abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 22:12:18 #1
137949 Disana
pi_133394456
Ik heb een probleem met een egel die in mijn huis is getrokken en die ik maar niet kan vangen om elders buiten weer uit te zetten.

Een week of twee geleden overdag stond er ineens een egel in mijn woonkamer. Voordat ik wist wat ik moest doen, verdween hij naar de slaapkamer onder het bed. Uiteindelijk kwam hij daar weer onder vandaan en kon ik hem met een badhanddoek oppakken en buiten zetten.

Echter.

's Nachts hoorde ik geluiden onder mijn bed. Na een tijdje kwam de egel eronder vandaan. Het bleek dat deze egel weet hoe het kattenluik werkt.

Prima, dacht ik nog. Hij mag best een hapje komen eten tot hij in winterslaap gaat.

Maar zo ging het niet.

De egel trok mijn huis in en bivakkeert sindsdien onder het gasfornuis. Met geen mogelijkheid kan ik bij hem komen. Als hij eronder weg komt om te eten, sluip ik op alle mogelijke manieren naar hem toe, maar hij is te snel weg.

Vanavond had ik hem bijna te pakken, ik had de brokjes weggezet en hij verdween onder de televisietafel. Ik had echter een netje nodig om hem te vangen, en daarom belde ik de Dierenambulance om hulp. Die wilden wel komen, maar dat zou me 36 euro kosten. Belachelijk. Als het een paar keer niet lukt ben ik zo over de honderd euro kwijt.

Nu zit ik met de handen in het haar. Het beest is echt vies. Het poept en piest overal in mijn keuken, ook in de schaal met brokjes. De katten lusten ze niet meer. Het stinkt er ook.

Ik heb al gekeken naar een val, maar daar passen ook katten in dus dat is niet zo praktisch. Het beestje moet naar buiten, maar ik heb geen idee hoe. Wie het weet mag het zeggen, bedankt dat ik dit in elk geval van me af mocht schrijven.
  maandag 18 november 2013 @ 22:17:44 #2
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_133394783
nu zere handen zeker
pi_133394814
Waarom zou de dierenambulance meerdere keren moeten komen?

En ik neem aan dat je dit al geprobeerd hebt maar heb je de toegang naar het fornuis al geblokkeerd?
En het eten weg halen? (hoog zetten voor de katten bijvoorbeel)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_133394868
Vangen en aan de andere kant van de stad neerplanten.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 22:19:59 #5
137949 Disana
pi_133394921
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:18 schreef rhubarbje het volgende:
Waarom zou de dierenambulance meerdere keren moeten komen?

En ik neem aan dat je dit al geprobeerd hebt maar heb je de toegang naar het fornuis al geblokkeerd?
En het eten weg halen? (hoog zetten voor de katten bijvoorbeel)
Omdat hij razendsnel is en overal onder schiet zodat je niet bij hem kunt komen.

Eten van de katten staat al hoog, en de toegang had ik al geblokkeerd, maar omdat ik hem niet te pakken kreeg, heb ik hem maar weer laten gaan.
  Leukste jonkie 2022 maandag 18 november 2013 @ 22:20:12 #6
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_133394940
Waarom niet lekker onder je bed laten zitten dan?
Je maintiendrai -XOXO-
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 22:21:02 #7
137949 Disana
pi_133394971
quote:
15s.gif Op maandag 18 november 2013 22:20 schreef datismijnmening het volgende:
Waarom niet lekker onder je bed laten zitten dan?
Het is een vies beest. Ik kan best wat hebben, maar niet door mijn hele huis poep en pies.
pi_133394999
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Omdat hij razendsnel is en overal onder schiet zodat je niet bij hem kunt komen.

Eten van de katten staat al hoog, en de toegang had ik al geblokkeerd, maar omdat ik hem niet te pakken kreeg, heb ik hem maar weer laten gaan.
Ah, kom op. Goed porren met een bezemsteel en een wederhelft die strategisch met een dekentje opgesteld staat. Wou je echt zeggen dat zo'n beest slimmer is dan jullie?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  Leukste jonkie 2022 maandag 18 november 2013 @ 22:21:59 #9
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_133395030
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is een vies beest. Ik kan best wat hebben, maar niet door mijn hele huis poep en pies.
Aah dan gewoon onder het fornuis uitlokken en er snel iets voorzetten
Je maintiendrai -XOXO-
pi_133395089
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Omdat hij razendsnel is en overal onder schiet zodat je niet bij hem kunt komen.

Eten van de katten staat al hoog, en de toegang had ik al geblokkeerd, maar omdat ik hem niet te pakken kreeg, heb ik hem maar weer laten gaan.
maar dan kan hij weer terug naar de veilige plek
als je alle 'onders' blokkeerd zal hij vanzelf wel weg gaan lijkt me
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 22:23:06 #11
137949 Disana
pi_133395099
Mijn wederhelft leeft niet meer en het lukt me tot dusverre niet hem vanachter het fornuis vandaan te lokken.
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 22:24:09 #12
137949 Disana
pi_133395170
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 22:22 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar dan kan hij weer terug naar de veilige plek
als je alle 'onders' blokkeerd zal hij vanzelf wel weg gaan lijkt me
Behalve het fornuis zijn er nog veel plekken waar hij onder kan kruipen. Ik ben zelfs al met een mattenklopper aan het schuiven geweest, maar hij is best sterk en klemt zich vast aan het tapijt.
pi_133395233
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:23 schreef Disana het volgende:
Mijn wederhelft leeft niet meer en het lukt me tot dusverre niet hem vanachter het fornuis vandaan te lokken.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 22:26:56 #14
137949 Disana
pi_133395337
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:25 schreef LostFormat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het staat er inderdaad een beetje raar.
pi_133395385
vang hem door een kartonnen doos met een takje eronder wat voer om hem te lokken en zodra hij erop af komt trek je het stokje eronderuit. daarna ver weg uitzetten
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_133395442
vang m gewoon net als een muis. Zet een bakje melk in de kamer met een kartonnen doos erboven. Als tie er op af gaat laat je het karton zakken en fiets je even 2 kilometer en zet je m daar neer.
pi_133395516
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:27 schreef GewoneMan het volgende:
vang hem door een kartonnen doos met een takje eronder wat voer om hem te lokken en zodra hij erop af komt trek je het stokje eronderuit. daarna ver weg uitzetten
onze oplossing is 2x aangedragen. Moet wel de beste zijn!
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 22:30:06 #18
137949 Disana
pi_133395533
Momenteel heb ik een emmer op een stokje staan met wat brokjes eronder. Hopelijk loopt hij de emmer omver als hij eronder is. Ik kan er niet bij blijven staan, want hij is als de dood voor me.

Jullie hebben dus goede ideeën, het moet alleen nog even werken :)
pi_133395840
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Behalve het fornuis zijn er nog veel plekken waar hij onder kan kruipen. Ik ben zelfs al met een mattenklopper aan het schuiven geweest, maar hij is best sterk en klemt zich vast aan het tapijt.
kamers afsluiten en de overgebleven open ruimtes blokkeren
zo veel kunnen het er toch niet zijn
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_133396055
Egels zijn honkvast dus territoriumdieren. Als je dat beestje gevangen krijgt,plak het kattenluik even een dagje of 2 dicht en maak voor je egel buiten een beschermd plekje (houten kistje met een boel bladeren, of een holletje van takken en zo, vooral veel (droog) blad, zet daar wat kattenbrokjes in en binnenkort gaat dat beestje in winterslaap in het door jou gemaakte hol buiten en heb je er binnen geen last meer van.
Egeltjes zijn O+
Waar het stinkt is het warm.
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 22:41:56 #21
137949 Disana
pi_133396239
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 22:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

kamers afsluiten en de overgebleven open ruimtes blokkeren
zo veel kunnen het er toch niet zijn
Het is maar een klein beestje, het kruipt overal onder en tussen. Ik ben al een weekje aan het jagen, het valt echt niet mee, ook omdat hij daardoor steeds schuwer wordt.
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 22:43:36 #22
137949 Disana
pi_133396337
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:38 schreef knoblaucha6 het volgende:
Egels zijn honkvast dus territoriumdieren. Als je dat beestje gevangen krijgt,plak het kattenluik even een dagje of 2 dicht en maak voor je egel buiten een beschermd plekje (houten kistje met een boel bladeren, of een holletje van takken en zo, vooral veel (droog) blad, zet daar wat kattenbrokjes in en binnenkort gaat dat beestje in winterslaap in het door jou gemaakte hol buiten en heb je er binnen geen last meer van.
Egeltjes zijn O+
Ik heb al vele jaren egels in mijn tuin en vind ze geweldig, maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Een egel die én weet hoe een kattenluik werkt, én meteen maar intrekt.

Er staat in mijn tuin al een huisje, ik weet niet of daar nu al een egel in zit, maar anders kan hij er zo in trekken. En alle bladeren liggen er nog.
  maandag 18 november 2013 @ 22:51:42 #23
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_133396790
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:30 schreef Disana het volgende:
Momenteel heb ik een emmer op een stokje staan met wat brokjes eronder. Hopelijk loopt hij de emmer omver als hij eronder is. Ik kan er niet bij blijven staan, want hij is als de dood voor me.

Jullie hebben dus goede ideeën, het moet alleen nog even werken :)
Anders heeft Wile E. Coyote wel goede ideeën voor je. :P
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 22:54:08 #24
137949 Disana
pi_133396902
quote:
9s.gif Op maandag 18 november 2013 22:51 schreef hexje het volgende:

[..]

Anders heeft Wile E. Coyote wel goede ideeën voor je. :P
Beep beep.

Ik zal het eens proberen ;)
  maandag 18 november 2013 @ 22:57:05 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133397041
Ik geloof dat ik er toch wel 36 euro tegenaan zou gooien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 22:58:38 #26
137949 Disana
pi_133397116
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:57 schreef livelink het volgende:
Ik geloof dat ik er toch wel 36 euro tegenaan zou gooien.
Het zou best de enige oplossing kunnen zijn. Maar het ergert me dat ze er geld voor vragen terwijl dit een beschermde diersoort is en ik ook niet om dit probleem gevraagd heb.
  maandag 18 november 2013 @ 23:01:20 #27
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_133397239
1. Deel je huis in 2 helften door een begrenzing te plaatsen waar de egel niet doorheen kan.
2. Deel de helft waar de egel zich in bevindt weer door 2elft waardoor de egel gevangen zit een kwart deel van je huis.
3. Herhaal dit totdat de egel opgesloten zit in een klein gebied en niet meer weg kan.
4. Pak een emmer en zet deze over hem/haar heen.
5. Schuif een stuk karton onder de emmer waardoor de egel niets anders kan dan op het stuk karton staan.
6. Kantel de emmer en houd het stuk karton er strak tegenaan. Als dit niet kan omdat de egel te zwaar is, plak je het stuk karton vast aan de emmer. Ps. doe het kantelen voorzichtig want anders is het zielig voor de egel.
7. Ga naar een plekje in het bos waar jij denkt dat de egel zich op zijn/haar gemak zal voelen.
8. Neem afscheid en geef hem/haar nog iets lekkers te eten, bijvoorbeeld een appel in kleine stukjes gesneden, dat lusten egels. Tip: aai het diertje niet bij afscheid.

Hopelijk heeft het advies geholpen.
  maandag 18 november 2013 @ 23:01:33 #28
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133397248
Heb je al een egelopvang gebeld? Wellicht komen die wel gratis langs om hem te helpen vangen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 18 november 2013 @ 23:04:14 #29
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_133397377
Een egel die zo pienter is om door het kattenluikje naar binnen te gaan :D _O_
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 23:05:18 #30
137949 Disana
pi_133397420
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:01 schreef Ixnay het volgende:
1. Deel je huis in 2 helften door een begrenzing te plaatsen waar de egel niet doorheen kan.
2. Deel de helft waar de egel zich in bevindt weer door 2elft waardoor de egel gevangen zit een kwart deel van je huis.
3. Herhaal dit totdat de egel opgesloten zit in een klein gebied en niet meer weg kan.
4. Pak een emmer en zet deze over hem/haar heen.
5. Schuif een stuk karton onder de emmer waardoor de egel niets anders kan dan op het stuk karton staan.
6. Kantel de emmer en houd het stuk karton er strak tegenaan. Als dit niet kan omdat de egel te zwaar is, plak je het stuk karton vast aan de emmer. Ps. doe het kantelen voorzichtig want anders is het zielig voor de egel.
7. Ga naar een plekje in het bos waar jij denkt dat de egel zich op zijn/haar gemak zal voelen.
8. Neem afscheid en geef hem/haar nog iets lekkers te eten, bijvoorbeeld een appel in kleine stukjes gesneden, dat lusten egels. Tip: aai het diertje niet bij afscheid.

Hopelijk heeft het advies geholpen.
Het is wel een idee om de ruimte direct voor de smalle doorgang tussen het fornuis en het aanrecht af te bakenen. Een goed idee zelfs - al zal hij waarschijnlijk steeds weer achter het fornuis schieten als ik eraan kom. Maar misschien reageert hij anders als hij echt honger krijgt.

Ik ga het morgen proberen. Dank!
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 23:05:56 #31
137949 Disana
pi_133397455
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:01 schreef livelink het volgende:
Heb je al een egelopvang gebeld? Wellicht komen die wel gratis langs om hem te helpen vangen?
Ja, die had ik vorige week al gebeld. Die komen niet verder dan 'zet hem elders uit'. Volgens mij hebben ze het erg druk ofzo.
pi_133397803
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:12 schreef Disana het volgende:
Ik heb een probleem met een egel die in mijn huis is getrokken en die ik maar niet kan vangen om elders buiten weer uit te zetten.

Een week of twee geleden overdag stond er ineens een egel in mijn woonkamer. Voordat ik wist wat ik moest doen, verdween hij naar de slaapkamer onder het bed. Uiteindelijk kwam hij daar weer onder vandaan en kon ik hem met een badhanddoek oppakken en buiten zetten.

Echter.

's Nachts hoorde ik geluiden onder mijn bed. Na een tijdje kwam de egel eronder vandaan. Het bleek dat deze egel weet hoe het kattenluik werkt.

Prima, dacht ik nog. Hij mag best een hapje komen eten tot hij in winterslaap gaat.

Maar zo ging het niet.

De egel trok mijn huis in en bivakkeert sindsdien onder het gasfornuis. Met geen mogelijkheid kan ik bij hem komen. Als hij eronder weg komt om te eten, sluip ik op alle mogelijke manieren naar hem toe, maar hij is te snel weg.

Vanavond had ik hem bijna te pakken, ik had de brokjes weggezet en hij verdween onder de televisietafel. Ik had echter een netje nodig om hem te vangen, en daarom belde ik de Dierenambulance om hulp. Die wilden wel komen, maar dat zou me 36 euro kosten. Belachelijk. Als het een paar keer niet lukt ben ik zo over de honderd euro kwijt.

Nu zit ik met de handen in het haar. Het beest is echt vies. Het poept en piest overal in mijn keuken, ook in de schaal met brokjes. De katten lusten ze niet meer. Het stinkt er ook.

Ik heb al gekeken naar een val, maar daar passen ook katten in dus dat is niet zo praktisch. Het beestje moet naar buiten, maar ik heb geen idee hoe. Wie het weet mag het zeggen, bedankt dat ik dit in elk geval van me af mocht schrijven.
Ooit in een tekenfilm oid. zo'n val gezien met een doos en een stokje die doos openhoud en aan dat stokje zit een touwtje. Onder de doos stop je wat eten, dat beest gaat daarnaar toe en als hij onder de doos zit, trek je aan het stokje en valt de doos boven op hem. Werkt echt, Nooit van gehoord?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  maandag 18 november 2013 @ 23:14:51 #33
411738 Uiltje90
High up in a tree
pi_133397806
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Het zou best de enige oplossing kunnen zijn. Maar het ergert me dat ze er geld voor vragen terwijl dit een beschermde diersoort is en ik ook niet om dit probleem gevraagd heb.
Wat raar dat ze daar geld voor vragen.. op het werk hadden wij eens een baby haasje in de tuin. Daar hebben we toen ook de dierenambu gebeld, maar toen kwamen ze wel gratis!..
You only live once, but if you do it well, once will be enough
pi_133398536
Wat lastig zeg !
De makkelijkste manier om een egel te vangen lijkt mij met wat voer in een kattenreismandje met touwtje aan de deur (daar hebben we al heel wat wilde katten en zelfs hele nesten wilde kittens mee gevangen), máár dan moet hij wel op het voer af durven komen als jij enigszins in de buurt bent, want je moet aan het touwtje kunnen trekken.

Ik heb egeltjes als huisdier gehad (Afrikaanse egeltjes, geen Europese want die zijn inderdaad beschermd), ze zien je niet zo goed want hun zicht is erg slecht, maar ze ruiken erg goed. Hoe donkerder het is hoe dapperder ze worden, maar als er een schaduw op hen valt schrikken ze heel erg (in de natuur kan dat een uil zijn).
Ik zou wat sterk ruikend natvoer proberen, liefst niet te veel lichten aan maar genoeg zodat je de egel wel kan zien, sterk ruikend natvoer achterin in de reismand doen ter motivatie én zodat het neusje daar meer mee bezig is dan met jou als mens in de buurt. De opening van het mandje zo dicht mogelijk bij het fornuis zodat het beestje weinig open ruimte hoeft te overbruggen. Met zwerfkatten vangen hielp het vaak ook wel om een dun spoortje voer te leggen vanaf een schuilplaats (bv struiken) naar het mandje zodat de dieren zich de val invraten.
pi_133398868
Ocherm! Ik heb nu stiekem wel beelden van Disana die met de mattenklopper onder het fornuis ligt te stoeien. :o


De egel weet gewoon dat je dol bent op dieren.

Maar serieus, geen tips, behalve de tips die al zijn gegeven. Ik hoop voor je dat stekelmans snel weer in de tuin bivakkeert.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 00:24:25 #36
137949 Disana
pi_133400256
Lieve meedenkers en meelezers,

Het is gelukt!!!

De omgekeerde emmer met wat brokjes eronder heeft gewerkt. Ik heb het beestje zojuist in een ander tuinencomplex uitgezet en weet zeker dat hij de weg niet meer terug weet te vinden.

Iedereen veel dank voor het meedenken, ik had niet gedacht dat het al zo snel zou lukken.

Pumpkin_Ruby, ik wist het niet maar ik had ook al de indruk dat het diertje erg slecht ziet. Wel mooi in dit geval, want het heeft de emmer duidelijk niet als dreiging gezien.

Uiltje90, ik vond het ook maar raar van dat geld, want tenslotte gaat het wel om een beestje dat ze hadden kunnen redden. Maar kennelijk vragen ze er niet overal geld voor; dit was Groningen.

Nelvalhil, ik had dat touwtje dus niet eens nodig :)

Moots, een mens doet nou eenmaal rare dingen als het om beesten gaat.

En nu ga ik weer naar bed.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 10:30:10 #37
137949 Disana
pi_133404736
Helaas was de egel om 5 uur 's nachts weer terug. Geen idee hoe hij de weg heeft kunnen vinden. Ik heb de emmer weer opgesteld en als ik hem weer vang, gaat ie naar een andere buurt.
pi_133404899
Weet je zeker dat het dezelfde egel is en dat je geen heel nest onder je keuken hebt zitten?

Geen melk geven in elk geval, daar gaan ze dood van. Of juist wel, als je er vanaf wilt.

En anders:
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 10:41:41 #39
137949 Disana
pi_133404980
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:37 schreef frumslegnulk het volgende:
Weet je zeker dat het dezelfde egel is en dat je geen heel nest onder je keuken hebt zitten?

Geen melk geven in elk geval, daar gaan ze dood van. Of juist wel, als je er vanaf wilt.

En anders:
[ afbeelding ]
Nee, ik heb mezelf ook al afgevraagd of er soms meer van die slimmeriken in mijn tuin zitten.

En maak je geen zorgen, ik geef geen melk; ik wil hem niet dood hebben.

PS Leuke UI heb je :D
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:47:54 #40
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_133405115
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:30 schreef Disana het volgende:
Helaas was de egel om 5 uur 's nachts weer terug. Geen idee hoe hij de weg heeft kunnen vinden. Ik heb de emmer weer opgesteld en als ik hem weer vang, gaat ie naar een andere buurt.
Wat een verhaal... Een zeer avontuurlijke egel, zo te lezen.

Misschien de gemeente vragen? Je heb tenslotte een ongewenst wild dier in je huis.

Iets doen met het kattenluik? Tijdelijk dicht maken? Of een kattenluik nemen dat op de chip van je kat werkt?
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 10:52:30 #41
137949 Disana
pi_133405203
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:47 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Wat een verhaal... Een zeer avontuurlijke egel, zo te lezen.

Misschien de gemeente vragen? Je heb tenslotte een ongewenst wild dier in je huis.

Iets doen met het kattenluik? Tijdelijk dicht maken? Of een kattenluik nemen dat op de chip van je kat werkt?
Ja, het is een bijzondere egel. Ik wens hem ook het beste toe, alleen niet hier waar hij mijn kattenbrokjes vies maakt met ontlasting.

Ik kan geen kattenluik met chip installeren vanwege twee buurkatten die ook graag komen schuilen en snoepen omdat het bij hen thuis niet helemaal geweldig is. Ik denk ook, gezien de volhardendheid van dit dier, dat tijdelijk sluiten niet gaat helpen. Daarom staat de emmer weer opgesteld.

Het is een goed idee de gemeente eens om advies te vragen. Al vermoed ik dat zij weer naar de Dierenambulance zullen verwijzen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:54:00 #42
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_133405234
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:30 schreef Disana het volgende:
Helaas was de egel om 5 uur 's nachts weer terug. Geen idee hoe hij de weg heeft kunnen vinden. Ik heb de emmer weer opgesteld en als ik hem weer vang, gaat ie naar een andere buurt.
_O-

Hopen dat hij er nog een keer in trapt
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 10:54:42 #43
137949 Disana
pi_133405256
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:54 schreef eleusis het volgende:

[..]

_O-

Hopen dat hij er nog een keer in trapt
Hij zal toch moeten eten. Ik heb de overige brokjes op een tafeltje gezet waar hij niet bij kan.
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:16:30 #44
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_133405776
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:28 schreef jundo het volgende:
vang m gewoon net als een muis. Zet een bakje melk in de kamer met een kartonnen doos erboven. Als tie er op af gaat laat je het karton zakken en fiets je even 2 kilometer en zet je m daar neer.
Melk zal ik niet doen. Daar gaan ze kapot aan. Melk is dodelijk voor egels.

Maar een kattenval kan toch gewoon. Sluit je de katten gewoon een nachtje op. Ik zie het probleem niet zo?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:32:59 #45
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_133406203
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, het is een bijzondere egel. Ik wens hem ook het beste toe, alleen niet hier waar hij mijn kattenbrokjes vies maakt met ontlasting.

Ik kan geen kattenluik met chip installeren vanwege twee buurkatten die ook graag komen schuilen en snoepen omdat het bij hen thuis niet helemaal geweldig is. Ik denk ook, gezien de volhardendheid van dit dier, dat tijdelijk sluiten niet gaat helpen. Daarom staat de emmer weer opgesteld.

Het is een goed idee de gemeente eens om advies te vragen. Al vermoed ik dat zij weer naar de Dierenambulance zullen verwijzen.
De meeste gemeentes hebben een overeenkomst met de Dierenbescherming over de opvang van "noodlijdende" wilde dieren. Dan betaalt dus de gemeent voor de opvang en niet een particulier. Misschien kan je erbij zeggen dat de egel ziek uitziet? Of te mager ;)
  dinsdag 19 november 2013 @ 12:17:36 #46
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_133407337
Wat een volhouder! :o
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 13:05:06 #47
137949 Disana
pi_133408456
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:32 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

De meeste gemeentes hebben een overeenkomst met de Dierenbescherming over de opvang van "noodlijdende" wilde dieren. Dan betaalt dus de gemeent voor de opvang en niet een particulier. Misschien kan je erbij zeggen dat de egel ziek uitziet? Of te mager ;)
Ik kan zeggen dat hij een beetje aan de mager kant is (want ik heb ook wel grotere egels gezien).
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 13:06:20 #48
137949 Disana
pi_133408495
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:17 schreef RipMcPants het volgende:
Wat een volhouder! :o
Niet te geloven toch? Die Prins-brokjes moeten wel erg lekker zijn.
pi_133409239
Andere kant van NL neerzetten.. Dat zal 'm leren. >:)
Dit is een Signature....
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 13:35:44 #50
137949 Disana
pi_133409377
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:31 schreef virl3 het volgende:
Andere kant van NL neerzetten.. Dat zal 'm leren. >:)
Op de boot naar Engeland ^O^
pi_133409476
Het is een bijzondere egel, en dat is het.
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:37:09 #52
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_133411279
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Niet te geloven toch? Die Prins-brokjes moeten wel erg lekker zijn.
Houden en zindelijk maken? :)
http://www.hedgehogcentral.com/litter.shtml
pi_133411569
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:30 schreef Disana het volgende:
Helaas was de egel om 5 uur 's nachts weer terug. Geen idee hoe hij de weg heeft kunnen vinden. Ik heb de emmer weer opgesteld en als ik hem weer vang, gaat ie naar een andere buurt.
:D _O-
pi_133411732
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:30 schreef Disana het volgende:
Helaas was de egel om 5 uur 's nachts weer terug. Geen idee hoe hij de weg heeft kunnen vinden. Ik heb de emmer weer opgesteld en als ik hem weer vang, gaat ie naar een andere buurt.
Hij houdt van je O+
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 november 2013 @ 15:06:17 #55
163650 Greys
pi_133412105
En het is niet toevallig gewoon een kat met piekhaar?

Wat een verhaal _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:16:16 #56
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_133412362
:D Egels zijn zo slim, en zulke gewoontedieren, dat wordt nog tricky om daar goed vanaf te komen hoor! Die wil lekker winterslapen bij jou!
Ik zou hem vangen, en hem dan naar een opvang doen vanwege de overlast, mss willen zij hem dan elders uitzetten.
Ik denk dat de dierenambu geld vraagt omdat ze hem zouden moeten vangen, als je een dier gevangen hebt mag je een vrijwillige bijdrage doen maar hoef je niet te betalen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 november 2013 @ 15:19:44 #57
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_133412453
Huur of leen anders ergens een vangkooi, dat werkt wellicht wat beter dan de emmer en in elk geval automatisch.
pi_133412721
Koop een kattenluikje met chip-controle en laat m in je tuin blijven ^O^ O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:31:18 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133412778
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:19 schreef qltel het volgende:
Huur of leen anders ergens een vangkooi, dat werkt wellicht wat beter dan de emmer en in elk geval automatisch.
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb al gekeken naar een val, maar daar passen ook katten in dus dat is niet zo praktisch. Het beestje moet naar buiten, maar ik heb geen idee hoe. Wie het weet mag het zeggen, bedankt dat ik dit in elk geval van me af mocht schrijven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:29 schreef tombolafan het volgende:
Koop een kattenluikje met chip-controle en laat m in je tuin blijven ^O^ O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, het is een bijzondere egel. Ik wens hem ook het beste toe, alleen niet hier waar hij mijn kattenbrokjes vies maakt met ontlasting.

Ik kan geen kattenluik met chip installeren vanwege twee buurkatten die ook graag komen schuilen en snoepen omdat het bij hen thuis niet helemaal geweldig is. Ik denk ook, gezien de volhardendheid van dit dier, dat tijdelijk sluiten niet gaat helpen. Daarom staat de emmer weer opgesteld.

Het is een goed idee de gemeente eens om advies te vragen. Al vermoed ik dat zij weer naar de Dierenambulance zullen verwijzen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_133412813
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

die katten kan ze toch ook toevoegen dan O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:33:23 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133412840
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:32 schreef tombolafan het volgende:

[..]

die katten kan ze toch ook toevoegen dan O+
Ja, kan ze inscannen als de buurkatten een chip hebben.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 15:36:34 #62
137949 Disana
pi_133412938
quote:
Wat een leuke site, dankjewel.

Maar eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken :D

Ik wil ook graag mijn oven weer kunnen gebruiken, en dat durf ik niet met dat beestje eronder.
pi_133412942
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, kan ze inscannen als de buurkatten een chip hebben.
zou dat dan wel eerst checken voordat ze er een koopt, of ze wel een chip hebben :+

En anders toch weer vangen en ergens heel heel ver weg uitzetten ;(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_133412974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat een leuke site, dankjewel.

Maar eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken :D

Ik wil ook graag mijn oven weer kunnen gebruiken, en dat durf ik niet met dat beestje eronder.
keukendeur open en dan oven aan? :@ zal ie dan niet wegvluchten? Of is dat te eng/gevaarlijk?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 15:37:39 #65
137949 Disana
pi_133412980
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:06 schreef Greys het volgende:
En het is niet toevallig gewoon een kat met piekhaar?

Wat een verhaal _O-
Hehe. Een stekelkitten.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 15:38:18 #66
137949 Disana
pi_133413006
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:37 schreef tombolafan het volgende:

[..]

keukendeur open en dan oven aan? :@ zal ie dan niet wegvluchten? Of is dat te eng/gevaarlijk?
Oef, dat durf ik echt niet uit te proberen. Stel je voor dat ie nog ligt te slapen of het niet snapt.
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:38:59 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133413024
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Hehe. Een stekelkitten.
Heb je 'm al eens gepord? (Een egel kan blazen.)
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 15:39:17 #68
137949 Disana
pi_133413044
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

zou dat dan wel eerst checken voordat ze er een koopt, of ze wel een chip hebben :+

En anders toch weer vangen en ergens heel heel ver weg uitzetten ;(
Als ik hem weer te pakken heb, gaat ie echt héél ver weg in het Noorderplantsoen (Groningen).
pi_133413058
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Oef, dat durf ik echt niet uit te proberen. Stel je voor dat ie nog ligt te slapen of het niet snapt.
true, ik weet ook niet of ik t zou durven :)

Maar bij mij past er geen egel onder de oven _O-

Waar woon je? Ik kom zo langs als het in de buurt is, om te helpen :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 15:40:18 #70
137949 Disana
pi_133413074
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je 'm al eens gepord? (Een egel kan blazen.)
Ja, gisteren. Met een mattenklopper heb ik geprobeerd hem onder een kast en toen een tafel weg te vegen. Maar hij zette zich schrap en gaf geen krimp. Ik weet dat ze kunnen blazen, het is ook altijd feest in de tuin als het paartijd is :D
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 15:41:54 #71
137949 Disana
pi_133413112
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:39 schreef tombolafan het volgende:

[..]

true, ik weet ook niet of ik t zou durven :)

Maar bij mij past er geen egel onder de oven _O-

Waar woon je? Ik kom zo langs als het in de buurt is, om te helpen :Y
Dat is lief aangeboden, maar we hebben sterke mannen nodig als het fornuis losgekoppeld en van zijn plaats moet. Ik probeer het vanavond eerst nog eens met de emmer.

Oh en ik heb een vragenformulier van de gemeente ingevuld met dit probleem, ze waren moeilijk bereikbaar.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 15:43:33 #72
137949 Disana
pi_133413157
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, kan ze inscannen als de buurkatten een chip hebben.
De buurkatten hebben geen chip. Die mensen gaan anders met katten om dan ik, zetten ze 's nachts buiten enzo. Ze vinden het prima dat hun katten regelmatig bij mij komen buurten.
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:59:01 #73
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_133413686
Leuke is nog dat de egel een beschermde diersoort is. Je mag hem niet verplaatsen, niet laten meenemen door een willekeurig persoon, nergens zomaar laten opnemen (je moet ontheffing hiervoor hebben), niet doden en niet als huisdier houden.

Je kunt wel vertrekken ts.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 16:02:01 #74
137949 Disana
pi_133413782
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:59 schreef Keith_Bakker het volgende:
Leuke is nog dat de egel een beschermde diersoort is. Je mag hem niet verplaatsen, niet laten meenemen door een willekeurig persoon, nergens zomaar laten opnemen (je moet ontheffing hiervoor hebben), niet doden en niet als huisdier houden.

Je kunt wel vertrekken ts.
Jemig. Nou, dan ga ik maar in het schuurtje wonen.

De gemeente verwijst me weer naar
http://www.dierenopvangcentrum-groningen.nl/
Die had ik vorige week al gebeld, die konden verder niets doen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:03:46 #75
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_133413838
Je zult hem echt moeten vangen. En dan de dierenambu bellen, dan halen ze hem wel op, of naar een opvang brengen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 november 2013 @ 16:03:57 #76
163650 Greys
pi_133413847
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is lief aangeboden, maar we hebben sterke mannen nodig als het fornuis losgekoppeld en van zijn plaats moet. Ik probeer het vanavond eerst nog eens met de emmer.

Oh en ik heb een vragenformulier van de gemeente ingevuld met dit probleem, ze waren moeilijk bereikbaar.
Dat dacht ik ook toen mijn oven gemaakt moest worden, ik heb zo'n enorm vrijstaand fornuis met oven. Maar een schroefje losmaken waarmee het kettinkje vast zat en toen bleek de gasslang best lang, dus hij kon zo een cm of 40-50 naar voren geschoven zonder al te veel gedoe :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:05:40 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133413890
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Jemig. Nou, dan ga ik maar in het schuurtje wonen.

De gemeente verwijst me weer naar
http://www.dierenopvangcentrum-groningen.nl/
Die had ik vorige week al gebeld, die konden verder niets doen.
Ik heb in de stad eens een in de keuken gehad en die heb ik naar het Noorderplantsoen gebracht.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 16:06:46 #78
137949 Disana
pi_133413919
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook toen mijn oven gemaakt moest worden, ik heb zo'n enorm vrijstaand fornuis met oven. Maar een schroefje losmaken waarmee het kettinkje vast zat en toen bleek de gasslang best lang, dus hij kon zo een cm of 40-50 naar voren geschoven zonder al te veel gedoe :D
Ik heb even gekeken, maar de slang is echt kort.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 16:07:07 #79
137949 Disana
pi_133413928
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb in de stad eens een in de keuken gehad en die heb ik naar het Noorderplantsoen gebracht.
Dat is dus ook precies wat ik van plan ben. Het lijkt me een prima plek voor een egel.
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:17:08 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133414197
Hij kan het waarschijnlijk ook prima redden waar hij nu woont. Probleem is dus alleen dat hij nu je kattenluik op de route heeft opgenomen. Het zou ook wel weer jammer zijn om hem uit zijn huidige omgeving te halen.

Lastig, lastig.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 16:22:53 #81
137949 Disana
pi_133414402
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:17 schreef Lienekien het volgende:
Hij kan het waarschijnlijk ook prima redden waar hij nu woont. Probleem is dus alleen dat hij nu je kattenluik op de route heeft opgenomen. Het zou ook wel weer jammer zijn om hem uit zijn huidige omgeving te halen.

Lastig, lastig.
Dat is wel zo, maar nu eten de katten hun dure brokjes niet meer en stinkt het in de keuken. Bovendien heb ik begrepen dat een woning te warm is voor egels.
pi_133414588
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Het zou best de enige oplossing kunnen zijn. Maar het ergert me dat ze er geld voor vragen terwijl dit een beschermde diersoort is en ik ook niet om dit probleem gevraagd heb.
Ja, hoe durven ze geld te vragen voor het leveren van een dienst. M'n loodgieter kwam laatst ook met een rekening aanzetten, terwijl toegang tot schoon drinkwater zo'n beetje een mensenrecht is.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:30:49 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133414668
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar nu eten de katten hun dure brokjes niet meer en stinkt het in de keuken. Bovendien heb ik begrepen dat een woning te warm is voor egels.
Ja, hij moet naar buiten en ergens plek zoeken voor zijn winterslaap.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 16:31:53 #84
137949 Disana
pi_133414701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, hij moet naar buiten en ergens plek zoeken voor zijn winterslaap.
Een tijdje geleden hoopte ik nog dat hij dat zou doen, maar ik vermoed dat de warmte van het huis hem uit de winterslaap houdt.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 16:48:30 #85
137949 Disana
pi_133415304
De Dierenopvang heeft met de Dierenambulance gebeld omdat ze het 'dikke onzin' vonden dat ervoor betaald moest worden. Nu komt vanavond de Dierenambulance langs om hem te vangen en elders uit te zetten.

Het zal me benieuwen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:54:50 #86
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_133415513
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Een tijdje geleden hoopte ik nog dat hij dat zou doen, maar ik vermoed dat de warmte van het huis hem uit de winterslaap houdt.
Volwassen egels gaan medio november in winterslaap, maar bij de jonkies kan dat wat langer duren.

Vreemd hoor dat je door de gemeente, de DB en de egelopvang van kastje naar de muur gestuurd wordt... Deze organisatie http://www.dierenopvangcentrum-groningen.nl/aboutme.htm krijgt wel subsidie van de gemeente Groningen voor opvang van wilde dieren (tot 2015 in ieder geval)
  dinsdag 19 november 2013 @ 16:56:08 #87
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_133415560
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:48 schreef Disana het volgende:
De Dierenopvang heeft met de Dierenambulance gebeld omdat ze het 'dikke onzin' vonden dat ervoor betaald moest worden. Nu komt vanavond de Dierenambulance langs om hem te vangen en elders uit te zetten.

Het zal me benieuwen.
^O^
pi_133415771
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:48 schreef Disana het volgende:
De Dierenopvang heeft met de Dierenambulance gebeld omdat ze het 'dikke onzin' vonden dat ervoor betaald moest worden. Nu komt vanavond de Dierenambulance langs om hem te vangen en elders uit te zetten.

Het zal me benieuwen.
Wil je als-je-blieft de komende dagen de achterdeur open laten staan. Ik bescheur me echt om dit topic en vind jou helemaal lief. Zo jammer als het nu klaar is ;(
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:04:31 #89
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_133415796
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:03 schreef Queller het volgende:

[..]

Wil je als-je-blieft de komende dagen de achterdeur open laten staan. Ik bescheur me echt om dit topic en vind jou helemaal lief. Zo jammer als het nu klaar is ;(
Wellicht gaat het om meer egels. Wacht rustig af.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 17:05:16 #90
137949 Disana
pi_133415856
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:05 schreef Disana het volgende:
Stelletje gekken _O-
Dus we hebben een deal?? *;
pi_133415868
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:04 schreef hexje het volgende:

[..]

Wellicht gaat het om meer egels. Wacht rustig af.
Jaaaaaaaaaaa!!! Een heel nest. Verspreid over het huis *O*
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 17:07:04 #93
137949 Disana
pi_133415877
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:06 schreef Queller het volgende:

[..]

Dus we hebben een deal?? *;
Tuurlijk joh, als jij de viezigheid opdweilt en de brokjes betaalt.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 17:07:49 #94
137949 Disana
pi_133415895
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:06 schreef Queller het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaa!!! Een heel nest. Verspreid over het huis *O*
Ja lach maar. Ik schrok me rot toen ik die nacht geluiden onder het bed hoorde }:|
pi_133416087
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, als jij de viezigheid opdweilt en de brokjes betaalt.
Deal!

Waar woont de egel (ongeveer)?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja lach maar. Ik schrok me rot toen ik die nacht geluiden onder het bed hoorde }:|
Ik heb mijn betere helft een keer uit bed gehaald omdat ik buiten in het fietsenschuurtje iets geks hoorde. Was ook een egel. Ik was er bijna aan overleden. Schrok me de tandjes :@
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 17:17:36 #96
137949 Disana
pi_133416181
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:14 schreef Queller het volgende:

[..]

Deal!

Waar woont de egel (ongeveer)?

[..]

Ik heb mijn betere helft een keer uit bed gehaald omdat ik buiten in het fietsenschuurtje iets geks hoorde. Was ook een egel. Ik was er bijna aan overleden. Schrok me de tandjes :@
De egel woont helemaal in Groningen, da's vast veeeeel te ver weg voor jou :+

Egels kunnen inderdaad een behoorlijke herrie maken. Denk je dat er een viespeuk voor je raam staat te hijgen, is het een koppel egeltjes.
pi_133416279
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:17 schreef Disana het volgende:
De egel woont helemaal in Groningen, da's vast veeeeel te ver weg voor jou :+
Groningen; apeltje-eitje :{w

quote:
Egels kunnen inderdaad een behoorlijke herrie maken. Denk je dat er een viespeuk voor je raam staat te hijgen, is het een koppel egeltjes.
Ik had echt een complete hartverzakking. Ging ff wat pakken en toen begon het in de hoek ineens een hoop herrie te maken. Het was midden in de nacht. Mensch.... :X
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 17:22:02 #98
137949 Disana
pi_133416301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:20 schreef Queller het volgende:

[..]

Groningen; apeltje-eitje :{w

[..]

Ik had echt een complete hartverzakking. Ging ff wat pakken en toen begon het in de hoek ineens een hoop herrie te maken. Het was midden in de nacht. Mensch.... :X
Sorry, maar daar moet ik erg om lachen. Wat een rotbeesten zijn het ook eigenlijk.
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:22:51 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133416323
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 16:48 schreef Disana het volgende:
De Dierenopvang heeft met de Dierenambulance gebeld omdat ze het 'dikke onzin' vonden dat ervoor betaald moest worden. Nu komt vanavond de Dierenambulance langs om hem te vangen en elders uit te zetten.

Het zal me benieuwen.
Ja, ik ben ook benieuwd!
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 17:23:28 #100
137949 Disana
pi_133416343
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ik ben ook benieuwd!
Straks zit ie er niet meer. Dan zit ik pas echt goed in de nesten.
pi_133416356
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:22 schreef Disana het volgende:

Sorry, maar daar moet ik erg om lachen. Wat een rotbeesten zijn het ook eigenlijk.
Ik kan er nu ook om lachen, maar toen had ik het gevoel dat ik het zou begeven....
pi_133416371
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:23 schreef Disana het volgende:

Straks zit ie er niet meer. Dan zit ik pas echt goed in de nesten.
Boewhahahahaha _O-

Mijn zojuist nog keurig droge onderbroekje, wat doe je :D :'( :D
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 17:25:26 #103
137949 Disana
pi_133416404
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:24 schreef Queller het volgende:

[..]

Boewhahahahaha _O-

Mijn zojuist nog keurig droge onderbroekje, wat doe je :D :'( :D
Verdorie, jij zit gewoon dikke pret te hebben hier om mijn probleem :(
pi_133416466
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Verdorie, jij zit gewoon dikke pret te hebben hier om mijn probleem :(
Ja, dat is wel knap onbeschoft van me -O-

Zal ik je een zakje brokjes sturen om het goed te maken??

Mijn katten hebben ook dure brokjes :Y Onze egel vond ze zalig :Y
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 17:28:14 #105
137949 Disana
pi_133416495
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:27 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, dat is wel knap onbeschoft van me -O-

Zal ik je een zakje brokjes sturen om het goed te maken??

Mijn katten hebben ook dure brokjes :Y Onze egel vond ze zalig :Y
Neuh, laat maar hoor. Ik hoef helemaal NIKS van jou.

Gemenerik.
pi_133416516
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Neuh, laat maar hoor. Ik hoef helemaal NIKS van jou.

Gemenerik.
Ik heb het idee dat onze relatie niet meer zo soepel loopt. We moeten eens praten ;(
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 17:31:59 #107
137949 Disana
pi_133416611
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:28 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat onze relatie niet meer zo soepel loopt. We moeten eens praten ;(
Je hebt me diep gekwetst, maar ik zal dan maar met mijn hand over mijn hart strijken. Weet jij veel hoe dat beest me terroriseert.
pi_133416652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Je hebt me diep gekwetst, maar ik zal dan maar met mijn hand over mijn hart strijken. Weet jij veel hoe dat beest me terroriseert.
Sorry, ik was even mezelf niet. Ik heb dat soms.... ;(
Zal proberen mijn lachen in te houden!

Post je wel wat foto's vanavond?? *O*
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:36:32 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133416732
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:33 schreef Queller het volgende:

[..]

Sorry, ik was even mezelf niet. Ik heb dat soms.... ;(
Zal proberen mijn lachen in te houden!

Post je wel wat foto's vanavond?? *O*
Dan wil ik foto's zien van hoe je de was doet.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 17:38:52 #110
137949 Disana
pi_133416795
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:33 schreef Queller het volgende:

[..]

Sorry, ik was even mezelf niet. Ik heb dat soms.... ;(
Zal proberen mijn lachen in te houden!

Post je wel wat foto's vanavond?? *O*
Nee, want momenteel is het een chaos in mijn keuken.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 november 2013 @ 17:43:35 #111
163650 Greys
pi_133416931
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, want momenteel is het een chaos in mijn keuken.
Je kunt toch vragen of je een foto mag maken van zodra hij in de vangbak (of hoe heet dat) zit? :P

We willen na dit hilarische topic wel even online zwaaien naar Egbert!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 november 2013 @ 17:46:53 #112
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_133417018
Hij mag hier wel in de tuin hoor O+ Soortgenoten genoeg.

Ik kan me nog herinneren dat qltel een doos optilde die onder de carport lag (een hele lange doos). "Wat is dat ding zwaar," zegt ie (zou leeg moeten zijn). Hoorden we *plof* *plof* Kwamen er twee egels uitgerold :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 17:47:41 #113
137949 Disana
pi_133417043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Je kunt toch vragen of je een foto mag maken van zodra hij in de vangbak (of hoe heet dat) zit? :P

We willen na dit hilarische topic wel even online zwaaien naar Egbert!
Oké, ik zal kijken of ik mijn batterijen tijdig opgeladen krijg.

En eigenlijk heet ie Erik. Naar een vermeend dikke user in POL. Maar Erik Egbert de Egel klinkt ook wel goed.

(straks is het een meisje)
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:49:49 #114
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133417102
Maak je er Erika van.

Verder --> Egels <3
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 17:53:01 #115
137949 Disana
pi_133417181
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:49 schreef TheThirdMark het volgende:
Maak je er Erika van.

Verder --> Egels <3
Ik vónd 't ook altijd leuke beesten.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 20:37:30 #116
137949 Disana
pi_133423131
De mensen van de Dierenambulance zijn langs geweest en hebben goed gekeken, maar die $%&^* van een egel zat er niet.

Ze hebben beloofd hem op te halen als ik hem heb gevangen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:40:27 #117
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_133423282
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:37 schreef Disana het volgende:
De mensen van de Dierenambulance zijn langs geweest en hebben goed gekeken, maar die $%&^* van een egel zat er niet.

Ze hebben beloofd hem op te halen als ik hem heb gevangen.
Serieus?

Slim beesie :')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 20:41:17 #118
137949 Disana
pi_133423322
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:40 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Serieus?

Slim beesie :')
Ja serieus. Nergens te bekennen. Maar dat betekent dus vrijwel zeker dat hij weer terugkomt.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:42:04 #119
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_133423365
Zit er dik in ja, die heeft zich gewoon ergens goed verstopt.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 20:43:55 #120
137949 Disana
pi_133423475
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
Zit er dik in ja, die heeft zich gewoon ergens goed verstopt.
Ik heb de emmer met brokjes eronder maar weer opgesteld -O- Dit wordt echt een kwestie van wie de langste adem heeft, hij of ik.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:45:17 #121
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_133423564
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb de emmer met brokjes eronder maar weer opgesteld -O- Dit wordt echt een kwestie van wie de langste adem heeft, hij of ik.
Wel, zijn longen zijn kleiner moet je dan maar denken.
Dus dat win je op je sloffen. ^O^
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:45:31 #122
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_133423573
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb de emmer met brokjes eronder maar weer opgesteld -O- Dit wordt echt een kwestie van wie de langste adem heeft, hij of ik.
Maar waarom niet een week je kattenluikje onbruikbaar maken? En een bakje met brokjes ergens in een verre uithoek in de tuin zetten.
pi_133423639
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan wil ik foto's zien van hoe je de was doet.
_O- _O- _O-
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 20:46:53 #124
137949 Disana
pi_133423659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:45 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Wel, zijn longen zijn kleiner moet je dan maar denken.
Dus dat win je op je sloffen. ^O^
Ik ben er nú al flauw en moe van :)

pi_133423682
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 17:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Oké, ik zal kijken of ik mijn batterijen tijdig opgeladen krijg.

En eigenlijk heet ie Erik. Naar een vermeend dikke user in POL. Maar Erik Egbert de Egel klinkt ook wel goed.

(straks is het een meisje)
Dan moet je heur houden, want anders is het zielig -O-
pi_133423715
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:37 schreef Disana het volgende:
De mensen van de Dierenambulance zijn langs geweest en hebben goed gekeken, maar die $%&^* van een egel zat er niet.

Ze hebben beloofd hem op te halen als ik hem heb gevangen.
Ow jee.... :X :D
pi_133423749
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ben er nú al flauw en moe van :)

[ afbeelding ]
Je kan het! Op karakter :*
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 20:48:54 #128
137949 Disana
pi_133423779
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:45 schreef hexje het volgende:

[..]

Maar waarom niet een week je kattenluikje onbruikbaar maken? En een bakje met brokjes ergens in een verre uithoek in de tuin zetten.
Ik heb dat luik voor katten. Die kunnen dan nergens meer heen.

En ik geloof er niet meer in dat deze egel stopt met komen ongeacht hoe vaak ik hem uitzet. Hij moet gewoon ver weg herplaatst worden.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 20:50:08 #129
137949 Disana
pi_133423857
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:48 schreef Queller het volgende:

[..]

Je kan het! Op karakter :*
Jij lacht, maar ik zit dus best te balen. Eindelijk hulp over de vloer, is ie er niet.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:55:21 #130
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_133424124
Mijn wederhelft heeft weleens in onze vorige woning een muis levend gevangen. Doch ook enkele in het proces vermoord.
Men neemt een prullenbak en alles wat als blokkade kan werken. De egel is een hoek van de kamers. Je bouwt een barrière met een opening naar de andere helft van de kamer. Vervolgens zal het beest naar de andere kant van de kamer willen. Je gaat bij de opening zitten en gooit de prullenbak boven op het beest.

Die keer dat de prullenbak op de muis zijn nek kwam was minder succesvol, maar het is ook twee of drie keer gelukt de muis in leven te houden.

Overigens was het vooral hilarisch om de op jacht op de muis te zien...
In theorie vind ik iedereen aardig!
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:55:39 #131
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_133424137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb dat luik voor katten. Die kunnen dan nergens meer heen.

En ik geloof er niet meer in dat deze egel stopt met komen ongeacht hoe vaak ik hem uitzet. Hij moet gewoon ver weg herplaatst worden.
Ik denk dat je katten dat beest ook liever kwijt dan rijk zijn.

Maar goed, beesie vind dus je huis wel prettig en gaat uit zichzelf nergens heen voorlopig.
Nu kattenluik dichtdoen heeft dus nog geen zin.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 20:57:26 #132
137949 Disana
pi_133424229
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:55 schreef Angst het volgende:
Mijn wederhelft heeft weleens in onze vorige woning een muis levend gevangen. Doch ook enkele in het proces vermoord.
Men neemt een prullenbak en alles wat als blokkade kan werken. De egel is een hoek van de kamers. Je bouwt een barrière met een opening naar de andere helft van de kamer. Vervolgens zal het beest naar de andere kant van de kamer willen. Je gaat bij de opening zitten en gooit de prullenbak boven op het beest.

Die keer dat de prullenbak op de muis zijn nek kwam was minder succesvol, maar het is ook twee of drie keer gelukt de muis in leven te houden.

Overigens was het vooral hilarisch om de op jacht op de muis te zien...
Dat klinkt goed, maar gaat in dit geval niet werken omdat deze egel als de dood voor me is. Dus als ik ga zitten wachten, gaat ie echt mijn kant niet uit.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 20:58:54 #133
137949 Disana
pi_133424319
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:55 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik denk dat je katten dat beest ook liever kwijt dan rijk zijn.

Maar goed, beesie vind dus je huis wel prettig en gaat uit zichzelf nergens heen voorlopig.
Nu kattenluik dichtdoen heeft dus nog geen zin.
Ik heb echt geen idee of hij nu binnen of buiten zit. Met een beetje geluk komt ie vannacht tevoorschijn om te eten van de brokjes onder de emmer, en valt de emmer dan weer omlaag. Dan zet ik 'm in een kist en laat ik hem morgen ophalen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:59:52 #134
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_133424361
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat klinkt goed, maar gaat in dit geval niet werken omdat deze egel als de dood voor me is. Dus als ik ga zitten wachten, gaat ie echt mijn kant niet uit.
je maakt hem zo in paniek dat hij wel moet. Dat is het plan.

Dat was ook min inbreng altijd dat ik af en toe boe tegen de muis riep zodat hij naar de andere kant van de kamer wou.
In theorie vind ik iedereen aardig!
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 21:00:30 #135
137949 Disana
pi_133424396
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:59 schreef Angst het volgende:

[..]

je maakt hem zo in paniek dat hij wel moet. Dat is het plan.

Dat was ook min inbreng altijd dat ik af en toe boe tegen de muis riep zodat hij naar de andere kant van de kamer wou.
Maar dan weet je dus al ongeveer waar de muis zit. Ik weet dat van deze egel momenteel niet.
pi_133424777
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij lacht, maar ik zit dus best te balen. Eindelijk hulp over de vloer, is ie er niet.
Ik lachte al niet meer... :{
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 21:08:05 #137
137949 Disana
pi_133424804
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:07 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik lachte al niet meer... :{
Niet huilen hoor. Vroeg of laat komt er wel een oplossing.

Vroeg, hoop ik :{
pi_133425236
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Niet huilen hoor. Vroeg of laat komt er wel een oplossing.

Vroeg, hoop ik :{
En nét voor je helemaal de wanhoop nabij bent, kom ik je helpen :)
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 21:15:37 #139
137949 Disana
pi_133425281
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:15 schreef Queller het volgende:

[..]

En nét voor je helemaal de wanhoop nabij bent, kom ik je helpen :)
Jaja. Hoeveel egels neem je dan mee?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 november 2013 @ 21:24:15 #140
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_133425824
Misschien lukt het met een loopse vrouwtjesegel aan een lijntje? *;

Behalve als Erik toch een vrouwtje is. Dan werkt dat niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 21:28:03 #141
137949 Disana
pi_133426064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:24 schreef Rewimo het volgende:
Misschien lukt het met een loopse vrouwtjesegel aan een lijntje? *;

Behalve als Erik toch een vrouwtje is. Dan werkt dat niet.
Ze kan ook nog lesbisch zijn, hè.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:30:30 #142
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_133426211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Ze kan ook nog lesbisch zijn, hè.
Ja, maar wat dan als Erik homo is? ;)
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_133426349
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Jaja. Hoeveel egels neem je dan mee?
Ik kom heur met mijn blote handen vangen O+
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:39:50 #144
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_133426721
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:33 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik kom heur met mijn blote handen vangen O+
En tegelijk een paar met blote handen terugzetten? :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 21:43:59 #145
137949 Disana
pi_133426940
Als Erik homo is, kunnen we hem niet in Rusland uitzetten; verder lijkt het me niet echt een probleem.

Ik vertrouw dat niks met die blote handen. Volgens mij ga je hem dan snel een hoek in frotten waar ik helemaal niet meer bij hem kan, en dan nodig je vervolgens z'n hele familie erbij uit. Lekker overwinteren, jongens.
pi_133427282
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:43 schreef Disana het volgende:
Als Erik homo is, kunnen we hem niet in Rusland uitzetten; verder lijkt het me niet echt een probleem.

Ik vertrouw dat niks met die blote handen. Volgens mij ga je hem dan snel een hoek in frotten waar ik helemaal niet meer bij hem kan, en dan nodig je vervolgens z'n hele familie erbij uit. Lekker overwinteren, jongens.
Ik kan dingen hoor. Echt :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag maar aan Rewimo *O*
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 21:50:48 #147
137949 Disana
pi_133427359
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik kan dingen hoor. Echt :Y

Vraag maar aan Rewimo *O*
Nou goed dan. Als ik radeloos en buiten zinnen ben, roep ik de hulp in van Superqueller. Als ik daartoe nog in staat ben. Anders mag je een bloemetje sturen naar Huize Zonnerust.
pi_133427390
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou goed dan. Als ik radeloos en buiten zinnen ben, roep ik de hulp in van Superqueller. Als ik daartoe nog in staat ben. Anders mag je een bloemetje sturen naar Huize Zonnerust.
Dat doe ik ook nog als het moet O+
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 21:51:28 #149
137949 Disana
pi_133427407
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik kan dingen hoor. Echt :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag maar aan Rewimo *O*
Is dat een bang katje?
pi_133427435
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Is dat een bang katje?
Dat is een ontsnapt katje in een Duits maisveld :)
Dat links onder op de voorgrond, dat ben ik :')
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 21:52:27 #151
137949 Disana
pi_133427469
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:51 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat is een ontsnapt katje in een Duits maisveld :)
Oh wacht eens even, was dat niet dat verhaal dat een hele ploeg van hier helemaal naar Duitsland ging om dat katje te vangen?
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:52:42 #152
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_133427485
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:51 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat is een ontsnapt katje in een Duits maisveld :)
Dat links onder op de voorgrond, dat ben ik :')
Want je was toevallig in de buurt? :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_133427490
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh wacht eens even, was dat niet dat verhaal dat een hele ploeg van hier helemaal naar Duitsland ging om dat katje te vangen?
Kijk, je bent er weer :*
pi_133427510
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:52 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Want je was toevallig in de buurt? :P
Na een eindje rijden wel _O-
pi_133427555
Anyway, die egel moet dus ook wel lukken ^O^
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 21:53:40 #156
137949 Disana
pi_133427566
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:52 schreef Queller het volgende:

[..]

Kijk, je bent er weer :*
Ik ken niet het hele verhaal, ik weet dat er mensen waren die jullie voor gek verklaarden. Maar ik weet dus niet hoe het katje daar kwam en hoe het er nu mee is.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:53:43 #157
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_133427567
Ok, ik geloof dat ik gewoon het verhaal gemist heb. :')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 22:19:17 #158
137949 Disana
pi_133429183
De egel is er weer. Hij probeerde het eten onder de emmer weg te halen, ik hoorde de emmer vallen maar ik hoorde hem ook meteen weer achter het fornuis krabbelen.

Ik ben niet eens verbaasd meer. Wat een lastpak van een egel.
pi_133429573
Dit topic :D en wat een briljante egel!
Succes ermee, ik hoop voor je dat hij zich snel laat vangen.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 22:25:40 #160
137949 Disana
pi_133429697
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:23 schreef _Joy_ het volgende:
Dit topic :D en wat een briljante egel!
Succes ermee, ik hoop voor je dat hij zich snel laat vangen.
Dat hoop ik ook.

Maar ik weet nu 100% zeker dat hij onder het fornuis zit, dus ik heb de uitgang versperd met een kist die volgens mij echt te hoog is voor hem om overheen te klimmen.

Bel ik morgenvroeg de Dierenambulance om hem op te halen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 november 2013 @ 22:29:32 #161
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_133429952
Egels kunnen heel hard lopen :D

En als je een egelfluisteraar zoekt, dan moet je Queller hebben _O_
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 22:31:28 #162
137949 Disana
pi_133430074
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:29 schreef Rewimo het volgende:
Egels kunnen heel hard lopen :D

En als je een egelfluisteraar zoekt, dan moet je Queller hebben _O_
Als dit nog lang duurt, zoek ik een egelmóórdenaar. Maar ik denk dat ik dan niet in dit subforum moet zijn :D
pi_133430362
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:29 schreef Rewimo het volgende:
Egels kunnen heel hard lopen :D

En als je een egelfluisteraar zoekt, dan moet je Queller hebben _O_
Noem hem Sonic
pi_133430600
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:31 schreef Disana het volgende:

Als dit nog lang duurt, zoek ik een egelmóórdenaar.
:o
  dinsdag 19 november 2013 @ 22:45:07 #165
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_133430710
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook.

Maar ik weet nu 100% zeker dat hij onder het fornuis zit, dus ik heb de uitgang versperd met een kist die volgens mij echt te hoog is voor hem om overheen te klimmen.

Bel ik morgenvroeg de Dierenambulance om hem op te halen.
En het begon zo leuk...
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 22:46:13 #166
137949 Disana
pi_133430754
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:37 schreef quirina het volgende:

[..]

Noem hem Sonic
Hij heet al Erik Egbert Egel ;)
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 22:46:40 #167
137949 Disana
pi_133430771
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:45 schreef hexje het volgende:

[..]

En het begon zo leuk...
Misschien loopt het morgen ook leuk af en krijgt hij een heel mooi nieuw plekje waar hij lekker kan gaan winterslapen.
pi_133431066
Dit is echt een gevalletje neegel. }:|

Zijn de katten niet druk in de weer met hem/haar?
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 22:55:10 #169
137949 Disana
pi_133431108
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 22:53 schreef mootie het volgende:
Dit is echt een gevalletje neegel. }:|

Zijn de katten niet druk in de weer met hem/haar?
Het interesseert Robje en Safaa geen ene mallemoer. Die zijn egels in de tuin wel gewend.

Ik ga vast van egels dromen :W
pi_133431443
Haha wat een geniale egel!!
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 november 2013 @ 06:56:16 #171
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_133436826
Die egel verdient een dikke LIKE ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 09:19:59 #172
137949 Disana
pi_133437850
De Dierenambulance komt er zo aan. Nu even duimen dat hij echt nog onder het fornuis zit. Ik heb de boel gisteren stevig gebarricadeerd, maar met deze egel ben je nergens zeker van.
pi_133438162
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Het zou best de enige oplossing kunnen zijn. Maar het ergert me dat ze er geld voor vragen terwijl dit een beschermde diersoort is en ik ook niet om dit probleem gevraagd heb.
Tsja, die DA moet ook ergens van leven hè. Het zijn al allemaal vrijwilligers die er werken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:30 schreef Disana het volgende:
Helaas was de egel om 5 uur 's nachts weer terug. Geen idee hoe hij de weg heeft kunnen vinden. Ik heb de emmer weer opgesteld en als ik hem weer vang, gaat ie naar een andere buurt.
_O-

Hoeveel tuinen verderop heb je 'm uitgezet? Ik was echt naar een dorp 10km verderop gereden als ik jou was.
Schip ahoy!
pi_133438266
Net dit topic ontdekt. Sorry ik moet er echt om lachen, wat een geweldige egel! :D

Is de dierenambulance al geweest?
pi_133438275
Dit beest is net the A-team in z'n eentje joh.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 09:48:07 #176
137949 Disana
pi_133438297
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:38 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Tsja, die DA moet ook ergens van leven hè. Het zijn al allemaal vrijwilligers die er werken.

[..]

_O-

Hoeveel tuinen verderop heb je 'm uitgezet? Ik was echt naar een dorp 10km verderop gereden als ik jou was.
Ik ben al heel lang lid van de DA :)

Een straat om de hoek verder, maar meneer houdt wel van een wereldreis.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 09:48:29 #177
137949 Disana
pi_133438307
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:46 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Net dit topic ontdekt. Sorry ik moet er echt om lachen, wat een geweldige egel! :D

Is de dierenambulance al geweest?
Nee, ik zit nog te wachten.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 09:49:01 #178
137949 Disana
pi_133438319
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:46 schreef Apuleius het volgende:
Dit beest is net the A-team in z'n eentje joh.
Ik vind het ook heel bijzonder, heb nog nooit zo'n egel meegemaakt. Jammer dat het ook lastig is.
pi_133438340
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind het ook heel bijzonder, heb nog nooit zo'n egel meegemaakt. Jammer dat het ook lastig is.
Ja, je hebt er erg veel werk aan. En nu kost het je nog geld ook.
pi_133438346
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:46 schreef Apuleius het volgende:
Dit beest is net the A-team in z'n eentje joh.
:D
Schip ahoy!
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 09:50:19 #181
137949 Disana
pi_133438355
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:49 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Ja, je hebt er erg veel werk aan. En nu kost het je nog geld ook.
Het kost me niets (is geregeld), maar ik ga ze wel een flinke fooi geven.
pi_133438374
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Het kost me niets (is geregeld), maar ik ga ze wel een flinke fooi geven.
Ik zou even wachten tot je zeker weet dat het A-team niet terugkomt :P
Schip ahoy!
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 09:51:57 #183
137949 Disana
pi_133438395
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:51 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik zou even wachten tot je zeker weet dat het A-team niet terugkomt :P
Jullie moeten allemaal om dit topic lachen, maar ik moet gelukkig ook ondanks alles om jullie commentaren lachen :D
pi_133438498
Wat een gekke egel. Stille etende liefde!
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_133438501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Het kost me niets (is geregeld), maar ik ga ze wel een flinke fooi geven.
Oh tof. Succes met de egel. ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 november 2013 @ 10:24:18 #186
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_133439020
quote:
10s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:46 schreef Apuleius het volgende:
Dit beest is net the A-team in z'n eentje joh.
E-team :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 10:35:25 #187
137949 Disana
pi_133439289
Echt niet te geloven: hij is er niet.

Nu wil de Dierenambulance niet meer helpen, want ze mogen hem niet vangen en niet elders uitzetten.

Ik zit met de handen in het haar.
  woensdag 20 november 2013 @ 10:38:03 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133439344
-O-
The love you take is equal to the love you make.
pi_133439409
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:35 schreef Disana het volgende:
Echt niet te geloven: hij is er niet.

Nu wil de Dierenambulance niet meer helpen, want ze mogen hem niet vangen en niet elders uitzetten.

Ik zit met de handen in het haar.
:{ Ze wisten toch dat het om een egel ging, dus wat kwamen ze dan doen :?
pi_133439415
Heb je nog ergens een schoenendoos? Daar is de valhoek kleiner dan een emmer.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 10:40:58 #191
137949 Disana
pi_133439420
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:40 schreef Apuleius het volgende:

[..]

:{ Ze wisten toch dat het om een egel ging, dus wat kwamen ze dan doen :?
Dat snap ik ook niet.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 10:41:35 #192
137949 Disana
pi_133439436
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:40 schreef Greyson het volgende:
Heb je nog ergens een schoenendoos? Daar is de valhoek kleiner dan een emmer.
Ja die heb ik wel, maar loopt hij daar niet gewoon mee weg?
pi_133439438
Nou ja. 8)7
pi_133439556
Zit de egel er nou nog wel of niet?
pi_133439569
Forse egel? Dan wel. Kun je ook meerdere vallen opzetten?
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 10:46:26 #196
137949 Disana
pi_133439580
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:45 schreef quirina het volgende:
Zit de egel er nou nog wel of niet?
Hij is vannacht ontsnapt, ondanks de barricade.

Ik zit er nu aan te denken om zelf een vangkooi te bestellen. Maar dat wordt even puzzelen welke geschikt is.

http://www.ongedierteman.(...)-van-een-konijn.html
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 10:47:05 #197
137949 Disana
pi_133439603
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:46 schreef Greyson het volgende:
Forse egel? Dan wel. Kun je ook meerdere vallen opzetten?
Volwassen maar niet te groot. Dus dat wordt wel puzzelen welke val dichtklapt als hij naar binnen loopt.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 10:50:28 #198
137949 Disana
pi_133439707
Echt hoor, ik kan onderhand wel janken.
pi_133439715
Ohhh dit wordt ook echt wel vervelend voor je.

Zelf vangen (met emmer of val oid) en dan naar een egelopvang brengen? Die kunnen 'm dan vast op een veilige plek uitzetten.
pi_133439730
Ontkoppel je fornuis en haal die tijdelijk weg?
Worry is a misuse of imagination
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 10:53:34 #201
137949 Disana
pi_133439782
Vangen met een emmer is me één keer gelukt, nu trapt hij daar niet meer in.

Als ik het fornuis weghaal, weet ik zeker dat hij onder in de koelkast gaat zitten.

Het kernprobleem is gewoon: hoe vang ik hem. Als ik hem heb, kan ik hem uitzetten.
pi_133439888
Je wil het beest absoluut niet doodmaken?
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_133439929
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:57 schreef Greyson het volgende:
Je wil het beest absoluut niet doodmaken?
ONZ / Recept voor klaarmaken van egels
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 20 november 2013 @ 11:00:46 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133439945
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 10:53 schreef Disana het volgende:
Vangen met een emmer is me één keer gelukt, nu trapt hij daar niet meer in.

Als ik het fornuis weghaal, weet ik zeker dat hij onder in de koelkast gaat zitten.

Het kernprobleem is gewoon: hoe vang ik hem. Als ik hem heb, kan ik hem uitzetten.
Afschermen dan, van beide opties? Kun je een stevige doos oid direct achter het kattenluik zetten zodat hij eigenlijk direct geen kant op kan?
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:09:42 #205
137949 Disana
pi_133440137
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Afschermen dan, van beide opties? Kun je een stevige doos oid direct achter het kattenluik zetten zodat hij eigenlijk direct geen kant op kan?
Ja dat kan, maar daarmee heb ik hem nog niet. Ik moet dan weten dat hij in de doos zit, ernaar toe lopen, en de doos gauw kantelen. Maar deze egel hoort mij van een mijl ver aankomen, die is hem dan meteen weer gevlogen. Ik denk dat een echte val de enige oplossing is.

Greyson, nee, ik ben niet in staat dat beest dood te maken. Denk je aan gif ofzo?
pi_133440306
Ok, duidelijk. Ik zou dan een kleine val kopen. Meerdere. Stuk of twee. Handig voor een volgende keer.

http://nl.aliexpress.com/w/wholesale-live-animal-trap.html
Ken deze website verder niet, maar heb je een richting waar je zoeken moet.

Kun je zoeken op "Levende val dieren vangen" via Google.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:19:39 #207
137949 Disana
pi_133440389
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:16 schreef Greyson het volgende:
Ok, duidelijk. Ik zou dan een kleine val kopen. Meerdere. Stuk of twee. Handig voor een volgende keer.

http://nl.aliexpress.com/w/wholesale-live-animal-trap.html
Ken deze website verder niet, maar heb je een richting waar je zoeken moet.

Kun je zoeken op "Levende val dieren vangen" via Google.
Dankjewel. Kun jij beoordelen of deze

http://nl.aliexpress.com/(...)20116/990576795.html

groot genoeg is voor een egel (ik denk zelf van wel) en of hij in staat zou zijn het luikje weer open te duwen? Ik vind het moeilijk te zien.
pi_133440471
Deze komt uit China, dus kan wel even duren voordat je hem in huis hebt.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:23:34 #209
137949 Disana
pi_133440495
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:22 schreef -Paul- het volgende:
Deze komt uit China, dus kan wel even duren voordat je hem in huis hebt.
Inderdaad, ik zit ook al verder te kijken.

Misschien deze:

http://www.vangkooien.nl/(...)ooi_enkel_deurs.html
pi_133440613
quote:
De egel heeft een kop-romplengte van 187 tot 310mm, een staartlengte van 18-44 mm en een lichaamshoogte van 12 tot 20 cm. Het gewicht is tussen de 258 en 1375 gram. In de periode vlak voor de winterslaap kan het lichaamsgewicht oplopen tot wel 1500 gram.
Van egels.be

Te klein denk ik! Als je ziet dat het kooitje 125 mm hoog is en 230 mm breed.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_133440632
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zit ook al verder te kijken.

Misschien deze:

http://www.vangkooien.nl/(...)ooi_enkel_deurs.html
Ziet er wel groter uit, geen idee wat de afmetingen zijn. Staan er niet bij?
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:29:40 #212
137949 Disana
pi_133440649
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:29 schreef Greyson het volgende:

[..]

Ziet er wel groter uit, geen idee wat de afmetingen zijn. Staan er niet bij?
Nee, die staan er niet bij. Ik kijk nog even verder volgens jouw zoekopdracht.
  woensdag 20 november 2013 @ 11:29:58 #213
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_133440662
Mijn vriend vond dat helemaal geen probleem.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:31:29 #214
137949 Disana
pi_133440704
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:29 schreef egeltje1985 het volgende:
Mijn vriend vond dat helemaal geen probleem.
Ik vroeg me al af waar je bleef :D

Deze dan:

http://www.plaagdier.info(...)d=50&aid=890&lang=NL

Die is voor katten, dus die zou groot genoeg moeten zijn.
pi_133440736
Looks good! 8-)
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_133440773
Jeetje wat een verhaal zeg! TS, zulke kattenvangkooien kun je bij ons asiel ook huren, misschien kan dat daar ook ergens? Dan kun je hee goedkoop kijken of het werkt, en zit je daarna niet met zo'n kooi te kijken :)
  woensdag 20 november 2013 @ 11:34:19 #217
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_133440783
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af waar je bleef :D

Deze dan:

http://www.plaagdier.info(...)d=50&aid=890&lang=NL

Die is voor katten, dus die zou groot genoeg moeten zijn.
:D :*
pi_133440931
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Op de boot naar Engeland ^O^
Ja, hé, zit ik straks met dat beest in huis }:|
Ja doei.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 20 november 2013 @ 11:42:26 #219
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_133440997
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, hé, zit ik straks met dat beest in huis }:|
Dan zet je die hog toch in een hedge? :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_133441102
Pff zo moeilijk lijkt het me toch niet om zo'n beest te vangen.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:47:23 #221
137949 Disana
pi_133441151
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:33 schreef Holyme het volgende:
Jeetje wat een verhaal zeg! TS, zulke kattenvangkooien kun je bij ons asiel ook huren, misschien kan dat daar ook ergens? Dan kun je hee goedkoop kijken of het werkt, en zit je daarna niet met zo'n kooi te kijken :)
Goed idee, ik heb ons asiel zojuist een mail gestuurd.

Motorbloempje, wat nou, je weet toch dat egeltjes schattige beesten zijn?
pi_133441174
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:42 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dan zet je die hog toch in een hedge? :P
Misschien mogen we ze hier wel eten.

Wel leuk hoor, zo'n egel, onder de vlooien, die beesten!
Ja doei.
  woensdag 20 november 2013 @ 11:48:49 #223
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133441195
Arme disana.

Die stomme egel moet in een stomme kooi. :D :'( :D :'( :D :'(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:49:00 #224
137949 Disana
pi_133441204
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Misschien mogen we ze hier wel eten.

Wel leuk hoor, zo'n egel, onder de vlooien, die beesten!
En luizen.

En je zou mijn keuken moeten ruiken, nu de koelkast en het fornuis van hun plaats zijn geweest, ruikt het er naar wilde dieren.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 11:51:44 #225
137949 Disana
pi_133441289
quote:
9s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:48 schreef kanovinnie het volgende:
Arme disana.

Die stomme egel moet in een stomme kooi. :D :'( :D :'( :D :'(
Medeleven, dat kan ik wel gebruiken ^O^
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 20 november 2013 @ 11:52:59 #226
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_133441321
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Misschien mogen we ze hier wel eten.
hedgehoghaggis. :)

quote:
Wel leuk hoor, zo'n egel, onder de vlooien, die beesten!
is zo'n beest eindelijk weg, kun je je huis laten gassen. :{
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_133441340
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:52 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

hedgehoghaggis. :)

[..]

is zo'n beest eindelijk weg, kun je je huis katen gassen. :{
*cadden
Ja doei.
pi_133441347
Oh :')
Ja doei.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 20 november 2013 @ 11:54:09 #229
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_133441359
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

*cadden
:P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 20 november 2013 @ 11:58:17 #230
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133441473
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

*cadden
Ik ben aan het CADden. :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator woensdag 20 november 2013 @ 12:02:27 #231
42184 crew  DaMart
pi_133441608
Als die egel ooit gevangen wordt, kan TS dit topic wel als speelfilmscript verkopen ;).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 20 november 2013 @ 12:03:22 #232
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_133441636
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:02 schreef DaMart het volgende:
Als die egel ooit gevangen wordt, kan TS dit topic wel als speelfilmscript verkopen ;).
"Over the hedge II"?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 12:03:55 #233
137949 Disana
  Moderator woensdag 20 november 2013 @ 12:05:21 #234
42184 crew  DaMart
pi_133441685
Hedgehog Day.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_133441887
Hedgehog in the fog kitchen


(Ja dit is oud ja :D )
pi_133441918
Noem je huis Hogwarts...
Ja doei.
pi_133441942
Bel SBS6
  woensdag 20 november 2013 @ 12:16:03 #238
230788 n8n
Pragmatisch
pi_133441962
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:25 schreef LostFormat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O- ik ga stuk en word raar aangekeken ;(
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 12:18:30 #239
137949 Disana
pi_133442025
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:13 schreef Candaasje het volgende:
Hedgehog in the fog kitchen


(Ja dit is oud ja :D )
Dat gaat over een lieve egel. Dit is een stoute egel.

Motorbloempje, ik kan mijn huis momenteel beter Stinkhol noemen.
pi_133442091
_O-

Trouwens terecht dat de dierenambulance hier geld voor vraagt, muts ;)
  woensdag 20 november 2013 @ 12:30:22 #241
230788 n8n
Pragmatisch
pi_133442367
Maak een doos met een geknutseld kattenluik (aka vierkant aan 3 zijden insnijden) en zet deze voor het echte kattenluik als de egel nog een keer buiten komt. Gewoon of de egel er in trapt en het val-luik voor het echte luik aanzietvoelt
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_133442518
Gewoon een beetje poeren met een hooivork onder het gasfornuis. Dan heb je hem zo.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:37:05 #243
230788 n8n
Pragmatisch
pi_133442521
Oh, en een bananendoos, gratis bij de lokale supermarkt zou wel eens zwaar genoeg kunnen zijn om als val te dienen. Kan dan het eten ook in de verre hoek zetten
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 12:40:18 #244
137949 Disana
pi_133442606
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:37 schreef n8n het volgende:
Oh, en een bananendoos, gratis bij de lokale supermarkt zou wel eens zwaar genoeg kunnen zijn om als val te dienen. Kan dan het eten ook in de verre hoek zetten
Je ideeën zijn wel goed, maar ik denk dat ik met die val voor het luik vooral heel veel katten ga vangen ;) En of die doos zwaar genoeg is? Ik heb hem met een emmer over zich heen zien rondlopen, dus ik twijfel daar een beetje aan.

Ik zit te wachten op een antwoord van het asiel. Als die geen kooien verhuren, ga ik er direct een kopen. Het idee alleen al geeft me weer hoop.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:41:52 #245
230788 n8n
Pragmatisch
pi_133442651
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Je ideeën zijn wel goed, maar ik denk dat ik met die val voor het luik vooral heel veel katten ga vangen ;) En of die doos zwaar genoeg is? Ik heb hem met een emmer over zich heen zien rondlopen, dus ik twijfel daar een beetje aan.

Ik zit te wachten op een antwoord van het asiel. Als die geen kooien verhuren, ga ik er direct een kopen. Het idee alleen al geeft me weer hoop.
die doos kan je wel een paar boeken op leggen, stevig zat. En je katten moet je dan ff in het washok opsluiten, of buiten en dan tijdelijk het luik dicht.

met extragratis illustratie
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  woensdag 20 november 2013 @ 12:43:04 #246
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_133442681
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:01 schreef Ixnay het volgende:
1. Deel je huis in 2 helften door een begrenzing te plaatsen waar de egel niet doorheen kan.
2. Deel de helft waar de egel zich in bevindt weer door 2elft waardoor de egel gevangen zit een kwart deel van je huis.
3. Herhaal dit totdat de egel opgesloten zit in een klein gebied en niet meer weg kan.
4. Pak een emmer en zet deze over hem/haar heen.
5. Schuif een stuk karton onder de emmer waardoor de egel niets anders kan dan op het stuk karton staan.
6. Kantel de emmer en houd het stuk karton er strak tegenaan. Als dit niet kan omdat de egel te zwaar is, plak je het stuk karton vast aan de emmer. Ps. doe het kantelen voorzichtig want anders is het zielig voor de egel.
7. Ga naar een plekje in het bos waar jij denkt dat de egel zich op zijn/haar gemak zal voelen.
8. Neem afscheid en geef hem/haar nog iets lekkers te eten, bijvoorbeeld een appel in kleine stukjes gesneden, dat lusten egels. Tip: aai het diertje niet bij afscheid.

Hopelijk heeft het advies geholpen.
_O-
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_133442711
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Je ideeën zijn wel goed, maar ik denk dat ik met die val voor het luik vooral heel veel katten ga vangen ;) En of die doos zwaar genoeg is? Ik heb hem met een emmer over zich heen zien rondlopen, dus ik twijfel daar een beetje aan.

Ik zit te wachten op een antwoord van het asiel. Als die geen kooien verhuren, ga ik er direct een kopen. Het idee alleen al geeft me weer hoop.
Leg achter, naast en rond de emmer even wat bakstenen; knappe egel die blind z'n emmer uit het doolhof weet te manoeuvreren!
pi_133442808
Wow wat een verhaal zeg!
Rot beest :p succes met vangen!
pi_133442839
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:44 schreef Queller het volgende:

[..]

Leg achter, naast en rond de emmer even wat bakstenen; knappe egel die blind z'n emmer uit het doolhof weet te manoeuvreren!
En als 'm dat wel lukt, dan graag filmpje :Y Wat paints zouden in dit topic ook wel passen :P
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 12:49:28 #250
137949 Disana
pi_133442897
quote:
6s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:41 schreef n8n het volgende:

[..]

die doos kan je wel een paar boeken op leggen, stevig zat. En je katten moet je dan ff in het washok opsluiten, of buiten en dan tijdelijk het luik dicht.

met extragratis illustratie
[ afbeelding ]
Ah, dank voor de mooie illustratie :D

Ik heb die opstelling dus met een emmer, maar daar trapt hij volgens mij niet meer in. Maar tot ik een kooi heb blijf ik het proberen, dus het idee van Queller met de stenen komt ook goed van pas.

Xuryah, ja het is vast leuk leesvoer ;)
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 12:49:55 #251
137949 Disana
pi_133442911
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:47 schreef Holyme het volgende:

[..]

En als 'm dat wel lukt, dan graag filmpje :Y Wat paints zouden in dit topic ook wel passen :P
Echt hoor, ik sta bij deze egel nergens meer versteld van -O-
  woensdag 20 november 2013 @ 12:52:55 #252
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_133442993
Hoe snel is zo'n egel eigenlijk?
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 12:54:05 #253
137949 Disana
pi_133443019
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:52 schreef mrPanerai het volgende:
Hoe snel is zo'n egel eigenlijk?
Pijlsnel. Veel sneller dan je zou verwachten.
pi_133443410
Wat een verhaal zeg! :o En wat een brutale (vl)egel! :P

Ik heb niet het hele topic gelezen dus vergeef me als het al elders staat; waar woon je ergens? Kun je niet met z'n tweeen dat beest vangen?
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 13:13:21 #255
137949 Disana
pi_133443619
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:06 schreef Oognip het volgende:
Wat een verhaal zeg! :o En wat een brutale (vl)egel! :P

Ik heb niet het hele topic gelezen dus vergeef me als het al elders staat; waar woon je ergens? Kun je niet met z'n tweeen dat beest vangen?
Ik woon in Groningen, en mensen van Fok! en in mijn omgeving willen wel helpen. Maar het probleem is dat meneer hem steeds peert op tijden die goed uitkomen. Gisteren kwam de Dierenambulance voor niks, en vandaag weer... terwijl ik ervan overtuigd was dat ik hem klem had gezet.

Een val is volgens mij echt de enige oplossing.
  woensdag 20 november 2013 @ 13:19:20 #256
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_133443800
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik woon in Groningen, en mensen van Fok! en in mijn omgeving willen wel helpen. Maar het probleem is dat meneer hem steeds peert op tijden die goed uitkomen. Gisteren kwam de Dierenambulance voor niks, en vandaag weer... terwijl ik ervan overtuigd was dat ik hem klem had gezet.

Een val is volgens mij echt de enige oplossing.
Een Dierenambulance kan toch een kattenvangkooi lenen?
Wat een topic! :D LOL
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 13:20:58 #257
137949 Disana
pi_133443837
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:19 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Een Dierenambulance kan toch een kattenvangkooi lenen?
Wat een topic! :D LOL
Lach maar hoor... kan jou het schelen dat ik mijn haren uitruk :'(

Nee, ze wilden me geen kooi lenen omdat ze niet aan het vangen mee mogen werken.
pi_133444012
Dan maar een kooi bestellen.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  woensdag 20 november 2013 @ 13:27:30 #259
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_133444020
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Lach maar hoor... kan jou het schelen dat ik mijn haren uitruk :'(

Nee, ze wilden me geen kooi lenen omdat ze niet aan het vangen mee mogen werken.
Ik leef met je mee hoor :Y

Wat een rare DB hebben jullie in Groningen... Ik heb met meerdere DB's samengewerkt en daar mocht je altijd een kooi lenen (of desnoods huren) zonder de verplichte aanwezigheid van het DB personeel...

Ondertussen ben je wel illegaal in het bezit van een beschermd dier ;)
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 13:32:00 #260
137949 Disana
pi_133444168
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:27 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Ik leef met je mee hoor :Y

Wat een rare DB hebben jullie in Groningen... Ik heb met meerdere DB's samengewerkt en daar mocht je altijd een kooi lenen (of desnoods huren) zonder de verplichte aanwezigheid van het DB personeel...

Ondertussen ben je wel illegaal in het bezit van een beschermd dier ;)
Ja, ik ben inderdaad in overtreding. Maar zij zeggen dat zij dat ook zijn als ze een kooi uitlenen voor het vangen van dat beschermde dier. Misschien gaat het asiel wel hetzelfde zeggen, dan ga ik meteen een kooi online bestellen. Want ze kunnen wel zoveel zeggen, maar deze situatie kan niet blijven bestaan.

Greyson, inderdaad.
pi_133444387
Kan niet iemand van fok dan met een smoesje zo'n kooi voor je lenen of huren?
pi_133444444
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, ik ben inderdaad in overtreding. Maar zij zeggen dat zij dat ook zijn als ze een kooi uitlenen voor het vangen van dat beschermde dier. Misschien gaat het asiel wel hetzelfde zeggen, dan ga ik meteen een kooi online bestellen. Want ze kunnen wel zoveel zeggen, maar deze situatie kan niet blijven bestaan.

Greyson, inderdaad.
Dan gewoon iemand anders laten bellen dat je kat ontsnapt is en ergens zit waar je niet bij kunt of zo, niet zeggen dat het een egel is.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 13:41:16 #263
137949 Disana
pi_133444479
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Kan niet iemand van fok dan met een smoesje zo'n kooi voor je lenen of huren?
Hmm ja, ik neem aan van wel. Ik wacht de reactie van het asiel af.
  woensdag 20 november 2013 @ 13:41:24 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133444485
Maar de egel zou vannacht toch ook naar buiten gegaan kunnen zijn?

Heb je de egel nog gezien vandaag?

En kun je het asiel niet bellen (wellicht sneller)?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 13:43:49 #265
137949 Disana
pi_133444576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar de egel zou vannacht toch ook naar buiten gegaan kunnen zijn?

Heb je de egel nog gezien vandaag?
Ja, ongetwijfeld zit ie nu weer buiten. Maar ik durf te wedden dat ie er tussen 5 en 6 weer is om te eten.

Oognip en WhiteCowboy, ik denk dat ik maar gewoon een kooi koop als het asiel ook niets uit kan lenen. Ik heb een geschikte gezien die ook niet eens duur is.
pi_133444692
Gedoe..... en voor een kattenmandje is EEE zeker te snel?

Paint in de maak trouwens. Ik kon het niet laten ;)
(Momentje nog hoor...)
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 13:47:48 #267
137949 Disana
pi_133444734
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:46 schreef Candaasje het volgende:
Gedoe..... en voor een kattenmandje is EEE zeker te snel?

Paint in de maak trouwens. Ik kon het niet laten ;)
(Momentje nog hoor...)
Kattenmandje? Dit beest kan vliegen joh, die draait nergens z'n poot voor om.

Oké ik wacht af.
pi_133444784
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Kattenmandje? Dit beest kan vliegen joh, die draait nergens z'n poot voor om.

Oké ik wacht af.
Ik zie nu een vliegende egel voor me.... :')
Nee maar balen.... :{

En wees gerust, de paint is niet erg. Ik verklap alvast 1 ding:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133444938
Net gelezen en lieve Disana wat een gedoe. Ik kan me voorstellen dat die egel het je er niet makkelijker op maakt. Sterkte met vangen.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 13:55:09 #270
137949 Disana
pi_133445053
quote:
11s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:52 schreef Laysa het volgende:
Net gelezen en lieve Disana wat een gedoe. Ik kan me voorstellen dat die egel het je er niet makkelijker op maakt. Sterkte met vangen.
Dankje Laysa. Ik heb echt nog nooit zo'n raar probleem gehad. Zo'n klein beest dat je het leven zo zuur maakt. Gelukkig is er dit topic, ik voel me er niet alleen in staan met alle advies, medeleven en grappen :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 november 2013 @ 14:28:58 #271
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_133446301
Jammer dat je zo ver weg zit. Hier bij de opvang kun je een vangkooi lenen (moet je wel borg betalen maar dat krijg je toch weer terug).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_133446856
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Xuryah, ja het is vast leuk leesvoer ;)
Zo bedoelde ik het niet.
Ik vind het echt vervelend voor je.
Vervelend ook dat niemand kan helpen omdat het dan illegaal is enzo. Zou ik helemaal gek van worden!
Ik hoop dat je er snel van af bent!
En hopelijk is het er idd maar 1 en niet meerdere.. pffff..
pi_133447674
Nog een optie:

Accepteren ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 20 november 2013 @ 15:11:51 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133447791
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:09 schreef seasushi het volgende:
Nog een optie:

Accepteren ;)
Ze heeft er daadwerkelijk overlast van, dus logisch dat ze dat niet doet..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 15:53:13 #275
137949 Disana
pi_133449616
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze heeft er daadwerkelijk overlast van, dus logisch dat ze dat niet doet..
Als seasushi mijn keuken zou zien en ruiken, zou ze wel anders praten :) Morgen komt mijn hulp, maar het vieze gedoe gaat natuurlijk gewoon door tot ik hem heb gevangen.

Xuryah, natuurlijk bedoelde je het niet zo. Ik maakte ook maar een grapje joh ;) En een heel leger egels? Dan mag je me opsluiten.
  Moderator woensdag 20 november 2013 @ 16:20:34 #276
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_133450941
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:30 schreef Disana het volgende:
Helaas was de egel om 5 uur 's nachts weer terug. Geen idee hoe hij de weg heeft kunnen vinden. Ik heb de emmer weer opgesteld en als ik hem weer vang, gaat ie naar een andere buurt.
_O- Sorry :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_133451579
Ok, geen paint-paint, want dat vond ik te flauw worden, maar een egeltje dat nog 'in proces' is, zoals ik hem (EEE) nu voor me zie zitten ;) (ik heb nu even geen tijd meer om hem helemaal af te maken, want ik moet nog boodschappen doen. Maar morgen heb ik vast wel weer tijd. Hij komt onder het fornuis te zitten, met ook popcorn in het popcornbakje :P ))

pi_133451593
Ga je de egel nog filmen als je hem met een kooi te pakken heb gekregen? *O* Ik wil wel eens die belhamel zien!
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_133451607
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:35 schreef Candaasje het volgende:
Ok, geen paint-paint, want dat vond ik te flauw worden, maar een egeltje dat nog 'in proces' is, zoals ik hem (EEE) nu voor me zie zitten ;) (ik heb nu even geen tijd meer om hem helemaal af te maken, want ik moet nog boodschappen doen. Maar morgen heb ik vast wel weer tijd. Hij komt onder het fornuis te zitten, met ook popcorn in het popcornbakje :P ))

[ afbeelding ]
_O_
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  woensdag 20 november 2013 @ 17:13:51 #280
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_133453087
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:35 schreef Candaasje het volgende:
Ok, geen paint-paint, want dat vond ik te flauw worden, maar een egeltje dat nog 'in proces' is, zoals ik hem (EEE) nu voor me zie zitten ;) (ik heb nu even geen tijd meer om hem helemaal af te maken, want ik moet nog boodschappen doen. Maar morgen heb ik vast wel weer tijd. Hij komt onder het fornuis te zitten, met ook popcorn in het popcornbakje :P ))

[ afbeelding ]
^O^ Wat een leuk egeltje! :Y

Maar ik dacht dat EEE meer een stoute egel was, en geen lieve egel?
Meer zoiets:

  woensdag 20 november 2013 @ 17:37:34 #281
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_133453879
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:35 schreef Candaasje het volgende:
Ok, geen paint-paint, want dat vond ik te flauw worden, maar een egeltje dat nog 'in proces' is, zoals ik hem (EEE) nu voor me zie zitten ;) (ik heb nu even geen tijd meer om hem helemaal af te maken, want ik moet nog boodschappen doen. Maar morgen heb ik vast wel weer tijd. Hij komt onder het fornuis te zitten, met ook popcorn in het popcornbakje :P ))

[ afbeelding ]
:D supertof.
pi_133454668
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:35 schreef Candaasje het volgende:
Ok, geen paint-paint, want dat vond ik te flauw worden, maar een egeltje dat nog 'in proces' is, zoals ik hem (EEE) nu voor me zie zitten ;) (ik heb nu even geen tijd meer om hem helemaal af te maken, want ik moet nog boodschappen doen. Maar morgen heb ik vast wel weer tijd. Hij komt onder het fornuis te zitten, met ook popcorn in het popcornbakje :P ))

[ afbeelding ]
O+
pi_133454724
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

^O^ Wat een leuk egeltje! :Y

Maar ik dacht dat EEE meer een stoute egel was, en geen lieve egel?
Meer zoiets:

[ afbeelding ]
Dankje!

En misschien laat ik hem nog wel boos kijken (dan lacht hij als een kwaadaardig egeltje..), maar dan slaapt Disana straks zo slecht ;)
  woensdag 20 november 2013 @ 18:17:00 #284
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133455290
In Soviet Russia, hedgehog hogs you.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 november 2013 @ 18:18:04 #285
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_133455313
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:35 schreef Candaasje het volgende:
Ok, geen paint-paint, want dat vond ik te flauw worden, maar een egeltje dat nog 'in proces' is, zoals ik hem (EEE) nu voor me zie zitten ;) (ik heb nu even geen tijd meer om hem helemaal af te maken, want ik moet nog boodschappen doen. Maar morgen heb ik vast wel weer tijd. Hij komt onder het fornuis te zitten, met ook popcorn in het popcornbakje :P ))

[ afbeelding ]
:D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_133455776
Supertoffe paint Candaasje!
pi_133456254
Straks komt er nog de egel-strip uit :D
  woensdag 20 november 2013 @ 18:56:48 #288
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_133456662
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:46 schreef AMangold het volgende:
Straks komt er nog de egel-strip uit :D
Ja! :D :P
pi_133456714
quote:
99s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:56 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ja! :D :P
wel getekend door candaatje :O want die egel is echt übernice !!
  woensdag 20 november 2013 @ 19:01:48 #290
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_133456820
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:58 schreef AMangold het volgende:

[..]

wel getekend door candaatje :O want die egel is echt übernice !!
Ja natuurlijk, ik kan het niet tenminste.
  woensdag 20 november 2013 @ 19:30:32 #291
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_133457897
Ik moet vooral hieraan denken.

  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 19:33:36 #292
137949 Disana
pi_133458027
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:35 schreef Candaasje het volgende:
Ok, geen paint-paint, want dat vond ik te flauw worden, maar een egeltje dat nog 'in proces' is, zoals ik hem (EEE) nu voor me zie zitten ;) (ik heb nu even geen tijd meer om hem helemaal af te maken, want ik moet nog boodschappen doen. Maar morgen heb ik vast wel weer tijd. Hij komt onder het fornuis te zitten, met ook popcorn in het popcornbakje :P ))

[ afbeelding ]
Wat heb je dat goed gedaan Candaasje. Je had het over 'een paint' dus ik verwachtte een kladderding, maar dit is gewoon een illustratrie uit een boek joh. Hartstikke goed gedaan.

Alleen... hij kijkt zo lief? Ik weet zeker dat de echte EEE voortdurend vals loopt te grijnzen :D
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 19:35:27 #293
137949 Disana
pi_133458108
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 18:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dankje!

En misschien laat ik hem nog wel boos kijken (dan lacht hij als een kwaadaardig egeltje..), maar dan slaapt Disana straks zo slecht ;)
Ja precies, hij moet nog even een evil grin hebben!

Wat vinden jullie trouwens? Dit topic is bijna vol maar het verhaal is nog niet af. Ik ben zo bang dat het ongeluk brengt als er een tweede deel komt.............
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 19:38:58 #294
137949 Disana
pi_133458285
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:35 schreef Greyson het volgende:
Ga je de egel nog filmen als je hem met een kooi te pakken heb gekregen? *O* Ik wil wel eens die belhamel zien!
Ik denk dat ik een foto maak. Anders gaat er nog iemand denken dat ik het allemaal heb verzonnen. Die mensen van de Dierenambulance verzekerden me ook dat ze het wel geloofden gezien de drolletjes en de stank :D
pi_133458382
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja precies, hij moet nog even een evil grin hebben!

Wat vinden jullie trouwens? Dit topic is bijna vol maar het verhaal is nog niet af. Ik ben zo bang dat het ongeluk brengt als er een tweede deel komt.............
gewoon een deel II openen :D
  woensdag 20 november 2013 @ 19:41:00 #296
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133458386
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja precies, hij moet nog even een evil grin hebben!

Wat vinden jullie trouwens? Dit topic is bijna vol maar het verhaal is nog niet af. Ik ben zo bang dat het ongeluk brengt als er een tweede deel komt.............
Dat zal wel meevallen, maar anders open je toch pas een 2e deel als er weer wat te vertellen is?
(Of is dit een forumdeel waar iederreen een deel 2 mag aanmaken?)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_133458415
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen, maar anders open je toch pas een 2e deel als er weer wat te vertellen is?
(Of is dit een forumdeel waar iederreen een deel 2 mag aanmaken?)
waarom zou dat niet mogen ? :P
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 19:41:38 #298
137949 Disana
pi_133458420
Volgens mij mag iedereen het doen, misschien ook degene met de lapo?
  woensdag 20 november 2013 @ 19:42:39 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133458469
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:41 schreef AMangold het volgende:

[..]

waarom zou dat niet mogen ? :P
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:41 schreef Disana het volgende:
Volgens mij mag iedereen het doen, misschien ook degene met de lapo?
Voorbeeldje: In R&P mag alleen de oorspronkelijke TS een deel 2 (of 3 of etc) aanmaken ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 november 2013 @ 19:44:40 #300
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_133458568
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:35 schreef Disana het volgende:

Ja precies, hij moet nog even een evil grin hebben!

Wat vinden jullie trouwens? Dit topic is bijna vol maar het verhaal is nog niet af. Ik ben zo bang dat het ongeluk brengt als er een tweede deel komt.............
Erik leest heus niet mee ;) En deel 13 brengt pas ongeluk >:)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2013 @ 19:55:19 #301
137949 Disana
pi_133459152
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Erik leest heus niet mee ;) En deel 13 brengt pas ongeluk >:)
Je weet toch onderhand wel dat Erik alles kan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')