abonnement Unibet Coolblue
pi_133344918
quote:
11s.gif Op zondag 17 november 2013 16:07 schreef Faux. het volgende:
Als ik zou beginnen met bitcoins, welke wallet raden jullie dan aan? Het liefste wil ik een wallet op m'n mobiel, maar er zijn niet echt fijne apps daarvoor op Windows Phone. Kan je dmv je priv/publ key wallets op meerdere systemen hebben?
Als het om weinig geld gaat: MultiBit (lokale client) of eventueel een online blockchain.info wallet.

Als het om veel geld gaat: Armory met offline cold storage. Pas aan beginnen als je enige feeling hebt voor hoe Bitcoin een beetje werkt in de praktijk. Iets omslachtiger dan een standaard client, wel extreem veilig. Kun je bijvoorbeeld voor je spaargeld gebruiken, en dan kleine bedragen in MultiBit of een online of mobiele wallet stoppen.

Redelijk veilige optie is ook een brainwallet (te genereren via bitaddress.org) en dan een blockchain.info/wallet maken en alleen het adres importeren (niet de private key). Kun je daar wel je saldo checken, alleen om betalingen te doen moet je dan ter plekke de private key (die je altijd weer kunt genereren uit je password) even invullen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133344922
Heisenberg.

Je bent nu al 3 topics achter elkaar niet-informatieve reacties aan het posten en trollen.

Rot op met @random posten van koers van Litecoins.

Kijk eens naar de titel. Dit topic gaat over Bitcoins.

Begin je eigen topic en ga het bevuilen in ONZ.

Rot alsjeblieft op.
pi_133345123
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 16:15 schreef Robuustheid het volgende:
Heisenberg.

Je bent nu al 3 topics achter elkaar niet-informatieve reacties aan het posten en trollen.

Rot op met @random posten van koers van Litecoins.

Kijk eens naar de titel. Dit topic gaat over Bitcoins.

Begin je eigen topic en ga het bevuilen in ONZ.

Rot alsjeblieft op.
nee als jij zo door blijft gaan met beledigingen kom ik alleen maar terug
biedt je excuses aan, en snel!
pi_133345138
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2013 16:21 schreef drheisenberg het volgende:

[..]

nee als jij zo door blijft gaan met beledigingen kom ik alleen maar terug
biedt je excuses aan, en snel!
Ga ergens anders lopen zieken svp.
pi_133345140
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 16:15 schreef Robuustheid het volgende:
Heisenberg.

Je bent nu al 3 topics achter elkaar niet-informatieve reacties aan het posten en trollen.

Rot op met @random posten van koers van Litecoins.

Kijk eens naar de titel. Dit topic gaat over Bitcoins.

Begin je eigen topic en ga het bevuilen in ONZ.

Rot alsjeblieft op.
Negeren werkt over het algemeen het beste bij dit soort figuren. Dan stopt het vanzelf...
pi_133345602
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 16:15 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Als het om weinig geld gaat: MultiBit (lokale client) of eventueel een online blockchain.info wallet.

Als het om veel geld gaat: Armory met offline cold storage. Pas aan beginnen als je enige feeling hebt voor hoe Bitcoin een beetje werkt in de praktijk. Iets omslachtiger dan een standaard client, wel extreem veilig. Kun je bijvoorbeeld voor je spaargeld gebruiken, en dan kleine bedragen in MultiBit of een online of mobiele wallet stoppen.

Redelijk veilige optie is ook een brainwallet (te genereren via bitaddress.org) en dan een blockchain.info/wallet maken en alleen het adres importeren (niet de private key). Kun je daar wel je saldo checken, alleen om betalingen te doen moet je dan ter plekke de private key (die je altijd weer kunt genereren uit je password) even invullen.
In welk opzicht is Armory veiliger dan Multibit?
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_133345847
quote:
11s.gif Op zondag 17 november 2013 14:49 schreef Faux. het volgende:
Even kijken of ik het snap. Miners brute forcen de hash van een blok, en de 'gelukkige' miner die als eerste op de oplossing komt genereert het volgende blok en mag dan als beloning 25BTC uit de hoge hoed toveren en dat aan zichzelf geven?
Correct.

quote:
Uit het filmpje van Tourniquet begreep ik dat elke twee weken de hashes moeilijker worden (om inflatie te voorkomen?).
Dat bijstellen gebeurt iedere 2016 blocks. En dan wordt de difficulty zodanig aangepast om de block-frequentie ongeveer op 1 block er 10 minuten te houden. Dit om de creatie van nieuwe bitcoins min of meer constant te houden. Momenteel komen er dus ongeveer iedere 10 minuten 25 BTC bij, en om de 4 jaar (eigenlijk: iedere 216.000 blocks) halveert dat. De eerste keer was eind 2012, en vanaf block 432.000 of ergens eind 2016 mogen miners nog maar 12.5 BTC aan zichzelf toekennen.

Als het inderdaad precies 10 minuten per block zou duren (maar in de praktijk varieert dat dus een beetje), komt 2016 blocks precies overeen met 2 weken.

De difficulty wordt overigens niet per se 'moeilijker', dat kan in theorie ook omlaag (al gebeurt dat zelden). Als 40% van de miners er nu ineens mee zou stoppen zou totale rekencapaciteit achteruit gaan, dus de blocks langer duren, en gaat na de volgende 2016-block cycle de difficulty dus weer omlaag om die 1 block per 10 minuten aan te houden.

quote:
Wie 'bepaalt' dan hoeveel moeilijker de hashes worden? Of kunnen de computers zelf elke twee weken moeilijkere hashes bedenken?
Het protocol schrijft dat voor. Iedere node rekent het zelf uit, volgens een vaste formule. Waardoor het hele netwerk het er ook per definitie over eens is wat de nieuwe difficulty wordt.

De nieuwe difficulty is gewoon een gevolg van de vorige difficulty en de tijd die het duurde om de afgelopen 2016 blocks te minen. Grof gezegd: vorige difficulty, maal 2 weken, gedeeld door de tijd die de afgelopen 2016 blocks hebben geduurd.

quote:
En wat gebeurt er zodra er quantumcomputers komen, zorgt dat er niet voor dat zij wegens hun snelheid alle andere miners te snel af zijn waardoor zij alle BTC minen?
Om te minen moet je dubbele Sha256 hashes uitrekenen. Het gaat nog heel, HEEL lang duren voordat er werkelijk quantumcomputers gebouwd worden die dat kunnen. Het concept 'quantumcomputer' is niet een fancy stuk hardware waarop je huidige software tig keer sneller kunt uitvoeren. Voor ieder specifiek algoritme moet je eigenlijk een quantum-equivalent bouwen. Optellen en aftrekken kunnen ze inmiddels een beetje, een getal in priemfactoren ontbinden is vooral theoretisch, en complexe cryptografische functies ligt echt in de verste verte nog niet aan de horizon.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 17 november 2013 @ 16:44:32 #83
206731 Mortaxx
Doomer
pi_133345954
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2013 16:21 schreef drheisenberg het volgende:

[..]

nee als jij zo door blijft gaan met beledigingen kom ik alleen maar terug
biedt je excuses aan, en snel!
Gast je bereikt hier niets mee :')
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_133346006
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 16:34 schreef Cid het volgende:
In welk opzicht is Armory veiliger dan Multibit?
Dat je daarmee een offline wallet kunt aanmaken (aka "cold storage"), zodat je private keys binnen een gesloten, dedicated omgeving blijven die nooit online komt. Een soort quarantaine constructie. Dus in tegenstelling tot MultiBit of Bitcoin-Qt of andere lokale wallets die je gewoon op je normale Windows/Mac/Linux omgeving draait, ben je daarmee veilig voor spyware, keyloggers, wallet-stelende trojans (ze bestaan) of andere crap.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133346254
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 16:45 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Dat je daarmee een offline wallet kunt aanmaken (aka "cold storage"), zodat je private keys binnen een gesloten, dedicated omgeving blijven die nooit online komt. Een soort quarantaine constructie. Dus in tegenstelling tot MultiBit of Bitcoin-Qt of andere lokale wallets die je gewoon op je normale Windows/Mac/Linux omgeving draait, ben je daarmee veilig voor spyware, keyloggers, wallet-stelende trojans (ze bestaan) of andere crap.
Ah oke bedankt, zal eens kijken!
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_133346408
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 16:52 schreef Cid het volgende:
Ah oke bedankt, zal eens kijken!
Maar zoals ik zei, als je nieuw bent met Bitcoin, begin eerst ff klein, koop iets van 0.1 ~ 1 BTC ofzo, en stop dat ff in een simpele wallet, probeer wat kleine transacties heen en weer zodat je feeling krijgt hoe het werkt in de praktijk.
Daarna pas zo'n Armory constructie opzetten, en dan je complete vermogen naar bitcoins omzetten en daarin opslaan.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133346507
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 16:57 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Maar zoals ik zei, als je nieuw bent met Bitcoin, begin eerst ff klein, koop iets van 0.1 ~ 1 BTC ofzo, en stop dat ff in een simpele wallet, probeer wat kleine transacties heen en weer zodat je feeling krijgt hoe het werkt in de praktijk.
Daarna pas zo'n Armory constructie opzetten, en dan je complete vermogen naar bitcoins omzetten en daarin opslaan.
Haha ja weet je waarschijnlijk is dat nog een heel goed idee ook, maar ja zo vermogend ben ik niet helaas. Heb er nu heel weinig "speel" geld in zitten.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  zondag 17 november 2013 @ 17:20:26 #88
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_133347094
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 16:41 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Correct.

[..]

Dat bijstellen gebeurt iedere 2016 blocks. En dan wordt de difficulty zodanig aangepast om de block-frequentie ongeveer op 1 block er 10 minuten te houden. Dit om de creatie van nieuwe bitcoins min of meer constant te houden. Momenteel komen er dus ongeveer iedere 10 minuten 25 BTC bij, en om de 4 jaar (eigenlijk: iedere 216.000 blocks) halveert dat. De eerste keer was eind 2012, en vanaf block 432.000 of ergens eind 2016 mogen miners nog maar 12.5 BTC aan zichzelf toekennen.

Als het inderdaad precies 10 minuten per block zou duren (maar in de praktijk varieert dat dus een beetje), komt 2016 blocks precies overeen met 2 weken.

De difficulty wordt overigens niet per se 'moeilijker', dat kan in theorie ook omlaag (al gebeurt dat zelden). Als 40% van de miners er nu ineens mee zou stoppen zou totale rekencapaciteit achteruit gaan, dus de blocks langer duren, en gaat na de volgende 2016-block cycle de difficulty dus weer omlaag om die 1 block per 10 minuten aan te houden.

[..]

Het protocol schrijft dat voor. Iedere node rekent het zelf uit, volgens een vaste formule. Waardoor het hele netwerk het er ook per definitie over eens is wat de nieuwe difficulty wordt.

De nieuwe difficulty is gewoon een gevolg van de vorige difficulty en de tijd die het duurde om de afgelopen 2016 blocks te minen. Grof gezegd: vorige difficulty, maal 2 weken, gedeeld door de tijd die de afgelopen 2016 blocks hebben geduurd.

[..]

Om te minen moet je dubbele Sha256 hashes uitrekenen. Het gaat nog heel, HEEL lang duren voordat er werkelijk quantumcomputers gebouwd worden die dat kunnen. Het concept 'quantumcomputer' is niet een fancy stuk hardware waarop je huidige software tig keer sneller kunt uitvoeren. Voor ieder specifiek algoritme moet je eigenlijk een quantum-equivalent bouwen. Optellen en aftrekken kunnen ze inmiddels een beetje, een getal in priemfactoren ontbinden is vooral theoretisch, en complexe cryptografische functies ligt echt in de verste verte nog niet aan de horizon.
dank voor opnieuw zo'n mooi antwoord ^O^
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_133347826
Ik lees hier al een tijdje mee, 2 jaar terug 100 BTC gehad op Mtgox maar toen later een keer verkocht omdat ik er niets meer mee deed. Stom stom stom... Maarja, is allemaal achteraf!

Ik wil nu lekker gaan daytraden met BTC, en voor de lange termijn LTC kopen.
Wat is nou de beste manier en goedkoopste manier om LTC's te kopen voor de lange termijn?
En dat daytraden, ik zat even bij Plus500 te kijken maar dan moet je minimaal 1 BTC kopen en ik vind dat even te gortig om te daytraden (studentje). Waar daytraden jullie?
pi_133348086
100... voor 40.000 euro had je nooit meer op je centjes hoeven letten. Maar dat is natuurlijk achtieraf. :)

Snap overigens niet zo waarom er interesse bestaat voor Litecoins, en niet voor andere coins. Het is onzinnig om 2 digitale valuta's naast elkaar te hanteren, als het ook met 1 valuta kan.
  zondag 17 november 2013 @ 17:56:02 #91
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_133348094
Zit nu sinds tijdje te klooien met bitcoin :) (via +500 @ iPhone)
Ooit ¤200 ingelegd, gisteren ¤400 terug gestort en nog 1 btc laten staan voor de lol..
( was blij toen hij 450,- was... En dacht rashen! :(

Misschien weer eens kopen als hij naar beneden gaat...
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  † In Memoriam † zondag 17 november 2013 @ 18:04:15 #92
230491 Zith
pls tip
pi_133348320
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 17:45 schreef ColeJ het volgende:
Ik lees hier al een tijdje mee, 2 jaar terug 100 BTC gehad op Mtgox maar toen later een keer verkocht omdat ik er niets meer mee deed. Stom stom stom... Maarja, is allemaal achteraf!

Ik wil nu lekker gaan daytraden met BTC, en voor de lange termijn LTC kopen.
Wat is nou de beste manier en goedkoopste manier om LTC's te kopen voor de lange termijn?
En dat daytraden, ik zat even bij Plus500 te kijken maar dan moet je minimaal 1 BTC kopen en ik vind dat even te gortig om te daytraden (studentje). Waar daytraden jullie?
Je hebt al kennis van exchanges... waarom zou je naar Plus500 gaan? Verder zou ik je niet aanraden om te daytraden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_133348546
Als iemand BTC wil kopen, PM me even. Via overboeking op NL bank.
జ్ఞ‌ా
pi_133348835
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 18:04 schreef Zith het volgende:

[..]

Je hebt al kennis van exchanges... waarom zou je naar Plus500 gaan? Verder zou ik je niet aanraden om te daytraden.
Omdat ik op Plus500 ook short en long posities heb in "normale" fondsen en zag de BTC er ook tussen staan. Je kan daar ook handelen met een hefboomwerking.
pi_133349081
http://fiatleak.com - watch the world's currencies flow into BTC in realtime
జ్ఞ‌ా
  zondag 17 november 2013 @ 18:40:04 #96
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_133349287
Nu 0,0551 BTC in bezit :+ Zolang gestald op BTC-e.com maar indien de waarde toeneemt even een Multibit-wallet + backups regelen.
pi_133349354
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2013 18:32 schreef µ het volgende:
http://fiatleak.com - watch the world's currencies flow into BTC in realtime
Wat betekenen de getallen die je daar ziet? Als iemand een coin koopt voor 500 dollar kun je toch niet zeggen dat 500 dollar is omgezet in een bitcoin? Het omgekeerde gebeurt namelijk tegelijkertijd ook..
pi_133349364
Hefbomen zijn toch sowieso geschikt om je in een split-second meer dan blut te maken, oder..? Ik heb er niet zo veel verstand van maar ben er wel benieuwd naar. Kan dat ook met 5 euro? :')
  zondag 17 november 2013 @ 18:46:01 #99
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_133349449
Weinig actie vandaag
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_133349471
Je kan nooit meer verliezen dan je inlegt. Nee om te handelen via Plus500 in BTC moet je minimaal 1 BTC kopen.
Je kan bijvoorbeeld wel met 5 euro gaan handelen in hefboomproduct op de beurs maar je zult nooit (oke, alles kan natuurlijk) winsten gaan maken vanwege de transactiekosten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')