abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 22:53:35 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_6064717
Zoals beloofd in Fok! Dieetclub II
Aangezien ik hier veel aan heb gehad destijds..

Ik heb er heeeeel veel.. zal dus niet alles in een keer posten, maar gewoon af en toe wat
Aanvullingen van anderen zijn natuurlijk ook van harte welkom

Nasi Goreng (2 personen)
200 gr. zilvervliesrijst
2EL dieetolie
100 gr. garnalen
100 gr. kipfilet (in stukjes)
1 paprika (in reepjes)
100 gr. tauge
60 gr. ui (gesnipperd)
enkele broccoliroosjes
120 gr. wortel (gesneden)
2 minimaiskolfjes
1 mespunt gember
1 mespunt kerriepoeder
sambal oelek
1 EL ketjap asin

Kook de rijst volgens de gebruiksaanwijzing gaar en laat het uitlekken. Verhit de olie in de wok en roerbak de garnalen en de kipfilet een paar minuten. Voeg nu de groenten in volgorde toe. Roerbak het geheel 5 minuten tot alles beetgaar is en voeg op het laatst de rijst, maiskolfjes, gember, kerriepoeder en ketjap toe. Roerbak alles nog een kleine 10 minuten en breng de nasi op smaak met de sambal.


Kip met Kerrierijst (4 personen)
4 kipkarbonades van elk 100 gram
500 ml. magere yoghurt
2 EL dieetolie/margarine
360 gr. ui
2 teentjes knoflook
2 EL kerrie
400 gr. zilvervliesrijst
2 EL gehakte peterselie

Vermeng in een schaal de kipkabo's met de yoghurt en wat zout. Laat de kipstuken 30 inuten marineren. Verhit de olie/margarine in een pan met anti-aanbaklaag en fruit hierin de kleingesneden ui en uitgeperste knoflook gedurende 3 minuten. Roer de kerrie door het mengsel en voeg het karbonade-yoghurmengsel erbij . Breng het geheel aan de kook. Temper de hittebron, leg de deksel op de pan en laat alles ongeveer 20 minute zachtjes stoven. Kook de rijst voor. Roer de rijst door het mengsel en breng alles opnieuw aan de kook. Temper de hittebron en laat het gerecht ongeveer 25 minuten met de deksel op de pan zachtjes koken tot de rijst en de kip gaar zijn. Breng het gerecht op smaak met zout en strooi er de peterselie over.

Oosterse Gehaktschotel (1 persoon)
100 gr. zilvervliesrijst
1 bouillontablet
100 gr. gehakt
1 EL dieetolie
0,5 rode paprika
120 gr. ui
1 teentje knoflook
100 gr. champignons
1/4 banaan
65 gr. ananas
1 EL tomatenpuree
0,5 tl. kerrie
1 mespunt gemberpoeder
1 mespunt chilipoeder
2 EL magere yoghurt
1 EL peterselie

Kook de rijst volgens de gebruiksaanwijzing; breng in het kookvocht de bouillontablet. Verhit de olie in een pan met anti-aanbaklaag en roerbak het gehakt met de ui, paprika en de knoflook; voeg de champignons erbij. Doe er dan de ananas, de puree, de kerrie, gember- en chilipoeder bij. Meng nu de rijst voorzichtig door het mengsel. Schep er tenslotte de yoghurt en de bananenstukjes door er strooi er de peterselie over.

Kabeljauw gezond (2 personen)
2x 100 gr. Kabeljauwfilet
sap v. halve citroen
2 tomaten in partjes
120 gr. ui
120 gr. wortel
peterselie/dille
zout
gemalen basilicum
marjolein
1 EL dieetolie/margarine

Leg de filets op aluminiumfolie. Besprenkel de filets met citroensap en leg er de tomaat, ui, wortel, peterselie/dille, basilicum en marjolein op en strooi er wat zout op. Verdeel de olie over de filets. Vouw de folie goed dicht en gaar het geheel gedurende 20 minuten in een voorverwarmde overn van 200 gr.
(dit kan ook in een bodempje kokend water met de deksel op de pan in 15. min)

broodje kip-ei-avocado (voor de lunch)
stokbroodhelft, halve EL mayonaise (dieetvariant), ijsbergslastukjes, 1/4 avocado (besprenkelen met citroensap), 40 gr. kipfiletstukjes, 1 ei in plakjes, peper en zout, andere stokbroodhelft.

huttenkase met tonijn (broodbeleg)
50 gr. huttenkase, 40 gr. tonijn naturel, tomatenpuree, peper en zout, tuinkers. Goed mengen.


Later meer

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 23:11:52 #2
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6065082
Ziet er goed uit hoor. Allicht dat ik daar eens wat van zal gaan proberen ooit. moet ik alleen nog wel even het vlees zien te vervangen .
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 23:16:11 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_6065170
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 23:11 schreef Vork het volgende:
Ziet er goed uit hoor. Allicht dat ik daar eens wat van zal gaan proberen ooit. moet ik alleen nog wel even het vlees zien te vervangen .
heb hier ook nog een recept met tofu voor me liggen..

tofu met courgette (2 personen)
200 gr. tofu in repen
4 EL sojasaus
1 TL dieetolie
4 EL groentebouillon
200 gr. zilvervliesrijst
zout
1 rode paprika
160 gr. courgette
80 gr. ui
50 gr. tauge
1,5 EL dieetoli
peper

Meng de saus, (tl)olie en bouillon. Marineer hierin de tofu. Kook de rijst in ruim water met wat zout in 20 minuten gaar. Spoel de tauge onder koud stromend water af. (uitlekken) Verhit de olie en bak de tofu goudbruin. Uit de pan halen. Roerbak nu de paprika, courgette en ui ongeveer vijf minuten. Voeg de tauge, tofu en de rijst toe en roerbak het geheel nog 5 minuten. Doe de marinade erbij en breng het geheel op smaak met peper en zout.

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 23:17:58 #4
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_6065208
Klinkt allemaal erg lekker, maar wat precies is dieetolie en waar kan je dat kopen?
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 23:19:09 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_6065237
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 23:17 schreef Jojogirl het volgende:
Klinkt allemaal erg lekker, maar wat precies is dieetolie en waar kan je dat kopen?
dieetolie is volgens mij van Becel en overal (zo'n beetje) te koop. Je kunt het ook vervangen door Extra Vierge Olijfolie.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_6066202
Niet echt een recept, maar even een extra tip.
Als je dit ding Gezond(er) eten, air grill
gebruikt hoef je dus never nimmer olie/vet te gebruiken. Sterker nog, vet van vleesproducten druipt gewoon weg (daarom heet het ook grillen he)

Eten smaakt heerlijk, en soms moet je toch wat lekker eten anders is lijnen gewoon een straf dat je moet uitzitten.
Denk aan zelf even aardappels kopen en deze snijden en in dit ding "bakken". Scheelt je hoop vet in je eten, en je verbrand nog eens klein beetje calorieen door het schillen en snijden

Of een lekkere kippebout dat je in een kwartiertje of zo grilled maar je wel gerust mag eten als je ziet dat onderaan de bak een enorm plas vet heeft verzameld die niet in je lichaam terecht zal komen

Gewoon een goede tip dus.

  woensdag 2 oktober 2002 @ 00:35:21 #7
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_6066290
Om het topic van die air-grill niet te ver omhoog te schoppen hier maar even

Is dat ding nu te vergelijken met mijn combi-magnetron op heteluchtoven+magnetron stand??

There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
pi_6068204
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 00:35 schreef TMoose het volgende:
Om het topic van die air-grill niet te ver omhoog te schoppen hier maar even

Is dat ding nu te vergelijken met mijn combi-magnetron op heteluchtoven+magnetron stand??


Dat is gewoon een grill met een ventilator om het warme lucht snel langs het voedsel te blazen.

Ze adverteren wel met "veelzijdigheid van een oven, met de snelheid van een magnetron", maar letterlijk nemen kan je dat niet, hoewel het echt heel snel gaat. Patatje binnen paar minuten klaar zonder bakolie toevoegen. Kippetje gegrilled in 20 minuten in tegenstelling tot een uur met normale grill, etc

(kheb gemerkt dat als je eventjes met een vork paar gaatjes in de kip prikt voordat je gaat grillen, het vet er nog sneller afdruipt, en het nog sneller gaar wordt

Nadeel is... tis moeilijk te kopen. Volgens mij alleen te koop bij de makro. En dat grillplateautje (ijzeren draadwerk) is moeilijk schoon te maken.

  woensdag 2 oktober 2002 @ 10:12:16 #9
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_6068583
Klinkt lekker ET, meer, meer!
ik vind het nl heel moeilijk iets te verzinnen
doei
pi_6069916
Kipfilet met Pesto
Kcal: 255
Personen: 4

Nodig:
- 4 kipfilets
- 100 gr magere zachte kaas
- 2 eetlepels pesto uit potje
- zout en versgemalen peper
- 4 dunne plakjes magere ham

Bereiding:
- Maak een diepe horizontale snee in de filets zodat je een soort van zak in het vlees krijgt
- Meng de kaas met de pesto
- Schep dit mengsel in de "zakken" en omwikkel de kip dan met ham
- Leg elke filet op een stuk aluminiumfolie en schep de rest van de kaasvulling erover.
- Vouw de folie dicht
- Leg de pakjes op een bakplaat en zet deze zo'n 25 a 30 minuten in de oven op 200 ° (stand 6)
- De filets best opdienen in eigen vocht

Serveren met groenten en rijst of aardappeltjes

[Dit bericht is gewijzigd door Ngiri op 02-10-2002 12:21]

  woensdag 2 oktober 2002 @ 14:27:13 #11
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_6071944
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 12:16 schreef Ngiri het volgende:
Kipfilet met Pesto
Kcal: 255
Personen: 4

Nodig:
- 4 kipfilets
- 100 gr magere zachte kaas
- 2 eetlepels pesto uit potje
- zout en versgemalen peper
- 4 dunne plakjes magere ham

Bereiding:
- Maak een diepe horizontale snee in de filets zodat je een soort van zak in het vlees krijgt
- Meng de kaas met de pesto
- Schep dit mengsel in de "zakken" en omwikkel de kip dan met ham
- Leg elke filet op een stuk aluminiumfolie en schep de rest van de kaasvulling erover.
- Vouw de folie dicht
- Leg de pakjes op een bakplaat en zet deze zo'n 25 a 30 minuten in de oven op 200 ° (stand 6)
- De filets best opdienen in eigen vocht

Serveren met groenten en rijst of aardappeltjes


aww dit klinkt lekker
doei
pi_6073266
Ik kan vast ook wel recept verzoekjes doen hier? Ik wil graag lever klaarmaken (gezond, lekker etc), maar normaal deed ik dat met veel vet/uien/spek of met satesaus. Nu moet het slank, maar nog steeds lekker natuurlijk. Wie weet er een eetbaar slank recept voor lever? (ik weet dat niet veel mensen lever lekker vinden, dus nu niet massaal met kotssmiley's rondstrooien )

Die recepten van ET komen vast van pas! Ben nu elke avond lekker aan het koken, dus een beetje creativiteit in de keuken en beproefde lekkere recepten proberen is meer dan welkom.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_6073278
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 14:27 schreef Bolletje... het volgende:

aww dit klinkt lekker


Ja, lekker...maar wat doe je met de resterende pesto? Dat spul is toch helemaal niet lang houdbaar?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 2 oktober 2002 @ 16:13:42 #14
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_6073735
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 15:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, lekker...maar wat doe je met de resterende pesto? Dat spul is toch helemaal niet lang houdbaar?


2 dagen maar ofzow, en zo'n potje kost wel zo'n 3 euro

oww btw..lever

doei
  woensdag 2 oktober 2002 @ 16:18:27 #15
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_6073818
http://users.skynet.be/snoopy/

kan je ook lekkere recepten vinden

pi_6074717
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 15:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, lekker...maar wat doe je met de resterende pesto? Dat spul is toch helemaal niet lang houdbaar?


Je kan het in olie zetten, dan is het al een stuk langer houdbaar. Maar als je echt niet vaak pesto neemt kan je het het beste invriezen, dan moet je het alleen een tijdje van tevoren er al uitleggen als je dus een gerecht wil maken met pesto
pi_6076082
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 15:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan vast ook wel recept verzoekjes doen hier? Ik wil graag lever klaarmaken (gezond, lekker etc), maar normaal deed ik dat met veel vet/uien/spek of met satesaus. Nu moet het slank, maar nog steeds lekker natuurlijk. Wie weet er een eetbaar slank recept voor lever? (ik weet dat niet veel mensen lever lekker vinden, dus nu niet massaal met kotssmiley's rondstrooien )

Die recepten van ET komen vast van pas! Ben nu elke avond lekker aan het koken, dus een beetje creativiteit in de keuken en beproefde lekkere recepten proberen is meer dan welkom.


Komt ie... een recept van de EGA.

Kippenlevertjes.
Voor de vrouwen 135 gram, mannen 185 gram.
40 gram rijst, 250 cc tomatensap, 100 gram uitjes, mespuntje sambal, 50 gram champignons, peper en zout.

Snij de kippenlevertjes in kleine stukjes. Maak de uien klein en doe deze levertjes en de kruiden in een anti kleefpan en maak alles onder voortdurend omscheppen bruin. Voeg dan het tomatensap en de in plakjes gesneden champignons toe. Laat het geheel nog 5 minuten zachtjes doorkoken. Voeg de 40 gram rauwe rijst toe en laat het gerecht, met de deksel op de pan, nog 8 minuten pruttelen. Maak het geheel op smaak met peper en zout.

(de kippenlevertjes natuurlijk niet bakken in margarine ofzo, maar op zo'n velletje, velletje kan je verwijderen vorodat je de tomatensap e.d. erbij voegt!)

Eet smakelijk!

pi_6101861
Voor Isabeau
Orientaalse lever
kcal: 239
Personen: 4

225 gram (kalfs)lever
150 gram broccoli (roosjes)
100 gram peultjes
6 gram centiliter bouillon (groente-)
50 gram noot (bombay, maar andere zijn ook lekker)
15 gram sesamzaad
6 gram meel (volkoren-)
5 cm gember (wortel,vers)
5 theelepels saus (soja-)
2 wortels
2 teentjes knoflook
1 eetlepel olie (zonnebloem-)
1paprika (rood)
naar smaak peper (zwart)

Rooster de sesamzaadjes in een koekepan.
Snij de repen paprika diagonaal in stukken van 2.5 centimeter.
Verhit de olie in een wok of een grote braadpan. roerbak hierin snel de gember en de knoflook.
Meng het meel met wat peper en schud dit door de lever. Doe dit ook in de wok en bak het onder voortdurend omscheppen 3 minuten mee. Voeg de wortel, peultjes, paprika en broccoli toe. Roerbak dit 3 minuten.
Voeg nu de noten, sojasaus en bouillon erbij. Verwarm dit nog 4 minuten en strooi het sesamzaad erover.

Serveren met rijst (basmati rijst is )

pi_6126878
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 12:16 schreef Ngiri het volgende:
Kipfilet met Pesto
Kcal: 255
Personen: 4

Nodig:
- 4 kipfilets
- 100 gr magere zachte kaas
- 2 eetlepels pesto uit potje
- zout en versgemalen peper
- 4 dunne plakjes magere ham

Bereiding:
- Maak een diepe horizontale snee in de filets zodat je een soort van zak in het vlees krijgt
- Meng de kaas met de pesto
- Schep dit mengsel in de "zakken" en omwikkel de kip dan met ham
- Leg elke filet op een stuk aluminiumfolie en schep de rest van de kaasvulling erover.
- Vouw de folie dicht
- Leg de pakjes op een bakplaat en zet deze zo'n 25 a 30 minuten in de oven op 200 ° (stand 6)
- De filets best opdienen in eigen vocht

Serveren met groenten en rijst of aardappeltjes


Dit recept heb ik gisteren gemaakt voor vrienden en iedereen vondt het heerlijk. Ik had er krieltjes met peterselie en knoflook uit de oven en salade bij geserveerd, mmmm!
pi_6135006
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 09:17 schreef Ngiri het volgende:
Voor Isabeau
Orientaalse lever
-recept-
Dit ga ik maandag klaarmaken! Een verslag van mijn smaakpapillen volgt nog
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_6168124
In de winkel alle receptspulletjes bij elkaar gesprokkeld en de noten vergeten, maar goed. Thuis begonnen aan de Orientaalse lever van Nigiri. Wat is lever toch vies spul om in je handen te nemen zeg Twee zakjes van zo'n 100 gram in de diepvries gedaan (kan dat wel met lever??) en zo'n 100 gram over gehouden voor het kokerellen. Al snel was mijn keukentje gevuld met de heerlijkste geuren van oa de knoflook en gember. Gerecht was snel klaar en toen was ik vergeten rijst klaar te maken Snel nog even pastaschelpjes klaargemaakt.

Na dus zo'n 20 minuutjes totaal kon ik aan tafel en ik heb enorm zitten smullen Echt een aanrader dat recept!! Lever kan dus best lekker zijn zonder spek en veel vet

Morgen ga ik iets van ET uitproberen: Oosterse gehaktschotel of kabeljauw.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_6171067
Top dat het goed beviel Esk en Isabeau!

En gelijk maar een nieuw receptje: Mexicaanse rijst/bonen schotel


Caloriën: 345

Benodigdheden:
1 (rode) ui
2 knoflookteentjes
1 groene paprika
3 stengels bleekselderij (of prei)
1 rode Spaanse peper
2 eetlepels (zonnebloem)olie
200 gr langkorrelige rijst
1 klein blikje tomatenpuree
1/2 liter groentenbouillon (tablet)
1 blik kidneybonen in chilisaus (400 gr)
zout
peper
3 eetlepels gesnipperde koriander

Bereiding:
* Snipper de gepelde ui en knoflookteentjes.
* Snijd de schoongemaakte paprika in stukjes.
* Snijd de schoongemaakte bleekselderij in smalle boogjes.
* Halveer de Spaanse peper, verwijder eventueel de zaadjes (als je ze laat zitten, wordt het extra scherp) en snijd deze in smalle reepjes.
* Verhit de olie in een pan en roerbak de ui, knoflook, paprika, bleekselderij en peper ca 3 minuten.
* Voeg de rauwe rijst toe en roer tot alle korrels glanzen van de olie. Roer de tomatenpurree erdoor en roerbak het geheel nog ca 1 minuut.
* Schenk er zoveel bouillon bij dat het geheel ca 1 cm onderstaat.
* Breng de bouillon aan de kook en laat de rijst, afgedekt op een heel laag vuur ca 20 minuten doorpruttelen tot alle bouillon is opgenomen.
* Meng de chilibonen erdoor en laat het gerecht ca 10 minuten, afgedekt, doorpruttelen.
* Breng het gerecht verder op smaak met zout en peper en roer de koriander erdoor.

Serveren met komkommersalade.
Het gerecht is vegetarisch, maar het is heel lekker om er kipfilet of gerulde rundergehakt (75 gram p.p.) aan toe te voegen/ bij te serveren.

pi_6184001
Er zijn toch wel meer mensen met heel erg lekkere dieet recepten? Allemaal posten hoor, ik moet nog zo'n 20 kilo

(ik heb thuis nog wel wat liggen, maar dat komt wel online als ik thuis weer Internet heb...vanavond misschien al)

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_6206150
Gisteren ET's kabeljauw recept klaargemaakt met extra veel dille Lekker met pasta en extra groente gegeten. Ik smul meer nu ik aan het lijnen ben dan daarvoor (daarvoor regelmatig chinees, pizza, patat, kant&klaar etc.) Vanavond de Oosterse gehaktschotel; verheug me er nu al op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 10 oktober 2002 @ 11:20:26 #25
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_6206777
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 10:52 schreef Isabeau het volgende:
Er zijn toch wel meer mensen met heel erg lekkere dieet recepten? Allemaal posten hoor, ik moet nog zo'n 20 kilo

(ik heb thuis nog wel wat liggen, maar dat komt wel online als ik thuis weer Internet heb...vanavond misschien al)


Ik heb er nog veeeeeel meer
Maar af en toe eens wat is veel leuker (en anders typ ik me helemaal suf) dan alles in een keer

En ja, 't IJS-recept is ondertussen ook boven water... Ik wacht nog even tot kerst

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')