abonnement Unibet Coolblue
pi_134978702
Je kunt dat wel makkelijk vervangen door 'voor altijd' ofzo.

Je kunt ook een andere vertaling kiezen, in de Groot Nieuws Bijbel staat het bijvoorbeeld wat minder archaïsch;

Waar je ook gaat of staat
de Heer/Hij/Ik waakt over je
nu en altijd.
pi_134979819
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:35 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik kreeg laatst een kaartje waar niks opstond. Ja, de naam en de namen van de ouders. Dat was wel heel kaal hoor. :o
Geen geboren, of blij zijn wij..
die van ons was ook zo, geboortedatum, naam en onze namen :P
pi_134980060
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:35 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik kreeg laatst een kaartje waar niks opstond. Ja, de naam en de namen van de ouders. Dat was wel heel kaal hoor. :o
Geen geboren, of blij zijn wij..
Tsja. Ik vind dat van die nutteloze toevoegingen.

Hier de namen en een klein stukje songtekst. Was echt genoeg.
pi_134980596
Bij ons stond er niet veel meer dan: "dolbij met de geboorte van"

Achteraf wel jammer maar ik kon echt geen passend gedichtje vinden dat me echt raakte.
  donderdag 2 januari 2014 @ 13:19:52 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134980624
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:35 schreef Dot. het volgende:
Heeft iemand hier ook eigenlijk iets bijbels erop gezet? Mijn vriend plus familie is gelovig, dus het leek ons wel mooi, maar aangezien ik zelf niet geloof wil ik het ook weer niet al te bijbels en dat is best lastig :')

Ik vind het idee van een God die op je let wel erg mooi voor een geboortekaartje, en we gaan hem niet laten dopen, dus dit is dan het enige gelovige wat we hem meegeven voorlopig, dus we denken nu aan zoiets:

hij zal je beschermen met zijn vleugels,
onder zijn wieken vind je een toevlucht,
zijn trouw is een veilig schild.

Maar het liefst zou ik iets hebben dat nog net wat vrijblijvender is, dat Arie zelf de beslissing neemt om te geloven of niet, maar dat er iig op hem wordt gepast tot die tijd ofzo.. Beetje lastig uit te leggen...
Ja, wij zetten er waarschijnlijk een christelijk gedichtje op, en iets als "wij zijn blij en dankbaar aan God voor de geboorte van...". Van ons mag de verwijzing ook subtiel, ondanks dat wij zijn beiden gelovig zijn en gaan baby ook zullen laten dopen.
Ik zit nu mobiel, maar zal straks op de laptop even wat teksten zoeken die ik heb opgeslagen :).
KuikenGuppy
pi_134982894
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:48 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

die van ons was ook zo, geboortedatum, naam en onze namen :P
Die van ons ook. En 90% van alle kaartjes die wij de afgelopen jaren hebben gekregen ook.
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:29:33 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134983145
Ik heb het geboortekaartje van mijn nichtje er even bijgepakt (ook 2 ouders met iig niet hetzelfde geloof), daar staat op:

quote:
Er zullen handen zijn die je dragen
En armen waar je veilig bent
En mensen die zonder vragen
zeggen dat je welkom bent
Vond ik heel mooi :Y
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:40:56 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134983541
Die staat ook heel hoog op ons favorietenlijstje, LB :Y

Hier nog twee suggesties van ons eigen lijstje:

quote:
Ontvangen in geloof
Teken van hoop
Geboren uit liefde
quote:
Vol vreugde verwacht
met liefde ontvangen
ons kindje klein
waar we God dankbaar voor zijn.
KuikenGuppy
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:43:36 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134983627
Van deze moest ik heel hard huilen toen ik 'm tegen kwam.
En mijn man vond het niks :').

quote:
Onbeschrijflijk, hoe warm de winter kan zijn.
KuikenGuppy
pi_134984002
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:43 schreef Burdie het volgende:
Van deze moest ik heel hard huilen toen ik 'm tegen kwam.
En mijn man vond het niks :').

[..]

Deze vind ik ook echt O+
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:02:19 #86
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134984322
Onder spoiler ivm herkenbaarheid, weet nog niet of ik het laat staan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:12:32 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134984740
Mooi O+.
KuikenGuppy
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:27:36 #88
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134985387
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 18:13 schreef DJMomo het volgende:
Wee o wee
We komen met z'n twee

:')
_O-

Nikki, heb je niet iets van een nummer wat voor jullie heel speciaal is en wat je om kunt bouwen naar iets wat slaat op een tweeling?

--

Dot, ik heb laatst wat mooie gedichtjes gezien, die wel gingen over geloof, maar niet te expliciet.. Ik hoop dat ik het terug kan vinden, misschien dat ze in m'n favorieten staan. Ik zal straks de laptop even pakken, momenteel word ik beslapen door M.aud.
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:28:47 #89
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_134985435
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:43 schreef Burdie het volgende:
Van deze moest ik heel hard huilen toen ik 'm tegen kwam.
En mijn man vond het niks :').

[..]

Die vind ik mooi! O+
pi_134985572
O+

De proefdruk is er!

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:35:12 #91
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134985692
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 09:43 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Oh nee dat zou ik ook te weinig vinden! Zo'n kaartje heb ik ook een keer gemaakt voor vrienden, die wilden het omdat ze het juist klassiek en stijlvol vonden.
nou, hier stond een beestje op de kaart en nu leek het (voor mij) net alsof de naam die van dat beestje was. En ik vond het altijd wel een heugelijke gebeurtenis een kind krijgen. En daar wil ik dan uiting aan geven. Middelste heeft geen gedichtje ofzo maar wel een 'blij zijn wij met de geboorte van onze zoon' al vonden mijn hormonen dat ook stom omdat ik blij was met hém en niet per se met zijn geboorte. Maar ja. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134985891
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:02 schreef Kimpossible het volgende:
Onder spoiler ivm herkenbaarheid, weet nog niet of ik het laat staan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind een liedtekst zo leuk, hebben wij ook. Ik zie dan voor me dat ze in de toekomst haar geboortekaartje bekijkt en dan het liedje ook gaat luisteren en dat is dan echt het liedje wat wij haar 'cadeau' hebben gedaan. *;
pi_134987770
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:29 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb het geboortekaartje van mijn nichtje er even bijgepakt (ook 2 ouders met iig niet hetzelfde geloof), daar staat op:

[..]

Vond ik heel mooi :Y
Oh ja, die vind ik heel mooi! Misschien kan ik daar iets van die vleugels in verwerken, dat is namelijk een psalm :)

Bedankt voor het meedenken allemaal! God bedanken vind ik wat hypocriet, omdat ik er zelf niet in geloof. Ik ga er eens wat in de groep gooien :) Elly en Rikkert had ik idd ook een erg leuke van gevonden:

Loop je alleen
In de sneeuw en de kou
Ik ben jouw naaste
Dus loop ik naast jou
pi_134990489
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:35 schreef Dot. het volgende:
Heeft iemand hier ook eigenlijk iets bijbels erop gezet? Mijn vriend plus familie is gelovig, dus het leek ons wel mooi, maar aangezien ik zelf niet geloof wil ik het ook weer niet al te bijbels en dat is best lastig :')

Ik vind het idee van een God die op je let wel erg mooi voor een geboortekaartje, en we gaan hem niet laten dopen, dus dit is dan het enige gelovige wat we hem meegeven voorlopig, dus we denken nu aan zoiets:

hij zal je beschermen met zijn vleugels,
onder zijn wieken vind je een toevlucht,
zijn trouw is een veilig schild.

Maar het liefst zou ik iets hebben dat nog net wat vrijblijvender is, dat Arie zelf de beslissing neemt om te geloven of niet, maar dat er iig op hem wordt gepast tot die tijd ofzo.. Beetje lastig uit te leggen...
Christelijke vrienden van ons hadden het volgende:

Dankbaar zijn wij voor dit leven
Zo uniek, compleet en klein
Jullie zijn aan ons gegeven
Iets waar wij heel trots op zijn

Zowel Christelijk als niet Christelijk te interpreteren, en voor hun een duidelijk Christelijke betekenis.
pi_134991962
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:30 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh ja, die vind ik heel mooi! Misschien kan ik daar iets van die vleugels in verwerken, dat is namelijk een psalm :)

Bedankt voor het meedenken allemaal! God bedanken vind ik wat hypocriet, omdat ik er zelf niet in geloof. Ik ga er eens wat in de groep gooien :) Elly en Rikkert had ik idd ook een erg leuke van gevonden:

Loop je alleen
In de sneeuw en de kou
Ik ben jouw naaste
Dus loop ik naast jou
Deze vind ik heel mooi! Kan gewoon een versje zijn en kan ook Christelijk opgevat worden. En ik hou van het winterthema. O+
pi_134992580
'God zij met je, hoppa!'
pi_134992632
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:18 schreef Kyara het volgende:
Bij ons stond er niet veel meer dan: "dolbij met de geboorte van"

Achteraf wel jammer maar ik kon echt geen passend gedichtje vinden dat me echt raakte.
Bij Luc stond er enkel: hij is er!

Op de voorkant stonden 2 olifantjes...

Ik heb zoveel gedichten en song teksten bekeken, maar was met niks tevreden helaas.
En ook heel veel kaartjes, maar ik vond gewoon bijna niks leuk of mijn man vond ze niet leuk.

Kaartje: (voorbeeld)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 2 januari 2014 @ 18:38:12 #98
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_134992717
Ik zou als ik het zelf niet geloof absoluut geen christelijk gedichtje doen voor een ander. :@
Dat is wat opvoeden mij wel geleerd heeft. De mening van anderen naast me neerleggen als het gaat over de keuzes die ik maak. Want ik ben de ouder, niet de familie.
Dat mijn schoonmoeder de kinderen in haar gebeden meeneemt moet ze zelf weten. De gedachte vind ik liefdevol. Het is belangrijk voor haar. Maar het kaartje is míjn wens voor míjn kind.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_134993050
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:40 schreef Olf het volgende:

[..]

Ik vind een liedtekst zo leuk, hebben wij ook. Ik zie dan voor me dat ze in de toekomst haar geboortekaartje bekijkt en dan het liedje ook gaat luisteren en dat is dan echt het liedje wat wij haar 'cadeau' hebben gedaan. *;
Oh nu ben ik benieuwd Olf, wat hadden jullie?
pi_134993640
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 18:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zou als ik het zelf niet geloof absoluut geen christelijk gedichtje doen voor een ander. :@
Dat is wat opvoeden mij wel geleerd heeft. De mening van anderen naast me neerleggen als het gaat over de keuzes die ik maak. Want ik ben de ouder, niet de familie.
Dat mijn schoonmoeder de kinderen in haar gebeden meeneemt moet ze zelf weten. De gedachte vind ik liefdevol. Het is belangrijk voor haar. Maar het kaartje is míjn wens voor míjn kind.
Ik doe het ook niet voor mn schoonfamilie, maar voor mn vriend ;) En ik vind het wel mooi om zoiets mee te geven, maar dan idd wel iets waar ik me ook in kan vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')