Die laatste is uit 1955, dus die heeft niet echt een probleem wel?quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:49 schreef Nucky het volgende:
Leuk maar treurig artikel in de Kampioen van deze maand:
http://www.anwb.nl/kampio(...)n-oldtimer-bezitters
Ga lekker in je Prius lelijk zitten zijn. Of op een stuk tofu knauwen. Milieuhippie .quote:Op dinsdag 26 november 2013 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gevaarlijke zware vervuilende auto's die belastingvrij rondrijden... Ik kan er geen medelijden mee hebben als ze meer mogen gaan betalen, of een andere hobby mogen gaan zoeken.
En ondertussen scheldt de gemiddelde Nederlander op de gemiddelde Amerikaan omdat ze daar iets meer olie verbruiken dan wij!
Daar heb je gelijk in hoor. Ik zie hier alleen geen kabinet voor gaan vallen. Zou wel mooi zijn trouwens. Ook even in de OP aangepast.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er is nog niks definitief, de eerste kamer moet het nog beoordelen. Hoe succesvol dat is is uiteraard een tweede.
Goeie! Dat zou wel heel stom zijn van de ANWB.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:53 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Die laatste is uit 1955, dus die heeft niet echt een probleem wel?
Het gaat er niet om wat mooi is of niet, maar dat dat die oude meuk voor onnodige vervuiling en gezondheidklachten zorgen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:54 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ga lekker in je Prius lelijk zitten zijn. Of op een stuk tofu knauwen. Milieuhippie .
De Kampioen? Dat is toch dat bejaardenblaadje van de ANWB vol met advertenties voor rollators en trapliften?quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:49 schreef Nucky het volgende:
Leuk maar treurig artikel in de Kampioen van deze maand:
http://www.anwb.nl/kampio(...)n-oldtimer-bezitters
Nee, idd, de persoonlijke smaak van mensen is totaal niet belangrijk, de mening van milieuhippies zonder enig onderbouwend argument wel .quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat mooi is of niet, maar dat dat die oude meuk voor onnodige vervuiling en gezondheidklachten zorgen.
De eerste HAP na 6 minuten, da's niet slecht..quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:39 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Nee, idd, de persoonlijke smaak van mensen is totaal niet belangrijk, de mening van milieuhippies zonder enig onderbouwend argument wel .
Je laatste zin ontkracht de eerste .quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:41 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
De eerste HAP na 6 minuten, da's niet slecht..
Overigens hebben die 'milieuhippies' wel degelijk een onderbouwd punt als het gaat om de hoeveelheid troep die uit een individuele auto komt. Dat heeft weinig te maken met iets abstracts als CO2, maar meer met CO, NOx en roet en daarvan is men het wel eens dat het inderdaad schadelijk is. Alleen is het aantal km's dat alle oldtimers bij elkaar maken zo gering dat het geen factor van betekenis is en daarmee rationeel gezien niet heel relevant voor de discussie.
Het maken van een Prius is milieuvriendelijk?quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:41 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
De eerste HAP na 6 minuten, da's niet slecht..
Overigens hebben die 'milieuhippies' wel degelijk een onderbouwd punt als het gaat om de hoeveelheid troep die uit een individuele auto komt. Dat heeft weinig te maken met iets abstracts als CO2, maar meer met CO, NOx en roet en daarvan is men het wel eens dat het inderdaad schadelijk is. Alleen is het aantal km's dat alle oldtimers bij elkaar maken zo gering dat het geen factor van betekenis is en daarmee rationeel gezien niet heel relevant voor de discussie.
Mwoah...quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:08 schreef valek het volgende:
[..]
Het maken van een Prius is milieuvriendelijk?
- het is inderdaad zo dat het productieproces van de eerste generatie Prius meer belastend was voor het milieu dan van een reguliere auto.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:51 schreef virl3 het volgende:
[..]
Mwoah...
PRIUS OUTDOES HUMMER IN ENVIRONMENTAL DAMAGE
http://www.ncpa.org/sub/dpd/index.php?Article_ID=14304
PRIUS OUTDOES HUMMER IN ENVIRONMENTAL DAMAGE
March 14, 2007
The Toyota Prius, the flagship car for the environmentally conscious, is the source of some of the worst pollution in North America, and takes more combined energy to produce than a Hummer, says the Recorder.
Consider:
The nickel contained in the Prius' battery is mined and smelted at a plant in Ontario that has caused so much environmental damage to the surrounding environment that NASA has used the 'dead zone' around the plant to test moon rovers.
Dubbed the Superstack, the factory has spread sulfur dioxide across northern Ontario, becoming every environmentalist's nightmare.
Acid rain around the area was so bad it destroyed all the plants and the soil slid down off the hillside, according to Canadian Greenpeace energy-coordinator David Martin.
After leaving the plant, the nickel travels to Europe, China, Japan and United States, a hardly environmentally sound round the world trip for a single battery.
But that isn't even the worst part, says the Record. According to a study by CNW Marketing, the total combined energy to produce a Prius (consisting of electrical, fuel, transportation, materials and hundreds of other factors over the expected lifetime), is greater than what it takes to produce a Hummer:
The Prius costs an average of $3.25 per mile driven over a lifetime of 100,000 miles -- the expected lifespan of the Hybrid.
The Hummer, on the other hand, costs a more fiscal $1.95 per mile to put on the road over an expected lifetime of 300,000 miles.
That means the Hummer will last three times longer than a Prius and use almost 50 percent less combined energy doing it.
Source: Chris Demorro, "Prius Outdoes Hummer in Environmental Damage," The Recorder, March 7, 2007.
Inmiddels wel (zie hierboven).quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:08 schreef valek het volgende:
[..]
Het maken van een Prius is milieuvriendelijk?
Ok.. Ze gaan voorruit, maar toch accu's zijn niet leuk. Ze moeten een beetje vaart maken met CO2 naar methanol link zodat wij dat in onze oldtimers kunnen mikken om heel errug millieu vriendelijk rond te karren, en wel belastingvrij om een beetje ontopic te blijven ..quote:
Ze doen graag huilie, beetje schraal dus. "Boehoe hij doet 1 op 2 op LPG!" Dan moet je leren afstellen, en niemand heeft hen verplicht om op LPG te rijden. Want als ze écht zo weinig rijden (max 1k per jaar, right), dan boeit 't toch amper of dat ding op benzine of LPG loopt?quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:53 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Die laatste is uit 1955, dus die heeft niet echt een probleem wel?
dat weet je toch als je zo'n ding koopt?quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:25 schreef r8v2 het volgende:
Ik vond die met die Jeep al hilarisch. Wilden ze met het ding op vakantie naar Italië, was de LPG "zo duur geworden" dat ze er maar vanaf zagen. Ik bedoel, mijn 244 liep met caravan ook 1 op 5, daar ga ik toch ook niet over huilen?
quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:54 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ga lekker in je Prius lelijk zitten zijn. Of op een stuk tofu knauwen. Milieuhippie .
Ja goed man dan is dat de volgende regeling die om zeep wordt geholpen door misbruikers.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
sure... als milieu zo belangrijk was in denhaag was alle brandstof al neutraal.quote:Op dinsdag 26 november 2013 13:33 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat mooi is of niet, maar dat dat die oude meuk voor onnodige vervuiling en gezondheidklachten zorgen.
welk misbruik? bedrijfs/boodschappen voertuig word het dan doet(deed) hij nu ook 350km per jaar...quote:Op woensdag 27 november 2013 19:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja goed man dan is dat de volgende regeling die om zeep wordt geholpen door misbruikers.
kun je niet een soort pookslot ombouwen zodat je de begrenzing er weer vanaf kunt halen als je wilt?quote:Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
kijk ff linkje boven je reaktie maar denk dat het wel goed vast moet zitten.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:50 schreef -niemand- het volgende:
[..]
kun je niet een soort pookslot ombouwen zodat je de begrenzing er weer vanaf kunt halen als je wilt?
dan kun je binnendoor ook sneller rijden dan 45.
quote:Op woensdag 27 november 2013 20:52 schreef T42 het volgende:
[..]
kijk ff linkje boven je reaktie maar denk dat het wel goed vast moet zitten.
Oftewel, mensen zien een nieuwe manier om geld te besparen, de overheid ziet er mensen in grote getalen belasting ontwijken (is wat anders dan ontduiken) en bevriezen de regeling omdat het teveel kost. En dan zijn de poppen aan het dansen en is het land te klein.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:30 schreef T42 het volgende:
[..]
welk misbruik? bedrijfs/boodschappen voertuig word het dan doet(deed) hij nu ook 350km per jaar...
maar dan heb ik geen apk, geen belasting, geen kentekenplaat, alleen WA verzekering. en over 8 jaar draaien we het terug
http://omkeuren.nl/auto.html
Landbouwvoertuig of invalidewagen?quote:Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
voertuig met beperktesnelheidquote:Op woensdag 27 november 2013 22:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Landbouwvoertuig of invalidewagen?
denk dat je meer probleem hebt als ze je pakken als je te hard rijdt dan dat ze controleren of er versnellingen geblokkeerd zijn das alleen bij het rdwquote:Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef -niemand- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zo'n soort ding moet toch best om te bouwen zijn zodat hij alleen in de 1, 2 en achteruit kan.
en als je de sleutel omdraait ook in de andere versnellingen?
even een kistje eromheen timmeren en niemand die het ziet.
en als de politie je aanhoud gewoon even de sleutel omdraaien.
Ik lees net pas dit zinnetje uit de OP. Ik vind mezelf behoorlijk op de hoogte, maar dit wist ik niet. Dat betekent dus dat mijn APK-loze projectauto uit 1979 niet meer geschorst mag zijn, behalve als ik in eerste instantie kies voor volledig belasting betalen? En als hij over een jaar klaar is, dan mag ik zeker niet alsnog kiezen voor het kwarttarief?quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:07 schreef Nucky het volgende:
NIEUWE OLDTIMER REGELING 2014
- Schorsing blijft altijd een optie als de auto niet op de openbare weg komt, maar niet als er al sprake is van een kwarttarief in hetzelfde kalenderjaar
Dat had ik gemist in alle topics. Mooiquote:Op donderdag 28 november 2013 12:55 schreef Leipo666 het volgende:
je mag ieder jaar opnieuw kiezen voor vol of overgangsregeling
Tot duizend kilo zit je er sowieso onder.quote:Op zaterdag 30 november 2013 19:45 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Dus je moet wel een heel licht wagentje hebben om onder de 120 EUR uit te komen
Klopt.quote:Op maandag 2 december 2013 12:37 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een ding is mij nog niet duidelijk.
autos die 25 jaar oud of ouder is, moet ze voor de kwarttarief 120 euro betalen. Prima
Maar moet ze daarnaast ook nog in maand januari en februari auto stallen of niet?.
Met ingang van december 2014quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:33 schreef r8v2 het volgende:
120 euro per jaar, december, januari en februari stallen.
Heel apart, want uitgerekend de PvdA is de veroorzaker van heel het kwaad: bij het maken van het regeerakkoord eiste de PvdA dat alle vormen van oldtimervrijstelling volledig gingen verdwijnen in ruil voor steun voor de woningmarktplannen van de VVD (de gehate huurverhogingen etc). Nu de PvdA er slecht voor staat in de peilingen gooien ze het roer ineens om.quote:"Graag vernemen de leden van de fractie van de PvdA een reactie van de regering op het voorstel om de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers met een jaar uit te stellen, om beter onderzoek te kunnen doen naar de haalbaarheid van de maatregel met het oog op de door de regering gestelde milieu- en financiële doelstellingen en de inkomstenderving te dekken door de oldtimermaatregel ‘Van Vliet’, welke in ging op 01-01-2012 en waarvan de overgangsregeling af zou lopen op 01-01-2021, versneld in te voeren en wel direct per 01-01-2014. Dit zou er concreet op neerkomen dat per 01-01-2014 de grens voor vrijstelling van de MRB naar 30 jaar zou gaan (in plaats van 40 jaar zoals nu in het Belastingplan 2014 is voorzien).
Ten opzichte van de maatregel ‘Van Vliet’ betekent dit voor de overheid dat er vier bouwjaren tot aan het bereiken van de 30 jarige leeftijd opnieuw MRB plichtig worden, terwijl zij dat onder de overgangsregeling van ‘Van Vliet’ niet zouden zijn. De leden van de PvdA-fractie ontvangen hierop graag een inhoudelijke en cijfermatige reactie."
Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn!quote:Op donderdag 12 december 2013 19:10 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik verwacht overigens niet dat Weekers nu iets aan gaat passen, en in het beste geval zal het 40-jaarverhaal naar 30 jaar gewijzigd worden. Maar denk niet dat het zo ver komt.
Volgens mij morgen.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn!
Wanneer is er definitief duidelijkheid? Heb namelijk al een afspraak staan om over 2 weken mijn LPG-tank eruit te laten trekken...
Uitstel hč. Linksom of rechtsom wordt je uiteindelijk toch genaaid.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn!
Wanneer is er definitief duidelijkheid? Heb namelijk al een afspraak staan om over 2 weken mijn LPG-tank eruit te laten trekken...
Ik zou niet te vroeg juichen, want dat gezever van de PvdA is puur om hun achterban die Merzedezzdiezzelz rijden en het is natuurlijk ook hypocriet van ze omdat juist de PvdA de reden is dat de oldtimerregeling eraan ging. Nog minder reden om te juichen: in de Tweede Kamer waren moties ingediend voor uitstel van 1 jaar en nog een motie waarin gevraagd werd om de Van Vliet-regeling intact te houden. Beide moties werden maar mondjesmaat gesteund en hadden een (forse) minderheid en werden daarom verworpen. Dan lijkt het me sterk dat het nu ineens anders zou worden. Ik denk dat Weekers gewoon een antwoord stuurt met: "EU wil dat we Belastingplan 2014 ongewijzigd doorvoeren en er is geen dekking voor alternatieven en Tweede Kamer is al akkoord gegaan". En daarmee is de kous af, en kan de PvdA naar zijn achterban toe met de boodschap "er echt alles aan gedaan te hebben!"quote:Op donderdag 12 december 2013 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat zou voor mij fantastisch nieuws zijn!
Wanneer is er definitief duidelijkheid? Heb namelijk al een afspraak staan om over 2 weken mijn LPG-tank eruit te laten trekken...
Echt he...quote:Overheid maakt accijnstarieven voor 2014 bekend
De landelijke overheid heeft de accijnstarieven voor volgend jaar bekendgemaakt. Voor benzine gaat het tarief omhoog van 0,74655 euro naar 0,75924 euro per liter. Een verhoging van ongeveer 1,3 cent. Het dieseltarief stijgt een stuk harder. Per liter gaat er dit jaar nog 0,44028 euro accijns naar de staat. Dat wordt vanaf begin volgend jaar 0,47776 euro. Een verhoging van ruim 3,7 cent. Deze bedragen zijn alle exclusief BTW. Tel je die erbij op, dan gaat bij een literprijs benzine van 1,709 euro ongeveer 1,05 euro naar de staat. Dat is ruim 61 procent. Van de opbrengst van een liter diesel gaat bij een prijs van 1,409 euro 0,71 euro naar de schatkist. Dat is iets meer dan de helft.
Automobilisten zijn voor lpg volgend jaar ook meer kwijt. Per kilogram autogas moet de consument nu nog 0,18004 euro accijns per liter betalen. Dat wordt na de jaarwisseling 0,32217 euro. Een verhoging van ruim veertien cent per kilogram.
Inflatiecorrectie
Eerder werd al bekend dat de accijnzen omhoog zouden gaan voor lpg (zeven cent) en diesel (drie cent). Dat daarbovenop nog eens inflatiecorrectie en BTW zouden komen, net als voor benzine, was ook al duidelijk. Hoeveel de inflatiecorrectie zou bedragen en hoe hoog de nieuwe tarieven zouden worden, heeft de overheid echter onlangs pas bekendgemaakt.
Tegen de voorgenomen verhoging is veel protest gekomen, vooral vanuit de grensstreek. Pomphouders ondervinden nu al dat veel klanten naar Duitsland of België gaan om daar te tanken, vanwege de lagere prijzen. De ondernemers en de brancheverenigingen vrezen dat het brandstoftoerisme nog veel groter wordt als de accijnsverhogingen doorgevoerd zijn en verwachten door de maatregel dat veel tankstations de deuren moeten sluiten.
Eerste Kamer
De verhoogde tarieven zijn nog niet 100 procent zeker. Dinsdag praat de commissie Financiën van de Eerste Kamer over het voorstel. Een week later stemt de Eerste Kamer er over. Pas als die haar goedkeuring geeft, is het besluit definitief. De verwachting is echter dat de verhoging van de accijnstarieven op weinig weerstand zal stuiten. De Tweede Kamer heeft haar goedkeuring inmiddels gegeven, al zei VVD-Kamerlid Remco Dijkstra maandag dat de verhoging van het lpg-tarief van tafel moet. De VVD was bij de stemming een voorstander van de verhoging.
Naast de brandstoftarieven gaat ook de accijns op frisdranken, waters en vruchtensappen omhoog. Per liter vruchtensap en mineraalwater betalen klanten nu nog 0,0413 euro. Dat wordt begin volgend jaar 0,0570 euro. Een verhoging van anderhalve cent. Frisdranken worden nu nog belast met 0,0550 euro. Na de jaarwisseling betaalt de klant aan de staat 0,0759 accijns per liter. Een verhoging van plusminus twee cent. Aanvankelijk waren er plannen om ook de accijns op tabak te verhogen met negen cent met ingang van volgend jaar. Die maatregel is echter uitgesteld tot begin 2015.
Wow da's een behoorlijke verhoging voor de schoonste autobrandstof...quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:53 schreef AchJa het volgende:
Een verhoging van ruim veertien cent per kilogram.
BTW wordt geheven over de totaalprijs incl. accijns. Net zoals je BTW betaald over energiebelasting en over waterbelasting.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:08 schreef CafeRoker het volgende:
Hoezo 'excl btw'? Ik was altijd in de veronderstelling dat belastingheffing over belastingheffing niet toegestaan was? Inderdaad, klok, klepel, maar toch jammer dat ik er blijkbaar naast zat.
Ter nuancering, 14ct per kilo is ongeveer 7ct per liter, maar dan nog is de schoonste brandstof het zwaarst de klos...quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wow da's een behoorlijke verhoging voor de schoonste autobrandstof...
Toch altijd leuk hoe politici zich continu bezighouden met het vinden van manieren om meer geld te krijgen
Ik heb eerlijk gezegd ook een beetje zitten twijfelen om dit nou wel of niet hier te posten. Het ging mij uiteindelijk met name om het LPG deel in het verhaal waar toch een aanzienlijk aantal oldtimers mee rond rijdt (icm wel of niet verwijderen gastank), zodoende.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:23 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind bovenstaand accijnsgeklaag eigenlijk nogal off-topic hiero.
Ik ga er ook wel weer 1 kopen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:25 schreef penny-wise het volgende:
Morgen ga ik gewoon een oldtimer kopen...
Fuck de regeling...
quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd ook een beetje zitten twijfelen om dit nou wel of niet hier te posten. .
Oude diesels, maar die raak je aan de straatstenen niet kwijt. Collega heeft een mooie W123 Diesel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:43 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Ik ga er ook wel weer 1 kopen.
De keuze is reuze!
Relevante post zeg.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben op zoek naar een BMW E32 750IL uit 87..Iemand die me er aan kan helpen voor max 1250?
Probeer het na 1 januari nog eens op MP.....quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben op zoek naar een BMW E32 750IL uit 87..Iemand die me er aan kan helpen voor max 1250?
Zodra dit populair wordt, is het afgelopen. Overal tieners in omgekeurde auto's. Houdt het verkeer op, ongelukken. De maas is snel gedicht. Rij- en kentekenbewijsplicht is vlug ingevoerd.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:25 schreef T42 het volgende:
heb de papieren voor omkeuren voertuig met beperkte snelheid klaar liggen 45km is genoeg in de stad. waarom? is legaal lekker regering pesten.
Dat is niet vandaag, maar de 16e/17e als het goed is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:27 schreef valek het volgende:
Vandaag wordt er toch gestemd in de 1ste kamer? Weet iemand wanneer we hiervan de uitslag kunnen verwachten?
Ze gaan er ook echt vanuit dat degene die nu met hun oldtimer belastingvrij rijden op LPG straks de volle mep gaan/willen betalen...quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:57 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ook apart is dat die Autobelangen kennelijk ook al verkeerd zaten te rekenen. Volgens hun berekeningen zou een LPG-auto gemiddeld 1900 Euro per jaar wegenbelasting betalen. Dat lijkt me vrij sterk, of elke oldtimer zou een USA-bak moeten zijn. Een Volvo 240 op LPG doet circa 100 Euro per maand, wat overeenkomt met 1200 Euro per jaar. Heel wat lager dan 1900 Euro. En zo'n 240 is nog eens groter dan de gemiddelde oldtimer (Eendjes, Kevers, Golfjes etc tellen immers ook mee). Maar gezien de hoeveelheid LPG-oldtimers die vaak van dat formaat zijn zal 1200 Euro ongeveer wel het gemiddelde zijn.
Nou is een 240 een relatief lichte bak natuurlijk, een beetje mercedes zit al gauw tegen de 1500 kilo aan en dan kom je behoorlijk dicht bij die 1900 in de buurt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:57 schreef Bart-Willem het volgende:
Ook apart is dat die Autobelangen kennelijk ook al verkeerd zaten te rekenen. Volgens hun berekeningen zou een LPG-auto gemiddeld 1900 Euro per jaar wegenbelasting betalen. Dat lijkt me vrij sterk, of elke oldtimer zou een USA-bak moeten zijn. Een Volvo 240 op LPG doet circa 100 Euro per maand, wat overeenkomt met 1200 Euro per jaar. Heel wat lager dan 1900 Euro. En zo'n 240 is nog eens groter dan de gemiddelde oldtimer (Eendjes, Kevers, Golfjes etc tellen immers ook mee). Maar gezien de hoeveelheid LPG-oldtimers die vaak van dat formaat zijn zal 1200 Euro ongeveer wel het gemiddelde zijn.
Meeste LPG auto's zijn de E-klasses, S-klasses, 5-series en 7-series. En dat gaat allemaal richting de 1400 en 1600 kilo.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Een 190 is niet zwaar, en zoals gezegd: tel het aantal Golfjes, 2CV's, enz enz eens mee. Dat zijn auto's die ruim onder de 1000kg blijven.
Daar past niet eens een gastank in...quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Een 190 is niet zwaar, en zoals gezegd: tel het aantal Golfjes, 2CV's, enz enz eens mee. Dat zijn auto's die ruim onder de 1000kg blijven.
Je hebt ook kleine LPG tankjes. Een lichte wagen komt met 30 liter LPG net zo ver als een Amerikaan met 100 liter.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar past niet eens een gastank in...
Niet helemaal waar, dat zijn vooral de 190's, 740's en 240's. De 190 weegt net 1150kg (lichter als het een handbak is), de 740 weegt 1249kg (wederom: lichter als het een handbak is) en de 240 is 1222kg. Een E-klasse had je in 1980-1986 dus die valt al af. Het aantal 7-series is behoorlijk laag en ook 5-series als oldtimers kom je lang niet zo vaak tegen als een 190 of 240.quote:Op vrijdag 13 december 2013 19:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Meeste LPG auto's zijn de E-klasses, S-klasses, 5-series en 7-series. En dat gaat allemaal richting de 1400 en 1600 kilo.
Jij zit duidelijk niet in de vroegere Duitsers.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:24 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, dat zijn vooral de 190's, 740's en 240's. De 190 weegt net 1150kg (lichter als het een handbak is), de 740 weegt 1249kg (wederom: lichter als het een handbak is) en de 240 is 1222kg. Een E-klasse had je in 1980-1986 dus die valt al af. Het aantal 7-series is behoorlijk laag en ook 5-series als oldtimers kom je lang niet zo vaak tegen als een 190 of 240.
Ik heb zelfs gas in een Subaru Mini-Jumbo ooit mogen aanschouwen, dus ik sta nergens meer van te kijken.
Niet iedereen zit zo diep in de materie, vandaar dat ik het zo noem.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:20 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat noem ik geen E-klasse, maar een 200/240/300/etc.
jup maar dan heb ik weer jaar kunnen rijden met een diesel op 5000rpmquote:Op vrijdag 13 december 2013 14:41 schreef noutie het volgende:
[..]
Zodra dit populair wordt, is het afgelopen. Overal tieners in omgekeurde auto's. Houdt het verkeer op, ongelukken. De maas is snel gedicht. Rij- en kentekenbewijsplicht is vlug ingevoerd.
wel op sturen naar denhaagquote:Op vrijdag 13 december 2013 15:50 schreef Bart-Willem het volgende:
Juist, veel lui gaan de LPG er gewoon uit gooien. Zou ik ook doen als ik te weinig zou rijden (dan is het een kwestie van het omslagpunt berekenen).
Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.quote:
ah kan ook maar dan moet je een oude gasfles op sturenquote:Op zaterdag 14 december 2013 15:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.
Wel jammer dat het met veel haken en ogen moet dan, omdat een gebruikte LPG-installatie inbouwen onder zéér strenge regels moet.quote:Op zaterdag 14 december 2013 15:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee hoor, ik bewaar 'm lekker. Als de regeling weer wordt teruggedraaid (of als mijn auto 40 jaar wordt), gaat 'ie er gewoon weer in.
Oh, dat wist ik niet eens. Nou ja, ik heb dat ding er zo'n 3,5 jaar geleden nieuw in laten bouwen. Ik gebruik de auto zo'n 5000 km per jaar, dus die tank heb ik er wel uit. Misschien toch maar opsturen dan, vergezeld van een grote stapel stoeptegels...quote:Op zaterdag 14 december 2013 19:36 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Wel jammer dat het met veel haken en ogen moet dan, omdat een gebruikte LPG-installatie inbouwen onder zéér strenge regels moet.
quote:Tarief mrb
Voor deze oldtimers betaalt u het kwarttarief met een maximum van ¤ 120 per jaar (¤ 30 per kwartaal). Voorwaarde is dat u in de maanden december, januari en februari niet met de oldtimer rijdt. Wordt er toch gereden in die maanden, dan geldt een forse verzuimboete. Moet de auto in deze maanden een apk-keuring ondergaan, dan kunt u een tijdelijke ontheffing vragen. De regeling eindigt in 2028, als de auto’s die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn.
30 november verkopen aan je vrouw, normaal verzekeren, en 1 maart weer terugkopen ==> kwarttarief.quote:
91 CRX toch? Die valt nog helemaal niet onder eoa oldtimer regeling.. (anders was ik ook gaan zoeken naar een mooie rex) Wellicht kun je 'm wat goedkoper verzekeren onder eoa youngtimerregeling als het aantal km per jaar beperkt blijft tot 5000 of zo.quote:
Ik gok dat deze regeling ammenooitniet 2028 haalt, endat deze regel over twee jaar al weer op de schop gaat of zo, omdat oud blik pre 74 met gastank te populair wordt, of omdat het niet strookt met eoa europa beleid of whatever...quote:Tarief mrb
Voor deze oldtimers betaalt u het kwarttarief met een maximum van ¤ 120 per jaar (¤ 30 per kwartaal). De regeling eindigt in 2028, als de auto’s die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn.
die winterstop gaat volgend jaar pas in toch? tenminste; ik rijd nu nog steeds met de Niksan, en dat gaat deze winter ook gewoon gebeuren. Heb ook nog niks ontvangen van de heren in Den Haag waarop staat dat ik hem op stal moet gooien.quote:
Mooi, dan heb ik niet voor niks een setje winterbanden gekochtquote:Op zondag 15 december 2013 17:11 schreef YoshiBignose het volgende:
In 2014 moet je december stallen, vanaf 2015 jan, feb en dec. Ik heb de brief vandaag ontvangen.
Ik zie veel reacties voorbij komen dat ze vandaag post hebben ontvangen.quote:Op zondag 15 december 2013 13:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
die winterstop gaat volgend jaar pas in toch? tenminste; ik rijd nu nog steeds met de Niksan, en dat gaat deze winter ook gewoon gebeuren. Heb ook nog niks ontvangen van de heren in Den Haag waarop staat dat ik hem op stal moet gooien.
Als hij van halverwege '74 is, kan dat kloppen.quote:Op zondag 15 december 2013 21:33 schreef 2cv het volgende:
Ik heb ook een brief gekregen. Ik denk dat ik voor de Saab 60 euro aan houderschapsbelasting kwijt zal zijn. Daarna is 'ie belastingvrij
Mits ik de regeltjes goed begrepen heb ...
Nee, net als diesels en LPG bakken, vanaf 40 jaar, alleen betalen zij de volle mep tot die tijd, en worden benzinerijders gematst' met dat kwarttarief verhaal en 3 maanden pikstraf per jaar.quote:Op zondag 15 december 2013 21:44 schreef 2cv het volgende:
Hij is van halverwege '84 en ik heb begrepen dat oldtimers op benzine (en daar loopt 'ie op) vanaf 30 jaar belastingvrij zullen zijn.
Ja, voor 30¤ per jaar zou ik daar ook niet meer aan beginnenquote:
Dan heb ik het verkeerd begrepenquote:Op zondag 15 december 2013 21:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, net als diesels en LPG bakken, vanaf 40 jaar, alleen betalen zij de volle mep tot die tijd, en worden benzinerijders gematst' met dat kwarttarief verhaal en 3 maanden pikstraf per jaar.
als je even aangeeft waar je dat gaat doen dan kan ik mijn ASX erin ploegen: 2 vliegen in 1 klapquote:Op zondag 15 december 2013 22:59 schreef 2cv het volgende:
Morgen de Saab maar overdwars op de snelweg zetten, dat zal ze leren !
Accord Aerodeck heb ik gekocht. Uit 86 is ie...quote:Op zondag 15 december 2013 13:33 schreef virl3 het volgende:
[..]
91 CRX toch? Die valt nog helemaal niet onder eoa oldtimer regeling.. (anders was ik ook gaan zoeken naar een mooie rex) Wellicht kun je 'm wat goedkoper verzekeren onder eoa youngtimerregeling als het aantal km per jaar beperkt blijft tot 5000 of zo.
Edit.. Excuus. Verkeerd gelezen... Jij was niet de TS in het honda prelude topic.
Alexxxxx staat al klaar met de camera zekerquote:Op maandag 16 december 2013 13:03 schreef Bart-Willem het volgende:
De A12 is nu (nou ja: al een tijdje) geblokkeerd door een groep oldtimers, er staat nu 6 kilometer file. Dat had dan weer niet gehoeven.
Honderdduizenden ambtenaren ontlenen hun bestaansrecht uit ingewikkelddoenerij...quote:Op maandag 16 december 2013 13:10 schreef Sloggi het volgende:
Waarom zo zo'n ingewikkelde regelgeving bedenken voor iets dat zo weinig geld oplevert is mij een raadsel... waarom niet gewoon alle auto's ouder dan dertig jaar belastingvrij waarbij je niet in de wintermaanden mag rijden? Een simpele regel waarbij een stuk cultureel erfgoed behouden blijft terwijl je wel deels de veelrijders afschrikt.
Dit dus. De witteboordencriminelen zijn vooral te vinden in de ambtenarij.quote:Op maandag 16 december 2013 13:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Honderdduizenden ambtenaren ontlenen hun bestaansrecht uit ingewikkelddoenerij...
Max 120/jaar betalen dusquote:Op maandag 16 december 2013 13:05 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Accord Aerodeck heb ik gekocht. Uit 86 is ie...
Hij had in ieder geval wel een slechtere oldtimer kunnen uitkiezen om dubbel te vouwen.quote:Op maandag 16 december 2013 18:53 schreef Sloggi het volgende:
Levensgevaarlijk, die oldtimers. Helemaal verbieden die handel.
Hahaha mijn gedacht.quote:Op maandag 16 december 2013 19:32 schreef Leipo666 het volgende:
kan hij nu mooi nog z'n taxatiewaarde uitgekeerd krijgen
Mooi toch. Kan ik mee leven. LPG haal ik er wel uit want ik ben niet van plan om er veel mee te rijden. In deze staat zie je de Aerodecks namelijk niet meer...quote:
Hoe krijg je het voor elkaar om zo'n slagschip ondersteboven op het wegdek neer te leggen?quote:Op maandag 16 december 2013 18:51 schreef CafeRoker het volgende:
Vandaag was een toertocht naar het malieveld. Helaas was dit niet voor iedereen even goed afgelopen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er wordt vanavond gestemd over het gehele belastingplan (waar dit oldtimerverhaal deel van uitmaakt). De partijen in de Eerste Kamer hebben gisteren hun statements gemaakt, maar alleen de PVV lijkt dwars te liggen. De PvdA die laatst nog even zieltjes wilde winnen nemen meer dan genoegen met de schriftelijke uitleg van Weekers. Lijkt dus vanavond gewoon appeltje-eitje te worden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:10 schreef valek het volgende:
Vandaag zou er toch een uitspraak zijn van de 1ste kamer?
Echte geblokkeerd ? Daar heb ik n.l. niets van gehoord (niet dat dat alles zegt hoor ). Of was het gewoon file omdat er meer auto's (oldtimer of niet) reden dan de weg aan kon ?quote:Op maandag 16 december 2013 13:03 schreef Bart-Willem het volgende:
De A12 is nu (nou ja: al een tijdje) geblokkeerd door een groep oldtimers, er staat nu 6 kilometer file. Dat had dan weer niet gehoeven.
Ik zal vragen aan m'n ouders of de voorgevel er uit mag. Dan kan m'n Saab tenminste naar binnen.quote:Op maandag 16 december 2013 13:10 schreef Sloggi het volgende:
Waarom ze zo'n ingewikkelde regelgeving bedenken voor iets dat zo weinig geld oplevert is mij een raadsel... waarom niet gewoon alle auto's ouder dan dertig jaar belastingvrij waarbij je niet in de wintermaanden mag rijden? Een simpele regel waarbij een stuk cultureel erfgoed behouden blijft terwijl je wel deels de veelrijders afschrikt.
Jammer dat ze niet iets nuttigs doen zoals plantsoentjes harken ofzo.quote:Op maandag 16 december 2013 13:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Honderdduizenden ambtenaren ontlenen hun bestaansrecht uit ingewikkelddoenerij...
Want belastingplan is door de 1e kamer? Incl 40 jaar vrijstelling met overgangs regeling kwart tarief mits in de winter van de weg af? (voor benzine)quote:
Ja is er doorquote:Op woensdag 18 december 2013 09:05 schreef virl3 het volgende:
[..]
Want belastingplan is door de 1e kamer? Incl 40 jaar vrijstelling met overgangs regeling kwart tarief mits in de winter van de weg af? (voor benzine)
If so, yes then shit ..
Hoeveel moet je doneren?quote:Op woensdag 18 december 2013 10:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vrijstelling Oldtimers wilt nu een rechtszaak gaan aanspannen, een logische vervolgstap. Gaan jullie doneren?
Volgens mij vragen ze 50 euro maar ik mag hopen dat minder ook goed is. Al zal zo'n rechtzaak ongetwijfeld duur zijn.quote:
Minimaal 50 euro. Indien er niet genoeg toezeggingen zijn wordt er niet afgeschrevenquote:
Volgens ANWB, BNR en de eigen Facebook-pagina was het gewoon (even) geblokkeerd. Overigens spreekt men al van een blokkade als men langzamer dan 60km/h rijdt. Een of andere Rolls op LPG zat kennelijk wel te faken dat 'ie pech (meneer liep voor op schema) had maar weigerde de ANWB te bellen. Needless to say dat het ding uit zichzelf weer ging werken op het moment dat meneer weer op tijdschema lag.quote:Op woensdag 18 december 2013 00:21 schreef 2cv het volgende:
[..]
Echte geblokkeerd ? Daar heb ik n.l. niets van gehoord (niet dat dat alles zegt hoor ). Of was het gewoon file omdat er meer auto's (oldtimer of niet) reden dan de weg aan kon ?
Dat mag dus niet, het is een verplichte bijdrage van 50 Euro.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ga denk ik wel doneren maar geen 50 euro, ik denk de helft ofzo.
pfff, dat is te praktischquote:Op woensdag 18 december 2013 11:40 schreef loveli het volgende:
[..]
Of je spaart samen met 9 andere paupers elk 5 euro
als je zo graag wilt betalen mag je het geld ook overmaken naar mij..quote:Op woensdag 18 december 2013 11:40 schreef loveli het volgende:
[..]
Of je spaart samen met 9 andere paupers elk 5 euro
Ik heb nu een jaar of 4 een oldtimer en heb eerlijk gezegd geen wijziging gemerkt. Maar die van mij is zoals gezegd uit '82 en dus niet op de rand van 25 jaar.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:56 schreef Champy het volgende:
Afgezien van hoe de regeling nu in elkaar steekt, het is toch niet normaal dat de wetgeving omtrent oldtimer 3 keer in 4 jaar aangepast wordt, dat de cijfers van geen kanten kloppen, het milieu om verkeerde redenen gebruikt wordt, en het gewoon zeer kortzichtig is.
Ze gaan never nooit niet het beoogde bedrag ophalen met deze regeling, ze creëren eerder een extra gat wat dus weer vanuit ergens anders gevuld moet worden, waarvoor vast weer een domme regeling getroffen wordt waarbij niet verder gekeken wordt dan de neus lang is.
Zo heb ik het niet begrepen. Volgens mij vragen ze minimaal 50 euro. Vragen.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:23 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat mag dus niet, het is een verplichte bijdrage van 50 Euro.
Precies, ik weet zeker dat dit beleid wordt.quote:Op woensdag 18 december 2013 21:13 schreef powerflux het volgende:
diks is vast ook de eerste om te eisen dat je de kwartaalregeling neemt, of je permie 250% omhoog gaat.
Voor de machtiging rekenen ze 50 Euro. Bij de donatie vragen ze minstens 25 Euro, maar je bent de donatie hoe dan ook kwijt. Bij de machtiging voor de 50 Euro wordt deze pas afgeschreven als de rechtsgang doorgaat.quote:Op woensdag 18 december 2013 19:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zo heb ik het niet begrepen. Volgens mij vragen ze minimaal 50 euro. Vragen.
En die 120 euro per jaar kan ik wel missen voor die Saab (wellicht nog minder), maar ik kan de bocht niet halen om het ding in de kast te kunnen parkeren en ik denk niet dat m'n ouders het tof vinden als ik de voorgevel uit het huis beuk ...
Het gedoneerde geld (die 50 euro) ben je kwijt als de rechtzaak doorgaat, ongeacht uitspraak.quote:Op donderdag 19 december 2013 08:56 schreef Iwanius het volgende:
En komt er bij verlies/winst nog een achteraf rekening voor een ieder of is men na het betalen van minimaal 50 euro van alles af, ongeacht de uitkomst van de rechtszaak.
Nee ok maar ik wil nu een oldtimer kopen en die verkoop ik tegen die tijd wel weerquote:Op donderdag 19 december 2013 16:39 schreef Bart-Willem het volgende:
Komend jaar wel ja, de jaren erna niet.
Ja dat stukje wetgeving is nog steeds erg vaag! Evenals die tijdvakken waar mensen het over hebben.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:32 schreef Bart-Willem het volgende:
Dan verandert er niets. Wat alleen wel bagger is: stel dat jij in juni ofzo een oldtimer koopt en de vorige eigenaar heeft niet gekozen voor het kwarttarief, dan ben je dus ook verplicht om de volle mep te betalen (in plaats van max 120 Euro) en kan je pas in het nieuwe jaar voor dat kwarttarief kiezen. Idem bij auto's die je volledig wil gebruiken maar door de vorige eigenaar in het kwarttarief valt. Tenminste: als ik het goed begrepen heb.
Ik wilde net ¤20,- doneren, maar er komt dan een foutmelding in beeld met de mededeling dat het te doneren bedrag niet lager dan ¤50,- mag zijn...quote:Op donderdag 19 december 2013 00:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Ah ze hebben het formulier aangepast zo te zien. Ook logisch, want er kwam behoorlijk wat commentaar op, mensen die het niet konden missen etc. Maar er staat nog wel expliciet bij dat ze een toezegging van minimaal 50 Euro willen.
Terugbetalen zal niet gaan, tenzij de advocaat via no cure-no pay werkt.quote:Op donderdag 19 december 2013 08:56 schreef Iwanius het volgende:
En komt er bij verlies/winst nog een achteraf rekening voor een ieder of is men na het betalen van minimaal 50 euro van alles af, ongeacht de uitkomst van de rechtszaak.
Ah, op zo'n (nu nog belastingvrije) fiets !quote:Op donderdag 19 december 2013 11:43 schreef Bart-Willem het volgende:
@ 2CV: gisterochtend was het alleen mogelijk om 50 Euro te doen, men kon zelf geen bedrag ingeven. Dat heeft tot een behoorlijke stroom aan kritiek geleid omdat veel mensen geen 50 Euro konden missen. Ze hebben wat met die kritiek gedaan en het formulier dus aangepast. Mensen die een tientje of 25 Euro willen doneren kunnen dat sinds gistermiddag dus wel, daarvoor niet.
Erg matig ! Die 20 euro dekt de administratieve kosten van het doneren an sich wel lijkt me. ZO missen ze toch veel geld ...quote:Op donderdag 19 december 2013 20:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik wilde net ¤20,- doneren, maar er komt dan een foutmelding in beeld met de mededeling dat het te doneren bedrag niet lager dan ¤50,- mag zijn...
Mijn gedachte precies. Als iedere oldtimerbezitter ¤20 euro zou donderen, kunnen ze toch flink lang procederen lijkt me...quote:Op donderdag 19 december 2013 20:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
Erg matig ! Die 20 euro dekt de administratieve kosten van het doneren an sich wel lijkt me. ZO missen ze toch veel geld ...
Ik vermoed dat ze uit gegaan zijn van een X-aantal donaties. En als er dan een totaalbedrag Y nodig is moet je Y delen door X waarna je een bedrag van +/- 50 euro over houdt.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:18 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mijn gedachte precies. Als iedere oldtimerbezitter ¤20 euro zou donderen, kunnen ze toch flink lang procederen lijkt me...
Maar mogelijk bewerkstelligen ze nu juist dat ze dat aantal niet behalen omdat men het minimale bedrag te hoog / te dwingering vindt...quote:Op donderdag 19 december 2013 20:56 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze uit gegaan zijn van een X-aantal donaties. En als er dan een totaalbedrag Y nodig is moet je Y delen door X waarna je een bedrag van +/- 50 euro over houdt.
Dat vrees ik ook. Anderzijds: iemand die 40 zou doneren zal nu wellicht 50 doneren.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar mogelijk bewerkstelligen ze nu juist dat ze dat aantal niet behalen omdat men het minimale bedrag te hoog / te dwingering vindt...
Wtf loop je nou stoer te doen en iedereen te provoceren met je 45km/u ideeën. Iedereen weet wat die hele regeling binnen nu en 3 jaar aan banden wordt gelegd door misbruikers zoals jij dus houdt asjeblieft op met dat semistoere gedoe.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:17 schreef T42 het volgende:
50% is al geschorst van mijn verzameling. 1 moet nog maar RDW site lag er ff uit. gelukkig is na paar auto's de schorsing gratis.
dagelijkse gratis frikandel blijft nog even rijden. en mijn diesel gaan 45km boodschappenbak worden rest staan er al paar op blokjes in de stalling, cranebroek had niet genoeg assteuntjes
Ik vind het allemaal ook nog wat onduidelijk. Hoe zit het als ik nu een auto koop die ik met kwarttarief wil gaan rijden en ik bedenk me eind volgend jaar en wil hem toch ook in de winter gaan rijden. Moet ik dan met terugwerkende kracht toch nog de volle mep over het hele jaar gaan betalen of pas volledig tarief vanaf december 2014?quote:Op donderdag 19 december 2013 18:32 schreef Bart-Willem het volgende:
Dan verandert er niets. Wat alleen wel bagger is: stel dat jij in juni ofzo een oldtimer koopt en de vorige eigenaar heeft niet gekozen voor het kwarttarief, dan ben je dus ook verplicht om de volle mep te betalen (in plaats van max 120 Euro) en kan je pas in het nieuwe jaar voor dat kwarttarief kiezen. Idem bij auto's die je volledig wil gebruiken maar door de vorige eigenaar in het kwarttarief valt. Tenminste: als ik het goed begrepen heb.
Ja maar dat is dus nog het meest belachelijk! Er zijn zoveel vragen waar gewoon niemand een antwoord op weet en over een fucking week is het al zo ver.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal ook nog wat onduidelijk. Hoe zit het als ik nu een auto koop die ik met kwarttarief wil gaan rijden en ik bedenk me eind volgend jaar en wil hem toch ook in de winter gaan rijden. Moet ik dan met terugwerkende kracht toch nog de volle mep over het hele jaar gaan betalen of pas volledig tarief vanaf december 2014?
Ja, en andersom ook dan?quote:Op donderdag 19 december 2013 22:16 schreef Bart-Willem het volgende:
Volgens mij gaat het dan met terugwerkende kracht en dien je alsnog het volledige bedrag te betalen (ook van de periodes die je gemist hebt).
