abonnement Unibet Coolblue
pi_133636164
quote:
Ik vind die zo irritant he, ze fietsen altijd in de weg zodat je er net niet langs kan en gaan super traag :( :@ het ziet er ook stom uit trouwens, waarom niet gewoon je kind achterop de fiets in een stoeltje.
pi_133636200
Haha, op eentje van bakfiets.nl! Hoe zou hij daaraan komen? Nou is in Londen fietsen wel wat gevaarlijker dan in Amsterdam, denk ik. Al was het maar omdat de rest van het verkeer er waarschijnlijk minder op is ingesteld.

En de kinderen hebben heel braaf helmpjes op. Hebben die van mij in de bakfiets niet (wel als ze bij mij op mijn fiets zitten).
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 10:46:17 #103
5428 crew  miss_sly
pi_133636263
London is veel gevaarlijker! Was toevallig laatst nog een item over op BNR, geloof ik. Er zijn minder fietsers en er zijn veel minder (gescheiden) fietspaden dan in Amsterdam.

Als je twee of drie kinderen hebt, is achterop niet altijd een optie ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:48:36 #104
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_133636315
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:42 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Ik vind die zo irritant he, ze fietsen altijd in de weg zodat je er net niet langs kan en gaan super traag :( :@ het ziet er ook stom uit trouwens, waarom niet gewoon je kind achterop de fiets in een stoeltje.
's Ochtends lijkt het net alsof ik door een commercial van bakfiets.nl paradeer op weg naar het centrum :')
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:50:21 #105
192683 AMDB
Visionair.
pi_133636354
Liever een bakfiets dan een auto. Nu nog wel grote schone fietsroutes richting de stad _O_ Zijn overigens wel een aantal Amsterdammers bezig met projecten in Londen op het gebied van fietsen. Missen veel kennis daar.
  dinsdag 26 november 2013 @ 10:52:10 #106
192683 AMDB
Visionair.
pi_133636425
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:46 schreef miss_sly het volgende:
London is veel gevaarlijker! Was toevallig laatst nog een item over op BNR, geloof ik. Er zijn minder fietsers en er zijn veel minder (gescheiden) fietspaden dan in Amsterdam.

Als je twee of drie kinderen hebt, is achterop niet altijd een optie ;)
meestal zitten er 2 kids in, mensen fietsen al jarenlang met 1 kind achterop en 1 kindje voorop in stoeltjes, waarom zou het nu niet kunnen?

ik vind t iig irritant :@
pi_133636453
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:52 schreef AMDB het volgende:
Jullie de 'Fietspad Scootervrij'-petitie al getekend overigens?

http://amsterdam.groenlinks.nl/fietspadscootervrij
NU wel!
pi_133636477
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:53 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

meestal zitten er 2 kids in, mensen fietsen al jarenlang met 1 kind achterop en 1 kindje voorop in stoeltjes, waarom zou het nu niet kunnen?

ik vind t iig irritant :@
Ik vind een kind voorop en een kind achterop zelf echt veel gevaarlijker. Ik word dan instabiel en kan bijna niet op- en afstappen. Bovendien kun je dan verder echt niets meer meenemen. En ik haal regelmatig mensen in als ik op de bakfiets rijd, dus ze zijn niet per se langzaam. :6
pi_133636485
Ik snap dat gezeik niet zo op bakfietsen. Heb er ook weinig last van. Soms op wat smallere stukjes. maar er irriteren wel meer dingen. Zoals idd bontkraagjes op het fietspad of niet kijkende voetgangers
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 10:57:39 #111
5428 crew  miss_sly
pi_133636529
Toeristen die midden op straat gaan staan kijken waar ze naartoe willen. Voetgangers die niet op de stoep lopen, maar op straat, drie man breed.

Nee, van bakfietsen heb ik ook weinig last, over het algemeen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_133636566
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:55 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ik vind een kind voorop en een kind achterop zelf echt veel gevaarlijker. Ik word dan instabiel en kan bijna niet op- en afstappen. Bovendien kun je dan verder echt niets meer meenemen. En ik haal regelmatig mensen in als ik op de bakfiets rijd, dus ze zijn niet per se langzaam. :6
Oke oke sorry _O-

ik heb trouwens geen kinderen dus ik heb daar helemaal geen verstand van, ik geloof je gelijk _O-

de bakfietsen zelf zijn ook niet erg, zolang de mensen die er mee fietsen maar gewoon netjes aan de kant fietsen
pi_133636588
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:59 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Oke oke sorry _O-

ik heb trouwens geen kinderen dus ik heb daar helemaal geen verstand van, ik geloof je gelijk _O-

de bakfietsen zelf zijn ook niet erg, zolang de mensen die er mee fietsen maar gewoon netjes aan de kant fietsen
Neem een kind en een bakfiets
pi_133636610
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:00 schreef Godtje het volgende:

[..]

