abonnement Unibet Coolblue
pi_133849536



Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

en
en een technische uitleg:

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Zie een mooie infographic.

Bekijk ook deze presentatie ^O^.

De infographic 'hoe een Bitcoin transactie werkt'

De infographic 'Bitcoin is secured by the laws of the universe'.

Maar waar kan ik betalen met Bitcoins dan?

Thuisbezord.nl neemt sinds kort Bitcoins aan.

Games betalen met Bitcoin kan op Steam Bits

Coinmap is een wereldkaart met veel plaatsen waar je kan betalen met Bitcoins, handig als je op vakantie gaat.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 25 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 25 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Hoe start ik met bitcoin?
Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client.

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk.

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Een andere manier is een online wallet. Momenteel staat Blockchain.info goed bekend, maar vraag het even na in het topic voor recente informatie. Voordeel van een online wallet is dat je niet hoeft te wachten op het ophalen van de blockchain (kan een paar dagen duren op een oude laptop). Nadeel is dat het (veel) minder veilig is. Alleen voor kleine bedragen dus.

Bitcoins kopen en verkopen.
Vraag in het topic naar hoe je bitcoins momenteel het beste kan kopen/verkopen *G*.

Als je daar geen zin in hebt: op Bitonic.nl en Happycoins.nl kun je met iDeal Bitcoin kopen. Kijk even goed uit want goedkoop is het niet. Gebruik ze als je een klein bedrag wil uitgeven om mee te doen.

Goedkoper zijn de online exchanges. MtGox is de grootste. Vraag het even na om de meest recente informatie te hebben.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar. De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slashdoteffect. Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie bitcoincharts.

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum.

Bitcoin in meer detail
Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki. Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie: http://reddit.com/r/bitcoin
Als aller allerlaatste: http://www.thebitcoinchannel.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Koersverloop:

Logaritmisch:


Lineair:


3-maanden:


Bitcoinkoersen volgen:
Je kunt de koersen volgen op bitcoinwisdom. µ heeft een uitleg gemaakt hoe dat werkt:


Er zijn ook Bitcoin spin-offs, elk met hun eigen unieke kwaliteiten. Een lijst wordt bijgehouden hier: https://bitcointalk.org/index.php?topic=134179.0

"Attentie: De (computertechnische) praktijk van bitcoin mining wordt niet hier maar in DIG besproken." ?
జ్ఞ‌ా
pi_133849575
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 18:18 schreef H4ppy het volgende:
Gister avond mooi alle profits van het daytraden van de hele week weg.
Hoe?
pi_133849792
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 18:37 schreef µ het volgende:

[..]

Jup
Wat zie jij als verklaring? :)
pi_133849884
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 18:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wat zie jij als verklaring? :)
Gewoon marktwerking, niets meer, niets minder.
జ్ఞ‌ా
pi_133849910
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 18:47 schreef µ het volgende:

[..]

Gewoon marktwerking, niets meer, niets minder.
Ja, maar achter marktwerking zitten mensen die handelen. En dan vraag ik me af door welk gedrag die dipjes ontstaan. :P
pi_133850560
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hou me op de hoogte. :)
Vanmiddag m'n geld gekregen.
Waarschijnlijk donderdag te laat verkocht, zodat hij vrijdag niet meer meekon in de betaalbatch, en daarom vandaag (na het weekend) pas is overgemaakt.

Wel jammer dat ik dus 3 dagen heb gewacht op een bevestigingsmail, die ik nog steeds niet heb gehad, maar binnen een uur binnen zou zijn...
En had een mail gestuurd naar ze maar daar reageren ze vooralsnog ook niet op.
Maar goed, geld is dus gewoon binnen, ook precies de hoeveelheid die ze zeiden (terwijl ze waarschuwen dat het kan afwijken).
pi_133850608
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:05 schreef DarkNoize het volgende:

[..]

Vanmiddag m'n geld gekregen.
Waarschijnlijk donderdag te laat verkocht, zodat hij vrijdag niet meer meekon in de betaalbatch, en daarom vandaag (na het weekend) pas is overgemaakt.

Wel jammer dat ik dus 3 dagen heb gewacht op een bevestigingsmail, die ik nog steeds niet heb gehad, maar binnen een uur binnen zou zijn...
En had een mail gestuurd naar ze maar daar reageren ze vooralsnog ook niet op.
Maar goed, geld is dus gewoon binnen, ook precies de hoeveelheid die ze zeiden (terwijl ze waarschuwen dat het kan afwijken).
Ah, dat is wel netjes. :)

Overigens een artikel van The Economist over Bitcoin:

http://www.economist.com/(...)y-popular-and-highly
pi_133850632
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 15:21 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Klopt, daarom nooit je funds voor de lange termijn op een exchange laten staan, welke dan ook.
Zeker als niet bekend is wie nou precies die exchange beheerd.

Ik zelf gebruik als ik iets wil kopen/verkopen meestal BTC-e, werkt allemaal best wel fijn daar.
Hier zitten ook een aantal users op Cryptsy en Bter handelen vanwege de altcoins.
Thnx ;)

Ik heb nog één vraagje. Ik heb nu op blockchain.info een wallet gemaakt, met goed wachtwoord etc.

Maar ik snap nu niet helemaal hoe dit echt 'mijn' wallet is. Ik heb het idee dat de site blockchain.info gewoon een servertje heeft waar ik dan mijn bitcoins op heb staan maar wanneer zij de stekker eruit trekken dat ik dan mijn bitcoins kwijt ben. Staat er ergens op mijn nu een bestandje die mij ervan verzekert dat niemand anders op mijn wallet kan inloggen?

Kan iemand mij wellicht een handig linkje geven? Kom ook niet echt verder via google.
pi_133850648
Gewoon een beknopte uitleg zou uiteraard ook zeer welkom zijn
pi_133850706
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:07 schreef ulq het volgende:

[..]

Thnx ;)

Ik heb nog één vraagje. Ik heb nu op blockchain.info een wallet gemaakt, met goed wachtwoord etc.

Maar ik snap nu niet helemaal hoe dit echt 'mijn' wallet is. Ik heb het idee dat de site blockchain.info gewoon een servertje heeft waar ik dan mijn bitcoins op heb staan maar wanneer zij de stekker eruit trekken dat ik dan mijn bitcoins kwijt ben. Staat er ergens op mijn nu een bestandje die mij ervan verzekert dat niemand anders op mijn wallet kan inloggen?

Kan iemand mij wellicht een handig linkje geven? Kom ook niet echt verder via google.
Je wallet zit in een bestand genaamd 'wallet.dat'.

Deze wordt nu opgeslagen op blockchain, maar voor de zekerheid is het verstandig om er ook een lokale backup van te maken. :)
pi_133850829
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:09 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je wallet zit in een bestand genaamd 'wallet.dat'.

Deze wordt nu opgeslagen op blockchain, maar voor de zekerheid is het verstandig om er ook een lokale backup van te maken. :)
Het enige bestand dat ik ontvangen heb is een wallet.json bestand.
Die ik later moest veranderen naar wallet.aes.json om hem met mijn gedownloade software te synchroniseren..
  maandag 2 december 2013 @ 19:13:15 #12
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133850893
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:07 schreef ulq het volgende:

[..]

Thnx ;)

Ik heb nog één vraagje. Ik heb nu op blockchain.info een wallet gemaakt, met goed wachtwoord etc.

Maar ik snap nu niet helemaal hoe dit echt 'mijn' wallet is. Ik heb het idee dat de site blockchain.info gewoon een servertje heeft waar ik dan mijn bitcoins op heb staan maar wanneer zij de stekker eruit trekken dat ik dan mijn bitcoins kwijt ben. Staat er ergens op mijn nu een bestandje die mij ervan verzekert dat niemand anders op mijn wallet kan inloggen?

Kan iemand mij wellicht een handig linkje geven? Kom ook niet echt verder via google.
Blockchain.info ondersteund geloof ik wel backups, maar ik zou alsnog niet alles bij een online service bewaren, Het zou natuurlijk ook altijd kunnen gebeuren dat er iemand in hun systeeem komt, hoe goed het ook beveiligd is.

Zelf heb ik alles in een lokale wallet staan met backups op USB sticks, en echt alleen wat nodig is staat online.

Edit: Wat meer info over online wallets: https://en.bitcoin.it/wiki/EWallet
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133851177
Ik weet het niet met de bitcoin hoor. Een digitale munt die tot nog toe alleen toegankelijk is voor de mensen die er verstand van hebben, dus een selecte groep. Verder lijkt het meer op een piramide spel of op aandelen waar een bepaalde bubbel in zit. Verder enorme dalingen en stijgingen, het gaat allemaal te hard.

Sowieso vind ik het raar als je over een valuta kan zeggen "dat je de boot hebt gemist" toen je er nog niet optijd bij was. De boot missen is niet iets wat bij een officieele stabielle valuta hoort.
  maandag 2 december 2013 @ 19:22:13 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133851220
hoeveel bitcoin wallets mag je tegelijkertijd hebben en hoeveel transacties kun je onderling met elkaar doen per minuut?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 december 2013 @ 19:25:07 #15
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133851331
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 19:20 schreef Apekoek het volgende:
Ik weet het niet met de bitcoin hoor. Een digitale munt die tot nog toe alleen toegankelijk is voor de mensen die er verstand van hebben, dus een selecte groep. Verder lijkt het meer op een piramide spel of op aandelen waar een bepaalde bubbel in zit. Verder enorme dalingen en stijgingen, het gaat allemaal te hard.

Sowieso vind ik het raar als je over een valuta kan zeggen "dat je de boot hebt gemist" toen je er nog niet optijd bij was. De boot missen is niet iets wat bij een officieele stabielle valuta hoort.
Het is niet alleen een valuta maar ook een hele nieuwe techniek, en technische vernieuwingen zijn nu eenmaal vaak vrij lastig in de beginfase. Zie internet, e-mail en weet ik veel wat nog meer als voorbeeld.

De markt is momenteel nog erg klein, dus relatief kleine transacties kunnen de complete markt behoorlijk verstoren. Dit zou minder moeten worden naarmate de marketcap omhoog gaat (met een beetje wishfull thinking natuurlijk).

Om op dat laatste terug te komen, goud is al eeuwen in gebruik als betaalmiddel, en daarvan zou je nu ook best kunnen zeggen dat je de boot hebt gemist 100 jaar geleden.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133851365
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:22 schreef Maanvis het volgende:
hoeveel bitcoin wallets mag je tegelijkertijd hebben
Zo veel je wilt.
quote:
en hoeveel transacties kun je onderling met elkaar doen per minuut?
Paar honderd gok ik, per ip.
జ్ఞ‌ా
pi_133851380
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 19:20 schreef Apekoek het volgende:
Ik weet het niet met de bitcoin hoor. Een digitale munt die tot nog toe alleen toegankelijk is voor de mensen die er verstand van hebben, dus een selecte groep. Verder lijkt het meer op een piramide spel of op aandelen waar een bepaalde bubbel in zit. Verder enorme dalingen en stijgingen, het gaat allemaal te hard.

Sowieso vind ik het raar als je over een valuta kan zeggen "dat je de boot hebt gemist" toen je er nog niet optijd bij was. De boot missen is niet iets wat bij een officieele stabielle valuta hoort.
Probeer het niet enkel als valuta te bekijken, maar ook als online betalingssysteem. ;)

PayPal vraagt 3% fee (zoiets volgens mij?), pinnen kost ondernemers geld, contant geld storten op rekeningen kost geld. Daar zou Bitcoin wel een uitkomst voor zijn.

Of in dictatoriale regimes, dat je zonder angst spullen kunt kopen (verboden boeken bijvoorbeeld) die je het leven zouden kunnen kosten.
  maandag 2 december 2013 @ 19:27:53 #18
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133851440
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:22 schreef Maanvis het volgende:
hoeveel bitcoin wallets mag je tegelijkertijd hebben en hoeveel transacties kun je onderling met elkaar doen per minuut?
Er is niemand die zegt hoeveel van iets je mag hebben of doen.

Als jij het voor elkaar krijgt om een paar miljard adressen te gebruiken is dat je goed recht, ik denk dat ik er in de afgelopen maand ongeveer een miljoen heb gegenereerd om te testen met dingen.

En de transacties worden momenteel vooral gecapt door de blocksize limiet. Maar als jij 1000 transacties doet en de fee gewoon betaald komen ze er wel normaal door hoor, alleen waarschijnlijk iets langzamer dan normaal.

Als je de blockchain gaat spammen met transacties zonder fee komen ze er waarschijnlijk gewoon niet door omdat de miners liever de transacties met fee pakken dan zonder.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  maandag 2 december 2013 @ 19:28:04 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133851457
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 19:25 schreef µ het volgende:

[..]

Zo veel je wilt.

[..]

Paar honderd gok ik, per ip.
oke, ik wil namelijk een soort van simulatie runnen met 40000 wallets die een 'echte' economie simuleren. Er zullen een stuk of 100000 transacties per minuut plaatsvinden. Weet niet of dat lukt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 december 2013 @ 19:28:37 #20
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133851477
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oke, ik wil namelijk een soort van simulatie runnen met 40000 wallets die een 'echte' economie simuleren. Er zullen een stuk of 100000 transacties per minuut plaatsvinden. Weet niet of dat lukt?
Je gaat je scheel betalen aan fee's google eens op bitcoin testnet
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133851488
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oke, ik wil namelijk een soort van simulatie runnen met 40000 wallets die een 'echte' economie simuleren. Er zullen een stuk of 100000 transacties per minuut plaatsvinden. Weet niet of dat lukt?
Gaat een duur grapje worden. Reken op iets van 1 tot 5 eurocent per transactie aan fees.
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 19:29:26 #22
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133851511
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oke, ik wil namelijk een soort van simulatie runnen met 40000 wallets die een 'echte' economie simuleren. Er zullen een stuk of 100000 transacties per minuut plaatsvinden. Weet niet of dat lukt?
https://en.bitcoin.it/wiki/Testnet

Hier dus
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  maandag 2 december 2013 @ 19:29:30 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133851515
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:28 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Je gaat je scheel betalen aan fee's google eens op bitcoin testnet
fee's zijn toch niet verplicht?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133851539
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

fee's zijn toch niet verplicht?
Klopt, maar zonder fee gaan je transacties erg lang duren. En dan klopt je simulatie niet meer ;)
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 19:30:09 #25
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133851546
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

fee's zijn toch niet verplicht?
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:27 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Als je de blockchain gaat spammen met transacties zonder fee komen ze er waarschijnlijk gewoon niet door omdat de miners liever de transacties met fee pakken dan zonder.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  maandag 2 december 2013 @ 19:30:53 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133851588
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 19:28 schreef µ het volgende:

[..]