Mijn auto loopt nu op LPG maar vanaf volgende week op benzine. Stel dat de aanslag van de belasting en het verwijderen van de tank elkaar kruisen, moet ik dan ook eerst de volle mep betalen? Nee toch?quote:Op donderdag 19 december 2013 22:16 schreef Bart-Willem het volgende:
Volgens mij gaat het dan met terugwerkende kracht en dien je alsnog het volledige bedrag te betalen (ook van de periodes die je gemist hebt).
Dat is dus krom. Als ik een auto eind januari verkoop dan betaal je gewoon voor een heel jaar wegenbelasting. Belachelijk gedoe.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:08 schreef Bart-Willem het volgende:
@ koffiedeluxe: als je de auto schorst bij volledig tarief, dan krijg je het restbedrag terug. Schors of verkoop je de auto tijdens het kwarttarief, dan ben je het geld kwijt: bij een schorsing of tussentijdse verkoop krijg je het resterende bedrag van het kwarttarief niet terug.
@ hierboven: dan krijg je als het goed is meteen (binnen een week) een nieuwe brief. Zo niet, dan moet je de acceptgiro voldoen, waarna zij het weer binnen korte tijd terugstorten.
Yep, klinkt best wel raar. Klinkt een beetje als zo'n wheeler dealer term. Tax has been paid. (ik vermoedt dat je in de UK belasting moet betalen ook voorruit per jaar?) maar dan gaat de term houderschapsbelasting dubieus worden.. Ben je "houder" van een auto maar heeft iemand anders al gedokt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:17 schreef Bart-Willem het volgende:
Als jij gekozen hebt voor het kwarttarief, betaalt die (max) 120 Euro en je verkoopt de auto tussentijds, dan hoeft de nieuwe eigenaar de rest van het jaar die 120 Euro niet meer te betalen. Beetje raar, maar waar.
doe niet stoer ik doe dat expres. (als protest) ik rij nooit met die auto dan ook niet... maar zo worden de banden niet vierkantquote:Op donderdag 19 december 2013 21:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Wtf loop je nou stoer te doen en iedereen te provoceren met je 45km/u ideeën. Iedereen weet wat die hele regeling binnen nu en 3 jaar aan banden wordt gelegd door misbruikers zoals jij dus houdt asjeblieft op met dat semistoere gedoe.
Van de weg af, is ´niet staande op de openbare weg´, dus op eigen terrein, en bij voorkeur niet zichtbaar vanaf de openbare weg.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:38 schreef Hoplahopla het volgende:
Heeft iemand enig idee wat de definitie van de weg af is volgens de BD? Ik heb een oldtimer motorfiets (1986), maar moet hem op straat zetten aangezien ik geen schuur/tuin heb waar hij staan kan...
Dus ik mag de volle klap gaan betalen, aangezien ik in een appartementencomplex woon. Komt mij een beetje als discriminatie over.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Van de weg af, is ´niet staande op de openbare weg´, dus op eigen terrein, en bij voorkeur niet zichtbaar vanaf de openbare weg.
Je kunt het proberen met een hoes, maar als er een bijdehandje onder je hoes het kenteken checkt ben je de sigaar.
Je kunt ook een winterstalling regelen; lijkt me niet zo´n vreselijk groot probleem voor een motorfiets.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:47 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dus ik mag de volle klap gaan betalen, aangezien ik in een appartementencomplex woon. Komt mij een beetje als discriminatie over.
Dat kost geld. En ik heb dat ding voor noodgevallen, dus juist daarom wil ik hem voor de deur hebben staan.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kunt ook een winterstalling regelen; lijkt me niet zo´n vreselijk groot probleem voor een motorfiets.
Klinkt een beetje vreemd.. een motorfiets all year long voor de deur hebben staan voor noodgevallen.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:51 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dat kost geld. En ik heb dat ding voor noodgevallen, dus juist daarom wil ik hem voor de deur hebben staan.
Sommige mensen hebben niet het geld om een koekblik voor de deur hebben staan... ? Die motor kostte me tot nu toe alleen maar verzekeringspremie. Als ik snel ergens moet zijn is het wel fijn als ik iets van een motorvoertuig heb.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klinkt een beetje vreemd.. een motorfiets all year long voor de deur hebben staan voor noodgevallen.
Tja, je gebruikt hem dan ook als primair vervoermiddel..quote:Op woensdag 25 december 2013 13:53 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben niet het geld om een koekblik voor de deur hebben staan... ? Die motor kostte me tot nu toe alleen maar verzekeringspremie. Als ik snel ergens moet zijn is het wel fijn als ik iets van een motorvoertuig heb.
Wat heeft dat te maken met de oldtimerregeling?quote:Op woensdag 25 december 2013 13:56 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Tja, je gebruikt hem dan ook als primair vervoermiddel..
Uit je opmerking dat je hem voor noodgevallen hebt maak ik op dat je er dus ook tijdens de wintermaanden mee wil kunnen rijden, en dat je klaagt dat dat niet kan. Tja. Stalling tijdens de wintermaanden is nu net precies datgene waarmee de mensen die een oldtimer als goedkoop primair vervoer er mee uit willen filteren. Dat stukje vind ik dan nog het minst onrechtvaardige aan de regeling.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:57 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met de oldtimerregeling?
Ik heb hetzelfde met de Nissan; ik wil er best 120¤ voor betalen, maar ik baal ook dat ik hem dan in de winter niet kan gebruiken. Ik reed er eigenlijk voornamelijk in de wintermaanden mee, in de zomer rijd ik motor, ik had hem juist als backup voor als het echt onrijdbaar was op de motor. Ik moet nu dus gaan betalen voor de maanden dat ik hem eigenlijk niet gebruik, en als ik hem nodig heb mag ik er niet mee rijden.quote:Op woensdag 25 december 2013 14:07 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Uit je opmerking dat je hem voor noodgevallen hebt maak ik op dat je er dus ook tijdens de wintermaanden mee wil kunnen rijden, en dat je klaagt dat dat niet kan. Tja. Stalling tijdens de wintermaanden is nu net precies datgene waarmee de mensen die een oldtimer als goedkoop primair vervoer er mee uit willen filteren. Dat stukje vind ik dan nog het minst onrechtvaardige aan de regeling.
Dan gaat het je nu wel 144 hele euro's per jaar kosten als je hem gewoon in de WB gooit.. tiswat.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:53 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben niet het geld om een koekblik voor de deur hebben staan... ? Die motor kostte me tot nu toe alleen maar verzekeringspremie. Als ik snel ergens moet zijn is het wel fijn als ik iets van een motorvoertuig heb.
Iedereen begrijpt dat dit natuurlijk gewoon een ordinaire belastingmaatregel is om meer geld binnen te harken. Om milieu gaat het totaal niet.quote:Op woensdag 25 december 2013 14:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
... In mijn geval bereiken ze precies het tegenovergestelde vanuit milieu-oogpunt gezien.
Zou je denken?quote:Op woensdag 25 december 2013 14:26 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Iedereen begrijpt dat dit natuurlijk gewoon een ordinaire belastingmaatregel is om meer geld binnen te harken. Om milieu gaat het totaal niet.
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op woensdag 25 december 2013 14:26 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Iedereen begrijpt dat dit natuurlijk gewoon een ordinaire belastingmaatregel is om meer geld binnen te harken. Om milieu gaat het totaal niet.
.. wat trouwens ook een enorme stijging is ten opzichte van de 60 euro die het een paar jaar geleden nog was.quote:Op woensdag 25 december 2013 14:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan gaat het je nu wel 144 hele euro's per jaar kosten als je hem gewoon in de WB gooit.. tiswat.
mits je in één keer voldeed... Toch?quote:Op woensdag 25 december 2013 17:22 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
.. wat trouwens ook een enorme stijging is ten opzichte van de 60 euro die het een paar jaar geleden nog was.
Uit de link hierbovenquote:In totaal werden een kleine 3.900 diesels vorig jaar overgedragen aan een buitenlandse eigenaar. Dat is meer dan vijf keer zo veel als een jaar eerder....
Ook bij auto's op lpg is sprake van een flinke stijging van bijna 140 procent. Bij benzineauto's valt de stijging mee. Vorig jaar werden ongeveer 6.600 oldtimers op benzine uitgevoerd, een stijging van een kleine 50 procent.
Wel als je hem als winterauto hebt, naast een motor ofzo.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Uit de link hierboven
5x keer zoveel diesels het land uit als vorig jaar.
2,5x keer zo veel LPG als vorig jaar.
1,5x zo veel benzine als vorig jaar.
Vind ik nog niet zo'n slechte score als je oude diesels wilt aanpakken. Stijging bij benzine zal dan wel voornamelijk komen door de 3 maanden verplichte stilstand /stallingsproblemen. Als je een fatsoenlijke benzine-auto hebt denk ik niet dat je 'm wegdoet voor die max. ¤120 per jaar.
Sleuk als je 3 steenworpen per dag rijdt, maar niet voor dagelijks 2 keer een dik uur/250 km/d (mits fatsoenlijk weer). De held uithangen is best leuk, maar vrágen sméken om gezeik en ellende is weer een ander uiterste.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:03 schreef Hyperdude het volgende:
Dat klopt.
Koop je een wintermotor
[ afbeelding ]
ja dat hoorde ik ook, dat zou toch bizar zijn dat velen nu hun oldtimer weg hebben gedaan terwijl er over een jaar een europese regeling is???quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag is de LPG-tank eruit gehaald en dinsdag gaat de auto langs de RDW voor een omkeuring. Normaliter mochten garages dat zelf doen, maar om dat men bang is dat auto's alleen op papier teruggebouwd worden moet iedere auto langs een keuringsstation van de RDW.
Overigens hoorde ik van de garage-eigenaar dat er zeer mogelijk per 2015 een Europese regeling gaat komen voor oldtimers. Hij verwacht dat over twee jaar de oldtimerleeftijd op 30 jaar wordt gezet, ongeacht het type brandstof. Heb m'n tank dus voor de zekerheid maar mee terug genomen...
Het scheidt wel meteen de liefhebbers van de goeiekooprijdersquote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ja dat hoorde ik ook, dat zou toch bizar zijn dat velen nu hun oldtimer weg hebben gedaan terwijl er over een jaar een europese regeling is???
Ik kan dit alleen maar toejuigen maar ik ben extreem skeptisch.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag is de LPG-tank eruit gehaald en dinsdag gaat de auto langs de RDW voor een omkeuring. Normaliter mochten garages dat zelf doen, maar om dat men bang is dat auto's alleen op papier teruggebouwd worden moet iedere auto langs een keuringsstation van de RDW.
Overigens hoorde ik van de garage-eigenaar dat er zeer mogelijk per 2015 een Europese regeling gaat komen voor oldtimers. Hij verwacht dat over twee jaar de oldtimerleeftijd op 30 jaar wordt gezet, ongeacht het type brandstof. Heb m'n tank dus voor de zekerheid maar mee terug genomen...
Eerst zien dan geloven.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ja dat hoorde ik ook, dat zou toch bizar zijn dat velen nu hun oldtimer weg hebben gedaan terwijl er over een jaar een europese regeling is???
Dat was van begin af aan al de bedoeling.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ja dat hoorde ik ook, dat zou toch bizar zijn dat velen nu hun oldtimer weg hebben gedaan terwijl er over een jaar een europese regeling is???
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag is de LPG-tank eruit gehaald en dinsdag gaat de auto langs de RDW voor een omkeuring. Normaliter mochten garages dat zelf doen, maar om dat men bang is dat auto's alleen op papier teruggebouwd worden moet iedere auto langs een keuringsstation van de RDW.
Overigens hoorde ik van de garage-eigenaar dat er zeer mogelijk per 2015 een Europese regeling gaat komen voor oldtimers. Hij verwacht dat over twee jaar de oldtimerleeftijd op 30 jaar wordt gezet, ongeacht het type brandstof. Heb m'n tank dus voor de zekerheid maar mee terug genomen...
idd.. Extreem sceptisch. Maar als het over 1 a 2 jaar zo blijkt te zijn sta ik wel te juichenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik kan dit alleen maar toejuigen maar ik ben extreem skeptisch.
Oh anders ik wel. Alle oldtimers die ik heb zijn tot 1981 dus net zo makkelijk. Ik vind die 30 jaar met een eventuele brandstoftoeslag vanaf 25 jaar sowieso een beter idee dan het huidige misbaksel.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:08 schreef powerflux het volgende:
[..]
[..]
idd.. Extreem sceptisch. Maar als het over 1 a 2 jaar zo blijkt te zijn sta ik wel te juichen
Inderdaad, op de Oldtimerliefhebbers-facebookpagina viel te lezen dat tig mensen hun auto's niet gingen schorsen maar de auto aan hadden gemeld voor export en de auto gewoon op stalling zetten "want dat scheelt 24 Euro!"quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:59 schreef daNpy het volgende:
Hoorde op het nieuws dat vorig jaar 2x zoveel oldtimers waren geexporteerd als in 2012.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze het land uit zijn.
Schijnt heel normaal te zijn, met de auto op vakantie naar Marokko en dan met het vliegtuig terug.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:12 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Inderdaad, op de Oldtimerliefhebbers-facebookpagina viel te lezen dat tig mensen hun auto's niet gingen schorsen maar de auto aan hadden gemeld voor export en de auto gewoon op stalling zetten "want dat scheelt 24 Euro!"
Verder exporteren Marrokaanse oldtimerrijders sowieso al vrij vaak een oldtimer: in Marokko schijnt dat als je boven een bepaalde leeftijd bent je een auto (zo goed als) gratis kan invoeren, normale import brengt behoorlijk wat kosten met zich mee en de occassionprijzen liggen daar sowieso hoger dan hier. Dus als een auto hier te weinig opbrengt werd de auto naar opa of een oudoom geëxporteerd en daar verkocht.
Daar zat ik vroeger ook, fijne maatschappij.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:37 schreef powerflux het volgende:
TVM, enorm tevreden over. Al 5 mensen getipt en die zijn ook tevreden.
Zal maandag eens bellen wat de premie p/m kostquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:37 schreef powerflux het volgende:
TVM, enorm tevreden over. Al 5 mensen getipt en die zijn ook tevreden.
Dat lijkt me een verhaal van iemand die nog wat wil verdienen en hoopt dat mensen hun oldtimers dan nog even houden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Overigens hoorde ik van de garage-eigenaar dat er zeer mogelijk per 2015 een Europese regeling gaat komen voor oldtimers. Hij verwacht dat over twee jaar de oldtimerleeftijd op 30 jaar wordt gezet, ongeacht het type brandstof. Heb m'n tank dus voor de zekerheid maar mee terug genomen...
Dat levert dan inderdaad een hoop geld op zo'n oldtimer.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Schijnt heel normaal te zijn, met de auto op vakantie naar Marokko en dan met het vliegtuig terug.
Heb je wel eens schade gehad, en ben je tevreden over de afhandeling daarvan?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:37 schreef powerflux het volgende:
TVM, enorm tevreden over. Al 5 mensen getipt en die zijn ook tevreden.
Unive, (al mijn verzekeringen eigenlijk..)quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:30 schreef penny-wise het volgende:
Waar hebben jullie je klassieker verzekerd trouwens? Ik zoek er nog 1 voor mijn Accord die ik volgende week ga ophalen.
Nee, dat was absoluut niet mijn indruk. Daarbij, de 'goedkooprijders' doen de oldtimer er sowieso wel uit en gaan niet twee jaar betalen/wachten.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:39 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Dat lijkt me een verhaal van iemand die nog wat wil verdienen en hoopt dat mensen hun oldtimers dan nog even houden.
Een collega van mij gaat in ieder geval 810 euro per kwartaal betalen.
Ik toen wel, was allemaal prima geregeld.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je wel eens schade gehad, en ben je tevreden over de afhandeling daarvan?
Mooi voor u.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik toen wel, was allemaal prima geregeld.
Premieverhoging was meteen 20% maar dat ging van 100 euro naar 120 euro per jaar dus dat was alsnog niks. En daarbij had ik elders al 4 schadevrije jaren
Klopt helemaal. Maar het feit dat je vrijwel altijd kunt bellen en ook normaal antwoordt krijgt vind ik ook prettig.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mooi voor u.
Kwaliteit verzekering kom je pas achter als er vergoed moet worden.
Lage premie en niets vergoeden kan iedereen.
Zal wat zijn. Net de gastank er uit laten halen.....quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:19 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag is de auto langs de RDW geweest om te bewijzen dat de LPG-tank er echt uit is. De meneer van de RDW vroeg direct of we de tank wel bewaard hebben, want het ziet er volgens hem naar uit dat de regeling weer veranderd wordt...
Leuk hoor, voor Jan Lul mensen op kosten jagen en een hele branche naar de klote helpen. Goed bezig, Den Haag!
en?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik snap er geen zak van. Van mijn recent aangekochte oldtimer krijg ik een brief dat ik moet betalen van halverwege december tot halverwege januari?
Morgen maar eens bellen.
Ik hoop het. Maar waar heeft deze man die informatie vandaan?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:19 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag is de auto langs de RDW geweest om te bewijzen dat de LPG-tank er echt uit is. De meneer van de RDW vroeg direct of we de tank wel bewaard hebben, want het ziet er volgens hem naar uit dat de regeling weer veranderd wordt...
Leuk hoor, voor Jan Lul mensen op kosten jagen en een hele branche naar de klote helpen. Goed bezig, Den Haag!
Bleek onterecht. Volgend kwartaal weer een factuur, die was op voorhand al onterecht.quote:
Geen idee, maar een medewerker van de RDW zal dit soort opmerkingen toch niet zomaar maken? Daarnaast kwam het overeen met wat de garagehouder (gespecialiseerd in oldtimers) vertelde, dus ik neem aan dat het niet volledig uit de lucht gegrepen is.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:19 schreef valek het volgende:
[..]
Ik hoop het. Maar waar heeft deze man die informatie vandaan?
Het zal wel iets met die Europese regelgeving te maken hebben die er wellicht komt. Echt concreet heb ik hier nog niets over gehoord.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 00:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Geen idee, maar een medewerker van de RDW zal dit soort opmerkingen toch niet zomaar maken? Daarnaast kwam het overeen met wat de garagehouder (gespecialiseerd in oldtimers) vertelde, dus ik neem aan dat het niet volledig uit de lucht gegrepen is.
nee, maar veel erger dan nu kan het ook weer niet wordenquote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:20 schreef Hyperdude het volgende:
Zou je zelf niet snel te rijk rekenen.
De EU volgt altijd wat Duitsland, of Frankrijk wil. In Duitsland moeten momenteel auto's aan redelijk strenge eisen voldoen om in aanmerking te komen voor het klassieker-kenteken (H-Kennzeichen en 07- Kennzeichen). http://de.wikipedia.org/w(...)storischer_Fahrzeuge
De meeste diesel Benzjes in NL voldoen volgens mij, nauwelijks aan de APK, laat staan aan wat strengere eisen.
Geef ze weinig kans meer op een tweede, fiscaal vriendelijke, jeugd.
Hoe zit het eigenlijk met mijn benzine auto als die in 2016 25 wordt. Wordt je dan gedwongen om hem verplicht 3 maanden te stallen?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Uit de link hierboven
5x keer zoveel diesels het land uit als vorig jaar.
2,5x keer zo veel LPG als vorig jaar.
1,5x zo veel benzine als vorig jaar.
Vind ik nog niet zo'n slechte score als je oude diesels wilt aanpakken. Stijging bij benzine zal dan wel voornamelijk komen door de 3 maanden verplichte stilstand /stallingsproblemen. Als je een fatsoenlijke benzine-auto hebt denk ik niet dat je 'm wegdoet voor die max. ¤120 per jaar.
Nee, mag je 't hele jaar mee rijden en gewoon volle mep betalen tot ie 30 isquote:Op maandag 13 januari 2014 09:59 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met mijn benzine auto als die in 2016 25 wordt. Wordt je dan gedwongen om hem verplicht 3 maanden te stallen?
Mja oke beter dan dat ik hem 3 maanden moet stallen. Kost nu maar ¤14 p.mquote:Op maandag 13 januari 2014 10:14 schreef Prowl het volgende:
[..]
Nee, mag je 't hele jaar mee rijden en gewoon volle mep betalen tot ie 30 is
Of je kan helemaal verrekken en alles na 1987 word sowieso niet meer belastingvrij
40 jaar zelfsquote:Op maandag 13 januari 2014 10:14 schreef Prowl het volgende:
[..]
Nee, mag je 't hele jaar mee rijden en gewoon volle mep betalen tot ie 30 is
Of je kan helemaal verrekken en alles na 1987 word sowieso niet meer belastingvrij
Wat mij betreft wordt dit gewoon volledig verboden.quote:
30? 40 toch?quote:Op maandag 13 januari 2014 10:14 schreef Prowl het volgende:
[..]
Nee, mag je 't hele jaar mee rijden en gewoon volle mep betalen tot ie 30 is
Of je kan helemaal verrekken en alles na 1987 word sowieso niet meer belastingvrij
Tot en met 1987 dus jou bouwjaar inderdaad niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:19 schreef boepbeij het volgende:
Als ik het goed begrepen komt mijn CX van 1989 niet meer in de overgangsregeling.
Eerlijk gezegd, zit ik er niet op te wachten om mijn auto 3 maanden stil te laten staan.
Ik zal dus de volle mep mrb gaan betalen.
Jep:quote:Op maandag 13 januari 2014 13:05 schreef Jaytonism het volgende:
Als je de belasting van je auto per maand zou willen betalen, dan moet je hier telefonisch contact voor opnemen met de belastingdienst?
BelastingTelefoon Autoquote:U kunt de Belastingdienst machtigen om maandelijks de motorrijtuigenbelasting van uw rekening af te schrijven. Rond de 28e van iedere maand wordt dan een bedrag van uw rekening afgeschreven. U kunt een machtigingsformulier aanvragen bij de BelastingTelefoon Auto. Wij sturen u het formulier dan via de post.
Vul het machtigingsformulier in en stuur het op. Nadat wij het machtigingsformulier hebben verwerkt, krijgt u een bevestiging thuisgestuurd. Daarop staat het bedrag dat u maandelijks moet betalen en de maand waarin dit bedrag voor het eerst automatisch wordt afgeschreven. Tot dat moment betaalt u op de gebruikelijke manier met de acceptgiro's die u van ons ontvangt. Daarmee voorkomt u dat u een naheffingsaanslag ontvangt.
Betaal je nu per jaar? Zo ja, moet je wachten tot eind van het jaar, dan kan je overgaan op maandelijkse termijnen.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:05 schreef Jaytonism het volgende:
Als je de belasting van je auto per maand zou willen betalen, dan moet je hier telefonisch contact voor opnemen met de belastingdienst?
jup maar een bakfiets is zo zwaar als die vol is... (met bier of melk)quote:Op maandag 13 januari 2014 08:58 schreef powerflux het volgende:
nou, hoera. nu kun je afstanden afleggen die ook op de fiets zouden kunnen?
het is leuk dat het kan, maar ik snap niet waarom je dit zou willen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dat is het niet en word het alleen voor de boeren? zit ik goed. (deze is niet van mij hoor van een kennis)quote:Op maandag 13 januari 2014 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt dit gewoon volledig verboden.geen apk, in diesel alles mogen tanken zonder accijns . alleen max 2 zitplaatsenquote:
[ Bericht 2% gewijzigd door T42 op 13-01-2014 17:37:50 ]
welk misbruik? MBR was ook geen misbruik want je mocht gewoon dagelijks rijden officieelquote:Op maandag 13 januari 2014 17:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En straks loop je weer te huilen als ook die regeling wordt afgeschaft vanwege misbruik
amenquote:Op maandag 13 januari 2014 19:30 schreef r8v2 het volgende:
Waarom wordt altijd iedereen die een beetje slim gebruik maakt van (legale) regelingen altijd weggezet als een halve misdadiger? Iedereen mag toch beslissen waar ie het liefst z'n geld aan uitgeeft.
Nee, perse een goede baan moeten hebben en je krom werken om je spendeergewoontes te kunnen betalen, veel beter .
Dat is miiiiisbruiiik.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:16 schreef T42 het volgende:
[..]
amen
als er korting is bij de tan-go zie je ook ineens iedereen in de rij staan om iets minder te betalen
Omdat dit het resultaat is, en nu is het huilie huilie.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:30 schreef r8v2 het volgende:
Waarom wordt altijd iedereen die een beetje slim gebruik maakt van (legale) regelingen altijd weggezet als een halve misdadiger?
komt niet door dagelijks rijden was al 10 jaar lang de bedoeling geweest om het af te schaffen.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat dit het resultaat is, en nu is het huilie huilie.
Dus als ik mijn nu geschorste BX in de zomer ergens APK klaar heb en gekeurd kan ik de rest van het jaar volle mep betalen?quote:Ieder jaar in het vierde kwartaal kan de kentekenhouder kiezen om gebruik te maken van de overgangsregeling ōf gewoon MRB te betalen.
De keuze om gewoon MRB te betalen is nodig voor restauratieobjecten. Als je gewoon MRB betaalt, kun je het voertuig schorsen en dan betaal je alleen het schorsingstarief. Let op: als de restauratie gereed is, en je haalt het voertuig uit de schorsing, dan moet je wel MRB betalen voor het resterende deel van het jaar. Het jaar daarop kun je gebruik maken van de overgangsregeling.
Daar gaan n hoop mensen zich mee in de vingers snijdenquote:Wisselen van eigenaar:
Als een voertuig van eigenaar wisselt, blijft de per 1-januari door de vorige eigenaar gemaakte belastingkeuze gelden. Dat betekent als een voertuig in de overgangsregeling zit, dan blijft het voertuig in de overgangsregeling (en hoeft de nieuwe eigenaar voor de rest van het jaar niets te betalen, want het hele jaar is al betaald door de vorige eigenaar).
Als het voertuig niet in de overgangsregeling zit, dan kan het pas vanaf het volgende jaar in de overgangsregeling en dien je de resterende maanden gewoon MRB te betalen.
Als de nieuwe eigenaar toch in december wil rijden, kan hij ook kiezen om MRB te betalen door aanvullende aangifte MRB te doen. Dit gaat dan in vanaf de datum tenaamstelling.
Dat zat er ook wel dik in, anders was het ook te makkelijk.. ff op naam van je vrouw zetten en dan hoefde je maar 3 maanden per jaar vol tarief te betalen.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:11 schreef Prowl het volgende:
Daar gaan n hoop mensen zich mee in de vingers snijden
Doe eens gewoon lezen luie donder. Het is per 1 januari ingegaan, je auto gaat dus mits benzine de overgangsregeling in. Anders wordt het volle mep.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:37 schreef Prowl het volgende:
Ik heb nu wel een auto op t oog van eerste toelating 23-01-1987
Zijn er al keuzes gemaakt of gaat dat pas per 1 maart in?
Maarrrrr, heeft de huidige eigenaar dan al de brief gehad en een keuze moeten maken?quote:Op zondag 19 januari 2014 19:57 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Doe eens gewoon lezen luie donder. Het is per 1 januari ingegaan, je auto gaat dus mits benzine de overgangsregeling in. Anders wordt het volle mep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |