abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:42:46 #1
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133413135
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2013:

* no1uknow (7 januari)
* Scootermuisje (10 januari)
* Sneeuwvlok_2 (18 januari)
* Proletariaat (4 februari)
* Sie_scheitern_Epos (7 februari)
* Nafi (9 februari)
* Nutkicker22 (12 februari)
* Kletters (18 februari)
* DevilsAndDust (20 februari)
* Jiang153 (25 februari)
* Wanderlust (13 maart)
* Jan-Slagter (12 april)
* Koelkastman (15 april)
* erythropoeet (16 april)
* Bankpasje (18 april)
* Remy669 (19 april)
* JR-Style-93 (22 april)
* Amoeba (24 april)
* borisz (29 april)
* Mrs.Salvatore (3 juli)
* Gruisman (12 juli)
* zerokil (31 juli)
* mister.bucket (9 augustus)
* Kapitein_Schavuit (17 september)
* Downstar (3 oktober)
* Louboutin (12 november)
* portie (15 november)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Keukendrol op 19-11-2013 19:45:38 ]
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:51:27 #2
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133413445
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je leert daar overigens wel echt goed rijden. Heb al mijn lessen in Rotterdam Noord, zeg maar tussen het vliegveld en Rotterdam Centrum gedaan. Toen ik eenmaal mijn rijbewijs had kom je echt 10x overzichtelijke punten tegen. ^O^

Heb je Rotterdam afgereden of in Dort?
In Rotterdam. Waarschijnlijk ben ik tijdens de lessen op precies dezelfde plekken gekomen als jij. En daar zitten inderdaad een paar helse kruisingen tussen.
Ok stelletje hokboeren
pi_133413647
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:38 schreef Keukendrol het volgende:
Ben jij een proefleshopper?

Mijn instructeur kon die mensen wel schieten. :D
Ik weet graag waar ik aan begin. En tja, het is heel simpel: dan moeten ze het niet aanbieden. :)
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_133413769
Mij even in lijstje met geslaagden zetten a.u.b :D

03-10-2013 :)
pi_133413790
Over helse kruisingen gesproken, hier zit ook zo eentje. Vooral tussen kwart over acht en half negen, kun je voor dat kruispunt rustig een kwartiertje reserveren. Met rijlessen/rijexamens komen ze daar niet tijdens echt drukke momenten, maar in het dagelijks verkeer is het gewoon een irritant kruispunt. Heb die schematisch met pijlen even weergegeven(Streetview laat alleen de oude situatie zien):



Met rode pijlen zijn de mogelijke richtingen van fietsers en voetgangers weergegeven. Bromfietsers maken daar trouwens ook graag gebruik van. :) Als je onder de viaduct vandaan komt, heb je bovendien ook niet echt optimaal zicht, maar moet je wel in drie richtingen kijken of er daar misschien voetgangers/fietsers/brommers komen en welke kant ze op willen. 8-)
pi_133413908
Mag ik ook in de lijst met geslaagden? 12 november :)
pi_133413998
Mag ik er dan ook nog bij? 15 november.
pi_133414291
Pfff dat is niks vergeleken met de berenkuil in Arnhem.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:24:51 #9
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 19 november 2013 @ 17:12:06 #10
414785 sirdanilot
pi_133416008
Deze in Leiden is op de fiets levensgevaarlijk; chaotisch met veel bussen en afslaande auto's. Met de auto vind ik hem dan wel weer meevallen, de fietsers stoppen toch wel anders liggen ze op je motorkap, en je hebt voorrang (behalve als er fietsers uit de breestraat komen en jij gaat naar links).

Deze is dan veel erger; hij ligt dicht bij het CBR en met examens komen ze er vaak langs, en dan moet je linksafslaan op de zeer drukke dr lelylaan. Typisch gevalletje van 'oeps, vergeten een stoplicht neer te zetten'.

Iets verder van Leiden vind ik deze bij Benthuizen ook geen pretje om linksaf te slaan. Ik hou niet zo van dat soort kruispunten op drukke wegen. Als het rustig is kan het prima, maar in de Randstad is zoiets eigenlijk gewoon niet veilig.

Verder valt het met de moeilijke kruisingen in Leiden wel mee. Vooral het rijden an sich is vervelend door al die fietsers, er zijn niet per se heel moeilijke kruispunten zoals in bijvoorbeeld Rotterdam.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:20:14 #11
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133416258
quote:
Dat is wel mijn favoriet ja
Ok stelletje hokboeren
pi_133417371
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:02 schreef exelletor het volgende:
Over helse kruisingen gesproken, hier zit ook zo eentje. Vooral tussen kwart over acht en half negen, kun je voor dat kruispunt rustig een kwartiertje reserveren. Met rijlessen/rijexamens komen ze daar niet tijdens echt drukke momenten, maar in het dagelijks verkeer is het gewoon een irritant kruispunt. Heb die schematisch met pijlen even weergegeven(Streetview laat alleen de oude situatie zien):

[ afbeelding ]

Met rode pijlen zijn de mogelijke richtingen van fietsers en voetgangers weergegeven. Bromfietsers maken daar trouwens ook graag gebruik van. :) Als je onder de viaduct vandaan komt, heb je bovendien ook niet echt optimaal zicht, maar moet je wel in drie richtingen kijken of er daar misschien voetgangers/fietsers/brommers komen en welke kant ze op willen. 8-)
En theoretisch gezien is het maar de vraag of de voorangs-situatie zoals hij nu is wel helemaal klopt.
In theorie gelden haaientanden alleen voor kruisend verkeer. Als je dus het groene autootje links bent, hoef je fietsers die onder het spoor door willen gaan geen voorrang te geven, die rijden op dezelfde weg als jij. Maar fietsers die vanuit onder het spoor komen weer wel.
Als je als auto onder het spoor vandaan komt zou je kunnen redeneren dat fietsers van onder het spoor op dezelfde weg zitten en je alleen fietsers vanuit de andere kant voorrang hoeft te geven.
Dit alles weer afhankelijk van hoe de weg eigenlijk loopt.

In de praktijk nemen/krijgen gewoon alle fietsers voorrang, wat overzichtelijker is ook :').
Beetje jammer dat er zoveel fietsers zijn die het concept van je hand uitsteken niet begrijpen en dat je daarom daar de helft van de tijd voor jan lul staat te wachten }:| .

Ik vind wat dat betreft de hele wegvoering over de Westvest tot de Irenetunnel daar gevaarlijker.. Omdat die om de zoveel maanden verandert en je daardoor een mengeling krijgt van automobilisten die de situatie kennen, automobilisten die de situatie denken te kennen en automobilisten die de situatie helemaal niet kennen. Gooi daar nog een zooi fietsers bij die het helemaal niet interesseert zolang ze hun trein maar halen en het verbaasd me dat daar niet regelmatig ongelukken gebeuren :{
(voor de niet-Delftenaren: Dit is het gebied rondom het station van Delft, waar ze op de spoortunnel aan het bouwen zijn. Dit is een project dat jaren in beslag neemt en gedurende die tijd verandert de manier waarop het autoverkeer moet rijden dus om de zoveel maanden. Het station staat nog steeds in het midden van het hele gedoe, dus veel fietsverkeer ertussenin. )
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_133417464
quote:
Zouden wat streepjes op de weg hier nou niet praktisch zijn geweest? :{
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:48:32 #14
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133420840
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:01 schreef Downstar het volgende:
Mij even in lijstje met geslaagden zetten a.u.b :D

03-10-2013 :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:06 schreef Louboutin het volgende:
Mag ik ook in de lijst met geslaagden? 12 november :)
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:09 schreef portie het volgende:
Mag ik er dan ook nog bij? 15 november.
Done.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  woensdag 20 november 2013 @ 11:34:38 #15
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133440789
Misschien ook interessant voor de andere van ons die straks na het afrijden een auto willen kopen.. PTA / Kosten starters auto p.m.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 21 november 2013 @ 12:12:46 #16
414785 sirdanilot
pi_133479542
Straks weer rijden. Lekker zonnig weertje, geen vuiltje aan de lucht ! Had eerst eigenlijk stiekem wel gehoopt op de voorspelde winterse buien, dan kun je dat ook eens oefenen, maar goed dit is ook wel lekker.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 21 november 2013 @ 14:21:59 #17
414785 sirdanilot
pi_133482987
Pfoe. Weet iemand tips om minder zenuwachtig te zijn tijdens het rijden? In het begin bakte ik er niks van door de zenuwen; niet goed kijken, te langzaam, te hard etc.
Pas na een stukje op een rustige weg werd ik weer rustig, en ging het wel prima. Ik kán het dus wel, maar vaak komt het er niet zo goed uit.

Gek genoeg had ik tijdens m'n tussentijdse toets helemaal geen zenuwachtigheid, ik was toen volstrekt gevoelloos en weet delen ervan ook helemaal niet meer. Het is dus vooral heel erg psychologisch allemaal...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 21 november 2013 @ 14:23:39 #18
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133483036
Dat is alleen op te lossen door vaker te rijden denk ik.
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 21 november 2013 @ 19:44:13 #19
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133492627
Nou morgen ook maar eens beginnen met lessen, mag al 3 jaar maar steeds uitgesteld :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133501922
Joh, ik heb het 9 jaar uitgesteld. :')
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  donderdag 21 november 2013 @ 23:47:06 #21
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133502464
En het stomme is dat ik het van mijn ouders krijg. En nog steeds uitstelde :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:28:14 #22
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133512481
Zo, die eerste rijles hebben we ook weer gehad..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133512959
quote:
9s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:44 schreef Dagoduck het volgende:
Nou morgen ook maar eens beginnen met lessen, mag al 3 jaar maar steeds uitgesteld :')
Hier ook 3 jaar uitstel. Gewoon omdat 'geen tijd' enzo.
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:28 schreef Dagoduck het volgende:
Zo, die eerste rijles hebben we ook weer gehad..
Vertel!
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:44:03 #24
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133513055
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hier ook 3 jaar uitstel. Gewoon omdat 'geen tijd' enzo.

[..]

Vertel!
Audi A3 van een maand oud, legde duidelijk uit hoe het werkte en met schakelen enzo en toen gingen we een rondje rijden door mijn wijk even oefenen met remmen en koppeling gebruiken. Was makkelijker dan ik gedacht had eigenlijk. Na een tijdje de 50 kilometer weg op schakelen naar z'n 3 en toen onder de duinen door 60km weg naar z'n 4 en nog even op parkeerterrein bochtjes maken..

Niet eens uitgevallen die auto!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133515674
Nou ik heb mijn eerste les ook gehad, ik vond remmen nog het moeilijkst, met gas los, koppeling in, rem, etc. Het ging op zich best redelijk, maar je moet best veel tegelijk doen, dat moet nog 'even' een automatisme worden.
know'm sayin?
×
word? word.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 november 2013 @ 15:54:46 #26
414785 sirdanilot
pi_133516897
De bediening heb je in principe zo door, het moet inderdaad nog een automatisme worden. Bij mij is het schakelen nog steeds geen automatisme; ik doe het wel zonder te kijken (als je kijkt naar de pook zak je op het examen !) maar moet wel steeds nadenken 'oh nu 3, nu 2'... Het remmen is echter wel gewoon automatisme geworden (remmen, koppeling in, naar 1).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133519743
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:54 schreef sirdanilot het volgende:
De bediening heb je in principe zo door, het moet inderdaad nog een automatisme worden. Bij mij is het schakelen nog steeds geen automatisme; ik doe het wel zonder te kijken (als je kijkt naar de pook zak je op het examen !) maar moet wel steeds nadenken 'oh nu 3, nu 2'... Het remmen is echter wel gewoon automatisme geworden (remmen, koppeling in, naar 1).
Wat voor auto rijd je in? Want in de VW waar ik in rijd staat het tussen KMteller en toerenteller, in welke versnelling ik zit.

Bovendien... Omhoog (1), omlaag (2), omhoog (3), omlaag (4), omhoog (5)
:)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133519951
Zo gek als ik er over nadenk dat ik in het begin van mijn lessen continue naar de pook wou kijken. Toen ging de instructeur er elke keer een boekje boven houden.
Toen ging ik elke keer voelen waar de pook zat op dat moment.

Nu ik een jaar mijn rijbewijs heb, betrap ik mezelf er wel eens op dat ik zo 5 minuten kan rijden soms op de automatische piloot, dus dat ik gewoon door rij maar van alles aan het denken ben in mijn hoofd over mijn dag enz en dan ineens oh ik ben al thuis :P echt vreemd hoe dat gaat.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 22 november 2013 @ 17:25:49 #29
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133520019
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:09 schreef alors het volgende:
Nou ik heb mijn eerste les ook gehad, ik vond remmen nog het moeilijkst, met gas los, koppeling in, rem, etc. Het ging op zich best redelijk, maar je moet best veel tegelijk doen, dat moet nog 'even' een automatisme worden.
Heb je nog geen rijbewijs? :D
Ook al de snelweg op geweest?
pi_133520100
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:25 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Heb je nog geen rijbewijs? :D
Ook al de snelweg op geweest?
Nee :D :@ Nee joh, dit was de eerste les, beetje op landweggetjes gereden en door rustige dorpskernen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133520199
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:28 schreef alors het volgende:

[..]

Nee :D :@ Nee joh, dit was de eerste les, beetje op landweggetjes gereden en door rustige dorpskernen.
Ik ging de eerste les al de snelweg op en dwars door de drukke binnenstad.
Met dat laatste was ik totaal niet blij. :@

Maar komt goed hoor, na 9 lesuren gaat alles al vrij automatisch hier. Enige wat ik echt constant vergeet is naast me kijken als ik bijvoorbeeld om een geparkeerde auto heen ga. |:(

Op hoeveel lessen ben je "geschat"?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133520401
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:31 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ging de eerste les al de snelweg op en dwars door de drukke binnenstad.
Met dat laatste was ik totaal niet blij. :@

Maar komt goed hoor, na 9 lesuren gaat alles al vrij automatisch hier. Enige wat ik echt constant vergeet is naast me kijken als ik bijvoorbeeld om een geparkeerde auto heen ga. |:(

Op hoeveel lessen ben je "geschat"?
Wow echt? Ja ik vond dit wel een beetje saai, kon ook nergens harder dan 60, maar op zich wel relaxt voor een eerste keer.

35 :{ :') Vond ik best wel veel. Had meer op iets van 25 gehoopt. Ik zat vooral echt te kutten met mijn voeten steeds, en ik keek steeds naar de pook bij het schakelen :')
know'm sayin?
×
word? word.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 22 november 2013 @ 17:52:55 #33
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133520882
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:28 schreef alors het volgende:

[..]

Nee :D :@ Nee joh, dit was de eerste les, beetje op landweggetjes gereden en door rustige dorpskernen.
Cool :D Succes, uiteindelijk leer je het toch pas als je geslaagd bent,
pi_133521166
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:52 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Cool :D Succes, uiteindelijk leer je het toch pas als je geslaagd bent,
Dankje :D ja dat zegt iedereen idd.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133522426
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 17:38 schreef alors het volgende:

[..]

Wow echt? Ja ik vond dit wel een beetje saai, kon ook nergens harder dan 60, maar op zich wel relaxt voor een eerste keer.