Gaat een duur grapje worden. Reken op iets van 1 tot 5 eurocent per transactie aan fees.
eurocent? Ik wil het in bitcoins doen...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133851615
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

eurocent? Ik wil het in bitcoins doen...
0.0001 BTC dan ;)
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 19:31:39 #28
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133851625
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

eurocent? Ik wil het in bitcoins doen...
Testnet
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133851654
quote:
TestNet coins are worthless, but useful. They are useful because they are worthless. If you will add value to them, they will be useless, therefore worthless.
^O^.
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 19:34:42 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133851781
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 19:31 schreef µ het volgende:

[..]

0.0001 BTC dan ;)
in dat filmpje uit de oP zeggen ze dat de meeste miners het nog zonder transaction fee doen..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 december 2013 @ 19:35:26 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133851815
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:31 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Testnet
Ik wil kijken hoe het veelvuldig doen van transacties met veel wallets het netwerk beïnvloedt :). Met het testnet valt er niets te meten denk ik zo.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133851820
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in dat filmpje uit de oP zeggen ze dat de meeste miners het nog zonder transaction fee doen..
Probeer er eerst een paar honderd, dan weet je hoe snel het gaat ;)
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 19:37:15 #33
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133851910
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik wil kijken hoe het veelvuldig doen van transacties met veel wallets het netwerk beïnvloedt :). Met het testnet valt er niets te meten denk ik zo.
Dat is juist precies een van de dingen die prima te simuleren is op Testnet. Waarom zou je dat niet kunnen meten?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133852010
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 19:25 schreef µ het volgende:
Paar honderd gok ik, per ip.
Er zit dus een limiet van aantal transacties per IP?

Dat was mij onbekend.
  maandag 2 december 2013 @ 19:39:18 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133852027
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:37 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Dat is juist precies een van de dingen die prima te simuleren is op Testnet. Waarom zou je dat niet kunnen meten?
omdat op het testnet geen echte economie gaande is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 december 2013 @ 19:40:27 #36
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133852079
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

omdat op het testnet geen echte economie gaande is.
Ik denk dat ik niet zo goed begrijp welke resultaten je wil meten, gaat het om de koers, of toch meer technisch?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133852094
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:39 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Er zit dus een limiet van aantal transacties per IP?

Dat was mij onbekend.
Miners beslissen zelf hoe veel connecties ze accepteren per ip, als ik het goed heb.
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 19:42:26 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133852165
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:40 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ik denk dat ik niet zo goed begrijp welke resultaten je wil meten, gaat het om de koers, of toch meer technisch?
in hoeverre andere clients 'last' hebben van deze transacties.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133852206
Ik durf hier niet meer te reageren hoor, je zou eens wat kritisch mogen posten over bitcoins, gaat er meteen je virtuele kop af
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 19:44:40 #40
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133852255
quote:
11s.gif Op maandag 2 december 2013 19:43 schreef crashbangboom het volgende:
Ik durf hier niet meer te reageren hoor, je zou eens wat kritisch mogen posten over bitcoins, gaat er meteen je virtuele kop af
terecht.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 2 december 2013 @ 19:45:16 #41
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133852278
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in hoeverre andere clients 'last' hebben van deze transacties.
Dus meer de netwerk lag die zou optreden bij hoge volumes?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  maandag 2 december 2013 @ 19:46:20 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133852327
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:45 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Dus meer de netwerk lag die zou optreden bij hoge volumes?
eerder de lag die anderen hebben om de transacties van mijn wallet-botnet te verifiëren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 december 2013 @ 19:51:24 #43
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133852564
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

eerder de lag die anderen hebben om de transacties van mijn wallet-botnet te verifiëren.
Oh, maar dat zie je nu al zo nu en dan gebeuren. Transacties zonder fee worden gewoon helemaal achteraan in de que gegooid en komen dagen later pas aan als de drukte afzwakt of zelfs niet schijnt.

De rest van de transacties komt in een normale que terecht en daarvan duurt het dus langer om confirms te krijgen. Voor partijen die 0 comfirms aannemen maakt het dus niet zo veel uit, exchanges wel.

Maar ik zie nog steeds niet zo goed waarom je daarvoor de live blockchain moet spammen om het te kunnen meten. Van wat ik tot nu toe heb gezien van Testnet zou dat zelfs beter kunnen daar. En dan val je er ook nog eens niemand mee lastig, want als je dit daadwerkelijk wil proberen met het volume wat je zegt en zonder fee kan iedereen het de komende dagen vergeten om een transactie zonder fee te versturen. (Of ze moeten heel ver zijn met het invoeren van een grotere blocksize, maar ik volg de devs niet heel nauw dus ik heb geen idee)
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133852588
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 19:44 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

terecht.
Dit is natuurlijk net zo'n grote onzin als ongefundeerd kritiek geven. FOK is er voor beide kampen. Wat ik mis in dit verhaal zijn de mensen die hier vrij neutraal naar kijken. Of het zijn voorstanders of tegenstanders. Maar ik lees weinig 'niet gekleurd' materiaal over deze bitcoin. Persoonlijk doet het mij denken aan de 91241 andere bubble situaties die ik ken en ik zie geen enkele reden waarom dat hier niet gaat gebeuren. Maar, ik zou het prima vinden als ik het mis heb.

Ja, de potentie is er. Maar ik weet niet of dat voldoende is?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133852644
quote:
11s.gif Op maandag 2 december 2013 19:43 schreef crashbangboom het volgende:
Ik durf hier niet meer te reageren hoor, je zou eens wat kritisch mogen posten over bitcoins, gaat er meteen je virtuele kop af
Troll :')
  maandag 2 december 2013 @ 19:53:17 #46
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133852656
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk net zo'n grote onzin als ongefundeerd kritiek geven. FOK is er voor beide kampen. Wat ik mis in dit verhaal zijn de mensen die hier vrij neutraal naar kijken. Of het zijn voorstanders of tegenstanders. Maar ik lees weinig 'niet gekleurd' materiaal over deze bitcoin. Persoonlijk doet het mij denken aan de 91241 andere bubble situaties die ik ken en ik zie geen enkele reden waarom dat hier niet gaat gebeuren. Maar, ik zou het prima vinden als ik het mis heb.

Ja, de potentie is er. Maar ik weet niet of dat voldoende is?
Kijk voor de gein even in mijn posthistorie hoe vaak ik heb geprobeerd om een normale discussie op te zetten met crash gister.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  maandag 2 december 2013 @ 19:55:11 #47
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133852729
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:51 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Oh, maar dat zie je nu al zo nu en dan gebeuren. Transacties zonder fee worden gewoon helemaal achteraan in de que gegooid en komen dagen later pas aan als de drukte afzwakt of zelfs niet schijnt.

De rest van de transacties komt in een normale que terecht en daarvan duurt het dus langer om confirms te krijgen. Voor partijen die 0 comfirms aannemen maakt het dus niet zo veel uit, exchanges wel.

Maar ik zie nog steeds niet zo goed waarom je daarvoor de live blockchain moet spammen om het te kunnen meten. Van wat ik tot nu toe heb gezien van Testnet zou dat zelfs beter kunnen daar. En dan val je er ook nog eens niemand mee lastig, want als je dit daadwerkelijk wil proberen met het volume wat je zegt en zonder fee kan iedereen het de komende dagen vergeten om een transactie zonder fee te versturen. (Of ze moeten heel ver zijn met het invoeren van een grotere blocksize, maar ik volg de devs niet heel nauw dus ik heb geen idee)
Ik wil dus testen wat het doet op de koers als bijna niemand meer een transaction zonder fee kan versturen (alhoewel ik betwijfel of dat met een botnet kan bereiken). Dan kan ik dat botnet daarna voor dat doel inzetten omdat ik daarmee kan speculeren op wat ik verwacht wat de koers gaat doen, en er geld mee kan verdienen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133852794
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik wil dus testen wat het doet op de koers als bijna niemand meer een transaction zonder fee kan versturen (alhoewel ik betwijfel of dat met een botnet kan bereiken). Dan kan ik dat botnet daarna voor dat doel inzetten omdat ik daarmee kan speculeren op wat ik verwacht wat de koers gaat doen, en er geld mee kan verdienen.
Klinkt interessant.

Denk alleen dat de meeste "echte mensen" wel iets van een fee betalen, en dat je dus erg weinig mensen "pakt" met een verplichte fee. En dat het effect redelijk traag zal zijn ;).
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 19:57:22 #49
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133852817
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik wil dus testen wat het doet op de koers als bijna niemand meer een transaction zonder fee kan versturen (alhoewel ik betwijfel of dat met een botnet kan bereiken). Dan kan ik dat botnet daarna voor dat doel inzetten omdat ik daarmee kan speculeren op wat ik verwacht wat de koers gaat doen, en er geld mee kan verdienen.
Zeg dat dan gelijk, hoef ik ook niet te gaan lopen gokken. En nee, hier ga ik je niet verder mee helpen. Je wilt een rechtstreekse aanval doen op het systeem om een paar euro te verdienen. Doe liever gewoon normaal.

Als +784.20% in 6 maanden nog niet genoeg voor je is kom je denk ik nog heel wat teleurstellingen tegen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133852845
Crashbangboom is overigens geen trol. Daar moet je op dat soort momenten niet op happen. Hij geeft kritiek, dat mag toch? Dat mensen juist overdreven reageren op hem geeft mij het idee dat ze misschien wel denken dat hij gelijk heeft maar dat niet toegeven. Henk & Heisenberg was een heel ander verhaal.

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:53 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Kijk voor de gein even in mijn posthistorie hoe vaak ik heb geprobeerd om een normale discussie op te zetten met crash gister.
Ik volg de reeks met veel plezier. En ik zie inderdaad dat je het wel blijft proberen!

Het blijft gewoon jammer dat een hype zoals deze helaas enorm veel schorum aantrekt. Maar misschien als men door heeft dat er niet een snelle buck mee te verdienen valt, zal die groep afvallen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133852890
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Crashbangboom is overigens geen trol. Daar moet je op dat soort momenten niet op happen. Hij geeft kritiek, dat mag toch? Dat mensen juist overdreven reageren op hem geeft mij het idee dat ze misschien wel denken dat hij gelijk heeft maar dat niet toegeven. Henk & Heisenberg was een heel ander verhaal.
Nou, dat is niet helemaal waar hoor. ;)

Kritiek van jou kan iedereen prima hebben, maar Crashbangboom doet wel erg trollerig.

Een voorbeeld: Iemand legt keurig het algoritme uit. Reactie:

quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 23:33 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

ja, feed the speculants

[..]

Ja, dus, factor nihil is nihil Joh :) Shit does not equal shit^2 :) Laat je niet verneuken door dit soort geheimtaal mensen. :)


[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2013 20:00:13 ]
pi_133852896
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:57 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Zeg dat dan gelijk, hoef ik ook niet te gaan lopen gokken. En nee, hier ga ik je niet verder mee helpen. Je wilt een rechtstreekse aanval doen op het systeem om een paar euro te verdienen. Doe liever gewoon normaal.
Als hij het niet doet, dan gaat iemand anders het wel proberen. ;).
quote:
Als +784.20% in 6 maanden nog niet genoeg voor je is kom je denk ik nog heel wat teleurstellingen tegen.
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 19:59:54 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133852914
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:57 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Zeg dat dan gelijk, hoef ik ook niet te gaan lopen gokken. En nee, hier ga ik je niet verder mee helpen. Je wilt een rechtstreekse aanval doen op het systeem om een paar euro te verdienen. Doe liever gewoon normaal.

Als +784.20% in 6 maanden nog niet genoeg voor je is kom je denk ik nog heel wat teleurstellingen tegen.
die +700% is leuk als je voortijdig bent ingestapt maar nu moet je slim zijn om geld te verdienen. Ik zie het niet als een aanval op het systeem aangezien het systeem gebouwd is om ongereguleerd te werken. In de normale aandelenwereld zou zoiets illegaal zijn maar in de bitcoinwereld is het toegestaan. Misschien kunnen we in dit topique een strategie opzetten zodat we samen kunnen speculeren op koersdalingen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 december 2013 @ 20:01:20 #54
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133852996
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Crashbangboom is overigens geen trol. Daar moet je op dat soort momenten niet op happen. Hij geeft kritiek, dat mag toch? Dat mensen juist overdreven reageren op hem geeft mij het idee dat ze misschien wel denken dat hij gelijk heeft maar dat niet toegeven. Henk & Heisenberg was een heel ander verhaal.

[..]

Ik volg de reeks met veel plezier. En ik zie inderdaad dat je het wel blijft proberen!

Het blijft gewoon jammer dat een hype zoals deze helaas enorm veel schorum aantrekt. Maar misschien als men door heeft dat er niet een snelle buck mee te verdienen valt, zal die groep afvallen.
Ik zal het nog eens proberen dan.

quote:
11s.gif Op maandag 2 december 2013 19:43 schreef crashbangboom het volgende:
Ik durf hier niet meer te reageren hoor, je zou eens wat kritisch mogen posten over bitcoins, gaat er meteen je virtuele kop af
Kom eens met iets kritisch dan, ik hak je virtuele kop er niet af.
Enige voorwaarde, geen losse flodders maar onderbouwing.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  maandag 2 december 2013 @ 20:02:10 #55
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133853043
Daar is de sc toch juist voor aangemaakt. Het "schorum". Voor discussies op hoog niveau kan je hier terecht, of in een literair café.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 2 december 2013 @ 20:02:58 #56
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133853081
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 19:59 schreef µ het volgende:

[..]

Als hij het niet doet, dan gaat iemand anders het wel proberen. ;).

[..]

Tsja, misschien heb je gelijk. Een succesvolle aanval zou ook de vorderingen m.b.t. blocksize wat sneller kunnen laten gaan. Misschien iets te snel gedacht door me.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  maandag 2 december 2013 @ 20:04:09 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133853140
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:02 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Tsja, misschien heb je gelijk. Een succesvolle aanval zou ook de vorderingen m.b.t. blocksize wat sneller kunnen laten gaan. Misschien iets te snel gedacht door me.
En bovendien kun je al je bitcoins uit de markt trekken als je op FOK! vantevoren hoort dat je dat moet doen omdat er een botnet transactie spam aan komt :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133853248
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:57 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Zeg dat dan gelijk, hoef ik ook niet te gaan lopen gokken. En nee, hier ga ik je niet verder mee helpen. Je wilt een rechtstreekse aanval doen op het systeem om een paar euro te verdienen. Doe liever gewoon normaal.

Als +784.20% in 6 maanden nog niet genoeg voor je is kom je denk ik nog heel wat teleurstellingen tegen.
Het lijkt mij juist goed als iemand dat probeert, liever nu een lek in het systeem vinden dan over 5 jaar als de waarde is vertienvoudigd ;)
  maandag 2 december 2013 @ 20:09:03 #59
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133853380
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:05 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Het lijkt mij juist goed als iemand dat probeert, liever nu een lek in het systeem vinden dan over 5 jaar als de waarde is vertienvoudigd ;)
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:02 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Tsja, misschien heb je gelijk. Een succesvolle aanval zou ook de vorderingen m.b.t. blocksize wat sneller kunnen laten gaan. Misschien iets te snel gedacht door me.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133853419
Kritiek? Is elke vleug van realisme thans al kritiek? :D

OMG
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 20:10:06 #61
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133853446
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:09 schreef crashbangboom het volgende:
Kritiek? Is elke vleug van realisme thans al kritiek? :D

OMG
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:01 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ik zal het nog eens proberen dan.

[..]

Kom eens met iets kritisch dan, ik hak je virtuele kop er niet af.
Enige voorwaarde, geen losse flodders maar onderbouwing.
Ok, als je het liever realistisch noemt, kom eens met iets realistisch dan, nog steeds geen losse flodders, wel onderbouwing graag.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133853612
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:01 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ik zal het nog eens proberen dan.

[..]

Kom eens met iets kritisch dan, ik hak je virtuele kop er niet af.
Enige voorwaarde, geen losse flodders maar onderbouwing.
Ik geef tulpenbollen uit. Die zijn schaars, want ik bepaal zogenaamd de hoeveelheid tulpenbollen. Daarnaast gaat de waarde alleen omhoog, want ik verkoop tulpenbollen aan mezelf. Ik bepaal de waarde van tulpenbollen, en ik woon geeneens in Nigeria (hoeft ook niet, want ik ben toch niet traceerbaar ;) )

Dus, zijn tulpenbollen nu oneindig veel waard?

Of zijn tulpenbollen zoveel waard als dat ik vind dat de hype moet voortduren, of totdat ik cash?

Vervang tulpenbollen door bitcoins.

Wat is de intrinsieke waarde van een bitcoin? Is dat niet wat de gek ervoor geeft? is dat niet totdat het niet meer stijgt? Is dat niet het kenmerk van een scam?
so long and thanks for all the fish
pi_133853754
Dit krijg ik te lezen wanneer ik een BTC-E account wil maken:
''Using the same passwords are not safe''
Maakt me toch weer een beetje huiverig :P
pi_133853808
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:13 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik geef tulpenbollen uit. Die zijn schaars, want ik bepaal zogenaamd de hoeveelheid tulpenbollen. Daarnaast gaat de waarde alleen omhoog, want ik verkoop tulpenbollen aan mezelf. Ik bepaal de waarde van tulpenbollen, en ik woon geeneens in Nigeria (hoeft ook niet, want ik ben toch niet traceerbaar ;) )
Gebeurt dat aan-jezelf-verkopen op grote schaal denk je? Of gebeurt het uberhaupt?
quote:
Dus, zijn tulpenbollen nu oneindig veel waard?

Of zijn tulpenbollen zoveel waard als dat ik vind dat de hype moet voortduren, of totdat ik cash?

Vervang tulpenbollen door bitcoins.
Een belangrijk verschil lijkt mij dat bitcoins in de handen van veel mensen zijn. Er is niet 1 iemand die het spul uitgeeft, dus niet 1 iemand die de supply bepaalt :s).
quote:
Wat is de intrinsieke waarde van een bitcoin? Is dat niet wat de gek ervoor geeft? Is dat niet het kenmerk van een scam?
Wat de gek ervoor geeft inderdaad. Net als schilderijen. En dollars ;).
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:18:22 #65
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133853857
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:13 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik geef tulpenbollen uit. Die zijn schaars, want ik bepaal zogenaamd de hoeveelheid tulpenbollen. Daarnaast gaat de waarde alleen omhoog, want ik verkoop tulpenbollen aan mezelf. Ik bepaal de waarde van tulpenbollen, en ik woon geeneens in Nigeria (hoeft ook niet, want ik ben toch niet traceerbaar ;) )

Dus, zijn tulpenbollen nu oneindig veel waard?

Of zijn tulpenbollen zoveel waard als dat ik vind dat de hype moet voortduren, of totdat ik cash?

Vervang tulpenbollen door bitcoins.

Wat is de intrinsieke waarde van een bitcoin? Is dat niet wat de gek ervoor geeft? is dat niet totdat het niet meer stijgt? Is dat niet het kenmerk van een scam?
Totdat mensen er waarde van andere producten aan gaan koppelen. Neem thuisbezorgd, Virgin etc.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133853882
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 20:17 schreef µ het volgende:

[..]

Gebeurt dat aan-jezelf-verkopen op grote schaal denk je? Of gebeurt het uberhaupt?
ja, en ja.

quote:
Een belangrijk verschil lijkt mij dat bitcoins in de handen van veel mensen zijn. Er is niet 1 iemand die het spul uitgeeft.
pardon? :D

quote:
Wat de gek ervoor geeft inderdaad. Net als schilderijen. En dollars ;).
ik zie geen schilderijen of dollars met tientallen percenten per dag dalen of stijgen. Point proven.
so long and thanks for all the fish
pi_133853965
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:16 schreef ulq het volgende:
Dit krijg ik te lezen wanneer ik een BTC-E account wil maken:
''Using the same passwords are not safe''
Maakt me toch weer een beetje huiverig :P
Dat is een waarschuwing dat je beter niet voor je mail die je daar op geeft en je account hetzelfde wachtwoord moet gebruiken.

Dat is sowieso een goede tip om nooit te doen, want als iemand je mailpassword in handen krijgt dan kan hij al je accounts accessen of andersom.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133853981
quote:
99s.gif Op maandag 2 december 2013 20:18 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Totdat mensen er waarde van andere producten aan gaan koppelen. Neem thuisbezorgd, Virgin etc.
Totdat je er morgen een halve of een dubbele pizza voor koopt.

Ofwel, als ik die vituele munt terstond in harde pecunia kan omzetten is het prima. Wat is dan de hype, vituele munt of harde munt?
so long and thanks for all the fish
pi_133854029
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:18 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
ja, en ja.
Interessant punt, maar heb je er onderbouwing voor? Of bewijs oid?
quote:
[..]
pardon? :D
Het algorithme is open source en volledig voorspelbaar. Voor de komende 100 jaar is het duidelijk hoe veel bitcoins er zullen zijn (margeverschillen niet meegerekend).
quote:
[..]

ik zie geen schilderijen of dollars met tientallen percenten per dag dalen of stijgen. Point proven.
Ik was het met je eens. De waarde is inderdaad wat de gek ervoor geeft. Maar ik zie niet hoe dat slecht is. Zo werken alle markten toch? Deze is wat schommelend en volatiel, dat klopt :+.
జ్ఞ‌ా
pi_133854138
Die 24-h change op coinmarketcap is 1 van de meest waardeloze figuren die er is.
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:25:00 #71
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133854153
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:13 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik geef tulpenbollen uit. Die zijn schaars, want ik bepaal zogenaamd de hoeveelheid tulpenbollen.

Hoeveel bitcoins er worden uitgegeven is compleet transparant. En ook al zouden de devs willen invoeren dat die hoeveelheid veranderd, dan moet alsnog het merendeel van het netwerk deze update ook doorvoeren. Ik weet niet of je een idee hebt van hoeveel mensen er belang bij hebben als er niet met hun geld wordt gekloot, maar het zijn er veel. De kans dat de devs er een update door krijgen die slecht is voor ons als Bitcoin bezitter is ~0

quote:
Daarnaast gaat de waarde alleen omhoog, want ik verkoop tulpenbollen aan mezelf. Ik bepaal de waarde van tulpenbollen, en ik woon geeneens in Nigeria (hoeft ook niet, want ik ben toch niet traceerbaar ;) )

Ik snap hier even niet wie bitcoins aan zichzelf zou verkopen? Er is aantoonbaar een flinke aanwas van mensen die Bitcoins willen hebben, dus waarom niet daar aan verkopen?

quote:
Dus, zijn tulpenbollen nu oneindig veel waard?

Of zijn tulpenbollen zoveel waard als dat ik vind dat de hype moet voortduren, of totdat ik cash?

Vervang tulpenbollen door bitcoins.

Wat is de intrinsieke waarde van een bitcoin? Is dat niet wat de gek ervoor geeft? is dat niet totdat het niet meer stijgt? Is dat niet het kenmerk van een scam?
Het is inderdaad wat de gek er voor geeft, zoals µ net al aan gaf is dat van toepassing op heel erg veel dingen. Als laatste quote ik mezelf even eerder uit dit topic:
quote:
De markt is momenteel nog erg klein, dus relatief kleine transacties kunnen de complete markt behoorlijk verstoren. Dit zou minder moeten worden naarmate de marketcap omhoog gaat (met een beetje wishfull thinking natuurlijk).

Om op dat laatste terug te komen, goud is al eeuwen in gebruik als betaalmiddel, en daarvan zou je nu ook best kunnen zeggen dat je de boot hebt gemist 100 jaar geleden.
Edit: Ik proef uit je post een beetje dat je het lastig hebt met accepteren dat Bitcoin decentraal is. Je praat op veel punten over Bitcoin alsof het een centrale organisatie is, wat het dus totaal niet is. Als de Bitcoin gebruikers iets niet willen doorvoeren qua veranderingen in het protocol gebeurt dat ook niet.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133854265
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 20:21 schreef µ het volgende:

[..]

Interessant punt, maar heb je er onderbouwing voor? Of bewijs oid?
komop, er is geen enkel verbod op gezond verstand.

of het nou UPC, KPNQuest, World Online of MMWOPS is.

ongereguleerde handel in een oncontroleerbare currency in handen van een enkeling. Do the math.

quote:
Het algorithme is open source en volledig voorspelbaar. Voor de komende 100 jaar is het duidelijk hoe veel bitcoins er zullen zijn (margeverschillen niet meegerekend).

inderdaad exact zoveel als de oprichter wenst. Zeer voorspelbaar. Het vergelijk met een kettingbrief is dan ook niet toevallig..... zo oud als methusalem... ook al is het omgeven met een digitaal jasje :)

quote:
Ik was het met je eens. De waarde is inderdaad wat de gek ervoor geeft. Maar ik zie niet hoe dat slecht is. Zo werken alle markten toch? Deze is wat schommelend en volatiel, dat klopt :+.
Yep, zorg dat je niet bij de gekken hoort.

De speculanten van het eerste uur zijn er goed mee, de rest mag de rekening betalen. Oude wijn in nieuwe zakken.
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 20:29:28 #73
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133854329
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:27 schreef crashbangboom het volgende:

ongereguleerde handel in een oncontroleerbare currency in handen van een enkeling. Do the math.

Ben wel benieuwd, wie is die enkeling waar je het iedere keer over hebt?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133854399
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:25 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Hoeveel bitcoins er worden uitgegeven is compleet transparant. En ook al zouden de devs willen invoeren dat die hoeveelheid veranderd, dan moet alsnog het merendeel van het netwerk deze update ook doorvoeren. Ik weet niet of je een idee hebt van hoeveel mensen er belang bij hebben als er niet met hun geld wordt gekloot, maar het zijn er veel. De kans dat de devs er een update door krijgen die slecht is voor ons als Bitcoin bezitter is ~0
pardon, hoe is dat transparant?

als ik een eentje voor mijn 'bezit' zet, hoe is dat transparant dan?

geen 'bezitter' of 'authoriteit' die meekijkt, laat ik er een 2 van maken :)

quote:
Ik snap hier even niet wie bitcoins aan zichzelf zou verkopen? Er is aantoonbaar een flinke aanwas van mensen die Bitcoins willen hebben, dus waarom niet daar aan verkopen?

zie hier het principe van een kettingbrief.


quote:
Edit: Ik proef uit je post een beetje dat je het lastig hebt met accepteren dat Bitcoin decentraal is. Je praat op veel punten over Bitcoin alsof het een centrale organisatie is, wat het dus totaal niet is. Als de Bitcoin gebruikers iets niet willen doorvoeren qua veranderingen in het protocol gebeurt dat ook niet.
En hoe dacht je dat te controleren? Of is het inderdaad enkel religie?
so long and thanks for all the fish
pi_133854451
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:27 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
komop, er is geen enkel verbod op gezond verstand.

of het nou UPC, KPNQuest, World Online of MMWOPS is.
De toekomst gaat het uitwijzen.

Een decentrale exchange zou eigenlijk de oplossing zijn. 1 van de grootste ondoorzichtigheden van bitcoin zijn de exchanges. Je weet niet of/welke grote spelers daar de boel zitten te beinvloeden...

Dat het gebeurt... dat zal wel. Ik schat de schaal waarop dit gebeurt persoonlijk niet zo groot ;).
quote:
ongereguleerde handel in een oncontroleerbare currency in handen van een enkeling. Do the math.
De oprichter kan de regels niet meer veranderen he ;).
quote:
inderdaad exact zoveel als de oprichter wenst. Zeer voorspelbaar. Het vergelijk met een kettingbrief is dan ook niet toevallig..... zo oud als methusalem... ook al is het omgeven met een digitaal jasje :)
Kettingbrief?
quote:
Yep, zorg dat je niet bij de gekken hoort.

De speculanten van het eerste uur zijn er goed mee, de rest mag de rekening betalen. Oude wijn in nieuwe zakken.
Denk eerder dat de speculanten er niet als eerste bij waren. Die zijn er nu (in grote getale, helaas).

De mensen die er het eerste bij waren waren de cryptonerds :Y. De massa van speculanten heeft het (naar mijn schatting) ongeveer een jaar terug ontdekt.

En om jouw argument om te draaien, zou je niets moeten kopen waarvan de waarde sterk schommelt?
జ్ఞ‌ా
pi_133854492
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:31 schreef crashbangboom het volgende:
pardon, hoe is dat transparant? als ik een eentje voor mijn 'bezit' zet, hoe is dat transparant dan?geen 'bezitter' of 'authoriteit' die meekijkt, laat ik er een 2 van maken
Het feit dat je niet zelf je balans kan aanpassen is 1 van de sterkste punten van bitcoin ;).
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:34:44 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133854567
quote:
99s.gif Op maandag 2 december 2013 20:18 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Totdat mensen er waarde van andere producten aan gaan koppelen. Neem thuisbezorgd, Virgin etc.
+ het voordeel is dat je er geen belasting over hoeft te betalen.
moet je wel BTW afdragen over goederen die je met bitcoins geleverd hebt? en zo ja hoe draag je die bitcoins dan over aan de belastingdienst?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133854585
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 20:32 schreef µ het volgende:
En om jouw argument om te draaien, zou je niets moeten kopen waarvan de waarde sterk schommelt?
Volgens mij draai je het niet om. Het punt is denk ik, dat het dus enorm in waarde kan schommelen en dat dus niet rijmt met alle positieve toekomstige verhalen die hier staan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133854603
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:34 schreef Maanvis het volgende:
+ het voordeel is dat je er geen belasting over hoeft te betalen.
Jawel, het is bezit ;). Net als WoW-geld, dat moet je ook aangeven.

Waarde van je bitcoins op 1 januari van het jaar tel je bij je spaargeld op ;)
జ్ఞ‌ా
pi_133854656
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 20:35 schreef µ het volgende:

[..]

Jawel, het is bezit ;). Net als WoW-geld, dat moet je ook aangeven.

Waarde van je bitcoins op 1 januari van het jaar tel je bij je spaargeld op ;)
Ja, WoW geld :D

Vroegah was dat monopoly geld trouwens. Dat was voor de tijd van internet :P
so long and thanks for all the fish
pi_133854683
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:36 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ja, WoW geld :D
Dien je op te geven bij de belastingdienst ja ;).

Net als je cash geld :P
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:37:26 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133854713
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 20:35 schreef µ het volgende:

[..]

Jawel, het is bezit ;). Net als WoW-geld, dat moet je ook aangeven.

Waarde van je bitcoins op 1 januari van het jaar tel je bij je spaargeld op ;)
Onzin, anders moet ik ook mn monopoliegeld opgeven :').
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133854782
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Onzin, anders moet ik ook mn monopoliegeld opgeven :').
Ik ga even kijken of ik dat artikel kan vinden, moment.
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:40:02 #84
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133854852
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:31 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

pardon, hoe is dat transparant?

als ik een eentje voor mijn 'bezit' zet, hoe is dat transparant dan?

geen 'bezitter' of 'authoriteit' die meekijkt, laat ik er een 2 van maken :)

Als je je een beetje had ingelezen had je geweten dat het juist heel transparant is, alle code is vrij in te kijken en te controleren. Daardoor is er inderdaad geen 'authoriteit' die meekijkt, maar wel een hele grote groep bezitters. Werkelijk iedere update die voorgesteld wordt pluist men compleet door. Dat is ook waar veel vertrouwen in Bitcoin vanaf komt, alles is te controleren.

quote:
zie hier het principe van een kettingbrief.
Of het principe van een populair product, of een aandeel wat goed presteert. Of wou je zeggen dat daar geen mensen op in springen?
quote:
En hoe dacht je dat te controleren? Of is het inderdaad enkel religie?
Zie boven, alles is te controleren tot de transacties aan toe die gewoon allemaal openbaar zijn.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133854874
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:41:15 #86
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133854914
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 20:40 schreef µ het volgende:
[ afbeelding ]
Netjes dat je de scan bij de hand hebt, wou net reageren ^O^
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  maandag 2 december 2013 @ 20:41:39 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133854939
kortom we moeten een bitcoin maken die niet in te wisselen is tegen geld, dan kan de belastingdiesnt er niet bij. is die er al?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 december 2013 @ 20:41:45 #88
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133854944
Ik vraag me af hoeveel mensen dit daadwerkelijk gaan doen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 2 december 2013 @ 20:45:09 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133855126
hoe bewijst de belastingdienst dat je die bitcoins hebt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133855191
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:41 schreef Maanvis het volgende:
kortom we moeten een bitcoin maken die niet in te wisselen is tegen geld, dan kan de belastingdiesnt er niet bij. is die er al?
Goed, jij maakt de MaanVisCoins (MVC). Die MVC's zijn niet te verhandelen op een exchange, prima. Dat spul is dus niet direct inwisselbaar tegen geld.

De MVC wordt populair en thuisbezorgd gaat de MVC accepteren. Hoe moeten die gasten een MVC-prijs op een pizza plakken? Zodra ze dat doen hebben de MVC's een eurowaarde...
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:46:27 #91
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133855213
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:45 schreef Maanvis het volgende:
hoe bewijst de belastingdienst dat je die bitcoins hebt?
Hoe bewijst de belastingdienst dat je een bult cash hebt? Niet. Maar dat maakt het niet minder fraude natuurlijk.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133855216
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:45 schreef Maanvis het volgende:
hoe bewijst de belastingdienst dat je die bitcoins hebt?
hoe bewijst de belastingdienst dat je contant geld hebt?

;)
జ్ఞ‌ా
pi_133855229
quote:
99s.gif Op maandag 2 december 2013 20:41 schreef SosuaCafe het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen dit daadwerkelijk gaan doen.
Wat precies?
జ్ఞ‌ా
pi_133855240
Dat is een andere kenmerk van een scam, mensen die de aandacht proberen af te leiden van de kern.

This time it is differerent people :)

Helemaal totaal niks is te controleren, dat is juist het principe van de bitcoin. Het onttrekt zich aan alle controle, en daarom is het de perfecte counterfit 'currency' , totdat de bubble barst.

Ik begrijp de speculant prima, we denken allemaal dat we slimmer zijn dan de ander, en dat we de hype precies op tijd verlaten.

Maar laten we aub niet doen alsof het 'this time is different'. Degene die het laatst instapt houdt de zak vast, en iedereen denkt dat er een greater fool is.

Plug away :)
so long and thanks for all the fish
pi_133855394
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:46 schreef crashbangboom het volgende:
Dat is een andere kenmerk van een scam, mensen die de aandacht proberen af te leiden van de kern.
Waar leid ik de aandacht naartoe precies? Ik geef je volgens mij antwoorden/tegenargumenten ;).
quote:
This time it is differerent people :)

Helemaal totaal niks is te controleren, dat is juist het principe van de bitcoin. Het onttrekt zich aan alle controle, en daarom is het de perfecte counterfit 'currency' , totdat de bubble barst.
Het leent zich goed voor illegale zaken, dat klopt. Maar het kan ook erg positief worden. Geen geld bijdrukken. Geen blokkades van betalingen. Geen bankkosten. Er zijn ook duidelijke en legitieme voordelen ;).
quote:
Ik begrijp de speculant prima, we denken allemaal dat we slimmer zijn dan de ander, en dat we de hype precies op tijd verlaten.

Maar laten we aub niet doen alsof het 'this time is different'. Degene die het laatst instapt houdt de zak vast, en iedereen denkt dat er een greater fool is.

Plug away :)
Ik snap dat je paralellen ziet, maar een aantal aannames die je doet klopt niet, en die probeer ik in mijn posts te weerleggen ;).
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:50:37 #96
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133855439
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 20:46 schreef µ het volgende:

[..]

Goed, jij maakt de MaanVisCoins (MVC). Die MVC's zijn niet te verhandelen op een exchange, prima. Dat spul is dus niet direct inwisselbaar tegen geld.

De MVC wordt populair en thuisbezorgd gaat de MVC accepteren. Hoe moeten die gasten een MVC-prijs op een pizza plakken? Zodra ze dat doen hebben de MVC's een eurowaarde...
gewoon, de prijs van een MVC pizza is de prijs van de ingediënten met 2/3 opslag + loonkosten á x MVCcoins per uur. Niets met euri's te maken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133855494
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

gewoon, de prijs van een MVC pizza is de prijs van de ingediënten met 2/3 opslag + loonkosten á x MVCcoins per uur. Niets met euri's te maken.
We gaan helemaal over op MVC's?

Klinkt goed, ik wil er wel 1. Kost-da?
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:51:51 #98
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133855517
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:46 schreef crashbangboom het volgende:
Dat is een andere kenmerk van een scam, mensen die de aandacht proberen af te leiden van de kern.

This time it is differerent people :)

Helemaal totaal niks is te controleren, dat is juist het principe van de bitcoin. Het onttrekt zich aan alle controle, en daarom is het de perfecte counterfit 'currency' , totdat de bubble barst.

Ik begrijp de speculant prima, we denken allemaal dat we slimmer zijn dan de ander, en dat we de hype precies op tijd verlaten.

Maar laten we aub niet doen alsof het 'this time is different'. Degene die het laatst instapt houdt de zak vast, en iedereen denkt dat er een greater fool is.

Plug away :)
Jammer dat je op mijn vorige post niet reageert. Juist alles is te controleren, alleen lijk je je niet te willen inlezen. Ik zal een paar links hier plakken zodat je in ieder geval een idee krijgt van hoe open het is.

Users die nieuwe code testen en voorstellen doen om de code te verbeteren;
https://github.com/bitcoin/bitcoin/pulls

Volledige code, kun je alles helemaal zelf doorspitten:
https://github.com/bitcoin/bitcoin

Alle transacties bekijken:
https://blockchain.info/nl

En de paper die de bedenker van Bitcoin heeft uitgegeven, kun je veel van leren over hoe het systeem werkt:
http://bitcoin.org/bitcoin.pdf
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133855535
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:41 schreef Maanvis het volgende:
kortom we moeten een bitcoin maken die niet in te wisselen is tegen geld, dan kan de belastingdiesnt er niet bij. is die er al?
Dan moet je exchanges gaan verbieden. :+
  maandag 2 december 2013 @ 20:52:27 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133855552
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 20:51 schreef µ het volgende:

[..]

We gaan helemaal over op MVC's?

Klinkt goed, ik wil er wel 1. Kost-da?
1 pizza.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133855591
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 20:49 schreef µ het volgende:

[..]

Waar leid ik de aandacht naartoe precies? Ik geef je volgens mij antwoorden/tegenargumenten ;).
Brieven van de Belastingdienst zijn niet relevant.

Ik zou bitcoins als nihil aangeven als zijnde frauduleus. Lijkt me een meer dan valilde standpunt.

quote:
Het leent zich goed voor illegale zaken, dat klopt. Maar het kan ook erg positief worden. Geen geld bijdrukken. Geen blokkades van betalingen. Geen bankkosten. Er zijn ook duidelijke en legitieme voordelen ;).

Het is van tweeen een. Als je als pre aanvoert dat het oncontroleerbaar is, kan je niet aanvoeren dat het gereguleert en controleerbaar is. Dat lijkt een beetje opportunistisch (nou goed, dat lijkt niet allen :) )

quote:
Ik snap dat je paralellen ziet, maar een aantal aannames die je doet klopt niet, en die probeer ik in mijn posts te weerleggen ;).
niet gelukt dan. :)
so long and thanks for all the fish
pi_133855618
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

1 pizza.
Ongeveer ¤5 per MVC dus.

U heeft er 1000? Telt u even 5k bij uw spaargeld? :P
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:53:48 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133855633
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:52 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dan moet je exchanges gaan verbieden. :+
iedereen die MVCcoins trade met een exchange wordt op 0 MVCcoins gezet, bakken we even in de software ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133855648
Hey, sorry dat ik soms eventjes stoor. Nog een relatieve n00bvraag:

Jullie handelen (net zoals de meesten) via dollars?
Dus USD>BTC en BTC>USD?

Zo ja, hoe hebben jullie dit gestort op exchanges en hoe onttrekken jullie je geld weer van exchanges? Dan moet je eerst dus een dollarrekening aanmaken en euro's inwisselen voor dollars?

Ik heb namelijk alleen mijn ING-rekening met euro's erop :P
pi_133855655
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:51 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Jammer dat je op mijn vorige post niet reageert. Juist alles is te controleren, alleen lijk je je niet te willen inlezen. Ik zal een paar links hier plakken zodat je in ieder geval een idee krijgt van hoe open het is.

Users die nieuwe code testen en voorstellen doen om de code te verbeteren;
https://github.com/bitcoin/bitcoin/pulls

Volledige code, kun je alles helemaal zelf doorspitten:
https://github.com/bitcoin/bitcoin

Alle transacties bekijken:
https://blockchain.info/nl

En de paper die de bedenker van Bitcoin heeft uitgegeven, kun je veel van leren over hoe het systeem werkt:
http://bitcoin.org/bitcoin.pdf
Jammer dat je mijn posts niet leest.

Praatjes vullen geen gaatjes, links ook niet.

Als founder heb ik de touwtjes in handen, of niet?
so long and thanks for all the fish
pi_133855714
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:53 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Brieven van de Belastingdienst zijn niet relevant.

Ik zou bitcoins als nihil aangeven als zijnde frauduleus. Lijkt me een meer dan valilde standpunt.
[..]
Het is van tweeen een. Als je als pre aanvoert dat het oncontroleerbaar is, kan je niet aanvoeren dat het gereguleert en controleerbaar is. Dat lijkt een beetje opportunistisch (nou goed, dat lijkt niet allen :) )
Ik heb het verschil niet duidelijk aangegeven. Dan maar zo:

Aanmaken van het spul is open en controleerbaar. Alle transacties zijn open en controleerbaar. Alle 'rekeningen' zijn open en controleerbaar.

Alleen de mensen achter de rekeningen zijn niet bekend.
quote:
[..]
niet gelukt dan. :)
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:55:31 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133855721
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 20:53 schreef µ het volgende:

[..]

Ongeveer ¤5 per MVC dus.

U heeft er 1000? Telt u even 5k bij uw spaargeld? :P
Nee, MVC vindt dat pizza's op de dag van belastingaangifte maar 0,0000000000000000000000001 MVCcoin waard zijn. Is ingebakken in de software.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133855759
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, MVC vindt dat pizza's op de dag van belastingaangifte maar 0,0000000000000000000000001 MVCcoin waard zijn. Is ingebakken in de software.
Ideaal. Count me in.
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:56:59 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133855801
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 20:56 schreef µ het volgende:

[..]

Ideaal. Count me in.
*O*
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133855825
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:54 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Jammer dat je mijn posts niet leest.

Praatjes vullen geen gaatjes, links ook niet.

Als founder heb ik de touwtjes in handen, of niet?
Nee.

De bedenker van mens-erger-je niet heeft ook de regels bedacht. Betekent niet dat hij een voordeel heeft. Hij kan de regels niet meer veranderen.
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:57:52 #111
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133855856
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:54 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Jammer dat je mijn posts niet leest.

Praatjes vullen geen gaatjes, links ook niet.

Als founder heb ik de touwtjes in handen, of niet?
Nee, als founder heb je de touwtjes niet in handen, en dat wil je maar niet begrijpen.
Iedereen kan code schrijven, niet alleen de devs, en iedereen kan een update weigeren als ze het niet eens zijn met wat er in die update staat.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  maandag 2 december 2013 @ 20:58:08 #112
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133855876
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 20:46 schreef µ het volgende:

[..]

Wat precies?
btc opgeven aan de belasting.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133855896
quote:
99s.gif Op maandag 2 december 2013 20:58 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
btc opgeven aan de belasting.
Hoe veel mensen ken je die hun cash geld opgeven?
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:59:14 #114
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_133855938
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 18:38 schreef ulq het volgende:

[..]

Hoe?
Bij die crash van gisteravond telkens gewacht met het verkopen van mijn BTC totdat de prijs zo laag kwam dat ik wel moest verkopen omdat ik anders verlies ging maken op mijn inzet, en omdat ik verwachtte dat de prijs nog verder zou kelderen door dat nieuws van die uitgelekte private keys.
pi_133855966
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:57 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Nee, als founder heb je de touwtjes niet in handen, en dat wil je maar niet begrijpen.
Iedereen kan code schrijven, niet alleen de devs, en iedereen kan een update weigeren als ze het niet eens zijn met wat er in die update staat.
Een korte uitleg voor cbb:

Code staat vast. Rewards staan vast.

Enige mogelijkheid om dit te veranderen is om meer dan 50% van de mensen mee te krijgen. Democratie *O*.
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 20:59:47 #116
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133855970
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 20:58 schreef µ het volgende:

[..]

Hoe veel mensen ken je die hun cash geld opgeven?
exactly.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 2 december 2013 @ 21:00:41 #117
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133856004
hoe komt de oprichter van bitcoin eigenlijk aan al zijn bitcoins?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 december 2013 @ 21:00:44 #118
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133856007
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 20:59 schreef µ het volgende:

[..]

Een korte uitleg voor cbb:

Code staat vast. Rewards staan vast.

Enige mogelijkheid om dit te veranderen is om meer dan 50% van de mensen mee te krijgen. Democratie *O*.
Actually, nog meer dan 50%, ik geloof dat ~30% genoeg is om een hard fork te maken.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133856049
Vind trouwens dat het tijd wordt om over te stappen op µBTC.

*O*.
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:02:01 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133856075
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 21:01 schreef µ het volgende:
Vind trouwens dat het tijd wordt om over te stappen op µBTC.

*O*.
hoeveel kapsalon is dat?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133856090
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:00 schreef Maanvis het volgende:
hoe komt de oprichter van bitcoin eigenlijk aan al zijn bitcoins?
Die kon minen toen er nog maar weinig mensen op het netwerk zaten. Dus die verdiende duizenden bitcoins per week.

Als jij nu een currency begint heb je dezelfde benefits ;).
జ్ఞ‌ా
pi_133856091
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:00 schreef Maanvis het volgende:
hoe komt de oprichter van bitcoin eigenlijk aan al zijn bitcoins?
Code je weet :D
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 21:02:47 #123
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133856111
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 21:01 schreef µ het volgende:
Vind trouwens dat het tijd wordt om over te stappen op µBTC.

*O*.
Eerst een tijdje stabiel boven de 2k hangen, anders krijg je dat geklooi met achter de komma werken om de haverklap.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133856120
quote:
11s.gif Op maandag 2 december 2013 21:02 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Code je weet :D
Ook de beginner moest zich aan de regels houden. Het spel was alleen een stuk makkelijker voor hem omdat er minder mensen meededen ;).
జ్ఞ‌ా
pi_133856186
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee, MVC vindt dat pizza's op de dag van belastingaangifte maar 0,0000000000000000000000001 MVCcoin waard zijn. Is ingebakken in de software.
Moet de waarde dan niet omhoog? :P
Dus dat 1 pizza 2000mvc is? Als je 10 duizend MVC hebt kom je op 5 pizza's uit a 5 euro? :P
pi_133856200
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:02 schreef µ het volgende:

[..]

Ook de beginner moest zich aan de regels houden. Het spel was alleen een stuk makkelijker voor hem omdat er minder mensen meededen ;).
Welke regels? :D

Ik heb het heel eenvoudig om me aan me eigen regels te houden, dat is een miljoenen eitje. :D
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 21:05:19 #127
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133856264
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:02 schreef µ het volgende:

[..]

Die kon minen toen er nog maar weinig mensen op het netwerk zaten. Dus die verdiende duizenden bitcoins per week.

Als jij nu een currency begint heb je dezelfde benefits ;).
dus het is net zoals met echt geld dat de top 1% meer dan 90% van het vermogen bezitten?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133856268
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:04 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Welke regels? :D

Ik heb het heel eenvoudig om me aan me eigen regels te houden, dat is een miljoenen eitje. :D
De regels die de oprichter heeft bedacht. Deze dus. Moet voor hem niet lastig zijn om zich daaraan te houden inderdaad.

Duizenden anderen die nu met bitcoin meedoen houden zich er ook maar graag aan.
జ్ఞ‌ా
pi_133856330
Hoeveel bitcoins heeft die bedenker ervan eigenlijk zelf?

Hoeveel zou dat nu waard zijn ongeveer? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133856336
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dus het is net zoals met echt geld dat de top 1% meer dan 90% van het vermogen bezitten?
De top 100 rijkste bitcoinadressen bezitten 21.62% van het de bitcoins. De top 500 bezit 35.55% van de bitcoins.
జ్ఞ‌ా
pi_133856367
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

+ het voordeel is dat je er geen belasting over hoeft te betalen.
moet je wel BTW afdragen over goederen die je met bitcoins geleverd hebt? en zo ja hoe draag je die bitcoins dan over aan de belastingdienst?
Als je iets in een vreemde valuta koopt in Nederland, dan moet je er ook gewoon BTW over betalen. Bitcoins zijn voor de belastingdienst niets anders dan een vreemde valuta. Krijg je in Bitcoins uitbetaald dan mag je daar inkomstenbelasting over betalen, koop je iets met Bitcoins dan mag je BTW betalen en als je op 1 januari genoeg vermogen hebt dan mag je er ook gewoon vermogensrendementsheffing over betalen. Het maakt de belastingdienst echt niet uit of het nou euro's, dollars, aandelen Apple of Bitcoins zijn. De te betalen belasting wordt gewoon in euro's omgerekend en dat mag je betalen.
pi_133856397
quote:
5s.gif Op maandag 2 december 2013 20:54 schreef ulq het volgende:
Hey, sorry dat ik soms eventjes stoor. Nog een relatieve n00bvraag:

Jullie handelen (net zoals de meesten) via dollars?
Dus USD>BTC en BTC>USD?

Zo ja, hoe hebben jullie dit gestort op exchanges en hoe onttrekken jullie je geld weer van exchanges? Dan moet je eerst dus een dollarrekening aanmaken en euro's inwisselen voor dollars?

Ik heb namelijk alleen mijn ING-rekening met euro's erop :P
Zou iemand een kort antwoord kunnen geven op deze vraag?

Wil namelijk graag wat geld op BTC-E gaan zetten maar loop nu tegen het probleem aan dat ik geen dollars heb :P
pi_133856447
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:07 schreef ulq het volgende:
Hey, sorry dat ik soms eventjes stoor. Nog een relatieve n00bvraag:Jullie handelen (net zoals de meesten) via dollars?
JA
quote:
Dus USD>BTC en BTC>USD?Zo ja, hoe hebben jullie dit gestort op exchanges en hoe onttrekken jullie je geld weer van exchanges?
Overboeken in euro's, exchange zet het dan direct bij ontvangst om in dollars.
quote:
Dan moet je eerst dus een dollarrekening aanmaken en euro's inwisselen voor dollars?Ik heb namelijk alleen mijn ING-rekening met euro's erop
Niet nodig dus ;)
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:09:55 #134
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133856489
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:06 schreef µ het volgende:

[..]

De top 100 rijkste bitcoinadressen bezitten 21.62% van het de bitcoins. De top 500 bezit 35.55% van de bitcoins.
precies dat dus. dus als je later instapt heb je niks ;(.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133856498
Aha zeer bedankt. Neem aan dat er dan wel een vrij ongunstige koers worden berekend voor het omzetten van USD>EUR :P
pi_133856502
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
precies dat dus. dus als je later instapt heb je niks ;(.
Zo werkt het ook met euro's en dollars :P.
జ్ఞ‌ా
pi_133856543
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:10 schreef ulq het volgende:
Aha zeer bedankt. Neem aan dat er dan wel een vrij ongunstige koers worden berekend voor het omzetten van USD>EUR :P
Wisselkoers EURUSD is niet waar de exchanges het op verdienen. Die maken winst op transacties. Heb nog geen negatieve ervaring met het omwisselen gehad qua kosten.
జ్ఞ‌ా
pi_133856557
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:10 schreef µ het volgende:

[..]

Zo werkt het ook met euro's en dollars :P.
Nee, dat wordt genivelleerd.
  maandag 2 december 2013 @ 21:11:20 #139
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133856558
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:10 schreef µ het volgende:

[..]

Zo werkt het ook met euro's en dollars :P.
nee, ik kan net zoveel als mijn vader verdienen met opleiding, maar als mijn vader vanaf zijn 20ste een miningcomputer had dan kan ik hem op mijn 20ste nooit meer bijhalen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133856589
quote:
12s.gif Op maandag 2 december 2013 21:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nee, dat wordt genivelleerd.
Nivelleren kun je leren :P.
జ్ఞ‌ా
pi_133856590
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 21:06 schreef Geralt het volgende:
Hoeveel bitcoins heeft die bedenker ervan eigenlijk zelf?

Hoeveel zou dat nu waard zijn ongeveer? :@
Die vraag mag je niet stellen hier, hoor :)
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 21:11:53 #142
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133856598
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:04 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Welke regels? :D

Ik heb het heel eenvoudig om me aan me eigen regels te houden, dat is een miljoenen eitje. :D
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:57 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Nee, als founder heb je de touwtjes niet in handen, en dat wil je maar niet begrijpen.
Iedereen kan code schrijven, niet alleen de devs, en iedereen kan een update weigeren als ze het niet eens zijn met wat er in die update staat.
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 20:59 schreef µ het volgende:

[..]

Een korte uitleg voor cbb:

Code staat vast. Rewards staan vast.

Enige mogelijkheid om dit te veranderen is om meer dan 50% van de mensen mee te krijgen. Democratie *O*.
Jammer dat je alweer gewoon niet reageert.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133856625
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:11 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Die vraag mag je niet stellen hier, hoor :)
Waarom niet? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133856626
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:11 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Die vraag mag je niet stellen hier, hoor :)
Je bent een beetje aan het cherrypicken op reacties cbb :*.

Die vraag kun je best stellen, er is alleen geen antwoord op.
జ్ఞ‌ా
pi_133856629
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:11 schreef Maxbet het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jammer dat je alweer gewoon niet reageert.
Ja, jammer dat je niet reageert, Maxbet. Hoe treffend :)
so long and thanks for all the fish
pi_133856660
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:12 schreef µ het volgende:

Die vraag kun je best stellen, er is alleen geen antwoord op.
Ruwe schatting? Die vent zal stinkend rijk zijn nu lijkt me zo :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 2 december 2013 @ 21:13:07 #147
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133856662
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 21:06 schreef Geralt het volgende:
Hoeveel bitcoins heeft die bedenker ervan eigenlijk zelf?

Hoeveel zou dat nu waard zijn ongeveer? :@
Het is niet helemaal zeker, mede omdat zeker helemaal in het begin er nog geen exchanges en dergelijke waren, maar aan de hand van de blockchain verwacht men ongeveer een miljoen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133856669
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:12 schreef µ het volgende:

[..]

Je bent een beetje aan het cherrypicken op reacties cbb :*.

Die vraag kun je best stellen, er is alleen geen antwoord op.
Wel eerlijk, maar dat is wel het antwoord. ;)

Hoeveel tulpenbollen zijn er, dat weet alleen de teler :)
so long and thanks for all the fish
pi_133856670
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:11 schreef µ het volgende:

[..]

Nivelleren kun je leren :P.
Als valuta ben ik benieuwd hoe overheden daarmee om zouden gaan.

Een groot verschil tussen vermogenden en niet vermogenden lijkt me niet prettig. En aangezien Bitcoin ook nog deflatoir is zullen rijken alleen maar rijker worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2013 21:13:49 ]
pi_133856685
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 21:09 schreef µ het volgende:

[..]

JA

[..]

Overboeken in euro's, exchange zet het dan direct bij ontvangst om in dollars.

[..]

Niet nodig dus ;)
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:11 schreef µ het volgende:

[..]

Wisselkoers EURUSD is niet waar de exchanges het op verdienen. Die maken winst op transacties. Heb nog geen negatieve ervaring met het omwisselen gehad qua kosten.
Zie trouwens dat EUR naar USD ook gewoon een trading optie is.
Bedankt ;)
pi_133856701
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:13 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Wel eerlijk, maar dat is wel het antwoord. ;)
:Y.

Maar hoe erg is het dat we niet kunnen weten hoe veel geld iemand heeft?
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:14:06 #152
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133856703
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:12 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, jammer dat je niet reageert, Maxbet. Hoe treffend :)
Wat? Ik quote mijn reactie op jou juist, er komt daarna alleen van jou niks meer.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133856712
Blijf het toch een enorm louche bedrijf vinden dat BTC-E :X
pi_133856750
quote:
11s.gif Op maandag 2 december 2013 21:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als valuta ben ik benieuwd hoe overheden daarmee om zouden gaan.

Een groot verschil tussen vermogenden en niet vermogenden lijkt me niet prettig. En aangezien Bitcoin ook nog deflatoir is zullen rijken alleen maar rijker worden.
Deflatie is 1 van de grotere challenges ja.

Je hebt mij overigens nooit horen zeggen dat bitcoin perfect is. Er zijn nog steeds veel uitdagingen. Maar bitcoin schept ook veel unieke kansen, die vindi k mooi ^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_133856767
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:13 schreef ulq het volgende:
[..]
[..]
Zie trouwens dat EUR naar USD ook gewoon een trading optie is.
Bedankt ;)
Euro's overmaken, handelen in dollars, euro's terugkrijgen. Yes.
జ్ఞ‌ా
pi_133856782
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:14 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Wat? Ik quote mijn reactie op jou juist, er komt daarna alleen van jou niks meer.
Ja, jammer dat je voor geen enkele kritische noot open staat, wel kenmerkend voor dit soort hypes (ik gebruik maar niet het woord frauds)
so long and thanks for all the fish
pi_133856788
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:14 schreef ulq het volgende:
Blijf het toch een enorm louche bedrijf vinden dat BTC-E :X
Ik hou mijn geld daar het liefst ook niet al te lang inderdaad ;)
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:16:09 #158
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133856806
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:14 schreef µ het volgende:

[..]

:Y.

Maar hoe erg is het dat we niet kunnen weten hoe veel geld iemand heeft?
Ook niet als ik geld van jou ontvang om een kadootje bij jou thuis af te leveren? Weet ik dan niet precies hoeveel geld je op dat moment hebt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133856808
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:15 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, jammer dat je voor geen enkele kritische noot open staat, wel kenmerkend voor dit soort hypes (ik gebruik maar niet het woord frauds)
Je deed nog zo je best, maar je gebruikte het woord toch :o.
జ్ఞ‌ా
pi_133856816
quote:
6s.gif Op maandag 2 december 2013 21:15 schreef µ het volgende:

[..]

Ik hou mijn geld daar het liefst ook niet al te lang inderdaad ;)
zegt dat niet genoeg over het fenomeen ?
so long and thanks for all the fish
pi_133856835
quote:
12s.gif Op maandag 2 december 2013 21:16 schreef µ het volgende:

[..]

Je deed nog zo je best, maar je gebruikte het woord toch :o.
ja sorry, ik mag mensen liever eerlijk voorlichten

ook al probeerde ik het zo te verkopen dat ik niet direct werd afgemaakt door de fanboys.
so long and thanks for all the fish
pi_133856860
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ook niet als ik geld van jou ontvang om een kadootje bij jou thuis af te leveren? Weet ik dan niet precies hoeveel geld je op dat moment hebt?
Nee :s).
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:17:10 #163
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133856861
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:16 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

zegt dat niet genoeg over het fenomeen ?
Dat zegt iets over de site, of zegt een bankoverval ook iets over de Euro?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133856902
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:07 schreef ulq het volgende:

[..]

Zou iemand een kort antwoord kunnen geven op deze vraag?

Wil namelijk graag wat geld op BTC-E gaan zetten maar loop nu tegen het probleem aan dat ik geen dollars heb :P
Let op dat bij BTC-e het minimum inlegbedrag ¤2000 is en je betaalt 1% fee (dus als je ¤2000 overboekt komt er ¤1980 op je account te staan). Je kunt daarna op BTC-e handelen in Euro's, die worden niet automatisch omgezet in dollars.
pi_133856906
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:17 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Dat zegt iets over de site, of zegt een bankoverval ook iets over de Euro?
Hoevaak worden banken overvallen vs. 'bitcoins'? ;)
so long and thanks for all the fish
pi_133856921
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:16 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

zegt dat niet genoeg over het fenomeen ?
Zie Bitcoins op de lange termijn nooit een universeel betaalmiddel worden als 33% van de handel plaatsvind via een site waarvan niet bekend is wie de eigenaars/oprichters zijn.
quote:
Little is known about the operators of the company
> http://en.wikipedia.org/wiki/BTC-E
  maandag 2 december 2013 @ 21:18:21 #167
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133856925
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:15 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, jammer dat je voor geen enkele kritische noot open staat, wel kenmerkend voor dit soort hypes (ik gebruik maar niet het woord frauds)
Dat ging helemaal niet over kritiek, dat ging erover dat het Bitcoin protocol aantoonbaar open is. Jij, ik en iedereen kan precies zien wat er gebeurt.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133856931
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:16 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

zegt dat niet genoeg over het fenomeen ?
Als de Russische kroegbaas hier om de hoek een bank begint, mijn euro's aanpakt, en op een post-it schrijft wat hij mij schuldig is, dan vertrouw ik het niet inderdaad.

Maar die Rus maakt het idee achter de euro niet slechter.
జ్ఞ‌ా
pi_133856967
quote:
17s.gif Op maandag 2 december 2013 21:16 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
ja sorry, ik mag mensen liever eerlijk voorlichten

ook al probeerde ik het zo te verkopen dat ik niet direct werd afgemaakt door de fanboys.
Je woordkeuze staat een goede discussie soms wel een beetje in de weg ;)
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:19:21 #170
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133856990
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:17 schreef µ het volgende:

[..]

Nee :s).
hoe werkt dat dan? Het filmpje uit de OP legt dat niet goed uit, daar leek het alsof iedereen precies wist van iedereen welke transacties ie gedaan had.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133857007
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:14 schreef µ het volgende:

[..]

Deflatie is 1 van de grotere challenges ja.

Je hebt mij overigens nooit horen zeggen dat bitcoin perfect is. Er zijn nog steeds veel uitdagingen. Maar bitcoin schept ook veel unieke kansen, die vindi k mooi ^O^.
Vind je Peercoin dan niet beter? Beter voor het milieu en geen ingebouwde deflatie.

Puur technisch gezien vind ik Peercoin beter. Maar helaas.. de naamsbekendheid he. ;(
pi_133857024
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:11 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Die vraag mag je niet stellen hier, hoor :)
Jawel hoor. Mag. Weet jij het antwoord?
pi_133857025
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:18 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Hoevaak worden banken overvallen vs. 'bitcoins'? ;)
Veel minder vaak. En daarom vind ik regels voor exchanges geen slecht plan.

Of we moeten helemaal van de exchanges afstappen en gewoon otc gaan traden ;).
జ్ఞ‌ా
pi_133857026
Ik zie het wel gebeuren dat als ik morgen wakker wordt BTC-E offline is en dat ze nergens de eigenaars kunnen achterhalen. Dat er zo een paar honderd miljoen euro in rook op zich gegaan. Zou wel echt de scam van de eeuw zijn.
pi_133857040
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:19 schreef µ het volgende:

[..]

Je woordkeuze staat een goede discussie soms wel een beetje in de weg ;)
Ja sorry, ik mag niet liegen vanuit mijn principes :) Dat is wel een beetje lastig ten aanzien van dit subject, soms :)
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 21:20:35 #176
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133857060
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe werkt dat dan? Het filmpje uit de OP legt dat niet goed uit, daar leek het alsof iedereen precies wist van iedereen welke transacties ie gedaan had.
Klopt, maar je hoeft niet 1 adres te hebben. Zoals ik eerder al zei heb ik er in de afgelopen maand ongeveer een miljoen aangemaakt. Je kunt precies zien waar iets opstaat, maar je weet niet welke ik allemaal heb.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133857090
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoe werkt dat dan? Het filmpje uit de OP legt dat niet goed uit, daar leek het alsof iedereen precies wist van iedereen welke transacties ie gedaan had.
Het is publiek welk adres naar welk adres wat heeft verstuurd. Voorbeeld.

Je hebt alleen geen idee wie er achter deze adressen zitten. Je hebt daarnaast ook meerdere adressen, dus het totaal wordt nooit duidelijk ;).
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:21:14 #178
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_133857107
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 21:06 schreef Geralt het volgende:
Hoeveel bitcoins heeft die bedenker ervan eigenlijk zelf?

Hoeveel zou dat nu waard zijn ongeveer? :@
1 entiteit heeft in ieder geval >25% van de coins in handen:

quote:
Furthermore, currently 97% of all owners have an amount of less than 10 BTCs, and during the entire history of the scheme, 88% of all users have never owned more than 10 BTCs. This again hints at a vast wealth of coins being hoarded by a few people, probably developers and early adopters. This is further evidenced when reading the list of BTC owners, where there is a single unidentified user with 2,886,650 coins, or more than a quarter of all BTCs issued so far. The second largest owner is unsurprisingly Mt.Gox.
http://www.technollama.co(...)-transaction-history
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_133857116
Maar weet iemand het antwoord hoevaak bitcoins gehacked zijn ten opzichte van het relatieve aantal bankovervallen? Dank :) Mede namens de originele vraagsteller :)

ook bitcoin <3 a backfire :)
so long and thanks for all the fish
pi_133857117
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 21:19 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Vind je Peercoin dan niet beter? Beter voor het milieu en geen ingebouwde deflatie.

Puur technisch gezien vind ik Peercoin beter. Maar helaas.. de naamsbekendheid he. ;(
Heb ik nooit bekeken. Wat zijn (in het kort) de usp's?
జ్ఞ‌ా
pi_133857130
quote:
8s.gif Op maandag 2 december 2013 21:19 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jawel hoor. Mag. Weet jij het antwoord?
Als hij het antwoord zou weten, zou hij dan de vraag stellen denk je? ;)
జ్ఞ‌ా
pi_133857152
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:19 schreef ulq het volgende:
Ik zie het wel gebeuren dat als ik morgen wakker wordt BTC-E offline is en dat ze nergens de eigenaars kunnen achterhalen. Dat er zo een paar honderd miljoen euro in rook op zich gegaan. Zou wel echt de scam van de eeuw zijn.
Jup. Daarom zeg ik tegen iedereen: bewaar je coins lokaal.
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:22:22 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133857168
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 21:20 schreef µ het volgende:

[..]

Het is publiek welk adres naar welk adres wat heeft verstuurd. Voorbeeld.

Je hebt alleen geen idee wie er achter deze adressen zitten. Je hebt daarnaast ook meerdere adressen, dus het totaal wordt nooit duidelijk ;).
de meeste mensen hebben toch maar 1 adres lijkt me? En als ik een kadootje bij jou heb bezorgd weet ik hoeveel er op 1 van die adressen staat en aan welke fysieke persoon die gekoppeld is, toch?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133857191
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:21 schreef crashbangboom het volgende:
Maar weet iemand het antwoord hoevaak bitcoins gehacked zijn ten opzichte van het relatieve aantal bankovervallen?
Nooit versus vaak ;)
quote:
Dank :) Mede namens de originele vraagsteller :)

ook bitcoin <3 a backfire :)
జ్ఞ‌ా
pi_133857201
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:21 schreef µ het volgende:

[..]

Als hij het antwoord zou weten, zou hij dan de vraag stellen denk je? ;)
Zou hij het antwoord hier posten, denk je? ;)
so long and thanks for all the fish
pi_133857239
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de meeste mensen hebben toch maar 1 adres lijkt me? En als ik een kadootje bij jou heb bezorgd weet ik hoeveel er op 1 van die adressen staat en aan welke fysieke persoon die gekoppeld is, toch?
Dan weet je een minimum inderdaad.

Maar bij elke transactie wordt een nieuw adres gemaakt. Erg duidelijk zal het niet worden dus ;).
జ్ఞ‌ా
pi_133857246
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 21:22 schreef µ het volgende:

[..]

Nooit versus vaak ;)

[..]

Helaas spreekt je de realiteit factor 1000 tegen . :)

Beetje de gebruikelijke bitcoin bluf lijkt me. Het werkt niet :)
so long and thanks for all the fish
pi_133857266
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:23 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Helaas spreekt je de realiteit factor 1000 tegen . :)
Bitcoin is nooit gehackt.
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:24:23 #189
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133857288
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:23 schreef µ het volgende:

[..]

Dan weet je een minimum inderdaad.

Maar bij elke transactie wordt een nieuw adres gemaakt. Erg duidelijk zal het niet worden dus ;).
dus als ik iets stort op het adres van robin007bond's sig dan kan jij dat daarna niet meer doen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 december 2013 @ 21:24:35 #190
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133857302
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:21 schreef crashbangboom het volgende:
Maar weet iemand het antwoord hoevaak bitcoins gehacked zijn ten opzichte van het relatieve aantal bankovervallen? Dank :) Mede namens de originele vraagsteller :)

ook bitcoin <3 a backfire :)
Bitcoin en de techniek erachter is nog jong. Trouwens is Bitcoin zelf nog nooit gehacked, alleen wat websites.

Banken hebben met heel veel vallen en opstaan geleerd hoe ze zich moeten beschermen, hoe vaak werden banken beroofd in de begindagen van banken?

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet jammer is. Maar Bitcoins zijn prima veilig te bewaren, alleen niet bij sites waarvan je niet weet wie ze uitbaat of hoe ze hun beveiliging doen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133857351
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:23 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Helaas spreekt je de realiteit factor 1000 tegen . :)

Beetje de gebruikelijke bitcoin bluf lijkt me. Het werkt niet :)
Geef dan eens een bron dat het bitcoin-netwerk gehacked is?
Als het factor 1000 is zal dat niet zo moeilijk zijn. Ik beloof je dat niemand je post gaat verwijderen of editen of zo.
pi_133857354
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dus als ik iets stort op het adres van robin007bond's sig dan kan jij dat daarna niet meer doen?
Wie zegt dat dat adres van robin007 is? En wat houdt hem tegen om dat adres ieder uur te vervangen? ;)

Je kunt het ongeveer zo anoniem maken als je zelf wil.
జ్ఞ‌ా
pi_133857360
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:24 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Bitcoin en de techniek erachter is nog jong. Trouwens is Bitcoin zelf nog nooit gehacked, alleen wat websites.

Banken hebben met heel veel vallen en opstaan geleerd hoe ze zich moeten beschermen, hoe vaak werden banken berooft in de begindagen van banken?

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet jammer is. Maar Bitcoins zijn prima veilig te bewaren, alleen niet bij sites waarvan je niet weet wie ze uitbaat of hoe ze hun beveiliging doen.
Oh ja, alleen wat websites :)

Ach, details :)

De euro is nooit gehacked, alleen de ING :P
so long and thanks for all the fish
pi_133857409
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:25 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Oh ja, alleen wat websites :)

Ach, details :)

De euro is nooit gehacked, allen de ING :P
Zou vergelijkbaar zijn inderdaad. Doet weinig af aan bitcoin.
జ్ఞ‌ా
pi_133857423
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:25 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Oh ja, alleen wat websites :)

Ach, details :)

De euro is nooit gehacked, allen de ING :P
Jah, die details zijn dus belangrijk sjaak. Bitcoin = een netwerk. Een website die gehackt wordt is gewoon een slechtbeveiligde website. Zegt niks over het bitcoin-netwerk.
pi_133857433
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:26 schreef µ het volgende:

[..]

Zou vergelijkbaar zijn inderdaad. Doet weinig af aan bitcoin.
:D
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 21:26:59 #197
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133857440
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:25 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Oh ja, alleen wat websites :)

Ach, details :)

De euro is nooit gehacked, alleen de ING :P
Euro's zijn wel degelijk 'gehacked' of heb je de berichten over vervalste Euro's nog niet gezien de afgelopen 10 jaar?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133857463
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:26 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
:D
Kan jou weinig schelen als de ING gehackt wordt toch? Als je daar geen geld hebt?
జ్ఞ‌ా
pi_133857466
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:26 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Euro's zijn wel degelijk 'gehacked' of heb je de berichten over vervalste Euro's nog niet gezien de afgelopen 10 jaar?
echt, hoe dik is die plaat?
so long and thanks for all the fish
pi_133857492
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:27 schreef µ het volgende:

[..]

Kan jou weinig schelen als de ING gehackt wordt toch? Als je daar geen geld hebt?
zie voorgaande post.
so long and thanks for all the fish
pi_133857499
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:27 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
echt, hoe dik is die plaat?
Ik vind bijdrukken van euro's ook hacken :P
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:28:01 #202
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133857500
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

echt, hoe dik is die plaat?
Heb je al eens gehoord van vervalste Bitcoins dan?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133857512
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:27 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
zie voorgaande post.
?
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:29:06 #204
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133857555
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:25 schreef µ het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat adres van robin007 is? En wat houdt hem tegen om dat adres ieder uur te vervangen? ;)

Je kunt het ongeveer zo anoniem maken als je zelf wil.
maar stel je bent je oma, en je hebt dus maar 1 adres. want oma is net slim genoeg om een wallet aan te maken maar begrijpt niets van het hele systeem dus heeft er maar 1 en doet daar wat dingetjes mee. dan is nadat iemand bij haar een pakje bezorgt precies bekend hoeveel bitcoins ze heeft en staat ze dus open voor malafide praktijken van afpersers als blijkt dat ze al haar spaargeld op de bitcoins heeft gezet?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133857621
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 21:21 schreef µ het volgende:

[..]

Heb ik nooit bekeken. Wat zijn (in het kort) de usp's?
https://en.wikipedia.org/wiki/Peercoin#Distinguishing_features

:)

- Monopolie op mining wordt voorkomen
- Duurzamer
- Kleine inflatie
pi_133857625
crashbangboom is net een bejaarde die er gewoon niks van snapt. "nieuwe techniek, ik vertrouw het helegaaaaaar niet!!! En ga van mijn erf af, kutkinderen :( "
  maandag 2 december 2013 @ 21:30:40 #207
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133857636
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar stel je bent je oma, en je hebt dus maar 1 adres. want oma is net slim genoeg om een wallet aan te maken maar begrijpt niets van het hele systeem dus heeft er maar 1 en doet daar wat dingetjes mee. dan is nadat iemand bij haar een pakje bezorgt precies bekend hoeveel bitcoins ze heeft en staat ze dus open voor malafide praktijken van afpersers als blijkt dat ze al haar spaargeld op de bitcoins heeft gezet?
Voordat oma met Bitcoins aan de slag gaat zijn er tools beschikbaar om het Bitcoin systeem gemakkelijker te maken voor de end user. Zie je nu al langzaam gebeuren met de ATM's en BitPay en dergelijke. Bitcoin is niet alleen een munt maar ook een platform.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133857657
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:21 schreef monkyyy het volgende:

[..]

1 entiteit heeft in ieder geval >25% van de coins in handen:

[..]

http://www.technollama.co(...)-transaction-history
Dat vind ik wel heel eng eerlijk gezegd.
pi_133857658
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:28 schreef µ het volgende:

[..]

?
Probleem met (objectief) denken was duidelijk, maar lezen moet toch mogelijk zijn?
so long and thanks for all the fish
pi_133857689
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar stel je bent je oma, en je hebt dus maar 1 adres. want oma is net slim genoeg om een wallet aan te maken maar begrijpt niets van het hele systeem dus heeft er maar 1 en doet daar wat dingetjes mee. dan is nadat iemand bij haar een pakje bezorgt precies bekend hoeveel bitcoins ze heeft en staat ze dus open voor malafide praktijken van afpersers als blijkt dat ze al haar spaargeld op de bitcoins heeft gezet?
De software maakt nieuwe adressen zonder dat je het (hoeft te merken/)merkt.

Dit sorot dingen zijn met software op te lossen ;).
జ్ఞ‌ా
pi_133857703
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:30 schreef robin007bond het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Peercoin#Distinguishing_features

:)

- Monopolie op mining wordt voorkomen
- Duurzamer
- Kleine inflatie
Interesting.
జ్ఞ‌ా
pi_133857739
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:30 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Voordat oma met Bitcoins aan de slag gaat zijn er tools beschikbaar om het Bitcoin systeem gemakkelijker te maken voor de end user. Zie je nu al langzaam gebeuren met de ATM's en BitPay en dergelijke. Bitcoin is niet alleen een munt maar ook een platform.
ja, the new normal is een platform.

Zo mooi krijg ik het op het kamp geeneens verwoordt, maar die geloven vast ook niet in de digitale revolutie - die zijn wel slimmer :P
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 21:32:52 #213
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133857753
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:31 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Probleem met (objectief) denken was duidelijk, maar lezen moet toch mogelijk zijn?
Lees dit eens: zit nog steeds te wachten op je geniale antwoorden.

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:28 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Heb je al eens gehoord van vervalste Bitcoins dan?
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:57 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Nee, als founder heb je de touwtjes niet in handen, en dat wil je maar niet begrijpen.
Iedereen kan code schrijven, niet alleen de devs, en iedereen kan een update weigeren als ze het niet eens zijn met wat er in die update staat.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133857756
quote:
4s.gif Op maandag 2 december 2013 21:31 schreef µ het volgende:

[..]

Interesting.
circle jerk.
so long and thanks for all the fish
pi_133857759
quote:
8s.gif Op maandag 2 december 2013 21:26 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jah, die details zijn dus belangrijk sjaak. Bitcoin = een netwerk. Een website die gehackt wordt is gewoon een slechtbeveiligde website. Zegt niks over het bitcoin-netwerk.
Hoezo zegt dat niks over Bitcoin? Ik zie een bedrijf al keer op keer een nieuwe website de lucht inknallen omdat ze keer op keer gehacked worden. Nee, lekker bedrijf is dat. Vertrouwen in die toko gaat dan natuurlijk kelderen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133857769
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:31 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Probleem met (objectief) denken was duidelijk, maar lezen moet toch mogelijk zijn?
Hoe erg is het voor jou als de ING wordt gehackt (als je daar geen geld hebt?). Dat was mijn vraag. "Hoe groot is de plaat voor je kop" is daar niet echt een reactie op.
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:33:43 #217
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133857798
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:30 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Voordat oma met Bitcoins aan de slag gaat zijn er tools beschikbaar om het Bitcoin systeem gemakkelijker te maken voor de end user. Zie je nu al langzaam gebeuren met de ATM's en BitPay en dergelijke. Bitcoin is niet alleen een munt maar ook een platform.
Maar hoe ziet oma tussen de wirwar van software de goeie? De enige reden dat phishing nu wordt aangepakt is omdat de banken er gereguleerd op optreden. Bitcoin is van iedereen en van heel veel criminelen (zie silk road) dus die hebben er geen belang bij dat omaatjes wijs worden of goeie software gaan gebruiken... Maar even hypothetisch gesproken kan het scenario van oma dus voorkomen in de praktijk?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133857799
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:32 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

circle jerk.
Speel het spel, niet de speler.
జ్ఞ‌ా
pi_133857801
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:32 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Lees dit eens: zit nog steeds te wachten op je geniale antwoorden.

Ik wacht nog even je antwoord op de eerdere vragen af, ja, ik ken alle truucjes van de chageraars :)

[..]

[/quote]
so long and thanks for all the fish
pi_133857834
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo zegt dat niks over Bitcoin? Ik zie een bedrijf al keer op keer een nieuwe website de lucht inknallen omdat ze keer op keer gehacked worden. Nee, lekker bedrijf is dat. Vertrouwen in die toko gaat dan natuurlijk kelderen.
Denk dat de markt daar wel een oplossing voor verzint.

Huidige exchanges draaien prima. Je bent niet afhankelijk van exchanges om je geld op te slaan ;).
జ్ఞ‌ా
pi_133857841
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:33 schreef µ het volgende:

[..]

Speel het spel, niet de speler.
Spel is de bitcoins, waar is dat :)
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 21:35:14 #222
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133857863
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:34 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Spel is de bitcoins, waar is dat :)
Denk dat ik je eerdere vraag dan gemist heb, kun je hem nog eens stellen?
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133857872
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar hoe ziet oma tussen de wirwar van software de goeie? De enige reden dat phishing nu wordt aangepakt is omdat de banken er gereguleerd op optreden. Bitcoin is van iedereen en van heel veel criminelen (zie silk road) dus die hebben er geen belang bij dat omaatjes wijs worden of goeie software gaan gebruiken... Maar even hypothetisch gesproken kan het scenario van oma dus voorkomen in de praktijk?
In user experience/educatie heeft bitcoin nog een grote slag te maken. Nu is het voorbehouden aan de nerds/slimmere mensen. Dat zal door software en kennisdeling moeten worden opgelost.
జ్ఞ‌ా
pi_133857881
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:35 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Denk dat ik je eerdere vraag dan gemist heb, kun je hem nog eens stellen?
Nee, ik denk dat je die prima begrijpt :)
so long and thanks for all the fish
pi_133857895
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:35 schreef µ het volgende:

[..]

In user experience/educatie heeft bitcoin nog een grote slag te maken. Nu is het voorbehouden aan de nerds/slimmere mensen. Dat zal door software en kennisdeling moeten worden opgelost.
ah, user expierence :D
so long and thanks for all the fish
pi_133857922
en grote slag zelfs :)
so long and thanks for all the fish
pi_133857936
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:34 schreef µ het volgende:

[..]

Denk dat de markt daar wel een oplossing voor verzint.

Huidige exchanges draaien prima. Je bent niet afhankelijk van exchanges om je geld op te slaan ;).
Tot dusverre gaat het lijstje met 'frauds' betreffende bitcoins vrolijk door. En dat lijstje is best groot.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133857942
de Palm Invest buzz words :)
so long and thanks for all the fish
pi_133857943
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoezo zegt dat niks over Bitcoin? Ik zie een bedrijf al keer op keer een nieuwe website de lucht inknallen omdat ze keer op keer gehacked worden. Nee, lekker bedrijf is dat. Vertrouwen in die toko gaat dan natuurlijk kelderen.
Stel dat ik de wallets beheer van 5 personen van fok!
Ik loop even weg van m'n pc en laat deze onbeheerd achter, met alle wallets open. Toevallig loopt er net iemand langs, en gaat even snel achter m'n PC zitten en maakt de inhoud van alle wallets over naar zijn wallet. Daar kun je zo'n gehackte website een beetje mee vergelijken. Ik ben gewoon dom en onhandig geweest. Maar het bitcoin-netwerk is dan niet gehackt of zo, ik ben zelf niet eens gehackt in dit voorbeeld. De integriteit van het bitcoin-netwerk is daarmee niet minder geworden of zo.

EDIT: ik heb en had het over de technische integriteit. Het hacken van het netwerk dus. Exchanges die mensen oplichten zijn een ander onderwerp.
  maandag 2 december 2013 @ 21:37:15 #230
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133857957
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:35 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat je die prima begrijpt :)
Ik wil prima je vragen beantwoorden, kan alleen niks vinden zo gauw, nu lijkt het een beetje alsof je geen reactie hebt op de posts die ik had gequote.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  maandag 2 december 2013 @ 21:37:18 #231
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_133857962
quote:
11s.gif Op maandag 2 december 2013 21:31 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel eng eerlijk gezegd.
Inderdaad, vrij schimmig als je het mij vraagt. En ik kan er niet echt achter komen, hoe dat nou komt, wie het zou kunnen zijn of wat diegene allemaal kan doen.

Is het een early adopter die vanaf dag 1 een supercomputer heeft staan minen (Een megacorporatie als IBM bijvoorbeeld)? Of was het iemand die er een kapitaal in heeft gestoken in de early days? Of is het 1 hedge fund? Of het is natuurlijk die bedenker van het hele gebeuren.

Fascinerend wel.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_133857966
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:36 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
ah, user expierence :D
:Y

Je lijkt een argument te willen maken, maar ik zie-'m nie.
జ్ఞ‌ా
pi_133857974
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tot dusverre gaat het lijstje met 'frauds' betreffende bitcoins vrolijk door. En dat lijstje is best groot.
Pas op hoor, voor je het weet wordt je verketterd door de BeLiebers :D
so long and thanks for all the fish
pi_133857998
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tot dusverre gaat het lijstje met 'frauds' betreffende bitcoins vrolijk door. En dat lijstje is best groot.
Helaas wel ja :(
జ్ఞ‌ా
pi_133858012
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:37 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ik wil prima je vragen beantwoorden, kan alleen niks vinden zo gauw, nu lijkt het een beetje alsof je geen reactie hebt op de posts die ik had gequote.
Lezen, ik weet dat het pijnlijk is, maar dit soort internet-tactiek werkt gewoon niet. Sorry.
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 21:38:21 #236
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133858013
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:37 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Inderdaad, vrij schimmig als je het mij vraagt. En ik kan er niet echt achter komen, hoe dat nou komt, wie het zou kunnen zijn of wat diegene allemaal kan doen.

Is het een early adopter die vanaf dag 1 een supercomputer heeft staan minen (Een megacorporatie als IBM bijvoorbeeld)? Of was het iemand die er een kapitaal in heeft gestoken in de early days? Of is het 1 hedge fund? Of het is natuurlijk die bedenker van het hele gebeuren.

Fascinerend wel.
Dat was de wallet van MtGox, toen de grootste exchange van de wereld, dus die coins waren van duizenden mensen.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  maandag 2 december 2013 @ 21:38:57 #237
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133858051
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:38 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Lezen, ik weet dat het pijnlijk is, maar dit soort internet-tactiek werkt gewoon niet. Sorry.
Serieus, je vraag alsjeblieft, want ik zien hem echt niet.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133858072
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:37 schreef µ het volgende:

[..]

:Y

Je lijkt een argument te willen maken, maar ik zie-'m nie.
Ja, wie ziende blind is, kan ik niet realisme laten zien.
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 21:39:24 #239
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133858083
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:31 schreef µ het volgende:

[..]

De software maakt nieuwe adressen zonder dat je het (hoeft te merken/)merkt.

Dit sorot dingen zijn met software op te lossen ;).
Maar hoe komt oma aan die software dan?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133858094
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:37 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Inderdaad, vrij schimmig als je het mij vraagt. En ik kan er niet echt achter komen, hoe dat nou komt, wie het zou kunnen zijn of wat diegene allemaal kan doen.

Is het een early adopter die vanaf dag 1 een supercomputer heeft staan minen (Een megacorporatie als IBM bijvoorbeeld)? Of was het iemand die er een kapitaal in heeft gestoken in de early days? Of is het 1 hedge fund? Of het is natuurlijk die bedenker van het hele gebeuren.

Fascinerend wel.
Ja, ik vind het ook fascinerend. Als je het weet, dan ben ik daar erg benieuwd naar. Kan van alles zijn, een bedrijf, een persoon.

Een andere cryptocurrency, Peercoin, heeft een beschermingsmechanisme tegen een monopolie op minen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Peercoin#Distinguishing_features

Plus Peercoin heeft dus een kleine inflatie en geen deflatoire spiraal. Wat vind je van deze cryptocurrency? :) In het algoritme zit dus ingebouwd dat een monopolie op minen niet rendabel is.

Als ik moet denken aan een serieuze valuta, dan wordt dat niet Bitcoin eerlijk gezegd. Peercoin zie ik wel als een kanshebber, maar die heeft dus de media-aandacht niet mee..

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2013 21:41:08 ]
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 2 december 2013 @ 21:39:39 #241
206731 Mortaxx
Doomer
pi_133858097
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tot dusverre gaat het lijstje met 'frauds' betreffende bitcoins vrolijk door. En dat lijstje is best groot.
Mooi dat dit allemaal wordt bijgehouden. +1 voor bitcoin
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_133858146
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:38 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Serieus, je vraag alsjeblieft, want ik zien hem echt niet.
Nogmaals, als je zo ver heen bent dat je geen enkele kritische blik meer wilt zien (of dat je leveraged down bent), kan ik dat niet helpen. Richt je tot de leverage goden!
so long and thanks for all the fish
pi_133858150
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:22 schreef µ het volgende:

[..]

Jup. Daarom zeg ik tegen iedereen: bewaar je coins lokaal.
Maar dat betekend dan dat je nooit een snelle transactie via BTC-E kan plaatsen? Je moet daar immers van te voren geld op hebben staan om snel een bitcoin te kunnen kopen wanneer de koers even op een dieptepunt staat.
  maandag 2 december 2013 @ 21:41:09 #244
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133858155
quote:
9s.gif Op maandag 2 december 2013 21:37 schreef µ het volgende:

[..]

Helaas wel ja :(
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:39 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, wie ziende blind is, kan ik niet realisme laten zien.
En net waren het nog gewoon vragen. Ik kan geen antwoord geven op vragen die niet gesteld worden. En je valt weer terug in je one liners.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133858168
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar hoe komt oma aan die software dan?
Oma heeft ook leren internetbankieren, die bitcoins gaan d'r ook wel lukken ;).
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:41:39 #246
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133858176
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:35 schreef µ het volgende:

[..]

In user experience/educatie heeft bitcoin nog een grote slag te maken. Nu is het voorbehouden aan de nerds/slimmere mensen. Dat zal door software en kennisdeling moeten worden opgelost.
Hoe los je dat op dan, want SIRE kan er geen reclame voor maken want de overheid heeft er geen belang bij dat bitcoin groter wordt...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133858185
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:40 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nogmaals, als je zo ver heen bent dat je geen enkele kritische blik meer wilt zien (of dat je leveraged down bent), kan ik dat niet helpen. Richt je tot de leverage goden!
Clown, stel je vraag gewoon nog een keer. Of wil je het antwoord gewoon niet horen, zodat je morgen weer dezelfde set vragen kunt stellen? :')
pi_133858191
Verketterd is met een t :)

Topic reports spv enkel alleen omdat ik de hype niet ondersteun !
so long and thanks for all the fish
pi_133858208
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 21:39 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Mooi dat dit allemaal wordt bijgehouden. +1 voor bitcoin
Die volg ik even niet?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133858232
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:40 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nogmaals, als je zo ver heen bent dat je geen enkele kritische blik meer wilt zien (of dat je leveraged down bent), kan ik dat niet helpen. Richt je tot de leverage goden!
Ik heb mijn uiterste best gedaan je vragen/argumenten van repliek te voorzien, heb ik ik ook wat gemist?
జ్ఞ‌ా
pi_133858236
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoe los je dat op dan, want SIRE kan er geen reclame voor maken want de overheid heeft er geen belang bij dat bitcoin groter wordt...
Wil je dat we nu even ter plaatse een marketingcampagne op gaan zetten voor bitcoin? :P
pi_133858248
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:41 schreef µ het volgende:

[..]

Oma heeft ook leren internetbankieren, die bitcoins gaan d'r ook wel lukken ;).
Ik vindt het een beetje flauw om Oma seniliteit te veronderstellen :(
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 21:43:15 #253
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133858253
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:40 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nogmaals, als je zo ver heen bent dat je geen enkele kritische blik meer wilt zien (of dat je leveraged down bent), kan ik dat niet helpen. Richt je tot de leverage goden!
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:31 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Probleem met (objectief) denken was duidelijk, maar lezen moet toch mogelijk zijn?
Lees dit eens: zit nog steeds te wachten op je geniale antwoorden.

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:28 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Heb je al eens gehoord van vervalste Bitcoins dan?
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:57 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Nee, als founder heb je de touwtjes niet in handen, en dat wil je maar niet begrijpen.
Iedereen kan code schrijven, niet alleen de devs, en iedereen kan een update weigeren als ze het niet eens zijn met wat er in die update staat.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133858256
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:40 schreef ulq het volgende:
[..]
Maar dat betekend dan dat je nooit een snelle transactie via BTC-E kan plaatsen? Je moet daar immers van te voren geld op hebben staan om snel een bitcoin te kunnen kopen wanneer de koers even op een dieptepunt staat.
Geldt voor mij wel. Maar mijn vertrouwen in exchanges die ik niet ken ik al niet zo groot, vandaar ;)
జ్ఞ‌ా
pi_133858259
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:41 schreef crashbangboom het volgende:
Topic reports spv enkel alleen omdat ik de hype niet ondersteun !
De discussie liep anders vrij aardig! :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_133858267
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoe los je dat op dan, want SIRE kan er geen reclame voor maken want de overheid heeft er geen belang bij dat bitcoin groter wordt...
SIRE is niet van de overheid. :)

Mensen kunnen dat zelf doen.
pi_133858270
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:43 schreef Maxbet het volgende:

[..]

[..]

Lees dit eens: zit nog steeds te wachten op je geniale antwoorden.

[..]

[..]

Ik wacht ook nog op je. Long zeker?
En moeite om de acutaleit te volgen? Hop, van die zolderkamer af, en die roze bril af.
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 21:44:16 #258
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133858286
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:43 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik wacht ook nog op je. Long zeker?
Stel je vraag dan.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133858292
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:43 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik wacht ook nog op je. Long zeker?
ben je er weer, gister zat je in het bitcoin topic te zieken, nu zit je hier te zieken :D

long zeker
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_133858293
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe los je dat op dan, want SIRE kan er geen reclame voor maken want de overheid heeft er geen belang bij dat bitcoin groter wordt...
Daar heb ik geen kant-en-klaar plan voor ben ik bang ;).

Wellicht dat gerenommeerde bedrijven met een goede naam hier in kunnen springen. Beheerde bitcoinrekeningen tegen een bepaalde fee? :s)
జ్ఞ‌ా
pi_133858299
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:43 schreef µ het volgende:

[..]

Geldt voor mij wel. Maar mijn vertrouwen in exchanges die ik niet ken ik al niet zo groot, vandaar ;)
Hoe maak jij dan überhaupt winsten?
pi_133858341
Wat betekent 'long' in deze context?
pi_133858383
Het nieuwe goud, genaamd bitcoins
so long and thanks for all the fish
pi_133858394
quote:
8s.gif Op maandag 2 december 2013 21:45 schreef Peunage het volgende:
Wat betekent 'long' in deze context?
long, short, or stay flat
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_133858399
Met waarde garantie

door maxbet persoonlijk.

je kan 'm alleen niet vinden :)
so long and thanks for all the fish
pi_133858401
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:44 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ben je er weer, gister zat je in het bitcoin topic te zieken, nu zit je hier te zieken :D

long zeker
We hadden een aardige discussie ;). AUB niet op de man spelen :*.
జ్ఞ‌ా
pi_133858423
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:44 schreef ulq het volgende:

[..]

Hoe maak jij dan überhaupt winsten?
Begin van de avond spul erheen sturen, avondje handelen, eind van de avond eraf halen.
జ్ఞ‌ా
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 2 december 2013 @ 21:47:01 #268
206731 Mortaxx
Doomer
pi_133858439
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die volg ik even niet?
Dat alle scams uitgebreid worden gedocumenteerd door de bitcoincommunity zie ik als een pluspunt. :)
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  maandag 2 december 2013 @ 21:47:21 #269
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133858455
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:43 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik wacht ook nog op je. Long zeker?
En moeite om de acutaleit te volgen? Hop, van die zolderkamer af, en die roze bril af.
Stel je vraag dan.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133858482
quote:
8s.gif Op maandag 2 december 2013 21:45 schreef Peunage het volgende:
Wat betekent 'long' in deze context?
Winst maken met koersstijging, dus cbb wil zeggen dat de user er er wat aan heeft om positief nieuws te brengen.
జ్ఞ‌ా
pi_133858484
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 21:47 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat alle scams uitgebreid worden gedocumenteerd door de bitcoincommunity zie ik als een pluspunt. :)
ik vind dat elke zelfmoordenaarsaanslag die uitgebreid gedocumenteerd wordt ook als een plus :)
so long and thanks for all the fish
pi_133858497
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:47 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Stel je vraag dan.
ga je gang.

misschien moet je echter die drogredeneringe achterwege laten. Bitcoin heeft genoeg van dat soort schijnbewegingen
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 21:48:47 #273
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133858539
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:48 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

ga je gang.
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:28 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Heb je al eens gehoord van vervalste Bitcoins dan?
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:57 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Nee, als founder heb je de touwtjes niet in handen, en dat wil je maar niet begrijpen.
Iedereen kan code schrijven, niet alleen de devs, en iedereen kan een update weigeren als ze het niet eens zijn met wat er in die update staat.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133858544
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 21:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat alle scams uitgebreid worden gedocumenteerd door de bitcoincommunity zie ik als een pluspunt. :)
Het lost alleen niets op :P.
జ్ఞ‌ా
pi_133858563
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:48 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

ga je gang.
8)7
pi_133858585
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:47 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

ik vind dat elke zelfmoordenaarsaanslag die uitgebreid gedocumenteerd wordt ook als een plus :)
Daar zit wat in ;) :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 2 december 2013 @ 21:49:52 #277
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133858615
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:48 schreef µ het volgende:

[..]

Het lost alleen niets op :P.
Is ook iets waar ik mee worstel, we hebben meer open services nodig. Ben alleen niet een getalenteerde dev, dus het is erg lastig om te zien hoe we dat bereiken,
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133858638
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daar zit wat in ;) :P
hangt ervan af of je long zit, natuurlijk. Wel relativeren S_E ;)
so long and thanks for all the fish
pi_133858639
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daar zit wat in ;) :P
sitting_elfling, wat vind je eigenlijk van Peercoin? Dat vraag ik me dus af. Wat de critici over Peercoin vinden.

Haast alle nadelen van Bitcoin zijn mijns inziens opgelost, behalve dus dat als iemand je adres heeft, dat hij dan ook weet hoeveel BTC/PPC je hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2013 21:50:48 ]
pi_133858643
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:49 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Is ook iets waar ik mee worstel, we hebben meer open services nodig. Ben alleen niet een getalenteerde dev, dus het is erg lastig om te zien hoe we dat bereiken,
Als jij alleen al een goed concept van een open en decentrale exchange kan neerleggen zijn we al heel ver ;)
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:50:40 #281
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133858657
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 21:47 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat alle scams uitgebreid worden gedocumenteerd door de bitcoincommunity zie ik als een pluspunt. :)
Mijn oma kan geen engels en bovendien begrijpt ze niets van de techniek.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_133858667
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

sitting_elfling, wat vind je eigenlijk van Peercoin? Dat vraag ik me dus af. Wat de critici over Peercoin vinden.

Haast alle nadelen van Bitcoin zijn mijns inziens opgelost, behalve dus dat als iemand je adres heeft, dat hij dan ook weet hoeveel BTC je hebt.
Maak even een apart topic voor de peercoindiscussie, dan blijft het overzichtelijker ;)
జ్ఞ‌ా
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 2 december 2013 @ 21:51:04 #283
206731 Mortaxx
Doomer
pi_133858683
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:48 schreef µ het volgende:

[..]

Het lost alleen niets op :P.
Ik denk dat mensen minder snel hun btc naar een nieuwe black market zullen sturen als algemeen bekend is hoe het de laatste is vergaan. Of heb ik een te positief mensbeeld
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  maandag 2 december 2013 @ 21:51:13 #284
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133858692
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:50 schreef µ het volgende:

[..]

Als jij alleen al een goed concept van een open en decentrale exchange kan neerleggen zijn we al heel ver ;)
Je weet wat ik bedoel, zonder goede dev skills is het erg lastig om te zien welke technieken beschikbaar zijn om zoiets open te maken.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133858695
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 21:50 schreef µ het volgende:

[..]

Maak even een apart topic voor de peercoindiscussie, dan blijft het overzichtelijker ;)
Oeps. Misschien beter ja. Dit is het Bitcoin-topic. :@
pi_133858738
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 21:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen minder snel hun btc naar een nieuwe black market zullen sturen als algemeen bekend is hoe het de laatste is vergaan. Of heb ik een te positief mensbeeld
Het is leerzaam, true ;)
జ్ఞ‌ా
pi_133858790
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:49 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Is ook iets waar ik mee worstel, we hebben meer open services nodig. Ben alleen niet een getalenteerde dev, dus het is erg lastig om te zien hoe we dat bereiken,
Ik denk dat we eerlijkheid nodig hebben. Maar dat is ver verwijderd gegeven dit onderwerp.

Ja, eenieder mag betogen dat die onderwerp ver weg is gegeven de dollar, pond, euro etc.

Maar, two wrongs do not make one right, en genaaid worden door een enkeling is meer waarschijnlijk dan genaaid worden door miljarden enkelingen.

Don't get fucked people, don't believe the hype.
so long and thanks for all the fish
pi_133858793
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:51 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Je weet wat ik bedoel, zonder goede dev skills is het erg lastig om te zien welke technieken beschikbaar zijn om zoiets open te maken.
Hmmyes. Maar goed, ik wil alleen zeggen: ook al kun je niet programmeren, dan kun je alsnog een goed idee hebben :P
జ్ఞ‌ా
pi_133858827
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:53 schreef µ het volgende:

[..]

Hmmyes. Maar goed, ik wil alleen zeggen: ook al kun je niet programmeren, dan kun je alsnog een goed idee hebben :P
Ik heb excellente ideen om rijk te worden.

It only takes enough suckers :)
so long and thanks for all the fish
  maandag 2 december 2013 @ 21:54:06 #290
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133858829
quote:
3s.gif Op maandag 2 december 2013 21:53 schreef µ het volgende:

[..]

Hmmyes. Maar goed, ik wil alleen zeggen: ook al kun je niet programmeren, dan kun je alsnog een goed idee hebben :P
Klopt, maar dat maakt het wel lastiger.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133858917
Zo lastig kan het niet zijn om een feitelijke discussie te voeren guys ;).
జ్ఞ‌ా
  maandag 2 december 2013 @ 21:58:04 #292
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_133858965
ik ben zelf programmeur en het helpt juist vaak om buiten de code te denken om een echt goed idee te bedenken. als je alleen in code denkt denk je te vaak niet 'buiten de doos'.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 december 2013 @ 21:58:23 #293
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_133858982
Waarom is mijn post weg
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_133859012
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:56 schreef µ het volgende:
Zo lastig kan het niet zijn om een feitelijke discussie te voeren guys ;).
Zo ver kun je de kunst van drogredeneren voor eigen gewin doorvoeren, guys. Beetje triest heren.
so long and thanks for all the fish
pi_133859046
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:58 schreef Maxbet het volgende:
Waarom is mijn post weg
Joh, waarom zou dat zijn, zelfreflectie ftw.
so long and thanks for all the fish
pi_133859059
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:58 schreef Maxbet het volgende:
Waarom is mijn post weg
_O-
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_133859071
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 21:46 schreef µ het volgende:

[..]

Begin van de avond spul erheen sturen, avondje handelen, eind van de avond eraf halen.
Aha. Je bedoelt in de zin van:

18:00 > 1000$ storten op BTC-E
19:00 > Voor 1000$ aan BTC kopen met een koers van 1BTC=600USD
20:00 > De eerder ingekochte BTC verkopen met een koers van 1BTC=900USD
21:00 > 1000$+500$(winst) BTC-E withdraw'en van BTC-E

?

Versimpeld uiteraard maar ik probeer een beetje helder beeld te krijgen :P
pi_133859143
komop, ik begrijp dat zieltjes winnen de norm is om de bubble genoeg lucht te verschaffen, maar ergens is toch een ethische grens, ook voor de pushers?
so long and thanks for all the fish
pi_133859146
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:59 schreef ulq het volgende:

[..]

Aha. Je bedoelt in de zin van:

18:00 > 1000$ storten op BTC-E
19:00 > Voor 1000$ aan BTC kopen met een koers van 1BTC=600USD
20:00 > De eerder ingekochte BTC verkopen met een koers van 1BTC=900USD
21:00 > 1000$+500$(winst) BTC-E withdraw'en van BTC-E

?

Versimpeld uiteraard maar ik probeer een beetje helder beeld te krijgen :P
alleen die 1000$ storten gaat niet instant,

dus je zal een btc van bijv bitonic moeten scoren tegen een hogere prijs.. wil je instant traden
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_133859192
en zitten de pusher al te azen op de first post ? ;)
so long and thanks for all the fish
pi_133859202
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 21:50 schreef µ het volgende:

[..]

Maak even een apart topic voor de peercoindiscussie, dan blijft het overzichtelijker ;)
AEX / [Cryptocurrencies] Peercoin

Discussie over Peercoin kan hier. Ik ben erg benieuwd wat de tegenstanders van Bitcoin hiervan vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')