abonnement Unibet Coolblue
pi_134466832
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:48 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal ook nog wat onduidelijk. Hoe zit het als ik nu een auto koop die ik met kwarttarief wil gaan rijden en ik bedenk me eind volgend jaar en wil hem toch ook in de winter gaan rijden. Moet ik dan met terugwerkende kracht toch nog de volle mep over het hele jaar gaan betalen of pas volledig tarief vanaf december 2014?
Ja maar dat is dus nog het meest belachelijk! Er zijn zoveel vragen waar gewoon niemand een antwoord op weet en over een fucking week is het al zo ver.

Wat gebeurt er namelijk wanneer de vorige eigenaar voltarief had en ik dat niet wil als ik die auto koop? En wat gebeurt er als iemand zijn oldtimer halverwege het jaar ombouw naar benzine ipv LPG? Wat als ik een auto halverwege schors in het kwarttarief? Krijg ik geld terug als ik iets halverwege koop of verkoop?

Halve garen die dit hebben verzonnen, en dan zo kort dag nog. Het is echt asociaal.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_134468211
Volgens mij gaat het dan met terugwerkende kracht en dien je alsnog het volledige bedrag te betalen (ook van de periodes die je gemist hebt).
pi_134468599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:16 schreef Bart-Willem het volgende:
Volgens mij gaat het dan met terugwerkende kracht en dien je alsnog het volledige bedrag te betalen (ook van de periodes die je gemist hebt).
Ja, en andersom ook dan?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:48:16 #204
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_134469784
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:16 schreef Bart-Willem het volgende:
Volgens mij gaat het dan met terugwerkende kracht en dien je alsnog het volledige bedrag te betalen (ook van de periodes die je gemist hebt).
Mijn auto loopt nu op LPG maar vanaf volgende week op benzine. Stel dat de aanslag van de belasting en het verwijderen van de tank elkaar kruisen, moet ik dan ook eerst de volle mep betalen? Nee toch?
pi_134470741
@ koffiedeluxe: als je de auto schorst bij volledig tarief, dan krijg je het restbedrag terug. Schors of verkoop je de auto tijdens het kwarttarief, dan ben je het geld kwijt: bij een schorsing of tussentijdse verkoop krijg je het resterende bedrag van het kwarttarief niet terug.

@ hierboven: dan krijg je als het goed is meteen (binnen een week) een nieuwe brief. Zo niet, dan moet je de acceptgiro voldoen, waarna zij het weer binnen korte tijd terugstorten. :P
pi_134471673
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:08 schreef Bart-Willem het volgende:
@ koffiedeluxe: als je de auto schorst bij volledig tarief, dan krijg je het restbedrag terug. Schors of verkoop je de auto tijdens het kwarttarief, dan ben je het geld kwijt: bij een schorsing of tussentijdse verkoop krijg je het resterende bedrag van het kwarttarief niet terug.

@ hierboven: dan krijg je als het goed is meteen (binnen een week) een nieuwe brief. Zo niet, dan moet je de acceptgiro voldoen, waarna zij het weer binnen korte tijd terugstorten. :P
Dat is dus krom. Als ik een auto eind januari verkoop dan betaal je gewoon voor een heel jaar wegenbelasting. Belachelijk gedoe.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_134473880
Als jij gekozen hebt voor het kwarttarief, betaalt die (max) 120 Euro en je verkoopt de auto tussentijds, dan hoeft de nieuwe eigenaar de rest van het jaar die 120 Euro niet meer te betalen. Beetje raar, maar waar. :P
pi_134484127
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 00:17 schreef Bart-Willem het volgende:
Als jij gekozen hebt voor het kwarttarief, betaalt die (max) 120 Euro en je verkoopt de auto tussentijds, dan hoeft de nieuwe eigenaar de rest van het jaar die 120 Euro niet meer te betalen. Beetje raar, maar waar. :P
Yep, klinkt best wel raar. Klinkt een beetje als zo'n wheeler dealer term. Tax has been paid. (ik vermoedt dat je in de UK belasting moet betalen ook voorruit per jaar?) maar dan gaat de term houderschapsbelasting dubieus worden.. Ben je "houder" van een auto maar heeft iemand anders al gedokt.
Dit is een Signature....
  vrijdag 20 december 2013 @ 18:19:09 #209
53151 T42
Pinball Wizard
pi_134495966
quote:
14s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Wtf loop je nou stoer te doen en iedereen te provoceren met je 45km/u ideeën. Iedereen weet wat die hele regeling binnen nu en 3 jaar aan banden wordt gelegd door misbruikers zoals jij dus houdt asjeblieft op met dat semistoere gedoe.
doe niet stoer ik doe dat expres. (als protest) ik rij nooit met die auto dan ook niet... maar zo worden de banden niet vierkant ;)
pi_134683640
Heeft iemand enig idee wat de definitie van de weg af is volgens de BD? Ik heb een oldtimer motorfiets (1986), maar moet hem op straat zetten aangezien ik geen schuur/tuin heb waar hij staan kan... :{
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  woensdag 25 december 2013 @ 13:43:46 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134683861
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:38 schreef Hoplahopla het volgende:
Heeft iemand enig idee wat de definitie van de weg af is volgens de BD? Ik heb een oldtimer motorfiets (1986), maar moet hem op straat zetten aangezien ik geen schuur/tuin heb waar hij staan kan... :{
Van de weg af, is ´niet staande op de openbare weg´, dus op eigen terrein, en bij voorkeur niet zichtbaar vanaf de openbare weg.

Je kunt het proberen met een hoes, maar als er een bijdehandje onder je hoes het kenteken checkt ben je de sigaar.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134683980
quote:
14s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Van de weg af, is ´niet staande op de openbare weg´, dus op eigen terrein, en bij voorkeur niet zichtbaar vanaf de openbare weg.

Je kunt het proberen met een hoes, maar als er een bijdehandje onder je hoes het kenteken checkt ben je de sigaar.
Dus ik mag de volle klap gaan betalen, aangezien ik in een appartementencomplex woon. Komt mij een beetje als discriminatie over.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  woensdag 25 december 2013 @ 13:48:44 #213
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134684043
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:47 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Dus ik mag de volle klap gaan betalen, aangezien ik in een appartementencomplex woon. Komt mij een beetje als discriminatie over.
Je kunt ook een winterstalling regelen; lijkt me niet zo´n vreselijk groot probleem voor een motorfiets.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134684144
quote:
14s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je kunt ook een winterstalling regelen; lijkt me niet zo´n vreselijk groot probleem voor een motorfiets.
Dat kost geld. :') En ik heb dat ding voor noodgevallen, dus juist daarom wil ik hem voor de deur hebben staan.

Sowieso is de normale belasting 112,00 euro... Maar ik vind dit gewoon flauw. Heb dat ding gehouden omdat het lekker goedkoop was... :{
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  woensdag 25 december 2013 @ 13:52:36 #215
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134684204
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:51 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Dat kost geld. :') En ik heb dat ding voor noodgevallen, dus juist daarom wil ik hem voor de deur hebben staan.
Klinkt een beetje vreemd.. een motorfiets all year long voor de deur hebben staan voor noodgevallen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134684255
quote:
5s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Klinkt een beetje vreemd.. een motorfiets all year long voor de deur hebben staan voor noodgevallen.
Sommige mensen hebben niet het geld om een koekblik voor de deur hebben staan... ? Die motor kostte me tot nu toe alleen maar verzekeringspremie. Als ik snel ergens moet zijn is het wel fijn als ik iets van een motorvoertuig heb.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_134684349
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:53 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben niet het geld om een koekblik voor de deur hebben staan... ? Die motor kostte me tot nu toe alleen maar verzekeringspremie. Als ik snel ergens moet zijn is het wel fijn als ik iets van een motorvoertuig heb.
Tja, je gebruikt hem dan ook als primair vervoermiddel..
pi_134684406
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:56 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Tja, je gebruikt hem dan ook als primair vervoermiddel..
Wat heeft dat te maken met de oldtimerregeling?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_134684770
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:57 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met de oldtimerregeling?
Uit je opmerking dat je hem voor noodgevallen hebt maak ik op dat je er dus ook tijdens de wintermaanden mee wil kunnen rijden, en dat je klaagt dat dat niet kan. Tja. Stalling tijdens de wintermaanden is nu net precies datgene waarmee de mensen die een oldtimer als goedkoop primair vervoer er mee uit willen filteren. Dat stukje vind ik dan nog het minst onrechtvaardige aan de regeling.
  woensdag 25 december 2013 @ 14:20:07 #220
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134685157
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:07 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Uit je opmerking dat je hem voor noodgevallen hebt maak ik op dat je er dus ook tijdens de wintermaanden mee wil kunnen rijden, en dat je klaagt dat dat niet kan. Tja. Stalling tijdens de wintermaanden is nu net precies datgene waarmee de mensen die een oldtimer als goedkoop primair vervoer er mee uit willen filteren. Dat stukje vind ik dan nog het minst onrechtvaardige aan de regeling.
Ik heb hetzelfde met de Nissan; ik wil er best 120¤ voor betalen, maar ik baal ook dat ik hem dan in de winter niet kan gebruiken. Ik reed er eigenlijk voornamelijk in de wintermaanden mee, in de zomer rijd ik motor, ik had hem juist als backup voor als het echt onrijdbaar was op de motor. Ik moet nu dus gaan betalen voor de maanden dat ik hem eigenlijk niet gebruik, en als ik hem nodig heb mag ik er niet mee rijden. :')

Er zijn zoveel vormen van '(on)rechtvaardig' ;)

Denk dat de Niksan eruit gaat, en ik gewoon een dikke diesel pak waar ik all year round mee ga rijden. Dan pak ik alleen nog de motor als het perfect motorweer is, of als het mij uitkomt. In mijn geval bereiken ze precies het tegenovergestelde vanuit milieu-oogpunt gezien.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 25 december 2013 @ 14:21:44 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134685222
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:53 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben niet het geld om een koekblik voor de deur hebben staan... ? Die motor kostte me tot nu toe alleen maar verzekeringspremie. Als ik snel ergens moet zijn is het wel fijn als ik iets van een motorvoertuig heb.
Dan gaat het je nu wel 144 hele euro's per jaar kosten als je hem gewoon in de WB gooit.. tiswat. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134685390
quote:
14s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

... In mijn geval bereiken ze precies het tegenovergestelde vanuit milieu-oogpunt gezien.
Iedereen begrijpt dat dit natuurlijk gewoon een ordinaire belastingmaatregel is om meer geld binnen te harken. Om milieu gaat het totaal niet.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  woensdag 25 december 2013 @ 15:50:45 #223
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134687600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:26 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Iedereen begrijpt dat dit natuurlijk gewoon een ordinaire belastingmaatregel is om meer geld binnen te harken. Om milieu gaat het totaal niet.
Zou je denken?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 25 december 2013 @ 16:00:20 #224
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_134687803
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:26 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Iedereen begrijpt dat dit natuurlijk gewoon een ordinaire belastingmaatregel is om meer geld binnen te harken. Om milieu gaat het totaal niet.
Ben ik helemaal met je eens.
Alleen gaat het bij een motor om ¤10 over maand oid. Hoeveel km. per jaar maak jij aan "noodritjes"?

NB.
Staan hier 2 motoren, betaal ik 2 keer MRB, verzekering ed. voor, terwijl ik er maar op 1 tegelijkertijd kan rijden (of in de prak kan rijden ). Vind ik eigenlijk onredelijker als jouw ¤10 per maand voor 1 exemplaar.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_134689518
quote:
14s.gif Op woensdag 25 december 2013 14:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan gaat het je nu wel 144 hele euro's per jaar kosten als je hem gewoon in de WB gooit.. tiswat. :)
.. wat trouwens ook een enorme stijging is ten opzichte van de 60 euro die het een paar jaar geleden nog was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')