35 :{ :') Vond ik best wel veel. Had meer op iets van 25 gehoopt. Ik zat vooral echt te kutten met mijn voeten steeds, en ik keek steeds naar de pook bij het schakelen :')
Deed ik ook de eerste 2 of 3 lessen, maar het gaat steeds beter, sneller dan je denkt! :)
Veel succes! En het is leuk!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133522496
Ik betrap mezelf er wel op dat ik na 2,5 maand mijn rijbewijs te hebben toch al wat anders rij, wat feller en gedurfder zelfs. Niet dat ik dat bewust doe, maar het echte rijden zoals je op een examen moet doen leer je snel af. _O-
pi_133526115
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:51 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ik betrap mezelf er wel op dat ik na 2,5 maand mijn rijbewijs te hebben toch al wat anders rij, wat feller en gedurfder zelfs. Niet dat ik dat bewust doe, maar het echte rijden zoals je op een examen moet doen leer je snel af. _O-
Tuurlijk. Al die spiegeltechnieken zijn enorm overdreven. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je na het behalen van je rijbewijs je helemaal niet meer aan die regels houdt, maar telkens binnen buiten schouder bij elke keer dat je schakelt... :')
Flesje bier
pi_133527146
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:26 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Tuurlijk. Al die spiegeltechnieken zijn enorm overdreven. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je na het behalen van je rijbewijs je helemaal niet meer aan die regels houdt, maar telkens binnen buiten schouder bij elke keer dat je schakelt... :')
Elke keer kijken als je schakelt?
Dat heb ik nooit geleerd..
pi_133527245
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:50 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Elke keer kijken als je schakelt?
Dat heb ik nooit geleerd..
Ik heb het wel aangeleerd gekregen, bij omhoog schakelen sowieso binnen en buiten. Schouder weet ik niet meer zeker. Heb het bij TTT en examen maar gewoon netjes gedaan en verder niets meer van gehoord.
Flesje bier
pi_133527369
Lolol spiegelen bij schakelen dat heb ik nog nooit gehoord :P

Als je eenmaal echt rijd ga je uit automatisme toch wel vanzelf in de binnenspiegel kijken af en toe, gewoon om overzicht te houden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133528339
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:12 schreef sirdanilot het volgende:
Deze in Leiden is op de fiets levensgevaarlijk; chaotisch met veel bussen en afslaande auto's. Met de auto vind ik hem dan wel weer meevallen, de fietsers stoppen toch wel anders liggen ze op je motorkap, en je hebt voorrang (behalve als er fietsers uit de breestraat komen en jij gaat naar links).

Deze is dan veel erger; hij ligt dicht bij het CBR en met examens komen ze er vaak langs, en dan moet je linksafslaan op de zeer drukke dr lelylaan. Typisch gevalletje van 'oeps, vergeten een stoplicht neer te zetten'.

Iets verder van Leiden vind ik deze bij Benthuizen ook geen pretje om linksaf te slaan. Ik hou niet zo van dat soort kruispunten op drukke wegen. Als het rustig is kan het prima, maar in de Randstad is zoiets eigenlijk gewoon niet veilig.

Verder valt het met de moeilijke kruisingen in Leiden wel mee. Vooral het rijden an sich is vervelend door al die fietsers, er zijn niet per se heel moeilijke kruispunten zoals in bijvoorbeeld Rotterdam.
hier ook uit Leiden, die eerste twee komen me maar al te bekend voor _O-

onlangs ook mijn rijbewijs gehaald, na 25 lessen :)
pi_133528536
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 20:54 schreef delano.888 het volgende:
Lolol spiegelen bij schakelen dat heb ik nog nooit gehoord :P

Als je eenmaal echt rijd ga je uit automatisme toch wel vanzelf in de binnenspiegel kijken af en toe, gewoon om overzicht te houden.
Waarschijnlijk omdat je snelheid toch verandert en je geen vrachtwagen in je achterbak wilt hebben(hetzelfde verhaal als bij remmen).
pi_133528632
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:19 schreef exelletor het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat je snelheid toch verandert en je geen vrachtwagen in je achterbak wilt hebben(hetzelfde verhaal als bij remmen).
Ik kijk wel altijd automatisch in mijn buitenspiegel, maar heb dit niet geleerd tijdens de lessen..
pi_133529083
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:20 schreef Louboutin het volgende:
Ik kijk wel altijd automatisch in mijn buitenspiegel, maar heb dit niet geleerd tijdens de lessen..
Ik kijk met het optrekken/opschakelen alleen bij stoplichten en alleen in de binnenspiegel. :D
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 22 november 2013 @ 21:33:20 #45
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133529227
Spiegelen als je schakelt :')!
Welke debiel heeft dat bedacht.
pi_133529584
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:30 schreef exelletor het volgende:

[..]

Ik kijk met het optrekken/opschakelen alleen bij stoplichten en alleen in de binnenspiegel. :D
Ik kijk bij optrekken bij het stoplicht voornamelijk vooruit eigenlijk, lijkt me wat veiliger :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:46:27 #47
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133529754
Zouden autisten beter zijn in rijden? Patroontjes aanleren mbt spiegelen enzo lijkt ne snel aangeleerd bij die mensen.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_133529841
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:46 schreef Keukendrol het volgende:
Zouden autisten beter zijn in rijden? Patroontjes aanleren mbt spiegelen enzo lijkt ne snel aangeleerd bij die mensen.
Nee juist niet want het verkeer is ontzettend onvoorspelbaar.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133529860
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:46 schreef Keukendrol het volgende:
Zouden autisten beter zijn in rijden? Patroontjes aanleren mbt spiegelen enzo lijkt ne snel aangeleerd bij die mensen.
Zijn vele soorten autisten, sommige zijn gewoon moeilijk in drukke situaties en dus levensgevaarlijk.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 november 2013 @ 22:04:20 #50
414785 sirdanilot
pi_133530658
Tegenwoordig moet je zelfs een peperdure keuring plus rijtest doen als je autist bent. Vroeger moest je dan ook elke drie jaar terugkomen voor keuring, nu elke vijf jaar (al kunnen ze volgens mij ook zeggen dat het goed is en dat je niet meer gekeurd hoeft te worden).

Patroontjes leert ieder mens aan hoor. Ik schakel nu bijvoorbeeld op de verkeerde manier naar 4, ik doe mijn arm in een rare houding. Dat proberen we er nu weer even uit te slaan (figuurlijk dan, anders wordt het me nogal gevaarlijk in de auto ;) ).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133536343
Over slechte gewoontes gesproken:
Soms ga ik veel te ver door in de 2, en sla ik de 3e versnelling helemaal over. Omdat ik een turbo heb, en de 2e versnelling + hoge toeren gewoon heel erg leuk is, en omdat het 1x schakelen scheelt haha :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133539113
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:46 schreef Keukendrol het volgende:
Zouden autisten beter zijn in rijden? Patroontjes aanleren mbt spiegelen enzo lijkt ne snel aangeleerd bij die mensen.
Probleem is dat ze hun eigen dogma's creëren. Zodanog vasthouden aan de reglementen dat ze gevaarlijke situaties kunnen veroorzaken.

Voorbeeldje: we hebben allemaal geleerd dat je aan het begin van de oprit van een snelweg moet stoppen als je geen mogelijkheid hebt om in te voegen. Je neemt deze kennis aan en doet er vervolgens je voordeel mee (lees: ammehoela, dat ga ik dus nooit doen…)
Doe eens een gok wat een autist zal doen als 'ie tijdens de spits de snelweg op wilt...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_133539320
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 02:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Probleem is dat ze hun eigen dogma's creëren. Zodanog vasthouden aan de reglementen dat ze gevaarlijke situaties kunnen veroorzaken.

Voorbeeldje: we hebben allemaal geleerd dat je aan het begin van de oprit van een snelweg moet stoppen als je geen mogelijkheid hebt om in te voegen.
Ik heb geleerd dat ik door moet rijden over de vluchtstrook tot ik in kan voegen :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133540778
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 02:34 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik heb geleerd dat ik door moet rijden over de vluchtstrook tot ik in kan voegen :P
Hebben ze eindelijk het licht gezien bij het CBR?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_133540986
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 09:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hebben ze eindelijk het licht gezien bij het CBR?
Ik heb hetzelfde geleerd van mijn instructeur. Stoppen is gevaarlijker want dan moet je vanuit stilstand in gaan voegen tussen verkeer wat veel harder rijdt. Behalve bij files natuurlijk, zelfs dan mag je nog doorrijden tot einde oprit.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 23 november 2013 @ 12:50:56 #56
414785 sirdanilot
pi_133543092
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 02:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Probleem is dat ze hun eigen dogma's creëren. Zodanog vasthouden aan de reglementen dat ze gevaarlijke situaties kunnen veroorzaken.

Voorbeeldje: we hebben allemaal geleerd dat je aan het begin van de oprit van een snelweg moet stoppen als je geen mogelijkheid hebt om in te voegen. Je neemt deze kennis aan en doet er vervolgens je voordeel mee (lees: ammehoela, dat ga ik dus nooit doen…)
Doe eens een gok wat een autist zal doen als 'ie tijdens de spits de snelweg op wilt...
Dit is wel weer héél stigmatiserend hoor. Er is eigenlijk niet één vorm van autisme, maar er zijn heel veel verschillende vormen, variërend van 'daar merk je niks van' tot 'volledig niet in staat om te functioneren in de maatschappij'. Daarom spreekt men ook van autisme spectrum stoornis, en niet van 'autisme'.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 23 november 2013 @ 19:30:13 #57
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133551780
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dit is wel weer héél stigmatiserend hoor. Er is eigenlijk niet één vorm van autisme, maar er zijn heel veel verschillende vormen, variërend van 'daar merk je niks van' tot 'volledig niet in staat om te functioneren in de maatschappij'. Daarom spreekt men ook van autisme spectrum stoornis, en niet van 'autisme'.
^O^
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133553017
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 02:34 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik heb geleerd dat ik door moet rijden over de vluchtstrook tot ik in kan voegen :P
Ik zou dat bij een examen niet doen, het mag namelijk niet.
pi_133558906
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:12 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik zou dat bij een examen niet doen, het mag namelijk niet.
Ik heb inderdaad ook gewoon geleerd om te stoppen aan het begin van de invoegstrook.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  zondag 24 november 2013 @ 10:20:58 #60
374358 TR0LLFAG
Nee, jouw vader.
pi_133567589
mijn instructeur krijgt iedere zondag standaard migraine. wat is deze aub nee.
Iemand die niet heeft geschied leeft niet.
pi_133567711
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:12 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik zou dat bij een examen niet doen, het mag namelijk niet.
Ok heb mijn rijbewijs al. Maar denk niet dat je er ooit een boete voor zal krijgen.
Daarnaast heb ik in een jaar tijd nooit ruimte te kort gehad op de invoegstrook. Ik kijk altijd heel lang van tevoren al in de zijspiegel dan kan je het perfect inschatten, en gas bijgeven/loslaten.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die het meest klaagt 2022 zondag 24 november 2013 @ 13:03:53 #62
414785 sirdanilot
pi_133570456
Op de snelweg zul je niet zo gauw op de vluchtstrook belanden, maar op autowegen of oudere snelwegen zoals de A44 kan het wel; vaak heb je dan zelfs geen vluchtstrook dus móet je wel stoppen. Heb het zelf meegemaakt bij noordwijkerhout, daar heb je maar een kort invoegstrookje op een enkelbaans weg.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133575810
Ik wil binnenkort gaan beginnen met lessen in Rotterdam. Hebben mensen nog aanbevelingen voor een rijschool in Rotterdam? Hoor in mijn omgeving goede dingen over HERS, iemand ervaring mee?
pi_133576904
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:12 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik zou dat bij een examen niet doen, het mag namelijk niet.
Denk dat je sowieso niet zal slagen als je echt moet stoppen op een invoegstrook. Je hebt toch altijd wel een mogelijkheid.
  zondag 24 november 2013 @ 16:23:21 #65
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_133577251
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:39 schreef RinkeNL het volgende:
Ik wil binnenkort gaan beginnen met lessen in Rotterdam. Hebben mensen nog aanbevelingen voor een rijschool in Rotterdam? Hoor in mijn omgeving goede dingen over HERS, iemand ervaring mee?
Ik zit momenteel bij HERS. Ik heb wel prima ervaring met mijn huidige rijinstructeur en met HERS. Met de vorige rijinstructeur van HERS had ik absoluut geen klik, dus vroeg ik om een andere rijinstructeur. Uiteindelijk heb ik die ook gekregen.
pi_133577420
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 16:10 schreef Kartmans het volgende:

[..]

Denk dat je sowieso niet zal slagen als je echt moet stoppen op een invoegstrook. Je hebt toch altijd wel een mogelijkheid.
Dat dus, kwestie van inschatten en plannen. T kan altijd.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133579804
Wat is jullie ervaring met die theoriepakketten/dagen, is dat nodig, handig of onzin?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133580070
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 17:46 schreef alors het volgende:
Wat is jullie ervaring met die theoriepakketten/dagen, is dat nodig, handig of onzin?
Dat verschilt heel erg per persoon. Je leert daar volgens mij wel de omgang met het kastje en je kunt dus onduidelijke vragen behandelen, maar als jij weinig problemen hebt om regels te stampen en situaties in te schatten dan ga je het zonder theoriepakket ook wel halen.
  Moderator zondag 24 november 2013 @ 17:57:47 #69
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_133580187
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:12 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik zou dat bij een examen niet doen, het mag namelijk niet.
Het mag wel.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 24 november 2013 @ 18:53:00 #70
414785 sirdanilot
pi_133581704
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 17:46 schreef alors het volgende:
Wat is jullie ervaring met die theoriepakketten/dagen, is dat nodig, handig of onzin?
Niet doen. Ik zou theorie-examens en gevaarherkenning oefenen via internet (verschillende sites te vinden, de meeste zijn betaald maar heel duur is het niet), en natuurlijk het boekje leren. Dan is er een goede kans dat je het in één keer haalt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133587448
Iemand interesse om een leuk Braddie topic te lezen?

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5091996

:')
pi_133598776
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dit is wel weer héél stigmatiserend hoor. Er is eigenlijk niet één vorm van autisme, maar er zijn heel veel verschillende vormen, variërend van 'daar merk je niks van' tot 'volledig niet in staat om te functioneren in de maatschappij'. Daarom spreekt men ook van autisme spectrum stoornis, en niet van 'autisme'.
Van het hele spectrum heb je maar een kleine groep die daadwerkelijk een auto kunnen besturen, dus heb je hier te maken met hoogfunctionerende autisten, asperger of pdd-nos'ers. Van dat kleine groepje kun je iig zeker zijn van een gelijksoortig gedrag.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_133599092
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 01:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Van het hele spectrum heb je maar een kleine groep die daadwerkelijk een auto kunnen besturen, dus heb je hier te maken met hoogfunctionerende autisten, asperger of pdd-nos'ers. Van dat kleine groepje kun je iig zeker zijn van een gelijksoortig gedrag.
Bullshit
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_133599450
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 12:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dit is wel weer héél stigmatiserend hoor. Er is eigenlijk niet één vorm van autisme, maar er zijn heel veel verschillende vormen, variërend van 'daar merk je niks van' tot 'volledig niet in staat om te functioneren in de maatschappij'. Daarom spreekt men ook van autisme spectrum stoornis, en niet van 'autisme'.
Hij heeft zelf autisme dus hij weet denk ik wel waar ie over praat. ;)
Hallon!
pi_133599719
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 03:43 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Hij heeft zelf autisme dus hij weet denk ik wel waar ie over praat. ;)
Ik ook, en ik spreek hem tegen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_133599845
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 03:43 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Hij heeft zelf autisme dus hij weet denk ik wel waar ie over praat. ;)
Klopt, behalve dat ik daarom niet de wijsheid heb, alleen ervaring met 'lotgenoten' die ook hun rijbewijs hebben gehaald. Ik zie een grote gemene deler...
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 07:16 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik ook, en ik spreek hem tegen.
Tegenspreken is wat meer woorden gebruiken dan alleen 'bullshit'.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_133599904
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 07:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Klopt, behalve dat ik daarom niet de wijsheid heb, alleen ervaring met 'lotgenoten' die ook hun rijbewijs hebben gehaald. Ik zie een grote gemene deler...

[..]

