abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_133766345
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 00:59 schreef DarkAccountant het volgende:
De traditionele munten hebben ook een groot voordeel t.o.v. de bitcoin: de waarde ervan wordt gegarandeerd door de overheid. Bij een "gedecentraliseerde" valuta is er echt niets of niemand waar je kan aankloppen als je denkt dat er gefraudeerd wordt. Als je bv. slachtoffer wordt van skimming, dan lost de bank dat in alle stilte op en stort het geld terug op je rekening (ze willen natuurlijk niet al te veel media-aandacht, dus regelen ze het zonder al te veel tamtam).
En de bank pakt naar eigen believen geld af als ze wat nodig hebben (Cyprus).
  zaterdag 30 november 2013 @ 01:38:02 #77
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133766383
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 november 2013 01:36 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

En de bank pakt naar eigen believen geld af als ze wat nodig hebben (Cyprus).
Of weerhouden je ervan te doen wat je wil met het geld (Rabobank)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133766685
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 01:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Of weerhouden je ervan te doen wat je wil met het geld (Rabobank)
En als je euro's verdampt zijn:

pi_133766915
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Kan jij enkele motieven bedenken waarom de Chinezen dit toelaten?

Er komen meerdere scenario's in mijn hoofd:

- Hoge bureaucraten die er geld aan willen verdienen
- Makkelijke online-transacties voor Chinese webbedrijven, waardoor het in de toekomst misschien handiger wordt voor de Chinezen om internationaal te opereren met hun internetdiensten.
- ??
Dat zijn twee goede opties maar beide verklaren ze het niet helemaal. In situatie A onderschat je de mogelijkheden voor bureaucraten om geld te verdienen in andere sectoren. De bitcoin lijkt lucratief maar vergeleken met de constructies in vastgoed is het echt peanuts.

In het tweede geval zou dit betekenen dat internetbedrijven meer leeway zouden hebben maar dat is ook niet per se het geval gezien de nog steeds vrij grote inmenging van de overheid in deze bedrijven. Tevens hebben veel van dit soort bedrijven al andere systemen om hun betalingsverkeer te regelen. Overigens is het in China een stuk makkelijker om online geld uit te geven, vandaar dat het hier ook enorm floreert. Je hoeft in principe je huis niet uit voor wat dan ook. Echt alles is te bestellen tot verse vis aan toe.

Een derde optie is dat ze in eerste instantie willen kijken wat voor impact dit heeft. Niet alleen op BTC zelf maar ook op de eigen oververhitting van de economie. In theorie kunnen ze op deze manier een deel van de druk op andere sectoren wegnemen, voornamelijk vastgoed natuurlijk. Dat is ook de reden waarom ik nog wel een bepaalde reactie verwacht, aangezien vastgoed wel een drijvende factor is en ze niet kunnen toestaan dat er teveel geld wegsijpelt. Zeker aangezien het geld van veel bureaucraten vastzit in deze sector en het dus daadwerkelijk zal gaan inhakken op het eigen vermogen.

Maar goed, zelfs dan is het nog de vraag welke draai genomen wordt later. Dat is allemaal nog niet te voorzien maar dat dit zonder slag of stoot zal gaan is een utopie. Op bijna alles volgt hier een reactie, voornamelijk in de vorm van 100-day crackdowns. In dat laatste geval zou ik trouwens geen BTC verkopen, want na zo'n campagne gaat alles vaak weer terug naar normaal. Pas als er op een bijeenkomst echt iets wordt besloten moet je flink gaan verkopen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 30 november 2013 @ 02:30:06 #80
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_133767280
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 november 2013 01:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan niet even de limiet omhoog gooien.
Nee? Morgen start een nerd een niuwe website met "Bitcoins 2.0". Ik wil wel eens zien wat je originele bitcoins dan nog waard zijn.
pi_133767296
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 02:30 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Nee? Morgen start een nerd een niuwe website met "Bitcoins 2.0". Ik wil wel eens zien wat je originele bitcoins dan nog waard zijn.
We zijn ondertussen al bij "Bitcoins 95.0" dus dat valt wel mee
pi_133767402
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 02:30 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Nee? Morgen start een nerd een niuwe website met "Bitcoins 2.0". Ik wil wel eens zien wat je originele bitcoins dan nog waard zijn.
:')

https://en.bitcoin.it/wiki/List_of_alternative_cryptocurrencies
  zaterdag 30 november 2013 @ 02:39:35 #83
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_133767407
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 02:31 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

We zijn ondertussen al bij "Bitcoins 95.0" dus dat valt wel mee
Je bedoelt: het is eigenlijk al niets meer waard voor iemand die er nu instapt. :')
  zaterdag 30 november 2013 @ 02:45:53 #84
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133767487
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 02:30 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Nee? Morgen start een nerd een niuwe website met "Bitcoins 2.0". Ik wil wel eens zien wat je originele bitcoins dan nog waard zijn.
Dat is allang gedaan. Verdiep jezelf even. 21 miljoen coins is gewoon een keiharde grens.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133767488
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 02:39 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Je bedoelt: het is eigenlijk al niets meer waard voor iemand die er nu instapt. :')
Nee, bedoel dat er al 100 nieuwe coins uit zijn, ze heten alleen geen bitcoin. In essentie is er niks mis met bitcoin dus voorlopig zijn nieuwe alternatieven al dan niet met nieuwe functies gewoon nog overbodig of enkel complementair.
pi_133767857
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 02:30 schreef DarkAccountant het volgende:
Nee? Morgen start een nerd een niuwe website met "Bitcoins 2.0". Ik wil wel eens zien wat je originele bitcoins dan nog waard zijn.
Hetzelfde. Want zijn "Bitcoins 2.0" heeft geen enkele marktacceptatie, terwijl Bitcoin een bewezen track record heeft, een market cap van meer dan $12 miljard, een zeer sterk netwerk met een ontzagwekkende hoeveelheid rekenkracht, en concreet bewijs dat het al 5 jaar in de praktijk werkt als een trein.

Dus waarom de hel zou iemand ooit iets van Bitcoins 2.0 willen, als het in alle opzichten inferieur is aan Bitcoin - behalve dan voor die ene nerd die er even snel mee hoopt te cashen, als early (of eigenlijk first) adopter?

Er zijn trouwens al tientallen altcoins. Op Litecoin na (wat ook nog amper een fractie doet van Bitcoin) is het verder allemaal totaal insignificant gerommel in de marge. Dus om je laatste zin te beantwoorden, je ziet wat de originele bitcoins nog waard zijn: ruim $1200 per stuk, and counting.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133767868
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 03:46 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Hetzelfde. Want zijn "Bitcoins 2.0" heeft geen enkele marktacceptatie, terwijl Bitcoin een bewezen track record heeft, een market cap van meer dan $12 miljard, een zeer sterk netwerk met een ontzagwekkende hoeveelheid rekenkracht, en concreet bewijs dat het al 5 jaar in de praktijk werkt als een trein.

Dus waarom de hel zou iemand ooit iets van Bitcoins 2.0 willen, als het in alle opzichten inferieur is aan Bitcoin - behalve dan voor die ene nerd die er even snel mee hoopt te cashen, als early (of eigenlijk first) adopter?

Er zijn trouwens al tientallen altcoins. Op Litecoin na (wat ook nog amper een fractie doet van Bitcoin) is het verder allemaal totaal insignificant gerommel in de marge. Dus om je laatste zin te beantwoorden, je ziet wat de originele bitcoins nog waard zijn: ruim $1200 per stuk, and counting.
En op het moment zijn veel bedrijven bezig het Bitcoin ecosysteem uit te breiden of te verbeteren. Dat zie je eigenlijk bij geen enkele andere cryptocoin.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_133768052
Interessant:

Cashless Africa: Kenya’s smash success with mobile money



Oh, to enjoy the modern conveniences of Kenya.

At least in the realm of cashless marketplaces, the east African country has been thundering along the cutting edge since the 2007 launch of M-Pesa—the M is for "mobile"; pesa is Swahili for "money."

What was originally conceived as an efficient method to make payments on microloans has been rapidly adopted by Kenyans as a way to send money from urban centers back to rural hometowns.

A husband working in Nairobi can send money home to the countryside with a couple of taps on his mobile phone. His wife can cash out at the increasingly ubiquitous shops with M-Pesa agents—the number of agents across the country increased 40 percent last year to more than 65,000—and she can also leave the money on her device to make digital payments with the hundreds of businesses who accept them.

But what's been most surprising given M-Pesa's blockbuster success—19 million of Kenya's 44 million people subscribe, including more than two-thirds of the adult population, and a quarter of the country's economy flows through the mobile-money service—is how other countries have failed to replicate that success.

http://www.cnbc.com/id/101180469
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 30 november 2013 @ 08:27:29 #89
416570 litecoin
cryptocurrency
pi_133768404
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 02:39 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Je bedoelt: het is eigenlijk al niets meer waard voor iemand die er nu instapt. :')
Ik ben vorige week ingestapt, donderdag 21 november, met 3.500 euro en momenteel bezit ik in Bitcoin en Litecoin meer dan 8.000 euro. (Ik heb wel geruild op een exchange (btc-e.com)).

Als je van plan bent te handelen op een exchange moet je weten wat je doet en het liefst geen emotie hechten aan je geld. Maar ook zonder ruilen was de investering winstgevend geweest. Het is absoluut niet te laat om in te stappen. Drie vrienden van mij zijn deze week dan ook begonnen met wisselend succes.

Je argumenten voor fiat valuta ten opzichte van Bitcoin geven verder aan dat je Bitcoin onvoldoende begrijpt. Ik heb zeer veel vertrouwen in het hele systeem achter Bitcoin en dat rechtvaardigt voor mij de investering van een deel van mijn spaargeld.

Eerst baalde ik dat ik een halfjaar geleden niet begon, inmiddels ben ik gelukkig dat ik er vroeg bij ben. Men is amper bekent met cryptocurrency. :)
"Bitcoin is to banks, what email was to postal offices."
pi_133768630
Had iemand dit al gezien of geplaatst?

za 30 nov 2013, 00:56
Kanaaleiland wil fysieke bitcoin gaan slaan
van onze redactie
AMSTERDAM -

Het piepkleine kanaaleilandje Alderney wil zichzelf op de kaart zetten door fysieke bitcoins te gaan slaan in samenwerking met de officiele producent van muntgeld van Groot-Britannië, de Royal Mint.

Dat meldt de krant Financial Times. Alderney wil kloppend hart van de bitcointransacties worden door faciliteiten op te zetten zoals handelsplatformen, betaaldiensten en een opslag voor bitcoin. Uiteraard allemaal in overeenstemming met anti-witwas regels.

Bitcoin is een digitale munt, een bitcoin bestaat uit een stukje computer code en wordt bewaard in een digitale portemonnee. Er zijn wel ’bitcoinmuntjes’, maar dit zijn munten die de code voor een bitcoin bevatten. Het verschil met de ’Alderney-bitcoin’ is dat deze ondersteund worden door de Royal Mint en geen digitale code bevatten.

De houder van een ’Alderney-bitcoin’ zou de munt niet uit kunnen geven in winkels, maar deze om kunnen ruilen voor een virtuele bitcoin. Door fysieke bitcoins te gaan slaan wil Alderney het toerisme rond de gehypte munt aanwakkeren. De koers van bitcoin is binnen twee weken tijd van rond de $500 tot boven de $1200 geklommen.

Die enorme stijging is wel een nadeel voor een fysieke bitcoin, want wie wil er nou met een portemonnee vol peperdure bitcoin over straat? Mocht de koers van bitcoin echter instorten, dan is de Alderney-bitcoin niet direct waardeloos: de munt zou deels uit goud bestaan, dus omsmelten kan ook.
  zaterdag 30 november 2013 @ 09:40:36 #91
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_133768811
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 08:27 schreef litecoin het volgende:
Ik ben vorige week ingestapt, donderdag 21 november, met 3.500 euro en momenteel bezit ik in Bitcoin en Litecoin meer dan 8.000 euro. (Ik heb wel geruild op een exchange (btc-e.com)).
De grote truc blijft: je krijgt je 8000 euro er pas uit als iemand anders het er in stopt.
censuur :O
pi_133768881
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De grote truc blijft: je krijgt je 8000 euro er pas uit als iemand anders het er in stopt.
Dat lijkt mij momenteel geen probleem dus wat is je punt? :)
pi_133769167
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De grote truc blijft: je krijgt je 8000 euro er pas uit als iemand anders het er in stopt.
De grote truc is dat als je BTC op een zeker moment gewoon voor je dagelijkse aankopen kunt gaan gebruiken, je ze helemaal niet meer in fiat currencies hoeft om te zetten.
pi_133769293
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
De grote truc blijft: je krijgt je 8000 euro er pas uit als iemand anders het er in stopt.
Nope. Je zit veel te vastgeroest in het oude systeem. Ik zit zelf in Bitcoin omdat ik geloof in de briljante manier waarop deze technologie in elkaar zit, en zie hoe dat echt een enorme revolutie teweeg kan brengen. In tegenstelling tot de euro (en dollar idem), wat ik als een onhoudbare constructie zie en mijns inziens onherroepelijk als een kaartenhuis in elkaar gaat flikkeren.

Oftewel, ik hoop mijn bitcoins nooit meer te hoeven terugruilen naar euro's, maar op den duur gewoon al mijn uitgaven (klein en groot) rechtstreeks met Bitcoin te kunnen doen. En dat komt rapper dan je denkt. Van boodschappen of uit eten tot vliegtickets en zelfs auto's en huizen. Ik gok een jaar of 2-3 nog.

En als je dan de effectieve koopkracht van die bitcoins gaat vergelijken met die van de euro's die ik er oorspronkelijk in heb gestopt, denk ik dat ik het er vrij ruim weer "uit haal". En daar hoeft op dat moment dus niemand anders voor in te stappen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133769310
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 01:50 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

En als je euro's verdampt zijn:

[ afbeelding ]
Bij een huisgenoot is een betaling van multibit naar btc-e verdwenen. Zelfs in zijn wallet is de transactie niet meer te zien... Komt dit nog terug of is het weg?
pi_133769365
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:33 schreef doo. het volgende:

[..]

Bij een huisgenoot is een betaling van multibit naar btc-e verdwenen. Zelfs in zijn wallet is de transactie niet meer te zien... Komt dit nog terug of is het weg?
Het kan nooit zomaar weg zijn. Ofwel z'n multibit is out of sync, ofwel btc-e heeft zijn balans nog niet bijgewerkt.

Ja tenzij hij iets stoms heeft gedaan zoals het naar een fout adres gestuurd, maar dan zou je die transactie wel zien.

Kijk eens op blockchain.info/address/ADRES_HIER met daar dat multibit adres, en idem met dat btc-e adres.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133769387
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:38 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Het kan nooit zomaar weg zijn. Ofwel z'n multibit is out of sync, ofwel btc-e heeft zijn balans nog niet bijgewerkt.

Ja tenzij hij iets stoms heeft gedaan zoals het naar een fout adres gestuurd, maar dan zou je die transactie wel zien.

Kijk eens op blockchain.info/address/ADRES_HIER met daar dat multibit adres, en idem met dat btc-e adres.
Al bekijken maar op blockchain staat ook dat de transactie niet beschikbaar is. Thanks for the input ik zal het nog wel ff met 'm over hebben en wat tijd gunnen.

Mijn transactie naat btc-e stond er namelijk binnen 15 minuten op...
Verkeerd adres lijkt me ook sterk.

Anyway, wat is jullie plan voor de dag? Ik heb nu alles in ppc zitten, ingekocht op 4,95 dus gaat momenteel nog lekker. Laat het ook in ppc voorlopig, ik zie daar wel potentie in.
pi_133769614
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:40 schreef doo. het volgende:
Al bekijken maar op blockchain staat ook dat de transactie niet beschikbaar is.
Weet hij wel zeker dat hij die transactie gedaan heeft dan. Ofwel dat geld staat nog op het multibit adres, ofwel er is een transactie waardoor het ergens anders heen onderweg is, maar kan nooit "zomaar weg" zijn.

quote:
Anyway, wat is jullie plan voor de dag?
Hetzelfde als al het hele jaar: lekker op mijn bitcoins blijven zitten, behalve degege die ik uitgeef (aan thuisbezorgd.nl e.d.) dan koop ik hetzelfde aantal BTC direct weer terug op een exchange. En me verder geen reet aantrekken van eventuele schommelingen omdat ik begrijp dat dit nog 100× zo groot gaat worden.

Die koers in BTC/EUR of BTC/USD zal er trouwens ook steeds minder toe doen, omdat de euro en dollar er steeds minder toe zullen doen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  zaterdag 30 november 2013 @ 11:13:51 #99
416570 litecoin
cryptocurrency
pi_133769804
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:33 schreef doo. het volgende:

[..]

Bij een huisgenoot is een betaling van multibit naar btc-e verdwenen. Zelfs in zijn wallet is de transactie niet meer te zien... Komt dit nog terug of is het weg?
Probeer eens in MultiBit: Hulprogramma's ---> Herstart blockchain en transacties.
"Bitcoin is to banks, what email was to postal offices."
pi_133770119
quote:
'Liborfraude gebeurde ook vanuit Utrecht'

De Liborfraude vond niet alleen plaats in Londen, maar gebeurde ook vanuit het hoofdkantoor van de Rabobank in Utrecht.


Dat schrijft NRC Handelsblad zaterdag op basis van een eigen reconstructie.

De Rabobank kreeg vorige maand een boete van 774 miljoen euro voor het manipuleren van de Libor-rente, het rentetarief waartegen banken elkaar wereldwijd geld uitlenen.

De afgetreden topman van de Rabobank Piet Moerland sprak na het bekend worden van de boete van "ernstige misdragingen", maar stelde ook dat de fraude plaatsvond in het "buitenlands bedrijf" van de Rabobank.

Volgens de NRC werd de Libor-rente echter vanaf 2009 ook vanuit het hoofdkantoor in Utrecht gemanipuleerd. De fraudeurs zouden volgens de krant alle ruimte hebben gekregen van de raad van bestuur.

De Nederlandse leidinggevenden zouden pas in 2010 hebben ingegrepen. De desbetreffende managers werken nog allemaal voor de bank, aldus de krant.
Ik ben benieuwd of er nog een reactie komt van de ethische commissie van de Rabobank 8-)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')