abonnement Unibet Coolblue
pi_144432436
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:13 schreef Klonk het volgende:
en Fleischmann :P
Als je spoor N hebt, rijd je per definitie geen Märklin.
Alhoewel Minitrix wel onderdeel van Märklin is.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 11 september 2014 @ 20:16:09 #152
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_144432465
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als je spoor N hebt, rijd je per definitie geen Märklin.
Alhoewel Minitrix wel onderdeel van Märklin is.
Geweldig hoe je mij en jezelf verbetert in 1 reactie :D
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_144433389
Is er trouwens al meer bekend over het Digital Faller Car System?
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  vrijdag 12 september 2014 @ 15:21:02 #154
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_144456270
Even een vraagje van een leek. Ik ben een aan het kijken of dit een hobby voor mij kan worden. In het begin zal het dus lekker hollands simpel en goedkoop moeten :P

Op marktplaats zie ik hele partijen Marklin M railsen aangeboden worden voor spot prijzen. Mijn "ik ben een hollander" alarm reageert direct! Voor heel weinig kan je al heel wat rails op de kop tikken. Transformator ook tientje werk en treintjes ook. Prima begin lijkt mij dus.

Goed wat wil ik,
Eerst maar eens beginnen met een simpele baan, lekker knutselen met electrice wissels en beetje landschappen. Eens kijken hoe je 2 treinen tegelijk kan laten rijden en boven al knutselen. Gewoon buitengewoon simpel dus. Als het me bevalt kan ik altijd nog elke keer groter en groter gaan.

Nu ben ik echt een leek op dit gebeid maar weet wel dat de M rails er uit is. Kan je deze rails dan wel later uitbreiden met een nog bestaand systeem van nu?

Of zeggen jullie, gast niet doen maar begin aan........
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_144458534
Ik zou eerst beginnen met C rails, en even nagaan of digitaal rijden iets voor je is gezien je met meerdere treinen tegelijk wilt rijden :)
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  vrijdag 12 september 2014 @ 16:46:43 #156
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_144458986
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 16:30 schreef laffer het volgende:
Ik zou eerst beginnen met C rails, en even nagaan of digitaal rijden iets voor je is gezien je met meerdere treinen tegelijk wilt rijden :)
Digitaal is leuk alleen meteen stuk duurder. Laat ik eerst maar eens kijken of ik het wat vind. Miss domme vraag maar kan ik later niet altijd nog over schakelen naar digitaal met de zelfde rails? Begin ik eerst gewoon met 1 treintje :P

En meteen 2de vraag. Ik zie ook fofo's voorbij komen van een baan met 2 of meer transformators aangesloten. Waar is dat dan?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  Lieve Belg vrijdag 12 september 2014 @ 16:48:29 #157
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_144459022
Pfff, telkens als ik dit topic naar boven zie komen heb ik terug zin om alles eens uit de dozen te halen. Een aantal jaren geleden materiaal gekocht en als een zot op gevlogen, maar was snel bekoeld.

Moet echt nog eens de juiste moment vinden om mij er terug met bezig te houden...
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 12 september 2014 @ 16:52:35 #158
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_144459136
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 16:46 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Digitaal is leuk alleen meteen stuk duurder. Laat ik eerst maar eens kijken of ik het wat vind. Miss domme vraag maar kan ik later niet altijd nog over schakelen naar digitaal met de zelfde rails? Begin ik eerst gewoon met 1 treintje :P

En meteen 2de vraag. Ik zie ook fofo's voorbij komen van een baan met 2 of meer transformators aangesloten. Waar is dat dan?
Als je budget is een probleem is zou ik sowieso niet aan Marklin beginnen, maar een 2-rail merk nemen. Bijvoorbeeld een Roco startset. Dan heb je een leuk digitaal begin, en je kan alle andere merken (behalve Marklin) op dezelfde rails laten rijden.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 12 september 2014 @ 17:58:34 #159
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_144460826
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 september 2014 16:52 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Als je budget is een probleem is zou ik sowieso niet aan Marklin beginnen, maar een 2-rail merk nemen. Bijvoorbeeld een Roco startset. Dan heb je een leuk digitaal begin, en je kan alle andere merken (behalve Marklin) op dezelfde rails laten rijden.
Nou budget is niet de bottleneck, maar eerder hoe snel ik bekoeld ben :D het kan of snel afgelopen zijn of ik vind het zo leuk dat ik er verder mee wil gaan. Daarom dacht ik aan eerst gewoon heel simpel analoog beginnen. Beetje kutten met kabels, treintjes fixen, opknappen enz.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_144462143
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 16:46 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Digitaal is leuk alleen meteen stuk duurder. Laat ik eerst maar eens kijken of ik het wat vind. Miss domme vraag maar kan ik later niet altijd nog over schakelen naar digitaal met de zelfde rails? Begin ik eerst gewoon met 1 treintje :P

Ja.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 12 september 2014 @ 20:22:04 #161
180174 Diemux
People vs Me
pi_144465267
20 en 21 september is er weer open huis bij de NZH Hobbyclub in Haarlem! Van 10:00 tot 16:00 is er van alles te zien! LGB tot N en livesteam tot modelboten.

http://www.nzhhobbyclub.nl
  zaterdag 13 september 2014 @ 18:29:57 #162
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_144490740
Oke als ik ga beginnen is het analoog. De 2de hands markt is daar heel erg groot in en ik kan dan voor relatief weinig geld bekijken of dit echt iets voor mij is. Ik weet ook dat er beperkingen aan zijn maar voor nu is dat niet erg.

Wel is 1 vraag nog niet beantwoord. Ik zie op grotere banen 1 of meerdere transformators staan en meerdere treinen tegelijk rijden. Ik neem aan dat er dan 2 of meerdere banen zijn ( afhankelijk aan aantal transformatoren ) dat je elke baan met elkaar kan verbinden en isoleren door middel van ik neem aan een stroom regelaar?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_144491177
Ja, je maakt dan verschillende onafhankelijke banen. Bij dubbelspoor kan dat bijvoorbeeld vrij eenvoudig.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 13 september 2014 @ 19:08:56 #164
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_144491858
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:43 schreef Wombcat het volgende:
Ja, je maakt dan verschillende onafhankelijke banen. Bij dubbelspoor kan dat bijvoorbeeld vrij eenvoudig.
Dat vermoede had ik al. Maar kan je die banen ook verbinden met elkaar door middel van iets?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_144491959
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:08 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dat vermoede had ik al. Maar kan je die banen ook verbinden met elkaar door middel van iets?
Ja, maar je moet ze wel elektrisch scheiden dmv isoleerschoentjes.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 13 september 2014 @ 19:33:40 #166
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_144492606
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, maar je moet ze wel elektrisch scheiden dmv isoleerschoentjes.
En kan je dat op een 1 of andere manier electrice doen zoals een wissel?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_144493171
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:33 schreef ook_gek het volgende:

[..]

En kan je dat op een 1 of andere manier electrice doen zoals een wissel?
Sorry dat ik het zeg maar....

Waarom zou je rooksignalen gebruiken als je een telefoon hebt ;)
Ga meteen digitaal, en behoed jezelf van al die ellende :)
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zaterdag 13 september 2014 @ 20:20:04 #168
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_144494023
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:55 schreef laffer het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg maar....

Waarom zou je rooksignalen gebruiken als je een telefoon hebt ;)
Ga meteen digitaal, en behoed jezelf van al die ellende :)
Waarom het dubbele betalen en er achter komen dat het toch niet je ding is. Behoud je zelf voor grotere financieel geblunder. <-- dat kan je ook zeggen ;)

Je kan voor 50 a 75 euro een flink start pakket kopen op anoliog gebied en veel experimenteren. Is het niks jammer dan.

Voor de zelfde grote digitaal starten ben je het dubbele of meer kwijt. Is het toch niks flink wat meer geld kwijt.

Dat is de reden. Is het toch wel mijn ding kan ik altijd nog gelijdelijk digitaal gaan en ombouwen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_144494270
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 20:20 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Waarom het dubbele betalen en er achter komen dat het toch niet je ding is. Behoud je zelf voor grotere financieel geblunder. <-- dat kan je ook zeggen ;)

Je kan voor 50 a 75 euro een flink start pakket kopen op anoliog gebied en veel experimenteren. Is het niks jammer dan.

Voor de zelfde grote digitaal starten ben je het dubbele of meer kwijt. Is het toch niks flink wat meer geld kwijt.

Dat is de reden. Is het toch wel mijn ding kan ik altijd nog gelijdelijk digitaal gaan en ombouwen.
Ik bedoel het niet vervelend hoor, begrijp me niet verkeerd :)
Maar als je een beginnetje wilt maken, moet je het gewoon op jouw manier doen natuurlijk.
Het is alleen dat je het al had over meerdere treinen op èèn spoor te laten rijden, vanwaar mijn advies ;)
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_144499520
Als je meerdere treinen op één spoor wilt laten rijden, is digitaal inderdaad de beste optie. Het is wat duurder, maar je bent véél onafhankelijker in het laten rijden van je treinen.
Je kunt idd later omschakelen naar digitaal rijden. Het is dan wel handig als je bij de aanschaf van locs er op let dat ze zijn voorbereid voor digitaal, dan hoef je niet de decoder in de loc te solderen.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 13 september 2014 @ 22:50:44 #171
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_144500962
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 20:26 schreef laffer het volgende:

[..]

Ik bedoel het niet vervelend hoor, begrijp me niet verkeerd :)
Maar als je een beginnetje wilt maken, moet je het gewoon op jouw manier doen natuurlijk.
Het is alleen dat je het al had over meerdere treinen op èèn spoor te laten rijden, vanwaar mijn advies ;)
Oh sorry zo is het niet bedoeld :) Ik wilde alleen weten of en zo ja hoe je meerdere treinen kan laten rijden op een analoge baan. Dit omdat ik het wel zag op foto's.

Kijk dit is ook interesant. Je kan op deze manier treinen "parkeren" ook een makkelijke optie als je met meerdere treinen wilt rijden. Natuurlijk 1 tegelijk maar wel met verschillende combinaties.

http://www.nproject.org/n(...)enkende-wissels.html

[ Bericht 14% gewijzigd door ook_gek op 13-09-2014 22:58:42 ]
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_149153346
Hoi ik zie al dat er niet echt fanatiek wordt gepost in dit topic, maar ik had een vraagje en ik hoopte dat er misschien iemand was die mij daarbij kon helpen :@...

Weet een van jullie misschien waar je pressfix kunt kopen/bestellen in nederland? Dit is ivm het schilderen van wagonnetjes :@.
The Enrichment Center is required to remind you that you will be baked, and then there will be cake
  Designer woensdag 28 januari 2015 @ 21:54:53 #173
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_149153508
quote:
11s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:50 schreef pixelbitty het volgende:
Hoi ik zie al dat er niet echt fanatiek wordt gepost in dit topic, maar ik had een vraagje en ik hoopte dat er misschien iemand was die mij daarbij kon helpen :@...

Weet een van jullie misschien waar je pressfix kunt kopen/bestellen in nederland? Dit is ivm het schilderen van wagonnetjes :@.
Oké, hier had ik je niet verwacht.
🐙
pi_149154358
quote:
10s.gif Op woensdag 28 januari 2015 21:54 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Oké, hier had ik je niet verwacht.
Ons geheimpje goed :@?
The Enrichment Center is required to remind you that you will be baked, and then there will be cake
  Designer woensdag 28 januari 2015 @ 22:18:22 #175
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_149154496
quote:
11s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:15 schreef pixelbitty het volgende:

[..]

Ons geheimpje goed :@?
Goed. Ons geheimpje. Op een openbaar forum. This will end well.
🐙
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')