abonnement Unibet Coolblue
pi_134388668
quote:
'België is topleverancier Syrië-strijders'

Volgens een telling van een Londense denktank zijn 18% van de buitenlandse strijders in Syrië West-Europeanen. België is per capita zelfs topleverancier.


Een Syrische rebellenstrijder.

The International Centre for the Study of Radicalisation is een denktank die zich bezighoudt met de studie van radicalisering. In april publiceerde het al een schatting van het aantal buitenlanders dat in Syrië meevecht aan de zijde van de rebellen.

Dat aantal is volgens hen sindsdien verdubbeld. Het zou gaan om zo'n 11.000 buitenlanders, die daarmee echter nog altijd hoogstens 10 procent van het aantal strijders uitmaken. Vooral het aandeel West-Europeanen in de groep buitenlanders is spectaculair gestegen, met name verdrievoudigd. Zo'n 18% van de buitenlandse rebellenstrijders zijn nu West-Europeanen. Voor de rest is het gros van die buitenlandse strijders afkomstig uit Jordanië, Libanon en andere landen uit de regio.

Hier moet wel aan toegevoegd worden dat het om schattingen gaat, met ruime marges. Zo schat men het aantal Fransen actief in Syrië tussen 63 en 412, het aantal Britten tussen 43 en 366.

Het laagste cijfer gaat om de volledig bevestigde gevallen, waarbij men de precieze identiteit van de strijders kent. Het hoogste cijfer is het maximum aantal, gebaseerd op geloofwaardige bronnen zoals mediarapporten en gegevens van overheden.

Het aantal Belgen die strijden in Syrië schatten zij zo tussen de met naam en toenaam bekende 76 en ruimer genomen 296. Per capita weegt België zelfs het zwaarst, met 27 strijders per miljoen inwoners. Dat maakt van België topleverancier van Syrië-strijders. Op de tweede plaats komt Denemarken (15 strijders per miljoen inwoners), gevolgd door Nederland (9 strijders per miljoen inwoners). Voor de berekening van het aantal strijders per capita vertrekt de denktank van de hoge schatting.

Gisteren publiceerden de Verenigde Naties een nieuw rapport over de Syrische crisis. Eind 2014 zullen mogelijk ongeveer 4,1 miljoen Syriërs naar het buitenland zijn gevlucht. Momenteel zijn dat er 2,4 miljoen. Van die ruim 4 miljoen zullen er 660.000 in vluchtelingenkampen vertoeven en zowat 3,44 miljoen zullen onderdak hebben bij particulieren. Voor volgend jaar zegt de VN over een budget van 4,2 miljard dollar te moeten beschikken om de Syrische vluchtelingen humanitair bij te staan, een recordbedrag.

http://www.tijd.be/nieuws(...)t&utm_medium=twitter
Na het wereldrecord regeringsvormen haalt België een nieuw wereldrecord binnen: we leveren per capita het meeste Syrië strijders af.

Wat gaan de zaakjes toch lekker.
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:17:44 #112
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_134482501
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 23:21 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Na het wereldrecord regeringsvormen haalt België een nieuw wereldrecord binnen: we leveren per capita het meeste Syrië strijders af.

Wat gaan de zaakjes toch lekker.
27 strijders. Ben je daar nu bang voor of zo?

Dat is een klein clubje dat bij eventuele terugkomst (als ze daar in Syrië natuurlijk al niet neergeschoten worden) direct onder surveillance van de inlichtingendienst vallen.

Ik geloof trouwens ook wel die Jejoen Bontinck die zegt dat hij in een ziekenhuis heeft gewerkt. Veel van die jongens gaan volgens mij nooit echt vechten.
pi_134482617
27 per miljoen inwoners ;). Maar in totaal minder dan 300.
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:29:27 #114
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_134482910
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:21 schreef 99.999 het volgende:
27 per miljoen inwoners ;). Maar in totaal minder dan 300.
quote:
Het aantal Belgen die strijden in Syrië schatten zij zo tussen de met naam en toenaam bekende 76 en ruimer genomen 296
Met naam en toenaam bekend: 76.

Waar ze die 296 vandaan halen: geen idee.

En zoals ik al zei: erg kwalijk dat de media het hier meteen over "strijders" heeft. Ik geloof best dat er mensen naartoe gaan om gewoon te helpen.
  vrijdag 20 december 2013 @ 13:30:41 #115
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_134486962
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:29 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

[..]

Met naam en toenaam bekend: 76.

Waar ze die 296 vandaan halen: geen idee.

En zoals ik al zei: erg kwalijk dat de media het hier meteen over "strijders" heeft. Ik geloof best dat er mensen naartoe gaan om gewoon te helpen.
Vechten tegen vooringenomenheid is ook een strijd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 januari 2014 @ 19:18:12 #116
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_135649345
1 Vandaag had een repo over Maggie De Block http://www.eenvandaag.nl/(...)n_populair_in_belgi_
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 januari 2014 @ 19:56:58 #117
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_136108474
quote:
N-VA-voorzitter en burgemeester van Antwerpen Bart De Wever is dan toch lijsttrekker voor de Kamer voor de provincie Antwerpen, zoals hij zelf al had laten uitschijnen. Door kandidaat te zijn bij de "moeder van alle verkiezingen", lijkt De Wever terug te komen op eerdere verklaringen waarin hij zei voluit voor Antwerpen te gaan. Maar wie goed luistert, weet dat hij in feite geen echte bocht maakt.
De Wever heeft beslist om zichzelf voor te dragen voor het lijsttrekkerschap voor de Kamer. "Ik denk dat we elke stem moeten proberen binnenhalen voor de verandering", zegt hij. "Ik ben uitdrukkelijk geen kandidaat voor wat dan ook en ga uitdrukkelijk niemand van de N-VA kandidaat stellen voor wat dan ook, vóór de kiezer heeft gesproken."

"Ik kan als burgemeester van Antwerpen mijn gewicht doen gelden in Brussel", zegt De Wever nog. Hij wil naar eigen zeggen "de verandering gestalte geven". De Wever blijft zitten op het Schoon Verdiep, maar laat zich op niets vastpinnen. "Ik heb geen andere plannen dan burgemeester zijn. Op 26 mei zullen we zien wat de kiezer zegt en welke verantwoordelijkheden er moeten worden opgenomen."

Homans lijsttrekker voor Vlaams Parlement
"Ik ga Liesbeth Homans voorstellen als lijsttrekker voor het Vlaams Parlement", zegt De Wever nog. "Ik denk dat mevrouw Homans zeer bekwaam is en bewezen heeft dat ze een uitvoerend mandaat in Antwerpen gestalte heeft gegeven."

Belga
Vlaams minister Philippe Muytters (N-VA) grijpt naast het Vlaamse lijsttrekkersschap. Geen desavouering is dat, vindt De Wever. "Ik ben heel tevreden over zijn werk in de Vlaamse regering, de begroting die in evenwicht is, zijn prestaties op het vlak van werk."

Muyters is naar eigen zeggen nog altijd kandidaat-minister. "Hij mag uiteraard zijn persoonlijke ambitie hebben en ik zal hem daarin ook steunen, maar ik zeg wel dat we geen enkele N-VA'er kandidaat zullen stellen voor wat dan ook."

"Je kan niet iedereen op één zetten. Je moert daarin keuzes maken", besluit partijvoorzitter De Wever.

"Bocht" blijkt geen bocht
De plannen van Bart De Wever waren het voorbije anderhalf jaar één van de grote gespreksonderwerpen in de nationale, Vlaamse en Antwerpse politiek. "De realiteit is dat ik een politicus ben die gaat voor een bepaald programma, en als daar een ambt aan is gekoppeld, dan doe ik dat om verandering te bewerkstelligen", zegt hij in maart 2012, in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen.

Dan maar zes jaar burgemeester van Antwerpen? "Je doet het uiteraard met die ambitie, maar ik kan niet in de toekomst kijken", luidt zijn voorzichtige antwoord, waarmee hij eigenlijk ook niet uitsluit dat hij in 2014 dan toch een andere richting inslaat.

"Ik heb maar één ambitie, dat is burgemeester worden. Ik ga het nu worden, nu wil ik het ook blijven", klinkt het twee maanden na de gemeenteraadsverkiezingen.

Een klein jaar later volgt er toch een kleine verschuiving in zijn gedachtengang. "De uitdaging ligt voor onze partij vooral op het federale vlak. Ik ga in die kiesstrijd mee", zegt hij in november vorig jaar. "Wat ik het liefste doe, is burgemeester zijn van Antwerpen omdat dit het enige mandaat is waarvoor ik ooit kandidaat ben geweest." Maar De Wever houdt ook een slag om de arm: "In de politiek lopen wat je graag doet en wat je moet doen niet altijd samen."

Een maand later geeft hij toe dat hij "wellicht" lijsttrekker wordt in mei 2014. Vandaag wordt bevestigd wat iedereen eigenlijk al wist: De Wever gaat voor een Antwerpse Kamerzetel.
http://www.deredactie.be/(...)/VK14/140129_DeWever
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 14 februari 2014 @ 00:13:50 #118
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_136689484
quote:
N-VA op 32,3 procent in nieuwe peiling

13/02 Binnenland In een nieuwe peiling van VTM, De Morgen, Le Soir en RTL-TVi komt N-VA bij federale verkiezingen uit op 32,3 procent van de stemmen. CD&V blijft de tweede partij met 18,5 procent.

Met 32,3 procent doet N-VA beter dan bij een eerdere peiling in november, toen de partij uitkwam op 31,2 procent. CD&V blijft in Vlaanderen op de tweede plaats met 18,5 procent van de stemmen. Sp.a en Open Vld volgen ex aequo met 13,3 procent. Groen doet haasje-over met Vlaams Belang en komt uit op 8,4 procent. Vlaams Belang krijgt 7,6 procent. PVDA+ en Lijst Dedecker stranden op respectievelijk 2,7 en 1,7 procent.

In Wallonië blijft de PS de grootste partij met 28,4 procent, maar de kloof met MR (23,3 procent) wordt in vergelijking met de peiling van november steeds kleiner. Het cdH haalt 12,5 procent en blijft groter dan Ecolo (11,4 procent). PTB-Go! schiet omhoog tot 6,7 procent en de PP gaat eveneens sterk vooruit tot 5,6 procent. Het FDF blijft steken op 2 procent.

In het Brussels gewest gaat PS (21,2 procent) nipt de MR (20 procent) vooraf, een verschil dat in het licht van de foutenmarge onbeduidend is. Het cdH haalt in Brussel 10,4 procent en Ecolo en FDF staan ex aequo op de vierde plaats met 9,6 procent. PTB-Go! haalt ook in Brussel 6,8 procent. De PP blijft er steken op 2,3 procent.

Gegeven de foutenmarge moeten de scores voor de Vlaamse partijen in Brussel zeker met de nodige omzichtigheid bekeken worden: Open Vld (4,3 pct) haalt het voor sp.a (2,9 pct), N-VA (2,6 pct), Groen (2,5 pct) en CD&V (0,8 pct).

De peiling is van 6 tot 10 februari uitgevoerd door Ipsos bij 2.747 respondenten. De maximale theoretische foutenmarge bedraagt ongeveer 3 procent.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 14 februari 2014 @ 00:15:10 #119
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_136689533
quote:
Bart De Wever opnieuw in ziekenhuis

13/02 Binnenland Antwerps burgemeester Bart De Wever ligt sinds maandag weer in het Sint-Augustinusziekenhuis. De aandoening waarvoor hij in november enkele dagen werd opgenomen, stak weer de kop op.

"Men ging toen uit van een zware bacteriële infectie op de luchtwegen", aldus woordvoerder Philippe Beinaerts. "Die werd behandeld met een antibioticakuur. Maar begin deze maand doken de symptomen opnieuw op. Na enkele dagen thuisbehandeling leek het beter te gaan, maar in het weekend ging de toestand van de burgemeester achteruit. De behandelende arts liet Bart daarom opnemen voor verdere behandeling en klinische onderzoeken."

De infectie bleek het hart, de longen en de lever aan te vallen. "Na enkele dagen op intensieve zorgen is zijn toestand verbeterd, en vanaf deze namiddag kan de behandeling op een gewone kamer worden verdergezet. Tal van onderzoeken sloten gelukkig levensbedreigende aandoeningen en systeemziekten uit. Inmiddels is er een diagnose gesteld: men gaat uit van een virale infectie die zich initieel op de hartzak heeft gericht en zich van daaruit heeft verder gezet. Bart De Wever gaat uit van een spoedig herstel en hoopt snel terug aan het werk te kunnen gaan. Volgens VTM mag De Wever dit weekend al naar huis en kan hij al mails beantwoorden vanuit zijn ziekenhuiskamer.

N-VA-schepen Rob Van de Velde neemt de taken van De Wever als burgemeester tijdelijk over.

De Wever wenst momenteel geen commentaar te geven over zijn gezondheidstoestand. De burgemeester vraagt de pers "nadrukkelijk om niet op te duiken in het ziekenhuis en om zijn gezin niet te contacteren. Zo gauw het kan, zal er meer informatie gegeven worden".

Afgelopen woensdag deed Bart De Wever nog een chatsessie bij een krant. Toen al had hij te kampen met een opkomend griepje.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:14:51 #120
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_137119949
quote:
Dewinter : ‘Moeten hermafrodieten nu ook al gelijkberechtigd worden?’

VB-kopstuk Filip Dewinter haalde zich maandagavond tijdens de gemeenteraad de woede van de andere raadsleden op de hals door een uitspraak over de World Outgames, de officieuze Olympische Spelen voor holebi’s. ‘Biseksuelen, interseksuelen en hermafrodieten, hoever moeten we gaan met gelijkberechtiging?’

VB-kopstuk Filip Dewinter is geen liefhebber van de World Outgames, het sportevenement voor holebi’s en transgenders dat afgelopen zomer in Antwerpen plaatsvond. Hij waarschuwde tijdens een verwarrende, en bijwijlen hilarische, tussenkomst om niet te ver te gaan met gelijkberechtiging. ‘Ik lees hier vanalles over transseksuelen, biseksuelen, interseksuelen en hermafrodieten. Wat heeft dat nog met holebi’s te maken? Gelijkberechtiging van homo’s en lesbiennes, daar ga ik in mee. Maar gaan we nu niet te ver? Al die andere geaardheden wijken zo ver af van de norm van 99 procent van de bevolking. Wanneer gaat u dat eens begrijpen? Laat ons al die toestanden niet op een hoopje gooien, daar doe je holebi’s ook geen plezier mee.’

Zowel bij Groen als bij N-VA reageerde men verontwaardigd op de uitlatingen. Schepen Heylen (CD&V) had het op twitter zelfs over een ‘lompe’ tussenkomst. Burgemeester De Wever (N-VA) wees Dewinter erop dat tweeslachtigheid (hermafrodieten zijn mensen die zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen hebben) geen geaardheid is. Toen Dewinter het even later had over ‘hemafrodieten’, lag de raad plat van het lachen. ‘Hemafrodieten hebben een ongezonde fascinatie voor de Hema, dat is iets anders’, grapte De Wever. Schepen Homans (N-VA) deed er vervolgens nog een schepje bovenop. ‘Bent u wel helemaal mee, mijnheer Dewinter? U hebt het over biseksuelen, maar hebt u zich eigenlijk ooit afgevraagd waar debi in de afkorting holebi voor staat?’
Dewinter :'). Hij begint toch te verslappen, hij doet wel vaker bedenkelijke uitspraken, maar toch zelden zo overduidelijk dom.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_137189320
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 02:18 schreef zwaaien het volgende:
2 liberalen op korte tijd naar de NVA

Eerst plukken ze het Vlaams Belang leeg (zowel leden als kiezers)

Hun volgende slachtoffer zijn de liberalen blijkbaar!
Er zit dan niets anders meer op dan een splitsing. De PS aan de ene kant, NVA aan de andere kant. Concessies kun je gezien de grootte nauwelijks nog doen eigenlijk.
  donderdag 27 februari 2014 @ 12:47:28 #122
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_137195344
Eerst was gans Wallonië de grote vijand, nu enkel de PS.

Zolang er maar een grote vijand is voor de NVA, daar leven ze van.
  woensdag 23 april 2014 @ 20:50:01 #123
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_139193186
En we zijn op zowat één maand van de verkiezingen .. .
quote:
N-VA bijna dubbel zo groot als tweede partij

Als het vandaag verkiezingen zouden zijn, haalt N-VA bijna dubbel zo veel stemmen als CD&V. Tenminste, zo blijkt uit de nieuwe peiling van De Morgen en VTM.

Een maand voor de verkiezingen is N-VA bijna dubbel zo groot als de tweede partij, de CD&V. Dat blijkt uit de nieuwe peiling van De Morgen en VTM. Opvallend: grootste stijger is het Vlaams Belang met 2,7 procent. De andere partijen blijven ongeveer gelijk met een minieme stijging tussen 0,2 procent (Open VLD en SP.A) en 0,5 procent (N-VA). CD&V is de enige daler. De partij gaat er bijna een procent op achteruit.

N-VA 32,8 procent (plus 0,5 procent)

CD&V 17,6 procent (min 0,9 procent)

Open VLD 13,5 procent (plus 0,2 procent)

SP.A 13,5 procent (plus 0,2 procent)

Vlaams Belang 10,3 procent (plus 2,7 procent)

Groen 8,7 procent (plus 0,3 procent)

PVDA + 3,4 procent


In vergelijking met de vorige verkiezingsuitslag zou N-VA er in het federaal parlement 6 zetels op vooruit gaan, als deze peiling een indicatie zou zijn van het stemgedrag van de Vlamingen. De Vlaamse regeringspartijen zouden 3 zetels moeten inleveren.

'We zijn vooral blij dat uit deze peiling blijkt dat de mensen zich niet laten afschrikken van ons,' zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever in het VTM-Nieuws. 'We horen niet anders dan dan we a-sociaal zijn en dat we de pensioenen willen korten. Dat is allemaal niet waar. We zijn wel bezorgd dat de mensen bang zouden worden van N-VA. Deze peiling is dan goed nieuws voor ons.'

Waalse broer van PVDA haalt bijna 10 procent

In Wallonië klimt de extreem-linkse PVDA tot ruim negen procent, de rechts-populistische PP tot zeven procent. De PS blijft in het zuiden van het land wel de populairste partij, al blijft ze daar fors onder het hoge kiesresultaat van 2010.

De PS blijft op (bijna) 29 procent, de MR op ruim 23 procent. Enkel het cdH stijgt een dik procent (13,7 procent), Ecolo blijft rond de elf procent). De PVDA (PTB in Franstalig België) haalt 9,2 procent, de PP haalt 7 procent. De in oorsprong Brusselse partij FDF haalt in Wallonië de kiesdrempel niet.

Brussel: PS de grootste

In hun strijd om het Brusselse marktleiderschap blijven PS (22,5 procent) en MR (20,3 procent) in elkaars buurt. Het cdH, Ecolo en FDF flirten elk met de grens van tien procent. De PVDA haalt zes procent, de PP haalt er de kiesdrempel niet.

Opvallend: een maand voor de verkiezingen heeft 27 procent van de kiezers nog altijd niet beslit op welke partij ze zullen stemmen. Nooit eerder was het aandeel onbeslisten vlak voor de verkiezingen zo groot.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 april 2014 @ 20:55:25 #124
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_139193425
quote:
Kris Peeters is de topkandidaat in Vlaanderen

Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) is de grote favoriet om zichzelf op te volgen als regeringsleider in Vlaanderen. Uit een peiling in opdracht van De Morgen, Le Soir en VTM blijkt dat 34 procent van de ondervraagde Vlamingen wil dat hij aan het hoofd blijft van de Vlaamse regering. Dat is 1 procent meer dan bij een vorige peiling, twee maanden geleden.

Peeters ligt niet alleen goed bij zijn eigen CD&V-achterban, maar hij blijkt ook relatief goed te scoren bij de kiezers van andere partijen. Voor 55 procent van de CD&V-kiezers is hij de topkandidaat, maar ook bij 47 procent van de Groen-kiezers, 28 procent van de N-VA-kiezers, 33 procent van de Open VLD-kiezers en 23 procent van de SP.A-kiezers. Bij de kiezers van N-VA, Open VLD en SP.A moet hij alleen de eigen partijvoorzitter laten voorgaan.

N-VA-voorzitter Bart De Wever is met 22 procent de Vlaamse nummer twee voor de job van minister-president, maar in tegenstelling tot Peeters blijkt hij vooral populair bij zijn eigen N-VA-achterban. 40 procent van de N-VA-kiezers zien De Wever als hun ideale minister-president, maar bij de kiezers van de andere partijen blijkt de Antwerpse burgemeester heel wat minder te scoren. Slechts 8 procent van de CD&V- en de Open VLD-kiezers willen hem als Vlaams regeringsleider, en bij SP.A en Groen lust men De Wever helemaal niet.

Ook de meeste andere Vlaamse toppolitici liggen vooral goed bij de achterban van hun eigen partij. Alleen SP.A-voorzitter Bruno Tobback scoort met 31 procent nog relatief goed bij de aanhang van Groen. Daarbij dient te worden aangestipt dat die partij traditioneel een minder gepersonaliseerde campagne voert.

Ook opmerkelijk is dat Liesbeth Homans (N-VA) helemaal nog niet zo goed blijkt te scoren in Vlaanderen. Maar 6 procent van de ondervraagden ziet haar als mogelijke minister-president. Ook haar partijgenoot Geert Bourgeois haalt dezelfde matige score. Beide N-VA-politici zijn de afgelopen dagen genoemd als potentiële Vlaamse regeringsleider, ten minste als de N-VA als grootste Vlaamse partij uit de electorale bus van 25 mei komt.

Di Rupo staat op één in België
Premier Elio Di Rupo (PS) staat in België afgetekend op de eerste plaats om zichzelf op te volgen als federaal regeringsleider: 33 procent van de Belgen ziet hem als de favoriete kandidaat-premier. Op plaatsen 2 en 3 staan respectievelijk staatssecretaris voor Asiel en Migratie Maggie De Block (Open VLD) en N-VA-voorzitter Bart De Wever.

33 procent van de Vlaamse ondervraagden beschouwt Bart De Wever als de ideale kandidaat-premier. Op plaatsen twee en drie vinden we hier Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) en premier Elio Di Rupo (PS). Di Rupo blijkt 2 procent meer Vlamingen aan te spreken dan twee maanden geleden.

Het zal wellicht ook niet verwonderen dat Di Rupo ook het best scoort in Wallonië, waar 51 procent van de ondervraagden hem graag zichzelf ziet opvolgen. Op plaats twee vinden we Maggie De Block met 27 procent, wat meer is dan haar Vlaamse score van 20 procent. MR-vicepremier Didier Reynders staat op de derde plaats met 15 procent. De scores van Bart De Wever (4 procent) en Kris Peeters (3 procent) zijn verwaarloosbaar in Wallonië.

Bron: http://www.deredactie.be/(...)0423_Peeters_peiling
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 23 april 2014 @ 21:28:52 #125
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_139195088
stemtest gedaan
1 groen
2 spa
3 cd&v
4 open vld
5 nva
6 vlaams belang

perfect :P
  woensdag 23 april 2014 @ 21:31:29 #126
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_139195209
Bij mij was 't grotendeels hetzelfde, alleen stond CD&V bovenaan.

Yeah, right, daar ga ik echt op stemmen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_139200614
Bij de stemtest kwam ik op SPA terecht.

Het gekke is , ik ben echt geen socialist
  donderdag 24 april 2014 @ 08:10:36 #128
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_139204728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:30 schreef capuchon_jongen het volgende:
Bij de stemtest kwam ik op SPA terecht.

Het gekke is , ik ben echt geen socialist
Dat is niet gek, de SPA zijn zelf ook allang geen socialisten meer ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_139204826
Stemtest van de Standaard gedaan:

NVA 70%
VB 68%
Open VLD 60%
CD&V 53%
Groen 25%
SP.A 23%
  donderdag 24 april 2014 @ 19:05:16 #130
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_139222750
quote:
Top 10 grofste beledigingen aan het adres van N-VA

Elkaar af en toe eens goed beledigen maakt deel uit van het politieke theater. Het leidt vaak tot weinig verheven volksvermaak en het kan zelden rekenen op goedkeuring van de kiezer. Politici die ruzie maken, worden dikwijls afgestraft in het stemhokje.

Wie de zittingen van het Vlaams en het federaal parlement volgt, weet dat een aantal N-VA-mandatarissen niet meteen van een overvloed aan fijnbesnaardheid kunnen beschuldigd worden in hun tussenkomsten. Maar in hun commentaar op politici van andere partijen maken ze het zelden zo bont als wat ze zelf in de aanloop van deze verkiezingen te slikken krijgen.

Eerste minister Elio Di Rupo vergeleek de N-VA met gecastreerde mannen in een harem. Zelfs Bart De Wever moest toegeven dat het 'geestig en pittig geformuleerd' was. 'Maar wel onzin,' vond De Wever.

Hier de top 10 van grove beledigingen aan het adres van N-VA.

1. De N-VA is een partij van eunuchen in een harem
Eerste minister Elio Di Rupo tijdens het debat in de bevoegde kamercommissie over de lijst met grondwetsartikelen die voor herziening vatbaar zijn.

Di Rupo noemde N-VA ook nog 'de karabiniers van Offenbach', personages in een opera die altijd ten tonele verschijnen als alles al voorbij is. 'Jullie manier van denken dateert uit de middeleeuwen. Wat hebben jullie met jullie mandaat gedaan? Rien, niks, nada.'

2. Bart De Wever is puberaal en gevaarlijk en haalt zijn inspiratie bij Judas
Europees Commissaris Karel De Gucht in een opiniebijdrage voor De Morgen

'Als de populairste politicus, burgemeester van de grootste stad, boegbeeld van de enige toonaangevende partij, aan het bewind in de sterkste en meest bevolkte regio van een van de rijkste landen van het meest ontwikkelde continent ter wereld, als uitgerekend dié als voornaamste boodschap heeft dat 'ze' tegen hem zijn, is dat in het beste geval puberaal te noemen. In een minder optimistische interpretatie zou je het gevaarlijk kunnen noemen,' schreef De Gucht die met zijn uithaal naar de N-VA niet aan zijn proefstuk toe was. Eerder noemde hij alle N-VA'ers 'een bende caracteriels'.

'De Wever haalt zijn inspiratie tegenwoordig in religieuze sferen en weet dat er maar één personage in de Bijbel voorkomt die iets weet te verzilveren, en dat is Judas,' schreef De Gucht nog in het opiniestuk.

3. Bart De Wever is een aasgier
SP.A-voorzitter Bruno Tobback in een reactie op een interview in Knack waarin Bart De Wever zich vrolijk maakt over de afwezigheid van Yasmine Kherbache (SP.A) terwijl ze ziek in bed lag.

'De Wever vraagt zelf zoveel begrip voor zijn gezondheidssituatie en krijgt daar nooit een scheve opmerking voor, ook al heeft hij er al debatten voor afgezegd. Dat is helemaal terecht, van zo'n zaken maak je geen politiek misbruik. Maar dat hij dan zelf als een aasgier op een collega die met griep in bed ligt, afvliegt, is dan ook al te gortig,' zo zei Tobback. Meteen daarna verontschuldigde Bart De Wever zich. Hij wist naar eigen zeggen niet dat Kherbache ziek was en liet in één adem weten dat hij onverkort bleef staan achter alle andere kritiek over de afwezigheid van SP.A in de Antwerpse politiek.

4. Nazi's die een schouderklopje geven
Europarlementslid Ivo Belet (CD&V) op Twitter

'Dit roept het beeld op van nazi's die de joden op weg naar de gaskamer nog snel een opmonterend schouderklopje geven,' tweette Ivo Belet nadat Bart De Wever bij het ontslag van minister van Financiën Steven Vanackere zich liet ontvallen dat hij zich niet kon inbeelden dat Vanackere een oneerlijk man zou zijn.

De vergelijking met de nazi's zorgde voor een storm van protest. Belet verontschuldigde zich en trok de tweet weer in.

5. De Endlösung van de N-VA
Ook Vlaams parlementslid Eric Van Rompuy (CD&V) gebruikte een historisch beladen term die slecht viel bij de N-VA.

De N-VA wil de Endlösung van de Belgische staat, zei Van Rompuy in een interview met Gazet van Antwerpen. Op die uitspraak kwam veel kritiek.

'De N-VA zet de mensen op een dwaalspoor,' zei Van Rompuy. 'Ze doet alsof je alles wat de laatste 50 jaar in België is opgebouwd, met één pennentrek kan uitvegen.'

6. Partij voor minder intelligente ondernemers
Philippe Moureaux (PS) in De Tijd

En ook voormalig burgemeester van Molenbeek Philippe Moureaux trok de parallel tussen N-VA en nazi-Duitsland. In een interview met De Tijd waarschuwde Moureaux voor een mogelijke regeringsdeelname van N-VA.

'Vergeet niet dat het nationaal-socialisme door veel van de toenmalige Duitse ondernemers werd gesteund. In tijden van crisis hebben minder intelligente ondernemers vaak de neiging om naar sterke, rechtse waarden te zoeken,' liet Moureaux noteren.

7. Koude rillingen van de speech van 'wolf in schaapsvacht' Bart De Wever
Daniël Termont (SP.A) op de VPRO-radio

'In de stijl en taal van Bart De Wever en de N-VA vind ik veel trekjes terug van extreemrechts. Ik kreeg echt koude rillingen bij de overwinningsspeech van Bart De Wever. Die deed mij heel erg terugdenken aan de harde taal van het Vlaams Belang,' zo zei de Gentse burgemeeser Daniël Termont op de VPRO-radio, daags na de gemeenteraadsverkiezingen.

In een interview met De Standaard zei Termont dat hij zijn valies pakt als N-VA de meerderheid haalt. 'Als de N-VA aan de macht komt, dan zullen de zwakken in onze maatschappij nog véél zwakker worden. De Wever wil duizenden mensen in de armoede storten. We moeten tonen welke wolf er in de schaapsvacht zit.'

8. N-VA is Niks voor Anderen
Brussels Open-VLD-kopstuk Guy Vanhengel in La Libre

Vanhengel stelde voor om de afkorting op de IJzertoren (AVV-VVK, Alles voor Vlaanderen - Vlaanderen voor Kristus) te veranderen in AVA-NVA 'Alles voor Antwerpen - Niks voor Anderen'. Vanhengel zei dat de partij van Bart De Wever een 'leugenachtig' parcours volgt, alles inzet op Antwerpen en niks wil doen voor Brussel

9. Goeiemorgen imbecielen
Daan Stuyven in een anti-Bart De Wever lied

'Met je kutgevoel voor humor, je zelfverzonnen tumor,' zong Daan. 'Jouw land is niet mijn land.'

Nadat Tom Naegels, de Ombudsman van De Standaard, had aangekondigd dat hij persoonlijk ging toezien op de kwaliteit van de online reacties (geen sneren en gehoon meer) kreeg hij een lastige vraag van een aantal lezers. 'Waarom mag Daan dan, op vraag van de krant bovendien, een lied publiceren dat start met 'goeiemorgen imbecielen'?'

10. De cactus in de broek van formateur Yves Leterme
Herman De Croo

De prijs voor de grappigste vergelijking gaat - hoe kan het ook anders - naar minister van staat Herman De Croo. Hij noemde de N-VA bij de vorige regeringsonderhandelingen de cactus in de broek van formateur Yves Leterme.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 24 april 2014 @ 19:18:36 #131
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_139223273
Bart De Wever roept de kritiek toch ook een beetje over zichzelf af?

Na een theatrale verhuizing om daar in Antwerpen dan verkozen te worden. In navolging van meneer Dewinter. Brussel gaan ze toch nooit meer "terugwinnen" hoor, of wat wil je dan gaan doen als Vlaams-nationalist? Iedereen in Brussel verplicht op Nederlandse les en anders je leefloon kwijt of zo? :')
pi_139225205
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:18 schreef DarkAccountant het volgende:
Bart De Wever roept de kritiek toch ook een beetje over zichzelf af?

Na een theatrale verhuizing om daar in Antwerpen dan verkozen te worden. In navolging van meneer Dewinter. Brussel gaan ze toch nooit meer "terugwinnen" hoor, of wat wil je dan gaan doen als Vlaams-nationalist? Iedereen in Brussel verplicht op Nederlandse les en anders je leefloon kwijt of zo? :')
Als Vlaamse nationalisten realistisch zijn en echt werk willen maken van een afscheiding, dan moeten ze beginnen met Brussel op te geven of in elk geval accepteren dat Brussel gebruikt gaat worden als wisselgeld. Doe je zoiets niet, dan vergeet het maar.
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:04:59 #133
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_139256618
Ik kom uit op NVA, dan CD&V en Vlaams Belang ( :')), dan een kloofje, dan OVLD, dan SPA en dan Groen; dat op Vlaams niveau.

Op Federaal eigenlijk ongeveer hetzelfde, behalve dat ik daar meer CD&V en minder NVA heb (en dus dichter bij elkaar). Verder steeds hetzelfde.

Groen hangt bij mij steeds achterop, ik stoor me aan bijna elke Groen-politicus met hun wereldvreemde ideeën en fantasieën.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_139290240
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:04 schreef Lothiriel het volgende:
Ik kom uit op NVA, dan CD&V en Vlaams Belang ( :')), dan een kloofje, dan OVLD, dan SPA en dan Groen; dat op Vlaams niveau.

Op Federaal eigenlijk ongeveer hetzelfde, behalve dat ik daar meer CD&V en minder NVA heb (en dus dichter bij elkaar). Verder steeds hetzelfde.

Groen hangt bij mij steeds achterop, ik stoor me aan bijna elke Groen-politicus met hun wereldvreemde ideeën en fantasieën.
Ik heb nog meegedaan aan de lokale verkiezingen :P ik stond op de lijst van Groen ergens in een vlaams dorp :P

Maar om doodeerlijk te zijn. Ik ben groen Beu en ben wat rechtser geworden,
  zondag 27 april 2014 @ 11:25:17 #135
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_139297916
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 23:17 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Ik heb nog meegedaan aan de lokale verkiezingen :P ik stond op de lijst van Groen ergens in een vlaams dorp :P

Maar om doodeerlijk te zijn. Ik ben groen Beu en ben wat rechtser geworden,
Ja, lokaal zou ik er misschien nog op stemmen, hangt af van welke politici het net zijn. Ik ben gewoon dat rare wereldbeeld wat beu enzo, ze willen alle kerncentrales bijvoorbeeld dichtgooien, dat we dan te weinig elektriciteit hebben is niet van tel want ze moeten nu dicht... Daar stoor ik me aan.

1 van m'n lievelingspolitici is wel een Groen-politicus, Lukas Van der Taelen, misschien ken je hem wel! Hij wordt wel verketterd door de helft van z'n partij :D
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_139306466
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 11:25 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja, lokaal zou ik er misschien nog op stemmen, hangt af van welke politici het net zijn. Ik ben gewoon dat rare wereldbeeld wat beu enzo, ze willen alle kerncentrales bijvoorbeeld dichtgooien, dat we dan te weinig elektriciteit hebben is niet van tel want ze moeten nu dicht... Daar stoor ik me aan.

1 van m'n lievelingspolitici is wel een Groen-politicus, Lukas Van der Taelen, misschien ken je hem wel! Hij wordt wel verketterd door de helft van z'n partij :D
hem ken ik niet zo goed, maar ik heb nog samen aan tafel gezeten met wouter devriendt :P
  zondag 27 april 2014 @ 16:20:20 #137
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_139307335
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 16:04 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

hem ken ik niet zo goed, maar ik heb nog samen aan tafel gezeten met wouter devriendt :P
Die ken ik ook wel een beetje :).

Ik heb kort bij Jong CD&V gezeten maar ik vond er niks aan. Politiek interesseert me wel maar ik ben niet geschikt voor de politiek :P
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_139371624
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als Vlaamse nationalisten realistisch zijn en echt werk willen maken van een afscheiding, dan moeten ze beginnen met Brussel op te geven of in elk geval accepteren dat Brussel gebruikt gaat worden als wisselgeld. Doe je zoiets niet, dan vergeet het maar.
De nagel op de kop. Dit is de grootste zwakte van de Vlaamse nationalisten: dat halsstarrig vasthouden aan Brussel, alsof ze de kop in het zand steken voor de realiteit. En toch zullen ze moeten kiezen: ofwel een zelfstandige Vlaamse staat zonder het Franstalige Brussel, ofwel vasthouden aan Brussel en in België blijven. Vooralsnog willen zowel NVA als VB Brussel "niet opgeven" (alsof ze het nu hebben) en dus is er van een splitsing van België geen sprake. Brussel is de levensverzekering van België, en de Vlaams nationalisten houden ze gewoon in stand.
pi_145726005
quote:
Bart De Wever (N-VA): 'Kan ik me aub bezighouden met de problemen van déze eeuw?'

Volgens Bart De Wever stond een groot deel van de Vlaamse Beweging wel degelijk aan de verkeerde kant tijdens de Tweede Wereldoorlog. Maar dat was in de eerste helft van de vorige eeuw. Volgens de N-VA-voorzitter zijn de problemen van de huidige eeuw aan de orde van de dag.



Bart De Wever, net terug van een handelsmissie in Shanghai, reageerde in De Zevende Dag op de commotie rond de uitspraken van minister Jan Jambon en staatssecretaris Theo Francken die kwaad bloed hebben gezet bij de oppositiepartijen. Vooral dan het citaat van Jambon, die had gezegd dat er in de Tweede Wereldoorlog 'redenen waren om te collaboreren'.

De Wever benadrukte zondag dat zijn partij al jaren zegt dat de collaboratie fout was. Wat niet betekent dat er voor bepaalde mensen geen redenen waren om te collaboreren. "Dat zal wel, hé. Mitterand (vroegere president van Frankrijk, nvdr) heeft gecollaboreerd en is daar later mee in het reine gekomen, de koning van België is bij Hitler op de koffie geweest om te vragen of hij de macht mocht overnemen. Je moet dat in de context van die tijd bekijken, maar het was natuurlijk allemaal wel behoorlijk fout, zowel principieel als tactisch, " aldus De Wever.

"Dat een groot deel van de Vlaamse beweging aan de verkeerde kant stond is een behoorlijke zwarte bladzijde, maar kan ik mij - ik ben van 1970 - alstublieft bezighouden met de problemen van deze eeuw?", luidde het.

Dat vandaag in het parlement een debat wordt gevoerd over de problemen uit de eerste helft van vorige eeuw, omschreef de N-VA-voorzitter als 'surrealistisch'. "Zeker als je het vanuit China bekijkt, dan lijkt het nog surrealistischer."(BO)

http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-444289.html
We ❤ Bartje _O_
pi_145726048
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:59 schreef lolcat8811 het volgende:

[..]

De nagel op de kop. Dit is de grootste zwakte van de Vlaamse nationalisten: dat halsstarrig vasthouden aan Brussel, alsof ze de kop in het zand steken voor de realiteit. En toch zullen ze moeten kiezen: ofwel een zelfstandige Vlaamse staat zonder het Franstalige Brussel, ofwel vasthouden aan Brussel en in België blijven. Vooralsnog willen zowel NVA als VB Brussel "niet opgeven" (alsof ze het nu hebben) en dus is er van een splitsing van België geen sprake. Brussel is de levensverzekering van België, en de Vlaams nationalisten houden ze gewoon in stand.
Klopt. De vraag is natuurlijk of NVA België echt op wil splitsen of dat ze af willen van wat geldstromen. Door vast te houden aan Brussel gaat het in elk geval nooit lukken. Zoveel is wel zeker.
pi_145726223
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt. De vraag is natuurlijk of NVA België echt op wil splitsen of dat ze af willen van wat geldstromen. Door vast te houden aan Brussel gaat het in elk geval nooit lukken. Zoveel is wel zeker.
NVA wil vooral de Vlaming het beleid geven waar hij voor stemt en dat is centrum rechts. Dat stemmen we al jaren maar door Wallonië dat vooral links stemt krijgt de Vlaming dus vaak een federale regering met socialisten in waar hij niet voor gekozen heeft. Dat is dit maal gelukkig anders.
pi_145726705
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:40 schreef xodox het volgende:

[..]

NVA wil vooral de Vlaming het beleid geven waar hij voor stemt en dat is centrum rechts. Dat stemmen we al jaren maar door Wallonië dat vooral links stemt krijgt de Vlaming dus vaak een federale regering met socialisten in waar hij niet voor gekozen heeft. Dat is dit maal gelukkig anders.
Maar met al te veel strapatsen met extreem rechts duurt zoiets niet lang...
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:19:47 #143
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_145755170
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:40 schreef xodox het volgende:

[..]

NVA wil vooral de Vlaming het beleid geven waar hij voor stemt en dat is centrum rechts. Dat stemmen we al jaren maar door Wallonië dat vooral links stemt krijgt de Vlaming dus vaak een federale regering met socialisten in waar hij niet voor gekozen heeft. Dat is dit maal gelukkig anders.
Meer door het cordon sanitaire dan door Wallonië.

Maar het latente racisme van de NVA wordt blijkbaar wel gedoogd.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:24:51 #144
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_145786105
quote:
FGTB: "Actie tegen MR-hoofdkwartier was slechts voorsmaakje"

Zelfs de ruiten van het MR-hoofdkwartier moesten eraan geloven, maar de actie van de socialistische vakbond FGTB vanochtend was "slechts een voorsmaakje", klinkt het bij vertegenwoordigers van de FGTB afdeling Namen. "De regering maakt zich zelf schuldig aan het gebruik van geweld."

Ongeveer 200 vakbondsmensen van het Franstalige ABVV bekladden dinsdagochtend het Brusselse hoofdkwartier van de MR met paintballverf en gooiden stenen door de ruiten. Met de actie wilde de vakbond protesteren tegen de besparingen van de federale regering van Charles Michel (MR). De voorzitter van de MR, Olivier Chastel, veroordeelde de actie. "Het is een totaal onaanvaardbare daad van vandalisme en geweld", zegt hij.

De socialistische vakbond in Namen spreekt oorlogstaal. Naar eigen zeggen zijn ze vanmorgen niet te ver gegaan. "De regering laat veel meer geweld zien: blokkering van de lonen, indexsprong, stijging van de pensioenleeftijd, beperking van het tijdskrediet... Dat zijn evengoed frontale aanvallen tegen de werknemers en de uitkeringsgerechtigden", reageren Jean-Claude Hubert en Arnaud Levêque van de FGTB.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_145786826
quote:
Dat is kennelijk normaal gedrag bij de vakbonden?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:44:30 #146
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_145787190
Daar spelen ze de regering mooi mee in de kaart. triest idd.
pi_145787418
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:44 schreef Beregd het volgende:
Daar spelen ze de regering mooi mee in de kaart. triest idd.
En met dat soort lieden moet je dan gaan onderhandelen over een akkoord... :{
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:07:13 #148
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_145788118
Nou ja, ze moeten onderhandelen, maar als ze niet akkoord zijn met wat de regering voorstelt, dan gaan ze het gewoon opleggen. Het is maar wat je onderhandelen noemt.
pi_145803757
quote:
2s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:19 schreef Beregd het volgende:

[..]

Meer door het cordon sanitaire dan door Wallonië.

Maar het latente racisme van de NVA wordt blijkbaar wel gedoogd.
NVA is net een antiracistische partij. Racisme (en NIET alleen van de rechtse blanke man/vrouw zoals de media ons wel eens willen doen geloven want daar kunnen enkel blanken kunnen racistisch zijn) moet hard worden aangepakt.

Maar over racisme gesproken. 25 jaar zaten we in België met een federale regering waar onafgebroken socialisten in zitten en toch scoren we in quasi alle onderzoeken hierover héél slecht ten opzichte van andere landen. Hier (http://www.demorgen.be/bi(...)-migranten-a1301587/) zijn we in een wereldwijd onderzoek met 23 landen zelfs het land met de meest negatieve gevoelens tov migranten. Zijn wij dan racistischer dan andere volkeren? Zeker niet. Dit alles heeft gewoon te maken met het zéér slechte integratiebeleid dat gevoerd geweest is de voorbije decennia. Een partij als de NVA zal er net voor zorgen dat migranten beter moeten integreren in onze samenleving en als de OORZAKEN van racisme worden aangepakt (bv migrantengroepen die overweldigend aanwezig zijn in sociale zekerheid of criminaliteit) ben ik ervan overtuigd dat we in een veel verdraagzamer land kunnen leven.
pi_145806077
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:07 schreef Beregd het volgende:
Nou ja, ze moeten onderhandelen, maar als ze niet akkoord zijn met wat de regering voorstelt, dan gaan ze het gewoon opleggen. Het is maar wat je onderhandelen noemt.
Gebouwen bekladden en vernielen? Dat valt onder onderhandelen?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 07:32:32 #151
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_145806166
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 07:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gebouwen bekladden en vernielen? Dat valt onder onderhandelen?
nee
pi_145808222
Als vakbonden zo van wal steken, dan weet je dat er een mooi akkoord op tafel ligt. (gezond boerenverstand is dat)

Knap werk van de Zweedse.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:11:50 #153
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_145824199
quote:
ACOD Spoor veroordeelt aanval tegen de MR niet

Jean-Pierre Goossens, de voorzitter van de socialistische vakbond ACOD Spoor, weigert om de aanval van leden van zijn bond tegen het hoofdkwartier van de Franstalige liberalen van de MR te veroordelen.

Gisteren hadden een honderdtal leden van de FGTB, de Franstalige vleugel van de ACOD, de hoofdzetel van de MR aangevallen. Er werd een rookbom binnengegooid, de gevel werd beklad met verf en ruiten werden beschadigd. Er zou voor 30.000 euro schade zijn.

Jean-Pierre Goossens, de voorzitter van ACOD Spoor, zegt nu dat hij begrip heeft voor de aanval en wil die niet veroordelen. De mensen hebben volgens hem "een uitlaatklep nodig".

Volgens hem voert de regering van premier Charles Michel (MR) geweld uit door zonder overleg hervormingen aan te kondigen en zijn de vakbondslui boos en machteloos.

Gisteren zei een van de actievoerders, Fabrice Macors van de FGTB, "ik denk dat we helaas geweld moeten gebruiken... net zoals de Grieken en de Spanjaarden". Macors stond in mei nog op de lijst van de extreemlinkse PTB-PVDA, maar werd niet verkozen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:25:56 #154
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_145917700
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:12 schreef xodox het volgende:

[..]

NVA is net een antiracistische partij.
Nou, ik hoop dat je het zelf nog gelooft:

quote:
Dat N-VA niet bijster hoog oploopt met het Interfederaal Gelijkekansencentrum wisten we al langer. Maar de partij verbaast nu door uitgerekend Matthias Storme aan te stellen als bestuurder. De professor staatsrecht voor wie 'discrimineren een fundamentele vrijheid is'. Dat bericht De Morgen vandaag.

Op 26 april 2004 stapt Storme, onder lichte dwang, uit het partijbestuur van N-VA. De academicus en medeoprichter van de partij heeft een paar dagen eerder in De Morgen gezegd dat de veroordeling van het Vlaams Blok wegens racisme hem bijna moreel verplicht om op extreemrechts te stemmen. Het dossier tegen het Vlaams Blok is samengesteld door het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding (nu omgedoopt tot Interfederaal Gelijkekansencentrum).

Storme vecht in die tijd een woordenoorlog uit met het centrum. Volgens de Gentse advocaat is de antidiscriminatiewetgeving een miskleun. Zijn standpunt: zodra discrimineren een misdrijf is, leven we in een dictatuur. Een discriminatieverbod voor burgers is een aanslag op de democratie. Voor toenmalig N-VA-kopman Geert Bourgeois gaat zijn extreemrechtse stemadvies te ver. Storme moet de partijraad verlaten, maar blijft wel lid.

Tien jaar later is Storme gerehabiliteerd. Hij zetelde intussen in de Gentse gemeenteraad, stond afgelopen zomer op de Europese lijst van N-VA en zijn naam circuleerde voor een van de senaatszetels van de partij. Nu krijgt hij de klassieke troostprijs voor politici zonder mandaat: een bestuurderszetel in een overheidsinstelling. Alleen, hij krijgt die zetel uitgerekend bij de instelling die hij altijd zo fanatiek bestreden heeft.

N-VA ziet probleem niet

De vraag blijft: hoe kan iemand die tegen de antidiscriminatiewetgeving is, een functie opnemen bij de instelling die toeziet op de toepassing van diezelfde wetgeving? Niet? Tenzij hij de boel wat moet komen saboteren? In de wandelgangen van het Gelijkekansencentrum vrezen veel mensen hiervoor. Een vaak gehoorde opmerking: waarom hebben CD&V en Open Vld Storme geaccepteerd? Nieuwe bestuurders moeten immers goedgekeurd worden door een meerderheid in het parlement.

Bij N-VA ziet men het probleem niet. Partijwoordvoerder Joachim Pohlmann zegt dat de impact van een bestuurder niet overschat moet worden. Een raad van bestuur bepaalt niet de dagelijkse werking of de inhoudelijke doelstellingen. Dat is aan het management, klinkt het.
http://www.demorgen.be/bi(...)e-vrijheid-a2101480/
pi_145961897
quote:
Jambon en Francken met dood bedreigd



UPDATE Vicepremier Jan Jambon (N-VA) en staatssecretaris Theo Francken (N-VA) zijn met de dood bedreigd. Dat heeft Jambon vandaag verklaard aan VTM NIEUWS.

De bedreigingen liepen vrijdag binnen op het politiekantoor van Aarlen. Het ging om een handgeschreven brief, die werd ondertekend door iemand die zichzelf uitgaf voor een extreme moslim, aldus de vicepremier. Jambon heeft geen extra bewaking gevraagd. Francken liet wel bescherming van de lokale politie aanrukken.

De brief bevatte volgens de minister van Binnenlandse Zaken de aanmaning aan hemzelf en staatssecretaris voor Asiel en Migratie Francken om het grondgebied te verlaten, zoniet werd hun leven bedreigd. Hij kwam aan in Aarlen, maar was afgestempeld in Luik, en was afkomstig uit "geradicaliseerde hoek", luidde het.

Reëel gevaar
Jambon kreeg de boodschap dat de zaak niet mag worden gebanaliseerd en dat er een reëel gevaar is. Het coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse (OCAD) voert momenteel nog een analyse uit.

Er werden maatregelen voorgesteld om via de lokale politie een oogje in het zeil te houden. Francken, die nog twee jonge kinderen heeft, ging op het aanbod in. Dat betekent dat de politie intensiever patrouilleert in de buurt van zijn huis en de school en crèche van de kinderen.

"Hypergemotiveerd"
Voor de vicepremier hoefde de extra bewaking niet. Hij lijkt ook niet uit het lood geslagen. "Het effect op mij is dat ik nog meer gemotiveerd ben om deze job goed te doen. Wij zijn publieke figuren, maar het laatste dat ik wil is dat de bevolking zoiets zou moeten meemaken. Daarom ben ik hypergemotiveerd om aan het veiligheidsfacet en het indijken van de radicalisering absolute prioriteit te geven."

Opspraak
Jambon kwam in opspraak door een uitspraak waarin hij zei dat "collaborateurs hun redenen hadden".

Ook Francken kreeg het hard te verduren, omdat hij samen met Vlaams minister Ben Weyts op een verjaardagsfeest van voormalig VU-senator en VMO-oprichter Bob Maes aanwezig was. Daarnaast kwamen ook oude mails naar boven, waarin Francken zich volgens de oppositie racistisch uitliet. Verschillende oppositiepartijen, onder leiding van de PS, vroegen dan ook om het ontslag van Jambon en Francken.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-dood-bedreigd.dhtml
pi_145961967
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:37 schreef xodox het volgende:

[..]

'Links' slijpt de messen, dat bleek al uit heel veel dingen. Ze zijn niet beroerd hun achterban flink op te stoken.
  zondag 26 oktober 2014 @ 17:43:10 #157
66825 Reya
Fier Wallon
pi_145964176
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 16:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

'Links' slijpt de messen, dat bleek al uit heel veel dingen. Ze zijn niet beroerd hun achterban flink op te stoken.
:')
  zondag 26 oktober 2014 @ 17:58:29 #158
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_145964774
Een extreme moslim die zichzelf een extreme moslim noemt. Heel geloofwaardig.
  zondag 26 oktober 2014 @ 18:04:31 #159
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_145964984
Ach, laat de N-VA zich gewoon eens uitleven.

Anders moeten ze altijd draaien en keren om toch weer in die slachtofferrol te kruipen, deze keer krijg ze eens een makkelijk voorzetje.

Ik meen dat Francken de schuld ondertussen al bij de Franstaligen heeft gelegd. Uiteraard.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_145989560
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 17:58 schreef Beregd het volgende:
Een extreme moslim die zichzelf een extreme moslim noemt. Heel geloofwaardig.
Waarom zou NVA zoiets verzinnen?
  maandag 27 oktober 2014 @ 11:46:35 #161
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_145990010
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:30 schreef xodox het volgende:

[..]

Waarom zou NVA zoiets verzinnen?
De N-VA zal dit niet verzonnen hebben, maar de kans dat de schrijver van de bedreiging daadwerkelijk een extreme moslim is, acht ik nagenoeg 0.
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:09:25 #162
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_145990661
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:30 schreef xodox het volgende:

[..]

Waarom zou NVA zoiets verzinnen?
Zei ik dat?
pi_146014641
Van de Lanotte heeft het ook weer gekunnen. Even 1,6 miljard euro verbrost. Moet kunnen.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:58:49 #164
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_146026336
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:09 schreef BramKVO het volgende:
Van de Lanotte heeft het ook weer gekunnen. Even 1,6 miljard euro verbrost. Moet kunnen.
En dan zich nog in allerlei bochten proberen te wringen om het tegendeel aan te tonen , maar er toch niet in slagen ...

Nu het is toch wel duidelijk dat de "Groene stroom" ons een stevige duit zal kosten ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_146062201
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:09 schreef BramKVO het volgende:
Van de Lanotte heeft het ook weer gekunnen. Even 1,6 miljard euro verbrost. Moet kunnen.
Als je hem hoort praten dan ligt het weer aan alles en iedereen, behalve aan hem....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')