abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 december 2013 @ 21:51:24 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_133858704


en hier weer verder!
in de haak.
  maandag 2 december 2013 @ 21:52:15 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_133858758
mijn laatste post in de herhaling:
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:50 schreef trui het volgende:
de angst dat hij 'het criminele pad' op gaat heeft toch niet direct met 'gebrek aan opvoeding' te maken, livelink? Volgens mij voeden jullie wel degelijk op, maar het is wel zo dat je je handen vol hebt aan het Job zo goed mogelijk laten doorkomen van de dag. Veel verder vooruitkijken is vrijwel onmogelijk op het moment. En je hebt zelf ook heel wat zorgen over hoe 't met Job verder zal gaan. Balen dat je nog even op medicatie moet wachten, het lijkt me ook echt wel heel zinnig om alles iets beter hanteerbaar te maken. Zowel voor hemzelf als voor jullie. Wat lijkt me dat toch lastig als je man daar zo anders over denkt. Je zou 't 'm toch bijna even lekker alleen uit laten zoeken.
in de haak.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 december 2013 @ 22:00:53 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_133859127
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 21:15 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Waarom moeten ouderen eerst? :@
omdat kinderen makkelijker kunnen staan?? :?
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:34 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat lijkt me een regel uit begin 1900 :{

hoewel ik opstaan voor een oudere in de bus wel weer gepast vind.
dit. en als je 1+1 optelt, kun je zelf ook wel begrijpen dat als kinderen in de bus moeten opstaan voor ouderen, ze diezelfde ouderen ook voor moeten laten gaan bij het instappen in de bus.

in de éne situatie voorrang geven, ook in de andere situatie voorrang geven. Duidelijkheid. Daar draait alles om.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  † In Memoriam † maandag 2 december 2013 @ 22:15:09 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133859723
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 22:00 schreef DJMO het volgende:

[..]

omdat kinderen makkelijker kunnen staan?? :?

[..]

dit. en als je 1+1 optelt, kun je zelf ook wel begrijpen dat als kinderen in de bus moeten opstaan voor ouderen, ze diezelfde ouderen ook voor moeten laten gaan bij het instappen in de bus.

in de éne situatie voorrang geven, ook in de andere situatie voorrang geven. Duidelijkheid. Daar draait alles om.
nou sorry hoor, maar die logica gaat geheel aan me voorbij.
pi_133859999
He wat een "naar" zeggen van de psych livelink.
jullie doen toch jullie volste best om Job op te voeden.
hopelijk binnenkort duidelijkheid over de medicatie.

hoe ging Sinterklaas gisteren eigenlijk?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_133860003
Ehm, wat een geneuzel... :?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 2 december 2013 @ 22:29:37 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133860481
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 22:20 schreef _Bar_ het volgende:
He wat een "naar" zeggen van de psych livelink.
jullie doen toch jullie volste best om Job op te voeden.
hopelijk binnenkort duidelijkheid over de medicatie.

hoe ging Sinterklaas gisteren eigenlijk?
Ze bedoelde het denk ik niet echt naar en ze heeft wel een punt. Het is wat Trui zegt, die zorgen heb ik zelf ook wel. Ik zie alleen niet echt een oplossing hiervoor. De psychiater zoekt het in uithuisplaatsing, maar volgens mij is dat echt geen garantie dat het wel goed zal gaan later. Los van het feit dat het volgens mij uberhaupt geen optie is met alle bezuinigingen.

Als het later met Job fout gaat, kan niemand me verwijten dat ik niet op tijd aan de bel heb getrokken, maar de vraag is of iemand bij machte is om het tij te keren. En op dit moment denk ik dat ik zelf daar de beste kaarten voor heb.

Sinterklaas ging gisteren best goed. Alleen kon hij vervolgens 's avonds weer niet slapen. En nu is de surprise voor school de grootste ellende. Dat wordt nog wat deze week.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_133860503
Wie heeft er ervaring met tangles?
ik zit te twijfelen om er 1 aan te schaffen voor Roy.
Op school vind hij het fijn,en geeft het hem rust

maar werkt dat thuis ook,want zitten en rust Kent hij niet.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 2 december 2013 @ 22:30:52 #9
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_133860530
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 22:00 schreef DJMO het volgende:

[..]

omdat kinderen makkelijker kunnen staan?? :?

[..]

dit. en als je 1+1 optelt, kun je zelf ook wel begrijpen dat als kinderen in de bus moeten opstaan voor ouderen, ze diezelfde ouderen ook voor moeten laten gaan bij het instappen in de bus.

in de éne situatie voorrang geven, ook in de andere situatie voorrang geven. Duidelijkheid. Daar draait alles om.
Ook niet altijd waar. Ik heb een kind die wat mankeert. Er zijn bejaarden die makkelijker kunnen staan dan hij. En zo heb je overal wel uitzonderingen op regels.

Livelink wat een botte opmerking van die psych :{ Was het iemand die je al langer kent, of was dit een eerste gesprek?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_133860582
Pfff Livelink... ze signaleren vanalles, maar ik heb nou niet het idee dat ze vervolgens ook de stap zetten om mee te denken (lees nu je laatste post, maar dan klinkt het nog niet alsof er heel erg meegedacht wordt...). Hoe lang moet je nu wachten voordat Job terecht kan bij die psychiater? Dat kan toch hopelijk wel een beetje vlot he... :{.

Sterkte :*, ik zou willen dat ik een soort toverstafje had ofzo... :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † maandag 2 december 2013 @ 22:32:56 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133860630
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 22:30 schreef _Bar_ het volgende:
Wie heeft er ervaring met tangles?
ik zit te twijfelen om er 1 aan te schaffen voor Roy.
Op school vind hij het fijn,en geeft het hem rust

maar werkt dat thuis ook,want zitten en rust Kent hij niet.
L heeft er vanavond toevallig een van me gekregen.
ik hoop dat ik nu geen versnipperde papiertjes en gummetjes meer uit het vloerkleed hoef te stofzuigen.
  maandag 2 december 2013 @ 22:33:08 #12
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_133860639
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 22:15 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nou sorry hoor, maar die logica gaat geheel aan me voorbij.
Ik ben vader van een autistische knul van 14 jaar.
Ik heb hem van jongs af aan geleerd om ouderen altijd voor te laten gaan, dus dat begrijpt hij nu ook.
Dan moet er geen onderscheid zijn in verschillende situaties, want dan wordt het onduidelijk. Zo'n kind snapt niet waarom het op het ene moment wel moet en op een ander moment weer niet.
Gewoon duidelijkheid dus :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  maandag 2 december 2013 @ 22:35:09 #13
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133860720
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 22:30 schreef _Bar_ het volgende:
Wie heeft er ervaring met tangles?
ik zit te twijfelen om er 1 aan te schaffen voor Roy.
Op school vind hij het fijn,en geeft het hem rust

maar werkt dat thuis ook,want zitten en rust Kent hij niet.
Job had een tangle waar hij niet naar omkeek, maar hij heeft laatst een nieuwe gekocht met een andere 'huid'. Eentje die wel lekker aanvoelt. Het bleek nu dat de andere niet lekker voelde. En thuis gebruikt hij hem nu ook.

Deze had hij, maar die voelt dus niet lekker.


En deze heeft hij nu en dat voelt kennelijk wel lekker

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 2 december 2013 @ 22:45:15 #14
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_133861132
De onderste heeft Roy op school ook.
Roy is sowieso nu erg van het voelen,alles vastpakken, wrijven,tegen zijn wang of hand houden,verschillende dingen zoeken en voelen.
mooi om te zien dat die intresse er nu is.

heb ook een plank gemakt waar allemaal verschillende voel dingen opgeplakt zitten.
een stuk schuurmat,een paar bladeren,verschillende structuur papiertjes,doekjes zacht en ruw (zeem)
daar is hij nu ook veel mee bezig.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_133861598
Bar, als die tangles op school werken, zou ik het thuis ook proberen, je weet maar nooit... gatanties krijg je niet natuurlijk. Of kan je misschien aan school vragen of je er voor het weekend 1 zou kunnen lenen om te kijken of het wat lijkt voor thuis (geen idee of dat kan)

Ik ga me morgen even laten voorlichten over de gang van zaken mbt het sintfeest donderdag. Even horen hoe het eruit gaat zien, zodat ik het met M kan doorspreken. Want ze vind het wel spannend allemaal. Ik vroeg vandaag of het "leuk spannend" of "vervelend spannend" voelt. Ze zei dat het leuk spannend is, we zullen zien.
Ik zat vanmorgen een filmpje te kijken van autismetv met een moeder met 2 dochters met asperger die hun sinterklaasfeest zo vieren dat het allemaal overzichtelijker is. Zaten best punten in waar ik iets mee kan. Ik heb ook al met de juf afgesproken dat als M. teveel last van spanning heeft of zich niet lekker voelt, ze me gelijk belt en niet gaat afwachten. Want dan haal ik M. gewoon op.

Verder gaat het eigenlijk best ok met M. we zijn nu door de huisarts (ze wordt zo iel en blijft steeds verkouden) naar de diëtiste gestuurd om eens te kijken of zij ons nog wat tips heeft om te zorgen dat M. iets meer binnen krijgt, zodat ze een beetje reserve kan opbouwen, want ze is nu wel erg ieletjes aan het worden, ze heeft geen reserve zeg maar. Bloed geprikt, daar hoor ik donderdag uitslag van. Maar de arts vond haar behalve iel, er wel gezond uitzien. Dus we verwachten geen rare uitslagen ofzo. En dan volgende week diëtiste.

Op school doet ze het qua leren heel goed, ze is ligt qua taal erg voor en ze kreeg al extra werk, maar dat is nu weer een ander boekje, weer een stapje verder, geworden. Ben benieuwd of ze daar ook zoveel plezier in gaat hebben.
Ook het rekenen heeft ze ontdekt :). Sociaal gezien gaat het wel, ze hebben maatjeswerk, maar dat gaat niet van harte, maar juf probeert het wel goed te begeleiden (ik vind het zo prettig dat ze een juf heeft die er alert op is!).

En thuis met zusje I. gaat ook steeds beter samen, dat is wel fijn O+. Ze leren allebei wat meer rekening met elkaar te houden, kunnen volgens mij nog heel wat van elkaar leren. En I. verbaast me best wel eens door haar begrip en flexibiliteit O+.
Met vriendinnetjes ligt het heel erg aan met wie ze speelt, laatst echt een vriendinnetje gehad dat met haar ziel onder haar arm liep hier omdat M. zo bleef hangen in "haar spel" waar ik haar ook niet echt uit kon krijgen. Ik weet dan ook niet zo goed hoe ik dat dan wel kan begeleiden...

Maar goed al met al best positief :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 3 december 2013 @ 06:56:43 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133867033
Klinkt inderdaad overwegend positief, Nijna! Fijn dat ze het zo goed doet op school en met haar zusje.

Dat iele is bij Job ook een probleem. De psychiater zei vandaag nog tegen me dat hij waarschijnlijk beter in zijn vel zou zitten als hij wat meer zou eten. Ik merk inderdaad dat Job echt niet te hebben is als hij honger heeft. Maar juist dan weigert hij helemaal te eten. Op school onderkennen ze dat probleem en daar mogen de kinderen de hele dag door in de klas hun eten al opeten. Zodra ze honger hebben mogen ze eten en hoeven niet te wachten tot een pauze.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:48:27 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_133868902
Livelink, als je nou zeker wist dat er wel een goede uithuisplaatsings optie voor Job te vinden was, zou je het dan wel overwegen? Ik begrijp goed dat je 't liever in eigen hand houdt hoor, maar alles bij elkaar is 't toch wel een heel zware last voor jullie als gezin. En soms kan een zo'n uithuisplaatsing toch ook echt veel goeds opleveren voor alle partijen. Maar dat hebben jullie ook al eens meegemaakt, dus hoef ik je dat misschien helemaal niet te vertellen. Het lijkt me een ontzettend moeilijke afweging om te maken. Vooral als je dus niet precies weet wat voor plaats er dan zou kunnen worden gevonden voor Job. Kon de psychiater daar nog wat concreets over zeggen, over de mogelijkheden die er zijn?
in de haak.
pi_133870024
Zou het een mogelijkheid zijn om hem evt een deel van de week uit huis te plaatsen? Dus bijv van zondag t/m woensdag ergens anders, en donderdag t/m zaterdag thuis? Of wordt dat te onrustig voor hem?
Misschien wel lastiger voor jezelf, als er een derde partij bijkomt met wie je de opvoeding op een lijn moet houden continu.
pi_133870999
Livelink, ik heb het idee dat M. het niet echt voelt dat ze honger heeft ofzo. Alhoewel snoep er wel in gaat, maar dat proberen we echt binnen de perken te houden.
Onze jongste die moet echt wel op tijd eten, die wordt gewoon hondsberoerd, die geef al ik expres een cracker mee voor in de pauze naast haar fruit, want anders redt ze het niet de ochtend en komt ze misselijk uit school. En dan nog eten is niet fijn.
In dat opzicht mooi dat het bij Job de hele dag kan, eten!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:09:13 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133882329
Poemojn en Trui, tot voor kort was ik best wel voor opvang (al dan niet gedeeltelijk). J. was pertinent tegen. Ik merk alleen dat er bij mij een soort ommekeer is ontstaan. Ik heb nu al een jaar geen opvang meer en ik heb nu geen taxi meer en ik merk nu dat het rust geeft dat ik er altijd ben voor Job.
Rust voor Job, maar ook voor Katja.

En nu zie ik niet meer de noodzaak voor uithuisplaatsing of logeeropvang. Toen ik het nodig had, was het er niet en nu heb ik het niet meer nodig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:38:01 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_133883231
Ik kan me er wat bij voorstellen, Livelink. Maar ik zou je soms ook wel wat rust en ruimte gunnen voor jezelf.
in de haak.
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:23:08 #22
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_133884766
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:38 schreef trui het volgende:
Ik kan me er wat bij voorstellen, Livelink. Maar ik zou je soms ook wel wat rust en ruimte gunnen voor jezelf.
Precies, dit. Het lijkt misschien ideaal voor Job en Katja, maar jij bent meer dan alleen moeder/verzorger. Als je dit vol wilt blijven houden, heb je ook tijd en aandacht voor jezelf nodig. :*
  donderdag 5 december 2013 @ 07:13:33 #23
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133934117
Storm, Sinterklaas en een beoordelingsgesprek. Kan deze dag nog slechter zijn qua combinatie?
Nu zit ik in de situatie dat ik Job niet naar school krijg. Nu zit ik met een dilemma. Job niet naar school laten gaan en daarmee storm en sinterklaas (surprises!) ontlopen, maar dat houdt ook in dat ik weer vrij moet nemen, mijn beoordelingsgesprek af moet zeggen en het kind dat de surprise voor Job heeft gemaakt moet teleurstellen :{

Aan de andere kant is de kans groot dat Job de surprise van iedereen gaat verpesten als ik hem toch dwing naar school te gaan. En eigenlijk hadden we al om 07.00 de deur uit moeten zijn, dus het gaat hier nu al mis.

Klote feestdagen@!!@!WWE
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 5 december 2013 @ 07:15:42 #24
386633 Adnap
I love Life !
pi_133934132
Livelink soms zou het fijn zijn om deze maand over te kunnen slaan. Sterkte meid ik weet geen oplossing helaas meer dan je verhaal lezen kan ik helaas niet doen
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  † In Memoriam † donderdag 5 december 2013 @ 07:16:10 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133934136
en toch gaan met job en surprise, maar job verzekeren dat als het niet gaat, hij mee terug mag?
  donderdag 5 december 2013 @ 08:18:58 #26
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133934595
Ik heb het tot de bushalte gered, maar zit nu toch weer thuis. Als ik hem nu laat gaan, gaat hij het voor iedereen verpesten. Ik baal verschrikkelijk en ik hoop dat de juf het kan uitleggen aan degene die voor Job de surprise heeft gemaakt. Ik hoop eigenlijk nog op een opleving van Job en dat ik hem alsnog in een beter humeur krijg en hem toch kan brengen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_133934771
Livelink wat lijkt me dit moeilijk.
als ik kom spoelde ik de decembermaand snel door.
:*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_133935402
Livelink, wat moeilijk... en wat een spagaat zit je in. Feestdagen en onrust :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_133939599
😁 we hebben groen licht van de gemeente om de aanpassing in huis te maken. (dat hadden we al eerder,maar niet voor het geen wat we wilden en veilig genoeg is voor Roy) zo de tussenpersoon bellen en dan is het heel snel geregeld. Iedereen wachte op deze brief.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 5 december 2013 @ 12:32:13 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133939689
Wat voor een aanpassing gaat het worden, Bar? Super dat jullie groen licht hebben. Hoe ging de Sinterklaasviering?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_133939774
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 08:18 schreef livelink het volgende:
Ik heb het tot de bushalte gered, maar zit nu toch weer thuis. Als ik hem nu laat gaan, gaat hij het voor iedereen verpesten. Ik baal verschrikkelijk en ik hoop dat de juf het kan uitleggen aan degene die voor Job de surprise heeft gemaakt. Ik hoop eigenlijk nog op een opleving van Job en dat ik hem alsnog in een beter humeur krijg en hem toch kan brengen.
Mijn ervaring met kinderen die naar een speciale school gaan is dat ze vaak juist heel goed kunnen omgaan met de bijzondere kanten van hun klasgenootjes, juist omdat iedereen in de klas wel "iets" heeft. hopelijk geld dat voor t surprisekind ook en snapt ie prima dat job zijn surprise morgen meeneemt :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_133939830
Een hoger soort van hek maar dan minder hekkerig(Roy is geen beest immers) dan polestering tegen de wanden,lexaan tegen het kozijn.
en stootkussens.

sinterklaasviering was geslaagd,Roy heeft het heel leuk gedaan,mee gedanst echt een showtje weggeven aan Sinterklaas.heeft de Pieten geholpen met strooien.
en nu zitten ze frietjes te eten met zijn allen.
was weer leuk geregeld,Sinterklaas kwam per bakfiets aan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_134000530
M. heeft het sinterklaasfeest op school helemaal meegemaakt. Vorig jaar kon ik haar ziek van de spanning ophalen. Het liep ook nog even anders omdat haar eigen leerkracht onverwacht weg moest, maar de bekende stagiaire was er en een invaljuf en dat ging ook goed.
Ze was wel gespannen en ik had haar ook gezegd dat als het niet meer "leuk spannend" was, dat ze dat dan aan moest geven. Maar dat is niet nodig geweest :).
Stagiaire koppelde vandaag wel even terug dat ze inderdaad wel gespannen was geweest, maar dat het wel heel goed was gegaan, die indruk had ik zelf ook wel gezien hoe ze was toen ik haar ophaalde, maar altijd goed om even te horen.

En vandaag kreeg ze haar eerste uitnodiging voor een feestje. En hoewel we tot nu toe best terughoudend zijn geweest met aan andere ouders vertellen dat er toch wat dingen zijn die bij M. wat anders kunnen lopen. Lijkt me dit wel een moment om toch wat meer openheid te geven.
Ik wil sowieso even vragen of ze ergens heen gaan of dat ze thuis blijven en hoeveel kinderen er komen. En dan toch vertellen dat het kan zijn dat ze even behoefte heeft aan wat "rust", dus dat als ze zich terugtrekt, ze haar ook even laten.
Ze heeft daar al wel vaker gespeeld en dat gaat wel goed, maar dan zijn ze met zn 2-tjes en dat is toch anders. Alhoewel ze wel een leuke klik hebben samen.
Ik vind het wel een beetje spannend, ik denk dat die moeder wel goed zal reageren, maar toch... ;)
Eerste stapjes zijn altijd lastig he... ;). Maar ik gun M. een leuk feestje en dan denk ik dat dit soort dingen gewoon wel handig zijn om te weten als ouder van de jarige.

Iemand nog andere tips? Ik denk namelijk dat het vooral dat rustmoment is wat ze misschien zullen merken. Maar misschien ook haar onmacht = boze grom noemen als ze teveel op haar huid wordt gezeten?!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 7 december 2013 @ 09:44:32 #34
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134010901
Ik zou nog je telefoonnummer geven en zeggen dat ze gewoon moeten bellen als het niet meer gaat, Nijna.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_134012511
Dat in elk geval!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 7 december 2013 @ 12:25:48 #36
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134013038
En met M. dan ook de afspraak maken dat als het echt niet gaat, er gebeld kan worden en dat er op dat moment ook niet meer geprobeerd zal worden haar over te halen toch te blijven. Zodat ze daar zekerheid over heeft.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 7 december 2013 @ 14:54:45 #37
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134016521


[ Bericht 100% gewijzigd door livelink op 07-12-2013 15:10:19 (klaagverhaal) ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_134016963
het lukt je al jaren en jaren om de boel draaiend te houden livelink, ondanks een heleboel tegenslag en tegenspoed :* logisch toch dat je na zo'n week moe en depri bent ;( ik wou dat ik je ergens mee kon helpen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_134017382
Ach Livelink :*
pi_134018063
Livelink, echt meid, respect voor jou. Kan me alleen maar proberen voor te stellen hoe je je voelt. Ik hoop dat je iemand hebt waar jij zelf terecht kunt met je verhaal, een plek om te ontspannen :*
Met een meidenkwartet
  Jubileum moderator zaterdag 7 december 2013 @ 15:56:37 #41
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_134018329
Lieve lieve Livelink *;
Bestaat er een mogelijkheid dat jij er even tussen uit gaat? Ik denk werkelijk doordat jij steeds de boel redt, op de rit houdt, het inzicht bij je man ontbreekt.
Laat het eens klappen, hoe sneu dat ook is. Job zal er niets van over houden, en aan Katja is het uit te leggen. Maar op de een of andere manier is de noodzaak niet zo hoog, of lijkt zo hoog, omdat jij continue de situatie plooit. En dat is prijzenswaardig, maar nu is wat anders nodig.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 7 december 2013 @ 16:35:45 #42
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134019463
livelink, ik weet niet wat er stond, maar ik kan het wel redelijk inschatten, denk ik.
en dat is absoluut geen klaagverhaal. ik 'ken' je niet anders dan als iemand die constant de boel weer vlottrekt en zichzelf compleet wegcijfert.

en verder zie bericht hierboven van lois.
  zaterdag 7 december 2013 @ 19:01:18 #43
386633 Adnap
I love Life !
pi_134022990
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 15:56 schreef Lois het volgende:
Lieve lieve Livelink *;
Bestaat er een mogelijkheid dat jij er even tussen uit gaat? Ik denk werkelijk doordat jij steeds de boel redt, op de rit houdt, het inzicht bij je man ontbreekt.
Laat het eens klappen, hoe sneu dat ook is. Job zal er niets van over houden, en aan Katja is het uit te leggen. Maar op de een of andere manier is de noodzaak niet zo hoog, of lijkt zo hoog, omdat jij continue de situatie plooit. En dat is prijzenswaardig, maar nu is wat anders nodig.
Dat ja, jij doet wat je kunt maar je hebt wel de hulp,steun en inzicht van je man nodig
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_134033561
Ik heb het niet gelezen livelink, maar ik kan me wel vinden in het schrijfsel van Lois!

Lieve livelink, sterkte :*.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_134151813
Vandaag een lastige situatie gehad. Zo moeilijk om Merlijn uit een boze bui te krijgen. Weer oorzaak onduidelijkheid en niet eerlijk van de juf/klasgenootje. Hij is de helper deze week. Dat betekend dat hij schoon moet maken, meestal klas even vegen. Alleen dat hoeft niet alle dagen even goed. Op dinsdag hoeft er niet of een beetje te worden gepoetst. Dat was voor Merlijn even onduidelijk aangezien het andere hulpje al gingen en Merlijn gewoon ging poetsen tot hij weg werd gestuurd door de juf. Vandaag voelde Merlijn zich niet geroepen om mee te helpen, want hij had gisteren al gedaan, andere hulpje niet. Hij moest toch vegen van de juf en toen werd hij boos. Heeft goed een half uur geduurd.

Boos is met uithalen schreeuwen en roepen, grommen. Kortademig worden en uiteindelijk ook gaan hyperventileren. Gewoon praten kreeg ik hem er niet uit, ik drong niet door. Hij bleef verkeerd ademen, zo eng. Heb hem in zijn gezicht geslagen, doorelkaar geschud, maar niets leek hem te bereiken. Wel uitgelegd later waarom ik dat deed en hij begreep het wel. Hij flipte helemaal. Het ergste is dat ik het herken, alleen deed had ik dat soort buien meestal in mijn uppie. Ook nog wel eens gehad toen ik 19 was ofzo. Gewoon helemaal die controle kwijt raken door iets dat gebeurd maar niemand die je erbij kan krijgen. Ik liep meestal even weg in zo een geval tot ik weer rustig was. Bij Merlijn zie ik hetzelfde, misschien wel erger.

Uiteindelijk gaf hij aan dat als het duidelijker was wanneer wat moest gebeuren en of het moest gebeuren, want hij wist het niet, het makkelijker was geweest. Pfff, wat een gedoe.
pi_134153124
Ik vind het wel knap dat hij het aan kan geven, weliswaar achteraf, maar het is te hopen dat juf er ook wat mee kan!
Maar heftig om je kind zo van de leg te zien... :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 12 december 2013 @ 21:45:09 #47
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134206335
Randa, heftig zo'n woedeaanval als hij ook nog gaat hyperventileren.

Voor degene die mijn klaagverhaal nog hadden gelezen een kleine update; inmiddels is de lucht hier wel geklaard en zijn er wat dingen uitgepraat. Gevolg is dat J. gisteren met Connexxion en de gemeente is gaan praten en dat Job na de kerstvakantie naar een andere taxi gaat. Dingen waar ik de energie niet voor had, maar ik ben wel heel blij dat we een nieuwe kans krijgen met de taxi. Hopelijk gaat het goed.
En maandag heeft J. een afspraak met de psychiater om over de medicatie te praten. Dus ook dat is positief.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 12 december 2013 @ 21:52:05 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134206716
goed nieuws Livelink! en dat de spiraal zich nu eens positief naar boven mag gaan bewegen voor jullie (en voor iedereen hier!)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_134216137
Livelink, dat klinkt positief! Fijn!

Ik ben gisteren met M. bij de diëtiste geweest. Ze krijgt dus te weinig binnen, maar al met al valt het me nog redelijk mee wat er toch nog ingaat.
Een paar tips gekregen, ze krijgt bv wat weinig zuivel binnen. Over een paar maanden weer op controle.
Ze zei dat het vaak toch ook kan samenhangen met de ass, het minder goede eten.
En dat we toch maar moesten proberen haar wel te laten proeven zodat ze aan smaken kan wennen, deden we ook al.
Wel weer wat gerustgesteld, ik heb een lijstje met wat ze zoal binnenkrijgt op een dag en als ik daar de multivitamine die ze elke dag krijgt bij meeneem komt ze qua dingen als ijzer e.d. toch aardig in de richting. Al met al denk ik een nuttig bezoekje.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 december 2013 @ 09:24:57 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134216217
en gewoon eens een plakje kaas tussendoor laten snoepen Nijna?? Mijn kinderen drinken nauwelijks melk (jongste lust het niet eens :') ) maar ze zijn dol op kaas, dus ik geef met regelmaat gewoon een plak kaas als tussendoortje.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 13 december 2013 @ 09:31:15 #51
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134216308
Oh wat fijn Livelink. Wat jammer dat je eerst zo diep moet gaan om de boodschap over te krijgen. Ik hoop dat dit de weg omhoog is voor jullie allemaal. :*


Nijna, noten (amandelen en walnoten enzo) bevatten veel calcium. Zou M die wel eten denk je? Buiten dat ze ook lekker wat calorieen bevatten. Als je die durft te geven en ze eet ze heb je weer wat toe te voegen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134243354
Buurvrouw, noten hebben we geprobeerd , maar na een halve vind ze dat niet lekker meer, ik weet niet of het de structuur is of de smaak...
We gaan nu in elk geval uit school 's middags een bakje yoghurt/vla aanbieden. Dat gaat er vrij makkelijk in (een boterham duurt eeuwen).
DJMO, stukjes kaas krijgt ze wel, dat wil ze ook regelmatig wel op brood :).
Ik vind het jammer van de noten, maar we blijven het af en toe proberen, misschien went ze er wel aan...

Morgen haar eerste feestje... ze blijven daar thuis en ze gaan oa knutselen en dat vindt ze leuk om te doen. En ik heb genoemd dat ze zich soms even wat terug kan trekken en ze haar dan maar even moeten laten.
Ze heeft een knutsel gemaakt voor de jarige job en we hebben een cadeautje gekocht. Gaat vast in goede aarde vallen, want het heeft allebei met zijn lievelingsonderwerp te maken ^O^ . Ik ben benieuwd.

[ Bericht 31% gewijzigd door Nijna op 13-12-2013 22:02:41 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 14 december 2013 @ 20:15:05 #53
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134268569
Hoe is het feestje gegaan, Nijna?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_134271120
Ze kwam behoorlijk afgedraaid thuis, maar ze heeft het wel naar haar zin gehad :D. Dus ik denk dat we kunnen stellen dat het geslaagd was!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_134271424
Fijn Nijna
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 15 december 2013 @ 22:26:56 #56
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134310765
Fijn Nijna, dat het zo goed is gegaan.

Job gaat morgen weer mee met de taxi. Ik ben er behoorlijk zenuwachtig van, eerlijk gezegd. Het was ook wel heel erg fijn om het weer zelf in de hand te hebben en nu moet ik het weer uit handen geven.
Mijn verwachtingen zijn ook laag. Ik verwacht eigenlijk niet dat het nu wel goed zal gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 15 december 2013 @ 22:34:13 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134311092
Gaat die medicatie er nog komen, livelink?
in de haak.
  zondag 15 december 2013 @ 22:51:19 #58
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134311780
Morgen heeft J. een afspraak met de psychiater hierover. Ik durf geen voorspelling te doen over de uitkomst van dat gesprek.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 15 december 2013 @ 23:27:31 #59
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134313357
Ah, spannend. Ik hoop dat hij zich laat overtuigen!
in de haak.
  maandag 16 december 2013 @ 04:51:35 #60
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_134317777
Spannende dag Livelink. Ik duim voor je.
  maandag 16 december 2013 @ 08:05:08 #61
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_134318253
Succes vandaag Livelink!
pi_134319116
Spannende dag Livelink! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 16 december 2013 @ 10:03:01 #63
386633 Adnap
I love Life !
pi_134319698
En ? Hoe is het gegaan vanmorgen ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 16 december 2013 @ 14:16:11 #64
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134327905
Vannacht kon hij niet slapen, dus ik zat al vanaf 03.00 met hem op. Vanochtend om 07.00 was ik de wanhoop nabij, maar hij is met de taxi gegaan en de rit was goed gegaan. Op school was hij wel weer erg druk. Nu benieuwd hoe de weg terug gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_134345635
:* livelink, fijn dat de heenweg goed is gegaan! Hoop dat de terugweg ook gelukt is!
En hoe was het bij de psychiater?
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 16 december 2013 @ 22:06:40 #66
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134346416
Terugweg ging beduidend minder, hij was heel erg druk geweest. En de reis duurt ook weer erg lang.
's ochtends om 07.15 de deur uit en om 08.40 op school. Dat is voor Job ook stress. School begint om 08.45 en hij wil graag 's ochtends nog even op het schoolplein spelen. Dat kan nu dus niet.
Ik heb hele gemengde gevoelens over de taxi, maar we geven het nog steeds een kans.

Psychiater ging goed. J. is akkoord gegaan met medicatie. Met het pilletje wat hij nu krijgt en wat hij eerder heeft gehad slaapt hij beter, eet hij beter en heeft hij net wat minder problemen met de overgangen. Job was er zelf erg blij mee in ieder geval.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_134346727
Ook al zo vroeg de deur uit smorgens,en dan ook weer laat thuis.
kan Job niet wat later opgehaald worden?

wel fijn dat Job akkoord gaat met medicatie,ik hoop dat het wat rust bij allemaal brengt.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 16 december 2013 @ 22:14:04 #68
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134346861
We wonen een beetje in een uithoek, helaas. Toen ik Job zelf bracht ging ik om 07.00 de deur uit en was hij om 08.15 op school. Dat half uurtje op het schoolplein vond hij heerlijk. Ik heb nu met hem afgesproken dat ik hem 1 dag per week nog steeds zal brengen en halen.

Sowieso zal volgend jaar vast het laatste jaar taxi worden. De gemeente wil van het leerlingenvervoer af en wil bijvoorbeeld dat de ouders bij toerbeurt zelf een aantal kinderen naar school gaan brengen.

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om naast Job nog andere leerlingen naar school te moeten brengen met de bus of om Job over te laten aan andere ouders.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 16 december 2013 @ 22:18:41 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134347169
hoera voor de pil! en wat een lange reis zeg, ik kan me voorstellen dat dat extra belastend is.
in de haak.
pi_134347196
Dat snap ik wel,even nog gezellig de speelplaats op,ipv uit de taxi en bijna gelijk de klas in.

waar jullie wonen is toch geen uithoek? Waar zit J op school?

hier hoorde ik vanmiddag dat Roy niet meer om 8uur opgehaald mag worden,want hij zit te lang in de taxi.
beetje appart want dat komt niet van het bedrijf,maar van een andere school en niet die van Roy.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 16 december 2013 @ 22:21:58 #71
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134347367
Hoe lang zit Roy dan in de taxi. Ik begreep dat er wel regels aan de reistijd verbonden zijn, maar 1,5 uur was nog net binnen de marge.
Job zit in Utrecht op school, maar de taxi gaat niet rechtstreeks van ons naar Utrecht. Die doet nog wat andere plaatsen aan onderweg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_134347614
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:21 schreef livelink het volgende:
Hoe lang zit Roy dan in de taxi. Ik begreep dat er wel regels aan de reistijd verbonden zijn, maar 1,5 uur was nog net binnen de marge.
Job zit in Utrecht op school, maar de taxi gaat niet rechtstreeks van ons naar Utrecht. Die doet nog wat andere plaatsen aan onderweg.
ik heb geen idee heel eerlijk,ze beginnen om kwart voor 9. Dus max 3kwartier vermoed ik.
heb dat eigenlijk nog nooit gevraagd.

ik heb dat trouwens ook gehoord over dat de taxi afgeschaft word,en dat je samen moet reizen idd.
ze zijn wel druk aan het zoeken voor oplossingen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † maandag 16 december 2013 @ 22:50:08 #73
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134348965
ik had vanavond ouderavond.
als eerste had ik de leraar aardrijkskunde op mijn lijstje.
het werd een nogal byzonder gesprek zal ik maar zeggen.
de man vertelde dat L. voornamelijk in zijn eigen wereldje zit, en weinig contact maakte in de klas.
vervolgens zei hij dat hij hem nogal bozig over vond komen en dat hij eigenlijk niks met hem kon.
in de klas gaf hij hem maar geen beurt, want dat vond hij nutteloos.
eerlijk gezegd was ik nogal overdonderd door die mededelingen en het volgende gesprek (nederlands) ging ik nogal opgefokt in en ik ging al in de ankers voordat het goeie mens kon beginnen.

ze had echter een heel ander verhaal. ze vond L. vriendelijk, een lieve jongen en ze noemde hem zelfs schattig. ik mocht het verklooide proefwerk van laatst inzien en ik kreeg het zelfs mee (voor een dag, terwijl dat eigenlijk absoluut niet mag)
over dat gesprek had ik nog wel een goed gevoel.

het gesprek daarna met de mentor had ik vorige week al uitgebreid telefonisch gehad, dus eigenlijk hadden we die laten vervallen, maar ik ben alsnog even haar langsgegaan en heb mijn verhaal gedaan over de aardrijkskundeleraar.
we hebben het daarna nog even over L. zelf gehad en ze vroeg hoe het met hem ging. ik zei hij is vreselijk moe en zo aan vakantie toe. ze zei dat ze zelf ook al had gemerkt hoe moe hij is en vroeg of ze hem de toets duits voor donderdag wel moest laten maken.
we hebben afgesproken dat hij het wel gaat doen, omdat hij anders misschien van slag kan raken doordat er plotselinge veranderingen zijn en mocht het misgaan, mag hij het na de vakantie overdoen.

en na de vakantie gaan we met zijn allen bespreken wat er moet gebeuren.

ik heb in elk geval al besloten dat L. niet meer om 9 uur naar bed gaat. dat moet eerder, want hij trekt het echt niet. mijn partner vindt dat maar raar want hij is al 14 en dan is 9 uur niet laat.
maar hij heeft het gewoon nodig, dan is het toch niet gek dat hij eerder gaat?
ik denk ook niet dat L. er echt blij mee is, maar ik zit nu met een kind dat er uitziet als een geest en er afwezig en als een zombie bijzit. dat kan toch ook niet te bedoeling zijn?
  maandag 16 december 2013 @ 22:51:00 #74
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134349007
Mijn droom is om Job te leren zelfstandig naar school te laten reizen. Ik denk dat dat moet gaan lukken. Hij is nu 10 en hij is niet dom. Zelfstandig reizen kan hij. Ik heb hem nu al een aantal keren alleen met de bus naar huis laten gaan. Wat hij moet leren is dat wanneer het hem te druk of te veel wordt, dat hij dan niet agressief moet worden, maar dat hij in plaats daarvan uit moet stappen en een volgende bus moet nemen. Dan maar te laat op school. Ik was eigenlijk van plan om hem als de winter voorbij is al steeds meer alleen te laten gaan. Dan is het 's ochtends licht en dan is alles wat makkelijker. Dus ik had voor mezelf eigenlijk allang afscheid genomen van de taxi.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 16 december 2013 @ 22:53:58 #75
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134349164
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:51 schreef livelink het volgende:
Mijn droom is om Job te leren zelfstandig naar school te laten reizen. Ik denk dat dat moet gaan lukken. Hij is nu 10 en hij is niet dom. Zelfstandig reizen kan hij. Ik heb hem nu al een aantal keren alleen met de bus naar huis laten gaan. Wat hij moet leren is dat wanneer het hem te druk of te veel wordt, dat hij dan niet agressief moet worden, maar dat hij in plaats daarvan uit moet stappen en een volgende bus moet nemen. Dan maar te laat op school. Ik was eigenlijk van plan om hem als de winter voorbij is al steeds meer alleen te laten gaan. Dan is het 's ochtends licht en dan is alles wat makkelijker. Dus ik had voor mezelf eigenlijk allang afscheid genomen van de taxi.
dat lijkt me een hele grote stap voor jullie allebei, maar wel heel dapper!
  maandag 16 december 2013 @ 22:55:37 #76
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134349257
Wat een naar gesprek zo met die aardrijkskundeleraar, Lady. Had je hem ook uitgekozen voor een gesprek omdat het niet zo goed loopt bij aardrijkskunde of zo?

Gelukkig dat de andere gesprekken beter waren, maar ik kan me voorstellen dat je even totaal overdonderd was.

Kan het zijn dat L. veel last heeft van de herfst/winter? Ik zie zelf dat Job in de winter veel meer moe is en tegelijkertijd minder slaapt. In de lente en zomer gaat het altijd stukken beter.
Ik kan me voorstellen dat het je niet gaat lukken om L. eerder naar bed te krijgen. 09.00 is inderdaad niet zo heel laat voor een 14-jarige. Misschien toch even naar de huisarts om dingen als bloedarmoede en zo uit te sluiten?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 16 december 2013 @ 22:55:43 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134349262
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:51 schreef livelink het volgende:
Mijn droom is om Job te leren zelfstandig naar school te laten reizen. Ik denk dat dat moet gaan lukken. Hij is nu 10 en hij is niet dom. Zelfstandig reizen kan hij. Ik heb hem nu al een aantal keren alleen met de bus naar huis laten gaan. Wat hij moet leren is dat wanneer het hem te druk of te veel wordt, dat hij dan niet agressief moet worden, maar dat hij in plaats daarvan uit moet stappen en een volgende bus moet nemen. Dan maar te laat op school. Ik was eigenlijk van plan om hem als de winter voorbij is al steeds meer alleen te laten gaan. Dan is het 's ochtends licht en dan is alles wat makkelijker. Dus ik had voor mezelf eigenlijk allang afscheid genomen van de taxi.
Ik weet niet of jullie die hier al eens besproken hebben, maar er is een app voor kinderen/jongeren om ze te helpen bij reizen met het OV.

Ik weet niet of het (al) wat is voor je zoon?

http://www.leokannerhuis.nl/de-ov-coach
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 16 december 2013 @ 22:59:10 #78
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134349431
Op zich een goed initiatief, Lienekien. Ik zal me er eens in gaan verdiepen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 16 december 2013 @ 23:00:39 #79
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134349501
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:55 schreef livelink het volgende:
Wat een naar gesprek zo met die aardrijkskundeleraar, Lady. Had je hem ook uitgekozen voor een gesprek omdat het niet zo goed loopt bij aardrijkskunde of zo?

Gelukkig dat de andere gesprekken beter waren, maar ik kan me voorstellen dat je even totaal overdonderd was.

Kan het zijn dat L. veel last heeft van de herfst/winter? Ik zie zelf dat Job in de winter veel meer moe is en tegelijkertijd minder slaapt. In de lente en zomer gaat het altijd stukken beter.
Ik kan me voorstellen dat het je niet gaat lukken om L. eerder naar bed te krijgen. 09.00 is inderdaad niet zo heel laat voor een 14-jarige. Misschien toch even naar de huisarts?
ik weet het niet. L. heeft altijd heel veel slaap nodig gehad. ik heb de stap om hem langer op te laten destijds ook besproken bij lucertis. we hadden afgesproken de bedtijd langzaam op te voeren.
wat mij betreft is het experiment echt mislukt. zeker nadat hij een paar weken geleden zo verkouden was dat hij 's nachts heeft lopen spoken van de benauwdheid. dat was het laatste zetje. hij was al oververmoeid, maar nu is er eigenlijk echt niets meer met hem te beginnen. hij ziet er uit als een geest. het moet echt beter worden, want hij stort een keer in als het zo doorgaat.
wat kan de huisarts eraan doen dan? toch niet meer dan een bloedonderzoek?
  maandag 16 december 2013 @ 23:02:37 #80
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134349597
Ja, bloedarmoede en dergelijke uitsluiten. Ik weet hoe vermoeid ik was als puber door bloedarmoede.
Maar misschien ook eens kijken of iets van lichttherapie kan helpen of zo? Ik roep ook maar wat, hoor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 23:06:38 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134349755
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 23:00 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik weet het niet. L. heeft altijd heel veel slaap nodig gehad. ik heb de stap om hem langer op te laten destijds ook besproken bij lucertis. we hadden afgesproken de bedtijd langzaam op te voeren.
wat mij betreft is het experiment echt mislukt. zeker nadat hij een paar weken geleden zo verkouden was dat hij 's nachts heeft lopen spoken van de benauwdheid. dat was het laatste zetje. hij was al oververmoeid, maar nu is er eigenlijk echt niets meer met hem te beginnen. hij ziet er uit als een geest. het moet echt beter worden, want hij stort een keer in als het zo doorgaat.
wat kan de huisarts eraan doen dan? toch niet meer dan een bloedonderzoek?
wat Livelink ook zegt; lichttherapie, maar ook bv melatonine om hem te helpen sneler in te slapen 's avonds. En Jan, 9 uur lijkt misschien vroeg voor een 14 jarige, maar ik houd zelf als stelregel aan dat ze richting bed moeten als het donker word, dus dat is de winter veel eerder dan in de zomer. En ze slapen gewoon door tot het tijd is om op te staan :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_134350202
Lady, wat lastig dat L zo moe is.

Daar kun je zeker wel mee naar de huisarts. Bloedarmoede, vitamine d of b12 tekort, bepaalde virusinfecties. Allemaal zaken waar je moe van kunt zijn.
Maar wellicht speelt zijn autisme en biologische slaapbehoefte ook een rol. Vooral als je zegt dat hij altijd al veel slaap nodig heeft. Sociaal heel lastig, maar sommige kinderen hebben veel slaap nodig, vooral ook als puber.

Hier een bijna 13 jarige (verstandelijk beperkt en structuurbehoeftig, niet officieel autistisch) die minimaal de klok rondslaapt 's nachts. Beddtijd is 19.00 soms zelf eerder, zelfs in het weekend niet later dan 19.30. Nu in de brugklas kost alles dit jaar blijkbaar nog meer energie en slaapt hij in het weekend 13-14 uur per nacht. Uitermate onhandig, maar bij minder slaap ziet hij eruit als een lijk en is er geen land mee te bezeilen.

Livelink, dat zelf leren reizen van Job klinkt als een goed plan op termijn! Zo lang in de taxi is ook niks. Gedoe met die taxi's altijd. Hier kun je via de gemeente ook kiezen voor OV vergoeding ipv taxivervoer. Misschien is dat bij jullie ook een optie. Ik ga duimen dat de medicatie jullie wat gaat helpen.

DJMO hoe doe je naar bed als het donker wordt nu? Het is nu bijna 16 uur per dag donker. Ze gaan hier met donker de taxi in en komen er met donker weer uit... Ergens moet je ook nog eten lijkt me...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 december 2013 @ 23:23:12 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134350414
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 23:18 schreef p_iglet het volgende:

DJMO hoe doe je naar bed als het donker wordt nu? Het is nu bijna 16 uur per dag donker. Ze gaan hier met donker de taxi in en komen er met donker weer uit... Ergens moet je ook nog eten lijkt me...
de mijnes zijn nu nog zo klein dat ze beinvloedbaar zijn, dus opblijven terwijl het al donker is is al een belevenis op zich. oh, je had eigenlijk al moeten slapen he, het is al donker?? snel, badderen tandjes poetsen en naar bed! Ze komen er zelf ook mee. de reële tijd dat ze liggen is meestal rond half zeven, zeven uur. en dan slapen ze tot half acht door.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  † In Memoriam † dinsdag 17 december 2013 @ 07:35:17 #84
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134354802
haar hoe doe je dat dan van de zomer? dan is het tot 10 uur 's avonds licht :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 december 2013 @ 08:23:59 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134355119
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 07:35 schreef lady-wrb het volgende:
haar hoe doe je dat dan van de zomer? dan is het tot 10 uur 's avonds licht :)
verduisterende rolgordijnen (en in geval van extreme drukte, melatonine)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:47:22 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_134355345
Hier is later dan 19 uur naar bed ook echt geen doen door.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 17 december 2013 @ 10:57:38 #87
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134357870
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 08:47 schreef Troel het volgende:
Hier is later dan 19 uur naar bed ook echt geen doen door.
19 uur is er nog volop huiswerk te doen helaas. maar het zou hem wel eens goed doen om eens 12 uur door te slapen.
misschien is in de vakantie melatonine het proberen waard. eerdere testen in het verleden verliepen nogal rampzalig. de onrust van de avond moest er overdag uit, wat resulteerde in een niet te hanteren overactief kind overdag.
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:42:55 #88
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134359169
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:57 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

19 uur is er nog volop huiswerk te doen helaas. maar het zou hem wel eens goed doen om eens 12 uur door te slapen.
misschien is in de vakantie melatonine het proberen waard. eerdere testen in het verleden verliepen nogal rampzalig. de onrust van de avond moest er overdag uit, wat resulteerde in een niet te hanteren overactief kind overdag.
en een roeimachine om die onrust er s' ochtends uit te roeien? S.echt slapen als oplossing voor hyperactiviteit lijkt me ook niet helemaal het idee. :@

Al moet ik zeggen dat ze hier ook op hun laatste restje energie lopen hoor. Vanmorgen twee zombies aan tafel. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † dinsdag 17 december 2013 @ 11:58:02 #89
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134359620
om het jaar nog even 'goed' af te sluiten is het al dik een week proefwerkweek.
zo tof joh, als je kind al op zijn tandvlees loop :{
pi_134363769
Livelink, Wat een eind in de taxi zeg...
Mooi streven om hem zelfstandig aan het reizen te krijgen! Zou super zijn als dat lukt!
Fijn dat J akkoord is met de medicatie! Ik hoop dat het gauw effect heeft.

Lady, misschien is er wel iets waar L. "bozig" om is, of wat hem in de war of bozig maakt bij aardrijkskunde?
Vooral als je dan van de docent Nederlands een heel andere omschrijving van je kind krijgt.
Als om 9 uur naar bed te laat is, dan maar eerder toch... Ook al ben je 14...
Maar als hij niet wat opknapt zou het misschien wel slim zijn om toch even langs de huisarts te gaan.
Desnoods maar uitsluiten dat er nog iets anders aan de hand is.

Hier gaan ze tussen half 7 en kwart voor 7 naar boven. Dan liggen ze er kwart over 7 vaak wel in.
De oudste mag dan nog een kwartiertje lezen en dan gaan we zeggen dat het tijd is om te gaan slapen.
En hoewel mn man het in de vakantie het liefst losser laat, heb ik het idee dat ze er veel meer baat bij hebben om
ook dan gewoon hetzelfde ritme zo'n beetje vast te houden. En dan struikel ik niet gelijk over een kwartier.
M. krijgt melatonine en of het nou daadwerkelijk dat spul is (want maar hele lage dosering) of het idee dat ze iets
krijgt om te slapen, waardoor ze makkelijker in slaap valt, dat maakt niet uit. Het werkt!
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † dinsdag 17 december 2013 @ 14:08:16 #91
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134364010
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:02 schreef Nijna het volgende:
Livelink, Wat een eind in de taxi zeg...
Mooi streven om hem zelfstandig aan het reizen te krijgen! Zou super zijn als dat lukt!
Fijn dat J akkoord is met de medicatie! Ik hoop dat het gauw effect heeft.

Lady, misschien is er wel iets waar L. "bozig" om is, of wat hem in de war of bozig maakt bij aardrijkskunde?
Vooral als je dan van de docent Nederlands een heel andere omschrijving van je kind krijgt.
Als om 9 uur naar bed te laat is, dan maar eerder toch... Ook al ben je 14...
Maar als hij niet wat opknapt zou het misschien wel slim zijn om toch even langs de huisarts te gaan.
Desnoods maar uitsluiten dat er nog iets anders aan de hand is.

Hier gaan ze tussen half 7 en kwart voor 7 naar boven. Dan liggen ze er kwart over 7 vaak wel in.
De oudste mag dan nog een kwartiertje lezen en dan gaan we zeggen dat het tijd is om te gaan slapen.
En hoewel mn man het in de vakantie het liefst losser laat, heb ik het idee dat ze er veel meer baat bij hebben om
ook dan gewoon hetzelfde ritme zo'n beetje vast te houden. En dan struikel ik niet gelijk over een kwartier.
M. krijgt melatonine en of het nou daadwerkelijk dat spul is (want maar hele lage dosering) of het idee dat ze iets
krijgt om te slapen, waardoor ze makkelijker in slaap valt, dat maakt niet uit. Het werkt!
als ik naar mezelf kijk, zou ik ook niet vrolijk worden van een leraar die me straal negeert in de klas. je maakt mij niet wijs dat hij zoiets niet onbewust aanvoelt.
ik heb vroeger hetzelfde gehad met een leraar geschiedenis. hele oorlogen hebben we over en weer gevoerd. ik heb hem op een gegeven moment gevraagd wanneer hij nou eindelijk eens dood ging. zo ver ging mijn haat naar hem. (toen was hij gelukkig mijn mentor niet meer, maar in de tijd dat hij dat wel was, liep bij bijvoorbeeld expres keihard tegen me op, negeerde me in de klas en toen hij mijn lootje had bij de surprises, vond hij het niet nodig enige moeite te doen. ik was de enige met een lullig kadootje in een hemazakje, zonder surprise, zonder gedicht. vanaf dat moment gingen bij mij alle haatregisters open. ik hoop dat het bij L. nooit zo ver zal komen, want ik maak die kerel af)
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:24:50 #92
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_134367085
Dat is ook wel heel erg, Lady. Wat zei L. zelf eigenlijk over het gesprek met de aardrijkskundeleraar? Heeft hij er nog naar gevraagd?

Even een heel klein zijstapje; ik had al 3 jaar godsdienstles van een leraar, die nog steeds geen idee had wie ik was. Hij kende mijn naam na 3 jaar nog niet eens. Dus heb ik tegen mijn ouders gezegd dat ze op zo'n avond maar eens met mijn godsdienstleraar moesten gaan praten en uitleggen wie ik was.
Dat hebben ze gedaan. De godsdienstleraar was zeer verbaasd, in al die jaren had er nog nooit een ouder een 10-minutengesprek met hem aangevraagd. Dus mijn ouders hebben braaf mijn boodschap doorgegeven en gezegd dat ik het zo vervelend vond dat hij niet eens de moeite nam mijn naam te leren. De volgende dag kwam hij naar me toe en heeft uitgebreid zijn excuses gemaakt. Missie geslaagd! [/einde zijstapje]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 17 december 2013 @ 16:16:35 #93
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134369309
ik vind dat wel een mooi zijstapje, livelink O+
  dinsdag 17 december 2013 @ 16:22:58 #94
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_134369598
Ik had het er een paar weken geleden met m'n man over wat een enorm verschil leraren toch maken. Zeker nu oudste op het middelbaar onderwijs zit. Het maakt haast ( ;) ) niets uit hoe het met de didactische kwaliteiten van de leraar (m/v) is gesteld, als 'ie maar als aardig en/of bevlogen wordt ervaren wordt er onmiddellijk een stuk harder gewerkt.

Een van de belangrijkste dingen die ik ooit van een hele goede lerares heb geleerd is "ken je kinderen". Ze zei "als ze weten dat je ze kent, dat je daar ook je best voor doet, kunnen ze haast niet anders dan hun best voor jou doen". Die heb ik heel, heel goed in m'n oren geknoopt.
  † In Memoriam † dinsdag 17 december 2013 @ 16:28:52 #95
37843 lady-wrb
kortaf
pi_134369843
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:22 schreef Gaoxing het volgende:
Ik had het er een paar weken geleden met m'n man over wat een enorm verschil leraren toch maken. Zeker nu oudste op het middelbaar onderwijs zit. Het maakt haast ( ;) ) niets uit hoe het met de didactische kwaliteiten van de leraar (m/v) is gesteld, als 'ie maar als aardig en/of bevlogen wordt ervaren wordt er onmiddellijk een stuk harder gewerkt.

Een van de belangrijkste dingen die ik ooit van een hele goede lerares heb geleerd is "ken je kinderen". Ze zei "als ze weten dat je ze kent, dat je daar ook je best voor doet, kunnen ze haast niet anders dan hun best voor jou doen". Die heb ik heel, heel goed in m'n oren geknoopt.
dat is zo heel erg waar :Y
  dinsdag 17 december 2013 @ 16:55:15 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_134370716
Overigens vind ik 21 uur voor een 14 jarige helemaal niet vroeg?

Zo laat mocht ik toen nog niet naar bed hoor, pas toen ik 15 was mocht ik tot 21 uur opblijven...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:05:16 #97
386633 Adnap
I love Life !
pi_134371007
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:55 schreef Troel het volgende:
Overigens vind ik 21 uur voor een 14 jarige helemaal niet vroeg?

Zo laat mocht ik toen nog niet naar bed hoor, pas toen ik 15 was mocht ik tot 21 uur opblijven...
Hier 2 pubers natuurlijk, die moeten om 21.30 in hun kamer zijn, zonder telefoon, computer etc. Uiterlijk 22.00 moet het licht uit maar beide slapen pas echt laat. Jongste heeft zo wie zo weinig slaap nodig maar oudste valt gewoon laat in slaap. 's morgens staan ze zonder mopperen om 6.15 naast hun bed, maar in het weekend is het echt marathon slapen
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 december 2013 @ 17:54:03 #98
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_134372679
Die van mij moet er echt om 8 uur in want die trekt het niet met minder slaap (13 jaar). Hij moet dan ook al om 7 uur de deur uit want de school begint om 10 voor 8. Het verschilt gewoon per kind. We hebben hier ook nooit strijd over naar bed gaan want hij weet zelf maar al te goed dat hij zijn slaap nodig heeft.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_134373426
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:06 schreef livelink het volgende:

Psychiater ging goed. J. is akkoord gegaan met medicatie. Met het pilletje wat hij nu krijgt en wat hij eerder heeft gehad slaapt hij beter, eet hij beter en heeft hij net wat minder problemen met de overgangen. Job was er zelf erg blij mee in ieder geval.
Ik hoop van harte dat hij er weer baat bij heeft.
En wat een goed plan om hem zelfstandig te leren reizen. Knap en spannend!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_134379731
Lady, wat een hork die docent. Meer dan een hork, een zeldzame zak...

Livelink, mooi zijstapje!

Het maakt inderdaad wel heel veel uit hoe iemand voor de klas staat.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_134648367
Livelink, waar je het schreef weet ik niet meer, maar ik had bijna de tranen in mijn ogen staan toen ik las dat grote J actie ondernam en zelfs weer terug wilde naar de medicijnen. Echt, wat fantastisch! Dat jullie er, al is het voor een stukje, samen voor gaan!!! Zo goed!

Job zelf met het ov zou prachtig zijn en er zijn goede hulpmiddelen voor. Ik weet dat Oxy ook zelfstandig met het ov reist, met hulp van een app. Ze wil dat vast aan je uitleggen. Job is een slimme jongen en alleen al de wetenschap dat hij zelf kan kiezen om uit te stappen en een volgende bus te nemen, kan hem misschien al genoeg helpen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:45:06 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135019690
Ik denk ook echt dat hij het kan, Yppy. Alleen mis ik overtuigingskracht om ook anderen daarvan te overtuigen.

Op dit moment word ik wel min of meer wanhopig van Job. Hij heeft zich voorgenomen om in de vakantie de deur niet uit te gaan en het lukt me ook echt niet om hem mee naar buiten te krijgen. En daarmee ben ik ook tot een soort huisarrest veroordeeld. Op dit soort momenten voel ik mezelf ook ernstig te kort schieten, omdat ik dit niet voor elkaar krijg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:06:23 #103
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_135022858
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:45 schreef livelink het volgende:
Ik denk ook echt dat hij het kan, Yppy. Alleen mis ik overtuigingskracht om ook anderen daarvan te overtuigen.

Op dit moment word ik wel min of meer wanhopig van Job. Hij heeft zich voorgenomen om in de vakantie de deur niet uit te gaan en het lukt me ook echt niet om hem mee naar buiten te krijgen. En daarmee ben ik ook tot een soort huisarrest veroordeeld. Op dit soort momenten voel ik mezelf ook ernstig te kort schieten, omdat ik dit niet voor elkaar krijg.
Ik hoor hier totaal niet thuis, maar ik zit hier met tranen in mijn ogen te lezen hoe je steeds alles op jezelf betrekt..
Echt lief Livelinkje, het is niet jouw 'probleem'.. :*

Kan J. hierin niets betekenen?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:25:21 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135026459
J. moest deze vakantie werken, dus die kan hier niks betekenen. Maar de wet op Fok deed weer zijn intrede. Vlak nadat ik het getypt had lukte het me om Job mee te krijgen naar de bibliotheek. En we zijn lopend gegaan, dus dat is een half uur heen en een half uur terug lopen. Hij heeft zijn portie buitenlucht voor vandaag dus in ieder geval binnen (en ik ook).
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:29:15 #105
386633 Adnap
I love Life !
pi_135026651
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:25 schreef livelink het volgende:
J. moest deze vakantie werken, dus die kan hier niks betekenen. Maar de wet op Fok deed weer zijn intrede. Vlak nadat ik het getypt had lukte het me om Job mee te krijgen naar de bibliotheek. En we zijn lopend gegaan, dus dat is een half uur heen en een half uur terug lopen. Hij heeft zijn portie buitenlucht voor vandaag dus in ieder geval binnen (en ik ook).
Eerder hier dus melden ;) nee zonder gekheid, ik zou graag een keer bij je komen en jou de ruimte geven maar weet ook dat dat waarschijnlijk geen optie is voor job
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:52:31 #106
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_135049556
Livelink ik heb hier nog nooit gepost maar wil toch graag mijn bewondering voor jou/jullie uitspreken. Mede door de verhalen van jullie weten wij nu al dat, mocht het hier niet lukken qua kinderen, wij ons gaan inschrijven voor pleegzorg of opvangadres voor de weekenden of iets dergelijks. (Als we goedgekeurd worden uiteraard) Als mensen mij vragen waarom dan vertel ik over Job :@ Als wij toch ooit het vertrouwen zouden kunnen winnen voor een kind als Job zodat wij tijdelijk de zorg uit handen kunnen nemen van de ouders en en ze even op adem kunnen komen of wat exclusieve aandacht kunnen geven aan de rest van het gezin dan is wat mij betreft de missie al geslaagd.

Voor nu rest mij alleen maar te zeggen dat ik mijn zeer hoge hoed voor jullie af neem en beide duimen de lucht in steek. ^O^
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:44:00 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_135069377
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:52 schreef dobbey het volgende:
Livelink ik heb hier nog nooit gepost maar wil toch graag mijn bewondering voor jou/jullie uitspreken. Mede door de verhalen van jullie weten wij nu al dat, mocht het hier niet lukken qua kinderen, wij ons gaan inschrijven voor pleegzorg of opvangadres voor de weekenden of iets dergelijks. (Als we goedgekeurd worden uiteraard) Als mensen mij vragen waarom dan vertel ik over Job :@ Als wij toch ooit het vertrouwen zouden kunnen winnen voor een kind als Job zodat wij tijdelijk de zorg uit handen kunnen nemen van de ouders en en ze even op adem kunnen komen of wat exclusieve aandacht kunnen geven aan de rest van het gezin dan is wat mij betreft de missie al geslaagd.

Voor nu rest mij alleen maar te zeggen dat ik mijn zeer hoge hoed voor jullie af neem en beide duimen de lucht in steek. ^O^
O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:44:48 #108
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_135069417
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:52 schreef dobbey het volgende:
u/jullie uitspreken. Mede door de verhalen van jullie weten wij nu al dat, mocht het hier niet lukken qua kinderen, wij ons gaan inschrijven voor pleegzorg of opvangadres voor de weekenden of iets dergelijks. (Als we goedgekeurd worden uiteraard) Als mensen mij vragen waarom dan vertel ik over Job :@ Als wij toch ooit het vertrouwen zouden kunnen winnen voor een kind als Job zodat wij tijdelijk de zorg uit handen kunnen nemen van de ouders en en ze even op adem kunnen komen of wat exclusieve aandacht kunnen geven aan de rest van het gezin dan is wat mij betreft de missie al geslaagd.

O+
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 5 januari 2014 @ 09:17:01 #109
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135094750
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:52 schreef dobbey het volgende:
Livelink ik heb hier nog nooit gepost maar wil toch graag mijn bewondering voor jou/jullie uitspreken. Mede door de verhalen van jullie weten wij nu al dat, mocht het hier niet lukken qua kinderen, wij ons gaan inschrijven voor pleegzorg of opvangadres voor de weekenden of iets dergelijks. (Als we goedgekeurd worden uiteraard) Als mensen mij vragen waarom dan vertel ik over Job :@ Als wij toch ooit het vertrouwen zouden kunnen winnen voor een kind als Job zodat wij tijdelijk de zorg uit handen kunnen nemen van de ouders en en ze even op adem kunnen komen of wat exclusieve aandacht kunnen geven aan de rest van het gezin dan is wat mij betreft de missie al geslaagd.

Een heel goed initiatief, Dobbey. Vrienden van mij zijn heel lang weekendpleegouder geweest voor een kind met ernstige ADHD. Het is niet niks om dat te doen, maar er is wel heel veel behoefte aan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 5 januari 2014 @ 09:39:31 #110
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_135094905
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:52 schreef dobbey het volgende:
Livelink ik heb hier nog nooit gepost maar wil toch graag mijn bewondering voor jou/jullie uitspreken. Mede door de verhalen van jullie weten wij nu al dat, mocht het hier niet lukken qua kinderen, wij ons gaan inschrijven voor pleegzorg of opvangadres voor de weekenden of iets dergelijks. (Als we goedgekeurd worden uiteraard) Als mensen mij vragen waarom dan vertel ik over Job :@ Als wij toch ooit het vertrouwen zouden kunnen winnen voor een kind als Job zodat wij tijdelijk de zorg uit handen kunnen nemen van de ouders en en ze even op adem kunnen komen of wat exclusieve aandacht kunnen geven aan de rest van het gezin dan is wat mij betreft de missie al geslaagd.

Voor nu rest mij alleen maar te zeggen dat ik mijn zeer hoge hoed voor jullie af neem en beide duimen de lucht in steek. ^O^
lijkt me ook geweldig, mooi en dankbaar als fulltime baan :Y in verschillende gezinnen een dagje bijspringen om t kind 1 op 1 aandacht te kunnen geven en de familie tijd voor elkaar O+

Ik werk nu op groepen maar nu ik er zo over nadenk lijkt dit me ook super :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_135098143
Mijn man werkt dus nu ipv als groepsbegeleider thuis als gezinshuisouder. Hij krijgt betaald voor de 2 kinderen die bij ons in huis wonen.
In ons geval geen kinderen met autisme maar met een verstandelijke beperking. Maar dit soort initiatieven zijn er steeds meer voor allerlei soorten kinderen.

Hoe meer mensen pleegzorg en andere vormen een warm hart toe dragen hoe beter.

Dobbey wat fijn dat dit tpoic je op dst idee gebracht heeft.
  † In Memoriam † zondag 5 januari 2014 @ 15:42:46 #112
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135104704
L. heeft een aantal jaren een pleegouder gehad waar hij 1 keer per maand een weekend heenging.
in het begin vond ik het vreselijk, maar ik was er zo aan toe en het was zo'n fantastische match, dat ik me er al gauw mee verzoende.
helaas is het door vervelende omstandigheden gestopt en zijn we weer terug bij af.
ik vind het geweldig dat er mensen zijn die dit doen O+
  zondag 5 januari 2014 @ 15:53:35 #113
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135105192
Hoe had je dat geregeld, Lady. Moest je daarvoor ook een indicatie bij bureau Jeugdzorg hebben?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:01:15 #114
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135105531
Job was volgens eigen zeggen pas sinds afgelopen vrijdag gewend aan het feit dat hij vakantie had en moet dus nu weer wennen aan het idee dat hij weer naar school moet. En er komen 3 kinderen bij bij hem in de klas en daarom is ook de hele klassenindeling gewijzigd. De juf had de nieuwe plattegrond gemaild met het verzoek om de kinderen alvast voor te bereiden. Dus dat heb ik net gedaan en nu wil Job morgen helemaal niet meer naar school. Fijn! :')
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 5 januari 2014 @ 16:26:57 #115
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135106536
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:53 schreef livelink het volgende:
Hoe had je dat geregeld, Lady. Moest je daarvoor ook een indicatie bij bureau Jeugdzorg hebben?
het werd geregeld door de behandelaar van lucertis (voorheen riagg) en het liep via spirit.
er is wel een wachtlijst :')
na (ik dacht) een jaar wachten kregen we een voorstel en daarna zijn we aan elkaar voorgesteld.
pas daarna kwam de kennismaking met L.
pi_135109873
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:52 schreef dobbey het volgende:
Livelink ik heb hier nog nooit gepost maar wil toch graag mijn bewondering voor jou/jullie uitspreken. Mede door de verhalen van jullie weten wij nu al dat, mocht het hier niet lukken qua kinderen, wij ons gaan inschrijven voor pleegzorg of opvangadres voor de weekenden of iets dergelijks. (Als we goedgekeurd worden uiteraard) Als mensen mij vragen waarom dan vertel ik over Job :@ Als wij toch ooit het vertrouwen zouden kunnen winnen voor een kind als Job zodat wij tijdelijk de zorg uit handen kunnen nemen van de ouders en en ze even op adem kunnen komen of wat exclusieve aandacht kunnen geven aan de rest van het gezin dan is wat mij betreft de missie al geslaagd.