Neem een kind en een bakfiets
Ik heb een electrische fiets O+

maar mensen die niet uitkijken zijn idd ook vervelend, ik snap ook niet helemaal dat mensen midden op de weg fietsen, hoe lastig is het om rechts te fietsen zodat mensen er gewoon langskunnen :')
pi_133636627
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:01 schreef Sharana_LV het volgende:
Ik heb een electrische fiets
Ben je 65+? :?
pi_133636659
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:59 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Oke oke sorry _O-

ik heb trouwens geen kinderen dus ik heb daar helemaal geen verstand van, ik geloof je gelijk _O-

de bakfietsen zelf zijn ook niet erg, zolang de mensen die er mee fietsen maar gewoon netjes aan de kant fietsen
:*

Volgens mij ligt het gewoon meer aan de mensen die erop rijden dan aan de bakfietsen zelf. Maar ja, als je kijkt naar hoe de gemiddelde fietser zich door het verkeer beweegt... Op een bakfiets is dat gedrag opvallender, want ja, je bent groter, hebt een grotere draaicirkel, komt wat langzamer op gang. Dat is allemaal niet erg, als je je daarvan bewust bent, en rekening houdt met de andere weggebruikers. En dat is iets wat veel mensen helaas veel moeite kost...
pi_133636690
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:01 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ben je 65+? :?
Nee, ik heb zware reuma :{w Ik fiets met mijn electrische fiets binnen 50 min naar mijn werk, dat is voor mij al een hele opgave, met een normale fiets zou ik er nog langer over doen, dus het is of met het ov en helemaal geen beweging krijgen of elke dag 50 min heen en 50 min terug fietsen zodat ik iig nog wat sport.

Imho is dit in mijn ogen dan de beste oplossing :) plus dat je met een electrische fiets nog gewoon mee moet trappen hoor, ik heb alleen wat minder pijn in mijn gewrichten als er harde tegenwind staat.
pi_133636705
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:03 schreef Bleie het volgende:
En dat is iets wat veel mensen helaas veel moeite kost...
Gewoon oprotten ik moet er door! Ik heb geen zin om 2 minute later te zijn omdat jij met je dike reet niet door wil trappen! :(
pi_133636713
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:03 schreef Bleie het volgende:

[..]

:*

Volgens mij ligt het gewoon meer aan de mensen die erop rijden dan aan de bakfietsen zelf. Maar ja, als je kijkt naar hoe de gemiddelde fietser zich door het verkeer beweegt... Op een bakfiets is dat gedrag opvallender, want ja, je bent groter, hebt een grotere draaicirkel, komt wat langzamer op gang. Dat is allemaal niet erg, als je je daarvan bewust bent, en rekening houdt met de andere weggebruikers. En dat is iets wat veel mensen helaas veel moeite kost...
Ja precies, t zijn idd niet de fietsen zelf maar meer de mensen :Y maar normale fietsers en mensen die oversteken enzo zijn idd net zo irritant _O- het gaat meer om de mensen die niet opletten.
pi_133636716
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:04 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Nee, ik heb zware reuma :{w Ik fiets met mijn electrische fiets binnen 50 min naar mijn werk, dat is voor mij al een hele opgave, met een normale fiets zou ik er nog langer over doen, dus het is of met het ov en helemaal geen beweging krijgen of elke dag 50 min heen en 50 min terug fietsen zodat ik iig nog wat sport.

Imho is dit in mijn ogen dan de beste oplossing :) plus dat je met een electrische fiets nog gewoon mee moet trappen hoor, ik heb alleen wat minder pijn in mijn gewrichten als er harde tegenwind staat.
Ah vandaar! Een gezond jong iemand op een fiets zou ik wat kneuzig vinden. Nu geheel logisch en klinkt goed! Lekker buiten fietsen. O+
pi_133636782
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:05 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ah vandaar! Een gezond jong iemand op een fiets zou ik wat kneuzig vinden. Nu geheel logisch en klinkt goed! Lekker buiten fietsen. O+
Ik moet zeggen dat ik het echt heerlijk vind :@ in het ov stinken mensen vaak, het is vol en druk, ik kan vaak niet zitten en als ik langer als een half uur moet staan val ik flauw :') ook als het regent trek ik liever een regenpak aan en ga 50 min in de frisse lucht trappen dan met het ov _O-

ik ga trouwens meestal rond de 26 a 28 km//u als ik hard meetrap, ik heb zo vaak wielrenners die je dan ziet denken van WTF omdat je bij mij de accu niet ziet zitten _O- vaak bij het stoplicht zeggen ze dan van JEE JIJ FIETST HARD maar als ik zeg dat ik valsspeel dan snappen ze het wel _O-
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 11:09:20 #122
5428 crew  miss_sly
pi_133636806
Met één kind heb je geen bakfiets nodig, hoor, past prima op een gewone fiets ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:20:15 #123
192683 AMDB
Visionair.
pi_133637098
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:08 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het echt heerlijk vind :@ in het ov stinken mensen vaak, het is vol en druk, ik kan vaak niet zitten en als ik langer als een half uur moet staan val ik flauw :') ook als het regent trek ik liever een regenpak aan en ga 50 min in de frisse lucht trappen dan met het ov _O-

ik ga trouwens meestal rond de 26 a 28 km//u als ik hard meetrap, ik heb zo vaak wielrenners die je dan ziet denken van WTF omdat je bij mij de accu niet ziet zitten _O- vaak bij het stoplicht zeggen ze dan van JEE JIJ FIETST HARD maar als ik zeg dat ik valsspeel dan snappen ze het wel _O-
Gewoon zeggen dat ze een stel amateurs zijn :P
pi_133637118
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:20 schreef AMDB het volgende:

[..]

Gewoon zeggen dat ze een stel amateurs zijn :P
Dat weten ze zelf ook wel. Als ze prof zouden zijn dan fietsen ze niet in Amsterdam.
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 11:27:40 #125
5428 crew  miss_sly
pi_133637273
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:21 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat weten ze zelf ook wel. Als ze prof zouden zijn dan fietsen ze niet in Amsterdam.
Ik moet er altijd wel een beetje om lachen: mannen in wielren-outfit op een wielrenfiets IN Amsterdam :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')