abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 7 december 2013 @ 14:10:33 #201
401956 _Dido_
Remember me!
pi_134015481
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:06 schreef Drifter__ het volgende:
Klopt het dat Promovendum helemaal geen vrije zorgkeuze heeft, maar werkt met een lijst van gecontracteerde zorgaanbieders? Dat is toch geen vrije zorgkeuze, zoals zij doen vermoeden?
Op de site staat vrije keuze ziekenhuis, huisarts, apotheek. De rest dus niet. Edit: oh even verderop worden ook andere zorgaanbieders genoemd. Raar.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zaterdag 7 december 2013 @ 14:14:26 #202
401956 _Dido_
Remember me!
pi_134015552
Op de site van Anderzorg staat dat ze voor 2014 voor tandartszorg nog in onderhandeling zijn met zorgaanbieders, terwijl ik hem er eerder niet tussen zag staan :? Mijn voormalige huisgenoot zit ook bij Anderzorg en bij dezelfde tandarts en hij heeft nooit problemen gehad, zegt 'ie.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_134015584
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:10 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Op de site staat vrije keuze ziekenhuis, huisarts, apotheek. De rest dus niet. Edit: oh even verderop worden ook andere zorgaanbieders genoemd. Raar.
In de voorwaarden staat dit

quote:
1.3. Wie mag de zorg verlenen?
De zorg in natura wordt verleend door een
zorgaanbieder waarmee wij voor de
betreffende zorg een overeenkomst hebben
gesloten: een gecontracteerde zorgaanbieder.
Voor enkele vormen van zorg ben je verplicht
gebruik te maken van een specifiek voor de
Promovendum Basisverzekering
gecontracteerde zorgaanbieder.
Een vrije keuze uit de gecontracteerde aanbieders dus.... :P
  zaterdag 7 december 2013 @ 14:19:43 #204
401956 _Dido_
Remember me!
pi_134015658
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:16 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

In de voorwaarden staat dit

[..]

Een vrije keuze uit de gecontracteerde aanbieders dus.... :P
Ja, leuk trucje :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_134016350
Heb zojuist 'n Anderzorg ziektekostenverzekering afgesloten. Met jaarbetaling en max. ER
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_134016447
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:47 schreef blomke het volgende:
Heb zojuist 'n Anderzorg ziektekostenverzekering afgesloten. Met jaarbetaling en max. ER
Oh dat had je even moeten zeggen dan was je 20 euro goedkoper uit geweest :)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 7 december 2013 @ 14:53:35 #207
401956 _Dido_
Remember me!
pi_134016494
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Oh dat had je even moeten zeggen dan was je 20 euro goedkoper uit geweest :)
Ik ga het mogelijk ook doen (even reactie op m'n vragen afwachten), kan ik via jou 20 euro korting krijgen dan? :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_134016506
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:53 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik ga het mogelijk ook doen (even reactie op m'n vragen afwachten), kan ik via jou 20 euro korting krijgen dan? :P
Ik geloof dat ik dat officieel niet zo mag doen via fok.
maar ja, het kan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134016804
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:53 schreef _Dido_ het volgende:
Ik ga het mogelijk ook doen (even reactie op m'n vragen afwachten), kan ik via jou 20 euro korting krijgen dan? :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

Ik geloof dat ik dat officieel niet zo mag doen via fok.
maar ja, het kan
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
Oh dat had je even moeten zeggen dan was je 20 euro goedkoper uit geweest :)
HEb de volle ¤40 teruggekregen (per 1-1-'14). ***************.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_134020580
Zijn er ook zorgverzekeraars die lab-onderzoeken vergoeden? Bijvoorbeeld een SOA test, als je die via de huisarts laat doen is dat best prijzig.
pi_134020824
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:21 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zijn er ook zorgverzekeraars die lab-onderzoeken vergoeden? Bijvoorbeeld een SOA test, als je die via de huisarts laat doen is dat best prijzig.
Mijn lab.-onderzoeken vallen bine het E.R. Dus ja, maar je betaalt er voor.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:34:53 #212
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_134026441
Ik heb even met mijn tandarts overlegd en hij zei dat ik komend jaar een kroon nodig heb. Daarnaast ga ik twee keer naar de monhygieniste. Dus ik zit al snel aan de achthonderd euro. Ik wil naast mijn basisverzekering alleen een tandartsverzekering. Welke is dan handig?

Ik overweeg CZ trouwens, maar die vergoeden maar 70% tot 425 euro (en voor zo'n hogere verzekering kom ik denk ik niet in aanmerking).
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:44:12 #213
401956 _Dido_
Remember me!
pi_134026828
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:34 schreef Extraneus het volgende:
Ik heb even met mijn tandarts overlegd en hij zei dat ik komend jaar een kroon nodig heb. Daarnaast ga ik twee keer naar de monhygieniste. Dus ik zit al snel aan de achthonderd euro. Ik wil naast mijn basisverzekering alleen een tandartsverzekering. Welke is dan handig?

Ik overweeg CZ trouwens, maar die vergoeden maar 70% tot 425 euro (en voor zo'n hogere verzekering kom ik denk ik niet in aanmerking).
Bij FBTO krijg je bij de duurste module (volgens mij) alles vergoed tot 750 (vraag dus wel even na of dit ook voor een kroon geldt). Als je slim plant en in januari of februari die kroon regelt, kun je daarna die verzekering weer opzeggen. Dan betaal je 2 keer, zo uit mijn hoofd, 35 euro en daarna ben je ervan af. Dan hoef je maar een beetje zelf bij te betalen en de mondhygiëniste zal ook niet zo duur zijn. Zo heb ik het gedaan met mijn wortelkanaalbehandeling vorig jaar.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:52:44 #214
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_134027194
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:44 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Bij FBTO krijg je bij de duurste module (volgens mij) alles vergoed tot 750 (vraag dus wel even na of dit ook voor een kroon geldt). Als je slim plant en in januari of februari die kroon regelt, kun je daarna die verzekering weer opzeggen. Dan betaal je 2 keer, zo uit mijn hoofd, 35 euro en daarna ben je ervan af. Dan hoef je maar een beetje zelf bij te betalen en de mondhygiëniste zal ook niet zo duur zijn. Zo heb ik het gedaan met mijn wortelkanaalbehandeling vorig jaar.
En je hoeft dan geen tandartsverklaring (als dat zo heet) over te leggen en er geldt ook geen wachttijd?
pi_134028187
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:44 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Bij FBTO krijg je bij de duurste module (volgens mij) alles vergoed tot 750 (vraag dus wel even na of dit ook voor een kroon geldt). Als je slim plant en in januari of februari die kroon regelt, kun je daarna die verzekering weer opzeggen. Dan betaal je 2 keer, zo uit mijn hoofd, 35 euro en daarna ben je ervan af. Dan hoef je maar een beetje zelf bij te betalen en de mondhygiëniste zal ook niet zo duur zijn. Zo heb ik het gedaan met mijn wortelkanaalbehandeling vorig jaar.
Hoe werkt dat eigenlijk bij FBTO met die modules? Ik heb dat nu ook en heb halverwege het jaar m'n tandartsbudget verbruikt, had ik die module dan gewoon uit kunnen zetten? Lijkt me wel vreemd, zo is dat nooit te betalen.
  zaterdag 7 december 2013 @ 21:23:58 #216
401956 _Dido_
Remember me!
pi_134028747
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:52 schreef Extraneus het volgende:

[..]

En je hoeft dan geen tandartsverklaring (als dat zo heet) over te leggen en er geldt ook geen wachttijd?
Nee, bestaande klanten hoeven iig geen verklaring te overleggen. Ik las hier echter wel dat bestaande FBTO-klanten nu wel een wachttijd hebben, ook al sluiten ze de verzekering per 1 januari af. Dat was voorheen nog niet zo. Nieuwe klanten zouden dus geen wachttijd moeten hebben als ze de verzekering direct met de basisverzekering afsluiten, maar ik zou voor de zekerheid even bellen of mailen ;).
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zaterdag 7 december 2013 @ 21:25:11 #217
401956 _Dido_
Remember me!
pi_134028837
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 21:11 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Hoe werkt dat eigenlijk bij FBTO met die modules? Ik heb dat nu ook en heb halverwege het jaar m'n tandartsbudget verbruikt, had ik die module dan gewoon uit kunnen zetten? Lijkt me wel vreemd, zo is dat nooit te betalen.
Ja, had je uit kunnen zetten.

Blijkbaar is het wel te betalen, want ze doen het al een paar jaar zo :P Al veranderen er ieder jaar wel kleine dingetjes, dus ik denk dat ze wel aan het zoeken zijn naar een manier om het betaalbaar te houden. Maar die modules het hele jaar door aan- en uit kunnen zetten is het unique selling point van FBTO.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_134029262
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 21:11 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Hoe werkt dat eigenlijk bij FBTO met die modules? Ik heb dat nu ook en heb halverwege het jaar m'n tandartsbudget verbruikt, had ik die module dan gewoon uit kunnen zetten? Lijkt me wel vreemd, zo is dat nooit te betalen.
Je had hem uit kunnen zetten na je behandeling(en) inderdaad. FBTO verwacht denk ik, en dat zal vermoedelijk ook de ervaring zijn, dat (voldoende) mensen daar niet aan denken.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  zaterdag 7 december 2013 @ 21:35:08 #219
401956 _Dido_
Remember me!
pi_134029374
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 21:32 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Je had hem uit kunnen zetten na je behandeling(en) inderdaad. FBTO verwacht denk ik, en dat zal vermoedelijk ook de ervaring zijn, dat (voldoende) mensen daar niet aan denken.
De tandmodule is wel vrij duur, vergeleken met andere tandartsverzekeringen. En als je hem niet per 1 januari aanzet, ben je de sjaak en moet je 6 maanden wachten voor je hem kunt gebruiken. Dus dat levert FBTO al 6 x 35 euro op.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_134029441
7x zelfs, want je kunt de module dan pas na zes maanden gebruiken.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_134029579
Ik denk ook aan FBTO omdat de fysio hier goed en niet zo duur is. En ik loop met beginnende rugklachten. Nu las ik gisteren ergens dat als je al klachten hebt, ze niet zomaar alles vergoeden aan behandelingen, kan het nu zon snel niet meer vinden waar ik het gelezen heb, ergens in hun voorwaarden.

Lastig of ze dan moeilijk doen met het vergoeden.
pi_134029586
Ik denk dat ik eruit ben dan. Ik ga bij FBTO blijven: basis met max eigenrisico en ik houd de tandmodule dan in ieder geval januari aan, want dan moet ik naar de tandarts. Als ik niets heb, dan zet ik hem uit. Lijkt me de goedkoopste oplossing, met nog een klein beetje zekerheid over tanden.

Blijf het toch vreemd vinden dat dat kan.
pi_134029889
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 21:40 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik denk dat ik eruit ben dan. Ik ga bij FBTO blijven: basis met max eigenrisico en ik houd de tandmodule dan in ieder geval januari aan, want dan moet ik naar de tandarts. Als ik niets heb, dan zet ik hem uit.
Dan zou ik nog wel een keer checken of je geen wachttijd hebt als bestaande klant. Zie deze eerdere post:

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat eerste heb ik net gedaan en het is echt zo.
Als bestaande klant moet je 6 maanden wachten je sluit namelijk geen nieuwe basisverzekering af.
Opzeggen en opnieuw aanvragen had ook geen nut.

Dat laatste argument aangedragen en de medewerker gaf mij gelijk maar zei ook dat dat de policy is.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_134030009
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 21:48 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Dan zou ik nog wel een keer checken of je geen wachttijd hebt als bestaande klant. Zie deze eerdere post:

[..]

Ik heb nu ook FBTO met tandarts, zie hierboven, dus geen wachttijd.
Wel maar gedeeltelijke vrij zorgkeuze zie ik nu. :{ Hoe erg is dat nu eigenlijk?

Daarnaast wil ik misschien laten ooglaseren en volgens mij heeft FBTO geen korting daarop, bij promovendum weer wel.

Ik ben er toch niet uit. }:|
pi_134030022
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 21:39 schreef Katinkat het volgende:
Ik denk ook aan FBTO omdat de fysio hier goed en niet zo duur is. En ik loop met beginnende rugklachten. Nu las ik gisteren ergens dat als je al klachten hebt, ze niet zomaar alles vergoeden aan behandelingen, kan het nu zon snel niet meer vinden waar ik het gelezen heb, ergens in hun voorwaarden.

Lastig of ze dan moeilijk doen met het vergoeden.
Is bellen dan niet handiger?

Ziet de website van FBTO er bij jullie trouwens ook uit alsof hij gemaakt is voor slechtgezienden? Ik vind de layout sinds de aanpassing echt onhandig groot en blijf maar zoeken naar waar ik dit zelf per ongeluk zo heb ingesteld :').
"The problem with common sense is that most people are morons."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')