abonnement Unibet Coolblue
pi_133895375


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!

Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!





Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/

http://www.manandshaving.nl/

http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.

http://webshop.total-shave.nl/

Topicmascotte:





Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe

pi_133895451
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef IPA35 het volgende:
Is er echt een merkbaar verschil qua scheren door de andere taalsoort?
Die dingen zit binnen drie dagen roest op heb ik begrepen.
Qua scheren durf ik het niet te zeggen, maar het klopt inderdaad dat de ene staalsoort gevoeliger voor onderhoud is dan de andere. Ik heb laatst wel ergens gelezen, dat carbon staal wel merkbaar anders scheert dan bijvoorbeeld zilver staal.
pi_133897052
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:35 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Qua scheren durf ik het niet te zeggen, maar het klopt inderdaad dat de ene staalsoort gevoeliger voor onderhoud is dan de andere. Ik heb laatst wel ergens gelezen, dat carbon staal wel merkbaar anders scheert dan bijvoorbeeld zilver staal.
Een koolstofstaal mes kan bv scherper geslepen worden dan een roestvaststaal mes. Moleculen ed. maar hoeft dit niet langer te zijn. Er zal ook wel een verschil zijn waarmee ze geslepen worden.
  woensdag 4 december 2013 @ 15:25:44 #4
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133910219
Weer op een "koopfrenzy" gegaan. Ging kleren kopen, kwam terug met een nieuwe borstel, aluinstick en Old Spice Lagoon aftershave(bijna nergens te vinden).

Dit is de borstel



Alles bij elkaar was ik net zoveel kwijt als dat ik in Nederland alleen voor de borstel kwijt zou zijn (~18 euro).

Ik heb nu echt teveel scheerspullen :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133910248
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:25 schreef Drinky het volgende:
Weer op een "koopfrenzy" gegaan. Ging kleren kopen, kwam terug met een nieuwe borstel, aluinstick en Old Spice Lagoon aftershave(bijna nergens te vinden).

Dit is de borstel

[ afbeelding ]

Alles bij elkaar was ik net zoveel kwijt als dat ik in Nederland alleen voor de borstel kwijt zou zijn (~18 euro).

Ik heb nu echt teveel scheerspullen :')
Waar heb je dit gekocht dan?
  woensdag 4 december 2013 @ 15:37:05 #6
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133910583
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:26 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Waar heb je dit gekocht dan?
Muller drogisterij. Maar niet alle Mullers hebben zo'n groot assortiment als die bij mijn appartement. Ze hebben van goedkope badger(7 euro voor instap badger brush + houder) tot de duurste HJM borstels(kwaliteitje, maar ga er geen 20 euro voor neerleggen).

Old spice lagoon(vind het persoonlijk echt een lekker geurtje), is bijna nergens te verkrijgen, ook hier niet.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_133916061
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:35 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Qua scheren durf ik het niet te zeggen, maar het klopt inderdaad dat de ene staalsoort gevoeliger voor onderhoud is dan de andere. Ik heb laatst wel ergens gelezen, dat carbon staal wel merkbaar anders scheert dan bijvoorbeeld zilver staal.
Ieder mes heeft een eigen karakter. De hoeken waaronder geslepen worden zijn ook anders bij verschillende typen. Maar een goed scherp mes scheert toch wel, RVS, Zilver, Koolstof, maakt weinig uit.

Een koolstofmes kan idd sneller roesten, scheelt ook erg hoe het mes gebruikt wordt. Een drupje olie is nooit verkeerd om je mes in ruste te beschermen. Ook RVS kan oxideren op een snede. Ik ken mensen die zure handen hebben en als die een stuk staal vastpakken er morgen al oxidatie optreed, terwijl anderen nergens last van hebben.

Simpelste verschil is, RVS/Zilver is harde en moeilijker te slijpen maar blijft langer scherp. koolstofstaal is makkelijker te slijpen en onderhouden maar word sneller bot.
Maar alles relatief naar gebruik en stugheid van de haren.
pi_133917097
Gaat hier om DE mesjes. Die ga je toch niet insmeren met olie?

Die Captain dingen zijn wel goed aangeschreven maar onvindbaar.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133917127
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:56 schreef IPA35 het volgende:
Gaat hier om DE mesjes. Die ga je toch niet insmeren met olie?

Die Captain dingen zijn wel goed aangeschreven maar onvindbaar.
O~)
  woensdag 4 december 2013 @ 19:06:10 #10
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_133917385
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:56 schreef IPA35 het volgende:
Gaat hier om DE mesjes. Die ga je toch niet insmeren met olie?

Die Captain dingen zijn wel goed aangeschreven maar onvindbaar.
op de captain zit af fabriek al olie. Was erg verbaast toen ik het voor het eerst zag.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 4 december 2013 @ 19:19:17 #11
97745 Thorical
finding a way
pi_133917963
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:57 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

O~)
Doet eens een linkje pls, een pakje kapteinen deze kant op mag natuurlijk ook.
pi_133924155
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 19:19 schreef Thorical het volgende:

[..]

Doet eens een linkje pls, een pakje kapteinen deze kant op mag natuurlijk ook.
Bedoelde dat ik "beetje dom was" haalde 2 fora door elkaar, never mind me dus :)
pi_133927712
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:38 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Bedoelde dat ik "beetje dom was" haalde 2 fora door elkaar, never mind me dus :)
Ja, daar ben je met jouw projecten best wel actief, maar hier lezen we er niks meer over. Ik denk dat meerdere hier ook geïnteresseerd zijn in wat je maakt. In ieder geval ik! :)
pi_133928634
Hehe, geen probleem. Dat is de ellende als je op 4 of 5 fora zit her en der haha

Maar hier wat mesjes;

Een paar scheerklare messen. Linksonder in de keukenrol en het mes daarboven zijn voor een klant. Heb hem afgedekt omdat het eindresultaat nog even geheim moet blijven voor die klant ;) Het mes daarboven krijgt ivoor kleurige papier micarta handvatten.
De rest is of in afwachting van handvatten of moet nog metaaltechnisch gerestaureerd worden., ofwel, work in progress ;)


2013-12-03 18.24.44 by Remco van de Sanden, on Flickr

Ivoor micarta

2013-11-28 20.01.40 by Remco van de Sanden, on Flickr

Gereed geheim mes ;)


Beetje G10 zagen met de watergekoelde diamant-lintzaag

En toevallig vandaag de winkelversie van het Bakkus schermes binnen gekregen :)

2013-12-04 22.47.51 by Remco van de Sanden, on Flickr

Heb nog een paar meer messen liggen, maar liggen niet thuis nu.
Hellaas alleen maar crappy telefoonpicjes vooralsnog. Zaken die klaar zijn gaan mooi in de studio voor goede foto's straks :)
pi_133928810
Licht dat aan de foto of is het hout van de winkelversie lichter dan die van de testversie was?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_133928889
Zal denk ik het licht zijn. Gebruik een simpele Samsung telefoon met zo'n LED flits ding, werkt maar half. Hout is mooi donker in het echt.
pi_133930469
Je projecten zien er goed uit, ik las ook dat je handvatten op maat maakt. Wat kost nou zoiets? (Mag ook via PM.)
pi_133930864
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:11 schreef Shaggy8675 het volgende:
Zal denk ik het licht zijn. Gebruik een simpele Samsung telefoon met zo'n LED flits ding, werkt maar half. Hout is mooi donker in het echt.
Dan is het hetzelfde ja. Zal door de flits zijn. Mooi ding inderdaad.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  donderdag 5 december 2013 @ 06:48:37 #19
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133933981
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Je projecten zien er goed uit, ik las ook dat je handvatten op maat maakt. Wat kost nou zoiets? (Mag ook via PM.)
Hier ook interesse!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_133934294
Na een lange tijd interesse gehad te hebben in klassiek scheren, en het volgen van deze topicreeks heb ik afgelopen week toch maar de stoute schoenen aangetrokken. Op internet een Bluebeard Shavette gekocht, de Kruidvat ingelopen voor wat Vergulde Hand en een kwast en thuis na een douchebeurt de eerste poging tot scheren gedaan.

Ondanks dat ik de lastige plekjes, en wat vergeten plukjes af moest maken met mijn oude vertrouwde cassette viel het me niet af. Het lather maken van de zeep ging in het begin wat moeizaam, maar na wat spelen met de verhouding zeep/water en borstelen op de huid zat er uiteindelijk toch een lekkere laag op het gezicht.

Ik moet zeggen dat ik ook met cassettes altijd de tijd al nam voor een scheerbeurt, maar het inzepen met de kwast en nu nog pielen met het mes heb ik als zeer prettig en ontspannend ervaren. Echt even een momentje van rust.

Naast de shavette heb ik ook een echte straight op de kop weten te tikken, Een Dovo #300 Waffen Schmied waar ik op internet verder niet veel informatie over kan vinden, maar die ik voor 4 tientjes niet kon laten liggen :@ . Iemand die mij meer kan vertellen over dit mes, staalsoort e.d?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu wachten totdat er weer genoeg haar op de kin zit om het nog een keer te proberen, en ondertussen rustig op zoek naar scheer- en spanriem, en waarschijnlijk ook een betere kwast. Verder wil ik iedereen de bijdraagt aan dit topic bedanken voor alle informatie die er tot op heden te vinden is, dit heeft mij de stap op klassiek te gaan scheren in ieder geval een stuk kleiner gemaakt! ^O^
pi_133949884
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 07:38 schreef LeeOskar het volgende:

..en ondertussen rustig op zoek naar scheer- en spanriem, en waarschijnlijk ook een betere kwast.
Mocht je willen gaan voor een nieuwe scheerriem, kan ik messenwinkel.eu aanraden. Daar heb ik mijn riem ook vandaan, en voor deze prijs kan je hem in Nederland niet vinden. Ik weet niet precies wat voor kwast je momenteel hebt, maar een goede varkensharen kwast zijn al te vinden voor circa ¤15,-

Mocht je toch gelijk voor iets beters willen gaan, raad ik je een badger aan.

Kan je trouwens wat meer vertellen over die Bluebeard Shavette. Ik wil namelijk binnenkort ook een shavette aan gaan schaffen.

Thiers-Issard messen zijn trouwens ook hele mooie messen.

pi_133954046
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Je projecten zien er goed uit, ik las ook dat je handvatten op maat maakt. Wat kost nou zoiets? (Mag ook via PM.)
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 06:48 schreef Luco het volgende:

[..]

Hier ook interesse!
PM verstuurd :)
  donderdag 5 december 2013 @ 19:37:45 #23
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_133954765
Shaggy, dat papier micarta.. Wat is dat voor spul eigenlijk? En hoe bewerk je het?
Kun je dat ergens kopen hier?
pi_133955461
Papier micarta is eigenlijk een soort teken/bouwpapier ( wat steviger dan een normaal A4tje ) en die impregneer je met 2 componenten hars.

Kijk hier maar eens:


Het is hier in NL wel te koop, afhankelijk van de maat etc. Niet overdreven duur. Vergelijkbaar met G10. Bewerking is gewoon met schuren, slijpen, zagen etc.
  donderdag 5 december 2013 @ 20:20:14 #25
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_133956770
Heeft er iemand ervaring met een Davo Shavette?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_133960952
Beetje aan het schetsen


2013-12-05 21.42.12 by Remco van de Sanden, on Flickr
pi_133961044
Interessante hobby heb je. Verkoop je die messen vooral, of spaar je ze meer?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133961298
Dit mes is niet van mij. Ben ik aan het herstellen voor iemand, nieuwe handvatten. Ik vind het leuk er mee bezig te zijn. Heb er een aantal liggen. Verkoop eventueel wel als ik centen nodig heb voor nieuwe projecten, of er echt iemand interesse in heeft.
pi_133961685
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:04 schreef Shaggy8675 het volgende:
Dit mes is niet van mij. Ben ik aan het herstellen voor iemand, nieuwe handvatten. Ik vind het leuk er mee bezig te zijn. Heb er een aantal liggen. Verkoop eventueel wel als ik centen nodig heb voor nieuwe projecten, of er echt iemand interesse in heeft.
Maak je zelf ook hele nieuwe messen?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_133961902
Dat wil ik wel gaan doen. Maar de spullen die ik daar voor nodig heb zijn gewoon enorm duur ( bandslijper, verschillende wielen, schuurbanden etc. )

Het zit in de planning, maar financieel kan ik het nog niet op dit moment helaas :'(
pi_133963757
Dit mes ziet er ook niet verkeerd uit!

pi_133964112
Haha, zeker niet. Die gekke Ausie is een ware meester. Heel erg fraai. Ik ben zelf helemaal gek van de stijl die Ali doet:

  zaterdag 7 december 2013 @ 16:53:31 #33
164283 Luco
Buongiorno!
pi_134019936
Mocht iemand ergens een Straight Razor met een spaanse neus tegenkomen, let me know _O_!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_134021921
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 16:53 schreef Luco het volgende:
Mocht iemand ergens een Straight Razor met een spaanse neus tegenkomen, let me know _O_!
Nieuw of tweedehands?

Deze, of deze of deze of deze.

En zo zijn er wel meer te vinden, iets meer informatie wat betreft materiaal soort/maat zou handig zijn.
pi_134025851
Open mes incl starters pakket (god know what that means) voor kerst gevragen ben benieuwd. Time to shave like a gentleman.
pi_134026055
Zo'n pakket bestaat doorgaans uit een open mes, een strop/spanriem, afstijkbakje, plijsters, hechtdraad en een noodverband.
pi_134026161
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:22 schreef JeffreyXL het volgende:
Open mes incl starters pakket (god know what that means) voor kerst gevragen ben benieuwd. Time to shave like a gentleman.
Waar en wat voor iets? Of laat je degene die het voor je koopt uitzoeken? (even goed regelen dat je een scheerklaar mes krijgt namelijk)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_134031243
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:29 schreef znarch het volgende:

[..]

Waar en wat voor iets? Of laat je degene die het voor je koopt uitzoeken? (even goed regelen dat je een scheerklaar mes krijgt namelijk)
http://www.manandshaving.(...)_starterspakket.aspx

Mocht er een betere optie zijn hoor ik het graag
pi_134031311
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 22:24 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

http://www.manandshaving.(...)_starterspakket.aspx

Mocht er een betere optie zijn hoor ik het graag
Prima spul. :) Veel sites/shops leveren de messen niet scheerklaar. Moet je gewoon ff op letten. Scheelt je een domper. Mail ze even of ze hem scheerklaar leveren. Staat er niet bij namelijk.

Ook is hij uitverkocht zie ik nu -O-
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_134031469
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 22:26 schreef znarch het volgende:

[..]

Prima :) Veel sites/shops leveren de messen niet scheerklaar. Moet je gewoon ff op letten. Scheelt je een domper. Mail ze even of ze hem scheerklaar leveren. Staat er niet bij namelijk.

Ook is hij uitverkocht zie ik nu -O-
Thanks for the tip. Hmm nja voldoende webshops online.
pi_134042333
Onderweg uit de UK: 100x Astra groen en TOBS Sandalwood en St. James shaving cream...dat wordt genieten!
  zondag 8 december 2013 @ 11:42:41 #42
164283 Luco
Buongiorno!
pi_134042787
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 18:13 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Nieuw of tweedehands?

Deze, of deze of deze of deze.

En zo zijn er wel meer te vinden, iets meer informatie wat betreft materiaal soort/maat zou handig zijn.
Tweedehands, heb een idee wat ik ermee wil doen qua heft. Bij voorkeur 5/8 of 6/8
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 8 december 2013 @ 11:46:02 #43
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134042843
Ziet er leuk uit altijd die messen. Alleen het onderhoud staat me tegen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_134051118
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 11:46 schreef SosuaCafe het volgende:
Ziet er leuk uit altijd die messen. Alleen het onderhoud staat me tegen.
Dan is een shavette een leuke optie. Zo goed als onderhoudsvrij te gebruiken.
  zondag 8 december 2013 @ 17:16:45 #45
148823 znarch
ondertitel
pi_134052266
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 22:29 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Thanks for the tip. Hmm nja voldoende webshops online.
Bij manandshaving worden ze ook scheerklaar geleverd voor zover ik weet. Strop kun je ook ergens anders vandaan halen indien nodig.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_134053044
Scheersalon.nl heeft ook een paar scheersets met open messen. Worden geloof ik scheerklaar geleverd.
pi_134099654
TOBS Sandalwood (harde zeep) is ook een aanrader. Er is makkelijk schuim van te maken, voelt lekker 'vettig' aan en ruikt top.
pi_134193562
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 19:27 schreef Drinky het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Balea scheercreme? Die kost per tube ook geen drol, blijkbaar een of ander Duits huismerk?

Best grappig dat DE enthousiasten hier in Hongarije de Vergulde Hand e.d. kennen.
Ja ik heb de Balea Men scheercreme ervaring en ik bleef maar problemen houden om voldoende scheerschuim ermee op te kloppen met een scheerkwast en de oorzaak heb ik uiteindelijk gelegd bij het feit dat het een brushless scheercreme is en ik gebruik hem nu ook zo.

Maar als je in de DM Drogisterij komt kun je ook voor 85 cent een tube Palmolive classic scheercreme meenemen, naar mijn mening is dat een betere scheercreme dan de Balea Men, want de geur van Balea Men vind ik ook niet zo geweldig.

Volgens mij zijn er trouwens geen andere drogisterijen in Duitsland die van een huismerk scheercremes hebben.

Maar op mijn weblog heb ik een artikel geschreven waar je alle informatie vind wat voor scheercrèmes je lokaal in Duitsland kan vinden en bij welke winkels je moet zijn.

En ik heb ook geprobeerd het verschil tussen de drogisterijen uit te leggen, zo kun je de ASB van de Rossmann drogisterij, Isana Men ASB goedkoper krijgen als je de aanbieding in de gaten houdt, want Rossmann geeft vaker 20% korting op een bepaald eigenmerk zoals Isana en een hele tijd terug was dat ook het geval en koste zo'n asb flesje ¤ 1,99 en het is gewoon goed spul ruikt beter dan de Balea Men ASB.

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 18:55 schreef IPA35 het volgende:
Mijn Mühle kwast zat gewoon in een kokertje...


Wat vinden jullie trouwens van een geur als lavendel. Ik heb het gekke idee een keer iets van Castle Forbes te bestellen. Ooit.
Voor een scheerzeep of scheercreme vind ik het wel een fijne geur, maar ik zou het niet als cologne kopen.

Want in Frankrijk kwam ik in een supermarkt voor een paar euro cologne tegen die naar lavendel rook.

Ik vind mijn Mansavon scheerzeep welke ik uit Parijs mee genomen heb in iedere geval heerlijk ruiken en dat is ook een lavendel achtige geur :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Diqiu-Long op 12-12-2013 17:16:59 ]
pi_134212823
Klein stukje testscheren met het Bakkus productiemes, rechtstreeks uit de verpakking. Scheert ok. Als ie even een keer echt goed geslepen word is het qua scheren niet eens zo'n verkeerd mes. Ligt lekker in de hand, stabiel en zwaar. Hou ik wel van :)

pi_134213399
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:02 schreef Shaggy8675 het volgende:
Klein stukje testscheren met het Bakkus productiemes, rechtstreeks uit de verpakking. Scheert ok. Als ie even een keer echt goed geslepen word is het qua scheren niet eens zo'n verkeerd mes. Ligt lekker in de hand, stabiel en zwaar. Hou ik wel van :)

Nice. Ik wil eerst een Bismarck anders had ik hem misschien ook gekocht.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  vrijdag 13 december 2013 @ 09:10:08 #51
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134216003
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:02 schreef Shaggy8675 het volgende:
Klein stukje testscheren met het Bakkus productiemes, rechtstreeks uit de verpakking. Scheert ok. Als ie even een keer echt goed geslepen word is het qua scheren niet eens zo'n verkeerd mes. Ligt lekker in de hand, stabiel en zwaar. Hou ik wel van :)

Scheert dit nou echt prettiger dan een goede Double Edge?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 13 december 2013 @ 09:11:16 #52
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134216019
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 22:25 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
TOBS Sandalwood (harde zeep) is ook een aanrader. Er is makkelijk schuim van te maken, voelt lekker 'vettig' aan en ruikt top.
Met een dassenhaar? Want met een omega boar zoals uit de op valt het eerlijk gezegd een beetje tegen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_134218192
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:11 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Met een dassenhaar? Want met een omega boar zoals uit de op valt het eerlijk gezegd een beetje tegen.
Ja, een silvertip van Mühle.

quote:
99s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:10 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Scheert dit nou echt prettiger dan een goede Double Edge?
Ik weet het niet, ik heb nu een DE en een straight. Sinds kort gebruik ik de straight, omdat ik dat graag wil leren, maar een DE scheert sneller en prettiger voor mij. (Geen wondjes e.d.)
pi_134221608
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:10 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Scheert dit nou echt prettiger dan een goede Double Edge?
Als het mes goed scherp is wel. Dit mes kwam recht uit de verpakking en was voor mij niet scherp genoeg om vloeiend te scheren. Het trok best wel.
Maar zoals gezegd, met een echt scherp mes gaat het heel vlot. Tis maar wat je leuk vindt, scheren doet het beiden.
pi_134224654
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:59 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Als het mes goed scherp is wel. Dit mes kwam recht uit de verpakking en was voor mij niet scherp genoeg om vloeiend te scheren. Het trok best wel.
Maar zoals gezegd, met een echt scherp mes gaat het heel vlot. Tis maar wat je leuk vindt, scheren doet het beiden.
Als dat niet gewoon een persoonlijke voorkeur? Want ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een andere antwoord gegeven hadden.

Zoals een post boven jou het geval is ;)
pi_134225538
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:28 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Als dat niet gewoon een persoonlijke voorkeur? Want ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een andere antwoord gegeven hadden.

Zoals een post boven jou het geval is ;)
Dat komt meer omdat hij nog aan het leren is. Als je er nog niet ervaren mee bent gaat het tuurlijk sneller met een DE. Als je beide onder knie hebt maakt het niet veel uit.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_134226374
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:28 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Als dat niet gewoon een persoonlijke voorkeur? Want ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een andere antwoord gegeven hadden.

Zoals een post boven jou het geval is ;)
Dat is idd persoonlijke voorkeur, en dat vroeg hij vroeg hij toch aan mij geloof ik. Een open mes heeft mijn voorkeur, maar hoeft niet iemand anders zijn voorkeur te zijn, dat verkondig ik ook nergens.
pi_134226690
Nee maar je vergat ''ik vind'' want op de manier hoe je het schreef leek het wel alsof je een feit verkondigde , iets waar wel meer mensen in fout gaan hoor en ik vroeger ook, maar ik heb het op een cursus communicatie geleerd ;)

Ik heb er zelf trouwens geen mening over wat prettigere scheert omdat ik wegblijf van open scheermessen omdat ik die sowieso nogal eng vind om mee te scheren, zelfs mijn shavette is uiteindelijk in een hoekje geëindigd zonder er echt een volledige scheerbeurt mee gedaan te hebben.
pi_134241676
Iemand interesse in een ongebruikte fles Clubman Pinaud? Heb hem alleen open gehad om er aan te ruiken, maar is niet mijn geur.

Voor 5 euro + verzendkosten (4 euro als er naar een DHL servicepoint wordt gestuurd) is hij te koop.
Geen referral hier.
pi_134245708
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Iemand interesse in een ongebruikte fles Clubman Pinaud? Heb hem alleen open gehad om er aan te ruiken, maar is niet mijn geur.

Voor 5 euro + verzendkosten (4 euro als er naar een DHL servicepoint wordt gestuurd) is hij te koop.
Wat voor geur is het?

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:27 schreef Diqiu-Long het volgende:
..zelfs mijn shavette is uiteindelijk in een hoekje geëindigd zonder er echt een volledige scheerbeurt mee gedaan te hebben.
Wat voor shavette heb jij liggen dan?

Vanmiddag heb ik een BlueBeards Bluebeards Revenge "Cut-Throat" shavette besteld. Ik verwacht hem morgen binnen te hebben.

pi_134246764
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:33 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Wat voor geur is het?

[..]

Wat voor shavette heb jij liggen dan?

Vanmiddag heb ik een BlueBeards Bluebeards Revenge "Cut-Throat" shavette besteld. Ik verwacht hem morgen binnen te hebben.

[ afbeelding ]
Moeilijk te omschrijven.

Hier wordt er wel het één en ander genoemd: http://www.basenotes.net/ID26120377.html

Grote meerderheid lijkt het erg lekker te vinden.
Geen referral hier.
pi_134246989
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:52 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Moeilijk te omschrijven.

Hier wordt er wel het één en ander genoemd: http://www.basenotes.net/ID26120377.html

Grote meerderheid lijkt het erg lekker te vinden.
Bevat deze lotion alcohol? Kan het niet zo snel vinden.
pi_134247064
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:56 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Bevat deze lotion alcohol? Kan het niet zo snel vinden.
Ja. Staat als derde ingredient op het label.
Geen referral hier.
pi_134247117
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ja. Staat als derde ingredient op het label.
Mocht je het over een tijdje nog hebben, heb ik wellicht interesse. Maar mochten er voor die tijd andere gegadigden zijn, vind ik dat ook niet erg.
pi_134247171
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Mocht je het over een tijdje nog hebben, heb ik wellicht interesse. Maar mochten er voor die tijd andere gegadigden zijn, vind ik dat ook niet erg.
Ok :).
Geen referral hier.
pi_134250732
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Iemand interesse in een ongebruikte fles Clubman Pinaud? Heb hem alleen open gehad om er aan te ruiken, maar is niet mijn geur.

Voor 5 euro + verzendkosten (4 euro als er naar een DHL servicepoint wordt gestuurd) is hij te koop.
De originele (vanaf 1810)?

pi_134251083
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:18 schreef rumiii het volgende:

[..]

De originele (vanaf 1810)?

[ afbeelding ]
Jup. 6 oz fles.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaelanx_NL op 14-12-2013 00:45:53 ]
Geen referral hier.
pi_134258637
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 22:33 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

Wat voor shavette heb jij liggen dan?

Vanmiddag heb ik een BlueBeards Bluebeards Revenge "Cut-Throat" shavette besteld. Ik verwacht hem morgen binnen te hebben.

[ afbeelding ]
Deze ik heb die toen via eBay gekocht.

pi_134259321
Nou de shavette is tot nu toe geen succes. Ongeveer alles wat open kan liggen ligt open. :') En daarbij komt nog eens dat ik geen bloedstelpende middel zoals aluin heb.
pi_134259468
Aluin is ook geen wondermiddel hoor. Maar wat ik altijd begrepen heb is dat een shavette toch stuk anders is dan een open scheermes en ik waag me aan beide niet.
pi_134259728
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:24 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Nou de shavette is tot nu toe geen succes. Ongeveer alles wat open kan liggen ligt open. :') En daarbij komt nog eens dat ik geen bloedstelpende middel zoals aluin heb.
Foto :D
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_134260851
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:39 schreef znarch het volgende:

[..]

Foto :D
Valt op zich wel mee nu, maar rond mijn lippen zitten allemaal bloedplekken en in mijn hals zit ook een grote stip. :')
  zaterdag 14 december 2013 @ 19:24:42 #73
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134266992
Als aluin niet meer werkt kan je altijd nog aluminium sulfaat gebruiken. Zo'n nix styptic.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_134267042
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:24 schreef SosuaCafe het volgende:
Als aluin niet meer werkt kan je altijd nog aluminium sulfaat gebruiken. Zo'n nix styptic.
Dat is beide aluin :P Alleen andere concentratie/samenstelling/vorm.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_134284687
Ik ben op zoek naar een reiskwast, liefst das maar synthetisch mag ook. Iemand ervaringen?
pi_134284918
Heeft iemand wel eens Cien Aftershave Balsem gebruikt? Ik zag deze gister in de Nederlandse Lidl voor ¤ 2,99 maar er zat plastic omheen dus ik kon er niet aan ruiken.
  zondag 15 december 2013 @ 13:10:15 #77
97745 Thorical
finding a way
pi_134286378
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 12:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
Heeft iemand wel eens Cien Aftershave Balsem gebruikt? Ik zag deze gister in de Nederlandse Lidl voor ¤ 2,99 maar er zat plastic omheen dus ik kon er niet aan ruiken.
Nee maar wel in mijn handen gehad. Ik vond het vrij sterk ruiken en dat wil ik eigenlijk niet van een ASB.
pi_134288189
Eindelijk goed schuim gekregen met de TOBS Mr. Taylor, weer net als vanouds met de Sandalwood.
Fijn.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 15 december 2013 @ 14:08:34 #79
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_134288303
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:24 schreef SosuaCafe het volgende:
Als aluin niet meer werkt kan je altijd nog aluminium sulfaat gebruiken. Zo'n nix styptic.
aluin is toch aluminiumsulfaat? Werkt bij mij niet erg goed, laat rode vlekken achter. Moet bog steeds een handdoek om m'n nek doen
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_134291571
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:10 schreef Thorical het volgende:

[..]

Nee maar wel in mijn handen gehad. Ik vond het vrij sterk ruiken en dat wil ik eigenlijk niet van een ASB.
Dat klinkt op zich niet heel erg slecht als het wat sterkere ruikt. Dan is alleen de vraag is het een frisse geur of niet.

Want als het naar een of andere klassieke sterke parfum geur ruikt dan zal ik dat ook niet fijn vinden.

Maar als het zoiets is als de Rewe aftershave balm dan zou dat wel mooi zijn, want die ruikt iets sterkere, maar wel juist lekker fris, maar is NOS en word niet meer verkocht.
  zondag 15 december 2013 @ 20:28:20 #82
97745 Thorical
finding a way
pi_134303820
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:56 schreef Shaggy8675 het volgende:
Beetje aan het schetsen

[ link | afbeelding ]
2013-12-05 21.42.12 by Remco van de Sanden, on Flickr
Shaggy wat is dat een mooi mes. Zoiets zo ik ooit graag willen hebben.
Gewoon klassiek met ebbenhouten scales en zilverkleurige pins..
  zondag 15 december 2013 @ 20:32:49 #83
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134304152
Zit er over te denken om precies dezelfde te kopen.

http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_134304522
quote:
99s.gif Op zondag 15 december 2013 20:32 schreef SosuaCafe het volgende:
Zit er over te denken om precies dezelfde te kopen.

[ afbeelding ]
Thiers-Issard, toch? Maken inderdaad hele mooie messen, zit er over na te denken om er volgend jaar ook een aan te schaffen.

Verder is het vrij lastig om een 'French point' te vinden, dat zou ik willen in combinatie met een 'Full wedge'.
pi_134304651
Gisteren m'n DE89 laten vallen,mafgebroken bij het schroefdraad. :(

Tijd dus voor een nieuwe krabber, maar nog niet helemaal uit wat ik ga halen. Dit was mijn tweede DE89 en bevalt wel goed, maar het lijkt me ook wel wat om een keer een C34 of superspeed te proberen. Iemand ervaring met alle drie die me tips kan geven?
  zondag 15 december 2013 @ 20:52:42 #86
97745 Thorical
finding a way
pi_134305448
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:24 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Nou de shavette is tot nu toe geen succes. Ongeveer alles wat open kan liggen ligt open. :') En daarbij komt nog eens dat ik geen bloedstelpende middel zoals aluin heb.
Door jou geinspireerd ben ik me met een shavette gaan scheren. Ik heb slechts een pass gedaan en met een beetje rechttrek werk heb ik die zonder bloedvergieten overleefd. Maar wat mij tegenviel was het scheren van mijn kin. De 2e en 3e pass heb ik met een krabber gedaan om een BBS te krijgen.
De komende tijd ga ik eerst nog wat droog scheer oefeningen doen voordat ik 2 handig weer met de shavette weer aan de ga.
pi_134306316
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:52 schreef Thorical het volgende:

[..]

Door jou geinspireerd ben ik me met een shavette gaan scheren. Ik heb slechts een pass gedaan en met een beetje rechttrek werk heb ik die zonder bloedvergieten overleefd. Maar wat mij tegenviel was het scheren van mijn kin. De 2e en 3e pass heb ik met een krabber gedaan om een BBS te krijgen.
De komende tijd ga ik eerst nog wat droog scheer oefeningen doen voordat ik 2 handig weer met de shavette weer aan de ga.
Succes. Ik vond het WTG enorm meevallen, echter ATG was een ramp. Wat voor shavette gebruik jij?

Ik heb sinds gister de Bluebeards Revenge. Voor ¤13,50 is het een leuk ding, maar de afwerking is natuurlijk matig.
pi_134306619
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:28 schreef Thorical het volgende:

[..]

Shaggy wat is dat een mooi mes. Zoiets zo ik ooit graag willen hebben.
Gewoon klassiek met ebbenhouten scales en zilverkleurige pins..
Dat mes is niet van mij, is voor iemand anders. Daar komen ivoorkleurige papiermicarta handvatten op. Idd wel een fraai mes :)

quote:
99s.gif Op zondag 15 december 2013 20:32 schreef SosuaCafe het volgende:
Zit er over te denken om precies dezelfde te kopen.

[ afbeelding ]
TI maken zeer mooie messen.
Heb zelf contact met iemand om een zeer fraaie aan te schaffen, maar daar gaat even wat tijd overheen ivm verhuizing van die persoon. Een mooie TI Le Grelot in 3/4 wedge })

quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:38 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

Verder is het vrij lastig om een 'French point' te vinden, dat zou ik willen in combinatie met een 'Full wedge'.
Ik heb maar 1 echte Full-Wedge. Een Joseph Elliot. Moet alleen nog hout kopen om hem af te maken. Enigste mes wat ik nooit zal wegdoen. Een van de eerste die ik ooit heb gekocht :)
pi_134306938
@Shaggy, is zo'n full wedge nou zo bijzonder? Ze zijn in Nederlandse webshops slecht vindbaar, alleen full hollow ground is makkelijk te vinden.
  zondag 15 december 2013 @ 21:22:29 #90
97745 Thorical
finding a way
pi_134307529
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:04 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Succes. Ik vond het WTG enorm meevallen, echter ATG was een ramp. Wat voor shavette gebruik jij?

Ik heb sinds gister de Bluebeards Revenge. Voor ¤13,50 is het een leuk ding, maar de afwerking is natuurlijk matig.
Ik heb mijn shavette op de markt gekocht en er staat Magic op de plastic scales. Maar ik weet niet meer wat ik er voor heb betaald, het zal minder dan een 10tje zijn.
pi_134307626
Het punt met een full wedge is dat de foutmarge, die toch al klein is met een open mes, met een full wedge nog kleiner is. Je hoort mensen wel eens zeggen dat hun full hollow zingt. Daarmee hoor en voel je meer wat er gebeurt. Je krijgt veel feedback. Bij een full wegde ontbreekt die feedback en geluid en de snijkant is helemaal star, wat de kans op snijden wat groter maakt.

Daar komt bij dat het slijpen lastiger is, en de hoek waaronder je scheert anders kan zijn dan bij een full hollow afhankelijk van je techniek.
  zondag 15 december 2013 @ 21:39:13 #92
97745 Thorical
finding a way
pi_134308449
Ik heb me zelf een scheermes gekocht.
pi_134308702
Ziet er mooi uit. Welk merk?
pi_134308830
Weet iemand nog goeie zepen voor een gevoelige huid? Ooit van TOBS 2 zepen geprobeerd maar kreeg van beide zepen een brandende huid. De Jermyn doet het prima, maar wat nieuws voor in de collectie is nooit verkeerd.
pi_134309345
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 21:47 schreef Xa1pt het volgende:
Weet iemand nog goeie zepen voor een gevoelige huid? Ooit van TOBS 2 zepen geprobeerd maar kreeg van beide zepen een brandende huid. De Jermyn doet het prima, maar wat nieuws voor in de collectie is nooit verkeerd.
Proraso 'Sensitive Skin', daarbij komt dat Proraso uitsluitend met natuurlijke ingrediënten werkt.
  zondag 15 december 2013 @ 22:02:46 #96
97745 Thorical
finding a way
pi_134309584
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:44 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ziet er mooi uit. Welk merk?
A.Schmeink, Solingen
  zondag 15 december 2013 @ 22:09:28 #97
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_134309944
niks voor mij zie ik al :')
hoe doe je dit als je moedervlekken en of sproeten op je gezicht heb?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 15 december 2013 @ 22:12:23 #98
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_134310087
Hmm, erg vreemd, maar op plekken waar mijn haar echt heel erg dicht groeit (bij mijn kin/goatee/snor gedeelte) ben ik beter af af met een scheerapparaat. Sneller, minder irritatie en gewoon net zo glad zonder wondjes (want zelfs een feather heeft er problemen mee daar doorheen te komen :') ).

Voor hals en wangen is DE weer beter, helemaal verwarrend.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_134310443
quote:
7s.gif Op zondag 15 december 2013 21:47 schreef Xa1pt het volgende:
Weet iemand nog goeie zepen voor een gevoelige huid? Ooit van TOBS 2 zepen geprobeerd maar kreeg van beide zepen een brandende huid. De Jermyn doet het prima, maar wat nieuws voor in de collectie is nooit verkeerd.
Nou eigenlijk word dat "sensitive" een beetje misbruikt.

Want een gewone scheerzeep werkt ook gewoon prima als je gevoelige huid hebt.

Maar ik weet wel een scheercreme voor gevoelige huid en dat is Palmolive sensitieve aloë vera welke in Duitsland voor ¤ 0,85 word verkocht in de kaufland en een Nederlandse webshop verkoop het voor 4x zoveel.

Maar je kunt ook een gewone tube Palmolive classic scheercreme of scheerzeep stick kopen, want gegarandeerd dat het ook werkt voor gevoelige huid ;) .
  zondag 15 december 2013 @ 22:21:39 #100
97745 Thorical
finding a way
pi_134310507
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 22:09 schreef cherrycoke het volgende:
niks voor mij zie ik al :')
hoe doe je dit als je moedervlekken en of sproeten op je gezicht heb?
Het zelfde als iemand zonder. Want hoe scheert iemand met sproeten zich? Toch ook gewoon.
pi_134310677
En bekijk het zo maar, na een goede scheerbeurt met een open mes heb je helemaal geen moedervlekken meer. Vallen eraf als rijpe appels van een boom ;)
pi_134312618
Ik zou best eens zo'n klassiek mesje proberen. Welke zijn niet te duur en goed?

Ik wil geen mesje van 150 euro dat t blijkt dat ik er niet mee overweg kan..
pi_134315144
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Proraso 'Sensitive Skin', daarbij komt dat Proraso uitsluitend met natuurlijke ingrediënten werkt.
Thx, gaan we die eens proberen.

quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 22:20 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nou eigenlijk word dat "sensitive" een beetje misbruikt.

Want een gewone scheerzeep werkt ook gewoon prima als je gevoelige huid hebt.
Geloof het of niet, maar ik kreeg met de TOBS een brandende huid en rode vlekken. Maar goed, zou misschien kunnen liggen aan het feit dat dat een crème was en m'n huid anders op zeep reageert. Destijds iig wel van alles geprobeerd, koud en warm water, wel en niet douchen, etc. :')

quote:
Maar ik weet wel een scheercreme voor gevoelige huid en dat is Palmolive sensitieve aloë vera welke in Duitsland voor ¤ 0,85 word verkocht in de kaufland en een Nederlandse webshop verkoop het voor 4x zoveel.

Maar je kunt ook een gewone tube Palmolive classic scheercreme of scheerzeep stick kopen, want gegarandeerd dat het ook werkt voor gevoelige huid ;) .
Die laatste liggen hier ook gewoon in de super inderdaad voor een paar euro. ^O^
pi_134324103
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 00:09 schreef Xa1pt het volgende:
Geloof het of niet, maar ik kreeg met de TOBS een brandende huid en rode vlekken. Maar goed, zou misschien kunnen liggen aan het feit dat dat een crème was en m'n huid anders op zeep reageert. Destijds iig wel van alles geprobeerd, koud en warm water, wel en niet douchen, etc. :')

[..]

Die laatste liggen hier ook gewoon in de super inderdaad voor een paar euro. ^O^
Nou ik geloof je juist wel :) Want het kan goed zijn dat je voor een bestanddeel / ingrediënt allergisch bent.

Ik denk niet dat te maken heeft dat het een crème was ;)

Maar ik heb nog nooit gelukkig allergische reacties gehad op een van mijn scheercremes of scheerzepen of asb.
pi_134526612
Iemand ervaring met Dr K peppermint scheerzeep? Ik kreeg een (grote) sample bij een bestelling....
  zaterdag 21 december 2013 @ 18:30:53 #106
97745 Thorical
finding a way
pi_134529868
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 16:27 schreef The_daybreaker het volgende:
Iemand ervaring met Dr K peppermint scheerzeep? Ik kreeg een (grote) sample bij een bestelling....
Nee, zelfs nog nooit van Docter K gehoord.
pi_134533524
Getest! het is een fris ruikende harde zeep. Ik maak mijn lather eigenlijk altijd in een kom maar dat kan met deze zeep niet..ik kreeg er toch een redelijk goede lather mee opgezet dmv face-lathering. De bescherming voelde goed en fris. Puntje van kritiek: de zeep zit verpakt in papier met een sticker bovenop. Openmaken betekent papier scheuren...hoe bewaar je dan de zeep?

Desondanks eigenlijk best tevreden dus...

Kit:
Proraso sensitive preshave
Merkur krabber met astra groen
TOBS Mr Taylors aftershave
pi_134622739
Ik heb voor de kerst van mijn vriendin Sebamed aftershave balsem gekregen onder andere :) en heb deze vandaag eens uitgeprobeerd :)



En ja hoor die ''serhr gut'' van de Okotest is absoluut niet onterecht want zo ver ik kan oordelen werkt deze balsem inderdaad erg goed en de geur is vrij neutraal en ben mijn vriendin dus dankbaar dat ze deze aftershave balsem voor mij gekocht heeft.

Ik geloof dat meeste waarschijnlijk nooit van deze aftershave balsem gehoord hebben ;) maar Sebamed is een medische cosmetica merk uit Duitsland welke hoog aangeschreven staat.

[ Bericht 13% gewijzigd door Diqiu-Long op 23-12-2013 21:01:07 ]
pi_134635074
Morgen eens met preshave oil proberen te scheren, ik heb de laatste tijd een beetje last van een stuiterend scheermes.

Overigens nog steeds Clubman Pinaud te koop voor 5 euro + verzendkosten.

/edit: Wow, preshave olie werkt echt goed, heerlijk scheren daarmee.

[ Bericht 16% gewijzigd door Phaelanx_NL op 24-12-2013 11:36:51 ]
Geen referral hier.
pi_134675896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:56 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Morgen eens met preshave oil proberen te scheren, ik heb de laatste tijd een beetje last van een stuiterend scheermes.

Overigens nog steeds Clubman Pinaud te koop voor 5 euro + verzendkosten.

/edit: Wow, preshave olie werkt echt goed, heerlijk scheren daarmee.
Waar heb je die Pinaud eigenlijk vandaan?
pi_134685129
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 01:52 schreef Froop het volgende:

[..]

Waar heb je die Pinaud eigenlijk vandaan?
Ebay, verkoper uit USA.
Geen referral hier.
  woensdag 25 december 2013 @ 14:33:32 #112
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_134685588
Welke beard oil gebruiken jullie eigenlijk?
Heb het laatst bij Bendotti gehad bij een shave; erg lekker spul.
Starbucks, waar blijf je
pi_134688283
Voor wie nog een kerstcadeautje wilde:
http://www.shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=22&t=758

Open scheermesje van mij te koop.


______________________________

Kerstcadeautje van mijn vrouw gekregen. Heeft ze helemaal zelf uitgezocht en ziet er behoorlijk goed uit :)

Rugra 4/8 Kleinste mesje wat ik heb tot nu toe :)


2013-12-25 16.34.01 by Remco van de Sanden, on Flickr

[ Bericht 65% gewijzigd door Shaggy8675 op 25-12-2013 16:43:48 ]
  woensdag 25 december 2013 @ 20:15:08 #114
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134693174

Ben benieuwd..
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 26 december 2013 @ 11:20:12 #115
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134709057
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_134716702
Leuk boek :) Een echt hebbedingetje :)

Zo, eindelijk even vrij. Tijd om wat te knutselen.

Even wat scales zagen :)
Zwart is G10, wit is papier micarta.



  donderdag 26 december 2013 @ 15:25:06 #117
418784 Teasenz
Elke dag een gezond kopje thee
pi_134716880
De foto's doen me wel overwegen om dit soort klassieke scheermesjes eens te proberen. Scheren met een scheerapparaat werkt nooit. Normale scheermesjes lijken me veiliger, maar met een beetje oefenen werkt het na een tijdje misschien beter? Gaan klassieke mesjes langer mee?
Teasenz.nl: Authentieke Chinese thee direct van de theetuin tot in jouw kopje.
pi_134717316
Bedoel je klassieke krabbertjes, of een open mes?

Krabbertjes ( DE ) kan je jezelf tussen de 1 en 5 keer mee scheren afhankelijk van je baardgroei. De ene pakt iedere keer een nieuw mesje, de ander pas na 6 of 7 keer. Als je een beetje rondkijkt heb je 100 mesjes voor onder de 10 euro. Ofwel, veel scheren voor weinig.

Een open mes moet geslepen worden en onderhouden. Slijpen kan je zelf als je stenen hebt, anders opsturen naar een goede slijper kost je tussen de 10 en 20 euro. Scherp houden heb je een strop voor nodig, kost je een 100 euro voor een net model.

Dus ja, zoiets. DE krabbers werken heel erg fijn iig en best betaalbaar, zeker op de lange duur.
pi_134717339
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:25 schreef Teasenz het volgende:
De foto's doen me wel overwegen om dit soort klassieke scheermesjes eens te proberen. Scheren met een scheerapparaat werkt nooit. Normale scheermesjes lijken me veiliger, maar met een beetje oefenen werkt het na een tijdje misschien beter? Gaan klassieke mesjes langer mee?
Een klassiek open scheermes zoals Shaggy post, gaat in principe met goed en regulier onderhoud een leven lang mee.

Een DE (Double Edged) scheermes ook, alleen gaan hier verwisselbare messen in. Deze messen worden door veel fabrikanten gemaakt en kosten eigenlijk zo goed als niks. Ze gaan even lang mee als een normale cartridge, maar zijn in vergelijking dus veel goedkoper.

Verder is er ook een tussenweg, namelijk een shavette. Deze heeft het uiterlijk van een klassiek open scheermes, maar heeft niet hetzelfde onderhoud nodig. Hier gaan gebroken double edged messen in.
  donderdag 26 december 2013 @ 15:46:40 #120
418784 Teasenz
Elke dag een gezond kopje thee
pi_134717501
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:39 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Een klassiek open scheermes zoals Shaggy post, gaat in principe met goed en regulier onderhoud een leven lang mee.

Een DE (Double Edged) scheermes ook, alleen gaan hier verwisselbare messen in. Deze messen worden door veel fabrikanten gemaakt en kosten eigenlijk zo goed als niks. Ze gaan even lang mee als een normale cartridge, maar zijn in vergelijking dus veel goedkoper.

Verder is er ook een tussenweg, namelijk een shavette. Deze heeft het uiterlijk van een klassiek open scheermes, maar heeft niet hetzelfde onderhoud nodig. Hier gaan gebroken double edged messen in.
Thanks voor de reactie, ga binnenkort me er wat meer in verdiepen.
Teasenz.nl: Authentieke Chinese thee direct van de theetuin tot in jouw kopje.
pi_134718360
Persoonlijk lijkt me scheren met een krabber veel goedkoper dan zo'n open scheermes, want die dingen zijn vrij duur en ze hebben ja onderhoud nodig.

En als je dan je open scheermes naar een slijper stuurt dan gaat dat natuurlijk aardig aan de kosten lopen lijkt me of je moet iemand vinden die zo gek is en het bijna voor niks doet 8)7
pi_134718603
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
Persoonlijk lijkt me scheren met een krabber veel goedkoper dan zo'n open scheermes, want die dingen zijn vrij duur en ze hebben ja onderhoud nodig.

En als je dan je open scheermes naar een slijper stuurt dan gaat dat natuurlijk aardig aan de kosten lopen lijkt me of je moet iemand vinden die zo gek is en het bijna voor niks doet 8)7
Zo vaak hoef je ze niet te slijpen. Paar x per jaar moet voldoende zijn.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_134718793
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:26 schreef znarch het volgende:

[..]

Zo vaak hoef je ze niet te slijpen. Paar x per jaar moet voldoende zijn.
Oh okay dus zeg maar twee keer per jaar slijpen? Zal toch wel zo'n ¤ 50 dan wezen dat je dan kwijt bent want het versturen is ook niet goedkoop.

En de slijper wilt natuurlijk ook wel een paar tientjes. Maar goed je hebt dan nog steeds zo'n riem nodig om je open scheermes te stropen en ik betwijfel of deze goedkope riem daarvoor volstaat.


http://www.buyincoins.com/item/25558.html
pi_134719017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:32 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Oh okay dus zeg maar twee keer per jaar slijpen? Zal toch wel zo'n ¤ 50 dan wezen dat je dan kwijt bent want het versturen is ook niet goedkoop.

En de slijper wilt natuurlijk ook wel een paar tientjes. Maar goed je hebt dan nog steeds zo'n riem nodig om je open scheermes te stropen en ik betwijfel of deze goedkope riem daarvoor volstaat.

[ afbeelding ]
http://www.buyincoins.com/item/25558.html
Strop kun je kopen voor 40. Als je rondhangt op scheerfora is er altijd iemand bereid je mes te slijpen. Zelfs al betaal je kan dit voor 20. Dus ok pak 40 euro per jaar naast de aanschaf. Valt mee.

Dat is ongeveer 1 bier per maand.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_134719019
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:32 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Oh okay dus zeg maar twee keer per jaar slijpen? Zal toch wel zo'n ¤ 50 dan wezen dat je dan kwijt bent want het versturen is ook niet goedkoop.

En de slijper wilt natuurlijk ook wel een paar tientjes. Maar goed je hebt dan nog steeds zo'n riem nodig om je open scheermes te stropen en ik betwijfel of deze goedkope riem daarvoor volstaat.

[ afbeelding ]
http://www.buyincoins.com/item/25558.html
Ik denk dat je het scheren met een klassiek open scheermes puur als hobby moet zien. Hier moet je dan ook geen rommel voor aanschaffen, want dit bederft je ervaring met deze hobby. Schaf gewoon kwalitatief goede spullen aan.
  donderdag 26 december 2013 @ 16:42:36 #126
97745 Thorical
finding a way
pi_134719095
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:26 schreef znarch het volgende:

[..]

Zo vaak hoef je ze niet te slijpen. Paar x per jaar moet voldoende zijn.
Zoals boven al geschreven. Een doos De mesjes kosten zo'n 10 euro en daar kan je misschien wel. 2 jaar mee scheren. Ik doe met een meisje een week. 3 scheerbeurt.
pi_134719124
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:42 schreef Thorical het volgende:

[..]

Zoals boven al geschreven. Een doos De mesjes kosten zo'n 10 euro en daar kan je misschien wel. 2 jaar mee scheren. Ik doe met een meisje een week. 3 scheerbeurt.
Ik zeg niet dat het goedkoper is dan een DE. In de kosten lopen is alleen schromelijk overdreven.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_134719526
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:42 schreef Thorical het volgende:

[..]

Zoals boven al geschreven. Een doos De mesjes kosten zo'n 10 euro en daar kan je misschien wel. 2 jaar mee scheren. Ik doe met een meisje een week. 3 scheerbeurt.
Je wisselt dan wel vaak van meisje zeg. Ik heb mijn meisje al heel lang niet vervangen :+

quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 16:39 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik denk dat je het scheren met een klassiek open scheermes puur als hobby moet zien. Hier moet je dan ook geen rommel voor aanschaffen, want dit bederft je ervaring met deze hobby. Schaf gewoon kwalitatief goede spullen aan.
Nee dat lijkt me duidelijk en daarom lijkt het me een investering die zich niet snel terug betaald. Maar goed ik denk inderdaad dat de meeste het als hobby zien ;)

Maar met DE scheren kom je gewoon weg met allerei goedkope spulletjes uit China omdat het meestal gewoon werkt :)
pi_134727979
Een sneak preview...

Staal... veel staal... zwaar... Ofwel de eerste.... Mmhhh...

pi_134743784
Ik zie dubbel.
  vrijdag 27 december 2013 @ 14:13:33 #131
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_134744885
Long time no see enzo... :W
Tja met een stoppelbaardje heb je niet zo veel te scheren.. (8>

Ik zou het nog ff hebben over hoe de chinese mesjes waren bevallen..
Die merken die ik zou bestellen waren allemaal wholesale, dus die zijn er niet gekomen...
Wel heb ik toen een shavette van buyincoins gehad, en natuurlijk een leuke jaap in mn hals gemaakt bij de eerste keer proberen... :')
Maar heb het nu aardig onder de knie, dus ga gewoon door..
Bij die shavette zaten Flying Eagle 74-s mesjes... en die bevielen me erg goed, net als de blauwe Gillette's uit China..
Toevallig zag ik dat ze die laatste bij DX hadden, en dus een pak besteld, en erachter gekomen dat die dus gewoon fake zijn.... Ze zitten in een identieke verpakking en achterkarton.. enkel zit er geen sticker op de achterkant (waar ik nu dus achter ben)



Vandaar dat ze voor geen meter scheren, de originele zijn ook 2x zo duur, dus ik had het kunnen weten... :X

Nu opzoek naar een pak (100) Flying Eagle 74-s bij een verkoper die paypal accepteert.. maar dat valt niet mee..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_134745256
Mijn vermoedens zijn bij deze bevestigd want ik dacht al dat ze nep waren omdat de prijs veel te laag was en ik via Taobao een keer neppe besteld had welke ook goedkopere waren.

Probleem toen was alleen dat je zou zeggen in bulk is het prijs verschil verklaarbaar, maar die Chinese Gillette Blues worden niet in bulk verkocht en kosten iets van 5 a 6 yuan per pakje.

De Flying Eagles zijn niet slecht inderdaad, ik heb er ook nog enkele pakjes van. Zou ik mogen weten bij welke verkoper je ze wilt kopen?

Oh je kunt bij de neppe Super Gillette's Blue ook nog verschil zien in het mesje zelf en het papiertje, maar dat is echt moeilijk te zien, want ze hebben het echt heel goed gekopieerd en als je het mesje niet uitprobeerd kom je er ook niet achter dat ze nep zijn.
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:09:04 #133
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_134747071
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mijn vermoedens zijn bij deze bevestigd want ik dacht al dat ze nep waren omdat de prijs veel te laag was en ik via Taobao een keer neppe besteld had welke ook goedkopere waren.

Probleem toen was alleen dat je zou zeggen in bulk is het prijs verschil verklaarbaar, maar die Chinese Gillette Blues worden niet in bulk verkocht en kosten iets van 5 a 6 yuan per pakje.

De Flying Eagles zijn niet slecht inderdaad, ik heb er ook nog enkele pakjes van. Zou ik mogen weten bij welke verkoper je ze wilt kopen?

Oh je kunt bij de neppe Super Gillette's Blue ook nog verschil zien in het mesje zelf en het papiertje, maar dat is echt moeilijk te zien, want ze hebben het echt heel goed gekopieerd en als je het mesje niet uitprobeerd kom je er ook niet achter dat ze nep zijn.
Ik heb het idee dat het afgekeurde zijn oid.. :?
De inkt op het karton is echt identiek.. en het logo wat van kleur wisselt (hologram) is ook echt (incl Chinese leestekens die wel/niet zichtbaar worden)

Ze worden wel gewoon in bulk verkocht, op Taobao zijn er wel verkopers die kartons met sticker aanbieden, maar heb enkel Paypal, en daar doet mr Tao niet meer aan..

Zo'n verkoper probeer ik juist te vinden.... ;) maar ik zal het hier melden als ik er eentje gevonden heb..
Dx heeft ze los op hun site staan, maar dat geloof ik wel... en op Aliexpress heb ik ook al fakes gezien, dus het word er niet makkelijker op :')
En btw je hebt (in bijna dezelfde kleur verpakking) 74-s en 74-c.... S is geel/roze en C is wit/roze, maar dat valt soms niet echt op..

Verder ben ik erg nieuwsgierig naar Voshkod's (goede verhalen over gehoord) maar die zijn nogal prijzig incl. verzenden op Ebay
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_134747397
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:09 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het afgekeurde zijn oid.. :?
De inkt op het karton is echt identiek.. en het logo wat van kleur wisselt (hologram) is ook echt (incl Chinese leestekens die wel/niet zichtbaar worden)
Mauw ik noem het gewoon neppe want ze voldoen hoe dan ook niet aan de Gillete kwaliteit en Chinezen zijn meesters in kopiëren en doen het dus op de puntjes, dus daar valt bijna geen verschil tussen te zien, maar het is er wel.

Kijk maar op de onderstaande foto.



quote:
Ze worden wel gewoon in bulk verkocht, op Taobao zijn er wel verkopers die kartons met sticker aanbieden, maar heb enkel Paypal, en daar doet mr Tao niet meer aan..

Zo'n verkoper probeer ik juist te vinden.... ;) maar ik zal het hier melden als ik er eentje gevonden heb..
Natuurlijk worden ze verkocht in bulk, maar je krijgt er geen bulkkorting. Dus als jij 20 pakjes koopt a 5.50 yuan per stuk dan is dat gewoon 20x 5.50 yuan.

quote:
Dx heeft ze los op hun site staan, maar dat geloof ik wel... en op Aliexpress heb ik ook al fakes gezien, dus het word er niet makkelijker op :')
En btw je hebt (in bijna dezelfde kleur verpakking) 74-s en 74-c.... S is geel/roze en C is wit/roze, maar dat valt soms niet echt op..

Verder ben ik erg nieuwsgierig naar Voshkod's (goede verhalen over gehoord) maar die zijn nogal prijzig incl. verzenden op Ebay
Ja met die flying eagle heb je ook twee varianten en de 74s is de betere variant en de 74c de minder maar ook veel goedkopere variant.

Stja Voshkod's heb ook wel wat over gehoord,maar vooral dat een paar Tweakers met een groupbuy nooit hun betaalde Vosdhkod's gekregen hebben.

Ik vind ze in iedere geval te duur, als ze ¤ 10 per 100 stuks ofzo waren dan zou ik er misschien kopen.
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:23:21 #135
97745 Thorical
finding a way
pi_134747485
Ik ben dus niet de enige die in de Chinese Gillette Blue's is getrapt.
Die van mij sneden niet eens door papier laat staan dat er mee geschoren kon worden. Mr Tao/Tao-bao.
Ik heb nu wel een Russische sample pak via E-bay gekocht. Maar me er nog niet mee geschoren.
Eerst de Lord Captain met verschillende krabbers proberen.
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:35:32 #136
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_134747869
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mauw ik noem het gewoon neppe want ze voldoen hoe dan ook niet aan de Gillete kwaliteit en Chinezen zijn meesters in kopiëren en doen het dus op de puntjes, dus daar valt bijna geen verschil tussen te zien, maar het is er wel.

Kijk maar op de onderstaande foto.

Ja ik ken die foto.. maar deze zijn identiek (ook de buitenverpakking en de drukinkt op het achterkarton)

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Natuurlijk worden ze verkocht in bulk, maar je krijgt er geen bulkkorting. Dus als jij 20 pakjes koopt a 5.50 yuan per stuk dan is dat gewoon 20x 5.50 yuan.
Klopt, maar dat is met alle Gillettes uit het oosten zo.. soms heb je ze wel met 6 ipv 5 mesjes (rode reclame op de hoeken) maar per stuk zijn ze meestal dezelfde prijs, of je moet een omdoos a tig x 100st kopen..

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja met die flying eagle heb je ook twee varianten en de 74s is de betere variant en de 74c de minder maar ook veel goedkopere variant.
Er zijn nog meer soorten(er zijn ook groen/paarse bijv) maar die ene twee lijken qua verpakking nogal op elkaar..

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Stja Voshkod's heb ook wel wat over gehoord,maar vooral dat een paar Tweakers met een groupbuy nooit hun betaalde Vosdhkod's gekregen hebben.

Ik vind ze in iedere geval te duur, als ze ¤ 10 per 100 stuks ofzo waren dan zou ik er misschien kopen.
Daarom koop ik ze liever via Ebay of iig Paypal.. dan heb ik na 45 dagen, mn centen iig terug..
Maar voor 18 dollar (13euro) heb je ze in huis..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_134747877
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat mensen erin trappen. Want uiteindelijk beschadigen die neppe mesjes de reputatie van de originele.

Kijk maar op B&B daar waren er ook die neppe mesjes gekocht hadden.

Die foto van vergelijking met neppe Chinese Gillette Blue en echte is trouwens door mij gemaakt ;)
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:38:10 #138
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_134747971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat mensen erin trappen. Want uiteindelijk beschadigen die neppe mesjes de reputatie van de originele.

Kijk maar op B&B daar waren er ook die neppe mesjes gekocht hadden.

Die foto van vergelijking met neppe Chinese Gillette Blue en echte is trouwens door mij gemaakt ;)
Dat is zo.. als ik niet eerst de originele had gekend, had ik ze nooit weer geprobeerd.. :{
Ah die foto is ook wel een poosje oud... ;)
Had t wel gelezen op b&b, en ken de reputatie van dx ook wel.. maar ach wat had ik te verliezen met paypal...

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:23 schreef Thorical het volgende:
Ik ben dus niet de enige die in de Chinese Gillette Blue's is getrapt.
Die van mij sneden niet eens door papier laat staan dat er mee geschoren kon worden. Mr Tao/Tao-bao.
Ik heb nu wel een Russische sample pak via E-bay gekocht. Maar me er nog niet mee geschoren.
Eerst de Lord Captain met verschillende krabbers proberen.
Ik vond het toen al zo vreemd dat iedereen slechte ervaringen had, en ik het juist een prima mesje vond.. _O-

Lord platinum
Deze dus:

Vind ik ook erg goed trouwens... lekker comfortabel en scherp..

Maar Lord Captain zegt me zo 123 niets.. heb je daar een plaatje van..?

[ Bericht 4% gewijzigd door Snowballed op 27-12-2013 16:05:10 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_134748457
De Chinese mesjes welke ik een goeie prijs kwaliteit verhouding vind hebben zijn onder andere de Jianyu mesjes wat vertaald zwaardvis betekend en die kosten zo'n 3 a 3.5 ¥ per pakje via Taobao.

En dan heb je nog de Chinese Super Gillette Thin mesjes, die zijn in bulk niet duurder dan Astra SP mesjes zelfs wanneer je ze via een agent koopt.

En per stuk kosten die geloof ik ¥ 3 ofzo, ik heb daar zelf in iedere geval een bulk toen van gekocht en mijn bulk is alleen kleinere geworden omdat ik die mesjes ook bij sample packs gedaan heb.

Maar er zijn nog meer goede Chinese de mesjes, alleen meestal is zo dat ze niet via de reguliere kanalen te verkrijgen zijn en dan haken de meeste mensen toch al af vanwege teveel moeite.

[ Bericht 15% gewijzigd door Diqiu-Long op 27-12-2013 15:58:32 ]
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:01:50 #140
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_134748860
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
De Chinese mesjes welke ik een goeie prijs kwaliteit verhouding vind hebben zijn onder andere de Jianyu mesjes wat vertaald zwaardvis betekend en die kosten zo'n 3 a 3.5 ¥ per pakje via Taobao.

En dan heb je nog de Chinese Super Gillette Thin mesjes, die zijn in bulk niet duurder dan Astra SP mesjes zelfs wanneer je ze via een agent koopt.

En per stuk kosten die geloof ik ¥ 3 ofzo, ik heb daar zelf in iedere geval een bulk toen van gekocht en mijn bulk is alleen kleinere geworden omdat ik die mesjes ook bij sample packs gedaan heb.
De thin's heb ik hier in bulk liggen.. Zorgen voor teveel irritatie bij mij.. omdat ik meer passes moet doen om een glad resultaat te krijgen.. (had ook een paar Nos thin's uit Amerika en die bevielen beter.... De Chinese Superblue's komen erbij in de buurt.. maar niet genoeg..)

Jianyu, Yingli, en Rimei, ben ik erg benieuwd naar, en moet ik nog een keer proberen (en er zijn nog een paar waarvan ik de naam zo 123 niet uit mn hoofd weet)
Maar die zijn ook niet te vinden met paypal.. ;(

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Maar er zijn nog meer goede Chinese de mesjes, alleen meestal is zo dat ze niet via de reguliere kanalen te verkrijgen zijn en dan haken de meeste mensen toch al af vanwege teveel moeite.

Dat zeg ik... lol :+ _O-
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_134749763
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:01 schreef Snowballed het volgende:

[..]

De thin's heb ik hier in bulk liggen.. Zorgen voor teveel irritatie bij mij.. omdat ik meer passes moet doen om een glad resultaat te krijgen.. (had ook een paar Nos thin's uit Amerika en die bevielen beter.... De Chinese Superblue's komen erbij in de buurt.. maar niet genoeg..)
Dat is inderdaad erg jammer.


quote:
Jianyu, Yingli, en Rimei, ben ik erg benieuwd naar, en moet ik nog een keer proberen (en er zijn nog een paar waarvan ik de naam zo 123 niet uit mn hoofd weet)
Maar die zijn ook niet te vinden met paypal.. ;(

[..]

Dat zeg ik... lol :+ _O-
Ik heb de meeste al geprobeerd en bij de Yingli en Mingshi mesjes zitten ook goede mesjes tussen.

Maar die yingli en mingshi hebben zoveel verschillende mesjes dat ik allang vergeten welke de goede waren en welke de minder.

Maar wat ook nog een goed mesje is de Ruike WenFeng mesjes en die zijn ook iets van ¥ 3 per pakje.

Dat zei je inderdaad, want MisterTao accepteert geen PayPal, kijk anders eens bij zarmark of die wel paypal accepteren, ik heb het nagekeken zarmark accepteert wel PayPal.

Ik heb in deze blog post erover geschreven en omdat MisterTao zoekopdrachten met de naam Gillette blokkeert heb ik voor de Gillette mesjes ook links naar zarmark gezet.

En je hoeft alleen maar het item nummer uit de Mistertao link te halen en deze in een zarmark link plakken. Onderstaande link zijn Jianyu's en ik heb mijn Jianyu's ook van die verkoper.

http://zarmark.com/English/TaobaoItemDetail.aspx?id=8004214353

[ Bericht 1% gewijzigd door Diqiu-Long op 27-12-2013 16:30:08 ]
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:56:56 #142
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_134751303
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:22 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dat is inderdaad erg jammer.

[..]

Ik heb de meeste al geprobeerd en bij de Yingli en Mingshi mesjes zitten ook goede mesjes tussen.

Maar die yingli en mingshi hebben zoveel verschillende mesjes dat ik allang vergeten welke de goede waren en welke de minder.

Maar wat ook nog een goed mesje is de Ruike WenFeng mesjes en die zijn ook iets van ¥ 3 per pakje.

Dat zei je inderdaad, want MisterTao accepteert geen PayPal, kijk anders eens bij zarmark of die wel paypal accepteren, ik heb het nagekeken zarmark accepteert wel PayPal.

Ik heb in deze blog post erover geschreven en omdat MisterTao zoekopdrachten met de naam Gillette blokkeert heb ik voor de Gillette mesjes ook links naar zarmark gezet.

En je hoeft alleen maar het item nummer uit de Mistertao link te halen en deze in een zarmark link plakken. Onderstaande link zijn Jianyu's en ik heb mijn Jianyu's ook van die verkoper.

http://zarmark.com/English/TaobaoItemDetail.aspx?id=8004214353
Ik ken Zarmark (Jack Peng was de eigenaar ooit eens geloof ik, die poste hier ook in het Chinese webshops topic) maar die zijn me veel te duur in commissie of andere kosten toen ik de laatste keer wou bestellen.. (ik heb een hele stapel Chinese agenten, maar die moet ik ooit nog eens proberen..)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De merknaam noemen Chinezen niet zo vaak in hun advertenties.. dat is niet enkel bij Gillette zo, maar bij veel meer zaken..
Als je op Taobao een omschrijving van een bepaald produkt zoekt, vind je vaak veel meer resultaten en meestal krijg je dan wel de juiste zoeksuggesties in het blauw..
(Mijn telefoon, een Jiayu, heet in China/Taobao Good Domain bijv.)

Die link over die weifeng mesjes ga ik ff lezen.. ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Snowballed op 27-12-2013 17:08:03 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_134770861
Zo, weer lekker bezig geweest.
Moest een nieuw stoffilter hebben daar mijn oude versleten was. Was natuurlijk maar 1 winkel open in de wijde omgeving, maar goed weer een kleine rib uit m'n lijf, maar een goed stofmasker voor klasse P3 filters ( voor de rotzooi die in de slijpstof zit ) :)



En dan krijg je dit als resultaat na flink wat geslijp :)

Hollow ground :twisted:


En voor diegene die het zich afvragen, het betreft hier idd een antieke vijl welke ik aan het omtoveren ben tot scheermes.


Op z'n zachtst gezegd, een pittig materiaal. Niet dat waaibomenspul van tegenwoordig. Alleen een aanslag op de bandslijper, die begon goed warm te lopen :( Maar goed, heb geen geld voor een betere dus hij moet niet zeuren haha ;)

Is natuurlijk nog lange niet klaar, maar hebben jullie een idee wat het moet gaan worden/is :)
  zaterdag 28 december 2013 @ 00:34:24 #144
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_134772681
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:58 schreef Shaggy8675 het volgende:
Zo, weer lekker bezig geweest.
Moest een nieuw stoffilter hebben daar mijn oude versleten was. Was natuurlijk maar 1 winkel open in de wijde omgeving, maar goed weer een kleine rib uit m'n lijf, maar een goed stofmasker voor klasse P3 filters ( voor de rotzooi die in de slijpstof zit ) :)

[ link | afbeelding ]

En dan krijg je dit als resultaat na flink wat geslijp :)

Hollow ground :twisted:
[ link | afbeelding ]

En voor diegene die het zich afvragen, het betreft hier idd een antieke vijl welke ik aan het omtoveren ben tot scheermes.
[ link | afbeelding ]

Op z'n zachtst gezegd, een pittig materiaal. Niet dat waaibomenspul van tegenwoordig. Alleen een aanslag op de bandslijper, die begon goed warm te lopen :( Maar goed, heb geen geld voor een betere dus hij moet niet zeuren haha ;)

Is natuurlijk nog lange niet klaar, maar hebben jullie een idee wat het moet gaan worden/is :)
Jij doet ook de meest vreemde dingen met stukken metaal he...?
Echt top als ik dat zo af en toe eens bekijk... ^O^
Maar goed gereedschapsstaal is idd een crime om te bewerken

quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 23:10 schreef Vleuver het volgende:
Ik zou best eens zo'n klassiek mesje proberen. Welke zijn niet te duur en goed?

Ik wil geen mesje van 150 euro dat t blijkt dat ik er niet mee overweg kan..
Deze zijn prima om te proberen (en ook om langer te blijven gebruiken mocht het bevallen)

http://www.tinydeal.com/g(...)ng=1&sk=1249835587Og
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_134777926
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:34 schreef Snowballed het volgende:
[..]

Deze zijn prima om te proberen (en ook om langer te blijven gebruiken mocht het bevallen)

http://www.tinydeal.com/g(...)ng=1&sk=1249835587Og
Ah sinds wanneer kun je de Chinese Gillette Tech via reguliere kanalen krijgen?

Zijn ze daar in China wakker geworden ofzo? Want eerst moest je deze krabber echt via een Taobao agent kopen.
  zaterdag 28 december 2013 @ 13:29:59 #146
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_134782177
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:37 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ah sinds wanneer kun je de Chinese Gillette Tech via reguliere kanalen krijgen?

Zijn ze daar in China wakker geworden ofzo? Want eerst moest je deze krabber echt via een Taobao agent kopen.
Al vrij lang hoor.. er zijn er meer uit dit topic die er eentje hebben..
Hij is er ook in de Apache versie.. (en alle andere merknamen die Gillette voert)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_134782254
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:29 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Al vrij lang hoor.. er zijn er meer uit dit topic die er eentje hebben..
Hij is er ook in de Apache versie.. (en alle andere merknamen die Gillette voert)
Ik denk dat meeste hem dan nooit gevonden hebben omdat tinydeal wellicht niet zo populair is. Maar ik heb ook al heel wat van die Gillette krabbers verkocht en toen kon niemand die krabber online vinden.
  zaterdag 28 december 2013 @ 13:34:44 #148
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_134782372
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:31 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik denk dat meeste hem dan nooit gevonden hebben omdat tinydeal wellicht niet zo populair is. Maar ik heb ook al heel wat van die Gillette krabbers verkocht en toen kon niemand die krabber online vinden.
Klopt.. maar ik geloof dat ie uit het Chinese webshops topic kwam..
En niet iedereen weet hoe dat werkt etc..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_134864271
Iemand nog interesse in 2 flesjes Proraso after shave? Voor 17,50 zijn deze 2 flesjes van jou. Ik ben toch meer van de aftershave balsems zonder alcohol.
Deze aftershave is het:


[ Bericht 3% gewijzigd door zmokkie op 30-12-2013 09:03:59 (typfout) ]
pi_134898738
Mijn weblog over klassiek natscheren heb ik verhuisd naar blogspot en de naam Goedkoop natscheren gegeven.
  dinsdag 31 december 2013 @ 10:32:45 #151
419114 dappermark
Dapper & some
pi_134915305
Na heel wat pagina's van het klassieke scheren afgestruind te hebben toch maar mijn eigen vraag stellen voor wat betreft beginner in het klassieke scheren.

Voor het nieuwe jaar ben ik op zoek naar een aardige beginners DE scheermes. Na alle tips en talks hier op het forum gevolgd te hebben terecht gekomen op deze modellen:

Parker buffelhoorn scheermes 12R
MÜHLE R106
Merkur klassiek scheermes 38C
Merkur 38C

Welke zouden in jullie ogen het beste geschikt zijn voor een beginner op het gebied van klassiek scheren? En welke mesjes zou ik het er het beste bij kunnen nemen?
pi_134932003
Alle vier lijken me gewoon prima hoor.
pi_134946669
Zijn die mesjes van dx.com wat?
  woensdag 1 januari 2014 @ 10:28:16 #154
419114 dappermark
Dapper & some
pi_134946755
Uiteindelijk toch voor de Edwin Jagger gegaan: Edwin Jagger Imitation Ivory Chatsworth Safety/DE razor

Bij The English Shaving Company hebben ze tot middernacht 1 januari 2014 gratis verzenden, dus gelijk maar van geprofiteerd. En mijn vrouw zei dat ik een verjaardags presentje mocht uitkiezen ;)
  woensdag 1 januari 2014 @ 10:32:33 #155
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134946776
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 10:28 schreef dappermark het volgende:
Uiteindelijk toch voor de Edwin Jagger gegaan: Edwin Jagger Imitation Ivory Chatsworth Safety/DE razor

Bij The English Shaving Company hebben ze tot middernacht 1 januari 2014 gratis verzenden, dus gelijk maar van geprofiteerd. En mijn vrouw zei dat ik een verjaardags presentje mocht uitkiezen ;)
Chique. Ik heb de best badger kwast gekregen voor kerst. Zelfde stijl.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_134949741
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 10:13 schreef Vleuver het volgende:
Zijn die mesjes van dx.com wat?
Welke mesjes? Sommige die hier genoemd zijn kwamen van DX en de Super Gillette Blue bleken nep te zijn.

Gisteravond heb ik een heel nieuw artikel geschreven over een goedkoop basis klassiek scheerset, waar ik mensen eigenlijk mee op weg wil helpen en bij de scheerkwast moet je wat mij betreft echt een gok nemen want op eBay krijg je veel goedkopere scheerkwasten.

Goedkoop natscheren - Goedkoop basis klassiek scheerset

quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 10:28 schreef dappermark het volgende:
Uiteindelijk toch voor de Edwin Jagger gegaan: Edwin Jagger Imitation Ivory Chatsworth Safety/DE razor

Bij The English Shaving Company hebben ze tot middernacht 1 januari 2014 gratis verzenden, dus gelijk maar van geprofiteerd. En mijn vrouw zei dat ik een verjaardags presentje mocht uitkiezen ;)
Goede keuze voor een Edwin Jagger krabber, ik heb zelf nu meer dan twee jaar een Edwin Jagger DE89L en deze gebruik ik nog steeds.

[ Bericht 32% gewijzigd door Diqiu-Long op 01-01-2014 15:38:44 ]
pi_134959641
Ik denk dat ik maar eens een straight razor ga bestellen bij whipped dog.

Eerst nog even kort research doen.
Geen referral hier.
pi_134959782
Als je toch bij Whippeddog wilt bestellen kun je ook overwegen om een 24mm silvertip te bestellen voor $ 30.

De scheerkwasten van Whippeddog staan best goed bekend, ook al hoor je er niet al teveel over.
pi_134959827
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
Als je toch bij Whippeddog wilt bestellen kun je ook overwegen om een 24mm silvertip te bestellen voor $ 30.

De scheerkwasten van Whippeddog staan best goed bekend, ook al hoor je er niet al teveel over.
Ik ben tevreden met de omega kwast die ik nu heb.
Geen referral hier.
pi_134959968
Oh okay ;) Ik zelf zou zo'n scheerkwast van whippeddog eigenlijk niet kopen omdat het net boven de ¤ 22 is en dan betaal je direct ¤ 12,50 inklaringskosten bij PostNL en dan nog ¤ 5 belasting ofzo.

Dus dan is die scheerkwast in een klap 30 a 40 procent duurdere ofzo.
pi_134967302
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 20:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik denk dat ik maar eens een straight razor ga bestellen bij whipped dog.

Eerst nog even kort research doen.
Waarom speciaal daar? Er staan er met regelmaat goede hier in NL te koop, op bijv. www.shavingsociety.nl komen er regelmatig voorbij voor goede prijzen.
pi_134967345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 22:48 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Waarom speciaal daar? Er staan er met regelmaat goede hier in NL te koop, op bijv. www.shavingsociety.nl komen er regelmatig voorbij voor goede prijzen.
Was ik me niet van bewust, ik zal eens kijken.

Bedankt voor de tip!
Geen referral hier.
pi_134967643
Geen probleem. Anders een te koop gevraagd plaatsen met wat je zoekt in welke prijs. Zijn best veel mensen die messen hebben daar.
pi_134984352
Jij verkoopt er toch ook soms of niet Shaggy? Ik zelf zou ook niet snel van whippeddog bestellen, maar dat is meer vanwege de extra kosten wanneer de douane het er tussen uit pikt.
pi_134986547
Ik heb toevallig deze week nog een mes verkocht. Dat zat alleen wat hoger in prijs. Heb nog een paar messen liggen maar die zijn nog niet klaar. Ben beetje met 20 dingen tegelijk bezig 8)7

Ben met 3 messen bezig om af te werken maar die zijn niet voor verkoop. Als die klaar zijn heb ik er nog 2 of 3 liggen welk misschien wel verkocht zouden kunnen worden, maar dat duurt nog even.

Dus op het moment heb ik niets in de aanbieding helaas.
Maar zoals gezegd er is hier zeker wel aan leuke betaalbare en belangrijker nog, goede messen te komen. Kwestie van even informeren en snuffelen her en der.


Beetje staal gekocht voor mijn nieuwe bouwprojectje })


2014-01-03 11.04.03 by Remco van de Sanden, on Flickr

[ Bericht 30% gewijzigd door Shaggy8675 op 03-01-2014 11:39:25 ]
pi_135027699
Zo vanmiddag mijn bijgewerkte Taobao winkel handleiding gepubliceerd op mijn weblog over klassiek scheren.

En komende zondag publiceer ik een blog over een uitstekende scheerstaaf van een bekend scheermerk ;)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:04:55 #167
148823 znarch
ondertitel
pi_135028184
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:58 schreef Shaggy8675 het volgende:

Beetje staal gekocht voor mijn nieuwe bouwprojectje })

[ link | afbeelding ]
2014-01-03 11.04.03 by Remco van de Sanden, on Flickr
Staal nodig om die muur netjes af te werken/opnieuw te voegen? O~) o|O
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_135029517
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:04 schreef znarch het volgende:

[..]

Staal nodig om die muur netjes af te werken/opnieuw te voegen? O~) o|O
Nee, om inbrekers mee te slaan ;)

Nee, ga dit bouwen:
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:01:08 #169
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_135030540
Sinds mijn vriend zich zo scheert voelt het alsof hij een baard vol mesjes heeft na het scheren, herkennen jullie vriendinnen dit en wat doe je eraan? :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_135030868
Ik snap eigenlijk niet wat je bedoeld met ''alsof hij een baard vol mesjes heeft na het scheren'' want volgens mij scheer je met deze klassieke methode gladder dan met die peperdure cartridges.

Ik kan me trouwens wel wat voor stellen dat niet iedere vriendin er erg blij mee is wanneer de nieuwe manier van scheren in een obsessie veranderd en vriendlief iedere maand flink wat onnodig scheerartikelen koopt.

Als ik vrijdags naar mijn vriendin ga dan probeer ik meestal nog thuis te scheren zodat ik dat niet bij haar hoef te doen en dan scheer ik me me verdere het hele weekend niet meer waardoor ik op maandag meestal een baard groei van drie dagen heb staan.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:30:20 #171
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_135031787
Nee, hij haalt mijn gezicht nu juist veel meer open dan met de Gilette. De eerste dagen na het scheren is zoenen voor mij echt niet leuk :') Hij moet zich nu altijd uiterlijk dinsdag scheren als ie vrijdags hier komt anders loop ik met een rood gezicht :r Nu heb ik geen baardhaat, maar ik zou het fijn vinden als ie zich vaker kan scheren zonder dat het voelt alsof hij mijn gezicht scheert.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_135034520
Loop jij anders met een rood gezicht of hij omdat hij ruim drie dagen nodig heeft om te herstellen van de scheerbeurt?

Want als hij zich pas op dinsdag scheert en zich dan niet meer scheer en vrijdags naar jou komt dan is zijn baard natuurlijk gewoon een en al schuurpapier en dat is inderdaad niet erg fijn.

Dus vraag hem of hij zich wilt scheren op vrijdag voordat hij naar jou komt ;)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:38:52 #173
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_135034752
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:33 schreef Diqiu-Long het volgende:
Loop jij anders met een rood gezicht of hij omdat hij ruim drie dagen nodig heeft om te herstellen van de scheerbeurt?

Want als hij zich pas op dinsdag scheert en zich dan niet meer scheer en vrijdags naar jou komt dan is zijn baard natuurlijk gewoon een en al schuurpapier en dat is inderdaad niet erg fijn.

Dus vraag hem of hij zich wilt scheren op vrijdag voordat hij naar jou komt ;)
Naw, we zijn juist bij uiterlijk dinsdag gekomen omdat hij zich vrijdagavond hier ging scheren en zijn gezicht het mijne nog nooit zoveel pijn had gedaan :') Zijn haar groeit vet snel dus als hij dinsdag scheert is het vrijdag net lang genoeg om mij niet meer te schuren.

Geen bekend probleem dus jammer genoeg >:O
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_135034856
Bij het scheren met een krabber worden de haartjes onder een scherpere hoek afgeschoren dan bij het scheren met een cartridge of een elektrisch apparaat. Bij iemand met een bijzonder stugge baardgroei kan ik me voorstellen dat de uiteinden van de stoppels érg scherp aanvoelen.


Links zie je een stoppel afgeschoren met een krabber, rechts met een scheerapparaat.
Die rechter ziet er niet uit maar het voelt natuurlijk niet scherp aan.

.


Dit zijn stoppels van een Gillette Fusion, omdat de haren scheef worden afgesneden (wat wordt veroorzaakt omdat het voorste mesje het haartje optilt en ze door de tweede worden afgesneden) hebben ze een minder scherp uiteinde.

.

Dit zijn stoppels van je vriend z'n baard als ie zich van dinsdag tot vrijdag niet heeft geschoren, dan zijn ze weer 'zacht' aan het uiteinde.

Mijn stoppels voelen ook scherper aan sinds ik me met een krabber scheer, het hoort er denk ik bij.

[ Bericht 6% gewijzigd door n0ir op 03-01-2014 18:50:15 ]
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:45:55 #175
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135035079
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:41 schreef n0ir het volgende:
Bij het scheren met een krabber worden de haartjes onder een scherpere hoek afgeschoren dan bij het scheren met een cartridge of een elektrisch apparaat. Bij iemand met een bijzonder stugge baardgroei kan ik me voorstellen dat de uiteinden van de stoppels érg scherp aanvoelen.

[ afbeelding ]
Links zie je een stoppel afgeschoren met een krabber, rechts met een scheerapparaat.
Die rechter ziet er niet uit maar het voelt natuurlijk niet scherp aan.

.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn stoppels van een Gillette Fusion, omdat de haren scheef worden afgesneden (wat wordt veroorzaakt omdat het voorste mesje het haartje optilt en ze door de tweede worden afgesneden) hebben ze een minder scherp uiteinde.

.
[ afbeelding ]
Dit zijn stoppels van je vriend z'n baard als ie zich van dinsdag tot vrijdag niet heeft geschoren, dan zijn ze weer 'zacht' aan het uiteinde.

Mijn stoppels voelen ook scherper aan sinds ik me met een krabber scheer, het hoort er denk ik bij.
picfeel
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135035091
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:45 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

picfeel
ok effe fixen :( - zo dan maar ik denk dat jij die plaatjes al wel kende :P
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:46:46 #177
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_135035119
Kak, nooit meer zoenen of voor altijd met een halve aap op pad dus :'(

thanks Noir.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_135035741
Ik kan me het eigenlijk heel moeilijk voorstellen dat iemand zijn baart schuurt net nadat hij zich geschoren heeft met een krabber 8)7 En ik zou eerdere zeggen dat een drie dagen baard zou schuren.

Maja ik zelf scheer om de twee dagen en soms om de 1 en halve dag.
pi_135035803
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:46 schreef Harajuku. het volgende:
Kak, nooit meer zoenen of voor altijd met een halve aap op pad dus :'(

thanks Noir.
Ik heb als kleine jongen wel eens een boeketreeks van m'n moeder gejat en toen vond de vrouwelijke hoofdpersoon het nog opwindend als de exotische dokter/cowboy met zijn stoppels haar huid in vuur en vlam zette.
Ik ontmoet toch vaker de variant die van zachte wangetjes houdt dus hier zitten we dan op een forum, ambachtelijke technieken te bespreken om onze baardgroei zo kort mogelijk af te scheren. Kosten noch moeite worden gespaard. En wat blijkt?
We kunnen het beter verpulveren met een zoemende maaimachine. :D

Maar even serieus, het moet ook voor hem mogelijk zijn om zich op vrijdag zo glad te scheren dat jij de stoppels niet voelt zonder zijn eigen gezicht dusdanig toe te takelen dat hij er weer last van heeft. Hij moet wat meer oefenen, is een scheerforum niks voor hem?

[ Bericht 19% gewijzigd door n0ir op 03-01-2014 19:16:32 ]
  vrijdag 3 januari 2014 @ 20:35:08 #180
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135039556
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:46 schreef Harajuku. het volgende:
Kak, nooit meer zoenen of voor altijd met een halve aap op pad dus :'(

thanks Noir.
En het is niet toevallig zo dat hij bijv een aftershave gebruikt waar jij niet tegen kan..?
(als ik me goed geschoren heb, ben ik echt zo glad als een babyhuidje....en dat vind ik niet alleen...)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 3 januari 2014 @ 21:13:26 #181
97745 Thorical
finding a way
pi_135041390
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:35 schreef Snowballed het volgende:

[..]

En het is niet toevallig zo dat hij bijv een aftershave gebruikt waar jij niet tegen kan..?
(als ik me goed geschoren heb, ben ik echt zo glad als een babyhuidje....en dat vind ik niet alleen...)
Hier dezelfde ervaring.
Ik vraag me af er wel op de voor hem juiste manier geschoren wordt.
Minder agressieve krabber, scherper mes, voorbereiding, preshave, wel of juist niet na het douchen, met warm of juist koud water, ,alleen maar met het haar meescheren. Maar als je dagen niet kan scheren omdat je anders een hofd als een spijkerbed hebt dan gaat er iets mis.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:09:37 #182
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_135044218
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:35 schreef Snowballed het volgende:

[..]

En het is niet toevallig zo dat hij bijv een aftershave gebruikt waar jij niet tegen kan..?
(als ik me goed geschoren heb, ben ik echt zo glad als een babyhuidje....en dat vind ik niet alleen...)
Nee, het is echt alsof ie me met duizend naalden kust.

( :') ) dat kan zo in Noirs doktersroman haha
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:04 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ik heb als kleine jongen wel eens een boeketreeks van m'n moeder gejat en toen vond de vrouwelijke hoofdpersoon het nog opwindend als de exotische dokter/cowboy met zijn stoppels haar huid in vuur en vlam zette.
Ik ontmoet toch vaker de variant die van zachte wangetjes houdt dus hier zitten we dan op een forum, ambachtelijke technieken te bespreken om onze baardgroei zo kort mogelijk af te scheren. Kosten noch moeite worden gespaard. En wat blijkt?
We kunnen het beter verpulveren met een zoemende maaimachine. :D

Maar even serieus, het moet ook voor hem mogelijk zijn om zich op vrijdag zo glad te scheren dat jij de stoppels niet voelt zonder zijn eigen gezicht dusdanig toe te takelen dat hij er weer last van heeft. Hij moet wat meer oefenen, is een scheerforum niks voor hem?
Ja zo'n 5 o'clock shadow is e.d. is mad sexy, maar zo voelt het niet :+

Hij komt van dit topic, als hij verkeerd scheert komt het vast door jullie :7
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:12:51 #183
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_135044427
Morgen maar eens een ritje naar Manandshaving.nl maken, nu ik er toch even tijdelijk redelijk in de buurt woon. Met al die keuzes vind ik de stap om het allemaal via internet te doen toch wat te groot. :)
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:15:22 #184
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135044584
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:09 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nee, het is echt alsof ie me met duizend naalden kust.

Hij komt van dit topic, als hij verkeerd scheert komt het vast door jullie :7
Hij was er gewoon flauw van, en nu moet jij voor hem uitzoeken hoe ie zich beter kan scheren, zodat jij het uitzoekwerk moet doen.... :+
(Haal je ook altijd bier voor hem?)

Nee maar dan moet hij zichzelf hier maar even melden, dan kunnen we altijd even zien wat eraan schort... ;)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:16:42 #185
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_135044652
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:15 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Hij was er gewoon flauw van, en nu moet jij voor hem uitzoeken hoe ie zich beter kan scheren, zodat jij het uitzoekwerk moet doen.... :+
(Haal je ook altijd bier voor hem?)

Nee maar dan moet hij zichzelf hier maar even melden, dan kunnen we altijd even zien wat eraan schort... ;)
Ik heb hem net gezegd dat ik over hem aan het praten ben, dus hij zal het zo wel komen controleren.

Geef m goede tips, jongens! Red mijn gezichtje.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:16:12 #186
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_135047716
Hoi
Je moeder is een hamster
pi_135060074
Begin deze youtube video's maar als eerst te bekijken, dat zijn namelijk uitstekende instructie video's.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:28:45 #188
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135064020
Idd of deze:
http://www.youtube.com/user/geofatboy/videos

En vragen kun je natuurlijk altijd hier stellen, er is vast wel iemand die antwoord heeft ;)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_135068490
Nou soms moet je gewoon zelf een gok nemen, vooral wanneer niemand ervaring heeft met een betreffend product of ze hebben bij voorbaat al hun oordeel klaar omdat ze zelf producten gebruiken die misschien wel 10x zo duur zijn bijvoorbeeld.

Vanmiddag was ik even deze synthetische scheerkwast het bekijken welke wel erg veel op de synthetische scheerkwast van de Bodyshop lijkt.



En nu kun je op B&B bijvoorbeeld mensen over zo'n soort scheerkwast vragen, maar je zult merken dat je vooral overdonderd word door mensen die zo'n product bij voorbaat de grond instampen zonder het maar een keer uit te proberen, maar synthetische scheerkwasten hebben ook bij mij de schijn tegen.

Maar ik heb nu juist deze dashaar scheerkwast besteld welke er wel goed uit ziet naar mijn mening, dus dan ga ik die testen.



Maar het lijkt me in deze prijsklasse niet echt relevant of nou echt wel best badger is of niet, maar voor die prijs geef ik het de voordeel van de twijfel.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:46:23 #190
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_135069473
welke baardolie gebruiken jullie eigenlijk?
Zoek nieuwe; m'n baard is zonder niet meer onder controle te krijgen ;)
Starbucks, waar blijf je
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:49:22 #191
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135069583
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:46 schreef doctor.starbucks het volgende:
welke baardolie gebruiken jullie eigenlijk?
Zoek nieuwe; m'n baard is zonder niet meer onder controle te krijgen ;)
Als ik een olie gebruik, is dat gewoon een plantaardige huis tuin en keuken olie.....
(maar dan wel voor het scheren... niet om te modelleren (zo'n baard heb ik nooit)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_135069667
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:46 schreef doctor.starbucks het volgende:
welke baardolie gebruiken jullie eigenlijk?
Zoek nieuwe; m'n baard is zonder niet meer onder controle te krijgen ;)
Geen en heb ik ook niet nodig :) En ik ben erachter dat synthetische scheerkwasten het niet goed zouden doen met face latheren.

Dat schijnt duidelijk een van de zwakte te zijn van vooral de wat goedkopere synthetische scheerkwasten.

Zo en weer wat meer leesvoer op mijn weblog, ik heb namelijk een blogartikel over de Wilkinson Sword Scheerstaaf online gezet.

[ Bericht 12% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-01-2014 12:50:50 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 17:42:29 #193
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_135109385
Gisteren langs Mandandshaving.nl gegaan en prima geholpen. Uiteindelijk thuisgekomen met een scheermes van Edwin Jagger en verder nog wat preshave, scheerzeep, mesjes en kwast..

Vanmiddag dan eindelijk ermee aan de slag gegaan. Had een beetje de angst me flink te gaan snijden, want dat lees ik hier steeds :-). Na het eerste rondje (van boven naar beneden) was ik dan ook blij dat de schade slechts een klein wondje op mijn wang was :-).

Na de rondjes van links naar rechts en van beneden naar boven ging het echter al snel hard met de wondjes. Bovenlip, kin, nek en nog een op de wang. Maar gelukkig allemaal klein en heb er eigenlijk geen last van. Volgende keer nog maar wat rustiger en gecontroleerder scheren. Denk dat daar het verschil zit met mijn oude Gilette Mach 3.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_135110479
Het heet niet voor niks safety razor in het Engels, wat vertaald dan veiligheid scheermes is.

Je kunt je dus wel snijden, maar niet zo lelijk als met een open scheermes en zodra je het onder de knie heb zul je zien dat je niet zo vaak meer zult snijden.

Wat is de rest trouwens dat je gekocht heb? Maar een verkoper heeft er belang bij om je goed te helpen, want dan kunnen ze je meer spul verkopen ;)
  zondag 5 januari 2014 @ 18:16:29 #195
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135110864
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:42 schreef Zeus1981 het volgende:
Gisteren langs Mandandshaving.nl gegaan en prima geholpen. Uiteindelijk thuisgekomen met een scheermes van Edwin Jagger en verder nog wat preshave, scheerzeep, mesjes en kwast..

Vanmiddag dan eindelijk ermee aan de slag gegaan. Had een beetje de angst me flink te gaan snijden, want dat lees ik hier steeds :-). Na het eerste rondje (van boven naar beneden) was ik dan ook blij dat de schade slechts een klein wondje op mijn wang was :-).

Na de rondjes van links naar rechts en van beneden naar boven ging het echter al snel hard met de wondjes. Bovenlip, kin, nek en nog een op de wang. Maar gelukkig allemaal klein en heb er eigenlijk geen last van. Volgende keer nog maar wat rustiger en gecontroleerder scheren. Denk dat daar het verschil zit met mijn oude Gilette Mach 3.
geen druk zetten. ^O^
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 5 januari 2014 @ 18:21:28 #196
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_135111076
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het heet niet voor niks safety razor in het Engels, wat vertaald dan veiligheid scheermes is.

Je kunt je dus wel snijden, maar niet zo lelijk als met een open scheermes en zodra je het onder de knie heb zul je zien dat je niet zo vaak meer zult snijden.

Wat is de rest trouwens dat je gekocht heb? Maar een verkoper heeft er belang bij om je goed te helpen, want dan kunnen ze je meer spul verkopen ;)
Proraro Pre-shave, Proraro scheerzeep, Edwin Jagger klassiek scheermes(DE86-BL), Feather DE scheermesjes, Merkur DE scheermesjes, hjm scheerkwast.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  zondag 5 januari 2014 @ 18:22:25 #197
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_135111121
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:16 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

geen druk zetten. ^O^
haha, dat ook nog ja. En ik dacht dat ik hem al redelijk los in de hand had om dat te voorkomen. Maar denk dat dat van beneden naar boven makkelijker gaat, dan de andere kanten op.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  zondag 5 januari 2014 @ 18:25:58 #198
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135111254
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:21 schreef Zeus1981 het volgende:

[..]

Proraro Pre-shave, Proraro scheerzeep, Edwin Jagger klassiek scheermes(DE86-BL), Feather DE scheermesjes, Merkur DE scheermesjes, hjm scheerkwast.
je kan ipv feather ook eerst eens een tijdje met groene astra's scheren
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 5 januari 2014 @ 18:27:14 #199
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_135111302
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:25 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

je kan ipv feather ook eerst eens een tijdje met groene astra's scheren
Die groene astra's kwam ik tegen in het doosje van het scheermes, maar toen had ik de Merkur al opengemaakt. Ben dus overigens niet meteen met de feathers begonnen. Dat leek me niet verstandig ;).
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_135111680
Feather word inderdaad vaak afgeraden voor beginners. Astra SP is inderdaad een erg goed mesje en een van mijn favorieten.

Wel grappig dat je ook allemaal Proraso spul gekocht heb, ik ben ook begonnen met Proraso scheercreme groen, maar nu zou ik het niet meer kopen, maar het is wel redelijk goed spul.

En mijn Edwin Jagger DE89L gaat alweer twee jaar mee, dus de kwaliteit van Edwin Jagger is wel in orde :)

Als je nog een aftershave balsem zoekt zou ik gewoon Nivea Men aftershave balsem kopen want die zijn regelmatig voor 50% minder te koop en dat is prima spul voor minder dan ¤ 4.

[ Bericht 7% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-01-2014 18:53:35 ]
pi_135113950
Ik zit met een probleem en ben er net weer tegenaan gelopen. Als ik mezelf een week of bijna een week niet scheer, gaat het daarna perfect! Geen wondjes, met hand over huid en zo glad als een aal!

Scheer ik me zoals nu 3 dagen niet en ga dan scheren, dan is het altijd aanmodderen. Onder de kin (hals) stuk of vijf kleine bloedpuntjes, met blokje aluin gaan ze bijna allemaal dicht maar volgende morgen zie je toch nog wat (gelukkig geen sneetjes dus). Ik denk zelf dat het komt omdat mijn baardgroei niet zo hard gaat en zeker met DE mesjes snijdt je direct op de huid dus als er nog amper haren zitten dan gaat het minder makkelijk in tegenstelling tot een baard van een week. Ik scheer me dus 2x per week maar eigenlijk het liefst 1x per week. Na 3 dagen zie je de haartjes wel zitten maar pas bij dag 5 denk ik zelf van 'ik moet me eigenlijk scheren...'' Nu ziet het er glad uit (zeker voor het oog), maar ik voel zelf gewoon dat het niet glad is onder kin en verdergaan durf ik dan niet want moet morgen toch naar werk... 1x per week scheren voelt én ziet er glad uit.

dus 1x per week scheren = glad en zonder wondjes
2x per week scheren (om 3 dagen) = moeizaam, stug en bloedpuntjes, maar voor het zich wel netjes geschoren.

Gebruik iedere keer zelfde setup: astra groen, Palmolive, Balea balsem, Rimei krabber

Kan eventueel 1x per week DE scheren en 1x per week 'bijscheren' met cartridge (Mach3 of Lidl) maar dat is ook net een kansspel, ene keer perfect en de andere keer waar bloedfestijn en heb me eerlijk gezegd nu paar maanden niet meer met cartridge geschoren, dus huid moet gewend zijn aan DE.
pi_135114379
Moeilijk probleem inderdaad, maar het komt mij zelf ook bekend dat ik onder kin redelijk voorzichtig te werk moet gaan en ik maak daar echt hele kleine halen van niet eens 1cm.

Wellicht kun je proberen de krabber iets lager vast te houden, 30 graden i.p.v 40 graden bijvoorbeeld? Voor rest is het echt gissen, het zou ook aan je voorbereiding kunnen liggen en misschien is het geen slecht idee om een andere krabber uit te proberen zoals de Chinese Gillette Tech.

Die Chinese Gillette Tech vind ik persoonlijk toch net wat beter dan een Rimei, dus wie weet zou het verschil kunnen maken, al kan het ook aan je techniek liggen.

Doe je trouwens alleen met de haargroei mee scheren of ga je ook tegen de haargroei in? Als dat laatste het geval is dan wilt het al veel helpen als je niet tegen de haargroei in scheren doet omdat dan de kans grotere is op wondjes en dat het niet zo glad is in de hals als op de wangen maakt niet zoveel uit ;)

Als je trouwens geen preshave heb liggen zou je ook Nivea Crème kunnen proberen ;), online zijn namelijk meerdere die Nivea crème daarvoor gebruiken.
  maandag 6 januari 2014 @ 01:08:03 #203
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135132449
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:24 schreef Deezertje het volgende:
Ik zit met een probleem en ben er net weer tegenaan gelopen. Als ik mezelf een week of bijna een week niet scheer, gaat het daarna perfect! Geen wondjes, met hand over huid en zo glad als een aal!

Scheer ik me zoals nu 3 dagen niet en ga dan scheren, dan is het altijd aanmodderen. Onder de kin (hals) stuk of vijf kleine bloedpuntjes, met blokje aluin gaan ze bijna allemaal dicht maar volgende morgen zie je toch nog wat (gelukkig geen sneetjes dus). Ik denk zelf dat het komt omdat mijn baardgroei niet zo hard gaat en zeker met DE mesjes snijdt je direct op de huid dus als er nog amper haren zitten dan gaat het minder makkelijk in tegenstelling tot een baard van een week. Ik scheer me dus 2x per week maar eigenlijk het liefst 1x per week. Na 3 dagen zie je de haartjes wel zitten maar pas bij dag 5 denk ik zelf van 'ik moet me eigenlijk scheren...'' Nu ziet het er glad uit (zeker voor het oog), maar ik voel zelf gewoon dat het niet glad is onder kin en verdergaan durf ik dan niet want moet morgen toch naar werk... 1x per week scheren voelt én ziet er glad uit.

dus 1x per week scheren = glad en zonder wondjes
2x per week scheren (om 3 dagen) = moeizaam, stug en bloedpuntjes, maar voor het zich wel netjes geschoren.

Gebruik iedere keer zelfde setup: astra groen, Palmolive, Balea balsem, Rimei krabber

Kan eventueel 1x per week DE scheren en 1x per week 'bijscheren' met cartridge (Mach3 of Lidl) maar dat is ook net een kansspel, ene keer perfect en de andere keer waar bloedfestijn en heb me eerlijk gezegd nu paar maanden niet meer met cartridge geschoren, dus huid moet gewend zijn aan DE.
Misschien kun je een iets meer comfortabeler mesje gebruiken.. (iets in de trant van Supermax super platinum of Lord platinum, bijvoorbeeld)
Trouwens het mesje bij die Chinese Tech is ook heel comfortabel (1 van mijn favorieten)

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
Als je nog een aftershave balsem zoekt zou ik gewoon Nivea Men aftershave balsem kopen want die zijn regelmatig voor 50% minder te koop en dat is prima spul voor minder dan ¤ 4.

Die Nivea balsem vind ik niet echt goed spul... het koelt niet echt.. bij mij heeft het een beetje een "warme" uitwerking, en het duurt echt lang voordat het spul is ingetrokken (je gezicht droog is)

Ik heb erg goede ervaring met Arko aftershave balsem... is meer vettig/zalfachtig, koelt perfect, en trekt snel in.. (kost ook bijna niets.. Ebay of Turkse winkel)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_135134593
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 01:08 schreef Snowballed het volgende:

[..]
Die Nivea balsem vind ik niet echt goed spul... het koelt niet echt.. bij mij heeft het een beetje een "warme" uitwerking, en het duurt echt lang voordat het spul is ingetrokken (je gezicht droog is)

Ik heb erg goede ervaring met Arko aftershave balsem... is meer vettig/zalfachtig, koelt perfect, en trekt snel in.. (kost ook bijna niets.. Ebay of Turkse winkel)
Welke heb je dan gebruikt? Ik heb de versie voor gevoelige huid en eentje met menthol, dus als een koelende effect wilt moet je de Nivea Men cool kick aftershave balsem kopen.
  maandag 6 januari 2014 @ 12:10:50 #205
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135139853
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 06:55 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Welke heb je dan gebruikt? Ik heb de versie voor gevoelige huid en eentje met menthol, dus als een koelende effect wilt moet je de Nivea Men cool kick aftershave balsem kopen.
De Nivea sensitive aftershave balsem... maar het is gewoon niet echt mijn product geloof ik, het is mij een beetje te waterig..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_135150421
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:10 schreef Snowballed het volgende:

[..]

De Nivea sensitive aftershave balsem... maar het is gewoon niet echt mijn product geloof ik, het is mij een beetje te waterig..
Ja het is inderdaad vrij dun ja, ik had er zelf 4 stuks van gekocht tijdens die EK kortingactie van de AH en ik ben nu aan mijn laatste flesje bezig, maar heb wel nog Nivea Men Cool Kick Aftershave balsem op voorraad :)

Die goedkope ASB's van de Duitse DM en Rossmann drogisterij zijn trouwens al wat dikkere ;)
pi_135151250
Meldt zich ook.

Zit dit topic zo af en toe door te lezen want het heeft mijn interesse gewekt. M'n elektrisch scheerapparaat toont gebreken (helft van tondeuse werkt niet; normaal scheren pakt niet alles meer mee) dus ik zit enigszins te oriënteren.
Ik dacht; misschien DE maar eens uitproberen.

En omdat het uitproberen is; maar de bekende Gilette Fusion krabber en Astra mesjes bestellen? Of zijn er geschiktere mesjes voor een beginner?
En even langs de Trekpleister o.i.d. hoppen voor de kwast en scheercrème/zeep.
pi_135151463
Ik denk dat je met Astra SP mesjes waarschijnlijk goed zit aangezien ze ook beginners vriendelijk zijn. Vroeger werd vaak Derby mesjes aan geraden omdat die ook beginners vriendelijk zijn, maar ik zou gewoon voor Astra SP gaan aangezien het betere mesjes zijn dan Derby.

Met het direct kopen van bulk loop je wel een klein beetje risico, maar met Astra SP is dat echt miniem want ik kan bijna geen mensen voor wie Astra SP mesjes niet werken.

Je kunt met je oude cartridge scheermes trouwens alvast oefen met je nieuwe scheerkwast en scheercreme/zeep want het duurt wel een paar weken tot je krabber er is ;)
pi_135151750
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik denk dat je met Astra SP mesjes waarschijnlijk goed zit aangezien ze ook beginners vriendelijk zijn. Vroeger werd vaak Derby mesjes aan geraden omdat die ook beginners vriendelijk zijn, maar ik zou gewoon voor Astra SP gaan aangezien het betere mesjes zijn dan Derby.
Mooi, die dus maar bestellen.
quote:
Met het direct kopen van bulk loop je wel een klein beetje risico, maar met Astra SP is dat echt miniem want ik kan bijna geen mensen voor wie Astra SP mesjes niet werken.
Nou ja; die ¤8 voor 100 stuks is nou ook niet echt een fortuin. :P
quote:
Je kunt met je oude cartridge scheermes trouwens alvast oefen met je nieuwe scheerkwast en scheercreme/zeep want het duurt wel een paar weken tot je krabber er is ;)
Daar heb ik ervaring mee; heb genoeg spul uit China gehaald. Maar nog even snel bestellen, want Chinees nieuwjaar komt eraan (lees: 2 weken lang wordt daar niets meer gedaan)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 01:04:43 #210
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135175076
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:57 schreef Iemand91 het volgende:
Meldt zich ook.

Zit dit topic zo af en toe door te lezen want het heeft mijn interesse gewekt. M'n elektrisch scheerapparaat toont gebreken (helft van tondeuse werkt niet; normaal scheren pakt niet alles meer mee) dus ik zit enigszins te oriënteren.
Ik dacht; misschien DE maar eens uitproberen.

En omdat het uitproberen is; maar de bekende Gilette Fusion krabber en Astra mesjes bestellen? Of zijn er geschiktere mesjes voor een beginner?
En even langs de Trekpleister o.i.d. hoppen voor de kwast en scheercrème/zeep.
Dat is heul geen Fusion.... dat maken die Chinezen ervan.... my deal fliend..
Het is een moderne Gillette Tech.. (wel een prima dingetje trouwens)
Ik zou ook even kijken naar een sample pack mesjes.. dan kun je een beetje uitproberen wat goed bevalt..
Ik heb in het begin ook groene astra's gehad, en die zijn niet slecht.. maar ik heb ze niet in bulk gekocht, omdat ik genoeg betere opties ben tegengekomen..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_135189933
Ik heb een blog artikel geschreven over Kappus Scheercrème Aloë Vera en eigenlijk kun je sommige blog artikelen van mij ook als soort review zien ;).
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:23:54 #212
16715 Mylene
*schatje*
pi_135190996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb een blog artikel geschreven over Kappus Scheercrème Aloë Vera en eigenlijk kun je sommige blog artikelen van mij ook als soort review zien ;).
Het is niet de bedoeling om je blog te promoten in de posts zelf. Dus een vriendelijk verzoek om daarmee te stoppen.
pi_135191212
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:23 schreef Mylene het volgende:

[..]

Het is niet de bedoeling om je blog te promoten in de posts zelf. Dus een vriendelijk verzoek om daarmee te stoppen.
Okay mijn excuses daarvoor. Maar ik mag het wel gewoon vermelden in een gewoon bericht? Ik wil namelijk absoluut niet de inhoud hier gaan kopiëren en plakken omdat ik geen fan ben van ''crossposting''.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 18:53:20 #214
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135199632
Wie wil mij helpen een mooie fatboy incl doos te vinden? ;)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135201712
Alsjeblieft veel bied plezier en over de prijzen zal ik maar zwijgen ;) Want in goede staat incl doosje kan aardig op lopen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:03:41 #216
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135203347
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:33 schreef Diqiu-Long het volgende:
Alsjeblieft veel bied plezier en over de prijzen zal ik maar zwijgen ;) Want in goede staat incl doosje kan aardig op lopen.
Ja had ik ook al zitten kijken, alleen kijken of het geen scammers zijn. Dacht dat mensen via andere kanalen misschien nog wat wisten. En dat bieden heb ik een hekel aan. Gewoon nu kopen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135204314
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:03 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Ja had ik ook al zitten kijken, alleen kijken of het geen scammers zijn. Dacht dat mensen via andere kanalen misschien nog wat wisten. En dat bieden heb ik een hekel aan. Gewoon nu kopen.
Op scheerfora's kun je kijken, maar dan moet ook maar iemand er toevallig eentje aanbieden. De grootste kans om er eentje te vinden is overigens internationaal.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:24:54 #218
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135204540
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:21 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Op scheerfora's kun je kijken, maar dan moet ook maar iemand er toevallig eentje aanbieden. De grootste kans om er eentje te vinden is overigens internationaal.
Mja, even kijken. Misschien is zo'n slim ook wel fijn. Of ik moet nu tegen een goede fat boy aan lopen. Prijzen nu zijn absurd, of je krijgt zo'n smerige oude.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135204685
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:24 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Mja, even kijken. Misschien is zo'n slim ook wel fijn. Of ik moet nu tegen een goede fat boy aan lopen. Prijzen nu zijn absurd, of je krijgt zo'n smerige oude.
Dat is inderdaad het nadeel met dit soort krabbers.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:28:00 #220
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135204743
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:27 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het nadeel met dit soort krabbers.
Enige alternatief is een merkur futur geloof ik. Maar dat schijnt echt een "butcher" te zijn.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135205210
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:28 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Enige alternatief is een merkur futur geloof ik. Maar dat schijnt echt een "butcher" te zijn.
Ja ik heb hetzelfde over die Merkur gehoord, maar dat is inderdaad een modern alternatief en ze zijn gewoon nieuw.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:53:47 #223
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135209788
quote:
Not allowed.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:09:01 #224
148823 znarch
ondertitel
pi_135210715
quote:
Mocht je geen verstand hebben van frequentieregelaars. Pm even anders elektrocuteer je jezelf dadelijk :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_135210915
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:53 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Not allowed.
Zo, net wat groot spul besteld :)

Dutchi 230v, 1440rpm 3 fase elektromotor van 1pk



En een frequentieregelaar om de motor traploos te kunnen regelen van 0 naar +/-3000rpm :twisted:


De duurste investering, maar naar heel goed overleg met de fabrikanten toch het geschiktste gebleken voor wat ik er mee wil gaan doen. Meer vermogen was overkill voor de werkwijze die men hiervoor hanteert en heel veel duurder.
pi_135210955
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:53 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Not allowed.
Komt omdat Het Scheertopic op GoT niet publieke toegankelijk is ;) Je moet eerst 50 posts spammen op GoT en 30 dagen lid zijn en dan kan je ook meelezen.
pi_135210994
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:09 schreef znarch het volgende:

[..]

Mocht je geen verstand hebben van frequentieregelaars. Pm even anders elektrocuteer je jezelf dadelijk :P
Geen enkel verstand :)
Zit een boekje bij schijnbaar, en ik heb een schroevendraaier. Dus kan zijn dat je wel eens een pm kan krijgen ^O^
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:16:37 #228
148823 znarch
ondertitel
pi_135211189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:13 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Geen enkel verstand :)
Zit een boekje bij schijnbaar, en ik heb een schroevendraaier. Dus kan zijn dat je wel eens een pm kan krijgen ^O^
Hm ehm ja. Na het aansluiten is vaak het correct instellen het lastigst. Al is een handleiding vaak ook best nuttig.

Kijk uit iig. 3 fasen wil je niet op je donder hebben. Doet au.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:20:17 #229
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135211405
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:16 schreef znarch het volgende:

[..]

Hm ehm ja. Na het aansluiten is vaak het correct instellen het lastigst. Al is een handleiding vaak ook best nuttig.

Kijk uit iig. 3 fasen wil je niet op je donder hebben. Doet au.
Ooit een lekkage langs een 160ampere kast gehad. Deed de monteur ook een beetje moeilijk over. ;)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135212031
Ja, ken het gevoel wel een beetje. Toen ik nog in de metaal werkzaam was kreeg ik wel eens wat prik van een freesbankje als de koelvoorziening weer eens verstopt zat. 380v prikt ook best wel ff.

Maar wat ik niet vertrouw zoek ik uit, en m'n zwager is elektromonteur dus dan zijn we al een heel eind. Instellen zal idd wel even snuffelen worden ja. Maar we zien wel, gelukkig is hulp nabij ;)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 23:38:58 #231
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135216615
Vanmiddag uit India gekregen:

Goed spul... voor wat ik van Axe had verwacht.. (dik schuim en de geur is niet overdadig)

quote:
99s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:24 schreef SosuaCafe het volgende:
Misschien is zo'n slim ook wel fijn.
:Y
Zit bijna geen verschil in, als je ze naast elkaar legt..
En James Bond gebruikte een Slim.. geen Fatboy(klik) (8> :7
Deze mag evt weg..
Een H3 (uit het derde kwartaal van) 1962


Bieden is niet nodig.. voor ¤55,- is ie van jou
Ook geen gezeur met invoerrechten of (dure) verzendkosten uit de Usa

[ Bericht 4% gewijzigd door Snowballed op 08-01-2014 00:13:15 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_135221377
Ah cool Axe scheercreme 8-) Ik vind zelf bepaalde douchgels en deosprays van Axe wel lekker ruiken :)
pi_135224514
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 06:50 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ah cool Axe scheercreme 8-) Ik vind zelf bepaalde douchgels en deosprays van Axe wel lekker ruiken :)
Met de meeste douchegels is niets mis, maar de deo's van Axe doen alles wat een deodorant juist niet moet doen.
pi_135237056
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:31 schreef Froop het volgende:

[..]

Met de meeste douchegels is niets mis, maar de deo's van Axe doen alles wat een deodorant juist niet moet doen.
Ik koop meestal de deo's die bij de douchegels horen ;) Maar het is inderdaad geen goede deo als je veel zweet. Een bij passende scheercreme van Axe zou denk ik niet zo verkeerd zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Diqiu-Long op 08-01-2014 16:43:21 ]
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:50:43 #235
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_135248904
Vandaag naar Bendotti barbershop in Maaseik (BE) geweest. Lekker eenvoudig; goede service en geen lange wachtrijen.

Hoe cleanen jullie je mes? Hier komt wat rotzooi tussen die ik niet wegkrijg;
Starbucks, waar blijf je
pi_135249385
Na het wisselen van mesje leg ik de krabber in een zeep sopje en laat ik het daar 10 minuten ofzo in liggen en dan neem ik een oude tandenborstel en schrob ik de krabber gewoon.

Maar tijdens het scheren spoel ik de krabber in water gewoon schoon en verdere niks, ik ga dus niet de zeepresten na iedere scheerbeurt van de krabber verwijderen want dat duurt te lang.
pi_135254045
Vanavond even bezig geweest met een paar handvatten te maken voor iemand.

Ivoorkleurig papier-micarta.
Morgen weer even verder, maar valt me nog niet tegen :)


2014-01-08 21.22.51 by Remco van de Sanden, on Flickr


2014-01-08 21.23.16 by Remco van de Sanden, on Flickr
pi_135259596
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:50 schreef doctor.starbucks het volgende:
Vandaag naar Bendotti barbershop in Maaseik (BE) geweest. Lekker eenvoudig; goede service en geen lange wachtrijen.

Hoe cleanen jullie je mes? Hier komt wat rotzooi tussen die ik niet wegkrijg;
[ afbeelding ]
De Futur, prachtig ding. Ik laat hem om de zoveel tijd even in een bak water liggen, vaak komen de haartjes zelf omhoog drijven. Zo niet, even met een tandenborstel er doorheen.
pi_135282463
Ik heb Weleda en Speick Aftershave Balsem gevonden tegen zeer scherpe prijzen in Duitsland in online webshops beide kosten namelijk ¤ 6 en mijn vriendin werkt in Duitsland dus ik kan haar adres lenen om te bestellen.

Maar om echt te profiteren moet ik minimaal 7 Weleda Aftershave balsems kopen en minimaal 9 Speick aftershave balsems wil ik gebruik kunnen maken van gratis verzenden.

Zie hier meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Diqiu-Long op 09-01-2014 18:31:28 ]
  vrijdag 10 januari 2014 @ 03:42:32 #240
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135305025
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:18 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb Weleda en Speick Aftershave Balsem gevonden tegen zeer scherpe prijzen in Duitsland in online webshops beide kosten namelijk ¤ 6 en mijn vriendin werkt in Duitsland dus ik kan haar adres lenen om te bestellen.

Maar om echt te profiteren moet ik minimaal 7 Weleda Aftershave balsems kopen en minimaal 9 Speick aftershave balsems wil ik gebruik kunnen maken van gratis verzenden.

Zie hier meer.
Heb je een link naar die shop..? Dan kunnen we zelf even kijken...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_135305296
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 03:42 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Heb je een link naar die shop..? Dan kunnen we zelf even kijken...
Ja heb ik. Maar ik ben er achter gekomen dat de Weleda sterk afgeprijsd is omdat het over de datum is.

En de Speick is blijkbaar uitverkocht bij die webshop die ik eerst gevonden had.

Maar is wel nog verkrijgbaar voor iets meer dan ¤ 6 bij andere webshops.

http://www.medizinfuchs.d(...)erk-pzn-6767240.html

En dan moet je eigenlijk ook kijken of ze ook andere spullen verkopen en dan nog vanaf welk bedrag ze gratis verzenden.

Ik heb heb een webshop gevonden in Duitsland met een aardig aanbod en hier kun je zien welke producten en meer informatie en ook url's naar de producten zelf.

[ Bericht 5% gewijzigd door Diqiu-Long op 10-01-2014 07:14:46 ]
pi_135322914
Na proberen van het krabbertje van een vriend van me was ik meteen fan. :) Heb een goedkope van marktplaats geplukt, maar moet nu mesjes hebben.

Als nieuweling vraag ik me alleen wel af: Hebben alle krabbertjes dezelfde soort mesjes, of zijn er kleine verschillen om op te letten?

Waar kan ik de goedkoopste mesjes bestellen?

Voor in de toekomst, wat is een degelijke krabber met een beetje gewicht? De mijne is namelijk heel licht, vergeleken met die van mijn maat.

En is scheergel of schuim echt nodig, of kan het prima onder een lopende douche zoals ik altijd deed?
pi_135323904
Het is in het huidige deel al paar keer langs gekomen en ik zelf heb er ook aandacht besteed zie de url in mijn signature.

Maar de krabbers gebruiken in iedere geval allemaal dezelfde mesjes namelijk DE mesjes, maar ze verschillen wel in kwaliteit en scherpte.

Je hebt mesjes die trekken en je hebt mesjes die scheren soepel, maar je moet ze eigenlijk proberen wil je weten welke mesjes het beste voor je werken.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 17:51:10 #244
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135324239
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:18 schreef Gray het volgende:
Na proberen van het krabbertje van een vriend van me was ik meteen fan. :) Heb een goedkope van marktplaats geplukt, maar moet nu mesjes hebben.

Als nieuweling vraag ik me alleen wel af: Hebben alle krabbertjes dezelfde soort mesjes, of zijn er kleine verschillen om op te letten?
Passen doen ze allemaal, al heb je wel bijzondere krabbers/mesjes combi's denk aan Schick oid..
Maar dat zijn uitzonderlijke gevallen..

Over welk mesje je het best bevalt kan ik heel kort zijn: koop een sampler pack met een paar verschillende doosjes.. (dan kun je zelf een beetje kijken wat je bevalt)
quote:
Waar kan ik de goedkoopste mesjes bestellen?
Ik haal ze meestal van Ebay, maar dat ligt er ook aan welke je voorkeur hebben..
quote:
Voor in de toekomst, wat is een degelijke krabber met een beetje gewicht? De mijne is namelijk heel licht, vergeleken met die van mijn maat.
Ik denk dat je een Chinese aluminium krabber hebt gekocht...
Tja welke kant wil je op? Er zijn veel verschillende... je hebt ze met "deurtjes" (tto) en je hebt ze die in drie delen kunnen schroeven (3 piece/tech)
Je hebt nieuwe en gebruikte, ze zijn er uit alle werelddelen..
Dus dat antwoord is niet 123 te geven zonder iets meer info mbt je voorkeur..
quote:
En is scheergel of schuim echt nodig, of kan het prima onder een lopende douche zoals ik altijd deed?
Simpelweg: ja.. het is aan te raden om een kwast en zeep te gebruiken.. In een spuitbus zit drijfgas, en daar heb je meer last van dan bij normaal scheren, omdat je met klassiek scheren toch wat dichter op de huid zit, en het spul uit een spuitbus niet echt een goede bescherming geeft (naar mijn mening)
Een kwast kan gewoon een goedkope synthetische van Omega, of Vergulde Hand zijn (die zijn echt niet slecht en kosten niet de wereld) maar ik heb zelf een Chinese Frank Shaving best badger van Ebay (ook niet duur trouwens)
En qwa zeep zou ik eerst iets van Vergulde Hand, Arko, of Palmolive nemen..

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 05:59 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja heb ik. Maar ik ben er achter gekomen dat de Weleda sterk afgeprijsd is omdat het over de datum is.

En de Speick is blijkbaar uitverkocht bij die webshop die ik eerst gevonden had.

Maar is wel nog verkrijgbaar voor iets meer dan ¤ 6 bij andere webshops.

http://www.medizinfuchs.d(...)erk-pzn-6767240.html

En dan moet je eigenlijk ook kijken of ze ook andere spullen verkopen en dan nog vanaf welk bedrag ze gratis verzenden.

Ik heb heb een webshop gevonden in Duitsland met een aardig aanbod en hier kun je zien welke producten en meer informatie en ook url's naar de producten zelf.
Dat word wel een beetje omslachtig allemaal en ik ken die producten niet.. dus om daar nou direct een partijtje van te kopen.....
Ik zoek eigenlijk nog een turk met paypal..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 10 januari 2014 @ 17:53:40 #245
148823 znarch
ondertitel
pi_135324327
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:18 schreef Gray het volgende:
Na proberen van het krabbertje van een vriend van me was ik meteen fan. :) Heb een goedkope van marktplaats geplukt, maar moet nu mesjes hebben.

Als nieuweling vraag ik me alleen wel af: Hebben alle krabbertjes dezelfde soort mesjes, of zijn er kleine verschillen om op te letten?

Persoonlijjke voorkeur. Zelf gaan testen dus

Waar kan ik de goedkoopste mesjes bestellen?

Ebay etc zijn het goedkoopst als je er 100 tegelijk koopt. Bij de verschillende scheerwinkels online vanuit Nederland kun je een starterspakket met verschillende kopen.

Voor in de toekomst, wat is een degelijke krabber met een beetje gewicht? De mijne is namelijk heel licht, vergeleken met die van mijn maat.

De meest krabbers van Muhle en EJ bv hebben een normaal gewicht. De lichtere krabbers uit china en of van ebay zijn soms van kunststof of iets dergelijks waardoor ze heel licht zijn. Als het scheren bevalt en je koopt een Muhle of EJ of wat dan ook zal die zwaarder zijn gok ik. (Welke heb je nu?)

En is scheergel of schuim echt nodig, of kan het prima onder een lopende douche zoals ik altijd deed?

Liever gewoon scheerzeep/creme en een borstel. Onder een douche kan misschien maar ik denk dat de lather dan van je gezicht afspoelt voor je klaar bent.

En in het begin is een spiegel ook wel handig.

Mocht je het nog niet hebben. Loop naar een trekpleister en neem een scheerkwast en een bakje vergulde hand mee. Vervolgens langs de hema voor een setje mesjes en voor minder dan 10 euro kun je voorlopig vooruit.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_135324684
Dank voor de reply's! ^O^

quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:51 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Passen doen ze allemaal, al heb je wel bijzondere krabbers/mesjes combi's denk aan Schick oid..
Maar dat zijn uitzonderlijke gevallen..

Over welk mesje je het best bevalt kan ik heel kort zijn: koop een sampler pack met een paar verschillende doosjes.. (dan kun je zelf een beetje kijken wat je bevalt)
Weet je waar ik zo'n samplerpack vandaan kan halen? :)

quote:
[..]

Ik haal ze meestal van Ebay, maar dat ligt er ook aan welke je voorkeur hebben..
Daar heb ik gekeken, en zag ik wel wat goede deals. De beste zijn uiteraard de bulkbestellingen, maar daarvoor wil ik eerst weten wat ik in huis haal. Zo'n samplerpack lijkt me dan een goed idee. :Y

quote:
[..]

Ik denk dat je een Chinese aluminium krabber hebt gekocht...
Tja welke kant wil je op? Er zijn veel verschillende... je hebt ze met "deurtjes" (tto) en je hebt ze die in drie delen kunnen schroeven (3 piece/tech)
Je hebt nieuwe en gebruikte, ze zijn er uit alle werelddelen..
Dus dat antwoord is niet 123 te geven zonder iets meer info mbt je voorkeur..
Het is een oud-Duitse, 3-deels. Dat staat me wel aan, dat schroeven en doen, dus daar wil ik bij blijven. Maar wat ik al zei, die van mijn maat is lekker massief, wat ik wel waarderen kan. Gebruikt of niet maakt me niet uit eigenlijk. Alleen bakken met geld hoef ik er nou ook weer niet aan uit te geven... ;)

quote:
[..]

Simpelweg: ja.. het is aan te raden om een kwast en zeep te gebruiken.. In een spuitbus zit drijfgas, en daar heb je meer last van dan bij normaal scheren, omdat je met klassiek scheren toch wat dichter op de huid zit, en het spul uit een spuitbus niet echt een goede bescherming geeft (naar mijn mening)
Een kwast kan gewoon een goedkope synthetische van Omega, of Vergulde Hand zijn (die zijn echt niet slecht en kosten niet de wereld) maar ik heb zelf een Chinese Frank Shaving best badger van Ebay (ook niet duur trouwens)
En qwa zeep zou ik eerst iets van Vergulde Hand, Arko, of Palmolive nemen..
Ik denk dat ik nog wel een kwast heb liggen, ooit bij een kerstpakket gehad... Even zoeken dus. Heb nu nog een bus scheergeld, maar wanneer die op is ga ik eens zeep proberen. Is zeep fijner omdat het zelf ook dichter op de huid zit?

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:53 schreef znarch het volgende:

[..]

Mocht je het nog niet hebben. Loop naar een trekpleister en neem een scheerkwast en een bakje vergulde hand mee. Vervolgens langs de hema voor een setje mesjes en voor minder dan 10 euro kun je voorlopig vooruit.
Dan ga ik dat morgen even doen, kan ik tenminste weer scheren. :P
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:10:17 #247
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135324979
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:02 schreef Gray het volgende:
Dank voor de reply's! ^O^

[..]

Weet je waar ik zo'n samplerpack vandaan kan halen? :)
http://www.ebay.com/sch/i(...)s&_sacat=0&_from=R40
quote:
[..]

Daar heb ik gekeken, en zag ik wel wat goede deals. De beste zijn uiteraard de bulkbestellingen, maar daarvoor wil ik eerst weten wat ik in huis haal. Zo'n samplerpack lijkt me dan een goed idee. :Y

[..]

Het is een oud-Duitse, 3-deels. Dat staat me wel aan, dat schroeven en doen, dus daar wil ik bij blijven. Maar wat ik al zei, die van mijn maat is lekker massief, wat ik wel waarderen kan. Gebruikt of niet maakt me niet uit eigenlijk. Alleen bakken met geld hoef ik er nou ook weer niet aan uit te geven... ;)
Ook op ebay.. misschien is een vintage Gillette Tech wel iets voor je...
quote:
[..]

Ik denk dat ik nog wel een kwast heb liggen, ooit bij een kerstpakket gehad... Even zoeken dus. Heb nu nog een bus scheergeld, maar wanneer die op is ga ik eens zeep proberen. Is zeep fijner omdat het zelf ook dichter op de huid zit?
Ik heb ook nog 2 bussen staan... maar ik raak ze niet meer aan sinds ik harde zeep of creme geprobeerd heb..

quote:
[..]

Dan ga ik dat morgen even doen, kan ik tenminste weer scheren. :P
^O^
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_135325000
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:51 schreef Snowballed het volgende:
Dat word wel een beetje omslachtig allemaal en ik ken die producten niet.. dus om daar nou direct een partijtje van te kopen.....
Ik zoek eigenlijk nog een turk met paypal..
Nou ik heb in principe maar een paar personen nodig die mee kopen. De Speick en Weleda zijn in iedere geval erg bekende producten en zeer goed en als je er op Google op zoekt vind je genoeg informatie.

Kappus Scheercreme vind je ook genoeg over, zowel in Engels als Duits en over Phaemosan Scheercreme vind ook het een en andere.

Afhankelijk van hoeveel mensen mee doen hoeven er niet zoveel producten besteld te worden per persoon en ik zelf wil de Speick Men Aftershave Balsem, Speick Men Scheerstaaf, en Phaemosan Scheercreme kopen en misschien nog een paar tubes Kappus.

Ik heb zelf in iedere geval veel goeds over Phaemosan Scheercreme gelezen, maar nog nooit gekocht omdat de lokale Duitse apotheken direct ¤ 5 willen en online kost het ruim ¤ 2 minder.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:24:30 #249
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135325413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:10 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nou ik heb in principe maar een paar personen nodig die mee kopen. De Speick en Weleda zijn in iedere geval erg bekende producten en zeer goed en als je er op Google op zoekt vind je genoeg informatie.

Kappus Scheercreme vind je ook genoeg over, zowel in Engels als Duits en over Phaemosan Scheercreme vind ook het een en andere.

Afhankelijk van hoeveel mensen mee doen hoeven er niet zoveel producten besteld te worden per persoon en ik zelf wil de Speick Men Aftershave Balsem, Speick Men Scheerstaaf, en Phaemosan Scheercreme kopen en misschien nog een paar tubes Kappus.

Ik heb zelf in iedere geval veel goeds over Phaemosan Scheercreme gelezen, maar nog nooit gekocht omdat de lokale Duitse apotheken direct ¤ 5 willen en online kost het ruim ¤ 2 minder.
Ja maar de meeste shops verzenden bij een X bedrag gratis naar Duitsland he..? Dan moet het nog naar NL en dan moet het nog verdeeld worden...

En de pest is.. ik heb nog voor 100 jaar voldoende zeep staan... :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zoek eigenlijk een partijtje Arko balm (ik ben echt verkocht aan dat spul, en dat gaat er wel snel door...)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_135325569
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:24 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ja maar de meeste shops verzenden bij een X bedrag gratis naar Duitsland he..? Dan moet het nog naar NL en dan moet het nog verdeeld worden...

En de pest is.. ik heb nog voor 100 jaar voldoende zeep staan... :X
Ja klopt en bij de webshop die ik heb uitgekozen is dat ¤ 75 en anders ¤ 3,95, De verdeling in NL doe ik gewoon.

Maar in principe kan er op deze manier veel geld bespaard worden, want vanuit Duitsland naar Nederland verzenden is heel prijzig en die webshops die dat doen zijn ook nog niet de goedkoopste.

Als je voor 100 jaar voldoende zeep hebt kun je ook kijken naar de Weleda en Speick aftershaves ( balsem ) dat zijn daadwerkelijk beide top producten en de Speick Aftershave Balsem staat bij mij al hele tijd op mijn verlang lijstje.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:32:19 #251
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135325644
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:29 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja klopt en bij de webshop die ik heb uitgekozen is dat ¤ 75 en anders ¤ 3,95, De verdeling in NL doe ik gewoon.

Maar in principe kan er op deze manier veel geld bespaard worden, want vanuit Duitsland naar Nederland verzenden is heel prijzig en die webshops die dat doen zijn ook nog niet de goedkoopste.
Ja maar dan komen de verzendkosten vanaf jou er ook nog bij, en dan is ebay niet heel veel duurder geloof ik..

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:29 schreef Diqiu-Long het volgende:

Als je voor 100 jaar voldoende zeep hebt kun je ook kijken naar de Weleda en Speick aftershaves ( balsem ) dat zijn daadwerkelijk beide top producten en de Speick Aftershave Balsem staat bij mij al hele tijd op mijn verlang lijstje.
Hehe.. nee ik ben echt verloren aan Arko... qua zeep en a.s. balm... (ik ben verzot op zalfachtige aftershave)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_135326088
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:32 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ja maar dan komen de verzendkosten vanaf jou er ook nog bij, en dan is ebay niet heel veel duurder geloof ik..
Ja natuurlijk en die verzendkosten zijn ¤ 4 via DHL For You naar een DHL punt.

En ik deze producten ga je echt niet goedkoper krijgen via eBay want de prijzen zijn veel hogere en als het uit Duitsland moet komen ben je ook direct ¤ 10 aan verzenden kwijt.

Vergelijk maar eens de prijzen en dan zie je dat het echt hele lage prijzen zijn ;)

Zie bijvoorbeeld de Speick Aftershave Balsem, die kost ¤ 6,36 via die Duitse verzend apotheek en ¤ 13,95 via Bdf.

En via eBay is het dan inderdaad goedkoper, namelijk ¤ 7,30 maar nog steeds duurdere en je betaald ook nog ¤ 6 verzendkosten.

Dus als meerdere mensen mee doen dan scheelt het toch wat geld voor iedere deelnemer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Diqiu-Long op 10-01-2014 19:02:10 ]
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:31:52 #253
97745 Thorical
finding a way
pi_135335391
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:10 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nou ik heb in principe maar een paar personen nodig die mee kopen. De Speick en Weleda zijn in iedere geval erg bekende producten en zeer goed en als je er op Google op zoekt vind je genoeg informatie.

Kappus Scheercreme vind je ook genoeg over, zowel in Engels als Duits en over Phaemosan Scheercreme vind ook het een en andere.

Afhankelijk van hoeveel mensen mee doen hoeven er niet zoveel producten besteld te worden per persoon en ik zelf wil de Speick Men Aftershave Balsem, Speick Men Scheerstaaf, en Phaemosan Scheercreme kopen en misschien nog een paar tubes Kappus.

Ik heb zelf in iedere geval veel goeds over Phaemosan Scheercreme gelezen, maar nog nooit gekocht omdat de lokale Duitse apotheken direct ¤ 5 willen en online kost het ruim ¤ 2 minder.
In de Speick aftershave ben ik sowieso wel geintresseerd.Laat maar hoeren wat de plannen zijn.
pi_135374914
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:31 schreef Thorical het volgende:

[..]

In de Speick aftershave ben ik sowieso wel geintresseerd.Laat maar hoeren wat de plannen zijn.
Ik heb je er alvast een DM overgestuurd. Maar in principe zou ik graag een stuk of drie a vier man hebben die mee kopen.

En ik heb daarvoor alvast tijd en moeite in gestoken om een webshop te vinden die niet alleen een product goedkoop heeft, maar meerdere scheerproducten heeft welke alle eigenlijk ook scherp geprijsd zijn.

Enige nadeel is dan wil ik in aanmerking komen voor gratis verzenden dan dien ik tot ¤ 75 te bestellen en mijn eigen aandeel zal ongeveer ¤ 15 zijn want ik wil sowieso de Speick Men Aftershave Balsem en de Speick Men Scheerstaaf en dan wellicht nog een paar tubes Kappus scheercreme.

Maar die PHAEMOSAN scheercreme wil ik ook wel hebben, dat schijnt namelijk een hele goede scheercreme te zijn welke alleen via Duitse apotheken te krijgen is.

Hier onder kun je overzicht zien van alle producten die ik kan krijgen en de prijs staat er ook bij en mensen betalen alleen uiteindelijk verzendkosten voor het versturen in nl wanneer de ¤ 75 bereikt is en als die niet bereikt word dan wordt de verzendkosten voor in Duitsland gewoon gedeeld over de deelnemers.

En ik vraag geen enkele commissie ;)

Speick Scheerstaaf ¤ 2,17
Speick Aftershave Lotion ¤ 6,76
Speick Aftershave Balsem ¤ 6,36
Speick Scheercreme ¤ 2,35
Kappus Scheercrème Aloe Vera ¤ 1,07
Weleda Aftershave Lotion ¤ 9,67
Weleda Scheercreme ¤ 3,69
PHAEMOSAN Scheercreme ¤ 2,86
Weleda Aftershave Balsem ¤ 9,67

[ Bericht 26% gewijzigd door Diqiu-Long op 11-01-2014 22:27:49 ]
pi_135375155
Vanavond even wat stukken staal op maat gezaagd voor het frame. Even alles los op elkaar gestapeld om een indruk te krijgen wat het moet gaan worden :)


2014-01-11 21.33.50 by Remco van de Sanden, on Flickr


2014-01-11 21.34.01 by Remco van de Sanden, on Flickr
pi_135392596
Die prijzen die ik noemde zijn weer outdated, dus ik mag weer opnieuw gaan zoeken naar een webshop die niet alleen een product voordelig heeft.
  zondag 12 januari 2014 @ 23:43:00 #257
3415 Webby
1 omhoog!
pi_135422317
Ik ben sinds de kerst eigenaar van een Muhle R89. Met een Derby mesje de eerste keer geschoren met scheerschuim uit een busje (geen gel) die ik bij de kapper als kerstpresentje kreeg. Ging super soepel. Wou ook eens met kwast en schuim proberen, dus als instap bij de Etos scheerzeep en een kwast van de Vergulde Hand gekocht. Zojuist met wat water geprobeerd het op te schuimen, maar ik kreeg maar enkele milimeters op mijn gezicht. Ik 1 haal over mijn wang en dit was zeker geen succes. Met meer water geprobeerd, wat wel meer schuim gaf, maar superdun. Ik heb megeschoren en op meerdere plekken opengehaald, het was een waar slagveld. Ik snapte eerst niet hoe mensen zich kunnen snijden, tot nu toe elke keer een perfecte gladde scheerbeurt, maar blijkbaar was de scheerschuim van de kapper goed. Iemand eventueel tips hoe ik goede schuim krijg of deze zeep maar meteen wegsmijten? De kwast schuurde ook best wel en verloor haren btw...
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_135422780
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:43 schreef Webby het volgende:
Ik ben sinds de kerst eigenaar van een Muhle R89. Met een Derby mesje de eerste keer geschoren met scheerschuim uit een busje (geen gel) die ik bij de kapper als kerstpresentje kreeg. Ging super soepel. Wou ook eens met kwast en schuim proberen, dus als instap bij de Etos scheerzeep en een kwast van de Vergulde Hand gekocht. Zojuist met wat water geprobeerd het op te schuimen, maar ik kreeg maar enkele milimeters op mijn gezicht. Ik 1 haal over mijn wang en dit was zeker geen succes. Met meer water geprobeerd, wat wel meer schuim gaf, maar superdun. Ik heb megeschoren en op meerdere plekken opengehaald, het was een waar slagveld. Ik snapte eerst niet hoe mensen zich kunnen snijden, tot nu toe elke keer een perfecte gladde scheerbeurt, maar blijkbaar was de scheerschuim van de kapper goed. Iemand eventueel tips hoe ik goede schuim krijg of deze zeep maar meteen wegsmijten? De kwast schuurde ook best wel en verloor haren btw...
Dat een kwast enkele haren verliest in het begin is normaal, echter wel in beperkte mate. Dat de kwast schuurde kan wel kloppen, het zal namelijk geen kwast van superieure kwaliteit zijn.

Ik weet niet welke zeep je hebt gebruikt, maar als je een tablet van De Vergulde Hand koopt zit je goed. Voordat je je gaat scheren smeer je even wat warm water op het tablet totdat deze licht vochtig is. Gelijk laat je ook de kwast weken in een beker met warm water.

Vervolgens maak je de rest scheer-klaar, dus je doucht o.i.d. wat jij normaal gesproken doet om je voor te bereiden op het echte werk.

Wat je dan moet is je kwast uitknijpen en leegschudden, totdat deze weinig vocht bevat. Dan dip je alleen de puntjes kort in het warme water en ga je de zeep opkloppen. Wanneer je enkele keren over de zeep draait (10-20 seconden) en vervolgens je gezicht inzeept, kan je altijd nog meer water toevoegen en verder inzepen.

(Ook heb ik ooit eens ergens gelezen dat wanneer je juist te veel water aan je schuim toevoegt, dit juist uitdroogt in plaats van vochtiger wordt.)
  maandag 13 januari 2014 @ 00:08:20 #259
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135423249
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:43 schreef Webby het volgende:
Ik ben sinds de kerst eigenaar van een Muhle R89. Met een Derby mesje de eerste keer geschoren met scheerschuim uit een busje (geen gel) die ik bij de kapper als kerstpresentje kreeg. Ging super soepel. Wou ook eens met kwast en schuim proberen, dus als instap bij de Etos scheerzeep en een kwast van de Vergulde Hand gekocht. Zojuist met wat water geprobeerd het op te schuimen, maar ik kreeg maar enkele milimeters op mijn gezicht. Ik 1 haal over mijn wang en dit was zeker geen succes. Met meer water geprobeerd, wat wel meer schuim gaf, maar superdun. Ik heb megeschoren en op meerdere plekken opengehaald, het was een waar slagveld. Ik snapte eerst niet hoe mensen zich kunnen snijden, tot nu toe elke keer een perfecte gladde scheerbeurt, maar blijkbaar was de scheerschuim van de kapper goed. Iemand eventueel tips hoe ik goede schuim krijg of deze zeep maar meteen wegsmijten? De kwast schuurde ook best wel en verloor haren btw...
je kan ook nog een tube palmolive kopen voor iets meer dan een euro. Redelijk fool proof. Probeer daar eens een amandel formaatje creme van.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135425885
Om scheerzeep op te kloppen heb ik een handleiding voor geschreven en het concept is eigenlijk vrij simpel.

Veel scheerzeep + water is veel scheerschuim van goede kwaliteit. Uiteraard spelen ook nog andere factoren mee, maar in algemene zin werkt deze methode wel.

Maar je hebt ook wat oefening en dat zal in eerste instantie makkelijkere zijn met zijn met een scheercreme dan scheerzeep, dus de suggestie hier boven om Palmolive Classic scheercreme te kopen is ook mijn suggestie, want scheerzepen zijn moeilijkere en scheercreme is redelijk makkelijk.
pi_135427677
Ik scheer me nu zo'n 2x per week met een krabbertje en taylor of bond scheercreme en kwast. Maar toch heb ik soms nog ingegroeide haartjes. Ik heb niet zoveel zin om me vaker te gaat scheren maar wat kan ik nog meer doen om ingegroeide haartjes te voorkomen?
  maandag 13 januari 2014 @ 10:42:58 #262
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135428581
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:02 schreef Stansfield het volgende:
Ik scheer me nu zo'n 2x per week met een krabbertje en taylor of bond scheercreme en kwast. Maar toch heb ik soms nog ingegroeide haartjes. Ik heb niet zoveel zin om me vaker te gaat scheren maar wat kan ik nog meer doen om ingegroeide haartjes te voorkomen?
Beetje aluin na afloop.

Deze kom ik op b&b veel tegen.
http://www.bol.com/nl/p/p(...)20339200000005227472

En deze ook.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135428723
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:02 schreef Stansfield het volgende:
Ik scheer me nu zo'n 2x per week met een krabbertje en taylor of bond scheercreme en kwast. Maar toch heb ik soms nog ingegroeide haartjes. Ik heb niet zoveel zin om me vaker te gaat scheren maar wat kan ik nog meer doen om ingegroeide haartjes te voorkomen?
Heb je steeds op dezelfde plekken ingegroeide haren? Misschien kan je proberen om daar niet tegen de groeirichting in te scheren.
Ik had een tijdje last van ingegroeide haren boven m'n mondhoeken maar door daar minder druk te gebruiken en de stoppels iets langer te laten kwam ik er vanaf. Succes!
pi_135429511
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:02 schreef Stansfield het volgende:
Ik scheer me nu zo'n 2x per week met een krabbertje en taylor of bond scheercreme en kwast. Maar toch heb ik soms nog ingegroeide haartjes. Ik heb niet zoveel zin om me vaker te gaat scheren maar wat kan ik nog meer doen om ingegroeide haartjes te voorkomen?
Wellicht beter voorbereiden, bijvoorbeeld door te douchen voor het scheren of door gebruik te maken van een pre-shave.
pi_135430289
quote:
99s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:42 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Beetje aluin na afloop.

Deze kom ik op b&b veel tegen.
http://www.bol.com/nl/p/p(...)20339200000005227472

En deze ook.
[ afbeelding ]
Aluin? Gewoon overal met mijn aluin stick over gaan? Of hoe moet ik dat voor me zien?

quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:48 schreef n0ir het volgende:

[..]

Heb je steeds op dezelfde plekken ingegroeide haren? Misschien kan je proberen om daar niet tegen de groeirichting in te scheren.
Ik had een tijdje last van ingegroeide haren boven m'n mondhoeken maar door daar minder druk te gebruiken en de stoppels iets langer te laten kwam ik er vanaf. Succes!
Vaak in mijn nek of net onder mijn kaaklijn. Ik scheer me op dit moment altijd eerst met de richting mee, dan van links naar rechts en dan rechts naar links (dit omdat ik op sommige plekken nogal wat variatie heb in haar groeirichting) en als laatste van beneden naar boven. Dit doe ik na het zien van het youtubekanaal wat hier ook al wel vaker genoemd is.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:17 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Wellicht beter voorbereiden, bijvoorbeeld door te douchen voor het scheren of door gebruik te maken van een pre-shave.
Dat zou nog wel kunnen ja. Meestal scheer ik me nu savonds voor het douchen. Dan kan ik soms wel een wondje hebben ofzo. Maar als ik daarna douche heb ik nergens last van qua gevoelige huid of wondjes.
Wat is een pre-shave dan precies?
pi_135430490
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:49 schreef Stansfield het volgende:
Dat zou nog wel kunnen ja. Meestal scheer ik me nu savonds voor het douchen. Dan kan ik soms wel een wondje hebben ofzo. Maar als ik daarna douche heb ik nergens last van qua gevoelige huid of wondjes.
Wat is een pre-shave dan precies?
Een pre-shave weekt onder andere de haren, deze worden dan dus zacht en bieden minder weerstand dan wanneer deze hard zouden zijn.

Gebruik je ook een after-shave?
pi_135430844
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:57 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Een pre-shave weekt onder andere de haren, deze worden dan dus zacht en bieden minder weerstand dan wanneer deze hard zouden zijn.

Gebruik je ook een after-shave?
Aha. Wat is het moment dan dat ingegroeide haren ontstaan? Tijdens het scheren? Of gewoon omdat ik me meestal 3 of 4 dagen niet scheer dat ze in de loop van die dagen ontstaan?

Ik gebruik niet altijd een after-shave. Omdat ik na het scheren douche heb ik daarna geen last meer van een gevoelige huid. Als ik wel een after-shave gebruik dan gebruik ik deze van de body shop.
http://www.thebodyshop.nl(...)aftershave-balm.aspx
pi_135431063
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:07 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Aha. Wat is het moment dan dat ingegroeide haren ontstaan? Tijdens het scheren? Of gewoon omdat ik me meestal 3 of 4 dagen niet scheer dat ze in de loop van die dagen ontstaan?

Ik gebruik niet altijd een after-shave. Omdat ik na het scheren douche heb ik daarna geen last meer van een gevoelige huid. Als ik wel een after-shave gebruik dan gebruik ik deze van de body shop.
http://www.thebodyshop.nl(...)aftershave-balm.aspx
Ik vermoed dat ingegroeide haren ontstaan na het scheren. Mijn advies is: douche voortaan van te voren, gebruik vervolgens een pre-shave en wanneer je klaar bent even met een blokje aluin over je gezicht en vervolgens altijd een after-shave aanbrengen.
pi_135432096
Zojuist de Edwin Jagger DE89L besteld. Kwast en zeep heb ik al. Morgen dus een poging wagen *O* (Als PostNL geen vertraging heeft uiteraard O-) )
  maandag 13 januari 2014 @ 19:02:29 #270
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_135447081


ik ben verliefd
Starbucks, waar blijf je
pi_135451472
Ik heb in het weekend mijn scheerkwast ontvangen welke ik op eBay gekocht had van verkoper ganvillage_green.

En hij is iets kleinere dan ie lijkt op de foto. Maar eerste indruk is prima, al heeft ie net tijdens eerste scheerbeurt wel redelijk wat haren verloren.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:50:38 #272
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135463912
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:02 schreef doctor.starbucks het volgende:
[ afbeelding ]

ik ben verliefd
Die liefde is vast niet erg goedkoop... ;)

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb in het weekend mijn scheerkwast ontvangen welke ik op eBay gekocht had van verkoper ganvillage_green.

En hij is iets kleinere dan ie lijkt op de foto. Maar eerste indruk is prima, al heeft ie net tijdens eerste scheerbeurt wel redelijk wat haren verloren.
Voor dat geld kun je ook bijna geen miskoop doen natuurlijk... ^O^
Ziet er niet slecht uit en een grote kwast is ook niet echt nodig eigenlijk... (je bent niet opeens veel langer bezig ofzo)
Die van mij verhaarde in het begin ook wel, maar na een poosje was ie daar wel klaar mee..
Hij is wat ronder/voller, maar ik zit ook regelmatig met schuim op mn oren of neus..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 14 januari 2014 @ 06:05:11 #273
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_135468302
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:50 schreef Snowballed het volgende:
Die liefde is vast niet erg goedkoop... ;)
[..]
Is liefde dat ooit ?
Starbucks, waar blijf je
  dinsdag 14 januari 2014 @ 06:22:54 #274
97745 Thorical
finding a way
pi_135468330
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:02 schreef doctor.starbucks het volgende:
[ afbeelding ]

ik ben verliefd
Ach, meneer valt op Dikke Jongens. Daar zijn veel meer liefhebbers van en dat drijft de prijs wat op.
pi_135483110
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:50 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Die liefde is vast niet erg goedkoop... ;)

[..]

Voor dat geld kun je ook bijna geen miskoop doen natuurlijk... ^O^
Ziet er niet slecht uit en een grote kwast is ook niet echt nodig eigenlijk... (je bent niet opeens veel langer bezig ofzo)
Die van mij verhaarde in het begin ook wel, maar na een poosje was ie daar wel klaar mee..
Hij is wat ronder/voller, maar ik zit ook regelmatig met schuim op mn oren of neus..
Nee voor dat geld kun je inderdaad bijna geen miskoop doen en ik denk ook dat het beslist geen miskoop is. Maar of het best badger is of pure badger kan ik moeilijk oordelen en er schijnt zelfs nog een graduatie tussen pure en best te zitten.

Ik heb gister een paar foto's genomen van de scheerkwast voor in het blog artikel dat ik er over ben schrijven en ik denk dat ik over een paar weken dan mijn ervaringen publiceer.





Ik vind vooral dat de haardichtheid wel in orde is, al had ie gister tijdens eerste scheerbeurt best veel haren verloren, maar dat is niet zo raar.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:09:02 #276
3415 Webby
1 omhoog!
pi_135502909
Poging 2 tot scheerzeep gebruiken. Ik heb handlathering geprobeerd zoals in de filmpje:
Maar uiteindelijk na enkele minuten en meerdere keren water toegevoegd te hebben bleef het een droge filter. Ik heb op mijn gezicht verder geprobeerd, maar ik kreeg echt maar een halve millimeter schuim. na enkele halen scheren toch maar foam uit een spuitbus opgesmeerd. Nu lig ik in ieder geval niet helemaal open. Ik had wat water in de zeep gedaan en de kwast nat voor het douchen.
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_135503992
Awesome. Mijn Gillette mesje is af. De OP heeft me al overtuigd, ik stap over. Iemand tips wat voor nes Ok moet beginnen?
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:28:56 #278
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135504085
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:27 schreef dimmak het volgende:
Awesome. Mijn Gillette mesje is af. De OP heeft me al overtuigd, ik stap over. Iemand tips wat voor nes Ok moet beginnen?
koop een vintage mes, boar of badger kwast, en een proraso setje zeep. Wat groene astra mesjes. Beetje oefenen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135504143
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:28 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

koop een vintage mes, boar of badger kwast, en een proraso setje zeep. Wat groene astra mesjes. Beetje oefenen.
^O^
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:37:37 #280
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135504520
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:30 schreef dimmak het volgende:

[..]

^O^
blokje aluin en aftershave lotion/balm is ook handig. Kan ook van proraso als je wil.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135506666
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:27 schreef dimmak het volgende:
Awesome. Mijn Gillette mesje is af. De OP heeft me al overtuigd, ik stap over. Iemand tips wat voor nes Ok moet beginnen?
Ik zou gewoon een krabber kopen die je aanspreekt, er kan in principe weinig fout gaan. Verder zou ik scheerzeep en aftershave van De Vergulde Hand kopen, dat is in elke supermarkt wel te halen en werkt echt top.

De messen is een kwestie van proberen wat voor jou werkt, er zijn zogenaamde sample pakketten waar van alles wat in zit. Hier zou ik dan ook mee beginnen.

Wat betreft een kwast, een kwalitatief goede boar (varkensharen) kwast vind je al voor een euro of 10.
pi_135508813
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 00:25 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik zou gewoon een krabber kopen die je aanspreekt, er kan in principe weinig fout gaan. Verder zou ik scheerzeep en aftershave van De Vergulde Hand kopen, dat is in elke supermarkt wel te halen en werkt echt top.

De messen is een kwestie van proberen wat voor jou werkt, er zijn zogenaamde sample pakketten waar van alles wat in zit. Hier zou ik dan ook mee beginnen.

Wat betreft een kwast, een kwalitatief goede boar (varkensharen) kwast vind je al voor een euro of 10.
En een goede krabber heb je al voor een paar euro namelijk deze Gillette en in Duitsland krijg je van die plastic Wilkinson Sword krabbers en die zijn ook wel goed.

En als je wat luxere wilt dan is de eerste stop Edwin Jagger aangezien die iets goedkoper zijn dan de Merkurs in algemene zin.

-

[ Bericht 7% gewijzigd door Mylene op 15-01-2014 19:51:57 (niet spammen) ]
pi_135510902
Eerste scheerpoging met de EJ DE89L ging vrij goed. Het ging beter dan met mijn oude Shavette.

Er wordt hier weleens gesproken over Palmolive Scheercreme, deze heb ik ook weleens zien staan bij de Kruidvat( of Trekpleister, haal ze altijd door elkaar). Dus die ga ik binnenkort ook even uitproberen. Momenteel heb ik scheerzeep van Tabac, maar wil weleens iets anders.

Nu heb ik na het scheren dat mijn huid wat trekt, komt dit door teveel passes of is het mesje(derby) te aggressief? Max is 2-3 passes wtg. Gebruik verder ook geen aftershave, zou dit een oplossing kunnen zijn?
pi_135527470
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 10:07 schreef Stickers het volgende:
Eerste scheerpoging met de EJ DE89L ging vrij goed. Het ging beter dan met mijn oude Shavette.

Er wordt hier weleens gesproken over Palmolive Scheercreme, deze heb ik ook weleens zien staan bij de Kruidvat( of Trekpleister, haal ze altijd door elkaar). Dus die ga ik binnenkort ook even uitproberen. Momenteel heb ik scheerzeep van Tabac, maar wil weleens iets anders.

Nu heb ik na het scheren dat mijn huid wat trekt, komt dit door teveel passes of is het mesje(derby) te aggressief? Max is 2-3 passes wtg. Gebruik verder ook geen aftershave, zou dit een oplossing kunnen zijn?
Dat is het..
pi_135528622
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:03 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Dat is het..
Hoeft niet perse hoor ;) Want als je scheerbeurt bijna perfect gaat dan volstaat je bakkes onder de koude kraan houden opzich ook wel.

Maar ik zelf gebruik hoe dan ook altijd aftershave balsem omdat het er wat mij betreft gewoon bij hoort :)
pi_135528643
Vandaag eindelijk de laatste hand gelegd aan een klusje voor iemand.

Ff wat vlugge picjes :)

Nieuwe handvatten voor dit mes. Het mes zelf is nog niet geklonken omdat de eigenaar het niet ietsje verder wil opknappen. Handvatten dus gemaakt uit ivoorkleurig papier-micarta. Wig is gemaakt uit een stukje buffelhoorn gepind met nickel-zilver.








Zo, kan dat morgen op de post samen met een ander mes :)
pi_135533188
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:32 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag eindelijk de laatste hand gelegd aan een klusje voor iemand.

Ff wat vlugge picjes :)

Nieuwe handvatten voor dit mes. Het mes zelf is nog niet geklonken omdat de eigenaar het niet ietsje verder wil opknappen. Handvatten dus gemaakt uit ivoorkleurig papier-micarta. Wig is gemaakt uit een stukje buffelhoorn gepind met nickel-zilver.
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Zo, kan dat morgen op de post samen met een ander mes :)
Een domme vraag waarschijnlijk maar vanwaar die grote pin en niet op maat afgeknipt?
pi_135533424
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:50 schreef Balsam het volgende:

[..]

Een domme vraag waarschijnlijk maar vanwaar die grote pin en niet op maat afgeknipt?
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden ;)

Die lange pin is een boortje wat ik gebruikte om alles bij elkaar te houden tijdelijk. Als het metaal straks klaar is word hij ook netjes gepind.
pi_135539753
Zo net een best offer uit gebracht op deze Finest Scheerkwast omdat het me een goede scheerkwast voor zijn geld lijkt en voor mij zou het een upgrade zijn van mijn pure badgers.

[ Bericht 8% gewijzigd door Diqiu-Long op 15-01-2014 22:14:23 ]
pi_135551029
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:03 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Dat is het..
Is het daadwerkelijk zo simpel?

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:31 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Hoeft niet perse hoor ;) Want als je scheerbeurt bijna perfect gaat dan volstaat je bakkes onder de koude kraan houden opzich ook wel.

Maar ik zelf gebruik hoe dan ook altijd aftershave balsem omdat het er wat mij betreft gewoon bij hoort :)
De scheerbeurt was zeker niet perfect, maar ik ben het wel met je eens dat aftershave er een beetje bij hoort. De zoektocht moet echter nog beginnen =)
pi_135564921
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:18 schreef Stickers het volgende:
De scheerbeurt was zeker niet perfect, maar ik ben het wel met je eens dat aftershave er een beetje bij hoort. De zoektocht moet echter nog beginnen =)
Toen ik twee jaar geleden begon met klassiek scheren met een krabber toen gebruikte ik ook geen aftershave balsem.

Want ik had toen een Edwin Jagger DE89L, Edwin Jagger Best Black Badger, Proraso scheercreme en toen had ik het extra geld niet over om ook nog een aftershave balsem erbij te bestellen omdat ik ze duur vond.

Maar nu weet ik beter en weet ik goede aftershave balsem te vinden voor twee euro.
pi_135570281
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:18 schreef Stickers het volgende:

[..]

Is het daadwerkelijk zo simpel?

Naar mijn mening wel, probeer het zou ik zeggen. Als ik mij niet vergis kost een tube De Vergulde Hand aftershave een euro of 3.
  donderdag 16 januari 2014 @ 18:38:36 #293
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135570535
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:32 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Naar mijn mening wel, probeer het zou ik zeggen. Als ik mij niet vergis kost een tube De Vergulde Hand aftershave een euro of 3.
DVH is wel een beetje een B merk qua scheerzeep, heeft de neiging om uit te drogen. Koop dan een potje proraso of beter tube/pot ToBS.

-edit las verkeerd. De a/s van DVH is niet slecht. De zeep iets minder. Hoewel er in de US een klein groepje DVH beliebers zijn.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135571165
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:38 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

DVH is wel een beetje een B merk qua scheerzeep, heeft de neiging om uit te drogen. Koop dan een potje proraso of beter tube/pot ToBS.

-edit las verkeerd. De a/s van DVH is niet slecht. De zeep iets minder. Hoewel er in de US een klein groepje DVH beliebers zijn.
Ik zou gewoon een tube scheercreme van Palmolive in de supermarkt kopen of de scheerstaaf want dat is echt goed spul, maar heeft een lage prijs iets wat Proraso en ToBS niet hebben i.v.m. online te moeten kopen.
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:05:09 #295
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135571834
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 18:51 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik zou gewoon een tube scheercreme van Palmolive in de supermarkt kopen of de scheerstaaf want dat is echt goed spul, maar heeft een lage prijs iets wat Proraso en ToBS niet hebben i.v.m. online te moeten kopen.
Of Arko. Mits je de geur kan verdragen. :)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135571905
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:05 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Of Arko. Mits je de geur kan verdragen. :)
Mits je het kunt vinden, want ik heb toen een hele doos besteld om de prijs per stick omlaag te krijgen.
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:13:17 #297
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135572233
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:06 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Mits je het kunt vinden, want ik heb toen een hele doos besteld om de prijs per stick omlaag te krijgen.
http://www.barbieredifiga(...)t_id=272&search=arko
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:50:01 #298
97745 Thorical
finding a way
pi_135574223
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:06 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Mits je het kunt vinden, want ik heb toen een hele doos besteld om de prijs per stick omlaag te krijgen.
Geen vlauw idee wat het kost maar dat zal niet boven de 2 euro uitkomen. Om de hoek kan ik de gewone en de groene verpakking krijgen.
Die groene, is dat wat en waar ruikt ie naar?
pi_135574399
quote:
Ik dacht meer aan ¤ 1 per stuk ;) En bij deze webshop heb je ook vrij hoge verzendkosten.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:50 schreef Thorical het volgende:

[..]

Geen vlauw idee wat het kost maar dat zal niet boven de 2 euro uitkomen. Om de hoek kan ik de gewone en de groene verpakking krijgen.
Die groene, is dat wat en waar ruikt ie naar?
Ik weet ze hier in regio parkstad limburg niet te vinden en iedere keer als ik dan zo'n winkeltje naar binnen loop dat word gerund door iemand die eruit ziet als een Turk ofzo dan word ik raar aangekeken en hebben ze het niet.

De groene is geloof ik Derby. Maar ik koop liever andere scheerstaven, ik heb wel een Arko scheerstaaf maar ben er niet heel erg kapot van om weer een doos met 12 te kopen, want zo ben ik aan mijn Arko scheerstaaf gekomen en de andere 11 heb ik weten te verkopen.
pi_135597976
Zojuist de bekende krabber van Tinydeal binnengekregen. (6 januari besteld; shipping uit China leeft weer wat op - tijdelijk) en de mesjes uit Turkije zijn ook al even binnen (zelfde datum besteld, 14 januari binnengekregen).

Straks even langs de Trekpleister/Kruidvat o.i.d. voor de kwast en (blijkbaar) zo'n tubetje Palmolive halen. Dan nog eens wat lezen hoe en wat en rustig moment kiezen om het uit te proberen.

Ben benieuwd :P
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:30:43 #301
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135598316
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:20 schreef Iemand91 het volgende:
Zojuist de bekende krabber van Tinydeal binnengekregen. (6 januari besteld; shipping uit China leeft weer wat op - tijdelijk) en de mesjes uit Turkije zijn ook al even binnen (zelfde datum besteld, 14 januari binnengekregen).

Straks even langs de Trekpleister/Kruidvat o.i.d. voor de kwast en (blijkbaar) zo'n tubetje Palmolive halen. Dan nog eens wat lezen hoe en wat en rustig moment kiezen om het uit te proberen.

Ben benieuwd :P
Koop niet die goedkope kwast van dvh. Dat is echt waardeloos.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')