abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 27 november 2013 @ 19:35:07 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_133684700
Jimi Hendrix - Hear My Train a Comin'

Documentaire van Bob Smeaton over rockicoon en gitaarlegende Jimi Hendrix zondag, 1 december 22.25-23.55, Canvas.

Slechts vier jaar genoot gitaarvirtuoos Jimi Hendrix (1942-1970) van algemene erkenning en succes vooraleer hij op 28-jarige leeftijd veel te vroeg overleed, maar zijn invloed en muzikale erfenis leven tot op vandaag voort. De film volgt het spoor van Jimi Hendrix van zijn jeugd in Seattle over zijn korte dienst als paracommando in het Amerikaanse leger en zijn muzikale groei aan de zijde van sterren als Littles Richard en Joey Dee, tot zijn ontdekking en snelle groei naar een internationale sterrenstatus. De film vertelt zijn verhaal aan de hand van nieuw ontdekte archiefbeelden van optredens en homevideo's van Hendrix zelf en van drummer Mitch Mitchell. Het commentaar is van Jimi Hendrix zelf in de vorm van fragmenten van archiefinterviews. Daarnaast zijn er getuigenissen van familie, vrienden, collega-muzikanten als Paul McCartney, Noel Redding, Mitch Mitchell, Billy Cox en Steve Winwood.

_O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_133685104
Jimi _O_
pi_133685201
Vorige week was ook een nieuwe serie op tv online dat heette Broers en zussen.

De eerste aflevering ging over de broer van Jimi Hendrix, die altijd nog geniet van zijn roem als de broer van. Staat nu op uitzendingenmist, zeker een aanrader al zeg ik het zelf.
  Trouwste user 2022 woensdag 27 november 2013 @ 19:49:33 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_133685323
Deze docu is trouwens uit 2013.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')