abonnement Unibet Coolblue
pi_133625576




quote:
Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.

In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, Thats What Im Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.

De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.

Officiele websiteBandpagina bij Domino RecordsFan forumsWikipedia


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133626146
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:44 schreef AMDB het volgende:

[..]

Is dat verhaal überhaupt ooit officieel bevestigd? Pas post-Nicholson fan geworden. Dacht dat hij er zelf uitgestapt was...
Nee, uiteraard niet, alles is netjes achter de schermen gebleven, maar dat ze hem liever kwijt dan rijk waren in die tijd lijkt me duidelijk. En mits hij geen gat in de hand heeft, hoeft hij van z'n leven niet meer te werken natuurlijk. En het feit dat alleen Helders nog met hem gezien werd moet voor de rest genoeg zeggen. Dus dit is erg verrassend en hartverwarmend voor elke fan.
pi_133626531
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:15 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee, uiteraard niet, alles is netjes achter de schermen gebleven, maar dat ze hem liever kwijt dan rijk waren in die tijd lijkt me duidelijk. En mits hij geen gat in de hand heeft, hoeft hij van z'n leven niet meer te werken natuurlijk. En het feit dat alleen Helders nog met hem gezien werd moet voor de rest genoeg zeggen. Dus dit is erg verrassend en hartverwarmend voor elke fan.
Waar bleek echt duidelijk uit dat ze hem liever kwijt dan rijk waren? Uit 'Despair...' trek ik eerder de conclusie dat hij zelf opgestapt is vanwege heimwee..?
pi_133627444
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:24 schreef AMDB het volgende:

[..]

Waar bleek echt duidelijk uit dat ze hem liever kwijt dan rijk waren? Uit 'Despair...' trek ik eerder de conclusie dat hij zelf opgestapt is vanwege heimwee..?
Ja, dat is de romantische versie. En een van de ongetwijfeld vele factoren. Wat ik bedoelde te zeggen: een 'onbetrouwbaar', mentaal instabiel bandlid, die na het minste of geringste wel eens op het vliegtuig naar huis kan stappen middenin een tournee in Amerika in een achtbaan als Arctic Monkeys circa 2006, is niet erg handig als je niet stil kan staan. De 'pauze' wegens 'oververmoeidheid' van Andy werd toen ze Nick O'Malley in het team hadden al gauw een wisseling in formatie. En daarna ga je natuurlijk niet meer met elkaar op de koffie, zeker niet als je oude maatjes een paar maanden later Glastonbury-headliner zijn en jij dat thuis in Sheffield op de televisie moet zien...
pi_133627723
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, dat is de romantische versie. En een van de ongetwijfeld vele factoren. Wat ik bedoelde te zeggen: een 'onbetrouwbaar', mentaal instabiel bandlid, die na het minste of geringste wel eens op het vliegtuig naar huis kan stappen middenin een tournee in Amerika in een achtbaan als Arctic Monkeys circa 2006, is niet erg handig als je niet stil kan staan. De 'pauze' wegens 'oververmoeidheid' van Andy werd toen ze Nick O'Malley in het team hadden al gauw een wisseling in formatie. En daarna ga je natuurlijk niet meer met elkaar op de koffie, zeker niet als je oude maatjes een paar maanden later Glastonbury-headliner zijn en jij dat thuis in Sheffield op de televisie moet zien...
Mwah, weet het niet zo. Als hij het toeren echt niet aan kon dan zal het hem vast niet heel veel uit hebben gemaakt...
pi_133629017
Meer urgent: 2 weken tot alweer een nieuwe Arctic Monkeys-liedje, de B-kant van 'One For The Road', opgenomen op tour in Nashville, Tennessee in oktober jongstleden.

Zou het een nieuwe 'Stop The World'-hitkneiter worden? Of wordt het een echte B-kant, met een ietwat ongeïnspireerd refrein, een typisch liedje wat tijdens een soundcheck tot ze is gekomen en nog een beetje aan geschaafd is, waarna in het laatste refrein uit ellende een couplet nog maar een keer herhaald wordt, met dan toch wel weer een werkelijke geniale Turner-esque-tekst vol woordspelingen die je pas na 20 keer allemaal doorhebt, met wederom zo'n toffe muzikale wending in de brug, helaas wel weer de 'vette, lompe snare en de tamboerijn op de 4'-drums en de 'baby''s in de tekst, maar ook wel heerlijk loom qua tempo en vibe, bijna in de stijl van een soort langzame en soulvolle versie van 'Don't Forget Whose Legs You're On', opnieuw hele interessante Turner-vocalen, tóch weer die falsetto-harmonieën, en die 'Fireside'/'Scott Walker 4'-achtige baslijnen, en met de nadruk op onovertroffen woordspelingen en verwijzingen? Over niet al te lange tijd weten we het!
pi_133629512
Ik wil meer B-sides... SIAS en AM era zijn nogal een let-down in vergelijking met Humbug-era en daarvoor...
pi_133630443
Ik ben in ieder geval blij dat Andy eruit is. Nick is echt een topbassist.
pi_133640150
Offtopic:
Best leuk interviewtje met Bill Ryder-Jones. Leer ik de man ook wat beter kennen. Zijn volgende plaat gaat blijkbaar opgenomen worden met James Ford, interessant! :)

http://www.pennyblackmusi(...)Article.aspx?id=7211
pi_133647838
Nu het blad alweer heel wat edities verder is, ook wel eens tijd om deze te posten:

















pi_133660555
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:24 schreef Aisumasen het volgende:
Meer urgent: 2 weken tot alweer een nieuwe Arctic Monkeys-liedje, de B-kant van 'One For The Road', opgenomen op tour in Nashville, Tennessee in oktober jongstleden.

Zou het een nieuwe 'Stop The World'-hitkneiter worden? Of wordt het een echte B-kant, met een ietwat ongeïnspireerd refrein, een typisch liedje wat tijdens een soundcheck tot ze is gekomen en nog een beetje aan geschaafd is, waarna in het laatste refrein uit ellende een couplet nog maar een keer herhaald wordt, met dan toch wel weer een werkelijke geniale Turner-esque-tekst vol woordspelingen die je pas na 20 keer allemaal doorhebt, met wederom zo'n toffe muzikale wending in de brug, helaas wel weer de 'vette, lompe snare en de tamboerijn op de 4'-drums en de 'baby''s in de tekst, maar ook wel heerlijk loom qua tempo en vibe, bijna in de stijl van een soort langzame en soulvolle versie van 'Don't Forget Whose Legs You're On', opnieuw hele interessante Turner-vocalen, tóch weer die falsetto-harmonieën, en die 'Fireside'/'Scott Walker 4'-achtige baslijnen, en met de nadruk op onovertroffen woordspelingen en verwijzingen? Over niet al te lange tijd weten we het!
Abnormaal vroege preview 'You're So Dark': http://www.amazon.co.uk/Y(...)id=1385501519&sr=8-1
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:12:01 #13
192683 AMDB
Visionair.
pi_133661975
Hoor ik daar nou een referentie naar The Smiths?
pi_133662460
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:12 schreef AMDB het volgende:
Hoor ik daar nou een referentie naar The Smiths?
Kan. Maar sowieso Joy Division in de brug. En Katrina & The Waves :P.
  dinsdag 26 november 2013 @ 23:24:37 #15
192683 AMDB
Visionair.
pi_133662591
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:21 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Kan. Maar sowieso Joy Division in de brug. En Katrina & The Waves :P.
pi_133663595
quote:
Joh. "Because she’s walking on sunshine/and your love will tear us apart".
  woensdag 27 november 2013 @ 13:29:10 #17
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_133673463
Zo bijna 3 maanden na de release van het album luister ik de volgende nummers het meest:
- One For The Road
- Arabella
- I Want It All
- Fireside
- I Wanna Be Yours

Einde bericht.
2000 light years from home
pi_133678019
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:29 schreef Merkie het volgende:
Zo bijna 3 maanden na de release van het album luister ik de volgende nummers het meest:
- One For The Road
- Arabella
- I Want It All
- Fireside
- I Wanna Be Yours

Einde bericht.
Hier uhm... Alles behalve 'R U Mine?', 'Party Anthem' en 'Mad Sounds'. En 'Knee Socks' begint ook een skipper te worden. Als ik er vijf zou moeten kiezen:

- Do I Wanna Know? (single van het jaar)
- Why'd You Only Call Me When You're High? (single van het jaar)
- Fireside (track van het jaar)
- Snap Out Of It (track v... ah vergeet het)
- I Want It All

En 'One For The Road' voor de brug/solo en het einde.

Einde bericht. Oh nee, wacht, hier nog wat meer achterstallig onderhoud, leuk interview met Helders: www.thevine.com.au/music/(...)ere-20131022-267137/

quote:
[..] I do miss playing 'Vampires', it’s getting to the point where we have that many songs that we have to choose what’s best for the 90 minutes people are going to see. [..]

[..] I don’t think we have ever not played 'I Bet You Look Good On The Dancefloor', but a track like 'A View From The Afternoon' we’ve dropped and brought back and dropped and brought back and that was a single. People, especially in America are quite open to it – not so much in England though. [..]

[..] 'Riot Van'. I don’t think we’ll ever play that again."
  woensdag 27 november 2013 @ 16:06:42 #19
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_133678080
Leuk hoe I Want It All toch wel populair is nog. Had ik niet verwacht zo rond de release :P.
pi_133678905
Do I Wanna Know
R U Mine
Arabella
I Want It All
No. 1 Party Anthem ( _O_ _O_ _O_ )
Snap Out of It
Knee Socks

Wat stond er verder ook alweer op? :P
pi_133684618
quote:
Australia & New Zealand Tour Announced

Arctic Monkeys are pleased to announce Australian and New Zealand tour dates in May 2014. The tour kicks off on 2nd May at the Vector Arena in Auckland and wraps up on 13th May at Perth Arena.

Tickets go on general sale on Wednesday 11th December at 9am local time.

May 2014

Fri 2nd Vector Arena, Auckland, New Zealand
Sat 3rd TSB Arena, Wellington, New Zealand
Tue 6th Entertainment Centre, Sydney, Australia
Wed 7th Entertainment Centre, Brisbane, Australia
Fri 9th Rod Laver Arena, Melbourne, Australia
Sat 10th Entertainment Centre Theatre, Adelaide, Australia
Tue 13th Arena, Perth, Australia
En ook voor Australië en Nieuw-Zeeland ekte ekte arena's.
pi_133685645
En omdat de NME nog niet aan het quota van dit jaar was gekomen, hier het cover-artikel van deze week:




pi_133687492
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:56 schreef Aisumasen het volgende:
En omdat de NME nog niet aan het quota van dit jaar was gekomen, hier het cover-artikel van deze week:

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Zijn er weleens covers waar ze niet op staan? Denk dat dat de echte collectors items zijn namelijk.
pi_133702797
En ze spelen op de Brit Awards...

http://www.brits.co.uk/

Deden ze die niet altijd belachelijk maken? Mee voetballen enzo, dronken opkomen?
pi_133713774
Vanavond op Absolute Radio:
quote:
8.00pm Arctic Monkeys: Icons
Another chance to hear Arctic Monkeys hour-long 'Icons show, in which the band discuss some of the influences behind their No.1 album 'AM'

9.00pm Arctic Monkeys in Concert
Arctic Monkeys in concert, a full recording from their Earls Court show on 26th October 2013
Vanaf 9 uur onze tijd dus (tot 11:30), klinkt veelbelovend :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133714444
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:50 schreef Arn0 het volgende:
Vanavond op Absolute Radio:

[..]

Vanaf 9 uur onze tijd dus (tot 11:30), klinkt veelbelovend :D
En, die datum, dat is onze gig ;). Benieuwd hoe ze de halve 'Chair'-versies opgelost hebben, met een beetje geluk is het hele spektakel te horen.

Hier een compleet beeld van hoe het klonk toen AM die show stillegde, inclusief beelden van ondergetekende:
pi_133714498
Leuk stuk in de NME, jammer dat The Last Shadow Puppets niet snel meer bij elkaar gaan komen.
pi_133714853
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:18 schreef BillDauterive het volgende:
Leuk stuk in de NME, jammer dat The Last Shadow Puppets niet snel meer bij elkaar gaan komen.
Voor het eerst dat Turner oppert waar ik ook al wel eens over gedacht had: een potentiële nieuwe samenwerking hoeft niet onder dezelfde naam te zijn.
pi_133725165
Herhaling, maar blijft hele toffe special. Turner en Helders als DJ, nummers die de inspiratie van 'AM' vormden. Het waard om eens op te zoeken, als je het gemist hebt. 'AM'-songs klinken ook heel erg strak door die radio-compressie, fantastische productie.

En dan nu, 22:00, live vanuit Earls Court vorige maand, de volledige show op Absolute Radio: http://www.absoluteradio.co.uk/listen/

(Of alvast via hier ;): http://www.absoluteradio.(...)rom-Earls-Court.html)
pi_133725544
Toch maar even opzetten. Ben benieuwd.
pi_133725718
Haha, één van die Absolute Radio jingles is deze dude:


_O-
pi_133726255
Strak weer hoor. Ondanks dat ik deze live-opname nooit eerder gehoord heb weet ik wel wat precies wanneer gebeurt, bijna één op één hoe ze telkens tussen nummers even de snaren aanraken of wat Alex zegt.
pi_133726329
Definitieve post-Glastonbury-opname van deze tour tot dusver (tot dusver). Alleen die fucking voice-overs... Ook jammer dat oorverdovende publiek zo laag in de mix staat. En bij 'Don't Sit Down', live-hoogtepunt, is het moment dat de show werd stilgelegd er helaas tussenuit geknipt.
pi_133726342
En alles wat maar een halve milimeter anders is daar gaan m'n nekharen van overeind staan. Ik luister deze band te vaak :')
pi_133726391
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:14 schreef Aisumasen het volgende:
Definitieve post-Glastonbury-opname van deze tour tot dusver (tot dusver). Alleen die fucking voice-overs... Ook jammer dat oorverdovende publiek zo laag in de mix staat. En bij 'Don't Sit Down', live-hoogtepunt, is het moment dat de show werd stilgelegd er helaas tussenuit geknipt.
Live-hoogtepunt voor mensen die teveel live meekrijgen misschien, niet voor de gemiddelde radioluisteraar :P
pi_133726643
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:15 schreef AMDB het volgende:

[..]

Live-hoogtepunt voor mensen die teveel live meekrijgen misschien, niet voor de gemiddelde radioluisteraar :P
Haha, had 'em er nog snel even tussen gezet, aangezien je meelas ;). Kolkende massa springend op de hypnotiserende tonen, die dreunende bassen, de impact na het intro met de flitsende lichtshow, de tamboerijn sinds dit jaar. Onmisbare track.
pi_133726767
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, had 'em er nog snel even tussen gezet, aangezien je meelas ;). Kolkende massa springend op de hypnotiserende tonen, die dreunende bassen, de impact na het intro met de flitsende lichtshow, de tamboerijn sinds dit jaar. Onmisbare track.
Ik dacht dat je op het stilleggen doelde, vond het al vreemd om dat een live-hoogtepunt te noemen :P
pi_133726936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:21 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik dacht dat je op het stilleggen doelde, vond het al vreemd om dat een live-hoogtepunt te noemen :P
Haha, dat zou inderdaad wel erg sneu worden. Nee, was te verwachten dat ze daar een net knipje in zouden maken. En da's goed gelukt, want Turner begon de tweede poging middenin het intro. Die avond overigens niet meer goedgekomen met die track voor mijn gevoel, momentum was weg.
pi_133727236
Ik volgde dus dat nieuwe AM Netherlands twitteraccount. Na vanavond 100 tienermeisjeretweets toch maar weer ontvolgd. Allejezus zeg.
pi_133727743
quote:
13s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:28 schreef AMDB het volgende:
Ik volgde dus dat nieuwe AM Netherlands twitteraccount. Na vanavond 100 tienermeisjeretweets toch maar weer ontvolgd. Allejezus zeg.
Dit topic is alles wat je nodig hebt ;).

Haha, Arn0, dit is onze kans om het gebrek aan een verslag real-time goed te maken! Hierbij: ontvangst (intro) 'One For The Road' verraste me die avond, hard gejuich. Dit is een beetje een van de grenzen in de setlist: 'Fireside', fantastische versie. Hier was het een punt in de set dat ik vreesde dat-ie niet meer kwam. Maar Bill-Ryder Jones kwam op het podium, en alles was goed. Wat een gekke setlist toch, 'Reckless Serenade' ineens in 2013. Hoor dat publiek op 'Old Yellow Bricks'! Beste zet die ze deze tour hebben gedaan. Nog niet het verlengde intro met crowd-singalong die avond.
pi_133728187
Staat daar een schip mee te toeteren op Arabella?
pi_133728234
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:47 schreef AMDB het volgende:
Staat daar een schip mee te toeteren op Arabella?
Dat valt je goed op voor iemand die over zichzelf zegt dat hij een studio-opname nog niet van de live-opname kan onderscheiden :P. Jamie - we geven hem gewoon de schuld - staat weer goed te brommen.

'Arabella' is live zo erg gegroeid sinds die eerste schokkende keer. Kijk er nu telkens naar uit. Zoveel dynamiek in zijn vocalen, zonder gitaar om. 'War Pigs'-interlude een gouden zet, geeft Turner de kans om naar zijn gitaar te rennen voor de solo die hij... NAILED.
pi_133728276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat valt je goed op voor iemand die over zichzelf zegt dat hij een studio-opname nog niet van de live-opname kan onderscheiden :P. Jamie - we geven hem gewoon de schuld - staat weer goed te brommen.
Wel als ze live andere dingen doen dan op album, maar dit was Jamie toch niet? Hoorde echt een orgel ofzo tussendoor, leek echt zo'n misthoorn (wellicht een beetje overdreven).
pi_133728472
Evil lach tijdens Pretty Visitors. Blijvertje wat mij betreft.
pi_133728491
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:49 schreef AMDB het volgende:

[..]

Wel als ze live andere dingen doen dan op album, maar dit was Jamie toch niet? Hoorde echt een orgel ofzo tussendoor, leek echt zo'n misthoorn (wellicht een beetje overdreven).
Geen idee, klonk echt als een van de bandleden die flink aan het zoemen was.

Genoten van de voor mij doorgaans altijd lange zit 'Pretty Visitors' die avond: Bill-Ryder Jones bracht het naar een hele andere dimensie.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:53 schreef AMDB het volgende:
Evil lach tijdens Pretty Visitors. Blijvertje wat mij betreft.
2011 belde ;).
pi_133728557
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:54 schreef Aisumasen het volgende:

2011 belde ;).
Seriously? Nooit eerder gehoord.

Toffe versie. Van mij mag BRJ wel gewoon bij de band komen.
pi_133729398
Dit is echt waar het wel een beetje inkakt, hoor. 'No. 1 Party Anthem' is live te hachelen, maar 'Cornerstone' begint, nadat het weer tot leven werd geroepen, toch weer een lichte plaag te worden, zeker met 'Fluorescent Adolescent' erachteraan. Dat wordt de nieuwe 'When The Sun Goes Down' en '505' als je het mij vraagt: een gewaagde keus om te droppen, maar het gaat gebeuren. 'I Wanna Be Yours' opgedragen aan "Johnny Clarke" (hij was daar die avond), een waardige afsluiter, met dat prachtige uitgebreide outro, en O'Malley met wat lekkere variaties. Inclusief "are harder to hiiiide"'s van Helders, net zoals in de eerste akoestische versie! Wacht op het gejuich als de confetti het publiek in wordt geschoten.

Godver! Ze hebben de toegift eruit geknipt! Wel op de on demand-stream die hierboven gelinkt is, dus 't is allemaal prima. Oh, gewoon door elkaar gehusseld. 'Snap Out Of It' en 'Mardy Bum' eindigen de stream.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aisumasen op 28-11-2013 23:21:11 ]
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:18:29 #48
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_133735396
Binnenkort weer een nieuwe AM-toernooi?
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:29:22 #49
192683 AMDB
Visionair.
pi_133735584
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:18 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Binnenkort weer een nieuwe AM-toernooi?
Ik ga er begin volgend jaar even over nadenken :P Heb het zelf momenteel te druk.
  vrijdag 29 november 2013 @ 18:46:42 #50
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133749513
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133750046
quote:
Helaas overgewaaid uit Engeland, een aloude traditie daar.
pi_133753426
Was hier al bekend dat 'Hold On, We're Going Home' van Arctic Monkeys weer de CD van Live Lounge heeft gehaald? Bij deze dan...
pi_133753852
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:30 schreef TheView het volgende:
Was hier al bekend dat 'Hold On, We're Going Home' van Arctic Monkeys weer de CD van Live Lounge heeft gehaald? Bij deze dan...
Nog niet gepost iig! ;) Zonde dat je het liedje niet los kunt kopen, maar daar hebben we wel wat op gevonden.
  vrijdag 29 november 2013 @ 21:05:32 #54
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_133755043
Nice! Echt een bazennnummer. Geldt ook voor het origineel trouwens :@ .
2000 light years from home
pi_133755829
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:05 schreef Merkie het volgende:
Nice! Echt een bazennnummer. Geldt ook voor het origineel trouwens :@ .
Haha, zal niet meer als een verrassing komen, maar dit was verre van een ironische cover. Turner is vorig jaar zelfs bij een Drake-concert gespot.
pi_133761623
Wat zijn hier de meningen over Stop The World eigenlijk? Van mij had het best op het album gemogen. Gemoeten misschien wel. Luister hem nog regelmatig.
pi_133764074
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:24 schreef MilanILF het volgende:
Wat zijn hier de meningen over Stop The World eigenlijk? Van mij had het best op het album gemogen. Gemoeten misschien wel. Luister hem nog regelmatig.
Een van de beste uit de sessies, had zo de lead-single kunnen zijn, gedragen door de Turner-vocalen, en vooral het gedeelte na de voortreffelijke solo is geweldig en een van mijn favoriete momenten van deze era. Goede details, de gitaar in de climax en de akkoorden daarvoor.

Maar ondanks alles snap ik wel dat hij is afgevallen voor 'AM': het zou iets te veel van hetzelfde geweest zijn. En misschien mist het nét dat overtredende trappetje in de compositie: het refrein komt steeds net een beetje te vroeg, en het mist die spannende wending die je van een Turner-compositie gewend bent, en het kabbelt misschien een beetje voort.
pi_133794196
Een 'achter de schermen' van de GQ-shoot:


Arctic Monkeys in Los Angeles door Søren Solkær

Artikel van een tijdje terug hier: http://www.gq-magazine.co(...)/band-arctic-monkeys

Glastonbury 2007? "It was cool, but the PA was really shit. Nobody could hear it. It rained. I was really nervous. Could have done better. C+."

Fashion-statement (jacket: $4,335 by Prada) hier: http://www.gq.com/style/f(...)-photo-shoot#slide=1
  maandag 2 december 2013 @ 12:58:19 #60
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_133839273
quote:
Blijf toch een unicum, Alex met z'n 2006-kapsel in 2011. Heeft maar een maandje geduurd volgens mij.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 2 december 2013 @ 13:01:26 #61
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_133839353
Ohjee, gaan ze naar Werchter?
  maandag 2 december 2013 @ 13:05:49 #62
192683 AMDB
Visionair.
pi_133839478
En welk NL festival wordt het deze zomer? Veel interessanter natuurlijk...
pi_133839567
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:58 schreef TC03 het volgende:

[..]

Blijf toch een unicum, Alex met z'n 2006-kapsel in 2011. Heeft maar een maandje geduurd volgens mij.
Beetje de 'tussen wal en schip'-periode, ja ;). 2 augustus 2011, Austin, Texas: #neverforget.
  maandag 2 december 2013 @ 13:12:07 #64
192683 AMDB
Visionair.
pi_133839638
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Beetje de 'tussen wal en schip'-periode, ja ;). 2 augustus 2011, Austin, Texas: #neverforget.
_O- _O- _O-
  maandag 2 december 2013 @ 14:38:23 #65
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_133842268
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Beetje de 'tussen wal en schip'-periode, ja ;). 2 augustus 2011, Austin, Texas: #neverforget.
Dat was de eerste public appearance van Alex 'James Dean' Turner?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_133850287
Gisteren is alweer een gedeelte van een Noord-Amerikaanse tournee afgetrapt in Vancouver. Setlist:

quote:
Do I Wanna Know?
Brianstorm
Dancing Shoes
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
Teddy Picker
Crying Lightning
One for the Road
Reckless Serenade
Old Yellow Bricks
Why'd You Only Call Me When You're High?
Arabella
Pretty Visitors
I Bet You Look Good on the Dancefloor
Evil Twin
Cornerstone
Piledriver Waltz
Fluorescent Adolescent
Knee Socks

Snap Out of It
Do Me a Favour
R U Mine?
Voor het eerst in Amerika net zo veel liedjes als in de arena's in Europa. Géén 'I Want It All', 'Fireside', 'I Wanna Be Yours', 'No. 1 Party Anthem' en natuurlijk ook geen 'Mardy Bum'. Dat was misschien wel het hart van de shows van de afgelopen tijd, dus een kleine domper voor Amerika.

Maar toch wel 'Piledriver Waltz', nog steeds 'Reckless Serenade', 'Knee Socks' (missend in Europa/UK), 'Do Me A Favour' in de toegift en... 'Evil Twin' weer terug!
  maandag 2 december 2013 @ 19:02:11 #67
192683 AMDB
Visionair.
pi_133850434
Reckless Serenade, qua lyrics één van de beste nummers ooit. Maar toch geen nummer waar ik live om sta te springen.
pi_133850783
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:02 schreef AMDB het volgende:
Reckless Serenade, qua lyrics één van de beste nummers ooit. Maar toch geen nummer waar ik live om sta te springen.
Wel als je zo vaak hebt lopen zuchten bij bepaalde intro's tijdens shows van het vierde album dat je nog de eerste zin van 'Suck It And See' in je nachtmerries hoort.

Maar in alle serieusheid, live was het te gek, mooi moment in de set, vooral de ondertiteling voor doven en slechthorenden door Turner:


(nog maar een keer deze dan hè!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 02-12-2013 20:06:15 ]
  maandag 2 december 2013 @ 19:15:48 #69
192683 AMDB
Visionair.
pi_133850994
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:10 schreef Aisumasen het volgende:

(nog maar een keer deze dan hè!)
Zwaar? :P Welk ander nummer moeten we noemen waar je dan een eigen video van kunt posten? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133852549
Evil Twin _O_
pi_133854274
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:51 schreef MilanILF het volgende:
Evil Twin _O_
U verzoekt, wij draaien:

  maandag 2 december 2013 @ 20:34:11 #72
192683 AMDB
Visionair.
pi_133866575
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2013 20:34 schreef AMDB het volgende:

[..]

En ik word weer genegeerd, duidelijk :{
Er werden gisteren wel meer dingen genegeerd ;)... Nu iedereen toch onder de wol ligt:

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:05 schreef AMDB het volgende:
En welk NL festival wordt het deze zomer? Veel interessanter natuurlijk...
Ik hoop dat Pinkpop Metallica als enige overeenkomende headline-act heeft met Rock Werchter, en dat is alles wat ik zeg.

De 'een headline-show per land'-theorie kan trouwens ook het raam uit, maar dat gaat natuurlijk niet om Nederland/België, en de losse optredens zijn uiteraard ook geen optie meer.
pi_133867882
quote:
Ook Arctic Monkeys op Rock Werchter 2014

Toen een paar weken geleden dé vraag ‘wie wil jij op Rock Werchter 2014 zien?’ gesteld werd, was het vaakst terugkerende antwoord ‘Arctic Monkeys’. In menig huishouden wordt een vreugdedans ingezet. Arctic Monkeys zullen namelijk op vrijdag 4 juli het festival headlinen. Twee toppers van groot formaat zijn nu gekend: Metallica (3 juli) en Arctic Monkeys (4 juli). Meer festivalnieuws volgt. De ticketverkoop start komende zaterdag 7 december om 14u.

http://www.rockwerchter.b(...)p-rock-werchter-2014
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:06:10 #75
192683 AMDB
Visionair.
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:31:51 #76
192683 AMDB
Visionair.
pi_133868507
En AM is #4 op de gezamenlijke lijst van verzamelde Nederlandse zuurschrijvers popcritici:

quote:
1. Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away (MUTE/PIAS)

2. Kanye West - Yeezus (DEF JAM/UNIVERSAL)

3. Arcade Fire - Reflektor (MERGE/UNIVERSAL)

4. Arctic Monkeys - AM (DOMINO/V2)

5. Daft Punk - Random Access Memories (COLUMBIA/SONY)

6. Jacco Gardner - Cabinet Of Curiosities (EXCELSIOR)

7. Atoms For Peace - Amok (XL/BEGGARS)

8. Parquet Courts - Light Up Gold (WHAT’S YOUR RUPTURE/PIAS)

9. The National - Trouble Will Find Me (4AD/BEGGARS)

10. Kurt Vile - Wakin On A Pretty Daze (MATADOR/BEGGARS)

11. Unknown Mortal Orchestra - II (JAGJAGUWAR/KONKURRENT)

12. HOLDEN - THE INHERITORS (BORDER COMMUNITY/NEWS)

13. Moderat - II (MONKEYTOWN/NEWS)

14. Mikal Cronin – MCII (MERGE/KONKURRENT)

15. Disclosure - Settle (PMR/UNIVERSAL)

16. Franz Ferdinand - Right Thoughts, Right Words, Right Action (DOMINO/V2)

17. Bill Callahan – Dream River (DRAG CITY/V2)

18. Jagwar Ma - Howlin (MARATHON/PIAS)

19. Laura Marling - Once I Was An Eagle (VIRGIN/V2)

20. Vampire Weekend - Modern Vampires Of The City (XL/BEGGARS)

21. Boards Of Canada - Tomorrow’s Harvest (Warp/V2)

22. Phosphorescent - Muchacho (Dead Oceans/Konkurrent)

23. Gregory Porter - Liquid Spirit (Blue Note/Universal)

24. Queens Of The Stone Age - …Like Clockwork (Rekords/Matador/Beggars)

25. Janelle Monáe - The Electric Lady (Bad Boy/Warner)

26. Torre Florim & Roos Rebergen - De Tweede Speeldoos (Excelsior)

27. Deerhunter - Monomania (4AD/Beggars)

28. Ásgeir - In The Silence (One Little Indian/Konkurrent)

29. Jonathan Wilson - Fanfare (Bella Union/PIAS)

30. Savages - Silence Yourself (Matador/Beggars)
http://oor.nl/#news/12587(...)n_plaat_van_het_jaar
pi_133874970
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:31 schreef AMDB het volgende:
En AM is #4 op de gezamenlijke lijst van verzamelde Nederlandse zuurschrijvers popcritici:

[..]

http://oor.nl/#news/12587(...)n_plaat_van_het_jaar
De selectie valt me nog best wel mee, eigenlijk. Misschien wel de aardigste lijst die ik tot nu toe gezien heb.

Tof voor AM is dat ze nummer #9 in het op Amerikaanse babyboomers gerichte Rolling Stones hebben gekregen (http://www.rollingstone.c(...)ums-of-2013-20131202). Een hele generieke lijst, maar wel een die dit jaar meer representatiever is dan wat ik normaal van ze gewend ben, gezien ze als aloude Lennon-fanboys het meesterwerk van McCartney op #4 hebben staan, en Bowie niet op #1 omdat het een comeback was, maar op een nette #16, en de aardige plaat van Elton John niet koste wat het kost in de top 5 omdat het een 70's-icoon is, maar gewoon op #25.

En dan Q Magazine:

quote:
1. Arctic Monkeys - AM
2. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
3. David Bowie - The Next Day
4. Daft Punk - Random Access Memories
5. Jon Hopkins - Immunity
6. Manic Street Preachers - Rewind the Film
7. Cass McCombs - Big Wheel and Others
8. Bill Ryder-Jones - A Bad Wind Blows
9. John Grant - Pale Green Ghosts
10. Haim - Days Are Gone
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:21:47 #78
192683 AMDB
Visionair.
pi_133875625
Ze doen het inderdaad goed in de lijstjes :-)
pi_133875694
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 18:57 schreef Aisumasen het volgende:
Gisteren is alweer een gedeelte van een Noord-Amerikaanse tournee afgetrapt in Vancouver. Setlist:

[..]

Voor het eerst in Amerika net zo veel liedjes als in de arena's in Europa. Géén 'I Want It All', 'Fireside', 'I Wanna Be Yours', 'No. 1 Party Anthem' en natuurlijk ook geen 'Mardy Bum'. Dat was misschien wel het hart van de shows van de afgelopen tijd, dus een kleine domper voor Amerika.

Maar toch wel 'Piledriver Waltz', nog steeds 'Reckless Serenade', 'Knee Socks' (missend in Europa/UK), 'Do Me A Favour' in de toegift en... 'Evil Twin' weer terug!
Avond 2 in Vancouver: 'Piledriver Waltz' eruit, '505' in de plaats als afsluiter hoofd-set. 'Do Me A Favour' geschrapt, 'Cornerstone' als opener toegift, één liedje minder in totaal.
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:30:55 #80
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_133875889
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:31 schreef AMDB het volgende:
En AM is #4 op de gezamenlijke lijst van verzamelde Nederlandse zuurschrijvers popcritici:

[..]

http://oor.nl/#news/12587(...)n_plaat_van_het_jaar
Ik heb zo'n hekel aan lijstjes omdat ik me er meestal totaal niet in kan vinden. Dit is geen uitzondering. Kanye West op #2 is echt belachelijk. Ten eerste is Yeezus gewoon een draak en ten tweede is dit gewoon zo'n opzichtige "kijk ons blanke muziekliefhebbers een hiphopalbum op nummer twee zetten"-actie.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:32:31 #81
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_133875924
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:30 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n hekel aan lijstjes omdat ik me er meestal totaal niet in kan vinden. Dit is geen uitzondering. Kanye West op #2 is echt belachelijk. Ten eerste is Yeezus gewoon een draak en ten tweede is dit gewoon zo'n opzichtige "kijk ons blanke muziekliefhebbers een hiphopalbum op nummer twee zetten"-actie.
Haha, eens.
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:50:59 #82
247356 infp2009
More cowbell!
pi_133878024
Ik vond als niet hiphop-liefhebber (understatement) Yeezus nog best een fijn album. Ik stoor me meer aan Daft Punk op vijf, wat een kutplaat was dat zeg...
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_133878355
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:50 schreef infp2009 het volgende:
Ik vond als niet hiphop-liefhebber (understatement) Yeezus nog best een fijn album. Ik stoor me meer aan Daft Punk op vijf, wat een kutplaat was dat zeg...
Vond wat TC03 zei persoonlijk ook meer van toepassing op het gedweep met het drakerige 'My Beautiful Dark Twisted Fantasy' in 2010 dan op 'Yeezus'. En Daft Punk staat natuurlijk niet zonder reden daar: al die journalistjes verdomme zo'n 'no tell'-clausule moeten tekenen, en dat blijkt het zo'n misbaksel. Het MOET en ZAL een meesterwerk zijn! "Hoe harder we het zelf gaan geloven, des te sneller wordt dat het!"
  dinsdag 3 december 2013 @ 16:02:19 #84
192683 AMDB
Visionair.
  dinsdag 3 december 2013 @ 16:12:29 #85
247356 infp2009
More cowbell!
pi_133878705
Tuurlijk. Je vond het vast ook jammer dat je er in de jaren 70 niet bij kon zijn. Toen was RAM pas vet geweest. John Travolta erop dansen, gekkenhuis.

Nee wacht, dan was het nog steeds een eentonige kutplaat geweest...
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_133879501
quote:
Rock Werchter

Arctic Monkeys will headline Rock Werchter in Werchter, Belgium on Friday 4th July 2014.

Tickets go on sale at 2pm on Saturday 7th December. For more information on the lineup and how to get tickets, click here.

http://www.arcticmonkeys.com/news.php?id=637
quote:
Les Vieilles Charrues

Arctic Monkeys will headine Les Vieilles Charrues in Brittany, France on Saturday 19th July 2014.

Tickets go on sale at 11am(CET) on Saturday 14th December. For more information on the lineup and how to get tickets, click here.

http://www.arcticmonkeys.com/news.php?id=636
Wat betreft Nederland: ik schrok van de woorden van Jan Smeets deze ochtend. Werd ik eerder op de hoogte gesteld dat ik me nergens zorgen om hoefde te maken, las ik nu plots ergens "Arctic Monkeys zo goed als zeker op Pinkpop 2014". Flink uit het verband gerukt door de Twitter 'ons kent ons'-figuren die zonder daadwerkelijke inside-bronnen graag ook mee willen praten, dus hier is wat er exact gezegd is nadat Giel Beelen Arctic Monkeys noemde, de aanstichter van deze nachtmerrie in wording:

Jan Smeets is verrast over de bekendmaking van Arctic Monkeys door Rock Werchter, omdat ze afspraken hadden staan "van gisteren" - wil niet interessant doen, maar die AM-deal stond al wat langer, dus één van de partijen heeft er belang bij om niet de waarheid te spreken :P - dat ze acts samen zouden aankondigen, maar of dat - wat precies? - iets te betekenen heeft weet hij ook niet.

Giel Beelen concludeert: dus, Arctic Monkeys komen ook op Pinkpop. "Wij praten met iedereen", het gebruikelijke antwoord van Smeets. Dan gaat Beelen nog iets verder: "Wat leuk, Arctic Monkeys bevestigd voor Pinkpop 2014". "Nee, nee, nee" onderbreekt Jan Smeets hem. "Dat zijn jouw woorden". En dat is het einde van het toneelstukje tussen de twee.

Kortom: een rookgordijn van Smeets, maar door de manier waarop hij het zei leek het eerder een bevestiging dat de pijlen op Arctic Monkeys gericht staan dan een ontkenning daarvan. Dit is echter ook - "doof dat vuur!!!" - de man, een marionet van Mojo, die in onderhandeling was met McCartney, Neil Young, nu de Stones, en telkens uitkomt op de Green Day/Metallica/The Killers-rotatie met The Script en The Wombats om een gat op te vullen. Het zal in ieder geval niet deze week worden aangekondigd, tenzij Mojo het op de heupen gekregen heeft door de zet van Rock Werchter (die, nogmaals, al tijden rond was) en er iets diezelfde dag bevestigd en aangekondigd wordt. Het lijkt me sterk. Ik hou jullie op de hoogte. En dan kan het klagen, nadat we 7 jaar zijn ontzien, tegen die tijd al 3 jaar geen losse show hebben gehad, en vorig jaar zo'n geweldige deal kregen, beginnen.
pi_133880587
2013 UK Festival Awards: http://www.festivalawards.com/2013/12/03/winners/

HEADLINE PERFORMANCE OF THE YEAR: Arctic Monkeys – Glastonbury
pi_133885122
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:24 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Avond 2 in Vancouver: 'Piledriver Waltz' eruit, '505' in de plaats als afsluiter hoofd-set. 'Do Me A Favour' geschrapt, 'Cornerstone' als opener toegift, één liedje minder in totaal.
Slechte ontwikkeling, laat ze 505 maar even wat langer weglaten.

Voor de rest natuurlijk geniaal dat ze Evil Twin weer spelen _O_
Alleen mogen ze die volgende keer wel ook gewoon in Europa spelen hoor ;(
pi_133915245
Leuk ouderwets radiomoment. Een phoner met Turner vanuit Seattle met een Australisch radio-station, in gesprek met fans, Unknown Mortal Orchestra krijgt een shout-out, begint rond de 19 minuten: http://www.abc.net.au/triplej/media/s3905104.htm
pi_133926294
Ik zei een tijdje geleden al dat het me absoluut niet zou verbazen als ze naar Pinkpop zouden komen. Het lijkt me, gezien het succes van het album, ook logisch dat ze nu voor dat festival kiezen. Het is tenslotte wel zeven jaar geleden dat ze er stonden. Ik zou het verschrikkelijk vinden, maar ik vrees het ergste. het zou echt van de zotte zijn als wij arme Nederlanders het in 2014 alleen weer daarmee mogen doen. :(
pi_133932968
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:36 schreef AMDB het volgende:
En ze spelen op de Brit Awards...

http://www.brits.co.uk/

Deden ze die niet altijd belachelijk maken? Mee voetballen enzo, dronken opkomen?
Awards in een koelkast zetten ("next to the ketchup") enzo? Nee, zijn grote jongens nu, ze zullen de show eervol openen. Maar dit mogen we daarom niet ineens zomaar vergeten:

pi_133935475
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 02:12 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Awards in een koelkast zetten ("next to the ketchup") enzo? Nee, zijn grote jongens nu, ze zullen de show eervol openen. Maar dit mogen we daarom niet ineens zomaar vergeten:

Dit is geweldig, stiekem zou het tof zijn als ze weer zoiets flikten :)
pi_133940541
Haha, wow! Ik was deze vergeten. Geweldige filmpjes! :)
pi_133941137
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 02:12 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Awards in een koelkast zetten ("next to the ketchup") enzo? Nee, zijn grote jongens nu, ze zullen de show eervol openen. Maar dit mogen we daarom niet ineens zomaar vergeten:

Hahah woww ik herkende Nick niet eens :@

Was het ook voor de Brit awards dat ze de award accepteerden verkleed als the Wizard of Oz?
pi_133954313
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:17 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Hahah woww ik herkende Nick niet eens :@

Was het ook voor de Brit awards dat ze de award accepteerden verkleed als the Wizard of Oz?
Die heeft er flink wat jaren bijgesnoept inderdaad! En ja:


Een still van het Wizard Of Oz-fragment sierde nog eens heel willekeurig een magazine van een vakblad over de Nederlandse muziekindustrie, zonder naam of toenaam, vond ik wel geinig.
pi_133955473
Meer eindejaarsgedoe: favoriete albums Nick en Jamie zijn ehm... die van Ghostface Killah (Adrian Younge en...), en die van QOTSA was ook wel wat, of was hij niet van dit jaar? Jawel, toch wel. http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/74238 (Het bekijken niet waard, geloof me).

Dan, Noel Gallagher, in een "Epic Year-End Gripe Session" in de Rolling Stone, absoluut wél het lezen waard (http://www.rollingstone.c(...)ipe-session-20131205): "Half of the Arctic Monkeys record is really good. You know, the other half is like, "Eh, yeah" – but half of it is really fucking good."
pi_133956234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 19:52 schreef Aisumasen het volgende:
Meer eindejaarsgedoe: favoriete albums Nick en Jamie zijn ehm... die van Ghostface Killah (Adrian Younge en...), en die van QOTSA was ook wel wat, of was hij niet van dit jaar? Jawel, toch wel. http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/74238 (Het bekijken niet waard, geloof me).

Dan, Noel Gallagher, in een "Epic Year-End Gripe Session" in de Rolling Stone, absoluut wél het lezen waard (http://www.rollingstone.c(...)ipe-session-20131205): "Half of the Arctic Monkeys record is really good. You know, the other half is like, "Eh, yeah" – but half of it is really fucking good."
Beste analyse ooit:

quote:
How about Miley Cyrus? Are you a fan?
I think there's a trend, unfortunately, in the game, at the minute, of girls desperately trying to be provocative or desperately trying to – in inverted commas – "start the debate" about some old shit or other. Because, really, they're not very good. Do you know what I mean? We have it in England regularly, and you have it in the States. I feel bad for 'em. It's like, "Write a good song. Don't make a provocative video – write a good fucking song. That'll serve you better, I think." She was on TV recently, Miley Ray Cyrus, and it was just like, "What the fuck is all this about?" I don't know. It's a shame, because it puts all the other female artists back about fucking five years. Now, Adele and Emili Sande – that music, to me, is like music for fucking grannies, but at least it's got some kind of credibility.

It's just embarrassing. Be good. Don't be outrageous. Anybody can be outrageous! I could go to the Rolling Stone office and fucking shit on top of a boiled egg, right? And people would go, "Wow, fucking hell, that's outrageous!" But is it any good? No, because, essentially, it's just a shit on top of a boiled egg. That's all it is. If I was to go to your office and play you a song that I'd just written that was amazing, that would be better, wouldn't it?

pi_133963378
quote:
Geweldig. Pakt me in één keer in tegenstelling tot het overgrote deel van AM.

En leuk dat Jamie weer op sluwe wijze de show steelt op het einde.
  vrijdag 6 december 2013 @ 00:37:38 #101
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_133968433
Er zijn tegenwoordig weinig verschillende interpretaties mogelijk van Alex' teksten he :P.
2000 light years from home
pi_133969065
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:37 schreef Merkie het volgende:
Er zijn tegenwoordig weinig verschillende interpretaties mogelijk van Alex' teksten he :P.
Ik vraag me wel vaak af in hoeverre ze nou autobiografisch zijn. Als ik een vrouw was, zou ik redelijk in de war zijn wanneer ik werd opgehemeld ("Arabella") door een vent die verlangt naar één of andere ex-vriendin ("Do I Wanna Know", "Fireside").
pi_133969137
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 01:06 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Ik vraag me wel vaak af in hoeverre ze nou autobiografisch zijn. Als ik een vrouw was, zou ik redelijk in de war zijn wanneer ik werd opgehemeld ("Arabella") door een vent die verlangt naar één of andere ex-vriendin ("Do I Wanna Know", "Fireside").
'Fireside' lijkt me redelijk dicht bij huis aan te kloppen, 'Arabella' is natuurlijk niet te missen en zelfs al min of meer toegegeven, maar vele andere dingen beschouw ik wel als vrijheid van de kunstenaar.
pi_133971049
Van de week in een akoestische sessie in Vancouver met Helders en Turner: 'Reckless Serenade', 'Do I Wanna Know?', 'Piledriver Waltz', 'Snap Out Of It' en... 'No. 1 Party Anthem'. Geloof dat we de uitzending al gemist hebben, maar dat komt vast goed.

En al waren de staanplaatsen al binnen een uur na de start voorverkoop weg, nu is ook de rest van de Madison Square Garden, New York City, begin februari aanstaande, volledig uitverkocht.
pi_133971096
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 07:39 schreef Aisumasen het volgende:
Van de week in een akoestische sessie in Vancouver met Helders en Turner: 'Reckless Serenade', 'Do I Wanna Know?', 'Piledriver Waltz', 'Snap Out Of It' en... 'No. 1 Party Anthem'. Geloof dat we de uitzending al gemist hebben, maar dat komt vast goed.

En al waren de staanplaatsen al binnen een uur na de start voorverkoop weg, nu is ook de rest van de Madison Square Garden, New York City, begin februari aanstaande, volledig uitverkocht.
ik wil party anthem echt akoestisch horen wanneer staat het op youtube dan?
pi_133971136
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 07:48 schreef Pussywagon het volgende:

[..]

ik wil party anthem echt akoestisch horen wanneer staat het op youtube dan?
Geloof dat de sessie nog 'on demand' komt te staan, dus nog even geduld.
pi_133986284
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 07:57 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Geloof dat de sessie nog 'on demand' komt te staan, dus nog even geduld.
Een begin is er, 'Party Anthem' wordt in het begin genoemd ;):


Echt te gek hoe Helders ook deze track in dit arrangement toch weer naar een heel ander niveau tilt.


En de bekende 3, daarom niet minder goed.
  zaterdag 7 december 2013 @ 00:48:24 #109
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_134006914
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_134009377
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 07:48 schreef Pussywagon het volgende:

[..]

ik wil party anthem echt akoestisch horen wanneer staat het op youtube dan?

Daar is-ie dan. Ook:


Volledige sessie inclusief interview hier: http://www.cfox.com/2013/12/05/uninvited-guest-arctic-monkeys/

quote:
Goede timing voor de vrijdagnacht. Die timetables zijn echt bizar trouwens:

quote:
Kings of Leon: 10:30 – 11:15pm
Vampire Weekend: 9:45 – 10:30pm
Queens of the Stone Age: 9:10 – 9:45pm
AFI: 8:35 – 9:10pm
Arctic Monkeys: 8:00 – 8:35pm
Cage the Elephant: 7:30 – 8:00pm
Grouplove: 7:00 – 7:30pm
New Politics: 6:30 – 7:00pm
Foals: 6:00 – 6:30pm
In een andere stad zelfs Cage the fokking Elephant hoger en langer dan AM.

pi_134009727
Loooool, nou, 'Do I Wanna Know?' is alvast het terugkijken waard, wtf _O-. "Should have beatboxed".

Ennnn 'Dancing Shoes' ook de vernieling in geholpen _O-. Hilarische set. Dit gaat niet meer goed komen in dat half uurtje wat ze krijgen. Lichtshow op standje 'lokaal voorprogramma'. Wel hele strakke versie 'High', gaat live dan toch nog spetteren die track. Aankondiging 'Dancefloor' eentje om in te lijsten. De definitieve opname van deze era tot dusver ;).

Setlist tijdens deze mini-shows:

quote:
Do I Wanna Know?
Brianstorm
Dancing Shoes
Snap Out of It
Why'd You Only Call Me When You're High?
One for the Road
Arabella
I Bet You Look Good on the Dancefloor
R U Mine?
  zaterdag 7 december 2013 @ 11:19:12 #113
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_134011951
Aan die timetable zie je dus hoe populair ze daar geacht worden ;)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 7 december 2013 @ 12:50:15 #114
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_134013615
Ben niet zo kapot van "You're So Dark" trouwens. Leuke sfeer opzich wel, maar het nummer mist dat kleine beetje extra want een AM-nummer doorgaans interessant maakt. Vaak is het een bepaalde manier waarop zang, drums en gitaren samenkomen die net wat anders is als in de rest van het nummer. Dat heeft dit nummer niet.
2000 light years from home
  zaterdag 7 december 2013 @ 15:15:54 #116
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_134017152
quote:
War Pig snippet is ook wel nice :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_134018423
Ja, 'You're So Dark' is echt een toptrack! Beetje een 'Don't Forget Whose Legs You're On' maar dan in AM stijl. Zo herkenbaar met die combinatie van de bas en de drums.

Hahaha, die versie van 'Do I Wanna Know' _O- _O- Alex die op een gegeven moment geen enkele zin meer kan zingen zonder te lachen. En die versie van Dancing Shoes is ook echt vreselijk.

Ze hebben deze set in ieder geval eer aan gedaan!
pi_134030937
Weetje van de dag: het intro van de eerste 'Scummy'-demo uit november 2004 is dezelfde opname als die gebruikt voor de definitieve album-versie, de nummer 1-hit uit 2006 onder de titel 'When The Sun Goes Down'.
pi_134071071
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 december 2013 11:19 schreef Dagoduck het volgende:
Aan die timetable zie je dus hoe populair ze daar geacht worden ;)
Naja, zoals gezegd comfortabel MSG uitverkocht 2 maanden van tevoren, 'Do I Wanna Know? staat op dit moment op nummer #3 in de Billboard Alternative Charts in week 13, officieel hun grootste hit tot nu toe, da's niet niks. De Amerikaanse generieke rock of hippe acts zijn gewoon veel groter, maar ook die spelen hier maar 45 minuutjes.



Een nieuwe dag, een nieuwe gestreamde show. De volle 34 minuten.

Geinige setting, showballet-opkomst, leuke visuals, en die kerstboom... De aankondiging voor 'Snap Out Of It' ("the real thing, the best band out") deed Rollling Stone hem uitroepen tot de meest arrogante frontman op het affiche, maar gelukkig maakte de show alles goed voor ze. Valt hier goed op dat de 'Arabella'-solo door twee man wordt gedaan. Stupid, slow, dirty PC...

En een interview:

pi_134083102
En nog een stukje inhaalslag: Matt Helders' Arctic Monkeys drum setup in pictures

Onder andere over de album-sessies en zijn veranderde drumstijl: “I suppose it took me a while to get used to the idea that anybody can hit something hard. I used to think that was the coolest thing that I hit my drums as hard as I could, and I think that is a thing live - it looks good, or you just get into it and get carried away. But it doesn’t necessarily sound the best, it’s not the most impressive thing about drumming, and I probably thought it was for a while.

“So we had old marching snares and stuff that I couldn’t hit really hard. He said, ‘This is from the 1920s, please don’t play it like you normally would!’ Various different bigger bass drums, smaller bass drums. It was probably the most time we spent going through different tunings or changing the snare for each song, trying something different.”


Of een andere, amper een SoundOnSound-artikel met verdieping over de studio-sessies, maar deze komt aardig in de buurt:

quote:
Arctic Monkeys: British post-punk indie rockers abandoned their trademark big, live sound for a more structured production on 'AM'

f you’re ever lost in New York City, Matt Helders is the guy you want at your side. The drummer for the Arctic Monkeys—the prolific, record-breaking, award winning, British post-punk indie rock group—doesn’t live in Manhattan. He has, however, been there enough times to be able to direct his driver: “If that was Avenue A, and this is B, then the next one will be C.” Helders is in town patiently promoting the Arctic Monkey’s fifth studio album, AM, with the understanding that the band’s change in musical direction, songwriting process, and recording practices are going to require explanation.

These changes can be traced back to a birthday present given to Arctic Monkeys vocalist/guitarist, Alex Turner: a cassette four-track. When starting to work out ideas for AM, the Arctics, who all are Los Angeles residents, set up camp at the city’s Sage & Sound Recording Studios—not so much for recording, but as a rehearsal space. For six months, the four of them, rounded out by guitarist Jamie Cook and bassist Nick O’Malley, were at the studio daily. Here, they experimented with small parts of the sounds, working out rhythm grooves, creating loops, and recording it all on the birthday present.

“We’ve never been a band that jams,” says Helders. That’s boring and sounds stupid after a bit. There’s usually quite a bit of structure to how we work. This time, because the rehearsal room was a recording studio, we thought we’d record ourselves. You can listen back straightaway and cut out a lot of time by recording, listening, and making a decision, whether it’s good to keep or not. Because the four-track has these crap-quality electronics, the tape has a nice, warm sound compared to anything digital.”

When it came time to formally record AM, the Arctics spiffed up the room in which they were working at Sage & Sound, brought in the informal fifth member of the group, Simian Mobile Disco’s James Ford, to produce (he also produced the group’s albums Favourite Worst Nightmare, Humbug, Suck It And See) alongside Add N To (X)/Fat Truckers’ Ross Orton (M.I.A.), and traded in the four-track mentality for über-modern recording techniques.

Some of the moments captured on four-track were retained while others were recreated. A number of ideas that remained weren’t fleshed out or demoed properly, so Ford built a version on his laptop using Ableton Live. This way, they could mess with the key or feel or structure of the demo, which was then used as a reference for the band’s performance.

“We’ve always gone for a big, live sound,” says Helders. “We wanted people to know that we sat there and played it, from start to finish. We would only record something if we could play it the next day. If we can’t do it live, why put it on a record? Now that we’ve gotten more comfortable and better at being a studio band, we relaxed that. We thought it more important to make a good sounding record than hold on to the idea that we should have to be able to play it live.”

Instead of all members playing at the same time and capturing that performance, which was their approach on the last album, Suck It And See, the focus was on honing individual tracks for AM. For example, Helders’ drum kit might have been set up unconventionally and played separately to glean a better sound, with overdubs on the bass, or redos on the snare, or layering of sounds.

“For some songs, like ‘Fireside,’ I did a straight beat with kick and snare for the groove, but then I overdubbed a tribal pattern on the kick drum, playing it with sticks, a weird set-up I had never done before,” says Helders. “On other songs, I would play kick drum for a take, then add the snare to try and get an isolated sound. I found the challenge of playing an effect on a drum kit interesting. I didn’t understand the appeal of trying to sound like a machine, like Questlove from The Roots, when I first started playing drums, but I get it a bit more now.”

“We had a decent selection of different drums: deeper snares or smaller hats that we would swap out for each track,” says Ford. “Most of the time, drums and bass were recorded together to get a good rhythm-section feel, with maybe a guide vocal. The bass was mainly recorded through a vintage Ampeg Portaflex amp. The guitars were tracked one by one by [Cook] and [Turner] in the control room with their Selmer Truvoice and Magnatone amps—plus a small pedal-steel amp that [Turner] bought during the session, which we nicknamed ‘The New Black’—in the living room.”

Vocals, backing vocals, percussion, and keyboard overdubs followed. Going for a smoother, more R&B style vocal with in-time delay rather than their standard distorted, shout-down-the-microphone style, the Arctics’ attitude toward this approach started out as jokes that ended up on the finished product.

“You have to be Mariah Carey for a minute, with one headphone on and plugging your ear with your finger,” says Helders. “We’re not trained vocalists by any means, so for us to achieve what we want to achieve, we spend loads of time with Pro Tools, comping more than ever before, getting certain words perfect, chopping up one specific sound because we did a particularly good one. We were under the microscope with everyone’s parts. You can’t get it nearly right, you’ve got to get it right, which is another challenge. It’s more detailed production, which was something we were worried about doing before, like it would be too glossy or shiny. It’s something we would have thought really cheesy if we had done it when we did the first record.” For all this, the vocal chain is standard—more often than not, a Neumann U67 through a Neve or BAE mic pre and a Universal Audio 1176 or Empirical Labs Distressor for control.

“There were definitely more vocal layers than normal, with important parts tracked in octaves,” says Ford. “[Turner] would take the lead and generally double his voice the octave up in falsetto. [Helders] would also track this octave up and do any high backing vocals and [O’Malley] would generally track the octave down with his nice, rich baritone.”

This type of detail is all over AM. They even threw in drum machines and synthesizers where needed, an unheard of practice for the Arctic Monkeys. “I Want To Be Yours,” which takes its lyrics from a James Cooper-Clarke poem that sparked Turner’s imagination when he was in high school, features an old drum machine; the song also went from a fast rock song to a slow jam after a pre-production session with Ford. “Do I Wanna Know” had Helders triggering a sample from a drum pad when the band performs the song live. This track also changed dramatically with Ford’s input, with an entirely new chorus sketched out on his laptop. “Mad Sounds,” on the other hand, kept some of the original 4-track recordings.

No object is safe from use on AM. When an EBow wasn’t handy, the Arctics grabbed a small Donald Duck plastic fan, turned it on, and rubbed the end of it on the guitar strings. The vibration came as close to the EBow as they wanted. These instances can be earmarked whenever the guitar sounds like it might be a keyboard. Also featured heavily on AM are claps. Helders tips, “Knee slaps sounds like two people clapping. It’s about getting a lot of people to clap just out of time with each other so it sounds like a slam.”

“We focused a lot on percussion, lots of claps, tambourines, and strangely-miked drum set-ups,” says Ford. “The percussion was generally recorded with a Coles 4038 ribbon microphone, but often there was a trash microphone in the room going through a cassette four-track or a Roland Space Echo through an amp or even through guitar pedals. Sometimes the simple backbone of a beat was done with a traditional drum set-up and overdubbed with a random set-up in the middle of the room, like [Helders] playing a bass drum with sticks and an old military snare. ‘Knee Socks’ is an example of this. O’Malley doubled his basslines with a baritone guitar.”

He continues, “We went to a great studio called Vox to do keyboard overdubs. They had lots of interesting things to play with like an Orchestron—a bit like a Mellotron that plays sounds from a record—and a great-sounding celesta. We also used a Hohner guitaret—a bit like an electric kalimba and quite tricky to play—to back up some of the guitar lines. The drum machines were also from this studio: Thomas Bandmaster and Selmer through a Fairchild spring reverb.”

“We got two electronic producers to make a rock record,” says Helders. “If we say to people: We’ve made an album that has backing vocals borrowed from R&B and West Coast hip-hop beats, but we’re a rock band, that sounds like it could be terrible. No one wants a rap-rock record. We had to be tasteful about it, choose the write parts, get Ford and Orton, put the two together, and find the right balance of different styles of music.”

http://www.emusician.com/artists/0767/arctic-monkeys/153030
Of deze met Turner, leuke details over de totstandkoming van de nieuwe tracks (http://www.undertheradarmag.com/news/arctic_monkeys1):

"The room where it came together this time, I went back to messing around on this little four-track cassette recorder, and I just had the boys play a groove for five minutes, and I'd just sit there with me headphones on and write melodies and lyrics along to these endless hypnotic grooves. And the way that the shitty electronics in that machine colored that sound led me to a place that I wouldn't have gone just sitting on the couch with an acoustic guitar. So, yeah, we went about it a little bit different this time."

"A lot of the last record, I sat down and wrote the songs on the couch with an acoustic guitar, and we applied to the songs what was necessary. This time, it was more a guitar riff or a drum beat or a rhythm section groove, and then we'd jigsaw it all together. That's how we used to work years ago, like jigsawing it together. So it's not uncommon that the lyrics from one song might have originally existed in another song, and I just lifted them and put them in something else. Actually, I was looking through my old voice memos on me iPhone this morning, and I found a demo for "Do I Wanna Know?" that I've done, and it's got the lyrics from "No.1 Party Anthem" on it. I had forgotten about it, but that's something that I used to do quite a lot, and that seems to have happened again with this new record."

"['Do I Wanna Know?'] is almost kind of conversational more than melodic. It doesn't seem to follow a formula. You don't really know where the next line is going to move melodically, which is exciting for me."

Dat laatste kan ik me erg in vinden, en precies wat die track zo spannend maakt.
  maandag 9 december 2013 @ 16:19:07 #121
192683 AMDB
Visionair.
pi_134083887
quote:
Geweldig, Alex die ondanks het lachen nog wel door weet te zingen _O-
  dinsdag 10 december 2013 @ 14:54:51 #122
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_134116639
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:58 schreef Aisumasen het volgende:
"Actually, I was looking through my old voice memos on me iPhone this morning, and I found a demo for "Do I Wanna Know?" that I've done, and it's got the lyrics from "No.1 Party Anthem" on it. I had forgotten about it, but that's something that I used to do quite a lot, and that seems to have happened again with this new record."
Grappig :P .
2000 light years from home
pi_134152272
'AM' is Goud in België: 15,000 exemplaren verkocht.

Ondertussen dik boven de 400,000 in Engeland. Rond de miljoen wereldwijd.

[ Bericht 23% gewijzigd door Aisumasen op 11-12-2013 16:24:19 ]
pi_134153848
En qua festivalshows rolt de trein ook verder. "Voorlopig" nog geen andere aankondigingen gepland deze week, maar Roskilde is nu wel officieel bevestigd, en zal zelfs de enige gig in Scandinavië dit jaar zijn.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 12 december 2013 @ 18:14:37 #126
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_134196123
Het is nog even wachten op de Pinkpop bevestiging he.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_134196161
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 18:14 schreef Dark_Angelus het volgende:
Het is nog even wachten op de Pinkpop bevestiging he.
Oh ja?
pi_134203495
quote:
HAHAHA. waarom is dit ineens zo geliefd?? ik blijf het een afschuwelijk ding vinden.
pi_134242538
En officieel de grootste Amerikaanse hit van Arctic Monkeys ooit: 'Do I Wanna Know?' komt pardoes binnen in de Billboard Hot 100 deze week, op nummer... jawel... 99. 160,000 digitale downloads aldaar tot nu toe.
  maandag 16 december 2013 @ 11:57:46 #131
192683 AMDB
Visionair.
pi_134322888
quote:
Tof hè? :D Al is het in Alex' stem wel fijner. :@
  maandag 16 december 2013 @ 12:03:28 #133
192683 AMDB
Visionair.
pi_134323038
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 11:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Tof hè? :D Al is het in Alex' stem wel fijner. :@
Ja, zoals hij zelf ook al opmerkt: he turned it from a poem into a song.

Mooie ode, vindt zijn versie ook lekker rauw :)
pi_134323926
Vet _O_
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_134448412
Zie hier en daar weer wat speculaties, maar voor dit jaar staat er voorlopig niets meer in de planning. Misschien volgende week als er een knoop wordt doorgehakt, maar er zijn nog wel wat meer spelers in het veld, dus zo vanzelfsprekend is dat allemaal niet. Wel wordt er voor het eerst in 7 jaar over een eindejaarsboodschap nagedacht...! Ben benieuwd.

'Do I Wanna Know?' is nog steeds stijgende, nummer #91 in de Amerikaanse charts in z'n tweede week. Ongelofelijk goed, met uitverkochte stadions en de allereerste chart-notering zijn nu écht Amerika aan het kraken.
pi_134586706
MileyCyrus twitterde op zondag 22-12-2013 om 21:18:30 "I wanna be your vacuum cleaner, breathing in your dust, I wanna be your Ford Cortina, I won't ever rust." #wannabeyours reageer retweet

Geloof dat de band er weer een fan bij heeft!
pi_134603413
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 23:23 schreef Aisumasen het volgende:
twitter:
MileyCyrus twitterde op zondag 22-12-2013 om 21:18:30
"I wanna be your vacuum cleaner, breathing in your dust, I wanna be your Ford Cortina, I won't ever rust." #wannabeyours

Miley Cyrus dancing to Arctic Monkeys (2013 Jingle Ball Backstage)

Geloof dat de band er weer een fan bij heeft!
Haha! :D
  maandag 23 december 2013 @ 13:27:51 #138
192683 AMDB
Visionair.
pi_134612327
En wat is de beste show van het jaar op Nederlands grondgebied volgens 3VOOR12...?

*tromgeroffel

http://3voor12.vpro.nl/ni(...)ertenvanhetjaar.html
  maandag 23 december 2013 @ 16:58:25 #140
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_134612395
lees: optredens waar wij beeldmateriaal van hebben.
pi_134612674
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:56 schreef Aisumasen het volgende:
En wat is de beste show van het jaar op Nederlands grondgebied volgens 3VOOR12...?

*tromgeroffel

http://3voor12.vpro.nl/ni(...)ertenvanhetjaar.html
Wat een lijst :')
  maandag 23 december 2013 @ 17:16:19 #142
134538 chansadres
Black & White
pi_134613188
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 17:05 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wat een lijst :')
Inderdaad. Ik bedoel het AM concert was echt ontzettend tof en hoort zeker in de top 5. Maar er was ook beter. Alleen al het concert van The Killers in Paradiso _O_
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_134613279
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 17:16 schreef chansadres het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik bedoel het AM concert was echt ontzettend tof en hoort zeker in de top 5. Maar er was ook beter. Alleen al het concert van The Killers in Paradiso _O_
Placebo _O_
The XX _O_

Beide al beter. ;)
pi_134613985
De meningen verschillen daarover.
pi_134616195
Portishead _O_ op hetzelfde festival
Atoms for Peace _O_

Maar Arctic Monkeys hoort ook in de top 5
pi_134616381
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:56 schreef Aisumasen het volgende:
En wat is de beste show van het jaar op Nederlands grondgebied volgens 3VOOR12...?

*tromgeroffel

http://3voor12.vpro.nl/ni(...)ertenvanhetjaar.html
Draak van een lijst zeg _O-

quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 16:58 schreef BoerBert het volgende:
lees: optredens waar wij beeldmateriaal van hebben.
:D
pi_134638273
Geen gezeik: Arctic Monkeys verdiend op 1!
Wat een concert was dat, A Certain Romance O+
pi_134638841
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 02:33 schreef Jacobuspower het volgende:
Geen gezeik: Arctic Monkeys verdiend op 1!
Wat een concert was dat, A Certain Romance O+
En zo is het!


Geloof niet dat veel mensen beseffen hoe bijzonder dit was. De blik op 1:40 zegt genoeg.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:08:13 #149
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_134643832
Nouja, daar was ik sowieso niet bij en dat is ook niet echt een gekke keuze. De rest van die lijst is meer het probleem.
pi_134653721
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 03:15 schreef Aisumasen het volgende:
En zo is het!

Arctic Monkeys - A Certain Romance (Best Kept Secret Festival 2013)

Geloof niet dat veel mensen beseffen hoe bijzonder dit was. De blik op 1:40 zegt genoeg.
man man, dit was mijn wtf momentje van 2013. Toen die tromroffel erin kwam schreeuwde ik: NEEEE TOCH!!! om vervolgens letterlijk in extase met open mond naar het podium te kijken terwijl iedereen om mij heen mij aankeek van: 'Dude, gaat het?: :)
pi_134833907
De beste gig van 2013 wordt nu herhaalt op 101TV. ('Put On Your Dancing Shoes' is nu bezig.) Heb het eigenlijk nooit teruggezien. Die beelden, dat publiek, die (niet uitgezonden) setlist, deze band. DVD-waardig! Met afstand hun beste show op Nederlands grondgebied sinds 2007 of misschien zelfs wel ooit.

edit: Grappig hoe dat 'Cornerstone'-showeinde van de 'secret door'-video en de eerste HMH-show uit 2009 ineens z'n terugkeer maakte in... Nederland.

[ Bericht 20% gewijzigd door Aisumasen op 29-12-2013 17:30:53 ]
pi_134835797
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 17:11 schreef Aisumasen het volgende:
De beste gig van 2013 wordt nu herhaalt op 101TV. ('Put On Your Dancing Shoes' is nu bezig.) Heb het eigenlijk nooit teruggezien. Die beelden, dat publiek, die (niet uitgezonden) setlist, deze band. DVD-waardig! Met afstand hun beste show op Nederlands grondgebied sinds 2007 of misschien zelfs wel ooit.

edit: Grappig hoe dat 'Cornerstone'-showeinde van de 'secret door'-video en de eerste HMH-show uit 2009 ineens z'n terugkeer maakte in... Nederland.
Blijf dat einde geweldig vinden _O_
  vrijdag 3 januari 2014 @ 00:46:46 #153
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_135010874
Wat is FWN toch een ongelofelijk bazenalbum. _O_ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_135040685
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:46 schreef TC03 het volgende:
Wat is FWN toch een ongelofelijk bazenalbum. _O_ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Toevallig kwam ik hier gisteren ook nog eens andermaal achter.

Nog bijna 5 maanden tot Finsbury Park... -_-
pi_135042871
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:58 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Toevallig kwam ik hier gisteren ook nog eens andermaal achter.

Nog bijna 5 maanden tot Finsbury Park... -_-
Duurt nog veel te lang inderdaad...
Al kijk ik er nu al ontzettend naar uit :9~
pi_135053063
'Do I Wanna Know?' is weer een beetje gezakt, maar wie is terug op #25 in de Amerikaanse album-charts?! http://www.billboard.com/charts/billboard-200?page=1
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:29:52 #157
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_135087779
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:58 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Toevallig kwam ik hier gisteren ook nog eens andermaal achter.

Nog bijna 5 maanden tot Finsbury Park... -_-
DMAF + Circus = *;
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_135088444
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

DMAF + Circus = *;
Het aloude 'hoe zou het zijn geweest als 'Do Me A Favour', 'This House Is A Circus', 'If You Were There, Beware' en 'What If You Were Right First Time'...

Dat is wel iets wat een beetje 'mist' in de huidige set: die duistere kant. 'Still Take You Home' in 'This House Is A Circus' was helemaal murwgespeeld, maar ik zou er nu weer zo voor tekenen! Om eens na te gaan: vele, véle 'warhorses' hebben het loodje gelegd in deze tour. 'The View From The Afternoon' én 'When Sun Goes Down' én '505' en soms 'Teddy Picker' is al een hele zet. En dan ook nog 'Still Take You Home' én 'Do Me A Favour' én 'This House Is A Circus' én 'If You Were There Beware' in de ijskast. En de setlist met 21 songs valt nog steeds niet aan te tornen.
pi_135140889
Het kerstreces is ook in Engeland voorbij: Nieuw-Zeeland, Australië, en nu ook het Verre Oosten zal allemaal aangedaan worden in de komende maanden. Er zijn nog geen knopen doorgehakt over een eventueel optreden van de band in Nederland. Wel heeft één organisatie alvast bot gevangen. En dat is helaas Lowlands. En met het oog op wie waarschijnlijk de Gouden Tip gaat aanvoeren (http://www.pinkpopcentral(...)-dragons-populairst/) is het niet moeilijk om te raden welke organisatie het hardst aan ze aan het trekken is... }:|
  maandag 6 januari 2014 @ 15:57:17 #160
192683 AMDB
Visionair.
pi_135148462
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:45 schreef Aisumasen het volgende:
Het kerstreces is ook in Engeland voorbij: Nieuw-Zeeland, Australië, en nu ook het Verre Oosten zal allemaal aangedaan worden in de komende maanden. Er zijn nog geen knopen doorgehakt over een eventueel optreden van de band in Nederland. Wel heeft één organisatie alvast bot gevangen. En dat is helaas Lowlands. En met het oog op wie waarschijnlijk de Gouden Tip gaat aanvoeren (http://www.pinkpopcentral(...)-dragons-populairst/) is het niet moeilijk om te raden welke organisatie het hardst aan ze aan het trekken is... }:|
In ieder geval hoef ik dan geen haast te hebben met het kopen van een Lowlands-kaartje.
pi_135152742
Die PP line-up wordt wel steeds vetter.
pi_135158386
pi_135187974
En hierbij, het eerder genoemde Verre Oosten, bevestigd dat Lowlands ook praktisch niet meer mogelijk is:

quote:
Arctic Monkeys will headline Summer Sonic 2014 in Tokyo & Osaka, Japan. The festival takes place over the weekend of the 16th & 17th August 2014.
pi_135219031
Leuk, ik zag deze Spotify-playlist die ik een jaar of twee terug heb gemaakt weer eens langskomen: Suck It And See tour pre/after-show playlist [2011-2012], a playlist by nobodytoldme on Spotify

Een behoorlijk compleet overzicht van de pre-show playlist, samengesteld door de band zelf, ten tijde van de 'Suck It And See'-tour. Staan echt hele toffe songs tussen, vooral de ietwat meer obscure dingen. 'Lesley Gore - No Matter What You Do' is de enige die niet op Spotify beschikbaar was, die moet je dus maar even YouTuben, ook een hele leuke keuze.
pi_135434584
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 01:12 schreef Aisumasen het volgende:
'Do I Wanna Know?' is weer een beetje gezakt, maar wie is terug op #25 in de Amerikaanse album-charts?! http://www.billboard.com/charts/billboard-200?page=1
Het lijkt maar niet op te houden, 'Do I Wanna Know?' is terug omhoog geklommen in de Amerikaanse charts. Erg bijzonder: nummer 87 tussen de pure pop pulp, waardoor ook de commerciële radio geforceerd wordt om voor het eerst een liedje van deze band de ether in te slingeren. Iets waardoor ongetwijfeld het album ook weer een flinke push heeft gekregen, de hoogste notering was #6, en na een aantal weken omlaag te zijn gekabbeld kwam het vorige week terug op #25, en deze week zelfs weer #20. In de Rock, Alternative én Independent Album charts op nummer 3, en zelfs wederom het bestverkopende vinyl-album in het hele land. Allemaal in Amerika.

Ondertussen in de Engelse hitlijsten is 'Do I Wanna Know?' ook echt al voor de 30ste week aanwezig, het album nog stééds in de top 10. Grappig weetje: de band is ook mega-populair in Israël, tot op het punt dat zelfs 'I Wanna Be Yours' een radio-kneiter is en een top 10-notering in de charts heeft.
  maandag 13 januari 2014 @ 14:51:05 #166
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_135436825
Sowieso de eerste single-notering in de Amerikaanse top 100 toch?
2000 light years from home
pi_135451412
Dus ze zijn nu mainstream? Begin van het eind :P
pi_135451552
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:14 schreef Xrenity het volgende:
Dus ze zijn nu mainstream? Begin van het eind :P
Nu? Al lang man.
pi_135452293
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nu? Al lang man.
Mainstream in Amerika is toch anders ;)
pi_135453656
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:51 schreef Merkie het volgende:
Sowieso de eerste single-notering in de Amerikaanse top 100 toch?
Correct.

quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:29 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Mainstream in Amerika is toch anders ;)
En met wat voor een song hè! Best uniek. Dezelfde arena's waar ze vorig jaar nog het voorprogramma van The Black Keys in deden, nu comfortabel uitverkocht met hun eigen naam op de poster. De tour die over 2,5e week start zal erg bijzonder worden, met Madison Square Garden uit een van de vele nieuwe hoogtepunten van hun carrière tot dusver.
pi_135459457


Ben niet vaak echt van de live-opnames, maar deze staat op high rotation hier. Geluid strak (harmonieën!), performance geweldig. Track is echt een hoogtepunt live geworden. 'War Pigs'-interlude, met het hele daarbijbehorende showmanship, is een gouden greep.
pi_135461574
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:25 schreef Aisumasen het volgende:


Ben niet vaak echt van de live-opnames, maar deze staat op high rotation hier. Geluid strak (harmonieën!), performance geweldig. Track is echt een hoogtepunt live geworden. 'War Pigs'-interlude, met het hele daarbijbehorende showmanship, is een gouden greep.
Haha, deze kijk ik ook nog regelmatig terug. Echt een geweldige opname inderdaad, om bovengenoemde redenen. Alleen zo zonde dat het geluid 2x onderbroken wordt.
pi_135465583
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:04 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Haha, deze kijk ik ook nog regelmatig terug. Echt een geweldige opname inderdaad, om bovengenoemde redenen. Alleen zo zonde dat het geluid 2x onderbroken wordt.
Yesssss. Hele show is geweldig, maar ik blijf steeds bij deze terugkomen, en ik wil bijna zeggen dat het me de song heeft leren waarderen. Tijdens de show in Antwerpen wisten ze 'em al aardig te doen, maar in Londen, Brussel en Düsseldorf heb ik er echt naar uitgekeken. Enige wat dan weer mist aan de Austin-opname is de hyperactieve houding voordat Turner z'n gitaar pakt in de brug _O-.



Turner's "oooooh shit" bij start van de brug, en beweging op 3:12 maakt het hier af, hehe. Of vanaf 29:17 hier, nog beter:


Of z'n gebruikelijke 'dip' op 26:59...

Ja, de grootste grap is dat het live-censuur was, helaas ook onderdeel van de herhalingen, en dan... 1:49 :'). (Austin-video).
pi_135492402
19 tot 22 juni, Firefly Music Festival in Dover, Delaware (vlakbij Washington en New York), Outkast headliner:


Nu, dát is een line-up.
  woensdag 15 januari 2014 @ 00:01:21 #175
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_135505768
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:19 schreef Aisumasen het volgende:
19 tot 22 juni, Firefly Music Festival in Dover, Delaware (vlakbij Washington en New York), Outkast headliner:


Nu, dát is een line-up.
Ik dat filmpje niet bekijken omdat hij privé is maar:



Foo Fighters _O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_135547130
Dit kreng is trouwens ook laatst nog digitaal uitgebracht:



https://itunes.apple.com/(...)don-2013/id777771887
pi_135586557
Arctic Monkeys: Headliner of The Year op de Festival Awards Europe, uitgereikt tijdens Eurosonic in Groningen: http://eu.festivalawards.com/latest/and-the-winners-are-3/
  vrijdag 17 januari 2014 @ 00:07:07 #179
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_135588633
En komen ze al naar Nederland? :P

Grote kans dat ze op pinkpop staan. Ik denk eigenlijk haast zeker. Maar goed, ik ga niet naar pinkpop.. dus daar heb ik niets aan. Zou wel een dagkaartje kunnen kopen, mochten ze komen. Ik wil zo, zo, zó graag live zien -O-
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_135589367
De Jagwar Ma-truc begint ook een beetje aan magie in te boeten, hè? Verre van slecht, Roland-synth toevoeging heel tof, maar het is ondertussen bijna een pastiche.

  vrijdag 17 januari 2014 @ 09:03:16 #181
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_135592486
Naast het feit dat ik ze sinds Lowlands '11 niet meer heb gezien (volgens mij de langste "dry spell" ooit sinds ik ze in 2007 voor het eerst zag), zou ik ze toch wel graag in deze 'era' live willen aanschouwen. Ook al is het niet mijn favoriete era (en dat is mijn wildly unpopular opinion, ik weet het) is minimaal één concert per album wel een must eigenlijk. En wie weet doen de live vertolkingen mij sommige nummers van AM meer waarderen ;)
pi_135592657
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:19 schreef Aisumasen het volgende:
19 tot 22 juni, Firefly Music Festival in Dover, Delaware (vlakbij Washington en New York), Outkast headliner:


Nu, dát is een line-up.
Beetje ver ;(
pi_135740511
In de week dat het 50 jaar geleden is dat The Beatles doorbraken in Amerika, kan het geen toeval zijn dat AM een televisieoptreden in het Ed Sullivan Theatre zal geven in aanloop naar hun niet te missen, grootste Amerikaanse tournee tot dusver. Even een trip down memory lane hoe dat de vorige keren ging:


Cookie/roadie, hoe kríjg je het voor elkaar, 5-odd miljoen kijkers…


Slechts 2 jaar later.


Geleerd van die keer 4 jaar terug, nog effe checken (0:05-0:09). Nooit echt de track voor een televisiestudio geweest hè...

Weer iets anders spannends: als de onderhandelingen met een festival in een Europees land waar ze al langer dan 4 jaar geen losse show hebben gegeven spaak lopen, kan over niet al te lange tijd iets opvallends gebeuren in het tour-schema, en zal er in ieder geval één standalone show aldaar in de plaats komen. Dit zou natuurlijk ook voor Nederland een geweldige optie zijn, en helemaal niet zo ongekend in deze tijd of voor deze band (2007/2009/2011), maar met het oog op hoe hard Pinkpop aan het hangen en het wurgen is - tot op het moment van spreken nog zonder resultaat, Twitter-crowd - moeten we onszelf niet al te veel illusies maken.

Dan is er nog het mysterie rondom de nieuwe single. Ver voor de album-release was de volgorde (na 'Do I Wanna Know?' uiteraard): 'High', 'Knee Socks', 'Snap Out Of It'. Toen werd het 'High', 'One For The Road' - leek een belabberde keuze, maar live in én buiten Engeland ontvangen met veel gelukzalig gejoel bij het horen van het intro - , 'Knee Socks' (alweer), en daarna (!) 'Snap Out Of It'. Maar met deze uitgaande video call, lijkt 'Knee Socks' wederom weggeschoven te worden:



'Snap Out Of It'. Toch? Onbevestigd. Wat blijft staan is dat er in ieder geval nu nog twee singles komen, dus niet drie, niet vier, maar vijf in totaal voor 'AM'. Ja, 'Knee Socks' ook, hehe... Gezien het pad wat ze gaan bewandelen in het komende jaar - en de kwaliteit van de liedjes, laten we eerlijk zijn - is dat aantal helemaal niet zo raar, en ik weet bijna zeker dat ze geprikkeld worden om er daarna weer een 'R U Mine?'-achtige release uit te gooien.
  maandag 20 januari 2014 @ 22:42:44 #184
192683 AMDB
Visionair.
pi_135741708
Doe maar geen Pinkpop, losse show graag *O*

Oh en Snap Out Of It, please *O* Zou het qua thema ook niet een No.1 Party Anthem kunnen zijn?
pi_135742805
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:42 schreef AMDB het volgende:
Doe maar geen Pinkpop, losse show graag *O*

Oh en Snap Out Of It, please *O* Zou het qua thema ook niet een No.1 Party Anthem kunnen zijn?
Dacht ik ook aan, wat een verspilling van een single-keus zou zijn, maar die 'uninhibited sexuality' had dan eerder in een bordeel gepast :P.
  maandag 20 januari 2014 @ 23:08:52 #186
192683 AMDB
Visionair.
pi_135742878
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:07 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dacht ik ook aan, wat een verspilling van een single-keus zou zijn, maar die 'uninhibited sexuality' had dan eerder in een bordeel gepast :P.
Chique stripclub? No. 1 Party Anthem _O_ _O_ Niet echt single-materiaal maar nog altijd beter dan One For The Road.
pi_135788932
En de trein raast voort. Dit is echt zo'n ouderwetse Amerikaanse slapende groeier. Airplay op de mainstream-kanalen. Album en single nog steeds rond dezelfde plek als daarvoor. En, dan nu eindelijk:

quote:
Arctic Monkeys Earn First Alternative Songs No. 1

After nearly a decade of scaling Billboard rankings, the band rules Alternative Songs for the first time with 'Do I Wanna Know?'

More than eight years after first appearing on a Billboard chart, Arctic Monkeys score their first No. 1 on Billboard's radio-based Alternative Songs survey, as "Do I Wanna Know?" rises 2-1.

The band logged one prior entry on the Nielsen BDS-powered ranking, its breakthrough hit "I Bet You Look Good on the Dancefloor," which reached No. 7 in 2006.

"Know" is the lead single from the group's fifth studio album, "AM," which debuted at a career-best No. 6 on the Billboard 200 the week of Sept. 28, 2013. The set bowed atop the Official U.K. Albums chart the same week, making the band the first independent group to score five consecutive No. 1 U.K. albums.

Those most responsible for promoting Arctic Monkeys' first Alternative Songs leader to radio appreciate this week's chart prize after years of the band's efforts in growing its following.

"The band has built a devoted fan base with persistent touring and the support of radio," says Peter Berard, director of marketing for Domino, Arctic Monkeys' longtime label. "It's rewarding to see the band's dedication produce such great success.

"Reaching the top of the chart thanks to programmers and stations who've championed Arctic Monkeys since ['Dancefloor'] makes it all the more gratifying."

"We feel very fortunate to have the opportunity to be involved with Domino and such an amazing band," adds Tyson Haller, VP of promotion and label services for ADA, which has worked "Know" to radio in tandem with Domino. (The entity also helped break Macklemore & Ryan Lewis at alternative radio, spurring the duo's eventual multi-format stardom). "It's great to see a band with such international acclaim have a No. 1 radio hit here in the States.

"Both Domino and the band have put in a lot of time and effort into developing its following and it's truly paying off."

http://www.billboard.com/(...)ternative-songs-no-1
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:31:12 #188
192683 AMDB
Visionair.
pi_135794665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 02:58 schreef Aisumasen het volgende:
En de trein raast voort. Dit is echt zo'n ouderwetse Amerikaanse slapende groeier. Airplay op de mainstream-kanalen. Album en single nog steeds rond dezelfde plek als daarvoor. En, dan nu eindelijk:

[..]

Wauw! Zou dit een 'echte' doorbraak in de VS bewerkstelligen? Veel Britse bands zijn daar redelijk in gefaald toch?
pi_135807783
Kaarten Rock Werchter gaan nu al hard: zaterdag (Pearl Jam) al tijdje uitverkocht, donderdag (Metallica) laatste 800 kaarten nu al beschikbaar, dus ik zou niet ál te lang wachten met de tickets voor AM (vrijdag). Line-up is tot nu toe voor de rest helaas pure pulp.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:56:25 #190
192683 AMDB
Visionair.
pi_135808032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:50 schreef Aisumasen het volgende:
Line-up is tot nu toe voor de rest helaas pure pulp.
Jij zag iets op Twitter voorbijkomen? :P
pi_135808249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:50 schreef Aisumasen het volgende:
Kaarten Rock Werchter gaan nu al hard: zaterdag (Pearl Jam) al tijdje uitverkocht, donderdag (Metallica) laatste 800 kaarten nu al beschikbaar, dus ik zou niet ál te lang wachten met de tickets voor AM (vrijdag). Line-up is tot nu toe voor de rest helaas pure pulp.
Kwam Pulp maar. ;(
pi_135808303
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:56 schreef AMDB het volgende:

[..]

Jij zag iets op Twitter voorbijkomen? :P
_O-. Doet me denken aan de Twitter-feed op hun site toen bekend werd dat Kings Of Leon voor de 12de keer in 7 jaar hun marginale stadionrock over het veld mochten komen spuien. Line-ups zeggen me in deze periode nog niet zo veel overigens, de leukste dingen worden vaak geruisloos ergens paar weken van tevoren toegevoegd.
pi_135808481
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:50 schreef Aisumasen het volgende:
Kaarten Rock Werchter gaan nu al hard: zaterdag (Pearl Jam) al tijdje uitverkocht, donderdag (Metallica) laatste 800 kaarten nu al beschikbaar, dus ik zou niet ál te lang wachten met de tickets voor AM (vrijdag). Line-up is tot nu toe voor de rest helaas pure pulp.
Ja erg he, wordt dus een vrijdagkaart voor alleen Arctic Monkeys of toch maar een weekendticket.
pi_135808769
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:31 schreef AMDB het volgende:

[..]

Wauw! Zou dit een 'echte' doorbraak in de VS bewerkstelligen? Veel Britse bands zijn daar redelijk in gefaald toch?
Denk dat, net zoals met Oasis (alsnog dikke arena's overigens) en The Smiths en The Kinks (doch gesaboteerd) en zo veel anderen ook Arctic Monkeys iets te Brits/diepzinnig is voor het Amerikaanse radiopubliek. Sound van het nieuwe album is natuurlijk veel gladder, toch is het verbazingwekkend dat dan nét 'Do I Wanna Know?' zo wordt opgepikt. En ik bedoel er meer mee: de track is te goed en te 'buiten de lijntjes' om massaal opgepikt te worden, maar het wonder is geschied.

Dit toont wel het nut van het hebben van een lange adem, niet het recordbrekende album of de iconische tweede, maar hun vijfde plaat, 8 jaar na hun debuut in Engeland, die ze pas écht potten doet laten breken aan de andere kant van de oceaan. Maar dit was natuurlijk ook niet gelukt als de liedjes niet goed genoeg waren. Het is geen toeval. Een heel nieuw publiek in Amerika wordt aangeboord, wat eerst 'Do I Wanna Know?' ontdekt, de band gaat opzoeken, en daarna pas achter de eerste vier albums gaat komen. Weinig acts die zoiets op dit punt in hun carrière lukt.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:06 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Ja erg he, wordt dus een vrijdagkaart voor alleen Arctic Monkeys of toch maar een weekendticket.
Toch al 1/3de van de line-up is aangekondigd, maar zoals op ieder festival zal er ongetwijfeld veel moois bijkomen in de regionen onder de headliners en radio-favorieten.
pi_135847485
Jammer: festival voegde daad bij woord en gaat Arctic Monkeys zo snel mogelijk aankondigen als publiekstrekker van hun line-up. Net als Nederland een land waar de band alleen nog maar op festivals langs lijkt te komen, dus het had perspectief geboden, maar er is weinig nieuws hier verder.
pi_135852040
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:50 schreef Aisumasen het volgende:
Jammer: festival voegde daad bij woord en gaat Arctic Monkeys zo snel mogelijk aankondigen als publiekstrekker van hun line-up. Net als Nederland een land waar de band alleen nog maar op festivals langs lijkt te komen, dus het had perspectief geboden, maar er is weinig nieuws hier verder.
Waarom doe je zo geheimzinnig?
pi_135860204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom doe je zo geheimzinnig?
Je mag natuurlijk voortaan ook wachten op de daadwerkelijke aankondiging, soms dagen, soms weken later.
pi_135860911
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:41 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Je mag natuurlijk voortaan ook wachten op de daadwerkelijke aankondiging, soms dagen, soms weken later.
Wie moet je hiervoor eigenlijk pijpen?
  donderdag 23 januari 2014 @ 20:41:15 #199
192683 AMDB
Visionair.
pi_135865935
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Wie moet je hiervoor eigenlijk pijpen?
Alex heeft niks te klagen.
pi_135866125
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:50 schreef Aisumasen het volgende:
Kaarten Rock Werchter gaan nu al hard: zaterdag (Pearl Jam) al tijdje uitverkocht, donderdag (Metallica) laatste 800 kaarten nu al beschikbaar, dus ik zou niet ál te lang wachten met de tickets voor AM (vrijdag). Line-up is tot nu toe voor de rest helaas pure pulp.
  donderdag 23 januari 2014 @ 20:49:14 #201
192683 AMDB
Visionair.
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:05:25 #202
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_135867535
Mijn maandelijkse komen-ze-al-naar-nederland vraag is er weer *O* Komen ze al naar Nederland?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:06:35 #203
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_135867620
Ik vind trouwens de cover van AM van Drake beter dan het origineel. :P Maar dit is al oud nieuws waarschijnlijk.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_135881300
Komen ze nog iets speciaals in Londen doen trouwens? Lijkt me wel leuk ;)'
pi_135901819
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:19 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Dan is er nog het mysterie rondom de nieuwe single. Ver voor de album-release was de volgorde (na 'Do I Wanna Know?' uiteraard): 'High', 'Knee Socks', 'Snap Out Of It'. Toen werd het 'High', 'One For The Road' - leek een belabberde keuze, maar live in én buiten Engeland ontvangen met veel gelukzalig gejoel bij het horen van het intro - , 'Knee Socks' (alweer), en daarna (!) 'Snap Out Of It'. Maar met deze uitgaande video call, lijkt 'Knee Socks' wederom weggeschoven te worden [..]
It's Arabella _O-! Oh...
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:51:07 #206
192683 AMDB
Visionair.
pi_135902773
Haha, exact, ik grapte er al over, en natúúrlijk!

Ondertussen bevestigd door het management overigens.

En de vijfde single is nu 'Knee Socks', want dat zal 'Snap Out Of It' in mei worden, als jullie 'em nog volgen, hehe.

[ Bericht 36% gewijzigd door Aisumasen op 24-01-2014 19:17:42 ]
pi_135932256
Video 'Arabella' in the works:






En niet geheel in natuurlijke habitat: http://instagram.com/p/jkffQ4MX5j/#
pi_135972706
Er was een tijd dat zelfs de single-keuze geheim was totdat de video uit het niets dropte :D.

http://instagram.com/p/jk2ppGrhzS/
pi_135973740
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:05 schreef Aisumasen het volgende:
Video 'Arabella' in the works:

[ afbeelding ]
Ik wil die lamp. Ik wil hem ik wil hem ik wil hem.
pi_135996694


Het balletje kan raar rollen. Longitude Festival alsnog afgetroefd. De Ierse variant van Finsbury Park (met wel een héééle slechte ruil in het randprogramma :') ). De eerste standalone gig in bijna 5 jaar aldaar. Mega _O_.
  maandag 27 januari 2014 @ 09:48:39 #212
192683 AMDB
Visionair.
pi_135997028
Finsbury is beter, nu hopen dat ze dit ook gewoon in NL komen doen :P
pi_135997102
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:48 schreef AMDB het volgende:
Finsbury is beter, nu hopen dat ze dit ook gewoon in NL komen doen :P
Veel beter: 2 maanden eerder, niet door James Bugg - nét als je denkt dat het gevaar is geweken, omdat hij te groot is voor een voorprogramma :') - heen hoeven te zitten, Tame Impala als voorgerecht, weekend lang, Londen.

Nog kleine 4 maanden tot Finsbury Park overigens.
pi_135997557
En nog iets uit de hoge hoed:

quote:
Two German Shows Announced

Arctic Monkeys will perform two German shows in Bremen & Berlin in June 2014.

June
Friday 6th: Pier 2, Bremen, Germany
Saturday 7th: Zitadelle, Berlin, Germany
Boem. Standalone. Komt het toch zo uit als we hoopten.
  maandag 27 januari 2014 @ 10:12:56 #215
192683 AMDB
Visionair.
pi_135997634
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:09 schreef Aisumasen het volgende:
En nog iets uit de hoge hoed:

[..]

Boem. Standalone. Komt het toch zo uit als we hoopten.
Nu die NL datum nog _O_
pi_135997705
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:12 schreef AMDB het volgende:

[..]

Nu die NL datum nog _O_
Ik vrees dat het de dag daarna wordt hè ;).
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 27 januari 2014 @ 10:22:45 #217
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_135997899
Ja dat kan bijna niet anders. 8 Juni Pinkpop dus.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 27 januari 2014 @ 10:29:15 #218
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_135998078
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ja dat kan bijna niet anders. 8 Juni Pinkpop dus.
Bah.

Pinkpop :r
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  maandag 27 januari 2014 @ 11:08:55 #219
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_135999208
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:33 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Het balletje kan raar rollen. Longitude Festival alsnog afgetroefd. De Ierse variant van Finsbury Park (met wel een héééle slechte ruil in het randprogramma :') ). De eerste standalone gig in bijna 5 jaar aldaar. Mega _O_.
:o _O_ Je zult maar in Dublin wonen 8-) Zelfde locatie als Arcade Fire/Pixies een maandje eerder
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_136000022
En nu ook officieel: 'Arabella' will be the next single released from 'AM' - release date Monday 10th March 2014.

En dan nog één in mei. En vanavond bij David Letterman. The Kane is ook overgevlogen naar NYC.
  maandag 27 januari 2014 @ 11:40:29 #221
192683 AMDB
Visionair.
pi_136000174
Damn, ik wou dat tournament eigenlijk binnenkort houden, maar wacht liever tot deze 'era' over is. Nog even wachten dus :P
  maandag 27 januari 2014 @ 12:00:07 #222
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_136000919
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:09 schreef Aisumasen het volgende:
En nog iets uit de hoge hoed:

[..]

Boem. Standalone. Komt het toch zo uit als we hoopten.
Bah.
2000 light years from home
pi_136002431
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:08 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

:o _O_ Je zult maar in Dublin wonen 8-) Zelfde locatie als Arcade Fire/Pixies een maandje eerder
En zelfde locatie als Longitude... Een week eerder :o. Ze mogen vaker het heft in eigen handen nemen op deze manier, gaat geweldig worden.

Keuze genoeg deze zomer. En het was dus nog even spannend, maar voor het eerst in 3 jaar definitief weer kleinere losse gigs om de gaten in het festivalseizoen op te vullen. Toffe locaties ook.
  maandag 27 januari 2014 @ 13:45:26 #224
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_136004860
Was You're So Dark even vergeten. Gisteren toegevoegd aan mijn collectie. Best een prima nummer, goede inbreng aan dit era :) .

"I saw you driving your Prius, and even that was Munster Koach-esque."
2000 light years from home
pi_136005068
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:45 schreef Merkie het volgende:
Was You're So Dark even vergeten. Gisteren toegevoegd aan mijn collectie. Best een prima nummer, goede inbreng aan dit era :) .

"I saw you driving your Prius, and even that was Munster Koach-esque."
"Unkindness of ravens/murder of crows" is ook een mooie.
pi_136005646
Bremen _O_
pi_136005658
Pier 2, kleine zaal. ^O^
pi_136005668
1 uur en 50 minuten vanaf Groningen. w/
pi_136005751
Al is Zitadelle ook een heel sfeervolle locatie.

  maandag 27 januari 2014 @ 16:28:08 #230
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_136011077
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

"Unkindness of ravens/murder of crows" is ook een mooie.
Vind de "Pooooo" harmonie het mooist.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_136037613
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Vind de "Pooooo" harmonie het mooist.
Had het vooral over de woordspelingen die Turner zelfs nog weet te verwerken in niemendalletjes.
pi_136037682
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

"Unkindness of ravens/murder of crows" is ook een mooie.
Goed is die hè :D Zo knap _O_
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:01:24 #233
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_136052234

Helaas een beetje out of sync, maar even een buiging voor Nick _O_
pi_136078747
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:01 schreef BoerBert het volgende:

Helaas een beetje out of sync, maar even een buiging voor Nick _O_

1080p-versie 'n sync (no boyband).

Dit heeft ze heel erg goed gedaan, denk ik! Ook 'High' is gedaan, zal nog wel op de site komen.
pi_136132057
Zit je te studeren, 'This House is a Circus' eindigt en dan komt 'If you were there' gewoon erna, ondanks dat 'ie op shuffle staat. Maakt m'n dag weer goed.
pi_136181985
Katy B weet weer in de gunst te komen:


Erg goed, maar dit is pas echt huge: Miley Cyrus heeft 'High' gecovered voor MTV Unplugged: http://www.hollywoodrepor(...)mtv-unplugged-675380

Helaas uit de uitzending geknipt :{.
pi_136182775
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:10 schreef Aisumasen het volgende:
Katy B weet weer in de gunst te komen:


Erg goed, maar dit is pas echt huge: Miley Cyrus heeft 'High' gecovered voor MTV Unplugged: http://www.hollywoodrepor(...)mtv-unplugged-675380

Helaas uit de uitzending geknipt :{.
quote:
Ik wist dat ik die eerder had gezien.
pi_136182883
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Ik wist dat ik die eerder had gezien.
Hahaha, en ik vond het nog wel zo'n mooi bruggetje naar het non-nieuws dat er iets heel tofs heeft plaatsgevonden wat we dan weer niet te zien gaan krijgen.

Hier, compensatie, het begint steeds gekker te worden _O-:

pi_136187506
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:10 schreef Aisumasen het volgende:
Katy B weet weer in de gunst te komen:


Erg goed, maar dit is pas echt huge: Miley Cyrus heeft 'High' gecovered voor MTV Unplugged: http://www.hollywoodrepor(...)mtv-unplugged-675380

Helaas uit de uitzending geknipt :{.
Ook geen youtube van Miley, ben wel benieuwd :@
  zondag 2 februari 2014 @ 04:04:56 #241
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_136228712
And you listen to the scooooores.
2000 light years from home
pi_136268535
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 04:04 schreef Merkie het volgende:
And you listen to the scooooores.
Doet me altijd denken aan "she was beyond belief" uit 'Red Lights' :D.
pi_136271085
In ander nieuws, ik ben effe een weekje of wat niet in het land, dus als Jan Smeets met een witte vlag begint te wapperen horen jullie het van de man zelf, *clowns-smiley die ik mobiel niet snap

En aangezien ik jullie niet met lege handen mag achterlaten, en ik niet meer geheimzinnig mocht doen: in 't hartje van de zevende maand 2 losse (festival-achtige) shows in het land waar ze vorig jaar wél hebben gestaan tijdens de EU tour. Een grootse UK aankondiging in augustus die iedereen al maanden met potlood had opgeschreven. En diezelfde maand dat festival aan die rivier waar ik ook nog wel een quote-je van maanden terug over kan oprakelen. De keuze is reuze deze zomer!
  maandag 3 februari 2014 @ 08:32:17 #244
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_136274919
Ligt het aan mij of is het tegenwoordig cool voor van die onbelegen discipelen om te zeggen dat Arctic Monkeys hun lievelingsband is? Ik ben zelf nog 16 dus heel veel mag ik niet zeggen :@ Maar het geldt niet voor mij en dat is wel de waarom ik dat veel om me heen zie Vooral veel meisjes ook, mensen waarvan ik zeker weet dat ze Still Take You Home of This House is a Circus herrie vinden en Cornerstone saai. Maar ok, het blijft nog steeds mijn lievelingsband. :@
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 3 februari 2014 @ 09:42:06 #245
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_136275820
Ik weet niet of ik 16-jarigen die de woorden "onbelegen discipelen" in de mond nemen wel serieus moet nemen hoor :{ .
2000 light years from home
pi_136275853
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 08:32 schreef richolio het volgende:
Ligt het aan mij of is het tegenwoordig cool voor van die onbelegen discipelen om te zeggen dat Arctic Monkeys hun lievelingsband is? Ik ben zelf nog 16 dus heel veel mag ik niet zeggen :@ Maar het geldt niet voor mij en dat is wel de waarom ik dat veel om me heen zie Vooral veel meisjes ook, mensen waarvan ik zeker weet dat ze Still Take You Home of This House is a Circus herrie vinden en Cornerstone saai. Maar ok, het blijft nog steeds mijn lievelingsband. :@
This House Is A Circus is zelfs een van mijn favorieten AM. Maar het is dan ook gewoon een steengoed band!
  maandag 3 februari 2014 @ 10:09:29 #247
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_136276290
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 08:32 schreef richolio het volgende:
Ligt het aan mij of is het tegenwoordig cool voor van die onbelegen discipelen om te zeggen dat Arctic Monkeys hun lievelingsband is? Ik ben zelf nog 16 dus heel veel mag ik niet zeggen :@ Maar het geldt niet voor mij en dat is wel de waarom ik dat veel om me heen zie Vooral veel meisjes ook, mensen waarvan ik zeker weet dat ze Still Take You Home of This House is a Circus herrie vinden en Cornerstone saai. Maar ok, het blijft nog steeds mijn lievelingsband. :@
Tegenwoordig? Dat is al zo sinds 2006. Het is enigszins hip om AM cool te vinden.

Maar boeiend. :7
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 3 februari 2014 @ 11:12:29 #248
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_136277712
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:42 schreef Merkie het volgende:
Ik weet niet of ik 16-jarigen die de woorden "onbelegen discipelen" in de mond nemen wel serieus moet nemen hoor :{ .
Uiteraard. 16-jarigen moet je altijd serieus nemen :P. Nee maar echt, als ik die nummers op zou noemen zouden ze zich ook nog eens af vragen wie het zijn. En met discipelen bedoel ik meelopers, mensen die dingen opblazen omdat de rest het ook doet.

Maar inderdaad, boeiend. Ik moest het even kwijt :)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 3 februari 2014 @ 11:14:44 #249
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_136277763
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:12 schreef richolio het volgende:

[..]

Uiteraard. 16-jarigen moet je altijd serieus nemen :P. Nee maar echt, als ik die nummers op zou noemen zouden ze zich ook nog eens af vragen wie het zijn. En met discipelen bedoel ik meelopers, mensen die dingen opblazen omdat de rest het ook doet.

Maar inderdaad, boeiend. Ik moest het even kwijt :)
Back in the day waren dat juist de nummers waardoor iedereen fan was ;( .
2000 light years from home
pi_136281098
Potverdrie, word ik toch zomaar wakker in Charlotte, North Carolina, US en blijken Arctic Monkeys daar vanavond te spelen :D.

Eerste fans staan over iets meer dan een uurtje al tegen de deur aangeplakt (-6 uur tijdsverschil) om een plekje te scoren aan het hek voor het podium. De show zal vanavond plaatsvinden in The Fillmore, een theater wat 1200 mensen kan waarborgen.

Florida de afgelopen dagen schijnt 'hit and miss' geweest te zijn, met een uitgeputte band en wanstaltige zalen. Ik was vooraf gewaarschuwd voor in ieder geval 2 zalen in dit rijtje, en ben blij dat ik het geskipt heb, maar je vraagt je toch af waarom ze elke tour weer terugkomen in zalen waar het personeel meer bezig is met het opletten of iemand geen foto met z'n mobieltje maakt dan met zorgen dat hun eigen zaken op orde zijn. Na een rustdag van de band in Charlotte, zullen ze wel weer in topvorm zijn, om misschien wel voor de laatste keer dit formaat zalen aan te doen in Amerika. Mijn eerste gig ooit aldaar, ik ben benieuwd of alle verhalen over het publiek waar zijn, en hoe het is om een volledige show in zo'n kleine zaal aldaar te zien.
  maandag 3 februari 2014 @ 13:07:26 #251
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_136281171
Reis je nou zomaar naar de VS om daar AM te bekijken :{ ?
2000 light years from home
pi_136281306
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:07 schreef Merkie het volgende:
Reis je nou zomaar naar de VS om daar AM te bekijken :{ ?
Yes, heb gisteren geprobeerd om een foto van een grote billboard van AM bij Madison Square Garden (gig aanstaande zaterdag, zal tevens live worden uitgezonden op de radio) te scoren en die te posten, maar helaas... alles was nog in Superbowl-modus.
  maandag 3 februari 2014 @ 13:12:14 #253
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_136281346
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:11 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Yes, heb gisteren geprobeerd om een foto van een grote billboard van AM bij Madison Square Garden (gig aanstaande zaterdag, zal tevens live worden uitgezonden op de radio) te scoren en die te posten, maar helaas... alles was nog in Superbowl-modus.
Raar zeg :P .

Maar wel cool :D . Dure grap wel. Ik vond Duitsland al te ver :') .
2000 light years from home
pi_136292598


:')
pi_136292764
Ongelofelijk dit, haha!
pi_136298625
Huppatee, boven aan de lineup op Reading/Leeds, zoals verwacht. http://t.co/8jBY0udRET
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_136299803


Uurtje of 13 plaatselijke tijd.



Ik de komende uren.
  maandag 3 februari 2014 @ 20:48:56 #258
192683 AMDB
Visionair.
pi_136300679
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:33 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Uurtje of 13 plaatselijke tijd.

[ afbeelding ]

Ik de komende uren.
Is dat thee?!
pi_136301807
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:48 schreef AMDB het volgende:

[..]

Is dat thee?!
"Lokale trots, licht van smaak, zwaar op de maag" etc. Na Engeland is alles met wat witte bubbels bovenaan een overwinning.

Virtuele soundcheck vroeg in de ochtend: 'Do I Wanna Know?' en 'Brianstorm'.
pi_136310377
Leuke geste: tourmanager nodigt de eerste mensen in de rij uit om competitie-winnaars van radio-uitzending aan te vullen tijdens een ouderwetse 'meet and greet'. Als klap op de vuurpijl een privé-showtje: 'Fireside' (zonder Bill-Ryder Jones?!), 'Snap Out Of It', 'Cornerstone', 'One For The Road' en 'She's Thunderstorms'. Huilende meisjes naar buiten met zilveren pen bekladde 'AM'-posters. Turner sloeg een aanbod van een ferme knuffel af, en verder contact was niet echt aan de orde.

Band kon overigens volledig anoniem het pand betreden eerder vandaag. Turner was zelfs heen-en-weer aan het lopen, 10 meter van de rij af. Dracula-kapsel, z'n persoonlijke beveiliger naast hem. Heel even viel het iemand op: hij signeerde snel een LP van een nota bene overduidelijke handelaar, schudde daarna "nope" met een "geen kans"-smirk toen twee fans hem benaderde. Het fabuleuze voorprogramma The Orwells staat hier nog gewoon te skateboarden.
pi_136312822


Lol @ 'queuing'.

Geweldige show vanaf de eerste rij bekeken, met een leuke kwinkslag: 'Evil Twin' (!) als derde of vierde track, nog net niet op de dag na 2 jaar niet meer live gehoord, 'Knee Socks' eindelijk weer eens, 'She's Thunderstorms' terug :') (ook máánden niet gehoord), '505' als afsluiter reguliere set, 'Fireside' zonder Bill-Ryder Jones met Turner die de solo's deed.
pi_136320591
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 06:52 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Lol @ 'queuing'.

Geweldige show vanaf de eerste rij bekeken, met een leuke kwinkslag: 'Evil Twin' (!) als derde of vierde track, nog net niet op de dag na 2 jaar niet meer live gehoord, 'Knee Socks' eindelijk weer eens, 'She's Thunderstorms' terug :') (ook máánden niet gehoord), '505' als afsluiter reguliere set, 'Fireside' zonder Bill-Ryder Jones met Turner die de solo's deed.
Vet hoor! Zeker om ze nog een keer in zo'n kleine zaal te kunnen zien. Evil Twin is natuurlijk geweldig. Al moeten ze natuurlijk ver weg blijven van die draak die Thunderstorms is en mag 505 ook wel weer even van de vaste set.

Wel goed trouwens dat ze zoveel rouleren. Zo komen ze langzamerhand in vorm voor MSG en later in het jaar natuurlijk Finsbury!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:02:45 #264
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_136320835
Pond support in Australië en Nieuw-Zeeland _O_.
pi_136321700
Pond is vet. _O_
pi_136330118
Bekijk deze YouTube-video

Er zijn dus beelden van.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 18:20:27 #267
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_136330288
Nu niet meer ;(.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:07:17 #268
192683 AMDB
Visionair.
pi_136336062
Giel draaide het vanochtend op 3FM een stukje...
pi_136342490

Even snel: m'n eerste Arctic Monkeys-gig in de US: de grootste band van Engeland bekijken in een zaaltje waar je bij wijze van spreken nog een willekeurige oom zou kunnen zien trouwen. Niet verrassend: de hele setting en sfeer is totaal niet te vergelijken met Europa. Dit zijn geen clubs waarin geconcentreerd wordt op optredens, maar meer zalen waar vooraf nog een hapje gegeten zal worden, en er later een band staat te spelen. Kroonluchters, barkrukken, tafeltjes naast de FOH. En natuurlijk door de capaciteit van de zaal, 1200 man, met naar schatting nog niet 1/4 van de 'gebruikelijke' crew op pad: geen eigen lichten mee, uiteraard uitgeklede versie van hun gebruikelijke geluidssysteem, veel apparatuur van de zaal zelf. Benadruk nog maar even de rare gewaarwording: de Glastonbury-headliner die voor 100,000+ op het veld speelde.

Ook een typisch Amerikaans systeem in werking met desbetreffende zaal: koop voor 10 extra bucks een 'fast lane'-ticket, en je mag voor het 'gebruikelijke' publiek naar binnen. Natuurlijk een dikke vette scam en uitmelking tot de max: eigenlijk wordt iedereen in de rij op deze manier geforceerd zo'n ticket te kopen bovenop je concertticket van 30-40 dollars, anders kunnen ze net zo goed aansluiten in de gebruikelijke rij een half uur voordat de zaal opent (zoals *kuch ondergetekende). Zoals eerder gezegd dus nog een hele ongemakkelijk 'meet and greet' met competitiewinnaars vooraf, had ik ook echt nog nooit van gehoord bij deze band. Maar de aanwezigen waren verguld. Goed, de gig zelf:

Hoe tam het publiek was qua houding, des te harder applaudisseerden en gilden ze. Gewoon spontaan, of om 'Mardy Bum'. Jawel. De 'Monkeys, Monkeys, Monkeys'-chants waren leuk, en toegift-waardig. Zo jong als gisterenavond heb ik het publiek ook nog nooit gezien. Echt bakvis-jong, totaal onervaren met optredens - verrast over een toegift, verward over het principe van een voorprogramma (en al helemaal van deze), boos als iemand van plek wisselt tijdens een uptempo-song - en vrijwel allemaal de eerste keer dat ze de band te zien kregen. Begrijp me absoluut niet verkeerd, ik oordeel er niet over, ik vind het zelfs alleen maar leuk om te zien, en dan vooral hoe het merendeel lijkt uit te zien naar de nieuwe liedjes.

Turner oogde vermoeid, maar deed zijn best om alle gebruikelijke maniertjes uit de kast te halen. Je kon ook vanaf de zijkanten van het podium de show bekijken, en dat betekende vrijwel continue een doorloop van 'bathroom break'-ers langs het podium, ook erg apart. Turner betrok deze mensen, ook die aan de tafeltjes (!) aan de zijkant, af en toe. De arena-effecten bleven achterwege - de 'magic trick' tijdens 'Crying Lightning' en dergelijke. Plaatsnaam Charlotte werd vaak genoemd als laatste woord in een zin. En dan Jamie Cook, hij stond zo comfortabel op het podium, heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. Hij ging er helemaal in op, keek mensen in het publiek aan, bedankte ze. Geweldig. Nick en Matt hadden leuk onderonsje toen de disco-bal in de zaal een leuk effect gaf tijdens de tergend langzame versie van 'Cornerstone'.

Had de setlist vooraf niet gecheckt, en alhoewel ik 'Evil Twin' sowieso wel had verwacht, was het toch een verrassing om hem weer te horen, en op die plek! Gouden zet, bracht het lekker op gang na de opener - die nooit, nooit, nooit zal vervelen - 'Brianstorm' en 'Dancing Shoes'. Heel wat shake-ups ten aanzien van de EU/UK arena-tour. 'Fireside' voor de eerste keer deze tour live in de US! Dus zonder Bill-Ryder Jones… Moet eerlijk zeggen dat het zonder hem wel een beetje aan kracht moet inboeten.


'She's Thunderstorms', lol!!! Hoe durven ze! Ook al 7 maanden weer niet gehoord. Geen 'Old Yellow Bricks'! Normaal gesproken merk je niet welke songs ze gedropt hebben, maar geloof me… Ik mis hem nu al. Ook geen 'Party Anthem', de rest is me nog niet zo 1-2-3 opgevallen. Wel 'Knee Socks', pas de tweede keer dat ik deze hoorde, nadat de rest van de nummers allemaal heel wat 'air time' gekregen hadden in Europa. De penetrante geur van wiet tijdens 'Why'd You Only Call Me When You're High?', was een grappige onbedoelde aanvulling. '505' werkte heel goed als afsluiter van de reguliere set, tof om die dan ineens op die plek te worden. Grappig hoe de kleine verschillen de set fris kunnen maken.

The Orwells blijken helaas alweer een gimmick-act. Kom ik nog wel op terug. Nu in Richmond, Virginia. Ok, moet rennen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Aisumasen op 04-02-2014 21:55:54 ]
pi_136350541
Weet niet of men hier al bekend was met de audio, maar hier:


De cover doet me realiseren hoe sterk het origineel eigenlijk is. Wat dat betreft geslaagd! Het stuk vanaf 1:59 O+ ... Zo'n simpele maar toch prachtige melodielijn.
pi_136352606


Een contrast als dag en nacht: Turner lam als een tor op het podium maakt met een setlist shake-up in combinatie met een geweldige zaal, geluid en publiek de beste show van deze era tot nu toe.
pi_136386461
Boh. Wachtend op een vlucht die níét geannuleerd wordt:


Introductie somt de staat van Turner deze avond op. En dit was slechts het begin.
pi_136417921
Soundcheck Boston: 'All My Loving' door Turner. Zou het toeval zijn, of gaan ze iets doen ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van de Amerikaanse aankomst van The Beatles?
pi_136427934
THE KANE @ '505'!!!!

quasi-nuchtere edit: eerste MK optreden in de US sinds 2010, eerste keer '505' everrrrr buiten Europa.



[ Bericht 50% gewijzigd door Aisumasen op 07-02-2014 07:11:57 ]
pi_136428876
Wederom een bizarre gewaarwording in Amerika. Boston. Hockey-arena stampuitverkocht, maar met het voorste vak wegens veiligheidsredenen voor 1/4de volledig leeg. Alle ruimte voor jezelf, één groot feest. En toen ineens: Miles, the King, the Legend, the Wirral Riddler, the Kane. Op het podium voor '505' in Amerika. Nooit eerder vertoond. Er wordt nu nog steeds over nagepraat.

  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:01:00 #278
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_136428996
Zo, dat is inderdaad wel bijzonder :) Inmiddels in Europa al zo vaak gedaan dat het niet meer heel speciaal meer is (IMO) maar dit is wel gaaf. Doet hij ook zelf wat shows in de VS of is hij puur mee voor "505" (en tussen optredens door met ze chillen / ouwehoeren)?

Wat ik me afvraag is of er in Amerika ook veel fans "van het eerste uur" bij de concerten zijn, die alles kennen en die bijvoorbeeld ook snappen hoe gaaf het is als Miles Kane het podium beklimt om de albumversie van "505" ten gehore te brengen?
pi_136458425
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:37 schreef Aisumasen het volgende:
Soundcheck Boston: 'All My Loving' door Turner. Zou het toeval zijn, of gaan ze iets doen ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum van de Amerikaanse aankomst van The Beatles?
Het gaat gebeuren: een langzaam uitgestreken versie van het liedje werd tot een uurtje terug tot in den treure geoefend tijdens de soundcheck in Portland.

50 jaar geleden dit weekend, nog geen 2 kilometer van MSG vandaan, waar ze zaterdagavond spelen:

  zaterdag 8 februari 2014 @ 12:27:06 #281
192683 AMDB
Visionair.
pi_136485407


Vanavond is waar het allemaal om draait: Arctic Monkeys spelen hun grootste headline-show tot nu toe in Amerika, de legendarische Madison Square Garden in New York City. Uitverkocht.

Ik heb de show in Portland gisteren geskipt om een heleboel redenen, en ben alweer terug in NYC sinds die tijd. Ik kan je vertellen, de stad is buzzing, en sinds 07:00 heeft zich al een rij met koukleumers gevormd voor de zaal, op moment van spreken zullen het er een stuk of 50 zijn, ingestopt in dekens.

Vanavond zal de show rechtstreeks worden uitgezonden op de Amerikaanse satellietradio. Voor de nachtbrakers: maak een gratis account aan op Sirius XM (http://www.siriusxm.com/freetrial) en luister via kanaaltje 35: https://www.siriusxm.com/player/ Shows starten vrij laat, Boston was iets voor 22:00, voeg er 6 uur aan toe en je hebt de Nederlandse tijd.
pi_136511096
Legendarische gig in MSG gisterenavond. Arctic Monkeys heeft Amerika definitief veroverd. Later meer.
pi_136821499
Nou, ben weer in de lage landen. Ik ga me eens door alle foto's, filmpjes, notities en herinneringen van de afgelopen weken worstelen. Voor nu, de must-sees:


Tot die tijd wat nieuwtjes: de komende 2,5 maanden (!) die ze 'vrij' hebben zal - na de Brit Awards - voornamelijk gebruikt worden voor de opnames van nieuwe muziek (in Engeland) en een welverdiende pauze. Daarna volgens plan optredens in Oceanië, Finsbury Park, en het gat in het schema in juni gaat opgevuld worden met Bonnaroo (12-15 juni) en de daarbij behorende US data. Niet geheel verrassend, maar wel de eerste keer dat ze dat festival zullen doen, een van de bekendste in de US, wederom een groot moment voor ze, vaak ook een live-stream.

Video voor 'Arabella' laat nog wel even op zich wachten, verwacht hem niet voor weekje of 3. Tevens een vuige roddel in de categorie Santegoeds dat de eerste AM-kroost op komst is, nu Nick zwanger is. Het schijnt dat lokale bassisten massaal hun AM-tabboek erbij hebben gepakt ;).
pi_136825071
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 19:06 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, ben weer in de lage landen. Ik ga me eens door alle foto's, filmpjes, notities en herinneringen van de afgelopen weken worstelen. Voor nu, de must-sees:


Tot die tijd wat nieuwtjes: de komende 2,5 maanden (!) die ze 'vrij' hebben zal - na de Brit Awards - voornamelijk gebruikt worden voor de opnames van nieuwe muziek (in Engeland) en een welverdiende pauze. Daarna volgens plan optredens in Oceanië, Finsbury Park, en het gat in het schema in juni gaat opgevuld worden met Bonnaroo (12-15 juni) en de daarbij behorende US data. Niet geheel verrassend, maar wel de eerste keer dat ze dat festival zullen doen, een van de bekendste in de US, wederom een groot moment voor ze, vaak ook een live-stream.

Video voor 'Arabella' laat nog wel even op zich wachten, verwacht hem niet voor weekje of 3. Tevens een vuige roddel in de categorie Santegoeds dat de eerste AM-kroost op komst is, nu Nick zwanger is. Het schijnt dat lokale bassisten massaal hun AM-tabboek erbij hebben gepakt ;).
De nummers van AM zijn toch langzamerhand wel uitgegroeid tot live hoogtepunten zeg!
Vond ze eerst eigenlijk nog vrij laf. Maar hoe Knee Socks, Arabella maar zeker ook High nu klinken is echt geniaal _O_

Nog 3 maandjes wachten :@
pi_136863594
Ok, laten we hiermee beginnen: de eerste US-leg van 2014 startte 30 januari in Florida met deze setlist:

quote:
Do I Wanna Know?
Brianstorm
Dancing Shoes
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
Evil Twin
Crying Lightning
THIS HOUSE IS A CIRCUS
Snap Out of It
Reckless Serenade
Why'd You Only Call Me When You're High?
Arabella
Pretty Visitors
I Bet You Look Good on the Dancefloor
Suck It and See
Knee Socks
Fluorescent Adolescent
505

Cornerstone
One for the Road
R U Mine?
In vergelijking met een gemiddelde arena-set uit oktober/november 2013 één liedje minder, nog steeds geen 'Teddy Picker', natuurlijk geen 'Mardy Bum', geen 'No 1. Party Anthem' en 'Old Yellow Bricks' zelfs gedropt. 'I Want It All' bleef op Europees grondgebied. Evenals 'Piledriver Waltz'. Daarvoor in de plaats 'Evil Twin', redelijk vroeg in de set, en 'Knee Socks', zo'n beetje een US-exclusiviteit. Ook '505' is terug, sinds de album-release niet meer buiten Amerika gespeeld, welke nu dienst doet als afsluiter van de hoofd-set, in plaats van als toegift. En je leest het goed, het tour-debuut van 'This House Is A Circus' in Florida, eerste keer sinds de Metallica-gig in juni 2012 alweer. Die gigs nog geen 'I Wanna Be Yours', ook geen 'Fireside', wel 'Suck It And See' voor het eerst sinds september uit de mottenballen gehaald. In vergelijking met Europa hebben 'Snap Out Of It' en 'One For The Road' stuivertje gewisseld van ongeveer 1/3de in de set naar de toegift of vice-versa. 'R U Mine?' bleef de afsluiter. 'Cornerstone' weer terug als toegift nu. Heel wat variatie dus. En vooral de volgorde is treffend.

Toen een dag later, in Orlando: géén 'This House Is A Circus' meer (welke de rest van de tour exclusief zou blijven voor de openingsavond), in de plaats daarvan 'Fireside', en een beetje gehussel in de volgorde in het begin. Deze tour voor de allereerste keer in de US, het enige nummer wat ze nog nooit zonder Bill-Ryder Jones gespeeld hadden aldaar: Turner doet nu de lead-gitaar. Dag later volgorde van de nummers in het midden weer op de schop, maar in de basis het tour-debuut van 'I Wanna Be Yours' in plaats van 'Reckless Serenade' en 'Do Me A Favour' in plaats van 'Suck It And See'.

Daarna kom ik in het spel: Charlotte, North Carolina. 'She's Thunderstorms'… in plaats van 'Do Me A Favour', maar dan iets eerder. Dag daarna in Richmond werd het spannend toen na het gebruikelijke combo 'Do I Wanna Know?' en 'Brianstorm' als opening géén 'Dancing Shoes', géén 'Evil Twin' en géén 'Chair' werd gespeeld, maar 'Snap Out Of It' werd aangekondigd. Ok, dat laatste was een foutje door de omstandigheden van de leadzanger, maar een flinke shake-up was aanwezig. Gelukkig werden beide alsnog in het midden van de set gespeeld. Ik denk mijn favoriete gedeelte van de sets die ik gezien heb: 'Reckless Serenade' in 'Fireside' in 'Knee Socks' in 'High' in 'Arabella' in 'Dancing Shoes' in 'Evil Twin' in 'Dancefloor' en dan misschien hoort 'Pretty Visitors' daar ook nog bij. Echt louter knallers met een perfecte spanningsboog. Wat een verademing na het tergend slome gedeelte in de arena-sets in oktober/november. Verder in Richmond behalve de opschudding van de volgorde 'She's Thunderstorms' d'r uit, een versie van 'Reckless Serenade' die ik nooit zal vergeten er weer in.

De volgende gig in Boston exact dezelfde set in Richmond, wat het officieel, na 8 jaar en een gig of 25 de aller- allereerste keer maakte dat ik de band tweemaal exact dezelfde set zag spelen als het géén back-to-back weekend was (O2 Arena, Don Valley Bowl, etc.) In Boston natuurlijk wel weer de ultieme troef dat Miles Kane geheel onverwachts zijn opwachting maakte voor '505', de allereerste keer op dat nummer in de US, zijn eerste publieke optreden aldaar sinds 2010. Dag daarna in Portland, Maine, die ik zelf heb overgeslagen, was het vrij simpel: 'All My Loving', opnieuw met Miles Kane, werd geoefend in de toegift, waardoor 'Cornerstone' in het begin van de set 'Reckless Serenade' verving. De volgende dag was het grote moment in Madison Square Garden, New York City: het debuut van 'Old Yellow Bricks' deze leg in de US, ook totaal onverwacht, en perfect geplaatst. Helaas in de plaats van 'Evil Twin', behalve dat de volgorde ook weer anders was.

Toegift was na shows na MSG natuurlijk weer identiek aan het begin van de tour, wat simpelweg betekende dat 'She's Thunderstorms' in de plaats van 'All My Loving' kwam, maar dan eerder in de set. 'Old Yellow Bricks' nog steeds van de partij. Set in Covington die dag, en Columbus de dag daarna waren hetzelfde. Detroit kreeg geen 'She's Thunderstorms' maar… 'Suck It And See'… Minneapolis afgelopen vrijdag kreeg 'Old Yellow Bricks' later in de set, en in plaats van 'Suck It and See' toch weer 'Do Me A Favour'. En hier wordt het hilarisch: zaterdag was de laatste gig van de tournee in St. Louis. 'Old Yellow Bricks' uit… "Another song about bricks" in: 'Brick By Brick'...
pi_136900738
quote:
Arctic Monkeys Announce US Dates in June 2014

Arctic Monkeys are pleased to announce additional North American tour dates in June 2014. Support on the headline shows will come from White Denim. Tickets go on sale at 9am(local time) on Friday 21st/Saturday 22nd February 2014.

JUNE

Sat 14th Iroquois Amphitheater, Louisville, KY
Tues 17th Stage AE Outdoors, Pittsburgh, PA
Wed 18th Artpark, Lewiston, NY
Fri 20th Firefly Music Festival, Dover, DE
Sat 21st Molson Amphitheater, Toronto, ON
Sun 22nd Jacobs Pavilion at Nautica, Cleveland, OH
Tues 24th The Lawn at White River State Park, Indianapolis, IN
Een openlucht-tournee in mid-Amerika en Canada, grote capaciteit, paar festivals. En straks komt daar dus Bonnaroo bij. Afgelopen jaar alleen al The Walkmen, toen Deerhunter en nu White Denim als voorprogramma in Amerika, en wij moeten het weer met clowns doen :'). Rock en Seine en Reading/Leeds dus ook aangekondigd eerder deze maand, alle drie in hetzelfde weekend eind augustus. Het schema begint aardig vol te raken, met ontzettend veel opties om de band deze zomer aan het werk te zien, met wat ik verwacht wederom een vernieuwde set.

Dan vanavond de BRIT Awards, vele nominaties, en de band zal zelf de ceremonie openen. Gefluister vanaf de repetities heeft ons doen leren dat de band Father John Misty's 'Nancy From Now On' gespeeld heeft. Een vers interview met Helders, heerlijk showbiz-momentje van Zane Lowe in het begin:


Niet in de stijl van de band zal er vanavond dus aan een dood paard getrokken worden: 'R U Mine?'...
pi_136901141
Ben ik in juni in Montreal, doen ze daar niks. En hier in Nederland niet meer dan Pinkpop. Kut :')
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_136906706
Meh, R U Mine?. Wel dik dat 'AM' in vuur.
pi_136907103


Beetje slordige versie, Helders was niet zo consistent als wat we van hem gewend zijn.
pi_136911944
Beste Britse groep. Zap terug naar 1:32:50 hierboven voor alweer een klassieke speech. En 1:53:20 voor een leuk vooraf opgenomen stukje over 'AM' van de band zelf.

Instant update: en welverdiend beste album, zonder twijfel. Een instant klassieker. "Wat een speech, wat een man."



"Invoice me for the microphone if you have to."


Post-award persconferentie:



[ Bericht 25% gewijzigd door Aisumasen op 20-02-2014 01:50:05 ]
  woensdag 19 februari 2014 @ 23:46:16 #294
159761 Arn0
Abbey Road
pi_136915363
Alex is officieel de oom geworden die op familiefeestjes net iets teveel drinkt maar daardoor wel entertaint.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_136934824
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 06:37 schreef AMDB het volgende:
Dit is echt weer legendarisch _O- _O-
Absoluut, dit is er weer een voor de boeken. Dan nog een link naar de eerste speech van de avond:


En voor wie 'R U Mine?' gemist heeft, tevens verkrijgbaar op iTunes:


Dan een heuse ticket-alert: een snelle berekening aan de hand van wat beschikbare cijfers doet ons leren dat er niet nog veel meer dan 5000 tickets beschikbaar kunnen zijn voor de Arctic Monkeys Werchter-dag. De combi-tickets zijn al weg, alle andere dagkaarten ook al.
pi_136935124
Ja, het was wel weer hun avond. Alex dan en zijn geweldige speech. _O_ _O-
pi_137093945


Ze kunnen het wel in Europa: Interpol voorprogramma AM in Nîmes. Wederom een losse Franse zomer-gig, op ook wederom een hele toffe locatie: 8 juli aanstaande.

Oh, en 'AM' staat weer op #2 in de Engelse charts. Tevens van #39 naar #23 in Amerika.

Het debuut is 5 keer Platinum (300,000) in Engeland sinds vorige week. 'AM' zal Double Platinum worden in een week of 2: na 24 weken staat de teller nu op 579,526.

[ Bericht 25% gewijzigd door Aisumasen op 24-02-2014 16:43:49 ]
pi_137098133
Heeft Alex turner wel een identiteit of stijgen de drugs een beetje naar z'n hoofd? Tsjonge jonge 1 grote :') !!!
  woensdag 26 februari 2014 @ 22:13:07 #301
159761 Arn0
Abbey Road
pi_137179446
NME cover :D

By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')