abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:42:09 #151
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134748085
Wat bevindt zich eigenlijk onder de 747's cockpit, en bovenin? Vind het best apart dat je dan eigenlijk helemaal voorin het vliegtuig zit en de piloten boven je :P

Edit# Is dus als het goed is de keuken oid?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134748298
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:42 schreef Woods het volgende:
Wat bevindt zich eigenlijk onder de 747's cockpit, en bovenin? Vind het best apart dat je dan eigenlijk helemaal voorin het vliegtuig zit en de piloten boven je :P
Hoe bedoel je?

EDIT: je foto doet het niet ;)

Onder de cockpit bevindt zich het voorste gedeelte van de pax/freight-ruimte, dus in geval van pax vaak First of Business class. Zelfde geldt voor de ruimte achter de cockpit.
In freighters bevindt zich achter de cockpit een aantal stoelen, keukentje, toilet e.d.
Soms reizen hier ook mensen mee die bij de vracht horen; bijvoorbeeld eigenaren van de vracht of personen die paarden begeleiden.
Van sommige freighters is de upper deck ook korter gemaakt (zodat er meer - hoge - vracht) op de main deck past.

Zoiets bijvoorbeeld (foto heb ik al een keer eerder gepost):


De 747 is deels ontworpen voor een 'wedstrijd' die hij heeft verloren van de Lockheed C-5 Galaxy.
Maar daarvoor hadden ze een vrachtdeur voorin gewild en daarom moest de cockpit maar omhoog.
Overigens had Boeing al plannen voor een vliegtuig dat veel groter moest worden dan wat er tot dan toe was; o.a. door aandringen van Juan Trippe van Pan Am.
Toen de 747 dus in gebruik werd genomen was het dan ook een unieke verschijning. Unieker dan de A380 toen die verscheen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 27-12-2013 15:55:31 ]
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:59:59 #153
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_134748788
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:42 schreef Woods het volgende:
Wat bevindt zich eigenlijk onder de 747's cockpit, en bovenin? Vind het best apart dat je dan eigenlijk helemaal voorin het vliegtuig zit en de piloten boven je :P

Edit# Is dus als het goed is de keuken oid?
[ afbeelding ]
De stoelen in een 747 staan tot helemaal voor in de punt.
Omdat het steeds smaller wordt is de voorste rij nog maar 2 stoelen. En zitten de piloten dus idd nog een stukje achter je als je daar zit.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:06:51 #154
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134749051
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:47 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?

EDIT: je foto doet het niet ;)

Onder de cockpit bevindt zich het voorste gedeelte van de pax/freight-ruimte, dus in geval van pax vaak First of Business class. Zelfde geldt voor de ruimte achter de cockpit.
In freighters bevindt zich achter de cockpit een aantal stoelen, keukentje, toilet e.d.
Soms reizen hier ook mensen mee die bij de vracht horen; bijvoorbeeld eigenaren van de vracht of personen die paarden begeleiden.
Van sommige freighters is de upper deck ook korter gemaakt (zodat er meer - hoge - vracht) op de main deck past.

Zoiets bijvoorbeeld (foto heb ik al een keer eerder gepost):
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)34685.jpg]afbeelding[/url] ]

De 747 is deels ontworpen voor een 'wedstrijd' die hij heeft verloren van de Lockheed C-5 Galaxy.
Maar daarvoor hadden ze een vrachtdeur voorin gewild en daarom moest de cockpit maar omhoog.
Overigens had Boeing al plannen voor een vliegtuig dat veel groter moest worden dan wat er tot dan toe was; o.a. door aandringen van Juan Trippe van Pan Am.
Toen de 747 dus in gebruik werd genomen was het dan ook een unieke verschijning. Unieker dan de A380 toen die verscheen.
Dacht dat hij in samenwerking met Pan Am was ontwikkelt, althans dat kwam naar voren in een docu van Nat Geo :P

@foto, bij mij wel te zien, maar hier een andere


Hangt natuurlijk af van de configuratie hoe hij er uitziet lijkt me.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:59:53 #155
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_134751394
Het gaat goed met Emirates op de route Amsterdam - Dubai. Vandaag is de tweede vlucht van de dag met een 777-300 ipv 200. Vanaf aanstaande zomer zal de 777-300 standaard als tweede vlucht ingezet worden ipv de 777-200.
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:27:15 #156
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_134752340
Hoe lang zal het duren voordat dat ook een A380 wordt. Al zal Schiphol/KLM dat wel tegen willen houden.
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:29:56 #157
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_134752419
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:27 schreef Tinos85 het volgende:
Hoe lang zal het duren voordat dat ook een A380 wordt. Al zal Schiphol/KLM dat wel tegen willen houden.
Schiphol zal dit niet tegen willen gaan houden en KLM zal het niet tegen kunnen gaan houden. Ik denk zelf dat die 777-300 er in de zomer niet eens komt maar dat dit dan als de 380 gaat worden.
pi_134769389
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zeker. Zo'n gebogen vleugel is mogelijk dankzij composietmateriaal. En dit nieuwe design is efficiënter dan zo'n winglet op de vleugel plakken.

De 777 reeks kan bij lange na niet tippen aan de 747 of Concorde en dergelijke vliegtuigen, maar voor de rest is het een zeer interessante/mooie kist. :Y
Ja klinkt eigenlijk wel logisch, een gebogen vleugel functioneert zo eigenlijk als één grote winglet.

En moet toch zeggen dat ik die 777x toch wel een sexy kist vind. De 747 en de MD11 hebben iets unieks wat natuurlijk prachtig blijft, maar als ik die strakke en vloeiende lijnen in het ontwerp van de 777x bekijk, :9
En met de 9X krijgen we eindelijk weer zo'n lang (langer zelfs) bakbeest als de A340-600 _O_
pi_134792855
quote:
Nog zo'n vertekend perspectief (van een EK A380 in Dubai):

pi_134808388
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:31 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

de A340-600 _O_
Dat is echt een gruwelijke kist inderdaad, die A340-600. :)
pi_134819157
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:20 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is echt een gruwelijke kist inderdaad, die A340-600. :)
Wel een pokke eind lopen al je helemaal achterin zin, zoals ik had bij LH. Maar idd wat een top ding :D
  zondag 29 december 2013 @ 11:10:01 #162
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_134819328
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:20 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is echt een gruwelijke kist inderdaad, die A340-600. :)
Maar nu lees ik overal dat de A346 van de markt verdrongen is door de B777-300ER omdat die zoveel zuiniger is.
Maar de 777 is een veel ouder model dus de verbeterde zuinigheid moet van de nieuwere motoren komen, denk ik dan.
Maar waarom kan een 777 wel met zuinigere motoren worden uitgerust en veel andere types niet?
Is dat omdat die motoren zo groot moeten zijn, en dat ze min of meer toevallig wel onder een 777 passen en niet onder een 747 of A346?
Wie dit leest is gek
pi_134819448
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2013 11:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar nu lees ik overal dat de A346 van de markt verdrongen is door de B777-300ER omdat die zoveel zuiniger is.
Maar de 777 is een veel ouder model dus de verbeterde zuinigheid moet van de nieuwere motoren komen, denk ik dan.
Maar waarom kan een 777 wel met zuinigere motoren worden uitgerust en veel andere types niet?
Is dat omdat die motoren zo groot moeten zijn, en dat ze min of meer toevallig wel onder een 777 passen en niet onder een 747 of A346?
Geen idee waarom die zuinigere motoren niet op een A340 gemonteerd worden, maar de hoge brandstofkosten zijn wel een issue van de diverse types A340. Cathay had meerdere A340-600 toestellen, maar die zijn allemaal verkocht.
  zondag 29 december 2013 @ 12:10:19 #164
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_134820814
2 tegenover 4 motoren scheelt altijd in de brandstof en onderhoudskosten.
  zondag 29 december 2013 @ 12:33:37 #165
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_134821576
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 12:10 schreef Sunri5e het volgende:
2 tegenover 4 motoren scheelt altijd in de brandstof en onderhoudskosten.
Ja, als je zo redeneert moeten ze dus 2 motoren onder de A340 uithalen en op 2 gaan vliegen :?

Beide vliegtuigen hebben een bepaalde stuwkracht nodig om bij de benodigde snelheid de luchtweerstand te overwinnen. De een doet dat met 2, de ander met 4 motoren.
De 777 is ouder dan de 340 dus bij Airbus zouden ze wel heel dom zijn om iets te willen verkopen wat een ander al eerder en beter kon.
Dus zit het in de ontwikkeling van de motoren die wel onder een 777 passen en niet onder een 340
Wie dit leest is gek
  zondag 29 december 2013 @ 14:22:49 #166
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_134826076
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2013 12:33 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja, als je zo redeneert moeten ze dus 2 motoren onder de A340 uithalen en op 2 gaan vliegen :?

Beide vliegtuigen hebben een bepaalde stuwkracht nodig om bij de benodigde snelheid de luchtweerstand te overwinnen. De een doet dat met 2, de ander met 4 motoren.
De 777 is ouder dan de 340 dus bij Airbus zouden ze wel heel dom zijn om iets te willen verkopen wat een ander al eerder en beter kon.
Dus zit het in de ontwikkeling van de motoren die wel onder een 777 passen en niet onder een 340
Nee tuurlijk redeneer ik niet zo. Ik redeneer alleen dat de 777 veel efficiënter is dan de A340 waardoor deze de concurrentiestrijd heeft verloren. De motoren van de 777 leveren 512kn per stuk en die van de A340 rond de 255kn per stuk.

De stuwkracht van de A340 en 777 zijn dus ongeveer gelijk maar dan is de 777 qua verbruik en helemaal qua onderhoud een stuk goedkoper.
  zondag 29 december 2013 @ 18:04:17 #167
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134836302


quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2013 12:33 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja, als je zo redeneert moeten ze dus 2 motoren onder de A340 uithalen en op 2 gaan vliegen :?

Beide vliegtuigen hebben een bepaalde stuwkracht nodig om bij de benodigde snelheid de luchtweerstand te overwinnen. De een doet dat met 2, de ander met 4 motoren.
De 777 is ouder dan de 340 dus bij Airbus zouden ze wel heel dom zijn om iets te willen verkopen wat een ander al eerder en beter kon.
Dus zit het in de ontwikkeling van de motoren die wel onder een 777 passen en niet onder een 340
A340 kwam net iets eerder uit. De prijs van vliegtuigen lijkt ook alsmaar te stijgen, dit zal waarschijnlijk afnemen naarmate er meer worden verkocht maar de 777X kost een whopping +/-$370 miljoen waar een A380 $400 miljoen moet opbrengen :o

[ Bericht 42% gewijzigd door Woods op 29-12-2013 18:11:30 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134837242
Dan denk je dat een hogesnelheidstrein duur is met ¤3 miljoen per wagon.
  zondag 29 december 2013 @ 18:58:15 #169
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134838604
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 18:25 schreef Bitlord het volgende:
Dan denk je dat een hogesnelheidstrein duur is met ¤3 miljoen per wagon.
Een single engine van een 747 kost al $20 miljoen
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134839298
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 18:25 schreef Bitlord het volgende:
Dan denk je dat een hogesnelheidstrein duur is met ¤3 miljoen per wagon.
En dan kan je nog weinig. Heb je bijv. nog een stuk spoor (HSL á 7.195 miljoen euro) nodig, waarmee je dan ook alleen maar een behoorlijk beperkt traject kunt afleggen. De Polderbaan (320 miljoen) kan je de hele wereld mee bereiken ;)

Topictitel is ook alweer achterhaald trouwens. De -EZZ is er ook al.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134839513
quote:
6s.gif Op zondag 29 december 2013 19:13 schreef Thetallguy het volgende:
Topictitel is ook alweer achterhaald trouwens. De -EZZ is er ook al.
Ten tijde dat de -KCK eruit ging kwam de -EZY erin. Vandaar ;)

Overigens, met dat plan wat ik onlangs plaatste (meer stoelen in een A340) wordt de A340 zelfs een geduchte concurrent voor de 747-400 qua brandstofverbruik/passagier.
Niet dat het prettiger wordt voor de passagier; maar daar draait het bij economy al lang niet meer op.
pi_134848060
Ben laatst met mijn studie op een excursie geweest bij KLM op schiphol-oost bij hangar 14 en E&M. Toch heel gaaf als die deur van de hangar opengaat en je een md-11, 777 en a330 ziet staan. Prachtig



[ Bericht 20% gewijzigd door Zuivelkoe op 29-12-2013 21:49:34 ]
Moo
  zondag 29 december 2013 @ 22:21:06 #173
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_134852057
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 14:22 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Nee tuurlijk redeneer ik niet zo. Ik redeneer alleen dat de 777 veel efficiënter is dan de A340 waardoor deze de concurrentiestrijd heeft verloren. De motoren van de 777 leveren 512kn per stuk en die van de A340 rond de 255kn per stuk.

De stuwkracht van de A340 en 777 zijn dus ongeveer gelijk maar dan is de 777 qua verbruik en helemaal qua onderhoud een stuk goedkoper.
Is de romp en de vleugels van de 777 efficiënter, of zijn puur de motoren van de 777 efficiënter? (doordat ze meer kN uit een liter kerosine kunnen halen)
Wie dit leest is gek
pi_134853510
quote:
6s.gif Op zondag 29 december 2013 21:27 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ben laatst met mijn studie op een excursie geweest bij KLM op schiphol-oost bij hangar 14 en E&M. Toch heel gaaf als die deur van de hangar opengaat en je een md-11, 777 en a330 ziet staan. Prachtig

[ afbeelding ]
Dit is volgens mij Hangaar 11 ;)
  maandag 30 december 2013 @ 01:01:53 #175
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134860871
quote:
99s.gif Op zondag 29 december 2013 11:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Maar nu lees ik overal dat de A346 van de markt verdrongen is door de B777-300ER omdat die zoveel zuiniger is.
Maar de 777 is een veel ouder model dus de verbeterde zuinigheid moet van de nieuwere motoren komen, denk ik dan.
Maar waarom kan een 777 wel met zuinigere motoren worden uitgerust en veel andere types niet?
Is dat omdat die motoren zo groot moeten zijn, en dat ze min of meer toevallig wel onder een 777 passen en niet onder een 747 of A346?
1. de 777 is niet ouder dan de A340. De A340 is juist ouder dan de 777. Zowel de introductiemodellen (777-200 vs A342) als de specifieke modellen die je noemt (777-300ER vs A346).
2. een A340 met twee motoren is een A330 (of beter gezegd: een A330 met 4 motoren is een A340)
3. de vervanger van Airbus voor de A340-600 met twee motoren is de A350-1000
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')