Relevante post zeg.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben op zoek naar een BMW E32 750IL uit 87..Iemand die me er aan kan helpen voor max 1250?
Probeer het na 1 januari nog eens op MP.....quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben op zoek naar een BMW E32 750IL uit 87..Iemand die me er aan kan helpen voor max 1250?
Zodra dit populair wordt, is het afgelopen. Overal tieners in omgekeurde auto's. Houdt het verkeer op, ongelukken. De maas is snel gedicht. Rij- en kentekenbewijsplicht is vlug ingevoerd.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
Dat is niet vandaag, maar de 16e/17e als het goed is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:27 schreef valek het volgende:
Vandaag wordt er toch gestemd in de 1ste kamer? Weet iemand wanneer we hiervan de uitslag kunnen verwachten?
Ze gaan er ook echt vanuit dat degene die nu met hun oldtimer belastingvrij rijden op LPG straks de volle mep gaan/willen betalen...quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:57 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ook apart is dat die Autobelangen kennelijk ook al verkeerd zaten te rekenen. Volgens hun berekeningen zou een LPG-auto gemiddeld 1900 Euro per jaar wegenbelasting betalen. Dat lijkt me vrij sterk, of elke oldtimer zou een USA-bak moeten zijn. Een Volvo 240 op LPG doet circa 100 Euro per maand, wat overeenkomt met 1200 Euro per jaar. Heel wat lager dan 1900 Euro. En zo'n 240 is nog eens groter dan de gemiddelde oldtimer (Eendjes, Kevers, Golfjes etc tellen immers ook mee). Maar gezien de hoeveelheid LPG-oldtimers die vaak van dat formaat zijn zal 1200 Euro ongeveer wel het gemiddelde zijn.
Nou is een 240 een relatief lichte bak natuurlijk, een beetje mercedes zit al gauw tegen de 1500 kilo aan en dan kom je behoorlijk dicht bij die 1900 in de buurt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:57 schreef Bart-Willem het volgende:
Ook apart is dat die Autobelangen kennelijk ook al verkeerd zaten te rekenen. Volgens hun berekeningen zou een LPG-auto gemiddeld 1900 Euro per jaar wegenbelasting betalen. Dat lijkt me vrij sterk, of elke oldtimer zou een USA-bak moeten zijn. Een Volvo 240 op LPG doet circa 100 Euro per maand, wat overeenkomt met 1200 Euro per jaar. Heel wat lager dan 1900 Euro. En zo'n 240 is nog eens groter dan de gemiddelde oldtimer (Eendjes, Kevers, Golfjes etc tellen immers ook mee). Maar gezien de hoeveelheid LPG-oldtimers die vaak van dat formaat zijn zal 1200 Euro ongeveer wel het gemiddelde zijn.
Meeste LPG auto's zijn de E-klasses, S-klasses, 5-series en 7-series. En dat gaat allemaal richting de 1400 en 1600 kilo.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Een 190 is niet zwaar, en zoals gezegd: tel het aantal Golfjes, 2CV's, enz enz eens mee. Dat zijn auto's die ruim onder de 1000kg blijven.
Daar past niet eens een gastank in...quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Een 190 is niet zwaar, en zoals gezegd: tel het aantal Golfjes, 2CV's, enz enz eens mee. Dat zijn auto's die ruim onder de 1000kg blijven.
Je hebt ook kleine LPG tankjes. Een lichte wagen komt met 30 liter LPG net zo ver als een Amerikaan met 100 liter.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar past niet eens een gastank in...
Niet helemaal waar, dat zijn vooral de 190's, 740's en 240's. De 190 weegt net 1150kg (lichter als het een handbak is), de 740 weegt 1249kg (wederom: lichter als het een handbak is) en de 240 is 1222kg. Een E-klasse had je in 1980-1986 dus die valt al af. Het aantal 7-series is behoorlijk laag en ook 5-series als oldtimers kom je lang niet zo vaak tegen als een 190 of 240.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Meeste LPG auto's zijn de E-klasses, S-klasses, 5-series en 7-series. En dat gaat allemaal richting de 1400 en 1600 kilo.
Jij zit duidelijk niet in de vroegere Duitsers.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:24 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, dat zijn vooral de 190's, 740's en 240's. De 190 weegt net 1150kg (lichter als het een handbak is), de 740 weegt 1249kg (wederom: lichter als het een handbak is) en de 240 is 1222kg. Een E-klasse had je in 1980-1986 dus die valt al af. Het aantal 7-series is behoorlijk laag en ook 5-series als oldtimers kom je lang niet zo vaak tegen als een 190 of 240.
Ik heb zelfs gas in een Subaru Mini-Jumbo ooit mogen aanschouwen, dus ik sta nergens meer van te kijken.
Niet iedereen zit zo diep in de materie, vandaar dat ik het zo noem.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:20 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat noem ik geen E-klasse, maar een 200/240/300/etc.
jup maar dan heb ik weer jaar kunnen rijden met een diesel op 5000rpmquote:Op vrijdag 13 december 2013 14:41 schreef noutie het volgende:
[..]
Zodra dit populair wordt, is het afgelopen. Overal tieners in omgekeurde auto's. Houdt het verkeer op, ongelukken. De maas is snel gedicht. Rij- en kentekenbewijsplicht is vlug ingevoerd.
wel op sturen naar denhaagquote:Op vrijdag 13 december 2013 15:50 schreef Bart-Willem het volgende:
Juist, veel lui gaan de LPG er gewoon uit gooien. Zou ik ook doen als ik te weinig zou rijden (dan is het een kwestie van het omslagpunt berekenen).
Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.quote:
ah kan ook maar dan moet je een oude gasfles op sturenquote:Op zaterdag 14 december 2013 15:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.
Wel jammer dat het met veel haken en ogen moet dan, omdat een gebruikte LPG-installatie inbouwen onder zéér strenge regels moet.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.
Oh, dat wist ik niet eens. Nou ja, ik heb dat ding er zo'n 3,5 jaar geleden nieuw in laten bouwen. Ik gebruik de auto zo'n 5000 km per jaar, dus die tank heb ik er wel uit. Misschien toch maar opsturen dan, vergezeld van een grote stapel stoeptegels...quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:36 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Wel jammer dat het met veel haken en ogen moet dan, omdat een gebruikte LPG-installatie inbouwen onder zéér strenge regels moet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |