abonnement Unibet Coolblue
pi_133881795



Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

en
en een technische uitleg:

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Zie een mooie infographic.

Bekijk ook deze presentatie ^O^.

De infographic 'hoe een Bitcoin transactie werkt'

De infographic 'Bitcoin is secured by the laws of the universe'.

Maar waar kan ik betalen met Bitcoins dan?

Thuisbezord.nl neemt sinds kort Bitcoins aan.

Games betalen met Bitcoin kan op Steam Bits

Coinmap is een wereldkaart met veel plaatsen waar je kan betalen met Bitcoins, handig als je op vakantie gaat.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 25 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 25 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Hoe start ik met bitcoin?
Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client.

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk.

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Een andere manier is een online wallet. Momenteel staat Blockchain.info goed bekend, maar vraag het even na in het topic voor recente informatie. Voordeel van een online wallet is dat je niet hoeft te wachten op het ophalen van de blockchain (kan een paar dagen duren op een oude laptop). Nadeel is dat het (veel) minder veilig is. Alleen voor kleine bedragen dus.

Bitcoins kopen en verkopen.
Vraag in het topic naar hoe je bitcoins momenteel het beste kan kopen/verkopen *G*.

Als je daar geen zin in hebt: op Bitonic.nl en Happycoins.nl kun je met iDeal Bitcoin kopen. Kijk even goed uit want goedkoop is het niet. Gebruik ze als je een klein bedrag wil uitgeven om mee te doen.

Goedkoper zijn de online exchanges. MtGox is de grootste. Vraag het even na om de meest recente informatie te hebben.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar. De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slashdoteffect. Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie bitcoincharts.

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum.

Bitcoin in meer detail
Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki. Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie: http://reddit.com/r/bitcoin
Als aller allerlaatste: http://www.thebitcoinchannel.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Koersverloop:

Logaritmisch:


Lineair:


3-maanden:


Bitcoinkoersen volgen:
Je kunt de koersen volgen op bitcoinwisdom. µ heeft een uitleg gemaakt hoe dat werkt:


Er zijn ook Bitcoin spin-offs, elk met hun eigen unieke kwaliteiten. Een lijst wordt bijgehouden hier: https://bitcointalk.org/index.php?topic=134179.0

"Attentie: De (computertechnische) praktijk van bitcoin mining wordt niet hier maar in DIG besproken." ?
pi_133881843
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:48 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Je zou toch verwachten dat ze zelf capabele werknemers hebben..
Zo werken dat soort toko's vaak niet. Ik heb zelf ook nog documenten voor de AFM en de FSA in elkaar moeten knutselen om hun uit te leggen wat we aan het doen zijn bijvoorbeeld.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:00:56 #3
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133882086
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zo werken dat soort toko's vaak niet. Ik heb zelf ook nog documenten voor de AFM en de FSA in elkaar moeten knutselen om hun uit te leggen wat we aan het doen zijn bijvoorbeeld.
Dat is inderdaad ook waar. Heb het vaker bij overheden gezien dat de kennis best in huis was maar dat er alsnog externen werden opgeroepen.

Ben benieuwd waar ze de kennis van hun toekomstige adviseurs aan gaan testen aangezien het allemaal zo nieuw is. Kans dat een puisterige puber een betere bron van informatie dan een hoogleraar.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133882223
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:00 schreef Maxbet het volgende:

Ben benieuwd waar ze de kennis van hun toekomstige adviseurs aan gaan testen aangezien het allemaal zo nieuw is. Kans dat een puisterige puber een betere bron van informatie dan een hoogleraar.
Ook dat gaat gebeuren. Die 1e hacker van de playstation 2 heeft bij ons wel eens een poosje gewerkt voor een belachelijk uur salaris. Gewoon op consult basis. Daar kun je niet tegen bitcoin traden :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133882231
Ben ik nu de eerste user die een Pimp abo heeft betaald in Bitcoins? :P
In dat geval wil ik bijgeschreven worden in de FOK! wiki :+
pi_133882290
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:05 schreef MaGNeT het volgende:
Ben ik nu de eerste user die een Pimp abo heeft betaald in Bitcoins? :P
In dat geval wil ik bijgeschreven worden in de FOK! wiki :+
Stuur 1 van de FA's dan ff een DM'etje.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133882295
Vet joh, een eigen forum! _O-
pi_133882308
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:05 schreef MaGNeT het volgende:
Ben ik nu de eerste user die een Pimp abo heeft betaald in Bitcoins? :P
In dat geval wil ik bijgeschreven worden in de FOK! wiki :+
Ik wil de fok-pizza legende worden, heb er 0,0686 BTC voor betaald :)
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:09:01 #9
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133882320
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ook dat gaat gebeuren. Die 1e hacker van de playstation 2 heeft bij ons wel eens een poosje gewerkt voor een belachelijk uur salaris. Gewoon op consult basis. Daar kun je niet tegen bitcoin traden :').
Ja die verhalen heb ik inderdaad vaker gehoord, maar bij die hacker is dus "bewezen" dat hij dingen van hacken weet. Hoe bewijs je dat je een enorme kennis van Bitcoin hebt?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133882371
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:09 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ja die verhalen heb ik inderdaad vaker gehoord, maar bij die hacker is dus "bewezen" dat hij dingen van hacken weet. Hoe bewijs je dat je een enorme kennis van Bitcoin hebt?
Dat is echt niet moeilijk. Print een track record uit van Bitcoins en stuur het door. Aan informatieve tekstjes heb je vaak niet veel. Het gaat er om wat je mee kunt. Iedereen kan het 'snappen', iemand die het ook weet te bespelen is vele malen more interesting. Dat is kassa!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:12:15 #11
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133882427
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is echt niet moeilijk. Print een track record uit van Bitcoins en stuur het door. Aan informatieve tekstjes heb je vaak niet veel. Het gaat er om wat je mee kunt. Iedereen kan het 'snappen', iemand die het ook weet te bespelen is vele malen more interesting. Dat is kassa!
Ok, maar dan zijn we dus weer terug bij het trading aspect. Lijkt me ook voor het AFM en dergelijke belangrijk dat ze een goed inzicht in het technische aspect krijgen?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133882474
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:12 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ok, maar dan zijn we dus weer terug bij het trading aspect. Lijkt me ook voor het AFM en dergelijke belangrijk dat ze een goed inzicht in het technische aspect krijgen?
Iemand die constant goed weet te beleggen/traden/speculeren heeft ook technisch verstand van dit spelletje. Iemand die het technische aspect kent wil niet zeggen dat hij ook weet hoe hij er mee om moet gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:16:29 #13
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133882561
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Iemand die constant goed weet te beleggen/traden/speculeren heeft ook technisch verstand van dit spelletje. Iemand die het technische aspect kent wil niet zeggen dat hij ook weet hoe hij er mee om moet gaan.
Dat vraag ik me af. Om een dikke pump and dump voor een altcoin op te zetten hoef je alleen te weten hoe je een wallet opzet en hoe de markt werkt en natuurlijk de funds hebben. Het minen en dergelijke hoef je dan totaal niks vanaf te weten imo.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133882641
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:16 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af. Om een dikke pump and dump voor een altcoin op te zetten hoef je alleen te weten hoe je een wallet opzet en hoe de markt werkt en natuurlijk de funds hebben. Het minen en dergelijke hoef je dan totaal niks vanaf te weten imo.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Een bedrijf weet heus wel wanneer ze een goed figuur binnen halen of niet.

Iedereen kan wiskunde studeren maar niet iedereen haalt die 10. Uiteindelijk is het laatste, het resultaat, waar het om draait. Helaas, ik ben het daar ook niet altijd mee eens en uitzonderingen zijn er altijd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133882689
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:20 schreef MaGNeT het volgende:
Koers blijft mooi rond de 1100$ zweven :)

Oh ja, raad eens wie er vandaag een Pimp abo heeft afgesloten in Bitcoins? :D
Wil ik ook ^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_133882697
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:08 schreef Faazz het volgende:
Vet joh, een eigen forum! _O-
En we gaan hard met zijn allen *O*.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:21:15 #17
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133882702
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Een bedrijf weet heus wel wanneer ze een goed figuur binnen halen of niet.

Iedereen kan wiskunde studeren maar niet iedereen haalt die 10. Uiteindelijk is het laatste, het resultaat, waar het om draait. Helaas, ik ben het daar ook niet altijd mee eens en uitzonderingen zijn er altijd.
Je zal inderdaad wel gelijk hebben, misschien ben ik op dat gebied iets te bitter geworden nadat ik iets te vaak heb gezien hoe binnen een overheid vrolijk incompetente mensen binnen werden gehaald omdat ze het toevallig een paar keer goed hadden of gewoon vanwege een goed netwerk.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:26:55 #18
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_133882946
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:20 schreef µ het volgende:

[..]

Wil ik ook ^O^.
DM naar Danny deed wonderen :)
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:38:28 #21
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133883359
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

DM naar Danny deed wonderen :)
Done *O*.
జ్ఞ‌ా
pi_133883386
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:05 schreef MaGNeT het volgende:
Ben ik nu de eerste user die een Pimp abo heeft betaald in Bitcoins? :P
In dat geval wil ik bijgeschreven worden in de FOK! wiki :+
_O_

Dan wil ik er ook bij, met de eerste bitcoin-donatie ooit aan Fok! (0,002 BTC :+ )
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:04:23 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133884070
ik begrijp het nog steeds niet; Wat is nou nodig om ZEKER te weten dat je je coins krijgt als webwinkel zijnde? SVP geen ophemelen en ook geen gare speculaties, ik wil gewoon de techniek weten. Bij ideal heeft een +/- 10% van de klanten denk ik niet genoeg geld op z'n rekening... hoe kan je met 100% zekerheid voorkomen dat er geen mensen tussen zitten die geen of niet genoeg bitcoins hebben...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133884149
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:04 schreef Maanvis het volgende:
ik begrijp het nog steeds niet; Wat is nou nodig om ZEKER te weten dat je je coins krijgt als webwinkel zijnde? SVP geen ophemelen en ook geen gare speculaties, ik wil gewoon de techniek weten. Bij ideal heeft een +/- 10% van de klanten denk ik niet genoeg geld op z'n rekening... is dat bij bitcoins ook?
Een bitcoin transactie is permanent, je kunt het niet cancelen. Zodra jij als webshop het in je wallet ziet blijft het ook daar.
pi_133884160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:04 schreef Maanvis het volgende:
ik begrijp het nog steeds niet; Wat is nou nodig om ZEKER te weten dat je je coins krijgt als webwinkel zijnde? SVP geen ophemelen en ook geen gare speculaties, ik wil gewoon de techniek weten. Bij ideal heeft een +/- 10% van de klanten denk ik niet genoeg geld op z'n rekening... hoe kan je met 100% zekerheid voorkomen dat er geen mensen tussen zitten die geen of niet genoeg bitcoins hebben...
Iets wat je niet hebt KAN je niet sturen.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:07:45 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133884191
thanks, en de techniek voorkomt dat dus????
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133884213
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:07 schreef Maanvis het volgende:
thanks, en de techniek voorkomt dat dus????
Yes.
జ్ఞ‌ా
pi_133884503

quote:
Paul Buitink van debitcoin.org praat met Roland de Goeij van http://bitcoinspot.nl.

Roland vertelt over zijn interviews met Radio 1, BNR en Hart van Nederland en hoe mainstream media te benaderen. Ook praat hij ons bij over de grote meetup in Delft vrijdag 30 november waar zo'n 150 man aanwezig was.

Uiteraard deelt hij ook de geschiedenis en toekomstplannen van Bitcoinspot en hoe hij in Bitcoin geïnteresseerd is geraakt. Bitcoinspot zag het licht in 2011 en richt zich met name op beginnende en gemiddelde gebruikers. Inmiddels heeft Roland een stagiair in dienst en besteedt hij steeds meer uit. Ook deelt Roland gratis 'wij accepteren Bitcoin' stickers uit.

Ook geeft Roland zijn mening over alt coins, Ripple en hoe hij regulering en samenwerking met banken voor zich ziet. Om Bitcoin te laten slagen is verdere acceptatie door winkels gewenst.
pi_133886140
BIT / Bitcoin speculatie outlook

Helpen jullie mee dit aan te vullen?

En U, zie FB.
pi_133886950
Bitcoin ASIC mining farm in aanbouw:


















Over een tijdje zal de difficulty vast petahertz bedragen...
pi_133887047
Zo, die heeft er echt vertrouwen in.
pi_133888172
Ja klopt, had dit al gezien op Twitter maar ben benieuwd of hij hier ooit een euro aan gaat verdienen
pi_133889276
Is dat nou serieus die mining farm, of is het gewoon een datacenter?
٩๏̯͡๏)۶
pi_133890692
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:19 schreef Ronaldsen het volgende:
Is dat nou serieus die mining farm, of is het gewoon een datacenter?
Dat is Bitcoinmining only dacht ik
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:00:11 #37
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133890817
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:19 schreef Ronaldsen het volgende:
Is dat nou serieus die mining farm, of is het gewoon een datacenter?
Schijnt serieus te zijn. Van een bedrijf waar je hashingpower kunt huren.
Bitcoin is steeds ontoegankelijker om te minen als consument. Litecoin en andere Scrypt coins zijn nog een stuk makkelijker te minen met huis tuin en keuken hardware.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133891807
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:50 schreef Piethur het volgende:
Ja klopt, had dit al gezien op Twitter maar ben benieuwd of hij hier ooit een euro aan gaat verdienen
Hij pakte rond de 160 BTC per dag, foto's zijn best oud :P
pi_133892523
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:08 schreef µ het volgende:

[..]

Yes.
Maar je moet wel 6+ blocks wachten voordat je er (praktisch 100%) zeker van kan zijn. Een uur.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:40:52 #40
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133892751
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:36 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Maar je moet wel 6+ blocks wachten voordat je er (praktisch 100%) zeker van kan zijn. Een uur.
De kosten om een double spend uit te voeren zijn zo ontzettend hoog (en dat stijgt naarmate het netwerk meer rekenkracht krijgt) dat het voor bedragen onder de tienduizenden Dollars niet rendabel is om het überhaupt te proberen. Dus met een gemiddelde orderwaarde van ¤250 zou je het prima met 0 confirmations kunnen doen, 1 als je nog iets meer zekerheid wil.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133895575
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:40 schreef Maxbet het volgende:

[..]

De kosten om een double spend uit te voeren zijn zo ontzettend hoog (en dat stijgt naarmate het netwerk meer rekenkracht krijgt) dat het voor bedragen onder de tienduizenden Dollars niet rendabel is om het überhaupt te proberen. Dus met een gemiddelde orderwaarde van ¤250 zou je het prima met 0 confirmations kunnen doen, 1 als je nog iets meer zekerheid wil.
Ik leer veel van jouw bijdrages. Wil je even bedanken daarvoor ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 3 december 2013 @ 23:39:44 #42
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133895639
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik leer veel van jouw bijdrages. Wil je even bedanken daarvoor ^O^
Dankjewel, ik doe mijn best!
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133895794
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:04 schreef Maanvis het volgende:
ik begrijp het nog steeds niet; Wat is nou nodig om ZEKER te weten dat je je coins krijgt als webwinkel zijnde? SVP geen ophemelen en ook geen gare speculaties, ik wil gewoon de techniek weten. Bij ideal heeft een +/- 10% van de klanten denk ik niet genoeg geld op z'n rekening... hoe kan je met 100% zekerheid voorkomen dat er geen mensen tussen zitten die geen of niet genoeg bitcoins hebben...
Als iemand niet genoeg geld op zijn rekening heeft dan vindt er helemaal geen betaling plaats, jij zal daar als webwinkel niets van zien.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_133897120
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_133897271
quote:
Wat is deze? Misschien handig als je er een toelichting bij plaatst.. Leg dan ook even uit waarom het op Facebook zit en waarom het een gesloten groep is.
pi_133897667
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 00:25 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Wat is deze? Misschien handig als je er een toelichting bij plaatst.. Leg dan ook even uit waarom het op Facebook zit en waarom het een gesloten groep is.
Kun je helemaal niets zien dan., ook geen omschrijving of naam? Daar was ik me niet van bewust.

quote:
Bitcoin Nederland is dé plaats op Facebook waar je meer kunt leren over Bitcoin, de meest populaire virtuele munt op dit moment. Wat is het, hoe werkt het en belangrijk, hoe kom ik eraan en waar kan ik het in Nederland en Vlaanderen uitgeven.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_133897737
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:04 schreef Maanvis het volgende:
ik begrijp het nog steeds niet; Wat is nou nodig om ZEKER te weten dat je je coins krijgt als webwinkel zijnde?
99% zeker: zodra je de transactie in het netwerk ziet
99.99% zeker: zodra je de transactie in het netwerk ziet en er een normale tx fee bij zat
99.99999% zeker: zodra de transactie een confirmation heeft.
99.99999999999999999% zeker: zodra de transactie 3+ confirmation heeft.

quote:
ik wil gewoon de techniek weten.
Zodra de transactie door het netwerk verspreid wordt, is ie in ieder geval geldig (correct gesigned dus verstuurd door de werkelijke eigenaar, en voldoende funds). In principe wordt ie dan in het eerstvolgende block geconfirmed (tenzij er een hele gierige of zelfs geen fee bij zit, dan kan het langer duren) en tenzij er dan nog een fork komt van iemand die bewust die ene transactie er uit laat (maar da's echt een belachelijke heksentoer en zeer moeilijk en zeeeeer duur om te doen) is de tx daarmee definitief.

Voor het verkopen van huizen of auto's zou ik even 3 confirmations ofzo afwachten, voor kleinere bedragen kun je het na 1 of gelijk (dus na 0) confirmations al doen.

quote:
Bij ideal heeft een +/- 10% van de klanten denk ik niet genoeg geld op z'n rekening...
Dan kunnen ze zo'n betaling toch ook niet voltooien?

quote:
hoe kan je met 100% zekerheid voorkomen dat er geen mensen tussen zitten die geen of niet genoeg bitcoins hebben...
Niet genoeg coins = die transactie wordt niet erkend als valide, dus wordt niet eens door het netwerk gepropageerd, laat staan in een block opgenomen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133899121
Bitcoinity is geswitcht naar mBTC!! :o w/
pi_133899312
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 04:26 schreef Tourniquet het volgende:
Bitcoinity is geswitcht naar mBTC!! :o w/
Goood!
జ్ఞ‌ా
pi_133899371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 04:26 schreef Tourniquet het volgende:
Bitcoinity is geswitcht naar mBTC!! :o w/
*O*

Nu hopen dat exchanges snel volgen ^O^
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133900107
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 04:26 schreef Tourniquet het volgende:
Bitcoinity is geswitcht naar mBTC!! :o w/
Feest! Nu lijken BTC's weer een stuk goedkoper.
Inkopen voor $1 per stuk voelt een stuk beter, er zijn er alleen 1000x zoveel van :P
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133900745
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 00:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Kun je helemaal niets zien dan., ook geen omschrijving of naam? Daar was ik me niet van bewust.

[..]

Ik heb geen Facebook en moet dus helaas inloggen om het te kunnen bekijken.

Wel een goed initiatief. :)
pi_133900891
Verkeerde topic.

[ Bericht 68% gewijzigd door dimmak op 04-12-2013 10:02:49 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_133906196
ik heb 1 litecoin. hoe verkoop je die?
-Real power isn't given, it must be taken-
pi_133906342
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:19 schreef henk3412 het volgende:
ik heb 1 litecoin. hoe verkoop je die?
Voor 20 euro wil ik hem wel van je overnemen.
pi_133906412
quote:
16s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:25 schreef alpeko het volgende:

[..]

Voor 20 euro wil ik hem wel van je overnemen.
Dan wil ik hem van jou voor 25 euro. Maak je mooi even heel rap 5 euro winst.
pi_133906439
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:19 schreef henk3412 het volgende:
ik heb 1 litecoin. hoe verkoop je die?
Troll...
pi_133909137
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:29 schreef videonatic het volgende:

[..]

Troll...
dit keer niet
-Real power isn't given, it must be taken-
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 december 2013 @ 15:25:23 #59
862 Arcee
Look closer
pi_133910207
quote:
Wellink: 'Bitcoin is erger dan Tulpenmanie'


Bitcoins zijn erger dan de Tulpenmanie. Toen kreeg je tenminste nog een tulp. Nu krijg je niks. Dat zei voormalig president van De Nederlandsche Bank Nout Wellink woendag tijdens een bijeenkomst met studenten van de Universiteit van Amsterdam.

Wellink omschreef tijdens de discussiebijeenkomst Room for Discussion de virtuele munt als een hype en constateerde dat 'dit bouwwerk' vroeg of laat instort.

Eerder al waarschuwden De Nederlandsche Bank en minister van financiën Jeroen Dijsselbloem voor virtuele valuta als de bitcoin. De koers van de virtuele munt is erg wisselvallig. Sterke pieken worden gevolgd door diepe dalen, vaak zonder dat daarvoor een duidelijk aanwijsbare reden is.

Tijdens de Nederlandse Tulpenmanie, zo rond 1636-1637, was de tulpenbol enorm waardevol. Na een plotselinge prijsdaling raakten veel tulpenhandelaren aan de grond. Economen zien het als de eerste goed beschreven economische bubbel in de geschiedenis.

Bron: Volkskrant
pi_133910854
Gekke nout.
జ్ఞ‌ా
pi_133911018
Tot nu toe zijn alle uitspraken van bank representatives zeer negatief. Mooi :)
  † In Memoriam † woensdag 4 december 2013 @ 16:19:46 #62
230491 Zith
pls tip
pi_133912064
quote:
Toen kreeg je tenminste nog een tulp.
Nu krijg je pizza :@
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 4 december 2013 @ 16:26:00 #63
353115 strbo
1Pa6Sas8WfyjGuiMZvKxsE6R2bQBB1
pi_133912295
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:49 schreef videonatic het volgende:
Tot nu toe zijn alle uitspraken van bank representatives zeer negatief. Mooi :)
http://www.businesskorea.(...)bal-discussion-rapid
  woensdag 4 december 2013 @ 17:45:06 #64
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_133915039
quote:
Valt me op dat Bitcoin een frisse wind uit Azie meebrengt!

Krijg anders nooit Aziatische websites voor mijn neus.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wouter_Drucker op 04-12-2013 17:55:13 ]
  † In Memoriam † woensdag 4 december 2013 @ 18:48:45 #65
230491 Zith
pls tip
pi_133916882
Lekker dagje vandaag, lekker kalm omhoog.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133918666
Choo choo, we rijden weer

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2013 19:37:06 ]
pi_133918949
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

pi_133919655
Hoe zit het eigenlijk tijdens kerst en oud en nieuw? Zijn er grote verschillen te zien in het handelsverkeer ten opzichte van een normale dag in de week (als of het met BTC normaal is..)

Ik heb denk ik niet veel tijd om de koers in de gaten te houden tijdens die momenten maar ik ben bang dat ik straks ergens iets groots ga missen of zo..
pi_133919953
quote:
Jitse Groen (Thuisbezorgd.nl): 'Bitcoin gaat harder dan iDEAL'

Minister Jeroen Dijsselbloem en De Nederlandsche Bank waarschuwen voor Bitcoin, ondertussen kan je er bij Takeaway.com al mee betalen. De afgelopen twee jaar kreeg het Nederlandse bedrijf (in Nederland bekend als Thuisbezorgd.nl) regelmatig verzoeken om Bitcoin toe te voegen als betaalmiddel. Hoewel het bedrijf altijd openstaat voor online innovaties - Thuisbezorgd implementeerde al vroeg iDeal en PayPal - hield het in eerste instantie de boot af. Volgens directeur-eigenaar Jitse Groen gaat het namelijk niet zozeer om de mogelijkheid om met Bitcoin te betalen, maar dat er daadwerkelijk mensen zijn die ermee betalen. 'We hebben constant gekeken welke groepen al gebruik maakten van Bitcoin als betaalmiddel,' zegt Groen. 'We constateerden dat nerds en gamers ruim vertegenwoordigd zijn in die groepen en laat dat nu net een interessante doelgroep voor ons product zijn.'

Harder dan iDEAL
Sinds Thuisbezorgd begin november Bitcoin als geldig betaalmiddel accepteert, vinden volgens Groen een paar honderd transacties per dag in Europa plaats (in Nederland 100), wat neerkomt op zo'n 6.000 euro omzet per maand. 'Als je beseft dat we maandelijks over de miljoen bestellingen behandelen, begrijp je dat het nog geen grote impact heeft op onze omzet. Het valt vrijwel in het niet.' Toch ziet Groen de potentie van Bitcoin. 'Als je het vergelijkt met andere betaalmogelijkheden die we geïmplementeerd hebben, zoals creditcard en iDEAL, dan gaat het met Bitcoin een stuk harder. Bij iDEAL hadden we in de eerste fase slechts tien betalingen op een dag.'

Schommelende koers
Ook Groen zag de koers van Bitcoin de afgelopen weken explosief stijgen. Tijdens het interview rekent hij MT voor dat een portie spareribs van de Spare Ribs Express met de koers van dat moment 0,0273 Bitcoin kost. 'Wij vinden onszelf het hipste internetbedrijf van Nederland, met inmiddels 250 werknemers. En hoewel we heel flexibel zijn om nieuwe dingen te implentereren, zijn we wel een stuk voorzichtiger geworden dan vroeger. Dus hebben we goed gekeken naar de risico's, aangezien de koers nogal fluctueert. Wij zijn een bedrijf dat het moet hebben van marges, dus wanneer een koers zo schommelt als Bitcoin loop je al snel het gevaar dat je marges kwijtraakt. Voor ons was het van belang dat we Bitcoin vrij direct konden omzetten naar Euro's. Daarom zijn we in zee gegaan met Bitpay, die bitcoins converteren naar euros. Zij zorgen ervoor dat we de volgende dag het bedrag in Euro's binnen hebben.'

Goed voor imago
Eerlijk gezegd had Groen de enorme media-aandacht niet verwacht nadat ze als een van de eerste 'normale bedrijven' bekend maakten Bitcoin te accepteren. 'Ik dacht dat we in een paar techblaadjes terecht zouden komen, maar het is zeer breed uitgemeten, ook in het buitenland. Ik kreeg zelfs telefoontjes uit de VS en Singapore.' Op die manier was het nieuws onbedoeld goed voor het imago van het bedrijf. 'Gamers lopen met ons weg in ieder geval. We krijgen best veel mail uit die hoek en dat was toen we iDEAL introduceerden niet zo. Die groep gelooft er kennelijk heilig in en zien het als een acceptatie van hun betaalmiddel.'
Sympathie voor nerds

Groen vervolgt: 'Ik ben dit bedrijf gestart als student met een paar honderd euro,' zegt Groen. 'Sindsdien hebben we altijd veel sympathie gehouden voor studenten en nerds. We waren ook al heel snel met een iPhone-app bijvoorbeeld. We zijn in die zin altijd bezig met innovatie, dat zit in ons DNA. Hoewel we ook niet overal meteen instappen, niet in de laatste plaats omdat we dan een beperkte ontwikkeltijd hebben. Daarom heeft het ook twee jaar geduurd voordat we met Bitcoin aan de slag gingen. Toch zijn we nog relatief vroeg, zo blijkt.'

Eten, dus niet speculeren
Door de huidige koers begrijpt Groen dat bezitters van Bitcoin goud in handen hebben (en dat ook zijn bedrijf er grif geld mee kan verdienen), als ze de munt niet meteen omwisselen in Euro's maar oppotten. Maar: 'We zijn een bedrijf waar je eten kunt bestellen, we zijn geen speculanten. Ik bedoel, we zetten ons geld ook niet op een spaarrekening of gaan ermee beleggen. Die keuze heb je natuurlijk wel als ondernemer, maar wij houden ons bezig met eten.'

Chinees achter luikje
Groen verwacht dat er steeds meer gebruik zal worden gemaakt van Bitcoin, mits de koers niet crasht. Toch erkent hij onmiddellijk dat veel over Bitcoin nog in nevelen is gehuld. 'Bitcoin blijft geheimzinnig. Ze vertegenwoordigen een waarde, net zoals goud dat doet. Alleen goud bestaat, Bitcoins zijn niet echt. Je weet niet zeker of er aan de achterkant een luikje zit, waar een Chinees van elke Bitcoin een paar Euro afroomt. Dat weet je gewoon niet. Dit is verzonnen door één kerel en het blijft onduidelijk wie het nu precies is. Voor hetzelfde geld is het een groot pyramidespel. En je kunt veel zeggen over centrale banken, maar dat hun systeem een pyramidespel is, is toch echt niet zo. Wat dat betreft is Bitcoin niet eens speculeren, maar ordinair gokken.
Leuk artikel ^O^
pi_133920697
Koers gaat ook weer lekker.
జ్ఞ‌ా
pi_133921279
http://www.policeone.com/(...)tcoin-city-approves/

Police Chief asks to be paid in Bitcoin, city approves
pi_133921602
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:34 schreef videonatic het volgende:
http://www.policeone.com/(...)tcoin-city-approves/

Police Chief asks to be paid in Bitcoin, city approves
Ga het deze week voor de grap eens op de zaak vragen _O_.
జ్ఞ‌ా
pi_133924867
Interessant Bitcoin Report weer:


Met stevige kritiek voor Quarkcoin trouwens.

En voor het geval je de originele bitcoin paper voorgelezen wilt hebben: ;)



[ Bericht 21% gewijzigd door Tourniquet op 04-12-2013 22:05:15 ]
pi_133929146
Even een vraagje, een vriend van mij heeft ongeveer 40 bitcoins.. hij wilt zich graag verdiepen in het creëren van pumps in de kleinere altcoins op bijvoorbeeld cryptsy. Weet iemand hoe je dit werkelijk doet, is het gewoon achter elkaar opkopen van een aantal sellorders en dan zelf een sellorder plaatsen iets lager dan de huidige koers? Of heb je ook grote partij coins nodig om het orderbook overhoop te gooien met grote buyorders die je langzaam gaat verhogen? Kan iemand (misschien Magnet) hier meer over vertellen? Laatst (2 december) is er iemand geweest op cryptsy die elke coin zowat even de lucht in liet vliegen, hoe doet zo iemand dit?
pi_133930540
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:05 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Leuk artikel ^O^
Maar dan is met de huidige volatiliteit hun marge toch totaal niet veilig?
Het schommelt enorm, en zij moeten een dag wachten op hun euro's?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 4 december 2013 @ 23:56:44 #77
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133930674
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:52 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Maar dan is met de huidige volatiliteit hun marge toch totaal niet veilig?
Het schommelt enorm, en zij moeten een dag wachten op hun euro's?
Het is al omgezet, de reden dat ze een dag later pas hun Euro's krijgen is dat BitPay die via de bank moet overmaken, en dat duurt nou eenmaal even. Is trouwens met iDEAL niet anders, tenzij ze hun eigen payment provider zijn, maar dat verwacht ik niet. Een payment provider die iDEAL betalingen verwerkt spaart ook alles op voor een dag (soms zelfs langer, ligt aan het contract) en verstuurd dan alles in een keer, ook om kosten te sparen op transacties.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133936087
Beetje tricky momenteel want steeds meer centrale banken gaan zich verzetten tegen BTC.
pi_133936273
Betekend dat je met minimaal 20btc short bent gegaan. En dan ook echt minimaal.

Ik geloof je verhaal weer niet scorpieee
KOOP ALLLESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
pi_133936303
ghfghyjy
KOOP ALLLESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
pi_133937543
Damn dit gaat snel hee...
pi_133937596
Wat is deze ineens, toen ik vanochtend nog keek stabiel rond de 1100
  donderdag 5 december 2013 @ 11:09:32 #85
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133937631
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:15 schreef flesjewater88 het volgende:
Betekend dat je met minimaal 20btc short bent gegaan. En dan ook echt minimaal.

Ik geloof je verhaal weer niet scorpieee
Ben je een beetje boos dat je zelfs in het verkeerde topic post?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133937650
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 11:06 schreef Faazz het volgende:
Damn dit gaat snel hee...
:Y.

De SC ontploft :+
జ్ఞ‌ా
pi_133937755
Kut chinezennnnn, snel R&P topics openen
pi_133937858
Gaat hard naar beneden nu zeg :o
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_133937883
quote:
11s.gif Op donderdag 5 december 2013 11:17 schreef Stuart het volgende:
Gaat hard naar beneden nu zeg :o
:Y.

Waarschijnlijk vanwege dit: BIT / [Nieuws] China waarschuwt voor de risico's van bitcoin
జ్ఞ‌ా
pi_133937985
Ook alle coins crashen tegelijk
pi_133937991
quote:
Ben benieuwd wat de prijs doet de komende paar dagen :Y
Interessant wel hoe een grote instantie zoveel invloed kan hebben op de prijs :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_133938359
Het lijkt ook weer net zo hard te stijgen :D _O-
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_133938556
Uur geleden kon je 0,1 BTC kopen op bitonic voor ¤ 65 ongeveer, inmiddels al weer ¤ 75
٩๏̯͡๏)۶
pi_133938974
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 11:46 schreef Ronaldsen het volgende:
Uur geleden kon je 0,1 BTC kopen op bitonic voor ¤ 65 ongeveer, inmiddels al weer ¤ 75
Ik ga proberen in mBTC te rekenen.

Op bitonic kocht je dus 1mBTC voor 65 cent, nu voor 75 cent.
జ్ఞ‌ా
pi_133939071
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:05 schreef µ het volgende:

[..]

Ik ga proberen in mBTC te rekenen.

Op bitonic kocht je dus 1mBTC voor 65 cent, nu voor 75 cent.
Haha ik ben net helemaal gewend om in 0.1 te rekenen als standaard eenheid
٩๏̯͡๏)۶
pi_133939828
Zit het erin dat de koers voor het begin van de weekenddip terug is op 1100?
pi_133940543
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:37 schreef ulq het volgende:
Zit het erin dat de koers voor het begin van de weekenddip terug is op 1100?
Op MTGox staat hij op het moment alweer op +/- 990 USD.....
Post in Cryptocurrencies sinds #1
pi_133940726
Maar die is nooit onder de 950$ geweest volgens mij.
pi_133940768
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:04 schreef ulq het volgende:
Maar die is nooit onder de 950$ geweest volgens mij.
Last:$1,019.40000 High:$1,240.00000 Low:$870.00 Vol:47318 BTC W.Avg:$1,083.55115
$ 870, blijkbaar wel dus ^O^
Post in Cryptocurrencies sinds #1
pi_133940796
Ah ok. Je hebt gelijk.

Maar ik wou het liefst niet op MtGox gaan handelen. Je kan eigenlijk gewoon niet echt uitcashen daar. Dat kan je het beste doen op Bitstamp volgens mij.
  donderdag 5 december 2013 @ 13:09:11 #101
324708 Fok-now
The only one
pi_133940876
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:07 schreef ulq het volgende:
Ah ok. Je hebt gelijk.

Maar ik wou het liefst niet op MtGox gaan handelen. Je kan eigenlijk gewoon niet echt uitcashen daar. Dat kan je het beste doen op Bitstamp volgens mij.
Jah oke, dat snap ik, ik gebruik zelf ook geen MTgox hoor....

Mocht je vragen hebben over bitcoins kopen, dm mij dan maar ;)
Post in Cryptocurrencies sinds #1
  donderdag 5 december 2013 @ 14:43:23 #102
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133944192
businessinsider.com/baml-initiates-coverage-on-bitcoin-2013-12

Goed nieuws.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133944241
Alweer boven de 1000$ op bitstamp. Positief verbaasd hoe er reageert wordt op een dipje, nu, vorige week, en ten tijde van de initiële silk road seize
pi_133944788
quote:
"We believe Bitcoin can become a major means of payment for e-commerce and may emerge as a serious competitor to traditional money transfer providers," wrote Bank of America currency strategist David Woo in a 14-page note to clients this morning. "As a medium of exchange, Bitcoin has clear potential for growth, in our view."

_O_
pi_133944810
Net mijn 1ste Bitcoin gekocht (0.105 BTC voor ¤10),ben benieuwd allemaal. *O* :+

Pas 7 maanden later begonnen met Bitcoin(wilde het al in afgelopen Mei doen),beetje verwarrend voor een beginner. :'( :P
  donderdag 5 december 2013 @ 15:00:15 #106
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133944867
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:58 schreef Tourniquet het volgende:
Bitcoin has clear potential for growth, in our view."
Vooral dit stukje hier, niet in my view, maar in our view.
Dat is best wel een statement imo.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133944871
quote:
10s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:58 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
(0.105 BTC voor ¤10)
:o Waar koop je ze voor die prijs?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2013 15:00:29 ]
pi_133945425
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

:o Waar koop je ze voor die prijs?
https://localbitcoins.com/,bij deze gast . :P

Ik heb ook nog eens bitcoin.de(mijn Rabobank IBAN rekening moet nog bevestigd worden) en http://bitcoinwisdom.com/ account.

Gebuik Bitcoin-qt op mijn quadcore dekstop pc(maar dingen toevoegen is een bitch) en Bitcoin Wallet voor Android. :+

Gewoon voorzichtig doen en niet haastig zijn natuurlijk O-)
pi_133945563
Dus je hebt op dit moment, 100% zeker, 0,1 bitcoin in je wallet voor 10 euro.
Dus niet 0,01 bitcoin voor 10 en niet stiekem toch 0,1 voor 70,- ?

Al die vage linkjes ook, hmm goed begin.
pi_133945582
Ergens een nulletje vergeten denk ik. ;)
pi_133949350
Morgen om 1320 uur in RTL Z een discussie over Bitcoin met een voorstander en een tegenstander erbij.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133949354
RTL Z De Kijker Aan Zet


Gaat morgen over de BTC :7
pi_133949361
Misschien wel interessant als je vragen oid hebt.

If not now, then when.
pi_133949688
Nu komt er ook vanuit Parijs een waarschuwing over Bitcoins...oeps :D
pi_133949722
Vanaf 7:50. Erg nice.


Daarna nog wat over IJsland en dat zij hun eigen munt moeten lanceren (IceCoin) en als laatste Arjen Kamphuis (bekende ITer) te gast, waar ze praten over Bitcoin.

[ Bericht 7% gewijzigd door Yuri_Boyka op 05-12-2013 17:31:12 ]
If not now, then when.
pi_133949868
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 16:56 schreef WammesWaggel het volgende:
RTL Z De Kijker Aan Zet

Gaat morgen over de BTC :7
Ik was eerder 8-)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133950475
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 17:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik was eerder 8-)
Zo'n tablet van BlackBerry is altijd net te langzaam merk ik ;(
pi_133952028
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 17:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vanaf 7:50. Erg nice.


Daarna nog wat over IJsland en dat zij hun eigen munt moeten lanceren (IceCoin) en als laatste Arjen Kamphuis (bekende ITer) te gast, waar ze praten over Bitcoin.
Super interessant inderdaad. :)
pi_133952754
iemand wil me ltc sturen, maar er staat in me wallet software, niet gesynchroniseerd, en dat synchroniseren duurt erg lang. aan wat zou het kunnen liggen, dat ik niks ontvang?
-Real power isn't given, it must be taken-
pi_133952830
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 18:43 schreef henk3412 het volgende:
iemand wil me ltc sturen, maar er staat in me wallet software, niet gesynchroniseerd, en dat synchroniseren duurt erg lang. aan wat zou het kunnen liggen, dat ik niks ontvang?
  donderdag 5 december 2013 @ 18:48:06 #121
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_133952876
quote:
10s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:58 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Net mijn 1ste Bitcoin gekocht (0.105 BTC voor ¤10),ben benieuwd allemaal. *O* :+

Pas 7 maanden later begonnen met Bitcoin(wilde het al in afgelopen Mei doen),beetje verwarrend voor een beginner. :'( :P
Nulletje vergeten? :P Anders; waar koop je die?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_133952947
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 18:43 schreef henk3412 het volgende:
iemand wil me ltc sturen, maar er staat in me wallet software, niet gesynchroniseerd, en dat synchroniseren duurt erg lang. aan wat zou het kunnen liggen, dat ik niks ontvang?
Gewoon erg lang wachten tot alles gesynchroniseerd is. Geduld is een schone zaak.
pi_133952986
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 18:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Gewoon erg lang wachten tot alles gesynchroniseerd is. Geduld is een schone zaak.
er staat nu, 10 weken achter
-Real power isn't given, it must be taken-
pi_133953109
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 18:51 schreef henk3412 het volgende:

[..]

er staat nu, 10 weken achter
Ja wachten tot het 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 weken achter, en uiteindelijk gesynchroniseerd wordt dus.
  donderdag 5 december 2013 @ 18:55:53 #125
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133953112
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 18:51 schreef henk3412 het volgende:

[..]

er staat nu, 10 weken achter
Blijven wachten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133953139
quote:
2s.gif Op donderdag 5 december 2013 18:55 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja wachten tot het 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 weken achter, en uiteindelijk gesynchroniseerd wordt dus.
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 18:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Blijven wachten.
oke
-Real power isn't given, it must be taken-
pi_133954340
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:58 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

"We believe Bitcoin can become a major means of payment for e-commerce and may emerge as a serious competitor to traditional money transfer providers," wrote Bank of America currency strategist David Woo in a 14-page note to clients this morning. "As a medium of exchange, Bitcoin has clear potential for growth, in our view."

_O_
Nog wat achtergrond wie dit gezegd heeft en waarom dat wel een "ding" is:
http://www.businessinsider.com/david-woo-on-bitcoin-2013-12
pi_133957496
Net met snapcard wat besteld bij amazon.co.uk. Ben erg benieuwd.
జ్ఞ‌ా
pi_133957999
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:40 schreef µ het volgende:
Net met snapcard wat besteld bij amazon.co.uk. Ben erg benieuwd.
Leuk om te horen! Hou ons op de hoogte als je dat wilt. :)
pi_133958023
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 20:52 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Leuk om te horen! Hou ons op de hoogte als je dat wilt. :)
Ga ik doen :s).
జ్ఞ‌ా
pi_133960217
quote:
7s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:43 schreef Scorpie het volgende:
businessinsider.com/baml-initiates-coverage-on-bitcoin-2013-12

Goed nieuws.
Ik vind alleen de maximum market cap van 15 miljard wat vreemd...

"Is Bitcoin a bubble?" asked Woo. "Assuming Bitcoin becomes (1) a major player in both e- commerce and money transfer and (2) a significant store of value with a reputation close to silver, our fair value analysis implies a maximum market capitalization of Bitcoin of $15bn (1BTC = 1300 USD). This suggests that the 100 fold increase in Bitcoin prices this year is at risk of running ahead of its fundamentals."
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133960599
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik vind alleen de maximum market cap van 15 miljard wat vreemd...

"Is Bitcoin a bubble?" asked Woo. "Assuming Bitcoin becomes (1) a major player in both e- commerce and money transfer and (2) a significant store of value with a reputation close to silver, our fair value analysis implies a maximum market capitalization of Bitcoin of $15bn (1BTC = 1300 USD). This suggests that the 100 fold increase in Bitcoin prices this year is at risk of running ahead of its fundamentals."
Hoezo eigenlijk? Het blijft natte-vingerwerk ( :9 ), maar ik denk dat als je reëel bent dat bitcoin nu zeker wel ahead of its fundamentals zit, kortom; de koers is nu wat te hoog.
pi_133960752
quote:
2s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:49 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hoezo eigenlijk? Het blijft natte-vingerwerk ( :9 ), maar ik denk dat als je reëel bent dat bitcoin nu zeker wel ahead of its fundamentals zit, kortom; de koers is nu wat te hoog.
Wereldwijd gezien is 15 miljard niets. En de waarde van een Bitcoin is direct afhankelijk van hoeveel geld zich in het Bitcoin systeem bevindt op een bepaald moment. Wanneer Bitcoin de grootste wereldwijde betaaloptie wordt, dan zal er op een bepaald moment wel meer dan 15 miljard in omgaan.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133961368
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wereldwijd gezien is 15 miljard niets. En de waarde van een Bitcoin is direct afhankelijk van hoeveel geld zich in het Bitcoin systeem bevindt op een bepaald moment. Wanneer Bitcoin de grootste wereldwijde betaaloptie wordt, dan zal er op een bepaald moment wel meer dan 15 miljard in omgaan.
Mjah, de vraag blijft of dat ooit gaat gebeuren, voor dit moment is juist de hoge en fluctuerende koers een probleem. Ik ga niet iets met BTC betalen, als diezelfde BTC morgen zo maar 10 of 20% meer of minder waard kan zijn. Dus de waarde is nu vooral gebaseerd op speculatie. Mensen zien de hoge koers, en de harde stijging, en willen een graantje meepikken.
pi_133961799
Positief krantenartikel in Brabants Dagblad vandaag:)


Edit: ff ergens anders uploaden
pi_133961857
Eigenlijk kan ik mij wel voorstellen dat de Nederlandse overheid de Bitcoin gaat verbieden en fanatiek gaat vervolgen zoals met dat ook met het hawallabankieren gedaan is, geld van A naar B sturen zonder enig toezicht lijkt de staat als een bedreiging te ervaren.
pi_133961906
quote:
2s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:06 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mjah, de vraag blijft of dat ooit gaat gebeuren, voor dit moment is juist de hoge en fluctuerende koers een probleem. Ik ga niet iets met BTC betalen, als diezelfde BTC morgen zo maar 10 of 20% meer of minder waard kan zijn. Dus de waarde is nu vooral gebaseerd op speculatie. Mensen zien de hoge koers, en de harde stijging, en willen een graantje meepikken.
In dat rapport wordt die mogelijkheid serieus genomen, Bitcoin als het leidende wereldwijde betaalsysteem. Als er op een bepaald moment 100 miljard in omgaat en er zijn 13 miljoen Bitcoins, dan moet de prijs gewoon automatisch omhoog.

Je moet wel onderscheid maken tussen Bitcoin als betaalsysteem en Bitcoin als valuta. Als valuta is het nog niet geschikt door de fluctuaties maar de prijs van een Bitcoin is niet belangrijk als je het gebruikt als betaalsysteem.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133961969
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

In dat rapport wordt die mogelijkheid serieus genomen, Bitcoin als het leidende wereldwijde betaalsysteem. Als er op een bepaald moment 100 miljard in omgaat en er zijn 13 miljoen Bitcoins, dan moet de prijs gewoon automatisch omhoog.

Je moet wel onderscheid maken tussen Bitcoin als betaalsysteem en Bitcoin als valuta. Als valuta is het nog niet geschikt door de fluctuaties maar de prijs van een Bitcoin is niet belangrijk als je het gebruikt als betaalsysteem.
Denk dat je het ook meer moet zien als financieel product, net zoals goud. Met goud kun je ook niet direct bij een winkel betalen maar mensen investeren er wel in omdat ze hier een waarde aan hechten.
  donderdag 5 december 2013 @ 23:12:41 #139
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_133964684
Ik ben momenteel de trotse eigenaar van 0,2 BTC echter zou ik ook graag wat willen klieren met andere coins. Kan iemand mij misschien wat tips geven over hoe en wat? Voor mijn BTC gebruik ik de wallet Multibit.

Op BTC-E.com kijk ik ook zo af en toe naar de grafieken van de andere coins en zou ik ook graag wat Litecoins willen aanschaffen, hoe gaat dit dan precies in zijn werk? Moet ik dit ruilen met mijn BTC of kan ik ook LTC's kopen? En moet ik hier een andere stukje software voor hebben?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_133964731
Iemand die Anoncoins mined?
pi_133968791
quote:
2s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:49 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hoezo eigenlijk? Het blijft natte-vingerwerk ( :9 ), maar ik denk dat als je reëel bent dat bitcoin nu zeker wel ahead of its fundamentals zit, kortom; de koers is nu wat te hoog.
15 bln market cap is leuk, maar lang niet alle 12 mlj BitCoins zitten in de handel, dus de prijs per stuk moet verder omhoog.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133969074
Marketcap is wat lastig in perspectief te zien. Shell heeft een cap van 270bln bijvoorbeeld.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:52:54 #143
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133972452
Nieuwe BitcoinQT release candidate, met aangepaste fee structuur en blocksize *O*

http://sourceforge.net/pr(...)/bitcoin-0.8.6/test/

quote:
0.8.6 accept-into-block

Increase the default -maxblocksize to 350,000 bytes. Increase the default space for high-priority transactions to 30,000 bytes. WHY: accomodate higher transaction volume, and to measure what percentage of hashing power simply goes along with defaults.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  † In Memoriam † vrijdag 6 december 2013 @ 10:15:16 #144
230491 Zith
pls tip
pi_133972809
*O*
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133972948
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:16 schreef Bo.S het volgende:
Positief krantenartikel in Brabants Dagblad vandaag:)
[ afbeelding ]

Edit: ff ergens anders uploaden

Leuk artikel, ik wist niet dat het zo booming was in Berlijn. :)
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:34:04 #146
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_133973131
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:52 schreef Maxbet het volgende:
Nieuwe BitcoinQT release candidate, met aangepaste fee structuur en blocksize *O*

http://sourceforge.net/pr(...)/bitcoin-0.8.6/test/

[..]

Ah nice. Ik hield die transaction volume al een tijdje in de gaten. We zaten gemiddeld op 1 transactie per seconden terwijl de max 7 is. Ben benieuwd wat de nieuwe max is.
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:45:54 #147
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_133973306
Ik had het al in de SC gepost, maar is het niet een logisch uitvloeisel dat er straks (lees over enkele jaren) 1 cryptomunt komt waar de tot dan best overgebleven munten verhoudingsgewijs in vertegenwoordigd zijn?

Speculuren op individuele munt blijft dus, maar voor betalingsverkeer een indexmunt. Die je weer kan opdelen tegen huidige koers als je deze in bezit hebt. Dat lijkt me een werkbare oplossing tegen de volatiliteit nu en in de toekomst.

Dus bijv. 1 Cryptocoin bestaat uit 40% BTC, 20% LTC, 5% NMC, 4% NVC etc.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:34:47 #148
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_133974371
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 22:16 schreef Bo.S het volgende:
Positief krantenartikel in Brabants Dagblad vandaag:)
[ afbeelding ]

Edit: ff ergens anders uploaden

En toch: het grote probleem met bitcoin is dat een klein deel van de deelnemers een zeer groot deel bezit. Dat maakt dat diegenen er enorm veel belang bij hebben dat anderen instappen. Voor een "bitcoin economie" zou het veel beter zijn als er een redelijke verdeling "van welvaart" is om mee te beginnen. Probleem daarmee is natuurlijk dat je op die manier geen virtual currency kan opzetten, omdat de eerste deelnemers er niets mee opschieten.
censuur :O
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:37:05 #149
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133974422
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En toch: het grote probleem met bitcoin is dat een klein deel van de deelnemers een zeer groot deel bezit. Dat maakt dat diegenen er enorm veel belang bij hebben dat anderen instappen. Voor een "bitcoin economie" zou het veel beter zijn als er een redelijke verdeling "van welvaart" is om mee te beginnen. Probleem daarmee is natuurlijk dat je op die manier geen virtual currency kan opzetten, omdat de eerste deelnemers er niets mee opschieten.
Wat is de verdeling van de goudvoorraad? Die verdeling is nog wel schever.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133974938
chijs twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 08:43:35 Good article about what Bitcoin entrepreneurs in China think about the new PBOC regulations (hint: not negative!) http://t.co/hiVzqiDFQK reageer retweet
pi_133978119
Wat denken jullie hiervan?

http://www.cs.huji.ac.il/~avivz/pubs/13/btc_scalability_full.pdf

https://bitcointalk.org/index.php?topic=359582.msg3274963

tl;dr:
quote:
We suggest a protocol modification to the block chain that securely allows blocks to be generated around once per second, can handle over 200 transactions per second at these rates, and consumes under 0.5 MBps in terms of bandwidth (less at lower rates than 200 TPS). All of this with no increased susceptability to 50% attacks. This essentially solves the problem that caused Satoshi to set the 10 minute target for the block creation rate. We also analyze the number of transactions per second Bitcoin can handle with and without our modification. We note that block propagation times are the primary obstacle for scalability.
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:15:42 #152
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133978496
quote:
Ik had hem al vluchtig doorgelezen toenstraks. Tot nu toe zie ik nog geen peer reviews van mensen die 1 ervaring hebben met het reviewen van academische papers en 2 verstand hebben van de techniek. Dus ik wacht nog even met een definitieve mening vormen.

Gedacht na vluchtig doorlezen: niet iets om in de Bitcoin blockchain te willen implementeren, je kunt niet zomaar het halve protocol omver gaan werpen, misschien is dit wel iets om op het altcoin platform een test te gaan laten ondervinden. En dan is het nog het probleem van die blocksnelheid, hoewel de bandbreedte die nodig is misschien niet al te hoog is geeft lag wel problemen bij deze snelheden van de blocks imo.

Edit: wel interessante ontwikkeling verder, leuk dat er mensen mee bezig zijn die niet bang zijn om buiten de grenzen van wat we tot nu toe zien bezig zijn.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:40:43 #153
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_133979405
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:15 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Gedacht na vluchtig doorlezen: niet iets om in de Bitcoin blockchain te willen implementeren, je kunt niet zomaar het halve protocol omver gaan werpen, misschien is dit wel iets om op het altcoin platform een test te gaan laten ondervinden. En dan is het nog het probleem van die blocksnelheid, hoewel de bandbreedte die nodig is misschien niet al te hoog is geeft lag wel problemen bij deze snelheden van de blocks imo.

Da's wel een toffe mogelijke ontwikkeling. Dat er vanwege de gemoeide belangen minder risico's met Bitcoin genomen kunnen worden, en dat de altcoins hiervan profiteren door snellere innovatie. Wat dan weer mogelijk kan zorgen dat Bitcoin wordt ingehaald.

Zou ik wel leuk vinden. Geef persoonlijk meer om de spanning en de nieuwigheid, dan om het geld.
pi_133979590
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:15 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ik had hem al vluchtig doorgelezen toenstraks. Tot nu toe zie ik nog geen peer reviews van mensen die 1 ervaring hebben met het reviewen van academische papers en 2 verstand hebben van de techniek. Dus ik wacht nog even met een definitieve mening vormen.

Gedacht na vluchtig doorlezen: niet iets om in de Bitcoin blockchain te willen implementeren, je kunt niet zomaar het halve protocol omver gaan werpen, misschien is dit wel iets om op het altcoin platform een test te gaan laten ondervinden. En dan is het nog het probleem van die blocksnelheid, hoewel de bandbreedte die nodig is misschien niet al te hoog is geeft lag wel problemen bij deze snelheden van de blocks imo.

Edit: wel interessante ontwikkeling verder, leuk dat er mensen mee bezig zijn die niet bang zijn om buiten de grenzen van wat we tot nu toe zien bezig zijn.
Ik vind het inderdaad ook mooi op te zien dat men op academisch niveau hiermee bezig is. Heb een poging gedaan de paper te lezen, maar dat gaat me al snel boven de pet. :@

Zulke wijzigingen invoeren gaat natuurlijk niet over één nacht ijs. Altcoins zijn inderdaad een mooie proeftuin voor dit soort dingen.
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:53:18 #155
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133979825
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:45 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik vind het inderdaad ook mooi op te zien dat men op academisch niveau hiermee bezig is. Heb een poging gedaan de paper te lezen, maar dat gaat me al snel boven de pet. :@

Zulke wijzigingen invoeren gaat natuurlijk niet over één nacht ijs. Altcoins zijn inderdaad een mooie proeftuin voor dit soort dingen.
Als ik het goed begrijp na het vluchtig doorlezen is het niet echt iets wat je langzaam kunt invoeren. Het is wel of niet. Daarom zie ik het niet gebeuren, je kunt niet zomaar Bitcoin even helemaal overhoop gaan halen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:40 schreef Wouter_Drucker het volgende:

[..]

Da's wel een toffe mogelijke ontwikkeling. Dat er vanwege de gemoeide belangen minder risico's met Bitcoin genomen kunnen worden, en dat de altcoins hiervan profiteren door snellere innovatie. Wat dan weer mogelijk kan zorgen dat Bitcoin wordt ingehaald.

Zou ik wel leuk vinden. Geef persoonlijk meer om de spanning en de nieuwigheid, dan om het geld.
Mwah, de vele altcoins die je momenteel ziet vernieuwen helemaal niks behalve misschien de blockspeed.

Litecoin is wat dat betreft 1 van de nuttigste, eerste alt die met Scrypt implementatie kwam, en een erg goede testoptie voor Bitcoin mede door de toch best redelijke grootte en de Litcoin devs die er achter zitten.

Er zijn natuurlijk een paar uitzonderingen op mijn verhaal die wel innoveren al dan niet met goede dingen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133981767
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:53 schreef Maxbet het volgende:
Mwah, de vele altcoins die je momenteel ziet vernieuwen helemaal niks behalve misschien de blockspeed.
Dan raad ik je aan om eens in te lezen over de inflatiemogelijkheden van PPC.

Inflatie is nodig om de economie te laten groeien.

Bitcoin kun je dan eerder zien als een asset, zoals goud, om waarde te herbergen. PPC is daarin beter als betaalmiddel geschikt, mochten de digitale valuta's überhaupt ooit doorbreken.
pi_133981872
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 15:46 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Dan raad ik je aan om eens in te lezen over de inflatiemogelijkheden van PPC.

Inflatie is nodig om de economie te laten groeien.

Bitcoin kun je dan eerder zien als een asset, zoals goud, om waarde te herbergen. PPC is daarin beter als betaalmiddel geschikt, mochten de digitale valuta's überhaupt ooit doorbreken.
Daarnaast heeft PPC ook nog eens 'Proof of Stake' naast de normale 'Proof of Work'. Best boeiend concept.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:49:45 #158
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133981890
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 15:46 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Dan raad ik je aan om eens in te lezen over de inflatiemogelijkheden van PPC.

Inflatie is nodig om de economie te laten groeien.

Bitcoin kun je dan eerder zien als een asset, zoals goud, om waarde te herbergen. PPC is daarin beter als betaalmiddel geschikt, mochten de digitale valuta's überhaupt ooit doorbreken.
Zie de laatste zin van de post die je quote. En we verschillen een beetje van mening over economie, maar daar ga ik verder geen hele lange posts over maken want dat is weer een heel ander onderwerp.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133984928
Onder de 1000, ben benieuwd of de koers zich weer snel hersteld.
pi_133985312
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:25 schreef Tourniquet het volgende:
Even een klein rondje "Bitcoin in de pers":

Trouw: Is de bitcoin een luchtbel? Moet u nu instappen? 9 vragen
Die reacties er ook weer bij |:(
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133985395
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Die reacties er ook weer bij |:(
Die sla ik standaard over, niet goed voor m'n bloeddruk.
  † In Memoriam † vrijdag 6 december 2013 @ 17:09:34 #163
230491 Zith
pls tip
pi_133985579
Baidu en China Telecom hebben hun bitcoin opties weggehaald ivm met de uitspraak gister.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133986202
BTC en alt coins allemaal lekker aan het dalen deze week. Kijken wat ze maandag doen. :)
pi_133986559
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:09 schreef Zith het volgende:
Baidu en China Telecom hebben hun bitcoin opties weggehaald ivm met de uitspraak gister.
Vreemd... Ik had begrepen dat zulke bedrijven Bitcoins gewoon konden blijven accepteren.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133986773
RTL-Z special van bijna 17 minuten over Bitcoin:

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)edereen-met-bitcoins
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:49:37 #167
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133987732
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Vreemd... Ik had begrepen dat zulke bedrijven Bitcoins gewoon konden blijven accepteren.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:49:54 #168
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133987748
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:31 schreef Tourniquet het volgende:
RTL-Z special van bijna 17 minuten over Bitcoin:

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)edereen-met-bitcoins
TL;DW?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133988311
Bitcoin Boom Spreads to IPhones With Mobile-Payment Apps

"Matt Tuzzolo, who used to split restaurant bills by sending money via PayPal, now wields his iPhone to pay his fellow diners -- in Bitcoins.

“It’s more convenient than PayPal,” said Tuzzolo, a software developer in Portland, Oregon, who uses the Gliph mobile application to transfer digital money on the go. “It’s as easy as sending a text.”

Gliph Inc., which has more than 25,000 users, has raised more than $350,000 from venture capitalists including Tim Draper, who has backed such companies as Skype and Tesla Motors Inc. It’s one of hundreds of Bitcoin-related programs available from Google Inc. and Apple Inc. app stores.

The emerging category of mobile Bitcoin apps is aimed at making it easier for people to employ the programs for everyday tasks, such as storing digital money in virtual wallets, paying other people and stores for goods and services, and exchanging Bitcoins for dollars and other currencies.

“It has to be there, in person, when you have to spend it,” Rob Banagale, Gliph’s CEO, said in an interview.
While mobile apps are fostering wider use of Bitcoins, other challenges include security, regulation and app-store approvals.

About a third of people who own Bitcoins are initiating transactions from a mobile device, according to Crone. “In three years, it could easily double,” he said.

Makers of mobile apps report rapid growth. Bitcoin Wallet, used to store and pay Bitcoins, is adding more than 5,000 users a day, up from about 500 at the beginning of the year, according to its developer, Andreas Schildbach.

“We are definitely seeing an uptick, we doubled our volume of transactions from August to October, and it looks like we could double it again before Christmas,” BitPay Inc. CEO Tony Gallippi said in an interview. BitPay lets some 2,000 brick-and-mortar merchants complete Bitcoin transactions in stores via mobile devices.

“As the Bitcoin economy grows, I believe we will need an easy way to spend them,” Draper said in an e-mail.

An increasing number of physical merchants accepting Bitcoins are also driving mobile-app adoption. Thousands of physical and online stores worldwide accept Bitcoins. Madison’s Grill, a restaurant in Portland, began accepting Bitcoins six months ago.

“When we first started, there might have been 20 transactions in the first month, and now we are getting two-three a day,” Steve Brown, owner of Madison’s, said in an interview. “It’s opened our particular restaurant up to a new market. It’s helped me increase my business.”

http://www.bloomberg.com/(...)yment-apps-tech.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133988464
Dat RTL Z programma, heerlijk! Ik krijg steeds meer zin om meer bitcoin in te kopen maandag ( tot die tijd gaat alles dalen )
pi_133988791
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Vreemd... Ik had begrepen dat zulke bedrijven Bitcoins gewoon konden blijven accepteren.
Alleen nog in samenwerking met de overheid.
  vrijdag 6 december 2013 @ 18:46:06 #172
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_133990393
De rit naar beneden is ingezet :P .Dit kan best een hardnekkige daling zijn.
http://bitcoincharts.com/(...)inztgSzm1g10zm2g25zv
pi_133991137
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:49 schreef Maxbet het volgende:

[..]

TL;DW?
Studiogesprek met adept en scepticus aan de hand van wat kijkersvragen. Had wat meer diepgang kunnen hebben maarja wat verwacht je.
  vrijdag 6 december 2013 @ 19:31:15 #174
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_133992122
pi_133992127
Ik hoop dat als de chinezen straks wakker worden toch nog even de portemonnee gaan trekken, heb heel geen zin in zo'n daling.
  vrijdag 6 december 2013 @ 19:32:48 #176
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_133992188
Ik heb bij 829 verkocht, even de crash afwachten en dan weer goedkoop in slaan :)
pi_133992627
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:32 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik heb bij 829 verkocht, even de crash afwachten en dan weer goedkoop in slaan :)
BIT / [SC] Cryptocurrencies #52 - gratis litecoins

Sowieso handig aan te geven in welke eenheid en over welke exchange je het hebt. :P
pi_133995804
Wtf... Kan iemand misschien uitleggen wat hier gaande is? :P



Dit is overigens te zien @ de 1m graph.
pi_133995975
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 20:46 schreef Faazz het volgende:
Wtf... Kan iemand misschien uitleggen wat hier gaande is? :P

[ afbeelding ]

Dit is overigens te zien @ de 1m graph.
Er is niet echt nieuwe data, het wordt in een loop uitgevoerd, druk eens op f5, dan is alle pijnzooi weer verdwenen. MtGox loopt een uurtje achter met verwerking van orders.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133995981
Welke exchange?
  vrijdag 6 december 2013 @ 20:52:48 #181
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133996100
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 20:50 schreef mike-amersfoort het volgende:

[..]

Er is niet echt nieuwe data, het wordt in een loop uitgevoerd, druk eens op f5, dan is alle pijnzooi weer verdwenen. MtGox loopt een uurtje achter met verwerking van orders.
Dat is niet alleen lag hoor, lijkt op rollbacks.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 20:50 schreef Robuustheid het volgende:
Welke exchange?
Gox
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133997992
Ik zit in het buitenland, en zie nu de koers; weekend dipje of meer?
pi_133998170
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:28 schreef Loveless85 het volgende:
Ik zit in het buitenland, en zie nu de koers; weekend dipje of meer?
Denk eerder een correctie. Nu misschien een paar maanden op 800 USD verder en daarna weer omhoog.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133998262
Prima, maar geen negatief nieuwtje verder ofzo?
pi_133999178
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:34 schreef Loveless85 het volgende:
Prima, maar geen negatief nieuwtje verder ofzo?
Iemand zei hier dat Baidu en China Telecom de Bitcoin betaaloptie van hun site hebben gehaald. Weet niet of het daarmee te maken heeft (en of het uberhaupt klopt).
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133999902
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:34 schreef Loveless85 het volgende:
Prima, maar geen negatief nieuwtje verder ofzo?
Bitcoin is crashing -- Digital Currency Tanks After Baidu Suspends Usage

According to multiple reports, the Chinese search giant issued a statement saying:

Dear acceleration music users:

Due to the recent fluctuations in the price of Bitcoin larger unable to protect the interests of users, in response to the risk of state-controlled bitcoin spirit Baidu music accelerate decision to suspend with immediate effect from accepting bitcoin buy accelerate music services.

http://www.businessinsider.com.au/bitcoin-falls-below-900-2013-12

Waarom hebben ze dan ook bitcoin geaccepteerd zonder het om te laten zetten in de lokale valuta :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_134002421
Weer die Chinese hondenkoppen
pi_134008507

Artikel genoemd in het filmpje:

quote:
ZipZap to Offer Cash-for-Bitcoin Service at 28,000 UK Locations

UK residents will soon be able to walk into one of 28,000 shops across the nation and pay for bitcoins in cash, thanks to a new deal forged by ZipZap.

The global cash payment network has partnered with a well-known but as-yet-un-named company in the UK. ZipZap plans to offer this service in partnership with its network of bitcoin exchanges worldwide.

This means that, from January, people will be able to buy bitcoins from a number of reputable exchanges through a single source, and pay in their neighbourhood with physical cash.

ZipZap is currently available at 700,000 locations worldwide: offering consumers the opportunity to pay in cash for goods ordered online.

The company is looking to start offering its cash-for-bitcoins service in the UK in early January. While the service will initially launch in 28,000 locations across the nation, it hopes to expand continuously.

Eric Benz, VP of business development EMEA at ZipZap, said:

Were excited to be able to offer a simple way for the everyday consumer to use their cash to buy bitcoins.

Bitcoin is becoming more and more popular, but the ease of access to digital currency hasnt really improved. We want to change this so that everyone, regardless of how tech-savvy they are, can get involved in bitcoin, he added.

The company aims to expand to the rest of the EU, Africa, Asia and the Middle East, eventually growing to offer its services at over two million locations across the world.

ZipZaps management team has a long history in the payments space, with experience at Western Union, MasterCard, Wells Fargo, Bank of America and CardEx.

This means we are uniquely positioned to deal with compliance and regulatory considerations, said Benz.

More details about ZipZaps expansion into the bitcoin space will be revealed in early 2014.
http://www.coindesk.com/z(...)-28000-uk-locations/

[ Bericht 63% gewijzigd door Yuri_Boyka op 07-12-2013 02:01:01 ]
If not now, then when.
pi_134008997
pi_134009953
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_134010777
En dus allemaal door die Japanners en Chinezen.

Wat kinderachtig, godverdomme
  † In Memoriam † zaterdag 7 december 2013 @ 10:22:06 #192
230491 Zith
pls tip
pi_134011268
wanneer gaan we mensen ophangen
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_134011435
Dit is nu weer het pure bitcointopic :Y.

SC'en over andere currencies gaat gewoon in de SC :s).
జ్ఞ‌ా
  zaterdag 7 december 2013 @ 11:10:22 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134011827
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:28 schreef Loveless85 het volgende:
En dus allemaal door die Japanners en Chinezen.

Wat kinderachtig, godverdomme
Of door het feit dat het een bubbel/hype is, dat gaat alleen goed zolang er continu nieuw geld ingepompt wordt. Zodra dat stopt en prijzen dalen, wil iedereen verkopen.
censuur :O
pi_134014317
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:28 schreef Loveless85 het volgende:
Ik zit in het buitenland, en zie nu de koers; weekend dipje of meer?
Zitten jullie allemaal nerveus te doen.... :|W
pi_134014356
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 december 2013 13:19 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Zitten jullie allemaal nerveus te doen.... :|W
Dat ja. Wekelijkse dip :+.
జ్ఞ‌ా
  zaterdag 7 december 2013 @ 13:29:59 #197
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134014619
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 11:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Of door het feit dat het een bubbel/hype is, dat gaat alleen goed zolang er continu nieuw geld ingepompt wordt. Zodra dat stopt en prijzen dalen, wil iedereen verkopen.
Wat was april dan? Of de grote crash van 2011?
Toen riep iedereen om het hardst hoe dom we wel niet waren en dat de bubbel gecrasht was. En dat is nu niet anders, en volgend jaar weer.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  † In Memoriam † zaterdag 7 december 2013 @ 14:05:07 #198
230491 Zith
pls tip
pi_134015378
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 13:29 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Wat was april dan? Of de grote crash van 2011?
Toen riep iedereen om het hardst hoe dom we wel niet waren en dat de bubbel gecrasht was. En dat is nu niet anders, en volgend jaar weer.
Hij is nu nog maar het dubbele van vorige maand :'(
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_134015644
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 09:28 schreef Loveless85 het volgende:
En dus allemaal door die Japanners en Chinezen.

Wat kinderachtig, godverdomme
_O-

Als je graag bitcoins wilt hebben, dan is een lagere prijs juist beter toch?
pi_134040569
If not now, then when.
pi_134046646
quote:
Hij is een QRK-pumper, zit er volgens mij volledig in.
QRK en andere altcoins zakken niet door een 'aanval', ze zakken omdat Bitcoin zakt.
Op dat moment wil iedereen zijn crypto's omzetten naar dollars, aangezien je niet direct naar dollars kunt, verkoop je eerst je altcoin voor BTC, waardoor de altcoin in waarde daalt tov de BTC. Aangezien de BTC ook al in waarde daalt, daalt de waarde van de altcoin dubbel zo hard.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_134049938
Onzin verwijderd.
జ్ఞ‌ా
  zondag 8 december 2013 @ 15:54:23 #203
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_134049972
quote:
3s.gif Op zondag 8 december 2013 15:53 schreef µ het volgende:
Onzin verwijderd.
  zondag 8 december 2013 @ 16:12:47 #204
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134050506
jadaag ;(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_134065719
Prijs is al de hele dag stabiel.
Dat zorgt voor vertrouwen.

Morgen weer naar 850, dinsdag naar 950-1000.
pi_134065915
Bitcoin heeft nog nooit zo hoog gestaan in Google Trends als afgelopen weken:

http://www.google.com/trends/explore#q=bitcoin
pi_134068833
833$ *O*
pi_134068961
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:38 schreef MaGNeT het volgende:
Prijs is al de hele dag stabiel.
Dat zorgt voor vertrouwen.

Morgen weer naar 850, dinsdag naar 950-1000.
Ligt inderdaad in het vooruitzicht denk ik. :)

Stabiele groei is mooi.
  maandag 9 december 2013 @ 00:00:20 #209
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134068982
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
833$ *O*
Welke koers hou jij aan? Ik zie 790
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 00:01:55 #210
257132 crew  Awsom
pi_134069039
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:38 schreef MaGNeT het volgende:
Prijs is al de hele dag stabiel.
Dat zorgt voor vertrouwen.

Morgen weer naar 850, dinsdag naar 950-1000.
één hele dag - wat ook nog een zondag is - zegt nog niet echt wat :P Vooral niet met een verleden zoals die van bitcoin. Een maand stabiel, dat zou wat zijn :+
  maandag 9 december 2013 @ 08:24:13 #211
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134072378
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2013 00:01 schreef Awsom het volgende:

[..]

één hele dag - wat ook nog een zondag is - zegt nog niet echt wat :P Vooral niet met een verleden zoals die van bitcoin. Een maand stabiel, dat zou wat zijn :+
1 dag stabiel noemen zegt iets over de belangen van de poster...
censuur :O
  † In Memoriam † maandag 9 december 2013 @ 14:25:11 #212
230491 Zith
pls tip
pi_134080228
quote:
0.8.6 Release notes
===================

- Default block size increase for miners.
(see https://gist.github.com/g(...)86-accept-into-block)

- Remove the all-outputs-must-be-greater-than-CENT-to-qualify-as-free rule for relaying
(see https://gist.github.com/gavinandresen/7670433#086-relaying)

- Lower maximum size for free transaction creation
(see https://gist.github.com/gavinandresen/7670433#086-wallet)

- OSX block chain database corruption fixes
- Update leveldb to 1.13
- Use fcntl with `F_FULLSYNC` instead of fsync on OSX
- Use native Darwin memory barriers
- Replace use of mmap in leveldb for improved reliability (only on OSX)

- Fix nodes forwarding transactions with empty vins and getting banned

- Network code performance and robustness improvements

- Additional debug.log logging for diagnosis of network problems, log timestamps by default

- Fix Bitcoin-Qt startup crash when clicking dock icon on OSX

- Fix memory leaks in CKey::SetCompactSignature() and Key::SignCompact()

- Fix rare GUI crash on send

- Various small GUI, documentation and build fixes
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_134089594
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 14:25 schreef Zith het volgende:

[..]

Zal 'm zo ff binnenhalen :)
  maandag 9 december 2013 @ 20:06:40 #214
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134092309
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 19:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zal 'm zo ff binnenhalen :)
Ik ga ook even een PC zoeken om deze op te draaien. Wil geen release candidates op mijn dagelijkse PC
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134108718
Kan even niet linken maar lees net op Twitter een tweet van Max Keiser dat JP Morgan Chase de aanval opent op Bitcoin in verband met patentschending. Ze gaan een rechtzaak aanspannen.
pi_134108905
Een rechtzaak aanspannen tegen wie?:d
pi_134109050
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:53 schreef Bo.S het volgende:
Een rechtzaak aanspannen tegen wie?:d
Tegen Satoshi Nakmoto natuurlijk dommerik :P
  dinsdag 10 december 2013 @ 10:08:24 #218
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134109153
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_134109193
Is toch "gewoon" een patentaanvraag, geen rechtzaak?
pi_134109286
Ja inderdaad, zie nergens staan dat er een rechtszaak overwogen wordt. Daarnaast valt er weinig rechtszaak aan te spannen, behalve tegen iedereen die Bitcoins heeft, wat ook heel onwaarschijnlijk is (omdat "anoniem").
Het duidt er eerder op dat hij ook een coin wil lanceren, wat eigenlijk alleen maar positief kan aflopen voor Bitcoins aangezien er dan meer steun komt vanuit het financiële wereldje.
  dinsdag 10 december 2013 @ 19:15:54 #221
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134125119
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:10 schreef Tourniquet het volgende:
Is toch "gewoon" een patentaanvraag, geen rechtzaak?
Prior art dus?
censuur :O
pi_134125581
Wie van jullie kan iets zeggen over het gebruik van het onderstaande plaatje met betrekking tot cryptografie? De lijnen die rondgaan, is dat een gebruikelijke manier om cryptografie af te beelden?

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_134129073
25% difficultystijging in twee weken? Lees ik dat goed?
జ్ఞ‌ా
pi_134129091
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 19:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wie van jullie kan iets zeggen over het gebruik van het onderstaande plaatje met betrekking tot cryptografie? De lijnen die rondgaan, is dat een gebruikelijke manier om cryptografie af te beelden?

[ afbeelding ]
Zegt mij niets.
జ్ఞ‌ా
pi_134131957
Iemand een idee waar het beste een nieuwe externe HDD kan kopen met BTC?
జ్ఞ‌ా
pi_134132697
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 december 2013 21:50 schreef µ het volgende:
Iemand een idee waar het beste een nieuwe externe HDD kan kopen met BTC?
https://www.bitcoinstore.com/information-technology/storage-components/storage-drives.html?cat=5110?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134132993
జ్ఞ‌ా
pi_134133134
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:10 schreef µ het volgende:

[..]

Jammer dat shipping daar niet snel duidelijk wordt.
Stuur anders even een mail :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_134133201
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:10 schreef µ het volgende:

[..]

Jammer dat shipping daar niet snel duidelijk wordt.
International shipping is 0.083 BTC [ $80.83 ] zo te zien.
pi_134133328
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:15 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

International shipping is 0.083 BTC [ $80.83 ] zo te zien.
The shipping.
Is too damn high!
జ్ఞ‌ా
pi_134133496
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:32:06 #234
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_134134020
Waarom heb je voor z'on openbare notitie in vredesnaam een minimumbedrag?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 10 december 2013 @ 22:35:17 #235
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_134134175
Er is zelfs een minimumbedrag voor überhaupt een betaling doen ;(
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  † In Memoriam † dinsdag 10 december 2013 @ 23:26:47 #236
230491 Zith
pls tip
pi_134136453
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:35 schreef Faux. het volgende:
Er is zelfs een minimumbedrag voor überhaupt een betaling doen ;(
Waar heb je het over? :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 10 december 2013 @ 23:29:42 #237
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_134136560
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:26 schreef Zith het volgende:

[..]

Waar heb je het over? :)
Ik probeer via Blokchain betaling te doen, zeer klein aantal bitcoins. En dat mag blijkbaar niet. Raar.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  † In Memoriam † dinsdag 10 december 2013 @ 23:31:16 #238
230491 Zith
pls tip
pi_134136620
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:29 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ik probeer via Blokchain betaling te doen, zeer klein aantal bitcoins. En dat mag blijkbaar niet. Raar.
Custom send en dan geen fee meegeven. Maar dan duurt de betaling ook een stuk langer.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_134136657
Lezing op Stanford van de CEO van BTC China.



[ Bericht 3% gewijzigd door Tourniquet op 11-12-2013 11:18:00 ]
  dinsdag 10 december 2013 @ 23:34:18 #240
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_134136770
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 23:31 schreef Zith het volgende:

[..]

Custom send en dan geen fee meegeven. Maar dan duurt de betaling ook een stuk langer.
Lukt niet ;(

Onvoldoende fondsen
Deze transactie kan niet worden verzonden omdat er insufficent beschikbare middelen. Dit kan te wijten zijn aan bijkomende kosten of mijnwerkers bevestigd transacties.

De transactie kan worden geannuleerd. Of de hoeveelheid te verzenden kan worden aangepast aan het maximumbedrag sturen passen.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_134141604
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 09:39 schreef Sylv3se het volgende:
Kan even niet linken maar lees net op Twitter een tweet van Max Keiser dat JP Morgan Chase de aanval opent op Bitcoin in verband met patentschending. Ze gaan een rechtzaak aanspannen.
Hahaha :) Gelukkig is er de blockchain, en kan Bitcoin (who/whatever de fuck dat ook moge zijn) aantonen dat er 5 jaar geleden al prior art was.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  woensdag 11 december 2013 @ 09:41:10 #242
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_134141637
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:39 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Hahaha :) Gelukkig is er de blockchain, en kan Bitcoin (who/whatever de fuck dat ook moge zijn) aantonen dat er 5 jaar geleden al prior art was.
Es kijken of er nog genoeg noobs zijn voor een krach :D
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 11 december 2013 @ 09:42:51 #243
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_134141672
Of genoeg mensen die denken dat er genoeg noobs zijn.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 11 december 2013 @ 09:43:27 #244
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_134141690
En idd. WIE gaan ze sue-en :D
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_134142027
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 09:43 schreef One_conundrum het volgende:
En idd. WIE gaan ze sue-en :D
De gemeenschap. Met 'n delegatie? Fontas? :D
pi_134143577
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 december 2013 22:35 schreef Faux. het volgende:
Er is zelfs een minimumbedrag voor überhaupt een betaling doen ;(
Zo zie je maar hoe moneyminded men toch weer is. :r
pi_134175753
*O*

http://finance.yahoo.com/(...)cmt=comments-postbox

*O*

quote:
SecondMarket CEO: Wall Street Will Put 'Hundreds of Millions' Into Bitcoin

Wall Street is getting ready to dive into Bitcoin, pouring vast amounts of institutional and investor money into the digital currency that has been labeled a "bubble" by former Federal Reserve chairman Alan Greenspan and which not long ago was seen as the sole preserve of crypto-geeks, monetary-theory wonks and anti-government types.

So says Barry Silbert, founder and chief executive of SecondMarket, the online platform that allows its users to trade private company stocks. "We're three to six months away from Wall Street dollars moving into Bitcoin in a big way," he says.

[...]
  woensdag 11 december 2013 @ 23:44:21 #249
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134176063
quote:
quote:
The third wave will be Wall Street banks themselves, motivated purely by profit, says Silbert. "These banks already have large teams trading dollars and euros and yen and gold. Ultimately, Bitcoin is no different than those" as far as forex and commodities traders are concerned, he says. And indeed, currency strategists at Bank of America issued a note to clients last Thursday talking up Bitcoin's potential and analyzing its fair market value.

He added, "Once Wall Street starts putting money into Bitcoin -- we're talking about hundreds of millions, billions of dollars moving in -- it's going to have a pretty dramatic effect on the price."
Dus (als het klopt wat hij hier zegt) eerst grote volatiliteit omdat daarmee geld te verdienen is, daarna zou het minder volatiel moeten worden door professionele traders en bots die ermee aan de slag gaan. En als het werkelijk honderden miljoenen zijn ook een stevige trend omhoog. Tenminste dat is wat ik uit het artikel haal.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  donderdag 12 december 2013 @ 00:35:03 #250
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134177833
Topic weer schoon ^O^
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  donderdag 12 december 2013 @ 08:10:47 #251
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134180110
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  † In Memoriam † donderdag 12 december 2013 @ 12:07:25 #252
230491 Zith
pls tip
pi_134184686
https://chrome.google.com(...)dcoalochnbjlkifbpmoj

Dit is echt een bazenapp (voor Chrome).

• Create a Bitcoin wallet instantly, no usernames or passwords required - simply move the mouse around the extension window to create a new Bitcoin wallet address.

• Client Side Encryption - All user data is stored client-side and never sent to any servers.

• Funding - Simply deposit using the provided address or by using the convenient QR code.

• Make Bitcoin payments on the fly - KryptoKit extracts Bitcoin addresses from the pages you are viewing and puts them in a convenient bulleted list right in your wallet window.

• No more copying and pasting addresses when making payments - Simply click the payment address you wish to make a payment to, enter in the amount then send.

• Optional brainwallet feature - Allows you to create, import, or export a brainwallet. With KryptoKit now you can remember a phrase, install KryptoKit anywhere in the world, and have access to you bitcoins .

• Send messages to your friends with the built-in secure messaging system which runs alongside the wallet - KryptoKit makes GPG encryption easy to setup and use. Simply generate a new GPG key and, like your email address, share your public key with anyone you wish to communicate securely with.

---

Het scant de pagina op QRs/adressen en met een enkele klik op de knop kun je deze BTC sturen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 12 december 2013 @ 12:12:25 #253
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134184800
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 12:07 schreef Zith het volgende:
https://chrome.google.com(...)dcoalochnbjlkifbpmoj

Dit is echt een bazenapp (voor Chrome).

• Create a Bitcoin wallet instantly, no usernames or passwords required - simply move the mouse around the extension window to create a new Bitcoin wallet address.

• Client Side Encryption - All user data is stored client-side and never sent to any servers.

• Funding - Simply deposit using the provided address or by using the convenient QR code.

• Make Bitcoin payments on the fly - KryptoKit extracts Bitcoin addresses from the pages you are viewing and puts them in a convenient bulleted list right in your wallet window.

• No more copying and pasting addresses when making payments - Simply click the payment address you wish to make a payment to, enter in the amount then send.

• Optional brainwallet feature - Allows you to create, import, or export a brainwallet. With KryptoKit now you can remember a phrase, install KryptoKit anywhere in the world, and have access to you bitcoins .

• Send messages to your friends with the built-in secure messaging system which runs alongside the wallet - KryptoKit makes GPG encryption easy to setup and use. Simply generate a new GPG key and, like your email address, share your public key with anyone you wish to communicate securely with.

---

Het scant de pagina op QRs/adressen en met een enkele klik op de knop kun je deze BTC sturen.
Ziet er strak uit ^O^
Alleen waar staat die wallet, hun server neem ik aan?
Hebben ze een trackrecord wbt Bitcoin/wallets?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134190335
Zit ff op nujij.nl te kijken zijn er mensen van hier bezig ofzo. Ik zie echt achter elkaar mensen die bitcoins aanprijzen als prima alternatief :)

http://www.nujij.nl/econo(...)-2014.26259242.lynkx
pi_134190409
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 15:10 schreef Distortion het volgende:
Zit ff op nujij.nl te kijken zijn er mensen van hier bezig ofzo. Ik zie echt achter elkaar mensen die bitcoins aanprijzen als prima alternatief :)

http://www.nujij.nl/econo(...)-2014.26259242.lynkx
Lachen :P
జ్ఞ‌ా
  † In Memoriam † donderdag 12 december 2013 @ 15:15:58 #256
230491 Zith
pls tip
pi_134190531
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 12:12 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ziet er strak uit ^O^
Alleen waar staat die wallet, hun server neem ik aan?
Hebben ze een trackrecord wbt Bitcoin/wallets?
Je kan je wallet exporten of je brainwallet importen. Alles wordt gedaan in je browser, ze slaan zelf niets op. Ik neem wel aan dat google er een zekere controle over heeft(?) omdat het hun browser is.

Het is open-source maar ik ben geen coder 8-) Op reddit heb ik er nog geen kritiek over gevonden.

Je kan zo met een paar klikken vanuit je browser een address bitcoin sturen.

Klik icoon,
Klik het gevonden address
Type bedrag
Send



[ Bericht 21% gewijzigd door Zith op 12-12-2013 15:21:44 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 12 december 2013 @ 15:54:57 #257
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134191698
Ah, kijk eens aan. Dat klinkt inderdaad positief. Is lastig uit te zoeken zo op mobiel.

Zal als ik thuis ben eens verder uitzoeken hoe en wie en wat, lijkt me well handig namelijk.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  donderdag 12 december 2013 @ 16:45:49 #258
177108 lf2
Iedereen liegt behalve ik
pi_134193446
Iemand een verklaring voor deze rustige week
pi_134193740
quote:
Maker fysieke bitcoins mag geen munten meer slaan

Een man die bitcoins omzette in fysieke munten is door de Amerikaanse overheid gedwongen om daar mee te stoppen.


Dat meldt Wired donderdag. Bitcoin is een digitale valuta. Een bitcoin is in feite een reeks van 27 tot 34 letters en cijfers.

Mensen konden die code naar Mike Caldwell sturen, waarna hij fysieke bitcoin-munten sloeg. Achter een speciale laag verwerkte hij die codes. Vervolgens stuurde hij ze via de post terug naar de bitcoin-eigenaren.

FINCEN, de waakhond die financiële misdaden bestrijdt in de VS, heeft daar een stokje voor gestoken. Omdat hij zijn bitcoins opstuurt draagt hij volgens de autoriteiten geld over. Daarvoor heeft hij de licenties echter niet.
Noviteit

Caldwell stelt echter dat hij noviteiten verkoopt. De bitcoins blijven eigendom van degene die de fysieke munt bestelt, vindt hij. Hij int enkel een extra vergoeding van 50 dollar.

De munten van Caldwell zijn het onofficiële gezicht van de bitcoin geworden. Foto's van zijn munten worden door verschillende media - waaronder NUtech - regelmatig gebruikt om artikelen over bitcoin te illustreren.

Ook andere mensen maken fysieke bitcoin-munten. Noah Luis, een concurrent van Caldwell, zegt tegen Wired dat hij ook zou stoppen met munten slaan als hij daartoe werd opgedragen door de autoriteiten. Dat is tot nu echter niet gebeurd.
pi_134193806
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 16:54 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Erg apart.

Een wallet printen en opsturen is dus ook verboden...
జ్ఞ‌ా
  donderdag 12 december 2013 @ 17:18:57 #261
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134194546
Klinkt als een overheid in paniek ^O^
pi_134194559
Aan de ene kant zit er wat in, vind ik. Maar dan meer vanuit het perspectief dat iemand een open source project voor eigen gewin aan het gebruiken/misbruiken is en weinig tot niks toevoegt. Maar vanuit een overheid is het natuurlijk totale onzin, iets verbieden wat niet eens onder je beheer valt. Weer een pesterijtje richting de BTC community?
  donderdag 12 december 2013 @ 17:42:48 #263
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134195140
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:19 schreef Loveless85 het volgende:
Aan de ene kant zit er wat in, vind ik. Maar dan meer vanuit het perspectief dat iemand een open source project voor eigen gewin aan het gebruiken/misbruiken is en weinig tot niks toevoegt. Maar vanuit een overheid is het natuurlijk totale onzin, iets verbieden wat niet eens onder je beheer valt. Weer een pesterijtje richting de BTC community?
Mike is met zijn casascius coins een van degene die Bitcoin een gezicht heeft gegeven. Tevens is de ontwikkeling en verkoop altijd in nauw overleg gegaan met de community. Hij is erg open geweest over zijn methoden, en heeft anderen altijd aangemoedigd om zijn technieken te gebruiken om dingen te ontwikkelen rond bitcoin. Tevens heeft hij zelf ook best veel bijgedragen. Bijvoorbeeld BIP0038

Wmb heeft hij iedere satoshi die hij heeft gekregen verdient.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134195345
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:42 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Mike is met zijn casascius coins een van degene die Bitcoin een gezicht heeft gegeven. Tevens is de ontwikkeling en verkoop altijd in nauw overleg gegaan met de community. Hij is erg open geweest over zijn methoden, en heeft anderen altijd aangemoedigd om zijn technieken te gebruiken om dingen te ontwikkelen rond bitcoin. Tevens heeft hij zelf ook best veel bijgedragen. Bijvoorbeeld BIP0038

Wmb heeft hij iedere satoshi die hij heeft gekregen verdient.
Volgens mij heb ik al eens zo'n discussie gehad, maar niet met jou dacht ik :+ Ik vind namelijk echt dat het totaal niks toevoegt, en sterker nog; afbreuk doet aan Bitcoin als digitale waarde eenheid. Maar ieder heeft daar weer een andere mening over, en je ziet inderdaad bij vrijwel ieder artikel over Bitcoin zijn munten.
pi_134195564
Kwam net dit tegen: http://www.piratenpartij.(...)ide-ponzi-prima-orde

Wel een goede passage hieruit:

quote:
Hoewel de digitale valuta inderdaad enige tijd vrij eenvoudig gemined kon worden, was er op dat moment – zoals gezegd – nog niets mee te kopen. Het heeft na de “lancering” zelfs ruim tien maanden geduurd voordat er voor het eerst een (bescheiden) prijskaartje aan de bitcoin werd gehangen, en nog langer voordat iemand er de eerste echte aankoop mee deed.

Getuige de verklaringen van veel early adopters blijkt dan ook dat velen het vooral beschouwden als een experiment, een technisch hoogstandje met internetpunten. De ontvanger van de allereerste bitcoin-transactie ooit, Hal Finney, liet het programma bijvoorbeeld slechts mondjesmaat draaien omdat hij de “lawaai” van zijn computer-ventilator maar vervelend vond. Amir Taaki, een programmeur die al snel bij het project betrokken raakte, was in zijn nopjes toen hij honderd dollar ontving voor enkele duizenden bitcoins. De allereerste echte aankoop met bitcoin betrof een tweetal pizza’s ter waarde van 10.000 units, en veel andere early adopters hadden het programma na een beetje experimenteren naar eigen zeggen zelfs helemaal van hun computer gewist. Achteraf zonde, maar best begrijpelijk: de bitcoins waren vaak minder waard dan de stroom die het kostte om ze te minen.

Nog veelzeggender is wellicht dat het vocabulaire van veel bitcoiners in geen enkel opzicht lijkt op dat van een pump-and-dumper. Wanneer geïnteresseerde nieuwkomers zich op bitcoin-fora melden worden ze vrijwel zonder uitzondering gewaarschuwd dat bitcoin nog in bèta is, en dat het verre van zeker is dat de waarde nog verder zal stijgen of zelfs stand zal houden. Wie geïnteresseerd is in bitcoin zou dat eigenlijk moeten zijn vanwege de potentie die de techniek biedt; niet vanwege de eventuele marktwaarde. Het algemene credo is tot de dag van vandaag dat niemand meer zou moeten investeren dan dat hij of zij bereid is te verliezen.
  donderdag 12 december 2013 @ 17:56:03 #266
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134195577
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:49 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik al eens zo'n discussie gehad, maar niet met jou dacht ik :+ Ik vind namelijk echt dat het totaal niks toevoegt, en sterker nog; afbreuk doet aan Bitcoin als digitale waarde eenheid. Maar ieder heeft daar weer een andere mening over, en je ziet inderdaad bij vrijwel ieder artikel over Bitcoin zijn munten.
Niet met mij inderdaad. Ik ben can mening dat hij meer aan bitcoin heeft gegeven dan eruit heeft gehaald. Hij had al genoeg geld en vertrouwen in bitcoin om er gewoon een bult te kopen en te laten groeien, maar dat voegde in zijn ogen niks toe.

En als je niet mag verdienen aan open-source materiaal is bitpay ook slecht..
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134196052
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:55 schreef Tourniquet het volgende:
Nog veelzeggender is wellicht dat het vocabulaire van veel bitcoiners in geen enkel opzicht lijkt op dat van een pump-and-dumper. Wanneer geïnteresseerde nieuwkomers zich op bitcoin-fora melden worden ze vrijwel zonder uitzondering gewaarschuwd dat bitcoin nog in bèta is, en dat het verre van zeker is dat de waarde nog verder zal stijgen of zelfs stand zal houden. Wie geïnteresseerd is in bitcoin zou dat eigenlijk moeten zijn vanwege de potentie die de techniek biedt; niet vanwege de eventuele marktwaarde. Het algemene credo is tot de dag van vandaag dat niemand meer zou moeten investeren dan dat hij of zij bereid is te verliezen.
Ze lezen mee? :7

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2013 18:12:33 ]
pi_134196083
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:56 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Niet met mij inderdaad. Ik ben can mening dat hij meer aan bitcoin heeft gegeven dan eruit heeft gehaald. Hij had al genoeg geld en vertrouwen in bitcoin om er gewoon een bult te kopen en te laten groeien, maar dat voegde in zijn ogen niks toe.

En als je niet mag verdienen aan open-source materiaal is bitpay ook slecht..
Nou ja, verdienen aan open-source is niet per definitie slecht ofzo, maar in mijn ogen voegt dit niet zoveel toe, dus daarom vind ik (persoonlijk) dit niet echt waarde toevoegen
  donderdag 12 december 2013 @ 18:43:59 #269
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134197052
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:13 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou ja, verdienen aan open-source is niet per definitie slecht ofzo, maar in mijn ogen voegt dit niet zoveel toe, dus daarom vind ik (persoonlijk) dit niet echt waarde toevoegen
Ik snap je invalshoek ook wel hoor, ik denk waarschijnlijk iets anders over de impact van dit soort projecten.

In mijn ogen heeft hij (en een aantal anderen natuurlijk) Bitcoin tastbaar gemaakt en een gezicht gegeven voor 'de normale mens'
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  † In Memoriam † vrijdag 13 december 2013 @ 09:42:55 #270
230491 Zith
pls tip
pi_134216500
Dit vond ik wel een leuk stukje van een B2B manufacturer.

quote:
My company is a US based manufacturing operation, which ships directly from the our U.S. factory throughout the world. We manufacture scientific instrumentation which is in fairly high demand - it's a niche market, and our main competition is based in the U.S., EU, and to a small extent China.
Since it's a very technical product, we place the onus on the customer to do their due diligence regarding the exact configuration of the equipment. The average sticker price is about $2500; we will answer any and all questions - and provide extensive pre-sales support - to ensure that what you're purchasing will perform to your expectations.
Since shipping back and forth across oceans is so expensive, and the product is so technical, we require 100% prepayment via wire transfer before we will ship to you - no LCs, no 50% upfront, no exceptions. By imposing this condition, potential buyers are extremely meticulous. We typically go back and forth via email at least dozen times over a period of many months, but the process works; we understand the needs of the customer, and they provide the detailed application information that we require.
Because of the nature of our product, and that's it not standardized, we require prepayment via wire transfer for ALL international orders.
In the last 7 years, while we've had a handful of warranty issues, there hasn't been a single misunderstanding regarding getting the equipment configured properly. Think about it - if you were about to buy something that expensive from a foreign country, and you knew it wasn't returnable, and that you had to prepay 100%, you'd probably be pretty careful about making sure you got it right.
The problem that Bitcoin addresses for us specifically is the current state of the international wire transfer system. The SWIFT system is terribly out of date, and receiving these payments (>100 per year) is a byzantine mess:
1) All of our customers pay an outgoing international wire transfer fee. This varies from $10 to $50, depending on the country.
2) Some of our customers do not have USD denominated accounts; when converting to USD, the conversion rate varies widely - sometimes it's within 1% of the rate on xe.com; sometimes it's off by 8%. Since we require USD payment, this is a cost our customers must bear.
3) In the past, we were charged $18 per incoming international wire - though recently we switched to a bank who does not charge this fee, it was time consuming to find a bank that charges nothing for this service. They also require a minimum balance (no problem).
4) Lastly - and this is the most maddening - about half of our incoming wires are $15 to $30 short of what was sent. This is the dreaded "intermediary" fee. The sender is not warned when filling out the paperwork; and upon asking out bank if there's any way to predict when this will happen, no one will tell us.
Regarding #4, someone - somewhere - deep in the inner caves of the banking system, has a grid, or map, that can predict when this fee will be imposed. But no one will share it with us.
I've even asked the question - "I have a customer from the Jakarta Bank, SWIFT code JKTBID44, who is about to wire us $2500 to (our bank); will there be money missing from the wire when it hits our account?" The answer is always that they don't know. They can tell us after the fact that JP Morgan took $30 of our money, but they either can't or don't want to tell us ahead of time.
5) The wire transfer system does not operate on holidays - so someone in China could initiate the wire on the Thursday before Columbus Day, and it may not hit our account until Tuesday or Wednesday after Columbus Day.
6) Most of our customers send us their wire transfer paperwork to let us know the money is on its way. All of it is handwritten, and the forms are extensive - some customers have been delayed because they didn't have the fax number of our bank branch. Or their confused because they think they need the IBAN code, which the U.S. doesn't use. We even had one who required the name of the branch manager!
In short, the international wire transfer system is a total mess. On a $2500 order, we might get $2475, and it may have cost our customer $2600 to get us those funds. This is quite typical, and whether we bear the cost, or our customer does, it represents about about a total 5% leakage of funds. If we could cut this to 0.5%, the savings could either be passed along to the customer, or added to the bottom line.
And, since wire transfers aren't reversible, none of our customers who currently wire us money would have a problem sending BTC. We could split the difference with the buyer, pocket it, or even offer free shipping if they paid in BTC - no matter how you splice it, the wire transfer system as it currently exists is broken.
I don't know what the total volume of B2B international wires is... but if anyone has had any experience with the international wire transfer system, as I've had - you'll realize that it's still labor intensive, confusing, expensive, and mysterious. It's a dinosaur system that hasn't kept up at all... and I'll never take a credit card order from Nigeria. Or a check. So if they want our product, and are willing to prepay, we need a better method.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_134222681
Nog een column van onze grote vriend hoogleraar Eijffinger.

http://www.metronieuws.nl(...)SrZmlm!SphxRsKoAdvi/

quote:
Bitcoin mania (2)

Op mijn vorige column heb ik vele reacties ontvangen van 'bitcoin believers' die beweren dat de voorraad bitcoins voor eeuwig vastligt op 21 miljoen en ook in de toekomst nooit te verhogen is. Sommigen vergeleken het met de goudvoorraad die naar hun mening ook voor eeuwig vastligt. Niets is minder waar! Het verleden heeft aangetoond dat als de goudprijs maar hoog genoeg is, het aantrekkelijk is om nieuwe goudmijnen te ontsluiten. Dat geldt ook voor de 'bitcoin miners'. Indien de koers van de bitcoin maar hoog genoeg is, zal het lonend zijn om meer geavanceerde computers in te zetten om het algorithme te breken en de voorraad bitcoins verder op te blazen. Daarnaast is de speculatie in bitcoins ook niet bevorderlijk voor de acceptatie van de digitale munt als rekeneenheid. Daarnaast heeft de beslissing van de Chinese regering om de handel in bitcoins te verbieden ook niet echt geholpen. Anderen merkten op dat de grote centrale banken - vooral die in de VS, het VK en Japan - de geldhoeveelheid zodanig hebben opgeblazen dat zij meer vertrouwen in de waarde van de dollar, het pond en de yen hebben en voor inflatie vrezen. De waarde van de euro wordt ook zelfs niet meer vertrouwd. Wellicht verklaart het wantrouwen in de huidige valuta's de opkomst van de bitcoin en alternatieve munten, zoals het regiogeld. Waarom worden centrale banken niet meer vertrouwd? Dat komt omdat politici sinds het begin van de crisis steeds meer grip hebben gekregen op centrale banken en onder druk hebben gezet om de economie te stimuleren door het opblazen van de geldhoeveelheid. In de laatste vijf jaar is de inflatie steeds hoger geweest dan de beleidsrentes en dus de spaarrentes in de westerse landen. Dat noemen economen financiële repressie en betekent dat reële waarde van uw spaartegoeden en pensioenvermogen afneemt. Wie spaart, wordt gestraft en wie schulden maakt, wordt beloond. Dat is nodig omdat de overheden in deze landen zelf hun schulden moeten afbouwen en daarbij is wat inflatie best handig. Hoe lang zal de periode van financiële repressie nog aanhouden? Ik vrees dat deze periode nog zeker vijf jaar gaat duren en misschien nog wel langer. Spaarders en (toekomstige) gepensioneerden, maak uw borst maar alvast nat. Met dank aan onze politici!

Sylvester Eijffinger is hoogleraar financiële economie aan de Universiteit van Tilburg en is te volgen op zijn weblog (www.sylvestereijffinger.com) en op Twitter (@SCWEijffinger).
  † In Memoriam † vrijdag 13 december 2013 @ 13:33:30 #272
230491 Zith
pls tip
pi_134222756
Sylvester toch :'(
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:44:47 #273
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134223138
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:42 schreef Zith het volgende:
Dit vond ik wel een leuk stukje van een B2B manufacturer.

[..]

in NL heb je deze problemen niet of nauwelijks dus hier zal het voordeel van bitcoin niet zo snel zijn.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:49:13 #274
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_134223284
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in NL heb je deze problemen niet of nauwelijks dus hier zal het voordeel van bitcoin niet zo snel zijn.
In de US zijn het sowieso mongolen. Met salarissen nog in Cheques betalen enzo
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:51:41 #275
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_134223364
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in NL heb je deze problemen niet of nauwelijks dus hier zal het voordeel van bitcoin niet zo snel zijn.
Maarrr voor de utility van BTC is dit wel belanrijk natuurlijk. de US is een veel grotere markt.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:51:48 #276
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134223370
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in NL heb je deze problemen niet of nauwelijks dus hier zal het voordeel van bitcoin niet zo snel zijn.
In dat stuk gaat het juist over bij die fabrikant kopen van buiten de VS. Dus ook vanuit Nederland.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:55:48 #277
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134223517
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:51 schreef Maxbet het volgende:

[..]

In dat stuk gaat het juist over bij die fabrikant kopen van buiten de VS. Dus ook vanuit Nederland.
Nederlandse bedrijven hebben die complexe shit niet.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:58:09 #278
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134223617
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nederlandse bedrijven hebben die complexe shit niet.
Vanuit de VS een Nederlands bedrijf betalen is ook niet alles hoor.. Zolang het geld binnen Nederland blijft werkt het allemaal vrij prima inderdaad. Maar ga voor de lol maar eens regelmatig internationale transacties doen over de hele wereld.. Er is genoeg mis om te verbeteren.

En sommige dingen kun je niet kopen bij Nederlandse bedrijven, zeker op het vlak van professionele apparatuur zoals in het verhaal hierboven. Dan ben je als Nederlander met je mooie banksysteem nog steeds de lul.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134223839
Grote probleem voor zo'n soort functie is nog steeds wel de hevig fluctuerende koers. Je kan gewoon niet zeggen 'ik reken even van USD om naar BTC en betaal me daar maar in', want tegen de tijd dat je die omrekening hebt gedaan kan de koers alweer 10% hoger of lager zijn. Laat staan als je het op een dag of een week bekijkt.

Maar denk wel dat het echt voor toepassing van BTC als valuta/betaalmiddel de toekomst is. Ik zie me nog niet zo snel een brood in BTC afrekenen. Maar een open en transparante internetvaluta zou het natuurlijk erg makkelijk maken voor webshop etc.
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:05:09 #280
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134223844
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:58 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Vanuit de VS een Nederlands bedrijf betalen is ook niet alles hoor.. Zolang het geld binnen Nederland blijft werkt het allemaal vrij prima inderdaad. Maar ga voor de lol maar eens regelmatig internationale transacties doen over de hele wereld.. Er is genoeg mis om te verbeteren.

En sommige dingen kun je niet kopen bij Nederlandse bedrijven, zeker op het vlak van professionele apparatuur zoals in het verhaal hierboven. Dan ben je als Nederlander met je mooie banksysteem nog steeds de lul.
Het nederlandse banksysteem is wel 100x beter dan het amerikaanse... dus zal bitcoin hier niet zo snel van de grond komen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:56:01 #281
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_134225652
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het nederlandse banksysteem is wel 100x beter dan het amerikaanse... dus zal bitcoin hier niet zo snel van de grond komen.
Het gaat toch om intercontinentale transacties. Aap.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:58:23 #282
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_134225746
1 goed banksysteem is niet genoeg. Beide partijen moeten een goed systeem hebben. Dat ontbreekt in veeeeeeeeeeeel landen.

(Dus niet alleen intercontinentaal)
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:01:02 #283
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134225844
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:56 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Het gaat toch om intercontinentale transacties. Aap.
Ja, da's allemaal opgelost met SEPA.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:02:33 #284
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_134225895
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja, da's allemaal opgelost met SEPA.
Dat zou inderdaad zo moeten zijn. Voortgang is er.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:03:29 #285
417925 ElkuurBitcoins
Elk uur gratis Bitcoins!
pi_134225926
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:58 schreef One_conundrum het volgende:
1 goed banksysteem is niet genoeg. Beide partijen moeten een goed systeem hebben. Dat ontbreekt in veeeeeeeeeeeel landen.

(Dus niet alleen intercontinentaal)
Juist. En als je iets wilt bestellen uit Amerika, heb je geen creditcard of Paypal of iets dergelijks meer nodig. En dus kunnen de prijzen omlaag want de creditcard maatschappijen kunnen er geen percentage meer op pakken.
www.elkuurbitcoins.nl - Elk uur gratis Bitcoins.
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:04:22 #286
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134225947
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:02 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad zo moeten zijn. Voortgang is er.
ja en SEPA is voor europa dus niet voor de US. dus bitcoins zullen in europa minder snel van de grond komen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:05:31 #287
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_134225976
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja en SEPA is voor europa dus niet voor de US. dus bitcoins zullen in europa minder snel van de grond komen.
Klopt. Dan neem ik iig ' Aap ' terug ;)

Minder snel, maar genoeg intercontinentale handel. En genoeg klote landjes in Europa waar de bevolking geen vetrouwen heeft in banken. Vooral als ze geen Euro hebben.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:09:30 #288
417925 ElkuurBitcoins
Elk uur gratis Bitcoins!
pi_134226097
Europa loopt altijd met alles achter de VS aan. Zo ook met de Bitcoin.
www.elkuurbitcoins.nl - Elk uur gratis Bitcoins.
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:25:15 #289
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134226590
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:09 schreef ElkuurBitcoins het volgende:
Europa loopt altijd met alles achter de VS aan. Zo ook met de Bitcoin.
Ideal of iets dergelijks bestaat anders nog niet in de VS.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:36:09 #290
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_134227003
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ideal of iets dergelijks bestaat anders nog niet in de VS.
Idd, en ze krijgen hun salaris dus nog steeds via cheques, al zijn ze dat al aan het aanpassen.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_134227142
geavanceerde computers in te zetten om het algorithme te breken en de voorraad bitcoins verder op te blazen

Het algoritme breken is toch gewoon onzin of zouden er wel op een manier meer dan 21 miljoen bitcoins kunnen komen?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:40:15 #292
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134227148
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:36 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Idd, en ze krijgen hun salaris dus nog steeds via cheques, al zijn ze dat al aan het aanpassen.
dus qua bank loopt Nederland echt voorop :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:42:19 #293
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_134227232
Helemaal eens, maar dat zijn slechts een paar mensjes,
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:43:04 #294
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_134227265
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:40 schreef MouzurX het volgende:
geavanceerde computers in te zetten om het algorithme te breken en de voorraad bitcoins verder op te blazen

Het algoritme breken is toch gewoon onzin of zouden er wel op een manier meer dan 21 miljoen bitcoins kunnen komen?
Enorme poep. Die kerel heeft zich nog steeds niet ingelezen, of hij snapt het gewoon echt niet.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_134233167
quote:
Bitcoin start-up haalt 25 miljoen op

Coinbase, een bedrijf waar mensen kunnen handelen in bitcoins, heeft $25 miljoen (ruim ¤18 miljoen) durfkapitaal opgehaald. Het hoogste bedrag dat tot nu toe is opgehaald door een bitcoin start-up.


Bitcoin is een virtuele munt die de laatste tijd veel interesse ontvangt en waarvan de koers onlangs de grens van $1000 passeerde. De munt wordt niet gereguleerd door toezichthouders.

Coinbase zegt de financiering te gebruiken voor het onderwijzen van de markt en het promoten van de reguliere adoptie van de munt. In een blogpost schrijft het bedrijf: “We naderen een omslagpunt voor de brede acceptatie van bitcoin - wij van Coinbase geloven dat dit een van de belangrijkste verschuivingen in de mondiale economie in ons leven zal zijn.”

Het vertrouwen in bitcoins steeg nadat een Amerikaanse senaatcommissie de valuta afgelopen oktober omschreef als een 'legitieme financiële dienst'.Diverse andere financiele instituten waarschuwen echter voor de potentiële risico’s die het gebruik van bitcoin met zich meebrengen. Omdat er geen centrale uitgever van de bitcoin is, in tegenstelling tot valuta als de euro of dollar, kun je geen enkele partij aansprakelijk stellen, mocht er iets fout gaan. Ook is het zogenoemde depositogarantiestelsel niet van toepassing, of een ander vangnet. Als de beheerder van de digitale portemonnee ophoudt te bestaan kan de bitcoinbezitter zijn geld dus kwijt zijn.

Ondanks deze zorgen, accepteren steeds meer partijen bitcoins als een vorm van betaling, net als contant geld of credit cards. Volgens Coinbase is het aantal mensen dat zijn bitcoinportemonnee gebruikt de afgelopen twee maanden verdubbeld naar meer dan 600.000 en dagelijks melden zich 10.000 nieuwe mensen zich aan. Coinbase zegt samen te werken met 16.000 handelaren om bitcoin betalingen te verstrekken.
pi_134233250
quote:
Noorwegen: bitcoin geen echt geld

De virtuele valuta bitcoin moest vrijdag opnieuw een dreun verwerken. De Noorse overheid oordeelde dat bitcoins geen echte valuta zijn. Vorige week halveerde de waarde van bitcoins bijna nadat China zijn banken verbood in de munt te handelen. De Europese Bankautoriteit (EBA) waarschuwde donderdag voor de risico's van het gebruik van ongereguleerd digitaal geld.


„Bitcoins vallen niet onder de gebruikelijke definitie van geld”, aldus Hans Christian Holte. Hij is directeur-generaal van de Noorse belastingdienst. Noorwegen zal vermogenswinstbelasting gaan heffen over de munt. Het land volgt daarmee onder meer Duitsland dat in augustus al aangaf een heffing op bitcoins te zullen introduceren.

Steeds meer landen geven officiële standpunten ten aanzien van de virtuele valuta, die niet wordt gecontroleerd door overheden of centrale banken, af. „Consumenten hebben onder Europese wetgeving geen recht op restitutie bij het gebruik van virtuele valuta voor commerciële transacties”, aldus EBA.
pi_134233304
quote:
Ook Europese toezichthouder waarschuwt voor bitcoin

Na de centrale banken van onder meer China, Frankrijk en Nederland waarschuwt nu ook de Europese bankentoezichthouder voor de gevaren van de bitcoin. De virtuele muntsoort is niet beschermd door regelgeving en Europeanen die in bitcoins handelen, lopen het risico hun geld kwijt te raken, stelde de Europese Bankenautoriteit (EBA) vrijdag.


De toezichthouder wijst erop dat er geen regels zijn voor de digitale marktplaatsen waar in bitcoin kan worden gehandeld. Als zo'n handelsplatform zou verdwijnen, is er niemand die bitcoineigenaren kan beschermen, aldus de EBA. Daarnaast kunnen bitcoins snel van waarde veranderen, met het risico op financiële zeepbellen.

De waarschuwing van de Europese toezichthouder komt amper een week na de aankondiging van de Chinese Volksbank, dat de bitcoin 'niet gebruikt mag worden als betaalmiddel'. De centrale bank van het land besloot daarom de bitcoinhandel te verbieden voor banken en andere financiële instellingen.

Eerder waarschuwden ook al de Banque de France en De Nederlandsche Bank voor de gevaren van de virtuele muntsoort. "De wisselkoers is volatiel en er is geen centrale uitgever die door consumenten waar nodig aansprakelijk kan worden gesteld", schreef DNB. "Ook is het depositogarantiestelsel niet van toepassing."

Bitcoin is een digitale munteenheid en wordt ook wel cryptografisch geld genoemd. Bitcoins worden gecreeërd door steeds complexere wiskundige computerberekeningen. Op dit moment zijn ruim twaalf miljoen bitcoins in omloop. Dat kunnen er maximaal 21 miljoen worden.
pi_134233405
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:31 schreef Tourniquet het volgende:
Nog een column van onze grote vriend hoogleraar Eijffinger.

http://www.metronieuws.nl(...)SrZmlm!SphxRsKoAdvi/

[..]

"hoogleraar" zegt ook niks meer dus.
  vrijdag 13 december 2013 @ 18:53:07 #299
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134233558
Jammer dat die uitspraak uit China nog steeds zo ver uit context word getrokken. En erg slecht vertaald ook.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_134237243
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 18:43 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Jaja. Zo zijn ze . Niet als echt geld classificeren maar wel vermogensbelasting heffen :').
pi_134242541
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')