abonnement Unibet Coolblue
pi_134221381
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben op zoek naar een BMW E32 750IL uit 87..Iemand die me er aan kan helpen voor max 1250? :)
Relevante post zeg.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:13:11 #77
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134224139
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben op zoek naar een BMW E32 750IL uit 87..Iemand die me er aan kan helpen voor max 1250? :)
Probeer het na 1 januari nog eens op MP.....
pi_134224609
Vandaag wordt er toch gestemd in de 1ste kamer? Weet iemand wanneer we hiervan de uitslag kunnen verwachten?
History became legend, legend became myth.
pi_134225106
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen ;) 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
Zodra dit populair wordt, is het afgelopen. Overal tieners in omgekeurde auto's. Houdt het verkeer op, ongelukken. De maas is snel gedicht. Rij- en kentekenbewijsplicht is vlug ingevoerd.
pi_134225710
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:27 schreef valek het volgende:
Vandaag wordt er toch gestemd in de 1ste kamer? Weet iemand wanneer we hiervan de uitslag kunnen verwachten?
Dat is niet vandaag, maar de 16e/17e als het goed is.

Trouwens iemand niet iets opgevallen bij dat voorstel van de PvdA? Dat is gewoon een extra naaistreekje dat ze gaan leveren. Wat is er namelijk veranderd:
- volgens het concept dat er nu ligt geldt de oldtimerregeling voor auto's op benzine tussen de 26 en 39 jaar oud.
- bij het voorstel van de PvdA wordt de belastingvrije grens opgeschoven naar direct 30 jaar
- de PvdA wil de nieuwe overgangsregeling in laten gaan per 2015, en zéér waarschijnlijk zal het dan alleen voor auto's gelden van tussen de 30 en 39 jaar. Oftewel: auto's van (dan) 27 t/m 29 jaar zijn dus extra genaaid en duurt dan even voordat die belastingvrij zijn cq voor de overgangsregeling in aanmerking komen.

Oftewel, dit typische PvdA-geintje (want nivilleren is immers een feest) is een moderne variant van het Kwartje van Kok. :( Hoe moeten we dit noemen dan, de Snip van Samsom? :')

Edit: ministerie van Financiën (in de vorm van Weekers) heeft al gereageerd op de plannen van de PvdA, dat is hier te lezen: http://www.eerstekamer.nl(...)/f=/vjfie7oxjiu9.pdf. Komt erop neer dat de Tweede Kamer de regeling níet zal aanpassen en in ongewijzigde vorm door de Eerste Kamer zal laten lozen.

Ook apart is dat die Autobelangen kennelijk ook al verkeerd zaten te rekenen. Volgens hun berekeningen zou een LPG-auto gemiddeld 1900 Euro per jaar wegenbelasting betalen. Dat lijkt me vrij sterk, of elke oldtimer zou een USA-bak moeten zijn. :P Een Volvo 240 op LPG doet circa 100 Euro per maand, wat overeenkomt met 1200 Euro per jaar. Heel wat lager dan 1900 Euro. ;) En zo'n 240 is nog eens groter dan de gemiddelde oldtimer (Eendjes, Kevers, Golfjes etc tellen immers ook mee). Maar gezien de hoeveelheid LPG-oldtimers die vaak van dat formaat zijn zal 1200 Euro ongeveer wel het gemiddelde zijn.

[ Bericht 27% gewijzigd door Bart-Willem op 13-12-2013 15:03:23 ]
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:26:04 #81
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_134226626
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:57 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ook apart is dat die Autobelangen kennelijk ook al verkeerd zaten te rekenen. Volgens hun berekeningen zou een LPG-auto gemiddeld 1900 Euro per jaar wegenbelasting betalen. Dat lijkt me vrij sterk, of elke oldtimer zou een USA-bak moeten zijn. :P Een Volvo 240 op LPG doet circa 100 Euro per maand, wat overeenkomt met 1200 Euro per jaar. Heel wat lager dan 1900 Euro. ;) En zo'n 240 is nog eens groter dan de gemiddelde oldtimer (Eendjes, Kevers, Golfjes etc tellen immers ook mee). Maar gezien de hoeveelheid LPG-oldtimers die vaak van dat formaat zijn zal 1200 Euro ongeveer wel het gemiddelde zijn.
Ze gaan er ook echt vanuit dat degene die nu met hun oldtimer belastingvrij rijden op LPG straks de volle mep gaan/willen betalen...
Echt niet natuurlijk...
pi_134227521
Juist, veel lui gaan de LPG er gewoon uit gooien. Zou ik ook doen als ik te weinig zou rijden (dan is het een kwestie van het omslagpunt berekenen). :P
pi_134228803
En ze vergeten nog de import van 40 jaar oude gebakjes waar de oude gasinstallatie meteen in wordt gepleurd :P.
pi_134229014
Of nog erin zit, zoals bij Belgische auto's. :P Maar zoveel zijn dat er niet, een groot deel komt uit Duitsland en daar zijn ze niet zo'n LPG-fan.
pi_134233886
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:57 schreef Bart-Willem het volgende:

Ook apart is dat die Autobelangen kennelijk ook al verkeerd zaten te rekenen. Volgens hun berekeningen zou een LPG-auto gemiddeld 1900 Euro per jaar wegenbelasting betalen. Dat lijkt me vrij sterk, of elke oldtimer zou een USA-bak moeten zijn. :P Een Volvo 240 op LPG doet circa 100 Euro per maand, wat overeenkomt met 1200 Euro per jaar. Heel wat lager dan 1900 Euro. ;) En zo'n 240 is nog eens groter dan de gemiddelde oldtimer (Eendjes, Kevers, Golfjes etc tellen immers ook mee). Maar gezien de hoeveelheid LPG-oldtimers die vaak van dat formaat zijn zal 1200 Euro ongeveer wel het gemiddelde zijn.
Nou is een 240 een relatief lichte bak natuurlijk, een beetje mercedes zit al gauw tegen de 1500 kilo aan en dan kom je behoorlijk dicht bij die 1900 in de buurt.
pi_134235015
Een 190 is niet zwaar, en zoals gezegd: tel het aantal Golfjes, 2CV's, enz enz eens mee. ;) Dat zijn auto's die ruim onder de 1000kg blijven. :P
pi_134235301
Mijn lpg gaat eruit. Rijd een benz 500sel. Ga verder op benzine. Rijd nog geen 5000km per jaar.
History became legend, legend became myth.
pi_134235666
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Een 190 is niet zwaar, en zoals gezegd: tel het aantal Golfjes, 2CV's, enz enz eens mee. ;) Dat zijn auto's die ruim onder de 1000kg blijven. :P
Meeste LPG auto's zijn de E-klasses, S-klasses, 5-series en 7-series. En dat gaat allemaal richting de 1400 en 1600 kilo.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_134236359
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Een 190 is niet zwaar, en zoals gezegd: tel het aantal Golfjes, 2CV's, enz enz eens mee. ;) Dat zijn auto's die ruim onder de 1000kg blijven. :P
Daar past niet eens een gastank in... :')
pi_134237529
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar past niet eens een gastank in... :')
Je hebt ook kleine LPG tankjes. Een lichte wagen komt met 30 liter LPG net zo ver als een Amerikaan met 100 liter.
pi_134237820
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Meeste LPG auto's zijn de E-klasses, S-klasses, 5-series en 7-series. En dat gaat allemaal richting de 1400 en 1600 kilo.
Niet helemaal waar, dat zijn vooral de 190's, 740's en 240's. ;) De 190 weegt net 1150kg (lichter als het een handbak is), de 740 weegt 1249kg (wederom: lichter als het een handbak is) en de 240 is 1222kg. Een E-klasse had je in 1980-1986 dus die valt al af. ;) Het aantal 7-series is behoorlijk laag en ook 5-series als oldtimers kom je lang niet zo vaak tegen als een 190 of 240.

Ik heb zelfs gas in een Subaru Mini-Jumbo ooit mogen aanschouwen, dus ik sta nergens meer van te kijken. :+
pi_134241101
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 20:24 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, dat zijn vooral de 190's, 740's en 240's. ;) De 190 weegt net 1150kg (lichter als het een handbak is), de 740 weegt 1249kg (wederom: lichter als het een handbak is) en de 240 is 1222kg. Een E-klasse had je in 1980-1986 dus die valt al af. ;) Het aantal 7-series is behoorlijk laag en ook 5-series als oldtimers kom je lang niet zo vaak tegen als een 190 of 240.

Ik heb zelfs gas in een Subaru Mini-Jumbo ooit mogen aanschouwen, dus ik sta nergens meer van te kijken. :+
Jij zit duidelijk niet in de vroegere Duitsers.

De voorloper van de E-klasse is er al meer dan 40 jaar. W123 en W124 bijvoorbeeld.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_134241180
Dat noem ik geen E-klasse, maar een 200/240/300/etc. :P
pi_134241251
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:20 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat noem ik geen E-klasse, maar een 200/240/300/etc. :P
Niet iedereen zit zo diep in de materie, vandaar dat ik het zo noem.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 14 december 2013 @ 14:14:54 #95
53151 T42
Pinball Wizard
pi_134259043
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:41 schreef noutie het volgende:

[..]

Zodra dit populair wordt, is het afgelopen. Overal tieners in omgekeurde auto's. Houdt het verkeer op, ongelukken. De maas is snel gedicht. Rij- en kentekenbewijsplicht is vlug ingevoerd.
jup maar dan heb ik weer jaar kunnen rijden met een diesel op 5000rpm
  zaterdag 14 december 2013 @ 14:15:16 #96
53151 T42
Pinball Wizard
pi_134259056
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:50 schreef Bart-Willem het volgende:
Juist, veel lui gaan de LPG er gewoon uit gooien. Zou ik ook doen als ik te weinig zou rijden (dan is het een kwestie van het omslagpunt berekenen). :P
wel op sturen naar denhaag ;)
  zaterdag 14 december 2013 @ 15:47:04 #97
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_134261234
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 14:15 schreef T42 het volgende:

[..]

wel op sturen naar denhaag ;)
Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.
  zaterdag 14 december 2013 @ 17:29:09 #98
53151 T42
Pinball Wizard
pi_134263741
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 15:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.
ah kan ook maar dan moet je een oude gasfles op sturen ;)
pi_134267310
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 15:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.
Wel jammer dat het met veel haken en ogen moet dan, omdat een gebruikte LPG-installatie inbouwen onder zéér strenge regels moet. :P
  zaterdag 14 december 2013 @ 19:42:53 #100
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_134267521
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:36 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Wel jammer dat het met veel haken en ogen moet dan, omdat een gebruikte LPG-installatie inbouwen onder zéér strenge regels moet. :P
Oh, dat wist ik niet eens. Nou ja, ik heb dat ding er zo'n 3,5 jaar geleden nieuw in laten bouwen. Ik gebruik de auto zo'n 5000 km per jaar, dus die tank heb ik er wel uit. Misschien toch maar opsturen dan, vergezeld van een grote stapel stoeptegels...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')