Tegenspreken is wat meer woorden gebruiken dan alleen 'bullshit'.
Ik heb met honderden autisten op school gezeten. Je hebt gelijk dat ik een deel daarvan niet capabel acht voor een rijbewijs, maar een grote groep moet zeker in staat zijn om later veilig aan het verkeer deel te nemen. Er zijn niet zo heel veel mensen met down-syndroom ofzo, als je dat denkt. Relatief gezien dan.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_133600680
Maar is het niet zo dat uiteindelijk je elke vorm van mogelijk gevaar moet uitsluiten voor deelname aan het verkeer?

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2013 09:27:05 ]
pi_133601038
quote:
15s.gif Op maandag 25 november 2013 09:26 schreef Iwanius het volgende:
Maar is het niet zo dat uiteindelijk je elke vorm van mogelijk gevaar moet uitsluiten voor deelname aan het verkeer?
Kinderen, bejaarden, dieren, mensen met een handicap (lichamelijk en geestelijk)... Alles tegen de muur.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 25 november 2013 @ 10:28:44 #80
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133601891
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:48 schreef Messina het volgende:

[..]

Kinderen, bejaarden, dieren, mensen met een handicap (lichamelijk en geestelijk)... Alles tegen de muur.
Onzin.. dan zou bijna niemand morgen rijden... Ik heb as woensdag weer een medische test bij het cbr, hopelijk de laatste
pi_133601992
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 07:57 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik heb met honderden autisten op school gezeten. Je hebt gelijk dat ik een deel daarvan niet capabel acht voor een rijbewijs, maar een grote groep moet zeker in staat zijn om later veilig aan het verkeer deel te nemen. Er zijn niet zo heel veel mensen met down-syndroom ofzo, als je dat denkt. Relatief gezien dan.
Kijk dan eens naar de groep die jouw wel geschikt lijkt om een rbw te halen. Het zijn meestal dezelfde types (normaal tot hoog intelligent, vaak asperger, sociaal gezien een ramp, heel technisch)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 25 november 2013 @ 10:51:32 #82
414785 sirdanilot
pi_133602490
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 01:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Van het hele spectrum heb je maar een kleine groep die daadwerkelijk een auto kunnen besturen, dus heb je hier te maken met hoogfunctionerende autisten, asperger of pdd-nos'ers. Van dat kleine groepje kun je iig zeker zijn van een gelijksoortig gedrag.
Wat een onzin zeg. Heb je je er ooit wel eens in verdiept?

Hier wat leesvoer:
http://www.opdc-zodrenthe.nl/asperger.htm

Mensen met hoogfunctionerend autisme/asperger/pdd nos en dergelijke zijn hoogfunctionerend, d.w.z. meer dan capabel om de functioneren in de maatschappij door bv. een auto te besturen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 25 november 2013 @ 10:57:11 #83
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133602626
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Heb je je er ooit wel eens in verdiept?

Hier wat leesvoer:
http://www.opdc-zodrenthe.nl/asperger.htm

Mensen met hoogfunctionerend autisme/asperger/pdd nos en dergelijke zijn hoogfunctionerend, d.w.z. meer dan capabel om de functioneren in de maatschappij door bv. een auto te besturen.
Deze topic lijkt me nou niet bedoeld om te gaan zitten discuseren over autime.. Er zijn zoveel verschillende soorten en iedereen is anders dat geldt ook voor de "niet autisten". Ik denk dat er naar elk individu apart moet worden gekeken of het halen van een rijbewijs verantwoord is..
pi_133602777
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Heb je je er ooit wel eens in verdiept?

Hier wat leesvoer:
http://www.opdc-zodrenthe.nl/asperger.htm

Mensen met hoogfunctionerend autisme/asperger/pdd nos en dergelijke zijn hoogfunctionerend, d.w.z. meer dan capabel om de functioneren in de maatschappij door bv. een auto te besturen.
Ben ik ook met je eens, ik heb alleen geen percentages. Hoe groot deze groep capabelen zijn weet ik dus niet.

Even terzijde, die tekst in het linkje vind ik juist niet kloppen. Hierin wordt een standaard asperger beschreven en de behandelingsmethode. Werkelijk... hoe creëert men een probleem. Een stukje verderop wordt nog eens fijntjes duidelijk gemaakt hoe normale mensen om dienen te gaan met een asperger.

Het kan aan mij liggen maar ik ben meer van het type confrontatie zoeken, iets dat ik in deze tekst helemaal niet terugvind. Als ik volgens deze methode was behandeld zat ik nog steeds in een instelling met als toekomst oud worden, wajong vangen tot m'n 65ste en daarna -hop- door naar een bejaardentehuis, aow'tje vangen tot ik doodga.

Ik maak mij af en toe best kwaad erom, zeker als je je bedenkt dat een gemiddelde instelling deze methode (de tekst in de link) alleen maar toepast om bedden gevuld te houden.

Ik moet mij aanpassen aan de maatschappij, niet andersom.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_133602985
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:28 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Onzin.. dan zou bijna niemand morgen rijden... Ik heb as woensdag weer een medische test bij het cbr, hopelijk de laatste
Sarcasme :)
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 25 november 2013 @ 11:30:55 #86
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133603620
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:10 schreef Messina het volgende:

[..]

Sarcasme :)
Waar slaat dat nou weer op...
pi_133603698
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:30 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op...
Ik was sarcastisch hier:

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:48 schreef Messina het volgende:

[..]

Kinderen, bejaarden, dieren, mensen met een handicap (lichamelijk en geestelijk)... Alles tegen de muur.
:s)
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 25 november 2013 @ 11:56:38 #88
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133604394
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:33 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik was sarcastisch hier:

[..]

:s)
ow haha gelukkig ;)
pi_133644514
Ik kan dus echt niet fileparkeren wéér wat geraakt en niet zo'n beetje ook :')
Irene is bae <3
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:54:17 #90
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133644648
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:50 schreef Jiang153 het volgende:
Ik kan dus echt niet fileparkeren wéér wat geraakt en niet zo'n beetje ook :')
Lesauto kapot?
pi_133645047
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:50 schreef Jiang153 het volgende:
Ik kan dus echt niet fileparkeren wéér wat geraakt en niet zo'n beetje ook :')
Vertel dan even het hele verhaal! :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133645130
Heb rijbewijs al half jaartje alles lukt alleen fileparkeren niet want dan raak ik iets :r
Irene is bae <3
pi_133646101
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 14:52 schreef UltraR het volgende:
Ik zit te kijken naar rijscholen in Utrecht.

Deze lijkt haast te mooi om waar te zijn:
http://www.autorijschoolbryan.nl/
Met tot 100 eerste examens per jaar, een slagingspercentage van 91-95% (en hetzelfde voor herexamens) en zeer scherp geprijsd met 40 euro per uur.

Maar die info komt gewoon van de CBR-site dus zou moeten kloppen lijkt me.
http://www.rijschoolgegev(...)plaats=58&automaat=0

Mijn vraag hier is of er uberhaupt een mogelijkheid bestaat dat dit inderdaad te mooi om waar te zijn is? Ik lees bijvoorbeeld dingen over extreem veel lessen voordat je bij rijscholen met dergelijke slaagpercentages mag afrijden (niet specifiek over deze). Of dat slechte leerlingen weggepest worden, dat zie je immers niet in de percentages terug?
Of zijn ze wellicht gewoon briljant? :)
Vandaag een proefles bij hem gehad. Wat een goede rij-instructeur zo op het eerste gezicht zeg! Hij zegt eerlijk inderdaad wel z'n tijd te nemen voor de lessen en niet te snel te laten afrijden in de hoop een zesje te scoren, maar voor de acht te gaan. Maar hij weet duidelijk waar hij mee bezig is. Ik denk dat ik m'n rijschool heb gevonden.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  dinsdag 26 november 2013 @ 17:05:16 #94
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_133646678
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:50 schreef Jiang153 het volgende:
Ik kan dus echt niet fileparkeren wéér wat geraakt en niet zo'n beetje ook :')
Hoe heb je dat dan gedaan op je tussentijdsexamen en je afrijden?
pi_133646730
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Hoe heb je dat dan gedaan op je tussentijdsexamen en je afrijden?
geen TTT en afrijden hoefde het niet te doen
Irene is bae <3
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:50:11 #96
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_133654100
Ik heb morgen om 10:45 praktijkexamen! Iemand nog tips?
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 26 november 2013 @ 21:45:20 #97
414785 sirdanilot
pi_133657179
Eet een banaan, dat schijnt te helpen? Ik heb dat volgens mij niet voor mijn TTT gedaan overigens... En doe ook vooral nog iets leuks van tevoren ! Dan ben je ontspannen als je begint.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133659131
Ik heb ook een banaan gegeten voor mijn examen :P
Als je een klein foutje maakt, niet gaan stressen maar rustig blijven.
Je hoeft niet perfect te rijden, als je maar laat zien dat je zorgt voor veiligheid.
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 10:09:02 #99
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133668790
Hallo,

Ik heb gister mijn 4e rijles gehad. Ik doe lessen van 1,5 uur per keer. Schakelen gaat inmiddels best okay, alleen het terugschakelen bij kruispunten / rotondes etc moet ik eerder mee beginnen, dat gaat soms nog niet vloeiend genoeg kreeg ik gister te horen.
Verder borden kijken en verkeer inschatten vind ik nog rete-moeilijk. Krijg nu natuurlijk nog erg veel hulp van mijn instructeur, maar gister ging hij me een beetje testen door iets minder aan te geven welke rijbaan ik moest kiezen en me te dwingen om zelf wat keuzes te maken. Dat deed ik redelijk goed zei hij achteraf.
Maar een weg afslaan en je spiegels checken (vooral fietsers zonder licht geven mij de rillingen) gaat redelijk goed, nog lang niet vlekkeloos uiteraard.
Heb wel nog flink wat spanning als ik begin, maar als we eenmaal wat minuten aan het rijden zijn zakt die spanning wel. Ook vind ik in het donker rijden wel pittig. Als je buiten de bebouwde kom rijdt zijn sommige wegen nauwelijks verlicht en dan is 70 rijden best creepy omdat je voorbij je koplampen gewoon vrij weinig ziet.
Maar goed, ik vind het wel erg leuk allemaal!
pi_133669096
Fietsers zonder licht moeten echt dood... :(
Maar ja, het is ook zo zonde van de krassen en de bloedvlekken op je auto dus laat je ze toch maar heel als je ze toch op het laatste moment nog ziet.
pi_133671643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
Hallo,

Ik heb gister mijn 4e rijles gehad. Ik doe lessen van 1,5 uur per keer. Schakelen gaat inmiddels best okay, alleen het terugschakelen bij kruispunten / rotondes etc moet ik eerder mee beginnen, dat gaat soms nog niet vloeiend genoeg kreeg ik gister te horen.
Verder borden kijken en verkeer inschatten vind ik nog rete-moeilijk. Krijg nu natuurlijk nog erg veel hulp van mijn instructeur, maar gister ging hij me een beetje testen door iets minder aan te geven welke rijbaan ik moest kiezen en me te dwingen om zelf wat keuzes te maken. Dat deed ik redelijk goed zei hij achteraf.
Maar een weg afslaan en je spiegels checken (vooral fietsers zonder licht geven mij de rillingen) gaat redelijk goed, nog lang niet vlekkeloos uiteraard.
Heb wel nog flink wat spanning als ik begin, maar als we eenmaal wat minuten aan het rijden zijn zakt die spanning wel. Ook vind ik in het donker rijden wel pittig. Als je buiten de bebouwde kom rijdt zijn sommige wegen nauwelijks verlicht en dan is 70 rijden best creepy omdat je voorbij je koplampen gewoon vrij weinig ziet.
Maar goed, ik vind het wel erg leuk allemaal!
Weet niet of je instructeur het fijn vind, want achteraf was mijn instructeur er niet blij mee; maar wat je kunt doen om vloeiend terug te schakelen is dit:

Wanneer je bijvoorbeeld bij een rotonde aankomt met 50 rem je, koppeling in, terugschakelen naar zijn twee, en koppeling oplaten komen tot je aangrijpingspunt. Hierdoor rem je op de motor, maar krijg je niet in 1 keer die schok die je nu wel zult ervaren. Alléén, mijn instructeur zei toen der tijd dat dit een wat sportieve rijstijl is haha, en dat dat niet echt hoort bij een lesser. Maar het was al te laat om het weer uit mijn systeem te krijgen.
  woensdag 27 november 2013 @ 12:15:11 #102
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133671700
Net mijn medische rijtest bij het CBR gehaald dus nu op naar het examen!!! So happy :-D
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 27 november 2013 @ 12:52:52 #103
414785 sirdanilot
pi_133672526
^ Hoe gaat zo'n medische rijtest in zijn werk? Ik moet er binnenkort ook één doen.

Als het enigszins lijkt op de tussentijdse toets (maar dan zonder te moeten fileparkeren op een krappe plek...) dan zal het wel goedkomen denk ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 27 november 2013 @ 13:02:42 #104
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_133672778
Zet mij ook maar in de lijst met geslaagden :D. 27 november!
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:17:45 #105
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133673147
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
Hallo,

Ik heb gister mijn 4e rijles gehad. Ik doe lessen van 1,5 uur per keer. Schakelen gaat inmiddels best okay, alleen het terugschakelen bij kruispunten / rotondes etc moet ik eerder mee beginnen, dat gaat soms nog niet vloeiend genoeg kreeg ik gister te horen.
Verder borden kijken en verkeer inschatten vind ik nog rete-moeilijk. Krijg nu natuurlijk nog erg veel hulp van mijn instructeur, maar gister ging hij me een beetje testen door iets minder aan te geven welke rijbaan ik moest kiezen en me te dwingen om zelf wat keuzes te maken. Dat deed ik redelijk goed zei hij achteraf.
Maar een weg afslaan en je spiegels checken (vooral fietsers zonder licht geven mij de rillingen) gaat redelijk goed, nog lang niet vlekkeloos uiteraard.
Heb wel nog flink wat spanning als ik begin, maar als we eenmaal wat minuten aan het rijden zijn zakt die spanning wel. Ook vind ik in het donker rijden wel pittig. Als je buiten de bebouwde kom rijdt zijn sommige wegen nauwelijks verlicht en dan is 70 rijden best creepy omdat je voorbij je koplampen gewoon vrij weinig ziet.
Maar goed, ik vind het wel erg leuk allemaal!
Borden lezen gaat beter wanneer de autobediening automatisch gaat. Ik weet nog dat ik op het begin gezegd heb "Hoe kan je nu nog op de borden letten?". Als je dingen automatisch laat verlopen wordt het rijden ook veel beter. Kwestie van blijven oefenen.

En 70 wegen ken ik eigenlijk niet, die zijn er niet zo veel.

quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:02 schreef Unmountable het volgende:
Zet mij ook maar in de lijst met geslaagden :D. 27 november!
Gefeli *O*
pi_133673343
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:15 schreef Doorzettertje het volgende:
Net mijn medische rijtest bij het CBR gehaald dus nu op naar het examen!!! So happy :-D
Ik ben blij voor jou! Heel veel succes op je examen!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133673381
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:02 schreef Unmountable het volgende:
Zet mij ook maar in de lijst met geslaagden :D. 27 november!
En jij gefeliciteerd! :*
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:38:33 #108
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_133673720
Volgende week vrijdag praktijkexamen. Voor mijn gevoel komt het te vroeg. Ik kijk nog niet ver genoeg vooruit waardoor ik wel eens in gestreste situaties terecht kom.

Hoe voelden jullie je voor het examen? Hadden jullie het gevoel er helemaal klaar voor te zijn of hadden jullie twijfels?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  woensdag 27 november 2013 @ 13:48:48 #109
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133673984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:52 schreef sirdanilot het volgende:
^ Hoe gaat zo'n medische rijtest in zijn werk? Ik moet er binnenkort ook één doen.

Als het enigszins lijkt op de tussentijdse toets (maar dan zonder te moeten fileparkeren op een krappe plek...) dan zal het wel goedkomen denk ik.
Het lijkt totaal niet op een tussentijdse toets want als ze een ding niet doen dan zijn het de bijzondere verrichtingen.. Maar waarom moet jij het doen? want daar hangt de manier waarop van af
  woensdag 27 november 2013 @ 13:49:13 #110
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133673994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:24 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben blij voor jou! Heel veel succes op je examen!
Dankjewel!!
  woensdag 27 november 2013 @ 14:02:09 #111
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_133674326
Is trouwens wel grappig, ik hoefde tijdens mijn examen alleen maar een stopopdracht te doen op een makkelijke weg (gewoon lekker voor een andere auto zetten, ook heel ruim). :)
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:23:40 #112
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133684186
Zoals ik jullie vertelde heb ik vanmorgen mijn medische rijtest gehaald. Dat betekend dat ik nu mag gaan werken naar mijn examen. Maar ik was vanmorgen behoorlijk zenuwachtig, alles wat ik at kwam er net zo hard weer uit zegmaar... Dus ik overweeg om straks te kiezen voor een faalangstexamen.. Uiteraard ga ik dit overleggen met mijn instructeur, maar ik vroeg me af of jullie hier ervaringen mee hebben en jullie bevindingen zijn, wat het verschil is, of jullie het zouden aanraden etc

Bedankt!
pi_133684668
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:23 schreef Doorzettertje het volgende:
Zoals ik jullie vertelde heb ik vanmorgen mijn medische rijtest gehaald. Dat betekend dat ik nu mag gaan werken naar mijn examen. Maar ik was vanmorgen behoorlijk zenuwachtig, alles wat ik at kwam er net zo hard weer uit zegmaar... Dus ik overweeg om straks te kiezen voor een faalangstexamen.. Uiteraard ga ik dit overleggen met mijn instructeur, maar ik vroeg me af of jullie hier ervaringen mee hebben en jullie bevindingen zijn, wat het verschil is, of jullie het zouden aanraden etc

Bedankt!
Het verschil is dat ze meer tijd voor je nemen, je mag onderweg een keer aangeven als je ergens even wilt stoppen bijvoorbeeld om weer wat tot rust te komen. Ze proberen je ook wat meer op je gemak te stellen. Of ik het zou aanraden, tja, ligt eraan hoe zenuwachtig je bent. Zelf vond ik het achteraf best wel geldverspilling, mijn examen duurde niks langer dan van een ander, en ik was eigenlijk ook helemaal niet zo heel erg zenuwachtig. Dus die 90 euro of zo die het extra kostte had ik liever in mijn zak gehouden. Nou had ik van tevoren ook niet gevraagd wat het extra kostte, de instructeur had alleen gezegd dat het wel "iets meer" zou kosten, ik was niet uitgegaan van 90 euro extra.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:58:25 #114
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133685705
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:34 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Het verschil is dat ze meer tijd voor je nemen, je mag onderweg een keer aangeven als je ergens even wilt stoppen bijvoorbeeld om weer wat tot rust te komen. Ze proberen je ook wat meer op je gemak te stellen. Of ik het zou aanraden, tja, ligt eraan hoe zenuwachtig je bent. Zelf vond ik het achteraf best wel geldverspilling, mijn examen duurde niks langer dan van een ander, en ik was eigenlijk ook helemaal niet zo heel erg zenuwachtig. Dus die 90 euro of zo die het extra kostte had ik liever in mijn zak gehouden. Nou had ik van tevoren ook niet gevraagd wat het extra kostte, de instructeur had alleen gezegd dat het wel "iets meer" zou kosten, ik was niet uitgegaan van 90 euro extra.
Bedankt voor je reactie. Ik las inderdaad het verschil in kosten maar ik betaal liever 90¤ euro extra dan dat ik het nog een keer extra moet doen door de stress..Dan ben ik nog meer geld kwijt
pi_133685857
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:58 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik las inderdaad het verschil in kosten maar ik betaal liever 90¤ euro extra dan dat ik het nog een keer extra moet doen door de stress..Dan ben ik nog meer geld kwijt
Dat klopt, maar zo'n faalangstexamen is natuurlijk ook geen garantie dat je het dan ineens wel haalt, dus dan ben je 90 euro extra kwijt en heb je nog steeds geen rijbewijs :P . Maar mijn instructeur zei wel dat bijna iedereen bij hem het nog gehaald had met zo'n faalangstexamen. Al weet ik niet of dat dan door het faalangstexamen kwam of ook gewoon doordat ze mensen niet zo snel laten afrijden bij die rijschool.
pi_133686349
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:01 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat klopt, maar zo'n faalangstexamen is natuurlijk ook geen garantie dat je het dan ineens wel haalt, dus dan ben je 90 euro extra kwijt en heb je nog steeds geen rijbewijs :P . Maar mijn instructeur zei wel dat bijna iedereen bij hem het nog gehaald had met zo'n faalangstexamen. Al weet ik niet of dat dan door het faalangstexamen kwam of ook gewoon doordat ze mensen niet zo snel laten afrijden bij die rijschool.
Normaal examen: 90,90 euro
Faalangst examen: 139 euro

Das geen 90 euro extra.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133686412
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:10 schreef Messina het volgende:

[..]

Normaal examen: 90,90 euro
Faalangst examen: 139 euro

Das geen 90 euro extra.
De rijschool rekent ook extra kosten he, dit zijn puur de cbr kosten
pi_133686623
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:11 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

De rijschool rekent ook extra kosten he, dit zijn puur de cbr kosten
Ah, ik heb een pakket incl. examen. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133706005
Ik heb van iemand het ANWB theorieboek 2012 geleend. Is dat voldoende of is een werkboek of cd-rom ook nog sterk aan te raden?
Of wellicht zijn er goed oefenwebsites (gratis of goedkoop)?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:08:18 #120
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133706194
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:01 schreef UltraR het volgende:
Ik heb van iemand het ANWB theorieboek 2012 geleend. Is dat voldoende of is een werkboek of cd-rom ook nog sterk aan te raden?
Of wellicht zijn er goed oefenwebsites (gratis of goedkoop)?
Gewoon borden oefenen en regels toepassen.
pi_133706278
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:08 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gewoon borden oefenen en regels toepassen.
Dat helpt je weinig met gevaarinzicht imho.
Ik vind persoonlijk die dvd wel handig, maar er zijn ook gratis sites zoals rijles.nl
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:14:28 #122
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133706372
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:11 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat helpt je weinig met gevaarinzicht imho.
Ik vind persoonlijk die dvd wel handig, maar er zijn ook gratis sites zoals rijles.nl
Gevaarinzicht kan je ook niet 'leren'. Dat is gewoon logisch nadenken.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 28 november 2013 @ 12:21:06 #123
414785 sirdanilot
pi_133706573
Oneens. Ik zou via internet een paar theorieexamens met gevaarherkenning gana oefenen. Dit is meestal betaald, maar kost niet heel erg veel geld.

Anders haal je het niet hoor, de manier van vraagstellen is namelijk heel specifiek.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133706583
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:14 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gevaarinzicht kan je ook niet 'leren'. Dat is gewoon logisch nadenken.
Met die cd-rom of sites krijg je wel een beeld van wat er verwacht wordt. En door te kijken naar de uitleg bij die voorbeelden kun je echt wel de gevaarherkenning leren.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:24:44 #125
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133706682
Teller staat op 60 je rijdt een zebrapad tegemoet wat doe ?

- Remmen
- Gas los laten
- Gas geven
pi_133706713
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:24 schreef xzaz het volgende:
Teller staat op 60 je rijdt een zebrapad tegemoet wat doe ?

- Remmen
- Gast los laten
- Gas geven
Gas geven is een optie bij jou? :P
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:26:14 #127
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133706729
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:25 schreef Messina het volgende:

[..]

Gas geven is een optie bij jou? :P
Van dit niveau van ze ja :p

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:14 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gevaarinzicht kan je ook niet 'leren'. Dat is gewoon logisch nadenken.
pi_133706766
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Van dit niveau van ze ja :p
- Remmen
- Gas loslaten
- Niets

En zoals jij de vraag stelt kan ik geen antwoord geven.
Heb ik goed zicht op het voetgangersoversteekpad? Of staan er struiken/auto's voor? Loopt er iemand? Staat er iemand?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133706769
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:14 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gevaarinzicht kan je ook niet 'leren'. Dat is gewoon logisch nadenken.
En ervaring. Vooral ervaring.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:28:30 #130
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133706800
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:27 schreef Messina het volgende:

[..]

- Remmen
- Gas loslaten
- Niets

En zoals jij de vraag stelt kan ik geen antwoord geven.
Heb ik goed zicht op het voetgangersoversteekpad? Of staan er struiken/auto's voor? Loopt er iemand? Staat er iemand?
Wat voor weer is het, welke lampjes branden er in je auto, welke borden staan er, wat zit er achter je.
pi_133706879
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:28 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wat voor weer is het, welke lampjes branden er in je auto, welke borden staan er, wat zit er achter je.
Dat ja!
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator donderdag 28 november 2013 @ 14:23:56 #132
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133709880
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:12 schreef Kartmans het volgende:

[..]

Weet niet of je instructeur het fijn vind, want achteraf was mijn instructeur er niet blij mee; maar wat je kunt doen om vloeiend terug te schakelen is dit:

Wanneer je bijvoorbeeld bij een rotonde aankomt met 50 rem je, koppeling in, terugschakelen naar zijn twee, en koppeling oplaten komen tot je aangrijpingspunt. Hierdoor rem je op de motor, maar krijg je niet in 1 keer die schok die je nu wel zult ervaren. Alléén, mijn instructeur zei toen der tijd dat dit een wat sportieve rijstijl is haha, en dat dat niet echt hoort bij een lesser. Maar het was al te laat om het weer uit mijn systeem te krijgen.
Thanks 4 the tip! Ik moet gewoon vooral wat eerder handelen, verder vooruit kijken en dan gewoon wat eerder beginnen met remmen en terugschakelen.

Ben overigens al sinds twee weken aan het leren voor mn theorie.
Heb een lesboek wat ik al voor 80% ongeveer heb doorgenomen en heb al redelijk wat oefenexamens gemaakt, bordentraining enzo gedaan...maar t gaat toch nog niet zo vlekkeloos als ik zou willen :S
Borden herken ik inmiddels grotendeels wel, maar toch bij bijna alle proefexamens zak ik tot nu toe nog. Gisteravond trouwens eindelijk een keer geslaagd! (wel met hakken over de sloot, 5 vragen fout :P)

Heeft iemand nog tips kwa theorie waar ik op moet letten bij t oefenen of wat ik sowieso kan verwachten bij t examen straks?? :)
pi_133710342
Ik kreeg zon kutvraag hoever alles uit moet steken volgens mij had ik die ook fout :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133710438
Ik kreeg de geweldige vraag op m'n theorie-examen:
"Wat helpt de afbraak van alcohol te versnellen?"
- koffie
- veel water drinken
- niets

:D

Water en koffie helpt wel tegen de kater, maar het alcohol gaat er echt niet sneller van uit je lichaam _O-
pi_133710460
Idd dan willen ze niets horen, irritante vraag.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133712620
Ik had afgelopen dinsdag een KUTdag. Niks ging. Maar vandaag was alles weer leuk en (grotendeels) automatisch, dus dan wordt de "druk" ook iets opgevoerd. Dat ging prima. Ik vind auto's die me van links naderen nog steeds doodeng, maar het wordt wel al minder.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133717364
Wat bij mij nog moeizaam gaat is vooral het afremmen voor afslagen en rotondes, en dan terugschakelen enzo. Vandaag even 800 rotondes genomen om te oefenen :')
En ik heb de auto laten afslaan voor het eerst, had hem in zijn 3 gezet ipv 1 :')
know'm sayin?
×
word? word.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 28 november 2013 @ 21:51:27 #138
414785 sirdanilot
pi_133725001
Wat is er eng aan auto's die je van links naderen? Dan kom jij van rechts, dus heb je niks te vrezen. Dat is wel belangrijk op het examen: als je voorrang hebt, moet je ook echt gaan rijden, anders ben je gewoon gezakt. Ook als er een ei niet ziet dat jij van rechts komt. Mocht het echt foutgaan dan trap je op het laatste moment wel op de rem, of de examinator grijpt in, en dan is het niet jouw schuld.

Uiteraard op een gelijkwaardige kruising.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133730876
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:51 schreef sirdanilot het volgende:
Wat is er eng aan auto's die je van links naderen? Dan kom jij van rechts, dus heb je niks te vrezen. Dat is wel belangrijk op het examen: als je voorrang hebt, moet je ook echt gaan rijden, anders ben je gewoon gezakt. Ook als er een ei niet ziet dat jij van rechts komt. Mocht het echt foutgaan dan trap je op het laatste moment wel op de rem, of de examinator grijpt in, en dan is het niet jouw schuld.

Uiteraard op een gelijkwaardige kruising.


Dit, als je over het hoofd wordt gezien (als iemand hard door rood rijdt).
Heeft me heel wat opgeleverd. Pijn en angst.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 29 november 2013 @ 02:13:06 #140
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_133733446
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:44 schreef Messina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit, als je over het hoofd wordt gezien (als iemand hard door rood rijdt).
Heeft me heel wat opgeleverd. Pijn en angst.
Dat krijg je nou van voorrang nemen. :*

Volgens mij ben ik erachter wat ik constant verkeerd doe met filparkeren!

Ik sta te dicht naast de auto aan het begin waardoor ik de stoep raak of ik stuur gewoon op de verkeerde momenten 8)7. Ik ga het binnenkort nog even probere en hopelijk veroorzaak ik geen schade aan andermans auto :')
Irene is bae <3
  vrijdag 29 november 2013 @ 10:52:52 #141
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133737297
Ik mag straks weer *O*
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133737372
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:03 schreef alors het volgende:
Wat bij mij nog moeizaam gaat is vooral het afremmen voor afslagen en rotondes, en dan terugschakelen enzo. Vandaag even 800 rotondes genomen om te oefenen :')
En ik heb de auto laten afslaan voor het eerst, had hem in zijn 3 gezet ipv 1 :')
Ik heb het met rijles een keer gepresteerd bij een stoplicht weg te rijden in de 3 zonder 'm af te laten slaan. Ik vond al dat het wat moeilijk ging, maar pas toen ik door wilde schakelen naar de 2 viel me op dat ik helemaal niet in de 1 stond _O-
M'n instructeur was ook helemaal verbaasd dat ik 'm niet af liet slaan, die had allang gezien dat ik niet in de 1 stond natuurlijk...
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:10:51 #143
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133737706
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:52 schreef Dagoduck het volgende:
Ik mag straks weer *O*
Veel plezier! Ik ook ;-)
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:28:14 #144
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133738119
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:10 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Veel plezier! Ik ook ;-)
Zat me net te bedenken dat al die mensen die 36 uur werken straks op de weg zitten...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:50:17 #145
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133738705
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:28 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Zat me net te bedenken dat al die mensen die 36 uur werken straks op de weg zitten...
Hoelaat en waar moet je rijden dan?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 29 november 2013 @ 12:03:14 #146
414785 sirdanilot
pi_133739029
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:44 schreef Messina het volgende:
Heeft me heel wat opgeleverd. Pijn en angst.
Ok, dan snap ik het wel... is rijangst-therapie geen optie? Of kun je nog wel rijden, maar let je gewoon extra goed op of er iemand van links komt?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:12:10 #147
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133739243
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik heb het met rijles een keer gepresteerd bij een stoplicht weg te rijden in de 3 zonder 'm af te laten slaan. Ik vond al dat het wat moeilijk ging, maar pas toen ik door wilde schakelen naar de 2 viel me op dat ik helemaal niet in de 1 stond _O-
M'n instructeur was ook helemaal verbaasd dat ik 'm niet af liet slaan, die had allang gezien dat ik niet in de 1 stond natuurlijk...
Les je in een diesel?
pi_133739519
Lol hoe langzaam trekt dat weg dan in zn 3 :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133740136
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:12 schreef xzaz het volgende:

[..]

Les je in een diesel?
Ja.
Stiekem ben ik hier aan het mee posten terwijl ik al een paar maand m'n rijbewijs heb, en ook in een benzine-auto is het me wel een keertje gelukt per ongeluk O-)
pi_133740553
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 november 2013 02:13 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Dat krijg je nou van voorrang nemen. :*

Dat krijg je degene die je raakt door rood rijdt. ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ok, dan snap ik het wel... is rijangst-therapie geen optie? Of kun je nog wel rijden, maar let je gewoon extra goed op of er iemand van links komt?
Ik reed mee als passagier en had 5 seconden daarvoor van mijn driepuntsgordel een heupgordel gemaakt ( :|W ) omdat ik achterin wat te drinken wilde pakken.
Rijlessen hebben me al een stuk minder schrikkerig gemaakt, maar je hebt gewoon ... bepaalde sportieve rijders die pas op het laatste moment afremmen en daar schrik ik van. :@ Ik ga niet als een gek op de remmen maar het gooit mijn hartslag, bloeddruk en grip op het stuur wel omhoog en daar wil ik gewoon vanaf!
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:31:29 #151
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133741088
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:50 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Hoelaat en waar moet je rijden dan?
Net om 12 uur.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133741137
Ah, vandaar die ambulance die ik langs hoorde rijden! :P
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 29 november 2013 @ 14:17:31 #153
414785 sirdanilot
pi_133742300
Hoe lang lessen jullie eigenlijk? Ik doe nu anderhalf uur en dat vind ik prima. 1 uur vond ik echt wat te kort, al is dat in het begin wel voldoende omdat je het dan nog niet zo goed kan bevatten allemaal.

2 uur zou ik wel afkunnen, maar dan gaat mijn concentratie ook een beetje achteruit lijkt me, en dan zou ik niet optimaal bij leren denk ik. De facto is anderhalf uur ook wel een normale rijtijd, ook als je je rijbewijs al hebt; ritjes van 2 uur zijn toch wat zeldzamer, alleen als je in een uithoek woont (zoals vroeger bij ons in Zeeland) of als je op vakantie gaat is dat normaal. Zelfs anderhalf uur is al aan de lange kant want de rijlessen zijn meestal binnen de bebouwde kom, en als je een rit van anderhalf uur hebt is het meeste toch wel snelweg of buiten de bebouwde kom.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 29 november 2013 @ 14:17:48 #154
414785 sirdanilot
pi_133742308
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:17 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe lang lessen jullie eigenlijk? Ik doe nu anderhalf uur en dat vind ik prima. 1 uur vond ik echt wat te kort, al is dat in het begin wel voldoende omdat je het dan nog niet zo goed kan bevatten allemaal.

2 uur zou ik wel afkunnen, maar dan gaat mijn concentratie ook een beetje achteruit lijkt me, en dan zou ik niet optimaal bij leren denk ik. De facto is anderhalf uur ook wel een normale rijtijd, ook als je je rijbewijs al hebt; ritjes van 2 uur zijn toch wat zeldzamer, alleen als je in een uithoek woont (zoals vroeger bij ons in Zeeland) of als je op vakantie gaat is dat normaal. Zelfs anderhalf uur is al aan de lange kant want de rijlessen zijn meestal binnen de bebouwde kom, en als je een 'echte' rit van anderhalf uur hebt is het meeste toch wel snelweg of buiten de bebouwde kom.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 29 november 2013 @ 14:18:16 #155
414785 sirdanilot
pi_133742320
Oh fijn, gequote in plaats van ge-edit. :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133742531
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:17 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe lang lessen jullie eigenlijk? Ik doe nu anderhalf uur en dat vind ik prima. 1 uur vond ik echt wat te kort, al is dat in het begin wel voldoende omdat je het dan nog niet zo goed kan bevatten allemaal.

2 uur zou ik wel afkunnen, maar dan gaat mijn concentratie ook een beetje achteruit lijkt me, en dan zou ik niet optimaal bij leren denk ik. De facto is anderhalf uur ook wel een normale rijtijd, ook als je je rijbewijs al hebt; ritjes van 2 uur zijn toch wat zeldzamer, alleen als je in een uithoek woont (zoals vroeger bij ons in Zeeland) of als je op vakantie gaat is dat normaal. Zelfs anderhalf uur is al aan de lange kant want de rijlessen zijn meestal binnen de bebouwde kom, en als je een rit van anderhalf uur hebt is het meeste toch wel snelweg of buiten de bebouwde kom.
Twee uur, 2 dagen per week (dus 4 uur per week), en dat gaat prima.

http://www.rijbewijsinfo.(...)es_Hoeveel-rijlessen
quote:
Rijlessen van 1,5 of 2 uur zijn effectiever dan rijlessen van een uurtje of zelfs korter. Rijlessen die langer dan 2 uur duren (zoals bij een spoedopleiding) zijn voor de meeste curisten juist weer minder effectief. Het is na 2 uur moeilijk je concentratie vast te blijven houden en nieuwe informatie op te nemen. Neem ook zeker meerdere malen per week rijles. Bijvoorbeeld 2 x 1,5 uur. Niet alleen heb je dan sneller je rijbewijs, je zal uiteindelijk ook echt minder rijlessen nodig hebben dan wanneer je slechts 1 x per week een uurtje rijles neemt.
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator vrijdag 29 november 2013 @ 15:20:23 #157
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133744037
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:25 schreef Messina het volgende:

[..]

Twee uur, 2 dagen per week (dus 4 uur per week), en dat gaat prima.

http://www.rijbewijsinfo.(...)es_Hoeveel-rijlessen

[..]

Hah, typisch, ik zit ook op 1,5 uur per keer en dan twee keer per week :)

Morgen weer, alleen ben ik licht grieperig :{ dus hoop dat ik daardoor niet heel slecht ga rijden.

Ik heb overigens een pakket van 30 uur, maar als ik dat artikel zo lees is dus de kans dat ik extra lessen ga moeten bijkopen zeer reeel?
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:24:41 #158
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133744161
Net rijlesje gehad. Met mijn instructeur afgesproken dat we het (faalangst)examen gaan aanvragen!! Dus ik heb een topweek, woensdag mijn medische test gehaald bij het CBR en nu gelijk door :-D
pi_133744517
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:20 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hah, typisch, ik zit ook op 1,5 uur per keer en dan twee keer per week :)

Morgen weer, alleen ben ik licht grieperig :{ dus hoop dat ik daardoor niet heel slecht ga rijden.

Ik heb overigens een pakket van 30 uur, maar als ik dat artikel zo lees is dus de kans dat ik extra lessen ga moeten bijkopen zeer reeel?
Het schijnt dat mannen sneller slagen dan vrouwen (dus wij vrouwen trekken het gemiddelde omhoog, altijd weer die wijven!)
Het kan natuurlijk dat je gewoon een snelle leerling bent, het kan net zo goed dat je te laag bent ingeschaald, losse lessen zijn natuurlijk wat duurder dan een pakket, dus het komt een rijschool helemaal niet slecht uit als jij nog vijf losse lessen erbij moet nemen.

Ik kan het je niet vertellen in ieder geval. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133744520
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:17 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe lang lessen jullie eigenlijk? Ik doe nu anderhalf uur en dat vind ik prima. 1 uur vond ik echt wat te kort, al is dat in het begin wel voldoende omdat je het dan nog niet zo goed kan bevatten allemaal.

2 uur zou ik wel afkunnen, maar dan gaat mijn concentratie ook een beetje achteruit lijkt me, en dan zou ik niet optimaal bij leren denk ik. De facto is anderhalf uur ook wel een normale rijtijd, ook als je je rijbewijs al hebt; ritjes van 2 uur zijn toch wat zeldzamer, alleen als je in een uithoek woont (zoals vroeger bij ons in Zeeland) of als je op vakantie gaat is dat normaal. Zelfs anderhalf uur is al aan de lange kant want de rijlessen zijn meestal binnen de bebouwde kom, en als je een rit van anderhalf uur hebt is het meeste toch wel snelweg of buiten de bebouwde kom.
Eerste 6 lessen waren bij mij 1 uur. Daarna overgegaan op lessen van 2 uur om de simpele reden dat ik minstens een kwartier nodig heb om in Zwolle te komen. In mijn eigen stad kan en mag ik niet afrijden.
  Moderator vrijdag 29 november 2013 @ 15:38:41 #161
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133744586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:36 schreef Messina het volgende:

[..]

Het schijnt dat mannen sneller slagen dan vrouwen (dus wij vrouwen trekken het gemiddelde omhoog, altijd weer die wijven!)
Het kan natuurlijk dat je gewoon een snelle leerling bent, het kan net zo goed dat je te laag bent ingeschaald, losse lessen zijn natuurlijk wat duurder dan een pakket, dus het komt een rijschool helemaal niet slecht uit als jij nog vijf losse lessen erbij moet nemen.

Ik kan het je niet vertellen in ieder geval. :P
Haha, nou er zijn vast ook zat 'wijven' die binnen de 25/30 lessen slagen hoor :P

Ja ik heb morgen pas les nummero 5 dus ik moet sowieso nog even. Morgen gaan we werken aan het terugschakelen bij rotondes / kruispunten, want daar ben ik tot nu toe nog steeds aan de late kant mee (ook een beginnerskwaal geloof ik)
pi_133746583
Ik heb afgelopen zomer een versnelde cursus bij de ANWB gevolgd. Dat houdt in dat ik nog steeds 38 uur rijles gehad heb, maar in een periode van twee weken met lessen van 4 uur lang. Daar zit dan wel een kwartiertje koffiepauze tussen.

Ik ken meerdere mensen die dat ook gedaan hebben, met hele wisselende ervaringen. De een vind 4 uur echt veel te lang, de ander was er erg te spreken over. Ik was dus erg benieuwd hoe het met mijn concentratie zou gaan, maar het is mij enorm mee gevallen!
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 29 november 2013 @ 16:55:18 #163
414785 sirdanilot
pi_133746673
Ik heb daar ook over gedacht, maar 1. valt niet te combineren met een studie, en 2. ik ben gewoon een nogal langzame leerling en zou dat niet hebben kunnen behappen denk ik.

Voor snelle leerlingen die zoiets wel goed denken te kunnen, en die er ook de tijd voor hebben, lijkt het me een uitstekend plan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133747461
Ik ga denk ik binnenkort wel vragen om dubbele lessen, maar de eerste keren merkte ik aan mezelf wel dat een uur al pittig was. Je hebt nog zo weinig automatismen dus je moet echt constant je volle concentratie erbij hebben.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133747851
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:26 schreef alors het volgende:
Ik ga denk ik binnenkort wel vragen om dubbele lessen, maar de eerste keren merkte ik aan mezelf wel dat een uur al pittig was. Je hebt nog zo weinig automatismen dus je moet echt constant je volle concentratie erbij hebben.
Ik heb zelf ook een lange tijd lessen van twee uur gehad en vond dat een stuk fijner dan lessen van een uur.
  zaterdag 30 november 2013 @ 15:17:35 #166
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133774899
Vandaag weer geweest, 80km weg + turborotonde gedaan. Maandag volgende les.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133775887
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:41 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een lange tijd lessen van twee uur gehad en vond dat een stuk fijner dan lessen van een uur.
Lessen van één uur vond ik best kut. Ben je net beetje ingekomen moet je al naar de volgende leerling... :'(
Irene is bae <3
  zaterdag 30 november 2013 @ 17:41:54 #168
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_133777959
Heb al 2x praktijkexamen gedaan en 2x gezakt. Volgende week 3x praktijkexamen. Het probleem is dat ik de nacht ervoor niet kan slapen en dan rijd ik echt ongeconcentreerd op het examen.
pi_133778678
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:41 schreef Nystiq het volgende:
Heb al 2x praktijkexamen gedaan en 2x gezakt. Volgende week 3x praktijkexamen. Het probleem is dat ik de nacht ervoor niet kan slapen en dan rijd ik echt ongeconcentreerd op het examen.
Avond van tevoren een goed potje rukken, en dan DIRECT naar bed gaan, niet op je mobiel gaan internetten. Dan slaap je echt wel door. Werkt hier altijd en volgens mij is het ook wetenschappelijk bewezen.
pi_133778715
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:17 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe lang lessen jullie eigenlijk? Ik doe nu anderhalf uur en dat vind ik prima. 1 uur vond ik echt wat te kort, al is dat in het begin wel voldoende omdat je het dan nog niet zo goed kan bevatten allemaal.

2 uur zou ik wel afkunnen, maar dan gaat mijn concentratie ook een beetje achteruit lijkt me, en dan zou ik niet optimaal bij leren denk ik. De facto is anderhalf uur ook wel een normale rijtijd, ook als je je rijbewijs al hebt; ritjes van 2 uur zijn toch wat zeldzamer, alleen als je in een uithoek woont (zoals vroeger bij ons in Zeeland) of als je op vakantie gaat is dat normaal. Zelfs anderhalf uur is al aan de lange kant want de rijlessen zijn meestal binnen de bebouwde kom, en als je een rit van anderhalf uur hebt is het meeste toch wel snelweg of buiten de bebouwde kom.
Ik ben begonnen met lessen van 1,5 uur, 2 keer in de week. Maar ik vond 1,5 uur best wel lang. Dus toen toch maar overgegaan op 1 uur per keer, en eigenlijk vond ik dat nog steeds te lang. Zat altijd na 20 minuten al op mijn horloge te kijken hoe lang ik nog moest. Maar goed, ik vond rijlessen dan ook helemaal niks aan, dus dat hielp ook niet echt mee
pi_133778774
Ik had juist ALTIJD lessen van 2 uur, ik reed het beste in mijn 2e uur, heel vreemd maar het eerste uur was ik altijd minder rustig.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 30 november 2013 @ 21:22:30 #172
414785 sirdanilot
pi_133784608
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:13 schreef Marco1989 het volgende:

[..]

Avond van tevoren een goed potje rukken, en dan DIRECT naar bed gaan, niet op je mobiel gaan internetten. Dan slaap je echt wel door. Werkt hier altijd en volgens mij is het ook wetenschappelijk bewezen.
:')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator zaterdag 30 november 2013 @ 22:06:05 #173
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_133786394
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 21:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

:')
hij heeft wel gelijk trouwens :')
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_133786683
Ik heb 2x 1 uur per week.
Had les 3 en 4 achterelkaar gedaan, misschien over een paar weken weer een dubbel uur proberen maar voor nu vind ik 1 uur toch iets fijner.
  zondag 1 december 2013 @ 22:17:36 #175
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_133824291
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:06 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

hij heeft wel gelijk trouwens :')
:') 14.gif
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_133832914
Blokken van 4 uur, maar dat was met een Renault Magnum met middenasaanhanger...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 2 december 2013 @ 08:48:17 #177
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133833720
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 05:56 schreef Ridocar het volgende:
Blokken van 4 uur, maar dat was met een Renault Magnum met middenasaanhanger...
Dagcursus BE zeker?
  maandag 2 december 2013 @ 09:06:51 #178
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_133833933
Moet zo afrijden en heb totaal niet goed geslapen. Fuck me.
pi_133834052
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 08:48 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Dagcursus BE zeker?
Bijna goed.

(Niet de rijschool waar ik heb gelest)

Raar geveerde stuiterbak, zeeziek gegarandeerd. Raar instappen: deur openmaken, trapje opklimmen, daarna linksaf de cabine in... Bij Renault moet het allemaal net anders.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 2 december 2013 @ 09:21:18 #180
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133834148
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 09:14 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Bijna goed.
[ afbeelding ]
(Niet de rijschool waar ik heb gelest)

Raar geveerde stuiterbak, zeeziek gegarandeerd. Raar instappen: deur openmaken, trapje opklimmen, daarna linksaf de cabine in... Bij Renault moet het allemaal net anders.
Succes!
pi_133834361
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 09:06 schreef Nystiq het volgende:
Moet zo afrijden en heb totaal niet goed geslapen. Fuck me.
Succes!
pi_133836863
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 09:06 schreef Nystiq het volgende:
Moet zo afrijden en heb totaal niet goed geslapen. Fuck me.
Heb je dat advies nou wel opgevolgd?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  maandag 2 december 2013 @ 11:39:09 #183
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133837077
Zometeen weer een uur rijden, les 4 alweer. In anderhalve week.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 2 december 2013 @ 12:21:12 #184
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_133838327
Ben gezakt man. Totaal niet geconcentreerd.
pi_133838969
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:21 schreef Nystiq het volgende:
Ben gezakt man. Totaal niet geconcentreerd.
Wat kut... Nog een aanleiding voor? Slecht geslapen?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133839118
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:21 schreef Nystiq het volgende:
Ben gezakt man. Totaal niet geconcentreerd.
Nog naar mijn advies geluisterd? :P
  maandag 2 december 2013 @ 14:31:07 #187
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_133842037
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:52 schreef Marco1989 het volgende:

[..]

Nog naar mijn advies geluisterd? :P
Haha ja, maar kon absoluut niet in slaap vallen. Volgende examen BNOR..
pi_133842818
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 14:31 schreef Nystiq het volgende:

[..]

Haha ja, maar kon absoluut niet in slaap vallen. Volgende examen BNOR..
Hmm hardnekkig bij jou.
Nieuwe tip voor de volgende keer: een week niks doen, en DAN een flink potje handwerk. DAN moet je echt wel doorslapen.
pi_133843505
Plus een paracetamolletje voor het slapengaan. Werkt op momenten van stress als een onschuldig slaapmiddeltje bij mij.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  maandag 2 december 2013 @ 15:23:32 #190
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133843523
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 14:57 schreef Marco1989 het volgende:

[..]

Hmm hardnekkig bij jou.
Nieuwe tip voor de volgende keer: een week niks doen, en DAN een flink potje handwerk. DAN moet je echt wel doorslapen.
Waar slaan al die smerige reacties op... Dat je bepaalde dingen doet oke maar als advies in deze topic slaat het nergens op..
pi_133843559
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 15:23 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Waar slaan al die smerige reacties op... Dat je bepaalde dingen doet oke maar als advies in deze topic slaat het nergens op..
Is niets smerigs aan preutje.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_133843696
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 15:23 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Waar slaan al die smerige reacties op... Dat je bepaalde dingen doet oke maar als advies in deze topic slaat het nergens op..
Je mag het dan wel smerig vinden maar het slaat wel degelijk ergens op. Mijn (mannelijke) vrienden zijn het allemaal met me eens dat je beter slaapt na lekker aan je pielemans te hebben getrokken. Zou eens onderzoek naar moeten worden gedaan, als dat niet al eens is gebeurd.
Flesje bier
  maandag 2 december 2013 @ 15:40:46 #193
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133844055
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 15:29 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Je mag het dan wel smerig vinden maar het slaat wel degelijk ergens op. Mijn (mannelijke) vrienden zijn het allemaal met me eens dat je beter slaapt na lekker aan je pielemans te hebben getrokken. Zou eens onderzoek naar moeten worden gedaan, als dat niet al eens is gebeurd.
Dus gaan we het daar uitgebreidt over hebben in een rijles-topic waar ook meisjes in meelezen.. -.-
pi_133844147
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Dus gaan we het daar uitgebreidt over hebben in een rijles-topic waar ook meisjes in meelezen.. -.-
Vrouwen kunnen ook masturberen en slapen daarna ook beter, het is een feit. Sorry hoor dat jij <14 bent, dan moet je niet in dit topic komen. Het is oprecht advies zodat de persoon beter slaapt voor het examen. Niks smerigs aan.

http://www.lifeevolver.co(...)-10-dos-donts-sleep/

quote:
Do: Have pleasurable sexual relations or masturbation before bedtime. Researchers have found that this can promote sleep onset and induce deep and restful sleep.
pi_133844221
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Dus gaan we het daar uitgebreidt over hebben in een rijles-topic waar ook meisjes in meelezen.. -.-
Doe eens niet zo preuts.
pi_133844340
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Dus gaan we het daar uitgebreidt over hebben in een rijles-topic waar ook meisjes in meelezen.. -.-
Welkom op het internet, waar je je nergens voor hoeft te schamen en overal over kunt praten.
Flesje bier
pi_133844762
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 15:43 schreef Marco1989 het volgende:

[..]

Vrouwen kunnen ook masturberen en slapen daarna ook beter, het is een feit. Sorry hoor dat jij <14 bent, dan moet je niet in dit topic komen. Het is oprecht advies zodat de persoon beter slaapt voor het examen. Niks smerigs aan.

http://www.lifeevolver.co(...)-10-dos-donts-sleep/

[..]

Ja. CAN is het magische woord.

Als iemand helemaal gespannen is voor een examen gaat dat potje helpen niet werken. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133844929
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:02 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja. CAN is het magische woord.

Als iemand helemaal gespannen is voor een examen gaat dat potje helpen niet werken. :P
Bij zowel mij en mijn vriendin werkt het altijd :P al is het net 1 uur nadat we wakker zijn of wat dan ook. Ook als ik super gestrest ben.

Overigens NIET als ik daarna nog een half uur op mn mobiel ga internetten oid, dan is het magische slaap effect weer weg ;(
  Moderator maandag 2 december 2013 @ 16:13:12 #199
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133845136
Ok, ondanks dat ik de masturbeer discussie erg amusant vind, zal ik maar even het onderwerp veranderen ;)

Vandaag rijles 6 gehad. Ging goed, veel geoefend met terugschakelen op een weg met veel drempels achter elkaar... pfff voelt wel nutteloos, oeh even 5 seconden in z'n 3 ennnn ik mag alweer terug naar z'n 2 :P en dat dus de hele tijd. Maar goed, wel leerzaam.

Kwamen op gegeven moment wel bij gigántisch smal bruggetje, met ook nog eens een vrij scherpe bocht ervoor...denk dat ik aan beide zijden misschien 15 centimeter ruimte had op dat bruggetje, daar heeft mn instructeur me wel echt doorheen gepraat want ik heb dat inschattingsgevoel en ruimtegevoel van wanneer indraaien, zodat je precies goed uit komt in een erg smalle bocht nog niet zo.
Zijn er hier meer zielen die dat nog erg moeilijk vinden/vonden?
pi_133845230
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ondanks dat ik de masturbeer discussie erg amusant vind, zal ik maar even het onderwerp veranderen ;)

Vandaag rijles 6 gehad. Ging goed, veel geoefend met terugschakelen op een weg met veel drempels achter elkaar... pfff voelt wel nutteloos, oeh even 5 seconden in z'n 3 ennnn ik mag alweer terug naar z'n 2 :P en dat dus de hele tijd. Maar goed, wel leerzaam.

Kwamen op gegeven moment wel bij gigántisch smal bruggetje, met ook nog eens een vrij scherpe bocht ervoor...denk dat ik aan beide zijden misschien 15 centimeter ruimte had op dat bruggetje, daar heeft mn instructeur me wel echt doorheen gepraat want ik heb dat inschattingsgevoel en ruimtegevoel van wanneer indraaien, zodat je precies goed uit komt in een erg smalle bocht nog niet zo.
Zijn er hier meer zielen die dat nog erg moeilijk vinden/vonden?
Bruggetje tijdens de rijles? Nee nooit meegemaakt. Ben ook niet van plan om ooit over een small bruggetje te rijden :P

En als het dan toch voor zou komen zou ik de linker spiegel lager stellen, en dan met 5cm aan de linker kant vrij er overheen gaan (dan zal er rechts vast wel genoeg ruimte zijn, en links kan je zien).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133845306
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ondanks dat ik de masturbeer discussie erg amusant vind, zal ik maar even het onderwerp veranderen ;)

Vandaag rijles 6 gehad. Ging goed, veel geoefend met terugschakelen op een weg met veel drempels achter elkaar... pfff voelt wel nutteloos, oeh even 5 seconden in z'n 3 ennnn ik mag alweer terug naar z'n 2 :P en dat dus de hele tijd. Maar goed, wel leerzaam.

Kwamen op gegeven moment wel bij gigántisch smal bruggetje, met ook nog eens een vrij scherpe bocht ervoor...denk dat ik aan beide zijden misschien 15 centimeter ruimte had op dat bruggetje, daar heeft mn instructeur me wel echt doorheen gepraat want ik heb dat inschattingsgevoel en ruimtegevoel van wanneer indraaien, zodat je precies goed uit komt in een erg smalle bocht nog niet zo.
Zijn er hier meer zielen die dat nog erg moeilijk vinden/vonden?
Had toen ik nog rijles had inderdaad ook veel moeite met de breedte van de auto inschatten en of het gaat passen of niet... Wen je vanzelf aan.

En als je straks je rijbewijs hebt en in een andere auto gaat rijden kun je opnieuw beginnen met die gewenning. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flesje bier
pi_133845472
Mijn auto heeft overigens van die prachtig mooie stootstrips. Daar was ik erg dankbaar voor toen ik een iets te strakke bocht maakte om een paal heen in een parkeergarage O-)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator maandag 2 december 2013 @ 16:24:18 #203
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133845529
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Bruggetje tijdens de rijles? Nee nooit meegemaakt. Ben ook niet van plan om ooit over een small bruggetje te rijden :P

En als het dan toch voor zou komen zou ik de linker spiegel lager stellen, en dan met 5cm aan de linker kant vrij er overheen gaan (dan zal er rechts vast wel genoeg ruimte zijn, en links kan je zien).
Haha niet van plan zijn om ergens ooit te rijden moet je niet doen vind ik, je moet alle omstandigheden in principe aan kunnen.

Ja vooral het insturen was lastig omdat er echt een hele strakke korte bocht naar links vlak voor dat bruggetje zat (eenrichtingsweg uiteraard) en ik moest dus eerst de auto een stukje naar rechts sturen, om ruimte te creeeren voor die bijna haakse bocht naar links over dat bruggetje dus.... maar echt... jezus hoe smal was dat zeg. Maar goed, sowieso ik heb in Utrecht -waar ik dus rijd- ook al een paar keer door van die volksstraatjes gereden met geparkeerde auto's aan beide zijden en dan had ik ook nauwelijks ruimte. Zal inderdaad gewenning zijn.
  Moderator maandag 2 december 2013 @ 16:25:52 #204
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_133845579
4e keer gezakt voor theorie :')

2e keer 1 teveel fout godver
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator maandag 2 december 2013 @ 16:28:00 #205
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133845656
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
4e keer gezakt voor theorie :')
Wow -O- sorry... maar hoe krijg je dat voor elkaar?

Ik ga volgende week voor mijn theorie, heb boek doorgenomen en tig van die oefenexamens gemaakt, en bij de oefenexamens slaag ik inmiddels keer op keer, dus ik heb wel vertrouwen dat het moet gaan lukken.

Heb je wel geleerd/geoefend dan, of uberhaupt niet?
pi_133845673
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Bruggetje tijdens de rijles? Nee nooit meegemaakt. Ben ook niet van plan om ooit over een small bruggetje te rijden :P
Hier in Deventer (of lievergezegd, het ertegenaan gelegen dorpje Schalkhaar waar het CBR zit) is een mooi bruggetje waar maar 1 auto tegelijk overheen kan waar je vrijwel altijd langs komt met je examen. En dus ook regelmatig met rijlessen. Verder niet zo spannend ofzo, naast het (1-auto-brede) wegdek zit wel aan beide zeiden een verhoogde stoep op de ophaalbrug. Alleen even goed opletten wie er voorrang heeft en waar je nog kunt stoppen om die ook de ruimte te geven.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 2 december 2013 @ 16:34:27 #207
414785 sirdanilot
pi_133845901
Och smalle straatjes, had ik in Leiden ook wel in het centrum. Wil je vanaf de gracht een steegje in, staat er een busje te laden en lossen, en wil iemand voor me niet achteruit om me erlangs te laten, dat soort dingen. Gewoon hééél langzaam rijden, en eventueel uitstappen en de ander sommeren om vooruit/achteruit te rijden (dat doet de rijinstructeur meestal tijdens rijlessen).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 2 december 2013 @ 16:37:19 #208
123170 alors
zlata1234
pi_133846018
Mijn 4e les ging echt belabberd :') Twee keer een ingreep :') Na ruim een halfuur begon het een beetje te lukken allemaal, maar toen was de les al bijna om.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133846024
Vind het ook maar raar dat zo veel mensen moeite hebben met theorie... Zo moeilijk is het echt niet hoor. Met gezond verstand kom je meestal al een eind trouwens. Heb er zelf misschien 3 uurtjes actief voor geleerd (voornamelijk oefenexamens gemaakt) en meteen de eerste keer gehaald.

Twee maten van me hebben het gepresteerd hem pas de 10e en 11e poging the halen... :')
Flesje bier
  maandag 2 december 2013 @ 16:41:30 #210
123170 alors
zlata1234
pi_133846169
Ik heb mijn theorieboek nog niet uit, maar het is eigenlijk allemaal wel logisch, alle vragen die mijn instructeur me stelt over verkeerssituaties heb ik eigenlijk goed. Het zijn net even de rare feitjes die je echt goed moet stampen.
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator maandag 2 december 2013 @ 16:41:32 #211
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133846171
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:37 schreef Gezicht het volgende:
Vind het ook maar raar dat zo veel mensen moeite hebben met theorie... Zo moeilijk is het echt niet hoor. Met gezond verstand kom je meestal al een eind trouwens. Heb er zelf misschien 3 uurtjes actief voor geleerd (voornamelijk oefenexamens gemaakt) en meteen de eerste keer gehaald.

Twee maten van me hebben het gepresteerd hem pas de 10e en 11e poging the halen... :')
Dat zou ik dus ook denken ja...
Hoe krijgen die maten van je dat voor elkaar dan? Gewoon echt helemaal niet leren? Of zijn ze gewoon een beetje 8)7 ?
pi_133846300
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dat zou ik dus ook denken ja...
Hoe krijgen die maten van je dat voor elkaar dan? Gewoon echt helemaal niet leren? Of zijn ze gewoon een beetje 8)7 ?
Vertikten het keer op keer om te leren. 300 Euro later halen ze het dan eindelijk eens. :N
Flesje bier
  maandag 2 december 2013 @ 16:46:11 #213
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133846347
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ondanks dat ik de masturbeer discussie erg amusant vind, zal ik maar even het onderwerp veranderen ;)

Vandaag rijles 6 gehad. Ging goed, veel geoefend met terugschakelen op een weg met veel drempels achter elkaar... pfff voelt wel nutteloos, oeh even 5 seconden in z'n 3 ennnn ik mag alweer terug naar z'n 2 :P en dat dus de hele tijd. Maar goed, wel leerzaam.

