Precies. Ik zit nu te twijfelen, mail nog een keer sturen zoals hierboven in het vorige topic is gepost door mij, of de achterkant van het formulier negatief invullen(als in: ik weet niet wie er toen in de auto zat.) Dan mogen zij het verder uitzoeken.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Laat maar doen. De snorren komen echt niet bij je langs voor een lullige bon.
Ah ja, da's wel een meer serieuze, daar worden ze ook in Duitsland niet echt blij van. Ik zou iets half onleesbaars in het Nederlands krabbelen en dat terugsturen, als je dan toch per se een reactie wil geven.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies. Ik zit nu te twijfelen, mail nog een keer sturen zoals hierboven in het vorige topic is gepost door mij, of de achterkant van het formulier negatief invullen(als in: ik weet niet wie er toen in de auto zat.) Dan mogen zij het verder uitzoeken.
Mijn handschrift is erg slecht, dus dat word dan nog een leuke uitdaging voor hun.
Is trouwens voor die 46km/u te hard.
Doe ik dat, stuur ik eerder geplaatste mail + het ingevulde gedeelte.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ah ja, da's wel een meer serieuze, daar worden ze ook in Duitsland niet echt blij van. Ik zou iets half onleesbaars in het Nederlands krabbelen en dat terugsturen, als je dan toch per se een reactie wil geven.
Lijkt verdacht veel op mijn handschriftquote:Op donderdag 21 november 2013 18:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Doe ik dat, stuur ik eerder geplaatste mail + het ingevulde gedeelte.
Ik neem niet aan dat ze dit makkelijk kunnen vertalen:
[ afbeelding ]
Net hierboven staat nog dat een handtekening niet nodig is want het word automatisch verwerkt.
fijn altijd inderdaad.quote:Op maandag 25 november 2013 13:55 schreef monsterd. het volgende:
Mijn auto zou vandaag op de export gaan. Rond half 12 afgesproken en die gast is er nog niet.
Haat aan marktplaats-afspraken-die-mensen-niet-nakomen.
Jij rijdt dus in zo'n auto waarbij ik m'n ventilator op "binnen" moet zetten omdat ik anders vergast word in m'n eigen auto?quote:Op maandag 25 november 2013 23:51 schreef Sjoegerd het volgende:
Toch blijft het raar. Mijn auto is de minst luxe, meest herriemakende roestbak die ik ken en toch moet ik er niet aan denken om er afscheid van te nemen. Al 50.000 km brengt de AX me door het hele land en heeft me nog maar een enkele keer laten staan. De laatste tijd zie ik hem steeds verder achteruit gaan, roest op lastige plekken, een gebarsten voorruit, verbruikt een beetje olie en koelvloeistof. Het zal er wel een keer van moeten komen dat onze wegen gaan scheiden. Maar dat duurt hopelijk nog eventjes want wil helemaal niet van die gebutste rammelbak af . Ze worden steeds schaarser (ten vreugde van sommigen ) en krijg altijd wel een glimlach op het gezicht als ik een andere tegenkom.
Tot zover mijn portie sentimenteel zijn over de AX
En al helemaal als ze niet iets van zich laten horen waarom ze te laat zijn en later doodleuk aankomen kakken met " hoi..hoe is het?"quote:Op maandag 25 november 2013 13:55 schreef monsterd. het volgende:
Mijn auto zou vandaag op de export gaan. Rond half 12 afgesproken en die gast is er nog niet.
Haat aan marktplaats-afspraken-die-mensen-niet-nakomen.
Beerenburg cola verslaafd die jongen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 08:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gisteravond aan de alcohol gezeten, Sjoeg?
Nee, mijn auto voldoet gewoon aan de eisen mbt uitlaatgassen voor de APK .quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Jij rijdt dus in zo'n auto waarbij ik m'n ventilator op "binnen" moet zetten omdat ik anders vergast word in m'n eigen auto?
Zou goed verkeerd zijn als dat wel het geval is met een 1.1 liter.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nee, mijn auto voldoet gewoon aan de eisen mbt uitlaatgassen voor de APK .
Jij rijdt zeker in zo'n bak die me opdrukt terwijl ik al 120 rij?
Nee, ik heb altijd 3 seconde afstand met m'n voorganger... En ik zit het me soms wel af te vragen hoe sommige (stink) auto's door de APK komen! (en dan ben ik blij als die plakker achter me mij inhaalt en die vieze lucht voor mij opschept )quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nee, mijn auto voldoet gewoon aan de eisen mbt uitlaatgassen voor de APK .
Jij rijdt zeker in zo'n bak die me opdrukt terwijl ik al 120 rij?
Mijn auto stinkt niet meer dan gemiddeld uit de uitlaat. Wel een flinke witte walm bij koude start/koud weer maar dat hebben veel nieuwe auto's ook.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:49 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, ik heb altijd 3 seconde afstand met m'n voorganger... En ik zit het me soms wel af te vragen hoe sommige (stink) auto's door de APK komen! (en dan ben ik blij als die plakker achter me mij inhaalt en die vieze lucht voor mij opschept )
Hij is niet meer gekomen. Had alles al voorbereid voor de verkoop en heb nu geen werkende radio meer in de auto .quote:Op dinsdag 26 november 2013 09:40 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En al helemaal als ze niet iets van zich laten horen waarom ze te laat zijn en later doodleuk aankomen kakken met " hoi..hoe is het?"
3 seconden ja? Dan kom je nooit thuis met alle mensen die ruimschoots voor je invoegen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 12:49 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, ik heb altijd 3 seconde afstand met m'n voorganger... En ik zit het me soms wel af te vragen hoe sommige (stink) auto's door de APK komen! (en dan ben ik blij als die plakker achter me mij inhaalt en die vieze lucht voor mij opschept )
En trouwens, nee .. Had een ritje in t donker over de snelweg en zat na te denkenquote:Op dinsdag 26 november 2013 08:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gisteravond aan de alcohol gezeten, Sjoeg?
Ik ben nog altijd thuis gekomen, dus dat zal wel meevallen... En die 3 seconden is als je gewoon kan rijden, dus niet wanneer je nog aan het accelereren of decelereren bent.. Dan kan het meer of minder zijn. Ik vind het gewoon veel prettiger rijden als ik niet elke seconde op de rem moet omdat degene voor mij dat wel zo graag wil.... (en als ik een plakker achter me heb, pak ik zijn 2 seconden er ook maar even bij, zodat ik twee seconden extra de tijd heb om hem met mijn remlichten te waarschuwen dat ik echt ga remmen....)quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
3 seconden ja? Dan kom je nooit thuis met alle mensen die ruimschoots voor je invoegen.
Ook in het westen heeft drukken en plakken geen zin hoor... Maar ik heb nooit haast om naar m'n werk te gaan, en thuis komen doe ik ook welquote:Op dinsdag 26 november 2013 17:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oooooooh, 't Noord'n! Dat verklaart wel wat ja
Heel veel alternatieven heb je helaas niet omdat de aansluiting Maarn op de A12 geen noord>oostrelatie heeft. Ik zou vlak voor vertrek de verkeersinfo nog even raadplegen (routes.tomtom.com geeft een fijn overzicht vind ik zelf) en op basis daarvan kiezen voor N226>A12 of A1>A30.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Morgen na 5 uur moet ik binnendoor van Amersfoort naar Veenendaal ( via Woudenberg geloof ik). Vorige keer was dat dramatisch druk. Heeft iemand een goed alternatief want de A1 en A30 zullen ook wel druk zijn.
Hmm de N226 kan ik wel proberen ja, heb de vorige keren de N227 genomen want dat sluit best goed aan vanaf industrieterrein de Isselt. De N226 sluit eigenlijk ook best goed aan.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:13 schreef JDude het volgende:
[..]
Heel veel alternatieven heb je helaas niet omdat de aansluiting Maarn op de A12 geen noord>oostrelatie heeft. Ik zou vlak voor vertrek de verkeersinfo nog even raadplegen (routes.tomtom.com geeft een fijn overzicht vind ik zelf) en op basis daarvan kiezen voor N226>A12 of A1>A30.
Ik zou de vanaf de N227 of N226 de N224 nemen. Volgens mij maakt het niet heel veel uit welke van de twee je neemt, richting de A12 is het altijd druk daar.quote:Op dinsdag 26 november 2013 19:51 schreef Sjoegerd het volgende:
de N226 kan ik wel proberen ja, heb de vorige keren de N227 genomen want dat sluit best goed aan vanaf industrieterrein de Isselt. De N226 sluit eigenlijk ook best goed aan.
Mogen ze wat mij betreft hier ook invoeren en dan de gewone MRB wat verlagen. (Halveren ofzo, en dan een abonnement voor de snelweg van 30 euro ofzo per maand.)quote:Op woensdag 27 november 2013 08:57 schreef Iwanius het volgende:
Even iets uit het nieuws.
Wat vinden jullie van dit nieuwtje? In hoeverre raakt het jullie? Mag beroepsmatig maar ook privé.
Dat lijkt me geen verkeerd idee. Blijven al die klotefossielen tenminste op de provinciale weg, want de snelweg is dan te duur voor die enkele rit die ze daar maken. En da's mooi, want dan rijden ze mij niet in de wegquote:Op woensdag 27 november 2013 17:38 schreef Marco001 het volgende:
(Halveren ofzo, en dan een abonnement voor de snelweg van 30 euro ofzo per maand.)
Inderdaad. Diegenen die de snelweg echt nodig zijn(vrachtverkeer, forensen die via de snelweg heel wat tijd kunnen besparen) zullen dan een abbo nemen. De rest hoogstwaarschijnlijk niet. (Mijn ouders sowieso niet; Mijn pa's auto word vrijwel alleen gebruikt voor Delfzijl-> Eemshaven en terug en mijn moeders auto zal een twijfelgeval zijn. ) Tot aan Groningen/Veendam is er voor mij geen enkele reden om via de snelweg te gaan dus zal ik dat ook niet doen(scheelt hooguit 5 minuten reistijd..)quote:Op woensdag 27 november 2013 17:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen verkeerd idee. Blijven al die klotefossielen tenminste op de provinciale weg, want de snelweg is dan te duur voor die enkele rit die ze daar maken. En da's mooi, want dan rijden ze mij niet in de weg
Privé raakt het me nauwelijks, ik rij bijna nooit in Duitsland. Beroepsmatig zorgt de baas altijd dat alle vignetten, tol etc. betaald (kunnen) worden. Kosten zullen waarschijnlijk doorbelast worden aan de klant.quote:Op woensdag 27 november 2013 08:57 schreef Iwanius het volgende:
Even iets uit het nieuws.
Wat vinden jullie van dit nieuwtje? In hoeverre raakt het jullie? Mag beroepsmatig maar ook privé.
Wat langer? Da's een flinke berg langer. En dat voor die paar minuten bij tolpoortjes...quote:Op donderdag 28 november 2013 12:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Als ze van die tolpoortjes gaan installeren kom ik niet meer op de Duitse Autobahn. Dan ga ik wel binnendoor naar Oostenrijk. En doe ik er maar wat langer over. Wat een bagger systeem...
Precies.. Buiten de spitsperiode(zomer) hoefde ik op de Route Soleil niet eens volledig te stoppen bij de poortjes.. Creditcard van te voren al gereedhouden, direct in de automaat steken, er weer uithalen en verder rijden.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat langer? Da's een flinke berg langer. En dat voor die paar minuten bij tolpoortjes...
Je moet die malaise bij Franse tolpoortjes op zwarte zaterdag even weg denken hè
Ik ben tot nu toe 1x in Frankrijk geweest (twee jaar geleden) en het was dat zo snel mogelijk naar Spanje moesten, anders waren we nooit via tolwegen gegaan. En dan waren wij zelfs nog buiten alle seizoenen om en hoefden we nergens te wachten. Ik vind het gewoon helemaal niets.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat langer? Da's een flinke berg langer. En dat voor die paar minuten bij tolpoortjes...
Je moet die malaise bij Franse tolpoortjes op zwarte zaterdag even weg denken hè
Dat, waarschijnlijk is het betalen van tol onder de streep nog goedkoper ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die keuze moet ieder voor zich maken. Het is echt niet zo dat ik het geld op m'n rug heb groeien, maar als die tol een paar tientjes is ga ik m'n reisduur niet verdubbelen, dat vind ik de moeite niet. Tenzij ik voor een plezier/toerrit ga en het doel van de reis is om te genieten van de rit zelf. Maar als de rit functioneel is om op de plek van bestemming pas het plezier te hebben, no way. Gas op die lollie, juist in Duitsland!
Hmm, dat hoeft niet... Als je behoorlijk gas geeft, gebruik je ook meer benzine. Dus en tol en meer benzine! En Duitsland is echt niet zo heel veel goedkoper, tenzij je echt weg van de snelweg tankt...quote:Op donderdag 28 november 2013 21:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat, waarschijnlijk is het betalen van tol onder de streep nog goedkoper ook.
Mwah, ik denk dat het benzineverbruik bij omrijden wel hoger ligt.. Op de autobahn is het gewoon 120 op de CC en gaan. De Seat verbruikt dan rond de 1:11, als ik alleen hier in de omgeving rondrij/ naar werk rij, verbruikt ie 1:11.5quote:Op donderdag 28 november 2013 21:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hmm, dat hoeft niet... Als je behoorlijk gas geeft, gebruik je ook meer benzine. Dus en tol en meer benzine! En Duitsland is echt niet zo heel veel goedkoper, tenzij je echt weg van de snelweg tankt...
En trouwens, als wij op vakantie gaan, is het einddoel een einddoel, en niet het doel zelf... Voor ons begint de vakantie zodra we de deur achter ons dicht doen
Nu je het noemt. Waarom heeft Nederland dat trouwens nog niet? Is het omdat men de toeristen/gebruikers die van onze wegen gebruik maken niet teveel voor het hoofd willen stoten of gewoon luiheid van onze overheid dit in te voeren.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Als ze van die tolpoortjes gaan installeren kom ik niet meer op de Duitse Autobahn. Dan ga ik wel binnendoor naar Oostenrijk. En doe ik er maar wat langer over. Wat een bagger systeem...
Geef mij maar een vignet, vind ik veel prettiger. Maar ik vind dat Nederland dat dan ook maar moet gaan invoeren, want onze wegen worden dan alleen nog maar drukker (nu al gaan veel vrachtwagens via Nederland omdat ze daar moeten betalen).
Kan je geen tomtom op je telefoon installeren? dan kan je alternatieven uitrekenen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Morgen na 5 uur moet ik binnendoor van Amersfoort naar Veenendaal ( via Woudenberg geloof ik). Vorige keer was dat dramatisch druk. Heeft iemand een goed alternatief want de A1 en A30 zullen ook wel druk zijn.
Waarom zo'n klotenavi gebruiken als ik de weg uit mijn hoofd weet?quote:Op vrijdag 29 november 2013 09:38 schreef Hyman het volgende:
[..]
Kan je geen tomtom op je telefoon installeren? dan kan je alternatieven uitrekenen.
Als je alle alternatieven uit je hoofd weet met live vertragingen e.d.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Waarom zo'n klotenavi gebruiken als ik de weg uit mijn hoofd weet?
Klopt, maar ik moest zo bijv. een keer van ermelo naar breda rijden waar er in totaal op de route 20km file stond. toen ben ik dus omgeleid een uur lang over allerlei provinciale wegen waar ik het bestaan niet vanaf wist, en ook nooit in mn kop kan stampen in een paar minuten.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Voordat je gaat rijden even de files checken eh .
quote:Geachte heer/mevrouw,
Ik heb uw brief in goede orde ontvangen. In mijn vorige 2 brieven heb ik gevraagd om een Nederlandse vertaling van uw Duitse brief en ook van het formulier wat erbij is gevoegd. De derde brief die u nu heeft gestuurd is wederom in het Duits.
Aangezien deze brief deels in het Duits is begrijp ik niet waar het over gaat. Dat heb ik ook al in mijn vorige 2 brieven aangegeven. Ten slotte is de achterkant van uw brief ook nog in het Duits geschreven.
Op grond van het EVRM heb ik recht op een volledige brief in mijn taal (Nederlands).
Ik heb daarnaast wat onderzoek gedaan, en wat ik heb kunnen vinden is dat het de bedoeling is dat ik aangeef wie er de (vermoedelijke) snelheidsovertreding heeft begaan?
Dan kan ik u bij deze melden dat ik dat niet was. Op de basis van de door u toegestuurde foto kan ik ook niemand herkennen en kan ik dus geen dader aanwijzen. Dit heb ik in mijn vorige brief naar u ook vermeld!
Zou u mij een Nederlandse vertaling van deze gehele brief kunnen toesturen?
Bij voorbaat dank.
Hoe zit dat met de nieuwe service dan? Dat je er binnen een dag vanaf kan?quote:Op zondag 1 december 2013 12:31 schreef monsterd. het volgende:
Ik wil heel graag dat een of ander buitenlands persoon opbelt en graag mijn carisma overneemt voor export. De advertentiekosten op marktplaats nemen alleen maar toe
Aan de eerste de beste handelaar/turk verkopen die de helft biedt?quote:Op maandag 2 december 2013 19:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hopeloos. Blijf inderdaad volhouden dat je het niet weet... als ze blijven volhouden kun je met een beetje creatief doen de sanctie alsnog gematigd krijgen. Want 345 euro is wel achterlijk veel. Dat zijn Nederlandse tarieven .
[..]
Hoe zit dat met de nieuwe service dan? Dat je er binnen een dag vanaf kan?
Precies. En aangezien ze hun mail lijken te lezen heb ik gewoon weer een e-mail gestuurd..quote:Op maandag 2 december 2013 19:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hopeloos. Blijf inderdaad volhouden dat je het niet weet... als ze blijven volhouden kun je met een beetje creatief doen de sanctie alsnog gematigd krijgen. Want 345 euro is wel achterlijk veel. Dat zijn Nederlandse tarieven .
[..]
Hoe zit dat met de nieuwe service dan? Dat je er binnen een dag vanaf kan?
Amai, iedereen is hier in de koop/verkoop mood..quote:Op maandag 2 december 2013 20:00 schreef Descendent het volgende:
Ik hoop dat één der onze auto's a.s. vrijdag verkocht gaat worden.
Nee; niet mijn zilveren apparaat.
Tja, laten staan kost ook geld...quote:Op maandag 2 december 2013 19:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, dat is een nadeel ja. Maar ik krijg het idee dat monsterd er nogal graag vanaf wil, dan moet je keuzes maken.
Ik heb geen eerdere bekeuring gehad... In Duitsland is het zo dat je eerst een brief krijgt waarop je de dader moet aangeven en deze brief vervolgens terugsturen.quote:Op maandag 2 december 2013 20:28 schreef JDude het volgende:
345 euro is veel ja... maar dat was te voorkomen geweest door gewoon bij je eerste, fors lagere, boete al op de blaren te gaan zitten ipv allerlei smoesjes te verzinnen?
Die zullen vast een schijntje bieden. Dat pleziertje gun ik ze niet. Had ik gedaan als ik geen duur onderhoud aan mijn auto had gedaanquote:Op maandag 2 december 2013 19:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hopeloos. Blijf inderdaad volhouden dat je het niet weet... als ze blijven volhouden kun je met een beetje creatief doen de sanctie alsnog gematigd krijgen. Want 345 euro is wel achterlijk veel. Dat zijn Nederlandse tarieven .
[..]
Hoe zit dat met de nieuwe service dan? Dat je er binnen een dag vanaf kan?
quote:Op maandag 2 december 2013 20:51 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Die zullen vast een schijntje bieden. Dat pleziertje gun ik ze niet. Had ik gedaan als ik geen duur onderhoud aan mijn auto had gedaan
Nog geen last van gehad, maar als het bedrag te laag is dan hebben ze dikke pech.quote:Op maandag 2 december 2013 21:58 schreef monsterd. het volgende:
Hij staat niet stil. Zolang ik hem nog niet verkocht heb koop ik ook geen andere auto. Dat scheelt al behoorlijk in de kosten.
Hoe gaan jullie trouwens om met al die afdingers aan de telefoon?
Koop je zo'n Ibiza ST dan ook? Lekker ruim ook meteen dan.quote:Op maandag 2 december 2013 20:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Amai, iedereen is hier in de koop/verkoop mood..
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe Ibiza + budget aan het berekenen. Als het een beetje meezit kan ik dan volgend jaar een Ibiza met de 1.2 TSI kopen. Lekker zuinig en toch vlot(sneller als die ik nu heb naar de 100..)
Tip: Zet niet je telefoonnummer er bij.quote:Op maandag 2 december 2013 21:58 schreef monsterd. het volgende:
Hij staat niet stil. Zolang ik hem nog niet verkocht heb koop ik ook geen andere auto. Dat scheelt al behoorlijk in de kosten.
Hoe gaan jullie trouwens om met al die afdingers aan de telefoon?
Ik denk dat ik eerder een SC neem, maar mocht ik een mooie ST tegenkomen tegen een goede prijs, dan word het die waarschijnlijk.quote:Op maandag 2 december 2013 22:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Koop je zo'n Ibiza ST dan ook? Lekker ruim ook meteen dan.
Ah dat scheelt ja.quote:Op maandag 2 december 2013 21:58 schreef monsterd. het volgende:
Hij staat niet stil. Zolang ik hem nog niet verkocht heb koop ik ook geen andere auto. Dat scheelt al behoorlijk in de kosten.
Hoe gaan jullie trouwens om met al die afdingers aan de telefoon?
Oke, ja inderdaad. Die ruimte kan best handig zijn als je dingen als mountainbikes meeneemt.quote:Op maandag 2 december 2013 22:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik eerder een SC neem, maar mocht ik een mooie ST tegenkomen tegen een goede prijs, dan word het die waarschijnlijk.
Kan ik ook makkelijker mijn mountainbike meenemen.
jup, nu moet die op de achterbank van de 3-deurs.. (Achterbank en passagiersstoel willen niet meer omklappen, dus kan de fiets ook nog eens alleen via de bestuurderszijde inladen... )quote:Op maandag 2 december 2013 23:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oke, ja inderdaad. Die ruimte kan best handig zijn als je dingen als mountainbikes meeneemt.
Da's niet echt handig, nee....quote:Op maandag 2 december 2013 23:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
jup, nu moet die op de achterbank van de 3-deurs.. (Achterbank en passagiersstoel willen niet meer omklappen, dus kan de fiets ook nog eens alleen via de bestuurderszijde inladen... )
90% van NL weet dan ook niet hoe ze zo'n ding moeten vervangenquote:Op dinsdag 3 december 2013 07:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Da's niet echt handig, nee....
---
Gisteren kwam ik erachter dat mijn linkerkoplamp kapot was... Ik snap niet dat mensen niet door hebben dat ze een kapotte koplamp hebben en er ook nog dagen mee blijven door rijden!
Handig is anders. Mijn volgende auto wordt ook op zeker een station. Gewoon, puur ivm de praktische bruikbaarheid.quote:Op maandag 2 december 2013 23:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
jup, nu moet die op de achterbank van de 3-deurs.. (Achterbank en passagiersstoel willen niet meer omklappen, dus kan de fiets ook nog eens alleen via de bestuurderszijde inladen... )
90% van NL weet niet of ze wel of geen licht aanhebbenquote:Op dinsdag 3 december 2013 07:54 schreef Hyman het volgende:
[..]
90% van NL weet dan ook niet hoe ze zo'n ding moeten vervangen
Mensen die 's avonds alleen met dagrijverlichting aan rijden... Kom ze regelmatig tegen..quote:Op dinsdag 3 december 2013 08:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
90% van NL weet niet of ze wel of geen licht aanhebben
Dan zit je bij ons snel in de berm, denk ik (ik vond al dat ik slecht licht had met alleen een rechter koplamp en links alleen stadsverlichting...)quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:01 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mensen die 's avonds alleen met dagrijverlichting aan rijden... Kom ze regelmatig tegen..
Sommige mensen zien gewoon het verschil niet hoor.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dan zit je bij ons snel in de berm, denk ik (ik vond al dat ik slecht licht had met alleen een rechter koplamp en links alleen stadsverlichting...)
Ik denk dat een heleboel automobilisten verwend zijn met al die straat lantaarns.
Dagrijverlichting moet uit staan wanneer de dimlichten aan staan....quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:19 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Sommige mensen zien gewoon het verschil niet hoor.
Alleen is het zo vervelend dat dagrijverlichting (LED), zonder dimlichten, extreem fel is voor tegenliggers.
Bij de nieuwere wagens bij mij op 't werk worden de dagrijlichten een stuk minder fel bij ingeschakeld dimlicht, waardoor het net stadslichtjes lijken. Dat zal dan wel weer mogen, blijkbaar.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:32 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Dagrijverlichting moet uit staan wanneer de dimlichten aan staan....
Vragen waarom hij minder wil betalen. Als ik een auto verkoop doe ik dat altijd tegen een scherpe prijs, dus als iemand wil afdingen moet hij echt wel een goede reden hebben ook.quote:Op maandag 2 december 2013 21:58 schreef monsterd. het volgende:
Hij staat niet stil. Zolang ik hem nog niet verkocht heb koop ik ook geen andere auto. Dat scheelt al behoorlijk in de kosten.
Hoe gaan jullie trouwens om met al die afdingers aan de telefoon?
Dat hebben bijna alle auto's.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:34 schreef JDude het volgende:
[..]
Bij de nieuwere wagens bij mij op 't werk worden de dagrijlichten een stuk minder fel bij ingeschakeld dimlicht, waardoor het net stadslichtjes lijken. Dat zal dan wel weer mogen, blijkbaar.
Klopt.quote:Op maandag 2 december 2013 20:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Amai, iedereen is hier in de koop/verkoop mood..
Naah,quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:07 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Klopt.
[ afbeelding ]
Iemand kopen?
Zo'n prachtige duplicaatcode, snoepje van de week!
Alsof 'ie schade heeft gehad.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
12k in 3 jaar, waarom heb je dan zo'n auto gekocht?
En ik vind die neus er niet uit zien trouwens
Ik rij zelfs meer in dat aftandse hok van me .. En die neus vind ik ook niet echt geslaagd.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
12k in 3 jaar, waarom heb je dan zo'n auto gekocht?
En ik vind die neus er niet uit zien trouwens
Dat red ik dan weer niet. Kom denk ik tot de helft.quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
4k per jaar. Dat rij ik in een maand
Is de Bocanegra uitvoering.quote:Op dinsdag 3 december 2013 22:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
12k in 3 jaar, waarom heb je dan zo'n auto gekocht?
En ik vind die neus er niet uit zien trouwens
Oh, zo bedoel je..quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
4k per jaar. Dat rij ik in een maand
jup, Krijg geen loonheffingskorting... Maar zit wel onder de 18k per jaar aan salaris..quote:Op woensdag 4 december 2013 00:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
4k belastingteruggave?
Oké, dan weet ik nu wel waar mijn naheffing naartoe gaat
0-urencontract. Dus het varieert enorm, laatst een paar maanden c.a. 30 uur per week gemaakt, nu 4-5 maanden lang hooguit 8 uur per week.quote:
Precies, Ik heb zo al 5500,- opgebouwd aan loonheffing.. Nou zal ik het niet allemaal terugkrijgen, maar als ik de helft terug krijg + de studiekosten zit ik toch mooi op een dikke 3000,- Wellicht zelfs 4000.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is wel het voordeel ja. Ik ben voor komend jaar ook aan het overwegen om het om te zetten. Makkelijk spaarpotje en op zich kan ik maandelijks wel zonder.
Tja, wel geld voor het dikste sportpakket(FR, Bocanegra, en dan volgens mij ook nog eens de WTCC-spoiler...) maar een fatsoenlijke motor...quote:Op woensdag 4 december 2013 22:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Weer die lelijke smoel
Maar inderdaad, geen porem. Helaas is er markt genoeg voor, maar het geeft aan dat niets meer is wat het lijkt . Zelfde met die R-design pakketten van Volvo. Heel stoer ogen met je 115pk truttenschudder.
Ik zou nog wel een usb aansluiting op m'n ingebouwde radio willen...quote:Op woensdag 4 december 2013 22:55 schreef Goddelijker het volgende:
Testraks deze besteld, aux voor m'n ingebouwde radio!
[ afbeelding ]
Hebben ze voor mijn radio ook: 80-90 euro.quote:Op donderdag 5 december 2013 07:35 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik zou nog wel een usb aansluiting op m'n ingebouwde radio willen...
Hmm, da's wel een aardig prijs verschil ja!quote:Op donderdag 5 december 2013 10:13 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hebben ze voor mijn radio ook: 80-90 euro.
Dan maar alleen een jack voor 7 euro.
Succes!quote:Op donderdag 5 december 2013 17:04 schreef Hyman het volgende:
Morgen komt er weer een meneertje kijken voor de auto.
Hopelijk komt ie met een goed bod! Want stilstand kost je ook een berg geld natuurlijkquote:Op donderdag 5 december 2013 17:04 schreef Hyman het volgende:
Morgen komt er weer een meneertje kijken voor de auto.
Ja, deze komt gewoon via eBay.quote:Op donderdag 5 december 2013 13:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hmm, da's wel een aardig prijs verschil ja!
Toch maar eens naar kijken dan (en weer eens naar m'n moeder toe, want mijn stiefvader heeft heel veel verstand van auto's en inbouwen van dingen )
Dingen zullen niks meer waard zijn vanwege de belastingregels?quote:Op donderdag 5 december 2013 20:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Oeeeh er staat een Peugeot 205 turbodiesel te koop
Natuurlijk weer aan de andere kant van het land en nog maar 2 dagen beschikbaar
Deze staat voor 1000 euro en is uit 1992. Heeft dus nog nooit aanmerking er op gemaaktquote:Op donderdag 5 december 2013 22:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dingen zullen niks meer waard zijn vanwege de belastingregels?
Aardig aan de prijs? Voor de meesten ben je een paar honderd euro kwijt. En kilometerstand van 3 ton moet prima kunnen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:32 schreef Hyman het volgende:
Wel allemaal met kmstanden boven de 3,5 ton voor een mini peugeotje
Nog aardig aan de prijs allemaal. voor die kmstanden en diesel enzo.
inderdaad. Mede stagiair heeft een 205 diesel net ook al 3 ton op de teller. Ik geloof dat hij eens heeft verteld er maar een paar honderd euro voor te hebben betaald.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:15 schreef Hyman het volgende:
Ik vind het een hoop voor zo'n kleintje.
Fijnquote:Op zaterdag 7 december 2013 23:00 schreef monsterd. het volgende:
Yes, ik kan per 1 jan weer een garage huren in de straat . De fiat kan eindelijk bij mijn ouders weg van de oprit
Staat op kenteken, ze hebben het via de politie wss getraceerd want die brief is wel naar ons gekomen iig.quote:Op zondag 8 december 2013 12:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Staat ie op kenteken of op naam?
Je kunt het risico nemen als je de komende jaren van plan bent niet meer in Noorwegen te komen. Maar als ie op persoon staat en je wordt daar bij een willekeurige controle een keer staande gehouden, heb je wel een probleem vermoed ik.
Waarom heb je zo lang niet gereden?quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:07 schreef Blistering het volgende:
Vandaag voor het eerst in anderhalf jaar weer eens gereden
Alleen weer ff wennen aan de pedalen, want iedere auto is toch anders. Maar fijn gevoel weer
Omdat ik nog thuis woon en m'n ouders besloten hadden de auto te verkopen. Zelf heb ik gratis OV en dus geen auto nodig Maar gelukkig kreeg m'n pa spijt, haha.quote:Op woensdag 11 december 2013 00:19 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Waarom heb je zo lang niet gereden?
Dat is echt x5 groter dan je ax?quote:Op donderdag 12 december 2013 20:44 schreef Sjoegerd het volgende:
Gisteren voor het eerst in een Land Rover Defender gereden! Ik was al gek op die auto's maar nu wil ik er zeker eentje voor de deur
Dat sowieso! En de binnenruimte voelt kleiner dan de AX . Het is eigenlijk een idiote auto qua gebruik en plaatsing/werking van diverse knoppen. Maarja het heeft zo zijn charmes. Ik ga alvast sparen voor mijn toekomstige hobbyquote:Op donderdag 12 december 2013 21:02 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat is echt x5 groter dan je ax?
Je bent er wel goed op vooruit gegaan vind ikquote:
Het is wel heel wat anders.quote:Op maandag 16 december 2013 18:40 schreef Hyman het volgende:
[..]
Je bent er wel goed op vooruit gegaan vind ik
quote:Op maandag 16 december 2013 20:34 schreef monsterd. het volgende:
Welke Franse kwalen zijn er voorbij gekomen dan?
Rammel linker en rechter deur, blijkt dus een plastic kapje te zitten dat iets te los zit, dus even met tapeje vast gezet. Van de zomer netjes kitten.quote:
Dús.quote:Op woensdag 18 december 2013 01:03 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tsja, tis niet voor niets dat er zoveel Renooits op autosites staan voor lage bedragen..
Zoek je goedkope redelijk nieuwe auto:
Eerste resultaten alleen maar:
Renooit meegaan of clio..
Blijven guitige wagentjes, niet mijn keuze maar het kan veel slechter . Heeft het een bepaalde reden dat je in het buitenland bent gaan shoppen?quote:
Daar zullen ze wel een heel stuk goedkoper zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 19:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Blijven guitige wagentjes, niet mijn keuze maar het kan veel slechter . Heeft het een bepaalde reden dat je in het buitenland bent gaan shoppen?
APK + invoer keuring kan toch tegelijk?quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:12 schreef monsterd. het volgende:
Mannetje van het rdw zegt dat ze de papieren voor het einde van het kaar nog wel klaar hebben. Staan nu te wachten op invoer. Zou het liefste vandaag ook APK keuren, maar het rdw kampt met onderbezetting vandaag
Kan normaal ook wel, alleen vandaag dus nietquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
APK + invoer keuring kan toch tegelijk?
tokketokketokketokketok in de bochten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:12 schreef monsterd. het volgende:
Oef dat is vervelend sjoegerd, is een ieeeel geluid toch
Gefeliciteerd! Wat heb je er uiteindelijk voor gekregen?quote:
1650. Hij had een lege tank en wat kwaaltjes. Nu nog mn winterbandenset verkopen en dan kom ik wel uit op de prijs die ik wilde.quote:Op dinsdag 24 december 2013 16:25 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wat heb je er uiteindelijk voor gekregen?
Exact! Alleen bij bochten naar rechts. H.oop dat hij het nog even uithoudquote:Op dinsdag 24 december 2013 15:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tokketokketokketokketok in de bochten.
Dan is links kapoetski.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Exact! Alleen bij bochten naar rechts. H.oop dat hij het nog even uithoud
Och een tientje op de sloop voor jouw koekblik en je bent weer klaarquote:Op dinsdag 24 december 2013 15:01 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb een gare homokineet. Hij maakte al geluid alleen t word nu erger
Hopen dat dat zo blijft, want die is duur. Maar dit zal ook wel een prijzig beurtje zijn geweest?quote:Op woensdag 25 december 2013 07:50 schreef gateway het volgende:
De touran kan er weer ff tegen; db riem incl. Rollen, waterpomp, olie+filter, luchtfilter vervangen, en ook de egr klep en egr koeler, hopen dat nu het kvs verbruik over is.
En nu heeft de garage het nog over het 2 massa vliegwiel.... mjah daar merk ik nog niks van.
En dan er nog onder.. En dat tientje is wel wat meer. Als je er eentje kan vinden.quote:Op woensdag 25 december 2013 09:03 schreef Hyman het volgende:
[..]
Och een tientje op de sloop voor jouw koekblik en je bent weer klaar
Jouw auto kennende zal het vast niet meer dan 50 euro kosten.quote:Op woensdag 25 december 2013 11:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En dan er nog onder.. En dat tientje is wel wat meer. Als je er eentje kan vinden.
Welke maat heb je nodig? of moet je met velg en al.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:08 schreef Goddelijker het volgende:
Damn, mooie set winterbanden gezien, alleen verschilt de ET 2, twijfel... twijfel...
185/60R15, maar liefst met velg, is gemakkelijker wisselen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 08:32 schreef Hyman het volgende:
[..]
Welke maat heb je nodig? of moet je met velg en al.
1050 .... dat isÖ DB riem met de spanrol en meelooprol, waterpomp, olie & filter, EGR Klep & Koeler (gebruikt), luchtfilter en 4 winterbanden. Incl. werkloon.quote:Op woensdag 25 december 2013 09:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Hopen dat dat zo blijft, want die is duur. Maar dit zal ook wel een prijzig beurtje zijn geweest?
als je in de buurt van de duitse grens woont, http://kleinanzeigen.ebay(...)fen-185-60-15/k0c223quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:25 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
185/60R15, maar liefst met velg, is gemakkelijker wisselen.
Nette prijzen. Dit ga ik ook overwegen voor zomerbandjes met lm velgenquote:Op zaterdag 28 december 2013 11:08 schreef gateway het volgende:
[..]
als je in de buurt van de duitse grens woont, http://kleinanzeigen.ebay(...)fen-185-60-15/k0c223
Midden van 't land, dus zal toch wat anders moeten regelen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 11:08 schreef gateway het volgende:
[..]
als je in de buurt van de duitse grens woont, http://kleinanzeigen.ebay(...)fen-185-60-15/k0c223
Ik heb r15 nodigquote:Op zaterdag 28 december 2013 11:15 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Midden van 't land, dus zal toch wat anders moeten regelen.
Ga gewoon mijn oude verkopen, dan met beetje bijleggen kan ik een andere set kopen.
Iemand interesse in een set 175/65R14?
Is er geen mogelijkheid om hem ergens op internet te vinden?quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:25 schreef monsterd. het volgende:
Nah laten we dat maar niet doen .
Ik heb trouwens ook nog een originele radio weten te scoren bij Deijne. Ik mis de code-sticker met modelinformatie op de mijne. Ik krijg de radio dus niet aan. Als ik geluk heb krijg ik halverwege januari de volledige onderhoudshistprie van de vorige eigenaar (1e eigenaar). Met veel geluk hebben zij de radiocode ook ergens opgeslagen.
Handig.quote:Op zaterdag 28 december 2013 15:32 schreef monsterd. het volgende:
Als het typenummer erop stond dan zou dat wel kunnen. Er is namelijk een blaupunkt generator voor die codes op het internet. Helaas heeft de handelaar waar ik de auto van heb gekocht die sticker eraf gehaald
Ik gebruik altijd Mister-auto inderdaad. Prima service en nog nooit gedoe mee gehad. Wel jammer dat ze niet altijd gratis levering hebben boven een bepaald bedrag, maar dat je zes euro verzending betaalt.quote:Op maandag 30 december 2013 17:19 schreef monsterd. het volgende:
Hmm, weten jullie nog goede webshops voor auto-onderdelen? Ik had bij mijnautoonderdelen besteld vandaag, alleen mailden zij mij dat de remblokken die ik wilde niet meer op voorraad waren. Of ik even nog 15 euro wij bij tikken voor een alternatief . Ik had juist bij hun besteld omdat het maar een paar euro scheelde dan via winparts/ mr-auto. Wellicht kennen jullie nog andere shops die voor een goede prijs leveren?
Ik heb voor mijn micra een stuurkogel RV, remblokkenset en remschoenen nodig.
Leuke prijsquote:Op zondag 5 januari 2014 17:49 schreef Goddelijker het volgende:
Jaja, geslaagd voor nieuw setje winterbanden! Goede maat, goede ET, Michelin Alpin met 2x 7,9 en 2x 8,4mm voor 175!
Ik kreeg 20% korting voor win-parts in de mail binnen dus die ga ik mooi gebruiken. Morgen maar eerst eens als ik salaris krijg gelijk 450 aan bpm aftikkenquote:Op zondag 5 januari 2014 18:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Da's een erg nette prijs!
[..]
Ik gebruik altijd Mister-auto inderdaad. Prima service en nog nooit gedoe mee gehad. Wel jammer dat ze niet altijd gratis levering hebben boven een bepaald bedrag, maar dat je zes euro verzending betaalt.
Dan nog kan het lonen om te vergelijken. Ik heb net even de prijzen van winparts vergeleken en na 20% korting kom ik slechts een euro onder de prijs van Mister-auto uit. Maw: met korting is het oké, anders zijn ze wat duur.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:37 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik kreeg 20% korting voor win-parts in de mail binnen dus die ga ik mooi gebruiken. Morgen maar eerst eens als ik salaris krijg gelijk 450 aan bpm aftikken
Marco, hoe weet je zo zeker dat ke over een maand niet hoeft te betalen dan?
Ze moeten binnen 3 maand nadat je geflitst bent weten wie de bestuurder was op dat moment. Dit heb ik steeds ontkend en Nederlandse brieven geeisd. Ik geloof dat ik 6x een verzoek om een Nederlandstalige brief heb ingediend. Deze verzoeken zijn steeds genegeerd dus dan houd het op he.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:37 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik kreeg 20% korting voor win-parts in de mail binnen dus die ga ik mooi gebruiken. Morgen maar eerst eens als ik salaris krijg gelijk 450 aan bpm aftikken
Marco, hoe weet je zo zeker dat ke over een maand niet hoeft te betalen dan?
Ik zie alleen verschil in het oppervlakte; Gegalvaniseerd of Gedacrometiseerd.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:09 schreef Goddelijker het volgende:
Zeker een leuke prijs voor winterbanden.
Nu alleen nog even kijken of de wielbouten van de lichtmetalen set ook gebruikt kan worden met de stalen set.
Want als ik hier zo kijk... Zijn er wel twee soorten, maar is er weinig verschil?
http://www.mister-auto.nl(...)5pk_v19045_g657.html
Gewoon helemaal negeren blijft de beste optie. Nu weten ze dat ze beet hebben en meestal zijn ze aardig vasthoudend. Geldt overigens alleen voor Duitsland. De Zwitsers achtervolgen je tot in je graf en gooien vrij snel met verhogingen. Alles natuurlijk op eigen risico.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:41 schreef Marco001 het volgende:
Even een update van mijn kant m.b.t de Duitse bekeuring. Sinds de vorige brief, waar ik niet op heb gereageerd, heb ik nog niks weer gehoord van onze Duitse vrienden. Nog een halve maand en dan vervalt de bekeuring, als ik het allemaal goed begrijp. (Zij hadden mij wel de volledige boete gestuurd, 365,- in totaal, ondanks meerdere berichten weigeren ze een Nederlandstalige versie te sturen, dus dan ben ik (nog) niet verplicht om de boete te betalen lijkt mij. Sterker nog, ze willen volgens mij dat ik de brieven zelf vertaal. )
Zou ik niet doen, tenzij je bij 250km/u een klapband wilt hebben...quote:Op maandag 6 januari 2014 13:14 schreef eXplorer1 het volgende:
hoi iedereen,
Ik heb nu voor de winter Hankook Icebear winterbandjes eromheen liggen goed voor 190kmh Vmax, ik ga volgende week richting DE, ik heb wel aardig zin om mijn Vmax op te zoeken (240-250kmh). Zijn die snelheidscoderingen overdreven of echt reallistisch (dat ik ontploffende banden heb als ik mijn Vmax ga opzoeken).
Klopt, Volgende keer zal ik het ook helemaal negeren, tenzij aangetekende brief. Maar mijn ouders stonden er nu op dat ik zou reageren.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gewoon helemaal negeren blijft de beste optie. Nu weten ze dat ze beet hebben en meestal zijn ze aardig vasthoudend. Geldt overigens alleen voor Duitsland. De Zwitsers achtervolgen je tot in je graf en gooien vrij snel met verhogingen.
Wat heb je eigenlijk uitgespookt dat je 365 aan je broek hebt? De boetes voor snelheid en dergelijke zijn wel heel schappelijk in Duitsland.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Klopt, Volgende keer zal ik het ook helemaal negeren, tenzij aangetekende brief. Maar mijn ouders stonden er nu op dat ik zou reageren.
bedoel je dus hiermee te zeggen dat de snelheidscoderingen realistisch zijn en niet met een marge van 100% oid?quote:Op maandag 6 januari 2014 14:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zou ik niet doen, tenzij je bij 250km/u een klapband wilt hebben...
zo uit mijn hoofd(heb het niet bij de hand) 41 te hard op de autobahn. is 160,-, 3 punten in Flensburg(whatever dat ook maar mag zijn..) en een maand rijontzegging. Vermoedelijk hebben ze dat verhoogd omdat ze mijn rijbewijs niet mogen innemen.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat heb je eigenlijk uitgespookt dat je 365 aan je broek hebt? De boetes voor snelheid en dergelijke zijn wel heel schappelijk in Duitsland.
Ik denk dat ze wel realistisch zijn ja. Ik zou de gok in ieder geval niet wagen.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:57 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
bedoel je dus hiermee te zeggen dat de snelheidscoderingen realistisch zijn en niet met een marge van 100% oid?
X punten in Flensburg is rijontzegging. Maar 41 te hard, toevallig ook nog werkzaamheden? 1 Ding dat ik weet in Duitsland. Als de Duitsers je voorbij komen zetten, ga mee. Gaan ze, zeker de wat burgerlijke bakken, in de ankers bij een snelheidsbeperking, ook mee. Uitrollen zoals wij doen, kennen ze daar niet.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
zo uit mijn hoofd(heb het niet bij de hand) 41 te hard op de autobahn. is 160,-, 3 punten in Flensburg(whatever dat ook maar mag zijn..) en een maand rijontzegging. Vermoedelijk hebben ze dat verhoogd omdat ze mijn rijbewijs niet mogen innemen.
nope, geen werkzaamheden. Je hebt er 1 stuk waar je 100 mag, maar waar normaal 120 word gereden.. Ik reed er toen 140. Was nog op de zomerbanden, dus vrijwel geen tellerafwijking dus.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
X punten in Flensburg is rijontzegging. Maar 41 te hard, toevallig ook nog werkzaamheden? 1 Ding dat ik weet in Duitsland. Als de Duitsers je voorbij komen zetten, ga mee. Gaan ze, zeker de wat burgerlijke bakken, in de ankers bij een snelheidsbeperking, ook mee. Uitrollen zoals wij doen, kennen ze daar niet.
Prutser.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nope, geen werkzaamheden. Je hebt er 1 stuk waar je 100 mag, maar waar normaal 120 word gereden.. Ik reed er toen 140. Was nog op de zomerbanden, dus vrijwel geen tellerafwijking dus.
Serieus joh?quote:Op maandag 6 januari 2014 13:14 schreef eXplorer1 het volgende:
hoi iedereen,
Ik heb nu voor de winter Hankook Icebear winterbandjes eromheen liggen goed voor 190kmh Vmax, ik ga volgende week richting DE, ik heb wel aardig zin om mijn Vmax op te zoeken (240-250kmh). Zijn die snelheidscoderingen overdreven of echt reallistisch (dat ik ontploffende banden heb als ik mijn Vmax ga opzoeken).
Ik zou het gewoon doen. Die snelheidscodering is gewoon een marketingtrucje en slaat nergens op. Gas op die lolly! Als het mis gaat merk je het vanzelf, toch? En ze ploffen vast niet allemaal tegelijk...quote:Op maandag 6 januari 2014 13:14 schreef eXplorer1 het volgende:
hoi iedereen,
Ik heb nu voor de winter Hankook Icebear winterbandjes eromheen liggen goed voor 190kmh Vmax, ik ga volgende week richting DE, ik heb wel aardig zin om mijn Vmax op te zoeken (240-250kmh). Zijn die snelheidscoderingen overdreven of echt reallistisch (dat ik ontploffende banden heb als ik mijn Vmax ga opzoeken).
Volgens mij proef ik de sarcasme in jouw post.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon doen. Die snelheidscodering is gewoon een marketingtrucje en slaat nergens op. Gas op die lolly! Als het mis gaat merk je het vanzelf, toch? En ze ploffen vast niet allemaal tegelijk...
En ik denk dat als je door je banden een ongeluk krijgt/schade maakt, je zeker zelf kan betalen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:12 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Volgens mij proef ik de sarcasme in jouw post.
anyhow, meeste dingen zijn overdreven (zoals chippen maakt je motor gelijk stuk of als je je wielen niet met een correct draaimoment vastdraait dat ze gelijk eraf vliegen) dus ik vroeg mij af of dat met de coderingen ook zo is.
ik had al wat topic's gezien hierover maar zat vol met die kut moraalridders.
Ik heb al een verhaal gelezen over die coderingen, was best interessant. Ik houd mijn snelheid op max 200kmh. Ik heb ook zomerbanden liggen waarmee ik Vmax kan rijden maar dat is niet slim in januari in DE. Dus helaas voor mij.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:33 schreef monsterd. het volgende:
Tja als je het advies toch niet wil aannemen dan moet je het vooral gaan doen. Succes voor als je in de vangrail ligt.....
Volgens mij is het in Duitsland zelfs verplicht om een sticker in je gezichtsveld te hebben met daarop de max snelheid van de banden, op het moment dat dat lager ligt dan de max haalbare snelheid van je auto.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:43 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik heb al een verhaal gelezen over die coderingen, was best interessant. Ik houd mijn snelheid op max 200kmh. Ik heb ook zomerbanden liggen waarmee ik Vmax kan rijden maar dat is niet slim in januari in DE. Dus helaas voor mij.
Volgens mij proef je dat goed.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:12 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Volgens mij proef ik de sarcasme in jouw post.
Heeft niets met moraalridderen te maken. Die coderingen zijn er niet voor niets, anders zouden ze wel alles met de max. codering verkopen. Een band met Vmax 190 een keertje op 210 zetten voor een minuutje kan echt geen kwaad. Maar 250 zou ik niet doen.quote:anyhow, meeste dingen zijn overdreven (zoals chippen maakt je motor gelijk stuk of als je je wielen niet met een correct draaimoment vastdraait dat ze gelijk eraf vliegen) dus ik vroeg mij af of dat met de coderingen ook zo is.
ik had al wat topic's gezien hierover maar zat vol met die kut moraalridders.
Ik denk dat als je een ongeluk krijgt als je ruim boven de Vmax van de band rijdt (220+ dus), dat de betaling het minste van je zorgen isquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En ik denk dat als je door je banden een ongeluk krijgt/schade maakt, je zeker zelf kan betalen.
Klopt. Er wordt overigens nooit op gecontroleerd, maar officieel moet het wel.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Volgens mij is het in Duitsland zelfs verplicht om een sticker in je gezichtsveld te hebben met daarop de max snelheid van de banden, op het moment dat dat lager ligt dan de max haalbare snelheid van je auto.
ik hou het wel op 200kmh max op de CC.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Volgens mij proef je dat goed.
[..]
Heeft niets met moraalridderen te maken. Die coderingen zijn er niet voor niets, anders zouden ze wel alles met de max. codering verkopen. Een band met Vmax 190 een keertje op 210 zetten voor een minuutje kan echt geen kwaad. Maar 250 zou ik niet doen.
[..]
Ik denk dat als je een ongeluk krijgt als je ruim boven de Vmax van de band rijdt (220+ dus), dat de betaling het minste van je zorgen is
[..]
Klopt. Er wordt overigens nooit op gecontroleerd, maar officieel moet het wel.
Van jezelf, of van tegenliggers? Ik had vandaag weer een paar van die idioten. Met als toppunt een gare Astra F die echt amper op de weg scheen, maar wel vol in m'n smoel.quote:
Tegenliggers, ik begin er zelf nooit aan. Zulks een BMW waarvan ik dacht dat ie grootlicht voerde. Ik seinen, krijg ik nog grootlicht vol in mijn bakkes ookquote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Van jezelf, of van tegenliggers? Ik had vandaag weer een paar van die idioten. Met als toppunt een gare Astra F die echt amper op de weg scheen, maar wel vol in m'n smoel.
Altijd fijn, de sjonnies met hun twee tientjes xenonsetjes die hem ook nog eens niet afstellen. Een groot feestquote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Van jezelf, of van tegenliggers? Ik had vandaag weer een paar van die idioten. Met als toppunt een gare Astra F die echt amper op de weg scheen, maar wel vol in m'n smoel.
Ik zit serieus te overwegen om toch xenon te installeren. Als je een goed setje koopt, en de lampen goed af laat stellen heeft niemand daar last van.quote:Op woensdag 8 januari 2014 00:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tegenliggers, ik begin er zelf nooit aan. Zulks een BMW waarvan ik dacht dat ie grootlicht voerde. Ik seinen, krijg ik nog grootlicht vol in mijn bakkes ook
Checken ze de rem-dikte niet dan?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:07 schreef daNpy het volgende:
Bij APK hoeven de wielen er niet af.......
Ze checken alleen of hij goed genoeg remt en niet teveel afwijking tussen links en rechts zit, als zit er nog 1mm voering op.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:00 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Checken ze de rem-dikte niet dan?
Oh dat zit wel goed, die remmentest heb ik 2 keer laten doen namelijkquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:38 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ze checken alleen of hij goed genoeg remt en niet teveel afwijking tussen links en rechts zit, als zit er nog 1mm voering op.
Nee hoor, de schijfdikte checken ze ook. Dat is heel makkelijk te zien als de auto onder de brug staat. Aan de binnenkant van je wielen kan je de schijven zo zien zitten.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:38 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ze checken alleen of hij goed genoeg remt en niet teveel afwijking tussen links en rechts zit, als zit er nog 1mm voering op.
Ik heb een set 195/65 R15 liggen, te koop... Alleen waarschijnlijk geen passende stalen velgen, maar wel een leuke prijs.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:02 schreef monsterd. het volgende:
Ik zou je winterbanden gewoon erop gooien, die ene week gaat niet een verschil maken in slijtage.
Ik heb trouwens net een setje velgen gezien op eBay. Wel een afwijkende maat, 205 50 r16 afwijking ten opzichte van standaard is 2%. In het boekje staat dat ik niet boven de 15 inch uit moet komen, maar het jeukt wel een beetje.
Oh, dacht winterbanden.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:27 schreef monsterd. het volgende:
Het gaat me om de velgen, heb nu kromme stalen en wil licht metaal.
Ik doe het dit weekend. Maar da's meer noodzaak omdat m'n huidige voorbanden eraan zijn.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:50 schreef Goddelijker het volgende:
Ik zit te twijfelen wanneer ik m'n winterbanden er onder zal gaan gooien, van het weekend of toch nog maar even wachten om te kijken wat het weer na volgende week gaat doen...
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik doe het dit weekend. Maar da's meer noodzaak omdat m'n huidige voorbanden eraan zijn.
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Slechte uitlijning of gewoon helemaal zo ver versleten?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ja ruk man Ze zitten op het canvas zag ik straks. Die gaan we dus maar snel wisselen voordat er onderweg iets scherps ligt en het ding ploft.
Dat denk ik ook dan.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Uitlijning zal aardig verlopen zijn vermoed ik. Beetje toespoor lijkt het op, want de binnenkant heeft nog wel wat profiel (2-3mm)
Zit nog te twijfelen om ergens een setje wieldoppen te kopen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:09 schreef JDude het volgende:
Oei, die velgen doen wel pijn aan de ogen. Maar goed, je ging nog naar de sneeuw, toch?
Ik denk dat er weer Pirelli's P7 onder komen, was ik nu ook erg tevreden over. De Dunlop Bluresponse die er nu achterop zit ben ik minder tevreden over: te wiebelig en zoekerig.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat denk ik ook dan.
Al nieuwe banden op het oog? Garage of zelf vanuit NL/DL halen en dan er onder laten leggen?
foto's!quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:59 schreef Hyman het volgende:
Ik heb een amazon combi gekocht vandaag
Cool! Gefelciteerd!quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:59 schreef Hyman het volgende:
Ik heb een amazon combi gekocht vandaag
quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:12 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Cool! Gefelciteerd!
House heeft een mx-5 gescoord vandaag
quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
foto's!
De seat staat weer eens bij de garage net een kapotte bobine... Tuurlikk, was alweer een jaar geleden dat ze voor het laatst is vervangen.
Heb je die andere ook nog eigenlijk?quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:59 schreef Hyman het volgende:
Ik heb een amazon combi gekocht vandaag
Mooie kleur.!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:28 schreef Hyman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet nog wel wat aan gebeuren, maar voor zover ik kon zien was ie niet heel erg rot.
Jaquote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Heb je die andere ook nog eigenlijk?
Binnenkant nietquote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah nice! Die is helemaal gerestaureerd toch?
Wat wil je allemaal weten ?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 01:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah oke, zou je bereid zijn via PM eventueel wat meer info willen geven over het spuiten enzo?
Welkom bij de club! *boks*quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze
(negeer die strepen, die gaan er af)
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:33 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Welkom bij de club! *boks*
Heb dat ding nog online zien staan, leek mooi compleet voor wat ie moest kosten.
*boks* hahaquote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:33 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Welkom bij de club! *boks*
Heb dat ding nog online zien staan, leek mooi compleet voor wat ie moest kosten.
Nu je het zegt heb ik het eigenlijk ook niet met de softtop gecontroleerd, morgen maar weer even naar kijken. Die hadden we wel uitgevouwen zodat ik hem kon beoordelen en dat zag er allemaal prima uit.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:22 schreef Kriegel het volgende:
Aan de bovenkant van het raam bedoel je? En dat merk je alleen zodra de hardtop erop ligt?
Apart, je zou zeggen dat de rubbers van beide soorten daken overeenkomen. kan je echt niet zeggen waar het dan aan zou liggen. Of ja, dan heeft juist de hardtop misschien een verschoven strip zou je denken.
Mehn, wat is dat toch in groningen met amazons. Deze kwam uit loppersum en mn sedan uit kantens.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:29 schreef Marco001 het volgende:
Over zweeds gesproken, Wat zijn die 9-3's trouwens goedkoop tegenwoordig: 2008, <100.000km voor 8-9k. Jammer van het gewicht dat me 200kg te hoog is en het verbruik, anders wist ik het wel..
En dat scheelt. Anders weet ik in Middelstum nog wel een ladingkje oude gare auto's staan. Staat als het goed is ook zo'n station tussen.
Tja, mijn opa wou dat ik tijdens de stage in Finland even naar Zweden ging, een nette katterug kopen voor hem.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:41 schreef Hyman het volgende:
[..]
Mehn, wat is dat toch in groningen met amazons. Deze kwam uit loppersum en mn sedan uit kantens.
Hier zie je ook veel oude Volvo's nog.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, mijn opa wou dat ik tijdens de stage in Finland even naar Zweden ging, een nette katterug kopen voor hem.
Blijkbaar hebben we hier in't noorden een zwak voor die dingen. (sowieso veel oudere Volvo's hier, ook genoeg 850 en Polars estates)
Zie net trouwens een A1 met 86 pk te koop staan hier in de buurt. Klinkt een beetje weinig, dus ik kijken of dat ding gechipt kan worden, JD kan er gewoon 140 PK van maken!
Geef mij sowieso maar oudere auto's. Nu kan ik tenminste nog veel doen zonder dat ik veel last heb van allerlei ECU's of ingewikkelde systemen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:41 schreef Marco001 het volgende:
Zal hier nog wel veel meer worden als wat Kamp zegt gebeurt.. Dan kan niemand hier meer een nieuwere auto betalen.
netjes!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:42 schreef Hyman het volgende:
Vandaag tourrit gehad van de volvo klassiekervereniging. 85 inschrijvingen.
En ik ben 2e geworden.
Opdrachten enzo.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |