abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 november 2013 @ 15:48:13 #1
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_133677416


archief
Klik op de topictitel

tot 100 euro
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Mido
Xemex

600 - 1000 euro
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Game on!!
  woensdag 27 november 2013 @ 15:59:02 #2
381517 Zapata
held op sokken
pi_133677814

GW-5525A Black Dawn 25th Anniversary Edition.

Super blij mee, synced elke nacht met de atoomklok en ziet er fantastisch retro scifi uit.
En een stopwatch van 1000 uur.
  woensdag 27 november 2013 @ 16:32:29 #3
165912 Moe_Szyslak
Respect my authoritah!!!
pi_133678918
Net gebeld door Schaap, mijn Longines Master Collection Retrograde Moon phases staat in backorder tot sowieso eind dit jaar (en waarschijnlijk nog langer) en ik wacht al 2 maanden... ;( ;( ;( ;(
PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
pi_133679412
Maandje terug gekregen als kado, erg blij mee, zeker aangezien ik een tijd geleden mijn soortgelijke Armani horloge in de stad ben verloren, waarschijnlijk tijdens het uittrekken van mijn jas.

It's you my love, you who are the stranger
pi_133680849
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:06 schreef x3ro het volgende:

[..]

[..]

Volgens Alfred van Juwelier Burger betreft het een Speedmaster in volledig originele staat, dus ook de wijzers en lunette. Kan namelijk zo 1-2-3 ook geen inconsistentie vinden met hoe ze horen uit te zien?

Overigens ook een mooie band dan Jackal. Enig idee wat deze via een omega dealer kosten?
Vergelijk de lume op de wijzers eens met de lume op de wijzerplaat. Het lijkt dat die op de wijzers is verouderd en de intensiteit voor een deel kwijt is geraakt (wat je zou verwachten na 32 jaar) en dat de lume op de plaat is bijgewerkt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_133680900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:50 schreef Inverted_World het volgende:
Maandje terug gekregen als kado, erg blij mee, zeker aangezien ik een tijd geleden mijn soortgelijke Armani horloge in de stad ben verloren, waarschijnlijk tijdens het uittrekken van mijn jas.

[ afbeelding ]
Ik zou geen modemerkhorloge of plakmerk kopen. Zowel geen Guess als Armani als Boss of Calvin Klein. Allemaal overpriced voor de merknaam. Zoals in het vorige topic al werd gezegd heb je in de categorie tot 400 Euro echt veel betere klokjes. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_133681032
:( Waarom staat Vostok niet in de OP? :(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_133681797
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik zou geen modemerkhorloge of plakmerk kopen. Zowel geen Guess als Armani als Boss of Calvin Klein. Allemaal overpriced voor de merknaam. Zoals in het vorige topic al werd gezegd heb je in de categorie tot 400 Euro echt veel betere klokjes. :)
Ik heb er geen verstand van en dat zal ongetwijfeld allemaal best zijn, beiden waren echter cadeautjes en ik was er blij mee. Ik oordeel puur op het uiterlijk, wat is " beter " aan een andere dan?
It's you my love, you who are the stranger
pi_133682501
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Vergelijk de lume op de wijzers eens met de lume op de wijzerplaat. Het lijkt dat die op de wijzers is verouderd en de intensiteit voor een deel kwijt is geraakt (wat je zou verwachten na 32 jaar) en dat de lume op de plaat is bijgewerkt.
Hmm hier moet ik dan nog eens over mailen, want bij mijn weten zou hij volledig origineel horen te zijn. Ondanks dat er geen enkele vorm van gloed wordt afgegeven door zowel de lume op de plaat alsook die op de wijzers, heeft de lume op de plaat een 'vollere' tint. Een dezer dagen schiet ik wat degelijkere plaatjes voor een beter beeld.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_133682799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:01 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Ik heb er geen verstand van en dat zal ongetwijfeld allemaal best zijn, beiden waren echter cadeautjes en ik was er blij mee. Ik oordeel puur op het uiterlijk, wat is " beter " aan een andere dan?
Hogere kwaliteit, betere afwerking, complicaties, duurzamer uurwerk, kortom: meer waar voor je geld. Bij die merkklokjes betaal je alleen voor de merknaam en niet voor de techniek en kwaliteit (en design, hoewel over smaak niet te twisten valt).

Je hebt imho voor minder geld dan jij (waarschijnlijk) betaald hebt ook klokjes die kwalitatief gewoon bijzonder goed zijn. Bijvoorbeeld een Orient Mako voor nog geen 100 Euro (automaat, goede afwerking en duurzaam spul):

Zal even een foto van mijne maken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Skv op 27-11-2013 18:45:25 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_133683052
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 27 november 2013 @ 18:59:23 #12
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_133683355
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:41 schreef Skv het volgende:
:( Waarom staat Vostok niet in de OP? :(
Inderdaad, en waar is Casio :( Zie er hier zat voorbij komen en vallen ook in alle prijsklassen tot ¤1000.. En zo'n fckng zakmessenmerk staat er wel in.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:05:05 #13
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_133688933
De beloofde degelijkere plaatjes:













Een dezer dagen maar eens navragen omtrent de lumen op de plaat, echter alsnog enorm blij met mijn aanwinst :D Overigens iemand die mij adhv de foto's kan vertellen welke exacte band dit betreft?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_133693469
Iemand bekend met het merk chotovelli?
http://chotovelli.com/collections/intergrale
Built for Speed
  woensdag 27 november 2013 @ 23:57:34 #15
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_133697775
Lijkt wel echt op een relume. Wel gaaf zo'n 'stepped dial'
Het beste horlogeforum van Nederland
  woensdag 27 november 2013 @ 23:58:33 #16
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_133697814
Band lijkt trouwens een 1171. Waarschijnlijk 633 aanzetten.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_133701645
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:05 schreef x3ro het volgende:
De beloofde degelijkere plaatjes:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een dezer dagen maar eens navragen omtrent de lumen op de plaat, echter alsnog enorm blij met mijn aanwinst :D Overigens iemand die mij adhv de foto's kan vertellen welke exacte band dit betreft?
Mooie aanwinst! Ik ben niet zo van speedy's op staal, alleen om de pols ziet het er toch wel heel goed uit hoor !
  donderdag 28 november 2013 @ 11:11:31 #18
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_133704749
Met wat zoekwerk, binnen beperkt budget maar wel 'bang for buck' kom ik dit tegen: Seiko SNZG15.



Voor ¤100-¤150 lijkt het me een horloge waar je bijna geen miskoop aan kunt doen.

Iemand ervaring hiermee?
Ik heb zelf geen al te grote pols, iets van 17-18cm. Lastig om de maat te schatten.
Leuke aan deze vind ik dat-ie door de zwarte plaat ook heel goed andere bandjes kan hebben zonder dat het misstaat. Met een roodbruine tint is-ie ook leuk:



Dus ook wel geschikt voor een minicollectie NATO's denk ik.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 28 november 2013 @ 11:39:26 #19
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_133705365
Hmm, aanvulling van hierboven.

De Seiko Aviator-serie lijkt er erg op, maar is net iets kleiner (37mm ipv 41mm).
Misschien iets geschikter voor een kleinere pols?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_133705560


[ Bericht 100% gewijzigd door CornflakesXL op 28-11-2013 11:50:49 ]
pi_133705614
[quote]0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:48 schreef CornflakesXL het volgende:
Mijn eerste zelf gekochte horloge, wat vinden jullie ervan? De foto's heb ik niet zelf gemaakt.



pi_133709208
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:05 schreef x3ro het volgende:
De beloofde degelijkere plaatjes:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een dezer dagen maar eens navragen omtrent de lumen op de plaat, echter alsnog enorm blij met mijn aanwinst :D Overigens iemand die mij adhv de foto's kan vertellen welke exacte band dit betreft?
Mooi! _O_ Wat is de richtprijs voor deze geweest? Ik wil nog eens een Seamaster hebben, maar die liggen behoorlijk boven mijn budget.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_133709555
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:49 schreef CornflakesXL het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 28 november 2013 11:48 schreef CornflakesXL het volgende:
Mijn eerste zelf gekochte horloge, wat vinden jullie ervan? De foto's heb ik niet zelf gemaakt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi ding :Y
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_133709711
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:49 schreef CornflakesXL het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 28 november 2013 11:48 schreef CornflakesXL het volgende:
Mijn eerste zelf gekochte horloge, wat vinden jullie ervan? De foto's heb ik niet zelf gemaakt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hebben ze 'm ook zonder datum? Ik vind dat venstertje wat storend door de grootte.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_133710062
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:17 schreef Skv het volgende:

[..]

Hebben ze 'm ook zonder datum? Ik vind dat venstertje wat storend door de grootte.
Vind Seiko juist 1 van de mooiste datumaanduidingen hebben :P
Mooiste was geweest om dat venstertje bovenin te hebben ipv onderin
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')