Kwamen op gegeven moment wel bij gigántisch smal bruggetje, met ook nog eens een vrij scherpe bocht ervoor...denk dat ik aan beide zijden misschien 15 centimeter ruimte had op dat bruggetje, daar heeft mn instructeur me wel echt doorheen gepraat want ik heb dat inschattingsgevoel en ruimtegevoel van wanneer indraaien, zodat je precies goed uit komt in een erg smalle bocht nog niet zo.
Zijn er hier meer zielen die dat nog erg moeilijk vinden/vonden?
Dat komt wel goed in de loop van je lessen.. Dan krijg je vanzelf dat inschattingsvermogen wat jouw instucteur nu heeft en je verteld!
pi_133846664
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:13 schreef dick_laurent het volgende:

Kwamen op gegeven moment wel bij gigántisch smal bruggetje, met ook nog eens een vrij scherpe bocht ervoor...denk dat ik aan beide zijden misschien 15 centimeter ruimte had op dat bruggetje, daar heeft mn instructeur me wel echt doorheen gepraat want ik heb dat inschattingsgevoel en ruimtegevoel van wanneer indraaien, zodat je precies goed uit komt in een erg smalle bocht nog niet zo.
Zijn er hier meer zielen die dat nog erg moeilijk vinden/vonden?
Natuurlijk is dat moeilijk. Je kan de breedte van de auto niet goed inschatten (daar moet je gewoon gevoel voor krijgen). Ik vond het ook lastig (ging toch een beetje te ver naar rechts), maar werd goed geholpen.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 2 december 2013 @ 17:06:04 #215
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_133846936
Vanmorgen in één keer de theorie gehaald *O* Nu maar eens richting de praktijk gaan plannen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  Moderator maandag 2 december 2013 @ 17:15:44 #216
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133847251
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:06 schreef ShevaJB het volgende:
Vanmorgen in één keer de theorie gehaald *O* Nu maar eens richting de praktijk gaan plannen.
Nice! Gefeliciteerd!
pi_133847307
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:06 schreef ShevaJB het volgende:
Vanmorgen in één keer de theorie gehaald *O* Nu maar eens richting de praktijk gaan plannen.
Kijk zo hoort het.
Flesje bier
  maandag 2 december 2013 @ 17:31:27 #218
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_133847642
Bedankt jongens :)
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  maandag 2 december 2013 @ 18:09:26 #219
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_133848706
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Dus gaan we het daar uitgebreidt over hebben in een rijles-topic waar ook meisjes in meelezen.. -.-
Uh ik kan het als vrouw goed hebben hoor. :')
Hallon!
pi_133848766
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Dus gaan we het daar uitgebreidt over hebben in een rijles-topic waar ook meisjes in meelezen.. -.-
:')
pi_133848782
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Dus gaan we het daar uitgebreidt over hebben in een rijles-topic waar ook meisjes in meelezen.. -.-
_O-
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:59:34 #222
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133869111
Gaan we het nog hebben over het onderwerp van deze topic...
pi_133869322
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:59 schreef Doorzettertje het volgende:
Gaan we het nog hebben over het onderwerp van deze topic...
Wie houd je tegen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:50:30 #224
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133870152
Weet er iemand hoelang het ongeveer duurt tot de rijschool een examen heeft ingepland nadat je de machtiging hebt gegeven en het geld hebt over gemaakt? Of is dat per rijschool verschillend? En krijg je dan gelijk een datum te horen?
pi_133870449
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:50 schreef Doorzettertje het volgende:
Weet er iemand hoelang het ongeveer duurt tot de rijschool een examen heeft ingepland nadat je de machtiging hebt gegeven en het geld hebt over gemaakt? Of is dat per rijschool verschillend? En krijg je dan gelijk een datum te horen?
Tussen dat ik de machtiging gegeven had en dat de rijschool mij belde met "is dan-en-dan als examendatum goed voor jou?" zat denk ik ongeveer 2 uur, dat was prima voor mij, dus is het meteen definitief vastgelegd. Ligt aan de rijschool denk ik :)
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:25:43 #226
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133870868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Tussen dat ik de machtiging gegeven had en dat de rijschool mij belde met "is dan-en-dan als examendatum goed voor jou?" zat denk ik ongeveer 2 uur, dat was prima voor mij, dus is het meteen definitief vastgelegd. Ligt aan de rijschool denk ik :)
Haha oke dat is wel fijn ja als je gelijk weet hoe of wat.. Ik heb vrijdagmiddag het geld over gemaakt en nog niets gehoord... ff afwachten en anders vraag ik het de volgende les wel aan m'n instructeur..
pi_133875464
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:06 schreef ShevaJB het volgende:
Vanmorgen in één keer de theorie gehaald *O* Nu maar eens richting de praktijk gaan plannen.
Ik vanochtend ook :)

Mocht ook wel eens tijd worden na 33 lessen :D
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:17:34 #228
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_133875498
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:16 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Ik vanochtend ook :)

Mocht ook wel eens tijd worden na 33 lessen :D
Gefeliciteerd!
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:23:07 #229
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133875660
Gefeli!

Ik moet overmorgen m'n toets rijden. Ik schijt 'm diehard :'). Ik kan nagenoeg foutloze ritten rijden en dat doe ik meestal ook, maar soms... alsof ik er voor 't eerst in zit. Vandaag ging steengoed, maar toch knijp ik 'm voor donderdag..
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_133877619
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:23 schreef OudeBok het volgende:
Gefeli!

Ik moet overmorgen m'n toets rijden. Ik schijt 'm diehard :'). Ik kan nagenoeg foutloze ritten rijden en dat doe ik meestal ook, maar soms... alsof ik er voor 't eerst in zit. Vandaag ging steengoed, maar toch knijp ik 'm voor donderdag..
Je moet er niet te zwaar over denken, het is 'maar' een toets en niet je echte examen.
Succes! :)
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:38:22 #231
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133877647
True, maar ik wil toch 100% zeker m'n vrijstellingen :). 16 december doe ik examen :o.
thanks!
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_133877846
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:38 schreef OudeBok het volgende:
True, maar ik wil toch 100% zeker m'n vrijstellingen :). 16 december doe ik examen :o.
thanks!
Maar er zakt vrijwel nooit iemand voor die ttt dus ik denk niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken.
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:46:54 #233
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133877900
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:44 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar er zakt vrijwel nooit iemand voor die ttt dus ik denk niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken.
Lijkt me ook vrij lastig :p. Ik heb denk ik gewoon vrij snel last van gezonde stress :).
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_133878140
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:46 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Lijkt me ook vrij lastig :p. Ik heb denk ik gewoon vrij snel last van gezonde stress :).
Gewoon aangeven dat je erg zenuwachtig bent! ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:56:05 #235
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_133878185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:54 schreef Messina het volgende:

[..]

Gewoon aangeven dat je erg zenuwachtig bent! ;)
Inderdaad een idee. Voelt als een zwaktebod, maar is misschien wel beter! Thanks.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_133878213
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:56 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Inderdaad een idee. Voelt als een zwaktebod, maar is misschien wel beter! Thanks.
Je bent heus niet de enige waarbij de moed in de schoenen zakt, so to say :)
Het is ook heel erg spannend! Maar je gaat het top doen, vast en zeker. ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
pi_133881353
En niet alle examinatoren zijn draken :P. Sommigen kunnen je heel goed op je gemak stellen.
  Moderator dinsdag 3 december 2013 @ 18:13:58 #238
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_133882489
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:28 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Wow -O- sorry... maar hoe krijg je dat voor elkaar?

Ik ga volgende week voor mijn theorie, heb boek doorgenomen en tig van die oefenexamens gemaakt, en bij de oefenexamens slaag ik inmiddels keer op keer, dus ik heb wel vertrouwen dat het moet gaan lukken.

Heb je wel geleerd/geoefend dan, of uberhaupt niet?
gewoon het boek doorgelezen.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 3 december 2013 @ 18:27:57 #239
414785 sirdanilot
pi_133882919
Je kunt wel zakken voor je TTT, maar de kans is inderdaad klein, ze zijn erg coulant.

Vooral duimen en hopen dat je niet moet fileparkeren, dat is het moeilijkste.

Ze kijken enkel naar de fouten tijdens je bijzondere verrichtingen. De rest van je rit is vooral ter evaluatie; zo werd mij gezegd dat mijn kijkgedrag onvoldoende is. Maar daar kun je bij je TTT dus niet voor zakken.

Uiteraard is het kijkgedrag tijdens de bijzondere verrichtingen zelf wél belangrijk. Daar kun je dan ook op zakken in het ergste geval.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:38:38 #240
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_133883250
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:22 schreef delano.888 het volgende:
Mijn auto heeft overigens van die prachtig mooie stootstrips. Daar was ik erg dankbaar voor toen ik een iets te strakke bocht maakte om een paal heen in een parkeergarage O-)
Die stootstrips wil ik ook voor fileparkeren!
Irene is bae &lt;3
pi_133883767
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:27 schreef sirdanilot het volgende:
Je kunt wel zakken voor je TTT, maar de kans is inderdaad klein, ze zijn erg coulant.

Vooral duimen en hopen dat je niet moet fileparkeren, dat is het moeilijkste.

Ze kijken enkel naar de fouten tijdens je bijzondere verrichtingen. De rest van je rit is vooral ter evaluatie; zo werd mij gezegd dat mijn kijkgedrag onvoldoende is. Maar daar kun je bij je TTT dus niet voor zakken.

Uiteraard is het kijkgedrag tijdens de bijzondere verrichtingen zelf wél belangrijk. Daar kun je dan ook op zakken in het ergste geval.
Nou, zelfs als het fileparkeren niet goed gaat kun je het nog wel halen. Je hoeft niet alles goed te doen, als je 2 van je 3 bijzondere verrichtingen goed doet krijg je over het algemeen alsnog die vrijstelling gewoon. Dus inderdaad, je kan wel zakken op je TTT, maar dan moet je het wel echt heel slecht doen.
pi_133884669
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:56 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Inderdaad een idee. Voelt als een zwaktebod, maar is misschien wel beter! Thanks.
Je moet het eigenlijk zien als een proefexamen :)


Ik moest trouwens omkeren in een brede straat, dus ik heb daar de halve draai gedaan.
Daarna nog vooruit in een vak parkeren bij het CBR dus het viel mij erg mee :P
  Moderator dinsdag 3 december 2013 @ 19:47:01 #243
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133885655
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:19 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Je moet het eigenlijk zien als een proefexamen :)

Ik moest trouwens omkeren in een brede straat, dus ik heb daar de halve draai gedaan.
Daarna nog vooruit in een vak parkeren bij het CBR dus het viel mij erg mee :P
Ik heb dus (nog) geen TTT aangevraagd, zit dus ook erg in twijfel of ik dat moet doen.

Maakt het halen van je ttt je echte examen makkelijker? Omdat je dus niet die bijzondere verrichtingen hoeft te doen zou je 't misschien denken. Maar ja... vind het lastig.
Ervaringen?
pi_133886516
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik heb dus (nog) geen TTT aangevraagd, zit dus ook erg in twijfel of ik dat moet doen.

Maakt het halen van je ttt je echte examen makkelijker? Omdat je dus niet die bijzondere verrichtingen hoeft te doen zou je 't misschien denken. Maar ja... vind het lastig.
Ervaringen?
Ik ben er erg blij mee dat ik het heb gedaan.
Ik vond het vooral fijn om van de examinator te horen waar ik nog aan moest werken.

Maar goed, het zat standaard in mijn pakket.
Anders had ik het waarschijnlijk niet gedaan.
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:13:16 #245
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133886711
Ik heb een vraagje :
Rijden jullie in een 30-zone constant in de tweede versnelling? Wanneer ik in onze diesel rijd rijdt het prettiger in de 3e versnelling. Maar het kutte is dat je steeds moet afremmen en terug moet naar zn 2 bij onoverzichtelijk aansluitingen van rechts.

Hoe doen jullie dit?
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_133886791
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:13 schreef Keukendrol het volgende:
Ik heb een vraagje :
Rijden jullie in een 30-zone constant in de tweede versnelling? Wanneer ik in onze diesel rijd rijdt het prettiger in de 3e versnelling. Maar het kutte is dat je steeds moet afremmen en terug moet naar zn 2 bij onoverzichtelijk aansluitingen van rechts.

Hoe doen jullie dit?
Hele tijd in de 2 hier (benzine) het laatste stukje voor ik thuis ben (zon 300m) geef ik zelfs totaal geen gas maar laat hem gewoon rijden in de 2. Precies de goede snelheid om alles om je heen goed te kunnen zien.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:17:03 #247
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133886903
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik heb dus (nog) geen TTT aangevraagd, zit dus ook erg in twijfel of ik dat moet doen.

Maakt het halen van je ttt je echte examen makkelijker? Omdat je dus niet die bijzondere verrichtingen hoeft te doen zou je 't misschien denken. Maar ja... vind het lastig.
Ervaringen?
Ik vond het fijn om zo aan de 'serieuze setting' te wennen. Met bijbehorende spanning. Op het echte examen wist ik al wat me te wachten stond waardoor ik veel minder nerveus was. Dus in die zin maakt het het examen wel makkelijker ja.

Maargoed, dit zat in mijn pakket. En net als Louboutin, ik denk niet dat ik het gedaan zou hebben wanneer ik een keuze had. Het kost toch zo'n 150 euro volgens mij.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:18:32 #248
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133886999
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:14 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hele tijd in de 2 hier (benzine) het laatste stukje voor ik thuis ben (zon 300m) geef ik zelfs totaal geen gas maar laat hem gewoon rijden in de 2. Precies de goede snelheid om alles om je heen goed te kunnen zien.
Geen gas meer? Rijd je dan geen ondertoeren?
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_133887086
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:18 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Geen gas meer? Rijd je dan geen ondertoeren?
Neehoor volgens mij kunnen de meeste auto's dat goed hebben. Ok je moet niet willen remmen of een helling op gaan, maar gewoon op een recht vlak rolt dat lekker door hoor.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:21:47 #250
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133887160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:20 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Neehoor volgens mij kunnen de meeste auto's dat goed hebben. Ok je moet niet willen remmen of een helling op gaan, maar gewoon op een recht vlak rolt dat lekker door hoor.
Oh dat wist ik niet. Zal het eens uitproberen.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_133887220
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:21 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet. Zal het eens uitproberen.
Zo kun je ook in de meeste auto's wegrijden zonder gas te geven met alleen de koppeling. Maar dan moet je wel geduld hebben want snel gaat het niet.

Overigens rij ik 80 wegen ook vaak in de 5, zonder gas te geven, dan tuft hij netjes door met precies 80.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133887290
Gewoon stationair in zn 2. Blijft gewoon rijden, als je bij remt dan wil de motor het nog wel lastig krijgen. Dat is in de wijk met veel auto's en bochten.

Maar voordat ik de wijk in rijd is het een heel stuk 30 waar je goed overzicht hebt. Daar rijdt iedereen dan ook wel 40+. Dus dat is in de 3 en scakelen tussen 2 en 3.
  dinsdag 3 december 2013 @ 20:31:54 #253
123170 alors
zlata1234
pi_133887487
In zijn 3 kan wel maar is wel lastiger in onoverzichtelijke situaties, dus dan 2 en anders 3 als het kan.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133888115
2 in zijn station rijden gaat prima bij mijn auto. 1/3/4/5 lukt niet meer. :7
pi_133888281
1 stationair rijden is super kut hier. Ik probeer het wel eens in de file maar als ik dat doe zonder gas te geven gaat hij gigantisch hobbelen/schokken.
Beetje jammer ;(
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133889138
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:54 schreef delano.888 het volgende:
1 stationair rijden is super kut hier. Ik probeer het wel eens in de file maar als ik dat doe zonder gas te geven gaat hij gigantisch hobbelen/schokken.
Beetje jammer ;(
Hier precies hetzelfde. :r
pi_133889310
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:54 schreef delano.888 het volgende:
1 stationair rijden is super kut hier. Ik probeer het wel eens in de file maar als ik dat doe zonder gas te geven gaat hij gigantisch hobbelen/schokken.
Beetje jammer ;(
Laat je dan niet de koppeling te ver opkomen?
  Moderator dinsdag 3 december 2013 @ 21:36:08 #258
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133889874
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:17 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Ik vond het fijn om zo aan de 'serieuze setting' te wennen. Met bijbehorende spanning. Op het echte examen wist ik al wat me te wachten stond waardoor ik veel minder nerveus was. Dus in die zin maakt het het examen wel makkelijker ja.

Maargoed, dit zat in mijn pakket. En net als Louboutin, ik denk niet dat ik het gedaan zou hebben wanneer ik een keuze had. Het kost toch zo'n 150 euro volgens mij.
Mja, zit dus niet in mijn pakket, dus mag dan wel weer even flink dokken.... ik denk er nog even over na :P
pi_133889986
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:20 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Laat je dan niet de koppeling te ver opkomen?
Ja daar hebben we het de hele tijd over. Stationair rijden is rijden zonder gas te geven, maar volledig ontkoppeld.
Dat kan hier in alle versnellingen behalve de 1, de 1 is super schokkerig als ik dat doe.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator woensdag 4 december 2013 @ 17:14:13 #260
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_133914011
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:13 schreef Keukendrol het volgende:
Ik heb een vraagje :
Rijden jullie in een 30-zone constant in de tweede versnelling? Wanneer ik in onze diesel rijd rijdt het prettiger in de 3e versnelling. Maar het kutte is dat je steeds moet afremmen en terug moet naar zn 2 bij onoverzichtelijk aansluitingen van rechts.

Hoe doen jullie dit?
ik rijd gewoon in 2 :)
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 4 december 2013 @ 17:15:35 #261
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_133914055
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:14 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

ik rijd gewoon in 2 :)
Ik ook.
  Moderator woensdag 4 december 2013 @ 17:17:43 #262
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_133914130
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja daar hebben we het de hele tijd over. Stationair rijden is rijden zonder gas te geven, maar volledig ontkoppeld.
Dat kan hier in alle versnellingen behalve de 1, de 1 is super schokkerig als ik dat doe.
Tja en als je m dan niet volledig laat opkomen hobbelt hij niet zo erg. Nadeel is dat je dan niet zo snel gaat, maar dat is afhankelijk van de file waar je in zit
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_133915370
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:17 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Tja en als je m dan niet volledig laat opkomen hobbelt hij niet zo erg. Nadeel is dat je dan niet zo snel gaat, maar dat is afhankelijk van de file waar je in zit
Dat kan nooit goed zijn voor de koppeling ;)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator woensdag 4 december 2013 @ 17:56:31 #264
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_133915417
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat kan nooit goed zijn voor de koppeling ;)
Of het goed is weet ik niet, maar als ik parkeer doe ik hetzelfde.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_133916006
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 17:56 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Of het goed is weet ik niet, maar als ik parkeer doe ik hetzelfde.
Ja maar dat is wat anders dan een half uur in de file :P ik ga niet elk jaar mijn koppeling vervangen haha :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator woensdag 4 december 2013 @ 19:16:46 #266
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_133917824
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 18:18 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja maar dat is wat anders dan een half uur in de file :P ik ga niet elk jaar mijn koppeling vervangen haha :P
ja klopt
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 4 december 2013 @ 20:32:27 #267
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_133921219
Ik wist helemaal niet dat er een topic was over dit onderwerp, anders had ik ook mee kunnen posten. :o
Ben maandag geslaagd, dus nu gaat het niet meer op. ;(

Zijn hier mensen die bijna praktijkexamen moeten doen?
Omdat peer.
  woensdag 4 december 2013 @ 20:53:24 #268
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133922104
quote:
11s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:32 schreef Omdatappel het volgende:
Ik wist helemaal niet dat er een topic was over dit onderwerp, anders had ik ook mee kunnen posten. :o
Ben maandag geslaagd, dus nu gaat het niet meer op. ;(

Zijn hier mensen die bijna praktijkexamen moeten doen?
Gefeliciteerd! !!

Al veel gereden?
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_133922276
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:53 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! !!

Al veel gereden?
Ik vrees dat als ze maandag geslaagd is ze aan het wachten is op dr rijbewijs.

En gefeliciteerd Omdatappel :)
pi_133922415
Kan hier iemand even zijn theorie boekje pakken (het liefst de officiële) en mij vertellen wat er staat over stadslichten/parkeerlichten? Ik heb een discussie op een ander forum over dat wel of niet tijdens het rijden mag (ik zeg niet).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 4 december 2013 @ 21:13:43 #271
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_133923038
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:53 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! !!

Al veel gereden?
Thanks!
Kon 'm vanochtend pas aanvragen, omdat het gemeentehuis hier slechts van 08:30 tot 13:00 uur geopend is. Sommige mensen hebben overdag iets te doen, helaas. ;( Dus volgende week woensdag is 'ie binnen en ga ik direct een paar rondjes rijden met mijn vader. :7

quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 20:57 schreef portie het volgende:

[..]

Ik vrees dat als ze maandag geslaagd is ze aan het wachten is op dr rijbewijs.

En gefeliciteerd Omdatappel :)
:Y
Danku. :*
Omdat peer.
  woensdag 4 december 2013 @ 21:19:15 #272
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133923319
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:13 schreef Omdatappel het volgende:

[..]

Thanks!
Kon 'm vanochtend pas aanvragen, omdat het gemeentehuis hier slechts van 08:30 tot 13:00 uur geopend is. Sommige mensen hebben overdag iets te doen, helaas. ;( Dus volgende week woensdag is 'ie binnen en ga ik direct een paar rondjes rijden met mijn vader. :7

[..]

:Y
Danku. :*
Oh verdomme ja dat aanvragen. Dat was bij mij ook een heel geneuzel. Uiteindelijk maar 2 uurtjes school geskipped om dat(appel haha :') ) te regelen.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_133923346
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:00 schreef delano.888 het volgende:
Kan hier iemand even zijn theorie boekje pakken (het liefst de officiële) en mij vertellen wat er staat over stadslichten/parkeerlichten? Ik heb een discussie op een ander forum over dat wel of niet tijdens het rijden mag (ik zeg niet).
Staslichten alleen gebruik je nooit als je rijdt, althans dit is wat ik herinner van me theorie boekje. Ze staan anders afgesteld en je zou(denk ik) iemand mee kunnen verblinden...nvm

[ Bericht 0% gewijzigd door exelletor op 04-12-2013 21:30:26 ]
  woensdag 4 december 2013 @ 21:21:13 #274
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_133923428
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:00 schreef delano.888 het volgende:
Kan hier iemand even zijn theorie boekje pakken (het liefst de officiële) en mij vertellen wat er staat over stadslichten/parkeerlichten? Ik heb een discussie op een ander forum over dat wel of niet tijdens het rijden mag (ik zeg niet).
Dat mag niet. Heb geen bron. :') Maar weet 100% zeker dat dat niet mag.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_133923529
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:21 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Dat mag niet. Heb geen bron. :') Maar weet 100% zeker dat dat niet mag.
Ja das heel leuk maar de mensen op dat andere forum weten 100% zeker dat het wel mag :P (mits overdag bij goed zicht).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133923796
Overigens mag je prima met je stadslichten aan rijden. :)
pi_133923836
Kijk dit is mooi, niemand weet het eigenlijk zeker :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 4 december 2013 @ 21:34:56 #279
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_133923983
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:19 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Oh verdomme ja dat aanvragen. Dat was bij mij ook een heel geneuzel. Uiteindelijk maar 2 uurtjes school geskipped om dat(appel haha :') ) te regelen.
:')

Onzinnig, ja.
Omdat peer.
  woensdag 4 december 2013 @ 21:37:16 #280
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_133924590
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja daar hebben we het de hele tijd over. Stationair rijden is rijden zonder gas te geven, maar volledig ontkoppeld.
Dat kan hier in alle versnellingen behalve de 1, de 1 is super schokkerig als ik dat doe.
niet teruggelezen :@ maar stationair rijden heb ik nog nooit gedaan, wist niet eens dat dat kon :') morgen maar eens proberen.
pi_133924714
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:46 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

niet teruggelezen :@ maar stationair rijden heb ik nog nooit gedaan, wist niet eens dat dat kon :') morgen maar eens proberen.
Is echt handig ik gebruik het regelmatig.

1e: in de file met soms een minimaal dotje gas erbij.
2e: in 30 gebieden, opweg naar huis altijd de laatste 500m rij ik zonder ook maar ooit gas te geven.
5e: op 80 wegen, ik heb mazzel dat mijn auto in de 5 zonder gas precies 80 rijd.

Let wel op, als je dit doet en vervolgens remt of een bult op gaat gaat het lastiger worden voor de motor ;)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133925814
In 30 gebieden rij ik gewoon in zijn drie. Heb ook het voordeel dat mijn auto goed tegen drempels kan doordat die vrij hoog op zijn poten staat. :)
pi_133925936
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:09 schreef exelletor het volgende:
In 30 gebieden rij ik gewoon in zijn drie. Heb ook het voordeel dat mijn auto goed tegen drempels kan doordat die vrij hoog op zijn poten staat. :)
Ik snap niet hoe je dat doet. In mijn woonwijk, kan je de drempels net nemen met stationair in de 2, maar met een beetje gas erbij (of in de 3 dus) gaat dat echt veel te hard.

Of je moet er totaal geen last van hebben, maar ik zelf vind dat super irritant die harde klap die je dan krijgt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133926089
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:12 schreef delano.888 het volgende:
Ik snap niet hoe je dat doet. In mijn woonwijk, kan je de drempels net nemen met stationair in de 2, maar met een beetje gas erbij (of in de 3 dus) gaat dat echt veel te hard.

Of je moet er totaal geen last van hebben, maar ik zelf vind dat super irritant die harde klap die je dan krijgt.
Wat ik met mijn auto doe, kon ik absoluut niet maken met de auto van mijn ouders en mijn lesauto. :@ Ja, het kon wel, maar dan blijft er weinig van het comfort en de vering over, ben ik bang.
In mijn woonwijk rij ik overigens wel in zijn twee, maar het is ook een 15 km/uur woonerf(en terecht). :9~
pi_133926227
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:15 schreef exelletor het volgende:

[..]

Wat ik met mijn auto doe, kon ik absoluut niet maken met de auto van mijn ouders en mijn lesauto. :@ Ja, het kon wel, maar dan blijft er weinig van het comfort en de vering over, ben ik bang.
In mijn woonwijk rij ik overigens wel in zijn twee, maar het is ook een 15 km/uur woonerf(en terecht). :9~
Lol sorry ik had even de impressie dat ik in het Saab topic zat dus ik dacht dat moet het zelfde zijn voor jou, maar nee dus :P
Is ook lastig als je 4 auto topics volgt :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_133926403
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:17 schreef delano.888 het volgende:
:9~

Lol sorry ik had even de impressie dat ik in het Saab topic zat dus ik dacht dat moet het zelfde zijn voor jou, maar nee dus :P
Is ook lastig als je 4 auto topics volgt :P
Saab blijven wel mooie auto's. 8-)
pi_133931120
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Is echt handig ik gebruik het regelmatig.

1e: in de file met soms een minimaal dotje gas erbij.
2e: in 30 gebieden, opweg naar huis altijd de laatste 500m rij ik zonder ook maar ooit gas te geven.
5e: op 80 wegen, ik heb mazzel dat mijn auto in de 5 zonder gas precies 80 rijd.

Let wel op, als je dit doet en vervolgens remt of een bult op gaat gaat het lastiger worden voor de motor ;)
dat is wel makkelijk ja, ook lekker zuinig denk ik.
  donderdag 5 december 2013 @ 00:30:42 #289
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133931714
Hoe snel kan je eigenlijk de koppeling op laten komen in eerste versnelling? Gas geven doe je na het aangrijpingspunt maar dat duurt allemaal zo lang of ben ik te voorzichtig? :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133937847
quote:
6s.gif Op donderdag 5 december 2013 00:30 schreef Dagoduck het volgende:
Hoe snel kan je eigenlijk de koppeling op laten komen in eerste versnelling? Gas geven doe je na het aangrijpingspunt maar dat duurt allemaal zo lang of ben ik te voorzichtig? :P
Tot het aangrijpingspunt kun je 'm zo snel op laten komen als je wilt, dan gebeurt er namelijk toch niks. Alleen hoe sneller je het doet, hoe groter de kans dat je voorbij het aangrijpingspunt schiet en eigenlijk al gas bij had willen geven.

Ligt er dus een beetje aan hoe zeker jij bent van de positie van het aangrijpingspunt in de koppeling van de auto waarin je rijdt! Ik weet nog dat ik daar een hele les bijna mee bezig geweest ben, alleen maar op een rustig weggetje dat aangrijpingspunt (zo snel mogelijk) opzoeken, zonder gas geven, zonder af te laten slaan, maar wel een paar cm verder te rijden.
pi_133939115
Of je geeft gewoon snoeihard gas dan kan je de koppeling in 1x los laten knallen en je rijd nog harder weg ook.

/slecht advies in een rijlestopic :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 5 december 2013 @ 12:54:52 #292
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133940408
Op de website van mijn.cbr.nl staat inmiddels dat mijn examen door de rijschool is aangevraagd (sinds gistermiddag) Maar bij er staat nog "geaccepteerd? Nee" en er staat geen datum.. Hebben jullie enig idee hoe dit zit en wanneer je dan een datum krijgt?
  donderdag 5 december 2013 @ 13:18:58 #293
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133941191
Zo, leuk hoor rijden met die wind :P ging alle kanten op!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 14:08:05 #294
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133942876
quote:
6s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:18 schreef Dagoduck het volgende:
Zo, leuk hoor rijden met die wind :P ging alle kanten op!
Hehe, ik ben blij dat ik vandaag geen rijles had.....

aan de andere kant, had 't ook wel weer een leuke uitdaging gevonden :P
  donderdag 5 december 2013 @ 14:14:51 #295
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133943120
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 14:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hehe, ik ben blij dat ik vandaag geen rijles had.....

aan de andere kant, had 't ook wel weer een leuke uitdaging gevonden :P
Heeft zo z'n voor- en nadelen idd... Was wel leerzaam geweest, want later doe je het waarschijnlijk ook.. Maar stiekum was ik blij dat ik ook geen les had vandaag ;-)
  vrijdag 6 december 2013 @ 12:49:39 #296
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_133976211
Woehoe ik heb mijn rijbewijs vandaag gehaald. Ah toe, mag ik in de lijst? O-)
Het was met hakken over de sloot, maar dat mag de pret niet drukken. :D
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  vrijdag 6 december 2013 @ 13:19:26 #297
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_133976922
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:49 schreef Knevelt het volgende:
Woehoe ik heb mijn rijbewijs vandaag gehaald. Ah toe, mag ik in de lijst? O-)
Het was met hakken over de sloot, maar dat mag de pret niet drukken. :D
Gehaald is gehaald, zeker bij zo'n instelling die voornamelijk lijkt te draaien op willekeur.. Gefeliciteerd.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 6 december 2013 @ 13:59:56 #298
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_133977965
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:49 schreef Knevelt het volgende:
Woehoe ik heb mijn rijbewijs vandaag gehaald. Ah toe, mag ik in de lijst? O-)
Het was met hakken over de sloot, maar dat mag de pret niet drukken. :D
Gefeliciteerd!
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 6 december 2013 @ 14:34:24 #299
414785 sirdanilot
pi_133979202
Ik had dus wél rijles met die harde wind. Vooral op de snelweg goed je stuur vasthouden, maar verder is het niet zo'n probleem.

Ook een hagelbuitje maar dat stelde niet zo veel voor.

Toch blijf ik erg opgefokt en zenuwachtig tijdens het rijden, en dat haalt echt mijn prestaties onderuit. Vooral op drukke wegen is dit het geval, zoals bij Den Haag. Ook in het centrum rijden met drukke kruispunten en allemaal fietsers vind ik maar niks.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:39:22 #300
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_133979364
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:49 schreef Knevelt het volgende:
Woehoe ik heb mijn rijbewijs vandaag gehaald. Ah toe, mag ik in de lijst? O-)
Het was met hakken over de sloot, maar dat mag de pret niet drukken. :D
Gefeliciteerd!
Omdat peer.
  Moderator vrijdag 6 december 2013 @ 14:40:36 #301
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_133979402
Lapo
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')