abonnement Unibet Coolblue
pi_133551184


Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon-spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen, maar in de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, vervolgens diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD. Aangezien nagenoeg iedereen OpenTTD speelt, zal de OP verder niet uitwijden over TTDPatch.

Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
Je kan op deze pagina de laatste versie van OpenTTD downloaden. Alles zit inbegrepen, tegenwoordig hoef je niet meer de originele Transport Tycoon Deluxe-bestanden te hebben.

Ik snap er helemaal niets van!
Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

1. Bouw een depot in de juiste richting.
2. Klik op nieuwe voertuigen.
3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
5. Klik op de Ga naar-knop.
6. Klik op een station.
7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

Ik wil meer winst!
Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen, hiervoor maak je seinen (signals).


Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


Wederom een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is zo gemaakt omdat aankomende treinen dan naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter ;).


Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).

Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.

Je kan voor kruisingen het bekende klaverblad gebruiken:


Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
Jazeker!
• Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
Hier is een groot scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.

Handige links
• Officiële website: http://www.openttd.org
• Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
• SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
• Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
• Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
• OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/Main_Page
• Tutorial: http://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl
• Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
• Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
• Signal Guide: http://wiki.openttd.org/Seinen/Nl of http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en
• Nieuwe graphics en voertuigen: http://grfcrawler.tt-forums.net/

Servers van FOK!kers

• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena

De grote OpenTTD-FAQ
In spoiler om de OP niet zo lang te maken :7.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
halltojes
pi_133551253
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:04 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

ik blijf bij de 2.12mb hangen en dat is alleen bij fok server bij andere servers map van 2034 bij 2034 en kan ik gewoon jionen helemaal vol
Hoe groot de map in afmetingen is maakt niet uit. Hoe groot die in mb's is wel. Als je er te lang over doet om hem te downloaden van de server, kapt de server het af en verlies je de verbinding. Een snellere internetverbinding of andere downloads stoppen die lopen via hetzelfde modem wil helpen.
dag
pi_133551392
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:07 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe groot de map in afmetingen is maakt niet uit. Hoe groot die in mb's is wel. Als je er te lang over doet om hem te downloaden van de server, kapt de server het af en verlies je de verbinding. Een snellere internetverbinding of andere downloads stoppen die lopen via hetzelfde modem wil helpen.
daar kan ik niks aan doen mijn zus vind leuk om films te downloaden enzo....
halltojes
pi_133551686
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:12 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

daar kan ik niks aan doen mijn zus vind leuk om films te downloaden enzo....
Tja, vragen of ze even 3 minuten d'r downloads pauzeert is al genoeg meestal.. Zodra de kaart binnen is heb je minder bandbreedte nodig.
dag
pi_133553414
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:25 schreef Peter het volgende:

[..]

Tja, vragen of ze even 3 minuten d'r downloads pauzeert is al genoeg meestal.. Zodra de kaart binnen is heb je minder bandbreedte nodig.
nu heb ik weer problemen eerst heletijd niks nu weer wel
halltojes
  zondag 24 november 2013 @ 10:26:00 #6
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133567651
mag de optie aan dat treinen en andere voertuigen zichzelf vervangen als ze oud worden?
of anders tenminste als je ze naar het depot stuurt?
want als je dat nou doet blijven ze oud, en wordt gek van die meldingen..
op een gegeven moment komt er geen upgrade meer, dus kun je ze niet "automatisch" vervangen voor wat nieuws..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133567863
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 10:26 schreef mickeyD het volgende:
mag de optie aan dat treinen en andere voertuigen zichzelf vervangen als ze oud worden?
of anders tenminste als je ze naar het depot stuurt?
want als je dat nou doet blijven ze oud, en wordt gek van die meldingen..
op een gegeven moment komt er geen upgrade meer, dus kun je ze niet "automatisch" vervangen voor wat nieuws..
ik heb simpelweg die meldingen uitgezet..
dag
pi_133580537
kan trams nm der uit die veroorzaakt inlog problemen
halltojes
  maandag 25 november 2013 @ 13:55:22 #9
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133607473
help!
mag de stations omvang iets groter?
15 of 20 vakjes ofzo?
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133614399
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:55 schreef mickeyD het volgende:
help!
mag de stations omvang iets groter?
15 of 20 vakjes ofzo?
kunnen de trams weg ???
halltojes
pi_133616107
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 17:14 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

kunnen de trams weg ???
Waarom? Zijn juist leuk :Y
dag
  maandag 25 november 2013 @ 18:39:13 #12
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133616779
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 17:14 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

kunnen de trams weg ???
nee.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 25 november 2013 @ 18:40:16 #13
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133616810
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:55 schreef mickeyD het volgende:
help!
mag de stations omvang iets groter?
15 of 20 vakjes ofzo?
staat nu op 12 of zo?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_133617300
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:13 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom? Zijn juist leuk :Y
trams geven die inlog problemen want ik kan een server van 10 mib wel joinen maar 3.50 mib niet dus door trams :)
halltojes
pi_133617331
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:54 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

trams geven die inlog problemen want ik kan een server van 10 mib wel joinen maar 3.50 mib niet dus door trams :)
Zet een server op zonder trams en klaar :Y.
dag
pi_133617490
ik kan geen server starten anders had ik al gedaan
halltojes
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:04:46 #17
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133635282
ik heb nergens last van, inloggen is geen probleem.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:48:02 #18
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133637823
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 18:40 schreef Bart het volgende:

[..]

staat nu op 12 of zo?
11 tegels
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:49:46 #19
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133637879
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:48 schreef mickeyD het volgende:

[..]

11 tegels
Ik zal er vanavond even naar kijken als ik eraan denk.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 27 november 2013 @ 00:31:22 #20
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133664560
thanks!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133667093
Ik heb ook problemen met inloggen, na ca. 2,5 MB wordt de inlogpoging beëindigd. Bij andere servergames kan ik zonder problemen inloggen. Is het mogelijk om de toegestane laadtijd voor een nieuwe verbinding wat te verhogen?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_133679562
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik heb ook problemen met inloggen, na ca. 2,5 MB wordt de inlogpoging beëindigd. Bij andere servergames kan ik zonder problemen inloggen. Is het mogelijk om de toegestane laadtijd voor een nieuwe verbinding wat te verhogen?
dit heb ik ook bij 2,5mb loopt die vast en zzegt die einde netwerk verbinding
halltojes
pi_133712739
yeeey ben gejoint weer nu veder met mijn network ;D
halltojes
  donderdag 28 november 2013 @ 16:56:34 #24
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133713951
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik heb ook problemen met inloggen, na ca. 2,5 MB wordt de inlogpoging beëindigd. Bij andere servergames kan ik zonder problemen inloggen. Is het mogelijk om de toegestane laadtijd voor een nieuwe verbinding wat te verhogen?
Kan, nadeel is dat het spel voor andere spelers dan langer op pauze staat.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 28 november 2013 @ 17:17:57 #25
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_133714486
Wanneer word dit spel nu een geupdate met exact dezelfde interface?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_133716152
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:17 schreef trigt013 het volgende:
Wanneer word dit spel nu een geupdate met exact dezelfde interface?
het is 1.3.2 :) en iemand die het spel wilt joinen zo lonely :/
halltojes
pi_133726825
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:17 schreef trigt013 het volgende:
Wanneer word dit spel nu een geupdate met exact dezelfde interface?
:?
  donderdag 28 november 2013 @ 22:22:44 #28
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_133726874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:21 schreef mschol het volgende:

[..]

:?
Gewoon 2013 graphics maar het spel hetzelfde houden.....misschien 3d en soepele zoomfunctie.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_133727473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:22 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Gewoon 2013 graphics maar het spel hetzelfde houden.....misschien 3d en soepele zoomfunctie.
aha, dan moet er een compleet nieuwe engine gemaakt worden...

ik zou ook best wat betere graphics willen zien , hoeft niet 3D en gelikt, maar een kleine update kan geen kwaad..
pi_133727652
Jullie weten dat er allerlei graphics-packs zijn om andere gebouwen, trams/treinen etc toe te voegen?
dag
pi_133728127
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:37 schreef Peter het volgende:
Jullie weten dat er allerlei graphics-packs zijn om andere gebouwen, trams/treinen etc toe te voegen?
de 32bits packs zijn , voor zover ik weet, niet allemaal af en klaar voor gebruik...
  donderdag 28 november 2013 @ 22:46:43 #32
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133728138
wat je niet even kan aanzetten tijdens een multiplayergame want dan beslist de server baas wat voor grf's je nodig hebt ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133734628
Jammer dat weinig mensen op fok server spelen had wel meer verwacht ik en peter zitten er vaak op mickey zie ik nooit en de rest ook niet
halltojes
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:23:41 #34
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133740926
ik speel snachts en op de dag.. (komt door mn werk)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133742460
Is het wachtwoord gewijzigd? Ik kom er niet op.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:28:08 #36
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133742600
ik zag dat je t probeerde, t ww is nog steeds hetzelfde
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133744779
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:22 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Is het wachtwoord gewijzigd? Ik kom er niet op.
gewoon fokyou :)
halltojes
  zaterdag 30 november 2013 @ 16:52:22 #38
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133776821
blijft toch raar dat er nog veel mensen zijn die het niet lukt om in te loggen, zie het vaak gebeuren, pauzeren.... en dan komt er niemand het spel binnen..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133777276
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:52 schreef mickeyD het volgende:
blijft toch raar dat er nog veel mensen zijn die het niet lukt om in te loggen, zie het vaak gebeuren, pauzeren.... en dan komt er niemand het spel binnen..
was ik
maar komt odmat ik op ps3 zit :p
halltojes
  zaterdag 30 november 2013 @ 17:21:16 #40
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133777469
ahhhhh okay :-)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133778113
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:21 schreef mickeyD het volgende:
ahhhhh okay :-)
heb weer inlog problemen
halltojes
  zaterdag 30 november 2013 @ 17:53:44 #42
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133778242
je meent het! ;)
elke 30 seconden pauzeren is ook niet grappig
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133778571
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:53 schreef mickeyD het volgende:
je meent het! ;)
elke 30 seconden pauzeren is ook niet grappig
sorry man :'( Maar wil ook graag kunnen joinen en niet telkens bij 3.40/3.42mb vast lopen...
halltojes
pi_133778633
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:09 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

sorry man :'( Maar wil ook graag kunnen joinen en niet telkens bij 3.40/3.42mb vast lopen...

edit: Voor jou probeer ik het pas weer over kwartiertje

halltojes
pi_133782736
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:53 schreef mickeyD het volgende:
je meent het! ;)
elke 30 seconden pauzeren is ook niet grappig
de MP moet eigenlijk gewion anders worden opgebouwd, dat pauzeren is best treurig
pi_133785844
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 20:32 schreef mschol het volgende:

[..]

de MP moet eigenlijk gewion anders worden opgebouwd, dat pauzeren is best treurig
het uitvallen is trerig :(
halltojes
pi_133786723
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 21:52 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

het uitvallen is trerig :(
ligt dat niet meer aan de client (of server) dan aan het spel?)
pi_133786767
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:15 schreef mschol het volgende:

[..]

ligt dat niet meer aan de client (of server) dan aan het spel?)
denk het andere servers heb ik geen last van
halltojes
  zondag 1 december 2013 @ 16:40:16 #49
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133809303
LOL!
in 24 uur tijd van 216 inwoners (het kleinste dorpje op de map) naar 43.000 inwoners :p
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133810608
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 16:40 schreef mickeyD het volgende:
LOL!
in 24 uur tijd van 216 inwoners (het kleinste dorpje op de map) naar 43.000 inwoners :p
nice work toch?
halltojes
  zondag 1 december 2013 @ 17:20:46 #51
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133810687
ja, heb em gewoon 24 uur aan laten staan ;-)
my own little project-X
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zondag 1 december 2013 @ 17:24:09 #52
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133810803
moet ik even uitloggen?
misschien kom je er dan wel in?

om 17:30 log ik wel weer in..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133811448
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:24 schreef mickeyD het volgende:
moet ik even uitloggen?
misschien kom je er dan wel in?

om 17:30 log ik wel weer in..

kwam er niet in zus wilt niet stoppen met internet te verbruiken maar ik ga rond half 7 ben ik bij mij tante
dan kan ik er 2 uurtjes zeker wel op :) Miss wel 3 weet niet hoelang ik blijf maar die internet is top:)
halltojes
  zondag 1 december 2013 @ 17:46:02 #54
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133811491
mooi, ben er net weer in.. had maar meteen ff mn antivirus geupdate, moest toch restarten.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zondag 1 december 2013 @ 18:04:49 #55
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133812133
ik kan niet meedoen, server is niet gelijk. :(
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zondag 1 december 2013 @ 18:09:13 #56
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133812301
vreemd!
zegt me helemaal niets..
heb je de nieuwste versie? OpenTTD 1.3.2
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133812554
quote:
9s.gif Op zondag 1 december 2013 18:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
ik kan niet meedoen, server is niet gelijk. :(
heb je de nrgf trams dus plugintje van trams om te kunnen joinen

en ik ga pas om 7 uur weg :(
halltojes
  zondag 1 december 2013 @ 18:33:20 #58
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133813083
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 18:09 schreef mickeyD het volgende:
vreemd!
zegt me helemaal niets..
heb je de nieuwste versie? OpenTTD 1.3.2
Ik had versie 1.3.0, toen geupdate en nu 1.3.3
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zondag 1 december 2013 @ 18:35:18 #59
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133813138
oh ik loop al weer achter lees ik ;-)
maar je hebt idd de newGRF trams nodig die kun je downloaden in t lijstje als je die melding krijgt..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133813347
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 18:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik had versie 1.3.0, toen geupdate en nu 1.3.3
als je 1.3.3 hebt klopt het dat je niet kunt joinen je moet 1.3.2 hebben ;)
halltojes
  zondag 1 december 2013 @ 18:49:36 #61
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133813618
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 18:42 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

als je 1.3.3 hebt klopt het dat je niet kunt joinen je moet 1.3.2 hebben ;)
Ik heb gewoon geupdate naar de laatste versie.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_133813781
quote:
9s.gif Op zondag 1 december 2013 18:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik heb gewoon geupdate naar de laatste versie.
tja server is naar mij weten nog 1.3.2
halltojes
  zondag 1 december 2013 @ 19:31:50 #63
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133815477
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 16:40 schreef mickeyD het volgende:
LOL!
in 24 uur tijd van 216 inwoners (het kleinste dorpje op de map) naar 43.000 inwoners :p
ondertussen al 56.000 inwoners
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zondag 1 december 2013 @ 19:45:38 #64
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133816064
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 18:54 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

tja server is naar mij weten nog 1.3.2
Ga ik wel verder met SP.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_133989150
jammer dat er bijna nooit iemand is

en wij kan kijken of bart naar 1.3.3 wilt upgrade
halltojes
pi_134018330
zo network heel stuk uitgebreid heb nu 165 treinen :p
halltojes
  zaterdag 7 december 2013 @ 16:15:22 #67
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_134018891
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:15 schreef Tjarda010 het volgende:
jammer dat er bijna nooit iemand is

en wij kan kijken of bart naar 1.3.3 wilt upgrade
zit nu in Berlijn dus dat wordt nu ff lastig :P
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_134020670
oke waarneer ben je teru
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 16:15 schreef Bart het volgende:

[..]

zit nu in Berlijn dus dat wordt nu ff lastig :P
oke waarneer ben je terug?
halltojes
pi_134021280
en ik zie een nieuw bedrijf leuk :D
halltojes
pi_134042043
openttd server staat uit????
halltojes
  zondag 8 december 2013 @ 17:02:45 #71
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_134051769
Draait weer. 1.3.3 nu.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_134052826
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 17:02 schreef Bart het volgende:
Draait weer. 1.3.3 nu.
en opnieuw moeten beginnen :o
halltojes
  zondag 8 december 2013 @ 19:41:12 #73
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_134056776
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 17:33 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

en opnieuw moeten beginnen :o
lening is afbetaald, dus ik ben klaar.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_134074608
Bart, mag de toegestane tijd om in te loggen iets omhoog? Ik word er nog steeds uitgegooid na ~2,5MB. Bij andere servergames geen problemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 09-12-2013 10:41:07 (typo) ]
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_134085533
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 10:39 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Bart, mag de toegestane tijd om in te loggen iets omhoog? Ik word er nog steeds uitgegooid na ~2,5MB. Bij andere servergames geen problemen.
dit heb ik dus ook...
halltojes
  zondag 15 december 2013 @ 04:44:09 #76
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_134282095
een paar jaar geleden deden we met een aantal een game op de "fok" server met maar 1 bedrijf..
iedereen bouwde dus in/aan hetzelfde bedrijf, dat was best te doen!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_134282732
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 04:44 schreef mickeyD het volgende:
een paar jaar geleden deden we met een aantal een game op de "fok" server met maar 1 bedrijf..
iedereen bouwde dus in/aan hetzelfde bedrijf, dat was best te doen!
ik kan zelfs niet meer joinen
halltojes
  zondag 15 december 2013 @ 13:20:58 #78
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_134286684
raar hoor!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_134287398
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:20 schreef mickeyD het volgende:
raar hoor!
Te grote map voor een te trage internetverbinding en dan geeft de server een time-out als het verbinden te lang duurt.
dag
pi_134299404
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 13:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Te grote map voor een te trage internetverbinding en dan geeft de server een time-out als het verbinden te lang duurt.
nee ik heb zelfde probleem zoals andere hij stopt bij 2,5 mb
halltojes
  zondag 15 december 2013 @ 19:46:09 #81
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_134301981
Ik heb de max join time verdubbeld. Probeer het nog eens?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_134302290
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:46 schreef Bart het volgende:
Ik heb de max join time verdubbeld. Probeer het nog eens?
zal morgen proberen
halltojes
pi_134394023
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:46 schreef Bart het volgende:
Ik heb de max join time verdubbeld. Probeer het nog eens?
Zie het bericht nu pas; zal het vanavond eens even proberen.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_134395086
quote:
14s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:11 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Zie het bericht nu pas; zal het vanavond eens even proberen.
ik heb zelfde probleem nog steedst ._.
halltojes
  donderdag 19 december 2013 @ 01:15:28 #85
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_134436536
doe jezelf een plezier, en vraag fatsoenlijk internet aan voor kerst!
:)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_134822564
Bij mij werkt het prima nu, de verlengde inlogduur is voldoende om mij binnen te laten.

De map begint alweer redelijk vol te raken btw.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  zondag 29 december 2013 @ 14:09:27 #87
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_134825361
jup, de boomgroei is hardnekkiger dan schaamhaar op de map..
kost je 100.000den om te ruimen zodat je nog een beetje kunt zien wat je doet..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zondag 29 december 2013 @ 14:39:01 #88
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_134826939
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 14:09 schreef mickeyD het volgende:
jup, de boomgroei is hardnekkiger dan schaamhaar op de map..
kost je 100.000den om te ruimen zodat je nog een beetje kunt zien wat je doet..
Je kan bomen toch op onzichtbaar zetten.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_134845114
quote:
5s.gif Op zondag 29 december 2013 14:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Je kan bomen toch op onzichtbaar zetten.
Wat hij zegt.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 31 december 2013 @ 04:59:21 #90
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_134911677
ahhh, we zijn opnieuw begonnen zie ik :)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_134964090
heb ff iets gebouwt nu ik thuis bent lukt het niet mee r>:(
halltojes
  donderdag 2 januari 2014 @ 07:09:57 #92
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_134974869
Vandaag even meespelen denk ik. Wilde gisteravond al even een kijkje nemen, maar ik heb nog 1.3.2 en omdat ik as we speak alweer in de bus naar het werk zit besloten maar te gaan slapen vanmiddag als ik terug ben maar eens te updaten enzo.
pi_134984778
zo lekker aan mijn network gebouwdt helaas lukt het nu niet meer met joinen miss later weer:D
halltojes
pi_134991316
Wie is trouwens bedrijf rood?
halltojes
  donderdag 2 januari 2014 @ 18:57:53 #95
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_134993485
Even een bedrijfje maken. Moet over een kwartiertje weer weg, en dan vanavond rond 10 uur weer. Misschien alvast een eerste lijntje, ik kijk wel even :)
  donderdag 2 januari 2014 @ 19:09:06 #96
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_134993976
Zo, mijn eerste lijntje ligt, nu even de wekelijkse baantjes zwemmen voor de conditie :P
pi_135003392
quote:
6s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Zo, mijn eerste lijntje ligt, nu even de wekelijkse baantjes zwemmen voor de conditie :P
Als jou bedrijf erik heet zou ik er wel ff een wachtwoord opzetten ;)
halltojes
  donderdag 2 januari 2014 @ 22:09:37 #98
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135003541
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:07 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Als jou bedrijf erik heet zou ik er wel ff een wachtwoord opzetten ;)
Nope, De Pel Ltd. :P
  donderdag 2 januari 2014 @ 22:39:33 #99
277865 Sejt
Ondertitel
pi_135005243
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:07 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Als jou bedrijf erik heet zou ik er wel ff een wachtwoord opzetten ;)
Dat was ik. Wilde het even proberen, maar wordt niks. Kan dus verwijderd worden eventueel.
I love my mispoken words.
  donderdag 2 januari 2014 @ 23:28:04 #100
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135007779
Blijkbaar een tikfoutje in m'n wachtwoord gemaakt met instellen en niet goed opgelet, want ik kan m'n bedrijf niet meer in :') :')
  donderdag 2 januari 2014 @ 23:32:36 #101
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_135008012
quote:
10s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Blijkbaar een tikfoutje in m'n wachtwoord gemaakt met instellen en niet goed opgelet, want ik kan m'n bedrijf niet meer in :') :')
_O- :')

Sorry, dat ik lach. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  donderdag 2 januari 2014 @ 23:35:41 #102
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135008156
quote:
10s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

_O- :')

Sorry, dat ik lach. :@
Ben alweer aan single-playeren :P
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:19:33 #103
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135013231
LOL
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_135014182
quote:
10s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

_O- :')

Sorry, dat ik lach. :@
Maak je nieuwe bederijf ?
halltojes
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:35:59 #105
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_135024052
Jongens, eerlijk, ik begrijp geen kloot van die seinen. Al mijn treinen pakken steeds het verkeerde spoor.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:39:19 #106
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135024237
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:35 schreef AgLarrr het volgende:
Jongens, eerlijk, ik begrijp geen kloot van die seinen. Al mijn treinen pakken steeds het verkeerde spoor.
Het is op zich niet zo lastig, maar je moet het inderdaad even door hebben :P

Ik gebruik zelf alleen block en path-signals. Als er een kruising of wissel komt moet daarvoor altijd een pathsignal staan, die ziet of het spoor vrij is en of de trein de kruising over kan. Bij een station ziet zo'n pathsignal ook welk spoor vrij is en daar gaat de trein dan op. Verder over het gehele spoor om de 4 vakjes een blocksignal om de capaciteit van het spoor hoog te houden. Dan moet je er wel komen op zich.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:46:37 #107
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135024586
om het simpel te houden, gebruik alleen de 5e van links, en meer niet, dan komt t goed.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:00:36 #108
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135025259
Ik wil mijn spoor verdubbelen, is de AI in de weg gaan zitten met zijn kutbruggen :(

  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:13:27 #109
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_135025832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:46 schreef mickeyD het volgende:
om het simpel te houden, gebruik alleen de 5e van links, en meer niet, dan komt t goed.
Ik heb twee rijen, analoog en elektrisch. Maar je bedoelt het "Routesein"?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:14:50 #110
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_135025904
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:39 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Het is op zich niet zo lastig, maar je moet het inderdaad even door hebben :P

Ik gebruik zelf alleen block en path-signals. Als er een kruising of wissel komt moet daarvoor altijd een pathsignal staan, die ziet of het spoor vrij is en of de trein de kruising over kan. Bij een station ziet zo'n pathsignal ook welk spoor vrij is en daar gaat de trein dan op. Verder over het gehele spoor om de 4 vakjes een blocksignal om de capaciteit van het spoor hoog te houden. Dan moet je er wel komen op zich.
Aah, die bloksignalen doe ik niet - scheelt. Ik raak in de problemen om het moment dat spoor 1 (waar twee treinen op rijden) samenkomen met spoor 2 waar óók een trein op rijdt. Ik heb een flessenhals die niet helemaal lekker werkt oid.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:14:52 #111
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135025906
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik heb twee rijen, analoog en elektrisch. Maar je bedoelt het "Routesein"?
Analoog gebruik ik al nooit :P

Maar routesein is denk ik path-signal, die is wel het belangrijkste ja.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:16:02 #112
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135025969
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:14 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Aah, die bloksignalen doe ik niet - scheelt. Ik raak in de problemen om het moment dat spoor 1 (waar twee treinen op rijden) samenkomen met spoor 2 waar óók een trein op rijdt. Ik heb een flessenhals die niet helemaal lekker werkt oid.
Doe eens een screenshot?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:47:15 #113
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_135027483
Ik ben ook begonnen op de server. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_135031626
Server raakt wel erg vol ^_^
halltojes
pi_135033658
Vol is maar relatief :+
dag
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:16:29 #116
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135033707
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:15 schreef Peter het volgende:
Vol is maar relatief :+
Jij beheert trouwens toch de server? Kan jij niet iets regelen voor mijn bedrijf, dat je het ww eraf haalt bijvoorbeeld? :@ :+
pi_135033887
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:16 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Jij beheert trouwens toch de server? Kan jij niet iets regelen voor mijn bedrijf, dat je het ww eraf haalt bijvoorbeeld? :@ :+
Lees de OP en zie dat Bart de server beheert :+. Andere kleur blauw :s).
dag
pi_135037197
NoordNed is irritant en jat goods
halltojes
pi_135039045
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:38 schreef Tjarda010 het volgende:
NoordNed is irritant en jat goods
Hoe kan iemand jatten? Hij concurreert toch gewoon?
Allerlei blokjes land kopen om anderen te blokkeren is pas irritant.
dag
pi_135042217
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:24 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe kan iemand jatten? Hij concurreert toch gewoon?
Allerlei blokjes land kopen om anderen te blokkeren is pas irritant.
Ik vind het irritant als je heel lang bezig ben aan goederen goed te krijgen dat iemand ze ff lekker komt jatten
halltojes
pi_135048607
wat is er jatten aan?
dag
  zaterdag 4 januari 2014 @ 02:09:18 #122
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135054713
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:38 schreef Tjarda010 het volgende:
NoordNed is irritant en jat goods
jah i know, kinderachtig en hij blokkeert alles met willekeurig spoor neerdonderen.om je station heen.
die heeft zn dag niet denk ik.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 4 januari 2014 @ 02:12:02 #123
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135054773
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:32 schreef Peter het volgende:
wat is er jatten aan?
als ik olie breng bij een raffinaderij, en haal zelf al de goederen op, en iemand pleurt er een station naast en haal ook mijn goederen op zonder olie te brengen, dan is dat jatten.
als iemand zijn goederen niet ophaalt, dan is tie dom en dan kun je dat best ophalen en vergulden ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_135057451
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 02:12 schreef mickeyD het volgende:

[..]

als ik olie breng bij een raffinaderij, en haal zelf al de goederen op, en iemand pleurt er een station naast en haal ook mijn goederen op zonder olie te brengen, dan is dat jatten.
als iemand zijn goederen niet ophaalt, dan is tie dom en dan kun je dat best ophalen en vergulden ;)
Als ik jou was moet je hem zieken en je oli en goederen station naar een andere oliraffenij brengen :3 hij ontvangt dan geen geld meer :D
halltojes
pi_135057696
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 02:12 schreef mickeyD het volgende:

[..]

als ik olie breng bij een raffinaderij, en haal zelf al de goederen op, en iemand pleurt er een station naast en haal ook mijn goederen op zonder olie te brengen, dan is dat jatten.
als iemand zijn goederen niet ophaalt, dan is tie dom en dan kun je dat best ophalen en vergulden ;)
Hij verpest het spel met zijn rails overal plaatsen straks doet die het nog bij mij kan ik niet meer uitbreiden -_-
halltojes
pi_135057803
en ik val weer de heletijd uit -_-
halltojes
  zaterdag 4 januari 2014 @ 10:30:06 #127
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135058101
allemaal opgelost
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_135058543
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:30 schreef mickeyD het volgende:
allemaal opgelost
wat is opgelost
halltojes
  zaterdag 4 januari 2014 @ 11:03:34 #129
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135058578
alle sporen zijn weggehaald, en hij brengt nu ook gewoon olie (bij mij)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 4 januari 2014 @ 11:11:22 #130
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135058688
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:20 schreef Peter het volgende:

[..]

Lees de OP en zie dat Bart de server beheert :+. Andere kleur blauw :s).
Dan zal ik die eens een DM sturen :+

Of kan ik beter wachten op een serverreset gezien het al 2040 oid is?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 11:15:12 #131
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135058752
geen idee tot welke datum een game loopt meestal
dr is nog zat te halen, en plek zat
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_135058863
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:15 schreef mickeyD het volgende:
geen idee tot welke datum een game loopt meestal
dr is nog zat te halen, en plek zat
Bart bepaaldt zelf waarneer die stopt bijv in het jaar 3000 of jaar 2400 dus ja en veel plek is er :D
halltojes
pi_135059474
4 mensen en ik kom er nu helemaal niet meer in :3
halltojes
  zaterdag 4 januari 2014 @ 11:54:11 #134
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_135059511
Ik ga ook maar weer even verder.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 11:55:28 #135
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135059541
regel zo'n wifi repeater tjarda, kost je max 30 euri's voor een goeie, ff op tweakers zoeken welke goed werkt..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 4 januari 2014 @ 11:59:35 #136
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_135059620
Mensen houdt eens op.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_135059942
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:55 schreef mickeyD het volgende:
regel zo'n wifi repeater tjarda, kost je max 30 euri's voor een goeie, ff op tweakers zoeken welke goed werkt..
Kan jij een linkje geven van een goede :D?
halltojes
pi_135059964
Tjarda, als het na ca. 10 keer nog niet lukt kun je beter even stoppen met proberen in te loggen, op deze manier ligt het spel continu stil..
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_135060017
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:13 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Tjarda, als het na ca. 10 keer nog niet lukt kun je beter even stoppen met proberen in te loggen, op deze manier ligt het spel continu stil..
ik doe het al weining -_-
halltojes
pi_135060143
en hij stopt telkens op 3,45 mb -_-
halltojes
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:44:20 #141
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135060727
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:12 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Kan jij een linkje geven van een goede :D?
zoiets is betaalbaar en werkt, als je hem goed plaatst halverwege de router en jezelf het beste.
D-link DAP-1320
http://www.routershop.nl/(...)3?q=1320&cat=suggest
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_135062123
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:44 schreef mickeyD het volgende:

[..]

zoiets is betaalbaar en werkt, als je hem goed plaatst halverwege de router en jezelf het beste.
D-link DAP-1320
http://www.routershop.nl/(...)3?q=1320&cat=suggest
Ik ga sparen :D
halltojes
pi_135063763
Een kabeltje leggen is goedkoper...
dag
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:32:45 #144
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_135064150
Ik neem ook maar eens deel, met m'n autootjes.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_135065274
Reset de map niet bart veel sporen is veel leuker dan telkens opnieuw beginnen en dan zie je mensen die vast lopen enzo is veel leuker :p
halltojes
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:28:43 #146
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_135066036
En iemand heeft mijn aandelen gekocht, godverdomme wat kinderachtig.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:32:33 #147
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135066186
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:28 schreef Euribob het volgende:
En iemand heeft mijn aandelen gekocht, godverdomme wat kinderachtig.
Daar merk je in de praktijk niks van hoor. Het enige wat ze er mee kunnen doen is het voor meer geld verkopen als je bedrijf meer waard is en that's it.

Wachtwoord van mijn bedrijf kon er trouwens niet afgehaald worden dus ik ga nu opnieuw beginnen :P
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:33:38 #148
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_135066237
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:32 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Daar merk je in de praktijk niks van hoor. Het enige wat ze er mee kunnen doen is het voor meer geld verkopen als je bedrijf meer waard is en that's it.

Jammer dat je dat bedrijf niet mee in je faillissement kan trekken. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_135066664
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 09:47 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Hij verpest het spel met zijn rails overal plaatsen straks doet die het nog bij mij kan ik niet meer uitbreiden -_-
Dat is idd niet fair en imo reden tot verwijdering van een bedrijf..
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 02:12 schreef mickeyD het volgende:

[..]

als ik olie breng bij een raffinaderij, en haal zelf al de goederen op, en iemand pleurt er een station naast en haal ook mijn goederen op zonder olie te brengen, dan is dat jatten.
als iemand zijn goederen niet ophaalt, dan is tie dom en dan kun je dat best ophalen en vergulden ;)
Dat is geen jatten, dat is concurrentie. Net zoals dat iemand in een stad trams laat rijden en haltes aanlegt op spoor dat ik het aangelegd. Dat mag gewoon. Als je maar zorgt dat je een betere rating hebt, haal je vanzelf het grootste deel van de goederenstroom binnen.
Afblokken is kinderachtig en dan kun je beter solo gaan slapen, als je niet wil concurreren..
dag
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:59:23 #150
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135067339
dus een stuk land waar een boer mais gezaaid heeft, mag jij gewoon leeghalen als het rijp is, want t staat er maar gewoon?
das dus concurentie volgens jou.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_135067886
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:59 schreef mickeyD het volgende:
dus een stuk land waar een boer mais gezaaid heeft, mag jij gewoon leeghalen als het rijp is, want t staat er maar gewoon?
das dus concurentie volgens jou.
Nou, dat is appels met peren vergelijken. Het is het land van de boer, waar de boer zaait en oogst en jij als vervoerder spullen kunt ophalen voor transport. De boer krijgt betaald voor zijn product en jij voor het vervoer. Als de fabriek waar jij het heen brengt er voor kiest het merendeel van de geproduceerde goederen via een andere transporteur naar de stad te laten vervoeren, dan kan dat prima. Het product is van de fabriek en die betaalt de vervoerder om de goederen weg te brengen.

Wat is daar raar aan?
dag
pi_135067888
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:59 schreef mickeyD het volgende:
dus een stuk land waar een boer mais gezaaid heeft, mag jij gewoon leeghalen als het rijp is, want t staat er maar gewoon?
das dus concurentie volgens jou.
Ja, dat is ongeveer hetzelfde dat wanneer je met een bulldozer over het water heen rijdt er vlak land ontstaat.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:16:51 #153
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135068145
dus de miljoenen investeringen die ik doe om de olie van t platform naar de raffinaderij te brengen, om daardoor goederen te kunnen transporteren om mijn investering terug te verdienen, zijn allemaal onzin, want iemand die geen zin heeft om te investeren, en t spelletje makkelijk en goedkoop wil beginnen door dik te cashen, mag t gewoon meenemen?
nou, niet in mijn boek..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_135068408
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:16 schreef mickeyD het volgende:
dus de miljoenen investeringen die ik doe om de olie van t platform naar de raffinaderij te brengen, om daardoor goederen te kunnen transporteren om mijn investering terug te verdienen, zijn allemaal onzin, want iemand die geen zin heeft om te investeren, en t spelletje makkelijk en goedkoop wil beginnen door dik te cashen, mag t gewoon meenemen?
nou, niet in mijn boek..
Jij investeert om olie van de platformen naar de raffinaderij te brengen, dat staat los van het vervoeren van goederen vanaf die raffinaderij verder. Dat je daar een station bouwt en gaat vervoeren is logisch, maar geeft je nog niet het alleenrecht. Een ander kan daar ook beginnen ja. Zo werkt multiplayer.
dag
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:27:56 #155
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135068630
ja, t kan idd, maar of t netjes is, das wat anders, maar plak er geen etiket op..
dr zijn genoeg kolen/ijzermijnen en bossen om fijn je bedrijf mee op te starten, DAT is de lol van het spel, maar niet op kosten van andermans investering ff snel binnenlopen.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:30:48 #156
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135068759
kijk links onder in de hoek van de map, ik breng olie, hij brengt olie, en we delen de goederen, en zo is t goed.. of tie nou minder olie brengt dan ik, dat zal me een worst wezen!
hij heeft de moeite genomen.(uiteindelijk)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:30:53 #157
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135068762
Je wil niet dat anderen goederen transporteren? Ga dan singleplayer spelen. In multiplayer kunnen anderen ook dingen doen in het spel, dat is het hele idee van multiplayer. Regels voor de FOK!server staan overigens hier: http://lingen.nu/ttd/rules/
staat duidelijk genoeg wat wel en niet de bedoeling is.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:31:58 #158
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135068814
echt he..
ik ga t niet eens uitleggen
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_135068933
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:31 schreef mickeyD het volgende:
echt he..
ik ga t niet eens uitleggen
Ik geef je groot gelijk maar ik mag ook geen stuk station blokkeren om mijn stations uit te brijden dan maak ik maar rails om de fabriek en stations voor de mogelijke uitbreidingen dus -_-
halltojes
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:34:50 #160
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135068957
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:34 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

Ik geef je groot gelijk maar ik mag ook geen stuk station blokkeren om mijn stations uit te brijden dan maak ik maar rails om de fabriek en stations voor de mogelijke uitbreidingen dus -_-
Dat mag dus niet. Graag de rails weghalen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_135069103
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:34 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat mag dus niet. Graag de rails weghalen.
wil ik best doen maar krijg heletijd network error maar dat ga ik doen en dan plaats ik daar vrachtwagen stations die ik ga gebruiken voor nog meer oli daar naartoe want dat mag toch wel of is dat ook verboden
halltojes
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:39:02 #162
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135069147
Je kan ook de rechten van de grond kopen zodat alleen jij op die grond mag bouwen.
pi_135069191
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Je kan ook de rechten van de grond kopen zodat alleen jij op die grond mag bouwen.
Dat mag niet
halltojes
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:40:31 #164
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135069210
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Je kan ook de rechten van de grond kopen zodat alleen jij op die grond mag bouwen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:30 schreef Bart het volgende:
Regels voor de FOK!server staan overigens hier: http://lingen.nu/ttd/rules/
staat duidelijk genoeg wat wel en niet de bedoeling is.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:40:56 #165
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135069232
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:40 schreef Bart het volgende:

[..]

[..]

Ja, ik zit ze net te bekijken inderdaad.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:01:28 #166
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135070152
Mijn eerste netwerkje staat nu wel redelijk, inmiddels 7 miljoen in kas en geen lening meer. Ik kom vanavond nog wel even kijken :)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:53:31 #167
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135072506
inmiddels al enkele treinen van 12 tegels lang ipv 7 :p
en 25 miljard op de bank :D
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_135073199
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 17:53 schreef mickeyD het volgende:
inmiddels al enkele treinen van 12 tegels lang ipv 7 :p
en 25 miljard op de bank :D
ben ik ook meebezig maar helaas val ik telkens uit >:(
halltojes
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:00:17 #169
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135075372
Nee, ik ga vanavond naar de kroeg :D
Morgen dus uitbrakken met OpenTTD _O_
  zondag 5 januari 2014 @ 14:07:18 #170
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_135100735
Awh, waarom zijn de boten niet toegestaan op de fokserver?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 5 januari 2014 @ 17:28:31 #171
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_135108791
Ik wil de Dutch trainset gebruiken, kan ik die gewoon downloaden en in een map pleuren en: viola?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_135109192
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:28 schreef AgLarrr het volgende:
Ik wil de Dutch trainset gebruiken, kan ik die gewoon downloaden en in een map pleuren en: viola?
je kunt in het spel ook downloaden en het gelijk gebruiken.
dag
  zondag 5 januari 2014 @ 17:37:41 #173
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135109194
quote:
9s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:07 schreef Euribob het volgende:
Awh, waarom zijn de boten niet toegestaan op de fokserver?
omdat de pathfinding enorm zwaar is qua cpu en daardoor veel desyncs komen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:38:29 #174
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_135109226
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:37 schreef Bart het volgende:

[..]

omdat de pathfinding enorm zwaar is qua cpu en daardoor veel desyncs komen.
Awh, dat is zonde.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 5 januari 2014 @ 18:12:28 #175
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_135110685
Godallemachtig wat kun je veel downloaden... Ik wil alles! Waar begin ik... lol.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 5 januari 2014 @ 20:47:20 #176
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_135118722
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:12 schreef AgLarrr het volgende:
Godallemachtig wat kun je veel downloaden... Ik wil alles! Waar begin ik... lol.
Ik zou zeggen, begin met lezen van de diverse dingen en dan kijken wat je echt wil hebben, want alles is helemaal niet nodig.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zondag 5 januari 2014 @ 23:14:05 #177
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135128111
Is het mogelijk om in een scenario alle reeds gebouwde industrieën in 1 keer te verwijderen (dus zeg maar het tegenovergestelde van build many random industries)?

Ik heb namelijk een scenario van heel Europa gedownload, daar wil ik de industrieën uit weghalen en er FIRS voor in de plaats zetten.
  maandag 6 januari 2014 @ 09:25:03 #178
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135135763
als t zo moet, dan wacht ik wel op de nieuwe game..
begint iedereen tenminste met een bedrijf opbouwen uit niets ipv met stelen.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  maandag 6 januari 2014 @ 09:26:11 #179
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135135776
Stelen is onmogelijk. Fabrieken zijn immers van niemand.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 6 januari 2014 @ 09:26:44 #180
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135135780
i know..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  maandag 6 januari 2014 @ 09:28:12 #181
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135135803
Dan kun je dus net zo goed doorgaan met je huidige bedrijf? Er wordt niets gestolen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 6 januari 2014 @ 09:28:33 #182
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135135808
laat ik het anders formuleren,
wat zou je zelf liever doen als je dit spel graag speelt, uit niets iets maken, of als nieuwe, in 1 nacht 65miljoen recourses binnen harken bij een fabriek en dan denken: goh, want ben ik toch goed, kijk mij :)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  maandag 6 januari 2014 @ 09:31:06 #183
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135135839
Ik zou me niet druk maken, en zorgen dat mijn rating hoger is dan die van de ander zodat zijn treinen stilstaan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 6 januari 2014 @ 09:32:55 #184
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135135865
ik vind het leuker om gewoon lekker vers te beginnen, das mijn lol van t spel, en niet met 32 miljard alles te kunnen doen wat ik maar verzin eigenlijk :)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_135167448
raar dat ik nu weer vast loopt :3
halltojes
pi_135168044
mickey zolang je maar niet mijn goederen enzo stilt :3
halltojes
  maandag 6 januari 2014 @ 22:27:05 #187
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135168214
ik heb ff uitgelogd, misschien kom je er dan wel weer in
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_135168337
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:27 schreef mickeyD het volgende:
ik heb ff uitgelogd, misschien kom je er dan wel weer in
Nop en moet afsluiten maar ik heb nooit iets bij jou gedaan dus hoop niet dat je mijn spullen gaat *gebruiken*
halltojes
  maandag 6 januari 2014 @ 23:12:22 #189
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135170532
heb weinig nodig :)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_135202109
lol noordned verdient heel snel -_-
halltojes
pi_135263922
Weet iemand toevallig of de waardedaling / afschrijving van voertuigen lineair met de tijd verloopt, en hoe de restwaarde wordt bepaald? M.a.w., is er een optimaal moment om voertuigen te vervangen?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_135275480
mensen in het spel doen het hele spel helemaal naar 1 blokje hoog brengen de sfeer is weg van bouwen door bergen en overbergen -_-
halltojes
pi_135275575
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:24 schreef Tjarda010 het volgende:
mensen in het spel doen het hele spel helemaal naar 1 blokje hoog brengen de sfeer is weg van bouwen door bergen en overbergen -_-
kost het minste geld als er ooit wat aangepast moet worden en je kan op die manier zo effecient en snel mogelijk treinen laten rijden..
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:55:08 #194
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135276792
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:24 schreef Tjarda010 het volgende:
mensen in het spel doen het hele spel helemaal naar 1 blokje hoog brengen de sfeer is weg van bouwen door bergen en overbergen -_-
is niet de bedoeling nee
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:55:54 #195
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135276830
quote:
5s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:28 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Weet iemand toevallig of de waardedaling / afschrijving van voertuigen lineair met de tijd verloopt, en hoe de restwaarde wordt bepaald? M.a.w., is er een optimaal moment om voertuigen te vervangen?
vervangen heeft alleen zijn vanwege breakdowns. En die staan uit dus vervangen is zinloos.

Edit: op de server bedoel ik dan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_135277050
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:55 schreef Bart het volgende:

[..]

vervangen heeft alleen zijn vanwege breakdowns. En die staan uit dus vervangen is zinloos.

Edit: op de server bedoel ik dan.
Een nieuwere trein (<2 jaar) levert een hogere stationsrating op
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:02:10 #197
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135277143
quote:
6s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:00 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Een nieuwere trein (<2 jaar) levert een hogere stationsrating op
Dat is waar. Nou ja, elke twee jaar vervangen dan :P
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_135277219
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:02 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat is waar. Nou ja, elke twee jaar vervangen dan :P
Ja dan 2 jaar inderdaad. Maar ik kwam nergens op de wiki een afschrijvingspercentage, restwaardeberekening o.i.d. tegen, vraag me af hoe dat wordt berekend.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:08:11 #199
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135277427
Zou ik zo ook niet weten...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_135279693
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:55 schreef Bart het volgende:

[..]

is niet de bedoeling nee
ik terraform bergen ook altijd weg, scheelt op langere termijn gewoon geld :p
pi_135281311
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:03 schreef mschol het volgende:

[..]

ik terraform bergen ook altijd weg, scheelt op langere termijn gewoon geld :p
1 berg oke maar de helemap dat vind ik gewoon stom
halltojes
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:47:13 #202
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135281411
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:03 schreef mschol het volgende:

[..]

ik terraform bergen ook altijd weg, scheelt op langere termijn gewoon geld :p
Ik ben er pas sinds héél kort achter dat je ook schuin kan egaliseren door ctrl ingedrukt te houden. Vroeger had ik dus altijd enorme plateaus als ik een schuin spoor wilde bouwen op een plek waar een berg stond _O-
pi_135282738
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:47 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik ben er pas sinds héél kort achter dat je ook schuin kan egaliseren door ctrl ingedrukt te houden. Vroeger had ik dus altijd enorme plateaus als ik een schuin spoor wilde bouwen op een plek waar een berg stond _O-
:p Wist ik 2 weken pas maar volgens mij zit het er nog niet echt lang in ?
halltojes
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:32:15 #204
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135282823
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:29 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

:p Wist ik 2 weken pas maar volgens mij zit het er nog niet echt lang in ?
Jaartje of twee pas.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_135282962
Dus wordt dit nog actief gespeeld?
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_135283514
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:47 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik ben er pas sinds héél kort achter dat je ook schuin kan egaliseren door ctrl ingedrukt te houden. Vroeger had ik dus altijd enorme plateaus als ik een schuin spoor wilde bouwen op een plek waar een berg stond _O-
*ahum* kan dat? :@
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:51:20 #207
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135283544
Hebben ze al iets gedaan aan het tijdsverloop? Niet dat na de eerste 8 uur op de server alles al in 2150 staat?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135283613
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:51 schreef SosuaCafe het volgende:
Hebben ze al iets gedaan aan het tijdsverloop? Niet dat na de eerste 8 uur op de server alles al in 2150 staat?
is dat niet een server setting qua snelheid?
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:53:54 #209
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135283668
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:52 schreef mschol het volgende:

[..]

is dat niet een server setting qua snelheid?
geen idee. Volgens mij hadden we dat ook met jouw server vorig jaar.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:59:46 #210
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135283933
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:50 schreef mschol het volgende:

[..]

*ahum* kan dat? :@
Ja dus :P
pi_135287402
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:51 schreef SosuaCafe het volgende:
Hebben ze al iets gedaan aan het tijdsverloop? Niet dat na de eerste 8 uur op de server alles al in 2150 staat?
Zolang er een speler ingelogd is loopt de tijd, anders niet, daar heeft het mee van doen :+..
dag
  donderdag 9 januari 2014 @ 20:03:45 #212
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135287713
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Zolang er een speler ingelogd is loopt de tijd, anders niet, daar heeft het mee van doen :+..
als er eens een manier zou zijn dat de tijd ingame langer duurt, zonder de rest aan te tasten. Dan kan je langer met stoom, coal etc doen. Monorail e.d pas na 2 weken ofzo.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 9 januari 2014 @ 20:10:14 #213
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135288019
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:52 schreef mschol het volgende:

[..]

is dat niet een server setting qua snelheid?
je kan enkel het startjaar aanpassen. Snelheid staat vast.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_135288514
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:47 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik ben er pas sinds héél kort achter dat je ook schuin kan egaliseren door ctrl ingedrukt te houden. Vroeger had ik dus altijd enorme plateaus als ik een schuin spoor wilde bouwen op een plek waar een berg stond _O-
:o :@
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_135288545
:p
:O
halltojes
pi_135427293
Fanatiek TTDX speler hier nog voordat deluxe uit was gekomen. Paar jaar geleden het spel weer opgepakt met toendertijd de ¨ttdx patch¨

Gisteravond het spel weer even opgepakt en damm is het is ingewikkeld geworden met alle mogelijkheden. Begrijp me niet verkeerd ik zie de meerwaarde van ze allemaal in en ga er vast aan wennen :P.

Maar ik haal al die fucking signs en hun nut constant door elkaar ;( ;(
pi_135427389
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:38 schreef Kandijfijn het volgende:
Fanatiek TTDX speler hier nog voordat deluxe uit was gekomen. Paar jaar geleden het spel weer opgepakt met toendertijd de ¨ttdx patch¨

Gisteravond het spel weer even opgepakt en damm is het is ingewikkeld geworden met alle mogelijkheden. Begrijp me niet verkeerd ik zie de meerwaarde van ze allemaal in en ga er vast aan wennen :P.

Maar ik haal al die fucking signs en hun nut constant door elkaar ;( ;(
iedereen struikelt over die signs :+
pi_135427483
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:44 schreef mschol het volgende:

[..]

iedereen struikelt over die signs :+
Serieus :(, ik ga die wiki´s gewoon uitprinten :7
pi_135427595
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:50 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Serieus :(, ik ga die wiki´s gewoon uitprinten :7
don't get me wrong: ook ik struikel (nog steeds) over de signs :P
  maandag 13 januari 2014 @ 10:51:20 #220
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135428796
Bij mij gaat het op zich altijd goed en zonder crashes, alleen ik gebruik nooit entry en exit signals. Geloof dat het bij mij dus wel efficiënter kan :D
pi_135429361
[quote]1s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Bij mij gaat het op zich altijd goed en zonder crashes, alleen ik gebruik nooit entry en exit signals. Geloof dat het bij mij dus wel efficiënter kan :D
[/quote
Dan loopt de boel toch zo vast bij high-traffic stations. s
pi_135430004
quote:
17s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:36 schreef Exentric90 het volgende:
Dus wordt dit nog actief gespeeld?
Wat denk jij dan? Dit soort spellen verliezen hun aantrekkingskracht niet.
Zelfde geldt voor een spel als The Sims of Ceasar. ongeveer van hetzelfde laken een pak.
  maandag 13 januari 2014 @ 12:05:11 #223
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135430757
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:12 schreef Kandijfijn het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 13 januari 2014 10:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Bij mij gaat het op zich altijd goed en zonder crashes, alleen ik gebruik nooit entry en exit signals. Geloof dat het bij mij dus wel efficiënter kan :D
[/quote
Dan loopt de boel toch zo vast bij high-traffic stations. s
Mwoah, valt wel mee. Ik gebruik veel RoRo-station en path signals doen het ook prima om chaos te voorkomen. Zit nu mobiel, maar als ik achter de pc zit zal ik wel een screen plaatsen.
  maandag 13 januari 2014 @ 14:21:34 #224
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135435616
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:12 schreef Kandijfijn het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 13 januari 2014 10:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Bij mij gaat het op zich altijd goed en zonder crashes, alleen ik gebruik nooit entry en exit signals. Geloof dat het bij mij dus wel efficiënter kan :D
[/quote
Dan loopt de boel toch zo vast bij high-traffic stations. s
Zo zien mijn stations er in de basis meestal uit:



Aan de stationskant van de wissel een pathsignal, aan de andere kant een one-way path signal op het spoor van de inkomende treinen en een block signal op het spoor van de vertrekkende treinen. Block signals doortrekken over het gehele spoor.

Zo'n station als dit kan je ook met 4 of zelfs nog meer sporen bouwen, maar in dat geval heb ik meestal RoRo.
pi_135443080
quote:
6s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Zo zien mijn stations er in de basis meestal uit:

[ afbeelding ]

Aan de stationskant van de wissel een pathsignal, aan de andere kant een one-way path signal op het spoor van de inkomende treinen en een block signal op het spoor van de vertrekkende treinen. Block signals doortrekken over het gehele spoor.

Zo'n station als dit kan je ook met 4 of zelfs nog meer sporen bouwen, maar in dat geval heb ik meestal RoRo.
Mijn treinen verdwaalden net omdat ik even een spoor plat gooide. Ja moet ik dan? Ik probeer 2 dubbeltracks te fusseren ;(
  maandag 13 januari 2014 @ 17:28:38 #226
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135443494
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:16 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mijn treinen verdwaalden net omdat ik even een spoor plat gooide. Ja moet ik dan? Ik probeer 2 dubbeltracks te fusseren ;(
Bedoel je zoiets?



Overigens, als je een stuk spoor plat gooit, dan wacht je trein toch gewoon? Hij draait dan om en wil terug rijden, maar als je die blocksignals over het hele spoor gebruikt kan dat niet, omdat die niet van de achterkant gepasseerd kunnen worden. Dus dan wachten ze gewoon totdat er weer spoor ligt en dan rijden ze verder.
pi_135444088
quote:
6s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:28 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Bedoel je zoiets?

[ afbeelding ]

Overigens, als je een stuk spoor plat gooit, dan wacht je trein toch gewoon? Hij draait dan om en wil terug rijden, maar als je die blocksignals over het hele spoor gebruikt kan dat niet, omdat die niet van de achterkant gepasseerd kunnen worden. Dus dan wachten ze gewoon totdat er weer spoor ligt en dan rijden ze verder.
Ja alleen dan met een hip half klaverblad :)
  maandag 13 januari 2014 @ 18:10:18 #228
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_135444995
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:46 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ja alleen dan met een hip half klaverblad :)
Ik doe het gewoon altijd zo :P

Maar met een klaverblad kan je het toch gewoon bij block signals houden?
pi_135446115


is dit niet wat je bedoelt ?
halltojes
  maandag 13 januari 2014 @ 18:49:19 #230
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_135446538
Net een kwartier, twintig minuten bezig geweest om te kijken waar m'n signals fout zaten, omdat alles in de soep liep na een kleine aanpassing, bleek dat ik een stuk niet-elektrische rail er tussen had zitten. :').
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_135446989
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:49 schreef NJ het volgende:
Net een kwartier, twintig minuten bezig geweest om te kijken waar m'n signals fout zaten, omdat alles in de soep liep na een kleine aanpassing, bleek dat ik een stuk niet-elektrische rail er tussen had zitten. :').
sukkeletje :p
halltojes
  maandag 13 januari 2014 @ 20:07:15 #232
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_135450964
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:49 schreef NJ het volgende:
Net een kwartier, twintig minuten bezig geweest om te kijken waar m'n signals fout zaten, omdat alles in de soep liep na een kleine aanpassing, bleek dat ik een stuk niet-elektrische rail er tussen had zitten. :').
Herkenbaar. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_135469897
quote:
6s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:10 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik doe het gewoon altijd zo :P

Maar met een klaverblad kan je het toch gewoon bij block signals houden?
Klopt, maar ik had over een station :),...
pi_135738126
Na een tijdje weer eens aan slag gegaan om een groot bedrijf op te bouwen. Denk ik een groot bedrijf te hebben met veel spoorlijnen, kijk ik op de server en word ik weer ontmoedigd door die enorme complexe netwerken en stations... Zo gaat het dus altijd:-(
  maandag 20 januari 2014 @ 21:56:04 #235
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_135739444
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:32 schreef JTT het volgende:
Na een tijdje weer eens aan slag gegaan om een groot bedrijf op te bouwen. Denk ik een groot bedrijf te hebben met veel spoorlijnen, kijk ik op de server en word ik weer ontmoedigd door die enorme complexe netwerken en stations... Zo gaat het dus altijd:-(
Niet ontmoedigd raken, gewoon met plezier blijven spelen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_135764054
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Niet ontmoedigd raken, gewoon met plezier blijven spelen.
Ja, maar ik wil ook zo'n ingewikkeld netwerk en dat lukt dus niet omdat de mijnen olieplatforms enz daar nooit genoeg voor produceren :(
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:11:47 #237
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135796256
natuurlijk wel, hoe meer je eist, hoe meer ze gaan geven, en dat kan best rap gaan!
olieplatforms zelfs tot wel 2,2 miljoen liter per platform..
maar zorg dat je boven de 85% procent blijft, dan gaat t lekker rap
voorbeeldje: maak 4 spoor station bij een platform, en zorg dat er altijd minimaal 1 of 2 treinen staan te laden of wachten op lading.
dan kun je in een avondje al miljoenen verdienen
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:32:43 #238
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_135801534
Kan de fok-sever niet eens gereset worden? :P
Het zit nu wel zo'n beetje vol.

Ik kom er ook niet meer in, trouwens. :')
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_135804347
Lag in het ziekhuis kom ik thuis zie ik dat ik weining heb verdient door een stomme wisselfout stond bijna alles stil :p Opgelost hoop ik nu
halltojes
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:22:43 #240
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135806523
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:32 schreef Euribob het volgende:
Kan de fok-sever niet eens gereset worden? :P
Het zit nu wel zo'n beetje vol.
Dat kan zeker.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:24:45 #241
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_135809152
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:22 schreef Bart het volgende:

[..]

Dat kan zeker.
Oh, daar is geen verder overleg voor nodig?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:33:58 #242
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135809502
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:24 schreef Euribob het volgende:

[..]

Oh, daar is geen verder overleg voor nodig?
Nee mijn vrouw snapt daar toch niets van.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_135809504
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:24 schreef Euribob het volgende:

[..]

Oh, daar is geen verder overleg voor nodig?
Nee, het is Bart z'n server. Simpel :+.
dag
  woensdag 22 januari 2014 @ 18:08:30 #244
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_135810612
Ik heb de eer om de eerste te zijn.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_135811151
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:11 schreef mickeyD het volgende:
natuurlijk wel, hoe meer je eist, hoe meer ze gaan geven, en dat kan best rap gaan!
olieplatforms zelfs tot wel 2,2 miljoen liter per platform..
maar zorg dat je boven de 85% procent blijft, dan gaat t lekker rap
voorbeeldje: maak 4 spoor station bij een platform, en zorg dat er altijd minimaal 1 of 2 treinen staan te laden of wachten op lading.
dan kun je in een avondje al miljoenen verdienen
Ik heb het het eens (een beetje (te) overmoedig) geprobeerd met een 10-spoors station en 20 treinen op het traject. :P
Het werkt super! Heb nu een ertsmijntje dat 2.280 erts per maand produceert.
Nog nooit zo'n plezier gehad van 1 spoorlijn :) .
Bedankt!
pi_135811239
Weet iemand hoe je bedrijven van nummer laat veranderen bijvoorbeeld bedrijf 4 in bedrijf 1 veranderen.
Ik ben nu bedrijf vier in een van de server gekopieerd spel. moet telkens als ik begin van bedrijf veranderen :(
pi_135811291
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:33 schreef Bart het volgende:

[..]

Nee mijn vrouw snapt daar toch niets van.
Hahahahaha _O- *klimt terug op stoel na lachuitbarsting*
  woensdag 22 januari 2014 @ 18:48:03 #248
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135811893
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:25 schreef JTT het volgende:

[..]

Ik heb het het eens (een beetje (te) overmoedig) geprobeerd met een 10-spoors station en 20 treinen op het traject. :P
Het werkt super! Heb nu een ertsmijntje dat 2.280 erts per maand produceert.
Nog nooit zo'n plezier gehad van 1 spoorlijn :) .
Bedankt!
In principe is drie sporen genoeg. Je moet minimaal één trein aan het laden hebben, en maximaal twee treinen. Voor de zekerheid dan een spoortje extra. Staat er, na een periode inrijden, meer dan twee treinen? Verkoop er een. Staat er soms geen? Koop er een bij.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:32:01 #249
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_135817481
Heb je hem weer opnieuw gereset Bart?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:34:18 #250
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_135817665
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:32 schreef Euribob het volgende:
Heb je hem weer opnieuw gereset Bart?
Oh wacht, volgens mij heeft iemand mijn bedrijf ingepikt.

Edit: Noordned, ik weet niet wie je bent, maar nigga please. :')

[ Bericht 14% gewijzigd door Euribob op 22-01-2014 20:41:25 ]
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_135822376
Ho niks ingepikt. Mijn bedrijf werd gevraagd of ik het failliette euribob wou overnemen en dat heb ik toen geaccepteerd.
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:33:25 #252
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135822717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:27 schreef JTT het volgende:
Weet iemand hoe je bedrijven van nummer laat veranderen bijvoorbeeld bedrijf 4 in bedrijf 1 veranderen.
Ik ben nu bedrijf vier in een van de server gekopieerd spel. moet telkens als ik begin van bedrijf veranderen :(
Met cheats moet je dat doen. ctrl-alt-c en dan Playing as company.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:36:12 #253
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_135822937
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:29 schreef rener het volgende:
Ho niks ingepikt. Mijn bedrijf werd gevraagd of ik het failliette euribob wou overnemen en dat heb ik toen geaccepteerd.
Nou hoor.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_135824616
Krijg het nooit voor elkaar om b.v. alle ertsproductie per maand weg te krijgen, ongeacht het aantal treinen haast
  donderdag 23 januari 2014 @ 08:45:27 #255
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135837320
wat een kleine map hebben we deze keer..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:11:06 #256
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_135841559
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 17:33 schreef Bart het volgende:

[..]

Nee mijn vrouw snapt daar toch niets van.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  donderdag 23 januari 2014 @ 11:57:52 #257
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135843281
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:45 schreef mickeyD het volgende:
wat een kleine map hebben we deze keer..
jij hebt zeker nooit de oude ttd gespeeld?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_135855764
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:57 schreef Bart het volgende:

[..]

jij hebt zeker nooit de oude ttd gespeeld?
ik ken transsporttycoon delux die had idd zo een een map
halltojes
pi_135858089
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 18:48 schreef Bart het volgende:

[..]

In principe is drie sporen genoeg. Je moet minimaal één trein aan het laden hebben, en maximaal twee treinen. Voor de zekerheid dan een spoortje extra. Staat er, na een periode inrijden, meer dan twee treinen? Verkoop er een. Staat er soms geen? Koop er een bij.
Het is een heel lang traject dus vandaar 20 treinen. :)
Groot station puur voor de lol :P :7

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:33 schreef Bart het volgende:

[..]

Met cheats moet je dat doen. ctrl-alt-c en dan Playing as company.
Dit is niet wat ik bedoelde.
Ik heb ooit een keer een spel van de server gekopieerd. Ik heb toen alle bedrijven behalve het mijne en een van m'n broer verwijderd. wij waren destijds bedrijf 4 en 5 en we spelen nog vaak via lan met elkaar. ik run de ''server'' en word als ik begin automatisch in bedrijf 1 gezet(wordt desnoods automatisch aangemaakt). vandaar wil ik mijn bedrijfsnummer van 4 naar 1 veranderen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:34:37 #261
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_135858118
1 Avondje op de server gespeeld, vergeten wachtwoord op mijn bedrijf te zetten. Meteen mijn bedrijf ingepikt :').
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_135858176
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:34 schreef mar456 het volgende:
1 Avondje op de server gespeeld, vergeten wachtwoord op mijn bedrijf te zetten. Meteen mijn bedrijf ingepikt :').
Ik was het niet
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:40:36 #263
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135858331
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:47 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

ik ken transsporttycoon delux die had idd zo een een map
Die map was 16x kleiner. Wat MaxMark zegt.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:41:13 #264
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135858364
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:33 schreef JTT het volgende:

[..]

Het is een heel lang traject dus vandaar 20 treinen. :)
Groot station puur voor de lol :P :7

[..]

Dit is niet wat ik bedoelde.
Ik heb ooit een keer een spel van de server gekopieerd. Ik heb toen alle bedrijven behalve het mijne en een van m'n broer verwijderd. wij waren destijds bedrijf 4 en 5 en we spelen nog vaak via lan met elkaar. ik run de ''server'' en word als ik begin automatisch in bedrijf 1 gezet(wordt desnoods automatisch aangemaakt). vandaar wil ik mijn bedrijfsnummer van 4 naar 1 veranderen.
Oh zo. Denk dat dat in de savegame zit ingebakken...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_135858459
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:41 schreef Bart het volgende:

[..]

Oh zo. Denk dat dat in de savegame zit ingebakken...
ahhh jammer -O-
pi_135859171
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:34 schreef mar456 het volgende:
1 Avondje op de server gespeeld, vergeten wachtwoord op mijn bedrijf te zetten. Meteen mijn bedrijf ingepikt :').
dat is dom maar dan vraag je of je bedrijf wordt gereset
halltojes
  donderdag 23 januari 2014 @ 18:10:27 #267
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135859299
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:43 schreef JTT het volgende:

[..]

ahhh jammer -O-
oplossing is dedicated server opzetten, daarop inloggen, en dan bedrijf 4 joinen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_135860762
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:10 schreef Bart het volgende:

[..]

oplossing is dedicated server opzetten, daarop inloggen, en dan bedrijf 4 joinen
Goed idee nog niet aan gedacht.
pi_135866085
nog een oplossing voor bedrijfsnummers. zorg dat je bedrijf 1 start en genoeg geld hebt en dan bedrijf nr 4 alle voertuigen stop zetten. geld overgeven aan bedrijf 1 en dan nr 4 failliet laten gaan. krijg je als bedrijf nr 1 de vraag of je bedrijf 4 wilt overkopen. duurt wel even maar dan is het wel klaar.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 12:13:58 #270
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135887979
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 11:57 schreef Bart het volgende:

[..]

jij hebt zeker nooit de oude ttd gespeeld?
zeker weten van wel!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 24 januari 2014 @ 12:33:16 #271
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135888573
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:13 schreef mickeyD het volgende:

[..]

zeker weten van wel!
nou ja, dan kan je de map op de server toch niet klein noemen...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 13:45:32 #272
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135891295
ik vergeleek het met de vorige ;)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  vrijdag 24 januari 2014 @ 14:56:51 #273
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135894059
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:45 schreef mickeyD het volgende:
ik vergeleek het met de vorige ;)
Die was 2x zo groot. Deze zal minder laadproblemen geven.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 26 januari 2014 @ 00:46:33 #274
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_135948325
ahhh vandaar ^O^
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_135949580
ik heb het geprobeerd en de eerste paar jaren ging ik best lekker. mn bussen maakten winst dus ben vliegvelden gaan maken. ging goed. ik wilde er nog een maken, heel gekloot met landscaping. uiteindelijk gelukt en toen wilde ik hem bouwen en toen werd het geweigerd ofzo door dat dorp. als mn bussen werden te oud en nu gaat het downhill.
Because you know i'm all about that ass
  zondag 26 januari 2014 @ 09:56:15 #276
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_135952441
quote:
10s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:43 schreef blow... het volgende:
ik heb het geprobeerd en de eerste paar jaren ging ik best lekker. mn bussen maakten winst dus ben vliegvelden gaan maken. ging goed. ik wilde er nog een maken, heel gekloot met landscaping. uiteindelijk gelukt en toen wilde ik hem bouwen en toen werd het geweigerd ofzo door dat dorp. als mn bussen werden te oud en nu gaat het downhill.
Dat is echt klote als dat gebeurd. :X
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_135953859
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 09:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat is echt klote als dat gebeurd. :X
ja ;(
Because you know i'm all about that ass
  zondag 26 januari 2014 @ 11:15:13 #278
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_135954084
Bomen planten. Dan worden de gemeenteraden weer blij met je.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_135954617
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:15 schreef NJ het volgende:
Bomen planten. Dan worden de gemeenteraden weer blij met je.
aah thx
Because you know i'm all about that ass
pi_135956267
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:33 schreef blow... het volgende:

[..]

aah thx
En, als je genoeg geld hebt, kun je ze ook omkopen om je aardiger te vinden via het menuutje wanneer je op de dorps/stadsnaam klikt. Hou je waardering in de gaten terwijl je aan het omkopen bent. Er is wel een kans dat je gepakt wordt en dan kun je een jaar lang niks meer doen daar. Snel even saven voordat je met omkopen begint.
pi_135958341
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:20 schreef MaxMark het volgende:

[..]

En, als je genoeg geld hebt, kun je ze ook omkopen om je aardiger te vinden via het menuutje wanneer je op de dorps/stadsnaam klikt. Hou je waardering in de gaten terwijl je aan het omkopen bent. Er is wel een kans dat je gepakt wordt en dan kun je een jaar lang niks meer doen daar. Snel even saven voordat je met omkopen begint.
thx :D
Because you know i'm all about that ass
  maandag 27 januari 2014 @ 10:45:20 #282
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135998516
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:20 schreef MaxMark het volgende:

[..]

En, als je genoeg geld hebt, kun je ze ook omkopen om je aardiger te vinden via het menuutje wanneer je op de dorps/stadsnaam klikt. Hou je waardering in de gaten terwijl je aan het omkopen bent. Er is wel een kans dat je gepakt wordt en dan kun je een jaar lang niks meer doen daar. Snel even saven voordat je met omkopen begint.
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:21 schreef blow... het volgende:

[..]

thx :D
Of je bouwt even een shitload bomen om de stad heen ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_135998607
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:45 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

Of je bouwt even een shitload bomen om de stad heen ;)
in welke radius kan je dat bouwen dat het effect heeft? ik heb het wel eens geprobeerd, maar het had 0 effect
  maandag 27 januari 2014 @ 10:49:37 #284
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_135998663
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:48 schreef mschol het volgende:

[..]

in welke radius kan je dat bouwen dat het effect heeft? ik heb het wel eens geprobeerd, maar het had 0 effect
Op de plekken waar desbetreffende stad de 'local authoraty' is. Gewoon met het tooltje van random trees een paar vierkantjes over de stad heen trekken en voor een paar duizend euro is je rating weer goed genoeg om verder te bouwen.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  maandag 27 januari 2014 @ 10:50:02 #285
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_135998671
Ook een tip, bouw altijd als eerste het station. Dat kunnen ze namelijk weigeren, het bouwen van rails en wegen niet.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_135999291
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:45 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

Of je bouwt even een shitload bomen om de stad heen ;)
Dat staat daar vlak boven al :D
  maandag 27 januari 2014 @ 11:16:46 #287
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135999453
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:11 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dat staat daar vlak boven al :D
Even gemist :O
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_136002187
32 bbp _O_ :~ Alleen jammer dat FIRS nog 8 bbp is.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136003273
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:35 schreef Rezania het volgende:
32 bbp _O_ :~ Alleen jammer dat FIRS nog 8 bbp is.
ik vind 32bbp er zo vreemd uitzien...
pi_136003604
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:03 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vind 32bbp er zo vreemd uitzien...
Is gewoon even wennen, vooral omdat je natuurlijk jaren en jaren met 8bbp hebt gespeeld. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136004534
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:50 schreef NJ het volgende:
Ook een tip, bouw altijd als eerste het station. Dat kunnen ze namelijk weigeren, het bouwen van rails en wegen niet.
ik weet niet hoe treinen vliegtuigen en boten werken :')
Because you know i'm all about that ass
pi_136004577
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:36 schreef blow... het volgende:

[..]

ik weet niet hoe treinen vliegtuigen en boten werken :')
:X terwijl het, volgens mij, niet heel lastig is..

treinen zijn dan nog het lastigste met seinen...
pi_136004700
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:37 schreef mschol het volgende:

[..]

:X terwijl het, volgens mij, niet heel lastig is..

treinen zijn dan nog het lastigste met seinen...
ik ben nieuw he _O-

Ohja. Er is geen tutorial. Best jammer.

Ik weet niet hoe die bedrijven werken
Because you know i'm all about that ass
pi_136004755
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:40 schreef blow... het volgende:

[..]

ik ben nieuw he _O-

Ohja. Er is geen tutorial. Best jammer.

Ik weet niet hoe die bedrijven werken
Er zit nota bene een tutorial in de OP :D
pi_136005535
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:40 schreef blow... het volgende:

[..]

ik ben nieuw he _O-

Ohja. Er is geen tutorial. Best jammer.

Ik weet niet hoe die bedrijven werken
Gewoon de keten volgen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136006471
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:42 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Er zit nota bene een tutorial in de OP :D
die snap ik wel een beetje maar de trieinen niet :')
Because you know i'm all about that ass
pi_136006675
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:25 schreef blow... het volgende:

[..]

die snap ik wel een beetje maar de trieinen niet :')
Wat snap je niet aan de treinen dan?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136006835
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:31 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan de treinen dan?
waar je ze moet neerzetten :@
Because you know i'm all about that ass
pi_136006856
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:36 schreef blow... het volgende:

[..]

waar je ze moet neerzetten :@
Op een spoor zou handig zijn.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136006878
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_136006888
x
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')