abonnement Unibet Coolblue
pi_133710258
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic, maar af en toe even klagen mag ook.

Voor discussies over bv. uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden. Ook als je geen zin hebt om te werken hoef je hier niet te reageren!

Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.

LaPo:

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:40 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik heb er naar gevraagd, maar degene die me belde die kon het inhoudelijk niet zeggen. Dus ik ga morgen nog even daarheen bellen om te vragen of ik iets kan veranderen en aangeven dat ik het een heel prettig gesprek vond, en of ze mijn cv willen bewaren voor een eventuele toekomstige soortgelijke functie.

Ik heb dan nog de 'luxe' dat ik momenteel wel een baan heb, maar op dit moment weet ik niet of dat vanaf 1 januari nog zo is.
pi_133711031
Helaas weer een afwijzing gekregen, te weinig ervaring. Wel weer een nieuwe sollicitatie de deur uit gedaan, maar die is qua locatie niet wat ik zoek eigenlijk..
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133711141
Vanmorgen gesprek gehad bij detacheerder. Vanmiddag belden ze terug dat ik aangenomen ben. Enige 'nadeel' is wel dat ik de eerste 3 weken 2 opleidingen moet halen (WFT-PE punten voor basis en WFT-Leven). Deze opleidingen worden betaald en idem voor reiskosten etc, alleen wordt er nog geen salaris betaald. Daarna ga ik namens hun in dienst bij een grote financieel dienstverlener voor minimaal 5-6 maanden en krijg ik wel gewoon betaald. Indien ik het afwijs kan ik nog bij mijn huidige baan blijven tot waarschijnlijk 1-1-2014 en dan zou ik vanaf dan weer moeten solliciteren. Ik neig er daarom sterk na om op het aanbod in te gaan voor de functie.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 28 november 2013 @ 15:21:04 #4
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_133711307
net weer afgewezen omdat ik een kleurtje heb (neger)
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_133711332
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:21 schreef dikkedaniel het volgende:
net weer afgewezen omdat ik een kleurtje heb (neger)
ga toch eens weg met je onzin
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_133711360
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:14 schreef kalinhos het volgende:
Vanmorgen gesprek gehad bij detacheerder. Vanmiddag belden ze terug dat ik aangenomen ben. Enige 'nadeel' is wel dat ik de eerste 3 weken 2 opleidingen moet halen (WFT-PE punten voor basis en WFT-Leven). Deze opleidingen worden betaald en idem voor reiskosten etc, alleen wordt er nog geen salaris betaald. Daarna ga ik namens hun in dienst bij een grote financieel dienstverlener voor minimaal 5-6 maanden en krijg ik wel gewoon betaald. Indien ik het afwijs kan ik nog bij mijn huidige baan blijven tot waarschijnlijk 1-1-2014 en dan zou ik vanaf dan weer moeten solliciteren. Ik neig er daarom sterk na om op het aanbod in te gaan voor de functie.
In deze tijden kan je geen risico's nemen, dus ik zou deze functie pakken :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133711425
Heeft iemand goede ervaring met open sollicitatie?
Ik heb +- 400 bedrijven via mail benaderd, maar ze verwijzen door naar hun vacaturesite of hebben geen geschikte plaats. Ik ben benieuwd of in deze tijd open sollicitatie nog zin heeft.
pi_133711472
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:26 schreef SandwichIslands het volgende:
Heeft iemand goede ervaring met open sollicitatie?
Ik heb +- 400 bedrijven via mail benaderd, maar ze verwijzen door naar hun vacaturesite of hebben geen geschikte plaats. Ik ben benieuwd of in deze tijd open sollicitatie nog zin heeft.
Geen goede ervaringen hier helaas. Eentje had ik gebeld en die vertelde me dat een open sollicitatie kon werken. Dus ik doe dat, krijg ik 2 dagen later een afwijzing via de mail :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133711504
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:26 schreef SandwichIslands het volgende:
Heeft iemand goede ervaring met open sollicitatie?
Ik heb +- 400 bedrijven via mail benaderd, maar ze verwijzen door naar hun vacaturesite of hebben geen geschikte plaats. Ik ben benieuwd of in deze tijd open sollicitatie nog zin heeft.
400? :o In mijn bedrijfstak zou ik nog geen 40 potentiële werknemers op kunnen noemen :')

Heb zelf overigens slechte ervaringen met open sollicitaties, schiet er niets mee op als starter.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133711678
Hahah ja met mijn diploma's is het mogelijk en uiteraard heb ik eerst de bedrijven benaderd die volgens mij meer bij mijn achtergrond zouden passen.

Trouwens hoe zou een potentiële werkgever reageren op het feit dat je een adviesbureau (uiteraard in je vakgebied) bent gestart om extra ervaring en kennis op te doen?
pi_133712221
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:14 schreef kalinhos het volgende:
Vanmorgen gesprek gehad bij detacheerder. Vanmiddag belden ze terug dat ik aangenomen ben. Enige 'nadeel' is wel dat ik de eerste 3 weken 2 opleidingen moet halen (WFT-PE punten voor basis en WFT-Leven). Deze opleidingen worden betaald en idem voor reiskosten etc, alleen wordt er nog geen salaris betaald. Daarna ga ik namens hun in dienst bij een grote financieel dienstverlener voor minimaal 5-6 maanden en krijg ik wel gewoon betaald. Indien ik het afwijs kan ik nog bij mijn huidige baan blijven tot waarschijnlijk 1-1-2014 en dan zou ik vanaf dan weer moeten solliciteren. Ik neig er daarom sterk na om op het aanbod in te gaan voor de functie.
Ondanks dat de situatie niet ideaal is moet je gewoon in deze tijd voor elke baan gaan die je i.i.g.iets van vastigheid geeft. Het is tegenwoordig niet meer wat voor baan je hebt,maar OF je een baan hebt. Alles om uit handen van het UWV/SozaWe te blijven is een plus.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 15:54:57 ]
pi_133712622
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:26 schreef SandwichIslands het volgende:
Heeft iemand goede ervaring met open sollicitatie?
Ik heb +- 400 bedrijven via mail benaderd, maar ze verwijzen door naar hun vacaturesite of hebben geen geschikte plaats. Ik ben benieuwd of in deze tijd open sollicitatie nog zin heeft.
Tien jaar geleden wel. :P Nu moet je een perfect cv, perfect leven en de perfecte leeftijd hebben wil je nog een kans maken op een baan via open sollicitatie.
pi_133712737
Wat ze wel altijd zeggen, is dat ze je CV zullen bewaren etc. Doen bedrijven dit nou echt? :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133712748
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:14 schreef kalinhos het volgende:
Vanmorgen gesprek gehad bij detacheerder. Vanmiddag belden ze terug dat ik aangenomen ben. Enige 'nadeel' is wel dat ik de eerste 3 weken 2 opleidingen moet halen (WFT-PE punten voor basis en WFT-Leven). Deze opleidingen worden betaald en idem voor reiskosten etc, alleen wordt er nog geen salaris betaald. Daarna ga ik namens hun in dienst bij een grote financieel dienstverlener voor minimaal 5-6 maanden en krijg ik wel gewoon betaald. Indien ik het afwijs kan ik nog bij mijn huidige baan blijven tot waarschijnlijk 1-1-2014 en dan zou ik vanaf dan weer moeten solliciteren. Ik neig er daarom sterk na om op het aanbod in te gaan voor de functie.
Als je die periode kunt overbruggen zou ik zeker die opleidingen doen. Het staat goed op je cv en Werkgevers kicken op cursussen en opleidingen. Ik ben deze eisen al vaker tegengekomen dus je staat ook sterker in de markt.
  donderdag 28 november 2013 @ 16:14:46 #15
339795 ElPollo
Gaarne verwijderen.
pi_133712850
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:11 schreef Black-Death het volgende:
Wat ze wel altijd zeggen, is dat ze je CV zullen bewaren etc. Doen bedrijven dit nou echt? :')
Ja hoor, dat komt in de een of andere archiefmap terecht.
Bewaren, ja. Er iets mee doen? Nee.
Gaarne verwijderen.
pi_133712869
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:14 schreef ElPollo het volgende:

[..]

Ja hoor, dat komt in de een of andere archiefmap terecht.
Bewaren, ja. Er iets mee doen? Nee.
Ja dat tweede bedoelde ik eigenlijk :'). Is echt zo'n standaardzinnetje in een afwijzingsbrief.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133713228
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:14 schreef ElPollo het volgende:

[..]

Ja hoor, dat komt in de een of andere archiefmap terecht.
Bewaren, ja. Er iets mee doen? Nee.
Niet helemaal waar. Ik werd gisteren gebeld door een bedrijf waar ik een half jaar geleden heb gesolliciteerd of ik nog steeds op zoek was en dat ze wellicht een interessante functie hadden. Ik ga er maandagmiddag op gesprek. :)

Maar in de meeste gevallen hoor je er inderdaad nooit meer iets van.
pi_133713321
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:11 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Als je die periode kunt overbruggen zou ik zeker die opleidingen doen. Het staat goed op je cv en Werkgevers kicken op cursussen en opleidingen. Ik ben deze eisen al vaker tegengekomen dus je staat ook sterker in de markt.
Ja daar neig ik ook naar. Opleidingen wilde ik sowieso al doen, dus dhet is mooi dat de opleiding betaald wordt. Enige nadeel is dus die +-/ 3 weken zonder inkomen (krijg nu p week betaald) en dat het relatief ver is (80 km, 1-1.5u in de spits)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_133713338
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:28 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Ik werd gisteren gebeld door een bedrijf waar ik een half jaar geleden heb gesolliciteerd of ik nog steeds op zoek was en dat ze wellicht een interessante functie hadden. Ik ga er maandagmiddag op gesprek. :)

Maar in de meeste gevallen hoor je er inderdaad nooit meer iets van.
Ah mooi! ^O^ Het kan dus wel
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133713349
Net zoals het zinnetje;

Wij wensen veel succes met het vinden van een juiste baan
Wij wensen u veel succes in uw verdere loopbaan
Succes bij het vinden van een passende functie
Ik wens u veel succes toe bij uw verdere zoektocht naar een vrijwilligersplek
Ik hoop dat je spoedig een baan zal vinden
Ik wens je veel succes met je verdere carrière.
Wij danken u hartelijk voor uw inspanningen en wensen u veel succes (met wat ??? :P)
wensen u veel succes bij het vinden van een passende functie.
wensen je veel succes bij het vinden van een nieuwe uitdaging en in je verdere professionele carrière.
succes met eventuele sollicitaties elders
veel succes in uw verdere loopbaan.
Tot slot wensen wij u veel succes toe met uw zoektocht naar een uitdagende werkplek en eventuele verdere sollicitaties.

Kan wel verder gaan maar ik bespaar jullie al die domme, onzinnige zinnen. Je zou bijna gaan geloven dat je binnenkort wat gaat vinden, zoveel mensen die je succes wensen kan haast niet meer fout gaan
pi_133713512
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:32 schreef SandwichIslands het volgende:
Net zoals het zinnetje;

KNIP

Kan wel verder gaan maar ik bespaar jullie al die domme, onzinnige zinnen. Je zou bijna gaan geloven dat je binnenkort wat gaat vinden, zoveel mensen die je succes wensen kan haast niet meer fout gaan
Inderdaad. Maarja ze moeten die brief ergens mee afsluiten :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 28 november 2013 @ 16:46:56 #22
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_133713694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:34 schreef SandwichIslands het volgende:
Trouwens hoe zou een potentiële werkgever reageren op het feit dat je een adviesbureau (uiteraard in je vakgebied) bent gestart om extra ervaring en kennis op te doen?
Dit kan (hoe cliche dan ook) twee kanten op. Er wordt trouwens vaak binnen organisaties aangegeven dat 'ondernemerschap' of 'ondernemend' zijn gewenst is. In praktijk is dit vaak gissen wat het precies inhoudt. Aan de ene kant zijn er werkgevers die er huiverig voor zijn om zelfstandigen aan te nemen omdat ze bang zijn dat ze niet lang zullen blijven of dat ze bijvoorbeeld moeite zullen hebben met de 'chain of command' binnen de organisatie of noem nog eens iets. Aan de andere kant kan het gewaardeerd worden omdat dit laat zien dat je potentieel ondernemend bent, van aanpakken houdt, en eigen iniatief toont.
Het ligt er dus aan hoe je het brengt. Als je het inderdaad uitlegt met de redenen die jij aangaf denk ik dat het niet verkeerd is.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_133713735
spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 28-11-2013 18:17:20 ]
Op zoek naar een leuke .NET vacature?
pi_133713761
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:46 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Dit kan (hoe cliche dan ook) twee kanten op. Er wordt trouwens vaak binnen organisaties aangegeven dat 'ondernemerschap' of 'ondernemend' zijn gewenst is. In praktijk is dit vaak gissen wat het precies in houdt. Aan de ene kant zijn er werkgevers die er huiverig voor zijn om zelfstandigen aan te nemen omdat ze bang zijn dat ze niet lang zullen blijven of dat ze bijvoorbeeld moeite zullen hebben met de 'chain of command' binnen de organisatie of noem nog eens iets. Aan de andere kant kan het gewaardeerd worden omdat dit laat zien dat je potentieel ondernemend bent, van aanpakken houdt, en eigen iniatief toont.
Het ligt er dus aan hoe je het brengt. Als je het inderdaad uitlegt met de redenen die jij aangaf denk ik dat het niet verkeerd is.

Bedankt voor je advies. Hier kan ik wat mee.
pi_133714028
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:26 schreef SandwichIslands het volgende:
Heeft iemand goede ervaring met open sollicitatie?
Ik heb +- 400 bedrijven via mail benaderd, maar ze verwijzen door naar hun vacaturesite of hebben geen geschikte plaats. Ik ben benieuwd of in deze tijd open sollicitatie nog zin heeft.
Ik heb ook nog geen goede ervaringen met open sollicitaties. De open sollicitaties die ik heb gedaan liepen op niets uit of ik kreeg geen bericht terug.
pi_133715448
Ze hebben bij ASML blijkbaar zoveel personeel nodig, dat ze tegenwoordig opmerkelijke functie-eisen hebben: http://www.startpeople.nl(...)cation-bij-ASML.html
pi_133718850
Vandaag gesprek met mevrouw de werkcoach gehad, ze heeft m'n cv ook doorgestuurd naar 'n collega en aangeven dat "[mijn naam hier] graag met machines werkt" wel proberen haar duidelijk te maken dat dat dus veeeeels te algemeen is maar weinig succes gehad daarbij. :') Oh en nog 'n preek over "zelfredzaamheid" omdat ze wilde dat ik op 'n papiertje de datum van de volgende afspraak opschreef ipv dat zij het even op de mail zet. 8)7 |:( Het is toch godverdomme de kleuterschool niet!

Oh weet trouwens nog steeds niet hoe laat ik nu daar moet zijn woensdag 11 december. :')
Hallon!
  donderdag 28 november 2013 @ 20:35:00 #28
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133721081
morgen weer een gesprek, *O*
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_133722212
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:35 schreef Xummon het volgende:
morgen weer een gesprek, *O*
Succes! ^O^ *O*
Hallon!
  donderdag 28 november 2013 @ 21:37:37 #30
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133724178
thanks
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 28 november 2013 @ 21:39:09 #31
269689 crew  Viv
pi_133724250
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:11 schreef Black-Death het volgende:
Wat ze wel altijd zeggen, is dat ze je CV zullen bewaren etc. Doen bedrijven dit nou echt? :')
Ik ben juist tegengekomen dat ze vanwege de Wet bescherming persoonsgegevens je cv tegenwoordig niet meer mógen bewaren. 8)7
http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_bewaartermijnen.aspx#5
pi_133735062
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:58 schreef lyolyrc het volgende:
Ze hebben bij ASML blijkbaar zoveel personeel nodig, dat ze tegenwoordig opmerkelijke functie-eisen hebben: http://www.startpeople.nl(...)cation-bij-ASML.html
Op die foto rechtsonder had ik het idee dat er een gevangene stond :)
Streepjespak en nummer op zijn rug.
pi_133736846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:39 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik ben juist tegengekomen dat ze vanwege de Wet bescherming persoonsgegevens je cv tegenwoordig niet meer mógen bewaren. 8)7
http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_bewaartermijnen.aspx#5
Haha. Volgens mij worden dat soort regels massaal aan de laars gelapt.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_133737216
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 08:57 schreef marcosta het volgende:

[..]

Op die foto rechtsonder had ik het idee dat er een gevangene stond :)
Streepjespak en nummer op zijn rug.
Geen gevangene. Dat was iemand die daar moest werken voor behoud van zijn bijstand.
pi_133737432
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:49 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Geen gevangene. Dat was iemand die daar moest werken voor behoud van zijn bijstand.
:')
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_133738155
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 08:57 schreef marcosta het volgende:

[..]

Op die foto rechtsonder had ik het idee dat er een gevangene stond :)
Streepjespak en nummer op zijn rug.
Het ging mij vooral om de opleiding "Kijkers" en "Brede technische en zakelijke belangen" in de functie-eisen. :')

De kledingkeuze van die kerel is dan ook wel weer opvallend, ja.
pi_133738800
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:49 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Geen gevangene. Dat was iemand die daar moest werken voor behoud van zijn bijstand.
:D

Sowieso is mij niet geheel duidelijk wat je nou in dat "hitech" bedrijf van ze moet doen. Maar ja dat heb ik vaker bij de meeste vacatures tegenwoordig en de vreemde eisen die er gesteld worden. :')
Hallon!
pi_133740052
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:49 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Geen gevangene. Dat was iemand die daar moest werken voor behoud van zijn bijstand.
hahahahaha
pi_133740999
Ik heb gisteren na een aantal weken wachten te horen gekregen dat ik niet door ga in de procedure omdat er (je raad het al) kandidaten waren die beter aansluiten...
Even bellen voor verduidelijking heeft er wel voor gezorgd dat ik mijn reiskosten voor het sollicitatiegesprek (180 km) vergoed krijg, erg netjes!
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:35:59 #40
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_133741186
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:58 schreef lyolyrc het volgende:
Ze hebben bij ASML blijkbaar zoveel personeel nodig, dat ze tegenwoordig opmerkelijke functie-eisen hebben: http://www.startpeople.nl(...)cation-bij-ASML.html
quote:
Wij bieden een dienstverband op basis van detacheren. Na 1 jaar is er de mogelijkheid overgenomen te worden door ASML.

Standplaats VELDHOVEN
Dienstverband: Vast dienstverband
Als er iets niet vast is, is het een detacheringsovereenkomst..... Dat gelieg altijd....
  Redactie Frontpage vrijdag 29 november 2013 @ 14:21:18 #41
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_133742414
Ik heb vandaag nog even gebeld met het bedrijf waar ik op gesprek ben geweest, wilde graag de inhoudelijke reden voor mijn afwijzing weten. Degene die ik moest hebben nam niet op, maar ben net teruggebeld. Uitstraling tijdens gesprek en gesprek zelf waren uitstekend, niks mis mee. Degene die het geworden is alleen beter in iets dan dat ik ben - of dat idee hadden ze in elk geval.

Het ligt dus niet aan hoe ik het deed, maar vooral aan wat ik - op dit moment - niet in huis heb. Toch jammer.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:39 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik ben juist tegengekomen dat ze vanwege de Wet bescherming persoonsgegevens je cv tegenwoordig niet meer mógen bewaren. 8)7
http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_bewaartermijnen.aspx#5
Ze gaan mijn cv wel bewaren, heb ik specifiek gevraagd voor het geval eenzelfde functie in die richting vrijkomt :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_133742445
Ik heb voor het eerst een evaluatiegesprek bij het UWV. Dat is de eerste keer dat ik dat moet doen :P Neem je cv, ID, solli-brief en nog wat mee. Ben benieuwd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:41:01 #43
238141 SevD
Boventitel
pi_133742906
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:22 schreef El_Thijs het volgende:
Ik heb voor het eerst een evaluatiegesprek bij het UWV. Dat is de eerste keer dat ik dat moet doen :P Neem je cv, ID, solli-brief en nog wat mee. Ben benieuwd.
Heb er ook 1, maandag.

Tevens zojuist bijstand aangevraagd (pfff, dat hoopte ik te kunnen voorkomen), hopelijk nog voor die tijd werk (WW stopt per 2 jan 2014). Druk blijven solliciteren dus
pi_133743422
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:41 schreef SevD het volgende:

[..]

Heb er ook 1, maandag.

Tevens zojuist bijstand aangevraagd (pfff, dat hoopte ik te kunnen voorkomen), hopelijk nog voor die tijd werk (WW stopt per 2 jan 2014). Druk blijven solliciteren dus
Same here. Hopelijk ben ik ook snel aan de bak :{

Heb ook geen idee wat ik ervan moet verwachten, van dat gesprek :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133747045
Ben sinds 3,5 jaar weer mijn cv aan het updaten. Nogal wat gedaan in die tijd :P.

Valt tegen zeg, ik had er nooit echt problemen mee maar vind het nu toch wel lastig :{. Functies waarop ik solliciteer liggen 2 a 3 stappen hoger dan mijn huidige, we zien het wel :). Misschien dat ik ergens met mijn vriendelijke lach het voordeel vd twijfel krijg :P
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:12:04 #46
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133747105
Gesprek vandaag liep goed, kan er ook binnenkort proefdraaien, enige nadeel dat er aankleeft is dat ik mijn grote passie op vrijdagavond (Xummon is Fortuna Sittard supporter) moet gaan opzeggen aangezien dit een vrijwel vaste werkdag kan worden. Hoewel werk uiteraard vele malen belangrijker is is dit toch een kleine reden om nee te zeggen. (uiteraard niet gezegd)
Het gaat me er niet om dat ik niet naar Fortuna kan, buiten het supporter zijn is dit ook een manier van mij om te ontspannen en stoom af te blazen.
Het gaat me er meer om dat ik bij deze werkgever minder vrijheden heb dan ik in het verleden heb gehad, omdat dit een klein familiebedrijf is en ik een van de weinige werknemers van buiten af ben, zit ik qua vrije dagen ook beperkt. Dinsdag is vast omdat de zaak dat dicht is, woensdag of donderdag de andere dag, afhankelijk van de drukte.
Hoewel ik aankaarte om met deze voorwaarden toch akkoord te gaan, hoefde ik niet meteen te beslissen en kreeg ik het weekend de bedenktijd. Maandag moet ik contact opnemen en wordt gekeken of en wanneer ik proef kan draaien, Uiteraard waren er ook nog andere kandidaten......
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:14:31 #47
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133747150
Trouwen van alle ellende zelfs maar eens bij kruidvat, bristol en al die zaken aan het solliciteren, zoeken ook vaak mensen voor full-time werk. Niet het meest moeilijke werk waar je een hoog diploma voor moet hebben ofzo, maar ook hier 0 reactie. Tja die hebben natuurlijk liever 18-jarige schoolverlaters......
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:16:39 #48
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133747196
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:22 schreef El_Thijs het volgende:
Ik heb voor het eerst een evaluatiegesprek bij het UWV. Dat is de eerste keer dat ik dat moet doen :P Neem je cv, ID, solli-brief en nog wat mee. Ben benieuwd.
ben in al die tijd ook maar 1x bij die sjappies moeten langsgaan.....verder nooit iets van ze vernomen....
van de week alleen effe contact opnemen met ze wat ze van plan zijn met mijn aanvraag qua bijstand...
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:51:43 #49
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_133748147
Ik heb ook bijstand aangevraagd maar bij mij regelt de gemeente van mijn woonplaats alles. Ik moet steeds naar het gemeentehuis i.p.v. naar het UWV, apart....
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:54:53 #50
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133748209
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:51 schreef dikkedaniel het volgende:
Ik heb ook bijstand aangevraagd maar bij mij regelt de gemeente van mijn woonplaats alles. Ik moet steeds naar het gemeentehuis i.p.v. naar het UWV, apart....
WWB (bijstand) = gemeente, WW en zulks = UWV
Je zal, op werk.nl na, weinig tot niet met het UWV (Werkbedrijf) te maken krijgen
pi_133748310
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:54 schreef hugecooll het volgende:

[..]

WWB (bijstand) = gemeente, WW en zulks = UWV
Je zal, op werk.nl na, weinig tot niet met het UWV (Werkbedrijf) te maken krijgen
Zelfs op werk.nl bijna niet. Ik hoef alleen mijn inschrijving te verlengen en verder heb ik niets met werk.nl te maken. UWV was alleen aan het begin toen ik een aanvraag voor WWB deed. Daarna werd het doorgestuurd naar de gemeente.
  vrijdag 29 november 2013 @ 18:04:54 #52
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_133748437
Hopen dat de gemeente een leuke tegenprestatie voor me bedenkt (schoffelen of plantsoenendienst).
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  vrijdag 29 november 2013 @ 18:55:34 #53
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133749759
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:59 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Zelfs op werk.nl bijna niet. Ik hoef alleen mijn inschrijving te verlengen en verder heb ik niets met werk.nl te maken. UWV was alleen aan het begin toen ik een aanvraag voor WWB deed. Daarna werd het doorgestuurd naar de gemeente.
Mhm, maar werk.nl is wel 100% UWV Werkbedrijf, vandaar dat ik 'm noemde
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:04 schreef dikkedaniel het volgende:
Hopen dat de gemeente een leuke tegenprestatie voor me bedenkt (schoffelen of plantsoenendienst).
Als je in Rotterdam woont zit dat wel goed
pi_133809011
Wie weet er zo een type baan waarin je nog gewoon aan de slag kunt zonder aan allerlei voorwaarden en eisen te voldoen? Ik ben dringend op zoek naar werk en zou graag iets willen vinden om mee vooruit te kunnen. Ik werk nu 2 dagen per week in de metaal en voor de rest zit ik thuis. Ik geloof dat geen enkel mens dat kan waarderen. Ik zie asbestsanering wel eens voorbij komen. Is dat wat? Vreemde ambachtelijke baantjes misschien? Overijssel hier.

[ Bericht 1% gewijzigd door Disorder op 01-12-2013 16:39:19 ]
pi_133810314
quote:
5s.gif Op zondag 1 december 2013 16:32 schreef Disorder het volgende:
Wie weet er zo een type baan waarin je nog gewoon aan de slag kunt zonder aan allerlei voorwaarden en eisen te voldoen? Ik ben dringend op zoek naar werk en zou graag iets willen vinden om mee vooruit te kunnen. Ik werk nu 2 dagen per week in de metaal en voor de rest zit ik thuis. Ik geloof dat geen enkel mens dat kan waarderen. Ik zie asbestsanering wel eens voorbij komen. Is dat wat? Vreemde ambachtelijke baantjes misschien? Overijssel hier.
Ik moet toegeven dat ik er nog niet eerder van gehoord heb. Ben uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken wat het precies inhoud. Lijkt me best leuk werk eigenlijk :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133824532
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:28 schreef Crohnjurist het volgende:
Zo net weer een brief eruit gedaan. Het duimen is weer begonnen want deze functie lijkt me wel echt héél vet!
Vrijdag hier al een afwijzing op gehad. Ze hadden zo veel sollicitaties gekregen en moesten een keuze maken. Schiet ik dus weer niks mee op :{
Nu heb ik nog één sollicitatie lopen voor juridisch secretaresse en van de week gaan we dus maar weer op zoek naar nieuwe vacatures..
pi_133825552
quote:
5s.gif Op zondag 1 december 2013 16:32 schreef Disorder het volgende:
Wie weet er zo een type baan waarin je nog gewoon aan de slag kunt zonder aan allerlei voorwaarden en eisen te voldoen? Ik ben dringend op zoek naar werk en zou graag iets willen vinden om mee vooruit te kunnen. Ik werk nu 2 dagen per week in de metaal en voor de rest zit ik thuis. Ik geloof dat geen enkel mens dat kan waarderen. Ik zie asbestsanering wel eens voorbij komen. Is dat wat? Vreemde ambachtelijke baantjes misschien? Overijssel hier.
Meestal vragen ze bij asbestsanering ervaring en bepaalde certificaten geloof ik.
pi_133825831
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:38 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Meestal vragen ze bij asbestsanering ervaring en bepaalde certificaten geloof ik.
Asbestsanering behoeft geen ervaring, vaak kun je later de certificaten halen. Vriend van mij heeft het gedaan. Het verdient matig en bet is fysiek zwaar werk. Simpel werk, maar het is iig wat.
pi_133840791
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:21 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Vrijdag hier al een afwijzing op gehad. Ze hadden zo veel sollicitaties gekregen en moesten een keuze maken. Schiet ik dus weer niks mee op :{
Nu heb ik nog één sollicitatie lopen voor juridisch secretaresse en van de week gaan we dus maar weer op zoek naar nieuwe vacatures..
Balen zeg!
  maandag 2 december 2013 @ 14:03:32 #60
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133841253
vandaag afwijzing gehad van gesprek van 2 weken terug. nu nog 1 lopen waarover ik zodadelijk moet terug bellen.
wel weer wat andere sollicitaties verstuurd
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_133841743
quote:
5s.gif Op zondag 1 december 2013 16:32 schreef Disorder het volgende:
Wie weet er zo een type baan waarin je nog gewoon aan de slag kunt zonder aan allerlei voorwaarden en eisen te voldoen? Ik ben dringend op zoek naar werk en zou graag iets willen vinden om mee vooruit te kunnen. Ik werk nu 2 dagen per week in de metaal en voor de rest zit ik thuis. Ik geloof dat geen enkel mens dat kan waarderen. Ik zie asbestsanering wel eens voorbij komen. Is dat wat? Vreemde ambachtelijke baantjes misschien? Overijssel hier.
Het schoonmaken van vakantiehuisjes vergt weinig vereisten. Of Call-center werk.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_133848444
Helaas een afwijzing binnen -O- het was de allereerste poging dus wilde er ook niet al te veel van verwachten.
  dinsdag 3 december 2013 @ 08:34:20 #63
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_133867656
50+ afwijzingen gehad. HTS Elektrotechniek. Half jaar ervaring in werkvoorbereiding.

Begin het zat te worden. Technische mensen hebben banen zat, mijn neus. :r
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_133867764
Gisteren weer een nutteloos intakegesprek gehad bij een W&S bureau, waar ik waarschijnlijk nooit meer wat van zal horen. Ze hadden in ieder geval geen vacatures voor me, maar zouden mijn cv in de gaten houden. U-huh, sure.
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:23:38 #65
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_133868352
Je weet toch inmiddels beter dat je niet meer bij zulke bureaus moet langsgaan? Ze verdrijven hun tijd gewoon met 'sollicitanten' omdat ze anders uit hun neus eten.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_133868556
Ik ben benaderd voor een baan onder mijn niveau.

Ik ben bang dat ik 'm toch maar ga proberen omdat ik al 1 jaar zoek en niets op niveau kan vinden.

Beter iets dan niets.

Toch ben ik bang voor het dalen van werkniveau men kijkt toch naar je laatste baan en als er dan een mindere titel staat kan het in je nadeel en/of voordeel werken.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 december 2013 @ 09:34:39 #67
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_133868577
Lijkt mij altijd positiever dat je wél werkt/gewerkt hebt dan dat je werkloos thuis hebt gezeten :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_133868665
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:34 schreef Etcetera het volgende:
Lijkt mij altijd positiever dat je wél werkt/gewerkt hebt dan dat je werkloos thuis hebt gezeten :)
Dat ligt er maar net aan wie je volgende solicitatie bekijkt.
Men kan ook denken het verschil tussen de huidige en nieuwe functie is zo groot dat we deze kandidaat maar even overslaan.
pi_133870378
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:23 schreef corehype het volgende:
Je weet toch inmiddels beter dat je niet meer bij zulke bureaus moet langsgaan? Ze verdrijven hun tijd gewoon met 'sollicitanten' omdat ze anders uit hun neus eten.
Het is een beetje half om half. Soms kun je er een leuke baan mee vinden en soms is het verspilde moeite. Maar ik kan het iig op mijn sollicitatieactiviteitenformulier zetten voor het UWV.
pi_133870719
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 december 2013 08:34 schreef corehype het volgende:
50+ afwijzingen gehad. HTS Elektrotechniek. Half jaar ervaring in werkvoorbereiding.

Begin het zat te worden. Technische mensen hebben banen zat, mijn neus. :r
Had ook wel verwacht dat de arbeidsmarkt voor Elektrotechniek goed zouden zijn. Weinig vacatures in die richting?
pi_133871876
Nou, krijg net te horen dat de voor de vacature eerst twee andere kandidaten worden overwogen. Ik heb al zo'n vermoeden waar dit op gaat uitdraaien.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133871897
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 08:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Gisteren weer een nutteloos intakegesprek gehad bij een W&S bureau, waar ik waarschijnlijk nooit meer wat van zal horen. Ze hadden in ieder geval geen vacatures voor me, maar zouden mijn cv in de gaten houden. U-huh, sure.
Hoor ik ook veel te vaak. Gisteren ook een recruiter aan de lijn gehad van een W&S maar ik zie er nog weinig hoop in.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133871915
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:12 schreef El_Thijs het volgende:
Nou, krijg net te horen dat de voor de vacature eerst twee andere kandidaten worden overwogen. Ik heb al zo'n vermoeden waar dit op gaat uitdraaien.
Dat is geen vermoeden. Dat is vrij helder. Je staat in elk geval niet op de eerste 2 plekken dus de kans dat jij het gaat worden is klein.
pi_133871992
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat is geen vermoeden. Dat is vrij helder. Je staat in elk geval niet op de eerste 2 plekken dus de kans dat jij het gaat worden is klein.
Snap ik ook. Ik ga er in ieder geval niet op zitten wachten en zoek lekker verder.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133872014
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:18 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Snap ik ook. Ik ga er in ieder geval niet op zitten wachten en zoek lekker verder.
Dat is dan ook precies het signal wat ze geven. Dat je er niet op moet hopen en moet gaan zitten wachten.
pi_133872056
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:18 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat is dan ook precies het signal wat ze geven. Dat je er niet op moet hopen en moet gaan zitten wachten.
Yup, helemaal gelijk. Kreeg het van de recruiter te horen die me daar had voorgesteld.

Anyway, cutting losses and moving on.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:43:44 #77
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_133872682
Misschien kunnen er wat tips om werk te vinden in de OP? Aangezien dat iedereen's doel is in dit topic (lijkt me). Bijv. goede vacature sites, sollicitatietips etc.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_133872741
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:43 schreef dikkedaniel het volgende:
Misschien kunnen er wat tips om werk te vinden in de OP? Aangezien dat iedereen's doel is in dit topic (lijkt me). Bijv. goede vacature sites, sollicitatietips etc.
Hangt er nogal vanaf wat voor werk je zoekt. Algemene tips zijn er nauwelijks.
Er lopen hier scholieren rond voor een bijbaantje, consultants en alles er tussenin.
  dinsdag 3 december 2013 @ 13:56:11 #79
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133874938
donderdag weer een gesprek *O*
en komende week een proefdag bij een ander bedrijf

er zit voortgang in de zaak
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  dinsdag 3 december 2013 @ 13:57:53 #80
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133874973
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:33 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ik ben benaderd voor een baan onder mijn niveau.

Ik ben bang dat ik 'm toch maar ga proberen omdat ik al 1 jaar zoek en niets op niveau kan vinden.

Beter iets dan niets.

Toch ben ik bang voor het dalen van werkniveau men kijkt toch naar je laatste baan en als er dan een mindere titel staat kan het in je nadeel en/of voordeel werken.
beter dan een heel leeg gat op je cv, laat wel zien dat je wilt werken
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:18:00 #81
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_133875512
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:33 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ik ben benaderd voor een baan onder mijn niveau.

Ik ben bang dat ik 'm toch maar ga proberen omdat ik al 1 jaar zoek en niets op niveau kan vinden.

Beter iets dan niets.

Toch ben ik bang voor het dalen van werkniveau men kijkt toch naar je laatste baan en als er dan een mindere titel staat kan het in je nadeel en/of voordeel werken.
Heb hetzelfde nu ook voor een jaar hoor. En nog steeds niks op mijn eigen niveau (de zorg hé :') )

Misschien dat ik maar weer een andere opleiding moet doen.

MBO ipv HBO, ziet er naar uit dat die mensen allemaal sneller een baan krijgen heb ik het idee.
pi_133875918
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:18 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Misschien dat ik maar weer een andere opleiding moet doen.

MBO ipv HBO, ziet er naar uit dat die mensen allemaal sneller een baan krijgen heb ik het idee.
Dat is dus niet zo. Ik heb MBO gedaan maar ik heb ook nog steeds geen werk, de ene na de andere afwijzing. Volgens mij maakt het op het moment niet uit welk niveau je hebt.
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:48:04 #83
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_133876314
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:18 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Heb hetzelfde nu ook voor een jaar hoor. En nog steeds niks op mijn eigen niveau (de zorg hé :') )

Misschien dat ik maar weer een andere opleiding moet doen.

MBO ipv HBO, ziet er naar uit dat die mensen allemaal sneller een baan krijgen heb ik het idee.
Jij kunt beter fulltime Youtuber worden, je hebt talent.
Jammer dat je de laatste tijd geen video's meer maakt.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_133876435
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:18 schreef RickoKun het volgende:
MBO ipv HBO, ziet er naar uit dat die mensen allemaal sneller een baan krijgen heb ik het idee.
Da's onzin hoor.
Ik heb MBO en kom ook nergens aan de bak.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_133877010
Niemand komt aan de bak, behalve als je of extreem veel geluk hebt of het perfecte cv en 20 jaar werkervaring in het vak waar je op solliciteert.
pi_133877046
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Niemand komt aan de bak, behalve als je of extreem veel geluk hebt of het perfecte cv en 20 jaar werkervaring in het vak waar je op solliciteert.
Alle vacatures waar jij en je topic genoten op worden afgewezen daar worden andere wel op aangenomen.In de meeste gevallen in elk geval.
pi_133877070
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:18 schreef Godtje het volgende:

[..]

Alle vacatures waar jij en je topic genoten op worden afgewezen daar worden andere wel op aangenomen.In de meeste gevallen in elk geval.
Bron.
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:25:00 #88
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_133877239
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:48 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Jij kunt beter fulltime Youtuber worden, je hebt talent.
Jammer dat je de laatste tijd geen video's meer maakt.
:@ komt omdat ik me niet meer echt verveel, hoewel ik geen fulltime baan heb, heb ik wel twee part time banen, nog wat kameraden en een vriendin die alle tijd opslokken ;(
pi_133878835
6 redenen waarom december perfect is om werk te vinden

Flutartikeltje, maar ach...

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2013 16:17:42 ]
pi_133878945
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:48 schreef dikkedaniel het volgende:

Jij kunt beter fulltime Youtuber worden, je hebt talent.
Jammer dat je de laatste tijd geen video's meer maakt.
Daar kan je nog best een leuk inkomen door genereren als je goed bent :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_133879093
Ik heb 't idee dat in de technische richting idd vooral de TU'ers en mbo'ers vrij snel een baan vinden en dat hbo idd tussen wal en schip valt.
Hallon!
pi_133881374
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:25 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb 't idee dat in de technische richting idd vooral de TU'ers en mbo'ers vrij snel een baan vinden en dat hbo idd tussen wal en schip valt.
Mijn indruk is juist dat technische HBO'ers sneller aan de baan komen dan TU'ers. :')
pi_133881978
quote:
Waar ze geen rekening mee houden in dat artikel is dat de meeste bedrijven druk bezig zijn met de jaarafsluiting en dat de hrm-afdeling vaak onderbezet is. Geen tijd dus voor gesprekken en het doorlopen van cv's en brieven.
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:00:58 #94
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133882088
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Niemand komt aan de bak, behalve als je of extreem veel geluk hebt of het perfecte cv en 20 jaar werkervaring in het vak waar je op solliciteert.
Of iets in een richting hebt gedaan waar niet een overdaad aan mensen voor is. Ik ben officieel nog student en ben nu gewoon fulltime aan het werk, in mijn richting.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_133882879
Volgens mij is 'n groot deel puur geluk, de recruiter heeft net 'n goeie bui ofzo. :P
Hallon!
pi_133883647
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:27 schreef BlueMage het volgende:
Volgens mij is 'n groot deel puur geluk, de recruiter heeft net 'n goeie bui ofzo. :P
Of de recruiter een goeie bui heeft maakt me niet uit. Als de werkgever dat maar heeft :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133883685
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:52 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Of de recruiter een goeie bui heeft maakt me niet uit. Als de werkgever dat maar heeft :P
Ik bedoelde zo'n recruiter/HR figuur van het bedrijf zelf. Of hoe zo'n functie tegenwoordig ook mag heten. :') :D
Hallon!
pi_133883730
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:53 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik bedoelde zo'n recruiter/HR figuur van het bedrijf zelf. Of hoe zo'n functie tegenwoordig ook mag heten. :') :D
P&O-er? :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133883786
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:54 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

P&O-er? :P
Dat zal wel, maar die bepalen vaak met kromme redenaties wie er wel of niet aangenomen wordt. :')
Hallon!
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:02:52 #100
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133884010
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:53 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik bedoelde zo'n recruiter/HR figuur van het bedrijf zelf. Of hoe zo'n functie tegenwoordig ook mag heten. :') :D
HRM-er
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:58:28 #101
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_133893651
Een mooie term die ik vaak zie staan is Data Entry medewerker. Wat moet dat allemaal betekenen dan? Het is toch gewoon data invoeren in een computer?
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_133894881
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:58 schreef dikkedaniel het volgende:
Een mooie term die ik vaak zie staan is Data Entry medewerker. Wat moet dat allemaal betekenen dan? Het is toch gewoon data invoeren in een computer?
Ja, precies dat.
Waar vind je die vacatures? Heb er wel belang bij.
Ben inmiddels aardig desperate. Heb wo en HBO (sociologie en mwd). Overweeg inmiddels belastingtelefoon, iemand daar ervaring mee?
pi_133899359
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:58 schreef dikkedaniel het volgende:
Een mooie term die ik vaak zie staan is Data Entry medewerker. Wat moet dat allemaal betekenen dan? Het is toch gewoon data invoeren in een computer?
Ja, doe dat ondertussen alweer een jaartje bij een zorgverzekeraar. Via Randstad.
Je moet er een beetje voor kunnen nadenken, snel en foutloos kunnen typen. En het is handig als je gemakkelijk codes kunt onthouden enzo.
  woensdag 4 december 2013 @ 09:54:02 #104
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_133900951
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:23 schreef Droplollie het volgende:

[..]

Ja, precies dat.
Waar vind je die vacatures? Heb er wel belang bij.
Ben inmiddels aardig desperate. Heb wo en HBO (sociologie en mwd). Overweeg inmiddels belastingtelefoon, iemand daar ervaring mee?
Niet met de telefoon, wel met de belastingdienst. En is wel prima hoor. Leuke collega's. Niet echt moeilijk werk, maar je moet vooral secuur kunnen werken. Je krijgt een interne opleiding.

Bij de beltel kun je volgens mij allerlei vragen krijgen, dus dan moet je snel kunnen schakelen.
  woensdag 4 december 2013 @ 09:55:34 #105
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_133900980
ik zat te kijken naar de achmea tilburg, maar nu er 4.000 man uitgegooid wordt kan dat plan gecanceld worden ;(
kijk maar
pi_133901738
quote:
9s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:55 schreef newguy3000 het volgende:
ik zat te kijken naar de achmea tilburg, maar nu er 4.000 man uitgegooid wordt kan dat plan gecanceld worden ;(
Precies, en begin dit jaar zag ik nog tal van vacatures van ze voorbij komen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133903097
Nou jongens, ik kan zo aan het werk volgens mij.
Kreeg eindelijk een reactie op mijn CV op een van de vacaturesites.

Geachte Heer/Mevrouw,

Wij hebben wij uw C.V. en profiel bestudeerd en wij overwegen u voor de functie.
“Allround financieel/administratief medewerker m/v” voor te dragen. De openstaande vacature betreft een functie die dient te worden uitgevoerd in het comfort van uw eigen woning. In eerste instantie betreft dit een part-time functie, dus u zult in de mogelijkheid zijn om deze functie te combineren met uw huidige activiteiten
en werkzaamheden.

L.E.K is een Internationaal bedrijf die de financiële en administratieve belangen behartigd van zijn
bestaande Internationale klanten. Onze klanten zijn actief op de Nederlandse markt maar hebben hier
geen vestiging. De belangrijkste taken van een financieel medewerker bij L.E.K bestaan uit:
- Dagelijks contact houden met klanten uit account portfolio.
- Dagelijks systeembeheer van de financiën van de bestaande klanten
- Dagelijks opstellen van klant rapportages
- De verwerking van betalingen en transacties voor klantorders.

Als u geïnteresseerd bent in deze openstaande vacature, vul dan het bijgevoegde sollicitatie formulier in, we zullen dan spoedig contact opnemen om de mogelijkheden met u te bespreken.
Binnen enkele dagen starten wij weer met een proefperiode, graag willen wij u hiervoor uitnodigen.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben omtrent deze vacature neem dan contact op via +31 (20) 894 3922 of stuur ons een email bericht.

Ik zie uw reactie graag tegemoet,

Manager Jeroen Booms
Lek Alumni BV
http:www.lek.com


Ik denk dat ik er nog heel even over nadenk. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_133903150
Kunnen autisten in een callcenter werken? Ik ken er één, maar die is niet al te handig met de telefoon. Valt zoiets te leren?
  woensdag 4 december 2013 @ 11:35:30 #109
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_133903232
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:32 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Kunnen autisten in een callcenter werken? Ik ken er één, maar die is niet al te handig met de telefoon. Valt zoiets te leren?
Natuurlijk, je geeft gewoon steeds hetzelfde praatje (dit kun je zelfs in Word typen zodat je het niet vergeet). En als je bij een klantenservice werkt hoeft het ook geen probleem te zijn. Je ziet de persoon aan de andere kant vd telefoon niet dus sociale skills hoeven minder aanwezig te zijn.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_133903263
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:35 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Natuurlijk, je geeft gewoon steeds hetzelfde praatje (dit kun je zelfs in Word typen zodat je het niet vergeet). En als je bij een klantenservice werkt hoeft het ook geen probleem te zijn. Je ziet de persoon aan de andere kant vd telefoon niet dus sociale skills hoeven minder aanwezig te zijn.
okay, dus ook voor een autist is dat nog een optie. dank
pi_133909721
Volgens mij is 'n autist er zelfs veel beter in want die gaat zich niet afvragen wat hij/zij eigenlijk aan het doen is maar gewoon standaard het riedeltje aflopen plus voelt niet de behoefte om eens even met degene aan de andere kant van de lijn een praatje te maken dus haalt de targets altijd. :P

Ik generaliseer even maar volgens mij kan je 't zo ook bekijken. ;)
Hallon!
pi_133909811
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:30 schreef Salina het volgende:
Nou jongens, ik kan zo aan het werk volgens mij.
Kreeg eindelijk een reactie op mijn CV op een van de vacaturesites.

Geachte Heer/Mevrouw,

Wij hebben wij uw C.V. en profiel bestudeerd en wij overwegen u voor de functie.
“Allround financieel/administratief medewerker m/v” voor te dragen. De openstaande vacature betreft een functie die dient te worden uitgevoerd in het comfort van uw eigen woning. In eerste instantie betreft dit een part-time functie, dus u zult in de mogelijkheid zijn om deze functie te combineren met uw huidige activiteiten
en werkzaamheden.

L.E.K is een Internationaal bedrijf die de financiële en administratieve belangen behartigd van zijn
bestaande Internationale klanten. Onze klanten zijn actief op de Nederlandse markt maar hebben hier
geen vestiging. De belangrijkste taken van een financieel medewerker bij L.E.K bestaan uit:
- Dagelijks contact houden met klanten uit account portfolio.
- Dagelijks systeembeheer van de financiën van de bestaande klanten
- Dagelijks opstellen van klant rapportages
- De verwerking van betalingen en transacties voor klantorders.

Als u geïnteresseerd bent in deze openstaande vacature, vul dan het bijgevoegde sollicitatie formulier in, we zullen dan spoedig contact opnemen om de mogelijkheden met u te bespreken.
Binnen enkele dagen starten wij weer met een proefperiode, graag willen wij u hiervoor uitnodigen.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben omtrent deze vacature neem dan contact op via +31 (20) 894 3922 of stuur ons een email bericht.

Ik zie uw reactie graag tegemoet,

Manager Jeroen Booms
Lek Alumni BV
http:www.lek.com


Ik denk dat ik er nog heel even over nadenk. ;)
Trouwens het lijkt wel een echt bedrijf te zijn dus ik zou ook even met hen contact opnemen dat ze gebruikt worden voor phishing. :)
Hallon!
  woensdag 4 december 2013 @ 15:13:28 #113
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_133909843
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:09 schreef BlueMage het volgende:
Volgens mij is 'n autist er zelfs veel beter in want die gaat zich niet afvragen wat hij/zij eigenlijk aan het doen is
Dat vragen de autisten die ik ken zich juist wel af. Die gooien me dood met verbetervoorstellen etc. :P
Ze werken wel graag volgens vaste procedures en houden niet van verrassingen/afwijkingen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_133910275
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:12 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Trouwens het lijkt wel een echt bedrijf te zijn dus ik zou ook even met hen contact opnemen dat ze gebruikt worden voor phishing. :)
Het is inderdaad een echt bedrijf waarvan de naam wordt misbruikt. L.E.K. Consulting heet het.

Ze weten er al van.
Dit staat sinds 23 uur op hun facebookpagina:

Note: An apparent scam is being operated by an individual identifying himself as Jeroen Booms. This individual is not affiliated with L.E.K. Consulting (or any of its affiliates around the world) and any communication by such individual is not from or on behalf of L.E.K. Consulting. This individual fraudulently claims to have an employment position available and claims to be affiliated with L.E.K. Consulting, but he is not, and any such communication from this individual should be disregarded. L.E.K. Consulting has also filed a complaint with regards to this scam.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_133911918
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:13 schreef Dromer het volgende:

[..]

Dat vragen de autisten die ik ken zich juist wel af. Die gooien me dood met verbetervoorstellen etc. :P
Ze werken wel graag volgens vaste procedures en houden niet van verrassingen/afwijkingen.
Ja daarom zo'n helpdesk is perfect, daar mag je absoluut niet afwijken hoe idioot de regeltjes ook zijn. :P
Hallon!
pi_133911951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:27 schreef Salina het volgende:

[..]

Het is inderdaad een echt bedrijf waarvan de naam wordt misbruikt. L.E.K. Consulting heet het.

Ze weten er al van.
Dit staat sinds 23 uur op hun facebookpagina:

Note: An apparent scam is being operated by an individual identifying himself as Jeroen Booms. This individual is not affiliated with L.E.K. Consulting (or any of its affiliates around the world) and any communication by such individual is not from or on behalf of L.E.K. Consulting. This individual fraudulently claims to have an employment position available and claims to be affiliated with L.E.K. Consulting, but he is not, and any such communication from this individual should be disregarded. L.E.K. Consulting has also filed a complaint with regards to this scam.
Criminelen die dit zo gebruiken?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133914380
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:16 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Criminelen die dit zo gebruiken?
Ja, je denkt dat je in dienst bent voor een echt bedrijf, maar ondertussen ben je aan het werk voor criminelen.
  woensdag 4 december 2013 @ 17:41:41 #118
231633 Xummon
of toch niet?
pi_133914907
En weer een sollicitatiegesprek erbij. Dinsdag naar Maastricht...
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_133916060
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:09 schreef BlueMage het volgende:
Volgens mij is 'n autist er zelfs veel beter in want die gaat zich niet afvragen wat hij/zij eigenlijk aan het doen i
Genoeg autisten die zich wél afvragen wat ze aan het doen zijn, zowel inhoudelijk als op moreel gebied.
pi_133919803
Morgen op gesprek. Hopen dat het wat oplevert.
  woensdag 4 december 2013 @ 20:56:13 #121
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_133922239
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:41 schreef Xummon het volgende:
En weer een sollicitatiegesprek erbij. Dinsdag naar Maastricht...
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:02 schreef zweefbij het volgende:
Morgen op gesprek. Hopen dat het wat oplevert.
Succes!!

Ook ik meld me hier weer, heb nog even werk maar er blijven op vijftig man straks hooguit vijf vacatures over. Ik kan ongeveer wel inschatten dat ik het qua productie niet ga redden bij die vijf en dat is waarnaar wordt gekeken.. jammer! Was wel fijn om weer bij een bekende werkgever aan het werk te zijn.

Het is nu nog erg druk maar ben wel veel aan het rondkijken. Wil toch ook meer gaan bellen ipv alleen maar brieven schrijven. Soms staan er harde eisen in een vacature maar kun je toch met werkervaring nog wat bereiken. Keeping my fingers crossed! Voor mij is de bel. telefoon ook een optie maar heb eerder al jaren in een callcenter gewerkt en het is wel een beetje klaar, moeilijk om weer die discipline in te gaan zonder enige beslisbevoegdheid of mogelijkheden. Al is dat wel wat ik doe als uiterste optie. Heb vandaag gesolliciteerd bij een midd. school op de administratie en als facilitair medewerker in de catering, da's meer een oud ding dat ik heb gedaan. Wie weet :)
pi_133922661
Ik ben al een week bezig met mijn cv updaten, hoe doen jullie dat toch :D.
Heb wel een "goede" (in de volksmond..) baan, maar ben het zo ontzettend zat aan het worden. Tijd voor wat anders! :D. Yolo! :D.
pi_133927075
Ik had gesolliciteerd bij Achmea, want dat is een halfuurtje fietsen hier vandaan, maar die staat nu op on hold.
pi_133929827
Nou, ik zat toch wel een beetje in de stress omdat ik de laatste paar keer heb geweigerd omdat de reistijd veel te veel was en nu heb ik met een beetje geluk 3 gesprekken in 1 week tijd.

1 bedrijf die me in augustus benaderde bood me toen veel te weinig en daar komen ze nu op terug, er kan nu ineens wel geld bij hehe.

Ik weet niet of hier meer icters zitten maar ik heb nu wel het vermoeden dat de markt weer iets aantrekt.
pi_133935136
Volgende week donderdag mag ik langskomen bij een detacheringsbureau voor hbo en wo-juristen. En het mooie is dat ik daarvoor door hun zelf ben benaderd via LinkedIn :D
  donderdag 5 december 2013 @ 09:29:30 #126
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_133935351
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 09:14 schreef Crohnjurist het volgende:
Volgende week donderdag mag ik langskomen bij een detacheringsbureau voor hbo en wo-juristen. En het mooie is dat ik daarvoor door hun zelf ben benaderd via LinkedIn :D
Dpa dinges? Ze willen je zeker op een of andere vacature zetten die ze niet vervuld krijgen.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_133935905
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 09:14 schreef Crohnjurist het volgende:
Volgende week donderdag mag ik langskomen bij een detacheringsbureau voor hbo en wo-juristen. En het mooie is dat ik daarvoor door hun zelf ben benaderd via LinkedIn :D
*O*
  donderdag 5 december 2013 @ 14:37:38 #128
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133944001
Gesolliciteerd op een interne vacature. Werk zelf als externe bij deze organisatie, maar manager van de afdeling had aangegeven dat het niet per definitie kansloos zou zijn voor mij om te solliciteren. Krijg ik nu net een mailtje van HR; "Helaas kan uw sollicitatie niet in behandeling worden genomen omdat de betreffende vrije werkplek bedoeld is voor medewerkers die een vast of een tijdelijk dienstverband met uitzicht op vast hebben".

Minder -O-
.
pi_133944025
quote:
13s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:37 schreef Yankee het volgende:
Gesolliciteerd op een interne vacature. Werk zelf als externe bij deze organisatie, maar manager van de afdeling had aangegeven dat het niet per definitie kansloos zou zijn voor mij om te solliciteren. Krijg ik nu net een mailtje van HR; "Helaas kan uw sollicitatie niet in behandeling worden genomen omdat de betreffende vrije werkplek bedoeld is voor medewerkers die een vast of een tijdelijk dienstverband met uitzicht op vast hebben".

Minder -O-
Laat jij je tegenhouden door zo'n HR-miep?
  donderdag 5 december 2013 @ 14:40:55 #130
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_133944103
quote:
10s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Laat jij je tegenhouden door zo'n HR-miep?
Je hebt gelijk, ga denk ik maar even die manager een mailtje sturen
.
pi_133945972
Wie weet hoe het zit met de eis van een detacheringsbureau dat je een kopie van je laatste loonstrook moet overhandigen? Ik vind dit niet jofel en ingaan tegen mijn recht op privacy.
pi_133946181
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:26 schreef Ouder1 het volgende:
Wie weet hoe het zit met de eis van een detacheringsbureau dat je een kopie van je laatste loonstrook moet overhandigen? Ik vind dit niet jofel en ingaan tegen mijn recht op privacy.
Er is geen wet die je dat verplicht. Ze mogen het vragen, maar jij mag het evengoed weigeren.
pi_133946228
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:31 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Er is geen wet die je dat verplicht. Ze mogen het vragen, maar jij mag het evengoed weigeren.
of gewoon alles onleesbaar maken wat ze niks aangaat
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_133946402
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:33 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

of gewoon alles onleesbaar maken wat ze niks aangaat
Alles onleesbaar maken behalve je naam.
pi_133946499
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:31 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Er is geen wet die je dat verplicht. Ze mogen het vragen, maar jij mag het evengoed weigeren.
En dan ben je nog langer werkloos.
pi_133947131
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 09:29 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Dpa dinges? Ze willen je zeker op een of andere vacature zetten die ze niet vervuld krijgen.
Nee gelukkig niet die, daar was ik al eerder afgewezen zonder reden ;(

Maar ik ben wel kritisch hoor bij wat ze me neerzetten, maar op dit moment ben ik het thuis zitten goed zat en zo doe ik sowieso geen ervaring op en dan wel..
pi_133948413
quote:
6s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

En dan ben je nog langer werkloos.
Ik krijg sterk de indruk dat de detacheerder wil weten hoeveel ze zelf gaan overhouden als ze Ouder1 op een bepaalde opdracht plaatsen. Een goedkopere kracht plaatsen betekent dat er meer overblijft voor de detacheerder. Dat wil niet zeggen dat degene met de beste vaardigheden geplaatst wordt.
pi_133949702
Toch ook weer een vreemd gesprek gehad met een werving&selectie bureau. Gesolliciteerd op een hoogopgeleide functie bij een klant van hun en bij hetzelfde bedrijf was er een functie als operator.

Eerste telefoongesprek van ongeveer 45 minuten. Aangegeven dat mijn voorkeur uitging naar de hoogopgeleide functie. Aangegeven wat mijn toegevoegde waarde is t.o.v. een ervaren kandidaat (want de concurrentie is vaak meer ervaren). In het gesprek gaf ze zeker 8 keer aan een erg goed gevoel bij het gesprek te hebben. De insteek lag op de HBO-functie en plan B was operator.

De volgende dag opnieuw een gesprek. Er was enige twijfel bij de detacheerder ontstaan over hoe ze me dan aan de klant zou moeten verkopen. Opnieuw aangegeven wat mijn toegevoegde waarde is. Ze heeft een heel verslag van hoe ik dan de hoogopgeleide functie zou kunnen vervullen. Opnieuw gaf ze zeker een keer of 8 aan dat ze een goed gevoel had bij het gesprek. Het gesprek duurde weer ongeveer 45 minuten.

Een kleine 2 weken gaat er vervolgens overheen vanwege hectiek bij hun en hectiek in mijn eigen prive-leven. Vervolgens bel ik weer op. Blijkt dat ze toch hebben besloten me niet voor te stellen bij de hoogopgeleide functie, maar wel als operator. Want "er was een mevrouw met meer ervaring maar die wilde het niet".

Wat ik dan persoonlijk niet goed begrijp is hoe je een kandidaat waar je een erg goed gevoel bij hebt toch niet wil voorstellen. Ik had in het eerste telefoongesprek al uitgelegd dat ik hier steeds tegenop loop. Ik zit eigenlijk te denken om ze op te bellen en te gaan graven naar opheldering. Want dat is toch vreemd.

Op zich ben ik niet echt afhankelijk van ze, want de echte werkgevers nodigen me wel uit en ik heb connecties bij de klant waar ze me willen voorstellen.
  donderdag 5 december 2013 @ 21:42:12 #139
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_133960249
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 17:06 schreef Daboman het volgende:
Toch ook weer een vreemd gesprek gehad met een werving&selectie bureau. Gesolliciteerd op een hoogopgeleide functie bij een klant van hun en bij hetzelfde bedrijf was er een functie als operator.

Eerste telefoongesprek van ongeveer 45 minuten. Aangegeven dat mijn voorkeur uitging naar de hoogopgeleide functie. Aangegeven wat mijn toegevoegde waarde is t.o.v. een ervaren kandidaat (want de concurrentie is vaak meer ervaren). In het gesprek gaf ze zeker 8 keer aan een erg goed gevoel bij het gesprek te hebben. De insteek lag op de HBO-functie en plan B was operator.

De volgende dag opnieuw een gesprek. Er was enige twijfel bij de detacheerder ontstaan over hoe ze me dan aan de klant zou moeten verkopen. Opnieuw aangegeven wat mijn toegevoegde waarde is. Ze heeft een heel verslag van hoe ik dan de hoogopgeleide functie zou kunnen vervullen. Opnieuw gaf ze zeker een keer of 8 aan dat ze een goed gevoel had bij het gesprek. Het gesprek duurde weer ongeveer 45 minuten.

Een kleine 2 weken gaat er vervolgens overheen vanwege hectiek bij hun en hectiek in mijn eigen prive-leven. Vervolgens bel ik weer op. Blijkt dat ze toch hebben besloten me niet voor te stellen bij de hoogopgeleide functie, maar wel als operator. Want "er was een mevrouw met meer ervaring maar die wilde het niet".

Wat ik dan persoonlijk niet goed begrijp is hoe je een kandidaat waar je een erg goed gevoel bij hebt toch niet wil voorstellen. Ik had in het eerste telefoongesprek al uitgelegd dat ik hier steeds tegenop loop. Ik zit eigenlijk te denken om ze op te bellen en te gaan graven naar opheldering. Want dat is toch vreemd.

Op zich ben ik niet echt afhankelijk van ze, want de echte werkgevers nodigen me wel uit en ik heb connecties bij de klant waar ze me willen voorstellen.
Dit is best wel veel voorkomend bij detacheerders en uitzendbureau's. Heb bijvoorbeeld één jaar en acht maanden ervaring bij een gemeente maar word vaak wel gebeld als ze twee jaar vragen. En dan zijn ze enthousiast maar soms word ik opeens afgeketst op: net geen twee jaar ervaring. Is vaak een smoesje of ze moeten voor een ander kiezen van hogerhand. Net als dat ze je vaak niet willen zeggen waar de functie is uit angst dat je er samen met een ander bureau met de baan vandoor gaat. Het is een raar wereldje ;)

Wat voor sector werk jij in?
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:34:35 #140
238141 SevD
Boventitel
pi_133981371
Yeah, dinsdag een gesprek. Werd gebeld door een UZB. Via hun gesolliciteerd op een functie, ze belden me vanmiddag op. Mijn CV sloot niet aan bij die specifieke functie, maar dat bedrijf waar ze voor zochten had nog meer vacatures en ze vonden mij daar wél bij passen. Fingers crossed 8-)
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:57:20 #141
123170 alors
zlata1234
pi_133982180
Ik heb ook een gesprek, eindelijk. Wel voor een bijbaan, maar goed beter dan niets, en wel enigszins relevant/op niveau en het lijkt me ook leuker dan de meeste ongeschoolde fulltime functies waar ik bij gebrek aan beter maar op solliciteer.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133982290
"Je hebt geen ervaring met survey systemen, daarom dragen we je niet voor voor de functie."

Voor functioneel ontwerper.

Jammer :{
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_133984341
Verwonderen jullie je ook over uitzendbureau's die willen dat je toezegt minstens een half jaar of een jaar op een plaatsing te blijven en je toch een uitzendcontractje aanbieden zonder opzegtermijn?
pi_133995054
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 15:26 schreef Ouder1 het volgende:
Wie weet hoe het zit met de eis van een detacheringsbureau dat je een kopie van je laatste loonstrook moet overhandigen? Ik vind dit niet jofel en ingaan tegen mijn recht op privacy.
Moet je niet op ingaan.
pi_133995329
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:46 schreef Sloggi het volgende:
Verwonderen jullie je ook over uitzendbureau's die willen dat je toezegt minstens een half jaar of een jaar op een plaatsing te blijven en je toch een uitzendcontractje aanbieden zonder opzegtermijn?
Je moet gewoon aangeven dat je heel flexibel bent :)
  vrijdag 6 december 2013 @ 20:43:51 #146
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_133995641
er zijn veel detacheer bureau's die je lokken met net vacatures om hun database zo vol mogelijk willen hebben zodat ze potenciële klanten (werkgevers) direct van sollicitanten kunnen voorzien. Daarin overdrijven er veel tot veels te veel sollicitanten aan het lijntje te houden.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  † In Memoriam † vrijdag 6 december 2013 @ 21:10:59 #147
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_133997058
Deze week drie gesprekken gehad waarvan er twee mij erg graag willen hebben en volgende week dus twee tweede gesprekken.

Ik kan kiezen. *O*
Carpe Libertatem
  vrijdag 6 december 2013 @ 21:21:15 #148
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_133997589
Waarom zetten detacherings-/uitzendbureau's bijna nooit de naam van het bedrijf erbij? Zelfs als je opbelt wat de functie inhoud zeggen ze het nog niet.
Hoe moet je dan weten waar je op solliciteert?
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_133997827
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:42 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Dit is best wel veel voorkomend bij detacheerders en uitzendbureau's. Heb bijvoorbeeld één jaar en acht maanden ervaring bij een gemeente maar word vaak wel gebeld als ze twee jaar vragen. En dan zijn ze enthousiast maar soms word ik opeens afgeketst op: net geen twee jaar ervaring. Is vaak een smoesje of ze moeten voor een ander kiezen van hogerhand. Net als dat ze je vaak niet willen zeggen waar de functie is uit angst dat je er samen met een ander bureau met de baan vandoor gaat. Het is een raar wereldje ;)

Wat voor sector werk jij in?
Ik ben hoogopgeleid voor labwerkzaamheden en werk nu als operator in de farmaceutische industrie. Op dit moment heb ik wel werk en het betaalt ook niet slecht, maar ik zou wel een baan willen die wat meer past bij een hoogopgeleide. In mijn huidige functie heb ik praktisch niets aan de opgedane kennis. Voelt een beetje zonde. Gelukkig kan ik wel bepaalde algemene vaardigheden die je opdoet bij studeren gebruiken. Je staat er niet zo bij stil, maar je leert ook presenteren, overtuigen, opzoeken en omgaan met informatie, schrijven, computerskills, etc, etc.
  vrijdag 6 december 2013 @ 21:49:10 #150
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_133998931
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:21 schreef dikkedaniel het volgende:
Waarom zetten detacherings-/uitzendbureau's bijna nooit de naam van het bedrijf erbij? Zelfs als je opbelt wat de functie inhoud zeggen ze het nog niet.
Hoe moet je dan weten waar je op solliciteert?
Omdat je anders dit soort organisaties niet meer nodig hebt, omdat je dan direct kan solliciteren. :)
Maar, gelukkig kan je vaak met een beetje speurwerk redelijk makkelijk achter de naam van een bedrijf komen.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  vrijdag 6 december 2013 @ 21:58:08 #151
164283 Luco
Buongiorno!
pi_133999382
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:25 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik ben hoogopgeleid voor labwerkzaamheden en werk nu als operator in de farmaceutische industrie. Op dit moment heb ik wel werk en het betaalt ook niet slecht, maar ik zou wel een baan willen die wat meer past bij een hoogopgeleide. In mijn huidige functie heb ik praktisch niets aan de opgedane kennis. Voelt een beetje zonde. Gelukkig kan ik wel bepaalde algemene vaardigheden die je opdoet bij studeren gebruiken. Je staat er niet zo bij stil, maar je leert ook presenteren, overtuigen, opzoeken en omgaan met informatie, schrijven, computerskills, etc, etc.
Je kan binnen dat bedrijf niet doorgroeien?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_134012104
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:58 schreef Luco het volgende:

[..]

Je kan binnen dat bedrijf niet doorgroeien?
Kan wel, maar dat gaat binnen de afdeling heel erg traag. Dan ben ik 50 eer dat ik weer op mijn "oude" niveau zit. Ik heb ook wel intern gesolliciteerd, ook bij het lab, maar tot op heden was dat nog niet met succes.

Ach ja, ik heb wel een leuk generalistenprofiel voor de farmaceutische industrie.
pi_134048460
Net weer een sollicitatie verzonden.

Baan onder mijn werk/denk niveau maar wel in de buurt en niet al te saai (hoop ik).
pi_134073220
Laten we hopen. Tegenwoordig moet je gewoon blij zijn met elke 'baan' die je losmaakt van het uitkeringsgebeuren en bijbehorende Gemeentelijke rompslomp. Daarom koester ik de mijne ook elke dag en mijn vriendin de hare ook.
pi_134084943
Ik ben net gebeld voor een tijdelijke klus (2 maanden) bij een zorginstelling in de regio Eindhoven. Dit gaat beginnen in januari. De werkzaamheden zijn geen rocket science en ik ben in ieder geval onder de pannen. De grote vraag is nu of ze wel willen omdat ik 1 dag in de week cursus doe. Ik ben benieuwd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 9 december 2013 @ 17:08:14 #156
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_134085614
Iemand nog belang bij een KCC functie in Amsterdam? Hoorde vandaag bij Start dat ze nog mensen zoeken.

http://www.startpeople.nl(...)-Nuon-Amsterdam.html
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:00:09 #157
238141 SevD
Boventitel
pi_134104036
quote:
6s.gif Op maandag 9 december 2013 09:32 schreef Iwanius het volgende:
Tegenwoordig moet je gewoon blij zijn met elke 'baan' die je losmaakt van het uitkeringsgebeuren en bijbehorende Gemeentelijke rompslomp. Daarom koester ik de mijne ook elke dag en mijn vriendin de hare ook.
Dit dus. Morgen gesprek, 't werk stelt denk ik niet zoveel voor maar ik ben dan iig van t UWV af en gelukkig 3 weken voor t einde van m'n uitkering en de stap naar de sociale dienst. :)
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:46:14 #158
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_134108800
quote:
6s.gif Op maandag 9 december 2013 09:32 schreef Iwanius het volgende:
Laten we hopen. Tegenwoordig moet je gewoon blij zijn met elke 'baan' die je losmaakt van het uitkeringsgebeuren en bijbehorende Gemeentelijke rompslomp. Daarom koester ik de mijne ook elke dag en mijn vriendin de hare ook.
Dit klopt en is ook begrijpelijk. Er zit totaal geen beweging in de arbeidsmarkt.

Ik heb net een sollicitatie gedaan waar ik een goede kans kan maken. Eerder in de tweede ronde nét niet meegenomen bij werkgever omdat ik mijn callcenterervaring niet genoeg had aangestipt, volgens detacheringsbureau. Soms toch wel fijn dat iemand even meedenkt. Is weer voor drie maanden, waarschijnlijk begin van het jaar al en ook nog op fietsafstand, dus fingers crossed!

Wat ik zelf best lastig vind is die concurrentie wvb vacatures, op mijn werk. Je moet echt heel erg oppassen dat je je niet verspreekt. Met sommige mensen deel ik wel vacatures maar dat zijn mensen die mij ook vacatures doorsturen. It's a jungle out there ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door eefje801 op 10-12-2013 10:02:56 ]
pi_134142403
Sinds aantal dagen ook in het bezit van een baan.
Betreft wel een 0-uren contract (pm-er op buitenschoolse opvang), maar goed het is iig iets.
Schijnt wel regelmatig werk te zijn, dus ben benieuwd.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_134142417
Ik heb ook al zo'n nep vacature van LEK Consulting ontvangen :')

Eigenlijk zijn het ook een stel vieze smeerlappen. Misbruik maken van werkzoekend Nederland. Bah :r
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 11 december 2013 @ 10:40:15 #161
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_134142913
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:19 schreef roos85 het volgende:
Sinds aantal dagen ook in het bezit van een baan.
Betreft wel een 0-uren contract (pm-er op buitenschoolse opvang), maar goed het is iig iets.
Schijnt wel regelmatig werk te zijn, dus ben benieuwd.
Welke regio zit je? BSO is vaak wel werk, KDV niet zo.
pi_134143888
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:19 schreef El_Thijs het volgende:
Ik heb ook al zo'n nep vacature van LEK Consulting ontvangen :')

Eigenlijk zijn het ook een stel vieze smeerlappen. Misbruik maken van werkzoekend Nederland. Bah :r
Waar kan je eigenlijk aan zien dat die vacature niet in de haak is?
pi_134144103
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:17 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waar kan je eigenlijk aan zien dat die vacature niet in de haak is?
Als ze op een sollicitatieformulier al meteen om mijn bankrekeningnummer vragen plus gerelateerde gegevens (IBAN, BIC) dan vertrouw ik het al niet.

Hier een reactie van LEK zelf:

http://www.lek.com/lek-consulting-privacy-policy

[ Bericht 12% gewijzigd door TheStigsDutchCousin op 11-12-2013 11:31:52 ]
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_134145012
Op de valreep van 2013 toch nog een sollicitatiegesprek weten te scoren!
pi_134145221
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:40 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Welke regio zit je? BSO is vaak wel werk, KDV niet zo.
Rotterdam.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_134145675
Gesprek met "werkcoach" gehad en ga waarschijnlijk gekort worden op m'n uitkering. :')
Hallon!
pi_134145807
quote:
15s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:21 schreef BlueMage het volgende:
Gesprek met "werkcoach" gehad en ga waarschijnlijk gekort worden op m'n uitkering. :')
W'rom?
  woensdag 11 december 2013 @ 12:26:07 #168
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134145812
quote:
15s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:21 schreef BlueMage het volgende:
Gesprek met "werkcoach" gehad en ga waarschijnlijk gekort worden op m'n uitkering. :')
Sowieso bezwaar indienen, lijkt mij.
pi_134145952
Als ik daadwerkelijk gekort ga worden ga ik zeer zeker bezwaar aantekenen idd. Ik sta bij alle uitzendbureaus ingeschreven maar ze verwacht gewoon meer dan 1 sollicitatie per dag van me, tsja dat gaat met deze arbeidsmarkt niet werken maar nee...ik zoek verkeerd, tientallen mensen komen bij haar bij 't bureau en die kunnen wel veel vacatures die passen vinden, die lopen iedere week bij uitzendbureaus binnen en die vinden wel werk en etc etc etc. Ben eigenlijk vooral pissig nu.

Vooral ook omdat mevrouw zelf natuurlijk niks in de aanbieding heeft qua werk. :')
Hallon!
  woensdag 11 december 2013 @ 12:35:48 #170
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134146074
quote:
15s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:31 schreef BlueMage het volgende:
Als ik daadwerkelijk gekort ga worden ga ik zeer zeker bezwaar aantekenen idd. Ik sta bij alle uitzendbureaus ingeschreven maar ze verwacht gewoon meer dan 1 sollicitatie per dag van me, tsja dat gaat met deze arbeidsmarkt niet werken maar nee...ik zoek verkeerd, tientallen mensen komen bij haar bij 't bureau en die kunnen wel veel vacatures die passen vinden, die lopen iedere week bij uitzendbureaus binnen en die vinden wel werk en etc etc etc. Ben eigenlijk vooral pissig nu.

Vooral ook omdat mevrouw zelf natuurlijk niks in de aanbieding heeft qua werk. :')
Mijn vriend kreeg als passende vacature burgemeester in één of andere plaats van z'n werkcoach. Hij is technisch afgestudeerd, duurzame energie. En hij is 28, nooit politiek actief geweest of zoiets.
pi_134146179
quote:
99s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:35 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Mijn vriend kreeg als passende vacature burgemeester in één of andere plaats van z'n werkcoach. Hij is technisch afgestudeerd, duurzame energie. En hij is 28, nooit politiek actief geweest of zoiets.
Kwam ze daar maar mee aan, zou d'r gelijk op gaan solliciteren. :D Dit is trouwens van de gemeente zelf, van de bijstand dus ik kan me wel voorstellen dat ze heel streng zijn enzo maar het slaat allemaal zo als een tang op 'n varken, maar goed ze heeft dan wel vanmiddag afspraak bij Olympia Uitzendbureau geregeld.
Hallon!
  woensdag 11 december 2013 @ 12:44:13 #172
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134146288
quote:
15s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:39 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Kwam ze daar maar mee aan, zou d'r gelijk op gaan solliciteren. :D Dit is trouwens van de gemeente zelf, van de bijstand dus ik kan me wel voorstellen dat ze heel streng zijn enzo maar het slaat allemaal zo als een tang op 'n varken, maar goed ze heeft dan wel vanmiddag afspraak bij Olympia Uitzendbureau geregeld.
Ja, hij had ook bijstand. Dat was volgens haar een voorbeeld dat er wel vacatures op niveau zijn.
pi_134146327
quote:
99s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ja, hij had ook bijstand. Dat was volgens haar een voorbeeld dat er wel vacatures op niveau zijn.
Tsja ik heb meerdere malen aangegeven dat ik graag de procestechnologie in wil, vapro wil halen en dat dat iets is wat ik écht graag wil. Nou ze heeft dus aan 'n collega doorgegeven dat "BlueMage graag met machines werkt" ja de grasmaaier ofzo zeker. :')
Hallon!
pi_134146695
quote:
99s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:35 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Mijn vriend kreeg als passende vacature burgemeester in één of andere plaats van z'n werkcoach. Hij is technisch afgestudeerd, duurzame energie. En hij is 28, nooit politiek actief geweest of zoiets.
Dat valt nog mee ik kreeg als passend werk kunstschaatser bij holiday on ice :') :') :')
pi_134146879
Vanmiddag mijn gesprek bij dat detacheringsbureau..

Ik hoop vooral dat ik niet in huilen uitbarst.. Gisteravond is mijn 6 maanden oude katje namelijk doodgereden :'(

Ik twijfel nog of ik het moet zeggen of niet. Maar ik wil wel naar dat gesprek, ten eerste is het afleiding en ten tweede wil ik gewoon ontzettend graag aan het werk!!
  woensdag 11 december 2013 @ 13:08:56 #176
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_134146984
Nou..tegen verwachting in en ondanks mondelinge toezegging dat we tot 31 december konden blijven vandaag gehoord dat we de 20ste al weg moeten.

Er is snel nog een mail gekomen dat dat ook de prognose was om in te dekken en heb eigenlijk ook geen zin om het aan te vechten, geen einddatum in fase A contract dus geen poot om op te staan.

Ga hard verder zoeken en een herleving aanvragen maar dit is geen leuk vervroegd kerstcadeau
pi_134146990
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:05 schreef Crohnjurist het volgende:
Vanmiddag mijn gesprek bij dat detacheringsbureau..

Ik hoop vooral dat ik niet in huilen uitbarst.. Gisteravond is mijn 6 maanden oude katje namelijk doodgereden :'(

Ik twijfel nog of ik het moet zeggen of niet. Maar ik wil wel naar dat gesprek, ten eerste is het afleiding en ten tweede wil ik gewoon ontzettend graag aan het werk!!
Das klote zeg… :'(
Sterkte daar mee. Afhankelijk van hoe je je vlak voor het gesprek voelt kan je altijd kijken of het toegevoegde waarde heeft om het te melden.
Aangezien het bij een detacheringsbureau is en nog niet bij een sollicitatiegesprek, kan je het best melden lijkt mij.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_134147071
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:09 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Das klote zeg… :'(
Sterkte daar mee. Afhankelijk van hoe je je vlak voor het gesprek voelt kan je altijd kijken of het toegevoegde waarde heeft om het te melden.
Aangezien het bij een detacheringsbureau is en nog niet bij een sollicitatiegesprek, kan je het best melden lijkt mij.
Dankjewel. En ja dat lijkt mij ook wel.. Inderdaad maar afwachten hoe ik me dan voel. Ik zie wel op tegen de reis erheen, alleen maar meer tijd om eraan te denken :'(
pi_134147242
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:11 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Dankjewel. En ja dat lijkt mij ook wel.. Inderdaad maar afwachten hoe ik me dan voel. Ik zie wel op tegen de reis erheen, alleen maar meer tijd om eraan te denken :'(
Hoe vervelend het prive ook is dit zou je toch voldoende opzij moeten kunnen zetten voor een uurtje om te kunnen functioneren. Dat zal je op je werk ook wel eens moeten. Succes in elk geval.
Probeer te focussen op je gesprek. Neem hem in je hoofd door.

De standard vragen kan jeredelijk voorbereiden.

Wie ben je? Wat heb je tot nu toe gedaan? Zwakke en sterke punten, etc
pi_134147592
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:59 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Dat valt nog mee ik kreeg als passend werk kunstschaatser bij holiday on ice :') :') :')
_O-

Beweeg je zo sierlijk? :D
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_134147837
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:26 schreef roos85 het volgende:

[..]

_O-

Beweeg je zo sierlijk? :D
Helaas beschik ik over de lenigheid van gewapend beton dus ik ben niet door de selectie heengekomen ;( weer een droom in duigen :'(
pi_134148907
quote:
15s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:31 schreef BlueMage het volgende:
Als ik daadwerkelijk gekort ga worden ga ik zeer zeker bezwaar aantekenen idd. Ik sta bij alle uitzendbureaus ingeschreven maar ze verwacht gewoon meer dan 1 sollicitatie per dag van me, tsja dat gaat met deze arbeidsmarkt niet werken maar nee...ik zoek verkeerd, tientallen mensen komen bij haar bij 't bureau en die kunnen wel veel vacatures die passen vinden, die lopen iedere week bij uitzendbureaus binnen en die vinden wel werk en etc etc etc. Ben eigenlijk vooral pissig nu.

Vooral ook omdat mevrouw zelf natuurlijk niks in de aanbieding heeft qua werk. :')
Sorry, maar een paar sollicitatie-activiteiten per dag is toch niet zo moeilijk? Volgens het UWV is al het werk passend, dus je kunt overal op reageren. Of je die baan ook krijgt is een ander verhaal, maar het gaat erom dat je het doet. En hoe lang ben je er nou mee bezig? Uurtje per dag??

Toen ik in de bijstand zat twee jaar geleden moest ik 20 sollicitaties per week doen. En terecht.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 december 2013 @ 14:21:41 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134149504
Nog 2 weken en dan fulltime aan het werk *O*. En gisteren gehoord dat er bezuinigingsronden aankomen -O- .

Ik hou m'n CV nog maar even paraat. Heb er niet zoveel vertrouwen in dat ik in de zomer een 3e verlenging krijg.
  woensdag 11 december 2013 @ 14:28:24 #184
231633 Xummon
of toch niet?
pi_134149728
gister solliciatiegesprek gehad, helaas was ik wel al paar dagen flink verkouden wat zich sinds gistermorgen om begon te zetten in een griep. toch maar gewoon gegaan, hierdoor wel laten zien dat ik bereidt ben om dus echt voor een baan te gaan. alleen doordat ik me niet helemaal jovelvoelde wel het gevoel dat ik niet vol heb kunnen overtuigen
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_134150093
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:28 schreef Xummon het volgende:
gister solliciatiegesprek gehad, helaas was ik wel al paar dagen flink verkouden wat zich sinds gistermorgen om begon te zetten in een griep. toch maar gewoon gegaan, hierdoor wel laten zien dat ik bereidt ben om dus echt voor een baan te gaan. alleen doordat ik me niet helemaal jovelvoelde wel het gevoel dat ik niet vol heb kunnen overtuigen
Ik had hetzelfde. Maar bij mij ging het anders. Ik had er een goed gevoel over, en terecht.
ik heb de baan *O* *O* *O*
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_134150516
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:07 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Sorry, maar een paar sollicitatie-activiteiten per dag is toch niet zo moeilijk? Volgens het UWV is al het werk passend, dus je kunt overal op reageren. Of je die baan ook krijgt is een ander verhaal, maar het gaat erom dat je het doet. En hoe lang ben je er nou mee bezig? Uurtje per dag??

Toen ik in de bijstand zat twee jaar geleden moest ik 20 sollicitaties per week doen. En terecht.
Het boeit haar dus wel waarop ik solliciteer en ja in mijn regio is 20 sollicitaties per week niet mogelijk.
Hallon!
pi_134152166
Als je in de WWB zit moet je ook buiten je regio solliciteren.
pi_134152619
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:36 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je in de WWB zit moet je ook buiten je regio solliciteren.
Maar het moet wel haalbaar zijn qua vervoer. In mijn regio zijn ook niet genoeg vacatures. Ik zoek vaak genoeg op vacatures in Groningen, Utrecht, Drenthe, Gelderland. Ik woon zelf in Overijssel. Maar ik ga niet verder naar het westen of het zuiden want dat is gewoon niet haalbaar met het openbaar vervoer. Aan 20 sollicitaties per week kom ik dan ook niet. Meestal is het tussen de 7 en de 15 sollicitaties per week. Maar dat verschilt ook per week.
pi_134152826
Leuk dat mijn topic nog steeds loopt, ik werk in maart alweer 3 jaar bij hetzelfde bedrijf, moest er wel 220 kilometer voor verhuizen, maar je moet er iets voor over hebben.

Good luck all! :)
pi_134152889
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:15 schreef Godtje het volgende:

[..]

Hoe vervelend het prive ook is dit zou je toch voldoende opzij moeten kunnen zetten voor een uurtje om te kunnen functioneren. Dat zal je op je werk ook wel eens moeten. Succes in elk geval.
Probeer te focussen op je gesprek. Neem hem in je hoofd door.

De standard vragen kan jeredelijk voorbereiden.

Wie ben je? Wat heb je tot nu toe gedaan? Zwakke en sterke punten, etc
Je hebt gelijk! Ik heb het van me af gezet en daardoor een heel prettig gesprek gehad! Het was bij een detacheringsbureau dus heb niet gelijk een baan, maar ze lieten tijdens het gesprek al merken dat ze erg te spreken waren over mij! Als ze een project krijgen waar ik bij pas dan nemen ze contact met me op. Echt een goed gevoel erover :)
pi_134153104
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:48 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Maar het moet wel haalbaar zijn qua vervoer. In mijn regio zijn ook niet genoeg vacatures. Ik zoek vaak genoeg op vacatures in Groningen, Utrecht, Drenthe, Gelderland. Ik woon zelf in Overijssel. Maar ik ga niet verder naar het westen of het zuiden want dat is gewoon niet haalbaar met het openbaar vervoer. Aan 20 sollicitaties per week kom ik dan ook niet. Meestal is het tussen de 7 en de 15 sollicitaties per week. Maar dat verschilt ook per week.
Jawel, maar een sollicitatie is wat anders dan een sollicitatie-activiteit. De tweede is veel breder (informeren bij een bedrijf of uzb, inschrijven, open sollicitatie, etc) en dat geldt ook.
pi_134153216
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:54 schreef JDx het volgende:
Leuk dat mijn topic nog steeds loopt, ik werk in maart alweer 3 jaar bij hetzelfde bedrijf, moest er wel 220 kilometer voor verhuizen, maar je moet er iets voor over hebben.

Good luck all! :)
Jouw topic?

Edit: ik zie het al. :P

quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Nog 2 weken en dan fulltime aan het werk *O*. En gisteren gehoord dat er bezuinigingsronden aankomen -O- .

Ik hou m'n CV nog maar even paraat. Heb er niet zoveel vertrouwen in dat ik in de zomer een 3e verlenging krijg.
Dat zouden ze eigenlijk niet kunnen maken naar je. Je hebt tenslotte andere banen afgeketst om deze te kunnen behouden. Ik zou me toch wel flink genaaid voelen als ze dan zouden aankomen met ontslag ivm bezuinigingen.
  woensdag 11 december 2013 @ 16:27:26 #193
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_134153904
Hou vol werkzoekenden ... ! Na maandenlang solliciteren had ik eind-oktober ook zoiets van "flikker maar een eind op ook", maar ineens kwam de ommekeer en werk nu deeltijd bij een overheidsinstelling in nota bene Midden-Limburg, daarbij ook nog 5 tot 10 uur p/w bij de post. Totaal 30 uur per week. Had liever meer richting de 40 uur gezeten, maar het is genoeg om de afbrokkeling van mijn bankrekening weer om te zetten in een (lichte) groei. Vanwege het DHL-fiasco afgelopen zomer vreesde ik de eerste twee weken nog voor een vroegtijdig einde van de werkbetrekking vanwege gepruts mijnerzijds ofzo, maar het loopt echter allemaal zonder problemen van betekenis.

Een maat van me was tot april dit jaar maar liefst 13 maanden achtereen volledig werkloos, maar na ook een lange 'sollicitatie-strijd' heeft ie nu ook een werkplek gevonden. Moge jullie spoedig ook in de prijzen vallen ... !
pi_134154028
Ok eventjes voor de duidelijkheid: ik heb geen rijbewijs en dus geen auto, veel dingen buiten de regio zouden daarom dus ook verhuizen betekenen voor mij. ...en ze bedoelde sollicitatie, bij 'n uitzendbureau binnen lopen telt niet.
Hallon!
pi_134154251
Vandaag maar eens bij de gemeente een afspraak gemaakt. Eens kijken wat zij kunnen betekenen. Ik had vernomen van een kennis dat ie werk aangeboden kreeg (wel niet zijn vakgebied) namelijk als lasser.

Ik heb wel gemerkt dat de mensen die bij de gemeente werken een stuk onvriendelijker zijn dan voorheen. Ze zijn zeer kortaf en als je zegt "ik heb een volle maand gewerkt" lachen ze je uit. De beveiliger heeft mijn naam trouwens fout gespeld op de afsprakenkaart terwijl hij mijn ID-kaart in de handen had. Het voorspeldt dus weinig goeds.
pi_134154298
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:37 schreef ManianMan het volgende:
De beveiliger heeft mijn naam trouwens fout gespeld op de afsprakenkaart terwijl hij mijn ID-kaart in de handen had. Het voorspeldt dus weinig goeds.
Hier moest ik een beetje om lachen.
pi_134154390
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hier moest ik een beetje om lachen.
Ik heb zeker een spelfout gemaakt :p maar kom op je kunt toch wel een naam goed overschrijven? :D
pi_134154449
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:31 schreef BlueMage het volgende:
Ok eventjes voor de duidelijkheid: ik heb geen rijbewijs en dus geen auto, veel dingen buiten de regio zouden daarom dus ook verhuizen betekenen voor mij. ...en ze bedoelde sollicitatie, bij 'n uitzendbureau binnen lopen telt niet.
We hebben ook nog zoiets als het OV?

Daarbij vind ik klagen over 5 sollicitaties per week redelijk onacceptabel.
pi_134154500
In Vapro/procestechnologie heb ik me ook verdiept en het komt volgens mij op het volgende neer.

Heb je geen vapro, krijg je geen baan en heb je geen baan, kun je geen Vapro doen.

Hierop zijn wel een aantal uitzonderingen, bijvoorbeeld leer-werktraject bij een werkgever (momenteel redelijk moeilijk om in aanmerking voor te komen) of via bijvoorbeeld een uitzendorganisatie als SWA weet van werken. Bij Vapro zelf zijn ze niet enthousiast om je te helpen, wanneer je niet werkzaam bent in de procesindustrie, dan is zelfstudie of via bijvoorbeeld Technicom (duur!) nog een mogelijkheid om het theoretische gedeelte te halen.

Wat ik zou adviseren om toch bezig te blijven, kijk op Dirksen opleidingen of het ROVC voor een technische studie (redelijk betaalbaar), begin hieraan wat tevens goed is om je gedachte te verzetten en reageer op techniek vacatures voor starters.

quote:
Tsja ik heb meerdere malen aangegeven dat ik graag de procestechnologie in wil, vapro wil halen en dat dat iets is wat ik écht graag wil. Nou ze heeft dus aan 'n collega doorgegeven dat "BlueMage graag met machines werkt" ja de grasmaaier ofzo zeker.
pi_134154562
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:42 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

We hebben ook nog zoiets als het OV?

Daarbij vind ik klagen over 5 sollicitaties per week redelijk onacceptabel.
OV is niet altijd acceptabel. Een goede nachrust is ook nodig en vaak liggen bedrijven in industrieterreinen buiten de stad ver buiten het openbaar vervoer.
pi_134154828
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:39 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik had hetzelfde. Maar bij mij ging het anders. Ik had er een goed gevoel over, en terecht.
ik heb de baan *O* *O* *O*
Gefeliciteerd! Blijkbaar is het vrij plotseling, want je was een week geleden nog niet zo positief over je kansen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:52 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Da's onzin hoor.
Ik heb MBO en kom ook nergens aan de bak.
pi_134155090
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:42 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

We hebben ook nog zoiets als het OV?

Daarbij vind ik klagen over 5 sollicitaties per week redelijk onacceptabel.
Ik doe meer als 5 sollicitaties per week, ik heb 't over 5 sollicitaties per dag en ja het OV kan idd een oplossing zijn maar je hebt bij sommige bedrijven in mijn branche toch een probleem omdat ze slecht met het OV bereikbaar zijn.
Hallon!
pi_134155143
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:43 schreef Adrie072 het volgende:
In Vapro/procestechnologie heb ik me ook verdiept en het komt volgens mij op het volgende neer.

Heb je geen vapro, krijg je geen baan en heb je geen baan, kun je geen Vapro doen.

Hierop zijn wel een aantal uitzonderingen, bijvoorbeeld leer-werktraject bij een werkgever (momenteel redelijk moeilijk om in aanmerking voor te komen) of via bijvoorbeeld een uitzendorganisatie als SWA weet van werken. Bij Vapro zelf zijn ze niet enthousiast om je te helpen, wanneer je niet werkzaam bent in de procesindustrie, dan is zelfstudie of via bijvoorbeeld Technicom (duur!) nog een mogelijkheid om het theoretische gedeelte te halen.

Wat ik zou adviseren om toch bezig te blijven, kijk op Dirksen opleidingen of het ROVC voor een technische studie (redelijk betaalbaar), begin hieraan wat tevens goed is om je gedachte te verzetten en reageer op techniek vacatures voor starters.

[..]

Arcuscollege biedt ook een werk/leertraject aan, heb ze al tijden geleden gemaild (ik zit in de regio Limburg) maar weinig van teruggehoord, ik ga er nog wel achteraan maar hou ook deze namen zeker in gedachte. :)
Hallon!
pi_134155365
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:00 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Arcuscollege biedt ook een werk/leertraject aan, heb ze al tijden geleden gemaild (ik zit in de regio Limburg) maar weinig van teruggehoord, ik ga er nog wel achteraan maar hou ook deze namen zeker in gedachte. :)
Ik ben bij Arcus college geweest ook bij de opendag ik was helemaal om alleen moet je de opleiding terugbetalen na het behalen van de diploma ook mag je geen jaar blijven zitten. Daarom ben ik afgetaaid.
pi_134155425
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:08 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik ben bij Arcus college geweest ook bij de opendag ik was helemaal om alleen moet je de opleiding terugbetalen na het behalen van de diploma ook mag je geen jaar blijven zitten. Daarom ben ik afgetaaid.
Ja ik ga in februari naar de open dag, ik heb 'n half jaar hts gedaan dus ik denk dat dit niet zo'n probleem gaat worden maar ja we zullen zien. :)
Hallon!
pi_134155709
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:58 schreef BlueMage het volgende:

Ik doe meer als 5 sollicitaties per week, ik heb 't over 5 sollicitaties per dag en ja het OV kan idd een oplossing zijn maar je hebt bij sommige bedrijven in mijn branche toch een probleem omdat ze slecht met het OV bereikbaar zijn.
Ik hoop niet dat je naar die werkcoach ook zo negatief doet, je ziet echt overal beren op de weg hè :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_134155742
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:58 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik doe meer als 5 sollicitaties per week, ik heb 't over 5 sollicitaties per dag en ja het OV kan idd een oplossing zijn maar je hebt bij sommige bedrijven in mijn branche toch een probleem omdat ze slecht met het OV bereikbaar zijn.
Heb je WW of WWB? Bij de tweede is nl. elk werk passend en hoef je ook niet gericht te solliciteren, maar moet je alles aanpakken, wat het vacature-aanbod ook gelijk een stuk breder maakt.
pi_134156232
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je naar die werkcoach ook zo negatief doet, je ziet echt overal beren op de weg hè :o
Ach flikker toch op. Ik ga hier niet meer posten. Je spreekt hier met iemand die 40 km heen en terug heeft gefietst voor 'n baantje op oproepbasis maar nee ik zie overal beren op de weg.

We spreken mekaar nog wel als je door je werkcoach op je uiterlijk wordt aangevallen.

De groeten, hier heb ik geen zin meer in.
Hallon!
pi_134157045
Houdoe.
pi_134158087
Vandaag ook weer een balletje opgeworpen bij een bedrijf waarvan ik het bestaan niet wist, maar volgens mij heb ik wel een ideaal profiel om daar te werken.

Blijft toch lastig. Ik zit nu bijna 2 jaar bij dezelfde werkgever, maar er zijn in oktober bezuinigingen aangekondigd. Het eerste kwartaal van 2014 wordt duidelijk of er mensen uit moeten. En op 1 april eindigt mijn contract. De vooruitzichten zijn gunstig en ook de supervisors willen me waarschijnlijk niet kwijt, maar als ze op hoger niveau toch willen bezuinigen zit ik op de voorste stoel. Vandaar dat ik toch maar voorzichtig hier en daar een balletje begin op te werpen.

En het was zo fijn om zo'n lange tijd geen werk te hoeven zoeken -O-
pi_134161941
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:42 schreef Daboman het volgende:
Vandaag ook weer een balletje opgeworpen bij een bedrijf waarvan ik het bestaan niet wist, maar volgens mij heb ik wel een ideaal profiel om daar te werken.

Blijft toch lastig. Ik zit nu bijna 2 jaar bij dezelfde werkgever, maar er zijn in oktober bezuinigingen aangekondigd. Het eerste kwartaal van 2014 wordt duidelijk of er mensen uit moeten. En op 1 april eindigt mijn contract. De vooruitzichten zijn gunstig en ook de supervisors willen me waarschijnlijk niet kwijt, maar als ze op hoger niveau toch willen bezuinigen zit ik op de voorste stoel. Vandaar dat ik toch maar voorzichtig hier en daar een balletje begin op te werpen.

En het was zo fijn om zo'n lange tijd geen werk te hoeven zoeken -O-
Mja, en Q1 eindigt op 31 maart 2014. Zoals je al zegt zou ik er niet vanuit gaan dat je kunt blijven. Als ze van hogerop iets besluiten dan is zoiets lastig om te weerspreken. Maar goed, het is nog geen maart 2014. Kan nog van alles gebeuren!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 december 2013 @ 20:57:33 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134163856
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:06 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Jouw topic?

Edit: ik zie het al. :P

[..]

Dat zouden ze eigenlijk niet kunnen maken naar je. Je hebt tenslotte andere banen afgeketst om deze te kunnen behouden. Ik zou me toch wel flink genaaid voelen als ze dan zouden aankomen met ontslag ivm bezuinigingen.
Nou ja, contract loopt in Juli gewoon af. Banen die ik heb laten schieten boden ongeveer even lang baangarantie. Maar goed, denk wel dat er nog eenmaal een verlenging inzit tot in ieder geval eind 2014. Vanaf begin 2015 wordt het weer lastig denk ik.
pi_134179472
Sorry...ik liet me even gaan. :@ Morgen (uh vandaag) sollicitatiegesprek in Roermond, trouwens.

...en ik hoop dat je nog even mag blijven, Swets, bezuinigingen doe je helaas niks aan, jij werkte toch voor 'n onderwijsinstelling?
Hallon!
pi_134187010
Waarschijnlijk werk *O*

Wordt, als 't goed is, vandaag of morgen gebeld (anders bel ik morgen zelf even) over wanneer ik kan beginnen. ^O^
pi_134187094
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 03:36 schreef BlueMage het volgende:
Sorry...ik liet me even gaan. :@ Morgen (uh vandaag) sollicitatiegesprek in Roermond, trouwens.

...en ik hoop dat je nog even mag blijven, Swets, bezuinigingen doe je helaas niks aan, jij werkte toch voor 'n onderwijsinstelling?
Waar? :o Ik heb vandaag alle sites afgezocht voor een passende vacature en niks kunnen vinden :') Ik moet echt ergens solliciteren deze week. Volgende week heb ik namelijk een gesprek bij de gemeente :')
pi_134191523
Ik meld me ook maar hier even, net 1.5 uur zitten wachten om te horen dat ik eigenlijk toch niet in aanmerking kom voor bijstand terwijl er eerst gezegd werd van wel (werd gegooid op miscommunicatie) omdat mijn vriendin 1350 netto verdient. Desondanks heb ik wel rekeningen zelf die betaald moeten worden gewoon en komen we al net rond dankzij haar.
Ik ga dus maar verder met volop solliciteren in de hoop dat 1 van de weinige reacties een keer iets anders als antwoord heeft dan dat ik niet aan de eisen voldoe/ niet in het profiel pas of er weer eens geschiktere kandidaten waren.
pi_134207279
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:35 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Waar? :o Ik heb vandaag alle sites afgezocht voor een passende vacature en niks kunnen vinden :') Ik moet echt ergens solliciteren deze week. Volgende week heb ik namelijk een gesprek bij de gemeente :')
DM gestuurd.

Vandaag ironisch genoeg druk bezig geweest met solliciteren, ging op zich best goed bij de diverse uitzendbureaus, tsja er is gewoon weinig werk. ;(
Hallon!
pi_134207695
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:03 schreef BlueMage het volgende:

[..]

DM gestuurd.

Vandaag ironisch genoeg druk bezig geweest met solliciteren, ging op zich best goed bij de diverse uitzendbureaus, tsja er is gewoon weinig werk. ;(
Thanks maar helaas heb ik geen technische opleiding. En idd. heb vandaag voor het eerst een lege pagina gespot in mijn regio dat is toch wel het dieptepunt
pi_134208147
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:12 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Thanks maar helaas heb ik geen technische opleiding. En idd. heb vandaag voor het eerst een lege pagina gespot in mijn regio dat is toch wel het dieptepunt
Dit was meer 't productiewerk, kijk maar eens op hun site, je weet maar nooit. :)
Hallon!
  donderdag 12 december 2013 @ 23:16:28 #220
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_134211124
Misschien moeten jullie een intecedent ketsen. Dan krijg je sneller werk.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_134211269
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:16 schreef dikkedaniel het volgende:
Misschien moeten jullie een intecedent ketsen. Dan krijg je sneller werk.
Misschien moet jij even normaal zijn. Niet iedereen is vrijgezellig.
pi_134211402
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 23:16 schreef dikkedaniel het volgende:
Misschien moeten jullie een intecedent ketsen. Dan krijg je sneller werk.
Jij spreekt uit ervaring natuurlijk.
Hallon!
  vrijdag 13 december 2013 @ 07:18:25 #223
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134214983
Voor het eerst in tijden weer eens een sollicitatie de deur uit vandaag. Ik heb wel werk op het moment, via een uitzendbureau. Maar dat is absoluut niet op niveau of in de richting van mijn studie.

Ik heb Nederlands gestudeerd en nu zoeken ze bij de Tweede Kamer een redacteur. Verslagen maken van zittingen. Lijkt me echt superleuk, dus ik hoop dat ik dat goed heb overgebracht in m'n brief.
pi_134215566
Eergisteren weer een gesprek gehad. In Amsterdam (dik uur reizen buiten de spits). Kreeg ik te horen dat er meer dan 400 sollicitanten op die functie waren afgekomen. Dat is toch gekkenwerk. Waar hebben we het dan nog over? Maar.. een goed gesprek. Kreeg ook een positieve terugkoppeling: Ik was open, een prettige, onderhoudende gesprekspartner.

Maar.. 400 kandidaten dus en een hele riedel op gesprek (zo'n 20 uitgenodigd). Het is een W&S bureau en ze zei gelijk dat het heel moeilijk was in de branche. Of ik een kans maak? Mmm.. Ben jaren officemanager geweest, ik heb een ruime ervaring in het onderwijs.. dus.. wellicht.

Maar ik zit er dus een beetje doorheen. In mijn blok van 20 huizen zijn er al 5 werkeloos (koophuizen), dat is 1 op de 4. Sprak een buurvrouw van het blok achter mij.. ook zij werkeloos.. en in haar blok hetzelfde..
Dus ik heb maar een drastische stap gemaakt. Ik heb hulp nodig. Van het UWV krijg je dat niet dus een jobhunter benaderd. Kost me mijn hele spaargeld.. maar vergroot de kans op werk wel. Ik ben benieuwd en zal jullie op de hoogte houden, als daar interesse voor is.

Vriendlief was een avondje bij zijn vrienden geweest. Kwam terug met het verhaal dat zij dachten dat ik een relatie met hem had voor het geld. Ik was flabbergasted. "Een oudere vrouw" hadden ze gezegd.. Hij heeft ze gelukkig uit de brand geholpen maar dat er door 'jongeren' nu zo tegen vrouwen van middelbare leeftijd aan wordt gekeken zegt al heel veel. :'(
pi_134216131
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 08:40 schreef Ouder1 het volgende:
Eergisteren weer een gesprek gehad. In Amsterdam (dik uur reizen buiten de spits). Kreeg ik te horen dat er meer dan 400 sollicitanten op die functie waren afgekomen. Dat is toch gekkenwerk. Waar hebben we het dan nog over? Maar.. een goed gesprek. Kreeg ook een positieve terugkoppeling: Ik was open, een prettige, onderhoudende gesprekspartner.

Maar.. 400 kandidaten dus en een hele riedel op gesprek (zo'n 20 uitgenodigd). Het is een W&S bureau en ze zei gelijk dat het heel moeilijk was in de branche. Of ik een kans maak? Mmm.. Ben jaren officemanager geweest, ik heb een ruime ervaring in het onderwijs.. dus.. wellicht.

Maar ik zit er dus een beetje doorheen. In mijn blok van 20 huizen zijn er al 5 werkeloos (koophuizen), dat is 1 op de 4. Sprak een buurvrouw van het blok achter mij.. ook zij werkeloos.. en in haar blok hetzelfde..
Dus ik heb maar een drastische stap gemaakt. Ik heb hulp nodig. Van het UWV krijg je dat niet dus een jobhunter benaderd. Kost me mijn hele spaargeld.. maar vergroot de kans op werk wel. Ik ben benieuwd en zal jullie op de hoogte houden, als daar interesse voor is.

Vriendlief was een avondje bij zijn vrienden geweest. Kwam terug met het verhaal dat zij dachten dat ik een relatie met hem had voor het geld. Ik was flabbergasted. "Een oudere vrouw" hadden ze gezegd.. Hij heeft ze gelukkig uit de brand geholpen maar dat er door 'jongeren' nu zo tegen vrouwen van middelbare leeftijd aan wordt gekeken zegt al heel veel. :'(
De laatste tijd zie ik ook meer groei in de werklozen. Het is over en uit, het worden er steeds meer.
pi_134216172
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:19 schreef ManianMan het volgende:

[..]

De laatste tijd zie ik ook meer groei in de werklozen. Het is over en uit, het worden er steeds meer.
Volgens de berekeningen van het CBS (geloof ik) gaat het beleid van het huidige kabinet in 2040 (!!!!) voor meer werkgelegenheid zorgen.

Ondertussen gaan de grenzen voor werkzoekenden uit de rest van Europa wijd open en is er nog steeds geen sluitende wetgeving en controle om er voor te zorgen dat deze arbeidsmigranten de Nederlandse werknemer niet verdringen doordat ze de werkgever minder kosten.
pi_134216635
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Volgens de berekeningen van het CBS (geloof ik) gaat het beleid van het huidige kabinet in 2040 (!!!!) voor meer werkgelegenheid zorgen.

Ondertussen gaan de grenzen voor werkzoekenden uit de rest van Europa wijd open en is er nog steeds geen sluitende wetgeving en controle om er voor te zorgen dat deze arbeidsmigranten de Nederlandse werknemer niet verdringen doordat ze de werkgever minder kosten.
Er worden al plannen gemaakt om die arbeidsmigranten door robots te vervangen. Er onstaat dan nog meer macht voor de top. Degene die nu kelderen gaan de sloppen in.
pi_134216897
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 09:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Volgens de berekeningen van het CBS (geloof ik) gaat het beleid van het huidige kabinet in 2040 (!!!!) voor meer werkgelegenheid zorgen.

Ondertussen gaan de grenzen voor werkzoekenden uit de rest van Europa wijd open en is er nog steeds geen sluitende wetgeving en controle om er voor te zorgen dat deze arbeidsmigranten de Nederlandse werknemer niet verdringen doordat ze de werkgever minder kosten.
De overheid schept geen banen, dat doen bedrijven. Staar je daar dus niet op blind.
pi_134217015
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De overheid schept geen banen, dat doen bedrijven. Staar je daar dus niet op blind.
En die bedrijven willen steeds meer winst en melken de werklui die echt wat doen steeds meer uit. Ze willen allemaal hun dure villa en auto behouden kosten wat kost. Het zal hun een reet roesten hoe wij leven. Door robots in te zetten gaan ze nog meer besparen.
  vrijdag 13 december 2013 @ 17:05:22 #230
231633 Xummon
of toch niet?
pi_134230421
helaas zijn mijn gesprekken op nix uitgelopen, met de feestdagen voor de boeg zal het ook zo snel nix worden, veel bedrijven zijn toch dicht.
maar hopen dat 2014 meer geluk brengt
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_134232369
Zojuist een erg prettig gesprek gehad. Ik ben wel positief. Helaas moet ik tot januari 2014 wachten op de uitslag, maar het is al uitzonderlijk dat er nog bedrijven zijn die gesprekken voeren zo vlak voor de feestdagen. We wachten dus geduldig af. Als ik aangenomen word dan kom ik direct in dienst bij het bedrijf voor een jaar. :)
pi_134233189
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 17:05 schreef Xummon het volgende:
helaas zijn mijn gesprekken op nix uitgelopen, met de feestdagen voor de boeg zal het ook zo snel nix worden, veel bedrijven zijn toch dicht.
maar hopen dat 2014 meer geluk brengt
Dat hoop ik ook. Voor jou, de andere werkzoekende en voor mezelf.

Ik heb vandaag 2 brieven de deur uitgedaan en komende maandag 2 kennismakingsgesprekken met detacheringbureau 's en voor de rest van de maand neem ik vakantie. Ff rustig aan en in 2014 weer volop zoeken.
  vrijdag 13 december 2013 @ 21:39:16 #233
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_134242393
quote:
8s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:34 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ach flikker toch op. Ik ga hier niet meer posten. Je spreekt hier met iemand die 40 km heen en terug heeft gefietst voor 'n baantje op oproepbasis maar nee ik zie overal beren op de weg.

We spreken mekaar nog wel als je door je werkcoach op je uiterlijk wordt aangevallen.

De groeten, hier heb ik geen zin meer in.
Wat zei ze dan? Want opzich kan ik daar ooit nog wel eens inkomen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_134250422
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:39 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Wat zei ze dan? Want opzich kan ik daar ooit nog wel eens inkomen.
Ik had (heb nog steeds maar is wat minder) 'n koortslip. :') :@ Kan ik toch echt niet heel veel aan doen, ziet er wel stom uit, tsja. Liever was ik ook niet op sollicitatiegesprek gegaan de dag erna maar heb 't toch gedaan en is op zich nog wel positief verlopen ook nog. Kreeg vandaag ook weer 'n telefoontje over 'n functie deels administratief medewerker deels gewoon echt in de fabriek productiewerk/orderpicken doen waar ik eigenlijk niet helemaal de juiste vooropleiding/achtergrond voor heb maar ze ging m'n CV toch doorsturen naar het bedrijf. Opvallend idd zo vlak voor de kerst dat ze toch bezig zijn om daar mensen voor te zoeken. :)

Tsja wat die werkcoach daarover zei kan eigenlijk niet maar goed ik laat 't maar gaan, ik was ontzettend pissig toen ik die post schreef, obviously. :')
Hallon!
pi_134251865
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:12 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik had (heb nog steeds maar is wat minder) 'n koortslip. :') :@ Kan ik toch echt niet heel veel aan doen, ziet er wel stom uit, tsja. Liever was ik ook niet op sollicitatiegesprek gegaan de dag erna maar heb 't toch gedaan en is op zich nog wel positief verlopen ook nog. Kreeg vandaag ook weer 'n telefoontje over 'n functie deels administratief medewerker deels gewoon echt in de fabriek productiewerk/orderpicken doen waar ik eigenlijk niet helemaal de juiste vooropleiding/achtergrond voor heb maar ze ging m'n CV toch doorsturen naar het bedrijf. Opvallend idd zo vlak voor de kerst dat ze toch bezig zijn om daar mensen voor te zoeken. :)

Tsja wat die werkcoach daarover zei kan eigenlijk niet maar goed ik laat 't maar gaan, ik was ontzettend pissig toen ik die post schreef, obviously. :')
Het gaat toch niet om UPS hè :')
pi_134251939
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:51 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Het gaat toch niet om UPS hè :')
Nee gaat niet om UPS, metaalindustrie gaat het om. :)
Hallon!
  zaterdag 14 december 2013 @ 09:19:37 #237
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_134254765
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:12 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik had (heb nog steeds maar is wat minder) 'n koortslip. :') :@ Kan ik toch echt niet heel veel aan doen, ziet er wel stom uit, tsja. Liever was ik ook niet op sollicitatiegesprek gegaan de dag erna maar heb 't toch gedaan en is op zich nog wel positief verlopen ook nog. Kreeg vandaag ook weer 'n telefoontje over 'n functie deels administratief medewerker deels gewoon echt in de fabriek productiewerk/orderpicken doen waar ik eigenlijk niet helemaal de juiste vooropleiding/achtergrond voor heb maar ze ging m'n CV toch doorsturen naar het bedrijf. Opvallend idd zo vlak voor de kerst dat ze toch bezig zijn om daar mensen voor te zoeken. :)

Tsja wat die werkcoach daarover zei kan eigenlijk niet maar goed ik laat 't maar gaan, ik was ontzettend pissig toen ik die post schreef, obviously. :')
Dat slaat nergens op dan nee, want daar kun je niet veel aan doen op dat moment.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_134255388
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 december 2013 00:12 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik had (heb nog steeds maar is wat minder) 'n koortslip. :') :@ Kan ik toch echt niet heel veel aan doen, ziet er wel stom uit, tsja. Liever was ik ook niet op sollicitatiegesprek gegaan de dag erna maar heb 't toch gedaan en is op zich nog wel positief verlopen ook nog. Kreeg vandaag ook weer 'n telefoontje over 'n functie deels administratief medewerker deels gewoon echt in de fabriek productiewerk/orderpicken doen waar ik eigenlijk niet helemaal de juiste vooropleiding/achtergrond voor heb maar ze ging m'n CV toch doorsturen naar het bedrijf. Opvallend idd zo vlak voor de kerst dat ze toch bezig zijn om daar mensen voor te zoeken. :)

Tsja wat die werkcoach daarover zei kan eigenlijk niet maar goed ik laat 't maar gaan, ik was ontzettend pissig toen ik die post schreef, obviously. :')
Mij verbaast het juist niet. Niet iedereen is met verlof en kandidaten focusen zich doorgaans ook liever op de kerst. Dat betekent minder concurrentie en dus meer ruimte voor degenen die ECHT willen.
pi_134256099
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 09:19 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op dan nee, want daar kun je niet veel aan doen op dat moment.
Tsja dat vond ik dus ook maar ja je kunt er verder niet veel aan doen, is altijd mijn woord tegen het hare en heb geen zin in 'n hoop stennis. Ik ga wel nog wat harder op zoek naar werk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 10:24 schreef Daboman het volgende:

[..]

Mij verbaast het juist niet. Niet iedereen is met verlof en kandidaten focusen zich doorgaans ook liever op de kerst. Dat betekent minder concurrentie en dus meer ruimte voor degenen die ECHT willen.
Ja daar heb je ook wel weer een punt. Maar sowieso komt dit ook omdat die mevrouw van Flexpoint Roermond mij nu van gezicht kent, weet dat ik heel gemotiveerd ben en goed kan werken. Tsja het is maar een heel klein stapje wat je "voor hebt" maar het kan net het verschil maken. :)
Hallon!
pi_134303628
Waarom moet alles in het Engels tegenwoordig? Ik spreek vloeiend Engels maar ik erger me aan al die fancy vacaturetitels waar het, na een beetje doorspitten, slechts blijkt te gaan om de functie van een schoonmaker. Het maakt het zo onoverzichtelijk en ik weet de helft van de tijd gewoon niet om wat voor soort werk het gaat. Welke achterlijke idioten hebben dit de wereld in geholpen? Bollocks!
  maandag 16 december 2013 @ 09:40:44 #241
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_134319309
quote:
4s.gif Op zondag 15 december 2013 20:24 schreef Disorder het volgende:
Waarom moet alles in het Engels tegenwoordig? Ik spreek vloeiend Engels maar ik erger me aan al die fancy vacaturetitels waar het, na een beetje doorspitten, slechts blijkt te gaan om de functie van een schoonmaker. Het maakt het zo onoverzichtelijk en ik weet de helft van de tijd gewoon niet om wat voor soort werk het gaat. Welke achterlijke idioten hebben dit de wereld in geholpen? Bollocks!
Slaat idd nergens op. Bedrijven zetten zichzelf ermee voor lul vind ik, de vacature heel classy en van hoog nivo laten lijken.
Data entry medewerker is gewoon gegevens intypen bij een computer. Junior Business Administrator is gewoon een broekie die getalletjes bijhoud in een computer. Zo heb je nog meer van die onzin titels van soms wel meer dan 5 woorden :')
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_134320474
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 09:40 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Slaat idd nergens op. Bedrijven zetten zichzelf ermee voor lul vind ik, de vacature heel classy en van hoog nivo laten lijken.
Data entry medewerker is gewoon gegevens intypen bij een computer. Junior Business Administrator is gewoon een broekie die getalletjes bijhoud in een computer. Zo heb je nog meer van die onzin titels van soms wel meer dan 5 woorden :')
Waar ik me nog het meest aan erger is dat vacatures op bv monsterboard als gewone vacature staan maar wanneer je de site zelf opzoekt het blijkt te gaan om stages.

Direct gevolgd door die doodgeslagen termen als 'jong en enthousiast team', 'markt conform salaris', 'uitdagende functie'.. terwijl het vaak gewoon simpele functies zijn waarin je gewoon te doen hebt wat je werkgever je opdraagt.

Over Engelstalige vacatureteksten gesproken; Die zitten vaak nog bomvol met fouten ook. Vooral het door elkaar halen van Brits en Amerikaans Engels zie ik veel.

Pas gesolliciteerd op een HR functie in Nederland bij een Amerikaans bedrijf. Afgewezen omdat ik geen bewezen internationale HR ervaring heb. Die begrijp ik dus echt niet. Een echte HR functie heeft heel veel te maken met arbeidsrecht. Wat is dan de meerwaarde dat je ook HRM-er bent geweest in bijvoorbeeld Nigeria? Lijkt mij dat zo'n bedrijf juist een doorgewinterde Nederlandse HRM-er nodig heeft.. met buitenlands arbeidsrecht kan je niks in Nederland.
pi_134321134
Deze week contract tekenen als het goed is.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_134321297
Ik wil iedereen hier even heel veel succes wensen.

* Wijnbo gaat ook opzoek, maar ik zit in de IT (.NET developer...)

CV openzetten op monsterboard == 10 reacties per dag :') Opzich leuk, maar besef dat het een unieke positie is.

Heel veel succes allen!
  maandag 16 december 2013 @ 13:42:47 #245
231633 Xummon
of toch niet?
pi_134326632
maandag is altijd zo een dooie dag qua solliciteren

morgen bellen voor een gesprek, bedrijf is vandaag dicht.....
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_134326919
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 10:57 schreef roos85 het volgende:
Deze week contract tekenen als het goed is.
Goed bezig :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_134326944
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:03 schreef Wijnbo het volgende:
Ik wil iedereen hier even heel veel succes wensen.

* Wijnbo gaat ook opzoek, maar ik zit in de IT (.NET developer...)

CV openzetten op monsterboard == 10 reacties per dag :') Opzich leuk, maar besef dat het een unieke positie is.

Heel veel succes allen!
kan erger, bij mij wordt er naar de receptie van mijn bedrijf gebeld. Dit was wel nav een update op LinkedIn die geliked werd door wat hoge piefen. Volgende week 2 gesprekken, maar ik zit nu ook prima.

Wel schroef ik mijn eisen flink omhoog.

[ Bericht 3% gewijzigd door DezeBestaatVastNogNiet op 16-12-2013 13:56:39 ]
pi_134327107
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 13:49 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Goed bezig :)
Yes :)

Helaas wel een 0-uren contract, maar goed we moeten ergens beginnen toch?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_134329228
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 13:54 schreef roos85 het volgende:

[..]

Yes :)

Helaas wel een 0-uren contract, maar goed we moeten ergens beginnen toch?
Gefeliciteerd. Je moet idd ergens beginnen dus wat maakt het uit? :)
Hallon!
  maandag 16 december 2013 @ 15:24:41 #250
238141 SevD
Boventitel
pi_134330180
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 13:32 schreef SevD het volgende:
Waarschijnlijk werk *O*

Wordt, als 't goed is, vandaag of morgen gebeld (anders bel ik morgen zelf even) over wanneer ik kan beginnen. ^O^
Nou, gebeld dus naar ´t UZB en ze hebben op dit moment bij dat bedrijf nog niemand nodig. Verwachting is ook dat dat deze week niet gaat gebeuren. Zal dus volgende week/week er na ook niet zo zijn. Verdomme. :'(
  maandag 16 december 2013 @ 16:12:54 #251
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_134331917
Vandaag zo brutaal geweest om achter een verlopen vacature (één dag) aan te bellen die nog op de site stond van een instantie. Ik word morgenvroeg teruggebeld, ben benieuwd of ik nog mee mag. Schrijf voor de zekerheid vast een motivatie, komt altijd van pas.

quote:
[img]
http://i.fokzine.net/p/14s.gif[/img] Op maandag 16 december 2013 10:57 schreef roos85 het volgende:
Deze week contract tekenen als het goed is.
Gefeliciteerd!
pi_134332323
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 14:53 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Je moet idd ergens beginnen dus wat maakt het uit? :)
Daarom :)

Het enige nadeel is natuurlijk wel dat je geen zekerheid hebt.
Maar liever dit dan helemaal geen werk.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_134333351
quote:
4s.gif Op zondag 15 december 2013 20:24 schreef Disorder het volgende:
Waarom moet alles in het Engels tegenwoordig? Ik spreek vloeiend Engels maar ik erger me aan al die fancy vacaturetitels waar het, na een beetje doorspitten, slechts blijkt te gaan om de functie van een schoonmaker. Het maakt het zo onoverzichtelijk en ik weet de helft van de tijd gewoon niet om wat voor soort werk het gaat. Welke achterlijke idioten hebben dit de wereld in geholpen? Bollocks!
Eens. Ik had gesolliciteerd bij de lokale Mac op een vacature van Manager Toppings. Bleek het om een functie van hamburgerbelegger te gaan.
pi_134333468
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:51 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Eens. Ik had gesolliciteerd bij de lokale Mac op een vacature van Manager Toppings. Bleek het om een functie van hamburgerbelegger te gaan.
_O-
pi_134333471
Ik heb weer werk voor iig morgen, lol. *O* Maar waarschijnlijk wel langer want het is druk bij het betreffende bedrijf. Simpel magazijnwerk met auto-onderdelen (dus ook best fysiek zwaar ;( ) maar het is iig iets en ik blijf natuurlijk doorzoeken naar iets beters en wacht ook even af of ik van andere banen iets hoor waar ik op gesolliciteerd heb. :) Heh zo is 't niks, zo krijg je 't ene na 't andere aanbod maar zo gaat dat vaker. :')
Hallon!
pi_134333901
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 16:54 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb weer werk voor iig morgen, lol. *O* Maar waarschijnlijk wel langer want het is druk bij het betreffende bedrijf. Simpel magazijnwerk met auto-onderdelen (dus ook best fysiek zwaar ;( ) maar het is iig iets en ik blijf natuurlijk doorzoeken naar iets beters en wacht ook even af of ik van andere banen iets hoor waar ik op gesolliciteerd heb. :) Heh zo is 't niks, zo krijg je 't ene na 't andere aanbod maar zo gaat dat vaker. :')
Gefeliciteerd *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  dinsdag 17 december 2013 @ 12:47:43 #257
231633 Xummon
of toch niet?
pi_134361063
morgen wederom 2 gesprekken ingepland
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_134361138
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:47 schreef Xummon het volgende:
morgen wederom 2 gesprekken ingepland
Bazinga!

;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  dinsdag 17 december 2013 @ 12:59:57 #259
231633 Xummon
of toch niet?
pi_134361443
en zojuist weer telefoon, of ik vanmiddag ook even langs mag komen

is weliswaar via een uitzendburo, maar is beter als niets
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_134364950
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:47 schreef Xummon het volgende:
morgen wederom 2 gesprekken ingepland
Misschien heb je nog voor 2014 een baan *O* Succes.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_134366957
Vanmiddag telefonisch gesprek gehad. Ze hadden mijn cv via de gemeente gekregen. Ze hadden 3 openstaande functies als scan operator, werkvoorbereider en logistiek depot medewerker. Ze zouden mijn cv doormailen naar het bedrijf. Het lijkt me een gemakkelijke functie maar zeer leuk. Heb al eens gezien hoe het eraan toe gaat. Nu maar hopen dat ik wen gesprek krijg!
pi_134367020
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 16:54 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb weer werk voor iig morgen, lol. *O* Maar waarschijnlijk wel langer want het is druk bij het betreffende bedrijf. Simpel magazijnwerk met auto-onderdelen (dus ook best fysiek zwaar ;( ) maar het is iig iets en ik blijf natuurlijk doorzoeken naar iets beters en wacht ook even af of ik van andere banen iets hoor waar ik op gesolliciteerd heb. :) Heh zo is 't niks, zo krijg je 't ene na 't andere aanbod maar zo gaat dat vaker. :')
Fysiek zwaar is juist goed voor de geest zeggen ze ;) en dat heb ik ook ervaren bij een magazijn functie.
pi_134367365
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:21 schreef ManianMan het volgende:
Vanmiddag telefonisch gesprek gehad. Ze hadden mijn cv via de gemeente gekregen. Ze hadden 3 openstaande functies als scan operator, werkvoorbereider en logistiek depot medewerker. Ze zouden mijn cv doormailen naar het bedrijf. Het lijkt me een gemakkelijke functie maar zeer leuk. Heb al eens gezien hoe het eraan toe gaat. Nu maar hopen dat ik wen gesprek krijg!
Veel succes. En wat 'n zooitje daar bij dat bedrijf, denk niet dat ze me nog terug gaan vragen, maar ja. :')
Hallon!
pi_134368094
Hele jaar geen gesprek gehad, en nu opeens 3 gesprekken in 2 weken. Pffff. Irritant zo rond de drukke kerst.

In elk geval bij 1 organisatie aangenomen, en ben er superblij mee :D Eindelljk (na 2 jaar zoeken) weer aan de slag!
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:56:28 #265
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_134368540
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:47 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Hele jaar geen gesprek gehad, en nu opeens 3 gesprekken in 2 weken. Pffff. Irritant zo rond de drukke kerst.

In elk geval bij 1 organisatie aangenomen, en ben er superblij mee :D Eindelljk (na 2 jaar zoeken) weer aan de slag!
Gefeliciteerd! Wat ga je doen? Twee jaar is een behoorlijke tijd.. Werd je niet helemaal gek thuis?
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_134368860
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:56 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wat ga je doen? Twee jaar is een behoorlijke tijd.. Werd je niet helemaal gek thuis?
Ja werd helemaal knetter.. Ben je eindelijk afgestudeerd en dan kom je niet aan het werk. Tussendoor wel als huishoudelijke hulp gewerkt, maar dat is ook niet altijd zoveel uren.

Had mezelf beloofd nog 1 jaar er helemaal voor te gaan en dat heeft dus uiteindelijk wat opgeleverd. Phoe! :D
Ga nu werken in een administratieve/licht financiële functie in de zorg. Wel echt HBO niveau, maar helaas nog niet in mijn eigen vakgebied. Maar gewoon weer lekker aan het werk op niveau is me al heel wat waard!
pi_134369027
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 16:51 schreef Mint_Clansell het volgende:

Eens. Ik had gesolliciteerd bij de lokale Mac op een vacature van Manager Toppings. Bleek het om een functie van hamburgerbelegger te gaan.
Wat is een hamburgerbelegger? Beleg je in hamburgervlees bij de lokale Mc Donalds? :+

En vwb die functie. Ik neem aan dat je er toch voor bent gegaan in deze moeilijke economische tijden..

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2013 16:09:57 ]
  dinsdag 17 december 2013 @ 16:30:56 #268
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_134369930
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ja werd helemaal knetter.. Ben je eindelijk afgestudeerd en dan kom je niet aan het werk. Tussendoor wel als huishoudelijke hulp gewerkt, maar dat is ook niet altijd zoveel uren.

Had mezelf beloofd nog 1 jaar er helemaal voor te gaan en dat heeft dus uiteindelijk wat opgeleverd. Phoe! :D
Ga nu werken in een administratieve/licht financiële functie in de zorg. Wel echt HBO niveau, maar helaas nog niet in mijn eigen vakgebied. Maar gewoon weer lekker aan het werk op niveau is me al heel wat waard!
Functie op niveau is idd al heel wat waard, de rest komt vanzelf. Heb ook het idee dat ze tegenwoordig overal te pas en te onpas minimaal HBO vragen. Vooral bij KCC functies. Alsof mijn vriendinnetje met MBO dat niet zou kunnen..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  dinsdag 17 december 2013 @ 16:37:44 #269
231633 Xummon
of toch niet?
pi_134370193
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien heb je nog voor 2014 een baan *O* Succes.
thanks
zou mooi zijn, met een goed gevoel 2014 ingaan
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_134374923
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:30 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Functie op niveau is idd al heel wat waard, de rest komt vanzelf. Heb ook het idee dat ze tegenwoordig overal te pas en te onpas minimaal HBO vragen. Vooral bij KCC functies. Alsof mijn vriendinnetje met MBO dat niet zou kunnen..
Bij sommige bedrijven hebben ze liever een mbo'er. Zij zijn veel beter in de praktijk. Ik heb eens een accountant gezien die tijdelijk een boekhouders functie overnam. Die zag de straatnamen aan voor de namen van personen
:')
  dinsdag 17 december 2013 @ 19:03:31 #271
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134375053
Mijn uitzendcontract is weer verlengd, tot eind maart nu. :) Het is geen geweldige baan en ik ben ook nog druk zoekende, maar een beetje zekerheid erbij is wel fijn.
  dinsdag 17 december 2013 @ 19:06:02 #272
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134375135
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:03 schreef egeltje1985 het volgende:
Mijn uitzendcontract is weer verlengd, tot eind maart nu. :) Het is geen geweldige baan en ik ben ook nog druk zoekende, maar een beetje zekerheid erbij is wel fijn.
Goed bezig :7
pi_134375188
Vandaag weer 2 afwijzingen binnen. Bij de eerste vacature was ik op papier overgekwalificeerd, maar kreeg doodleuk een mail dat ze tussentijds de eisen strengen hebben gemaakt en mij niet verder nemen in de procedure. Uiteraard zetten ze dit niet op de vacature. 8)7

Ik zit nu na te denken om een Jobhunter in te schakelen, mijn laatste redmiddel :') . Ik heb nu het gevoel dat gewoon/koud solliciteren nooit meer wat gaat worden (oktober 2012 afgestudeerd).
Heeft iemand goede ervaring met een Jobhunter?
pi_134378271
Als je een vacature ziet is handig om die even na te bellen, ipv alleen online te solliciteren.
  dinsdag 17 december 2013 @ 20:47:36 #275
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_134379781
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je een vacature ziet is handig om die even na te bellen, ipv alleen online te solliciteren.
Een echte fok autist durft niet eens te bellen :)
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_134379981
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:07 schreef SandwichIslands het volgende:
Vandaag weer 2 afwijzingen binnen. Bij de eerste vacature was ik op papier overgekwalificeerd, maar kreeg doodleuk een mail dat ze tussentijds de eisen strengen hebben gemaakt en mij niet verder nemen in de procedure. Uiteraard zetten ze dit niet op de vacature. 8)7

Ik zit nu na te denken om een Jobhunter in te schakelen, mijn laatste redmiddel :') . Ik heb nu het gevoel dat gewoon/koud solliciteren nooit meer wat gaat worden (oktober 2012 afgestudeerd).
Waarin ben je afgestudeerd? Een jobhunter heeft in de eerste plaats z'n eigen verdiensten op het oog, maar kàn wel behulpzaam zijn bij het vinden van een baan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_134386574
Bedrijfskunde (MER) en Bedrijfsrecht op wo niveau. Ja, je hebt inderdaad een punt wat betreft zijn eigen belangen.
pi_134387006
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je een vacature ziet is handig om die even na te bellen, ipv alleen online te solliciteren.
Yep mee eens. Dat deed ik in het begin ook, maar nu ik eigenlijk heel breed solliciteer is bellen met elke hr miep niet echt handig.

@dikkedaniel hahah. Nee ben geen autist :)
pi_134389364
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:41 schreef SandwichIslands het volgende:
Bedrijfskunde (MER) en Bedrijfsrecht op wo niveau. Ja, je hebt inderdaad een punt wat betreft zijn eigen belangen.
Ach je kunt best jouw belang zijn belang maken. Als je goed verkoopbaar bent, ben je voor hem interessant.
pi_134399758
Meh, afgewezen. -O-

Vreemde reden ook; ik zou te onenthousiast hebben gereageerd en ze hadden twijfels of ik wel in het team zou passen. Ik had juist het idee dat we het van beide kanten wel zagen zitten, aangezien dat ook meerdere keren tijdens het gesprek naar voren is gekomen. Het gesprek duurde zo'n anderhalf uur en ik heb genoeg relevante vragen gesteld. Ik vraag me af of ze moeite hadden met mijn pak, die ik altijd aantrek wanneer ik geen dresscode krijg, hoewel ik ook dat heb aangegeven.

Nou ja, op naar de volgende. Zal wel 2014 worden.
pi_134400693
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:07 schreef SandwichIslands het volgende:
Vandaag weer 2 afwijzingen binnen. Bij de eerste vacature was ik op papier overgekwalificeerd, maar kreeg doodleuk een mail dat ze tussentijds de eisen strengen hebben gemaakt en mij niet verder nemen in de procedure. Uiteraard zetten ze dit niet op de vacature. 8)7

Ik zit nu na te denken om een Jobhunter in te schakelen, mijn laatste redmiddel :') . Ik heb nu het gevoel dat gewoon/koud solliciteren nooit meer wat gaat worden (oktober 2012 afgestudeerd).
Heeft iemand goede ervaring met een Jobhunter?
Ik heb net de offerte goedgekeurd.. zit in hetzelfde vak als jij.. 400 of meer kandidaten per vacature is al heel standaard. En dan heb ik nog jarenlange ervaring en lijk jij me net afgestudeerd. Valt me ook op dat er meer vacatures zijn voor stagiaires dan voor betaalde banen.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen straks met een jobhunter.
pi_134401887
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb net de offerte goedgekeurd.. zit in hetzelfde vak als jij.. 400 of meer kandidaten per vacature is al heel standaard. En dan heb ik nog jarenlange ervaring en lijk jij me net afgestudeerd. Valt me ook op dat er meer vacatures zijn voor stagiaires dan voor betaalde banen.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen straks met een jobhunter.
stagiaires kosten minder :P
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  woensdag 18 december 2013 @ 14:07:48 #283
238141 SevD
Boventitel
pi_134403078
Weer een reeks sollicitaties er uit gestuurd, tevens nog even achter een eerdere sollicitatie aan gegaan. Weer bij Rotterdam Airport gesolliciteerd, ondanks dat ik de vorige keer afgewezen ben ivm afstand wonen-werken :P

Tevens besloten om nog maar een thuisstudie te gaan doen. Daarna mogelijk nog 1, iemand die iets weet van thuisstudie Criminologie?
pi_134403355
Zou ik je afraden als je het doet om meer kans te maken op een baan. Criminologen komen bij organisaties terecht die nu enorm moeten bezuinigen (politie, overheid etc). Veel crimonologen hebben moeite een baan te vinden.
pi_134403610
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Meh, afgewezen. Vreemde reden ook; ik zou te onenthousiast hebben gereageerd en ze hadden twijfels of ik wel in het team zou passe
Waarom is het een vreemde reden? Omdat het niet strookt met je Eigen beleving?
pi_134403991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:21 schreef Godtje het volgende:

[..]

Waarom is het een vreemde reden? Omdat het niet strookt met je Eigen beleving?
Ook, maar ook hoe het gesprek verliep. Als ze een halfuur hebben gepland en je zit er uiteindelijk anderhalf uur, dan lijkt me dit toch vrij positief. Ik heb ze uitgebreid verteld over mijn werkverleden, hobby's en de vragen die zij hadden. Daarbij kreeg ik ook complimenten over bepaalde dingen die ik vertelde. Dat ik niet in het team zou passen kan ik begrijpen, want daar heb ik geen zicht op, maar dat ik kortaf zou zijn geweest... Nee, daar begrijp ik niets van.

Maar ze zochten iemand die lang procesmatig kan werken, en ik ben toch vooral een vrije, creatieve geest die van afwisseling houdt in zijn werk. Ik denk dat voornamelijk dit de reden van afwijzing is. Ach ja, hopelijk brengt 2014 wat beters.
pi_134409927
Werd vandaag gebeld door een bedrijf waar ik gesolliciteerd had. Ze vonden mijn cv er erg netjes uitzien en wouden graag weten waarom ik bij een bedrijf gesolliciteerd had die zo ver van mijn woonplaats weg was. Uitgelegd dat de vacature mij zeer aansprak. Maar toch geven ze voor nu de voorkeur aan iemand die wat dichter bij woont. Dus helaas. Ze gingen mijn gegevens bewaren voor als ze er niet uit kwamen met de andere kandidaten.
pi_134410922
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Meh, afgewezen. -O-

Vreemde reden ook; ik zou te onenthousiast hebben gereageerd en ze hadden twijfels of ik wel in het team zou passen. Ik had juist het idee dat we het van beide kanten wel zagen zitten, aangezien dat ook meerdere keren tijdens het gesprek naar voren is gekomen. Het gesprek duurde zo'n anderhalf uur en ik heb genoeg relevante vragen gesteld. Ik vraag me af of ze moeite hadden met mijn pak, die ik altijd aantrek wanneer ik geen dresscode krijg, hoewel ik ook dat heb aangegeven.

Nou ja, op naar de volgende. Zal wel 2014 worden.
Nadere toelichting vragen kan nooit kwaad denk ik. :) Heb ik bij Manpower met dat CORE OK gedoe ook gedaan (op aanraden van een HRM medewerker van het bedrijf waar 't om ging) de man die ik sprak had helaas niks met uitzenden naar dat bedrijf van doen maar zou meteen gaan mailen en dergelijke, heb nog geen telefoontje ontvangen met de toelichting maar goed. :') Toch maar even verder achteraan, ik mag morgen tot mijn eigen verbazing weer bij die chaos waar ik gister heb gewerkt gaan werken, nou ja, we zien wel. :)
Hallon!
pi_134412367
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vraag me af of ze moeite hadden met mijn pak, die ik altijd aantrek wanneer ik geen dresscode krijg, hoewel ik ook dat heb aangegeven.
Ik zou dat dan ook gewoon niet doen, tenzij je bij een bank gaat solliciteren. Je kunt er toch netjes en verzorgd bij lopen zonder in pak te lopen.

Goede nette schoenen, een jeans die goed zit, mooi overhemd en een colbertje. En je ziet er netjes uit zonder er te formeel bij te lopen. Dat pak pakt (hihihi, snap je hem?) namelijk eerder negatief uit dan positief. Als een pak nodig is tijdens het werk, dan snappen ze vast wel dat je ook een pak aan zou kunnen.
pi_134426881
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb net de offerte goedgekeurd.. zit in hetzelfde vak als jij.. 400 of meer kandidaten per vacature is al heel standaard. En dan heb ik nog jarenlange ervaring en lijk jij me net afgestudeerd. Valt me ook op dat er meer vacatures zijn voor stagiaires dan voor betaalde banen.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen straks met een jobhunter.
He wat leuk :) Ja klopt, Ik heb geen werkervaring wat betreft bedrijfsrecht. Wel paar jaar gewerkt in de adviesbranche (bedrijfskunde), maar als ik solliciteer op consultancy vacatures krijg ik te horen dat ik niet in hun branche heb gewerkt. Vaak gaat het in IT-consultancy.

Ik ben nu aan het oriënteren welke jobhunter ik ga benaderen en wat de kosten zullen zijn. Kun je misschien die van jouw hier posten? (als het geen geheim is)
pi_134437390
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 14:14 schreef Tessin het volgende:
Zou ik je afraden als je het doet om meer kans te maken op een baan. Criminologen komen bij organisaties terecht die nu enorm moeten bezuinigen (politie, overheid etc). Veel crimonologen hebben moeite een baan te vinden.
Zou het? Gaan over een paar jaar die dingen niet weer groeien? En al die babyboomers die met pensioen gaan? Plus dat alle schoolverlaters nu voor 'veilig' kiezen, dus vast niet veel criminologen..

[/speculatie]
pi_134438880
Ik weet het niet. Criminologie is voor zover ik weet een vrij nieuwe studie (2005?). Mijn ervaring is in ieder geval dat veel van de pas afgestudeerde criminologen die ik heb meegemaakt in ongeveer 2 jaar veel moeite hebben/hadden een baan te vinden, en als ze iets vonden, het niet eens zozeer aansloot op de studie. De concurrentie is gewoon groot, je moet er echt uitspringen.
pi_134445595
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:21 schreef SandwichIslands het volgende:
Ik ben nu aan het oriënteren welke jobhunter ik ga benaderen en wat de kosten zullen zijn. Kun je misschien die van jouw hier posten? (als het geen geheim is)
Liever per DM.

Vandaag voor de intake geweest. Was best kut eigenlijk. Veel psychologisch geneuzel. Ze deed ook een paar keer de uitspraak dat je je houding en uitstraling tijdens een sollicitatiegesprek best wel kon veranderen. Ik zat tegenover een jobhunter mijn frustraties te uiten... denkt zij al precies te weten hoe ik overkom in een sollicitatiegesprek. Ik geloof er geen barst van. Maar ik geef het een kans. Ik moet toch iets.

Overigens lijkt het mij niet zinvol trucjes te leren om een werkgever om de tuin te leiden.. want hij merkt op de werkvloer toch wel wie je bent.

En o ja.. Ik zou krampachtig wezen met het solliciteren en zou meer moeten ontspannen.Tja.. vergelijk het met een gesprek met je arts of je een dodelijke ziekte hebt of niet... er hangt zoveel van werk af dat je onmogelijk ontspannen en onverschillig kunt zijn in mijn ogen.
pi_134445629
Nog eentje.. 80% van de vacatures zouden rechtstreeks door de werkgever worden gedaan? Volgens mij kan je tegenwoordig bijna niet meer om een recruiter heen...
pi_134445729
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:38 schreef Ouder1 het volgende:
Nog eentje.. 80% van de vacatures zouden rechtstreeks door de werkgever worden gedaan? Volgens mij kan je tegenwoordig bijna niet meer om een recruiter heen...
Ik heb nog nooit met recruiters te maken gehad. Wel met P&O afdelingen, waarschijnlijk net zo erg 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 december 2013 @ 12:44:40 #296
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134445775
Van de week een 2e gesprek afgeblazen omdat de functie toch carrieretechnisch een stapje terug zou zijn (weer meer inhoudelijk dan strategisch/beleidsmatig).

Ik gok nu nog maar even op een verlenging bij mijn huidige werkgever vanaf de zomer en hou ondertussen de ogen open.

Op zich blijft het raar voelen om zulke kansen af te wijzen. Vorig jaar had ik een gat in de lucht gesprongen bij zo'n mogelijkheid.
pi_134451698
Wow, wat beter nieuws nu! Morgen sollicitatiegesprek bij Saturn en wordt maandag teruggebeld over een andere sollicitatie! Duimen nu, zou een mooi kerstcadeau zijn! :P
pi_134457520
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 15:28 schreef SevD het volgende:
Wow, wat beter nieuws nu! Morgen sollicitatiegesprek bij Saturn en wordt maandag teruggebeld over een andere sollicitatie! Duimen nu, zou een mooi kerstcadeau zijn! :P
Ik duim voor je. ;)

Vandaag iig uitnodiging voor 'n sollicitatiegesprek gescoord, wel goed. :) Is pas in januari maar maakt niks uit. :)
Hallon!
pi_134480386
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Liever per DM.

Vandaag voor de intake geweest. Was best kut eigenlijk. Veel psychologisch geneuzel. Ze deed ook een paar keer de uitspraak dat je je houding en uitstraling tijdens een sollicitatiegesprek best wel kon veranderen. Ik zat tegenover een jobhunter mijn frustraties te uiten... denkt zij al precies te weten hoe ik overkom in een sollicitatiegesprek. Ik geloof er geen barst van. Maar ik geef het een kans. Ik moet toch iets.

Overigens lijkt het mij niet zinvol trucjes te leren om een werkgever om de tuin te leiden.. want hij merkt op de werkvloer toch wel wie je bent.

En o ja.. Ik zou krampachtig wezen met het solliciteren en zou meer moeten ontspannen.Tja.. vergelijk het met een gesprek met je arts of je een dodelijke ziekte hebt of niet... er hangt zoveel van werk af dat je onmogelijk ontspannen en onverschillig kunt zijn in mijn ogen.
Mm idd zo te lezen was het niet echt een leuk gesprek. Ik had toch een ander beeld van een Jobhunter. Ik dacht dat zo iemand actief op zoek gaat naar een geschikte baan en/of je warm kan introduceren. Aan een sollicitatietraining heb ik zelf niet zoveel aan. Ik word telkens afgewezen omdat ik geen relevante werkervaring heb. Met een sollicitatietraining ga ik niet ineens ervaring opdoen :P.

Wat kost zo een Jobhunter?
pi_134480641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:58 schreef SandwichIslands het volgende:

[..]

Mm idd zo te lezen was het niet echt een leuk gesprek. Ik had toch een ander beeld van een Jobhunter. Ik dacht dat zo iemand actief op zoek gaat naar een geschikte baan en/of je warm kan introduceren. Aan een sollicitatietraining heb ik zelf niet zoveel aan. Ik word telkens afgewezen omdat ik geen relevante werkervaring heb. Met een sollicitatietraining ga ik niet ineens ervaring opdoen :P.

Wat kost zo een Jobhunter?
¤750.-

Het is een 3 sporen aanpak;
- Je sollicitatiemethode (brieven, CV, bellen, gesprekken, onderhandelingen)
- Terugkoppelingen (tegen jou zeggen ze echt niet eerlijk waarom jij het niet geworden bent)
- Het inzetten van hun netwerk om voor jou een baan te vinden

Je moet dus ook echt zelf blijven solliciteren.

Als jij wel steeds uitgenodigd wordt voor gesprekken maar afgewezen op een gebrek aan ervaring.. dan gaat er iets in je brieven niet goed of ze liegen de boel bij elkaar.
Als jij niet op gesprek wordt gevraagd dan zijn of je brieven niet goed of je solliciteert op de verkeerde vacatures (waar ze veel ervaring vragen).

Dat een professional daar eens goed naar kijkt is dus wel handig.
pi_134483385
Ouder ik bedoel dit niet lullig maar volgens mij heb jij soms verkeerde aannames. Voorbeeld: toen ik zei dat ik bezig was om als operator in de (chemische) industrie aan 't werk te gaan zei jij "Ai dat wordt lastig, je bent met 31 jaar al te oud waarschijnlijk" dit bleef in mijn hoofd hangen dus heb 't gewoon eerlijk aan zo'n recruiter gevraagd of ik al te oud was voor de leer/werkopleiding die zij aanbieden. Nee, was geen enkel probleem. Zo zie je maar weer. Zie je misschien bij het solliciteren ook zulke beren op de weg en doe je daarom minder of geen moeite?

Gr gr,
BlueMage Sr Jobhunter :P
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')