abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 december 2013 @ 17:57:09 #201
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_134122503
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Is ook een goeie om mee te beginnen was ook mijn eerste kit (die net af is is mijn tweede :@ )
Lijkt het beetje goed op de muff van EHX?
Ik wil niet zo'n hele schelle muff.
Meer zo'n black keys soundje.
pi_134122750
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:57 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Lijkt het beetje goed op de muff van EHX?
Ik wil niet zo'n hele schelle muff.
Meer zo'n black keys soundje.
Ik vind 'm wel gaaf klinken gaat ook erg hard wat een nadeel kan zijn bij een hoge potmeterstand van de muff eigenlijk zou er een volume potmeter bij moeten zodat je ook bij veel muff :') op een normaal signaalniveau zit.

Maar het geluid lijkt dus op een ehx omdat het daar een cloon van is :s)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_134157475
goede gitarist waar je veel vn kan leren in lead gitaar

iemand die trouwens weet hoe het nummer aan het begin heet?

[ Bericht 3% gewijzigd door op_quoter op 11-12-2013 18:32:10 ]
pi_134157507
Iemand hier die rocksmith speelt? Is het iets voor een "intermediate" level gitarist
  woensdag 11 december 2013 @ 18:41:01 #205
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_134158053
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:21 schreef JeffreyXL het volgende:
Iemand hier die rocksmith speelt? Is het iets voor een "intermediate" level gitarist
Zeker! Het is even wennen en waarschijnlijk ook handig om de notenbalk om te draaien zodat het net leest als normale tablatuur.

Als je daar doorheen bent is het alleen maar een ontzettend leuke en ontspannende manier om je techniek te verbeteren en nieuwe nummers te leren.
pi_134158681
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:41 schreef Belabor het volgende:

[..]

Zeker! Het is even wennen en waarschijnlijk ook handig om de notenbalk om te draaien zodat het net leest als normale tablatuur.

Als je daar doorheen bent is het alleen maar een ontzettend leuke en ontspannende manier om je techniek te verbeteren en nieuwe nummers te leren.
Heb het laatst een keer bij een maatje van me gespeeld was best leuk dus denk dat ik hem ook maar eens aan ga schaffen. Thanks.
pi_134166095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:21 schreef JeffreyXL het volgende:
Iemand hier die rocksmith speelt? Is het iets voor een "intermediate" level gitarist
Aha een game ik moet het even googelen :D

https://en.wikipedia.org/wiki/Rocksmith
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_134166265
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:28 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Aha een game ik moet het even googelen :D

https://en.wikipedia.org/wiki/Rocksmith
Guitarhero maar dan met je eigen gitaar. Je hebt alleen een kabeltje nodig waarmee je hem aansluit aan je computer. Op youtube kun je flink wat vids vinden.
pi_134167399
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:41 schreef Belabor het volgende:

[..]

Zeker! Het is even wennen en waarschijnlijk ook handig om de notenbalk om te draaien zodat het net leest als normale tablatuur.

Als je daar doorheen bent is het alleen maar een ontzettend leuke en ontspannende manier om je techniek te verbeteren en nieuwe nummers te leren.
Dit inderdaad, dat omdraaien van de snaren is wel handig...

Verder erg leuk, wel wennen qua lezen en interpreteren maar inderdaad een hele leuke manier om te oefenen.
pi_134173646
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 17:34 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Je kan nooit genoeg gereedschap hebben kan je ook op GASsen ;)

Maar als je het vaker wil gaan doen is een 3de handje wel aan te raden

http://www.conrad.nl/ce/n(...)N22?ref=searchDetail
Derdehandje is voor n00bs!

~O> :*
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_134173828
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:04 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Derdehandje is voor n00bs!

~O> :*
:o

:@

:(
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_134175739
quote:
11s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

:o

:@

:(
Maar een mens heeft inderdaad nooit genoeg gereedschap :9~
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 12 december 2013 @ 02:55:46 #213
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_134179381
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:48 schreef m0ridin het volgende:
Dit inderdaad, dat omdraaien van de snaren is wel handig...

Verder erg leuk, wel wennen qua lezen en interpreteren maar inderdaad een hele leuke manier om te oefenen
Ik weet het zo niet, ik vind het fijner om lage E boven te hebben. Het is iig fijn om de optie te hebben :P

En ja het is fijn om niet meer nummers uit je hoofd te hoeven leren om ze te spelen. Goed voor ability dus, niet zo goed voor je geheugen. En ja er is master mode maar daar begin ik bij de meeste nummers niet eens aan.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_134180261
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2013 02:55 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Ik weet het zo niet, ik vind het fijner om lage E boven te hebben. Het is iig fijn om de optie te hebben :P

En ja het is fijn om niet meer nummers uit je hoofd te hoeven leren om ze te spelen. Goed voor ability dus, niet zo goed voor je geheugen. En ja er is master mode maar daar begin ik bij de meeste nummers niet eens aan.
Hehe, allemaal een kwestie van smaak idd :) Maar met mijn gitaarlessen krijg ik op mijn tabs ook de dikke E onderop dus dan komt dat aardig overeen.

En weet niet hoor, uiteindelijk is het ook geheugentraining volgens mij. Ik bedoel, net als met 'normale' tabs doe je het eerst vooral met lezen van tabs maar uiteindelijk weet je het wel (waarbij je bij Rocksmith voor de timing nog wel het beeld nodig hebt).

Maar vindt ook de minigames eigenlijk wel handig, handige en aardige manier van oefenen van vinden van je snaren, juiste frets, akkoorden. Ah well, rond de kerst maar eens goed wat tijd aan besteden :)
pi_134181149
Vroeg me af of dat spel ook wat zou zijn voor een beginnend gitarist. Heb nu zo'n 2 maandne les gehad en daarvoor toch al aardig wat geoefend met een aantal akkoorden, maar niet echt verder gegaan tot dat ik les ging nemen.

Ik heb een akoestische gitaar, met de mogelijkheid om een versterker erop aan te sluiten. Die kabel kan er dus wel in :'). Weet alleen niet of het praktisch is.
Feyenoord Rotterdam
pi_134182024
quote:
19s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:31 schreef Fuszy het volgende:
Vroeg me af of dat spel ook wat zou zijn voor een beginnend gitarist. Heb nu zo'n 2 maandne les gehad en daarvoor toch al aardig wat geoefend met een aantal akkoorden, maar niet echt verder gegaan tot dat ik les ging nemen.

Ik heb een akoestische gitaar, met de mogelijkheid om een versterker erop aan te sluiten. Die kabel kan er dus wel in :'). Weet alleen niet of het praktisch is.
Denk dat het met een akoestische niet heel handig zal zijn, als dat uberhaupt (goed) werkt. Maar verder lijkt het me ook prima voor een beginnend gitarist hoor...

Je krijgt er toch n aantal handigheidjes mee onder de knie en tja, gitaar leren spelen is ook gewoon uren maken om die soepelheid en automatismes te krijgen. Zo'n spel is daar toch wel relaxed voor.

Maar misschien een cheapass elektrisch gitaartje op de kop tikken hiervoor? Volgens mij kun je 2e hands al voor 30 tot 50 euro een budget gitaartje krijgen.
  donderdag 12 december 2013 @ 13:47:07 #217
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_134187493
Boren heb je ook niet per sé nodig, de 4 pedaaltjes die ik geklust heb heb ik van tevoren afgetekend en ben ik mee naar een vriend van mijn ouders gegaan die een kolomboor in de garage heeft staan. Derde hand heb ik ook niet gebruikt. Heb zelf alleen een stroommeter en een soldeerbout aangeschaft.
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_134217964
Jongons,

Ik kan kiezen tussen een Line6 IV - 15watt of een Orange Crush 20L.
Speel voornamelijk Rock (classic) hardrock en heel af en toe wat ruiger.
Dit doe ik op een Fender Telecaster.

Welke versterker zouden jullie kiezen?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_134224500
Persoonlijkspreekt die Orange mij meer aan, de Line 6 (je bedoelt de spider denk ik? ) klinkt in mijn ogen erg digitaal en daarbij vrij gladjes.
  vrijdag 13 december 2013 @ 15:09:30 #220
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_134226096
Voor thuis is zo'n line6 handig! Heb je alle sound, en kun je alle kanten op met je geluid. Plus je kan beetje spelen met effecten enzo.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_134226874
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:09 schreef Jorikjet het volgende:
Voor thuis is zo'n line6 handig! Heb je alle sound, en kun je alle kanten op met je geluid. Plus je kan beetje spelen met effecten enzo.
Denk zelf ook dat ik voor de Line6 ga, is een klein maar veelzijdig ding, terwijl de Orange wat meer standaard is.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_134229849
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:32 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Denk zelf ook dat ik voor de Line6 ga, is een klein maar veelzijdig ding, terwijl de Orange wat meer standaard is.
Je kan dan beter nog eerst voor een Line 6 Multi-effect gaan..
Heeft nog meer amp-models in zich en USB recording.

En is aan te sluiten op een simpele versterker...

Wil je niet recorden zou ik voor een 40 w Orange gaan, of die Marshall ministack :9~
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_134229949
quote:
19s.gif Op donderdag 12 december 2013 09:31 schreef Fuszy het volgende:
Vroeg me af of dat spel ook wat zou zijn voor een beginnend gitarist. Heb nu zo'n 2 maandne les gehad en daarvoor toch al aardig wat geoefend met een aantal akkoorden, maar niet echt verder gegaan tot dat ik les ging nemen.

Ik heb een akoestische gitaar, met de mogelijkheid om een versterker erop aan te sluiten. Die kabel kan er dus wel in :'). Weet alleen niet of het praktisch is.
Het zou gewoon moeten lukken met een akoestische. Denk dat het voor de beginner een paar leuke opties met zich meeneemt. Buiten liedjes leren bestaat het spel ook uit lessen en minigames waar je wel wat aan kan hebben. Maar met name time on task. Je bent al snel een uur bezig met dat spel en zonder dat je het weet heb je een uur geoefend. In het begin moet je die gitaar gewoon veel in je handen hebben en oefenen.
pi_134239824
Is er iemand die het verschil tussen de New American standard strat en de 2012 Strat uit kan leggen?

http://www.bax-shop.nl/so(...)product-details.html

http://www.bax-shop.nl/so(...)product-details.html

Afgezien van een minimaal kleurverschil en een of andere vage gewichtsverschil kan ik gaan verschil spotten in de specificaties.
pi_134249438
Nieuwe digitale camera en éindelijk een leuk versterkertje (Roland MIcrocube) + 6 snaren op een gitaar :D
Dan maar even People Get Ready spelen :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')