abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 november 2013 @ 17:26:04 #1
163650 Greys
pi_133380894
De hoofdrolspelers:


Overzicht van Sonja's (ware) liefdes:
2002 - "Ik wil met je trouwen Spiros!"
2002 - (één maand voor het huwelijk:) "Toch maar niet, ik doe het liever met cameraman Mladen"
2003 - "Of toch liever met Yorick, die matroos van de Venga Boys"
2003 - "Oh nee, ik wil met cameraman Eddy trouwen en een kind krijgen"
2007 - "Ik wil scheiden en verder met (homoseksuele) DirkJan, die kan ik wel bekeren!"
2008 - "Laten we trouwen DirkJan, we zijn tenslotte AL een jaar samen
2009 - "Sorry DirkJan, ik val toch op die ene ICT-er die zojuist mjin netwerkje kwam beheren"
2010 - "Kom ICT'ertje, laten we naar Mexico gaan en daar verloven, op precies dezelfde plek (én week) waar ik twee jaar terug iemand anders het ja-woord gaf"
Sept2011 - "Dit voelt als nooit tevoren" http://www.nu.nl/achterklap/2608989/sonja-silva-verloofd.html
Dec2011 - "Met hem ga ik een veilige toekomst tegemoet" http://www.nu.nl/achterkl(...)eilige-toekomst.html
Mei2012 - "Eigenlijk had ik toch twijffels" http://www.nu.nl/achterkl(...)fels-echtgenoot.html
Mei2012 - "Hij is vreemdgegaan" http://www.nu.nl/achterkl(...)ing-sonja-silva.html
Juli2012 - "Nieuwe relatie, gelukkiger dan ooit en het werd tijd ook!' (al in mei, voordat de scheiding bekend werd in de media) http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-werd-tijd-ook.dhtml
http://www.nujij.nl/showb(...).lynkx#axzz22NhfTM7V

Een overzicht van Sonja's klachten en ziektes

De opsomming tot nu toe:
- Hoogsensitiviteit
- Slaapaanvallen
- ME
- In- en door slaapstoornis
- ADHD
- Bijna doodervaring
- Hoogtevrees
- Artrose


quote:
wo 25 jul 2012, 06:00
Derde ex-man over oud-TMF-vj?
„Ik heb mij erg in Sonja vergist"

AMSTERDAM - De scheiding is nog niet eens rond of er is alweer een nieuwe liefde in het leven van Sonja Silva. De gelukkige is oud-X Factor-deelnemer Pyke Pos. Declan Vermaat, met wie Sonja op papier nog steeds getrouwd is, vertelt dat de twee elkaar al kenden toen zij nog een relatie had met hem. „Hij heeft in januari zelfs op onze bruiloft gezongen. Of er toen al iets gaande was tussen hen weten alleen zij. Maar dat zij nu een relatie hebben, verbaast mij niets. Ik hoorde in mei al dat ze hand in hand waren gesignaleerd.”

Volgens Sonja ging Declan een maand voor het jawoord vreemd. Voor haar dé reden om de scheiding aan te vragen. Ingewijden die zich bij ons meldden, beweren echter het omgekeerde. „Declan is nooit vreemdgegaan, die vrouw verzint alles bij elkaar!” Declan bevestigt wat de bronnen beweren.
En nu is Sonja dus met Pyke. Declan: „Hoe erg ik mij in haar heb vergist… Zo bizar! Ik leefde met haar in een soort droomwereld, maar ben heel blij dat ik wakker ben geworden. In die tijd zag ik mijn kinderen en familie niet en mijn vrienden amper. Ik raakte zelfs mijzelf kwijt. Ik zat voornamelijk binnen en was best ongelukkig.”
In een reactie laat Sonja weten dat Declans verhaal niet klopt. „Er is gewoon niks van waar. Ik weet zoveel dingen waarmee ik hem kapot kan maken. Maar ik ga niet in details treden. Ik wil me niet tot zijn niveau verlagen door modder te gooien.” Ook beweert Sonja dat de scheiding al rond is en dat ze al verhuisd was voordat ze een relatie met Pyke kreeg.
Overige artikelen:

quote:
Sonja Silva is verloofd
Laatste update: 7 september 2011 08:33 info
AMSTERDAM - Sonja Silva heeft zich in Mexico verloofd met haar vriend Declan. De 34-jarige presentatrice was al twee keer eerder getrouwd. "Het leek ons mooi om nu voor onze liefde uit te komen."

"Dit voelt als nooit tevoren", laat Sonja weten aan De Telegraaf. Een trouwdatum hebben de twee nog niet geprikt.
Silva brak in 2006 met haar man Eddy, met wie ze twee jaar daarvoor een zoon kreeg, Damian River. In 2008 gaf ze haar jawoord aan Dirk-Jan en begin vorig jaar werd bekend dat het stel uit elkaar was.

"Al mijn exen waren vrienden van me", legt ze uit. "En die vriendschap heb ik verward met liefde. Dat ene dingetje dat je hoort te voelen voor je toekomstige man, heb ik ontdekt bij Declan." Ook haar huidige vriend was eerder getrouwd. Uit zijn huwelijk heeft hij twee dochters.
Begin dit jaar werd bekend dat Sonja Silva aan de chronische ziekte ME lijdt. Door de liefde zegt ze zich beter te voelen. "Al zijn er nog steeds dagen dat ik me 56 of zelfs 86 voel."
quote:
Sonja Silva gaat voor een veilige toekomst

Laatste update: 29 december 2011 07:58 info
AMSTERDAM - Sonja Silva stapt in januari voor de derde keer in het huwelijksbootje en is dolblij met haar verloofde Declan.

"Met hem ga ik een veilige toekomst tegemoet. We hopen op Gods zegening", vertelt de presentatrice aan De Telegraaf.

Silva stond al twee keer eerder voor het altaar. "Nu weet ik het zeker", vertelt de voormalige TMF-vj. "We hebben elkaar buiten de tv-business ontmoet."

Declan ging in Mexico op zijn knieën voor de 34-jarige presentatrice. "Ik heb twee meisjes en Sonja heeft Damian", vertelt Declan. "Maar we willen ook graag een kindje van elkaar. Dan vind ik dat we eerst moeten trouwen."

Een eventuele zwangerschap kan volgens Silva, die lijdt aan vermoeidheidsziekte ME, een extra voordeel hebben.

"Er wordt beweerd dat je elke zwangerschap opnieuw kans hebt de ME-verschijnselen kwijt te raken. Dat zou een mooi geschenk zijn."
quote:
Man Sonja Silva viel voor haar geur
Laatste update: 25 januari 2012 14:31 info
AMSTERDAM - Sonja Silva heeft haar nieuwe man aan de haak geslagen door haar geurtje. 'Ik ben eerst op haar heerlijke geur gevallen', vertelt kersverse echtgenoot Declan aan De Telegraaf.

De twee leerden elkaar kennen toen de voormalig TMF-vj nog 30 kilo zwaarder was. "Ik lette niet op haar omvang", zegt haar derde man. Haar parfum gaf de doorslag. Toen viel hij op haar innerlijk en pas later op haar uiterlijk.

De twee spraken afgelopen weekend in een kerk in Noord-Holland het jawoord uit. Het was een heerlijke dag, maar Declan miste zijn kinderen. "Mijn ex-vrouw had daar moeite mee. Dit maakt me best verdrietig."

Het stel heeft het overigens niet makkelijk gehad. "Niet alleen door de ME van Sonja, maar ons blijft werkelijk niets bespaard. De scheidingen zijn lastig, er zijn financiële tegenvallers..."

Maar dat zorgt er wel voor dat ze steeds meer een twee-eenheid worden, zegt Declan in de krant. "We groeien heel erg naar elkaar toe. Voor Sonja ga ik door het vuur."
quote:
Huwelijk Sonja Silva na 4 maanden al in ernstige crisis
BEWAAR
ARTIKEL
REACTIES
Door: redactie
10-5-12 - 09:55 bron: AD
Sonja Silva. © ANP.
Het huwelijk van Sonja Silva en haar man Declan Vermaat is na amper vier maanden al in zwaar weer beland. De relatiecrisis is zo ernstig dat een scheiding onvermijdelijk lijkt.
De presentatrice en actrice stapte in januari dit jaar in het huwelijksbootje. Over de reden van de breuk houdt ze zich op de vlakte. 'Ik moet nu alles op een rijtje zien te krijgen. Ik zit in een moeilijke fase, maar ik red me wel weer voor de zoveelste keer. Ik ben totaal op en kan even niet meer'.

Mocht het daadwerkelijk uitdraaien op een scheiding, dan betekent dat het derde mislukte huwelijk voor de brunette. Eerder was ze getrouwd met Eddy Stuy en Dirk-Jan Leene.

Kort voor haar huwelijk met Declan zei Sonja 'eindelijk weer gelukkig te zijn'. Na de trouwpartij op 18 januari maakte het stel zich op voor hun huwelijksreis. Vlak voor dat ze het vliegtuig wilden pakken kreeg Sonja echter een miskraam. Sonja en Declan probeerden hierna hun leven weer op de rails te krijgen en aanvankelijk leek niets hun geluk in de weg te staan. Maar nu stelt Sonja vast 'er weer alleen voor te staan'.
quote:
Sonja Silva wil nooit meer trouwen

AMSTERDAM - Sonja Silva piekert er niet over om ooit nog haar jawoord aan iemand te geven. "Dat is iets waarvan ik kan zeggen: dat doe ik nooit meer", zei Silva vrijdag tegen radiozender FunX.

"Ze zeggen altijd: zeg nooit nooit. Maar ik zeg: nooit", benadrukte de 35-jarige Silva.

Ze laat niet los waarom haar relatie met Vermaat, met wie ze vier maanden geleden in het huwelijksbootje stapte, voorbij is. "Het is bij mij altijd een drama op de een of andere manier."
.
Eerder liet de presentatrice nog weten 'zeker' te weten dat ze in Vermaat de liefde van haar leven had gevonden. Desondanks heeft Silva vertrouwen in de toekomst. "Bij mij komt het altijd goed, onkruid vergaat niet."

Voordat Silva getrouwd was met Vermaat, was ze getrouwd met Eddy Stuy en Dirk-Jan Leenen. Het huewelijk met Van Stuy, met wie ze een zoon heeft, liep in 2006 stuk. Het huwelijk met haar tweede man strandde vier jaar later.
Sonja's tweets en facebookberichtjes:
sonjasilva twitterde op donderdag 26-07-2012 om 13:53:42 @PykeMusiQ Aaaaaaw! Schatje!!! Zo lief! #numisikjenogmeer reageer retweet
sonjasilva twitterde op donderdag 26-07-2012 om 13:53:13 @Gefascineerd Bedankt, maar ik ga het niet eens lezen. Die mensen die online, vaak ook nog anoniem, andere mensen gaan bashen zijn zielig... reageer retweet
sonjasilva twitterde op zaterdag 28-07-2012 om 10:58:50 Wow! Nu heb ik weer een advocaat op een of andere vage site waar alleen maar mensen aan het bashen zijn af gestuurd... Haha! #leukomtelezen reageer retweet
sonjasilva twitterde op zaterdag 28-07-2012 om 11:02:02 Wat is dat toch dat mensen er zo van genieten om andere mensen te bashen op internet? Ik heb dat nooit zo... http://t.co/1mjcasvl reageer retweet
sonjasilva twitterde op zondag 29-07-2012 om 12:57:42 Zoveel liefde... Zucht! Echte onvoorwaardelijke liefde thuis, op FB, op Twitter! Wow, ik ben echt een gezegend meisje! #nogmeerliefdeterug reageer retweet
sonjasilva twitterde op zondag 28-10-2012 om 19:49:25 Hellendoorn. Zucht... Meteen even wat angsten overwonnen. Was er nou toch. #metbloedzweetentranen #kapotmoe #zo voldaan http://t.co/AmcsVRj8 reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 18 november 2013 @ 17:41:31 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133381327
Khloe Kardashian heeft ook ADHD :'(
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_133381518
quote:
9s.gif Op maandag 18 november 2013 17:41 schreef SEMTEX het volgende:
Khloe Kardashian heeft ook ADHD :'(
_O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  maandag 18 november 2013 @ 17:48:48 #4
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133381546
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:47 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

_O-
Niet lachen, het is hun nieuwe huisvriendin, ze komt regelmatig over de vloer ;(
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_133381902
Als je nou echt ME heb, dan moet je toch niet aan kinderen beginnen? Dat is een hele dag door bezig zijn en dat kan vrij vermoeiend zijn.
  maandag 18 november 2013 @ 18:06:50 #6
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_133382048
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2013 17:48 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Niet lachen, het is hun nieuwe huisvriendin, ze komt regelmatig over de vloer ;(
Gezellig saampjes in een huispak met een kopje Earl Grey en een bastognekoek naar Geer en Goor kijken?

Nee, ik zie het niet, sorry...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  maandag 18 november 2013 @ 18:13:59 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133382252
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 18:01 schreef vencodark het volgende:
Als je nou echt ME heb, dan moet je toch niet aan kinderen beginnen? Dat is een hele dag door bezig zijn en dat kan vrij vermoeiend zijn.
Een dagje pretpark vind ik trouwens al vermoeiend, laat staan voor iemand met 'ME' :+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_133382274
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 18:01 schreef vencodark het volgende:
Als je nou echt ME heb, dan moet je toch niet aan kinderen beginnen? Dat is een hele dag door bezig zijn en dat kan vrij vermoeiend zijn.
het schijnt (en dat is geen grapje) dat ME kan verdwijnen door een zwangerschap/een zwangerschap gunstig kan zijn voor ME
pi_133382487
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 18:14 schreef kvd het volgende:

[..]

het schijnt (en dat is geen grapje) dat ME kan verdwijnen door een zwangerschap/een zwangerschap gunstig kan zijn voor ME
Daar schreef ze vorig jaar al over, we kunnen er nu ook op wachten :')
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_133382611
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:21 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Daar schreef ze vorig jaar al over, we kunnen er nu ook op wachten :')
eerder al (met de zwangerschap in het laatste huwelijk). rond die tijd is het nieuws van een zwangerschap op ME ook bekend geworden.
pi_133382658
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 18:14 schreef kvd het volgende:

[..]

het schijnt (en dat is geen grapje) dat ME kan verdwijnen door een zwangerschap/een zwangerschap gunstig kan zijn voor ME
Dat is waarschijnlijk omdat je dan geen excuses meer hebt en je 'vanzelf' de dingen doet die je nu eenmaal voor je kind moet doen. Het moedergevoel zorgt ervoor dat je je kind niet laat barsten. Je gaat gewoon door en 'vergeet' dat je ME hebt en je dus eigenlijk te moe bent om je bed uit te komen.
Tenminste, dat is mijn eerste ingeving. :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 november 2013 @ 18:33:27 #12
163650 Greys
pi_133382818
Alsof Son d'r ME gaat opgeven :D :')

Nee, zij gaat de uitzondering op de regel worden hoor, let maar op.
En ze krijgt er nog een waslijst kwalen bij.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_133383472
Heeft ze al BI? :o
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_133383814
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 18:28 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk omdat je dan geen excuses meer hebt en je 'vanzelf' de dingen doet die je nu eenmaal voor je kind moet doen. Het moedergevoel zorgt ervoor dat je je kind niet laat barsten. Je gaat gewoon door en 'vergeet' dat je ME hebt en je dus eigenlijk te moe bent om je bed uit te komen.
Tenminste, dat is mijn eerste ingeving. :P
dan zou ik nog even verder nadenken als ik jou was ;)
  maandag 18 november 2013 @ 19:06:09 #15
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_133383997
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 18:28 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk omdat je dan geen excuses meer hebt en je 'vanzelf' de dingen doet die je nu eenmaal voor je kind moet doen. Het moedergevoel zorgt ervoor dat je je kind niet laat barsten. Je gaat gewoon door en 'vergeet' dat je ME hebt en je dus eigenlijk te moe bent om je bed uit te komen.
Tenminste, dat is mijn eerste ingeving. :P
Hoe zou iemand met ME bevallen eigenlijk? rare vraag misschien :@
Maar dan kan je niet ' toegeven' aan je vermoeidheid lijkt me,je moet wel door of je wil of niet.
Best vreemd dat dan wel kan, je lichaam werkt dan niet tegen denk ik?
Iemand hier bekend mee?
pi_133384055
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:06 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Hoe zou iemand met ME bevallen eigenlijk? rare vraag misschien :@
Maar dan kan je niet ' toegeven' aan je vermoeidheid lijkt me,je moet wel door of je wil of niet.
Best vreemd dat dan wel kan, je lichaam werkt dan niet tegen denk ik?
Iemand hier bekend mee?
Hoe raakt ze zwanger is vraag één :7
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 18 november 2013 @ 19:08:51 #17
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_133384082
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:08 schreef Soury het volgende:

[..]

Hoe raakt ze zwanger is vraag één :7
Naja, daar hoeft ze alleen maar voor te liggen denk ik? :+

Een bevalling is andere koek
pi_133384185
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 19:00 schreef kvd het volgende:

[..]

dan zou ik nog even verder nadenken als ik jou was ;)
Ik ben een beetje de spot aan het drijven met Sonja vooral. Er zullen vast mensen zijn die echt ME hebben. :) Die moeten zich niet aangesproken voelen.
pi_133384266
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:06 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Hoe zou iemand met ME bevallen eigenlijk? rare vraag misschien :@
Maar dan kan je niet ' toegeven' aan je vermoeidheid lijkt me,je moet wel door of je wil of niet.
Best vreemd dat dan wel kan, je lichaam werkt dan niet tegen denk ik?
Iemand hier bekend mee?
ik zeg hormonen. je hormoonhuishouding verandert tijdens een zwangerschap (wat dus een gunstige invloed op de ME kan hebben). stukje adrenaline erbij en je kan baren.
(net zoals migraine minder kan worden door een zwangerschap, ook invloed van hormonen)
Daarnaast, de bent met ME niet constant 100% van de tijd hondsmoe hè. De kans bestaat dat de nasleep/het herstel wat langer duurt (tijdens een slechte periode kan 5 minuten wandelen als een marathon voelen, kan nagaan wat een bevalling dan met je doet).
pi_133384298
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 19:11 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ben een beetje de spot aan het drijven met Sonja vooral. Er zullen vast mensen zijn die echt ME hebben. :) Die moeten zich niet aangesproken voelen.
zoals ik dus ;)
  maandag 18 november 2013 @ 19:17:43 #21
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_133384399
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 19:13 schreef kvd het volgende:

[..]

ik zeg hormonen. je hormoonhuishouding verandert tijdens een zwangerschap (wat dus een gunstige invloed op de ME kan hebben). stukje adrenaline erbij en je kan baren.
(net zoals migraine minder kan worden door een zwangerschap, ook invloed van hormonen)
Daarnaast, de bent met ME niet constant 100% van de tijd hondsmoe hè. De kans bestaat dat de nasleep/het herstel wat langer duurt (tijdens een slechte periode kan 5 minuten wandelen als een marathon voelen, kan nagaan wat een bevalling dan met je doet).
Ah, duidelijk.Thx voor de info ;)
pi_133384513
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 19:14 schreef kvd het volgende:

[..]

zoals ik dus ;)
Daarom. Ik wil je niet beledigen, ik vind Sonja gewoon een kuttekop.
Hoe kijk jij dan naar Sonja's verhalen tegenover je eigen ervaringen?
  maandag 18 november 2013 @ 19:24:33 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133384640
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 19:13 schreef kvd het volgende:

[..]

ik zeg hormonen. je hormoonhuishouding verandert tijdens een zwangerschap (wat dus een gunstige invloed op de ME kan hebben). stukje adrenaline erbij en je kan baren.
(net zoals migraine minder kan worden door een zwangerschap, ook invloed van hormonen)
Daarnaast, de bent met ME niet constant 100% van de tijd hondsmoe hè. De kans bestaat dat de nasleep/het herstel wat langer duurt (tijdens een slechte periode kan 5 minuten wandelen als een marathon voelen, kan nagaan wat een bevalling dan met je doet).
Ik geloof dat best. Denk dat hormonen voor wel meer medische kwaaltjes de oorzaak zijn, zonder dat mensen dat beseffen. Als je ze niet hoeft te slikken (bijv. De Pil) moet je het ook niet doen. Zooi is het :r
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_133384709
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 19:24 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik geloof dat best. Denk dat hormonen voor wel meer medische kwaaltjes de oorzaak zijn, zonder dat mensen dat beseffen. Als je ze niet hoeft te slikken (bijv. De Pil) moet je het ook niet doen. Zooi is het :r
Wat een waanzin |:(
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 18 november 2013 @ 19:27:13 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_133384761
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:26 schreef Soury het volgende:

[..]

Wat een waanzin |:(
Wat vindt je er waanzin aan? :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')