Promo (voor nu dan).quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:18 schreef Muto het volgende:
[..]
Wordt dit een promo-vliegtuig? Of gaat heel de vloot over naar deze nieuwe livery?
quote:'Rook uit accu Japanse Dreamliner'
De luchtvaartmaatschappij Japan Airlines (JAL) heeft opnieuw melding gemaakt van problemen met de accu van een Boeing 787 Dreamliner. Tijdens onderhoud aan een van de toestellen op de luchthaven Narita bij Tokio kwam rook en vloeistof uit de hoofdaccu, meldde JAL.
Dat gebeurde twee uur voordat het toestel naar Bangkok zou vliegen. Alarmsignalen in de cockpit wezen ook op mogelijke problemen met de accu. Vorig jaar stonden de Dreamliners wereldwijd een tijd aan de grond, na oververhitting van de accu's. Het ging toen om toestellen van JAL en All Nippon Airways.
Van Boeing voor de 787:quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:22 schreef Woods het volgende:
Zijn die accu's voor het leveren van stroom van de motoren of elders?
quote:The 787 Dreamliner has two primary rechargeable batteries – the main and auxiliary power unit (APU). While identical part numbers, they serve separate purposes.
The main battery “powers up” aircraft systems, bringing the airplane to life before the engines have been started. Once the engines are started, the electrical energy to run the systems comes from generators. It also is used to support ground operations such as refueling and powering the braking system when the airplane is towed. The main battery also provides backup power for critical systems during flight in the extremely unlikely event of a power failure. It is located in the forward electronics equipment (EE) bay, which is under the main cabin floor at the front of the airplane.
The APU battery supplies power to start the APU, which in turn can start the airplane engines. The APU, and its battery, also serves as part of the multiple layers of redundancy that would ensure power in the rare possibility of a loss of primary sources of power.
Is dit echt revolutionair en nodig want ze hebben er alleen maar gezeik mee gehad of weet Boeing geen fatsoenlijke accu's te bouwen..quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Van Boeing voor de 787:
[..]
[ afbeelding ]
Het is het eerste type kist met een lithium-ion accu i.pv. Nikkel-cadmium.quote:
Een accu in een vliegtuig is best handig ja.quote:en nodig
Klopt.quote:want ze hebben er alleen maar gezeik mee gehad
Boeing bouwt de accu's niet zelf.quote:of weet Boeing geen fatsoenlijke accu's te bouwen..
EDIT: meer foto's hierquote:SIMPSON BAY--At least seventeen vehicles were damaged along the road by the runway of Princess Juliana International Airport SXM as a KLM flight made a left turn instead of a right turn after landing.
The police were informed on Tuesday around 1:15pm of the damage to the cars, which were parked in the vicinity of Mary's Boon and Karakter Beach Bar.
It is believed most of the cars involved belonged to people visiting Karakter Beach Bar and the surrounding beach, as Mary's Boon hotel said none of its guests had been involved.
The pressure coming from the engines of the KLM Boeing 747 caused a jet blast that blew out windshields and windows of the parked vehicles, with flying glass causing scratches to other cars. No one was hurt during the incident.
Safety glass was scattered all over the parking area. The airport authorities were informed of the incident immediately and sent out inspectors to investigate. The matter will be settled between the airport authorities and KLM.
PH-KZV staat momenteel in Norwich waar hij op 5 januari naartoe is gevlogen.quote:Blue Wing Airlines (BWI, Paramaribo Zorg en Hoop) and Insel Air (7I, Curacao) have both independently entered into sales agreement with KLM Royal Dutch Airlines (KL, Amsterdam) for ex-KLM cityhopper (WA, Amsterdam) Fokker 70s earlier this month. Blue Wing plans to take delivery of PH-KZV (msn 11556) and PH-WXA (11570) in March and April. The Fokker regional jets will be the first jet aircraft for the Surinamese domestic carrier that so far operates a fleet of DHC-6s, Cessna Caravans and smaller turboprop aircraft on domestic scheduled and charter flights. Insel Air will take delivery of four aircraft (msn 11528, 11537, 11578 and 11583) between March and June. It had previously already added three ex-KLM cityhopper Fokker 50s to its fleet that also includes four MD-82s and two MD-83s. KLM plans to sell an additional Fokker 70 later this spring.
Vraag me ook af hoe je 755 passagiers wil gaan boarden.. Lijkt me een leuke uitdaging.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:16 schreef Thetallguy het volgende:
The plane would seat 755 passengers, making it economically viable for an airline, such as Iberia, pictured in this concept illustration. Passengers would be divided into three classes: 'tourist class', the equivalent of economy, 'tourist class with sky views', or business class, and 'first class'
Lekker voorbeeld, Iberia heeft al moeite een A321 vol te krijgen
Punt is dat de A380 nu juist als prestige-middel wordt gebruikt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:41 schreef Lone_Gunman het volgende:
Zijn er nog plannen om de A380 te laten vliegen met 800 pax? In de tijd dat deze uit zou komen heb ik gelezen dat de low-cost-versie ca. 800 man aan zou kunnen. Dat is dus natuurlijk exclusief alle luxe van de A380 nu biedt
Dat is dan wel weer leuk.quote:Lijkt me trouwens verschrikkelijk. Ik vind een overvolle 747 al erg. Vorig jaar Maart was het wel gaaf. We zaten met zo'n 120 man in een 747. Ik had het hele achterste gedeelte en stewardes 'voor mezelf'
Bron.quote:Atlas Air Worldwide Holdings, Inc. (AAWW), a leading global provider of outsourced aircraft and aviation operating solutions, today said that it intends to pursue new ACMI (aircraft, crew, maintenance and insurance) placement opportunities for three 747-8 Freighter aircraft currently operated for British Airways plc by Atlas Air Worldwide’s 49%-owned UK subsidiary, Global Supply Systems Limited (GSS).
The action follows notice from British Airways, a unit of International Consolidated Airlines Group, S.A., regarding British Airways’ strategic decision to exit dedicated cargo-freighter service and to return the aircraft to GSS in April 2014 pursuant to the terms of the existing ACMI agreement between the parties.
Effective with the termination of the agreement, the three 747-8Fs will be redelivered to the company by GSS. Through GSS, the company also will receive contractual early termination fees from British Airways.
Thanks voor je infoquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Punt is dat de A380 nu juist als prestige-middel wordt gebruikt.
Maar als straks lease-termijnen ophouden van A380's en de grote maatschappijen nieuwere versies nemen dan wordt het wel interessant want dan met de huidige kisten gaat gebeuren.
Grote maatschappijen die zo'n A380 op kunnen vullen en gebruiken op de huidige manier hebben ze al in bezit of als order staan. Je hoeft niet verwachten dat zulke maatschappijen nou 2e-hands A380's gaan gebruiken. (Hoewel de marktwaarde van zo'n kist omlaag holt; die is nu blijkbaar ongeveer de helft van de nieuwwaarde).
Sommige maatschappijen die nu zo'n A380 hebben, hebben zich ook lichtelijk verkeken op de A380. Qantas bijvoorbeeld.
Misschien komt zo'n kist dan in bereik voor maatschappijen als Corsair. Deze maatschappij stouwt momenteel 533 (of 582?) stoelen in een 747-400 waar andere maatschappijen rond de 330-400 pax in een 747 stoppen.
Als bijv. Corsair zo'n kist zou gebruiken kunnen die de 750-800 pax wel bereiken denk ik.
Krijg je dus zulke situaties (747 van Corsair):
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)98223.jpg]afbeelding[/url] ]
Maar je kunt sowieso wel verwachten dat er meer pax gaat komen in een A380. Er zijn al plannen om van 10 naar 11 stoelen abreast te gaan (wat op totaal zo'n 630 pax. zou komen) en vooral in Azië (China, Japan e.d.) zal zoiets wel gebeuren. Daar gaan de komende jaren enorme hoeveelheden mensen vervoerd worden in de lucht.
En de marges worden steeds kleiner dus er moet meer worden verdient. Dus die mooie luxe die Boeing en Airbus altijd laten zien bij nieuwe toestellen kun je altijd direct vergeten; daar is het geld niet voor bij maatschappijen.
Flinke tegenstelling met wat vroeger nog uit kon (ook maar kort trouwens):
[ afbeelding ]
[..]
Dat is dan wel weer leuk.
Ach wat maakt het uit, ik zie liever een gloednieuwe 747-8 of een 777x dan deze.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:21 schreef Iemand91 het volgende:
En hier EP-IAM, de laatste 747-100, nummertje 381 van de lijn, eerste vlucht op 20 juni 1979 en hij nu na nét geen 35 jaar met pensioen gaat na altijd voor Iran Air gevlogen te hebben. [ afbeelding ]
Vertrok op 8 januari, 10:45 uur lokale tijd, vanaf Mehrabad Airport (THR) in Tehran met 3 werkende motoren voor een korte vluchtje van zo'n 10 minuten naar Imam Khomeini International Airport (IKA) iets ten zuidwesten van Tehran.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)77424.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)77513.jpg]afbeelding[/url] ]
Aankomst op IKA:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)78278.jpg]afbeelding[/url] ]
Voor de 747-8 valt overigens ook te zeggen dat die als prestige-middel wordt ingezet. Lufthansa doet dat bijvoorbeeld. Die zet de A380 in voor de routes waar gewoon veel mensen van gebruik maken en de 747-8 voor de wat meer premium routes. (uiteraard alle andere factoren niet meegerekend die leiden tot een bepaalde keuze om een bepaald type vliegtuig op een route in te zetten)quote:
Het maakt WEL uit!quote:
Aardige kans dat wanneer de productie van de 777x begint; de productie van de 747(8) voorgoed stopt.quote:
Man, wat erg. En alsof het alleen KLM is die dat doet en alleen met vluchten naar Sint Maarten.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:11 schreef Iemand91 het volgende:
Dit is ook wel weer heerlijk Hollands zeg...
Vond het sowieso al vreemd toen ik erachter kwam dat ze voor Sint-Maarten met een 747 vlogen i.p.v. kleiner toestel. Want krijgen ze hem überhaupt wel vol elke keer?quote:Op zondag 19 januari 2014 00:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Voor de 747-8 valt overigens ook te zeggen dat die als prestige-middel wordt ingezet. Lufthansa doet dat bijvoorbeeld. Die zet de A380 in voor de routes waar gewoon veel mensen van gebruik maken en de 747-8 voor de wat meer premium routes. (uiteraard alle andere factoren niet meegerekend die leiden tot een bepaalde keuze om een bepaald type vliegtuig op een route in te zetten)
[..]
Het maakt WEL uit!
[..]
Aardige kans dat wanneer de productie van de 777x begint; de productie van de 747(8) voorgoed stopt.
Dit is ook wel weer heerlijk Hollands zeg...
Wat een treurnis zeg op die pagina. Varieert van ongefundeerd afzeiken tot schaamteloos bedelen.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:11 schreef Iemand91 het volgende:
Dit is ook wel weer heerlijk Hollands zeg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |