In Rotterdam. Waarschijnlijk ben ik tijdens de lessen op precies dezelfde plekken gekomen als jij. En daar zitten inderdaad een paar helse kruisingen tussen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je leert daar overigens wel echt goed rijden. Heb al mijn lessen in Rotterdam Noord, zeg maar tussen het vliegveld en Rotterdam Centrum gedaan. Toen ik eenmaal mijn rijbewijs had kom je echt 10x overzichtelijke punten tegen.
Heb je Rotterdam afgereden of in Dort?
Ik weet graag waar ik aan begin. En tja, het is heel simpel: dan moeten ze het niet aanbieden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:38 schreef Keukendrol het volgende:
Ben jij een proefleshopper?
Mijn instructeur kon die mensen wel schieten.
Dat is wel mijn favoriet jaquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:24 schreef xzaz het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,90.81,,0,-1.62
En theoretisch gezien is het maar de vraag of de voorangs-situatie zoals hij nu is wel helemaal klopt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:02 schreef exelletor het volgende:
Over helse kruisingen gesproken, hier zit ook zo eentje. Vooral tussen kwart over acht en half negen, kun je voor dat kruispunt rustig een kwartiertje reserveren. Met rijlessen/rijexamens komen ze daar niet tijdens echt drukke momenten, maar in het dagelijks verkeer is het gewoon een irritant kruispunt. Heb die schematisch met pijlen even weergegeven(Streetview laat alleen de oude situatie zien):
[ afbeelding ]
Met rode pijlen zijn de mogelijke richtingen van fietsers en voetgangers weergegeven. Bromfietsers maken daar trouwens ook graag gebruik van. Als je onder de viaduct vandaan komt, heb je bovendien ook niet echt optimaal zicht, maar moet je wel in drie richtingen kijken of er daar misschien voetgangers/fietsers/brommers komen en welke kant ze op willen.
Zouden wat streepjes op de weg hier nou niet praktisch zijn geweest?quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:24 schreef xzaz het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,90.81,,0,-1.62
quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:01 schreef Downstar het volgende:
Mij even in lijstje met geslaagden zetten a.u.b
03-10-2013
quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:06 schreef Louboutin het volgende:
Mag ik ook in de lijst met geslaagden? 12 november
Done.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:09 schreef portie het volgende:
Mag ik er dan ook nog bij? 15 november.
Hier ook 3 jaar uitstel. Gewoon omdat 'geen tijd' enzo.quote:Op donderdag 21 november 2013 19:44 schreef Dagoduck het volgende:
Nou morgen ook maar eens beginnen met lessen, mag al 3 jaar maar steeds uitgesteld
Vertel!quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:28 schreef Dagoduck het volgende:
Zo, die eerste rijles hebben we ook weer gehad..
Audi A3 van een maand oud, legde duidelijk uit hoe het werkte en met schakelen enzo en toen gingen we een rondje rijden door mijn wijk even oefenen met remmen en koppeling gebruiken. Was makkelijker dan ik gedacht had eigenlijk. Na een tijdje de 50 kilometer weg op schakelen naar z'n 3 en toen onder de duinen door 60km weg naar z'n 4 en nog even op parkeerterrein bochtjes maken..quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hier ook 3 jaar uitstel. Gewoon omdat 'geen tijd' enzo.
[..]
Vertel!
Wat voor auto rijd je in? Want in de VW waar ik in rijd staat het tussen KMteller en toerenteller, in welke versnelling ik zit.quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:54 schreef sirdanilot het volgende:
De bediening heb je in principe zo door, het moet inderdaad nog een automatisme worden. Bij mij is het schakelen nog steeds geen automatisme; ik doe het wel zonder te kijken (als je kijkt naar de pook zak je op het examen !) maar moet wel steeds nadenken 'oh nu 3, nu 2'... Het remmen is echter wel gewoon automatisme geworden (remmen, koppeling in, naar 1).
Heb je nog geen rijbewijs?quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:09 schreef alors het volgende:
Nou ik heb mijn eerste les ook gehad, ik vond remmen nog het moeilijkst, met gas los, koppeling in, rem, etc. Het ging op zich best redelijk, maar je moet best veel tegelijk doen, dat moet nog 'even' een automatisme worden.
Nee Nee joh, dit was de eerste les, beetje op landweggetjes gereden en door rustige dorpskernen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Heb je nog geen rijbewijs?
Ook al de snelweg op geweest?
Ik ging de eerste les al de snelweg op en dwars door de drukke binnenstad.quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:28 schreef alors het volgende:
[..]
Nee Nee joh, dit was de eerste les, beetje op landweggetjes gereden en door rustige dorpskernen.
Wow echt? Ja ik vond dit wel een beetje saai, kon ook nergens harder dan 60, maar op zich wel relaxt voor een eerste keer.quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:31 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ging de eerste les al de snelweg op en dwars door de drukke binnenstad.
Met dat laatste was ik totaal niet blij.
Maar komt goed hoor, na 9 lesuren gaat alles al vrij automatisch hier. Enige wat ik echt constant vergeet is naast me kijken als ik bijvoorbeeld om een geparkeerde auto heen ga.
Op hoeveel lessen ben je "geschat"?
Cool Succes, uiteindelijk leer je het toch pas als je geslaagd bent,quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:28 schreef alors het volgende:
[..]
Nee Nee joh, dit was de eerste les, beetje op landweggetjes gereden en door rustige dorpskernen.
Dankje ja dat zegt iedereen idd.quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Cool Succes, uiteindelijk leer je het toch pas als je geslaagd bent,
Deed ik ook de eerste 2 of 3 lessen, maar het gaat steeds beter, sneller dan je denkt!quote:Op vrijdag 22 november 2013 17:38 schreef alors het volgende:
[..]
Wow echt? Ja ik vond dit wel een beetje saai, kon ook nergens harder dan 60, maar op zich wel relaxt voor een eerste keer.
35 Vond ik best wel veel. Had meer op iets van 25 gehoopt. Ik zat vooral echt te kutten met mijn voeten steeds, en ik keek steeds naar de pook bij het schakelen
Tuurlijk. Al die spiegeltechnieken zijn enorm overdreven. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je na het behalen van je rijbewijs je helemaal niet meer aan die regels houdt, maar telkens binnen buiten schouder bij elke keer dat je schakelt...quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:51 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ik betrap mezelf er wel op dat ik na 2,5 maand mijn rijbewijs te hebben toch al wat anders rij, wat feller en gedurfder zelfs. Niet dat ik dat bewust doe, maar het echte rijden zoals je op een examen moet doen leer je snel af.
Elke keer kijken als je schakelt?quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:26 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Tuurlijk. Al die spiegeltechnieken zijn enorm overdreven. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je na het behalen van je rijbewijs je helemaal niet meer aan die regels houdt, maar telkens binnen buiten schouder bij elke keer dat je schakelt...
Ik heb het wel aangeleerd gekregen, bij omhoog schakelen sowieso binnen en buiten. Schouder weet ik niet meer zeker. Heb het bij TTT en examen maar gewoon netjes gedaan en verder niets meer van gehoord.quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:50 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Elke keer kijken als je schakelt?
Dat heb ik nooit geleerd..
hier ook uit Leiden, die eerste twee komen me maar al te bekend voorquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:12 schreef sirdanilot het volgende:
Deze in Leiden is op de fiets levensgevaarlijk; chaotisch met veel bussen en afslaande auto's. Met de auto vind ik hem dan wel weer meevallen, de fietsers stoppen toch wel anders liggen ze op je motorkap, en je hebt voorrang (behalve als er fietsers uit de breestraat komen en jij gaat naar links).
Deze is dan veel erger; hij ligt dicht bij het CBR en met examens komen ze er vaak langs, en dan moet je linksafslaan op de zeer drukke dr lelylaan. Typisch gevalletje van 'oeps, vergeten een stoplicht neer te zetten'.
Iets verder van Leiden vind ik deze bij Benthuizen ook geen pretje om linksaf te slaan. Ik hou niet zo van dat soort kruispunten op drukke wegen. Als het rustig is kan het prima, maar in de Randstad is zoiets eigenlijk gewoon niet veilig.
Verder valt het met de moeilijke kruisingen in Leiden wel mee. Vooral het rijden an sich is vervelend door al die fietsers, er zijn niet per se heel moeilijke kruispunten zoals in bijvoorbeeld Rotterdam.
Waarschijnlijk omdat je snelheid toch verandert en je geen vrachtwagen in je achterbak wilt hebben(hetzelfde verhaal als bij remmen).quote:Op vrijdag 22 november 2013 20:54 schreef delano.888 het volgende:
Lolol spiegelen bij schakelen dat heb ik nog nooit gehoord
Als je eenmaal echt rijd ga je uit automatisme toch wel vanzelf in de binnenspiegel kijken af en toe, gewoon om overzicht te houden.
Ik kijk wel altijd automatisch in mijn buitenspiegel, maar heb dit niet geleerd tijdens de lessen..quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:19 schreef exelletor het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je snelheid toch verandert en je geen vrachtwagen in je achterbak wilt hebben(hetzelfde verhaal als bij remmen).
Ik kijk met het optrekken/opschakelen alleen bij stoplichten en alleen in de binnenspiegel.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:20 schreef Louboutin het volgende:
Ik kijk wel altijd automatisch in mijn buitenspiegel, maar heb dit niet geleerd tijdens de lessen..
Ik kijk bij optrekken bij het stoplicht voornamelijk vooruit eigenlijk, lijkt me wat veiligerquote:Op vrijdag 22 november 2013 21:30 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik kijk met het optrekken/opschakelen alleen bij stoplichten en alleen in de binnenspiegel.
Nee juist niet want het verkeer is ontzettend onvoorspelbaar.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:46 schreef Keukendrol het volgende:
Zouden autisten beter zijn in rijden? Patroontjes aanleren mbt spiegelen enzo lijkt ne snel aangeleerd bij die mensen.
Zijn vele soorten autisten, sommige zijn gewoon moeilijk in drukke situaties en dus levensgevaarlijk.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:46 schreef Keukendrol het volgende:
Zouden autisten beter zijn in rijden? Patroontjes aanleren mbt spiegelen enzo lijkt ne snel aangeleerd bij die mensen.
Probleem is dat ze hun eigen dogma's creëren. Zodanog vasthouden aan de reglementen dat ze gevaarlijke situaties kunnen veroorzaken.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:46 schreef Keukendrol het volgende:
Zouden autisten beter zijn in rijden? Patroontjes aanleren mbt spiegelen enzo lijkt ne snel aangeleerd bij die mensen.
Ik heb geleerd dat ik door moet rijden over de vluchtstrook tot ik in kan voegenquote:Op zaterdag 23 november 2013 02:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Probleem is dat ze hun eigen dogma's creëren. Zodanog vasthouden aan de reglementen dat ze gevaarlijke situaties kunnen veroorzaken.
Voorbeeldje: we hebben allemaal geleerd dat je aan het begin van de oprit van een snelweg moet stoppen als je geen mogelijkheid hebt om in te voegen.
Hebben ze eindelijk het licht gezien bij het CBR?quote:Op zaterdag 23 november 2013 02:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat ik door moet rijden over de vluchtstrook tot ik in kan voegen
Ik heb hetzelfde geleerd van mijn instructeur. Stoppen is gevaarlijker want dan moet je vanuit stilstand in gaan voegen tussen verkeer wat veel harder rijdt. Behalve bij files natuurlijk, zelfs dan mag je nog doorrijden tot einde oprit.quote:Op zaterdag 23 november 2013 09:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hebben ze eindelijk het licht gezien bij het CBR?
Dit is wel weer héél stigmatiserend hoor. Er is eigenlijk niet één vorm van autisme, maar er zijn heel veel verschillende vormen, variërend van 'daar merk je niks van' tot 'volledig niet in staat om te functioneren in de maatschappij'. Daarom spreekt men ook van autisme spectrum stoornis, en niet van 'autisme'.quote:Op zaterdag 23 november 2013 02:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Probleem is dat ze hun eigen dogma's creëren. Zodanog vasthouden aan de reglementen dat ze gevaarlijke situaties kunnen veroorzaken.
Voorbeeldje: we hebben allemaal geleerd dat je aan het begin van de oprit van een snelweg moet stoppen als je geen mogelijkheid hebt om in te voegen. Je neemt deze kennis aan en doet er vervolgens je voordeel mee (lees: ammehoela, dat ga ik dus nooit doen…)
Doe eens een gok wat een autist zal doen als 'ie tijdens de spits de snelweg op wilt...
quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:50 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dit is wel weer héél stigmatiserend hoor. Er is eigenlijk niet één vorm van autisme, maar er zijn heel veel verschillende vormen, variërend van 'daar merk je niks van' tot 'volledig niet in staat om te functioneren in de maatschappij'. Daarom spreekt men ook van autisme spectrum stoornis, en niet van 'autisme'.
Ik zou dat bij een examen niet doen, het mag namelijk niet.quote:Op zaterdag 23 november 2013 02:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat ik door moet rijden over de vluchtstrook tot ik in kan voegen
Ik heb inderdaad ook gewoon geleerd om te stoppen aan het begin van de invoegstrook.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zou dat bij een examen niet doen, het mag namelijk niet.
Ok heb mijn rijbewijs al. Maar denk niet dat je er ooit een boete voor zal krijgen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zou dat bij een examen niet doen, het mag namelijk niet.
Denk dat je sowieso niet zal slagen als je echt moet stoppen op een invoegstrook. Je hebt toch altijd wel een mogelijkheid.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zou dat bij een examen niet doen, het mag namelijk niet.
Ik zit momenteel bij HERS. Ik heb wel prima ervaring met mijn huidige rijinstructeur en met HERS. Met de vorige rijinstructeur van HERS had ik absoluut geen klik, dus vroeg ik om een andere rijinstructeur. Uiteindelijk heb ik die ook gekregen.quote:Op zondag 24 november 2013 15:39 schreef RinkeNL het volgende:
Ik wil binnenkort gaan beginnen met lessen in Rotterdam. Hebben mensen nog aanbevelingen voor een rijschool in Rotterdam? Hoor in mijn omgeving goede dingen over HERS, iemand ervaring mee?
Dat dus, kwestie van inschatten en plannen. T kan altijd.quote:Op zondag 24 november 2013 16:10 schreef Kartmans het volgende:
[..]
Denk dat je sowieso niet zal slagen als je echt moet stoppen op een invoegstrook. Je hebt toch altijd wel een mogelijkheid.
Dat verschilt heel erg per persoon. Je leert daar volgens mij wel de omgang met het kastje en je kunt dus onduidelijke vragen behandelen, maar als jij weinig problemen hebt om regels te stampen en situaties in te schatten dan ga je het zonder theoriepakket ook wel halen.quote:Op zondag 24 november 2013 17:46 schreef alors het volgende:
Wat is jullie ervaring met die theoriepakketten/dagen, is dat nodig, handig of onzin?
Het mag wel.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zou dat bij een examen niet doen, het mag namelijk niet.
Niet doen. Ik zou theorie-examens en gevaarherkenning oefenen via internet (verschillende sites te vinden, de meeste zijn betaald maar heel duur is het niet), en natuurlijk het boekje leren. Dan is er een goede kans dat je het in één keer haalt.quote:Op zondag 24 november 2013 17:46 schreef alors het volgende:
Wat is jullie ervaring met die theoriepakketten/dagen, is dat nodig, handig of onzin?
Van het hele spectrum heb je maar een kleine groep die daadwerkelijk een auto kunnen besturen, dus heb je hier te maken met hoogfunctionerende autisten, asperger of pdd-nos'ers. Van dat kleine groepje kun je iig zeker zijn van een gelijksoortig gedrag.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:50 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dit is wel weer héél stigmatiserend hoor. Er is eigenlijk niet één vorm van autisme, maar er zijn heel veel verschillende vormen, variërend van 'daar merk je niks van' tot 'volledig niet in staat om te functioneren in de maatschappij'. Daarom spreekt men ook van autisme spectrum stoornis, en niet van 'autisme'.
Bullshitquote:Op maandag 25 november 2013 01:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Van het hele spectrum heb je maar een kleine groep die daadwerkelijk een auto kunnen besturen, dus heb je hier te maken met hoogfunctionerende autisten, asperger of pdd-nos'ers. Van dat kleine groepje kun je iig zeker zijn van een gelijksoortig gedrag.
Hij heeft zelf autisme dus hij weet denk ik wel waar ie over praat.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:50 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dit is wel weer héél stigmatiserend hoor. Er is eigenlijk niet één vorm van autisme, maar er zijn heel veel verschillende vormen, variërend van 'daar merk je niks van' tot 'volledig niet in staat om te functioneren in de maatschappij'. Daarom spreekt men ook van autisme spectrum stoornis, en niet van 'autisme'.
Ik ook, en ik spreek hem tegen.quote:Op maandag 25 november 2013 03:43 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Hij heeft zelf autisme dus hij weet denk ik wel waar ie over praat.
Klopt, behalve dat ik daarom niet de wijsheid heb, alleen ervaring met 'lotgenoten' die ook hun rijbewijs hebben gehaald. Ik zie een grote gemene deler...quote:Op maandag 25 november 2013 03:43 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Hij heeft zelf autisme dus hij weet denk ik wel waar ie over praat.
Tegenspreken is wat meer woorden gebruiken dan alleen 'bullshit'.quote:
Ik heb met honderden autisten op school gezeten. Je hebt gelijk dat ik een deel daarvan niet capabel acht voor een rijbewijs, maar een grote groep moet zeker in staat zijn om later veilig aan het verkeer deel te nemen. Er zijn niet zo heel veel mensen met down-syndroom ofzo, als je dat denkt. Relatief gezien dan.quote:Op maandag 25 november 2013 07:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Klopt, behalve dat ik daarom niet de wijsheid heb, alleen ervaring met 'lotgenoten' die ook hun rijbewijs hebben gehaald. Ik zie een grote gemene deler...
[..]
Tegenspreken is wat meer woorden gebruiken dan alleen 'bullshit'.
Kinderen, bejaarden, dieren, mensen met een handicap (lichamelijk en geestelijk)... Alles tegen de muur.quote:Op maandag 25 november 2013 09:26 schreef Iwanius het volgende:
Maar is het niet zo dat uiteindelijk je elke vorm van mogelijk gevaar moet uitsluiten voor deelname aan het verkeer?
Onzin.. dan zou bijna niemand morgen rijden... Ik heb as woensdag weer een medische test bij het cbr, hopelijk de laatstequote:Op maandag 25 november 2013 09:48 schreef Messina het volgende:
[..]
Kinderen, bejaarden, dieren, mensen met een handicap (lichamelijk en geestelijk)... Alles tegen de muur.
Kijk dan eens naar de groep die jouw wel geschikt lijkt om een rbw te halen. Het zijn meestal dezelfde types (normaal tot hoog intelligent, vaak asperger, sociaal gezien een ramp, heel technisch)quote:Op maandag 25 november 2013 07:57 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb met honderden autisten op school gezeten. Je hebt gelijk dat ik een deel daarvan niet capabel acht voor een rijbewijs, maar een grote groep moet zeker in staat zijn om later veilig aan het verkeer deel te nemen. Er zijn niet zo heel veel mensen met down-syndroom ofzo, als je dat denkt. Relatief gezien dan.
Wat een onzin zeg. Heb je je er ooit wel eens in verdiept?quote:Op maandag 25 november 2013 01:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Van het hele spectrum heb je maar een kleine groep die daadwerkelijk een auto kunnen besturen, dus heb je hier te maken met hoogfunctionerende autisten, asperger of pdd-nos'ers. Van dat kleine groepje kun je iig zeker zijn van een gelijksoortig gedrag.
Deze topic lijkt me nou niet bedoeld om te gaan zitten discuseren over autime.. Er zijn zoveel verschillende soorten en iedereen is anders dat geldt ook voor de "niet autisten". Ik denk dat er naar elk individu apart moet worden gekeken of het halen van een rijbewijs verantwoord is..quote:Op maandag 25 november 2013 10:51 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Heb je je er ooit wel eens in verdiept?
Hier wat leesvoer:
http://www.opdc-zodrenthe.nl/asperger.htm
Mensen met hoogfunctionerend autisme/asperger/pdd nos en dergelijke zijn hoogfunctionerend, d.w.z. meer dan capabel om de functioneren in de maatschappij door bv. een auto te besturen.
Ben ik ook met je eens, ik heb alleen geen percentages. Hoe groot deze groep capabelen zijn weet ik dus niet.quote:Op maandag 25 november 2013 10:51 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Heb je je er ooit wel eens in verdiept?
Hier wat leesvoer:
http://www.opdc-zodrenthe.nl/asperger.htm
Mensen met hoogfunctionerend autisme/asperger/pdd nos en dergelijke zijn hoogfunctionerend, d.w.z. meer dan capabel om de functioneren in de maatschappij door bv. een auto te besturen.
Sarcasmequote:Op maandag 25 november 2013 10:28 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Onzin.. dan zou bijna niemand morgen rijden... Ik heb as woensdag weer een medische test bij het cbr, hopelijk de laatste
Ik was sarcastisch hier:quote:Op maandag 25 november 2013 11:30 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op...
quote:Op maandag 25 november 2013 09:48 schreef Messina het volgende:
[..]
Kinderen, bejaarden, dieren, mensen met een handicap (lichamelijk en geestelijk)... Alles tegen de muur.
Lesauto kapot?quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:50 schreef Jiang153 het volgende:
Ik kan dus echt niet fileparkeren wéér wat geraakt en niet zo'n beetje ook
Vertel dan even het hele verhaal!quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:50 schreef Jiang153 het volgende:
Ik kan dus echt niet fileparkeren wéér wat geraakt en niet zo'n beetje ook
Vandaag een proefles bij hem gehad. Wat een goede rij-instructeur zo op het eerste gezicht zeg! Hij zegt eerlijk inderdaad wel z'n tijd te nemen voor de lessen en niet te snel te laten afrijden in de hoop een zesje te scoren, maar voor de acht te gaan. Maar hij weet duidelijk waar hij mee bezig is. Ik denk dat ik m'n rijschool heb gevonden.quote:Op maandag 18 november 2013 14:52 schreef UltraR het volgende:
Ik zit te kijken naar rijscholen in Utrecht.
Deze lijkt haast te mooi om waar te zijn:
http://www.autorijschoolbryan.nl/
Met tot 100 eerste examens per jaar, een slagingspercentage van 91-95% (en hetzelfde voor herexamens) en zeer scherp geprijsd met 40 euro per uur.
Maar die info komt gewoon van de CBR-site dus zou moeten kloppen lijkt me.
http://www.rijschoolgegev(...)plaats=58&automaat=0
Mijn vraag hier is of er uberhaupt een mogelijkheid bestaat dat dit inderdaad te mooi om waar te zijn is? Ik lees bijvoorbeeld dingen over extreem veel lessen voordat je bij rijscholen met dergelijke slaagpercentages mag afrijden (niet specifiek over deze). Of dat slechte leerlingen weggepest worden, dat zie je immers niet in de percentages terug?
Of zijn ze wellicht gewoon briljant?
Hoe heb je dat dan gedaan op je tussentijdsexamen en je afrijden?quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:50 schreef Jiang153 het volgende:
Ik kan dus echt niet fileparkeren wéér wat geraakt en niet zo'n beetje ook
geen TTT en afrijden hoefde het niet te doenquote:Op dinsdag 26 november 2013 17:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Hoe heb je dat dan gedaan op je tussentijdsexamen en je afrijden?
Weet niet of je instructeur het fijn vind, want achteraf was mijn instructeur er niet blij mee; maar wat je kunt doen om vloeiend terug te schakelen is dit:quote:Op woensdag 27 november 2013 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
Hallo,
Ik heb gister mijn 4e rijles gehad. Ik doe lessen van 1,5 uur per keer. Schakelen gaat inmiddels best okay, alleen het terugschakelen bij kruispunten / rotondes etc moet ik eerder mee beginnen, dat gaat soms nog niet vloeiend genoeg kreeg ik gister te horen.
Verder borden kijken en verkeer inschatten vind ik nog rete-moeilijk. Krijg nu natuurlijk nog erg veel hulp van mijn instructeur, maar gister ging hij me een beetje testen door iets minder aan te geven welke rijbaan ik moest kiezen en me te dwingen om zelf wat keuzes te maken. Dat deed ik redelijk goed zei hij achteraf.
Maar een weg afslaan en je spiegels checken (vooral fietsers zonder licht geven mij de rillingen) gaat redelijk goed, nog lang niet vlekkeloos uiteraard.
Heb wel nog flink wat spanning als ik begin, maar als we eenmaal wat minuten aan het rijden zijn zakt die spanning wel. Ook vind ik in het donker rijden wel pittig. Als je buiten de bebouwde kom rijdt zijn sommige wegen nauwelijks verlicht en dan is 70 rijden best creepy omdat je voorbij je koplampen gewoon vrij weinig ziet.
Maar goed, ik vind het wel erg leuk allemaal!
Borden lezen gaat beter wanneer de autobediening automatisch gaat. Ik weet nog dat ik op het begin gezegd heb "Hoe kan je nu nog op de borden letten?". Als je dingen automatisch laat verlopen wordt het rijden ook veel beter. Kwestie van blijven oefenen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
Hallo,
Ik heb gister mijn 4e rijles gehad. Ik doe lessen van 1,5 uur per keer. Schakelen gaat inmiddels best okay, alleen het terugschakelen bij kruispunten / rotondes etc moet ik eerder mee beginnen, dat gaat soms nog niet vloeiend genoeg kreeg ik gister te horen.
Verder borden kijken en verkeer inschatten vind ik nog rete-moeilijk. Krijg nu natuurlijk nog erg veel hulp van mijn instructeur, maar gister ging hij me een beetje testen door iets minder aan te geven welke rijbaan ik moest kiezen en me te dwingen om zelf wat keuzes te maken. Dat deed ik redelijk goed zei hij achteraf.
Maar een weg afslaan en je spiegels checken (vooral fietsers zonder licht geven mij de rillingen) gaat redelijk goed, nog lang niet vlekkeloos uiteraard.
Heb wel nog flink wat spanning als ik begin, maar als we eenmaal wat minuten aan het rijden zijn zakt die spanning wel. Ook vind ik in het donker rijden wel pittig. Als je buiten de bebouwde kom rijdt zijn sommige wegen nauwelijks verlicht en dan is 70 rijden best creepy omdat je voorbij je koplampen gewoon vrij weinig ziet.
Maar goed, ik vind het wel erg leuk allemaal!
Gefeliquote:Op woensdag 27 november 2013 13:02 schreef Unmountable het volgende:
Zet mij ook maar in de lijst met geslaagden . 27 november!
Ik ben blij voor jou! Heel veel succes op je examen!quote:Op woensdag 27 november 2013 12:15 schreef Doorzettertje het volgende:
Net mijn medische rijtest bij het CBR gehaald dus nu op naar het examen!!! So happy :-D
En jij gefeliciteerd!quote:Op woensdag 27 november 2013 13:02 schreef Unmountable het volgende:
Zet mij ook maar in de lijst met geslaagden . 27 november!
Het lijkt totaal niet op een tussentijdse toets want als ze een ding niet doen dan zijn het de bijzondere verrichtingen.. Maar waarom moet jij het doen? want daar hangt de manier waarop van afquote:Op woensdag 27 november 2013 12:52 schreef sirdanilot het volgende:
^ Hoe gaat zo'n medische rijtest in zijn werk? Ik moet er binnenkort ook één doen.
Als het enigszins lijkt op de tussentijdse toets (maar dan zonder te moeten fileparkeren op een krappe plek...) dan zal het wel goedkomen denk ik.
Dankjewel!!quote:Op woensdag 27 november 2013 13:24 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik ben blij voor jou! Heel veel succes op je examen!
Het verschil is dat ze meer tijd voor je nemen, je mag onderweg een keer aangeven als je ergens even wilt stoppen bijvoorbeeld om weer wat tot rust te komen. Ze proberen je ook wat meer op je gemak te stellen. Of ik het zou aanraden, tja, ligt eraan hoe zenuwachtig je bent. Zelf vond ik het achteraf best wel geldverspilling, mijn examen duurde niks langer dan van een ander, en ik was eigenlijk ook helemaal niet zo heel erg zenuwachtig. Dus die 90 euro of zo die het extra kostte had ik liever in mijn zak gehouden. Nou had ik van tevoren ook niet gevraagd wat het extra kostte, de instructeur had alleen gezegd dat het wel "iets meer" zou kosten, ik was niet uitgegaan van 90 euro extra.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:23 schreef Doorzettertje het volgende:
Zoals ik jullie vertelde heb ik vanmorgen mijn medische rijtest gehaald. Dat betekend dat ik nu mag gaan werken naar mijn examen. Maar ik was vanmorgen behoorlijk zenuwachtig, alles wat ik at kwam er net zo hard weer uit zegmaar... Dus ik overweeg om straks te kiezen voor een faalangstexamen.. Uiteraard ga ik dit overleggen met mijn instructeur, maar ik vroeg me af of jullie hier ervaringen mee hebben en jullie bevindingen zijn, wat het verschil is, of jullie het zouden aanraden etc
Bedankt!
Bedankt voor je reactie. Ik las inderdaad het verschil in kosten maar ik betaal liever 90¤ euro extra dan dat ik het nog een keer extra moet doen door de stress..Dan ben ik nog meer geld kwijtquote:Op woensdag 27 november 2013 19:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het verschil is dat ze meer tijd voor je nemen, je mag onderweg een keer aangeven als je ergens even wilt stoppen bijvoorbeeld om weer wat tot rust te komen. Ze proberen je ook wat meer op je gemak te stellen. Of ik het zou aanraden, tja, ligt eraan hoe zenuwachtig je bent. Zelf vond ik het achteraf best wel geldverspilling, mijn examen duurde niks langer dan van een ander, en ik was eigenlijk ook helemaal niet zo heel erg zenuwachtig. Dus die 90 euro of zo die het extra kostte had ik liever in mijn zak gehouden. Nou had ik van tevoren ook niet gevraagd wat het extra kostte, de instructeur had alleen gezegd dat het wel "iets meer" zou kosten, ik was niet uitgegaan van 90 euro extra.
Dat klopt, maar zo'n faalangstexamen is natuurlijk ook geen garantie dat je het dan ineens wel haalt, dus dan ben je 90 euro extra kwijt en heb je nog steeds geen rijbewijs . Maar mijn instructeur zei wel dat bijna iedereen bij hem het nog gehaald had met zo'n faalangstexamen. Al weet ik niet of dat dan door het faalangstexamen kwam of ook gewoon doordat ze mensen niet zo snel laten afrijden bij die rijschool.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:58 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Ik las inderdaad het verschil in kosten maar ik betaal liever 90¤ euro extra dan dat ik het nog een keer extra moet doen door de stress..Dan ben ik nog meer geld kwijt
Normaal examen: 90,90 euroquote:Op woensdag 27 november 2013 20:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zo'n faalangstexamen is natuurlijk ook geen garantie dat je het dan ineens wel haalt, dus dan ben je 90 euro extra kwijt en heb je nog steeds geen rijbewijs . Maar mijn instructeur zei wel dat bijna iedereen bij hem het nog gehaald had met zo'n faalangstexamen. Al weet ik niet of dat dan door het faalangstexamen kwam of ook gewoon doordat ze mensen niet zo snel laten afrijden bij die rijschool.
De rijschool rekent ook extra kosten he, dit zijn puur de cbr kostenquote:Op woensdag 27 november 2013 20:10 schreef Messina het volgende:
[..]
Normaal examen: 90,90 euro
Faalangst examen: 139 euro
Das geen 90 euro extra.
Ah, ik heb een pakket incl. examen.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
De rijschool rekent ook extra kosten he, dit zijn puur de cbr kosten
Gewoon borden oefenen en regels toepassen.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:01 schreef UltraR het volgende:
Ik heb van iemand het ANWB theorieboek 2012 geleend. Is dat voldoende of is een werkboek of cd-rom ook nog sterk aan te raden?
Of wellicht zijn er goed oefenwebsites (gratis of goedkoop)?
Dat helpt je weinig met gevaarinzicht imho.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Gewoon borden oefenen en regels toepassen.
Gevaarinzicht kan je ook niet 'leren'. Dat is gewoon logisch nadenken.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:11 schreef Messina het volgende:
[..]
Dat helpt je weinig met gevaarinzicht imho.
Ik vind persoonlijk die dvd wel handig, maar er zijn ook gratis sites zoals rijles.nl
Met die cd-rom of sites krijg je wel een beeld van wat er verwacht wordt. En door te kijken naar de uitleg bij die voorbeelden kun je echt wel de gevaarherkenning leren.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Gevaarinzicht kan je ook niet 'leren'. Dat is gewoon logisch nadenken.
Gas geven is een optie bij jou?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:24 schreef xzaz het volgende:
Teller staat op 60 je rijdt een zebrapad tegemoet wat doe ?
- Remmen
- Gast los laten
- Gas geven
Van dit niveau van ze ja :pquote:Op donderdag 28 november 2013 12:25 schreef Messina het volgende:
[..]
Gas geven is een optie bij jou?
quote:Op donderdag 28 november 2013 12:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Gevaarinzicht kan je ook niet 'leren'. Dat is gewoon logisch nadenken.
- Remmenquote:
En ervaring. Vooral ervaring.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Gevaarinzicht kan je ook niet 'leren'. Dat is gewoon logisch nadenken.
Wat voor weer is het, welke lampjes branden er in je auto, welke borden staan er, wat zit er achter je.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:27 schreef Messina het volgende:
[..]
- Remmen
- Gas loslaten
- Niets
En zoals jij de vraag stelt kan ik geen antwoord geven.
Heb ik goed zicht op het voetgangersoversteekpad? Of staan er struiken/auto's voor? Loopt er iemand? Staat er iemand?
Dat ja!quote:Op donderdag 28 november 2013 12:28 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat voor weer is het, welke lampjes branden er in je auto, welke borden staan er, wat zit er achter je.
Thanks 4 the tip! Ik moet gewoon vooral wat eerder handelen, verder vooruit kijken en dan gewoon wat eerder beginnen met remmen en terugschakelen.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:12 schreef Kartmans het volgende:
[..]
Weet niet of je instructeur het fijn vind, want achteraf was mijn instructeur er niet blij mee; maar wat je kunt doen om vloeiend terug te schakelen is dit:
Wanneer je bijvoorbeeld bij een rotonde aankomt met 50 rem je, koppeling in, terugschakelen naar zijn twee, en koppeling oplaten komen tot je aangrijpingspunt. Hierdoor rem je op de motor, maar krijg je niet in 1 keer die schok die je nu wel zult ervaren. Alléén, mijn instructeur zei toen der tijd dat dit een wat sportieve rijstijl is haha, en dat dat niet echt hoort bij een lesser. Maar het was al te laat om het weer uit mijn systeem te krijgen.
quote:Op donderdag 28 november 2013 21:51 schreef sirdanilot het volgende:
Wat is er eng aan auto's die je van links naderen? Dan kom jij van rechts, dus heb je niks te vrezen. Dat is wel belangrijk op het examen: als je voorrang hebt, moet je ook echt gaan rijden, anders ben je gewoon gezakt. Ook als er een ei niet ziet dat jij van rechts komt. Mocht het echt foutgaan dan trap je op het laatste moment wel op de rem, of de examinator grijpt in, en dan is het niet jouw schuld.
Uiteraard op een gelijkwaardige kruising.
Dat krijg je nou van voorrang nemen.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:44 schreef Messina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit, als je over het hoofd wordt gezien (als iemand hard door rood rijdt).
Heeft me heel wat opgeleverd. Pijn en angst.
Ik heb het met rijles een keer gepresteerd bij een stoplicht weg te rijden in de 3 zonder 'm af te laten slaan. Ik vond al dat het wat moeilijk ging, maar pas toen ik door wilde schakelen naar de 2 viel me op dat ik helemaal niet in de 1 stondquote:Op donderdag 28 november 2013 19:03 schreef alors het volgende:
Wat bij mij nog moeizaam gaat is vooral het afremmen voor afslagen en rotondes, en dan terugschakelen enzo. Vandaag even 800 rotondes genomen om te oefenen
En ik heb de auto laten afslaan voor het eerst, had hem in zijn 3 gezet ipv 1
Veel plezier! Ik ook ;-)quote:
Zat me net te bedenken dat al die mensen die 36 uur werken straks op de weg zitten...quote:
Hoelaat en waar moet je rijden dan?quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zat me net te bedenken dat al die mensen die 36 uur werken straks op de weg zitten...
Ok, dan snap ik het wel... is rijangst-therapie geen optie? Of kun je nog wel rijden, maar let je gewoon extra goed op of er iemand van links komt?quote:Op donderdag 28 november 2013 23:44 schreef Messina het volgende:
Heeft me heel wat opgeleverd. Pijn en angst.
Les je in een diesel?quote:Op vrijdag 29 november 2013 10:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb het met rijles een keer gepresteerd bij een stoplicht weg te rijden in de 3 zonder 'm af te laten slaan. Ik vond al dat het wat moeilijk ging, maar pas toen ik door wilde schakelen naar de 2 viel me op dat ik helemaal niet in de 1 stond
M'n instructeur was ook helemaal verbaasd dat ik 'm niet af liet slaan, die had allang gezien dat ik niet in de 1 stond natuurlijk...
Ja.quote:
Dat krijg je degene die je raakt door rood rijdt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 02:13 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Dat krijg je nou van voorrang nemen.
Ik reed mee als passagier en had 5 seconden daarvoor van mijn driepuntsgordel een heupgordel gemaakt ( ) omdat ik achterin wat te drinken wilde pakken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ok, dan snap ik het wel... is rijangst-therapie geen optie? Of kun je nog wel rijden, maar let je gewoon extra goed op of er iemand van links komt?
Net om 12 uur.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:50 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Hoelaat en waar moet je rijden dan?
quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:17 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe lang lessen jullie eigenlijk? Ik doe nu anderhalf uur en dat vind ik prima. 1 uur vond ik echt wat te kort, al is dat in het begin wel voldoende omdat je het dan nog niet zo goed kan bevatten allemaal.
2 uur zou ik wel afkunnen, maar dan gaat mijn concentratie ook een beetje achteruit lijkt me, en dan zou ik niet optimaal bij leren denk ik. De facto is anderhalf uur ook wel een normale rijtijd, ook als je je rijbewijs al hebt; ritjes van 2 uur zijn toch wat zeldzamer, alleen als je in een uithoek woont (zoals vroeger bij ons in Zeeland) of als je op vakantie gaat is dat normaal. Zelfs anderhalf uur is al aan de lange kant want de rijlessen zijn meestal binnen de bebouwde kom, en als je een 'echte' rit van anderhalf uur hebt is het meeste toch wel snelweg of buiten de bebouwde kom.
Twee uur, 2 dagen per week (dus 4 uur per week), en dat gaat prima.quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:17 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe lang lessen jullie eigenlijk? Ik doe nu anderhalf uur en dat vind ik prima. 1 uur vond ik echt wat te kort, al is dat in het begin wel voldoende omdat je het dan nog niet zo goed kan bevatten allemaal.
2 uur zou ik wel afkunnen, maar dan gaat mijn concentratie ook een beetje achteruit lijkt me, en dan zou ik niet optimaal bij leren denk ik. De facto is anderhalf uur ook wel een normale rijtijd, ook als je je rijbewijs al hebt; ritjes van 2 uur zijn toch wat zeldzamer, alleen als je in een uithoek woont (zoals vroeger bij ons in Zeeland) of als je op vakantie gaat is dat normaal. Zelfs anderhalf uur is al aan de lange kant want de rijlessen zijn meestal binnen de bebouwde kom, en als je een rit van anderhalf uur hebt is het meeste toch wel snelweg of buiten de bebouwde kom.
quote:Rijlessen van 1,5 of 2 uur zijn effectiever dan rijlessen van een uurtje of zelfs korter. Rijlessen die langer dan 2 uur duren (zoals bij een spoedopleiding) zijn voor de meeste curisten juist weer minder effectief. Het is na 2 uur moeilijk je concentratie vast te blijven houden en nieuwe informatie op te nemen. Neem ook zeker meerdere malen per week rijles. Bijvoorbeeld 2 x 1,5 uur. Niet alleen heb je dan sneller je rijbewijs, je zal uiteindelijk ook echt minder rijlessen nodig hebben dan wanneer je slechts 1 x per week een uurtje rijles neemt.
Hah, typisch, ik zit ook op 1,5 uur per keer en dan twee keer per weekquote:Op vrijdag 29 november 2013 14:25 schreef Messina het volgende:
[..]
Twee uur, 2 dagen per week (dus 4 uur per week), en dat gaat prima.
http://www.rijbewijsinfo.(...)es_Hoeveel-rijlessen
[..]
Het schijnt dat mannen sneller slagen dan vrouwen (dus wij vrouwen trekken het gemiddelde omhoog, altijd weer die wijven!)quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hah, typisch, ik zit ook op 1,5 uur per keer en dan twee keer per week
Morgen weer, alleen ben ik licht grieperig dus hoop dat ik daardoor niet heel slecht ga rijden.
Ik heb overigens een pakket van 30 uur, maar als ik dat artikel zo lees is dus de kans dat ik extra lessen ga moeten bijkopen zeer reeel?
Eerste 6 lessen waren bij mij 1 uur. Daarna overgegaan op lessen van 2 uur om de simpele reden dat ik minstens een kwartier nodig heb om in Zwolle te komen. In mijn eigen stad kan en mag ik niet afrijden.quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:17 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe lang lessen jullie eigenlijk? Ik doe nu anderhalf uur en dat vind ik prima. 1 uur vond ik echt wat te kort, al is dat in het begin wel voldoende omdat je het dan nog niet zo goed kan bevatten allemaal.
2 uur zou ik wel afkunnen, maar dan gaat mijn concentratie ook een beetje achteruit lijkt me, en dan zou ik niet optimaal bij leren denk ik. De facto is anderhalf uur ook wel een normale rijtijd, ook als je je rijbewijs al hebt; ritjes van 2 uur zijn toch wat zeldzamer, alleen als je in een uithoek woont (zoals vroeger bij ons in Zeeland) of als je op vakantie gaat is dat normaal. Zelfs anderhalf uur is al aan de lange kant want de rijlessen zijn meestal binnen de bebouwde kom, en als je een rit van anderhalf uur hebt is het meeste toch wel snelweg of buiten de bebouwde kom.
Haha, nou er zijn vast ook zat 'wijven' die binnen de 25/30 lessen slagen hoorquote:Op vrijdag 29 november 2013 15:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Het schijnt dat mannen sneller slagen dan vrouwen (dus wij vrouwen trekken het gemiddelde omhoog, altijd weer die wijven!)
Het kan natuurlijk dat je gewoon een snelle leerling bent, het kan net zo goed dat je te laag bent ingeschaald, losse lessen zijn natuurlijk wat duurder dan een pakket, dus het komt een rijschool helemaal niet slecht uit als jij nog vijf losse lessen erbij moet nemen.
Ik kan het je niet vertellen in ieder geval.
Ik heb zelf ook een lange tijd lessen van twee uur gehad en vond dat een stuk fijner dan lessen van een uur.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:26 schreef alors het volgende:
Ik ga denk ik binnenkort wel vragen om dubbele lessen, maar de eerste keren merkte ik aan mezelf wel dat een uur al pittig was. Je hebt nog zo weinig automatismen dus je moet echt constant je volle concentratie erbij hebben.
Lessen van één uur vond ik best kut. Ben je net beetje ingekomen moet je al naar de volgende leerling...quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:41 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een lange tijd lessen van twee uur gehad en vond dat een stuk fijner dan lessen van een uur.
Avond van tevoren een goed potje rukken, en dan DIRECT naar bed gaan, niet op je mobiel gaan internetten. Dan slaap je echt wel door. Werkt hier altijd en volgens mij is het ook wetenschappelijk bewezen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:41 schreef Nystiq het volgende:
Heb al 2x praktijkexamen gedaan en 2x gezakt. Volgende week 3x praktijkexamen. Het probleem is dat ik de nacht ervoor niet kan slapen en dan rijd ik echt ongeconcentreerd op het examen.
Ik ben begonnen met lessen van 1,5 uur, 2 keer in de week. Maar ik vond 1,5 uur best wel lang. Dus toen toch maar overgegaan op 1 uur per keer, en eigenlijk vond ik dat nog steeds te lang. Zat altijd na 20 minuten al op mijn horloge te kijken hoe lang ik nog moest. Maar goed, ik vond rijlessen dan ook helemaal niks aan, dus dat hielp ook niet echt meequote:Op vrijdag 29 november 2013 14:17 schreef sirdanilot het volgende:
Hoe lang lessen jullie eigenlijk? Ik doe nu anderhalf uur en dat vind ik prima. 1 uur vond ik echt wat te kort, al is dat in het begin wel voldoende omdat je het dan nog niet zo goed kan bevatten allemaal.
2 uur zou ik wel afkunnen, maar dan gaat mijn concentratie ook een beetje achteruit lijkt me, en dan zou ik niet optimaal bij leren denk ik. De facto is anderhalf uur ook wel een normale rijtijd, ook als je je rijbewijs al hebt; ritjes van 2 uur zijn toch wat zeldzamer, alleen als je in een uithoek woont (zoals vroeger bij ons in Zeeland) of als je op vakantie gaat is dat normaal. Zelfs anderhalf uur is al aan de lange kant want de rijlessen zijn meestal binnen de bebouwde kom, en als je een rit van anderhalf uur hebt is het meeste toch wel snelweg of buiten de bebouwde kom.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:13 schreef Marco1989 het volgende:
[..]
Avond van tevoren een goed potje rukken, en dan DIRECT naar bed gaan, niet op je mobiel gaan internetten. Dan slaap je echt wel door. Werkt hier altijd en volgens mij is het ook wetenschappelijk bewezen.
hij heeft wel gelijk trouwensquote:
quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk trouwens
Dagcursus BE zeker?quote:Op maandag 2 december 2013 05:56 schreef Ridocar het volgende:
Blokken van 4 uur, maar dat was met een Renault Magnum met middenasaanhanger...
Bijna goed.quote:
Succes!quote:Op maandag 2 december 2013 09:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bijna goed.
[ afbeelding ]
(Niet de rijschool waar ik heb gelest)
Raar geveerde stuiterbak, zeeziek gegarandeerd. Raar instappen: deur openmaken, trapje opklimmen, daarna linksaf de cabine in... Bij Renault moet het allemaal net anders.
Succes!quote:Op maandag 2 december 2013 09:06 schreef Nystiq het volgende:
Moet zo afrijden en heb totaal niet goed geslapen. Fuck me.
Heb je dat advies nou wel opgevolgd?quote:Op maandag 2 december 2013 09:06 schreef Nystiq het volgende:
Moet zo afrijden en heb totaal niet goed geslapen. Fuck me.
Wat kut... Nog een aanleiding voor? Slecht geslapen?quote:Op maandag 2 december 2013 12:21 schreef Nystiq het volgende:
Ben gezakt man. Totaal niet geconcentreerd.
Nog naar mijn advies geluisterd?quote:Op maandag 2 december 2013 12:21 schreef Nystiq het volgende:
Ben gezakt man. Totaal niet geconcentreerd.
Haha ja, maar kon absoluut niet in slaap vallen. Volgende examen BNOR..quote:Op maandag 2 december 2013 12:52 schreef Marco1989 het volgende:
[..]
Nog naar mijn advies geluisterd?
Hmm hardnekkig bij jou.quote:Op maandag 2 december 2013 14:31 schreef Nystiq het volgende:
[..]
Haha ja, maar kon absoluut niet in slaap vallen. Volgende examen BNOR..
Waar slaan al die smerige reacties op... Dat je bepaalde dingen doet oke maar als advies in deze topic slaat het nergens op..quote:Op maandag 2 december 2013 14:57 schreef Marco1989 het volgende:
[..]
Hmm hardnekkig bij jou.
Nieuwe tip voor de volgende keer: een week niks doen, en DAN een flink potje handwerk. DAN moet je echt wel doorslapen.
Is niets smerigs aan preutje.quote:Op maandag 2 december 2013 15:23 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Waar slaan al die smerige reacties op... Dat je bepaalde dingen doet oke maar als advies in deze topic slaat het nergens op..
Je mag het dan wel smerig vinden maar het slaat wel degelijk ergens op. Mijn (mannelijke) vrienden zijn het allemaal met me eens dat je beter slaapt na lekker aan je pielemans te hebben getrokken. Zou eens onderzoek naar moeten worden gedaan, als dat niet al eens is gebeurd.quote:Op maandag 2 december 2013 15:23 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Waar slaan al die smerige reacties op... Dat je bepaalde dingen doet oke maar als advies in deze topic slaat het nergens op..
Dus gaan we het daar uitgebreidt over hebben in een rijles-topic waar ook meisjes in meelezen.. -.-quote:Op maandag 2 december 2013 15:29 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je mag het dan wel smerig vinden maar het slaat wel degelijk ergens op. Mijn (mannelijke) vrienden zijn het allemaal met me eens dat je beter slaapt na lekker aan je pielemans te hebben getrokken. Zou eens onderzoek naar moeten worden gedaan, als dat niet al eens is gebeurd.
Vrouwen kunnen ook masturberen en slapen daarna ook beter, het is een feit. Sorry hoor dat jij <14 bent, dan moet je niet in dit topic komen. Het is oprecht advies zodat de persoon beter slaapt voor het examen. Niks smerigs aan.quote:Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Dus gaan we het daar uitgebreidt over hebben in een rijles-topic waar ook meisjes in meelezen.. -.-
quote:Do: Have pleasurable sexual relations or masturbation before bedtime. Researchers have found that this can promote sleep onset and induce deep and restful sleep.
Doe eens niet zo preuts.quote:Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Dus gaan we het daar uitgebreidt over hebben in een rijles-topic waar ook meisjes in meelezen.. -.-
Welkom op het internet, waar je je nergens voor hoeft te schamen en overal over kunt praten.quote:Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Dus gaan we het daar uitgebreidt over hebben in een rijles-topic waar ook meisjes in meelezen.. -.-
Ja. CAN is het magische woord.quote:Op maandag 2 december 2013 15:43 schreef Marco1989 het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen ook masturberen en slapen daarna ook beter, het is een feit. Sorry hoor dat jij <14 bent, dan moet je niet in dit topic komen. Het is oprecht advies zodat de persoon beter slaapt voor het examen. Niks smerigs aan.
http://www.lifeevolver.co(...)-10-dos-donts-sleep/
[..]
Bij zowel mij en mijn vriendin werkt het altijd al is het net 1 uur nadat we wakker zijn of wat dan ook. Ook als ik super gestrest ben.quote:Op maandag 2 december 2013 16:02 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja. CAN is het magische woord.
Als iemand helemaal gespannen is voor een examen gaat dat potje helpen niet werken.
Bruggetje tijdens de rijles? Nee nooit meegemaakt. Ben ook niet van plan om ooit over een small bruggetje te rijdenquote:Op maandag 2 december 2013 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ondanks dat ik de masturbeer discussie erg amusant vind, zal ik maar even het onderwerp veranderen
Vandaag rijles 6 gehad. Ging goed, veel geoefend met terugschakelen op een weg met veel drempels achter elkaar... pfff voelt wel nutteloos, oeh even 5 seconden in z'n 3 ennnn ik mag alweer terug naar z'n 2 en dat dus de hele tijd. Maar goed, wel leerzaam.
Kwamen op gegeven moment wel bij gigántisch smal bruggetje, met ook nog eens een vrij scherpe bocht ervoor...denk dat ik aan beide zijden misschien 15 centimeter ruimte had op dat bruggetje, daar heeft mn instructeur me wel echt doorheen gepraat want ik heb dat inschattingsgevoel en ruimtegevoel van wanneer indraaien, zodat je precies goed uit komt in een erg smalle bocht nog niet zo.
Zijn er hier meer zielen die dat nog erg moeilijk vinden/vonden?
Had toen ik nog rijles had inderdaad ook veel moeite met de breedte van de auto inschatten en of het gaat passen of niet... Wen je vanzelf aan.quote:Op maandag 2 december 2013 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ondanks dat ik de masturbeer discussie erg amusant vind, zal ik maar even het onderwerp veranderen
Vandaag rijles 6 gehad. Ging goed, veel geoefend met terugschakelen op een weg met veel drempels achter elkaar... pfff voelt wel nutteloos, oeh even 5 seconden in z'n 3 ennnn ik mag alweer terug naar z'n 2 en dat dus de hele tijd. Maar goed, wel leerzaam.
Kwamen op gegeven moment wel bij gigántisch smal bruggetje, met ook nog eens een vrij scherpe bocht ervoor...denk dat ik aan beide zijden misschien 15 centimeter ruimte had op dat bruggetje, daar heeft mn instructeur me wel echt doorheen gepraat want ik heb dat inschattingsgevoel en ruimtegevoel van wanneer indraaien, zodat je precies goed uit komt in een erg smalle bocht nog niet zo.
Zijn er hier meer zielen die dat nog erg moeilijk vinden/vonden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
Haha niet van plan zijn om ergens ooit te rijden moet je niet doen vind ik, je moet alle omstandigheden in principe aan kunnen.quote:Op maandag 2 december 2013 16:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Bruggetje tijdens de rijles? Nee nooit meegemaakt. Ben ook niet van plan om ooit over een small bruggetje te rijden
En als het dan toch voor zou komen zou ik de linker spiegel lager stellen, en dan met 5cm aan de linker kant vrij er overheen gaan (dan zal er rechts vast wel genoeg ruimte zijn, en links kan je zien).
Wow sorry... maar hoe krijg je dat voor elkaar?quote:
Hier in Deventer (of lievergezegd, het ertegenaan gelegen dorpje Schalkhaar waar het CBR zit) is een mooi bruggetje waar maar 1 auto tegelijk overheen kan waar je vrijwel altijd langs komt met je examen. En dus ook regelmatig met rijlessen. Verder niet zo spannend ofzo, naast het (1-auto-brede) wegdek zit wel aan beide zeiden een verhoogde stoep op de ophaalbrug. Alleen even goed opletten wie er voorrang heeft en waar je nog kunt stoppen om die ook de ruimte te geven.quote:Op maandag 2 december 2013 16:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Bruggetje tijdens de rijles? Nee nooit meegemaakt. Ben ook niet van plan om ooit over een small bruggetje te rijden
Dat zou ik dus ook denken ja...quote:Op maandag 2 december 2013 16:37 schreef Gezicht het volgende:
Vind het ook maar raar dat zo veel mensen moeite hebben met theorie... Zo moeilijk is het echt niet hoor. Met gezond verstand kom je meestal al een eind trouwens. Heb er zelf misschien 3 uurtjes actief voor geleerd (voornamelijk oefenexamens gemaakt) en meteen de eerste keer gehaald.
Twee maten van me hebben het gepresteerd hem pas de 10e en 11e poging the halen...
Vertikten het keer op keer om te leren. 300 Euro later halen ze het dan eindelijk eens.quote:Op maandag 2 december 2013 16:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat zou ik dus ook denken ja...
Hoe krijgen die maten van je dat voor elkaar dan? Gewoon echt helemaal niet leren? Of zijn ze gewoon een beetje ?
Dat komt wel goed in de loop van je lessen.. Dan krijg je vanzelf dat inschattingsvermogen wat jouw instucteur nu heeft en je verteld!quote:Op maandag 2 december 2013 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ondanks dat ik de masturbeer discussie erg amusant vind, zal ik maar even het onderwerp veranderen
Vandaag rijles 6 gehad. Ging goed, veel geoefend met terugschakelen op een weg met veel drempels achter elkaar... pfff voelt wel nutteloos, oeh even 5 seconden in z'n 3 ennnn ik mag alweer terug naar z'n 2 en dat dus de hele tijd. Maar goed, wel leerzaam.
Kwamen op gegeven moment wel bij gigántisch smal bruggetje, met ook nog eens een vrij scherpe bocht ervoor...denk dat ik aan beide zijden misschien 15 centimeter ruimte had op dat bruggetje, daar heeft mn instructeur me wel echt doorheen gepraat want ik heb dat inschattingsgevoel en ruimtegevoel van wanneer indraaien, zodat je precies goed uit komt in een erg smalle bocht nog niet zo.
Zijn er hier meer zielen die dat nog erg moeilijk vinden/vonden?
Natuurlijk is dat moeilijk. Je kan de breedte van de auto niet goed inschatten (daar moet je gewoon gevoel voor krijgen). Ik vond het ook lastig (ging toch een beetje te ver naar rechts), maar werd goed geholpen.quote:Op maandag 2 december 2013 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
Kwamen op gegeven moment wel bij gigántisch smal bruggetje, met ook nog eens een vrij scherpe bocht ervoor...denk dat ik aan beide zijden misschien 15 centimeter ruimte had op dat bruggetje, daar heeft mn instructeur me wel echt doorheen gepraat want ik heb dat inschattingsgevoel en ruimtegevoel van wanneer indraaien, zodat je precies goed uit komt in een erg smalle bocht nog niet zo.
Zijn er hier meer zielen die dat nog erg moeilijk vinden/vonden?
Nice! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 2 december 2013 17:06 schreef ShevaJB het volgende:
Vanmorgen in één keer de theorie gehaald Nu maar eens richting de praktijk gaan plannen.
Kijk zo hoort het.quote:Op maandag 2 december 2013 17:06 schreef ShevaJB het volgende:
Vanmorgen in één keer de theorie gehaald Nu maar eens richting de praktijk gaan plannen.
Uh ik kan het als vrouw goed hebben hoor.quote:Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Dus gaan we het daar uitgebreidt over hebben in een rijles-topic waar ook meisjes in meelezen.. -.-
quote:Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Dus gaan we het daar uitgebreidt over hebben in een rijles-topic waar ook meisjes in meelezen.. -.-
quote:Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Dus gaan we het daar uitgebreidt over hebben in een rijles-topic waar ook meisjes in meelezen.. -.-
Wie houd je tegen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:59 schreef Doorzettertje het volgende:
Gaan we het nog hebben over het onderwerp van deze topic...
Tussen dat ik de machtiging gegeven had en dat de rijschool mij belde met "is dan-en-dan als examendatum goed voor jou?" zat denk ik ongeveer 2 uur, dat was prima voor mij, dus is het meteen definitief vastgelegd. Ligt aan de rijschool denk ikquote:Op dinsdag 3 december 2013 10:50 schreef Doorzettertje het volgende:
Weet er iemand hoelang het ongeveer duurt tot de rijschool een examen heeft ingepland nadat je de machtiging hebt gegeven en het geld hebt over gemaakt? Of is dat per rijschool verschillend? En krijg je dan gelijk een datum te horen?
Haha oke dat is wel fijn ja als je gelijk weet hoe of wat.. Ik heb vrijdagmiddag het geld over gemaakt en nog niets gehoord... ff afwachten en anders vraag ik het de volgende les wel aan m'n instructeur..quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Tussen dat ik de machtiging gegeven had en dat de rijschool mij belde met "is dan-en-dan als examendatum goed voor jou?" zat denk ik ongeveer 2 uur, dat was prima voor mij, dus is het meteen definitief vastgelegd. Ligt aan de rijschool denk ik
Ik vanochtend ookquote:Op maandag 2 december 2013 17:06 schreef ShevaJB het volgende:
Vanmorgen in één keer de theorie gehaald Nu maar eens richting de praktijk gaan plannen.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:16 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Ik vanochtend ook
Mocht ook wel eens tijd worden na 33 lessen
Je moet er niet te zwaar over denken, het is 'maar' een toets en niet je echte examen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:23 schreef OudeBok het volgende:
Gefeli!
Ik moet overmorgen m'n toets rijden. Ik schijt 'm diehard . Ik kan nagenoeg foutloze ritten rijden en dat doe ik meestal ook, maar soms... alsof ik er voor 't eerst in zit. Vandaag ging steengoed, maar toch knijp ik 'm voor donderdag..
Maar er zakt vrijwel nooit iemand voor die ttt dus ik denk niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:38 schreef OudeBok het volgende:
True, maar ik wil toch 100% zeker m'n vrijstellingen . 16 december doe ik examen .
thanks!
Lijkt me ook vrij lastig :p. Ik heb denk ik gewoon vrij snel last van gezonde stress .quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar er zakt vrijwel nooit iemand voor die ttt dus ik denk niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken.
Gewoon aangeven dat je erg zenuwachtig bent!quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:46 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Lijkt me ook vrij lastig :p. Ik heb denk ik gewoon vrij snel last van gezonde stress .
Inderdaad een idee. Voelt als een zwaktebod, maar is misschien wel beter! Thanks.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:54 schreef Messina het volgende:
[..]
Gewoon aangeven dat je erg zenuwachtig bent!
Je bent heus niet de enige waarbij de moed in de schoenen zakt, so to sayquote:Op dinsdag 3 december 2013 15:56 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Inderdaad een idee. Voelt als een zwaktebod, maar is misschien wel beter! Thanks.
gewoon het boek doorgelezen.quote:Op maandag 2 december 2013 16:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow sorry... maar hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik ga volgende week voor mijn theorie, heb boek doorgenomen en tig van die oefenexamens gemaakt, en bij de oefenexamens slaag ik inmiddels keer op keer, dus ik heb wel vertrouwen dat het moet gaan lukken.
Heb je wel geleerd/geoefend dan, of uberhaupt niet?
Die stootstrips wil ik ook voor fileparkeren!quote:Op maandag 2 december 2013 16:22 schreef delano.888 het volgende:
Mijn auto heeft overigens van die prachtig mooie stootstrips. Daar was ik erg dankbaar voor toen ik een iets te strakke bocht maakte om een paal heen in een parkeergarage
Nou, zelfs als het fileparkeren niet goed gaat kun je het nog wel halen. Je hoeft niet alles goed te doen, als je 2 van je 3 bijzondere verrichtingen goed doet krijg je over het algemeen alsnog die vrijstelling gewoon. Dus inderdaad, je kan wel zakken op je TTT, maar dan moet je het wel echt heel slecht doen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:27 schreef sirdanilot het volgende:
Je kunt wel zakken voor je TTT, maar de kans is inderdaad klein, ze zijn erg coulant.
Vooral duimen en hopen dat je niet moet fileparkeren, dat is het moeilijkste.
Ze kijken enkel naar de fouten tijdens je bijzondere verrichtingen. De rest van je rit is vooral ter evaluatie; zo werd mij gezegd dat mijn kijkgedrag onvoldoende is. Maar daar kun je bij je TTT dus niet voor zakken.
Uiteraard is het kijkgedrag tijdens de bijzondere verrichtingen zelf wél belangrijk. Daar kun je dan ook op zakken in het ergste geval.
Je moet het eigenlijk zien als een proefexamenquote:Op dinsdag 3 december 2013 15:56 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Inderdaad een idee. Voelt als een zwaktebod, maar is misschien wel beter! Thanks.
Ik heb dus (nog) geen TTT aangevraagd, zit dus ook erg in twijfel of ik dat moet doen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:19 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Je moet het eigenlijk zien als een proefexamen
Ik moest trouwens omkeren in een brede straat, dus ik heb daar de halve draai gedaan.
Daarna nog vooruit in een vak parkeren bij het CBR dus het viel mij erg mee
Ik ben er erg blij mee dat ik het heb gedaan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb dus (nog) geen TTT aangevraagd, zit dus ook erg in twijfel of ik dat moet doen.
Maakt het halen van je ttt je echte examen makkelijker? Omdat je dus niet die bijzondere verrichtingen hoeft te doen zou je 't misschien denken. Maar ja... vind het lastig.
Ervaringen?
Hele tijd in de 2 hier (benzine) het laatste stukje voor ik thuis ben (zon 300m) geef ik zelfs totaal geen gas maar laat hem gewoon rijden in de 2. Precies de goede snelheid om alles om je heen goed te kunnen zien.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:13 schreef Keukendrol het volgende:
Ik heb een vraagje :
Rijden jullie in een 30-zone constant in de tweede versnelling? Wanneer ik in onze diesel rijd rijdt het prettiger in de 3e versnelling. Maar het kutte is dat je steeds moet afremmen en terug moet naar zn 2 bij onoverzichtelijk aansluitingen van rechts.
Hoe doen jullie dit?
Ik vond het fijn om zo aan de 'serieuze setting' te wennen. Met bijbehorende spanning. Op het echte examen wist ik al wat me te wachten stond waardoor ik veel minder nerveus was. Dus in die zin maakt het het examen wel makkelijker ja.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb dus (nog) geen TTT aangevraagd, zit dus ook erg in twijfel of ik dat moet doen.
Maakt het halen van je ttt je echte examen makkelijker? Omdat je dus niet die bijzondere verrichtingen hoeft te doen zou je 't misschien denken. Maar ja... vind het lastig.
Ervaringen?
Geen gas meer? Rijd je dan geen ondertoeren?quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hele tijd in de 2 hier (benzine) het laatste stukje voor ik thuis ben (zon 300m) geef ik zelfs totaal geen gas maar laat hem gewoon rijden in de 2. Precies de goede snelheid om alles om je heen goed te kunnen zien.
Neehoor volgens mij kunnen de meeste auto's dat goed hebben. Ok je moet niet willen remmen of een helling op gaan, maar gewoon op een recht vlak rolt dat lekker door hoor.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:18 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Geen gas meer? Rijd je dan geen ondertoeren?
Oh dat wist ik niet. Zal het eens uitproberen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:20 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Neehoor volgens mij kunnen de meeste auto's dat goed hebben. Ok je moet niet willen remmen of een helling op gaan, maar gewoon op een recht vlak rolt dat lekker door hoor.
Zo kun je ook in de meeste auto's wegrijden zonder gas te geven met alleen de koppeling. Maar dan moet je wel geduld hebben want snel gaat het niet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:21 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet. Zal het eens uitproberen.
Hier precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:54 schreef delano.888 het volgende:
1 stationair rijden is super kut hier. Ik probeer het wel eens in de file maar als ik dat doe zonder gas te geven gaat hij gigantisch hobbelen/schokken.
Beetje jammer
Laat je dan niet de koppeling te ver opkomen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:54 schreef delano.888 het volgende:
1 stationair rijden is super kut hier. Ik probeer het wel eens in de file maar als ik dat doe zonder gas te geven gaat hij gigantisch hobbelen/schokken.
Beetje jammer
Mja, zit dus niet in mijn pakket, dus mag dan wel weer even flink dokken.... ik denk er nog even over naquote:Op dinsdag 3 december 2013 20:17 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Ik vond het fijn om zo aan de 'serieuze setting' te wennen. Met bijbehorende spanning. Op het echte examen wist ik al wat me te wachten stond waardoor ik veel minder nerveus was. Dus in die zin maakt het het examen wel makkelijker ja.
Maargoed, dit zat in mijn pakket. En net als Louboutin, ik denk niet dat ik het gedaan zou hebben wanneer ik een keuze had. Het kost toch zo'n 150 euro volgens mij.
Ja daar hebben we het de hele tijd over. Stationair rijden is rijden zonder gas te geven, maar volledig ontkoppeld.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:20 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Laat je dan niet de koppeling te ver opkomen?
ik rijd gewoon in 2quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:13 schreef Keukendrol het volgende:
Ik heb een vraagje :
Rijden jullie in een 30-zone constant in de tweede versnelling? Wanneer ik in onze diesel rijd rijdt het prettiger in de 3e versnelling. Maar het kutte is dat je steeds moet afremmen en terug moet naar zn 2 bij onoverzichtelijk aansluitingen van rechts.
Hoe doen jullie dit?
Tja en als je m dan niet volledig laat opkomen hobbelt hij niet zo erg. Nadeel is dat je dan niet zo snel gaat, maar dat is afhankelijk van de file waar je in zitquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja daar hebben we het de hele tijd over. Stationair rijden is rijden zonder gas te geven, maar volledig ontkoppeld.
Dat kan hier in alle versnellingen behalve de 1, de 1 is super schokkerig als ik dat doe.
Dat kan nooit goed zijn voor de koppelingquote:Op woensdag 4 december 2013 17:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tja en als je m dan niet volledig laat opkomen hobbelt hij niet zo erg. Nadeel is dat je dan niet zo snel gaat, maar dat is afhankelijk van de file waar je in zit
Of het goed is weet ik niet, maar als ik parkeer doe ik hetzelfde.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat kan nooit goed zijn voor de koppeling
Ja maar dat is wat anders dan een half uur in de file ik ga niet elk jaar mijn koppeling vervangen hahaquote:Op woensdag 4 december 2013 17:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Of het goed is weet ik niet, maar als ik parkeer doe ik hetzelfde.
ja kloptquote:Op woensdag 4 december 2013 18:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja maar dat is wat anders dan een half uur in de file ik ga niet elk jaar mijn koppeling vervangen haha
Gefeliciteerd! !!quote:Op woensdag 4 december 2013 20:32 schreef Omdatappel het volgende:
Ik wist helemaal niet dat er een topic was over dit onderwerp, anders had ik ook mee kunnen posten.
Ben maandag geslaagd, dus nu gaat het niet meer op.
Zijn hier mensen die bijna praktijkexamen moeten doen?
Ik vrees dat als ze maandag geslaagd is ze aan het wachten is op dr rijbewijs.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:53 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! !!
Al veel gereden?
Thanks!quote:Op woensdag 4 december 2013 20:53 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! !!
Al veel gereden?
quote:Op woensdag 4 december 2013 20:57 schreef portie het volgende:
[..]
Ik vrees dat als ze maandag geslaagd is ze aan het wachten is op dr rijbewijs.
En gefeliciteerd Omdatappel
Oh verdomme ja dat aanvragen. Dat was bij mij ook een heel geneuzel. Uiteindelijk maar 2 uurtjes school geskipped om dat(appel haha ) te regelen.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:13 schreef Omdatappel het volgende:
[..]
Thanks!
Kon 'm vanochtend pas aanvragen, omdat het gemeentehuis hier slechts van 08:30 tot 13:00 uur geopend is. Sommige mensen hebben overdag iets te doen, helaas. Dus volgende week woensdag is 'ie binnen en ga ik direct een paar rondjes rijden met mijn vader.
[..]
Danku.
Staslichten alleen gebruik je nooit als je rijdt, althans dit is wat ik herinner van me theorie boekje. Ze staan anders afgesteld en je zou(denk ik) iemand mee kunnen verblinden...nvmquote:Op woensdag 4 december 2013 21:00 schreef delano.888 het volgende:
Kan hier iemand even zijn theorie boekje pakken (het liefst de officiële) en mij vertellen wat er staat over stadslichten/parkeerlichten? Ik heb een discussie op een ander forum over dat wel of niet tijdens het rijden mag (ik zeg niet).
Dat mag niet. Heb geen bron. Maar weet 100% zeker dat dat niet mag.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:00 schreef delano.888 het volgende:
Kan hier iemand even zijn theorie boekje pakken (het liefst de officiële) en mij vertellen wat er staat over stadslichten/parkeerlichten? Ik heb een discussie op een ander forum over dat wel of niet tijdens het rijden mag (ik zeg niet).
Ja das heel leuk maar de mensen op dat andere forum weten 100% zeker dat het wel mag (mits overdag bij goed zicht).quote:Op woensdag 4 december 2013 21:21 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Dat mag niet. Heb geen bron. Maar weet 100% zeker dat dat niet mag.
quote:Op woensdag 4 december 2013 21:19 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Oh verdomme ja dat aanvragen. Dat was bij mij ook een heel geneuzel. Uiteindelijk maar 2 uurtjes school geskipped om dat(appel haha ) te regelen.
VMS.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:24 schreef exelletor het volgende:
KLB / Bekeuring voor voeren van stadslicht
niet teruggelezen maar stationair rijden heb ik nog nooit gedaan, wist niet eens dat dat kon morgen maar eens proberen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja daar hebben we het de hele tijd over. Stationair rijden is rijden zonder gas te geven, maar volledig ontkoppeld.
Dat kan hier in alle versnellingen behalve de 1, de 1 is super schokkerig als ik dat doe.
Is echt handig ik gebruik het regelmatig.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:46 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
niet teruggelezen maar stationair rijden heb ik nog nooit gedaan, wist niet eens dat dat kon morgen maar eens proberen.
Ik snap niet hoe je dat doet. In mijn woonwijk, kan je de drempels net nemen met stationair in de 2, maar met een beetje gas erbij (of in de 3 dus) gaat dat echt veel te hard.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:09 schreef exelletor het volgende:
In 30 gebieden rij ik gewoon in zijn drie. Heb ook het voordeel dat mijn auto goed tegen drempels kan doordat die vrij hoog op zijn poten staat.
Wat ik met mijn auto doe, kon ik absoluut niet maken met de auto van mijn ouders en mijn lesauto. Ja, het kon wel, maar dan blijft er weinig van het comfort en de vering over, ben ik bang.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:12 schreef delano.888 het volgende:
Ik snap niet hoe je dat doet. In mijn woonwijk, kan je de drempels net nemen met stationair in de 2, maar met een beetje gas erbij (of in de 3 dus) gaat dat echt veel te hard.
Of je moet er totaal geen last van hebben, maar ik zelf vind dat super irritant die harde klap die je dan krijgt.
Lol sorry ik had even de impressie dat ik in het Saab topic zat dus ik dacht dat moet het zelfde zijn voor jou, maar nee dusquote:Op woensdag 4 december 2013 22:15 schreef exelletor het volgende:
[..]
Wat ik met mijn auto doe, kon ik absoluut niet maken met de auto van mijn ouders en mijn lesauto. Ja, het kon wel, maar dan blijft er weinig van het comfort en de vering over, ben ik bang.
In mijn woonwijk rij ik overigens wel in zijn twee, maar het is ook een 15 km/uur woonerf(en terecht).
Saab blijven wel mooie auto's.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:17 schreef delano.888 het volgende:
Lol sorry ik had even de impressie dat ik in het Saab topic zat dus ik dacht dat moet het zelfde zijn voor jou, maar nee dus
Is ook lastig als je 4 auto topics volgt
dat is wel makkelijk ja, ook lekker zuinig denk ik.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Is echt handig ik gebruik het regelmatig.
1e: in de file met soms een minimaal dotje gas erbij.
2e: in 30 gebieden, opweg naar huis altijd de laatste 500m rij ik zonder ook maar ooit gas te geven.
5e: op 80 wegen, ik heb mazzel dat mijn auto in de 5 zonder gas precies 80 rijd.
Let wel op, als je dit doet en vervolgens remt of een bult op gaat gaat het lastiger worden voor de motor
Tot het aangrijpingspunt kun je 'm zo snel op laten komen als je wilt, dan gebeurt er namelijk toch niks. Alleen hoe sneller je het doet, hoe groter de kans dat je voorbij het aangrijpingspunt schiet en eigenlijk al gas bij had willen geven.quote:Op donderdag 5 december 2013 00:30 schreef Dagoduck het volgende:
Hoe snel kan je eigenlijk de koppeling op laten komen in eerste versnelling? Gas geven doe je na het aangrijpingspunt maar dat duurt allemaal zo lang of ben ik te voorzichtig?
Hehe, ik ben blij dat ik vandaag geen rijles had.....quote:Op donderdag 5 december 2013 13:18 schreef Dagoduck het volgende:
Zo, leuk hoor rijden met die wind ging alle kanten op!
Heeft zo z'n voor- en nadelen idd... Was wel leerzaam geweest, want later doe je het waarschijnlijk ook.. Maar stiekum was ik blij dat ik ook geen les had vandaag ;-)quote:Op donderdag 5 december 2013 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hehe, ik ben blij dat ik vandaag geen rijles had.....
aan de andere kant, had 't ook wel weer een leuke uitdaging gevonden
Gehaald is gehaald, zeker bij zo'n instelling die voornamelijk lijkt te draaien op willekeur.. Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:49 schreef Knevelt het volgende:
Woehoe ik heb mijn rijbewijs vandaag gehaald. Ah toe, mag ik in de lijst?
Het was met hakken over de sloot, maar dat mag de pret niet drukken.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:49 schreef Knevelt het volgende:
Woehoe ik heb mijn rijbewijs vandaag gehaald. Ah toe, mag ik in de lijst?
Het was met hakken over de sloot, maar dat mag de pret niet drukken.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:49 schreef Knevelt het volgende:
Woehoe ik heb mijn rijbewijs vandaag gehaald. Ah toe, mag ik in de lijst?
Het was met hakken over de sloot, maar dat mag de pret niet drukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |