abonnement Unibet Coolblue
pi_133481173


WAT IESCH DEESCHE TOPIQ?
In deel 1 maakte KaMo een topic aan om videografie met digitale spiegelreflexcamera's centraal ergens onder te brengen. Met als doel 'om bevindingen met elkaar te delen om te kijken of we van elkaar kunnen leren'. ;) Zijn openingspost eindigde als volgt:
quote:
Watvoor set-up hebben jullie? En wat filmen jullie ermee?
Bespreek hier dus hoe jij filmt met je DSLR óf hoe ben je van plan te gaan filmen, mocht je op het moment geïnteresseerd, maar nog niet bezig ermee zijn.

MENSEN KIEZEN SERIEUS EEN DSLR OM TE FILMEN?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DSLR'S ZIJN TOCH VOOR FOTO'S? NEEM TOCH EEN VIDEOCAMERA JOH!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WAT HEBBEN WIJ VOOR GEAR
Om jullie een indicatie te geven wat wijzelf allemaal gebruiken hebben we een klein inventaris van de users hier en hun materialen. Het is niet zo dat wanneer je dit niet hebt je kansloos bent en je hóeft niet dezelfde gear te hebben! Het is een indicatie en geen boodschappenlijst. :P

Boy_Snakeye
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
shiznuts
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CONCLUSIE
Voor videoproductie is een DSLR dus de beste keuze qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden en flexibiliteit zonder tientallen duizenden euro's uit te geven aan een professioneler systeem. Hiermee is het schieten van HD-video dus ook voor iedereen met een klein budget binnen handbereik gekomen.
Let wel! Behalve geld in gear, moet je ook tijd investeren in kennis/skills!

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:01 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Hier wat aanraders...

› Film Riot - http://revision3.com/filmriot - YT
› AdoramaTV's HDSLR Five Part Series - www.adorama.com/alc/ - YT
› Neumann Films Tutorials - www.neumannfilms.net - YT
› Dave Dugdale's Learning DSLR Video - http://www.learningdslrvideo.com - YT - YT2
› Alan Besedin's Budget Filmmaker - www.budgetfilmmaker.co.uk - YT
› Alan Besedin's Vintage Lenses - www.vintagelensesforvideo.com
› DSLR Film NOOB - www.dslrfilmnoob.com - YT
› Knoptop - http://knoptop.com - YT
› The Frugal Filmmaker - www.thefrugalfilmmaker.com - YT
› DREWnetwork - YT

› The DSLR Cinematography Guide - http://nofilmschool.com/dslr/
› gh1-hack's pagina met budgettips - http://www.gh1-hack.info/(...)ackOnVeryTightBudget
› Filmtips van Planet5D - http://blog.planet5d.com/training/
› Inspiratie en nieuwtjes op EOSHD - www.eoshd.com
› Nog meer nieuws en inspiratie, dit maal met Philip Bloom - http://philipbloom.net
› Als je van plan bent met After Effects te gaan werken is dit een must: www.videocopilot.net/basic/
› Meer uit je EOS halen met hacks - www.magiclantern.fm - http://magiclantern.wikia.com
› Meer uit je GH2 halen met hacks - EOSHD - Personal-View

Meer schiet me zo ff niet te binnen/krijg ik niet teruggevonden.
Op die sites kun je een boel interessante dingen vinden.


Oftewel de Red epic,

maar waar schiet jij eigenlijk mee? :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 21 november 2013 @ 13:16:46 #2
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_133481249
ik schiet met mijn telefoon :D
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_133481296
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:16 schreef Basxt het volgende:
ik schiet met mijn telefoon :D
Ik met de 9k Red Epic en een arsenaal aan Hasselblad objectieven, wil je me aanraken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_133484466
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:18 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik met de 9k Red Epic en een arsenaal aan Hasselblad objectieven, wil je me aanraken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als je nou mn pelican case overneemt kan je daar je red epic en hasselblads indoen ;)
pi_133484519
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 15:07 schreef angel008 het volgende:

[..]

als je nou mn pelican case overneemt kan je daar je red epic en hasselblads indoen ;)
Wat wil je er voor hebben? Heb ook het een en ander te ruil mocht je t willen ;)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_133484722
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 15:09 schreef Susteren het volgende:

[..]

Wat wil je er voor hebben? Heb ook het een en ander te ruil mocht je t willen ;)
liefst geld, spullen heb ik al aardig wat maar je mag me wel ff een private message sturen met wat je hebt en of eventueel te bieden hebt kwa geld ;)
pi_133484778
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:18 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik met de 9k Red Epic en een arsenaal aan Hasselblad objectieven, wil je me aanraken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:03 schreef shiznuts het volgende:
Of gewoon meteen aan de portable stabilizer jib...
Oh btw, Rotorig had je ook nog hè...
quote:
11s.gif Op maandag 1 april 2013 18:53 schreef shiznuts het volgende:
Enige wat echt een significante meerwaarde zou zijn is een rig á la de Edelkrone pocketrig, maar dan een minder flimsy geavanceerde versie ervan met alles erop en eraan (kit met verschillende componenten op je rig op te bouwen: cage & supports, incl. follow focus, mattebox + french flag/sideburns, preamp/audiorecorder misschien zelfs), die je naar hartewens kunt configureren en als een transformer van fig- tot shoulderrig flexibel in elkaar zetten en gebruiken kunt. Misschien ook wel incl. jib feature...

Wat ik dus een gamechanger zou vinden is de Pocketrig meets the RotoRig:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 21 november 2013 @ 19:06:52 #8
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_133491312
Die 9K red is er nooit van gekomen, maar het gerucht gaat dat Pentax volgend jaar tweede kwartaal komt met een nieuwe 645D met 4K raw video :).
Over scherptediepte gesproken :).
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_133500511
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:06 schreef ebeaydojraes het volgende:
Die 9K red is er nooit van gekomen, maar het gerucht gaat dat Pentax volgend jaar tweede kwartaal komt met een nieuwe 645D met 4K raw video :).
Over scherptediepte gesproken :).
De nieuwe GH4 van Panasonic zou ook 4K video moeten gaan schieten.
pi_133501248
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:06 schreef ebeaydojraes het volgende:
Die 9K red is er nooit van gekomen, maar het gerucht gaat dat Pentax volgend jaar tweede kwartaal komt met een nieuwe 645D met 4K raw video :).
Over scherptediepte gesproken :).
Die 645 heb ik altijd een nét niet camera gevonden als je begrijpt wat ik bedoel, ben benieuwt.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_133501299
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:47 schreef hoink581 het volgende:

[..]

De nieuwe GH4 van Panasonic zou ook 4K video moeten gaan schieten.
Ja echt? _O_

Nja liever 1920p of 2k raw video in een direct te bewerken video bestand imho, dat zou echt goed zijn.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:01:31 #12
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133508934
Hmmm, mooie prijs! Nog goedkoper dan de Fancier/Weifeng tripods:

http://www.adorama.com/FP3PV2AH.html

Lijkt jullie dit wat? Heeft een goede max load!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:43:44 #13
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133509808
Ben ik trouwens de enige die verliefd is op deze commercial?


Die shot op 1:08, zo goed over nagedacht O+

Zijn gezicht is donker, maar als Nicole zegt "I don't care about tomorrow" gaat ie ineens omhoog, echt mooi gedaan
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:38:58 #14
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133511130
Ik denk dat je de enige bent, ja. :P

En Adorama. Ga je naar de US dan?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_133511202
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:43 schreef Susteren het volgende:
Ben ik trouwens de enige die verliefd is op deze commercial?


Die shot op 1:08, zo goed over nagedacht O+

Zijn gezicht is donker, maar als Nicole zegt "I don't care about tomorrow" gaat ie ineens omhoog, echt mooi gedaan
Ik heb een pest hekel aan parfum reclames. Veel te pretentieus en vergezocht. Als er een reclame komt die je niet kunt plaatsen kun je er donder op zeggen dat het over parfum of auto's gaat.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 november 2013 @ 12:49:46 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133511408
Dit is gewoon een mini speelfilm met teveel cgi

Mooiste shot is met die jurk uit de taxi. Ik schat dat deze commercial tussen de 12 en 20 miljoen kost
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:50:36 #17
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_133511428
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:49 schreef SunChaser het volgende:
Dit is gewoon een mini speelfilm met teveel cgi

Mooiste shot is met die jurk uit de taxi. Ik schat dat deze commercial tussen de 12 en 20 miljoen kost
:')

En daar gaat 12 linea recta naar Nicole vermoed ik
  Redactie Frontpage vrijdag 22 november 2013 @ 12:58:56 #18
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133511600
Dat denk ik ook
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:16:03 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_133512087
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:49 schreef SunChaser het volgende:
Ik schat dat deze commercial tussen de 12 en 20 miljoen kost
Ja never.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:10:57 #20
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133521378
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:38 schreef shiznuts het volgende:
Ik denk dat je de enige bent, ja. :P

En Adorama. Ga je naar de US dan?
Nee die shippen gewoon naar NL :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:41 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik heb een pest hekel aan parfum reclames. Veel te pretentieus en vergezocht. Als er een reclame komt die je niet kunt plaatsen kun je er donder op zeggen dat het over parfum of auto's gaat.
Hmm dan heb jij een heel andere smaak dan ik, parfum en auto reclames _O_

Enkele pareltjes:

( _O_ x100)
(prachtig concept imho)
(prachtig + geweldige stem van top gear)

En parfum:

( _O_ x100, ook making of erbij)
(die belichting en moving head op achtergrond _O_ )
(mooi, is op dslr's geschoten wat je niet meteen zou zeggen)
(echt Italiaanse sfeer)

Heb wellicht al vaker sommige vids van hierboven gepost. Zijn echt allemaal inspiratie voor me, heb ik sowieso meer dan 100x gekeken. Iedere keer als ik ze opnieuw kijk ontdek je weer details, en raak ik gemotiveerd.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:12:18 #21
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133521407
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:49 schreef SunChaser het volgende:
Dit is gewoon een mini speelfilm met teveel cgi

Mooiste shot is met die jurk uit de taxi. Ik schat dat deze commercial tussen de 12 en 20 miljoen kost
Het is natuurlijk duur, maar 20 miljoen lijkt me ook weer overdreven :D

De effecten zijn misschien niet 100% realistisch, maar zo'n commercial is toch gewoon een genot om naar te kijken? Als alle commercials zo waren keek ik de hele dag alleen reclameblokken _O-
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_133522222
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:12 schreef Susteren het volgende:

[..]

Het is natuurlijk duur, maar 20 miljoen lijkt me ook weer overdreven :D

De effecten zijn misschien niet 100% realistisch, maar zo'n commercial is toch gewoon een genot om naar te kijken? Als alle commercials zo waren keek ik de hele dag alleen reclameblokken _O-
Ik zou er juist gillend gek van worden. Het slaat namelijk helemaal nergens op. Het verkoopt een soort gevoel, maar bij alle reclames die draaien rond auto's of parfum is het zogenaamde unieke gevoel altijd hetzelfde.

Ik vind zelf reclames met een goede grappige (dus ook creatieve) insteek het leukst. Zoals die met het hondje die een Volkswagen na doet, of Nick en Simon die zich telkens verkleden bij de NS of die recente van de AH met hun (vlees)jus.

Oh! De enige goede vage autoreclame van dit moment is de kippen reclame van Mercedes _O_
_O_

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2013 18:43:23 ]
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:44:17 #23
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133522292
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:42 schreef hoink581 het volgende:
Ik vind zelf reclames met een goede grappige (dus ook creatieve) insteek het leukst. Zoals die met het hondje die een Volkswagen na doet, of Nick en Simon die zich telkens verkleden bij de NS of die recente van de AH met hun (vlees)jus.

Oh! De enige goede vage autoreclame van dit moment is de kippen reclame van Mercedes _O_
M'n moeder vind de Appie reclames ook altijd geweldig, ik vind geen enkele supermarkt commercial sjiek. Die NS commercials :r

Nee, grappig hoef van mij niet. Liever mooi opgenomen, bewerkt en passende muziek _O_

Die Mercedes reclame is trouwens echt nageaapt van LG:

Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_133522350
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:44 schreef Susteren het volgende:

[..]

M'n moeder vind de Appie reclames ook altijd geweldig, ik vind geen enkele supermarkt commercial sjiek. Die NS commercials :r

Nee, grappig hoef van mij niet. Liever mooi opgenomen, bewerkt en passende muziek _O_
Ik moet ook zeggen dat de C1000 met Jack Wouterse en Cas Jansen echt vooruit zijn gegaan wat betrefd reclames.

EDIT.
Ik had precies hetzelfde filmpje onder mijn CMD+V. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2013 18:45:59 ]
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:41:34 #25
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133526720
Ik heb echt zin m'n beeldscherm kapot te slaan iedere keer als midden in een video een youtube commercial komt, zo'n sfeerkiller :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')