Het rare is ook nog dat het wel werkt in de preview van Frontpage maar niet in Internet Explorer.
Hier is de site: http://msnaudentis.web1000.com. Klik op foto's en op 'Weekend 99' en je zal zien dat de link niet in 'main' opent wat de bedoeling is.
Alvast bedankt!
verdere tips en opmerkingen over de site zijn ook welkom
-edit-: Verdere uitleg:
in fotos.htm zitten dus twee frames, 'header' en 'main'. De links naar de foto's (pagina: fotos_top.htm) moeten verwijzen naar de frame 'main'.
Maar wat die nou doet is de twee frames vervangen door de foto's en das niet de bedoeling.
[Dit bericht is gewijzigd door MOOI op 01-10-2002 16:02]
Ik begrijp het dus niet helemaal....
-Q-
[Dit bericht is gewijzigd door Young_David op 01-10-2002 15:57]
als je een url wilt openen in een ander frame, dan is het <a href="url" target="framenaam">
quote:in fotos.htm zitten dus twee frames, 'header' en 'main'. De links naar de foto's (pagina: fotos_top.htm) moeten verwijzen naar de frame 'main.
Op dinsdag 1 oktober 2002 15:54 schreef -_Tommy_- het volgende:
ehm bij mij wel :S daqt openen in het frame dan
Maar wat die nou doet is de twee frames vervangen door de foto's en das niet de bedoeling.
quote:Bij mij ook, maar dan in Netscape 7
Op dinsdag 1 oktober 2002 15:56 schreef Young_David het volgende:
Hij doet het goed hoor (IE6), alleen de foto's zelf openen in een nieuw venster, maar dat heb je ook niet met target aangegeven.
quote:IDD
Op dinsdag 1 oktober 2002 15:57 schreef IndemnitY het volgende:
waarvoor gebruik je "base"als je een url wilt openen in een ander frame, dan is het <a href="url" target="framenaam">
Je hebt 2 frames die beiden main heten, eentje in index2.htm en eentje in de fotopagina. Als je dan naar "main" verwijst pakt hij de bovenste, dus het "main" frame in index2.htm. Geef ze unieke namen en dan gaat het wel goed.
quote:Probleem opgelost!
Op dinsdag 1 oktober 2002 16:05 schreef Schorpioen het volgende:
Wat je dus wil, als ik het goed begrijp is dat de header met "Foto's" en "MSN weekend 99" bovenaan blijft staan en dat daaronder de foto's verschijnen...Je hebt 2 frames die beiden main heten, eentje in index2.htm en eentje in de fotopagina. Als je dan naar "main" verwijst pakt hij de bovenste, dus het "main" frame in index2.htm. Geef ze unieke namen en dan gaat het wel goed.
ik heb nu de 'main'-frame in fotos.htm maar 'fotos' genoemt, nu werkt die wel!
quote:<base target="value"> werkt ook in oudere browsers, hoor... Het is dan ook geen CSS, maar gewoon een deel van de HTML-standaard.
Op dinsdag 1 oktober 2002 16:02 schreef sjaak-ie het volgende:[..]
IDD
Je gebruikt nu CSS, terwijl jouw versie van IE het misschien niet ondersteund. Als je het op bovenstaande manier doet werkt het gegarandeerd.
quote:Kijk eens of ie werkt met alleen
Op dinsdag 1 oktober 2002 15:58 schreef MOOI het volgende:[..]
in fotos.htm zitten dus twee frames, 'header' en 'main'. De links naar de foto's (pagina: fotos_top.htm) moeten verwijzen naar de frame 'main.
Maar wat die nou doet is de twee frames vervangen door de foto's
en das niet de bedoeling.
<target ="main"> dus zonder Base.
Dat moet namelijk wel werken. html1.3 ofzo is dat.
quote:Onzin. Het valt buiten de stricte W3 specs maar wel binnen de transitionele (dus met frames) specs. En hoe wil je het anders doen?
Op dinsdag 1 oktober 2002 17:01 schreef Chevalric het volgende:De manier met een target in de <a> tag is niet volgens de standaarden en het is dus ook beter om er geen gebruik van te maken.
quote:Klok? Klepel?
Op dinsdag 1 oktober 2002 17:07 schreef Kuupke het volgende:[..]
Kijk eens of ie werkt met alleen
<target ="main"> dus zonder Base.
Dat moet namelijk wel werken. html1.3 ofzo is dat.
Anyway het probleem is al opgelost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |