken is geen embryo trouwens.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_134011202
Hoeveel weken was Sabia eigenlijk zwanger in 2008 toen ze dat kindje verloor? Dat was nog ouder toch?
  zaterdag 7 december 2013 @ 10:16:54 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134011212
Rond de 25 weken volgens mij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134011216
quote:
"Ik kan gewoon niet bevatten dat dit hun is overkomen", vertelt Sylvie in De Telegraaf van zaterdag.
Here we go again :')
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zaterdag 7 december 2013 @ 10:20:28 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_134011248
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 10:17 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Here we go again :')
Het maakt niet uit wat ze gezegd had, het was toch niet goed geweest, zelfs "geen commentaar" zou als sneer zijn opgevat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_134011252
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 10:11 schreef Vivi het volgende:
Een kindje van 20 weken is geen embryo trouwens.
dit dus.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_134011276
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wat ze gezegd had, het was toch niet goed geweest, zelfs "geen commentaar" zou als sneer zijn opgevat.
Dus dat. Misschien leeft ze wel echt mee, weten wij veel. En is ze toch wat empatischer dan sommigen hier..
pi_134011282
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wat ze gezegd had, het was toch niet goed geweest, zelfs "geen commentaar" zou als sneer zijn opgevat.
Welnee, misschien met eerdere onderwerpen, de scheiding, hun nieuwe relatie, maar dit?
Ja, je gaat over het nieuwe wijf van je ex melden hoe tragisch een miskraam is... er komt geen einde aan :')
Het is zo vreselijk genant. Er is niks dat niet in de krant komt.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_134011287
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 10:22 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Dus dat. Misschien leeft ze wel echt mee, weten wij veel. En is ze toch wat empatischer dan sommigen hier..
Het ging mij niet om het meeleven, ik denk helemaal niet negatief over Sylvie, maar dat ze aan de krant gaat melden wat ze denkt of voelt.
Er komt geen einde aan dat geouwehoer. En 10 keer per maand horen we dat ze alles gaat privé verwerken. Sylvie en Raf ook.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zaterdag 7 december 2013 @ 10:24:27 #174
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134011290
I rest my case.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_134011298
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 10:24 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Het ging mij niet om het meeleven, ik denk helemaal niet negatief over Sylvie, maar dat ze aan de krant gaat melden wat ze denkt of voelt.
Er komt geen einde aan dat geouwehoer. En 10 keer per maand horen we dat ze alles gaat privé verwerken. Sylvie en Raf ook.
Ik denk dat ze gebeld is...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')