Voor nu rest mij alleen maar te zeggen dat ik mijn zeer hoge hoed voor jullie af neem en beide duimen de lucht in steek. ^O^
^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
  Jubileum moderator zondag 5 januari 2014 @ 20:39:16 #117
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_135118166
Deze moeder is lichtelijk blij dat de vakantie weer over is. Aan de andere kant hou ik mijn hart weer vast want Eva weigert al maanden categorisch naar school te gaan, en dat gaat soms zo ver als de taxi in weigeren te gaan.
Nou hebben we besloten daar niet in mee te gaan, en dan breng ik haar met de auto (als ik die kan lenen) maar voor de vakantie had ze weer iets nieuws "ontdekt".
Als je zegt dat je buikpijn hebt belt juf naar huis en dan komen je ouders je halen |:(
We hebben afgesproken met school vol te houden maar als het aan het einde vd maand nog zo moeizaam gaat ga ik dit escaleren. We krijgen niet duidelijk wat er aan de hand is, maar mijn gevoel zegt dat het meer is dan "wennen aan nieuwe klas".
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 5 januari 2014 @ 21:24:38 #118
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135121425
Ook al zo moeilijk dus, Lois :{
Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat. Het is zo zwaar als school zo moeizaam gaat en je weet niet precies wat je moet doen om het tij te keren. Heel veel succes en sterkte gewenst :*

Ik heb een haat-liefde verhouding met vakanties. Aan de ene kant vind ik het heerlijk om even geen stress van school en taxi te hebben, aan de andere kant breekt het me op dat Job totaal niet in staat is om met die vrije tijd om te gaan, waardoor het voor iedereen om hem heen ook alleen maar een frustrerende ervaring wordt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:35:28 #119
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135122168
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:24 schreef livelink het volgende:
Ook al zo moeilijk dus, Lois :{
Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat. Het is zo zwaar als school zo moeizaam gaat en je weet niet precies wat je moet doen om het tij te keren. Heel veel succes en sterkte gewenst :*

Ik heb een haat-liefde verhouding met vakanties. Aan de ene kant vind ik het heerlijk om even geen stress van school en taxi te hebben, aan de andere kant breekt het me op dat Job totaal niet in staat is om met die vrije tijd om te gaan, waardoor het voor iedereen om hem heen ook alleen maar een frustrerende ervaring wordt.
Uit nieuwsgierigheid hoor... ik ben een leek en ook geen ervaring met autistische kinderen.
Maar waarom dan geen vakantieplanning? Ik dacht zoiets als een zelfgetekende grote agenda met de vakantiedagen erop en daarop elke dag ingedeeld wat die gaat doen.
Misschien of waarschijnlijk wel lastig voor het gezin dat er zelfs in de vakantie een "strakke" planning is.
En even voor de zekerheid, ik plaats deze opmerking niet uit betweterigheid maar uit nieuwsgierigheid.
Als ik jullie verhalen zo lees (net als de commentaren hier vooraf) petje af voor al het geduld en vindingrijkheid om "normale" dingen in goede banen te leiden of zelfs maar voor elkaar te krijgen.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:45:06 #120
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135122789
Job is nu te oud om hem tegen zijn zin mee te sleuren naar buiten of in de auto. Als we dat toch doen, dan weet je zeker dat het mis gaat.
We hebben voor thuis wel een dagplanning, maar hij wil echt helemaal nergens heen. Hij is deze vakantie nauwelijks buiten geweest. En we wilden niet dat hij daarmee ook de vakantie van Katja zou verpesten, dus J. is wel met Katja en vriendinnetjes op stap geweest en Katja heeft ook bij vriendinnetjes en bij opa en oma gelogeerd, maar dan zit ik wel weer met Job thuis. Dus ook ik kon echt heel weinig.

We hebben Job op 1e en 2e Kerstdag mee kunnen nemen naar mijn ouders en dat was het wel zo'n beetje. We hadden in de planning zitten om naar de film te gaan en nog wel meer dingen, maar het lukte gewoon telkens niet. Katja is zelfs 2x naar de film geweest deze vakantie, maar Job is op het laatste moment altijd heel erg bang dat het te druk wordt of dat het toch tegen zal vallen en dan krijg je hem gewoon niet mee.

Het enige wat hij heel graag wil is winkelen. Maar dan duikt hij in de speelgoedwinkel en daar brengt hij uren door en daar krijg ik hem ook niet weg. Dat is zijn uitje. In ons eigen stadje kan dat wel. Dan zit hij in de speelgoedwinkel en ik kan dan rustig de rest van de boodschappen doen. Maar als ik leuk wil winkelen moet ik naar Zeist of Utrecht en daar durf ik hem niet alleen te laten in zo'n winkel en dat is voor mij dan weer echt niet leuk. Ik heb na een tijdje die winkels wel helemaal van voor tot achteren gezien. Ze zouden in die winkels een zitje voor de ouders moeten hebben.

[ Bericht 23% gewijzigd door livelink op 05-01-2014 21:54:12 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:54:48 #121
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_135123389
Tsjee Livelink wat klinkt dat ontzettend zwaar. Ik heb er geen woorden voor. En ook voor Job zelf.
Bedankt in ieder geval voor je reactie op mijn vraag.
Enne :* gewoon omdat het kan ;)
Rayen 2½ jaar!
  Jubileum moderator zondag 5 januari 2014 @ 21:59:52 #122
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_135123693
We kunnen een hoop willen maar net als bij Livelink gaat niet alles soepel. Eva wil en kan lang niet alles, bios, museum etc zijn allemaal niet te doen.
Ze zijn met hun vader nog wel gaan zwemmen maar dat kan ik weer niet (te warm, benauwd rot zwembad) Iris is nog met hem naar de film geweest toen er oppas beschikbaar was voor Eva.

Plus dat Eva enkele dagen niet naar buiten durfde vanwege het vuurwerk.
Eva kan zichzelf amper vermaken, ja tv kijken maar dat kan ook niet de hele dag.
Dus eigenlijk hebben wij bijzonder weinig gedaan deze week. Veel tv kijken, Wii-en, kleuren en opruimen/schoonmaken.
Al met al was het wel een heerlijke week, alleen een beetje hoog "mama, mama, mamamamamaama?" gehalte }:|
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 5 januari 2014 @ 22:16:55 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135124662
Ja, dat dus inderdaad Lois. Het is ook wel heel jammer dat alles in de vakanties juist zo druk is. Job kan wel naar musea, bioscoop, dierentuin, Efteling en dergelijke, maar niet als het te druk is. En voor hem is het al snel te druk.
Job kan zich zelf goed alleen vermaken of beter gezegd 'verliezen' in fantasiespelletjes en we kunnen hem ook wel wat uurtjes alleen thuis laten, maar niet in de kerstvakantie, vanwege de angst voor vuurwerk.

In de speelgoedzaak gaat hij trouwens gewoon op de grond zitten bij de Lego-afdeling en dan gaat hij daar in zijn hoofd hele fantasiespelletjes doen met al het Lego (op basis van de afbeeldingen op de dozen). Zolang hij daarmee niemand tot last is (behalve dan dat hij af en toe wat in de weg zit) laat ik dat maar toe eens in de zoveel tijd. Dat vindt hij echt heerlijk. En tot nog toe hebben ze hem nooit weggestuurd of zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_135125148
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:16 schreef livelink het volgende:
In de speelgoedzaak gaat hij trouwens gewoon op de grond zitten bij de Lego-afdeling en dan gaat hij daar in zijn hoofd hele fantasiespelletjes doen met al het Lego (op basis van de afbeeldingen op de dozen). Zolang hij daarmee niemand tot last is (behalve dan dat hij af en toe wat in de weg zit) laat ik dat maar toe eens in de zoveel tijd. Dat vindt hij echt heerlijk. En tot nog toe hebben ze hem nooit weggestuurd of zo.
O+
  Jubileum moderator zondag 5 januari 2014 @ 22:38:50 #125
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_135126034
Dat klinkt heerlijk O+ goed personeel daar dus.
Zo vind Eva het mooiste aan boodschappen doen als haar chipmunks of Buck een stukje op de lopende band mag bij de kassa. Dat kan ook alleen in de plaatselijke supermarkt, daar doen ze soms zelfs een extra stukje :D
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zondag 5 januari 2014 @ 22:43:49 #126
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135126367
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:38 schreef Lois het volgende:
Dat klinkt heerlijk O+ goed personeel daar dus.
Zo vind Eva het mooiste aan boodschappen doen als haar chipmunks of Buck een stukje op de lopende band mag bij de kassa. Dat kan ook alleen in de plaatselijke supermarkt, daar doen ze soms zelfs een extra stukje :D
geweldig!
pi_135128877
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:16 schreef livelink het volgende:
Ja, dat dus inderdaad Lois. Het is ook wel heel jammer dat alles in de vakanties juist zo druk is. Job kan wel naar musea, bioscoop, dierentuin, Efteling en dergelijke, maar niet als het te druk is. En voor hem is het al snel te druk.
Job kan zich zelf goed alleen vermaken of beter gezegd 'verliezen' in fantasiespelletjes en we kunnen hem ook wel wat uurtjes alleen thuis laten, maar niet in de kerstvakantie, vanwege de angst voor vuurwerk.

In de speelgoedzaak gaat hij trouwens gewoon op de grond zitten bij de Lego-afdeling en dan gaat hij daar in zijn hoofd hele fantasiespelletjes doen met al het Lego (op basis van de afbeeldingen op de dozen). Zolang hij daarmee niemand tot last is (behalve dan dat hij af en toe wat in de weg zit) laat ik dat maar toe eens in de zoveel tijd. Dat vindt hij echt heerlijk. En tot nog toe hebben ze hem nooit weggestuurd of zo.
Ik breek even heel brutaal in, maar zou je niet (bv via fhf en facebook) lege doosjes van iedereen kunnen vragen en dan een soort van 'tot rust kom wand' ofzo maken? :@
Of is dat niet echt/speciaal genoeg?

Sowieso wil ik iedereen hier (voor wat ik lees) een compliment geven, uit alles wat er gepost wordt straalt pure liefde voor jullie kind(eren) :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 6 januari 2014 @ 07:40:47 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135134804
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:28 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik breek even heel brutaal in, maar zou je niet (bv via fhf en facebook) lege doosjes van iedereen kunnen vragen en dan een soort van 'tot rust kom wand' ofzo maken? :@
Of is dat niet echt/speciaal genoeg?

Sowieso wil ik iedereen hier (voor wat ik lees) een compliment geven, uit alles wat er gepost wordt straalt pure liefde voor jullie kind(eren) :*
We hebben al heel veel lege dozen. Ik mag geen doos weggooien en hij vindt ook nog wel eens iets bij het oud papier dat hij vervolgens meesleept.
Maar dat kan nooit op tegen een hele wand van gloednieuwe, onbeschadigde dozen in een winkel.

Het is me trouwens niet gelukt om Job vandaag naar school te krijgen. Dat was ook wel te verwachten. We hebben het wel geprobeerd, ik liep vanochtend al om 06.45 met hem buiten om hem zo ver te krijgen dat hij in de bus zou gegaan. We hebben de bushalte gehaald en twee bussen voorbij moeten laten gaan en we hebben het toen maar opgegeven. Ik heb wel de belofte van hem dat hij morgen echt, echt, echt, naar school zal gaan. Dus daar moet ik het vandaag maar mee doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 6 januari 2014 @ 11:06:29 #129
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_135137794
pfoeh, wat lijkt me dat toch vermoeiend, dat je steeds maar weer moet afwachten of het enigszins lukt allemaal. kon je het zelf nog regelen met je werk vandaag? sterkte er weer mee, en het idee van een weekend pleeggezin lijkt me zeer aanlokkelijk voor jullie!

p_iglet, wat leuk dat je man nu gezinshuisouder is. daar heb ik via m'n werk ook wel mee te maken. lijkt me een pittige baan hoor.
in de haak.
  maandag 6 januari 2014 @ 11:29:46 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135138448
Vermoeiend is het, ja. Letterlijk ook, want ik ben net gewoon in slaap gevallen op de bank.
Mijn collega's hebben het al helemaal geaccepteerd, die doen bijna nooit meer moeilijk. Ik ga vanmiddag wel werken, zometeen komt J. thuis en kan ik naar mijn werk.
Een plek waar hij in de vakantie af en toe naar toe kan is eigenlijk wat ik het liefste wil. We hebben laatst een gesprek gehad hierover met iemand die dat aan het opzetten is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 6 januari 2014 @ 19:53:59 #131
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135159339
Even mijn gal spuwen. Ik kom thuis van een middag werken en Job staat bij de bushalte op me te wachten, in de regen, op blote voeten, zonder jas. Zijn voeten waren aan het bloeden omdat hij in glas was gestapt. Ellende thuis en J. had hem naar buiten gestuurd. Hij had 4 bussen voorbij zien komen, voordat mijn bus kwam, dus hij heeft daar minstens drie kwartier gestaan.
Ik weet niet hoe vaak ik J. heb gezegd dat je Job moet vasthouden en bij hem moet blijven als hij boos is en dat je hem niet naar buiten of naar boven moet sturen, maar hij weigert naar mij te luisteren.

En altijd moet ik thuiskomen in de ellende en hij komt nooit thuis in de ellende. Omdat ik wel alle energie in Job steek. Is het nou zo veel gevraagd dat hij dat ook voor mij doet?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_135159450
Livelink :* meer weet ik momenteel niet te typen. Ik heb zoveel respect voor je en gun je zo alle hulp.
pi_135159824
Hoe niet leuk :{
Niet voor jou, niet voor Job.

Klaag maar lekker hoor.

Wordt hij wel weer rustig als jij er bent?
Met een meidenkwartet
  maandag 6 januari 2014 @ 20:11:01 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_135160425
livelink: en als er nou eens iemand meegaat als jij met Job naar Utrecht gaat. Zodat die persoon in de speelgoedwinkel achterblijft en jij eens rustig kan winkelen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_135160689
Livelink :*
  maandag 6 januari 2014 @ 20:27:00 #136
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135161453
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:29 schreef livelink het volgende:
Vermoeiend is het, ja. Letterlijk ook, want ik ben net gewoon in slaap gevallen op de bank.
Mijn collega's hebben het al helemaal geaccepteerd, die doen bijna nooit meer moeilijk. Ik ga vanmiddag wel werken, zometeen komt J. thuis en kan ik naar mijn werk.
Een plek waar hij in de vakantie af en toe naar toe kan is eigenlijk wat ik het liefste wil. We hebben laatst een gesprek gehad hierover met iemand die dat aan het opzetten is.
Ik ben zo blij dat je in ieder geval een werkgever en collega's hebt die je de ruimte geven om er voor Job te zijn.

Ik vind het ook zo jammer om te lezen dat jij en J. niet op één lijn zitten wat Job betreft. Het is al zo'n gevecht dagelijks en wat meer ondersteuning van je partner zou wel heel fijn zijn.

:*
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 6 januari 2014 @ 20:46:55 #137
274310 agenda
altijd vol!
pi_135162499
Livelink :*
pi_135163431
Livelink, ik zou je een dikke knuffel willen geven :*.
Wat kl*te om zo thuis te komen. Ik zie het voor me hoe Job daar op je heeft staan wachten en het lijkt me voor jou zo'n machteloos gevoel.
Spuw je gal maar, ik hoop dat het je een beetje lucht geeft. Het zou fijner zijn als J je meer zou steunen in dit soort dingen :*.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:54:13 #139
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135187214
Lois en livelink :* wat moeilijk allemaal,enigzins wel herkenbaar hier, Roy mag niet alle taxi chauffeurs... En dan wilt hij ook echt bijna niet mee,gillen zijn armen stevig om mijn nek slaan,tegenwerken in de stoel. (soms zo erg dat hij stopt met ademhalen) gelukkig komt dit zo weinig voor. En nu bellen ze zelfs al op als er een chauffeur komt die Roy niet mag,en regelen ze soms ook een andere taxi.

Hier werken de bezuinigingen nu tegen,het kleine fijne groepje waar Roy in zat is opgegeven en Roy zit nu al sinds september in zijn oude groep terug,veel kindjes enzo.
nu is er maandag weer een kindje bijgekomen en tussen kerst en oud en nieuw ook 2 kindjes.
en dat merken we, druk,stuurloos,boos,slecht slapen,gooien,slaan,bijten.
zijn medicijnen weigeren.

Op school gaven ze het ook al aan dat Roy zo druk en stout is,en hebben hem al geregeld in de box gezet.
we gaan samen kijken naar een oplossing, een kleiner groepje is geen optie,maar misschien kan hij wel even met een leidster appart.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:12:33 #140
386633 Adnap
I love Life !
pi_135207058
Knuffel voor jullie allemaal :*
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:56:31 #141
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135209980
Frustrerend is dat, Bar. Dan loopt het lekker en dan verandert er weer iets of er wordt iets teruggedraaid en je bent weer helemaal terug bij af. Het is niet te voorkomen, maar wel om wanhopig van te worden.
Roy reageert er dus ook al zo slecht op ;(
Hopelijk vinden ze toch iets waardoor Roy zich weer wat beter gaat voelen.

Hier ging het vandaag gelukkig goed. Het lukte me zonder problemen hem mee naar school te krijgen. In de bus had hij het er wel over dat de nieuwe kinderen in zijn klas zijn aartsvijanden zouden worden, maar bij het ophalen waren het al zijn nieuwe vrienden. Dus die verandering ging onverwachts goed.
Dat is trouwens wel vaker zo, na een hele slechte dag volgt meestal wel een goede dag. Dan staan we allemaal met goede voornemens op of zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2014 @ 22:03:59 #142
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135210434
fijn dat het vandaag dan in ieder geval goed ging.
wat zal dat een extra energie kosten als je ook nog eens weinig steun van je partner voelt.
hoe hou je het vol?
heel veel sterkte met alles
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:09:22 #143
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135210738
J. trekt het zelf ook allemaal slecht hoor. Het vreet wel aan hem, dat merk ik. Hij wil zo graag dat leuke, gezellige gezin. Gezamenlijk leuke dingen doen en zo. De praktijk is gewoon zo anders en hij kan daar moeilijk mee omgaan.
Maar ja, dit zijn ook wel de goede voornemens die praten. Gisteren zag ik dat even niet zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:18:56 #144
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135211322
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:09 schreef livelink het volgende:
J. trekt het zelf ook allemaal slecht hoor. Het vreet wel aan hem, dat merk ik. Hij wil zo graag dat leuke, gezellige gezin. Gezamenlijk leuke dingen doen en zo. De praktijk is gewoon zo anders en hij kan daar moeilijk mee omgaan.
Maar ja, dit zijn ook wel de goede voornemens die praten. Gisteren zag ik dat even niet zo.
zou het lukken om 1xper week samen te eten als de kinderen al op bed liggen,en dan tijd voor elkaar en praten enzo.

wij zijn dat heel bewust gaan doen,1x per week eten we met zijn 2en en hebben we het over elkaar maar ook over Roy en hoe we erin staan,onze voors en tegens en waar we tegenaan lopen.
andere avonden zijn we of druk met hobbies,werk of gewoon enorm moe en schiet praten over dat soort dingen er snel bij in.

fijn dat het goed ging vandaag Livelink.

ik bedenk me net,neem eens contact op met een instantie die uitstappen/wensen regelt voor gezinnen met bijzondere en of zieke kinderen. Die weten of kunnen dingen voor elkaar krijgen wat wij vaak niet voor elkaar krijgen, als uitstapje ofzo.

wij zijn pas benaderd door een Belgische instantie voor zoiets, ze sturen een pakket op. Zijn benieuwd.

en net als toen de Cliniclowns was echt Super om zoiets als gezin te doen en ook aan de broertjes en zusjes word dat gedacht.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:19:00 #145
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135270583
In overleg met _ingrid_ en Djeez, een post over Kim.

Kim zit de laatste tijd met regelmaat te liegen over (kleine) dingen.
Ze mocht gistermiddag samen met een vriendinnetje naar de winkel om een pak macaroni voor ons te halen.
Thuisgekomen bleek het pak helemaal opengescheurd aan de bovenkant. Om een lang verhaal kort te maken: Kim en haar vriendin (beide pdd-nos) hadden geen idee hoe dat gebeurd was.

Ze vertelde dat zij naar een winkelmedewerker was gegaan om te vragen om voor haar een pak macaroni te pakken. Ze beef volhouden dat zij zelf niet an het pak had gezeten. Omdat je als winkel geen kapot pak gaat meegeven, ben ik op hoge poten naar de supermarkt gegaan. Hier kreeg ik een nieuw pak mee. Vervolgens ging ik naar de moeder van het vriendinnetje van Kim.

Daar zwegen beide kinderen een halfuur lang. Pas hierna bekende Kim zelf het pak te hebben opengemaakt. Ze lust ineens geen macaroni meer, dus had zij het pak geopend in de hoop zo geen macaroni te hoeven eten. Omdat Kim steevast hierover had lopen liegen, waren Djeez en ik woedend op Kim. Ze heeft een hele tijd bij ons in de hoek gezeten. Djeez belde in de tussentijd met Ingrid om een en ander uit te leggen. Samen kwamen ze overeen Tyler en Kim om te ruilen (kim is woensdagmiddag bij ons, en Tyler bij Ingrid), als straf voor Kim. Zij begreep er helemaal niks van, maar het is nu wel aangekomen.

Verder moet ze voor straf zaterdag van haar eigen spaarcentjes naar de winkel om het geld van het pak macaroni te geven. Is maar een paar dubbeltjes, maar zo leert ze er hopelijk wel van.

Vandaar de vraag: hoe moeten wij omgaan met de leugens van Kim?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 13:22:06 #146
5428 crew  miss_sly
pi_135270711
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:19 schreef -mandy- het volgende:
In overleg met _ingrid_ en Djeez, een post over Kim.

Kim zit de laatste tijd met regelmaat te liegen over (kleine) dingen.
Ze mocht gistermiddag samen met een vriendinnetje naar de winkel om een pak macaroni voor ons te halen.
Thuisgekomen bleek het pak helemaal opengescheurd aan de bovenkant. Om een lang verhaal kort te maken: Kim en haar vriendin (beide pdd-nos) hadden geen idee hoe dat gebeurd was.

Ze vertelde dat zij naar een winkelmedewerker was gegaan om te vragen om voor haar een pak macaroni te pakken. Ze beef volhouden dat zij zelf niet an het pak had gezeten. Omdat je als winkel geen kapot pak gaat meegeven, ben ik op hoge poten naar de supermarkt gegaan. Hier kreeg ik een nieuw pak mee. Vervolgens ging ik naar de moeder van het vriendinnetje van Kim.

Daar zwegen beide kinderen een halfuur lang. Pas hierna bekende Kim zelf het pak te hebben opengemaakt. Ze lust ineens geen macaroni meer, dus had zij het pak geopend in de hoop zo geen macaroni te hoeven eten. Omdat Kim steevast hierover had lopen liegen, waren Djeez en ik woedend op Kim. Ze heeft een hele tijd bij ons in de hoek gezeten. Djeez belde in de tussentijd met Ingrid om een en ander uit te leggen. Samen kwamen ze overeen Tyler en Kim om te ruilen (kim is woensdagmiddag bij ons, en Tyler bij Ingrid), als straf voor Kim. Zij begreep er helemaal niks van, maar het is nu wel aangekomen.

Verder moet ze voor straf zaterdag van haar eigen spaarcentjes naar de winkel om het geld van het pak macaroni te geven. Is maar een paar dubbeltjes, maar zo leert ze er hopelijk wel van.

Vandaar de vraag: hoe moeten wij omgaan met de leugens van Kim?
O, arme, arme Kim!
Liegen is niet goed, maar alsjeblieft, zo met een klein meisje met een probleem omgaan kan toch ook niet goed zijn? Zou dit nu echt iets verbeteren, of zou ze in de toekomst alleen maar nog veel harder haar best doen om dingen die niet goed zijn te verbergen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 13:22:42 #147
5428 crew  miss_sly
pi_135270728
Sorry, ik lees hier veel mee, en reageer niet zo snel, omdat ik het allemaal erg moeilijk vind, maar bovenstaande post sprong zomaar uit mijn vingers :@
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:26:13 #148
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135270857
dit is ook heel sneu voor haar en heel moeilijk, we willen haar graag helpen. vandaar dat we (ingrid, djeez en ik) om tips vragen hoe we hier om mee moeten gaan.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:27:00 #149
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_135270881
Ik word hier een beetje triest van. Een kind wat een pakje macaroni open maakt omdat ze het niet lust en er zo mee weg hoopt te komen, zo zwaar bestraffen? Ik vind dat echt véél te zwaar en totaal niet in verhouding staan.
Waarschijnlijk snapt ze niet eens wat ze fout heeft gedaan en waarom dat dan erg is :-/


Als je open het gesprek met haar in was gegaan, was ze dan zelf niet met de bevestiging gekomen? En met open bedoel ik, niet aanvallend maar gewoon luchtig?
En mijn strategie zou dan zijn eerst bespreken wat er gebeurd is, dan vertellen wat je er aan afkeurt en vervolgens bespreken hoe voorkomen kan worden dat het zo uit de hand loopt.
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:28:41 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135270936
Ik vind het persoonlijk nogal teveel straf..
Hier zou ze bij zoiets van haar zakgeld de winkel idd terug moeten betalen.

maar en hoek ( hele tijd) en dag omruilen als straf je haar niet mee daarmee laat je imho alleen maar zien dat Jullie Tyler liever zien als Kim ..
Kim is naast een meisje met pddnos ook een kind en elk kind liegt wel eens zeker op hun leeftijd waar bij Hun geweten gevormd wordt en ze op die wijze leren wat goed en slecht is etc.
Dat daar straf aan verbonden zit snap Ik maar hou het wel in properties :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2014 @ 13:29:11 #151
43556 miss_dynastie
pi_135270953
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:19 schreef -mandy- het volgende:
Samen kwamen ze overeen Tyler en Kim om te ruilen (kim is woensdagmiddag bij ons, en Tyler bij Ingrid), als straf voor Kim. Zij begreep er helemaal niks van, maar het is nu wel aangekomen.

Vandaar de vraag: hoe moeten wij omgaan met de leugens van Kim?
Wat is aangekomen dan? Dat haar broertje een beter kind is dan zij en jullie haar niet willen hebben? Het komt op mij buitengewoon liefdeloos over en je drijft er een wig mee tussen beide kinderen, een band die waarschijnlijk al niet optimaal is wordt alleen maar meer verstoord. Een kind moet op de liefde van haar ouders kunnen rekenen, ook als ze stout is, en zeker niet geruild worden voor haar wel lieve broertje (want zo zal het overkomen bij haar) :'(
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:31:22 #152
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_135271033
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat is aangekomen dan? Dat haar broertje een beter kind is dan zij en jullie haar niet willen hebben? Het komt op mij buitengewoon liefdeloos over en je drijft er een wig mee tussen beide kinderen, een band die waarschijnlijk al niet optimaal is wordt alleen maar meer verstoord. Een kind moet op de liefde van haar ouders kunnen rekenen, ook als ze stout is, en zeker niet geruild worden voor haar wel lieve broertje (want zo zal het overkomen bij haar) :'(
Dit.
Voor Kim zal de conclusie niet zijn dat je niet mag liegen, of geen dingen stuk mag maken maar als je je misdraagt dan moet je weg.

Hebben jullie het boek 'geef me de 5' al eens gelezen?
I`m not weird. I`m limited edition.
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 13:31:27 #153
5428 crew  miss_sly
pi_135271036
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:26 schreef -mandy- het volgende:
dit is ook heel sneu voor haar en heel moeilijk, we willen haar graag helpen. vandaar dat we (ingrid, djeez en ik) om tips vragen hoe we hier om mee moeten gaan.
Je zegt zelf in je post "zij begreep er niets van, maar het is wel aangekomen".

Ze begrijpt dus helemaal niet waarom er geruild wordt nu. Dat zal zeker wel aankomen, inderdaad, dat het kennelijk zomaar mogelijk is om haar weg te doen. Haar niet meer te willen (op dat moment). Dat lijkt me zoo pijnlijk en verdrietig voor haar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:35:03 #154
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135271160
Mandy Djeez en Ingrid

Ik hoop op recht dat Jullie zien wat zo een oplossing doet met buitenstaanders, die het al niet begrijpen. En dat zijn volwassenen ..Hoe moet een meisje van net 8 .. Die schommelt in de overgang van klein meisje naar groot meisje en Dan nog PDDNos.. ?

Krijgen Jullie nog begeleiding voor/met haar?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:37:03 #155
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135271237
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Mandy Djeez en Ingrid

Ik hoop op recht dat Jullie zien wat zo een oplossing doet met buitenstaanders, die het al niet begrijpen. En dat zijn volwassenen ..Hoe moet een meisje van net 8 .. Die schommelt in de overgang van klein meisje naar groot meisje en Dan nog PDDNos.. ?

Krijgen Jullie nog begeleiding voor/met haar?
Er is voor kim nog begeleiding van accare, ingrid gaat die inschakelen en om hulp vragen.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_135271242
Begrijpen jullie waarom ze liegt, Mandy?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135271310
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:31 schreef miss_sly het volgende:
Ze begrijpt dus helemaal niet waarom er geruild wordt nu. Dat zal zeker wel aankomen, inderdaad, dat het kennelijk zomaar mogelijk is om haar weg te doen. Haar niet meer te willen (op dat moment). Dat lijkt me zoo pijnlijk en verdrietig voor haar.
Dit.

En laat alsjeblieft de volgende straf die jullie al klaar hebben staan met naar de winkel gaan los!
Dat is driedubbel straffen voor hetzelfde :o
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:38:59 #158
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_135271319
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:37 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Er is voor kim nog begeleiding van accare, ingrid gaat die inschakelen en om hulp vragen.
Hebben jullie (en jij) ook nog iets van een oudercursus gehad? Als er 1 ding is wat ik daar geleerd heb is niet dat mijn kind een probleem heeft maar dat ik moest veranderen in hoe ik met hem omging.
Je krijgt inzicht in wat autisme is en welke invloed dat kan hebben. Heel hulpvol.
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:41:08 #159
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135271385
Nou, ik zou ook liegen tot ik barste als ik zoveel straf zou krijgen.....
Zoals ik het lees is er al wat 'misgegaan' bij het deel dat er niet gehoord is dat ze liever geen macaroni eet.
Ik zeg niet dat je daar per se in mee moet gaan! Maar haar daadwerkelijk horen en er over praten zou al schelen. Ik denk dat je niet gehoord voelen maakt dat je dingen stiekem gaat doen of jokken.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 13:42:28 #160
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_135271434
Als vader van Kim voel ik me toch genoodzaakt hierop te moeten reageren.

Het is zeker niet dat Tyler en Kim een middagje hebben geruild. Iedere woensdagmiddag ben ik vrij omdat Kim bij ons komt. Iets waar Kim en ik beiden naar uitkijken. De laatste tijd is ze echter al vaker aan het liegen. Ze pakt speelgoed van Tyler af, neemt dit stiekem mee naar buiten en geeft dat weg aan buurtkinderen.

Gisteren was dan de druppel. Niet om een pakje macaroni van nog geen euro, maar de volharding in haar leugen. Toen zij na de opheldering thuiskwam, heb ik 20 minuten gebeld met Ingrid. Ik vernam dat ze met Tyler op visite was bij haar ouders, die een wijk verderop wonen.

Ik heb toen voorgesteld of zij anders Tyler en Kim kon omruilen. Het was al half zes, en normaal gaat Kim een uurtje later terug naar haar moeder en haal ik Tyler weer op. Niet dat Tyler dan het lieverdje is en hij meer welkom is, maar op dat moment leek het ons een passende straf.

Nu, pas achteraf, hebben we Kim idd misschien te hard gestraft. Het blijft dan ook zoeken hoe je een kind met een dergelijke handicap het beste kunt aanpakken.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:48:16 #161
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135271671
Maar liegen komt niet door de handicap dat doen kinderen ( he zelfs volwassenen liegen soms! )
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:49:34 #162
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135271740
Tuurlijk volhard ze in een leugen. Ze krijgt waarschijnlijk hoe dan ook straf. En misschien wil ze wel graag dat het waar is wat ze zegt.
En waarom geeft ze speelgoed weg? Ik proef een beetje dat jullie denken dat het is vanwege Tyler. Maar is dat écht zo? Misschien wil ze wel graag aardig gevonden worden en denkt ze dat het 'gekocht' moet worden? Misschien hadden die kinderen geen speelgoed en vond ze dat zielig?

Er kunnen veel redenen zijn. Ik denk dat het altijd uitkijken is dat je niet je eigen beeld projecteert op je kind maar open luistert naar wat ze te zeggen hebben.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2014 @ 13:50:52 #163
43556 miss_dynastie
pi_135271791
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:42 schreef Djeez het volgende:
Als vader van Kim voel ik me toch genoodzaakt hierop te moeten reageren.

Het is zeker niet dat Tyler en Kim een middagje hebben geruild. Iedere woensdagmiddag ben ik vrij omdat Kim bij ons komt. Iets waar Kim en ik beiden naar uitkijken. De laatste tijd is ze echter al vaker aan het liegen. Ze pakt speelgoed van Tyler af, neemt dit stiekem mee naar buiten en geeft dat weg aan buurtkinderen.

Gisteren was dan de druppel. Niet om een pakje macaroni van nog geen euro, maar de volharding in haar leugen. Toen zij na de opheldering thuiskwam, heb ik 20 minuten gebeld met Ingrid. Ik vernam dat ze met Tyler op visite was bij haar ouders, die een wijk verderop wonen.

Ik heb toen voorgesteld of zij anders Tyler en Kim kon omruilen. Het was al half zes, en normaal gaat Kim een uurtje later terug naar haar moeder en haal ik Tyler weer op. Niet dat Tyler dan het lieverdje is en hij meer welkom is, maar op dat moment leek het ons een passende straf.

Nu, pas achteraf, hebben we Kim idd misschien te hard gestraft. Het blijft dan ook zoeken hoe je een kind met een dergelijke handicap het beste kunt aanpakken.
Sorry, maar als jullie het zelf kennelijk al niet snappen, waarom zou Kim het dan wel moeten snappen? Ik kan me in ieder geval voorstellen dat bij Kim de boodschap duidelijk is overgekomen dat je voortaan in je leugens moet volharden tot je scheel ziet, want anders word je misschien wel weggedaan door je papa. Hoe zou het voor jou voelen, kun je je in de situatie inleven? Ik wel en de tranen staan me in de ogen... ik kan me niet voorstellen dat dat bij jou niet zo is, als je je even in je meisje inleeft. Ik zou haar echt mijn oprechte excuses maken en beloven dat je zoiets nooit meer zal doen. En daarna kan je samen rustig een gesprek hebben over het liegen. Dat ze alles tegen je kan zeggen (al kan ik me voorstellen dat je dat vertrouwen in je wel weer terug moet winnen!) en dat er altijd naar haar geluisterd zal worden. Dat betekent niet dat ze altijd haar zin zal krijgen, maar ze moet het wel bij je kwijt kunnen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:06:20 #164
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_135272409
Djeez, Ingrid, Mandy een hele tijd in de hoek, terugbetalen en omgeruild ook voor een kind zonder handicap ook een abnormaal rijtje aan straffen notabene voor een pak macaroni en dan is er nog iets waar ik niet over uit kan.

ZE LOOPT HIER STEEVAST OVER TE LIEGEN?

Ze liegt dus constant over een pak macaroni (ja ik begrijp heel goed dat het niet alleen over een pak macaroni gaat maar over een groter geheel maar zo staat het er niet) en Ingrid ik begrijp niet goed waarom jij ermee instemt om Tyler te ruilen terwijl dit is gebeurd bij Djeez en Mandy. Daar gelden neem ik aan niet jouw regels en oplossingen.

Jullie vragen vanalles van Kim maar ooit wel eens met haar gepraat?

Het is echt te triest voor woorden. Hoe bereik je een verknipt kind die het al moeilijk zat heeft. Ben je lastig hoppa naar je moeder die vervolgens het verdriet op kan lossen.

Is het ook niet gewoon 8-jarig kindergedrag? Uitproberen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Books1 op 09-01-2014 14:13:14 ]
If you can dream it, you can do it...
pi_135272530
Zullen we het wel redelijk fatsoenlijk houden zeg Books?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_135272664
Inderdaad praten met haar over waarom ze liegt ipv zo te straffen. Ze is pas 8. Ik vind het ook niet zo schokkend eigenlijk, heeft de PDD-NOS er nu echt mee te maken?
pi_135272761
Dan kom ik ook maar even wat zeggen. :)

Achteraf gezien heb ik te snel ja gezegd om Kim eerder op te halen en Tyler dus terug te brengen.
Want hiermee is Tyler ook benadeeld. Ik heb Kim dan ook geen straf bij mij thuis gegeven, wat wel was gevraagd. Dat vond ik niet nodig, gezien ze al in de hoek had gezeten bij haar vader.

Er was ook gezegd tegen Kim door hem (en dat staat ook in het heen en weer schriftje, wat trouwens goed werkt bij bijzonderheden) dat als ze weer liegt dat ze dan een keer woensdagmiddag als straf niet mag komen.
Daar zou ik over nadenken, heb ik gedaan en daar ben ik het totaal niet mee eens.

Accare inschakelen als hulp hierbij vind ik zelf niet perse nodig, maar ik ben wel bereid om mee te gaan als Djeez dat graag wil.

Ik vind dat ze genoeg en misschien wel teveel straf heeft gehad en ik zou haar zeker niet naar de winkel laten gaan van haar zakgeld hiervoor.

Ik denk ook dat liegen er wel bij hoort, het is wel lastig om ermee om te gaan. Maar tot nu toe gaat het hier goed. We hebben er gisteren toen ze al in bed lag nog over gepraat, want ze is nu inderdaad wel bang dat ze niet meer naar papa mag.

Ik denk dat kinderen sowieso gaan liegen omdat ze bang zijn straf te krijgen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:17:30 #168
381212 Gulara
From the future
pi_135272889
Ik had het uurtje eerder terug naar mama denk ik gebruikt om dingen om te lossen en te bepraten (eventueel naar de supermarkt om zelf het pak te betalen als jullie dat een passende straf vinden). Dan is het op het moment dat ze weer naar haar moeder gaat ook klaar voor wat betreft dit incident.
Nu wordt ze middenin het 'conflict' weer naar haar moeder geruild en komt de rest van de straf nog veel later. Dat is voor Kim en voor jullie niet fijn.
Ik denk dat het het beste is om dit soort dingen meteen op te lossen en het dan te laten gaan. En dan kunnen jullie op een later moment verder met het algemene probleem van het liegen.
pi_135272944
Ingrid, ik ben ontzettend blij te lezen dat jij echt wat geleerd hebt. En dat je nog met haar hebt gepraat, ook al lag ze nog in bed. Kim heeft het al niet makkelijk en dan is zo goed dat ze merkt dat ze met je kan praten. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:22:17 #170
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135273051
Ook een laatste reactie hierover van mij.

Ook wij hebben na dit van gisteren, geleerd intussen hoe we het beter moeten en kunnen aanpakken.

[ Bericht 4% gewijzigd door -mandy- op 09-01-2014 14:29:08 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:22:19 #171
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_135273053
Ingrid ik ben blij te lezen dat jij wel normaal kan denken en dan ook nog verwachten dat jij nog eens straf geeft en als het nog eens gebeurd mag ze zelfs helemaal een woensdagmiddag niet komen.

Sorry ik kan hier echt geen begrip voor opbrengen en heb medelijden met Kim en het is goed te lezen dat jij sommige dingen heel anders aanpakt dan aan de andere kant.

Wordt Tyler ook op deze manier gestraft als hij is mis doet dat vraag ik me dus echt oprecht af.

Wat Yppy zegt dus en Mandy jullie hebben beide als ik het zo lees niets geleerd maar nog veel te leren! Mandy en Djeez ze heeft geleerd van jullie dat ze nu bang moet zijn om niet meer naar papa te mogen.
If you can dream it, you can do it...
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:28:47 #172
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_135273279
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:22 schreef Books1 het volgende:
(..)
Wat Yppy zegt dus en Mandy jullie hebben beide als ik het zo lees niets geleerd maar nog veel te leren! Mandy en Djeez ze heeft geleerd van jullie dat ze nu bang moet zijn om niet meer naar papa te mogen.
Is dat niet te hard geoordeeld? Ik denk dat Mandy bedoelt dat ze nu inziet dat ze het de volgende keer anders moeten aanpakken. Daarmee kan ze hoe ze hebben gehandeld niet plotseling terugdraaien... dus vind ik het raar dat je daarmee zegt dat ze 'dus' niets geleerd hebben.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:29:37 #173
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135273304
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef Grijs het volgende:

[..]

Is dat niet te hard geoordeeld? Ik denk dat Mandy bedoelt dat ze nu inziet dat ze het de volgende keer anders moeten aanpakken. Daarmee kan ze hoe ze hebben gehandeld niet plotseling terugdraaien... dus vind ik het raar dat je daarmee zegt dat ze 'dus' niets geleerd hebben.
dank je, dat bedoel ik ook
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:29:45 #174
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_135273307
Het laatste berichtje van Mandy is ge-edit maar toen stond mijn bericht er al.

Ze stuurde net een dm.
If you can dream it, you can do it...
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:41:28 #175
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135273783
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:22 schreef -mandy- het volgende:
Ook een laatste reactie hierover van mij.

Ook wij hebben na dit van gisteren, geleerd intussen hoe we het beter moeten en kunnen aanpakken.
heb je ook nog wat aan de (vele) tips die er gegeven zijn? Het is wel heel veel. Maar de strekking is wel ongeveer hetzelfde denk ik.
Hebben jullie al nagedacht over vervolgstappen? Ik vind de tip van Mss-dynastie wel mooi.
Je excuus maken. Daarmee laat je zien dat vaders en (bonus)moeders ook fouten maken maar dat je daar altijd weer op terug kunt komen en zéggen dat je fout zat.

'Opvoeden is voorleven' is nog altijd mijn mantra. Ik bied dus ook mijn excuses aan als ik onredelijk ben geweest of te boos of als ik te snel conclusies heb getrokken. (Je blijft een mens hè ;) ) de eerste keer was echt zo moeilijk. Maar nu is het vanzelfsprekend al komt het bijna niet meer voor dat het nodig is. Moeilijkste vond ik om het wrokkige kind in mij aan de kant te zetten. Die wist dat ie fout zit maar het niet wil toegeven. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2014 @ 15:08:45 #176
43556 miss_dynastie
pi_135274801
Ingrid, wat fijn om jouw reactie te lezen... geeft me het idee dat je meisje toch met een goed gevoel is gaan slapen O+
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:15:46 #177
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135275136
Het weggeven van speelgoed doet Job ook. Volgens mij komt dat voort uit zijn onmacht in de sociale omgang. Meestal grijp ik wel in en leg het aan het andere kind uit. En dan leg ik weer aan Job uit dat hij dat maar nieet moet doen omdat hij er spijt van krijgt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 15:19:20 #178
5428 crew  miss_sly
pi_135275264
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:41 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

heb je ook nog wat aan de (vele) tips die er gegeven zijn? Het is wel heel veel. Maar de strekking is wel ongeveer hetzelfde denk ik.
Hebben jullie al nagedacht over vervolgstappen? Ik vind de tip van Mss-dynastie wel mooi.
Je excuus maken. Daarmee laat je zien dat vaders en (bonus)moeders ook fouten maken maar dat je daar altijd weer op terug kunt komen en zéggen dat je fout zat.

'Opvoeden is voorleven' is nog altijd mijn mantra. Ik bied dus ook mijn excuses aan als ik onredelijk ben geweest of te boos of als ik te snel conclusies heb getrokken. (Je blijft een mens hè ;) ) de eerste keer was echt zo moeilijk. Maar nu is het vanzelfsprekend al komt het bijna niet meer voor dat het nodig is. Moeilijkste vond ik om het wrokkige kind in mij aan de kant te zetten. Die wist dat ie fout zit maar het niet wil toegeven. :D
O, echt hè, dat wrokkige kind in jezelf. Hoe moet dat voor een kind dan nog zijn?

Ingrid, fijn je reactie te lezen.
Mandy en Djeez, ik hoop echt dat jullie met zulke dingen toch anders omgaan in de toekomst. En alsjeblieft, laat de woensdagmiddag nooit een straf of dreigmiddel zijn!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:31:37 #179
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135275770
Roy reageert ook uit onmacht kan daardoor echt gemeen doen,slaan,knijpen,schoppen,bijten,spullen weggooien.

Voor Roy is communicatie het grote struikelblok.

in het begin reageerden wij ook boos terug,kind kreeg straf.
terwijl hij er in feite niks aan kon doen.
lastig soms want slaan en bijten enzo is ook geen gedrag dat je hebben wilt van je kind.

wij hebben nu wel begeleiding on hiermee om te gaan, in elk geval reageren we al niet meer boos en met straf.
maar negeren het gemene en proberen spelenderwijs erachter te komen wat Roy wilt/bedoeld. En goedmaken idd dat doen wij ook,ook wij kunnen wel eens mis zijn.


Misschien is dat gedrag van Kim ook wel ontstaan uit onmacht, 2gezinnen,andere regels,2broertjes,2andere huizen,kamers,net vakantie gehad drukke dagen achter de rug.
succes ermee.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:53:39 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_135276721
Grappig, dat speelgoed weggeven, dat doet Cato soms ook te makkelijk.

In 't algemeen: pas op dat je gedrag dat je niet begrijpt niet te snel als moedwillig kwade opzet interpreteert, probeer eerst te begrijpen waarom het gebeurt en probeer het zonder oordeel te bespreken; geef haar de ruimte om haar beleving te uiten en vraag met echte interesse naar hoe het zo gelopen is. Je kind mag best weten dat er grenzen zijn, maar dat hoeft niet altijd met straf of veroordeling gepaard te gaan. Juist als je graag wil dat ze de waarheid vertelt zal ze zich eerst veilig genoeg moeten voelen om dat te doen.

Verder is het vaak al genoeg om even duidelijk te zeggen dat je bepaald gedrag niet accepteert, daar hoeft echt niet per se een straf aan verbonden te worden om het te laten aankomen.

[ Bericht 7% gewijzigd door trui op 09-01-2014 16:24:51 ]
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2014 @ 16:15:05 #181
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135277712
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:14 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dan kom ik ook maar even wat zeggen. :)

Achteraf gezien heb ik te snel ja gezegd om Kim eerder op te halen en Tyler dus terug te brengen.
Want hiermee is Tyler ook benadeeld. Ik heb Kim dan ook geen straf bij mij thuis gegeven, wat wel was gevraagd. Dat vond ik niet nodig, gezien ze al in de hoek had gezeten bij haar vader.

Er was ook gezegd tegen Kim door hem (en dat staat ook in het heen en weer schriftje, wat trouwens goed werkt bij bijzonderheden) dat als ze weer liegt dat ze dan een keer woensdagmiddag als straf niet mag komen.
Daar zou ik over nadenken, heb ik gedaan en daar ben ik het totaal niet mee eens.

Accare inschakelen als hulp hierbij vind ik zelf niet perse nodig, maar ik ben wel bereid om mee te gaan als Djeez dat graag wil.

Ik vind dat ze genoeg en misschien wel teveel straf heeft gehad en ik zou haar zeker niet naar de winkel laten gaan van haar zakgeld hiervoor.

Ik denk ook dat liegen er wel bij hoort, het is wel lastig om ermee om te gaan. Maar tot nu toe gaat het hier goed. We hebben er gisteren toen ze al in bed lag nog over gepraat, want ze is nu inderdaad wel bang dat ze niet meer naar papa mag.

Ik denk dat kinderen sowieso gaan liegen omdat ze bang zijn straf te krijgen.
ingrid, ik zou je in ieder geval als advies willen geven: laat de dingen die daar gebeuren daar, en hou de dingen die bij jou gebeuren bij jou.
hoe denk je dat het voor een kind is om bij papa op zijn/haar kop te krijgen en vervolgens doet mama bij thuiskomst er nog eens een schepje bovenop?

ik weiger het absoluut te doen. L. had bij zijn vader dit keer ook iets gedaan en pa eiste van mij dat ik het thuis nog een keer dringend met hem te bespreken. ik heb gezegd dat het zijn probleem is en dat hij het dan ook zelf op had moeten lossen.

wat je misschien wel tegen kim kan zeggen dat het niet leuk is dat ze het pak macaroni niet kapot had moeten maken en dat je er verdrietig van wordt als ze er over liegt.
dat het veel handiger was geweest om te zeggen dat ze liever geen macaroni wil eten. dan had er misschien over gepraat kunnen worden.

zo heb ik het in ieder geval vaak gedaan. want ook hier werd (en wordt nog wel) om de waarheid heen gedraaid. ik blijf er op hameren dat het veel handiger is om de waarheid te zeggen dan om te liegen en ik merk dat het helpt.

en mijn partner vindt me een watje, omdat ik nooit boos word, en altijd in gesprek ga.
nou dan ben ik maar een watje. :(
pi_135278022
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:15 schreef lady-wrb het volgende:
ingrid, ik zou je in ieder geval als advies willen geven: laat de dingen die daar gebeuren daar, en hou de dingen die bij jou gebeuren bij jou.
hoe denk je dat het voor een kind is om bij papa op zijn/haar kop te krijgen en vervolgens doet mama bij thuiskomst er nog eens een schepje bovenop?

wat je misschien wel tegen kim kan zeggen dat het niet leuk is dat ze het pak macaroni niet kapot had moeten maken en dat je er verdrietig van wordt als ze er over liegt.
dat het veel handiger was geweest om te zeggen dat ze liever geen macaroni wil eten. dan had er misschien over gepraat kunnen worden.

Dat is precies wat mijn vriend ook al zei. En waar ik het wel mee eens ben.
Daarom heb ik haar bij mij ook geen straf gegeven.

En dat is zo ongeveer wat ik ook tegen Kim had gezegd.

Nu is ze lekker aan het spelen bij een vriendinnetje uit de klas. Laatste keer was voor de kerstvakantie, dus ze waren er wel aan toe!

[ Bericht 21% gewijzigd door _Ingrid_ op 09-01-2014 16:29:11 ]
pi_135278062
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:31 schreef _Bar_ het volgende:
Misschien is dat gedrag van Kim ook wel ontstaan uit onmacht, 2gezinnen,andere regels,2broertjes,2andere huizen,kamers,net vakantie gehad drukke dagen achter de rug.
succes ermee.
Het zou er best mee te maken kunnen hebben inderdaad.

[ Bericht 34% gewijzigd door _Ingrid_ op 09-01-2014 16:29:48 ]
pi_135278222
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:53 schreef trui het volgende:
Grappig, dat speelgoed weggeven, dat doet Cato soms ook te makkelijk.

In 't algemeen: pas op dat je gedrag dat je niet begrijpt niet te snel als moedwillig kwade opzet interpreteert, probeer eerst te begrijpen waarom het gebeurt en zonder oordeel bespreekt; geef haar de ruimte om haar beleving te uiten en vraag met echte interesse naar hoe het zo gelopen is. Je kind mag best weten dat er grenzen zijn, maar dat hoeft niet altijd met straf of veroordeling gepaard te gaan. Juist als je graag wil dat ze de waarheid vertelt zal ze zich eerst veilig genoeg moeten voelen om dat te doen.

Verder is het vaak al genoeg om even duidelijk te zeggen dat je bepaald gedrag niet accepteert, daar hoeft echt niet per se een straf aan verbonden te worden om het te laten aankomen.
Daar probeer ik inderdaad rekening mee te houden, is niet altijd even makkelijk.

Zoals bijvoorbeeld het bijten op kleding ed. Heel soms is het wel bewust, daagt ze ermee uit. Maar meestal is het onbewust. En heel lastig af te leren. Er is maar weinig kleding met lange mouw waarvan de mouwen nog heel zijn. Daarom koop ik nog zo´n bijtding voor haar. Ketting of armband. had er even t geld niet voor om het eerder te kopen
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2014 @ 16:35:59 #185
43556 miss_dynastie
pi_135278481
Ingrid, mag ik vragen hoe het zit tussen de kinderen onderling? Zijn ze weleens samen bij een van jullie of is het altijd een soort wisselregeling?
pi_135278627
Kim is op woensdagmiddag bij haar vader, Tyler is dan bij mij. Op vrijdag is Tyler er de hele dag en Kim is er dan vanaf 12.30
In het weekend zijn ze samen bij mij ( en mijn vriend uiteraard als hij er is) of bij hun vader. Om en om dus. Dus elk weekend zien ze elkaar.
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:47:17 #187
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135283383
Het is ook absoluut niet makkelijk, Ingrid, Djeez en Mandy. Fouten maken we allemaal. Het gaat echt met vallen en opstaan. En het lijkt me nog veel moeilijker als je niet dagelijks met je kind optrekt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_135288678
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:39 schreef Lois het volgende:
We krijgen niet duidelijk wat er aan de hand is, maar mijn gevoel zegt dat het meer is dan "wennen aan nieuwe klas".
kan het de taxi zijn? Of wil ze ook niet naar school als je haar zelf brengt?
pi_135289553
Liegen en oefenen met liegen (hoe wel, hoe niet, waarover wel en waarover niet) lijkt me ook een normaal deel van de sociale ontwikkeling. Niet altijd even leuk voor de ouders maar dat je kind ermee experimenteert lijkt me niet perse slecht. Bij een kind met autIsme zal wat begeleiding daarbij vast goed zijn, om het verschil te leren over liegen iets kapot gemaakt te hebben, schuld afschuiven, en sociale leugens (wat staat je nieuwe kapsel je goed!) ed. Maar ik zou dat experimenteren ermee zelf niet zo zwaar afkeuren denk ik.
  donderdag 9 januari 2014 @ 20:50:37 #190
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135289989
even iets anders. Het klinkt voor mij heel fijn om te lezen hoe goed jullie contact hebben samen over de kinderen. Dat wilde ik even delen. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 9 januari 2014 @ 20:59:51 #191
11682 Moonah
Jolie femme
pi_135290410
Allereerst vind ik het moedig om je zo kwetsbaar hier op te stellen.
En verder is er al erg veel (goed!) advies gegeven. Ik wil er zelf nog één dingetje aan toevoegen.
Ik schrok er nl van dat Mandy schreef dat jullie 'woedend' werden. Dat klinkt mij heel, heel erg in de oren. Wat ik zelf al lang geleden heb geleerd in mijn professionele (schoolse) situatie, is om de grens van wat ik wel en wat ik niet accepteer een eindje van mijzelf af te leggen. Ik dóe dus eigenlijk strenger dan ik in werkelijkheid ben. Als die grens dan wordt overschreden, kan ik mijn emoties nog heel goed beheersen. Immers, de échte grens, die míj als persoon raakt, is nog lang niet bereikt. Snap je wat ik bedoel?

En Ingrid, compliment. Heb ik al eerder eens gezegd geloof ik, maar ik vind jou echt heel erg gegroeid.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 9 januari 2014 @ 21:58:45 #192
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135293857
Even een overlegslotje. Brb
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Admin donderdag 9 januari 2014 @ 22:12:50 #193
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_135294780
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:41 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

heb je ook nog wat aan de (vele) tips die er gegeven zijn? Het is wel heel veel. Maar de strekking is wel ongeveer hetzelfde denk ik.
Hebben jullie al nagedacht over vervolgstappen? Ik vind de tip van Mss-dynastie wel mooi.
Je excuus maken. Daarmee laat je zien dat vaders en (bonus)moeders ook fouten maken maar dat je daar altijd weer op terug kunt komen en zéggen dat je fout zat.

'Opvoeden is voorleven' is nog altijd mijn mantra. Ik bied dus ook mijn excuses aan als ik onredelijk ben geweest of te boos of als ik te snel conclusies heb getrokken. (Je blijft een mens hè ;) ) de eerste keer was echt zo moeilijk. Maar nu is het vanzelfsprekend al komt het bijna niet meer voor dat het nodig is. Moeilijkste vond ik om het wrokkige kind in mij aan de kant te zetten. Die wist dat ie fout zit maar het niet wil toegeven. :D
Vanaf hier graag.

Mag ik de volwassenen erop wijzen dat dit zo openbaar gooien van privézaken niet echt kies is. Het Forum heeft 1 miljoen unieke bezoekers per week.
Daaronder zitten instanties, familie van jullie, buren, bekenden en over een paar jaar jullie eigen kinderen.
Vanaf hier stopt het.
Voor de kinderen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 9 januari 2014 @ 22:19:13 #194
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_135295195
En even voor iedereen, tijden zijn veranderd, internet is veranderd, stap over op initialen, of fakenamen, doe het voor je kinderen. Bedankt.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:20:52 #195
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_135295302
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:12 schreef yvonne het volgende:

[..]


Vanaf hier stopt het.
Voor de kinderen.
_O_ _O_ _O_
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:26:45 #196
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135295635
-leeg-

[ Bericht 99% gewijzigd door -mandy- op 09-01-2014 22:47:19 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:42:33 #197
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135296490
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:26 schreef -mandy- het volgende:

[..]


Doe maar niet. Het is nu even klaar

[ Bericht 23% gewijzigd door debuurvrouw op 10-01-2014 09:44:39 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:49:52 #198
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135296859
Oké. Er is zo genoeg over gezegd. Iedereen weet nu wat er wel en niet gezegd kan worden door wie. Het is nu klaar.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † donderdag 9 januari 2014 @ 22:52:02 #199
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135296970
quote:
1s.gif [b]Op donderdag 9 januari 2014 22:42 schreef laziness het volgende:[/
nu even niet.

[ Bericht 44% gewijzigd door debuurvrouw op 09-01-2014 22:56:12 ]
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:55:06 #200
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135297135
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:52 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

interessante opmerking, ik vrees alleen hier niet op zijn plaats. maar wellicht is het iets voor een ander/nieuw topic :)
Be my guest voor een topic maar mijn opmerking is wel echt op deze specifieke situatie gebaseerd en is wat genuanceerder als je het onderwerp wat breder trekt ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:56:56 #201
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135297247
Maar hier dus niet! Dit is het autismetopic. En voor nu is het zo klaar.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 9 januari 2014 @ 23:36:31 #202
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135299394
Het is serieus klaar nu. De zaak wordt hier niet meer besproken.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 9 januari 2014 @ 23:37:19 #203
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135299435
Lijkt me een goede samenvatting, Vannelle.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_135300453
Een positieve noot dan. Het gaat heel goed op school, ze is dol op lezen en schrijven en rekenen kan ze ook goed. Gymmen vind ze ook erg leuk en ze kan goed opschieten met eigenlijk de hele klas wel. Incl Kim zitten er 3 meisjes in de klas. Daar speelt ze ook vaak mee na schooltijd.
En ze heeft sinds de kerstvakantie oorbellen. Ze wilde het heel graag, maar vond het wel heel erg spannend. Maar het ging heel goed. Ze heeft er ook amper last van gehad. Uiteraard zijn ze roze. Ze vindt het ook heel interessant dat ze met gym nu pleisters over de oorbellen moet. Is daar standaard.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:05:40 #205
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135300620
Nou, dat klinkt heel goed, Ingrid. Als het op school goed gaat, dan heb je al zo'n groot onderdeel van hun leven te pakken. Echt fijn!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_135301218
Wat vandaag ook wel grappig was:

We hadden het over jaren, maanden, weken, dagen en zo. Wat is wat?
Welke maand is het nu?
Maand ag. _O-
  vrijdag 10 januari 2014 @ 07:12:58 #207
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_135305425
Haha, mooi!

Fijn om te lezen, Ingrid!
in de haak.
pi_135341215
Ingrid, goed om te lezen dat het lekker gaat op school. Slim trouwens dat ze de oorbellen afplakken, kunnen ze ook nergens aan blijven haken!

M. zwemt nog 1 keer in de week ipv 2 keer, nu zei de badjuf dat het erom hangt of ze eind van de maand al mag afzwemmen (er is echt een kwartje gevallen sinds haar A diploma volgens mij). We hadden nog zoveel lessen om in te halen dat ik er voor de komende 2 weken 1 extra bij had ingepland. Helaas was er geen plek bij haar eigen juf.
Toen ik dat vertelde wilde M. eigenlijk al niet extra zwemmen.
Ik heb er een mailtje aan gewaagd en hoewel het dan niet de groep is waar ze qua niveau in hoort, mag ze toch bij haar vertrouwde juf. Kind was erg opgelucht, dus het was denk ik een goede actie :).
Volgens mij moet ze weer even haar draai vinden zo na de vakantie en heeft ze wat meer behoefte aan vastigheid. Wel fijn dat het zo kan.
Dan heeft ze in elk geval wat meer met die rare kleren aan gezwommen en dan zien we wel of ze mee mag doen eind van de maand en anders gewoon de volgende ronde, ook prima.

Ze doet het lekker op school. Gaat qua taal toch echt als een speer, dus juf wil meer uitdaging gaan bieden en daar hebben we een gesprek over volgende week. Even horen wat de plannen zijn. Want wat ze tot nu toe, ook als extra stof krijgt, daar rolt ze aardig doorheen.
Ik vind het ook fijn dat ze een leerkracht heeft die hier echt alert op is, maar ook in de gaten houdt dat ze niet teveel aanbiedt zeg maar. Super juf, "streng" (meer duidelijk denk ik), oplettend, staat echt met interesse voor "haar kinderen" voor de klas. Ik denk dat we het echt getroffen hebben!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 11 januari 2014 @ 10:41:01 #209
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135348341
Ik vind het allemaal heel goed klinken, Nijna. Een meedenkende badjuf, een goede lerares en een fijn zusje. Super voor jullie en voor M.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 18:52:43 #210
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135364071
ingrid wat een fijne update :)

nijna fijn dat je oudste het goed doet op school.
en vooral het einde van je spoiler is heel fijn om te lezen O+

Hier gaat school ook enorm goed. Hij heeft het geweldig naar zijn zin en hij leert heel snel.
Punt is alleen, hij laat zich erg op de kop zitten door zijn zus. Ze gaat sinds een week naar school en weet zichzelf van gekkigheid niet hoe ze het heeft. Ze reageert zich dus af op haar broer. Hij doet helemaal niets en gaat alleen hard krijsen.
Hij zit dus nu onder de krassen van zusternageltjes...

Herkennen jullie dit? Tips misschien?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 19:43:58 #211
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135366673
Sorry Davinia, geen herkenning op dit punt. Als het op agressie aankomt is de mijne de dader en niet het slachtoffer :{
Laat hij zich ook elders zo op zijn kop zitten? Of weet hij op school wel van zich af te bijten als het nodig is?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_135371903
Davinia, dat afreageren van de jongste op de oudste ken ik niet zozeer. Wel dat jongste heel goed weet hoe ze haar zus op de kast moet krijgen, maar dat gaat meer slinks dan met de nageltjes enzo. Overigens reageert M. dan ook door te krijsen of te grommen. Ik probeer dan toch te blijven herhalen dat ze moet proberen om te zeggen wat er is, omdat het niet duidelijk is.
En tegen de jongste dan, dat ze ook moet luisteren als haar zus stop oid zegt.

Je schrijft dat ze sinds een week naar school gaat en zich van gekkigheid geen raad weet, ze moet natuurlijk ook haar draai vinden. Maar het is wel lastig als het op deze manier gaat.
Zie je kans om het wat meer te begeleiden? Er iets meer bovenop te zitten, hopelijk als A haar draai wat meer gewend is aan school dat dat ook weer wat rust geeft... Verder weet ik het eigenlijk niet echt.

De keuze om M te laten zwemmen vandaag was een goede denk ik. Vlak voor we weggingen zei ze dat het niet leuk spannend was. Ze had er echt buikpijn van. Dus ik was wel blij dat ze bij haar eigen juf kon.
Uiteindelijk maakten ze er 1 groep van, juf heeft nog even met M. gesproken en ze heeft lekker gezwommen en kwam het bad uit met groen licht om af te zwemmen! Niet verwacht, maar wel hardstikke gaaf! Ze zwemt wel met plezier, maar is ook wel even klaar met "dat sporten" (haar woorden).
Nu is het aftellen en dan eerst maar even niks.
Ik ben wel aan het kijken wat ze zoal zou kunnen gaan doen, eens kijken wat haar leuk lijkt om te proberen en dan over een paar maanden wel weer wat gaan doen, want als het even kan vinden we iets van sport eigenlijk wel belangrijk... maar eens kijken wat haar eigen ideeën ook zijn, maar eerst even niks.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 11 januari 2014 @ 21:27:39 #213
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135372709
Davina,Roy doet dat ook. Als zijn neef en nichtje er zijn,word hij vaak als clown neergezet (kan het even niet anders zeggen)en als ze even kunnen word hij geslagen,geknepen,uitgelachen..
en Roy laat alles toe.
en soms gaat hij zelfs erom lachen (als hij iets op zijn hoofd gezet krijgt of ze met zijn 2en bovenop hem liggen)

en las op het schriftje dat Roy op school zich ook zo op de kop laat zitten.

tips heb ik alleen ook niet,
wij zeggen nu tegen neef en nichtje dat Roy dat niet leuk vind,en dat we dat niet meer willen. En dat ze samen mogen spelen zonder elkaar pijn te doen.
dat snappen ze wel.

hoe het op school gaat geen idee.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 11 januari 2014 @ 21:42:39 #214
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135373470
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 18:52 schreef DaviniaHR het volgende:
ingrid wat een fijne update :)

nijna fijn dat je oudste het goed doet op school.
en vooral het einde van je spoiler is heel fijn om te lezen O+

Hier gaat school ook enorm goed. Hij heeft het geweldig naar zijn zin en hij leert heel snel.
Punt is alleen, hij laat zich erg op de kop zitten door zijn zus. Ze gaat sinds een week naar school en weet zichzelf van gekkigheid niet hoe ze het heeft. Ze reageert zich dus af op haar broer. Hij doet helemaal niets en gaat alleen hard krijsen.
Hij zit dus nu onder de krassen van zusternageltjes...

Herkennen jullie dit? Tips misschien?
hier ook wel eens nijd tussen broertjes , en ik haal ze gewoon uit elkaar, ongeacht wie er begon, gaan ze elk naar hun eigen kamer als er ééntje huilt dankzij de ander. Degene die begon heeft op die manier straf dat hij niet van z'n kamer mag, de ander kan even tot rust komen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 12 januari 2014 @ 23:35:29 #215
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_135421949
even zwaaien !!!!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 12 januari 2014 @ 23:37:25 #216
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135422042
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:35 schreef Oxymoron het volgende:
even zwaaien !!!!
:W

Leuk om jou hier weer even te kunnen begroeten!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_135429137
Hoi Oxy, ik zwaai even terug :W
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_135450596
Mag ik hier een snelle vraag stellen?

Hoe gaat het met zwemlessen en kinderen met speciale aandacht? Jennifer volgt reguliere lessen maar er is ons nadrukkelijk gevraagd of we willen kijken naar een andere vorm van les omdat het niet gaat.

Moet ik meteen denken aan prive les? En zo ja, hoe betalen jullie dat? Zijn daar potjes voor als er een indicatie is?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:26:58 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_135452142
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:01 schreef Ticootje het volgende:
Mag ik hier een snelle vraag stellen?

Hoe gaat het met zwemlessen en kinderen met speciale aandacht? Jennifer volgt reguliere lessen maar er is ons nadrukkelijk gevraagd of we willen kijken naar een andere vorm van les omdat het niet gaat.

Moet ik meteen denken aan prive les? En zo ja, hoe betalen jullie dat? Zijn daar potjes voor als er een indicatie is?
Als er indicatie is zijn er veel potjes mogelijk. Ga eens rondvragen bij bijvoorbeeld MEE. Hier in Haaksbergen is er een aparte groep voor kinderen op speciaal onderwijs of die om andere redenen extra aandacht nodig hebben. Dat is in een kleiner groepje en met een extra getrainde docent.

Ik weet dat normaal de lessen hier met 8 kinderen zijn, maar er zijn ook kleinere groepen, zonder dat het meteen priveles is. vraag ook rustig aan het zwembad wat ze aanraden en zelf aanbieden!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_135453027
Ik ga volgende week weer in gesprek met het zwembad. We zoeken gewoon samen naar een oplossing. Maar ze kennen jenny nu ook een jaar en ze hangt er tegen aan om naar badje 3 te gaan en daar zwemmen 10 kinderen en ze zeggen nu heel simpel, dat gaat gewoon niet met jen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:58:10 #221
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_135453832
Een klasgenootje van mijn dochter volgt zwemles bij een speciale groep, volgens mij in Zoetermeer. Het is geen priveles, maar wel kleinere groepjes met meer instructeurs. Zij krijgt daar volgens mij een bijdrage voor obv een indicatie idd.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_135458574
Ticootje, met M. gaat het eigenlijk hardstikke goed in de reguliere groep. Ik had gedacht dat het misschien te druk voor haar zou zijn. Maar ze lijkt er niet heel veel last van te hebben. Hooguit dat ze het soms na de les te druk en te luidruchtig vindt in de kleedkamer, ik probeer altijd een op te zoeken waar het niet al te druk is (keuze uit 3 gelukkig). Ze vind het wel heel prettig als ze haar eigen juf heeft, vooral op momenten zoals afgelopen keer, dat ze voor het eerst weer met kleren (nu ook een regenjas) aan zwemt. Dan heeft ze die vastigheid eigenlijk wel nodig. En ik moet zeggen dat de badjuf er ook heel goed op inhaakt. Hebben we het echt mee getroffen. Ik hoorde veel verhalen dat ze zo streng zou zijn voordat M. begon met zwemles, maar ik denk dat het een hoop duidelijkheid geeft en dat dat is wat M. helpt.

Ze hebben bij onze zwemschool ook lessen voor kinderen die om welke reden dan ook, het niet redden in de grote groep. Ik heb geen idee of dat uit een ander potje komt of hoe het zit met de kosten...
Dus wellicht is er bij jullie in het zwembad ook wel iets dergelijks of weten zij waar je het wel kan vinden. En anders MEE eens vragen, die zullen daar ook wel adressen voor weten, mochten jullie er met het zwembad niet uitkomen. Succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 13 januari 2014 @ 23:37:49 #223
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_135463271
heeft jennifer ook autisme, ticootje?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:29:56 #224
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135471028
Eli is op school heel rustig en wordt zover we weten niet aangevallen. Hij is juist populair in de klas, dus daar hoeft hij niet van zich af te bijten. Het is echt Aviva die uit onmacht maar mensen "aanvalt"...

DJMO, ik geef de kids geen straf, dus ik zou ze niet op hun kamer zetten als ze zich niet kunnen uiten uit onmacht.

oxy, hallo! :W
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:25:59 #225
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135480904
Vraag wat eigenlijk in het andere topic hoort,maar heeft er iemand ervaring met happy nappy? Zwemluiers.
ze vroegen van school uit om nieuwe zwemluiers.
nu is het zo dat hij bijna uit de huggies gegroeid is,maar grotere maten hebben ze,niet.
het bedrijf wat onze normale luiers bezorgt ,zijn met zwemluiers gestopt,en dat waren huggies.
de zorgverzekeraar kwam met happy nappy.
ik ken ze niet vandaar.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135481778
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:37 schreef Oxymoron het volgende:
heeft jennifer ook autisme, ticootje?
Nog geen indicatie, maar we hebben aankomende maand wel een gesprek daarover ja. Momenteel is het weer erg zwaar hier. Gelukkig gaat het met ups en downs.

Maar goed, ze mocht ook bij de GGD schoolarts komen, waarbij ook weer werd gezegd dat Jennifer wellicht wat extra aandacht nodig heeft. Goh, we roepen al een jaar of 5 om hulp, en volgens het CB was alles volkomen normaal? Het is erg frustrerend.

En ergens heb ik ook de hoop niet dat er uit de onderzoeken wat komt. Want als je Jen treft op een goede dag zul je je afvragen waar we het over hebben. En met 2 uur observatie waarbij Jen lekker wat mag verven ga je mij niet vertellen dat je daaruit kan gaan opmaken wat er in godsnaam met haar aan de hand is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:57:30 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_135481938
Zo'n diagnose wordt niet alleen op basis van observatie gedaan hoor (althans, waar worden die onderzoeken gedaan?). Jullie krijgen waarschijnlijk ook een aantal vragenlijsten in te vullen over haar ontwikkeling tot nu toe en over haar gedrag. Ouders zijn een belangrijke informatiebron hierbij. En misschien wordt ook aan de leerkracht gevraagd om een vragenlijst in te vullen.

het zou mogelijk wel het een en ander verklaren van haar gedrag he? En wat ik zelf vooral fijn vond: dat het veel handvatten biedt om beter met haar om te gaan, zodat het zowel voor haar als voor jullie zelf minder zwaar wordt. Ik kreeg een stuk meer geduld doordat ik meer begrip had van waar het 'm in zat bijvoorbeeld (wij kregen als ouders ook wat psychoeducatie aangeboden, ik vond datheel leerzaam, al wist ik beroepshalve al best veel over de materie).

[ Bericht 21% gewijzigd door trui op 14-01-2014 16:13:41 ]
in de haak.
pi_135482096
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:57 schreef trui het volgende:
Zo'n diagnose wordt niet alleen op basis van observatie gedaan hoor (althans, waar worden die onderzoeken gedaan?). Jullie krijgen waarschijnlijk ook een aantal vragenlijsten in te vullen over haar ontwikkeling tot nu toe en over haar gedrag. Ouders zijn een belangrijke informatiebron hierbij. En misschien wordt ook aan de leerkracht gevraagd om een vragenlijst in te vullen.

het zou mogelijk wel het een en ander verklaren van haar gedrag. En wat ik vooral fijn vond: dat het veel handvatten biedt om beter met haar om te gaan, zodat het zowel voor haar als voor jullie zelf minder zwaar wordt. Ik kreeg een stuk meer geduld doordat ik meer begrip had van waar het 'm in zat bijvoorbeeld (wij kregen als ouders ook wat psychoeducatie aangeboden, ik vond datheel leerzaam, al wist ik beroepshalve al best veel over de materie).
Oh ja die vragenlijsten zijn ook allemaal ingevuld, door ons en leerkrachten.

We hebben nu een afrondend gesprek staan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 16:13:36 #229
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135482386
Wij missen de handvaten best wel. Het is dat het dagcentrum veel heel veel uit handen neemt,en meedenkt enzo.

bij Mee lopen we vast,en cursussen daar kunnen we zelf naar opzoek,hier in het Zeeuwse is dat echt niet te vinden.

het enige wat we meekregen van het cos is een dvd en een boekje wat autisme is.

wat denken jullie zelf ticootje?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135482487
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:13 schreef _Bar_ het volgende:
Wij missen de handvaten best wel. Het is dat het dagcentrum veel heel veel uit handen neemt,en meedenkt enzo.

bij Mee lopen we vast,en cursussen daar kunnen we zelf naar opzoek,hier in het Zeeuwse is dat echt niet te vinden.

het enige wat we meekregen van het cos is een dvd en een boekje wat autisme is.

wat denken jullie zelf ticootje?
Ik weet het niet? Ik ga er niet bij voorbaat een stempel op drukken. Ik stelde de vraag hier enkel omdat mijn vermoeden was dat meer kinderen hier het probleem hebben niet met regulier zwemles te kunnen meekomen.

Maar als er geen indicatie is of komt, dan moeten we dus ophouden met de zwemlessen, want kleine groepjes of priveles heb ik gewoon geen geld voor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 16:20:09 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135482648
ik vond de diagnose ook erg fijn.
als hij dan weer heel boos of verdrietig werd/wordt, is dat veel beter te plaatsen en kan je meer gepast een "oplossing" vinden.
Dus ook als er geen diagnose volgt, krijgen jullie mss wel goede opvoedtips.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 16:22:46 #232
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135482751
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik weet het niet? Ik ga er niet bij voorbaat een stempel op drukken. Ik stelde de vraag hier enkel omdat mijn vermoeden was dat meer kinderen hier het probleem hebben niet met regulier zwemles te kunnen meekomen.

Maar als er geen indicatie is of komt, dan moeten we dus ophouden met de zwemlessen, want kleine groepjes of priveles heb ik gewoon geen geld voor.
is er geen kleiner zwembad in jullie buurt?
een ander vb maar mijn broertje was panisch voor water en zwemlessen waren een regelrechte ramp.
net buiten ons dorp vond mijn moeder een kleinschalig zwembad,daar lessen genomen en dat ging geweldig en broertje overwon zijn angst en uiteindelijk mocht hij afzwemmen. Niks geen privé lessen. Maar dan praat ik over tig jr geleden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:04:45 #233
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135488407
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:20 schreef DaviniaHR het volgende:
ik vond de diagnose ook erg fijn.
als hij dan weer heel boos of verdrietig werd/wordt, is dat veel beter te plaatsen en kan je meer gepast een "oplossing" vinden.
Dus ook als er geen diagnose volgt, krijgen jullie mss wel goede opvoedtips.
juist die gepaste oplossing vinden daar lopen wij hier steeds tegenaan.

ieder is uniek echt,maar door het stukje communicatie en begrip missen/behoorlijk op achterlopen.
is het hier erg lastig.

snap soms echt Roy totaal niet. :{ :@
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † dinsdag 14 januari 2014 @ 19:22:58 #234
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135489425
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik weet het niet? Ik ga er niet bij voorbaat een stempel op drukken. Ik stelde de vraag hier enkel omdat mijn vermoeden was dat meer kinderen hier het probleem hebben niet met regulier zwemles te kunnen meekomen.

Maar als er geen indicatie is of komt, dan moeten we dus ophouden met de zwemlessen, want kleine groepjes of priveles heb ik gewoon geen geld voor.
maar waarom moet ze op zwemles als ze niet wil of helemaal niet gemotiveerd is?
misschien wachten tot ze wat ouder is? L. begon ook pas rond zijn 9de
pi_135492300
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:22 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

maar waarom moet ze op zwemles als ze niet wil of helemaal niet gemotiveerd is?
misschien wachten tot ze wat ouder is? L. begon ook pas rond zijn 9de
Ze wilt juist heel graag maar eenmaal aan het zwemmen is het elke week gezeik. Ze accepteert geen aanrakingen of hulp.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:24:56 #236
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135492710
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze wilt juist heel graag maar eenmaal aan het zwemmen is het elke week gezeik. Ze accepteert geen aanrakingen of hulp.
kun je zelf geen soort van les geven? Op een rustig moment en alleen jullie 2.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135495283
Tico, accepteert ze wel hulp of aanraking van jou bijvoorbeeld? Zou het dan een optie of mogelijkheid zijn dat je zelf meezwemt (ik roep maar wat, als er verder geen optie is ofzo...).

Ik vond de diagnose wel prettig. Dat we toch beter kunnen verklaren waarom ze reageert zoals ze reageert. Wat meer geduld... we hebben toen wel wat psycho educatie gehad. En wat adviezen en tips op die groep waar we naartoe zijn geweest. Ik heb ontzettend veel gelezen.
En nu wachten we eigenlijk op de start van een oudergroep, 10 bijeenkomsten.
Ik merk dat ik toch wel behoefte heb aan ervaringen van anderen, horen hoe anderen dingen aanpakken of ervaren of herkennen. Binnenkort maar eens achteraan, want ze hadden het over januari starten, maar ik vermoed dat dat 'em niet gaat worden.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:30:16 #238
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135496380
We hadden in ieder geval de diagnose nodig om de indicatie voor het Speciaal Onderwijs te krijgen. Dat was wel echt noodzakelijk. Op het reguliere onderwijs was het zeker helemaal mis gegaan.

Ik ben heel blij dat het zwemmen bij ons nog goed is gegaan. Vooral dankzij een hele goede zwemleraar, die er voor gezorgd heeft dat Job elk nieuwe badje bij hem kon blijven zwemmen en niet naar andere leraren hoefde.

Andere sporten is allemaal niet gelukt, helaas. We hebben echt veel geprobeerd, maar zelfs gymmen op school gaat meestal niet goed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_135497257
Nou. We gaan gewoon volgende week weer het gesprek aan. Nieuwe week, nieuwe kansen. Maar het is wel duidelijk dat als ze ooit A haalt dat ik er klaar mee ben ook. Het frustreert mij namelijk ook enorm.



Zo voelt het.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 15 januari 2014 @ 05:33:56 #240
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_135508682
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:30 schreef livelink het volgende:
We hadden in ieder geval de diagnose nodig om de indicatie voor het Speciaal Onderwijs te krijgen. Dat was wel echt noodzakelijk. Op het reguliere onderwijs was het zeker helemaal mis gegaan.

Ik ben heel blij dat het zwemmen bij ons nog goed is gegaan. Vooral dankzij een hele goede zwemleraar, die er voor gezorgd heeft dat Job elk nieuwe badje bij hem kon blijven zwemmen en niet naar andere leraren hoefde.

Andere sporten is allemaal niet gelukt, helaas. We hebben echt veel geprobeerd, maar zelfs gymmen op school gaat meestal niet goed.
Hoe gaat het bij jou, Livelink? Gaat Job alweer een beetje makkelijker naar school?
  woensdag 15 januari 2014 @ 06:45:07 #241
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135508764
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 05:33 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hoe gaat het bij jou, Livelink? Gaat Job alweer een beetje makkelijker naar school?
Ja, het gaat beter met school. Hij gaat zelfs weer met de taxi naar school en naar huis. Ik denk dat de medicatie nu echt zijn werk is aan het doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 15 januari 2014 @ 07:46:09 #242
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_135509042
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 06:45 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, het gaat beter met school. Hij gaat zelfs weer met de taxi naar school en naar huis. Ik denk dat de medicatie nu echt zijn werk is aan het doen.
Wat moet dat een opluchting zijn!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  † In Memoriam † woensdag 15 januari 2014 @ 08:17:46 #243
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135509231
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 06:45 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, het gaat beter met school. Hij gaat zelfs weer met de taxi naar school en naar huis. Ik denk dat de medicatie nu echt zijn werk is aan het doen.
dat is fijn zeg!
  woensdag 15 januari 2014 @ 09:45:08 #244
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135510364
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 06:45 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, het gaat beter met school. Hij gaat zelfs weer met de taxi naar school en naar huis. Ik denk dat de medicatie nu echt zijn werk is aan het doen.
ow wat fijn,geeft vast weer wat rust bij allemaal.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135512428
Kim zit nu zo´n 2 jaar op zwemles en is nog niet heel veel verder gekomen. Er werd aangeraden om pgb zwemmen te gaan doen. 1 op 1 of in een hele kleine groep. Ze trekt het gewoon niet in een grote groep. Haar vader ging altijd met haar heen, ik heb begrepen dat ze soms meer aan de kant zat, dan dat ze les kreeg. Dat schiet al helemaal niet op!
We hadden al een indicatie voor ZIN in verband de hulp van Accare. Toen bij jeugdzorg gevraagd of het mogelijk was om een indicatie voor PGB zwemmen te krijgen.
Dat was mogelijk, we hebben nu klasse 3. Maar wat blijkt, het is nog steeds ZIN en PGB zwemmen kan helemaal niet hiermee. Grrrr!
Van BJZ moet Accare (waar Kim ook de diagnose heeft gekregen) voor de zwemles zorgen. Maar dat doen ze helemaal niet.
Ondertussen hulp van MEE gehad en er is van alles uitgezocht en geprobeerd maar het gaat gewoon niet lukken.
Wel wil Accare helpen met begeleiden. Dus ga ik proberen om een zwemschool te vinden waarbij dan iemand van Accare tijdens de les Kim mag begeleiden.
Als dat niet lukt weet ik het echt niet meer.

Volgende week gaat ze op proefles streetdance. Ik hoop echt dat dat goed gaat, zou wel leuk voor haar zijn om op een sport te kunnen! Dan gaat haar vader daar met haar naartoe en ik ga dan mee naar zwemles.
pi_135512659
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 06:45 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, het gaat beter met school. Hij gaat zelfs weer met de taxi naar school en naar huis. Ik denk dat de medicatie nu echt zijn werk is aan het doen.
Fijn!

Kim heeft nu sinds kort een ´bijtketting´ en armband. Het lijkt wel te helpen, al is hij al aardig aangevreten en ik vraag me af hoelang het duurt voordat het op is. Ik ga iig mailen of dat wel de bedoeling is en of het kwaad kan. Misschien dat ze toch iets sterkers moet hebben.
Juf heeft extra op zitten letten wanneer ze bijt en dat is vaak wanneer ze niks te doen heeft, zoals in de kring. Als ze met een werkje of bijvoorbeeld lezen of rekenen bezig is doet ze het niet.

Ze heeft nu keelontsteking ( onderzoek ging verrassend goed) en vanwege pijn bij plassen en buikpijn moest ze urine inleveren. In een potje plassen dus, dat lukte maar niet. Ik had al het idee dat ze ging ophouden omdat ze het raar en eng vind om in een potje te plassen. Terwijl ze dat wel eens eerder heeft gedaan. Assistente gebeld en omdat het zo moeizaam ging hoefde het niet perse ochtendurine te zijn. Heb ik uiteindelijk een kleine beslagkom in de wc gezet. Kraan erbij open en verhaaltje verteld. Toen kwam er wel heel veel plas. Ik kon er zo te zien makkelijk 4 plaspotjes mee vullen.
Dus maar in de gaten houden, ze houd het dan wel erg lang op.
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:24:36 #247
11682 Moonah
Jolie femme
pi_135513124
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:10 schreef _Ingrid_ het volgende:

Kim heeft nu sinds kort een ´bijtketting´ en armband. Het lijkt wel te helpen, al is hij al aardig aangevreten en ik vraag me af hoelang het duurt voordat het op is. Ik ga iig mailen of dat wel de bedoeling is en of het kwaad kan. Misschien dat ze toch iets sterkers moet hebben.
Heb je die ketting gekocht bij Chewigem?
Thies had er ook eentje van hen, zo'n leuke ronde schijf. Na twee dagen al aangevreten. En nee, dat is dus niet de bedoeling!!! Weet jij veel of ze dat spul doorslikken... Ik heb gemaild en een 'sterker' product gekregen, een armband. Service dus prima, maar Thies vindt een armband niet fijn. Dus wij zijn weer met kettinkjes met kralen bezig enzo.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:25:13 #248
11682 Moonah
Jolie femme
pi_135513145
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 06:45 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, het gaat beter met school. Hij gaat zelfs weer met de taxi naar school en naar huis. Ik denk dat de medicatie nu echt zijn werk is aan het doen.
Fijn Livelink! *O* Ook weer wat meer ademruimte voor jou?
Heeft hij last van bijwerkingen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_135513171
Livelink, dat fijn dat het beter gaat met school en dat het met de taxi lukt! Zou wel fijn zijn als die medicatie toch zodanig rust geeft dat het allemaal net wat makkelijker gaat! Zowel voor Job als voor jou/jullie! :*

Ingrid, fijn dat het gelukt is met wat urine opvangen! Beterschap!
Zou leuk zijn als het lukt met de streetdance! Succes!

Goh, ik moet vaker roepen dat ze niet opschieten met die oudergroep, net telefoontje dat we eind van de maand kunnen starten.
Nu nog kijken of we een oppas kunnen regelen, anders moet 1 van ons gaan...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 15 januari 2014 @ 12:33:23 #250
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_135515348
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 06:45 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, het gaat beter met school. Hij gaat zelfs weer met de taxi naar school en naar huis. Ik denk dat de medicatie nu echt zijn werk is aan het doen.
Oh echt joh? Wat fijn! Geeft het thuis ook wat meer rust/minder uitbarstingen?
  woensdag 15 januari 2014 @ 12:40:36 #251
386633 Adnap
I love Life !
pi_135515582
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 06:45 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, het gaat beter met school. Hij gaat zelfs weer met de taxi naar school en naar huis. Ik denk dat de medicatie nu echt zijn werk is aan het doen.
^O^ daar wordt ik nu blij van O+
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_135517502
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Heb je die ketting gekocht bij Chewigem?
Thies had er ook eentje van hen, zo'n leuke ronde schijf. Na twee dagen al aangevreten. En nee, dat is dus niet de bedoeling!!! Weet jij veel of ze dat spul doorslikken... Ik heb gemaild en een 'sterker' product gekregen, een armband. Service dus prima, maar Thies vindt een armband niet fijn. Dus wij zijn weer met kettinkjes met kralen bezig enzo.
Ik heb deze gekocht. http://www.educadora.nl/shop/disc

En het zou me niks verbazen als ze het inderdaad doorslikt.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Ingrid_ op 15-01-2014 13:41:51 ]
pi_135525287
Ik heb educadora gemaild en ze hebben een uitstekende service inderdaad! Ik krijg nu kosteloos de chubes ketting opgestuurd.
Deze heeft Kim nu, die dus niet goed voor haar blijkt te zijn.


En dit is degene die we kosteloos krijgen opgestuurd
  Redactie Frontpage woensdag 15 januari 2014 @ 17:12:33 #254
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_135525523
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb educadora gemaild en ze hebben een uitstekende service inderdaad! Ik krijg nu kosteloos de chubes ketting opgestuurd.
Deze heeft Kim nu, die dus niet goed voor haar blijkt te zijn.
[ afbeelding ]

En dit is degene die we kosteloos krijgen opgestuurd
[ afbeelding ]
Haha, dus die hanger was rond :D
Hij is nu ovaal, en juf denkt ook dat ze de stukjes doorslikt...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_135527644
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:12 schreef Djeez het volgende:

[..]

Haha, dus die hanger was rond :D
Hij is nu ovaal, en juf denkt ook dat ze de stukjes doorslikt...
Yup. Vanaf zondagavond heeft ze hem. Dus snel gedaan!
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:22:15 #256
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_135531363
Kettingen om op te kauwen doen wij, op het MKD waar ik werk. liever niet omdat kinderen er zo makkelijk ergens mee aan blijven hangen. Ze moeten immers redelijk lang zijn om in de mond te kunnen. Ik hoop dat jullie kinderen niet erg buitenspeelderig/klimmerig/springerig zijn?
Prrrrr
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:08:01 #257
11682 Moonah
Jolie femme
pi_135534340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef mrspoeZ het volgende:
Kettingen om op te kauwen doen wij, op het MKD waar ik werk. liever niet omdat kinderen er zo makkelijk ergens mee aan blijven hangen. Ze moeten immers redelijk lang zijn om in de mond te kunnen. Ik hoop dat jullie kinderen niet erg buitenspeelderig/klimmerig/springerig zijn?
Neuh, mijn kind zit in een gouden kooitje stil te wezen. ;)
Maar serieus, ik snap je wel. Ik heb mijn zoon geleerd om een lange ketting bij het buitenspelen onder zijn shirt te doen. Maar meestal heeft hij een kort kettinkje om. Gaat prima hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:16:49 #258
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135534768
Hoe kun je ergens tegenaan schoppen een manier geven dat het mag,maar alleen op bepaalde plekken?

Roy moet sinds gister overal tegen aan schoppen, zijn bed,speelgoed,muren,deuren,bad,fiets,tegen de taxi,autowiel en onze benen 8)7

straffen werkt niet ivm is gelijk een spel voor Roy.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135535249
Post-its plakken op de toegelaten plaatsen misschien? Of met schilderstape ofzo. Een visuele grens maken zeg maar?
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:26:09 #260
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_135535312
Schoppen doe je tegen een bal. En die kan tegen de muur, of in het doel of heeeeeeel ver weg zodat je hem moet gaan zoeken. Verder schop je niet, want dat doet pijn of maakt dingen stuk.
Prrrrr
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:29:02 #261
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135535508
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:26 schreef mrspoeZ het volgende:
Schoppen doe je tegen een bal. En die kan tegen de muur, of in het doel of heeeeeeel ver weg zodat je hem moet gaan zoeken. Verder schop je niet, want dat doet pijn of maakt dingen stuk.
dat is al veel te veel informatie voor Roy.

we staan nu op het punt negeren,uit de situatie halen,alleen bij dat laatste begint hij daar weer :')
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:31:50 #262
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_135535665
Ik lees niet zo frequent mee, hoe oud is Roy? Begrijp ik uit je post goed dat hij mentaal niet zo sterk is? Kan je hem fysiek ' oppakken' ? Dan zou ik zeggen; schoppen => nee zeggen, bal aanbieden, Bal schoppen => meedoen. Maar misschien denk ik nu wel heel erg verkeerd.
Prrrrr
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:41:00 #263
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135536175
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:31 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik lees niet zo frequent mee, hoe oud is Roy? Begrijp ik uit je post goed dat hij mentaal niet zo sterk is? Kan je hem fysiek ' oppakken' ? Dan zou ik zeggen; schoppen => nee zeggen, bal aanbieden, Bal schoppen => meedoen. Maar misschien denk ik nu wel heel erg verkeerd.
Roy is verstandelijk beperkt/ gehandicapt. Loopt ernstig achter. Hij is 4jr maar verstandelijk maar een jr.


hoe jij het zegt doen we al :)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:54:49 #264
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135540540
Voor Job heb ik een hele voorraad van die opblaasbare strandballen. Daar mag hij mee/tegenaan schoppen. Het helpt het beste als ik dan mee ga trappen tegen die ballen. Samen schoppen zorgt dat hij er sneller overheen is.

Als hij echt blijft schoppen tegen zaken waar hij niet tegenaan mag schoppen, dan pak ik hem vast en belet hem fysiek om verder te schoppen. Ik hou hem dan net zolang vast totdat hij zover gekalmeerd is dat hij geen behoefte meer heeft om te schoppen. Dat kan soms best lang duren.
En we zijn er niet altijd op tijd bij. Een kapotte ruit in de voordeur en een deuk in de auto waren het gevolg vorig jaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator donderdag 16 januari 2014 @ 10:39:56 #265
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_135552786
Oh die ga ik gebruiken Livelink, die opblaasballen tip. Ik heb daar nooit eerder aan gedacht. Meestal schopt ze tegen mij :{ of de kamerdeur (als ik haar in de gang zet om af te koelen).
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_135555562
Hier wel geen opblaasballen,maar kleine zachte schuimrubberen ballen. Waar Roy dan tegenaan mag schoppen.

opblaasballen kan ik ook wel eens doen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:11:47 #267
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135755760
Hadden/hebben jullie kinderen ook zo'n hekel aan aan en uit kleden,luier verschonen?
ik ben opzoek naar de tip om het minder heftig te krijgen. Wij hebben bij poepluiers 2mensen nodig om Roy in bedwang te houden,alleen lukt het niet meer. Aangezien je hem nog net niet in de houtgreep moet houden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2014 @ 13:23:26 #268
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135756209
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:11 schreef _Bar_ het volgende:
Hadden/hebben jullie kinderen ook zo'n hekel aan aan en uit kleden,luier verschonen?
ik ben opzoek naar de tip om het minder heftig te krijgen. Wij hebben bij poepluiers 2mensen nodig om Roy in bedwang te houden,alleen lukt het niet meer. Aangezien je hem nog net niet in de houtgreep moet houden.
ik kan me dat van L. niet herinneren :N

bij mijn vrijwillerswerk hebben ze een stukje speelgoed boven de aankleedtafel hangen aan een touw. dat helpt wel wat bij het afleiden. maar we moeten ook wel soms met twee personen verschonen, want het is dan idd niet te doen
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:46:48 #269
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135757177
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:23 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik kan me dat van L. niet herinneren :N

bij mijn vrijwillerswerk hebben ze een stukje speelgoed boven de aankleedtafel hangen aan een touw. dat helpt wel wat bij het afleiden. maar we moeten ook wel soms met twee personen verschonen, want het is dan idd niet te doen
hier heb ik zo'n tv'tje met muziekje en dat filmpje wat voorbij komt, leuk voor 2tellen :')
smorgens zet ik Roy gewoon onder de douche de spoel ik hem schoon en daarna met washandje. Het gevecht heb ik daarna wel als ik hem aan kleed.

ik heb het al eens geprobeerd om hem een boekje te geven,die gooit hij weg,gekke liedjes zingen dat werkt 1keer daarna is hij niet van gister en weet wat er komt en dus werkt niet meer :') verhaaltje vertellen,met de bal spelen,zelf een regenstok gemaakt en hem daar mee laten spelen,voor een spiegel.
Roy moet zijn benen en heupen bewegen,afzetten en weglopen,het is echt gillen en slaan. Soms schoppen. :{

op school doen ze alle luiers al met 2 1 werkt om af te Leiden en de ander snel verschonen/aankleden.

plas luiers doe ik al staand.

zindelijkheid daar ligt de oplossing maar ja dat werkt helaas nog net niet.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:29:04 #270
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135761190
Moeilijk hoor, Bar. Ik kan me op dat punt geen problemen herinneren. Wel met zindelijk worden, maar niet met het verschonen.

Ik had vanochtend ruzie met Job. Hij wilde niet naar school en ik had al mijn charme en overredingsvermogen al in de strijd gegooid en werd het toen in 1x helemaal zat. Dus uiteindelijk is hij wel naar school gegaan, maar nu belde de juf net dat hij bijna niet naar huis was gegaan, omdat hij ruzie met mij had gehad. De taxi is er nog niet, ik ben benieuwd in wat voor een staat hij zo thuiskomt en ik vrees dat ik nu weer alles in de strijd moet gooien om het weer goed te maken met hem.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:35:25 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135761506
Dat lijkt me ook moeilijk livelink,alvast succes en ik hoop dat het meevalt.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135761618
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:39 schreef Lois het volgende:
Oh die ga ik gebruiken Livelink, die opblaasballen tip. Ik heb daar nooit eerder aan gedacht. Meestal schopt ze tegen mij :{ of de kamerdeur (als ik haar in de gang zet om af te koelen).
Ik kan Jen niet op de gang zetten, er zit glas in de deuren naar de gang. Die gaan er hoe dan ook uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:42:15 #273
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_135828253
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik kan Jen niet op de gang zetten, er zit glas in de deuren naar de gang. Die gaan er hoe dan ook uit.
Dat is bij ons ook zo. Als ik hem op de gang zet, moet ik er zelf bij gaan staan/zitten :')
Dat doe ik op zich nog wel eens, maar ik voel me zelf dan ook wel heel erg gestraft, zo zittend op de trap.

Wij hebben Job vandaag maar weer eens een dagje thuisgehouden. Maandagochtend kreeg ik hem met moeite de taxi in en weigerde hij zijn jas en tas mee te nemen naar school. Gisteren kreeg ik hem dan wel met spullen en al de taxi in, maar kwam hij thuis zonder jas en tas (op school gelaten) en bijna zonder schoenen (uit de taxi gegooid, maar gelukkig gered door de taxichauffeur. Die schoenen had hij net 2 dagen).
Kortom, tijd om even een dagje rust in te lassen. Hopelijk gaat het dan donderdag en vrijdag weer beter.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † woensdag 22 januari 2014 @ 22:55:52 #274
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135829262
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:42 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat is bij ons ook zo. Als ik hem op de gang zet, moet ik er zelf bij gaan staan/zitten :')
Dat doe ik op zich nog wel eens, maar ik voel me zelf dan ook wel heel erg gestraft, zo zittend op de trap.

Wij hebben Job vandaag maar weer eens een dagje thuisgehouden. Maandagochtend kreeg ik hem met moeite de taxi in en weigerde hij zijn jas en tas mee te nemen naar school. Gisteren kreeg ik hem dan wel met spullen en al de taxi in, maar kwam hij thuis zonder jas en tas (op school gelaten) en bijna zonder schoenen (uit de taxi gegooid, maar gelukkig gered door de taxichauffeur. Die schoenen had hij net 2 dagen).
Kortom, tijd om even een dagje rust in te lassen. Hopelijk gaat het dan donderdag en vrijdag weer beter.
wat is het toch allemaal moeizaam
pi_135837001
Livelink toch,wat jammer zeg dat het niet ging. Wel een lieve taxichauffeur als die de schoenen gered heeft.
ik hoop zo op betere en rustigere tijden bij jullie.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Jubileum moderator donderdag 23 januari 2014 @ 09:07:10 #276
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_135837619
Ach Livelink wat een gedoe.. Eva gaat wel maar onder groot protest.

Voorheen moest Eva naar haar kamer bij een driftbui maar ik krijg haar de trap inmiddels niet meer op, zo sterk is ze.
Dus nu op de gang. Nou ben ik ook niet meer sterk genoeg om haar daar te houden tot ze is afgekoeld dus ik heb slot en grendel op mijn kamer deur zodat ze er niet in kan. Dan moet ik niet vergeten de voordeur op slot te houden want anders verdwijnt ze, of gooit alle schoenen en jassen naar buiten :o

Moet wel zeggen dat de periode dat ze elke dag op de gang stond redelijk voorbij is *afklopt*
Met pedagoge aan huis toch gekeken naar hoe we dit kunnen omdraaien en met meer pictos, en meer aandacht om te "ontprikkelen" lukt dat goed.
We zijn er achter dat films kijken haar doet ontspannen, na school of bij veranderingen. Dus vrij veel tv, maar hee wat helpt is goed.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_135838039
Livelink :*

Hier hebben we een andere aanpak voor straffen, in de hoek zitten leek nog amper indruk te maken.
Nu moeten ze in de hoek staan, met gezicht naar de deur en handen op de rug. Dat lijkt goed te helpen! Sowieso is het veel minder vaak nodig om te straffen.
Alleen waarschuwen helpt nu vaak al voldoende. En afleiden als je iets aan ziet komen.

Lois, fijn dat je erachter bent wat helpt ontspannen! Kim heeft dat met bepaalde films, die ze dan ook graag meerdere keren achter elkaar kijkt. Zoals Barbie en ´De groeten van Mike´.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:44:26 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135840623
Vrij veel TV ljikt mij nog altijd veel wenselijker dan heel veel driftbuien en dan op de gang. :Y :*
Mss niet wat je in de een ideale wereld voor je kind zou plannen als tijdsbesteding, maar goed, die vlieger gaat natuurlijk sowieso niet op voor een kind als Eva.
Dan zou ik er idd ook voor kiezen een oplossing te gebruiken die voor iedereen het meeste rust oplevert, toch?
***
pi_135842314
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 09:07 schreef Lois het volgende:
Ach Livelink wat een gedoe.. Eva gaat wel maar onder groot protest.

Voorheen moest Eva naar haar kamer bij een driftbui maar ik krijg haar de trap inmiddels niet meer op, zo sterk is ze.
Dus nu op de gang. Nou ben ik ook niet meer sterk genoeg om haar daar te houden tot ze is afgekoeld dus ik heb slot en grendel op mijn kamer deur zodat ze er niet in kan. Dan moet ik niet vergeten de voordeur op slot te houden want anders verdwijnt ze, of gooit alle schoenen en jassen naar buiten :o

Moet wel zeggen dat de periode dat ze elke dag op de gang stond redelijk voorbij is *afklopt*
Met pedagoge aan huis toch gekeken naar hoe we dit kunnen omdraaien en met meer pictos, en meer aandacht om te "ontprikkelen" lukt dat goed.
We zijn er achter dat films kijken haar doet ontspannen, na school of bij veranderingen. Dus vrij veel tv, maar hee wat helpt is goed.
Oi, herkenning.

Ik moest Jen halen in een driftbui van school en we moesten haar met 3 man een jas aandoen en de auto in krijgen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_135842680
Gisteren hebben we de uitslagen gekregen van de onderzoeken van m'n zoontje en hij heeft nu dus de diagnose klassiek autisme met een normaal IQ. We wisten al langer dat hij anders is en dat er iets aan de hand is met hem, maar ze dachten dus eerst aan PDD-NOS maar dan is toch dit er uit gekomen. Sowieso is heel DSM-V veranderd en bestaat PDD-NOS eigenlijk niet meer, maar ik vind dit zo heftig klinken. En ik ben bang dat met de tweede straks ook iets is (ben zwanger en bijna uitgerekend )
We laten het nu even bezinken maar ik ben zo verdrietig, ook voor hem. Dit zal iets zijn waar hij de rest van zijn leven misschien last van heeft. Hopelijk leert hij er mee om gaat en ontwikkelt hij zich uiteindelijk normaal maar waarschijnlijk zal het bij hem dus niet gaan zoals bij 'normale' kinderen. :{ :'(

Als ik ben bevallen maken we een nieuwe afspraak en gaat de behandeling zeg maar starten. Ook met hoe school het beste met hem kan omgaan.

En die driftbuien zijn heel herkenbaar! Ik zet Julian dan op zijn kamer want ook wij hebben glazen deuren waar hij tegen aan schopt. Op zijn kamer schopt hij dan tegen de muur of haalt ie zijn kleding uit de kast en gooit die in het rond. Gelukkig zijn die woedeaanvallen meestal van korte duur.
pi_135842820
Zulke woedeaanvallen had Kim eerder ook! Dat is gelukkig nog maar amper aan de orde.
Maar het bijten is ervoor in de plek gekomen lijkt wel. De ketting is ook nog eens verloren toen ze met mijn ouders mee was naar korfbal. Maar ik heb nog wel een reserve buisje.
pi_135843646
Nummer zoveel Wat fijn dat er een diagnose is
mama van 3 kids!
  donderdag 23 januari 2014 @ 13:19:44 #283
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_135846246
nummer-zoveel, fijn dat er een diagnose is. Dan kan je gericht hulp krijgen. :*
maar ik herken ook het emotionele deel van je post. toen we net de diagnse hadden gekregen, zat ik er hetzelfde in als jij. Hoe moet dat toch straks als hij groter is? Zal hij er erg last van krijgen?
Inmiddels heb ik dat los kunnen laten, als ik zie hoe hij zich ontwikkelt.
De normale intelligentie is zo'n sterke, positieve, factor. Dan kan hij zich dingen aanleren die voor andere mensen natuurlijk komen.

Voelt je buikbaby anders dan bij de zwangerschap van J destijds? Ik had bij de zwangerschap van mijn jongste al direct het idee dat ze een heel ander kind zou zijn dan mijn oudste. Bij mijn eerste zwangerschap kon ik eigenlijk heel weinig contact krijgen met de baby, bij de tweede zwangerschap was dat heel anders. En de jongste is zeker niet autistisch. :)

Sterkte met het verwerken van de diagnose.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_135849942
Nummer zoveel, fijn dat er een diagnose is, maar dat het slikken is dat herken ik ook wel.
Al was ik ook behoorlijk opgelucht dat ik dus geen spoken zag...
Wel herkenbaar, de dingen die je schrijft, zorgen om de ontwikkeling e.d. ik heb er ook nog wel eens moeite mee om het los te laten.
Maar aan de andere kant doet onze dame het eigenlijk wel goed. En zal ze toch ook haar weg moeten vinden. Ik ben nog best geneigd om te proberen de hobbels en gaten op de weg snel te vullen of glad te strijken, maar ze zal toch ook op haar bek moeten gaan en leren hoe ze dan weer opkrabbelt...

Net als bij Davinia, hier een jongste die heel anders is dan haar zus.
De jongste heeft wel wat eigenaardigheden die ik soms wel wat typisch vind, maar qua sociaal en zich uitdrukken (jemig, wat kan dat kind al goed aangeven wat haar dwars zit met 4 jaar) en nou ja... heel anders dan grote zus. Verschil in zwangerschap, weet ik zo niet zo goed meer.
Maar wat ik wil zeggen is dat het niet per definitie zo hoeft te zijn dat de tweede dan ook een ASS heeft oid.

Sterkte met de dingen op een rijtje krijgen en bevallen natuurlijk :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:55:04 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_135850223
Heftig, nummer_zoveel! :*
in de haak.
pi_135851455
Heftig nummer_zoveel vooral ook om het een plek te geven en jullie draai hierin te vinden.wel fijn dat er een diagnose is zodat er gerichte hulp kan komen.

vandaag was het snoezeldag bij Roy,smorgens snoezelen bij het zwembad en smiddags snoezelen in de soezelruimte,was leuk om mee te maken.

gelijk smiddags een gesprek met de leidsters en samen tot de conclusie gekomen dat het voor Roy beter is om in een kleiner groepje verder te gaan.
ze gaan van de maand nog kijken om dat rond te krijgen.
Roy is daar in de groep ook veel druk,boos,Wilt niks aanleren,werkjes doen trekken zijn aandacht niet want snel afgeleid.
met minder prikkels reageert Roy beter,en is hij beter onder "controlle" en minder boos.

en er komt een aangepaste stoel thuis althans die gaan we aanvragen zodat Roy daarin zijn rust kan vinden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135853316
Fijn dat ze meedenken Bar! Hopelijk lukt het gauw om Roy in een kleinere groep te krijgen zodat hij minder prikkels heeft en meer toe komt aan dingen leren en werkjes doen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 16:14:50 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135853902
even een vraagje .. Jan bijt sinds een paar weken steeds op zijn jas (kraag) en op zijn kleding. volgens juf bijt hij op school alle potloden stuk en zit steeds met van alles in z'n mond. Ik had hier al wat gelezen over bijtkettingen en zo maar daar moest ik volgens juf maar niet aan beginnen, hij moest het gewoon afleren. Toen ik aangaf dat ik hem dan liever een ketting gaf zodat zijn kleding niet kapotgebeten zou worden, moest ik het .maar met de smi-therapeute bespreken. Wat zouden jullie doen ???
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135855335
Het is alweer bijna vijf jaar geleden de zwangerschap van J., maar heb het idee dat dit kindje veel meer en harder beweegt, zelfs nu op het laatst.
Maar ik had bij J. beginnende hellp en daar had hij af en toe ook last van was toen op het ctg te zien. Nu gaat alles goed. :)
pi_135855350
Afleren is wel makkelijk gezegd vind ik. Is hier iig nog steeds niet gelukt!

Maar met die therapeut overleggen kan nooit kwaad.
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:39:55 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_135855354
die smi therapeute heeft daar vast wel ideeën over, vanuit haar professionele achtergrond. mooi gebruik van maken dus en 't inderdaad daar eens voorleggen. met die informatie kun je toch alsnog zelf een keuze maken?

nummer_zoveel, fijn dat je zwangerschap dit keer zonder complicaties verloopt. houden zo! :)
in de haak.
pi_135855470
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:14 schreef DJMO het volgende:
even een vraagje .. Jan bijt sinds een paar weken steeds op zijn jas (kraag) en op zijn kleding. volgens juf bijt hij op school alle potloden stuk en zit steeds met van alles in z'n mond. Ik had hier al wat gelezen over bijtkettingen en zo maar daar moest ik volgens juf maar niet aan beginnen, hij moest het gewoon afleren. Toen ik aangaf dat ik hem dan liever een ketting gaf zodat zijn kleding niet kapotgebeten zou worden, moest ik het .maar met de smi-therapeute bespreken. Wat zouden jullie doen ???
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet om je ontmoedigen,maar hier is dat het zo. Je krijgt niet zomaar iets gedaan, wij willen kussens rondom zijn bed ivm het schoppen,moet via de fysio die moet een rapport schrijven waarom Roy daar bij gebaat is.

we vroegen een grotere buggy,gaat via een bureau doe zowel thuis als op de tjasker kwamen kijken of Roy het wel echt nodig heeft.

we hebben de uitraasruimte,daar heeft de tjasker mee geholpen,de kinderarts,orthopedagoog,fysio en ergo allemaal een verslag voor geschreven waarom dat hier zo nodig is.

nu met de aangepaste stoel iedem, tjasker schrijft een verslag,ergo,fysio en dat bedrijf komt weer kijken.

worden we soms ook hordendol van,maar snappen het wel. Maar leuk is anders omdat het echt zoveel tijd kost.

heb je al eens gevraagt aan je zoon waarom hij bijt?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 16:46:16 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135855692
Ik moet morgen weer naar haar toe met Jan en zal het ook zeker vragen (daar is ze tenslotte voor!)

quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:42 schreef _Bar_ het volgende:
heb je al eens gevraagt aan je zoon waarom hij bijt?
"dat weet ik niet" is het standaard antwoord ;)

Het mooie van dit verhaal is dus dat school een vragenlijst moest invullen voor smi therapie en dat werd in eerste instantie geweigerd omdat ze dus die toestemming van Jeugdzorg nodig hadden volgens hen. Ik meteen Parlan opgebeld, verhaal gedaan en die hebben school gebeld met de mededeling: alles wat moeder zelf inzet voor Jan, juichen wij van harte toe en staan wij achter. Ik heb dus voor dit soort dingen echt geen toestemming nodig van hogerhand, maar juf blijft het wel steeds zo brengen, en dat irriteert me zo langzamerhand een beetje.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135855818
Bijkettingen e.d kun je zo Online bestellen. Dus als je denkt dat het helpt.

daar heeft de juf in feite niks mee te maken. (lijkt mij)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 17:04:33 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135856617
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:48 schreef _Bar_ het volgende:
Bijkettingen e.d kun je zo Online bestellen. Dus als je denkt dat het helpt.

daar heeft de juf in feite niks mee te maken. (lijkt mij)
sowieso heb ik bij Jan het idee dat dit ook weer een 'tic' is die straks wel weer voorbijgaat als hij maar genoeg gewaarschuwd wordt dat het niet mag. Dus als ik het tijdelijk kan oplossen met een bijtspeeltje, dan maar zo.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  † In Memoriam † donderdag 23 januari 2014 @ 17:12:02 #296
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135856991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:04 schreef DJMO het volgende:

[..]

sowieso heb ik bij Jan het idee dat dit ook weer een 'tic' is die straks wel weer voorbijgaat als hij maar genoeg gewaarschuwd wordt dat het niet mag. Dus als ik het tijdelijk kan oplossen met een bijtspeeltje, dan maar zo.
hoe kom je daar nou bij?

L. is altijd aan het snipperen en frutselen met dingen in zijn handen. hoe vaak ik er ook wat van zeg, hij blijft het doen. al jaren gaan hier hele notitieblokken, gummetjes, balpennen en passers aan stukjes omdat hij alles kapot of uit elkaar friemelt.
probeer hem consequent er op te wijzen dat hij sinds een paar maanden een tangle heeft waar hij zoveel mag friemelen/slopen als hij wil, maar zelf dat gaat nog steeds niet vlekkeloos
en jij wil beweren dat je dat wel even af kan leren?

succes ermee, het zal je (denk ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) niet lukken.
pi_135857037
Bij J. heeft waarschuwen dat het niet mag geen zin met z'n tics. Het is zijn manier om onrust, overprikkeling te uiten. Of als er iets spannends gebeurd. Hij zegt ook dat hij niet weet hoe het komt dat ie het doet.
Maar het kan wel vervelend zijn in bepaalde situaties. Hij gaat dan bv pruttelen met z'n tong, 'scheetgeluiden' maken zeg maar. En op straat wordt dan wel raar gekeken. En in de klas zijn ook niet alle kinderen er van gediend.
Wat hij ook vaker doet is heen en weer wiegen met zijn lichaam en met z'n vingers in de lucht 'de plantjes nadoen die wuiven in de wind' zegt ie dan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 17:15:34 #298
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135857174
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:12 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hoe kom je daar nou bij?

L. is altijd aan het snipperen en frutselen met dingen in zijn handen. hoe vaak ik er ook wat van zeg, hij blijft het doen. al jaren gaan hier hele notitieblokken, gummetjes, balpennen en passers aan stukjes omdat hij alles kapot of uit elkaar friemelt.
probeer hem consequent er op te wijzen dat hij sinds een paar maanden een tangle heeft waar hij zoveel mag friemelen/slopen als hij wil, maar zelf dat gaat nog steeds niet vlekkeloos
en jij wil beweren dat je dat wel even af kan leren?

succes ermee, het zal je (denk ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) niet lukken.
Dat is mijn ervaring met Jan. Zo heeft hij een hele tijd lopen spugen. Toen was dat over kwam het neuspeuteren tot aan bloedens toe. Nu blijft hij wel uit zijn neus, maar is het dus kledingkauwen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135857401
DJMO, wellicht heeft Jan het bijten of iets soortgelijks nodig om zichzelf te kalmeren of zijn bewegingsdrang kwijt te kunnen? De kans is dan groot dat áls hij het al afleert, er een andere gewoonte voor in de plaats komt. Het lijkt me nuttiger om een hulpmiddel te vinden waardoor hij wel kan blijven bijten o.i.d., zonder dat het veel schade tot gevolg heeft.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat hij ook vaker doet is heen en weer wiegen met zijn lichaam en met z'n vingers in de lucht 'de plantjes nadoen die wuiven in de wind' zegt ie dan.
O+
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:20:15 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_135857412
Hij peutert wellicht ergens anders aan, maar hij blijft peuteren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:20:33 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_135857431
En vol!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')