Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:42 schreef Woods het volgende:
Wat bevindt zich eigenlijk onder de 747's cockpit, en bovenin? Vind het best apart dat je dan eigenlijk helemaal voorin het vliegtuig zit en de piloten boven je
De stoelen in een 747 staan tot helemaal voor in de punt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:42 schreef Woods het volgende:
Wat bevindt zich eigenlijk onder de 747's cockpit, en bovenin? Vind het best apart dat je dan eigenlijk helemaal voorin het vliegtuig zit en de piloten boven je
Edit# Is dus als het goed is de keuken oid?
[ afbeelding ]
Dacht dat hij in samenwerking met Pan Am was ontwikkelt, althans dat kwam naar voren in een docu van Nat Geoquote:Op vrijdag 27 december 2013 15:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
EDIT: je foto doet het niet
Onder de cockpit bevindt zich het voorste gedeelte van de pax/freight-ruimte, dus in geval van pax vaak First of Business class. Zelfde geldt voor de ruimte achter de cockpit.
In freighters bevindt zich achter de cockpit een aantal stoelen, keukentje, toilet e.d.
Soms reizen hier ook mensen mee die bij de vracht horen; bijvoorbeeld eigenaren van de vracht of personen die paarden begeleiden.
Van sommige freighters is de upper deck ook korter gemaakt (zodat er meer - hoge - vracht) op de main deck past.
Zoiets bijvoorbeeld (foto heb ik al een keer eerder gepost):
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)34685.jpg]afbeelding[/url] ]
De 747 is deels ontworpen voor een 'wedstrijd' die hij heeft verloren van de Lockheed C-5 Galaxy.
Maar daarvoor hadden ze een vrachtdeur voorin gewild en daarom moest de cockpit maar omhoog.
Overigens had Boeing al plannen voor een vliegtuig dat veel groter moest worden dan wat er tot dan toe was; o.a. door aandringen van Juan Trippe van Pan Am.
Toen de 747 dus in gebruik werd genomen was het dan ook een unieke verschijning. Unieker dan de A380 toen die verscheen.
Schiphol zal dit niet tegen willen gaan houden en KLM zal het niet tegen kunnen gaan houden. Ik denk zelf dat die 777-300 er in de zomer niet eens komt maar dat dit dan als de 380 gaat worden.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:27 schreef Tinos85 het volgende:
Hoe lang zal het duren voordat dat ook een A380 wordt. Al zal Schiphol/KLM dat wel tegen willen houden.
Ja klinkt eigenlijk wel logisch, een gebogen vleugel functioneert zo eigenlijk als één grote winglet.quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zeker. Zo'n gebogen vleugel is mogelijk dankzij composietmateriaal. En dit nieuwe design is efficiënter dan zo'n winglet op de vleugel plakken.
De 777 reeks kan bij lange na niet tippen aan de 747 of Concorde en dergelijke vliegtuigen, maar voor de rest is het een zeer interessante/mooie kist.
Nog zo'n vertekend perspectief (van een EK A380 in Dubai):quote:Op donderdag 26 december 2013 22:46 schreef Iemand91 het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)36520.jpg]afbeelding[/url] ]
Wel een pokke eind lopen al je helemaal achterin zin, zoals ik had bij LH. Maar idd wat een top dingquote:Op zaterdag 28 december 2013 23:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is echt een gruwelijke kist inderdaad, die A340-600.
Maar nu lees ik overal dat de A346 van de markt verdrongen is door de B777-300ER omdat die zoveel zuiniger is.quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is echt een gruwelijke kist inderdaad, die A340-600.
Geen idee waarom die zuinigere motoren niet op een A340 gemonteerd worden, maar de hoge brandstofkosten zijn wel een issue van de diverse types A340. Cathay had meerdere A340-600 toestellen, maar die zijn allemaal verkocht.quote:Op zondag 29 december 2013 11:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar nu lees ik overal dat de A346 van de markt verdrongen is door de B777-300ER omdat die zoveel zuiniger is.
Maar de 777 is een veel ouder model dus de verbeterde zuinigheid moet van de nieuwere motoren komen, denk ik dan.
Maar waarom kan een 777 wel met zuinigere motoren worden uitgerust en veel andere types niet?
Is dat omdat die motoren zo groot moeten zijn, en dat ze min of meer toevallig wel onder een 777 passen en niet onder een 747 of A346?
Ja, als je zo redeneert moeten ze dus 2 motoren onder de A340 uithalen en op 2 gaan vliegenquote:Op zondag 29 december 2013 12:10 schreef Sunri5e het volgende:
2 tegenover 4 motoren scheelt altijd in de brandstof en onderhoudskosten.
Nee tuurlijk redeneer ik niet zo. Ik redeneer alleen dat de 777 veel efficiënter is dan de A340 waardoor deze de concurrentiestrijd heeft verloren. De motoren van de 777 leveren 512kn per stuk en die van de A340 rond de 255kn per stuk.quote:Op zondag 29 december 2013 12:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja, als je zo redeneert moeten ze dus 2 motoren onder de A340 uithalen en op 2 gaan vliegen
Beide vliegtuigen hebben een bepaalde stuwkracht nodig om bij de benodigde snelheid de luchtweerstand te overwinnen. De een doet dat met 2, de ander met 4 motoren.
De 777 is ouder dan de 340 dus bij Airbus zouden ze wel heel dom zijn om iets te willen verkopen wat een ander al eerder en beter kon.
Dus zit het in de ontwikkeling van de motoren die wel onder een 777 passen en niet onder een 340
A340 kwam net iets eerder uit. De prijs van vliegtuigen lijkt ook alsmaar te stijgen, dit zal waarschijnlijk afnemen naarmate er meer worden verkocht maar de 777X kost een whopping +/-$370 miljoen waar een A380 $400 miljoen moet opbrengenquote:Op zondag 29 december 2013 12:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja, als je zo redeneert moeten ze dus 2 motoren onder de A340 uithalen en op 2 gaan vliegen
Beide vliegtuigen hebben een bepaalde stuwkracht nodig om bij de benodigde snelheid de luchtweerstand te overwinnen. De een doet dat met 2, de ander met 4 motoren.
De 777 is ouder dan de 340 dus bij Airbus zouden ze wel heel dom zijn om iets te willen verkopen wat een ander al eerder en beter kon.
Dus zit het in de ontwikkeling van de motoren die wel onder een 777 passen en niet onder een 340
Een single engine van een 747 kost al $20 miljoenquote:Op zondag 29 december 2013 18:25 schreef Bitlord het volgende:
Dan denk je dat een hogesnelheidstrein duur is met ¤3 miljoen per wagon.
En dan kan je nog weinig. Heb je bijv. nog een stuk spoor (HSL á 7.195 miljoen euro) nodig, waarmee je dan ook alleen maar een behoorlijk beperkt traject kunt afleggen. De Polderbaan (320 miljoen) kan je de hele wereld mee bereikenquote:Op zondag 29 december 2013 18:25 schreef Bitlord het volgende:
Dan denk je dat een hogesnelheidstrein duur is met ¤3 miljoen per wagon.
Ten tijde dat de -KCK eruit ging kwam de -EZY erin. Vandaarquote:Op zondag 29 december 2013 19:13 schreef Thetallguy het volgende:
Topictitel is ook alweer achterhaald trouwens. De -EZZ is er ook al.
Is de romp en de vleugels van de 777 efficiënter, of zijn puur de motoren van de 777 efficiënter? (doordat ze meer kN uit een liter kerosine kunnen halen)quote:Op zondag 29 december 2013 14:22 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee tuurlijk redeneer ik niet zo. Ik redeneer alleen dat de 777 veel efficiënter is dan de A340 waardoor deze de concurrentiestrijd heeft verloren. De motoren van de 777 leveren 512kn per stuk en die van de A340 rond de 255kn per stuk.
De stuwkracht van de A340 en 777 zijn dus ongeveer gelijk maar dan is de 777 qua verbruik en helemaal qua onderhoud een stuk goedkoper.
Dit is volgens mij Hangaar 11quote:Op zondag 29 december 2013 21:27 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ben laatst met mijn studie op een excursie geweest bij KLM op schiphol-oost bij hangar 14 en E&M. Toch heel gaaf als die deur van de hangar opengaat en je een md-11, 777 en a330 ziet staan. Prachtig
[ afbeelding ]
1. de 777 is niet ouder dan de A340. De A340 is juist ouder dan de 777. Zowel de introductiemodellen (777-200 vs A342) als de specifieke modellen die je noemt (777-300ER vs A346).quote:Op zondag 29 december 2013 11:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar nu lees ik overal dat de A346 van de markt verdrongen is door de B777-300ER omdat die zoveel zuiniger is.
Maar de 777 is een veel ouder model dus de verbeterde zuinigheid moet van de nieuwere motoren komen, denk ik dan.
Maar waarom kan een 777 wel met zuinigere motoren worden uitgerust en veel andere types niet?
Is dat omdat die motoren zo groot moeten zijn, en dat ze min of meer toevallig wel onder een 777 passen en niet onder een 747 of A346?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |