abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_135487446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:18 schreef Muto het volgende:

[..]

Wordt dit een promo-vliegtuig? Of gaat heel de vloot over naar deze nieuwe livery?
Promo (voor nu dan).

Maar het gaat niet zo heel goed met Air Berlin en Etihad geeft graag centjes uit aan Europese maatschappijen om zo meer voet aan de grond te krijgen, dus je weet maar nooit.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:41:34 #277
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_135497010
quote:
'Rook uit accu Japanse Dreamliner'

De luchtvaartmaatschappij Japan Airlines (JAL) heeft opnieuw melding gemaakt van problemen met de accu van een Boeing 787 Dreamliner. Tijdens onderhoud aan een van de toestellen op de luchthaven Narita bij Tokio kwam rook en vloeistof uit de hoofdaccu, meldde JAL.
Dat gebeurde twee uur voordat het toestel naar Bangkok zou vliegen. Alarmsignalen in de cockpit wezen ook op mogelijke problemen met de accu. Vorig jaar stonden de Dreamliners wereldwijd een tijd aan de grond, na oververhitting van de accu's. Het ging toen om toestellen van JAL en All Nippon Airways.
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:22:59 #278
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135513067
Zijn die accu's voor het leveren van stroom van de motoren of elders?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_135513584
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:22 schreef Woods het volgende:
Zijn die accu's voor het leveren van stroom van de motoren of elders?
Van Boeing voor de 787:
quote:
The 787 Dreamliner has two primary rechargeable batteries – the main and auxiliary power unit (APU). While identical part numbers, they serve separate purposes.

The main battery “powers up” aircraft systems, bringing the airplane to life before the engines have been started. Once the engines are started, the electrical energy to run the systems comes from generators. It also is used to support ground operations such as refueling and powering the braking system when the airplane is towed. The main battery also provides backup power for critical systems during flight in the extremely unlikely event of a power failure. It is located in the forward electronics equipment (EE) bay, which is under the main cabin floor at the front of the airplane.

The APU battery supplies power to start the APU, which in turn can start the airplane engines. The APU, and its battery, also serves as part of the multiple layers of redundancy that would ensure power in the rare possibility of a loss of primary sources of power.
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:43:01 #280
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135513735
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:38 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Van Boeing voor de 787:

[..]

[ afbeelding ]
Is dit echt revolutionair en nodig want ze hebben er alleen maar gezeik mee gehad of weet Boeing geen fatsoenlijke accu's te bouwen..
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_135514140
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:43 schreef Woods het volgende:

[..]

Is dit echt revolutionair
Het is het eerste type kist met een lithium-ion accu i.pv. Nikkel-cadmium.
quote:
en nodig
Een accu in een vliegtuig is best handig ja.
quote:
want ze hebben er alleen maar gezeik mee gehad
Klopt.
quote:
of weet Boeing geen fatsoenlijke accu's te bouwen..
Boeing bouwt de accu's niet zelf.

Zowel Boeing als Airbus krijgen veel onderdelen aangeleverd, van accu's tot vleugels.
pi_135517224
The future of air travel? Three-storey Sky Whale fits 755 passengers, has virtual reality windows and self-healing wings
Concept vehicle would have wingspan of 88m and seat 755 passengers
Designer Oscar Viņals said it would split passengers into three classes
Each would have their own deck in a modern-day version of the Titanic
Everyone on board would have virtual reality windows for entertainment

Called Sky Whale, the concept plane, pictured, is set to be bigger than an Airbus A380, look like a spacecraft and have 'self-healing' wings. The engines would tilt 45 degrees meaning the plane could land on runways anywhere in the world. It was created by Spanish designer Oscar Vinals


It has three decks, tilting Harrier-style jets and breaks itself up into pieces during a crash landing - and could be the future of air travel.
Called Sky Whale, the concept aeroplane it set to be bigger than an Airbus A380, look like a spacecraft and have 'self-healing' wings that repair themselves.
The aircraft would split passengers into three classes, each with their own deck, in a modern-day version of the Titanic’s strict division of passengers.

Every passenger would additionally have virtual reality windows to keep themselves entertained on long flights.

The AWWA Sky Whale was created by Spanish designer Oscar Viņals and is so big it was described by Dvice as looking 'more like something thought up for the Transformers movie franchise than a legitimate aircraft'.
The tilting engines would make it possible for the Sky Whale to take off on the spot - and, according to the plans, if it crashes the passenger section would separate from the wings to reduce the loss of life.
The craft matches advances in technology with a huge capacity of 755 passengers, making it economically viable for an airline.


The plane would seat 755 passengers, making it economically viable for an airline, such as Iberia, pictured in this concept illustration. Passengers would be divided into three classes: 'tourist class', the equivalent of economy, 'tourist class with sky views', or business class, and 'first class'


The Sky Whale, pictured, would be built out of advanced new materials made up of ceramic or fibre composites. It would also have advanced 'active wings' powered by a hybrid turbo-electric propulsion system making them much more efficient than today

The Sky Whale would have a wingspan of 88m compared to 80m for an Airbus A380 and 64m for a Boeing 747.
The three classes would be ‘tourist class’, the equivalent of economy, ‘tourist class with sky views’, or business class, and finally ‘first class’, which would also have sky views and ‘all conceivable luxuries’.
It is not clear how passengers would be able to look at the view, though given the size of the craft it is likely to have larger windows than those fitted to the back of current plane seat ones.
Those in economy would not be without, though - their windows would be fitted with virtual reality screens so passengers could see whatever they want.



Viņals, who is based in Barcelona, said the Sky Whale would be built out of advanced new materials made up of ceramic or fibre composites.
It would have advanced 'active wings' powered by a hybrid turbo-electric propulsion system making them much more efficient than today.
The Sky Whale would have a double fuselage meaning it could go longer without refuelling and would have micro solar cells on the wings so that it could draw power from the sun.
According to Viņals, the engines could tilt to up to 45 degrees meaning they could land on tiny runways anywhere in the world.
They would be controlled by a fly-by wire system that is assisted with active sensors located through the plane’s surface.


Writing about the way the plane could break up, Viņals said: ‘The disposition of the wings and its architecture separates from the airplane’s fuselage like a security measure, that in a hypothetical fatal case of an emergency landing, these could auto-break up to reduce the damages on the passengers section.'
The effect of all the technology is to reduce drag, fuel consumption and weight, making it one of the greenest aircraft imaginable.
In his proposal Viņals said the Sky Whale 'is a concept about the future ‘green’ aircraft designs for the regular airline’s planes of the 21st century…
‘...Is a mixture between today’s airplanes and future concepts based in blended wing body or hybrid wing body architecture.’


  woensdag 15 januari 2014 @ 16:44:48 #283
6941 APK
Factual, I think.
pi_135524500
Jesus, zes keer hetzelfde zeggen in een artikel is een beetje overbodig :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:44:05 #284
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135526788
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:25 schreef Godtje het volgende:
Sky Whale
Thunderbirds are Go!

pi_135527990
The plane would seat 755 passengers, making it economically viable for an airline, such as Iberia, pictured in this concept illustration. Passengers would be divided into three classes: 'tourist class', the equivalent of economy, 'tourist class with sky views', or business class, and 'first class'

Lekker voorbeeld, Iberia heeft al moeite een A321 vol te krijgen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_135532750
KLM nieuws:

KLM 747’s jet blast damages 17 vehicles

quote:
SIMPSON BAY--At least seventeen vehicles were damaged along the road by the runway of Princess Juliana International Airport SXM as a KLM flight made a left turn instead of a right turn after landing.

The police were informed on Tuesday around 1:15pm of the damage to the cars, which were parked in the vicinity of Mary's Boon and Karakter Beach Bar.

It is believed most of the cars involved belonged to people visiting Karakter Beach Bar and the surrounding beach, as Mary's Boon hotel said none of its guests had been involved.

The pressure coming from the engines of the KLM Boeing 747 caused a jet blast that blew out windshields and windows of the parked vehicles, with flying glass causing scratches to other cars. No one was hurt during the incident.

Safety glass was scattered all over the parking area. The airport authorities were informed of the incident immediately and sent out inspectors to investigate. The matter will be settled between the airport authorities and KLM.
EDIT: meer foto's hier

Surinam's Blue Wing and Insel Air acquire ex-KLM cityhopper Fokker 70s

quote:
Blue Wing Airlines (BWI, Paramaribo Zorg en Hoop) and Insel Air (7I, Curacao) have both independently entered into sales agreement with KLM Royal Dutch Airlines (KL, Amsterdam) for ex-KLM cityhopper (WA, Amsterdam) Fokker 70s earlier this month. Blue Wing plans to take delivery of PH-KZV (msn 11556) and PH-WXA (11570) in March and April. The Fokker regional jets will be the first jet aircraft for the Surinamese domestic carrier that so far operates a fleet of DHC-6s, Cessna Caravans and smaller turboprop aircraft on domestic scheduled and charter flights. Insel Air will take delivery of four aircraft (msn 11528, 11537, 11578 and 11583) between March and June. It had previously already added three ex-KLM cityhopper Fokker 50s to its fleet that also includes four MD-82s and two MD-83s. KLM plans to sell an additional Fokker 70 later this spring.
PH-KZV staat momenteel in Norwich waar hij op 5 januari naartoe is gevlogen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 15-01-2014 21:11:59 ]
pi_135543599
Die MK Airlines 747 freighter op Ostend van pas ;(

pi_135549505
quote:
12s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:16 schreef Thetallguy het volgende:
The plane would seat 755 passengers, making it economically viable for an airline, such as Iberia, pictured in this concept illustration. Passengers would be divided into three classes: 'tourist class', the equivalent of economy, 'tourist class with sky views', or business class, and 'first class'

Lekker voorbeeld, Iberia heeft al moeite een A321 vol te krijgen
Vraag me ook af hoe je 755 passagiers wil gaan boarden.. Lijkt me een leuke uitdaging.
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:41:32 #289
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_135560793
Zijn er nog plannen om de A380 te laten vliegen met 800 pax? In de tijd dat deze uit zou komen heb ik gelezen dat de low-cost-versie ca. 800 man aan zou kunnen. Dat is dus natuurlijk exclusief alle luxe van de A380 nu biedt :D

Lijkt me trouwens verschrikkelijk. Ik vind een overvolle 747 al erg. Vorig jaar Maart was het wel gaaf. We zaten met zo'n 120 man in een 747. Ik had het hele achterste gedeelte en stewardes 'voor mezelf' 8-)
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_135564257
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:41 schreef Lone_Gunman het volgende:
Zijn er nog plannen om de A380 te laten vliegen met 800 pax? In de tijd dat deze uit zou komen heb ik gelezen dat de low-cost-versie ca. 800 man aan zou kunnen. Dat is dus natuurlijk exclusief alle luxe van de A380 nu biedt :D
Punt is dat de A380 nu juist als prestige-middel wordt gebruikt.

Maar als straks lease-termijnen ophouden van A380's en de grote maatschappijen nieuwere versies nemen dan wordt het wel interessant want dan met de huidige kisten gaat gebeuren.

Grote maatschappijen die zo'n A380 op kunnen vullen en gebruiken op de huidige manier hebben ze al in bezit of als order staan. Je hoeft niet verwachten dat zulke maatschappijen nou 2e-hands A380's gaan gebruiken. (Hoewel de marktwaarde van zo'n kist omlaag holt; die is nu blijkbaar ongeveer de helft van de nieuwwaarde).
Sommige maatschappijen die nu zo'n A380 hebben, hebben zich ook lichtelijk verkeken op de A380. Qantas bijvoorbeeld.

Misschien komt zo'n kist dan in bereik voor maatschappijen als Corsair. Deze maatschappij stouwt momenteel 533 (of 582?) stoelen in een 747-400 waar andere maatschappijen rond de 330-400 pax in een 747 stoppen.
Als bijv. Corsair zo'n kist zou gebruiken kunnen die de 750-800 pax wel bereiken denk ik.
Krijg je dus zulke situaties (747 van Corsair):



Maar je kunt sowieso wel verwachten dat er meer pax gaat komen in een A380. Er zijn al plannen om van 10 naar 11 stoelen abreast te gaan (wat op totaal zo'n 630 pax. zou komen) en vooral in Azië (China, Japan e.d.) zal zoiets wel gebeuren. Daar gaan de komende jaren enorme hoeveelheden mensen vervoerd worden in de lucht.

En de marges worden steeds kleiner dus er moet meer worden verdient. Dus die mooie luxe die Boeing en Airbus altijd laten zien bij nieuwe toestellen kun je altijd direct vergeten; daar is het geld niet voor bij maatschappijen.
Flinke tegenstelling met wat vroeger nog uit kon (ook maar kort trouwens):



quote:
Lijkt me trouwens verschrikkelijk. Ik vind een overvolle 747 al erg. Vorig jaar Maart was het wel gaaf. We zaten met zo'n 120 man in een 747. Ik had het hele achterste gedeelte en stewardes 'voor mezelf' 8-)
Dat is dan wel weer leuk. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 16-01-2014 16:34:09 ]
pi_135625461
Weer geen leuk nieuws:
quote:
Atlas Air Worldwide Holdings, Inc. (AAWW), a leading global provider of outsourced aircraft and aviation operating solutions, today said that it intends to pursue new ACMI (aircraft, crew, maintenance and insurance) placement opportunities for three 747-8 Freighter aircraft currently operated for British Airways plc by Atlas Air Worldwide’s 49%-owned UK subsidiary, Global Supply Systems Limited (GSS).

The action follows notice from British Airways, a unit of International Consolidated Airlines Group, S.A., regarding British Airways’ strategic decision to exit dedicated cargo-freighter service and to return the aircraft to GSS in April 2014 pursuant to the terms of the existing ACMI agreement between the parties.

Effective with the termination of the agreement, the three 747-8Fs will be redelivered to the company by GSS. Through GSS, the company also will receive contractual early termination fees from British Airways.
Bron.

Met andere woorden; BA stopt met dedicated cargo vluchten en vanaf April zien wij deze 747-8F's niet meer in BA Cargo kleuren vliegen. ;(
Ze hebben ruim 3 jaar in deze kleuren gevlogen.



Even wat moois posten om op te beuren:




En dat kale aluminium op de classics blijft ook mooi (747-200SCD van Martinair)
(Fans draaien door de wind)



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 17-01-2014 23:20:50 ]
pi_135642038
En hier EP-IAM, de laatste 747-100, nummertje 381 van de lijn, eerste vlucht op 20 juni 1979 en hij nu na nét geen 35 jaar met pensioen gaat na altijd voor Iran Air gevlogen te hebben.

Vertrok op 8 januari, 10:45 uur lokale tijd, vanaf Mehrabad Airport (THR) in Tehran met 3 werkende motoren voor een korte vluchtje van zo'n 10 minuten naar Imam Khomeini International Airport (IKA) iets ten zuidwesten van Tehran.




Aankomst op IKA:



[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 18-01-2014 15:32:57 ]
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:08:17 #293
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_135645299
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Punt is dat de A380 nu juist als prestige-middel wordt gebruikt.

Maar als straks lease-termijnen ophouden van A380's en de grote maatschappijen nieuwere versies nemen dan wordt het wel interessant want dan met de huidige kisten gaat gebeuren.

Grote maatschappijen die zo'n A380 op kunnen vullen en gebruiken op de huidige manier hebben ze al in bezit of als order staan. Je hoeft niet verwachten dat zulke maatschappijen nou 2e-hands A380's gaan gebruiken. (Hoewel de marktwaarde van zo'n kist omlaag holt; die is nu blijkbaar ongeveer de helft van de nieuwwaarde).
Sommige maatschappijen die nu zo'n A380 hebben, hebben zich ook lichtelijk verkeken op de A380. Qantas bijvoorbeeld.

Misschien komt zo'n kist dan in bereik voor maatschappijen als Corsair. Deze maatschappij stouwt momenteel 533 (of 582?) stoelen in een 747-400 waar andere maatschappijen rond de 330-400 pax in een 747 stoppen.
Als bijv. Corsair zo'n kist zou gebruiken kunnen die de 750-800 pax wel bereiken denk ik.
Krijg je dus zulke situaties (747 van Corsair):

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)98223.jpg]afbeelding[/url] ]

Maar je kunt sowieso wel verwachten dat er meer pax gaat komen in een A380. Er zijn al plannen om van 10 naar 11 stoelen abreast te gaan (wat op totaal zo'n 630 pax. zou komen) en vooral in Azië (China, Japan e.d.) zal zoiets wel gebeuren. Daar gaan de komende jaren enorme hoeveelheden mensen vervoerd worden in de lucht.

En de marges worden steeds kleiner dus er moet meer worden verdient. Dus die mooie luxe die Boeing en Airbus altijd laten zien bij nieuwe toestellen kun je altijd direct vergeten; daar is het geld niet voor bij maatschappijen.
Flinke tegenstelling met wat vroeger nog uit kon (ook maar kort trouwens):

[ afbeelding ]

[..]

Dat is dan wel weer leuk. :D
Thanks voor je info ^O^
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:14:12 #294
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135645467
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:21 schreef Iemand91 het volgende:
En hier EP-IAM, de laatste 747-100, nummertje 381 van de lijn, eerste vlucht op 20 juni 1979 en hij nu na nét geen 35 jaar met pensioen gaat na altijd voor Iran Air gevlogen te hebben. [ afbeelding ]

Vertrok op 8 januari, 10:45 uur lokale tijd, vanaf Mehrabad Airport (THR) in Tehran met 3 werkende motoren voor een korte vluchtje van zo'n 10 minuten naar Imam Khomeini International Airport (IKA) iets ten zuidwesten van Tehran.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)77424.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)77513.jpg]afbeelding[/url] ]

Aankomst op IKA:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)78278.jpg]afbeelding[/url] ]
Ach wat maakt het uit, ik zie liever een gloednieuwe 747-8 of een 777x dan deze.
:9~ :9~
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_135662363
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:08 schreef Lone_Gunman het volgende:
Thanks voor je info ^O^
Voor de 747-8 valt overigens ook te zeggen dat die als prestige-middel wordt ingezet. Lufthansa doet dat bijvoorbeeld. Die zet de A380 in voor de routes waar gewoon veel mensen van gebruik maken en de 747-8 voor de wat meer premium routes. (uiteraard alle andere factoren niet meegerekend die leiden tot een bepaalde keuze om een bepaald type vliegtuig op een route in te zetten)
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:14 schreef Woods het volgende:
Ach wat maakt het uit,
Het maakt WEL uit! :( :'(
quote:
ik zie liever een gloednieuwe 747-8 of een 777x dan deze.
[ afbeelding ] :9~ :9~
Aardige kans dat wanneer de productie van de 777x begint; de productie van de 747(8) voorgoed stopt. ;(

Dit is ook wel weer heerlijk Hollands zeg...
pi_135665367
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:11 schreef Iemand91 het volgende:
Dit is ook wel weer heerlijk Hollands zeg...
:X :X Man, wat erg. En alsof het alleen KLM is die dat doet en alleen met vluchten naar Sint Maarten. :')

Pagina's als dit zijn weer een goeie reminder dat ik Sint Maarten als vakantiebestemming ws ook niet zou waarderen. :+

[ Bericht 15% gewijzigd door LintuxCx op 19-01-2014 02:28:35 ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 19 januari 2014 @ 13:03:33 #297
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135671806
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Voor de 747-8 valt overigens ook te zeggen dat die als prestige-middel wordt ingezet. Lufthansa doet dat bijvoorbeeld. Die zet de A380 in voor de routes waar gewoon veel mensen van gebruik maken en de 747-8 voor de wat meer premium routes. (uiteraard alle andere factoren niet meegerekend die leiden tot een bepaalde keuze om een bepaald type vliegtuig op een route in te zetten)

[..]

Het maakt WEL uit! :( :'(

[..]

Aardige kans dat wanneer de productie van de 777x begint; de productie van de 747(8) voorgoed stopt. ;(

Dit is ook wel weer heerlijk Hollands zeg...
Vond het sowieso al vreemd toen ik erachter kwam dat ze voor Sint-Maarten met een 747 vlogen i.p.v. kleiner toestel. Want krijgen ze hem überhaupt wel vol elke keer?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zondag 19 januari 2014 @ 13:19:18 #298
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135672438
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:11 schreef Iemand91 het volgende:
Dit is ook wel weer heerlijk Hollands zeg...
Wat een treurnis zeg op die pagina. Varieert van ongefundeerd afzeiken tot schaamteloos bedelen.
pi_135705186
277 ton gewicht op 3 dunne pootjes _O_



(EK A380 in Toronto)
pi_135705967
Je zal de persoon maar zijn die de gear-hendel op Up moest zetten. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')